Toon posts:

Affiche - check

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:58

Obi

Op zondag 23 december 2001 17:31 schreef noculam het volgende:
Moet in EPS van de drukker, maar hoe kun je dit juist gaan exporteren uit flash?? :?
Je hebt Illustrator EPS en Photoshop EPS.

Illustrator EPS gaat niet lukken aangezien hij dan geeft wat je hierboven ook al laat zien. Alles waar ook maar een gradient in zit maakt 'ie een soepzooi van (verbaast mij niets, maar goed...)
Maak nou gewoon een tiff, open die in photoshop en save als photoshop EPS.

Drukker blij, jij blij :)

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
Obi, hartelijk bedankt, die tiff en daarna eps is gelukt.

Noculam (=mijn broer) moest snel weg. Vandaar dat ik hier even meld dat het gelukt is.

Het wordt moeilijk gemaakt met die verschillende EPS'en vind ik. Is dat nog een foutje in die software?
Die EPS-file is 136 MB. Ik vind dit wel een beetje veel maar dat zal wel normaal zijn zeker.

Als hij terug is (rond 21u) zal hij nog wel iets te zeggen hebben. Tot dan.

Verwijderd

Nou veel plezier dan met z'n allen op de Pottelberg.

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
Ja, kom maar af naar Kortrijk (België) hoor. Het zal leuk worden. Misschien kunnen we wel iets regelen voor de behulpzame Nederlanders :)

Een wegbeschrijving komt nog wel op de site.

Verwijderd

Neu, ik heb het niet zo met mensen in uniform. :)
Niets persoonlijks uiteraard !

Verwijderd

Topicstarter
merci voor alle hulp en tips en dan vooral merci OBI.
Hierbij: TOPIC CLOSED... :)

Verwijderd

Topicstarter
BEn net terug van de drukker en kijk eens mij wat hij er van heeft gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.groeninge.com/damerouge/drukkerdr.jpg
(de kleuren zijn echt (ligt niet aan m'n scanner ofzo...))

't Is niet enkel de roze-tint maar vooral dit stoort me:
Afbeeldingslocatie: http://www.groeninge.com/damerouge/drukkerdr2.jpg
heeft iemand hier soms een verstaanbare verklaring voor?

:r :r :r :r :r :r :r :(

en dit is dus wat ik hem heb gegeven:...
Afbeeldingslocatie: http://www.groeninge.com/site/varia/affiche.jpg
of ZO...

ben er dan achter gekomen dat die roze-tint aan het feit lag dat het in RGB gemaakt was en wanneer ik het in Photoshop omzet naar CYMK ik ongeveer hetzelfde resultaat krijg, heb dan geprobeerd om in CYMK-mode dezelfde RGB-rood-tint te krijgen maar dit lukt me niet, iemand die wel weet hoe het moet??

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zaterdag 05 januari 2002 01:17 schreef noculam het volgende:
heb dan geprobeerd om in CYMK-mode dezelfde RGB-rood-tint te krijgen maar dit lukt me niet, iemand die wel weet hoe het moet??
Nou ik heb de hint wel vaker gegeven maar niet in dit topic volgens mij, drukwerk moet je in CMYK maken, en dat is een beperkt kleurenspectrum. In jouw geval had je beter voor een PMS kleur en zwart kunnen kiezen. In Fullcolor kun je die rood nooit krijgen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Ik hoop voor je dat dit de drukproef is.
Afkeuren dus en samen met de drukker een oplossing zoeken.
De volgende keer OzBoz zijn adviesen in acht nemen. :)

Maar waarom zou dit in full color gedrukt zijn :?
Die verschillende tinten rood kun je met een raster opvangen, dus zou je aan Black en bv. 032 wel genoeg hebben.

edit:
Maar de kleuren exact zo lukt niet met 2 kleuren denk ik

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 05 januari 2002 18:50 schreef Deneb het volgende:
Maar waarom zou dit in full color gedrukt zijn :?
Die verschillende tinten rood kun je met een raster opvangen, dus zou je aan Black en bv. 032 wel genoeg hebben.
032 is wel een goede voor de rood, maar wil niet weten hoe drukwerk eruit komt te zien als je over een raster 032 ook nog eens een raster zwart plurkt. Volgens mij wordt het smerig.

Verwijderd

Daar waar zwart komt kan rood weg gelaten worden, maar ja, fijn is het niet nee.

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 05 januari 2002 22:06 schreef Deneb het volgende:
Daar waar zwart komt kan rood weg gelaten worden, maar ja, fijn is het niet nee.
Dan is het ontwerp dus niet te maken.. donkerrood maken wordt lastig met een 032 ;)

Verwijderd

Ja, als je niet full color drukt dan kan je niet een kleur "maken" door er twee over elkaar te drukken.

Dan wordt het een smeer boel.
edit:
Maar de kleuren exact zo lukt niet met 2 kleuren denk ik
Schreef ik eerder.
Het moet te doen zijn ! Desnoods gooien ze hem er maar twee keer door, maar het moet kunnen.

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 01:37 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Nou ik heb de hint wel vaker gegeven maar niet in dit topic volgens mij, drukwerk moet je in CMYK maken, en dat is een beperkt kleurenspectrum. In jouw geval had je beter voor een PMS kleur en zwart kunnen kiezen. In Fullcolor kun je die rood nooit krijgen.
Van RGB naar CMYK in een project zelf switchuh??? uh uh.... dat is dus not done IDD >:)

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Die drukker had het gewoon terug moeten sturen en moeten zeggen "moet in CYMK, ga maar opnieuw beginnen".

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 05 januari 2002 22:49 schreef 2 het volgende:
Die drukker had het gewoon terug moeten sturen en moeten zeggen "moet in CYMK, ga maar opnieuw beginnen".
Klopt, maar veel drukkers denken zowiezo te weinig mee.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 18:50 schreef Deneb het volgende:
Ik hoop voor je dat dit de drukproef is.
Afkeuren dus en samen met de drukker een oplossing zoeken.
De volgende keer OzBoz zijn adviesen in acht nemen. :)
Spijtig, te laat, was ook een goedkope drukker denk ik

Maar ik heb het voordat ik het aan de drukker gaf geprobeerd om te zetten in CYMK in photoshop maar dat gaf zo'n resultaat ongeveer zoals afgedrukt was, dus heb ik het maar in RGB gelaten en gehoopt dat hij daar wat aan kon doen
maar niet dus.

Hoe zou dat nu komen van die sponsors? :?

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Op dinsdag 04 december 2001 19:27 schreef DeFeCt het volgende:
* DeFeCt denkt wat denkt Yellow toch veel

3. Wat vinden jullie van mijn flyer?

[afbeelding]
Zeker wel mooi ja. Maar ligt het nu aan mij, of zijn de randjes (vooral van die rode M&M) een beetje niet-vloeiend afgewerkt?

Putting the bit in Biton since 1997

• OzBoz

OzBoz

Op zondag 06 januari 2002 15:24 schreef noculam het volgende:

[..]
Hoe zou dat nu komen van die sponsors? :?
Hmm.. nou is in elk geval rood bij gebruikt qua drukken.. ik vraag me een beetje af hoe de drukker het uiteindelijk gedrukt heeft. Of het ligt aan je pshop bestand, of de drukker is zelf nog erg druk geweest met je bestand en heeft het in twee kleuren zitten drukken maar de logo's niet omgezet naar grijswaarden.

Maar volgende keer gewoon de opmaak in Xpress doen, en zwartwitbeelden ook gewoon als zwartwit EPS plaatsen. Verder dingen die FC moeten worden in CMYK zetten en tekst waar geen rare effecten o.i.d. inzitten zetten in Xpress ipv PShop, worden ze ook een stuk strakker.

Wil je dit soort rampjes niet meer meemaken laat de drukker dan eerst een matchprintje (proef) maken zodat je goed ziet hoe het eruitkomt.

Voor hoeveel drukgangen heb je betaald? Krijg echt de indruk dat er maar twee gebruikt zijn, maar ok, dat kun je snel zien door het drukwerk even goed te bekijken.

Verwijderd

Als dit wat rood is Afbeeldingslocatie: http://www.groeninge.com/damerouge/drukkerdr2.jpg grijs moest worden, dan had ik het hier niet bij gelaten en maandag morgen om 8:00 bij de drukker op de stoep gestaan. (Een telefoontje voldoet ook. :))
Pagina: 1 2 Laatste