-= Radeon Topic - Deel 32 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 666 views sinds 30-01-2008

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Tsja die andere was weer "vol" dus we gaan hier verder.

De kaart dreigt aan onbeschikbaarheid ten onder te gaan, want de vraag ernaar is er ZEKER wel.

Opvallend trouwens, dat Truform in RTCW, ten eerste doet het nix, en ten tweede is het nog verkeerd geschreven ook...(Trueform IPV TruForm)

[edit]
Op rage3d valt wat te lezen over kaarten van GiGaByte, wat me aan het twijfelen brengt, deze kaart houden of verkopen, want het klinkt wel heel erg leuk allemaal
The most interesting one among all the cards from Gigabyte Technology to come is, of course, MAYA AP or AP64D-H powered by RADEON 8500. The board will be equipped with 64 MB of 3.5 ns DDR and clocked at 275/275 MHz core/memory. MAYA AP supports HydraVision and has VGA, DVI and TV-Out connectors onboard. The board will be made on red PCB as well as its relatives from Maya family .
As the previous one, this very board has hardware monitoring functions and advanced cooling system with Extra fan and silver heatsinks. The most interesting feature is that it is equipped with Video-In connectors.

Retail software bundle includes PowerDVD XP DVD player, 4x4/Oni, Rune, Heavy Metall FAKK, Motocross and Serios Sam games. Shipping time of retail version is sometimes in January.

All the boards mentioned above will be equipped with V-Tuner software that combine hardware monitoring and overclocking utilities.
Wat zou ik trouwens voor een OEM 8500 kunnen vragen?

Breek je nek voorzichtig

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Kep er vorige week bijna 700 piek voor betaald en nu gaat ie weer terug naar Limburg. Wat een ongelooflijke :r kaart.
Een hoop bla bla bla maar moet klote draaien, zeker in ut.
En daar heb ik hem voor aangeschaft.
Alles, echt alles geprobeerd maar mooi klote blijven.

Nu ga ik voor de g-force3 ti500, kost duur :), maar die werkt tenminste. Ik ga toch echt niet wachten tot er ooit misschien een drivertje wordt gemaakt die wel goed is.

Oja voor de MZ, hoe weet ik dat die radeon k*t is: geforce 2 gts-pro er gisteren in gepropt (in m'n pc) en draaien als een tierelier met standaard XP drivers.

I rest my case.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

hmmm... /ignore indeed.

• ziggyzaggy
Maar het lucht wel op :)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Die gigabyte kaart is smakelijk

Dit is vooral leuk speelgoed. (zal wel prijzig worden die kaart)
Afbeeldingslocatie: http://www.reactor.ru/news/december/gbt_vtuner.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.reactor.ru/news/december/gbt_ar64s_card.jpg
mooi kleurtje ook ;)

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 08:19 schreef ziggyzaggy het volgende:
Kep er vorige week bijna 700 piek voor betaald en nu gaat ie weer terug naar Limburg. Wat een ongelooflijke :r kaart.
Een hoop bla bla bla maar moet klote draaien, zeker in ut.
En daar heb ik hem voor aangeschaft.
Alles, echt alles geprobeerd maar mooi klote blijven.

Nu ga ik voor de g-force3 ti500, kost duur :), maar die werkt tenminste. Ik ga toch echt niet wachten tot er ooit misschien een drivertje wordt gemaakt die wel goed is.

Oja voor de MZ, hoe weet ik dat die radeon k*t is: geforce 2 gts-pro er gisteren in gepropt (in m'n pc) en draaien als een tierelier met standaard XP drivers.

I rest my case.
heb ook heel ff een radeon ViVo (geen 8500) gehad.. ik wou er zo snelmogelijk weer van af.. wat een but kaart zeg...
mega traag ook wasie... dus terug gebracht en verder gegaan met me good old GF1 DDR.. draait nu nog steeds als een tierelier. 2D beeld was wel ietSJE beter maar het verschil is zo weinig..

Ik snap niet dat ATI zo'n sterke concurent zijn van nvidia, ontwikkel maar eerst goeie drivers en breng dan pas kaart op de markt...

• ziggyzaggy
Kleurtje past wel mooi bij m'n mobo: MSI k7t266 pro oid.

• ziggyzaggy
Op donderdag 13 december 2001 08:39 schreef ShaDoW het volgende:

[..]

heb ook heel ff een radeon ViVo (geen 8500) gehad.. ik wou er zo snelmogelijk weer van af.. wat een but kaart zeg...
mega traag ook wasie... dus terug gebracht en verder gegaan met me good old GF1 DDR.. draait nu nog steeds als een tierelier. 2D beeld was wel ietSJE beter maar het verschil is zo weinig..

Ik snap niet dat ATI zo'n sterke concurent zijn van nvidia, ontwikkel maar eerst goeie drivers en breng dan pas kaart op de markt...
En dan te bedenken dat dit m'n tweede radeon in twee weken is. Eerst had ik de beruchte HCC radeon 7500 en nu de 8500.
Heb hier hoop ik wel wat van geleerd.
Al was het maar dat ik nu voor de tweede keer naar Kerkrade moet. zucht.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 08:41 schreef ziggyzaggy het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat dit m'n tweede radeon in twee weken is. Eerst had ik de beruchte HCC radeon 7500 en nu de 8500.
Heb hier hoop ik wel wat van geleerd.
Al was het maar dat ik nu voor de tweede keer naar Kerkrade moet. zucht.
Tja.. je moet gewoon een goed werkend kaartje hebben. En dat is ATI nog lang niet.. pas als ze goeie drivers hebben, dan pas overweeg pas weer om een ati te nemen... want hun kaarten zelf zijn wel BRUUT :)

dus voorlopig nvidia voor mij...

• ziggyzaggy
Tja ook hier geldt weer hoe ver wil je gaan. Mij gaat het er om dat ik lekker kan gamen. En dat kan nu dus niet.
Dan misschien maar wat minder kwaliteit, als ie het maar doet. Dus voor mij PERSOONLIJK no more ATI.

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Ik snap het niet, volgens mij hebben jullie gewoon geen goede configuratie, of het zooitje niet goed geconfigureerd.

Ik draai nu op een P4(zwaar overclocked) met windows XP Pro en een Radeon 8500 Retail met de 3286 drivers en alles loopt retegoed en mijn systeem is gewoon stabiel.

RTCW,NOLF,Tribes 2,SoF,Quake III, Half-Life(counterstrike,opposing force), Serious Sam 1+2, Deus Ex, UT,Quake 3,Max Payne, Aquanox.

En ik heb echt geen problemen hoor.

Ik hoor juist dat de laatste Win XP drivers (23.11) van Nvidia veel problemen geven met Via en Intel mobo's.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• Artcore
  • Niet online
Zouden jullie mij ff kunnen helpen met HydraVision?

Ik heb een probleempje waar ik niet uit kom:
Mijn 2e moni staat links naast mn 1e, en nu wil ik instellen dat de muis naar links moet om op mn 2e moni te komen. Nu moet ik naar rechts met de muis :?

Bedankt!

• ziggyzaggy
Erm..dan ff mijn specs
AMD AthlonXP 1800+
MSI K7T266 Pro
256MB drr
SB 5.1Live
Radeon 8500 EM

Alles is van de laatste HCC en alles standaard.

Mijn Prob: UT loopt zwaar bagger in d3d mode.
In glide loopt het wel goed, alleen zeer donker.

Met een gforce 2 gts-pro no probs.

• Halo_Master
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Als UT goed loopt in OGL (niet glide,kan niet op een ati kaart) dan heb je dus niet de goede drivers.Met de 3286 drivers loopt UT helemaal niet in OPENGL, dan is echt alles f...cked up.

Gewoon de special purpose drivers downloaden van de ATI website (laatste 4 cijfers 3286)

Ook zijn er inderdaad problemen met bepaalde exemplaren van je mobo en de radeon 8500.

BTW Fast-Writes moet je wel uitzetten in je Bios.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
Op donderdag 13 december 2001 09:34 schreef Artcore_Trooper het volgende:

Mijn 2e moni staat links naast mn 1e, en nu wil ik instellen dat de muis naar links moet om op mn 2e moni te komen. Nu moet ik naar rechts met de muis :?

Bedankt!
Staat volgens mij precies uitgelegd in de manual

• ziggyzaggy
opengl bedoelde ik ook eigenlijk, ben een ex 3dfx :)
Maarre je zegt dat die 3286 bagger is en dat ik de 3286 moet nemen :?

Zit nu ff te loeren bij ati en daar heb je de:
Recommended Driver - 6.13.3276 en
Alternate Driver - 6.13.10.3286

Welke??

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:29
Bla bla wat een geklaag allemaal, mensen jullie doen toch echt iets verkeerd met die kaarten!

Heb je windows _opnieuw_ geinstalleerd voordat je die kaart ging gebruiken? Punt is nl dat iedereen zegt; ja toen ik mijn geforce er weer in stopte draaide alles weer goed. Dit lijkt mij dus gewoon puur het onnzorgvuldig de-installeren van de detonator drivers.

Dit is nl zeker de oplossing voor veel mensen. Ook moet je fast writes uitzetten.
Diegene die zeggen dat de radeon 8500 kaart slechter presteerd dan elke gforce serie tot aan de 3 toe heeft geen verstand van zaken en ken gewoon niet met drivers (via/dx e.d) om gaan. Met uitzondering van de _echt_ corrupte kaarten. Ook windows XP zorgt voor de nodige problemen. Waardeloos os overigens.

Ik heb al meerdere radeons geinstalleerd op meerdere (schone) systemen, idem dito voor gforce's, en als ik zo nu en dan eens wat ging benchen was die radeon gewoon echt snel zonder enkele problemen. Ook UT draait als een trein.

Ik heb zelf ook een 8500 (bijna 2 maanden), en bekijk zowat elk spel wat uit komt, en allemaal draaien ze perfect met de nieuwste drivers.

• Artcore
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 09:34 schreef Artcore_Trooper het volgende:

Bedankt!
Ga naar displays-->settings--->verschuif de displays die je daar ziet tot het goed is :Y)

• ziggyzaggy
kZou zeggen kom ff langs, mag je em voor me installeren.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Het klopt dat de Radeon 8500 problemen heeft met UT. Dit is alleen met de huidige driver sets. Met de vorige heeft het dat niet! Met de nieuwe drivers is het UT probleem ook weer opgelost. De drivers zijn al op enkele sites getest dus het zal niet verschrikkelijk lang duuren voor ze uit zijn.

...gamen blijft leuk...

• salvador4
Op donderdag 13 december 2001 10:09 schreef ziggyzaggy het volgende:
kZou zeggen kom ff langs, mag je em voor me installeren.
waar zit je ergens?

• ziggyzaggy
Lelystad

• salvador4
Op donderdag 13 december 2001 10:13 schreef ziggyzaggy het volgende:
Lelystad
:/ te ver.

• ziggyzaggy
Waar zit jij dan, kan ook naar jou toe komen.
Ben nu tot alles in staat om het werkend te krijgen.
In het ergste geval mag ik zaterdag weer naar Kerkrade om een ander kaart te halen. Dan neem ik ook m'n bak mee om daar ter plekke te testen.

• salvador4
Op donderdag 13 december 2001 10:16 schreef ziggyzaggy het volgende:
Waar zit jij dan, kan ook naar jou toe komen.
Ben nu tot alles in staat om het werkend te krijgen.
In het ergste geval mag ik zaterdag weer naar Kerkrade om een ander kaart te halen. Dan neem ik ook m'n bak mee om daar ter plekke te testen.
zie sig; breda, is dik 1,5/2 uur goed door rijden schat ik.

• ziggyzaggy
Ja dat is ook niet naast de deur, jammer.

Nog ff alles na lopen.
XP geinstalleerd, clean install.
Kaartje voor kaartje erbij geprikt.
Heb dus een Radeon 8500EM van Jupiter.
Verder geen conflicten in de hardware.
Alle drivers van cd/ati/jupiter geprobeerd.
ATI driver herkend radeon 8500
jupiter driver herkend rm200 oid.
Met alle drivers zelfde probs in ut.
Mainboard drivers geinstalleerd.

gforce 2 install. ati software geuninstalled en daarna vga kaart geuninstalled. Clean dus.
gforce erin en werd automatisch geinstalleerd door XP.
No probs.

Met de eerste 7500 draaide ik onder ME, zelfde probs.
Een oplossing is nog mijn kaart in een systeem van een maat proppen en kijken wat die doet. Hoor nl wel vaker dat de via mobo drivers ook wel eens problematisch zijn.
Werkt dit wel, dan een ander mobo proberen.

• salvador4
Heb je ook al eens win98se geprobeert en handmatig je chipset (via chipset?) drivers geinstalleerd? (agp in turbo)

[edit] oeps zoiets zei je al. Wat voor problemen ervaar je precies?

• ziggyzaggy
eh nee.
Maar dan moet ik een paar flinke stappen terug in os, of een dual boot maken. Is ook niet echt fijn. Heb XP/2000 nodig voor m'n werk.

• ziggyzaggy
Op donderdag 13 december 2001 10:42 schreef salvador4 het volgende:
Heb je ook al eens win98se geprobeert en handmatig je chipset (via chipset?) drivers geinstalleerd? (agp in turbo)

[edit] oeps zoiets zei je al. Wat voor problemen ervaar je precies?
Het enige probleem dat ik heb (en dat is meteen het grootste) dat UT in d3d schokt. En daar heb ik die kaart nou net voor gekocht. Aangezien ik zaterdag nacht een LAN party heb waar oa UT gespeeld wordt dacht ik dus ff goed voor de dag (nacht) te komen. Ziet er nu wel een beetje donker uit, net zoals in opengl.
En ik ben niet de beroerdste om mezelf een ander kaartje kado te doen, maar ben ik weer 5 uur onderweg, 250 piek armer voor die kaart (totaal 960,-) + een tank brandstof.

Aangezien sommige onder ons de radeon de lucht in prijzen, moet ie ook bij mij kunnen werken. Hoopte ik.

Mobo lijkt me ook geen prob, net ff gesearched bij mobo's en daar komt de MSI K7T266pro ook goed uit.

Dus eigenlijk weet ik het niet meer.
En als system engineer weet ik toch wel iets van pjoetertjes.

Dus laatste kans voor de radeon is vanavond in een ander systeem prikken en kijken wat ie daar presteerd.

Bij tegenvallend resultaat is ritueel verbranden ook geen optie. Kost duur. :)

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn enthousiasme ook wel een beetje getemperd is hoor. Zaken die ik behoorlijk irritant vind:

SR2 klapt er soms spontaan uit. Niet overclockt krijg ik strepen/fouten (RTCW, SR2, 3DMark2001). Is dit een driverprobleem, of ligt het aan de hardware... Ik weet het niet.

Ik heb ook problemen met tv/out. Vermoedelijk omdat ik ook twee monitoren aangesloten heb gehad, krijg ik het met geen mogelijkheid meer aan de praat.

Qua snelheid en features heb ik niet veel te klagen. Hij is een stuk sneller dan mijn oude GeForce 2 GTS Pro. 2D is ook aanzienlijk beter.

Zijn er mensen die ook dergelijke ervaringen hebben of heb ik gewoon een brakke kaart of moet ik wat zaken aanpassen in mijn bios ofzo.. Tips zijn welkom!

:)

specs

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 10:29 schreef ziggyzaggy het volgende:
Ja dat is ook niet naast de deur, jammer.

Nog ff alles na lopen.
XP geinstalleerd, clean install.
Kaartje voor kaartje erbij geprikt.
Heb dus een Radeon 8500EM van Jupiter.
Verder geen conflicten in de hardware.
Alle drivers van cd/ati/jupiter geprobeerd.
ATI driver herkend radeon 8500
jupiter driver herkend rm200 oid.
Met alle drivers zelfde probs in ut.
Mainboard drivers geinstalleerd.

gforce 2 install. ati software geuninstalled en daarna vga kaart geuninstalled. Clean dus.
gforce erin en werd automatisch geinstalleerd door XP.
No probs.

Met de eerste 7500 draaide ik onder ME, zelfde probs.
Een oplossing is nog mijn kaart in een systeem van een maat proppen en kijken wat die doet. Hoor nl wel vaker dat de via mobo drivers ook wel eens problematisch zijn.
Werkt dit wel, dan een ander mobo proberen.
De eerste fout die je volgens mij maakt, is dat je je display drivers installeert VOOR de mobo drivers. In 9 van de 10 gevallen worden veel problemen opgelost door EERST mobo drivers te installeren. Install vervolgens de nieuwse (eventueel) beta drivers van Ati en probeer niet de drivers van de cd want dat zijn waarschijnlijk de originele drivers.

Ik heb zelf geen 8500 (maar een geforce 2 pro >:)), maar ik ga er wel 1 kopen binnenkort. Ik zie de 8500 als een moeilijk te temmen raspaard, er zit veel potentie in, maar je krijgt het er niet zo makkelijk uit als bij een Nvidia kaart ;)

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Op donderdag 13 december 2001 11:10 schreef Ex_Inferis1 het volgende:

[..]
Ik heb zelf geen 8500 (maar een geforce 2 pro >:)), maar ik ga er wel 1 kopen binnenkort. Ik zie de 8500 als een moeilijk te temmen raspaard, er zit veel potentie in, maar je krijgt het er niet zo makkelijk uit als bij een Nvidia kaart ;)
Ik hoop echt dat je gelijk hebt! :)

specs

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:18
Laszlo, ook op 250/250 problemen? Of hebbie een retail?
Dat overclocken brengt weinig. Ik heb 'm ook op 275 gehad (zonder shit), maar leverde in performance (vrijwel) niets op.
Als dat niet uitmaakt, je hebt wel de 86 drivers?

Zin.

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Op donderdag 13 december 2001 11:33 schreef Redheinz het volgende:
Laszlo, ook op 250/250 problemen?
Dat overclocken brengt weinig. Ik heb 'm ook op 275 gehad (zonder shit), maar leverde in performance (vrijwel) niets op.
Als dat niet uitmaakt, je hebt wel de 86 drivers?
Ja, voornamelijk met SoulReaver2 (hoewel ik een beetje het gevoel heb dat het spel niet goed werkt met de 8500). Ik heb ook de nieuwste drivers.

(Misschien weet iemand waar we nieuwe beta's vandaan kunnen halen?)

specs

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Ati heeft .avi's neergezet met daarin video's van de demo's (voor mensen die geen radeon hebben).

http://www.ati.com/na/pages/resource_centre/dev_rel/demos.html

specs

Verwijderd

Mijn problemen in UT waren verdwenen na dat ik de tweede monitor (of tv) had uitgezet :)
Als ik het weer aanzet krijg ik gelijk een schokkend beeld in UT, in andere games is dat niet (RTCW, Fifa 2002, Turok 2 enz.)

Probeer maar eens

Ik ben er dus ook erg blij mee. Hiervoor had ik een GeForce 2 Ultra, ook niet verkeerd maar de 8500 is toch een suk sneller en het ziet er allemaal veel beter uit !!!!

ps ik gebruik 3286

• ziggyzaggy
Aha, dat probleem heb ik ook. Had je er een fysieke monitor aan hangen of stond ie alleen software matig aan.
Als dit mijn probleem oplost ben ik je eeeeeuwig dankbaar.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 12:02 schreef ziggyzaggy het volgende:
Aha, dat probleem heb ik ook. Had je er een fysieke monitor aan hangen of stond ie alleen software matig aan.
Als dit mijn probleem oplost ben ik je eeeeeuwig dankbaar.
eerst zat mijn tv eraan, maar het probleem was pas als ik het 2de scherm software matig uitzette\.

Probeer maar :)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23

• ziggyzaggy
Op donderdag 13 december 2001 12:17 schreef Carnivore het volgende:

[..]

eerst zat mijn tv eraan, maar het probleem was pas als ik het 2de scherm software matig uitzette\.

Probeer maar :)
Mot nog ff werken, ga het vanavond meteen proberen.
popel popel popel

Verwijderd

http://www.tweakers.net/nieuws/19620

Ik lees net dat Gigabyte ook met retail kaarten komt. Is die OEM uberhaupt in NL verkrijgbaar? En hoe lang gaat dat allemaal duren eigenlijk? Is er iemand met zo'n Gigabyte 8500?

• hjs
  • Niet online

hjs

Op donderdag 13 december 2001 12:28 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/19620

Ik lees net dat Gigabyte ook met retail kaarten komt. Is die OEM uberhaupt in NL verkrijgbaar? En hoe lang gaat dat allemaal duren eigenlijk? Is er iemand met zo'n Gigabyte 8500?
Januari staat erbij hoor, even geduld

Verwijderd

Ik vind die kaart echt wel tof, alleen tv-out. Hoe moet ik dat aan de praat krijgen? Als ik bij display kijk zie ik wel een mooi tekeningetje van een tv maar volgens mijn radeon8500LE is ie niet aangesloten terwijl er toch echt een kabeltje tussen mijn tv en pc loopt. Iemand enig idee?
Verder heb ik in 3dMark2001 bijna 7200 punten met het volgende systeem : AthlonXP 1800+, MSI k7tPro2 RU, 512Mb DDR Dane Elec, Radeon8500LE, 1x 40,9Gb 7200Rpm Maxtor en 2x 40,9Gb 7200Rpm Maxtor RAID 0, WinXP Home.

Heb zelf het idee dat het beter kan met dit systeem, ik draai de beta drivers van ati.com maar heb nog geen fast-writes afgezet. Ik ga dat zo eens proberen.

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Een interview met Ati gevonden op, met niet zoveel nieuws maar wel aardig om te lezen als je geinteresseerd bent in de 8500. :)

http://www.higherzone.com/articles/atiinterview.htm

Het enige wat nog niet uitvoerig besproken is, is de ondersteuning voor wide screen tvs.. Eerst mijn normale tv maar aan de praat zien te krijgen. ;)

Over drivers:
... We anticipate we will be releasing new beta drivers as well as Microsoft certified drivers on a regular and needed basis. ...
Tja... :? Voorlopig is het alweer bijna een maand geleden.

specs

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Op donderdag 13 december 2001 16:58 schreef HeerVanHasselt het volgende:
...
Ik vind die kaart echt wel tof, alleen tv-out. Hoe moet ik dat aan de praat krijgen? Als ik bij display kijk zie ik wel een mooi tekeningetje van een tv maar volgens mijn radeon8500LE is ie niet aangesloten terwijl er toch echt een kabeltje tussen mijn tv en pc loopt. Iemand enig idee?
Een tipje van klaasbram, wat voor mij helaas niet werkte: [topic=333245/11/25]

specs

Verwijderd

Ja das bij mij dus precies zo. Nu moet ik er dus een videorecorder tussen gaan zetten :(

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Eindleijk hebbik mijn Radeon 8500 binnen! :)

maar ik las laatst ergens iets over Ati Tech demo's? of screensavers ofzo? iemand enig id waar ik die kan downloaden?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• salvador4
Op donderdag 13 december 2001 18:17 schreef Chaoss het volgende:
Eindleijk hebbik mijn Radeon 8500 binnen! :)

maar ik las laatst ergens iets over Ati Tech demo's? of screensavers ofzo? iemand enig id waar ik die kan downloaden?
heeeeeeeel erg klein gokje; ati.com?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Op donderdag 13 december 2001 18:25 schreef salvador4 het volgende:

[..]

heeeeeeeel erg klein gokje; ati.com?
daar ben ik aan het zoeken geweest, als jij me kunt vertellen waar ik ze kan vinden :)

• Gregoor
  • Laatst online: 21-08 17:17

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hmm jah khad toch niet zo heel goed gezocht, stond gewoon een linkje op de mainpage |:(

Nog ff een vraagje, wat is nou eigenlijk het verschil tussen de videokaart overkokken met powerstrip en dan de snelheid op 275Mhz te zetten. En het flashen naar de retail bios? in beide gevallen draaid hij toch op 275Mhz?

• ziggyzaggy
HIJ DOET HET!!!! Iedereen gehoord?
Nieuwste (beta) drivers gedownload en geinstalleerd, en de radeon draait ut met d3d. :) Zonder geschok wel te verstaan.
FF UT instellingen: 1280x1024x32bit Alles high detail. 3d sound enabled. 160fps continue. Drivertjes worden dus wel beter, hoop hoop hoop hoop.

Hierbij oprechte excuses aan m'n vrouw en kindertjes, die de afgelopen 2 weken mij steeds dieper in het dal der Radeons hebben zien afglijden. Sorry sorry sorry, ich habe es nicht gewusst. 8-)

• Peertje NL
  • Laatst online: 06-09 10:03
Ik zag ergens het woord "solderen" voorkomen, welke GEK of tweaker :) haalt het in z'n hoofd om een kaart van 700, een beetje gaat verkrachten door er mee gaat bakken met een soldeerbout :?

Reality beats fiction by far!

• juanp
  • Laatst online: 09:33
ik heb wat van de laatste radon topics doorgelezen. maar ik kon het daar zo gauw niet vinden.

Ik heb mn tv ook op mn radeon 8500 aangesloten en heb de nieuwste drivers en utils van ATI voor windows XP.

alleen nu draaid mijn monitor op 1152x864 en zou mn tv op 800x600 moeten draaien. alleen dat doet hij niet als ik mn monitor op 800x600 zet dan doet hij dat wel. nu wil ik dus mn monitor op 1152x864 laten draaiene n mn tv op 800x600 want dat is het hoogste wat de kaart aan kan.

2e probleem is dat ik in media player of in het ATI filmpjes afspeel progje wel de film op mn monitor zie maar niet op mn tv. dat zou ik ook graag willen. want ik hoor heel vaak dat de tv-out heel goed is van deze kaarten, maar het valt nu nog tegen.
De Radeon 8500 zelf is een top kaart. ben van een V6800 naar een radeon 8500 gegaan en het is echt heerlijk. :P

• Peertje NL
  • Laatst online: 06-09 10:03
Op donderdag 13 december 2001 22:40 schreef ziggyzaggy het volgende:
Sorry sorry sorry, ich habe es nicht gewusst. 8-)
LOL :P

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Nieuwste (beta) drivers gedownload en geinstalleerd, en de radeon draait ut met d3d. :) Zonder geschok wel te verstaan.
FF UT instellingen: 1280x1024x32bit Alles high detail. 3d sound enabled. 160fps continue. Drivertjes worden dus wel beter, hoop hoop hoop hoop.

Hierbij oprechte excuses aan m'n vrouw en kindertjes, die de afgelopen 2 weken mij steeds dieper in het dal der Radeons hebben zien afglijden. Sorry sorry sorry, ich habe es nicht gewusst. 8-)
Welke Beta drivers zijn dat dan ??? De 3286 ???

Verwijderd

WTF ! is dit

; ATI Sushi Error Log
; Created Thu Dec 13 23:54:34 2001

[N:\1Sushi\RunTime\WinD3D\AwFn.cpp] (line 2018): D3DAw Error: AwTexImage2D - Unable to create texture object

Wil ik net die demo's proberen krijg ik dit, Alle games werken goed behalve die demo's wat doe ik fout ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Hebbe hebbe hebbe... die beta drivers.... Waar kunnen we die vinden...... :P

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Carnivore: het antwoord op jouw vraag is te vinden op het forum van rage3d. Ik heb het niet precies onthouden, ik heb nog geen Radeon. Er staat mij bij dat het komt doordat je de illegale demo geinstalleerd hebt gehad, en die nu niet eerst gedeinstalleerd hebt. Daardoor vindt hij de verkeerde bestanden. Maar het kan goed dat ik nu twee dingen door elkaar haal. Er is daar in ieder geval een thread met demo issues waarin ook de maker van de demo's post.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote:
Ik zag ergens het woord "solderen" voorkomen, welke GEK of tweaker haalt het in z'n hoofd om een kaart van 700, een beetje gaat verkrachten door er mee gaat bakken met een soldeerbout
Unquote:

IK! ;)

Wat meer info/quotes van mijn Russische vrienden over voltage modding:

Quote:
ATI uses 5% resistors in memory voltage circuit. It should be 1% to guarantee connect Vmem. This mean a wide range of real Vmem. And in the most of LE (i think) this voltage is below manufacturer recomended range (3.2V-3.4V). for example at this forum Vmem was 3.17V. Simple replacing of 2 resistors at PCB allowed to increase mem freq up to 285 (it was possible to achive only 265 before this mod). :P

p.s. I think ATI controls RTL/LE out ratio using such "inexact" resistors. It should only test real Vmem and mark a card as LE or RTL accordantly.
p.s.s. there is some rumors about 8500 tv-out in russian forums: someone notice a difference between 7500&8500 tv-out. last one is capable to display only 800x600 (at last most of LE), but a 7500's tv-out is 1024x768!! I can't check this now so may be you can.... :?

as far as I know, people increase voltage by changing
the 2nd resistor (counting from left) in U8 line on card back.

I was told that one russian guy is going to write a detailed
article on 8500 voltage issues on www.radeon2.ru , hope he'll make an english
version also. his opinion is that it might be a defect
not a card design. he wrote that the 2 resistors nominals
must be 910 ohm and 1.5kohm, but he measured them and they
appeared to be 960 and 1.4, and the real voltage depends on
their ratio. so he put real 910 and 1.5 resistors on his card,
and get 3.3 or 3.4 v voltage, and his card become stable on 280/280.
he flashed a retail bios and is very happy :)

En nu het echte werk! ;)

Because this could give some confusion; this is a full translation of important topic on radeon2.ru. but be aware: as i know some people killed their 8500LE in attempts to do this properly :))

the attachment is a full thread. and the most important posts is from "Alexei"
i translated only this post. [nbnhbnh] is my comments.

"the memoty chips on radeon 8500le (HY5DV641622AT) need 3 voltages:
- for output cascades: 2.5V (VDDQ) - contacts No 3,9,15
- for chip itself: 3.3V VDD = legs 1,18,33
- reference voltage 0.5 VDDQ( VREF) = 49
- ground|common [i'm not sure which is right] = leg 49
I made some inventions in voltages of PoverMagic Radeon 8500LE. The results were impressive. Instead of 3.3 V (by specs) the VDD was only 3.17, but the spec the lower bound of Vdd is 3.2V!. VDDQ was 2.6 and DREF was 1.3

4 stabilazers are used to get volatges to card. one of them is "highly excact" LM2636 - to feed GPU itself. it is adjusted to 2.1V. others (3) create 3.3V, 2.5 & 1.25 V for RAM chips & something else.

i can understand some thing about these stabilizers. The 3.3V stabilizer is located on the back side of PCB, near the chip "51031" & unsoldered connector. This is an impulse stabilizer of firm Shery CS5131. there are 2 unmarked resistors, capacitor & a dip (marked ar 000) at the left of this chip. The correlation between resistance of two these resistors assigns the output voltage of the stabilizer. In theory [hmm, i don't know why?] these resistors should be 910Ohm & 1.5kOhm from left to right accordingly. In real they were 960 & 1.4. Only "cool spesialists" in ATi knows, why the firm decided to spare at 1% exact resistors, using 5% resistors instead. As a result of these resistance scatter we have low VDD.
This is the right way to count nessesary resistances. The best way is to use 4-digit digital voltmeter [vtvm?]
1. check an output voltage at leg 5 of 51031 chip. This is a Vref for stabilizer. Remember it. it shoul be 1.25 +-2%
2. evaluate a resistance correlation as (3.3D/Vref-1)
3. Go to the shop & buy some SMD resistors (1% sharp & size 0603).
They should be very near to 910ohm & 1.5kOhm.
4. remove old resistors & add new resistors to the board.
5. Insert video in pc, check the correctness of Vmem voltage (between leg 33 & 34). It should be not higher then 3.45V (max by specs) [i think it may be a little higher :))) for better OCing]
6. Use program-tweaker to check bugs& artifacts at 280 Mhz.
7. Flash retail bios with 275 Mhz. Enjoy.
[the rest of the post describes the results: author's mem works up to 289 - no bugs/ 3dmark 2001 results, ect..]8-)

Ja, dat is het wel voor nu.... :7

Laat me even weten hoe eea bij jullie gelukt is na solderen?! Zal nu vast moeten lukken.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier is een linkje voor de wat minder technische mensen onder ons die graag een HOWTO met pictures willen zien over de Voltagemod!!!! ;)

http://www.multimania.com/coolpc/r8500.html

Ja, nou moet je nog alleen stalen kloten hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Ik heb gister ook nog eens zowat het hele topic doorgelezen op rage3d, en de laatste pagina's zijn erg interessant mbt tot het modden. Wat me opvalt is dat die lui daar iig sneller iets ondernemen dan hiero. Ik ga die mod ook uitvoeren (misschien met wat hulp) maar dat komt wel goed. Ik vind het erg knap dat je er zo mee bezig bent (geweest) en dan ook een beetje jammer dat maar weinig mensen er hier iets mee zullen gaan doen aan de (voorafgaande) reacties te zien.

Oke, het is misschien best sick om te gaan solderen op zo'n dure kaart, maar das nou juist de kick, het zou lache zijn als iedereen hier gewoon zijn bevindingen post :) Wat dat betreft kan got soms nog een hoop leren van buitenlandse fora's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggyzaggy
Ben ik weer, had net ff een heavy vergadering.
Hier een link naar de driver sectie, het is dus de 3286. http://support.ati.com/issuetype/driverdirect.html?parent=0&folder=68&doc=53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op vrijdag 14 december 2001 10:12 schreef ziggyzaggy het volgende:
Ben ik weer, had net ff een heavy vergadering.
Hier een link naar de driver sectie, het is dus de 3286. http://support.ati.com/issuetype/driverdirect.html?parent=0&folder=68&doc=53
wat is daar speciaal aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggyzaggy
Speciaal :? als in patat speciaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

Op vrijdag 14 december 2001 10:35 schreef salvador4 het volgende:

[..]

wat is daar speciaal aan?
hmmm, ik zag in je sig een score van boven de 9000 staan... Heb je de OEM of de Retail kaart, en hoever istie overclocked? ik kom nl. niet verder dan 7800 met mijn OEM op 275/260... En wat is je AGP Aperture size?

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op vrijdag 14 december 2001 10:56 schreef ziggyzaggy het volgende:
Speciaal :? als in patat speciaal??
ik bedoel, die driver is al freakin lang uit, wat is er bijzonder aan de download page van ati.

>bluppy; ik heb een oem en die draait op 292/286.
agp aperture size staat op 128.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggyzaggy
Nou wat er dus speciaal is (wat ik overigens nooit genoemd heb) is dat ik daar die k*t driver heb gedownload die m'n kaartje wel liet werken. En aangezien er een zooitje reply's iemand was die vroeg waar die stond gaf ik em dus die link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 00:22 schreef Joost E. Boere het volgende:
Carnivore: het antwoord op jouw vraag is te vinden op het forum van rage3d. Ik heb het niet precies onthouden, ik heb nog geen Radeon. Er staat mij bij dat het komt doordat je de illegale demo geinstalleerd hebt gehad, en die nu niet eerst gedeinstalleerd hebt. Daardoor vindt hij de verkeerde bestanden. Maar het kan goed dat ik nu twee dingen door elkaar haal. Er is daar in ieder geval een thread met demo issues waarin ook de maker van de demo's post.
THX werkt prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02

The Guardian

I'll keep an I on you

Er gaan geruchten over nieuwe drivers die eraan komen. :9~ Developers hebben hem schijnbaar al. "New beta drivers were posted on the developer site today. I'm running them right now and all seems well. 3dmark score is up by a bit, if that means anything to you. I don't see any new options in the control panel, though. Driver version is "5.13.1.6007" under Win2k."
Dus mochten jullie de drivers tegenkomen weet je waar het te posten. Owh en mocht je ze hebben kun je dan meteen mij de w2k versie mailen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

trouwens, hebben jullie deze Radeon 8500 screensavers al geprobeerd??

ben ze nu aan het downen.. ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op vrijdag 14 december 2001 13:29 schreef bluppy2 het volgende:
trouwens, hebben jullie deze Radeon 8500 screensavers al geprobeerd??

ben ze nu aan het downen.. ben erg benieuwd :)
ik had ze al een tijdje, alleen dit tubes is geinig, de rest is matig. vooral die met die zee, de horizon is vet pixelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op vrijdag 14 december 2001 13:50 schreef salvador4 het volgende:

[..]

ik had ze al een tijdje, alleen dit tubes is geinig, de rest is matig. vooral die met die zee, de horizon is vet pixelig.
mee eens... die tubes is wel cool.. de rest vind ik ook al gauw standaard... 't is wel lang geleden dat ik een screensaver had zeg :) 't is weer ff wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, is waarschijnlijk al een keer voorbij gekomen, maar toch:

Ik zat bij CTW rond te neuzen en die hebben de volgende kaarten:

- Radeon 8500 LE OEM build by Ati
- Club 3d Radeon 8500 Retail powered by Ati

Mijn vragen: Zijn deze kaarten beide geclockt op 250/250 mhz? Beschikken ze beide over hetzelfde 3.6 ns geheugen? En zijn er nog verschillen in bijgeleverde kabels (voor dualhead en tv-out etc)?

Kort samengevat: is er enig verschil tussen deze kaarten behalve dat de een powered by ati is en in een retail doos zit en de ander build by ati en in bulk verpakking zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CTW heeft meerdere prijslijst soorten, online shop
txt xls html cvs noem maar op.

En die lijsten zijn ook nog eens out of sync.
De online shop zal de meest actuele zijn, en ze zijn dus
ongeveer 20 a 30 piek duurder geworden tov de txt versie van
11 dec. Das toch best veel in weinig tijd.......

Hmmmmmm kerst
Eind... van het jaar
PC prive,,,,, eeeh 13e maand

FF wachten dus, of als je toch op vakantie gaat, eentje
in het buitenland kopen a 550 glf (OEM ja.. 250/250)

Maar welke v/d twee moet je nemen...
Ach de goedkoopste lijkt me, zolang je maar
3.6 ns memory hebt, en ik dacht dat de clb 3d dat had hoor en de ati zelf ook.
Alleen de Super Grace niet. Maar die heb ik nog niet gezien
hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-07 09:28

Redox

Motion Design / VFX

Op vrijdag 14 december 2001 16:37 schreef Ex_Inferis1 het volgende:

Mijn vragen: Zijn deze kaarten beide geclockt op 250/250 mhz? Beschikken ze beide over hetzelfde 3.6 ns geheugen? En zijn er nog verschillen in bijgeleverde kabels (voor dualhead en tv-out etc)?

Kort samengevat: is er enig verschil tussen deze kaarten behalve dat de een powered by ati is en in een retail doos zit en de ander build by ati en in bulk verpakking zit?
Ik zou CTW gewoon een mailtje sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vind je wel een beestig gemodde Radeon 8500 LE op 348,75/304Mhz! :)

Quote:

Rock Stable speed of 348,75MHz for GPU and 304MHz for RAM (no ramsinks yet). GPU at 1.78V and RAM at 3.8V (I don't know the resistor values now cos I'm using Variable resistors, but GPU is around 1kohm and mem around 1,9khom) :)

Unquote:

en de bijbehorende plaatjes: ;)

http://virtual5.nebula.fi/~efidata/images/macci/ati/system1.jpg

http://virtual5.nebula.fi/~efidata/images/macci/ati/system2.jpg

http://virtual5.nebula.fi/~efidata/images/macci/ati/atimods.jpg

http://virtual5.nebula.fi/~efidata/images/macci/ati/ramvoltage.jpg

http://virtual5.nebula.fi/~efidata/images/macci/ati/vmem_res2.jpg

http://virtual5.nebula.fi/~efidata/images/macci/ati/vpgumod.jpg

En dan nu allemaal aan de soldeerbout! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik dan voor 50,- een svhs-->scart kabeltje gekocht, krijg ik eindelijk beeld en ja hoor, zwart wit |:( Iemand een oplossing? Word er doodmoe van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Damn John, die foto's zien er echt heel bruut uit 8-)

Ik ben niet zo'n held wat dat betreft :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voltage en BIOS modding part .... weet ik veel... :)

Wordt het niet eens tijd om daar een ander forumpje voor te openen? Ach we zien wel.... ;)

Ik heb zeer waarschijnijk een eenvoudig idee om die voltageMOD tbv je RADEON 8500 RAM en GPU uit te voeren ZONDER te hoeven solderen! :7

Ga het even testen samen met een paar vrienden van me. Post de resultaten wel even later, zodra ik die weet! :?

ps. Waar heb ik dat HB potloodje ook weer gelaten dat ik voor mijn AMD Thunderbird heb gebruikt?..... Dat heb ik nu nodig!.... *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 17:36 schreef Redox het volgende:

[..]

Ik zou CTW gewoon een mailtje sturen ;)
Dat heb ik gedaan, en ik heb ook antwoord gekregen, alleen toen ik op dat antwoord zat te wachten, kon ik het niet laten om ff te posten >:)

Ze zijn technisch hetzelfde, alleen die Build by Ati OEM LE, daar zitten dus helemaal geen kabels bij (voor dualhead en tv-out enz), dus dan pak ik liever die Club3d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newy
  • Laatst online: 18:50

Newy

is het nog steeds Zat

Heb net de laatste Radeon 8500 retail uit Boxtel gehaald..
Doei fijne V5 :)
Welke driver is voor 98se het best ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 16:53

edward2

Schieten op de beesten

Op vrijdag 14 december 2001 23:03 schreef Newy het volgende:
Heb net de laatste Radeon 8500 retail uit Boxtel gehaald..
Doei fijne V5 :)
Welke driver is voor 98se het best ?
7206, op de ATIpage

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Op vrijdag 14 december 2001 16:37 schreef Ex_Inferis1 het volgende:

Ik heb de club 3D van comptechworld, dat ding is PRECIES hetzelfde als die van ATi zelf. Zelfde geheugen chippies, zelfde indeling van de kaart. En de club 3d komt incl. tv out kabeltje en verloopkabletje voor je 2'de beeldscherm.

Mijn 3d mark score is op dit moment 8032 met mij kaart op 275/275.
Systeem specs:
Athlon XP 1400@1600Mhz
512 MD DDR CAS2
MSI K7T266 Pro 2
Agp size dingus op 128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Laatst online: 09:33
weet iemand misschien warom ik geen film kan kijken op mn tv via geen een programma werkt het. (wel op mn monitor maar niet op mn tv).

verder is de resolutie op mn tv hetzelfde als die van mn monitor terwijl mn tv 800x600 moet wezen? ik heb al veel gezocht en niets gevonden. als ik scheel heb gekeken wijs me er dan op plz. :)

edit:
tv als primair en ik kan films zien. alleen nu die resolutie nog want ik vind het wel vervelend om steeds die resolutie om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Lamaar, deze post was lame, zelf ff weggehaald. Mijn Radeon doet het niet meer, boehoehoe :( Zit nu op een laptop met ATI Rage-M 4MB videokaart..... ik wil mijn radeon :(

Niet dat de Radeon stuk is, maar zonder HDD kan ik niet spelen :(

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! :) :) :) :) :) :)

Ik heb een oplossing gevonden die werkt! Alleen is het ook nog wel wat tricky. Maar ja het werkt nu.

Mijn RAM kon max op 277MHZ draaien (langduring >24uur achter elkaar). Bij hogere snelheden kreeg ik rommel na enekel uren of zelfs sneller.

na mijn mod loopt mijn RAM nu al 11 uur achter elkaar op 293MHZ...... :) :) :)

Maar een virend van mij die het zelfde truukje deed, kreeg dit ook voor elkaar., Echter toen probeerde hij er nog meer uit te halen en zijn KAART deed het opeens niet meer?! Shit dus.... :(

Moeten nu uitzoeken hoe dat weer kan! :?

Maar JA ik heb in principe een eenvoudige EN werkende methode gevonden om een Voltmod uit te voeren op je kaart, zodat je RAM en geheugen meer voltage krijgen, en je kaart (veel) sneller kan gaan lopen. :7

Een Radeon 8500LE op Radeon 8500 Ultra (300/300MHZ) snelheid laten lopen, gaat waarschijnlijk nu echt werkelijkheid worden! :) :) :)

Zeg maar dag met je handje aan die NVidia Geforce 3 Ti500 kaarten...... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

leuk voor je, maar als je niet vertelt hoe dan wordt ik gek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K john nou heb je me toch wel heel nieuwsgierig gekregen ... een radeon modden zonder soldeerbout :9~ like a dream comes true.

Moet zeggen dat die john wel een die-hard is zeg, echt al sinds het begin loopt ie die LE's uit te wringen ;)

Keep up the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

trouwens, gaat dit bij alle oems werken? Mijn mem loopt maar op 263, na de retail bios erop gezet te hebben een hele verbetering, zoals verwacht..... 263. Ik schiet er dus niets mee op, terwijl er ook mensen beweren dat het zou moeten helpen. Dus ik hoop dat het truukje niet alleen werkt als je veel geluk hebt dat ze niet op onderdeeltje Q bezuinigd hebben als je begrijpt wat ik bedoel.

core loopt trouwens gewoon goed op 290. Bij 295 liep windows vast, en toen kwam ik erachter dat mijn HDD gaar was :( Maar de radeon doet het nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verveelde me net dus wilde ik ff iets uitproberen. Ik haalde van beneden een 2e 17" monitor (CRT), en haalde de DVI->SVGA plug uit de doos. Eenmaal alles aangesloten, kan ik niet 2 verschillende beelden hebben, alleen maar een kopie van elkaar.

Wat ik wil is dus dat ik op me rechterscherm en ander beeld krijg dan het linkerscherm. Rechts dus taskbar etc en links bijv. GoT/MSN/IE enzo ?

Dit is toch wel mogelijk? Met een 2e videokaartje (TNT2M64 |:( ) kan het ook lukken, maar ik wil ten eerste geen 2e videokaart in me systeem en ten 2e zuigt de M64 :)

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

John is zo stil, ik hoop dat ie z'n Radeon niet heeft opgeblazen met z'n truukje :+ John, tis leuk om te zeggen dat je een truukje weet, maar post dan ook wat het truukje inhoud ipv alleen maar dat je het weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Laatst online: 11-09 12:47
Op donderdag 13 december 2001 09:39 schreef ziggyzaggy het volgende:
Erm..dan ff mijn specs
AMD AthlonXP 1800+
MSI K7T266 Pro
256MB drr
SB 5.1Live
Radeon 8500 EM

Alles is van de laatste HCC en alles standaard.

Mijn Prob: UT loopt zwaar bagger in d3d mode.
In glide loopt het wel goed, alleen zeer donker.

Met een gforce 2 gts-pro no probs.
glide met een ati kaart? je bedoelt zeker opengl (glide is 3dfx only)

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Laatst online: 21:09

MartNL

&nbsp;

Ik ben ook wel erg benieuwd naar john zijn bevindingen.
Radeon ultra dat klinkt goed. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggyzaggy
Die opmerking was al gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 11:51 schreef Vo0 het volgende:
Ik verveelde me net dus wilde ik ff iets uitproberen. Ik haalde van beneden een 2e 17" monitor (CRT), en haalde de DVI->SVGA plug uit de doos. Eenmaal alles aangesloten, kan ik niet 2 verschillende beelden hebben, alleen maar een kopie van elkaar.

Wat ik wil is dus dat ik op me rechterscherm en ander beeld krijg dan het linkerscherm. Rechts dus taskbar etc en links bijv. GoT/MSN/IE enzo ?

Dit is toch wel mogelijk? Met een 2e videokaartje (TNT2M64 |:( ) kan het ook lukken, maar ik wil ten eerste geen 2e videokaart in me systeem en ten 2e zuigt de M64 :)

Iemand?
Niemand een oplossing voor mijn probleem? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Extend my Windows desktop onto this monitor' aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 14:07 schreef KawaFD het volgende:
'Extend my Windows desktop onto this monitor' aangevinkt?
Waar staat dat ergens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 16:53

edward2

Schieten op de beesten

http://www.fdrsoft.fr.fm/ Nieuwe XPdrivers! kijk ff in dit draadje http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=&postid=1331032731#post1331032731, je schijnt de inf van een andere driver te moeten gebruiken, want deze waren oorspronkelijk voor de 7500, dus ik weet niet of deze schokkende veranderingen met zich meebrengen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-10-2023

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Dit

werd er gepost op rage3d, kan iemand die drivers naar binnen trekken, mij lukt het niet.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.