God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Verwijderd
http://sladhdot.org/ moet zijn http://www.slashdot.orgOp donderdag 06 december 2001 17:44 schreef moto-moi het volgende:
[..]
Majh, kijk eens op LinuxToday of op /. o.i.d., het komt er gewoon op neer, dat je gewoon moet gebruiken wat je lekker vind werken, FreeBSD is spartaanser dan bijv. RedHat, maar ook voor Redhat is er een markt..
!?!!!?doordat dat doorvoeren fout is gegaan ofzo deed internet t niemeer, eerst nog wel msn en kazaa maar niet meer web enzo
daarna nix meer en nu zit ik met casema maar met de snelheid van mxstream !!!!
! koel
maar kga eerst maar es proberen mxstream weer te fixen...
zodat t overal weer werkt...vage boel...
hm door een of andere vage kronkel krijg ik mxstream snelheid via casema nog steeds terwijl ik opnieuw de modem had reset, alles ingesteld en bij dhcp zegt ie ook dat deze windows bak en de debian bak een ip hebben via de dhcp server in de modem en ik kan ook vanaf beide bakken de modem pingen maar ik kom niet op internet ! terwijl de ppp verbinding van de modem met internet gewoon up is..vaaag
daarna nix meer en nu zit ik met casema maar met de snelheid van mxstream !!!!
hm door een of andere vage kronkel krijg ik mxstream snelheid via casema nog steeds terwijl ik opnieuw de modem had reset, alles ingesteld en bij dhcp zegt ie ook dat deze windows bak en de debian bak een ip hebben via de dhcp server in de modem en ik kan ook vanaf beide bakken de modem pingen maar ik kom niet op internet ! terwijl de ppp verbinding van de modem met internet gewoon up is..vaaag
Hmm, om eerlijk te zijn snap ik niet wat je bedoelt... kun je wat duidelijker zijn?Op zaterdag 08 december 2001 19:55 schreef effex het volgende:
!?!!!?doordat dat doorvoeren fout is gegaan ofzo deed internet t niemeer, eerst nog wel msn en kazaa maar niet meer web enzo
daarna nix meer en nu zit ik met casema maar met de snelheid van mxstream !!!!! koel
hm kdagt dat deze gesloten was
kortom : ik krijg geen verbinding meer met me alcatel modem !!!! nix wat ik probeer helpt
kortom : ik krijg geen verbinding meer met me alcatel modem !!!! nix wat ik probeer helpt
Verwijderd
alcatel? das mxstream toch?
kijk hier is.. http://www.e-smith.nl/sections.php?op=viewarticle&artid=1
weet niet welke distro je hebt mara moet toch wel makkelik te 'veranderen' zijn
kijk hier is.. http://www.e-smith.nl/sections.php?op=viewarticle&artid=1
weet niet welke distro je hebt mara moet toch wel makkelik te 'veranderen' zijn
ja als ik eenmaal verbinding met die modem zou hebben is het niet te moeilijk maar dat hele ding reageert niet meer
of ie nu op een windows of linux (debian) bak zit en of ie via hub in uplink of direct aan pc zit, hij doet nix meer behalve beetje lichtjes flikkeren als je hem probeert te pingen!
of ie nu op een windows of linux (debian) bak zit en of ie via hub in uplink of direct aan pc zit, hij doet nix meer behalve beetje lichtjes flikkeren als je hem probeert te pingen!
Huh? Het werkte net (nouja, 'net') toch? En nu kan geen enkele bak met je modem praten? Hoe zit je dan op inet?
ik zit zoals eerder gezegd nu met casema verbinding die nog niet was opgezegd 
het heeft idd perfect gewerkt die hack/tweak maar nadat ik het verkeer via NAT wou doorsluizen van de modem naar de linux bak ging het fout, waarschijnlijk omdat ik een fout had gemaakt met de ip adressen
daarna nog vanalles geprobeerd toen ik nog wel verbinding met de modem kon maken maar blijkbaar had ik dat beter niet kunnen doen want nu kan ik helemaal geen verbinding meer maken, ook niet als ik de modem direct aan 1 pc doe
ik had hem net aan mijn linux bak direct dus, als ik ping doe gebeurt er nix, maar de lampjes van de modem branden wel ! allemaal, als ik ping gaan dus ook tx, rx en lan knipperen
en als t via de hub gaat knippert modem ook en ook de poort waarop de betreffende pc die pingt op zit, maar niet het uplink lampje (dat toen alles nog werkte ook brandde tijdens dataverkeer..logisch)
het heeft idd perfect gewerkt die hack/tweak maar nadat ik het verkeer via NAT wou doorsluizen van de modem naar de linux bak ging het fout, waarschijnlijk omdat ik een fout had gemaakt met de ip adressen
daarna nog vanalles geprobeerd toen ik nog wel verbinding met de modem kon maken maar blijkbaar had ik dat beter niet kunnen doen want nu kan ik helemaal geen verbinding meer maken, ook niet als ik de modem direct aan 1 pc doe
ik had hem net aan mijn linux bak direct dus, als ik ping doe gebeurt er nix, maar de lampjes van de modem branden wel ! allemaal, als ik ping gaan dus ook tx, rx en lan knipperen
en als t via de hub gaat knippert modem ook en ook de poort waarop de betreffende pc die pingt op zit, maar niet het uplink lampje (dat toen alles nog werkte ook brandde tijdens dataverkeer..logisch)
Verwijderd
Overweeg niet eens een BSD variant, veel te moeilijk als je Debian niet eens de kans wilt geven. Debian is namelijk ff een heel stuk makkelijker als BSD. Slackware vind ik zelf de ideale distributie.
als ik debian niet eens de kans wil geven ?
ik heb debian nu man, en t valt idd erg mee
maar lees nou aub es de hele topic voor je zon nutteloze reactie plaats
ik heb veel grote problemen op t moment
ik heb debian nu man, en t valt idd erg mee
maar lees nou aub es de hele topic voor je zon nutteloze reactie plaats
ik heb veel grote problemen op t moment