Op zondag 23 december 2001 12:08 schreef noculam het volgende:
[..]
Heb alles gemaakt in flash en daarom eerst alle sponsorlogo's omgezet naar vectors indien ze niet in vectors beschikbaar waren, daarom heb ik trouwens voor cola het hele net afgezocht en dan maar besloten zelf een te maken, met overtekenen en dergelijke.
Dus 300dpi, geen probleem, 1000 dpi, geen probleem...
Nou, daar zeg je wat.. Flash is wel vector inderdaad, maar geen 'zuivere' vector. Zoom maar 's flink in op een curve. Lang niet zo strak als een illustrator curve..
maar, heb wel een vraagje, als ik de affiche uit flash wil gaan exporteren op 300dpi en A2-afmetingen, dan crasht flash (teveel pixels en te trage computer)
Hoe zou ik het dan bijvoorbeeld op een andere manier kunnen exporteren?? Naar EPS geexporteerd trekt het op niks dus dit zal ook niet lukken denk ik.
Maak er een Illustrator EPS van. Geen pixels.
Van die marges, zal ik wat aan doen, 3 MM zeg je?
3MM is standaard aan overfill. Zorg ook dat je het goed aan kunt leveren aan de drukker, meestal hebben zij graag een document in Quark geplaatst. Overfill dus ook in quark geregeld.
ADD= Aan De Deur en denk wel dat iedereen dit hier in vlaanderen verstaat, dus geen probleem...
Ik vind het best.
Vind je echt dat die blur helemaal moet verwijderd worden, dit is geblurd in flash é, dus geen probleem...
zal eens een uiteindelijke versie sturen zonder blur.
Ik vind de blur kut. Zal in het drukwerk ook onrustig ogen. Heb persoonlijk liever strakke illustraties..
Het zal een 2-kleurendruk worden, zwart en rood, daar heb ik ook op gelet, maar nog een vraagje, als je dit omzet naar CMYK, dan trekken die kleuren op niks meer, of zal die drukker daar wat aan kunnen doen?
Die felle kleur rood die je gebruikt is niet in CMYK te drukken. En het zou zowiezo stom zijn als je dit document in CMYK zou gaan drukken, gewoon een mooie PMS uitkiezen.
Van dat balkje, zou het misschien opgelost zijn moest ik een fellere rode kleur gebruiken voor het balkje...
zal een testen... ben direct terug
beter?
[afbeelding]
Die letters gaan helemaal dichtlopen... Probeer een ietwat dunnere letter en schreefloos. Die courier werkt gewoon niet in dat smalle balkje.
Er zijn nog wat dingetjes waar je op kunt letten de volgende keer, alle tussentinten (tussen rood en zwart in) zullen gerasterd gedrukt worden. De letters 'rouge' worden in het pure rood en pure zwart prima afgesneden, maar bij de tussentinten krijgt het een ietwat gekarteld randje omdat er geen volle kleur omheen zit. Maar de letters zijn redelijk groot dus drastisch zal het niet zijn.
Algemeen adviesje: Zorg dat je het volgende project begint in Illustrator, Flash is gewoon niet gemaakt om drukwerk te fabriceren. Het document mist gewoon strakheid. Als je exact hetzelfde nu in Illustrator na zou maken zal het er al een stuk strakker uitzien.