server 2: Slackware 8.0
wks: Slackware 8.0 (dual-boot met Win2K maar nog nooit geboot na de install
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Server: (gemodificeerde) Red Hat 6.0
Firewall: (gemodificeerde) Red Hat 6.0
Testbak: Debian
De Red Hat's omdat ik daar mee begonnen ben, en omdat ik geen redenen heb om ergens anders op over te stappen. (En daar veranderen de dagelijkse (ongegronde) flames richting RH op dit forum niets aan
En Debian omdat ik iets te prutsen moest hebben.
Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Laptop: Debian Unstable
Desktop: Debian Unstable
HP parisc workstation: Debian Unstable
Gateway: Debian Stable
Server: Debian Stable
Server: Debian Stable
Beetje veel Debian eigenlijk
Misschien omdat dit topic niet over FreeBSD gaat? Tenzij je FreeBSD als GNU/Linux distro wilt beschouwen, maar dat is meestal iets wat je niet in de buurt van een FreeBSD-gebruiker moet zeggen...Op zondag 02 december 2001 00:41 schreef RoeLz het volgende:
Jammer dat er hier toch relatief weinig FreeBSD bikkels rondsjouwen...
* deadinspace gebruikt ook FreeBSD btw...
Nouja, gebruiken, ik heb het op een compu staan en ik pruts ermee.
Server/Gateway: Debian stable (+ minor upgrades)
Compu 2: Debian unstable
Compu 3: Debian testing
Compu vamme pa: Debian testing (voor als ik er 8er zit)
Heeft iemand ervaring met het installeren van Linux op een Mac (68k motorola @ 16MHz
Verwijderd
ALs ik weer vakantie heb, ga ik Slackware uitproberen.
Desktop: Mandrake
Laptop: Redhat
Gewoon van alles wat.
RedHat vind ik te commercieel en niet passen bij een besturingssysteem als Linux (ja Suse kan er ook wat van).
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Ik krijg straks een andere computer erbij (die koop ikOp zondag 02 december 2001 00:41 schreef RoeLz het volgende:
Zie sig
Heb er geen ruimte voor en geen computer voor vrij anders had ik het allang gedaan!!!
Server 1: Debian GNU/Linux Woody
Server 2: Debian GNU/Linux Stable
Workstation: Debian GNU/Linux Stable
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Omdat ik bepaal hoe alles er uit komt te zien
Mijn desktop draait RH7.2 en dat bevalt mij zo ontzettend goed! (met KDE 2.2.2 die wel iets sneller lijkt dan zijn voorganger 2.2.1).
Dan heb ik nog een testserver die Debian draait maar dat heb ik eigenlijk alleen maar geinstalleerd en daarna geen tijd meer voor gehad om mee te experimenteren.
Verwijderd
server 2 RH 7.1
laptop RH 7.1 win98se dualboot
workstation RH 7.1 win98se dualboot
Waarom RH ? Die cd'tjes had ik toevallig liggen.
Verwijderd
motivatie: op een 486 met 16 mb ram vond ik dit het beste. Ik was linux newbie toen ik dit installeerde, dus dat was best geklooi, had alleen ooit daarvoor geklooit met redhat, maar ja, die kreeg ik nie aan de praat op mn mooi 486. Hij shared internet en er staan wat bestanden op(486 printserver was geen suc6
Client - Mandrake 7.2
motivatie: mandrake is lekker makkelijk en simpel voor ee werkstationtje, na het lezen van dit topic kreeg ik zin om mandrake 8.1 te downen en te installen, dus dat gaan we doen. T spul draait trouwens in een dualboot met winXP(en ja, ik gebruik meestal windows)
Client2 - ???
motivatie: ik weet nog nie wat ik hierop ga zetten, binnenkort krijg ik een 2de hands 266Mhzer met 20 gb HD, en rond de 256 mb ram. Help eens, medetweakers, wat is leuk om te gaan proberen?
Verwijderd
reden?Op zondag 02 december 2001 12:48 schreef x-wolf het volgende:
Heb hiervoor ook op mijn workstation Mandrake 8.1 gedraait, maar kan je toch echt aanraden als je nu Mandrake 7.2 draait om te updaten naar RH 7.2 ipv Mandrake 8.1
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Verwijderd
HomeRouter: Debian 2.2
Workstation: mag hier niet gezegd worden
Verwijderd
debian op me workstation
demolinux en windows op me andere workstation
debian op me testbak
Verwijderd
* 2.4.12-ac6 kernel
* Fully anti-aliased KDE 2.2.2 on XFree86 4.1.0
* Mozilla 0.9.4, RealPlayer 8, Flash 5, Adobe Acrobat Reader
* Kapital personal finance manager demo
* RLizard graphical installation program
ojaOp zondag 02 december 2001 00:41 schreef RoeLz het volgende:
Zie sig
InetServer: OpenBSD 2.9
FileServer: FreeBSD 4.4
MamsLaptop: Debian 2.2
MijnLaptop: Slackware 8
en dan wil ik nog maar 1 ding zeggen BSD rulez en die website www.bsdfreaks.nl is echt goed
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?
Waarom: Je kunt alles lekker zelf doen, en in de tijd dat ik begon met Linux (in de tijd dat 2.0 net uitkwam) was dit een van de betere distro's.
Voor het makkelijker te gebruiken/installeren desktop-werk raadt ik mensen altijd SuSE aan, dat heb ik ook een tijdje gebruikt en ook daar is niets mis mee, zolang je zelf maar niet te veel gaat lopen kloten zonder Yast te gebruiken (wat ik dus altijd wel doe
FreeBSD is stoer, erg stabiel, 'netter' geprogrammeerd en onderhouden dan Linux, en de FreeBSD ports zijn de meest geweldige vinding die ik ken op dit gebied (ja ja ik heb wel een gehoord van apt-get), het werkt gewoonweg perfect. Heb het een tijdje gebruikt voor een NAT-server die nu niet meer nodig is. Op de desktop zou ik het echter niet gebruiken, op servers zeker wel.
Velen:Op zondag 02 december 2001 12:49 schreef ruuddie het volgende:
[..]
reden?
- Konqueror liep bij mij onder Mandrake verschrikkelijk vaak vast
- Harddrake melde mij regelmatig dat ik nieuwe hardware had bij het opstraten terwijl ik wist dat dit niet zo was
- Regelmatig startte KDE op met een onleesbaar font, een restart van de X-server was dan de enige mogelijkheid
- onbegrijpelijke vastlopers van X
- Mandrake updatecentre werkte niet
- update van 8.0 naar 8.1 was werkelijk waar verschrikkelijk. Vele conf files die ikzelf had aangepast/aangemaakt waren overschreven zonder te backuppen
- update van 8.0 naar 8.1 was zo brak dat ik heb moeten besluiten alles te wissen en een frisse install te doen van 8.1
- na deze frisse install van 8.1 bleven alle problemen zoals hierboven vermeld
- al deze problemen hierboven had ik ook al met 8.0
- Oh ja, ik vind dat als je een default install van een linuxdistro doet, gcc en alles daaromheen geinstalleerd moet zijn. Belachelijk dat als je je eigen kernel wilt compileren (of welk prog dan ook) je eerst allerlei libs moet gaan installeren
- ik kreeg regelmatig bij het opstarten de melding dat mijn systeem te weinig geheugen had (320 MB, moet toch genoeg zijn).
Ok, dit zijn niet eens al mijn redenen maar alleen de dingen die ik me nog goed kan herinneren. De dag van het uitkomen van RH 7.2 draai ik 7.2 en die heeft al deze problemen niet. Het updaten werkt fantastisch (zonder dat jezelf alle rpm's moet vinden en dan moet updaten met rpm -Uvh pakketje). Op mijn servers werk ik graag alleen in consolemode, op het werkstation moet alles lekker 'klik klik klik' en eventueel af en toe in de console. Heb sindsdien nog geen echte problemen ontdekt met RH 7.2 behalve dan dat ook hier Konqueror niet superstabiel draait, maar honderden malen beter dan in Mandrake).
Oh ja, voordat je zegt dat ik het niet genoeg heb geprobeert met Mandrake, ik heb Mandrake zeker 3 keer volledig opnieuw geinstalleerd. Heb dagen lopen zoeken en configs aangepast, waardoor het zeker beter werd, maar het bleef behelpen.
* x-wolf is nog vergeten te vertellen dat Mandrake zeker gebruiksvriendelijker is dan RH maar zoveel nadelen heeft dat hij toch echt RH liever gebruikt. RH vindt hij ook zeer gebruiksvriendelijk voor een linuxdistro.
Verwijderd
Vreemd, hier draait 8.1 best goed.Op zondag 02 december 2001 14:00 schreef x-wolf het volgende:
[..]
Velen:
- Konqueror liep bij mij onder Mandrake verschrikkelijk vaak vast
- Harddrake melde mij regelmatig dat ik nieuwe hardware had bij het opstraten terwijl ik wist dat dit niet zo was
- Regelmatig startte KDE op met een onleesbaar font, een restart van de X-server was dan de enige mogelijkheid
[..]
X knalt er misschien 1 keer per maand uit, maar de problemen die jij aanhaalt zijn bij mij allemaal onbekend.
(No flame intended.)
8.0 in de winkel gekocht, maar daar zat nog geen 3D voor de Radeon in. Toen maar even de internet versie gehaald. Beetje beginnersgepruts, dus erg vermakelijk allemaal.
[edit: even 3.0 in 3.1 veranderd, 3.0 == woody)
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Mijn laptop moet er helaas wegens school nog aan windows geloven
Als ik groen licht krijg voor linux op m'n laptop gooi ik daar uiteraard slack op, heeeeeeerlijke distro
Rookworst zonder R is ook worst.
Desktop: Debian Sid, Slackware 8.0 en Windows 98SE
Omdat Slackware gewoon een ultieme knutsel distro is. Is eigenlijk LFS dat je voorgecompileerd gewoon installeerd. Of je dan ook nog van Slackware kunt spreken weet ik niet, want ik heb er ondertussen al zoveel aan verbouwd...
Voor de desktop is debian geweldig, want je hebt apt en dagelijks een versie portie bleeding edge software. Snelle internetverbinding is dan wel handig trouwens
[deze advertentieruimte is te koop]
Verwijderd
PDC server draait op 7.1
Tja, moet maar weer eens gaan upgraden denk ik
workstation draait op w2k, sorry
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Desktop : Dualboot Debian Woody en Win98 (voor mijn vader)
Ik gebruikte eerst Mandrake, maar sinds versie 8.0 ben ik daar niet echt meer over te spreken.
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Wanbeleid is ook beleid.
Werkstation Werk : Redhat 7.2/WinXP
Server thuis : Redhat 7.2
Servers werk : Redhat 7.0
Sparcstation 5 thuis : Redhat 6.2
Laptop : MacOS 10.1
Waarom: waarom niet
Verwijderd
Server 2: FreeSCO (voor inetverbinding)
Client 1: Windows 2000 Pro SP 2 (EN)
Client 2: Windows 2000 Pro SP 2 (EN)
Client 3: Windows 98 SE (NL)
Op m'n werkstation Windows XP Professional met Slackware 8..
Waarom: Omdat ik nog niet echt met Linuxjes heb gespeeld... kep hier wel Redhat liggen, dus ik denk dat ik m'n pa een keer een beroerte ga bezorgen door hem te verassen met een nieuw 'opstartscherm'
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Thuis server: Debian unstable
Werk workstation: Debian unstable
Werk server 1: Debian stable
Werk server 2: Debian stable
Reden... Ideaal in onderhoud, stable is echt stable en unstable heeft vrij snel de nieuwste software.
Onze pruts server - gewoon een desktop machine met SCSI die ergens op een kamer in een hoekje stond - had een uptime van 414 dagen voor we 'm naar het server hok verhiusden...
This must be that Woodstock place mom and dad are allways talking about
keuze hiervoor is redelijk simpel.. 't stond in de winkel toen ik met linux wilde experimenteren..
en nu nog steeds geen klachten over.. alles werkt.. squid, apache, socks, firewall, kazaa en samba fileserver.
'k heb alleen een probleem met detecteren van m'n geheugen boven 64mb.. maar bios update zou vast wel werken hiervoor.. ('t draait allemaal lekker onder 64mb.. dus 't is ook niet echt een probleem)
Hugo
vmware met win98
meeste hardware doet het beter dan in winXP (zoals philips toucam)
alleen voor video bewerken gebruik ik nog winXP
Gateway slackware 7.1
workstation @ office mandrake 8 geloof ik... de nieuwste iig
Kunt u mijn Domeinnaam renamen??
$SuSE(7.2) == "OK";
}
function servers{
$FreeBSD(4.3) == "OK";
$FreeBSD(4.4) == "OK";
}
Verwijderd
Laptop ook mandrake 8.1 maar met de 2.2.19 kernel..
Verwijderd
Allemaal op 1 pc, tezamen met een dual(maak daar maar multiple van)boot met XP.
Op m'n DNS draait Storm linux2000
maar jah...Storm is Debian 2.2r2...
Verwijderd
Ik heb daarnaast nog wel 3 pc's, op 1 daarvan staat Linux en voor de rest is het wel Windows
andere 2 pcs: Debian woody
Laptop: Debian
Ja erg veelzijdig, maar gewoon een goede distro, apt-get rulez
Inetserver: Shieldingware (orange)
Clients: PalmOS
Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
- Internet server : Suse (weet ik zo even niet welke versie)
- 1e werkstation : RedHat 7.2
- 2e werkstation : Windows
- Test server : RedHat 7.2 (in testfase dus)
Verwijderd
Mijn bak: Redhat 7.1
ik ben nog niet ze ontzettend ervaren met linux en redhat vindt ik wat dat betreft fijn werken... dus vandaar.
Verwijderd
Waarom? Nou eh ben ik mee begonnen en bevalt me prima. Geen reden om een andere distro te gaan draaien. De GUI gebruik ik toch niet.
Kortom hail to tha Slackware
mem=<hoeveelheid>M toevoegen aan lilo config (of de grub config, als je die gebruikt).Op maandag 03 december 2001 10:38 schreef hduijn het volgende:
'k heb alleen een probleem met detecteren van m'n geheugen boven 64mb.. maar bios update zou vast wel werken hiervoor.. ('t draait allemaal lekker onder 64mb.. dus 't is ook niet echt een probleem)
Hugo
Client: Red Hat 7.2
hmmz, sweet...
Slackware 8.0
-niet al teveel rotzooi erbij
-soepel instal
-en maar 1 CD! Ja er zijn er nog 2 maar die heb je niet per se nodig (suse heeft er zeven.... die installatie duurt mij dus te lang!)
Server 2 (router/web/dev): Mandrake Single Firewall Edition
Workstation 1: w2k
Workstation 2: w98se
Waarom RedHat?
Beginner distro in het begin, nu gewoon omdat ik het 'normaal' vind.
Waarom MSFE?
Wel een geinige web interface om firewall en proxy in te stellen. Ach goed, wel leuk hoor, beetje met Linux kloten =].
SuSe 7 draait bij mij op de firewall, proxy, DNS en op de andere server. Twee servers dus beide met SuSe 7 en erg stabiel.
Op een rustig moment in mijn studie ben ik van plan de boel om te gooien naar slackware omdat ik dat nu wel eens wil proberen.
Chance favors the prepared mind
server 2 (als 1 niet werkt): Redhat 6.2
test/kloot bak: debian 2.2 (weer aardappel)
normale workstation: Mandrake 8.1 (had liever debian oid, maar
mandrake heeft betere hardware support voor mijn systeem)
edit
waarom debian? Omdat het DE distro is IMHO... apt-get rulez ass en is gewoon bikkel
waarom redhat? Was me begin in linux en draait wel ok voor routing en stuff
/edit
Kernel 2.4.14 + ext3fs
Debian 2.2R3 vond ik wel simpel, vooral die install met 2 diskettes omdat het een kale server is.
Later een tweede disk erbij, die gelijk maar gebruikt als Ext3fs.
apt-get gebruik ik zeer veel, dselect wat minder (helemaal niet)
Programma's als Apache, MySQL, GD en PHP compileer ik liever zelf, dus ook gedaan
Servicez.org mijn server: Debian
Alle servers @ work: RedHat 7.0
LFS ruled het meest
Verwijderd
Op alle bakken onder mijn beheer draait Sletware 8 (zowel thuis als elders).
En thuis ook nog een Sun Sparc 20 met Solaris 8 staan.
Jij hecht wel veel waarde aan de install van een OS dat je niet zo heeeel vaak hoeft te installen[b]Op maandag 03 december 2001 17:39 schreef
-soepel instal
-en maar 1 CD! Ja er zijn er nog 2 maar die heb je niet per se nodig (suse heeft er zeven.... die installatie duurt mij dus te lang!)
Mja, hardware support is niet echt afhankelijk van de distro... Het enige dat eventueel uit zou mogen maken is hoe makkelijk het aan de praat te krijgen is.Op maandag 03 december 2001 17:55 schreef stiena het volgende:
Mandrake 8.1 (had liever debian oid, maar
mandrake heeft betere hardware support voor mijn systeem)
...And the world goes on racing, like the world always will...
Nee Slackware is niet dood. Kijk maar eens in de current dir op de ftp van slackware (of 1 van de mirrors natuurlijk).Op maandag 03 december 2001 20:14 schreef Parlor_Inventor het volgende:
slack. is slack dood?
Ikzelf gebruik Slackware omdat het nergens over zeurt. Verder was het de enigste distro die ik toen kende
Waar ben jij nou mee bezig.
Verwijderd
freebsd 4.3 op de server
freebsd 4.4 op de gateway
op mn werk:
- debian 2.2r3
- sco 5.04
- freebsd 2.2.6 tm 3.3
- redhat 6.1
Ja, en ik ben SinterklaasOp maandag 03 december 2001 20:14 schreef Parlor_Inventor het volgende:
slack. is slack dood?
Wat bedoelt ie nou met 'slack. slack is dood?' ?????Op dinsdag 04 december 2001 17:07 schreef PluueeR het volgende:
[..]
Ja, en ik ben Sinterklaas
Voor slack gekozen omdat ik veel las dat dit niet een van de makkelijkste distro's was en dus leek me wel een uitdaging om goed werkend te kijgen
Verwijderd
2.2r4 op testbak (2.2.20 kernel)
Waarom debian: apt-get rules
En op m'n werk zit ik alleen achter Sun Solaris. Dit lijkt vereselijk op debian (de kale install natuurlijk!!!)
Ook ik zit de heledag achter SUN...
Alles is najagen van wind...
However, ik blijf het een der beste distributies vinden. Het is de ultieme "geen gezeur" distro vind ik. Daarom wordt het ook behoorlijk veel gebruikt door die hards...
[deze advertentieruimte is te koop]
desktop: LFS (Linux From Scratch)
LFS heerscht, alleen je moet wel een snelle blafbak hebben als je een keer wil upgraden. (Zeker als je ook X en mozilla enzo wil compileren).
Verwijderd
De site bevat weer nieuws, het forum is wegens abuse verstopt, niet gesloten. En als je Slackware wilt steunen koop dan de officiele cd box.
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
nu Mandrake 7.2 geprobeert is niet de nieuwste dus de nieuwste Mandrake 8,1 gedownload.
En doet nu dienst als 'n intranet server test, ben 'n linux beginner.
Gebruik hem voor websites te testen voordat ze geupload worden naar de webhost op het wan dat is de bedoeling.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Ik heb ook RedHat gedraaid maar ik vind Mandrake fijner.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Server SuSE 7.2 Professional UK
Workstation FreeBSD 4.3
Laptop SuSE 7.0 Professional UK