Prijsverhoging van @Home, ruim 11%

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
bout

Verwijderd

Denk eerder dat die verhoging te maken heeft met de crisis in de IT-sector dan met de Euro.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 20:26

Arno

PF5A

Op maandag 17 december 2001 15:02 schreef sagar het volgende:
Denk eerder dat die verhoging te maken heeft met de crisis in de IT-sector dan met de Euro.
Dat is hetzelfde kut excuus als mijn werkgever aangaf toen hij de salaris verhogingen stopte... bullshit

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:45

backupdevice

No Risk , Full Push

Op maandag 17 december 2001 14:51 schreef Sir_Black het volgende:

[..]

We roken niet allemaal.
[..]

Dat is een redelijk percentage, en dat is waar het om gaat.
Volgend jaar kunnen ze de prijzen wel weer met 11,2% omhoog doen. Na 3 jaar ben je zo wel heel veel hoger uit. Het staat niet in verhouding, daar gaat het om. Ook vooral dat ze je eerst blijmaken met "geen BTW-doorberekening" en "geen verhoging in januari", om vervolgens in februari de prijzen omhoog doen.
Je vraagt je af waarom ze ineens zoveel moeten verhogen.
Ik vind het een beetje onredelijk veel.
Ik verwacht eigenlijk een plan van @home: wat ziet de gebruiker hier voor terug.

En jij kunt je afvragen waarom je je druk maakt over een tientje. Maar alles wordt 'dat tientje' duurder (ik noem de ziektekosten verzekering als voorbeeld, of het pak melk), maar mijn salaris zie ik nog niet recht evenredig meer worden NAAST de gebruikelijke verhoging als je positie verbeterd.
Er is in deze tijd een hele sterke trend in de prijsverhoging ivm de euro: het mag niet, maar merendeel van de dingen wordt best wat duurder. En vele 'tientjes' zijn samen een 'paar honderdjes'. En dat er genoeg gelukkige mensen hier zitten die wel geld genoeg hebben om wat meer te betalen, dat is fijn voor die mensen. Maar niet iedereen heeft zoveel geld (ik denk oa aan scholieren en studenten). En laat die laatste groep mensen nou rustig hier hun grief uiten, zonder iedere keer te zeggen dat jij het niet erg vind.
Als ik het geld had, vond ik een vrijstaande villa aan het water ook het geld meer dan waard. Punt.
Tja daarin heb je helemaal gelijk.

Ik bedoel ook alleen maar dat het in dit topic over dat tientje gaat. Ik moet ook elk jaar meer betalen , terwijl mijn loon ook niet groeit. Maar dan voel je dat tientje per maand ook niet

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 15:29 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Tja daarin heb je helemaal gelijk.

Ik bedoel ook alleen maar dat het in dit topic over dat tientje gaat. Ik moet ook elk jaar meer betalen , terwijl mijn loon ook niet groeit. Maar dan voel je dat tientje per maand ook niet
Als jij nou nog steeds denkt dat het over dat tientje gaat dan lees je blijkbaar niet. Het gaat om de reden achter dat tientje. @home voert alleen foute redenen aan.

Als hun dienst bij alle betalende abonnee's zo werkte zoals het zou moeten, én als ze geen domme excusen gebruiken van BTW tarief enz., én de verhoging is redelijk .. dán vind ik pas dat het bespreekbaar is.

En ik vind het dus niet redelijk, gezien het feit dát de dienst niet overal werkt zoals het hoort. Of jij moet het normaal vinden dat je vaak 20 minuten op je mail zit te wachten (10 kb tekst of zo), of dat alles gewoon dood is. Maar wel 110 piek per maand willen, in mijn geval. fl 1320,- per jaar. Canal+ nemen is goedkoper.

Als je bv. groots aankondigd dat je de BTW verhoging van vorig jaar niet doorberekend .. en dat gebruikt als zoethoudertje omdat je als bedrijf verdomd goed weet dat je suckt in bepaalde regio's, dan kun je het dus niet maken om exact diezelfde BTW verhoging ineens als excuus gebruikt voor een dikke prijsverhoging.

@home laat hier nog maar eens duidelijk zien dat ze zeer comfortabel in een monopolie verkeren, die nog zeker een paar jaar zal voortduren. En tot die tijd dat er concurrentie is zullen ze geen moeite doen om hun daden te rechtvaardigen en zullen ze hun klanten een poot uitdraaien.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:07
Als deze prijsverhoging betekent dat ze er minder vaak uitliggen vind ik alles best :+

Ik betaal het toch niet :)

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 18:31 schreef MisterData het volgende:
Als deze prijsverhoging betekent dat ze er minder vaak uitliggen vind ik alles best :+

Ik betaal het toch niet :)
Dat is dus het ergste. Dat betekend het dus niet. Het is zogenaamd voor de 'handhaving', niet voor verbeteringen.

Verwijderd

ze willen kwaliteit waarborgen.

punt 1.

11% in 2 jaar tijd is lang niet gek.

punt 2.

Als ze de zelfde snelheid daarmee kunnen volhouden, betaal ik het graag.
Kijk eens op www.speedtest.nl waar ze staan!!!!!!

zeur niet, of stap over.

ps. de service is idd kut met peren, maar het draait ook altijd bij mij, tja, en als de mail een keertje niet werkt, so what, het zijn ook mensen.

Verwijderd

De mail werkt vrijwel nooit, en de snelheid is er ook niet vaak hier. Zout op met je 'stap maar op dan'. Dat is een totaal non-argument.

Er _is_ geen kwaliteit om te waarborgen. Ze zorgen eerst maar dat er die kwaliteit is die ze willen waarborgen, voordat ze weer 120 piek willen hebben.

• Arno

Arno

PF5A

Op maandag 17 december 2001 18:45 schreef HlpDsK het volgende:
Er _is_ geen kwaliteit om te waarborgen. Ze zorgen eerst maar dat er die kwaliteit is die ze willen waarborgen, voordat ze weer 120 piek willen hebben.
Precies... en daarom is het zo belangrijk dat mensen dit gaan inzien

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 18:45 schreef HlpDsK het volgende:
De mail werkt vrijwel nooit, en de snelheid is er ook niet vaak hier. Zout op met je 'stap maar op dan'. Dat is een totaal non-argument.

Je moet dit zakelijk door de ogen van @home bekijken.
Jij hebt hun nodig, en hun jou niet.
Zo werkt dat nou 1 x met de economie, daar maken we het naar met z'n allen.
weinig aanbod--->veel vraag-----=veel geld betalen.
Ik denk dat ze wel bezig zijn met verbeteren.
Maar @home is af en toe net de KPN, een gigantisch logge/onflexible onderneming, die uit hun vel gegroeit is.

Hou er ook rekening mee, dat het vaak hun eigen schuld niet is, maar die van de kabel leverancier (bijv essent hiero).

je kunt wel zeggen ze naaien je een oor aan, en moet eens kijken wat ze verdienen.

Dan moet iemand ook eens uitrekenen hoeveel onkostten ze hebben (Gehad) om dit resultaat te bereiken.

Ze hebben hun verliezen nog lang niet terugverdient hoor..

• Arno

Arno

PF5A

Op maandag 17 december 2001 18:51 schreef arjo_kamp het volgende:
Klopt.. maar moet dat over de ruggen van de @Home leden :?

Lijkt me niet nee :{

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Ook dat is geen argument voor de prijsverhoging.

Wat ze aan kosten hebben, daar hebben ze ook nieuwe abonnee's voor. Dus dat is geen reden.

Ze hebben afgelopen jaar iets van 50.000 man aangesloten. Da's ook iets van 55.000.000 per jaar extra inkomsten. Daar trek je heel wat kabels van, en daar koop je heel wat routers voor.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 18:52 schreef Traag het volgende:

[..]

Klopt.. maar moet dat over de ruggen van de @Home leden :?

Lijkt me niet nee :{
Hoe anders dan? waarom hebben ze geinvesteerd in die Hardware, niet voor de Chello leden, en ook niet voor de gein.
Jongens, wees nou eens eerlijk, voor nix gaat de zon op, en alles is stuiterduur. Tuurlijk wil @home winst draaien, het is een bedrijf, geen ambtenaren kantoor.
Jullie werken toch ook niet voor nix?

IT jongens willen allemaal bakken met geld verdienen, auto/telefoon/laptop van de zaak.

Maar wees niet bang, de consument (dus ook boven genoemde IT jongens) betalen alles zelf terug.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:07

IceStorm

This place is GoT-like!!!

[quote]
Hou er ook rekening mee, dat het vaak hun eigen schuld niet is, maar die van de kabel leverancier (bijv essent hiero).[q]
Essent heeft bij mijn weten een groot percentage van de aandelen van @home (90% dacht ik zelfs, iig weet ik vrij zeker dat ze een meerderheid hebben) dus dat gaat niet helemaal op.
Dan moet iemand ook eens uitrekenen hoeveel onkostten ze hebben (Gehad) om dit resultaat te bereiken.
Dat is waar maar weet ook dat @home de enige is die geen BELACHELIJKE bedragen per aansluiting heeft betaald zoals UPC en Casema bijv (2500 piek per huis op sommige plekken).

• Arno

Arno

PF5A

Op maandag 17 december 2001 18:55 schreef arjo_kamp het volgende:
Jongens, wees nou eens eerlijk, voor nix gaat de zon op, en alles is stuiterduur. Tuurlijk wil @home winst draaien, het is een bedrijf, geen ambtenaren kantoor.
Jullie werken toch ook niet voor nix?
Haast wel... mijn baas heeft alle loonsverhogingen bevroren, ik moet wel vechten voor me geld

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Ben ik ff blij dat ik Chello heb :)

• Arno

Arno

PF5A

Op maandag 17 december 2001 19:03 schreef jeroen1107 het volgende:
Nou...

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 19:02 schreef Traag het volgende:

[..]

Haast wel... mijn baas heeft alle loonsverhogingen bevroren, ik moet wel vechten voor me geld
Heb je ook gelijk in, mijn baas doet dit jaar ook moeilijk.
Maar weer hetzelfde verhaaltje vind ik.
Als het je niet aan staat, zeur dan aub niet, en ga naar een ander. Kun je dat niet? dan heeft de baas geen reden om je meer tegeven, want dan is er geen vraag, dus geen geld.

Zoals ik altijd zeg:

Take it, or leave it
take it my way, or the high-way.

It loopt gewoon niet zo lekker op ut moment, en de consument moet dat betalen, . uit

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 19:03 schreef jeroen1107 het volgende:
Ik haal met @home, minimaal 250 KB(GROTE B VAN BYTE"S).
en wat service betreft, is gewoon kut, aansluiten duurde ca. 4 weken (vanaf montage van com21 modem, tot het werkte)

Maar ik heb daarover geklaagt, en ik hoef die 300 piek aansluiten kostten niet te betalen.

Verwijderd

Het geld dat ze kwijt zijn aan uitbreidingen moeten ze terugkrijgen van de nieuwe abonnee's. Zoals het hoort. En niet van de bestaande. Die betalen al gewoon voor het deel van het netwerk dat hun belasten.

@home heeft gewoon geen recht om de prijs te verhogen imo, zolang niet elke abonnee de dienst heeft waar hij voor getekend heeft en betaald.

Downloadsnelheden zijn niet heilig. Stabiliteit en werkende pop3, smtp, news en webspace .. dat hoort er allemaal bij.

WTF heb je aan 300 KB/sec als je niet eens je mail op kunt halen :?

Ze sluiten gewoon te veel te snel mensen aan omdat ze geil zijn van het geld. En ondertussen zijn de bestaande abonnee's de dupe in delen van het land. Die probleemgebieden blijven probleemgebieden. Dat ze daar eens wat uitbreidingen en herstelwerkzaamheden uitvoeren ..

• Arno

Arno

PF5A

Op maandag 17 december 2001 19:07 schreef arjo_kamp het volgende:
It loopt gewoon niet zo lekker op ut moment, en de consument moet dat betalen, . uit
Ow :?

Dus IK moet lijden omdat een of andere sensuur van KPN of een sensuur uit Afganistan de wereld verneuken??? Lekker unfair :{

Maar daar gaat deze discussie niet over... laten we maar teruggaan op het @Home verhaal

Jeremy Clarkson

Verwijderd

En ik kan zo nog wel dingen opnoemen die @home vaak flikt:

Ik krijg dus net bijvoorbeeld 2 emails van Informatique terug over een vraag van 23 September |:(

Mail dus .. die gewoon maanden, en soms meer dan een half jaar, ergens blijft slingeren. Vaak belangrijke mail.

Dat is toch van den zotte.

• Arno

Arno

PF5A

Ik geloof bijna dat HlpDsK en ik de enige zijn die hier tegen deze verhoging zjn :? :P

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Tegen de verhoging, totdat de dienst functioneert zoals contractueel overeengekomen.

Dat is meer dan billijk.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 13:56 schreef CrazyD_at_work het volgende:

[..]

Misschien handig om nog even te onthouden: het allergrootste deel van de @home gebruikers begint te klagen als ze maar met 150kb/s kunnen downloaden. Het grootste deel van de niet-@homers zouden er graag 99 piek voor neerleggen om "te kunnen klagen als het maar met 150kb/s gaat".
Ik zeg niet dat de email niet moet werken, tuurlijk, da's onderdeel van het contract en dus moeten ze dat gewoon nakomen. Maar het komt op de niet-@homers wel een beetje zeikerig over. Teringsnel internet, en dan klagen dat je ergens een gratis mailaccountje moet nemen, ik zou er zo voor tekenen hoor. Neem jij mijn chello over? (50kb/s klap ik in mijn handjes van blijdschap. Maar de mail werkt wel *D)

Ik zou me trouwens z.s.m. registreren bij die troubles@home, hier klagen heeft weinig zin, samen met de mede-troubles@homers klagen bij @home heeft allicht meer zin.
Ik ben al 2 jaar lid van troubles athome ;) tenminste bijna.

Verwijderd

Hou er ook rekening mee, dat het vaak hun eigen schuld niet is, maar die van de kabel leverancier (bijv essent hiero).
Daar heb ik, als klant, dus helemaal niks mee te maken!
Hadden ze maar een betere deal met de kabel leverancier moeten sluiten: hun probleem.
Als ze dat op deze manier proberen te verhalen op de abonnees, zullen ze dat voelen in 1)het aantal klanten, 2)de vriendelijkheid van hun klanten, 3) hun algemene reputatie, 4) hun groei.
Op maandag 17 december 2001 19:33 schreef HlpDsK het volgende:
En ik kan zo nog wel dingen opnoemen die @home vaak flikt:

Ik krijg dus net bijvoorbeeld 2 emails van Informatique terug over een vraag van 23 September |:(

Mail dus .. die gewoon maanden, en soms meer dan een half jaar, ergens blijft slingeren. Vaak belangrijke mail.

Dat is toch van den zotte.
Hee, ik ben dus niet de enige die dat heeft!? (Gelukkig niet zo vaak, maar ergens anders is me dit nog nooit gebeurd!)
Ik ben het helemaal eens met HlpDsK. Email is een heel belangrijke service tegenwoordig, en als er mailtjes niet aankomen is dat uitermate vervelend. Het is gewoon bezopen dat een gratis mailaccount betrouwbaarder is dan een betaalde.

Verwijderd

Sterker nog .. de massale groei van internet is nog steeds het meeste te danken aan email. Dat is de belangrijkste reden dat mensen online gaan.

Verwijderd

hlpdsk wanneer ga je nou eens begrijpen dat je een van de weinige bent met zo veel problemen. Het is niet dat omdat alles bij jou niet werkt heel @home slecht is. Maar wat ik vooral niet snap is als het zo slecht is, waarom zit je dan nog bij @home? En kom nou niet met pdat dit een princiepe kwestie is, want daar koop je niks voor. Als je een auto koopt en die functioneerd niet, je gaat terug maar ze kunnen het niet fixen blijf je toch ook niet in die auto rijden?

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 20:13 schreef sagar het volgende:
hlpdsk wanneer ga je nou eens begrijpen dat je een van de weinige bent met zo veel problemen. Het is niet dat omdat alles bij jou niet werkt heel @home slecht is. Maar wat ik vooral niet snap is als het zo slecht is, waarom zit je dan nog bij @home?
Leer jij eens rap lezen. Ik zeg nergens dat heel @home zo is.

En trouwens .. mail en news .. dat is wel HEEL @HOME dat zo is.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 20:14 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Leer jij eens rap lezen. Ik zeg nergens dat heel @home zo is.

En trouwens .. mail en news .. dat is wel HEEL @HOME dat zo is.
HlPdSk, @home zal hun strategie niet gaan veranderen voordat er drastischere dingen gebeuren.
Een klant die zeurt maakt ze echt geen bal uit hoor, vooral niet als ie klant elke maand weer netjes betaald, als ze het nou alleen van jou moesten, tjah.
Leg je er maar bij neer, en wees blij.
Ben je niet tevreden met de mailserver, neem een gratis acount. Als ik een opel rijdt wil nog niet zeggen dat ik hun standaard autoradio gebruik, en als ik zeg dat ze de nieuwste pioneer radio erinmoeten doen doen ze dat ook niet.

Nou weet ik dat je gaat zeggen dat als de blaupunkt radio niet goed fungeert, je een nieuwe wilt hebben, maar hun zeggen dan hij werkt toch.

Zo win je nix, je irriteert anderen.

TUURLIJK mag je een mening hebben, maar probeer niet je subjectieve mening objectief te maken.

ik zeg altijd maar zo, als 100 mensen 1 ding schreeuwen tegen 1 " bepaald :P " iemand, moet die ene iemand zich dat aantrekken, maar als 1 " bepaald :P " iemand iets schreeuwt tegen 100 andere mensen, vraag ik me af wie het bij het juiste eind heeft.

Ik hoor verder weinig tot geen mensen zeuren over @home.

3/4 van de niet @homers geilen op @home en zouden gerust 99 piek permaand neer willen tellen voor de snelheid.

eindconclussie.

Als je het hier gaat vertellen, sla je geen spijkers met koppen.
@home heeft een "bepaalde :P " (in jouwn en mijn ogen de verkeerde) strategie, maar zo lang wij betalen, veranderen hun nix (en zolang er geen concurentie is)

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 20:40 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

Als ik een opel rijdt wil nog niet zeggen dat ik hun standaard autoradio gebruik
Dat slaat nergens op. Je gewone radio hoort te werken. Daar heb je voor betaald.
Als je het hier gaat vertellen, sla je geen spijkers met koppen.
En waar haal jij vandaan dat ik enkel hier dit vertel? Vertel mij dat eens in al je, kuch, wijsheid :?

En waarom altijd enkel op mij reageren? Ik ben dus echt niet de enige met problemen.

Ik heb RECHT op de dingen waar ik voor betaald heb. En daarvoor hoef ik niet nog extra diensten te nemen, of blij zijn met wat ik heb.

Als jouw gloedjenieuwe Opel een radio heeft die niet werkt dan eis je een werkende. Zo simpel is het. Daar heb je voor betaald, en dat is je goed recht bij de wet als consument.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 20:46 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. Je gewone radio hoort te werken. Daar heb je voor betaald.
[..]
kijk nou even wat ik eronder getypt heb.
En waar haal jij vandaan dat ik enkel hier dit vertel? Vertel mij dat eens in al je, kuch, wijsheid :?
Waar vertel ik dat ik de wijsheid in pacht heb? dat beweer ik helemaal niet, maar ik wou je even laten snuffelen aan de realiteit, of heb je nog steeds niet door dat @home er nix op uit doet.
Je moet goed snappen dat ik het wel even even met je eens ben hoor. Tuurlijk hoort ie te werken, maar ik neem het voor lief.
En waarom altijd enkel op mij reageren? Ik ben dus echt niet de enige met problemen.
Procentueel gezien bij jij 1 van de weinigen die er over klaagt, laat ik het dan zo verwoorden.
Ik heb RECHT op de dingen waar ik voor betaald heb. En daarvoor hoef ik niet nog extra diensten te nemen, of blij zijn met wat ik heb.
Wat je nou verteld, moet je aan een rechter vertellen, want die zal dat veel beter kunnen veroordelen dan wij hier, omdat hij hiervoor gestudeert heeft, en het wetboek kent.
Maar mijn ervaring is, dat rechtzaken tegen grote partijen/bedrijven, vechten tegen de bierkaai is, maar wie niet waagt, wie niet wint, wie niet naait, krijgt geen kind.
Als jouw gloedjenieuwe Opel een radio heeft die niet werkt dan eis je een werkende. Zo simpel is het. Daar heb je voor betaald, en dat is je goed recht bij de wet als consument.
En als ze het niet doen? en ik was het er niet mee eens, stapte ik ermee naar de rechter, en ik ging het niet vertellen op een opel forum, want dat schiet niet op.

Verwijderd

Ik zie hier vooral veel mensen die zelf geen @home hebben, en lopen te geilen op de snelheid die @home gemiddeld haalt.
Wat hun niet weten is hoe ontzettend slecht de mail/ news werkt. Ik kan alweer geen mail versturen/ ontvangen.
wij betalen veel geld voor een werkende service. Niet alleen www. Het hoort gewoon te werken basta. Zolang alles niet werkt is de prijsverhoging niet redelijk.

@home is een slechte organisatie wat niet de klant centraal stelt, maar hun eigen kortzichte belangen (bv de windows xp kwestie, slecht terug geven van geld, terwijl je er WEL recht op hebt, zelfs volgens hun slechte voorwaarden).

Ik sta hier echt op het punt om ADSL te nemen van Utwente (87 gulden, en dan heb je 2-8 mb down en 0,5 up en werken de mail/news. ). het enige wat me weerhoudt is de 400 aansluitkosten.

Zo dat is er eventjes helemaal uit.
Meer heb ik denk ik niet over de kwestie te zeggen.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 20:59 schreef Nephilium het volgende:
Ik zie hier vooral veel mensen die zelf geen @home hebben, en lopen te geilen op de snelheid die @home gemiddeld haalt.
Wat hun niet weten is hoe ontzettend slecht de mail/ news werkt. Ik kan alweer geen mail versturen/ ontvangen.
wij betalen veel geld voor een werkende service. Niet alleen www. Het hoort gewoon te werken basta. Zolang alles niet werkt is de prijsverhoging niet redelijk.

@home is een slechte organisatie wat niet de klant centraal stelt, maar hun eigen kortzichte belangen (bv de windows xp kwestie, slecht terug geven van geld, terwijl je er WEL recht op hebt, zelfs volgens hun slechte voorwaarden).

Ik sta hier echt op het punt om ADSL te nemen van Utwente (87 gulden, en dan heb je 2-8 mb down en 0,5 up en werken de mail/news. ). het enige wat me weerhoudt is de 400 aansluitkosten.

Zo dat is er eventjes helemaal uit.
Meer heb ik denk ik niet over de kwestie te zeggen.
jij hebt gelijk....

Maar jij bent ook van plan over te stappen naar een ander.

Ik weet dat HlPdSK dat niet kan, dus zullen we nooit uitgediscuseert raken.

Ik ga nou naar cafe, khad gehoopt dat hlpdsk nog ff zou reageren, maar valt tegen.

het leven van een Mod is geen krentebol :)

Verwijderd

Arjo .. je praat maar raak. Mijn verbinding zuigt als een Nilfisk, en zolang dat zo is zal ik dat blijven verkondigen. En dat niet alleen hier, maar overal. Inclusief bij @home.

Het feit alleen al dat er een vereniging is alá www.troublesathome.nl zegt al genoeg. Ik hoef mij hier niet te verdedigen tegen de complete non-argumenten van downloadgeile tweakertjes en mensen die menen dat @home god is. Als jij een fijne verbinding van @home hebt dan ben ik heel blij voor je, maar ga %#^$% niet zeggen dat ik stil moet zijn terwijl ik hard genaaid word terwijl ik net zoveel betaal elke maand. En straks 11 % meer voor dezelfde shit.

De prijsverhoging is niet gerechtvaardigd. Ga kijken op www.troublesathome.nl en lees de waarheid over @home.

Ik mag met volle recht stellen dat @home zuigt. Al was het maar omdat ze haar klanten compleet negeert.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 21:09 schreef HlpDsK het volgende:
Arjo .. je praat maar raak. Mijn verbinding zuigt als een Nilfisk, en zolang dat zo is zal ik dat blijven verkondigen. En dat niet alleen hier, maar overal. Inclusief bij @home.

Het feit alleen al dat er een vereniging is alá www.troublesathome.nl zegt al genoeg. Ik hoef mij hier niet te verdedigen tegen de complete non-argumenten van downloadgeile tweakertjes en mensen die menen dat @home god is. Als jij een fijne verbinding van @home hebt dan ben ik heel blij voor je, maar ga %#^$% niet zeggen dat ik stil moet zijn terwijl ik hard genaaid word terwijl ik net zoveel betaal elke maand. En straks 11 % meer voor dezelfde shit.

De prijsverhoging is niet gerechtvaardigd. Ga kijken op www.troublesathome.nl en lees de waarheid over @home.

Ik mag met volle recht stellen dat @home zuigt. Al was het maar omdat ze haar klanten compleet negeert.
zeker mag je dat.

MAAARR, alleen hier " klagen " is niet de juiste oplossing.

Ik ben ook lid van troubles @home.

Ik heb ook ruzie met ze gehad.

gaat nou trouwens wel goed

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Dec 17 2001 om 21:08:58 PST)

Download : 421.3 KByte/sec

en ik ben geen download geil tweakertje *LOL* (als dat op mij doelde)

Verwijderd

Luister nou aub eens. Ik klaag niet alleen hier. De helpdesk en ik overwegen een verloving zo onderhand.

T@H staat in mijn bookmarks. En het is spijtig dat het nodig is.

En nee, ik zeg niet dat jij een downloadgeil tweakertje bent. Ik heb het over alle lui die enkel en alleen naar de downloadsnelheden kijken, en verder een dikke plaat beton voor hun kop hebben. Die downloads zijn het enige argument van @home om klanten mee te ronselen. Als iedereen hier een ISP zou beoordelen op de werkelijke kwaliteiten, zoals mail, dan zou @home diep triest onderaan eindigen. En dat voor een van de grootste providers van Nederland.

Ik zou willen dat de klaagzang niet nodig was. Dat het gewoon functioneerde. Maar helaas is dat niet zo. En dan laat ik van me horen ja. Hier en elders.

Dat is niet gek of zo.

Verwijderd

Als een n00b overweegt kabel te nemen, of een ander vorm van breedband, dan heeft ie ook het recht om te weten dat niet niet allemaal rozengeur en manenschijn is.

Dat alleen al is een reden om weerwoord te bieden aan alle "@home rulez" euforie.

Dat dat spijtig genoeg uit eigen ervaring is vind niemand erger dan ikzelf. Geloof dat maar.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 17 december 2001 21:17 schreef HlpDsK het volgende:
Luister nou aub eens. Ik klaag niet alleen hier. De helpdesk en ik overwegen een verloving zo onderhand.
Woei, binnenkort een bruiloft :+
Als iedereen hier een ISP zou beoordelen op de werkelijke kwaliteiten, zoals mail, dan zou @home diep triest onderaan eindigen. En dat voor een van de grootste providers van Nederland.
Ik vind het ook niet vreemd cq. onterecht dat je klaagt. Ik zeg alleen maar dat velen hun inet verbinding zo zouden ruilen met de gemiddelde @homer, email kun je op veel verschillende plaatsen regelen, snel internet helaas niet. Mijn email doet het dan wel, 2 minuten wachten tot google geladen is (en dat is helaas niet overdreven) om 9 uur 's avonds, dan zit je ook niet voor je lol te internetten.
Maar nogmaals, ik zeg niet dat je niet gelijk hebt dat je klaagt. Ik zeg alleen maar dat het op veel andere inetters een beetje vaag overkomt. Overigens is naast hoge aansluitkosten bij adsl een veel gehoord iets van mensen dat het zo duur is ("200 piek voor 220 kb/s? Man dat heb ik voor 89 piek bij @home" heb ik meer dan eens gehoord), dus ook voor de @homers is die snelheid dus wel voldoende van belang om de andere troubles voor lief te nemen.

Maar success met je klagen. Hopelijk gaat @home eens luisteren naar klanten (zullen ze wel moeten als de 'concurrentie op de kabel' er nu misschien echt aan gaat komen), al heb ik toch zo'n vermoeden van niet, gezien diverse andere reacties...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 21:17 schreef HlpDsK het volgende:
als jij dan ook naar mij luistert, dan zie je dat ik precies bedoel wat jij probeert uit te leggen.

Ik zeg, klaag niet HIER maar ergens anders, en als jij dat doet, zoals ik gelezen is er toch nix aan de hand.
ps. helpdesk helpt niet, want die lui hebben nix te vertellen, dat zijn 1e lijns support medewerkers (staat gelijk aan gereintegreerde vrachtwagenchauffeers kwa verantwoordelijkheden). Vandaar ook de vergelijking met KPN, want daar krijg je ook niemand aan de lijn die iets te vertellen heeft.
Ik denk dat T@H wel degelijk helpt, want dat is een vereniging van gebruikers.

En nee, ik zeg niet dat jij een downloadgeil tweakertje bent. Ik heb het over alle lui die enkel en alleen naar de downloadsnelheden kijken, en verder een dikke plaat beton voor hun kop hebben. Die downloads zijn het enige argument van @home om klanten mee te ronselen. Als iedereen hier een ISP zou beoordelen op de werkelijke kwaliteiten, zoals mail, dan zou @home diep triest onderaan eindigen. En dat voor een van de grootste providers van Nederland.

Ik zou willen dat de klaagzang niet nodig was. Dat het gewoon functioneerde. Maar helaas is dat niet zo. En dan laat ik van me horen ja. Hier en elders.

Dat is niet gek of zo.
[/quote]

Dus een advies aan andere TWeakers, in de regio Tilburg is @home @kut, maar niet overal, want in Aadorp (regio twente) geen problemen, zullen we wel een andere mail server hebben.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 22:54 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

als jij dan ook naar mij luistert, dan zie je dat ik precies bedoel wat jij probeert uit te leggen.

Ik zeg, klaag niet HIER maar ergens anders, en als jij dat doet, zoals ik gelezen is er toch nix aan de hand.
ps. helpdesk helpt niet, want die lui hebben nix te vertellen, dat zijn 1e lijns support medewerkers (staat gelijk aan gereintegreerde vrachtwagenchauffeers kwa verantwoordelijkheden). Vandaar ook de vergelijking met KPN, want daar krijg je ook niemand aan de lijn die iets te vertellen heeft.
Ik denk dat T@H wel degelijk helpt, want dat is een vereniging van gebruikers.

Dat is niet gek of zo.
Dus een advies aan andere TWeakers, in de regio Tilburg is @home @kut, maar niet overal, want in Aadorp (regio twente) geen problemen, zullen we wel een andere mail server hebben.
[/quote]

Ik woon ook in Twente (Enschede) en de mailserver is hier ook hartstikke kut. Volgens mij hebben ze alleen maar mail1 en mail2 toch?

anyhowys. Mail is overal kut bij @home, lees TOH logboek maar eens. Jij zult wel weer de positieve uitzonder op de regel zijn??

Verwijderd

ik heb eigenlijk nooit geen problemen, ik mail niet zo heel erg veel (max. 5 mailtjes per dag ongeveer, prive dan)
maar echt geen problemen, wel 1 x gehad, wou ik een bestand van 5 mb versturen..... tjach, maar dat had wxs ook wel eens

• Wildfire
  • Laatst online: 20:18

Wildfire

Joy to the world!

Grote nuancering betreffende een conclusie die arjo_kamp trekt:
Dus een advies aan andere TWeakers, in de regio Tilburg is @home @kut
Omdat HlpDsK grote problemen heeft durf jij te concluderen dat die problemen in heel Tilburg zijn??? Niet dus! Ik woon ook in Tilburg en heb een zeer snelle èn stabiele verbinding. Die snelheid-/stabiliteitsproblemen zijn meer wijkgebonden. HlpDsK heeft dus die problemen, anderen weer niet. Dus niet meteen een hele stad/regio veroordelen!

Wat de mail en news betreft: die ellende is landelijk.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Natuurlijk laat ik ook hier horen wat ik van @home vindt.

Je zult hier als n00b binnenwandelen en alleen jubelverhalen horen over @home. En vervolgens een abo nemen.

Als je dan vervolgens in een wijk woont waar het net zo erg gesteld is als de mijne, plus daarbij de landelijke malaise van de mail en news (waar je dus weer niemand over hoort omdat ze allemaal op de download geilen), plus daar ook nog eens bij de uitermate verk*tte klantenservice en helpdesk, en dan ook nog eens prijsverhogingen terwijl ze zo fout bezig zijn, dan voel je je goed genaaid. Want op het forum had je alleen maar lovende woorden gehoord.

En dat ga ik voorkomen. Als je @home wilt nemen, dan moet je dat doen. Maar zeg niet dat ik je, als n00b zijnde, niet duidelijk gewaarschuwd heb middels mijn posts hier.

Je zult maar een zelfde wijk blijken te wonen :(
En dat gaat dus over downtime en ping en bij tijd en wijle uren of dagen ranzige traagheid (0.1 KB/sec van willekeurig welke server). Mail en news, en de helpdesk .. da's allemaal landelijke bagger.

Het zijn geen "oh help ik haal maar 250 KB/sec ipv 450 KB/sec" problemen bij mij, maar "ik heb al 6 dagen oranje lampjes op de modem en zelfs dan wil @home niet horen van restitutie die ze volgens hun eigen voorwaarden verplicht zijn" problemen. Dan piep je wel anders.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 23:07 schreef Brian Dickens het volgende:
Grote nuancering betreffende een conclusie die arjo_kamp trekt:
[..]

Omdat HlpDsK grote problemen heeft durf jij te concluderen dat die problemen in heel Tilburg zijn??? Niet dus! Ik woon ook in Tilburg en heb een zeer snelle èn stabiele verbinding. Die snelheid-/stabiliteitsproblemen zijn meer wijkgebonden. HlpDsK heeft dus die problemen, anderen weer niet. Dus niet meteen een hele stad/regio veroordelen!

Wat de mail en news betreft: die ellende is landelijk.
excuses moi, "bepaalde :P " gebieden in Tilburg.

als je wil weten hoe het is met download, kun je op www.speedtest.nl kijken op postcode....

maar ja, dat schijnt dus weer niet alles te zeggen.

kga slapen, morgen een drukke dag..

Verwijderd

Nee, en dat probeer ik meer mensen hier duidelijk te maken. Downloadsnelheid is niet heilig.

Meestal heb ik een nette download. Daar hoor je mij ook niet over. En dan heb je dagen dat het echt niet boven de 2 KB/sec uitkomt, wat ik ook doe. En dat houdt dan echt uren of dagen aan.

Ik heb hier al ergens de Mordax-screenshots van 0 KB/sec gepost. Nee, dan ben ik niet happy nee. Dan kan ik de 33K6 beter gebruiken die ik nog ergens heb liggen.

In mijn wijk is gewoon iets goed rot. En @home is het worst.

Verwijderd

Wellicht dat Cistron ooit hier komt concurreren. Dan ben ik snel weg denk ik.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik ben misschien een beetje gelukkig met een altijd werkende mail en een altijd werkende newsserver. Welke newsserver gebruik je dan??? En Mail, type je gewoon mail in of een IP adres????

• Pjosch
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Op maandag 17 december 2001 23:31 schreef HlpDsK het volgende:
Wellicht dat Cistron ooit hier komt concurreren. Dan ben ik snel weg denk ik.
Ze hebben inderdad een mooi aanbod, maar 99 euro per maand vind ik toch wel veel. Wel mooi als je je eigen internet bedrijfje wil beginnen :)

Linux is free, when time is no money...but still I try

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op dinsdag 18 december 2001 09:45 schreef Blue_White_Army het volgende:
Ik ben misschien een beetje gelukkig met een altijd werkende mail en een altijd werkende newsserver. Welke newsserver gebruik je dan??? En Mail, type je gewoon mail in of een IP adres????
Wat jij zegt kan gewoonweg niet. Alle mail- en newsservers van @Home zijn brak. Mail is regelmatig zo traag als een slak (tientallen seconden wachten op een mailtje van twee kilobyte) en de newsservers zijn vaak onbereikbaar ("too many connections") en als ze al bereikbaar zijn, zijn ze vaak erg traag.

De newsservers zijn de laatste trouwens wel weer wat beter bereikbaar. Maar ja, da's geen wonder als je ziet dat ze de retentietijd hebben ingekort tot een dag. En af toe heb ik het idee dat ze de retentie zelfs nog iets lager hebben staan. Tsja, door al die incomplete posts haken meteen een heleboel gebruikers af en dan is er minder overbelasting ja... :(

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

tja, ik heb gewoon geen problemen met mail en newsgroepen.

Ik check 2 maal per dag mijn mail, geen problemen. Ik download elke dag uit de newsgroepen, geen problemen. Alleen gisteren stonden er wat inclomplete files op, deze morgen niet meer. Ik kan er altijd op.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Lees www.troublesathome.nl er maar eens op na. De problemen met de mail- en newsservers zijn toch echt landelijk.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

heb ik al gelezen, ik denk dat ik gewoon geluk heb.

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Accepteren of oprotten. Zo simpel is het, en zo simpel blijft het.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Nou ja ik vind ook nie dat er geklaacht hoeft te worden......alles word steeds duurde dus waarom mag @home de prijzen dan niet omhoog doen.....en persoonlijk heb ik er nooit last van dat mijn mail het niet doet....die nieuwsserver ofzow die gebruik ik niet dus kan ik niet over oordelen...en met de snelheid ben ik ook wel tevreden dus naar mijn insziens lijkt me het normaal dat de prijs iets omhoog gaat...( als je echt erg veel problemen hebt met @home en het werkt niet goed begrijp ik wel dat je gaat klagen maar ja dan zou ik em ook nokken en niet blijven, ik bedoel als je ergens niet tevreden mee bent en je kan het opzeggen dan kan je dat toch beter doen en naar een ander gaan waar het allemaal wel naar jou zin werkt...)

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 17:00 schreef Jooztjuh het volgende:
Nou ja ik vind ook nie dat er geklaacht hoeft te worden......alles word steeds duurde dus waarom mag @home de prijzen dan niet omhoog doen.....en persoonlijk heb ik er nooit last van dat mijn mail het niet doet....die nieuwsserver ofzow die gebruik ik niet dus kan ik niet over oordelen...en met de snelheid ben ik ook wel tevreden dus naar mijn insziens lijkt me het normaal dat de prijs iets omhoog gaat...( als je echt erg veel problemen hebt met @home en het werkt niet goed begrijp ik wel dat je gaat klagen maar ja dan zou ik em ook nokken en niet blijven, ik bedoel als je ergens niet tevreden mee bent en je kan het opzeggen dan kan je dat toch beter doen en naar een ander gaan waar het allemaal wel naar jou zin werkt...)
ja, maar alles wordt niet gelijk 11.2 procent duurder. zou wel van de zotte wezen.

• jomme
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08-2021

jomme

oh my GOT

Misschien iets heel banaals, maar wat te doen als je geen brief hebt gekregen - tot nu toe niet hier (Sittard) - hoe kan je dan op de hoogte worden gesteld van de prijsverhoging ???

Of wordt je toch geacht de portal te bezoeken van @home en daar van het kerstgeschenkje van @home te vernemen ??

Wie weet meer

Don't end up like al lousy Member Server !

Verwijderd

Nu wil het geval dat ik donderdag ook op de kabel kom bij @home. Mooie aanbieding van ze, geen aansluitkosten enzo.
En dat voor 89 piek per maand. Ze doen echt hun best om klanten binnen te halen. Is alleen wat lullig dat ik hier moet lezen dat het straks 99 piek wordt.

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 23:51 schreef exter het volgende:
Nu wil het geval dat ik donderdag ook op de kabel kom bij @home. Mooie aanbieding van ze, geen aansluitkosten enzo.
En dat voor 89 piek per maand. Ze doen echt hun best om klanten binnen te halen. Is alleen wat lullig dat ik hier moet lezen dat het straks 99 piek wordt.
Precies. Ze doen hun best om ze binnen te halen. En daarna ben je ineens een nummer, en kan het ze geen reet schelen of je lijn al een week dood is of niet.

Verwijderd

De mail is gewoon erg K*t, en 1 op de vijf keer kan je niet normaal connecten. Vooral niet als je je mail buiten het @home netwerk leest. :( :(
Prijsverhoging van gvd 1 tientje per maand. Krijgen we dan meer bandbreedte ofzo.

Verwijderd

wat hebben jullie allemaal problemen met athome blokeer je rekening tegen automatische incasso, dan krijg je dit

tussen haakjes dit is geen grap, heb athome al 13 maanden niet betaalt krijg alleen kut service, slecht email, en de helpdesk is ook tien keer niks, toch 13 maanden gratis internet, want ik ben niet van plan te betalen

lol als ik voor de rechtbank moet komen, trouwens dit mailtje heb ik al 12 maanden gehad
========================================================
Geachte @Home abonnee,

Zoals u weet versturen wij u maandelijks per e-mail onze factuur. Enkele werkdagen daarna incasseren wij het verschuldigde bedrag van uw (Post)bankrekening.

Volgens onze administratie is door u of door uw bank onze incasso van EUR 525,03 van (Post)banknummer ********** geweigerd. Indien dit (Post)banknummer niet klopt, kunt u contact met ons opnemen.

Deze weigering heeft tot gevolg dat er een achterstand ontstaan is van EUR 525,03. Wij verzoeken u dit bedrag voor de 1e van de komende maand over te maken op Postbankrekening 8248390 t.n.v. At Home Benelux inz Essent, onder vermelding van uw klantnummer A**************. Als wij uw betaling niet voor de 1e van de komende maand ontvangen hebben, zijn wij genoodzaakt tot (tijdelijke) afsluiting van uw internetverbinding.

Als u het verschuldigde bedrag reeds heeft overgemaakt of als er afspraken zijn gemaakt over uw openstaande saldo, kunt u deze e-mail als niet verzonden beschouwen.

Op http://www.help.home.nl/factuur kunt u de meest gestelde vragen over de factuur terugvinden.

Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, dan kunt u een e-mail naar ons versturen via support@home.nl of bellen naar 0800 0094.

Met vriendelijke groet,
@Home

Afdeling Collections

• Crazy D
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 19 december 2001 06:23 schreef hans_20 het volgende:
tussen haakjes dit is geen grap, heb athome al 13 maanden niet betaalt krijg alleen kut service, slecht email, en de helpdesk is ook tien keer niks, toch 13 maanden gratis internet, want ik ben niet van plan te betalen

lol als ik voor de rechtbank moet komen, trouwens dit mailtje heb ik al 12 maanden gehad
LOL voor @home ja. Tenminste, als je ze niet schriftelijk op de hoogte hebt gebracht dat jij wegens slechte kwaliteit van het geleverde niet wil betalen totdat de problemen opgelost zijn.
Waarschijnlijk zal het ze wel een rotzorg zijn (zolang het maar een enkeling is die niet betaald), dat is voor hun goedkoper en levert minder gezeik op dan naar de rechter stappen, maar zolang jij niet een duidelijke klacht en claim bij ze neerlegt, hebben ze in principe gewoon recht om het geld te incasseren, en als jij dat niet betaald, een incassobureau op he af te sturen. Hoe moeten zij immers weten dat je niet betaald omdat ze een k*tprodukt leveren in plaats van dat je gewoon geen geld hebt...

Exact expert nodig?

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:12
Ik had nooit geacht dat @home users nog eens "casema-ervaringen" zouden krijgen. maar dat blijkt dus toch zo te zijn. Om je te troosten, bij casema heeft het conflict over slechte snelheden en trieste news-servers JAREN gelopen. En het is nog steeds slecht, zeker voor wat je er voor betaalt.

Heerlijk zo'n monopolie-positie.
Pagina: 1 2 Laatste