Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Preview Pics van me Bong project + Pics

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goeden avond dan maar, :)

Hier is het dan, paar preview pics van me Bong project.

Het idee is om de moederboard dish op een horizontaal oppervlakte te hebben. Reden hier van is voor grotendeels modden, upgraden en watercoolen.

The plans:
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.biz/pics/EMRMDSEMHHE
(Er is onderhand veel gewijzigd)

Hier hebben we de tafel, uiteraard is alles zelfgemaakt. Je ziet de moederboard dish en een 2mm dik aluminium plaat.
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.info/pics/EHSHTADDHHE

dit is nog een oud pic van de begin fase, je ziet 2 300watt PSUs

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.info/pics/EPTPTADDHHE

En zo ziet het er nu ongeveer uit. Je ziet het, de bong 1meter lang.
De PCI sloten zijn hier leeg, en er zit niets boven de moederboard zelf, maar dat is nu wel anders, want nogmaals dit zijn preview pics. Er moet nog veel werk gedaan worden.

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.info/pics/ERAETADDHHE
je ziet nog het iets te groot reservoir ;) (de vissen moesten verhuizen) Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.info/pics/EMEOTADDHHE

meer pics:

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.info/pics/EEAPTADDHHE
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.info/pics/ERPPTADDHHE
close up's
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.info/pics/EMSPTADDHHE
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.info/pics/EOAAAHAMHHE

Zoals je hebt kunnen zien, is het nog lang niet af, ik moet nog een kwart gebogen plexiglas op de mobo zien te krijgen.

ff. de wat cijfers: de proc is altijd onder de 25 graden. Ik heb, zo'n 20 uur in totaal hier over gedaan. Hij is niet af, het wordt veel en veel mooier.

Nou, kom maar op met die kritiek, commentaar en natuurlijk de vragen. :)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

VET!!! :9~

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

ik zie "BONG" dus ik dacht hmm..... >:)
maar dit is iets anders dan ik dacht ;(

leuk id..... MAAR :
- veel lawaai ( lastig als je moet pissen)
- koelt het ook? --> water vernevelen en dan opvangen?
is dat volvoende?

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:09
Zow dat ziet er vet uit !! :9~
Erg slim bedacht en mooi gemaakt ! *D

• FMS
  • Niet online
Ach ja geluid natuurlijk, nee tis echt super stil! je hoort alleen de rust gevende geluid van het water. ;)

ik vul em 1 maal per week, want er gaat zo'n half liter verloren wekelijks

Verwijderd

(afzijk mode)
pff ik lach me kapot zit je dan met je koel toren midden in je kamer lijkt wel een blow pijp man
sorry maar damm het ziet er niet uit en kan echt wel wat efficienters bedenken dan dat
(afzijk mode off)

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:37

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ziet er goed uit. knap dat je dat durf. tweak zu nog. *D

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Je gaat echt binnen kort echt gek worden met dat water loop je elke 2 minuten naar de WC om te pissen.

Wel rustgevend!

• FMS
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 00:16 schreef Gerund het volgende:
Je gaat echt binnen kort echt gek worden met dat water loop je elke 2 minuten naar de WC om te pissen.

Wel rustgevend!
lol, ik draai nu al een paar weken, en het gaat goed. ;)

tijn-3d. ik vind em wel cool staan in me kamer, anders doe ik der wel een j.lo poster boven. :9

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Wat is nou eigenlijk de meerwaarde hiervan boven luchtkoeling/normale waterkoeling?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

wtf ben jij van plan :)
je cpu ongeveer 500 mhz te clocken >:)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• chromeeh
  • Laatst online: 15:07

chromeeh

the Gnome

Sweeet :9~

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• FMS
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 00:22 schreef Mr_Atheist het volgende:
Wat is nou eigenlijk de meerwaarde hiervan boven luchtkoeling/normale waterkoeling?
-Het water blijft cool. (Onder de kamer temp meestal) mede danken aan de bong en het groot reservoir
-Er draaien geen fans behalve de chipset fans. Ik heb er wel 120mm en 80mm HPs aan hangen maar die zijn eigelijk niet nodig.
-Verder is het gewoon origineel!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ziet er inderdaad goed uit. :)
Dus voor dit systeem moet ik de mod(s) uitvoeren ? Heb ik tenminste ook eens gezien waarvoor ik het doe. ;)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• FMS
  • Niet online
idd rick, en je ziet het, ik kan geen mobo modden maar dit kan ik wel. :)

• Rick2001

Rick2001

Op donderdag 13 december 2001 00:42 schreef FMS het volgende:
idd rick, en je ziet het, ik kan geen mobo modden maar dit kan ik wel. :)
Ik kan niet zeggen dat het er niet ingenieus uitziet zo. Nice job. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

eerst dacht ik dat het om een vete mixtafel ging!(met monitor boxen)(lijkt er echt op hè)
maargoed, knap werk in 20 uur.
niet mijn idee z`n "bong" maar de rest is echt vet.
zou toch een radiator nemen.
rare buis staat gewon niet mooi.
Net als ik goude radiator!~

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 11:05
Ziet er goed uit, mooi uitgewerkt!
Heeft vast aardig wat tijd gekost! [edit] 20 uur dus :)

Ik wacht op pics van je gforce (radeon?) water koeling setup, heb je die daar ook al aan gehangen, zoiets was je toch van plan?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Mijn eerste indruk was dat het op zo'n oude kook-kachel lijkt.
Je weet wel , zo'n witte met zwarte bovenplaat waar je een aantal ringen op hebt liggen voor verschillende maten pannen.

Maar het is zeker een origineel ontwerp en het ziet er wel netjes uit.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

ik vind het er echt FAT uitzien man.. >:)
Je kan gewoon zien dat hier behoorlijk wat denkwerk aan vooraf is gegaan. :)
ik hoop de pics te zien van het project als het af is.

• FMS
  • Niet online
salvador4, de R8500 watercooling was niet bepaald een suc6, de waterblock schoot er af omdat de kracht van de slagen te veel er op uitoefenden, waterblok zat vast met epoxy/AS2 mix. Ik ben bezig met een klem, en ik krijg een nieuw waterblock dus dat komt wel goed. Ik kan de kaart alsnog met de standaard heatsink tot 295 OCen. (wel extra fans)

Robin201, ik denk niet dat een radiator het water even cool kan krijgen als een bong, dat ik heb zelf kunnen testen met een blackice rad. Nog een nadeel is dat zo'n rad natuurlijk een krachtig fan moet hebben, en die dingen produceren nogal veel dBs.
Bong cooling is de beste/goedkoopste manier om je water onder kamer temperatuur te krijgen. vind ik.

en, Tnx iedereen voor de positieve reacties. :)

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 01:01 schreef FMS het volgende:
salvador4, de R8500 watercooling was niet bepaald een suc6, de waterblock schoot er af omdat de kracht van de slagen te veel er op uitoefenden, waterblok zat vast met epoxy/AS2 mix. Ik ben bezig met een klem, en ik krijg een nieuw waterblock dus dat komt wel goed. Ik kan de kaart alsnog met de standaard heatsink tot 295 OCen. (wel extra fans)

Robin201, ik denk niet dat een radiator het water even cool kan krijgen als een bong, dat ik heb zelf kunnen testen met een blackice rad. Nog een nadeel is dat zo'n rad natuurlijk een krachtig fan moet hebben, en die dingen produceren nogal veel dBs.
Bong cooling is de beste/goedkoopste manier om je water onder kamer temperatuur te krijgen. vind ik.

Dat is waar :-)
Maa uuh krijg je geen bezoek van veteranen ofzo ;-)
voor de rest ziet het er top uit.
En wat ie radiator betreft, mijne ligt in het vries vak:)
blijft ie ook lekker cool.16/20+

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 01:01 schreef FMS het volgende:

Ik snap dus echt niet hoe je het water onder kwamertemp kunt krijgen...kan iemand mij dat uitleggen? In mijn ogen kan het niet..
En je cpu 25 graden stressed? geloof er weinig van, maar ziet er wel erg koel uit hoor. Ik mis iets denk ik, of jij zit er naast, maar naar mijn weten kun je met kamerlucht het water onder kamertemp laten komen.. Wel op kamertemp, maar niet eronder..

Verwijderd

Maak eens een lange buis naar buiten....zo rond het vriespunt nu...en draaien maar :)

• FMS
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 02:42 schreef NoStra het volgende:

[..]

Ik snap dus echt niet hoe je het water onder kwamertemp kunt krijgen...kan iemand mij dat uitleggen? In mijn ogen kan het niet..
En je cpu 25 graden stressed? geloof er weinig van, maar ziet er wel erg koel uit hoor. Ik mis iets denk ik, of jij zit er naast, maar naar mijn weten kun je met kamerlucht het water onder kamertemp laten komen.. Wel op kamertemp, maar niet eronder..
M'n CPU is echt 25graden of koeler, als ik me PC vroeg in de ochtend aanzet wordt de proc aan het begin alleen 19graden, daarna stijgt het weer tot 22-23. Ik wil best screen shots voor je maken.

Bij overclockers.com stond nog een uitgebreid artikel over bongs, daar stond ook hoe die gast met zijn bong moeiteloos onder de kamer temp kwam. Ik weet ook niet hoe ik het je kan uitlegen, het is gewoon zo!

Verwijderd

goed man...

keep up the good work.

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
GEIL - nuff said !!
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

edit:

Oopz

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Voor die verdamping moet toch ook wel een oplossing te vinden zijn lijkt mij.. iets met een 2e reservoir waar de damp kan condenseren ofsow? enne.. kijk uit voor salmonella vergiftiging! :D

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 02:42 schreef NoStra het volgende:

[..]

Sleutel woordje bij bong koeling:

verdamping

Het verdampen van water kost energie en die energie komt uit het water.

en:
Op donderdag 13 december 2001 10:10 schreef n0va^ het volgende:
Voor die verdamping moet toch ook wel een oplossing te vinden zijn lijkt mij.. iets met een 2e reservoir waar de damp kan condenseren ofsow? enne.. kijk uit voor salmonella vergiftiging! :D
Dat verdampen is dus een voorwaarde om een lage temp te bereiken. En van salmonella zal je niet zo snel last krijgen, tenzij je rauwe kip gaat rondpompen. Wel met legionella uitkijken, alleen hoe?

ps waarschijnlijk houdt ons lieve vriendje niet echt van een hoge zout concentratie. Mikker een kilo of twee zout in je systeem. Dat verdampt niet mee en remt de groei van veel dingen toch behoorlijk. Alleen weet ik niet wat keukenzout qua corrosie doet.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 10:41 schreef ascii het volgende:

[..]

Sleutel woordje bij bong koeling:

verdamping

Het verdampen van water kost energie en die energie komt uit het water.

en:
[..]

Dat verdampen is dus een voorwaarde om een lage temp te bereiken. En van salmonella zal je niet zo snel last krijgen, tenzij je rauwe kip gaat rondpompen. Wel met legionella uitkijken, alleen hoe?

ps waarschijnlijk houdt ons lieve vriendje niet echt van een hoge zout concentratie. Mikker een kilo of twee zout in je systeem. Dat verdampt niet mee en remt de groei van veel dingen toch behoorlijk. Alleen weet ik niet wat keukenzout qua corrosie doet.
woei zout in je bloke!! |:(

maar goed een half liter water per weeklekker vichtig het is in dit huis al vochtig zat

• 0rbit
Hmja... ik vind het reuze creatief, maar zou persoonlijk niet echt een fijn gevoel bij het geluid van vallend water hebben... :) Zo'n "Bong" kun je natuurlijk wel gemakkelijk daar zetten waar je er geen last van hebt...

• 0rbit
Volgens mij kun je trouwens beter zo'n dure "Gardena" tuinspuit op de nevelstand gebruiken. Het water dat daar uitkomt bestaat uit nog kleinere druppeltjes dus zal het nog beter afkoelen. Verder valt zo'n nevel minder snel (dus meer warmteafgifte) en dat is weer beter voor het geluid.

Het enige nadeel dat ik daaraan kan bedenken is dat zo'n ding duur is, dat je water iets sneller verdampt en dat je pompje het op den duur niet trekt...

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 08:16 schreef FMS het volgende:

[..]

M'n CPU is echt 25graden of koeler, als ik me PC vroeg in de ochtend aanzet wordt de proc aan het begin alleen 19graden, daarna stijgt het weer tot 22-23. Ik wil best screen shots voor je maken.

Bij overclockers.com stond nog een uitgebreid artikel over bongs, daar stond ook hoe die gast met zijn bong moeiteloos onder de kamer temp kwam. Ik weet ook niet hoe ik het je kan uitlegen, het is gewoon zo!
Ik denk dat jij hebt over je mobo temp hebt. en niet je cputemp. Hoe koud is het water als je cpu 19 graden is ?? 10graden??

• LeonM
  • Laatst online: 29-10 14:18
Op donderdag 13 december 2001 11:04 schreef Mr_Atheist het volgende:
Volgens mij kun je trouwens beter zo'n dure "Gardena" tuinspuit op de nevelstand gebruiken. Het water dat daar uitkomt bestaat uit nog kleinere druppeltjes dus zal het nog beter afkoelen. Verder valt zo'n nevel minder snel (dus meer warmteafgifte) en dat is weer beter voor het geluid.

Het enige nadeel dat ik daaraan kan bedenken is dat zo'n ding duur is, dat je water iets sneller verdampt en dat je pompje het op den duur niet trekt...
Op zo'n gardena spuitkop moet je behoorlijke druk zetten om er op nevelstand iets uit te krijgen...

• FMS
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 11:20 schreef NoStra het volgende:

[..]

Ik denk dat jij hebt over je mobo temp hebt. en niet je cputemp. Hoe koud is het water als je cpu 19 graden is ?? 10graden??
nee, CPU temp is 19 a 25 graden. chipset temp is 22-27 graden. en ja de watertemp is vrij laag. even koud als koud kraan water.
Op donderdag 13 december 2001 11:04 schreef Mr_Atheist het volgende:

Mr_Atheist , de spuitkop wat ik nu gebruik is maar tijdelijk, ik ben op zoek naar een beter.
zo'n "Gardena" heeft zn voordelen, maar het zorgt er ook voor dat de waterdrunk sterk daald, Ik gebruik een 1300 lph pomp, en das te weinig denk ik.

• 0rbit
Zoals ik al zei : Je pomp trekt het waarschijnlijk niet meer :Y)

• chromeeh
  • Laatst online: 15:07

chromeeh

the Gnome

Maar euh... FMS, heb je dit geval gewoon in de woonkamer staan :?
Wel stoer als er visite komt >:)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• FMS
  • Niet online
ja idd, maar wat als ik nog een pomp plaats? op de tafel naast de bong. want ik heb een extra 800lph pomp liggen.
Maar euh... FMS, heb je dit geval gewoon in de woonkamer staan
Wel stoer als er visite komt
K'heb em gewoon in me kamer, tis wel irritant als de buurman langs komt, man van 80 jaar en ik moet gaan uitleggen hoe het allemaal werkt!

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 10:41 schreef ascii het volgende:

legionella ja.. dat bedoel ik ook! :)

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 10:47 schreef clvy82 het volgende:

[..]

woei zout in je bloke!! |:(

maar goed een half liter water per weeklekker vichtig het is in dit huis al vochtig zat
Ach, koper zou ertegen moeten kunnen volgens mij. Alu, hmm nee denk het niet.

In een ander topic wordt beweerd dat een 20% alcohol oplossing wel zou moeten werken.. hehehe krijg je volgens mij een bere koppijn.

btw lees eens wat pagina's over legionella door, ik bouw voorlopig nog maar geen bong koeling.

O ja als tip, of vers en koud water gebruiken, of watger van voldoende hoge temp gebruiken. Hmm, dat wordt dan toch 1 keer per week verversen, cq koken.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:11

Epsilon

Op donderdag 13 december 2001 12:35 schreef Mr_Atheist het volgende:
Zoals ik al zei : Je pomp trekt het waarschijnlijk niet meer :Y)
in de conrad staan 12v pompen. Die kunnen 1bar leveren en pmpen iets van 1000liter per uur.
misschien zijn dat dingen voor jou??

• Epsilon
  • Laatst online: 15:11

Epsilon

Op donderdag 13 december 2001 12:31 schreef FMS het volgende:

[..]

nee, CPU temp is 19 a 25 graden. chipset temp is 22-27 graden. en ja de watertemp is vrij laag. even koud als koud kraan water.
het zal waarschijnlijk rond de 13 graden liggen
iets meer iig als je kraanwater
Want anders zal je dat merken op je slangen die naar je blok gaan: condensatie

Verwijderd

ik heb idd een 12v pomp (uit een botenzaak) die is zeker sterk zelfs op 5v doet hij het goed

als je er interrese in hebt moet je ff mailen supermaster@wish.net

Verwijderd

Kopersulfaat is ook een goed eoplossing tegen bacterien..

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 15:25 schreef DaBit het volgende:
Kopersulfaat is ook een goed eoplossing tegen bacterien..
Hmm, krijg ik me toch opeens een idee tegen oxidatie.

Kopersulfaat gebruik je toch bij electrolytisch verkoperen (zut had toch een andere naam)? Dan zou je ook al je aluminium delen van een laagje koper kunnen voorzien. Eventueel alleen de binnenkant. Hmm, zou dat werken? Ik heb het vroeger wel eens gedaan met een muntje, ik zal nog wel eens opzoeken hoe het ook alweer moest.

Alleen weet ik niet of alu wel te verkoperen is. Het resultaat hangt namelijk sterk af van de schoonheid van je start materiaal. En ik weet niet hoeveel het oxide laagje van aluminium het proces verstoort cq of het mogelijk is dit laagje (tijdelijk) te verwijderen. Waarschijnlijk schoonspoelen met een behoorlijk sterk zuur, maar natuurlijk niet te lang (duh). En dan een electrode in de oplossing hangen en de andere pool aan je alu blokje. De negatieve spanning aan het aluminium.

En als alles dan verkoperd is kan je zonder problemen je oplossing dopen om wat minder aantrekkelijk te zijn voor bacterien. Algjes houden trouwens ook niet zo van teveel koper.

Verwijderd

Dit ziet er zeer meesterlijk uit, en dat plexieglas verhaal begreep ik niet helemaal, maar wat mij zeer vet lijkt is als je er gewoon zeg maar een omgekeerde bak van plexiglas boven zet, aan alle kanten dicht en dan gewoon aan 2 kanten een fan+blowhole uiteraard. Maar dat je het moederbord enzo gewoon ziet, en een ccfl erbij lijkt me ook tof staan. Iig, zeeeeeer vet :)
Wat me nu te binnen schiet is of een peltier eronder misschien wat is...

Verwijderd

ascii:

Aluminium verkoperen lukt niet goed. Heb ik ook geprobeerd met een aangezuurde kopersulfaatoplossing.
't voornaamste probleem is dat aluminium razendsnel oxideert.

• 0rbit
Extra pompje kun je natuurlijk gewoon proberen. Volgens mij is legionella trouwens geen probleem. Je zou er een scheutje chloorwater bij kunnen doen, maar in hoeverre dit schadelijk is voor slangen en metalen is me niet bekend... :)

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 16:34 schreef Mr_Atheist het volgende:
Extra pompje kun je natuurlijk gewoon proberen. Volgens mij is legionella trouwens geen probleem. Je zou er een scheutje chloorwater bij kunnen doen, maar in hoeverre dit schadelijk is voor slangen en metalen is me niet bekend... :)
Heb je meteen altijd een frisse neus (zwembad luchtje)

Verwijderd

/me ziet geen fototjes :'(

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-11 12:32
ik zie ook geen plaatjes

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 18:05 schreef strontvlieg het volgende:
ik zie ook geen plaatjes
Ik wel

• SH007
  • Niet online
Ik zie ook geen plaatjes :(

Verwijderd

ik ook niet :(

• Dirk J
  • Laatst online: 13-11 23:06
Ook hier kruisjes...

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 18:10 schreef AMDude het volgende:
Ook hier kruisjes...
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.info/pics/EPTPTADDHHE Doet die het bij jullie?

• Dirk J
Op donderdag 13 december 2001 18:13 schreef Lomu het volgende:

[..]

[afbeelding] Doet die het bij jullie?
Nee
Ligt mediamonks plat ofzo?

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 18:14 schreef AMDude het volgende:

[..]

Nee
Vaag hier doettie het wel...

• Dirk J
Klopt het adres wel?
http://picserv.mediamonks.info/pics/EPTPTADDHHE
Van .info heb ik nl. nog nooit gehoord eigenlijk :?

• SH007
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 18:15 schreef AMDude het volgende:
[..]
Van .info heb ik nl. nog nooit gehoord eigenlijk :?
Bestaat toch echt al een tijdje.

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 00:36

wizza

/dev/null

Op donderdag 13 december 2001 18:16 schreef SH007 het volgende:

[..]

Bestaat toch echt al een tijdje.
offtopic:
inderdaad, .info / .biz etc etc :)

maaruh ff over het Bong-Project .. ik heb die foto's
gisteravond ff zitten bekijken en het ziet er echt megavet
uit! knap staaltje CaseModding hoor! vooral die watercooling
geweldig! :9~

jammer dat die pics nu niet meer werken .. maargoed.

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Geen pics voor mij te zien ;(

• Knoetje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 18:30
Zie wel pix :7

Maar errug cool :9~

Alles is najagen van wind...

Verwijderd

ik nog steeds niet
ik kan die server ook niet pingen. dus ja...

• FMS
  • Niet online
Ik kan de pics ff naar iemand mailen zodat die gene de pics op z'n server zet.

Naar wie mag ik de pics mailen? :)

• cold
  • Niet online
geen pic's
we want pic's :( :( :( :(

MT v3 | EMS 144, VNS 113, BMS 107 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

No pics here.. :(

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

mail ze mij maar :)

• FMS
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 20:03 schreef julesz het volgende:
mail ze mij maar :)
oke, je e-mail adres svp.

Verwijderd

doe maar ff naar joelderd@hotmail.com :)

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 21:19
uh ik zie hele mooi kruisjes staan :?

Wèh zedde gij??

• The_wave
  • Laatst online: 30-10 08:15
Mooie kruisjes :P

• bredend
  • Laatst online: 29-11 12:03
mm, kzie geen picz.....

MAAAR, bong rockz tha world. Eindelijk weer iemand die ook voor BONGkoeling gaat..... :)

Die kruisjes brengen me wel op een idee! Inspiration is everywhere....

• FMS
  • Niet online
Zeg nou weten we het wel hoor :)

ik heb de pics naar julesz gemaild. Dus wacht nog ff.

Indeed, bong cooling is de perfecte manier om water te coolen, en nog goedkoop ook.
vanochtend had ik me raam open en de CPU temp was 17 graden, maar dat duurde alleen 10 minuten ofzo, nu is het 21.

Verwijderd

zo fms
ik heb ze ff op webserver van me provider gezet
als t goed is best snel :)
http://people.zeelandnet.nl/jules/fms/
maak zelf anders ff links aan
ik heb de namen niet gewijzigd..
edit:

btw: VET :9~

• bredend
  • Laatst online: 29-11 12:03
Kzet je op mn lijstje met BONG-koelers....

Warmte wisselaar is belangrijk.

Vrijdag komt er een ontwerp van mijn bong.

[topic=345710/1/50]

urg, mediamonkz uiteraard nog plat...

• SH007
  • Niet online
Op donderdag 13 december 2001 20:18 schreef julesz het volgende:
zo fms
ik heb ze ff op webserver van me provider gezet
als t goed is best snel :)
http://people.zeelandnet.nl/jules/fms/
maak zelf anders ff links aan
ik heb de namen niet gewijzigd..
edit:

btw: VET :9~
edit: bedankt

ik krijg een 403 error

Forbidden
You don't have permission to access /jules/fms/ on this server.

kun je daar nog iets aan doen?

• FMS
  • Niet online
kijk es aan:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jules/fms/frontold.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jules/fms/oldfront.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jules/fms/Topview.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jules/fms/Dvc00005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jules/fms/frontall.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jules/fms/Frontbig.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jules/fms/Frontdone.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jules/fms/frontlowsmall.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jules/fms/lowleft.jpg

Verwijderd

grmbl moek dat ook nog doen :>
kan jij nou ookwel :)

Verwijderd

Heerlijk zoveel creativiteit, ga zo door.

Sjouw het maar eens mee naar een LAN, zeker weten dat je veel bekijks hebt.

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Dit is gewoon te vet man... Erg origineel, alleen, waarom een aquarium? Als je de Bong wat groter in diameter maakt heb je dat toch helemaal niet nodig.

Ik denk dat het water onder kamertemperatuur komt door de snelheid waarmee het in de Bong naar beneden valt. Zeg maar, als je natten handen hebt en daar tegenaan blaast enz... Olé!

• FMS
  • Niet online
Een aquarium als reservoir heeft zn voordelen, glas is een goed warmtegeleider, dus koelt het water beter af. Een kleiner reservoir zou teveel onderhoud nodig hebben, je moet dan elke dag weer bijvullen.
Verder kan ik het hele aquarium vol gooien met ijs. Dan kan ik de CPU temp wel onder de 10 krijgen.

MrK, als ik naar een lan wil gaan met me bong, moet ik wel ff een vrachtwagen bijhalen ofzo, hij is best wel zwaar. Ik doe der anders wieltjes onder.

Rijdende bong gekoeld PC! ;)

• Dirk J
Ziet er wel koel 8-) uit, maar ik zou zo'n enorm gevaarte dus niet in m'n kamer willen hebben staan :P

• _Evert_
  • Laatst online: 16-11 02:17
Op donderdag 13 december 2001 23:50 schreef FMS het volgende:
Een aquarium als reservoir heeft zn voordelen, glas is een goed warmtegeleider, dus koelt het water beter af. Een kleiner reservoir zou teveel onderhoud nodig hebben, je moet dan elke dag weer bijvullen.
je zei net eerst dat je watertemp onder kamertemp komt, kan je dan niet beter zorgen dat er zo min mogelijk warmteoverdracht is tussen je water (in resevoir) en de buitenlucht...anders heeft je water weer de neiging op te warmen tot kamertemp

verder wel mooi dat je water onder kamertemp komt, ik heb zelf een bong koelertje (8cm diameter, 70cm hoog), en mijn water wordt zo'n 30 graden, met de fan op 7V (zie voor rest specs sig)
ik ben van plan er nog zo'n kleine 8cm pijp naast te zetten, of eentje te maken van 12cm diameter, en ook wel hoger als een meter >:)

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 23:07 schreef Joor het volgende:
Dit is gewoon te vet man... Erg origineel, alleen, waarom een aquarium? Als je de Bong wat groter in diameter maakt heb je dat toch helemaal niet nodig.

Ik denk dat het water onder kamertemperatuur komt door de snelheid waarmee het in de Bong naar beneden valt. Zeg maar, als je natten handen hebt en daar tegenaan blaast enz... Olé!
Dat is gevoelsmatig!!

• Rick2001

Rick2001

hahah.. leuke uitleg toch. :)

Verwijderd

maar niet juist :)

• Rick2001

Rick2001

Ja, da's waar.
Hoe staat het met jouw 'getweak' pim ?

Verwijderd

laag pitje...
Als het goed is krijg ik binnenkort de oude duron van Epsilon...die zweeft hier ook wel eens rond. Dan kan die in mijn pc..en kan ik de XP opsturen naar jou. En unlocken :)Dan doe ik ook voltage mod.
Ik zag een leuk articel over een IC test clip, die ik wel kan gebruiken bij een voltmod. Dan hoef ik niet te solderen. Daarmee heb ik een oude Abit kt7a gesloopt, omdat het soldeer losliet na een tijdje :(
Heb je dat toevallig dat artikel over dat IC test clipje gelezen? Enig idee waar je dat kunt kopen?

Trouwens..mijn pc gewoon steady 1627Mhz.. Alleen na 2 a 3 dagen uptime reboet ie spontaan soms :? Toch niet 100%..

• Rick2001

Rick2001

Dit heb ik inderdaad gelezen, maar ik wil je ook waarschuwen. Het kan heel gemakkelijk in contact komen met andere pootjes van het ic en dan is het mainboard echt direct defect.
Verder blijf ik bij het feit dat solderen nog steeds de beste oplossing is.
Ik weet niet zo 1,2,3 hier waar je deze klemmetjes kunt kopen in de buurt.

Ja, die reboot kan toch door je vcore komen.
Hoe staat het met je spanningen ?
Bij mij is bijv. de 3.3volt heel erg laag. (Echt laag)
Deze schommelt tussen de 3.28volt en de 3.06volt.
Mijn vcore staat wel op 2.08volt en mijn vddr staat op 3.0volt. (Dit bij een FSB van 168Mhz)

Verwijderd

Hej ik zie dat je een nieuwe GF3 hebt? :)
Waar is die in hemels naar voor nodig? Uitgekeken op die GF2 ultra? Of ga je toch voor de 3dmarks? :)

Verwijderd

Met een Ti 200...9000 3dmarks...ERG veel. Wederom een goede OC rick :)

• Rick2001

Rick2001

Nou, een vriend van me wilde een 'nieuwere' videokaart dan zijn huidige Geforce 1. Deze wilde hij aan zijn vader schenken met kerst, en moest hij zelf dus ook een nieuwere hebben.
Toen heb ik voorgedragen om mijn kaart over te nemen zodat ik wel een nieuwe zou kopen. Zodoende.
(Overigens heeft hij identiek hetzelfde 15.1" Apple Studio Display scherm.) Ja, zo'n scherm en zo'n snelle kaart. LOL
Overigens wat vindt je van mijn score met 3dmark2001 ?
9030 punten en dat op de eerste avond dat ik hem heb. :)
Ik sta nu al op de 6de plaats van mensen met geforce 3Ti200 kaarten. :)

Verwijderd

ja...je geheugen heb je echt super geluk mee...
Normaal gaat dat echt niet zo hoog op een Ti 200..

• Rick2001

Rick2001

Op vrijdag 14 december 2001 01:29 schreef NoStra het volgende:
Met een Ti 200...9000 3dmarks...ERG veel. Wederom een goede OC rick :)
Ja, ik weet het, maar ik ga nog iets hoger proberen te scoren. :)
De core loopt gemakkelijk op 250Mhz en het memory op 550Mhz. Voor deze kaart mag ik echt zeggen dat dit subliem is. Overigens totaal geen artifacts gezien. Geheugen is 4ns.

Verwijderd

probeer dan gewoon eens net zover dat hij 1 3dmark bench doorloopt.. Dan kom je gewoon op nummer 1 te staan..
Dus met eventuele artifacts :)

• Rick2001

Rick2001

De hoogste score is nog een redelijke stap hogerop.
Nou, toch eigenlijk niet zo. Nog maar 360 punten erbij te sprokkelen. Moet mogelijk zijn.
Gewoon een nog hogere FSB draaien en de videokaart proberen nog hoger te krijgen. Hmmmm.... morgen eens kijken. :)

Verwijderd

nee flikker nu eens je geheugen omhoog en pc ff op hogere FSB...GAAAAAAAAAN!!!

• FMS
  • Niet online
Of je kunt met nvmax beetje software tweaken. 3dmark zal er dan super lelijk uit zien maar je krijgt vast 600+ punten bij!

Geheugen settings op Turbo is ook nog es 500 punten waard
Pagina: 1 2 Laatste