-= Radeon Topic - Deel 32 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 671 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Op maandag 17 december 2001 19:45 schreef Chaoss het volgende:

[..]

Hmm weet iemand hier iets vanaf??? kheb net die demo's binnen, maar de nature demo durf ik eigenlijk niet te draaien zo.
Volgens mij is dit een geval van toeval. Het was mogelijk een zwakke kaart die het begaf toen die lekker belast werd. Ik heb de demo gedraaid en nog geen problemen gehad. Te hard overclocken dat kan wel ongezond zijn, maar een standaard demo. Dat kan ik me niet voorstellen.

Overigens heb ik nog nooit meegemaakt of ergens gehoord dat een demo een grafische kaart deed overlijden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik knip en plak veel van het nieuws van John in een ander forum, opmering van iemand daar
I did a lot of surface mount soldering and I can tell you that if you've never done it before, don't start on your 200$ graphic card. All you'll do is ruin it. Also, the way to solder two resistances together vertically is to avoid at all cost. First, because it's more tricky to do, second because it isn't as safe as a regular flat resistance between two pads (there are chances that it will break easily if you knock the card on something else inside the case).

If you already know what's the total resistance needed, you better buy that exact little surface mount resistor (it usually comes in reels, but I'm sure you can find it in small bags and it's dirt cheap anyway) and replace the old resistor. Flux also helps a lot when you work on surface mount components. Otherwise, your solders won't be clean (there will be black spots on the pads). When you see black spots, it means that you have burned the pad and it adds extra resistance to the signal, plus unwanted signal interference.

Last but not least, you need a temp. controled soldering iron. Soldering surface mount components with a cheap soldering iron without a control based (only the iron and the wire to plug it into the wall) will result in burning your PCB. The temperature I recommend for a small resistance like this is ~680F, no more.

Surface mount soldering isn't for amateur. You can be lucky, but you can also loose 200$ if you aren't.
Maar ja solderen is niet meer nodig als het goed is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:47
Goed, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik wil graag een retail versie hebben.
Maakt me niet uit of het een geflashde LE versie is, of gewoon de orginele retail versie.
Geld maakt mijn niets uit, maar ik wil geen artifisials [ ofzoiets :z ] hebben.
Een hoop winkels verkopen dus retail versies die op 250 Mhz lopen, right :?

Ik heb vernomen dat SWW de 'echte' retail versie heeft, maar die kost wel gelijk ~fl.800,- piek. Zijn er nog meer winkels?

Je merkt het, ik zit met een hoop vragen.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eerder geprobeerd, maar nog maar eens in de avonduren:

Een vraagje aan al deze ATI experts:
Kan ik bij Hydravision:
- Videomengpaneel van Ulead op ene scherm en vol video-beeld op het andere scherm krijgen of televisie (via All-in-W) volgen op ene monitor en surfen of tekstverwerken op de andere?
- Samengestelde video naar VHS sturen, terwijl ik de PC gewoon gebruik voor surfen of tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg FSAA niet werkend op mijn Radeon 8500. Ook na het uninstallen van de drivers (incl. het verwijderen van alles van ATI uit het register) en opnieuw installeren van de drivers werkt het niet. Ik gebruik overigens die laatste beta-drivers.

Iemand hetzelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er veel mensen niet kunnen wachten op mijn bevindingen betreffende Voltagemodden zonder te solderen... Snap ik niet.... :?

Quote's:

>En ik denk dat ik na de plaatjes gezien te hebben wel >ongeveer weet waar ik moet gaan potloden maar ik wacht wel >even zodat ik het zeker weet!

en wacht dacht je van dit.... :)

>Dus als ik het goed begrijp wil ie gewoon parallel over >een weestand een grafiet streep zetten, zodat de weerstand >omlaag gaat, en het voltage omhoog gaat..

Unquote:

Er zijn schijnbaar hier net zulke slimme jongens als ikzelf :D

Ja, ik dacht inderdaad als een tweede oplossing (die zeer simpel is uit te voeren, om een potloodstreepje te zetten op die parallel weesrtand (de tweede van rechts naast U8). 8-) Hiermee verlaag je de weerstand iets, maar je moet maar een dunne lijn trekken, anders kan je er teveel weerstand vanaf halen, en loopt de uiteindelijke voltage te sterk op! :z

Dit zou in principe moeten werken, maar ik wacht nog op een aantal vrienden die het uittesten en hun bevindingen aan mij emailen. Wat betrefd die Finse Macci, die is er een van (en inderdaad de enige Europeaan in het rijtje, naast al die Russen en Amerikanen en die ene VIP Canadees.....) (8>

----
De tweede manier heb ik zelf al getest en die werkt zeker goed. Dit betrefd gewoon een klein beetje van de bovenhoek-zijkant van die smd resistor afscharpen, zodat je wat minder gelijdend materiaal wegneemt en de weerstand ervan wat hoger wordt. Dit werkt goed! >:)

Echter SMD weerstanden worden opgebouwd net zoals IC's dus een opgedampt laagje weerstandmateriaal op een isolerende drager. Dit ca. 10um laagje zit net aan de oppervlakte onder een afschermlaag van eveneens zo'n 10um. Om de juiste waarde aan een smd weerstand te geven, wordt er hardwarematig af fabriek een snee in gegeven aan een zijde, om een bepaalde weerstand te krijgen. Je kan er nu wel wat vanaf de zijkanten afshrapen, ECHTER als je tever gaat, en je kan die niet zien..., dan kom je op een punt dat je deze aangebrachte snee in weerstandmateriaal doorkruist en er dus helemaal GEEN geleiding meer is! Oftwel een extreem hoge weertsand en een zeer hoge uitgangsvoltagespanning vna ca. 6 a 7 Volt op je RAM!!! ;(

Probleem is dus hier dat je nooit weet hoever je kan gaan. maar zo'n 100 a 200Ohm lukt altijd wel safe. Toch goed om je OEM kaart van 3,15Volt (beneden RAM specs) op ca. 3,3 a 3,4Volt (RAM specs) te laten lopen, en dus minimaal op retailsnelheid!!! :)

Wil je verder dan is het tricki en zal je met de multimeter aan de gang moeten.... *D

Daarom wacht ik op de ervaringen met de potloodtruuk. Als dit werkt, dan kn je beide dingen combineren zonder (teveel) risico en kan je makkelijker zo'n 3,6Volt naar je RAM sturen, zodat de 300MHZ om en nabij zeker wel mogelijk wordt. Hetzelfde verhaal geldt voor de GPU. Maar hier heb je minder weerstandverandering nodig voor maximaal effect, dus minder risico's door teveel afscrapen en teveel potloden. :P

Maar mijn methode werkt zeker wel degelijk en is eenvoudig uit te voeren met beleid!

Het is verder geen probleem om te meten op je plank onder spanning. hiervoor heeft ATI voor ons een paar mooie meetpunten aangebracht op de PCB :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat betrefd dat nieuwe flashprogramma dat ik schrijf... :?

Quote:
Je zou haast denken dat hij binnen kort alles kan aan
sturen via een hacked bios.
Niet ondenkbaar natuurlijk, alleen ik denk dat de
Vmem (memory spanning) toch niet in het bios zit.
Unquote:

Ja dus, alles kan ermee gedaan worden, maar (nog) geen VMem instellingen. :)

Wel:
- OEM en Retial biosversies van Radeon 8500 en 7500
- Een PAL bios naar NTSC maken en visaversa
- Custom overclocksettings voor ram en gpu erin knallen
- special modded retailbios, geeft meer stabiliteit (dit is meervoudig bevestigd door meerdere die-hards)
- een ander lettertype kiezen
- een Radeon 8500Ultra maken van je 8500LE (of retail)kaart....

kortom... heel flexibel dus..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

weet iemand nog een zaak waar ze de 8500wel uit voorraad leveren? bij alternate krijg ik hem al drie weken binnen 4/5 dagen :r en nu kreeg ik een mailtje dat het waarschijnlijk half februari wordt..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Kheb net mijn OEM naar een retail geflasht, en ik kreeg allemaal gekke strepen bij die ATI tech demo's, toen ik heb terug flashte naar het OEM bios en ik zette met powerstrip de snelheid op 275/275 was er niets aan de hand! vreemd?!?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Op maandag 17 december 2001 21:43 schreef Chaoss het volgende:
Kheb net mijn OEM naar een retail geflasht, en ik kreeg allemaal gekke strepen bij die ATI tech demo's, toen ik heb terug flashte naar het OEM bios en ik zette met powerstrip de snelheid op 275/275 was er niets aan de hand! vreemd?!?
had je eerst geflashd en toen pwr strip erop ? dan onthoud ie de setting als basic toen ie ze voor het laatst uit las,
of heb je pwr strip aanstaan als je die deom's draaid ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
Op maandag 17 december 2001 21:08 schreef John_Hoek het volgende:
kan je niet vast plaatjes posten zodat ik weet welke weerstandjes ik moeten versieren/nameten >:)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Op maandag 17 december 2001 22:29 schreef ernst het volgende:

[..]

had je eerst geflashd en toen pwr strip erop ? dan onthoud ie de setting als basic toen ie ze voor het laatst uit las,
of heb je pwr strip aanstaan als je die deom's draaid ?
nee powerstrip staat standaard niet aan bij mij. Kheb het nog eenx voor de zekerheid gedaan, OEM bios met powerstrip op 250mhz gezet, powerstrip afsluiten. Pc reboten in dos, RETAIL flashen, pc weer booten, demo's draaien en metteen hattik al die gekke vormen enzo.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 10:09
Op maandag 17 december 2001 15:33 schreef Klaas_Baas het volgende:
E-manS !
Eeh CB-50 heeft niks met computers te maken.
Is een andere hobby van me. Dat is me 4takt bromfiets.

Ach ja 32 jaar oud, en spelen met een brommer.
Nou ja me ouders wouden bijna weggooien, toen heb ik
hem maar weer meegenomen, en na 10 jaar me ouwe hobby
weer opgepakt.

:+
Een brommer die na die tijd nog rijdt is zeker een Honda :)

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
Op maandag 17 december 2001 22:32 schreef ernst het volgende:

[..]

kan je niet vast plaatjes posten zodat ik weet welke weerstandjes ik moeten versieren/nameten >:)
inderdaad, een kleine handleiding of zo zit er hoop ik wel aan te komen. Als er met potlood gewerkt wordt en alles wordt duidelijk uitgelegt wil ik er ook wel mee aan de gang gaan :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
Op maandag 17 december 2001 21:08 schreef John_Hoek het volgende:
Ik zie dat er veel mensen niet kunnen wachten op mijn bevindingen betreffende Voltagemodden zonder te solderen... Snap ik niet.... :?

Quote's:

>En ik denk dat ik na de plaatjes gezien te hebben wel >ongeveer weet waar ik moet gaan potloden maar ik wacht wel >even zodat ik het zeker weet!

en wacht dacht je van dit.... :)

>Dus als ik het goed begrijp wil ie gewoon parallel over >een weestand een grafiet streep zetten, zodat de weerstand >omlaag gaat, en het voltage omhoog gaat..

Unquote:

Er zijn schijnbaar hier net zulke slimme jongens als ikzelf :D

Ja, ik dacht inderdaad als een tweede oplossing (die zeer simpel is uit te voeren, om een potloodstreepje te zetten op die parallel weesrtand (de tweede van rechts naast U8). 8-) Hiermee verlaag je de weerstand iets, maar je moet maar een dunne lijn trekken, anders kan je er teveel weerstand vanaf halen, en loopt de uiteindelijke voltage te sterk op! :z

Dit zou in principe moeten werken, maar ik wacht nog op een aantal vrienden die het uittesten en hun bevindingen aan mij emailen. Wat betrefd die Finse Macci, die is er een van (en inderdaad de enige Europeaan in het rijtje, naast al die Russen en Amerikanen en die ene VIP Canadees.....) (8>

----
De tweede manier heb ik zelf al getest en die werkt zeker goed. Dit betrefd gewoon een klein beetje van de bovenhoek-zijkant van die smd resistor afscharpen, zodat je wat minder gelijdend materiaal wegneemt en de weerstand ervan wat hoger wordt. Dit werkt goed! >:)

Echter SMD weerstanden worden opgebouwd net zoals IC's dus een opgedampt laagje weerstandmateriaal op een isolerende drager. Dit ca. 10um laagje zit net aan de oppervlakte onder een afschermlaag van eveneens zo'n 10um. Om de juiste waarde aan een smd weerstand te geven, wordt er hardwarematig af fabriek een snee in gegeven aan een zijde, om een bepaalde weerstand te krijgen. Je kan er nu wel wat vanaf de zijkanten afshrapen, ECHTER als je tever gaat, en je kan die niet zien..., dan kom je op een punt dat je deze aangebrachte snee in weerstandmateriaal doorkruist en er dus helemaal GEEN geleiding meer is! Oftwel een extreem hoge weertsand en een zeer hoge uitgangsvoltagespanning vna ca. 6 a 7 Volt op je RAM!!! ;(

Probleem is dus hier dat je nooit weet hoever je kan gaan. maar zo'n 100 a 200Ohm lukt altijd wel safe. Toch goed om je OEM kaart van 3,15Volt (beneden RAM specs) op ca. 3,3 a 3,4Volt (RAM specs) te laten lopen, en dus minimaal op retailsnelheid!!! :)

Wil je verder dan is het tricki en zal je met de multimeter aan de gang moeten.... *D

Daarom wacht ik op de ervaringen met de potloodtruuk. Als dit werkt, dan kn je beide dingen combineren zonder (teveel) risico en kan je makkelijker zo'n 3,6Volt naar je RAM sturen, zodat de 300MHZ om en nabij zeker wel mogelijk wordt. Hetzelfde verhaal geldt voor de GPU. Maar hier heb je minder weerstandverandering nodig voor maximaal effect, dus minder risico's door teveel afscrapen en teveel potloden. :P

Maar mijn methode werkt zeker wel degelijk en is eenvoudig uit te voeren met beleid!

Het is verder geen probleem om te meten op je plank onder spanning. hiervoor heeft ATI voor ons een paar mooie meetpunten aangebracht op de PCB :9
Die 2 manieren mij te link, heb lieverzekerheid over de totale vervangingsweerstand, dus voor mij solderen, of de bios truuk moet werken, maar dat geloof ik niet echt dat dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik krijg deze melding met de radeon 8500 en de demo's:
; ATI Sushi Error Log
; Created Mon Dec 17 23:26:13 2001

[N:\1Sushi\RunTime\WinD3D\AwFn.cpp] (line 358): D3DAw Error: AwInitWindow - Unable to find an acceptable depth/stencil format
[N:\1Sushi\RunTime\Main.cpp] (line 355): AwInitWindow returned FALSE! Unable to create window! Quitting!
Waar zou dat aan kunnen liggen?
Windows XP en de 81 drivers.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 22:19

reapher

Z POWER

Een brommer die na die tijd nog rijdt is zeker een Honda
of een zundapp :)

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
weet nou niemand hier op dit forum hoe veel watt een Radeon 8500 GPU er uit gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
die error van sushi: probeer de stencil buffer aan te zetten in de videoinstellingen.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Op maandag 17 december 2001 23:42 schreef gdew het volgende:
Ik krijg deze melding met de radeon 8500 en de demo's:
; ATI Sushi Error Log
; Created Mon Dec 17 23:26:13 2001

[N:\1Sushi\RunTime\WinD3D\AwFn.cpp] (line 358): D3DAw Error: AwInitWindow - Unable to find an acceptable depth/stencil format
[N:\1Sushi\RunTime\Main.cpp] (line 355): AwInitWindow returned FALSE! Unable to create window! Quitting!
Waar zou dat aan kunnen liggen?
Windows XP en de 81 drivers.
had ik ook. Bij rage3d vertelde iemand van ati dat je het beste:

1. directx 8.1 installeren
2. driver deinstalleren
3. rebooten
4. driver installeren.

Bij mij werkte het.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggyzaggy
  • Laatst online: 03-08-2022
Op maandag 17 december 2001 21:43 schreef U-96 het volgende:
weet iemand nog een zaak waar ze de 8500wel uit voorraad leveren? bij alternate krijg ik hem al drie weken binnen 4/5 dagen :r en nu kreeg ik een mailtje dat het waarschijnlijk half februari wordt..... |:(
Bij Barlage in Kerkrade |:( kan je het proberen, laatst (2 weken geleden) hadden ze er nog een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 08:18 schreef Laszlo het volgende:

[..]

had ik ook. Bij rage3d vertelde iemand van ati dat je het beste:

1. directx 8.1 installeren
2. driver deinstalleren
3. rebooten
4. driver installeren.

Bij mij werkte het.
Tja, dat is de meest eenvoudige eenvoudige manier om al je setings in een keer weer puur op factory standard te krijgen.

Bij die demos' vergeten veel mensen dat die stencil buffer absoluut aan moet. daarvoor hoef je niet direct je drivers te installen.

Je gaat toch ook niet gelijk je hdd formatten als windows een keer crasht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 15-09 16:42
Op dinsdag 18 december 2001 12:06 schreef Peltier het volgende:

[..]

Tja, dat is de meest eenvoudige eenvoudige manier om al je setings in een keer weer puur op factory standard te krijgen.

Bij die demos' vergeten veel mensen dat die stencil buffer absoluut aan moet. daarvoor hoef je niet direct je drivers te installen.

Je gaat toch ook niet gelijk je hdd formatten als windows een keer crasht? :)
Nou... mijn ervaring tussen de schone instal en eerste crash is vaak dat de tijd daar tussen vaak exponentieel (of zoiets) kleiner wordt. :o

edit:
dubbel op

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30

Milmoor

Footsteps and pictures.

gdew: Uit het begin van deze thread...
Carnivore:
; ATI Sushi Error Log
; Created Thu Dec 13 23:54:34 2001
[N:\1Sushi\RunTime\WinD3D\AwFn.cpp] (line 2018): D3DAw Error: AwTexImage2D - Unable to create texture object
Joost E. Boere:
het komt doordat je de illegale demo geinstalleerd hebt gehad, en die nu niet eerst gedeinstalleerd hebt. Daardoor vindt hij de verkeerde bestanden.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
ik ben een nieuw topic begonnen over voltage modden met de Ati Radeon 8500, ik vind dat het hier door meer overzicht is.

[topic=354122/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 13:39 schreef E-MANs het volgende:
ik ben een nieuw topic begonnen over voltage modden met de Ati Radeon 8500, ik vind dat het hier door meer overzicht is.

[topic=354122/1/25]
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 15-09 16:42
Op dinsdag 18 december 2001 13:39 schreef E-MANs het volgende:

[topic=354122/1/25]
We zien vanzelf wel wat een modje daar van vindt.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 10:18 schreef salvador4 het volgende:

[..]

zie sig; breda, is dik 1,5/2 uur goed door rijden schat ik.
Ha good old Breda. Ik zit in Oosterhout. Klein 10 minuutjes rijden *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kom je net op tijd voor het eten.

Jaja brabants kwartiertje erbij getrokken, anders
zou je te vroeg zijn !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 23:11
Ik heb even een vraagje tussendoor, ik heb die ati-dvd5.0 net geinstalleerd maar ik zie nu bij oudio dat hij hem downmixed naar 2channel en ik kan niet kiezen voor "pass through adio device" is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Laatst online: 13-09 16:51
Voor wat het waard is: mijn Radeon 8500 draait zonder problemem onder Windows XP.

Maar ja, ik heb dan ook een Intel chipset (geen flame bedoeld)....

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

wedden van niet knakker? Haal deus ex maar uit de kast en speel in opengl mode. :+

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 18:26 schreef paragon het volgende:
Ik heb even een vraagje tussendoor, ik heb die ati-dvd5.0 net geinstalleerd maar ik zie nu bij oudio dat hij hem downmixed naar 2channel en ik kan niet kiezen voor "pass through adio device" is dat normaal?
Ik krijg het ook niet voor elkaar met mijn SB Audigy, ook niet in winDVD 2000 (kan hem daar wel op spdif-out zetten). Alleen bij power dvd werkt het nu goed, probeer die maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 23:11
Hmm, das wel weer jammer dan ik las namelijk op rage3d dat die ati een beter beeld geeft dan powerdvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

wat is er mis met deus ex op opengl dan? met de radeon8500?

draait goed hier hoor.

heb eigenlijk nog geen een game dat niet werkt

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote:

Die 2 manieren mij te link, heb lieverzekerheid over de totale vervangingsweerstand, dus voor mij solderen, of de bios truuk moet werken, maar dat geloof ik niet echt dat dat gaat werken. :(

Unquote:

Kan heel veilig worden gedaan, mits je het voorzichtig doet en bij het schrapen oplet dat je dit van de bovenzijkanten van de smd weerstand doet en niet in het midden ervan! Dan kan je te gemakkelijk teveel weghalen en gaat het mis! *D

Potloden kan je makkelijk doseren, en verlaagd de weertsand. tesamen kan je redelijk veilig je voltages omhoog krikken.

Nu kan je ook zeker weten wat je doet, je schraapt een keertje en/of trekt een potloodstreepje op die ander weerstand en laat de kaart draaien. je meet dan even de spanningen realtime en doet dit opnieuw.

Hir vind je alle spanningen die nodig zijn, en dat zijn DUIDELIJKE grote spanningspunten op je Radeon kaart. je kan hier ook heel gemakkelijk twee draadjes aan solderen om te kunnen meten in je kast.... ;)

http://virtual5.nebula.fi/~efidata/images/macci/ati/gpu_mem_voltage.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarehh, waar moet je nou precies met dat potlood een streepje zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
OK de demo's werken nu.
1. Stencil buffer stond aan, dus dat was het niet.
2. Ik had de demo's en de drivers er al afgegooid en opnieuw geinstalled, maar dat werkte ook niet.
Ik heb nu de demo's en drivers er weer afgegooid en een regclean gedaan toen de boel weer geinstalleerden toen deed het spul het.
Iedereen bedankt voor de tips/suggesties.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff gemeten:
Memory: 3.143v
GPU: 1.633v

Is een ATI Radeon 8500 OEM.
GPU gaat stabiel tot 286Mhz, geheugen tot 266Mhz en met sinkjes tot 270Mhz

Ja, waar moet je nou die weerstand wat inkleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, wrong button... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Hoek-Thunderbird potlood truuk kijk je natuurlijk even op het andere topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

FF voor de mensen die powerstrip gebruiken, de BIOS flash doen en dan denken dat er niks is veranderd:
Rechter Muisknop op het Powerstrip icoontje -> Options -> Preferences. Dan op de Quick Setup knop drukken en Rescan kiezen. En waar is die nieuwe bios util nou? :P

* GambitRS is altijd ongeduldig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is er hij is
De online hack hoe en wat upgrade OEM -> Retail

Get it while you can, en je hebt er de hele kerstvakantie
voor.
En die heb je hard nodig ook ;)

http://www.radeon2.ru/konkurs/8500le_upg.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Laatst online: 11-09 11:48
Nadt je je Russich weer opgehaald hebt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, maar ik kom een heel eind.

Maar kijk op de andere plekken en je komt er ook wel.
Toegegeven het is een hele mooi guide, maar je moet
iets van Russisch kunnen. Het toeval wil dat ik dat
een beetje kan :-)

Nee nu geen tijd voor een complete vertaling.
Overigens kan babelfish dat niet, via altavista ?

Het enige wat die Russen erbij hebben staan is iets
met en fastwrite aanpassing en RGB, maar dat snap ik ook nog niet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian
  • Laatst online: 15-09 08:30

The Guardian

I'll keep an I on you

Alta vista pakt hem bij mij ook niet goed, een beetje rare tekens (nee geen russisch) krijg ik met plaatjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

komt er nou nog een radeon 7500 flash?
en nieuwe drivers voor de 8500 en de 7500?
wil met kerst wel wat lekkers in mn kassie :)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja jammer dan, het is niet anders.
Er zal ook wel zo'n guide komen in het NL/Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

John, kun je plz. een guide met plaatjes samenstellen voor je potlood + schraap truukje? Ik wil er mee aan de slag :z

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ps. als jullie niet weten wat ik bedoel, Kap er dan mee om er uberhaupt aan te denken om zo je kaart te modden!

Ik zit niet te wachten op postings van semi-freaks die hun kaart van pa mollen en mij dan de schuld geven, omdat ze eigenlijk niet weten waarmee ze bezig zijn.... |:(

Ik raad altijd aan om voltages te testen, VOORDAT je werkelijk gaat quaken met je opgevoerde Radeon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Hmm, ik voel me niet aangesproken door bovenstaand ;)
Ik ga idd. wel voor het eerst een videokaart modden, maar geloof me, onderstaande systeemspecs worden (helaas... :+ ) echt niet door m'n pa bekostigd.
En ik besef ook wel dat het op eigen risico is, net als iedereen hier zou ik denken... :Z

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Oftewel, jij begrijpt hoe het in elkaar zit en wenst vervolgens dat mensen het zelf maar uitzoeken. Leuk. Ik ga zelf wel een guide schrijven ofzo en dan zeg jij maar of ie goed is of nie. En als ie niet goed is en mensen mollen hun kaart dan weten ze iig dat ze niet bij mij moeten zeiken :+

How to mod your Radeon 8500:

Aangezien ik zelf geen webspace heb en ik zonder al te veel moeite toch een soort plaatje heb is het gewoon maar behelpen.

Afbeeldingslocatie: http://www.multimania.com/coolpc/images/vmem.jpg

Zie het plaatje. Als je een held bent met solderen dan haal dat rood omcirkelde ding eraf en je zet er een 1800 Ohm weerstand op. Voor de mensen die niet willen solderen:
Naast het weerstandje aan de linkerkant kan een diode zitten of een klein weerstandje. Als het een weerstandje is dan is die even groot, de diode is wat groter. Op de diode staat heel duidelijk letters, op de weerstand moet je even met een vergrootglas kijken. Als je dus een iets groter blokje ziet en het heeft witte letters erop, dan is het een diode. Was het een weerstandje, dan zet je daar een potloodstreep. Gewoon op de bovenkant over het weerstandje heen een streepje zetten. Het is de bedoeling een zo'n klein mogelijk streepje te zetten. Werkt de overclock daarna niet goed dan zet er een klein streepje bij, net zolang totdat het werkt (of je bekijkt ff het resultaat met een multi-meter maar aangezien ik zelf zo'n ding ook niet heb wordt het gewoon gokken en hopen dat het in een keer goed gaat, anders wordt het overnieuw blijven doen :+ )

Als er links van het rood omcirkelde weerstandje een diode zat, dan wandel je vanaf het rood omcirkelde weerstandje 2 plaatsjes naar rechts. Zit daar dan een weerstandje, dan moet je die potloden. Zie boven voor uitleg hoe je dat doet :P

Istie zo goed John? Gewoon zeggen alstie nie goed is, maar ik ben er van overtuigd dat je het zo hebt uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Tis opeens zo stil dat ik me afvraag of iedereen nu aan het potloden is geslagen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

ja of dat het potloden mislukt is :)

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Als de tijd rijp is ga ik hem gewoon solderen. Dan weet je tenminste zeker wat je aan het doen en veranderen bent. Dat schrapen en potloden vind ik maar niks.
En eerst maar eens alleen het geheugen zodat 300MHz te halen valt en dan denk ik dat ik de gpu mod maar laat zitten want die redt momenteel bij mij de 300MHz al dus dat laat ik maar zo voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 09:33
hoe kan ik zorgen dat ik mijn dual monitor niet aan de rechterkant heb maar aan de linkerkant??

ik gebruik win XP en heb de laatste recommended drivers. ik kan het zo niet vinden dus als iemand even wil helpen graag :)

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
nou gewoon ff met je monitor sleuren in het eigenschappen menu waar je twee monitoren bij elkaar ziet staan

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Gambit:

Thank's voor je verhelderende kijk op de zaak....

Je hebt volledig gelijk en een mooi plaatje erbij geplaatst om juist te modden of te potloden. :) Mach ik zo graag zien! (Ik heb geen digitale camera om eea te laten zien, dus daarom kan ik geen pictures plaatsen!) :(

Maar je hebt volledig gelijk en mijn methode goed begrepen, Je moet een scherp potloodje nemen, hardheidsclasse HB (=90% van alle potloden) en dan een lijntje op de weerstand zetten (die inderdaad de kleinste is; ofwel de meest linkse ofwel de 4e van linksaf geteld), net zo dat de soldeeraansluitingen met elkaar worden verbonden!

Dan even testen en de wijze mensen onder ons doen dat meteen VOLTMETER.... :D Daarna eventueel herhalen etc.

De DIODE is altijd de grootste monster van de vijf SMD parts naast elkaar. De bruin gekleurde zijn condensators.

Verwijderd

Hmz, die potlood truc spreekt me erg aan. Nu nog ff een voltmeter regelen. Denk niet dat ik direct ga modden oid, maar 300Mhz ram speed interesseerd me zeker!
Toch eens namenten wat het voltage door m'n memory is

Verwijderd

ik snap al die negatieve types niet sommige moeten nog een beetje leren hoe je iets moet instaleren, blijkbaar

bij mij doet die het als een lierende.

XP-2000-98 je kan het wel of niet.

• juanp
  • Laatst online: 13-09 09:33
Op donderdag 20 december 2001 11:49 schreef svennies het volgende:
ik snap al die negatieve types niet sommige moeten nog een beetje leren hoe je iets moet instaleren, blijkbaar

bij mij doet die het als een lierende.

XP-2000-98 je kan het wel of niet.
ok dus hij doet het, maar doet hij ook alles?

bij mij wel alleen heb ik nog een probleempje met de resolutie van mn tv. die wil niet op 800*600 alleen als ik dat met mn monitor ook doe.

The_Pyropath bedankt daar had ik nog niet aan gedacht.

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 12:08 schreef juanp het volgende:

[..]

ok dus hij doet het, maar doet hij ook alles?

bij mij wel alleen heb ik nog een probleempje met de resolutie van mn tv. die wil niet op 800*600 alleen als ik dat met mn monitor ook doe.

The_Pyropath bedankt daar had ik nog niet aan gedacht.
je moet ff bij de display properties ff die tv uitgang uit zetten, die staat default aan namelijk en mocht je XP draaien ff checken of die in apperaat beheer niet stiekum gedissabled is
kan geen kwaad als je de svhs gebruikt dan doet die het beter.

greetings van svennies

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 16:27
argh!! ben net thuis vans school en vandaag zou mijn radeon 8500 retail binnenkomen. ik wou net ff geld gaan pinnen voor mijn kaartje, maar de tnt kwam er net aan. moet dus weer wachten tot morgen, dan kan ik hem afhalen van het postkantoor :'( :'(

• GambitRS

GambitRS

w00t

ik dacht dat je kon pinnen bij TNT? Of was dat UPS? Of gewoon de PTT? Iig, bij een van hun kon je pinnen :+

Zo, ga nu ff shoppen voor een voltmeter en een potlood >:)

Verwijderd

Vaak kan je toch tussen 18:00 en 19:00 nog terecht
bij een post unit in je omgeving.

Nou ja lekker belangrijk

• PhuSioN
Op donderdag 20 december 2001 14:29 schreef Klaas_Baas het volgende:
Vaak kan je toch tussen 18:00 en 19:00 nog terecht
bij een post unit in je omgeving.

Nou ja lekker belangrijk
staat op het briefje dat ik pas morgen om 10.00 uur kan ophalen en het postkantoor sluit om 18.00uur. kan het alsnog proberen vandaag?

Verwijderd

Proberen kan altijd.

Bij mij (utrecht omgeving) kan je bij
een post verzamel punt vaak s'avonds het tot iets
van 19:00 of 19:30 ophalen.

Dit is geen postkantoor maar een verzamel/ditributie punt.

Wat je zou kunnen doen is om 17:45 het betreffende
postkantoor binnenvallen en proberen.

Nu zit het nog in die rode auto die andere pakketjes
bij mensen dumpt (soort kestman zeg maar).
Op het eind van z'n route zal hij de achtergebleven
pakjes bij dat enen postkantoor dumpen.

En wie weet heb jij geluk dat je vanavond het al kan krijgen.
Maar reken er niet op. !!

• PhuSioN
ik denk dat hij pas na 6en vandaag de rest van de pakketjes dumpt bij het postkantoor
maarja ik probeer het wel ff
wil hem vandaag! had echt pech...

p.s. tis geen rode bus maar een tnt bs :p :+

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Ik werk toevallig parttime bij een postkantoor en ik kan je vertellen dat bij de meeste postkantoren de pakjes van tnt tussen 16:00 en 17:00 binnen horen te komen. Nu met de kertsdrukte kan het wat later worden voor de tnt'ers. Het postkantoor zal wel dicht zijn om 17:30 ofzo maar als je nu tussen 17:00 en 17:30 even probeert kan ie net binnen zijn (of nog niet natuurlijk ;) ). Als dat niet werkt heb je denk pech. Als je bij mij na sluitingstijd via de achterdeur had gekomen had ik je nog geholpen maar ik weet niet of andere collega's dat ook kunnen doen. Houd er wel rekening mee dat het weleens druk kan zijn en ze ff niet te lang opzoek kunnen naar je pakje die misschien net binnen is. Normaal is het de volgende ochtend zodat ze het pakketje nog netjes kunnen verwerken.
ALs ze nou zeggen dat ze nog niet allemaal terug zijn die tnt'ers kan je die auro opwachten en zeggen dat ie pakketje van je heeft en proberen hem direct uit de auto te krijgen maar dan moet je wel in de kou op hem wachten. Kijk maar even wat je doet :)

• PhuSioN
dit postkantoor gaat om 18.00 dicht waar hij wordt gedumpt dus dan probeer ik ut wel ff om 17.45 of zo als ie er dan nog niet is dan w8 ik hem wel buiten op... }:>

Verwijderd

heheheehh humor.

Nee dat gaat je niet lukken dan gaat
de admin van de KPN/PTT naar de eeuwige jachtvelden.
Want zei zullen het ergens moetne aftekenen.

Maar niet geschoten is altijd mis.
MAW probeer het maar es.

Verwijderd

kunnen we nu niet gewoon een PTT-UPC-TNT Topic beginnen !!!!!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:10

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Yippie... ZE blijken me kaart binnen te hebben ... Ik kan hem morgen gaan ophalen....

Laat het wel weten....

Greetz

Moest het effe kwijt....

PS5 User ;-) ...

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 20 december 2001 17:26 schreef supernova het volgende:
Yippie... ZE blijken me kaart binnen te hebben ... Ik kan hem morgen gaan ophalen....

Laat het wel weten....

Greetz

Moest het effe kwijt....
Je zal er geen spijt van krijgen, nu met de 6006 openGL is Serious Sam2 in XP al sneller dan in WinMe/9x XP drivers gaan heel erg de goede kant op :)

Niet op voorraad.

Verwijderd

Wat vinden jullie toch allemaal zo cool aan Serious Sam2? Is toch een superlelijk spel of heb ik iets verkeerd ingesteld?

• Speed24
  • Niet online
Dit spel ziet er echt super uit hoor ,

ik denk dat jij e.e.a. verkeerd hebt ingesteld :)

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een ATI8500 Retail, en ook 1 klein probleempje.

Op mijn 2e CRT monitor die via de DVI is aangesloten met dat verloop stekkertje heb ik een soort rooie layer er overheen liggen die ik maar niet weg krijg.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
1) Monitor omwissellen (ook geprobeerd met 17"Sun en 15" hyundai)
2) Resoluties aanpassen
3) de 3286 drivers installeren ipv de meegeleverde 3276

Alles tot nu toe geen effect, behalve dat de rooie layer diagonale strepen worden met de 3286 drivers.

Monitoren: 2x Compraq V75 (ja ik weet het tijd voor nieuwe)
VGA: ATI8500 Retail

Als ik trouwens niet in Win2k zit, bv het gewone bootscherm van de PC of de BIOS, dan ziet het er wel allemaal gewoon goed uit.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 20 december 2001 19:07 schreef HeerVanHasselt het volgende:
Wat vinden jullie toch allemaal zo cool aan Serious Sam2? Is toch een superlelijk spel of heb ik iets verkeerd ingesteld?
Hou het maar op het laatste je, moet gewoon voor Qual kiezen, verder zijn erg nog erg veel configopties,.

Niet op voorraad.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
tipje voor serious sam, set de lod details gewoon op hoogst of normal, anders ziet het er heel vreemd uit, te gedetaileerd, althans dat is mijn mening, en van een aantal anderen op Rage3D, als je in het spel LOD op normal of high zet, en in de instellingen van de videokaart ook ziet het er wat natuurlijker uit, dus niet LOD op crazy high oid zetten met een tweaker.

Breek je nek voorzichtig

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:18

Radeon

Today is a good day to die

Ik moet gewoon nog tot 07-01-2002 wachten totdat ik ik WAARSCHIJNELIJK me radeon krijgt van SWW :'( :(

It's never easy.....

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:15

DDX

vandaag eindelijk binnen (originel radeon dus 275mhz)
zet ik hem net in mijn mainbord (tyan thunder 100 1836dluan)
bios scherm zie ik
maar daarna hoort scsi bios te komen maar gaat monitor uit
verder lijkt computer ook niet verder te booten (atx shutdown werkt nog wel)
bios zelf ingaan gaat ook nog goed
maar dat is dan ook alles :(

iemand een idee ?

mainbord is intel 440gx chipset (de server versie van bx chipset)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-07 09:28

Redox

Motion Design / VFX

Op donderdag 20 december 2001 21:22 schreef hirogene het volgende:
Ik moet gewoon nog tot 07-01-2002 wachten totdat ik ik WAARSCHIJNELIJK me radeon krijgt van SWW :'( :(
zeg je hem af, en bestel je het ergens anders ?

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Ik heb hem bij Comptechworld besteld.. En ik kreeg vandaag een e-mail dat ze hem binnen hebben.. Ik had op de HCC er een bij hun gekocht (Club 3d) en ik kon hem eventueel terug brengen mocht hij geen retail zijn ( De verkoper zei netjes dat hij het niet wist en mocht het blijken dat het niet de goede was, dan kon ik gewoon terug komen en eventueel wel de juiste nemen..)...
Dus morgen ga ik hem ophalen... Ze hadden er een aantal binnen gehad... Ik weet niet precies hoeveel, maar je kan het altijd proberen...

www.comptechworld.nl voor meer informatie (Al staat hij nog niet op de site vermeld...)

Succes

PS5 User ;-) ...

• Fuzzems
  • Laatst online: 24-08-2024
ik heb eergisteren mijn club3d radeon van exile binnen gekregen. !brak!

als ik de ati demo's draai krijg ik in de textures allemaal knipperde vlakjes. ook krijg ik horizontale lijnen door mijn beeld. als ik ballistics op extreem geometrie zet loopt het systeem na een stukje geraced te hebben kats vast.
meer mensen die deze problemen ervaren?
mensen met oplossingen?

os= winXP
epox 8kha+ (4x agp aan, fast writes uit)
athlon xp 1700+
512 ddr

• DeadPool
  • Laatst online: 24-08 09:12
Hoi,

Ik heb net vandaag een nieuwe Radeon 8500LE en haal maar een benchmark score van 5900 puntjes in 3Dmark2001, is dit niet wat weinig dan? OS is win2k, verdere pc specs staan in sig. ik heb de nieuwste drivers die ik op de Ati site heb kunnen vinden, zou iemand die een veel hogere score haalt misschien ff een link kunnen pasen ofzo? want ik snap er nix van...

• PhuSioN
nou jongens... ik heb um! heb hem bij het verzamelpunt opgehaald. eerst ff gebeld of het nog kon. aardig man aan de telefoon en vond het oke. toen ik 't pakketje openmaakte zag ik de kaart en.... een twix en een pakje dummies :D:D
dit vind ik dus wel cool van completer. tis misschien niet zo veel maar de gedachte erachter vind ik echt top.
ga zo maar ff wat benchies draaien. heb het de hele dag al zo druk...

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Op donderdag 20 december 2001 22:47 schreef fuzzems84 het volgende:

als ik de ati demo's draai krijg ik in de textures allemaal knipperde vlakjes. ook krijg ik horizontale lijnen door mijn beeld. als ik ballistics op extreem geometrie zet loopt het systeem na een stukje geraced te hebben kats vast.
mensen met oplossingen?

os= winXP
athlon xp 1700+
512 ddr
Ik heb op dit moment ook een Club3d 8500 en hij loopt eigenlijk verder wel ok.... Ik heb alleen soms en dan bedoel ik soms wat last van stippeltjes in bepaalde games... Maar voor de rest geen problemen...

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Laatst online: 24-08-2024
Op donderdag 20 december 2001 22:47 schreef fuzzems84 het volgende:

mensen met oplossingen?

os= winXP
athlon xp 1700+
512 ddr
ik heb mijn kaart nu met powerstrip ondergeclockt, hoe lager ik ga hoe meer onzuiver beeldmateriaal er verdwijnd.
ik heb hem nu op het minimum van 231 core en 238 mem. staan en dan is het wel acceptabel.
het lijkt me alleen niet echt de bedoeling om een kaart te verkopen die je eerst moet gaan zitten onderclocken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-07 09:28

Redox

Motion Design / VFX

Op vrijdag 21 december 2001 00:04 schreef fuzzems84 het volgende:

[..]

ik heb mijn kaart nu met powerstrip ondergeclockt, hoe lager ik ga hoe meer onzuiver beeldmateriaal er verdwijnd.
ik heb hem nu op het minimum van 231 core en 238 mem. staan en dan is het wel acceptabel.
het lijkt me alleen niet echt de bedoeling om een kaart te verkopen die je eerst moet gaan zitten onderclocken |:(
ik denk dat dat onder garantie valt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
ff 3dmark2k1 gedraaid: score is 7294
heb wel ff een pic voor de mensen die het niet geloven of wat dan ook :)
tis voor mij voldoende en heb er nix aan veranderd (niets overgeklokt o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:03
Op vrijdag 21 december 2001 01:19 schreef patryk het volgende:
ff 3dmark2k1 gedraaid: score is 7294
heb wel ff een pic voor de mensen die het niet geloven of wat dan ook :)
tis voor mij voldoende en heb er nix aan veranderd (niets overgeklokt o.i.d.)
is in de goede richting, ik haalde met een 1ghz athlon en een asus a7v (100mhz fsb) iets van 6800 op 275/275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 20:22 schreef Jack Frost het volgende:
Ik heb sinds vandaag een ATI8500 Retail, en ook 1 klein probleempje.

Op mijn 2e CRT monitor die via de DVI is aangesloten met dat verloop stekkertje heb ik een soort rooie layer er overheen liggen die ik maar niet weg krijg.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
1) Monitor omwissellen (ook geprobeerd met 17"Sun en 15" hyundai)
2) Resoluties aanpassen
3) de 3286 drivers installeren ipv de meegeleverde 3276

Alles tot nu toe geen effect, behalve dat de rooie layer diagonale strepen worden met de 3286 drivers.

Monitoren: 2x Compraq V75 (ja ik weet het tijd voor nieuwe)
VGA: ATI8500 Retail

Als ik trouwens niet in Win2k zit, bv het gewone bootscherm van de PC of de BIOS, dan ziet het er wel allemaal gewoon goed uit.
Erhm, het is nu zo'n 10 uur later en ik ben net weer terug van een nachtdienst en het beeld op de 2e monitor is nu ook in Win2k perfect, alleen waarom snap ik niet echt.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Ach jah, zo had ik een Windows 95 versie die in het begin om de haverklap begon te rebooten, toen om de dag, toen om de week, etc. totdat ie bijna foutloos liep. Alsof het langzaam slimmer aan het worden was. Scary :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 21:19
Op vrijdag 21 december 2001 07:59 schreef Jack Frost het volgende:

[..]

Erhm, het is nu zo'n 10 uur later en ik ben net weer terug van een nachtdienst en het beeld op de 2e monitor is nu ook in Win2k perfect, alleen waarom snap ik niet echt.. :?
Ik heb hetzelfde als jij, maar dan alleen pas nadat ik van TV-out naar dual-monitor overschakel. Als ik boot met dual monitor is er niks aan de hand, maar als ik eenmaal (zonder rebooten) overschakel naar TV-out en weer terug naar dual monitor dan krijg ik ook diagonale strepen over de 2e monitor en een roodachtige waas eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb een vraagje. Namelijk in cs krijg ik echt vaak dat me fps hard dropt. Ik draai op 1280x960 net als met m'n oude geforce1 sdr en die draaide toch echt veel lekkerder :'(
Maar bijvoorbeeld in 3dmark2001 haal ik 3 keer zoveel, ofwel snap er geen hol van :)
emand een tipje/eigen ervaring/weet wat het is? Ik gebruik die 3286 drivers

Want op dit moment vinnik het best kut .. kon beter een Ti 200 kopen dan :( aangezien ik cs het meest speel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
misschien een stom vraagje maar waar zet je true-form aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Op vrijdag 21 december 2001 12:43 schreef GriFFF het volgende:
Mensen ik heb een vraagje. Namelijk in cs krijg ik echt vaak dat me fps hard dropt. Ik draai op 1280x960 net als met m'n oude geforce1 sdr en die draaide toch echt veel lekkerder :'(
Wat een vage resolutie :?
Speel je onder OpenGL of Direct3D? Probeer deze eens af te wisselen, en probeer het op een normale resolutie.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Op vrijdag 21 december 2001 13:12 schreef patryk het volgende:
misschien een stom vraagje maar waar zet je true-form aan?
Staat automatisch 'aan', net als T&L, HSR en alle andere features van de R8500.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 12:43 schreef GriFFF het volgende:
Maar bijvoorbeeld in 3dmark2001 haal ik 3 keer zoveel, ofwel snap er geen hol van :)
emand een tipje/eigen ervaring/weet wat het is? Ik gebruik die 3286 drivers

Want op dit moment vinnik het best kut .. kon beter een Ti 200 kopen dan :( aangezien ik cs het meest speel
Ik heb hetzelfde sinds ik Windows XP heb, zowel met deze kaart als met een GF2Pro :? (fps is op zn laagst 75 btw) wat je kan doen is TruForm uitzetten (verneukt toch alleen maar je guns omdat het wel ondersteund wordt maar de models niet aangepast zijn) door "ati_npatch 0" in de console in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:18

Radeon

Today is a good day to die

Op donderdag 20 december 2001 22:38 schreef Redox het volgende:

[..]

zeg je hem af, en bestel je het ergens anders ?
Al zeg ik hem af dan kom ik weer ergens anders weer in de wachtrij te staan dus ja het wordt gewoon effe wachten. Long Live mine Geforce 2 MX :'(

It's never easy.....

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.