Voor meer informatie, zie: www.troublesathome.nl/nieuws/131201-prijsverhoging.html
Mogen we nu een betere news- en mailserver eisen?! :(
Mogen we nu een betere news- en mailserver eisen?! :(
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ze hebben 100 k klanten denk je echt dat 1 klant hun wat intereseert als ze voor de rest 11% meer vangen not dus.Op donderdag 13 december 2001 19:36 schreef Brian Dickens het volgende:
Verbeteringen? Kwaliteit van de service?
Ik ga pas meer betalen als de mail- èn nieuwsservers uiteindelijk weer fatsoenlijk presteren. En dat heb ik ze in een mooi mailtje laten weten (mèt pissige ondertoon natuurlijk)...
Je hebt al de snelst mogelijke verbinding voor particulieren in Nederland, en dan nog zeiken omdat je het teveel moeite vindt ergens anders even een gratis mail-accountje aan te maken.Op donderdag 13 december 2001 20:06 schreef Brian Dickens het volgende:
Zielig? Ik moet een tientje meer gaan betalen terwijl de mail- en nieuwsserver voor geen meter werken. Dat is toch absolute onzin???
De verbinding op zich is wel stabiel en snel, maar ik betaal ook voor de mail- en nieuwsservers. Die zijn al tijdenlang compleet brak dus dan hebben ik en anderen echt wel het recht om te klagen.
Verwijderd
Nou zeg je @home dan op en ga naar xs4all daar is het uitstekend geregeld.Op donderdag 13 december 2001 21:07 schreef Brian Dickens het volgende:
Dat is dus complete onzin. Ik betaal voor iets (naast de verbinding zelf ook voor mail en news), maar als een van die diensten niet goed werkt moet ik maar door blijven betalen en ergens anders m'n heil zoeken. Da's complete nonsens!
Stel je voor dat je een Porsche koopt en de radio doet het niet goed. Dan zeg je toch ook niet van "och, ik haal wel ergens een andere"... je hebt ook voor die radio betaald dus die moet gewoon goed werken!
Verwijderd
Voor meer geld krijgen we dus een even slechte dienstDit is volgens @Home nodig om de kwaliteit van de dienstverlening te kunnen waarborgen.
Dat is pure onzin, want het is voor @home (en alle andere aanbieders in Nederland) niet haalbaar via de kabel. Als ze voor een aantrekkelijke prijs 256k upload konden aanbieden hadden ze dat mijns inziens al lang gedaan!Op donderdag 13 december 2001 23:00 schreef Klubbheads het volgende:
als ze de upload nu naar 256kbit verhogen mochten ze er van mij 100 piek bij hebben
Verwijderd
Heeft niets met de inflatie te maken. Wél met de dienst zelf. @Home beweert namelijk dat ze de prijs verhogen om hun huidige kwaliteit te kunnen blijven waarborgen!De prijsverhoging staat naar mijn idee redelijk goed in verhouding met de inflatie, dus mag de prijs best stijgen. Wel vind ik ook dat er problemen opgelost moeten worden, maar dat heeft verder niets met de prijsverhoging te maken
Misschien heeft ie nog een extra IP voor een 2e computerOp donderdag 13 december 2001 23:41 schreef Brian Dickens het volgende:
HlpDsK, waarom betaal jij eigenlijk 100 piek voor @Home? Het abbo kost nog steeds 89 piek...
[ Voor 178% gewijzigd door Lars The 18th op 25-03-2006 20:30 ]
Verwijderd
Juist. 2 IP'sOp donderdag 13 december 2001 23:46 schreef robinvreuls het volgende:
[..]
Misschien heeft ie nog een extra IP voor een 2e computer
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Als je er geen verstand van hebt, hou dan gewoon je mond ja.Op vrijdag 14 december 2001 00:08 schreef McNerd het volgende:
Vroeger was het zeker goed toen @home en alle andere kabelaars er nog niet waren lekker downloaden met 6 kb en de pop en smtp lagen er ook regelmatig uit.
Ze moeten gewoon altijd wat te zeiken hebben anders is het niet goed lijkt het wel.
Verwijderd
Wat houd je tegen om naar een ander produckt te gaan.Op vrijdag 14 december 2001 00:53 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Als je er geen verstand van hebt, hou dan gewoon je mond ja.
Ik heb 3 jaar met een 33K6 ingebeld en in al die tijd heb ik misschien 1 of 2 maal gehad dat ik geen mail kon halen of zenden. Met @home is dat letterlijk dagelijks het geval.
Het is ook niet goed. En ik sta in mijn volste recht om daar boos over te zijn.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
Het gaat er niet om of ik overstap. Het gaat er om dat waar ik zit het ook hoort te werken.Op vrijdag 14 december 2001 00:54 schreef McNerd het volgende:
[..]
Wat houd je tegen om naar een ander produckt te gaan.
Verwijderd
Als ik zie dat het bij de concurent er beter aan toe gaat dan zou ik naar de concurent gaan ja.Op vrijdag 14 december 2001 01:07 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of ik overstap. Het gaat er om dat waar ik zit het ook hoort te werken.
Ren jij ook overal weg als het niet gaat zoals het hoort?
Ik blijf zitten en ga mijn gelijk halen.
Verwijderd
Als je al een aankoop hebt gedaan bij die winkel dan mag je eisen dat het produkt ook werkt.Op vrijdag 14 december 2001 01:09 schreef McNerd het volgende:
[..]
Als ik zie dat het bij de concurent er beter aan toe gaat dan zou ik naar de concurent gaan ja.
Zeker als het voor jou zo belangrijk is.
Stel ik loop een computerzaak binnen en ik word niet geholpen loop ik naar buiten en ga naar de volgende en ga der dan echt niet meer naar toe.
Zeg dan niks, daar heeft het namelijk totaal NIET mee te maken. Als je al 3 jaar hetzelfde bedrag vraagt en zelfs tijdens een btw verhoging je prijzen gelijk houd mag je nu imho best 'verantwoord' verhogen.Op vrijdag 14 december 2001 00:32 schreef mafiasven het volgende:
zeker vanwege die k*t euro ? euro op zich niks mis mee maar overal t goed gaan afronden ervoor![]()
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Verwijderd
Er is een alternatief verschillende zelfs.Op vrijdag 14 december 2001 01:25 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Als je al een aankoop hebt gedaan bij die winkel dan mag je eisen dat het produkt ook werkt.
En waar ik woon is er geen vergelijkbaar alternatief.
Monopolie-misbruik heet dat.
monopolie is er alleen als er een aanbieder isOp vrijdag 14 december 2001 01:25 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Als je al een aankoop hebt gedaan bij die winkel dan mag je eisen dat het produkt ook werkt.
Exact expert nodig?
Er is zeker wel een vergelijkbaar alternatief: in de meeste gebieden waar @home wordt aangeboden, kun je ook ADSL nemen. En nou niet gaan piepen: "maar dan krijg ik minder voor meer geld"Op vrijdag 14 december 2001 01:25 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Je kan toch terug naar 56K of ISDN?Op vrijdag 14 december 2001 17:49 schreef valkenier het volgende:
Toch blijft het fl 1200,- per jaar voor een internetpijpje, ik vind dat wel alderferskuorrendst duur!!
Prijsafspraken?Ik had gehoopt dat het alleen maar goedkoper zou worden, zekr nu er ook ADSL is enzo. Ik vind het ronduit verdacht dat alle breedband aansluitingen nu ongeveer even duur worden. Ze zullen toch geen prijsafspraken hebben gemaakt??
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
en adsl dan?Op vrijdag 14 december 2001 19:16 schreef wildhagen het volgende:
Prijsafspraken?![]()
Beetje nutteloos, als er maar één provider in een regio is, hé?
Verwijderd
Dit is de grootste larie die ik ooit hier gelezen heb. Als je betaald voor een dienst dan hoort het te werken. Zo simpel is het. Of die dienst nou duur is of goedkoop. Geen verbinding, en geen mail, is gewoon geen dienst. En toch wel elke maand een rekening blijven sturen, nu zelfs 11% hoger.Op vrijdag 14 december 2001 16:17 schreef Moartn het volgende:
[..]
Er is zeker wel een vergelijkbaar alternatief: in de meeste gebieden waar @home wordt aangeboden, kun je ook ADSL nemen. En nou niet gaan piepen: "maar dan krijg ik minder voor meer geld"
Er zijn genoeg computerzaken in nederland waar je asociaal goedkoop hardware kunt kopen. Het probleem van die zaken is dat ze 0 service hebben. Dan betaal ik liever wat meer voor goede service. Zo ook met je internetverbinding: @home is het goedkoopste in nederland qua breedband. Wil je een betere service, betaal dan ook meer.
Het lijkt me inmiddels wel bewezen dat bedrijven niet voor < 100 gulden per maand per klant een verbinding kunnen leveren die vrijwel altijd goed werkt, en waarbij het bedrijf zich niet in de schulden werkt op de lange termijn...
Verwijderd
Standpunt Troubles@Home inzake prijsverhoging
14/12; Een prijsverhoging bij @Home zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen. Alles wordt jaarlijks duurder, dus ook ons kabelinternet abonnement bij @Home. Zoals ieder jaar wordt door bedrijven en instellingen een prijsverhoging doorgevoerd als gevolg van de jaarlijkse inflatie. Voor 2001 komt deze volgens het CPB op 3,5% uit, een prijsverhoging van ongeveer 3,5% zou dus billijk zijn.
Echter, @Home heeft aangekondigd dat de prijzen met maar liefst 11,2% omhoog gaan. De prijsverhoging wordt aan de klanten verkocht onder voorwendselen dat men op die manier een gelijke kwaliteit kan blijven garanderen. Wij als gebruikersvereniging hebben echter onze bedenkingen bij de voornoemde kwaliteit aangezien er nog een boel verbetert moet worden (stabiliteit, mail, news en gelijke (hoge) snelheid in ALLE gebieden).
BTW
Daarnaast zegt @Home deze forse prijsverhoging te moeten doorvoeren omdat vorig jaar de BTW verhoging niet is doorberekent aan haar klanten. Dat was toen een groots aangekondigd kado. Begin januari schreven zij nog in een email aan alle klanten: "Zoals u ongetwijfeld weet, is per 1 januari het BTW percentage verhoogd van 17,5% naar 19%. Om het jaar goed te beginnen heeft Essent@Home besloten om deze verhoging niet aan u door te berekenen.". Maar dat kado wordt ons nu dus weer afgenomen.
Vernieuwingen?
Verder zegt @Home de laatste maanden een aantal vernieuwingen doorgevoerd te hebben die de kwaliteit van hun dienstverlening zou hebben verhoogd. Wij denken dat @Home hierbij doelt op de gebruikelijke upgrades die direct verband houden met de groei van het aantal abonnees. Daar staan echter al de extra inkomsten van uit extra abonnees tegenover, dus dit rechtvaardigt geen prijsverhoging. Een andere verbetering van de kwaliteit, zoals bijv. uitbreiding van de homepageruimte (nu nog altijd een trieste 5 MB per account), kortere wachttijden voor de echte helpdesk (de 2de lijn dus) of uitbreiding van het aantal emailadressen, hebben wij nog niet kunnen ontdekken.
Onacceptabel
Wij zijn dan ook van mening dat een prijsverhoging van 11,2% onacceptabel is. Een prijsverhoging van 3,5% tot 4,5% vinden wij wel acceptabel, als @Home de overige 6,7% tot 7,7% wil hebben moet zij eerst maar eens de beloftes in de reclame campagnes waarmaken. Wij willen van @Home bewijzen voor de verbeteringen in kwaliteit en niet de belofte voor behoud van de huidige "kwaliteit".
Wij zullen @Home hierop aanspreken en hopen dan ook op een wijziging in het voornemen van @Home. Het wordt de hoogste tijd dat @Home een volwassen ISP wordt die verder kijkt dan de ledjes van het kabelmodem.
Troubles@Home denkt dat @Home gewoon naar de prijzen van de directe concurrenten heeft gekeken (voor ADSL ben je ook rond de fl 99,- per maand kwijt) en geconcludeerd heeft dat ze daar in de meeste gevallen onder zat. Vanwege het monopolie op kabelinternet is er voor @Home geen enkele reden om de prijs lager te houden dan ADSL. Verder gaan er geruchten dat Essent van plan is een goedkoper (en waarschijnlijk ook trager) kabel-internet produkt op de markt te zetten. Om het onderscheid tussen dat produkt en @Home wat duidelijker te maken komt een prijsverhoging ook wel goed uit.
Verder vindt Troubles@Home het erg vreemd dat het plan voor de prijswijziging niet op 29/11 in het overleg tussen @Home en de gebruikersvereniging besproken is. Dit kan betekenen dat @Home de gebruikersvereniging niet serieus genoeg neemt, of dat dit hele plan in 2 weken tijd uitgedacht is en het dus eigenlijk geen serieus doordacht plan is.
@Home prijswijzigings FAQ
@Home heeft ons gevraagd om onze leden te verwijzen naar de Prijswijziging FAQ. Dit is een pagina waarop @Home denkt veel gestelde vragen van klanten te kunnen beantwoorden. Enige bescheidenheid is op deze pagina niet terug te vinden. Wel een heel PR-verhaal waarin @Home de verhoging probeert goed te praten en zichzelf meerdere malen overdreven hard op de borst klopt.
@Home mag dan wel denken dat zij de beste internetprovider van Nederland zijn, maar wij denken dat daar wat meer voor nodig is dan verbindingen die gemiddeld gezien beter zijn dan bij andere providers. Die verbindingen moeten ook nog betrouwbaar en constant zijn, evenals de mail en news-voorziening. Op deze punten scoort @Home niet goed en enige bescheidenheid zou dan ook wel op zijn plaats zijn.
Opvallend is overigens dat in de FAQ vandaag ineens een vraag ontbrak die er gisteren nog wel in stond:
Jullie maken misbruik van je monopoliepositie.
Ondanks de tariefsverhoging is @Home nog steeds een van de goedkoopste
aanbieders van breedband internet. U krijgt echt waar voor uw geld.
@Home ontkent dus niet dat zij misbruik maakt van haar monopoliepositie, maar benadrukt nog eens extra dat de klant eigenlijk geen keus heeft.
How many babies can a motherboard have?
Verwijderd
Van wederom de T@H pagina:Op zaterdag 15 december 2001 01:25 schreef funnie het volgende:
Mogen de mensen met alleen een mobiel dan ook weer gratis naar HUN gratis helpdesk bellen?
Wat nu het geval dus niet meer is sinds een paar maand !
En mijn vriendin gisteren dus 30 gulden !!!!!
aan belkosten heeft gekost...
Ik die ook al 70 minuten belminten kwijt ben.
Mijn moeder evenzo.. Ja Ja lang leve @Home .. En dan ook nog eens dit er boven op. Jullie zeggen allemaal er is een alternatief. Nee die is er niet. Geen vergelijkende alternatief.
Ik vertrouw meer op me yahoo adres dan op me home adres .
Oplossing mobiel bellen voor mensen zonder vaste lijn?
Mobiel bellen van de helpdesk is sinds enige tijd niet meer gratis. Er zijn gebruikers die hun vaste telefoonlijn hebben opgezegd omdat ze toch internet via de kabel hebben. Ook deze mensen betalen voor een gratis helpdesk. De grootste problemen treden op als mobiele bellers worden doorgeschakeld naar de tweede lijns helpdesk medewerkers, alwaar de wachttijd nogal eens kan oplopen.
@Home onderzoekt de mogelijkheid om de betalende bellers op een of andere manier met enige voorrang te behandelen, zonder dat dit oneerlijk wordt voor de gratis bellers, die op hetzelfde moment in de wacht staan.
Troubles@Home stelt voor om mobiele bellers waarvan in het systeem bekend is dat zij niet over een vaste lijn beschikken door de helpdesk terug te laten bellen, voordat die klant doorgeschakeld wordt naar de 2de lijn. De mogelijkheid om de helpdeskmedewerkers terug te laten bellen, is volgens @Home niet mogelijk vanwege technische beperkingen in de telefoon centrale. Wij vragen ons af hoe de helpdesk dan ooit terugbelafspraken na kan komen (zie eerder in dit verslag).
Wow. Prachtstuk. Helemaal mee eens op ieder puntOp zaterdag 15 december 2001 01:06 schreef HlpDsK het volgende:
Ik wind me heus niet op. Ik laat me alleen niet naaien.
Eigenlijk wordt mijn hele mening perfect verwoordt door de nieuwste toevoeging op www.troublesathome.nl
Ik zal het hier integraal kopieëren. Voor iedereen goed om eens even te lezen:
[..]
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
bull shit, ik werk er en kan gewoon mensen bellen als ik dat wil.Troubles@Home stelt voor om mobiele bellers waarvan in het systeem bekend is dat zij niet over een vaste lijn beschikken door de helpdesk terug te laten bellen, voordat die klant doorgeschakeld wordt naar de 2de lijn. De mogelijkheid om de helpdeskmedewerkers terug te laten bellen, is volgens @Home niet mogelijk vanwege technische beperkingen in de telefoon centrale.
Verwijderd
Leg dan maar eens uit waarom @home dat argument wel voert.Op zaterdag 15 december 2001 05:18 schreef lester het volgende:
[..]
bull shit, ik werk er en kan gewoon mensen bellen als ik dat wil.
Ik denk niet dat Essent ADSL levert, jij wel? Dus wederom: prijsafspraken zijn niet nuttig.Op vrijdag 14 december 2001 20:49 schreef ikbenveldmuis het volgende:
[..]
en adsl dan?
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
idd... 3 jaar inflatiecorrectie @ 3,5% maakt totaal 10,9% (1,0353 om precies te zijn) verhoging. En dan is de BTW-correctie nog niet meegerekend... En nu weer niet gaan piepen dat @home ons de "kadootjes" die ze beloofd hadden (dus niet doorberekenen van de BTW bijvoorbeeld) ons weer ontneemt. Deze prijsverhogingen zijn niet met terugwerkende kracht, dus je hebt er wel ruim een jaar lang profijt van gehad... (en met het niet doorberekenen van de inflatie nog langer)Op zaterdag 15 december 2001 13:07 schreef IceStorm het volgende:
Bah dat inflatie stukje op T@H is echt gelul. Wees dan een echte vent en reken met de inflatie van de afgelopen 3 jaar. Als ik dat doe kom ik redelijk op 11% uit (3 jaar a 3,5% kom je al een eind zonder 'lastig' rekenen).
Ik vind 11% veel ja, klopt en ik vind ook zeker dat @home hun beloftes waar moet maken maar onterecht? Nee zeker niet.
Verwijderd
Zou het niet een beetje aan de late kant zijn als ze de inflatie over de afgelopen 3 jaar in 1 keer (11 %) willen inhalenOp zaterdag 15 december 2001 13:07 schreef IceStorm het volgende:
Bah dat inflatie stukje op T@H is echt gelul. Wees dan een echte vent en reken met de inflatie van de afgelopen 3 jaar. Als ik dat doe kom ik redelijk op 11% uit (3 jaar a 3,5% kom je al een eind zonder 'lastig' rekenen).
Ik vind 11% veel ja, klopt en ik vind ook zeker dat @home hun beloftes waar moet maken maar onterecht? Nee zeker niet.
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
Verwijderd
IMHO is HlpDsK een van de weinigen die WEL recht heeft om te zeuren over de kwaliteit van @Home...Op zondag 16 december 2001 14:05 schreef Ransweijck het volgende:
Het was toch wachten op deze verhoging?
Al een paar jaar is de prijs gelijk, ondanks een hoge inflate, btw-verhoging etc.
Adsl Basic kost 99 piek, Adsl Fast zo'n 175 piek. Chello kost fl. 99,95. Dan is fl. 99,06 toch een redelijke prijs..
Dat wil niet zeggen dat er niet kritisch gekeken moet worden naar deze prijsverhoging in combinatie met de kwalitiet van de dienst.
Maar sommige mensen hebben altijd iets te zeiken en gaan een beetje voorbij aan de realiteit. Misschien kan deze topic daarom beter hernoemd worden naar 'Hlpdks's persoonlijke vete met @home, deel 15'. Eén op de zes posts is van hem en hij blijft maar doorgaan met de service van @home afzeiken.
Verwijderd
Er zijn blijkbaar grote verschillen tussen de wijken. Ik heb sinds december 1999 @Home en ik ben eigenlijk al die tijd erg tevreden geweest. Ok, in het begin waren er flinke problemen met de snelheid maar die werden in het eerste kwartaal van 2000 opgelost. Sindsdien heb ik razendsnel kunnen internetten.Op zaterdag 15 december 2001 23:17 schreef Microsoft het volgende:
@home Tilburg & 's Hertogenbosch is zowieo al 'n ramp
Bij mij werkt mailen naar niet-@homegebruikers al enkele dagen niet... Ik mn dns-settings ingedoken: lag het niet aan.
En dat terwijl ik echt belangrijke mailtjes verwacht. o.a. voor stage wat een dezer dagen geregeld moet worden
Ik zit me nu echt af te vragen wat afgelopen 2 jaar WEL goed was aan @home: er schiet me zo niets te binnen
Uhm, ik zie dat eerder als klantvriendelijk??? Je hebt 2 jaar lang van de lagere prijs kunnen genieten.Op zondag 16 december 2001 03:01 schreef Ronnie_T het volgende:
Zou het niet een beetje aan de late kant zijn als ze de inflatie over de afgelopen 3 jaar in 1 keer (11 %) willen inhalen
And your point saying?Op zondag 16 december 2001 19:46 schreef You-Suk het volgende:
jaja --> 45 euro
Gaat ff hierom, er wordt gezegd dat de verhoging nodig is om de huidige standaard te kunnen waarborgen.Op zondag 16 december 2001 19:50 schreef IceStorm het volgende:
[..]
And your point saying?
De invoering van de euro heeft niks met de prijsverhoging te maken. Iig niet voor het grootste deel.Op zondag 16 december 2001 21:01 schreef You-Suk het volgende:
Tegelijkertijd zit je met de invoering van de euro, dus is het dan niet "prachtig" dat je na die verhoging op een mooi rond bedrag uitkomt ??
nee, dat weet ik ook welOp zondag 16 december 2001 21:41 schreef IceStorm het volgende:
[..]
De invoering van de euro heeft niks met de prijsverhoging te maken. Iig niet voor het grootste deel.
En bij elke prijsverhoging wil je als bedrijf weer uitkomen op een psychologische prijs, niet echt gek dus.
In mijn brief stond fl 99,06 (45,05 Euro) ??Op zondag 16 december 2001 19:46 schreef You-Suk het volgende:
fl 89 *11.2% =fl 98,97 en dat is gelijk aan ??
jaja --> 45 euro
Linux is free, when time is no money...but still I try
Ik HEB @homeOp zondag 16 december 2001 22:56 schreef You-Suk het volgende:
nou ik weet niet of je bekend bent met de kwaliteit van @home ???
Welke brief??? Zeker een mailtje.. dat verklaart waarom ik nog niets van @Home heb gehoordOp maandag 17 december 2001 09:40 schreef Pjosch het volgende:
In mijn brief stond fl 99,06 (45,05 Euro) ??
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
oh? Als dat het geval zou zijn, dan zou @home toch niet zulke resultaten behalen met mordax, aangezien dat een gemiddelde is.Op maandag 17 december 2001 10:25 schreef Traag het volgende:
[..]
Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik in een van de betere regio's van @Home woon... in te veel regio's is het gewoon megabrak
Een gemiddelde van 240 kb/sec is idd best aardig alleen een standaard deviatie van 117 kb/sec is dus ook echt RANZIG hoog. Oftewel, hieruit blijkt wel dat het per regio erg verschilt.Op maandag 17 december 2001 10:29 schreef sagar het volgende:
oh? Als dat het geval zou zijn, dan zou @home toch niet zulke resultaten behalen met mordax, aangezien dat een gemiddelde is.
Er zijn voldoende mensen die Mordax checken, en idd.. Mordax is een van de betere testsites. Ze staan netzoals Tweakers.net extreem kort op de AMS-IX. Aleen denk ik dat mensen die al een beroerde snelheid hebben, hier niet steeds door Mordax aan herinnerd hoeven wordenOp maandag 17 december 2001 10:29 schreef sagar het volgende:
oh? Als dat het geval zou zijn, dan zou @home toch niet zulke resultaten behalen met mordax, aangezien dat een gemiddelde is.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Ja maar dat heeft met regio's niets te maken, dat ze een directe peering met amsix hebben (als die brak zijn dan). Maar toch denk ik dat mordax wel een representatief gemiddelde is. En ja natuurlijk heb je altijd adresen waar het niet werkt, bv waar hlpdsk woont. Maar dit wil niet zeggen dat daarom heel tilburg klote is.Op maandag 17 december 2001 10:37 schreef Traag het volgende:
[..]
Er zijn voldoende mensen die Mordax checken, en idd.. Mordax is een van de betere testsites. Ze staan netzoals Tweakers.net extreem kort op de AMS-IX. Aleen denk ik dat mensen die al een beroerde snelheid hebben, hier niet steeds door Mordax aan herinnerd hoeven worden
Verwijderd
Juist. En mijn regio is er daar 1 van.Op maandag 17 december 2001 10:25 schreef Traag het volgende:
gelukkig prijzen dat ik in een van de betere regio's van @Home woon... in te veel regio's is het gewoon megabrak
idd... een quote:Op maandag 17 december 2001 10:48 schreef HlpDsK het volgende:
Op www.smallzine.nl staat nu ook een artikel over @home.
Ze geven het misbruik dus gewoon toeOorspronkelijk stond in de vragenlijst over de prijsstijging deze vraag: "Jullie maken misbruik van je monopoliepositie." Met als antwoord: "Ondanks de tariefsverhoging is @Home nog steeds een van de goedkoopste aanbieders van breedband internet. U krijgt echt waar voor uw geld." Wie tussen de regels doorleest zou kunnen concluderen dat @Home haar misbruik niet ontkent.
Jeremy Clarkson
Verwijderd
bij 25 replies per pagina wel jaOp maandag 17 december 2001 11:13 schreef Blue_White_Army het volgende:
Mensen, 4 pagina's over een tientje verhoging.
no comment
D0h.... als jij ineens 11,2% minder studiefinanciering (als je die krijgt) zou krijgen, zou jij je ook druk makenOp maandag 17 december 2001 11:13 schreef Blue_White_Army het volgende:
Jeremy Clarkson
Absoluut.. maar ik denk eerder dat een nieuw millenium aanbreekt voordat @Home dat eens fixedOp maandag 17 december 2001 11:05 schreef sagar het volgende:
Maar ik denk dat het verstandig van @home zou zijn geweest als ze zouden hebben gewacht tot ze die news en mail servers op orde hebben.
Jeremy Clarkson
Nee krijg al 10 jaar geen studiefinanciering meer.Op maandag 17 december 2001 12:05 schreef Traag het volgende:
[..]
D0h.... als jij ineens 11,2% minder studiefinanciering (als je die krijgt) zou krijgen, zou jij je ook druk maken
Verwijderd
Idd, en dan als excuus gebruiken dat ze de "kwaliteit" willen handhavenOp maandag 17 december 2001 12:53 schreef HlpDsK het volgende:
Het gaat niet om die paar piek. Het gaat er om dat ze een verhoging doorvoeren terwijl ze belabberde service verlenen in delen van het land.
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Op maandag 17 december 2001 13:07 schreef Blue_White_Army het volgende:
Maar het topic gaat over de prijsverhoging van 10 gulden. Om daar nu 4 pagina's vol te tikken , vind ik een beetje cheap. Het gaat om 10,-!! Terwijl 75% van de bezoekers hier 1000 per jaar aan hardware uitgeeft.
kom op, een tientje
Verwijderd
email HOORT BIJ DE SERVICE. dus voor 89 piek wil ik ook een werkende mail/news server hebben. Internet bestaat niet alleen uit browsen. en wat maakt mij die ultra snelheid nou uit. Ik wil gewoon goed kunnen internetten en niet via een omweg.Op donderdag 13 december 2001 20:30 schreef Thunder het volgende:
[..]
Je hebt al de snelst mogelijke verbinding voor particulieren in Nederland, en dan nog zeiken omdat je het teveel moeite vindt ergens anders even een gratis mail-accountje aan te maken.
IMHO ben je best wel zielig dan ja.
Verwijderd
120 gulden.Op maandag 17 december 2001 11:13 schreef Blue_White_Army het volgende:
Het gaat om het principe. Het is dus wel fl. 12.000.000 (of € 5445362,59) per jaar die ze zo krijgen ZONDER er maar IETS voor te hoeven verbeteren....Op maandag 17 december 2001 13:20 schreef Blue_White_Army het volgende:
En eerder in dit topic staat dat de troubles@home groep er wel accoord mee gaat met een stijging van 5 % o.i.d. Dat is 5 gulden , wooooww dat scheelt zeg.
Jeremy Clarkson
Ik praat op maandbasisOp maandag 17 december 2001 13:20 schreef Nephilium het volgende:
[..]
120 gulden.
altijd nog 12x10.
Zeuren¿¿¿¿Op maandag 17 december 2001 13:22 schreef Traag het volgende:
[..]
Het gaat om het principe. Het is dus wel fl. 12.000.000 (of € 5445362,59) per jaar die ze zo krijgen ZONDER er maar IETS voor te hoeven verbeteren....
Als je verder alleen maar kunt zeuren in deze draad is het denk ik beter om een ander draadje te gaan zoeken
Misschien handig om nog even te onthouden: het allergrootste deel van de @home gebruikers begint te klagen als ze maar met 150kb/s kunnen downloaden. Het grootste deel van de niet-@homers zouden er graag 99 piek voor neerleggen om "te kunnen klagen als het maar met 150kb/s gaat".Op maandag 17 december 2001 13:19 schreef Nephilium het volgende:
email HOORT BIJ DE SERVICE. dus voor 89 piek wil ik ook een werkende mail/news server hebben. Internet bestaat niet alleen uit browsen. en wat maakt mij die ultra snelheid nou uit. Ik wil gewoon goed kunnen internetten en niet via een omweg.
Exact expert nodig?
Verwijderd
We roken niet allemaal.Op maandag 17 december 2001 13:20 schreef Blue_White_Army het volgende:
10 gulden is één pak shag met vloe en 5 kauwgomlollies is de MAAND. Tja.........
Dat is een redelijk percentage, en dat is waar het om gaat.En eerder in dit topic staat dat de troubles@home groep er wel accoord mee gaat met een stijging van 5 % o.i.d. Dat is 5 gulden , wooooww dat scheelt zeg.