heeft die niet gewoon van die plastike haakjes die hem dicht houden ?Op zondag 09 december 2001 15:22 schreef Cornholio2001 het volgende:
Vet gaaf. Iemand een idee hoe een Apple pro mouse open moet? Ook optisch, maar hij zit volgens mij dichtgelijmd. (nee, een hamer vindt ik geen goede oplossing)
Verwijderd
HOeveel kost zo'n ledje en waar kan je die krijgen??? Zelf namelijk nog nooit winkels gezien met ledjes
Misschien is een "blacklight" led wel een idee
Ik heb hier een Trust AmiMouse 250S Wireless Optical en wil die ook wel een blauw ledje geven
Nu heb ik 2 vraagjes:
Moet ik hier nu een 3 of een 5 mm led voor hebben?
Zijn dit gewone ledjes of speciale?
Nu heb ik 2 vraagjes:
Moet ik hier nu een 3 of een 5 mm led voor hebben?
Zijn dit gewone ledjes of speciale?
webOS all the way!
5mm
volgens mij een normale, maar dan wel een lekkere felluh!
volgens mij een normale, maar dan wel een lekkere felluh!
PSN: DutchTrickle PVoutput
Dan heb ik ook nog de keuze uit een heldere en een difuse... Welke moet ik nemen?
webOS all the way!
helder he difuus is niet fel genoegOp Sunday 09 December 2001 19:24 schreef Hermanvh het volgende:
Dan heb ik ook nog de keuze uit een heldere en een difuse... Welke moet ik nemen?
uhh nee dat zijn gloei lampjes das iets heel anders we hadden het over ledjesOp Sunday 09 December 2001 19:28 schreef GriFFF het volgende:
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0203053941007921720&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=94623&TK_PAR[MEDIUM]=89
zijn het die toevallig???
deze komen meer in de buurt
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0202052881007922757&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=92848&TK_PAR[MEDIUM]=89
Die zijn het ook niet echt hoor, die hebben nl een lichtopbrengst van 7-14 MCD, terwijl er 800 MCD nodig is.
Neem dan no. 18 60 58-60. Die staan niet op de site, maar wel in hun catalogus. Zijn 5mm leds, blauw, met lichopbrengst van 2700 MCD...
Neem dan no. 18 60 58-60. Die staan niet op de site, maar wel in hun catalogus. Zijn 5mm leds, blauw, met lichopbrengst van 2700 MCD...
Op Sunday 09 December 2001 19:32 schreef Tijn_3d het volgende:
[..]
uhh nee dat zijn gloei lampjes das iets heel anders we hadden het over ledjes
deze komen meer in de buurt
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0202052881007922757&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=92848&TK_PAR[MEDIUM]=89
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
ja die heb ik er nu ook in zitten van 2700 mcdOp Sunday 09 December 2001 19:54 schreef DustMan4u het volgende:
Die zijn het ook niet echt hoor, die hebben nl een lichtopbrengst van 7-14 MCD, terwijl er 800 MCD nodig is.
[..]
maar het maakt allemaal niet zo super veel uit als je ze op de muur kan zien vanaf een 1.5 meter afstand dan ist het goed dan is ie fel zat
Grappig dat niemand hier iets technisch op te zeggen heeft.

Binnenkort heb ik ook een draadloze optical. Dus hier stof tot nadenken:
Ik heb altijd gedacht dat blauw licht op een hogere frequentie trilt en bij eenzelfde felheid (amplitude) dus meer energie verbruikt.
Bovendien laat blauw licht zich makkelijker verstrooien en ook absorberen. Of dit nu beter of slechter is onder zo'n muis weet ik niet. Zo'n sensor zal vast een idiaalgebied hebben kwa frequentiegevoeligheid.
Als een blauw ledje beter zou zijn kwa energiezuinigheid en werking, zouden de fabrikanten dan echt voor een paar gulden prijsverschil voor een rode kiezen?
Technici?
Ik heb altijd gedacht dat blauw licht op een hogere frequentie trilt en bij eenzelfde felheid (amplitude) dus meer energie verbruikt.
Bovendien laat blauw licht zich makkelijker verstrooien en ook absorberen. Of dit nu beter of slechter is onder zo'n muis weet ik niet. Zo'n sensor zal vast een idiaalgebied hebben kwa frequentiegevoeligheid.
Als een blauw ledje beter zou zijn kwa energiezuinigheid en werking, zouden de fabrikanten dan echt voor een paar gulden prijsverschil voor een rode kiezen?
Technici?
Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95
Ik ga het morgen eens probeen met mijn draadloze optical.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
mm hier klopt iets niet helemaal ten eerste zitten rode leds rond de 633 en 700 nm en blauwe leds rond de 450 nm dus blauw zit op een lagere frequencieOp Sunday 09 December 2001 22:21 schreef mcp20366 het volgende:
Grappig dat niemand hier iets technisch op te zeggen heeft.
Technici?
en blauwe leds verstrooien niks anders dan rood wel wordt blauw beter geabsorbeerd vooral door felle kleuren en dit kom alleen omdat deze kleur blauw heel dicht by uv licht in de buurt komt
technische data
blauwe leds 2700 mcd gebruiken ongeveer 20 mA
zelfde geld voor witte leds want witte leds zijn precies het zelfde als blauwe leds alleen hebben een fosfor laagje over de ledchip heen liggen
rode leds op 2700 gebruiken byna 45 mA
nee helaas niet. Zit echt heel goed dicht. ja, search gebruikt. Alleen pagina's hoe eenmalig te openen, daarna nooit meer dicht. Iemand nog ideen?Op Sunday 09 December 2001 16:00 schreef Tijn_3d het volgende:
[..]
heeft die niet gewoon van die plastike haakjes die hem dicht houden ?
OEPS, bedoelde ook dat blauwe op een lagere frekwentie werken. 
En als de cijfers kloppen, dan roelen blauwe leds.
Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95
mm das wel klote zeg ja open breken en dicht lijmen is ook niks want de kans dat dat goed gaat is niet echt groot denk ikOp Sunday 09 December 2001 22:39 schreef Cornholio2001 het volgende:
[..]
nee helaas niet. Zit echt heel goed dicht. ja, search gebruikt. Alleen pagina's hoe eenmalig te openen, daarna nooit meer dicht. Iemand nog ideen?
ja ik vindt ze wel vetjesOp Sunday 09 December 2001 22:40 schreef mcp20366 het volgende:
OEPS, bedoelde ook dat blauwe op een lagere frekwentie werken.
heb het trouwens ff voor je nagemeten
de orginele rode trekt op 4.5 volt 60 mA
weg en de blauwe 40mA
cool ga ik ook doen denk ik
tis toch gewoon een kwestie van andere ledje kopen
en die oude eruit trekken nieuwe erin ?
waar kan je ledjes kopen btw ?
tis toch gewoon een kwestie van andere ledje kopen
en die oude eruit trekken nieuwe erin ?
waar kan je ledjes kopen btw ?
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Weet niet of jullie altijd de moeilijkste oplossing zoeken, maar voor zover ik gehoord heb is die muis ook met blauw ledtje te KOOP. Iemand zei dat 'ie 'm met een blauw lichtje had en dat is al zeker een maand geleden. Weet helaas niet waar 'ie 'm vandaan heb
ja oke maar dan moet je een hele nieuwe muis kopen van 50,- ofzo terwijl een ledje mischien een paar piek kost ofzo
en dan heb je het zelfde effect
en dan heb je het zelfde effect
* MaNDaRK wil dat ook
Maar hier kost dus een normale rode led:
Display : fl. 1.20
En een blauwe led:
Display: fl. 6.20
Zou dat misschien de rede zijn om een rode led tegebruiken?
nee hoor die zijn er niet altans niet van logitech of microsoft je hebt ze wel met een blauw ledje voorin maar das gewoon voor de sier die doen voor de rest niksOp maandag 10 december 2001 02:14 schreef PromWarMachine het volgende:
Weet niet of jullie altijd de moeilijkste oplossing zoeken, maar voor zover ik gehoord heb is die muis ook met blauw ledtje te KOOP. Iemand zei dat 'ie 'm met een blauw lichtje had en dat is al zeker een maand geleden. Weet helaas niet waar 'ie 'm vandaan heb
Ik heb gehoord dat de optische sensor alle putjes en vlakjes in het oppervlak onder de sensor onderscheid in belicht en onbelicht. Dan is met een rood kleurtje alles dat wit en rood is 1 en al het andere 0. Zo kan ie zien.
Volgens mij hebben rode ledjes een hele heldere rode kleur. Dus met weinig andere kleuren erin. Met blauw enzo zijn die niet zo helder. Dus zou de performance wat minder zijn.
Volgens mij hebben rode ledjes een hele heldere rode kleur. Dus met weinig andere kleuren erin. Met blauw enzo zijn die niet zo helder. Dus zou de performance wat minder zijn.
onzin blauw is net zo helder en wat je zegt klopt zowiezo niet hij scant gewoon de ondergrond net als een gewonen scanner en vergelijkt die beelden 1000x per seconden met elkaar en zo berekent hij de richting dus de kleur licht die erop schijnt maakt geen hol uit al kan het wel zo zijn dat het niet op alle opervlakte even goed werkt maar dat was met rood ook al zo dus blauw of wit maakt dan niks uitOp maandag 10 december 2001 10:25 schreef roedie het volgende:
Ik heb gehoord dat de optische sensor alle putjes en vlakjes in het oppervlak onder de sensor onderscheid in belicht en onbelicht. Dan is met een rood kleurtje alles dat wit en rood is 1 en al het andere 0. Zo kan ie zien.
maar als ik straks een ledje koop he kan ik dan die oude ledje er gewoon netjes afknippen en die nieuwe netjes er op vast solderen ?
zonder dat me muis er van naar de tering gaat ofzo
of moet er nog meer gebeuren ??
en waar koop je zo'n ledje zonder dat je 4 weken moet wachten als je bij condrad besteld ofzo ?
en waar koop je zo'n ledje zonder dat je 4 weken moet wachten als je bij condrad besteld ofzo ?
Lokale elektronica boerOp maandag 10 december 2001 13:19 schreef Firecow het volgende:
maar als ik straks een ledje koop he kan ik dan die oude ledje er gewoon netjes afknippen en die nieuwe netjes er op vast solderen ?
vet idee, moet ik m'n optical trackball ook maar eens gaan modden
oja, beeldjes scannen? dus d'r zit iets van un CCD in ofzo? lijkt jij toch niet?
ik meen trouwens dat onze ogen relatief ongevoelig zijn voor blauw. om een blauw ledje dus, in onze ogen, net zo fel te laten branden als een rode is dus wel wat meer kracht voor nodig toch? weet alleen niet voor welk gedeelte van het spectrum de sensor gevoelig is.Op maandag 10 december 2001 11:12 schreef Tijn_3d het volgende:
[..]
onzin blauw is net zo helder en wat je zegt klopt zowiezo niet hij scant gewoon de ondergrond net als een gewonen scanner en vergelijkt die beelden 1000x per seconden met elkaar en zo berekent hij de richting dus de kleur licht die erop schijnt maakt geen hol uit al kan het wel zo zijn dat het niet op alle opervlakte even goed werkt maar dat was met rood ook al zo dus blauw of wit maakt dan niks uit
oja, beeldjes scannen? dus d'r zit iets van un CCD in ofzo? lijkt jij toch niet?
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
zit een CCD in jah een hele gare (je ken dr nou geen marcofotos mee nemen ofzo) maar wel 1tje die veelx per seconde vergelijkt..Op maandag 10 december 2001 13:41 schreef mpegernie het volgende:
vet idee, moet ik m'n optical trackball ook maar eens gaan modden
[..]
ik meen trouwens dat onze ogen relatief ongevoelig zijn voor blauw. om een blauw ledje dus, in onze ogen, net zo fel te laten branden als een rode is dus wel wat meer kracht voor nodig toch? weet alleen niet voor welk gedeelte van het spectrum de sensor gevoelig is.
Eehm.. Als rood op 700nm zit, en blauw op 450 nm, dan bedoelen ze de golflengte.. (eenheid is nm (nanometer) en is de eenheid van golflengte) frequentie is in hertz (Hz) Een golflengte van 450 nm heeft dus een hogere frequentie omdat de lichtsnelheid van blauw en rood licht gelijk is (bijna eigenlijk, maar dat verschil is te verwaarlozen) De formule luidt als volgt:Op zondag 09 december 2001 22:35 schreef Tijn_3d het volgende:
[..]
mm hier klopt iets niet helemaal ten eerste zitten rode leds rond de 633 en 700 nm en blauwe leds rond de 450 nm dus blauw zit op een lagere frequencie
en blauwe leds verstrooien niks anders dan rood wel wordt blauw beter geabsorbeerd vooral door felle kleuren en dit kom alleen omdat deze kleur blauw heel dicht by uv licht in de buurt komt
technische data
blauwe leds 2700 mcd gebruiken ongeveer 20 mA
zelfde geld voor witte leds want witte leds zijn precies het zelfde als blauwe leds alleen hebben een fosfor laagje over de ledchip heen liggen
rode leds op 2700 gebruiken byna 45 mA
Golflengte = Snelheid / Frequentie
Dus Blauw licht heeft een kleinere golflengte als rood licht, maar een hogere frequentie als rood licht.. Blauw licht bevat daarom ook meer potentiële energie als rood licht (hoe hoger de frequentie hoe meer energie, gamma-straling is in principe het zelfde als zichtbaar licht, maar dan met een ontzettend hoge frequentie).
Het feit dat een rood ledje meer stroom verbruikt heeft onder andere weer met het rendement en andere zaken te maken.. Ik denk zelf dat rood licht net iets beter is om in je muis te gebruiken, maar blauw kan ook, en als je 't goed doet, merk je geen verschil..
hm, net bij lokale electroboer geweest, maar max =150 mcd qua blauwe leds, 2700 heeft hij nu besteld, hopenlijk belt hij snel
ik krijg die intellimouse geeneens open
maareh iemand een url voor een goede guide ? ben niet zon ster in knutselen namelijk
ik weet er alles van je hoeft my niks uit te leggen werk zelf met laser'sOp maandag 10 december 2001 13:53 schreef Mr.Redboost het volgende:
[..]
Eehm.. Als rood op 700nm zit, en blauw op 450 nm, dan bedoelen ze de golflengte.. (eenheid is nm (nanometer) en is de eenheid van golflengte) frequentie is in hertz (Hz) Een golflengte van 450 nm heeft dus een hogere frequentie omdat de lichtsnelheid van blauw en rood licht gelijk is (bijna eigenlijk, maar dat verschil is te verwaarlozen) De formule luidt als volgt:
Golflengte = Snelheid / Frequentie
Dus Blauw licht heeft een kleinere golflengte als rood licht, maar een hogere frequentie als rood licht.. Blauw licht bevat daarom ook meer potentiële energie als rood licht (hoe hoger de frequentie hoe meer energie, gamma-straling is in principe het zelfde als zichtbaar licht, maar dan met een ontzettend hoge frequentie).
Het feit dat een rood ledje meer stroom verbruikt heeft onder andere weer met het rendement en andere zaken te maken.. Ik denk zelf dat rood licht net iets beter is om in je muis te gebruiken, maar blauw kan ook, en als je 't goed doet, merk je geen verschil..
Op maandag 10 december 2001 16:47 schreef Tijn_3d het volgende:
[..]
ik weet er alles van je hoeft my niks uit te leggen werk zelf met laser's
die kast heb ik ook zo te zien!
die kan je heel mooi modden!
maare over je muissie...
ziet er echt stoer uit!
enig id trouwens of die blauwe meer verbruikt dan de rode
want ik heb een draadloze optische, en het batterijverbruik mag wel een beetje redelijk blijven
en verders, is gewoon 5mm led neem ik aan
nou heb het gistere al ff voor een andere got'er uitgezocht de rode trekt 20 mA meer dan de blauweOp maandag 10 december 2001 17:28 schreef ikbenveldmuis het volgende:
[..]
die kast heb ik ook zo te zien!
die kan je heel mooi modden!
maare over je muissie...
ziet er echt stoer uit!
enig id trouwens of die blauwe meer verbruikt dan de rode
want ik heb een draadloze optische, en het batterijverbruik mag wel een beetje redelijk blijven
en verders, is gewoon 5mm led neem ik aan
Moet er nou een 5 mm of een 3 mm LED in?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
hih ja weet ik lief gistere ff fout hihiOp maandag 10 december 2001 17:07 schreef Mr.Redboost het volgende:
[..]
keej, maar 't viel me op dat golflengte en frequentie door elkaar werden genoemd, en niemand zei daar wat van.. (niet dat dat hoeft, maar toch..)
Ik heb dit dus zojuist geprobeerd op een Logitech cordless mouseman optical en hij deed het niet.
Het ledje gaf heel weinig licht en dat is denk ik waarom hij het niet deed. Het was ook een blauw ledje wat ik zomaar had liggen dus ik wist niet wat de lichtopbrengs was.
Ik zal eens op zoek gaan naar een ledje met een hogere lichtopbrengs en dan zal ik het nog eens proberen
Ik zal eens op zoek gaan naar een ledje met een hogere lichtopbrengs en dan zal ik het nog eens proberen
Verwijderd
Als ze het met een blauwe led beter doen en energie zuiniger dan met een rode led, waarom zetten ze er dan niet standaard zo'n blauwe in?
Omdat die drie keer zo duur zijn.Op maandag 10 december 2001 18:37 schreef vinniel het volgende:
Als ze het met een blauwe led beter doen en energie zuiniger dan met een rode led, waarom zetten ze er dan niet standaard zo'n blauwe in?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
precies ja 8 piek of 1 piek dat scheelt nogal als je een paar miljoen van die dingen bouwdOp maandag 10 december 2001 20:32 schreef bramvrzt het volgende:
[..]
Omdat die drie keer zo duur zijn.
Aan de andere kant, als je er een hoop koopt kost het bijna niets meer (miljoen LED's oid), dus als je dan voor een gulden per produkt een hoop klachten kan voorkomen, is dit weer beter voor je omzet/reputatie...Op maandag 10 december 2001 20:34 schreef Tijn_3d het volgende:
[..]
precies ja 8 piek of 1 piek dat scheelt nogal als je een paar miljoen van die dingen bouwd
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Als je voor de performance gaat moet je misschien toch een rode nemen. Conrad heeft van die AllnGp dingetjes ofzo. 8500 mcd ofzo. Dus iig 4 keer zoveel als die blauwe. Ik heb er voor een jaar terug eentje besteld maar die is nu al kapot. Gewoon om te kijken, stond bij dat je niet rechtstreeks in de straal mocht kijken in verband met gevaar van verbranding netvlies
. Daarom kocht ik die toen
. Maar je krijgt er inderdaad koppijn van als je er van 2 meter afstand in kijkt. Dichterbij niet geprobeerd
.
Zou dat de preciezie ten goede komen ?
ik betwijfel het in die blauwe van mij kijk je ook echt niet lang in en het is echt niet zo dat als ie nog feller is beter gaat werken want dan wordt het gewoon overbelicht en dan doet ie ook niks meerOp maandag 10 december 2001 21:49 schreef roedie het volgende:
Als je voor de performance gaat moet je misschien toch een rode nemen. Conrad heeft van die AllnGp dingetjes ofzo. 8500 mcd ofzo. Dus iig 4 keer zoveel als die blauwe. Ik heb er voor een jaar terug eentje besteld maar die is nu al kapot. Gewoon om te kijken, stond bij dat je niet rechtstreeks in de straal mocht kijken in verband met gevaar van verbranding netvlies. Daarom kocht ik die toen
. Maar je krijgt er inderdaad koppijn van als je er van 2 meter afstand in kijkt. Dichterbij niet geprobeerd
.
Ok dan realax du snu hebben we een 5mm blauwe led nodig met 2700mcd een klein soldeerboutje en veel geluk 
Nu nog een electro boer vinden die die ledjes heeft in de buurt van Leidschendam en Zoetermeer
Komen er nog andere tweakers uit die buurt ??
Nu nog een electro boer vinden die die ledjes heeft in de buurt van Leidschendam en Zoetermeer
beetje geluk is niet nodig veel simpeler dan dit kan haast niet heb er by my precies 2 min over gedaanOp dinsdag 11 december 2001 14:20 schreef 001Michael het volgende:
Ok dan realax du snu hebben we een 5mm blauwe led nodig met 2700mcd een klein soldeerboutje en veel geluk
Nu nog een electro boer vinden die die ledjes heeft in de buurt van Leidschendam en Zoetermeer![]()
oh, we hebben dus nog een stopwatch nodig ook!
hihi nee hoor maar ik raad vast aan m by de logitech muizen niet op de print te gaan solderen of je moet een goeie soldeerbout hebben (weller dus) heb je die niet knip dan gewoon de pootjes van het ledje door en soldeer de nieuwe led daar op want anders trek je gegarandeerd de spoortjes van de pcb afOp dinsdag 11 december 2001 15:09 schreef dave_hagenaars het volgende:
oh, we hebben dus nog een stopwatch nodig ook!
by de ms was het totaal geen probleem
omdat wij natuurlijk allemaal een blauwe willen, en als die er al in zit valt er niets meer aan te knutselen, dus dat doen ze puur zodat wij fijn wat te solderen hebbenOp maandag 10 december 2001 18:37 schreef vinniel het volgende:
Verwijderd
nou volgende week ook maar eens proberen
dit ruled wel.
Ik heb ook zo`n logitech met een lichtblauw kapje, dus dat word prachtig
dit ruled wel.
zekers te weten ziet er echt wel gelikt uit altans hier welOp dinsdag 11 december 2001 15:25 schreef tva_goku het volgende:
dit ruled wel.
eerrhhh dit nummer is (op de conrad site als je ze invult bij 'direct bestellen' een 3mm led met 400MCDOp zondag 09 december 2001 19:54 schreef DustMan4u het volgende:
[..]
ik heb lekker een donkerblauw kapje!!!Op dinsdag 11 december 2001 15:25 schreef tva_goku het volgende:
dit ruled wel.
Hier bij de lokale electronicaboer hebben ze alleen 800mcd blauwe LEDs, is dat voldoende of moet je echt die 2700mcd dingen hebben?
Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis
ziet er vet uit! net op school hadden ze opeens ook een computerlokaal met optical muizen, voor het eerst dat ik er met een werkte.. en die dingen zijn echtwel vet! zodra ik weer eens geld heb ga ik er denk ook maar eens aanschaffen..
(ze zaten helaas vast aan een slot, anders had ik er misschien wel een 'omgeruild'
)
nou laat ik het zo zeggen als ie zo fel is dat je hem vanaf een meter afstand nog goed kan zien op de muur dan is ie fel zatOp woensdag 12 december 2001 17:52 schreef Tranced het volgende:
Hier bij de lokale electronicaboer hebben ze alleen 800mcd blauwe LEDs, is dat voldoende of moet je echt die 2700mcd dingen hebben?
hihi das toch jammer ja aja een logitec optical mouse oem kost 30 piek helaas kan je ze alleen by een nieuw systeem krijgenOp woensdag 12 december 2001 17:53 schreef devv05 het volgende:
ziet er vet uit! net op school hadden ze opeens ook een computerlokaal met optical muizen, voor het eerst dat ik er met een werkte.. en die dingen zijn echtwel vet! zodra ik weer eens geld heb ga ik er denk ook maar eens aanschaffen..(ze zaten helaas vast aan een slot, anders had ik er misschien wel een 'omgeruild'
)
Ik heb niet de 2700 mcd versie kunnen vinden, maar in mijn catalogus van 2001 staat wel een 1800 mcd, da's nummer 18 75 18-24Op woensdag 12 december 2001 12:16 schreef Bert-Jan het volgende:
[..]
eerrhhh dit nummer is (op de conrad site als je ze invult bij 'direct bestellen' een 3mm led met 400MCDheeft iemand misschien het goede nummer, heb geen conrad catalogus
LinuxFox, because penguins aren't even furry
bij display hebben ze geen goeie leds.
max 5mm is >700mcd, en dat is ook nog een rooie
de blauwe die ze hebben is 60 mcd
Verwijderd
vette mod!!!!!!!!!!
dit is wel gaaf
eigenlijk is het heel simpel maar het effect is grandioos!!!
kost 5 piek!!
excelent mod pall!
dit is wel gaaf
eigenlijk is het heel simpel maar het effect is grandioos!!!
kost 5 piek!!
excelent mod pall!
dat is al heel wat meer als die 400 mcd, dan neem ik die maarOp woensdag 12 december 2001 22:52 schreef FoxMan .het volgende:
[..]
Ik heb niet de 2700 mcd versie kunnen vinden, maar in mijn catalogus van 2001 staat wel een 1800 mcd, da's nummer 18 75 18-24
heb gisteren ook nog wat blauwe by de display in eindhoven gehaald en mijn ervaring is dat hun witten leds bagger zijn em hun blauwe zijn redelijk fel maar zeker niet superfelOp donderdag 13 december 2001 01:20 schreef irmscher het volgende:
bij display hebben ze geen goeie leds.
de leds van de conrad zijn een stuk beter en een heel stuk feller en niet te vergeten zelfs goedkoper
Bedankt voor het opzoeken van dat nummer, heb er gelijk maar een paar besteldOp woensdag 12 december 2001 22:52 schreef FoxMan het volgende:
[..]
Ik heb niet de 2700 mcd versie kunnen vinden, maar in mijn catalogus van 2001 staat wel een 1800 mcd, da's nummer 18 75 18-24
oeps! niet verder gelezen dan mijn neus
Verwijderd
Euhrm... er staan pics aan het begin van he topic hoorOp zondag 16 december 2001 21:11 schreef pinny het volgende:
waarom staan er geeen picsdan kunnen we wat zien
Verwijderd
ik bedoel meerOp zondag 16 december 2001 21:19 schreef gillesdegrote het volgende:
[..]
Euhrm... er staan pics aan het begin van he topic hoor
Verwijderd
Staan bij conrad die ledjes bij,
optische electronica\infrarood zenddiodes.
En dan bestelnr:184365-89 is dat em ???????
heb geen zin om de verkeerde te bestellen
optische electronica\infrarood zenddiodes.
En dan bestelnr:184365-89 is dat em ???????
heb geen zin om de verkeerde te bestellen
Ik denk dat ik vanmiddag eens bij Display hier in Utrecht een wit of een blauw ledje ga halen...
De Display had ze niet, maar bij een andere zaak heb ik wel een blauwe LED gekocht... zie hier de resultaten...Op maandag 17 december 2001 12:12 schreef Demoniac het volgende:
Ik denk dat ik vanmiddag eens bij Display hier in Utrecht een wit of een blauw ledje ga halen...
Wie heeft er nog zon LED nodig !!!
als ik er een bestel bij conrad zit ik onde de minimale bestel kosten ! en kan ik nie bestellen.
DUS ik woon in veghel woon jij in de buurt kom hem maar halen ! tegen betaling van het LED! (F15,10)
PLS! iemand?
als ik er een bestel bij conrad zit ik onde de minimale bestel kosten ! en kan ik nie bestellen.
DUS ik woon in veghel woon jij in de buurt kom hem maar halen ! tegen betaling van het LED! (F15,10)
PLS! iemand?
gewoon het ledje op de massa en de +5 van de muispoort aansluiten binne in de muis je moet alle 2 de spoortjes onderbreken en de led op 5 volt zetten met een weerstandje van een paar ohm ertussen hangt een beetje van het ledje afOp dinsdag 18 december 2001 21:58 schreef Niekosss het volgende:
He tijn_3d hoe heb jij je led op 5 volt aangesloten??
Ik heb gwoon direct 10 ledjes bij conrad besteld, is straks alles mooi blauw
thats the spirit heb ook alles al blauw hier me versterker de andere pc's de cdrom spelers enz enzOp zondag 23 december 2001 17:41 schreef The.Joker het volgende:
Ik heb gwoon direct 10 ledjes bij conrad besteld, is straks alles mooi blauw
YpS, je woont toch in Veghel, waarom haal je ze gwoon niet bij van Aalst of bij Ben van Dijk in Uden, daar haal ik die zut ook altijdOp zaterdag 22 december 2001 16:13 schreef YpS het volgende:
Wie heeft er nog zon LED nodig !!!
PLS! iemand?
edit:
Damn... volgens mij begin ik beetje sgeel te worden
Damn... volgens mij begin ik beetje sgeel te worden
If it ain't broke, fix it till it is...
of je gaat natuurlijk gewoon ff bij conrad langsOp maandag 10 december 2001 13:19 schreef Firecow het volgende:
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Als er verder nog iemand een keer zo'n ledje nodig heeft moet ie mij maar ff mailen, dan kan ik als ik de volgende keer naar conrad heen ga, hem wel meenemen en opsturen (bij vooruitbetaling ledje/porto) dan zit je niet te kloten met dat minimale bestelbedrag.
Mail op g.j.nijenhuis@hi.nl
Greetz
Mail op g.j.nijenhuis@hi.nl
Greetz
nog ff voor de led liefhebbers onder ons
heb paarse en uv leds besteld in amerika (nog niet te krijgen in nederland)
dus als iemand intressen heeft
hangt er vanaf wat ut moet kostenOp woensdag 16 januari 2002 10:23 schreef Tijn_3d het volgende:
offtopic:
Ligt dit nou aan mij of staat er boven elke post een hele verkeerde datum
Door Tijn_3d - woensdag 16 januari 2002 10:23
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Lekker vaag...
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
is dat een rede voor een schop omhoog van een paar maandenOp zondag 07 juli 2002 18:30 schreef WernerV het volgende:
offtopic:
Lekker vaag...
ligt aan jou dus
Wat bedoel je? Het staat er toch echt. Maar bij jouw staat ie wel goed.Op zondag 07 juli 2002 19:06 schreef Rappie het volgende:
[..]
is dat een rede voor een schop omhoog van een paar maanden
ligt aan jou dus
Verwijderd
nee dit is gewoon een topic van een half jaar geleden, en toen was het januari 2002Op dinsdag 09 juli 2002 23:03 schreef WernerV het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Het staat er toch echt. Maar bij jouw staat ie wel goed.
Owh dom dom van me
Verwijderd
ik kan met mijn blauwe led gewooon op het buro muizen .. dat kon ik eerder nooit met een roode

Brakke pics
hehe had mun muis nog geen 5 min aan pc toen al Blauw ledje erin gezet

Brakke pics
hehe had mun muis nog geen 5 min aan pc toen al Blauw ledje erin gezet
erg nice allemaal, ik zou mijn explorer niet durven modden daar issie te duur voor
misschien wel idee, ik las ooit stukkie over een cryomuis, (lego ventje derin, plasticcie dervoor, beetje foggie maken, blauw ledje derin, en je heb je eigen cryochambermuis!) je kand us nu gewoon hetzelfde ledje houden voor je muis (als je dit doet, want dan pleur je dus als zoeklicht-ledje die blauwe derin, en voor het raampie ook.
ik heb zon erg goedkope optical van logitech, dus om die te modden (en wellicht te slopen) is ideaal, kostte toch geen scheet, en als ik een nieuwe wil, koop ik derict een goeie (dubbel optical enzo, misschien wel een boomslanngetje)
deze heb ik, perfect dingetje, lekker licht, en doet het al meer dan een jaar, is alleen niet zo precies
ik heb zon erg goedkope optical van logitech, dus om die te modden (en wellicht te slopen) is ideaal, kostte toch geen scheet, en als ik een nieuwe wil, koop ik derict een goeie (dubbel optical enzo, misschien wel een boomslanngetje)
deze heb ik, perfect dingetje, lekker licht, en doet het al meer dan een jaar, is alleen niet zo precies
Battle.net Spud#2543