Toon posts:

Welke distro gebruik jij op dit moment?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 485 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erg benieuwd wat jullie voor distributie gebruiken (tweakers). Post het hier en laat ook ff weten waarom! Ik zelf gebruik FreeBSD voor server en slakware voor me workstation.

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Debian voor server
Debian voor workstation
Debian voor ander workstation

wat een veelzijdigheid ;)

[edit]
OMDAT het me gewoon perfect bevalt :)
alles is naar wens

PSN: Houtvlot

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 16:24

iGadget

Wowsers!

Op alle servers bij ons draait Debian 2.2 met verschillende kernels, op mijn eigen machine draait Progeny Debian, geconverteerd naar Debian Woody met wat Sid sources (Progeny zijn ze mee gekapt :( ).

Owjah - m'n leptop runt ook Debian :)

Waarom? Voornamelijk dselect / apt... maar dattut geen commerciele organisatie is vind ik ook wel ok :)

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 14:29

chromeeh

the Gnome

RedHat 7.2 (Enigma) KDE

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:45
Ik heb RedHat 7.1 op mijn server. Ik heb geen workstation met Linux.

De voornaamste reden dat ik RedHat draai is, omdat ik in het verleden daarvoor heb gekozen (6.0), omdat ik dacht dat dat zo'n beetje de meest gebruikte was. Dus dan zal het wel goed zijn.... ;) (please start hierover geen windows flamewar ofzo)

Bovendien was het mij op dat moment ook bekent dat dat 'redelijk' makkelijk was voor beginners.

Sindsdien bevalt het me goed en heb ik vooralsnog geen reden om te veranderen

• FoxMan
  • Laatst online: 21-08-2025
Debian 2.2(r1) op mijn eigen peeceetje en op die van mijn ouders geen, (of winxp is ook een distro)
Waarom?
-Stabiel (kan ik niet zeggen van WinXP en RedHat heeft soms ook wel kuren)
-Niet commercieel (ik vind het een verademing dat er toch nog een grote en goede distro is die nog helemaal word gemaakt door vrijwilligers)
-Het werkt prettig (als je eenmaal even gewend bent werkt het heerlijk)

<edit>
Ik gebruik geen dselect voor mijn gewone apps, alleen voor een paar standaard apps die al bij mijn distro zaten. Ik compileer mijn andere proggies altijd (dus wat dat betreft kan ik net zo goed een andere distro hebben :))
</edit>

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
Debian 2.something. Zo verbouwd dat ik het geen nummertje meer durf te geven. Stable, testing en unstable door elkaar, apt al binnen een dag gemold, maar toch weer recht gekregen (nou ja, hij doet weer braaf apt-get install en apt-get remove, da's meestal genoeg). I love it. Maar ook goede ervaringen met FreeBSD (dat was 4.0 toen ik het gebruikte)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

RH7.1 :)

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Slackware 7.0 op m'n server, met een antieke gLibc :(

Slackware 8.0 op m'n workstation (dualboot met win2k)

Verwijderd

Debian op de server, Caldera op de desktop.

Verwijderd

laptop : Slackware 7.1
firewall 1+2:
edit:
Slackware 8

servert: slackware 8
desktop: slackware 8
Slackware is een goede distro met een package manager die niet zeurt over libnergenstevinden-0.0.8.0.3.66.7000.1-alpha. Nadeel is dat je veel zelf moet doen, maar is dat wel een nadeel? Het is een veilige distro die ook zeer geschikt is als ontwikkelplatform (weinig wat er niet op compileert). Verder is slackware 8 redelijk up to date, en slackware-current uiteraard nog meer up to date (=test tree slackware).
:)
[edit] motivatie toegevoegd

Verwijderd

Meestal de laatste Mandrake. Werkt prima, is 'RH-Compatible'.

Imo maakt het niet zoveel uit welke distro je gebruikt. Een kale installatie van om het even welke distro aangevuld met de software welke je wilt gebruiken werkt overal hetzelfde.

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 17:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

server: E-Smith (gebaseerd op redhat 7.0)(word binnekort vervangen waarschijnlijk door slackware 8.0)

laptop: Redhat 7.2 enigma met Gnome

werkstation: Slackware 8.0

waarom??
server: omdat het destijds makkelijk was om het snel aan de praat te krijgen had toen geen tijd om goed een server op te zetten

laptop: omdat het wel een leuke ondersteuning voor laptops heeft en het lekker draait

werkstation: om te testen en het bevalt goed zo test ik wel meer versie's om te kijken hoe 1 bevalt

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Verwijderd

Mandrake voor mijn desktop, sinds anderhalf jaar, omdat ze altijd de nieuwste packages hebben, en omdat de distro lekker aanvoelt, ik weet alles gauw in de config bestanden te vinden, waar ik voorheen met suse meer moeite had.

FreeBSD op mijn server, voornamelijk uit nieuwsgierigheid.
Na mijn eerste frustraties met alles doen op een andere manier, lijkt het nu wat te wennen.

Mandrake op mijn firewall. Een maand geleden stond er nog Debian op mijn firewall, maar na een jaar heb ik wel genoeg van apt. Geef mij maar rpm (met urpmi). Persoonlijke voorkeur zal ik er maar bij zeggen, om een flamewar te vermijden :)

Tja, ik geloof niet zo in flamewars over een distributie. Uiteindelijk zijn alle linuxen linux, en wil ik gewoon gebruiken wat ik lekker aan vind voelen.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Dualboot Debian met win2k
Debian voorlopig nog om mee te klooien, maar zodra ik hem helemaal klaar heb schakel ik over. (win2k blijft er wel opstaan voor de rest van mijn familie)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Openbsd op gateway (Veilig en robuust)
Freebsd op server (File/Print/LAMP)
Slackware op eigen werkstation
Debian op alle andere werkstations (ez to maintain)

Elke distro heeft zo wel zijn voor en nadelen, daarom de variatie. En juist geen RH alike systems :P

Jammer dat debian niet meer BSD style is :'(
Maar als je dus 1 distro liever gebruik.....
Debian the way to go.

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Verwijderd

debian 2.2

ik heb tijd redhat gedraaid, verie 6.0 als ik me niet vergis, en dat ging ook wel aardig, maar ik wou al vanaf het prilste begin debian hebben. pas toen ik kabel had ben ik gaan debiannen :)

suse heb ik ook een keer gehad, maar dat is gewoon redhat (rpm basis) met wat extra zut, dus niet echt boeiend, maar voor mijn kabeltijd had ik isdn en met suse ging dat wel redelijk simpel.

heb verder nog een antieke slackware uit 1992/93 met linux kernel 1.2.1 liggen hier ergens, maar ik had op een gegeven moment echt geen zin meer om met root/boot disks te werken voor een simpele linux setup.

debian base install = ca. 50mb, de rest kan met 1 simpele apt-get gedaan worden om er een complete server van te bouwen, dus debian is mijn keus voor het leven :)

• FoxMan
  • Laatst online: 21-08-2025
Op zaterdag 01 december 2001 23:59 schreef jewst het volgende:
debian 2.2

...BLAAT...

suse heb ik ook een keer gehad, maar dat is gewoon redhat (rpm basis) met wat extra zut, dus niet echt boeiend, maar voor mijn kabeltijd had ik isdn en met suse ging dat wel redelijk simpel.

...BLAAT...
??? Nee, SuSE is echt niet redhat en echt niet rpm based, lol, ze hebben gewoon hun eigen systeempje en ook eigen installer (Yast ofzo geloof ik), ik heb het ook heel eventje gedraaid, groot voordeel ervan is dat je heel veel apps krijgt als je het koopt in de winkel (en mooi groot dik boek, maar die print ik van debian wel uit op school :))

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Verwijderd

Workstation: SuSE 7.3, Debian 2.2r4... (debian gaat er asap weer af, eens geprobeerd, vind het niks...)
Server: SuSE 7.2 (ga ik of eerdaags updaten naar 7.3, of herinstalleren met slackware 8 (of als ik echt zin krijg in zelfkastijding misschien met LFS 8-) )

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53
Debian2.2... omdat het beter smaakt dan andere distro's die ik hep geproeft :7

edit: typo... in 1 regel JAH

@iMartien

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:38

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Debian Woody/Sid.

• Servowire
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Workstation: Debian
Server: Debian
Server2: Debian
Laptop: Debian

:z

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Mandrake :X maar het bevalt me voor geen meter.

Het ziet er net zo blij uit als winXP, en daar hou ik niet van.

Binnenkort toch maar RH ofzo...

• Infern0
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Server 1 bij telecity2 FreeBSD 4.4
Server 2 Router/Server Studentenhuis FreeBSD 4.3
Workstation Debian 2. alles door mekaar

Servers blijven zowieso FreeBSD (zolang er geen SMP bord in zit), wil geen geziek met kernels (rootable, vm problems, disk problems) en veiligheid (geen rootable telnetd na install >:) waar was dat nu ook alweer)
Nu ik alweer een tijdje werk met FreeBSD begin ik er steeds meer van te houden (ports, overzichtelijk).

Workstation helaas geen FreeBSD daarvoor is de multimedia ondersteunig te sumier (ook niet echt nodig)

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• Kettrick
  • Laatst online: 01:30

Kettrick

Rantmeister!

Zie sig ;)

Jammer dat er hier toch relatief weinig FreeBSD bikkels rondsjouwen...

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

gateway: Slackware 7.1
server 2: Slackware 8.0
wks: Slackware 8.0 (dual-boot met Win2K maar nog nooit geboot na de install :) )

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Laptop: Red Hat 7.2
Server: (gemodificeerde) Red Hat 6.0
Firewall: (gemodificeerde) Red Hat 6.0
Testbak: Debian

De Red Hat's omdat ik daar mee begonnen ben, en omdat ik geen redenen heb om ergens anders op over te stappen. (En daar veranderen de dagelijkse (ongegronde) flames richting RH op dit forum niets aan >:) )

En Debian omdat ik iets te prutsen moest hebben.

• DJ
  • Laatst online: 18-08 13:58

DJ

Slackware 8 op mijn Routertje . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Debian all the way zeg maar O+

Laptop: Debian Unstable
Desktop: Debian Unstable
HP parisc workstation: Debian Unstable
Gateway: Debian Stable
Server: Debian Stable
Server: Debian Stable

Beetje veel Debian eigenlijk >:) maar het bevalt gewoon veel te goed... Ik breng er nog wel eens verandering in...
Op zondag 02 december 2001 00:41 schreef RoeLz het volgende:
Misschien omdat dit topic niet over FreeBSD gaat? Tenzij je FreeBSD als GNU/Linux distro wilt beschouwen, maar dat is meestal iets wat je niet in de buurt van een FreeBSD-gebruiker moet zeggen...

* deadinspace gebruikt ook FreeBSD btw...
Nouja, gebruiken, ik heb het op een compu staan en ik pruts ermee.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

"Werk"station: Debian unstable
Server/Gateway: Debian stable (+ minor upgrades)
Compu 2: Debian unstable
Compu 3: Debian testing
Compu vamme pa: Debian testing (voor als ik er 8er zit)

Heeft iemand ervaring met het installeren van Linux op een Mac (68k motorola @ 16MHz :P ) ? 't wil niet lukken namelijk.

Verwijderd

desktop: RedHat 7.1 Het draait gewoon lekker zonder teveel geklooi :)
ALs ik weer vakantie heb, ga ik Slackware uitproberen.

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 16:42
Server: Slackware
Desktop: Mandrake
Laptop: Redhat

Gewoon van alles wat.

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Debian, Slackware, Suse

RedHat vind ik te commercieel en niet passen bij een besturingssysteem als Linux (ja Suse kan er ook wat van).

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• active2
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Zie sig ;)

Ik krijg straks een andere computer erbij (die koop ik :)) en daar zet ik openBSD wel op om het te proberen!!!

Heb er geen ruimte voor en geen computer voor vrij anders had ik het allang gedaan!!!

Server 1: Debian GNU/Linux Woody
Server 2: Debian GNU/Linux Stable
Workstation: Debian GNU/Linux Stable

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• Remenic
  • Laatst online: 09-08 20:06
Linux From Scratch, omdat 't MIJN systeem is.

Omdat ik bepaal hoe alles er uit komt te zien >:)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik draai suse7.2 ,Dualboot met winXP en Suse7.2.

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Debian 2.2 R4 unstable op m'n kleine pruts-servertje.. Omdat ik nog nooit een andere distro gehad heb die zo relaxt en makkelijk werkte als Debian.

Verwijderd

Mandrake op workstations, Trustix op servers.

Verwijderd

SuSE, Mandrake, Active, en Red Hat

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Mijn server draait RH 7.0 (althans, daar begon het mee, volledig geupdate zo langzamerhand, wel nog steeds kernel 2.2.17) met apache 1.3.19. proftpd, postfix.
Mijn desktop draait RH7.2 en dat bevalt mij zo ontzettend goed! (met KDE 2.2.2 die wel iets sneller lijkt dan zijn voorganger 2.2.1).
Dan heb ik nog een testserver die Debian draait maar dat heb ik eigenlijk alleen maar geinstalleerd en daarna geen tijd meer voor gehad om mee te experimenteren.

Verwijderd

server 1 RH 7.1
server 2 RH 7.1
laptop RH 7.1 win98se dualboot
workstation RH 7.1 win98se dualboot

Waarom RH ? Die cd'tjes had ik toevallig liggen.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:46
RH 7.2 op Server (2.4.16) draait perfect, altijd al redhat gedraaid :)

Verwijderd

Server - slackware 7.0
motivatie: op een 486 met 16 mb ram vond ik dit het beste. Ik was linux newbie toen ik dit installeerde, dus dat was best geklooi, had alleen ooit daarvoor geklooit met redhat, maar ja, die kreeg ik nie aan de praat op mn mooi 486. Hij shared internet en er staan wat bestanden op(486 printserver was geen suc6 :))

Client - Mandrake 7.2
motivatie: mandrake is lekker makkelijk en simpel voor ee werkstationtje, na het lezen van dit topic kreeg ik zin om mandrake 8.1 te downen en te installen, dus dat gaan we doen. T spul draait trouwens in een dualboot met winXP(en ja, ik gebruik meestal windows)

Client2 - ???
motivatie: ik weet nog nie wat ik hierop ga zetten, binnenkort krijg ik een 2de hands 266Mhzer met 20 gb HD, en rond de 256 mb ram. Help eens, medetweakers, wat is leuk om te gaan proberen?

• x-wolf
Heb hiervoor ook op mijn workstation Mandrake 8.1 gedraait, maar kan je toch echt aanraden als je nu Mandrake 7.2 draait om te updaten naar RH 7.2 ipv Mandrake 8.1

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 12:48 schreef x-wolf het volgende:
Heb hiervoor ook op mijn workstation Mandrake 8.1 gedraait, maar kan je toch echt aanraden als je nu Mandrake 7.2 draait om te updaten naar RH 7.2 ipv Mandrake 8.1
reden?

• Super_ik
  • Laatst online: 18-08 09:32

Super_ik

haklust!

ik draai slackware 8 op server en workstation

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Server @ Campus: SuSe 7.3
HomeRouter: Debian 2.2
Workstation: mag hier niet gezegd worden :P

Verwijderd

debian op me server
debian op me workstation
demolinux en windows op me andere workstation
debian op me testbak

Verwijderd

Desktop: Mandrake 8.1. Ik draai alleen Mandrake sinds ik problemen had om een kernel te compilen onder RedHat 7.0. Ga vandaag 's Redmondlinux proberen - die is gister uitgekomen:
* 2.4.12-ac6 kernel
* Fully anti-aliased KDE 2.2.2 on XFree86 4.1.0
* Mozilla 0.9.4, RealPlayer 8, Flash 5, Adobe Acrobat Reader
* Kapital personal finance manager demo
* RLizard graphical installation program

• Vaagharses
  • Laatst online: 22-12-2022
Zie sig ;)

oja :? >:)

InetServer: OpenBSD 2.9
FileServer: FreeBSD 4.4
MamsLaptop: Debian 2.2
MijnLaptop: Slackware 8

en dan wil ik nog maar 1 ding zeggen BSD rulez en die website www.bsdfreaks.nl is echt goed ;) alleen nog niet zo uitgebreid> ga wel eens een howto schrijven :D

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Wilke
  • Laatst online: 18:30
Slackware 8.0 op server/workstation (is dezelfde computer, toch alleen voor mezelf dus..)

Waarom: Je kunt alles lekker zelf doen, en in de tijd dat ik begon met Linux (in de tijd dat 2.0 net uitkwam) was dit een van de betere distro's.

Voor het makkelijker te gebruiken/installeren desktop-werk raadt ik mensen altijd SuSE aan, dat heb ik ook een tijdje gebruikt en ook daar is niets mis mee, zolang je zelf maar niet te veel gaat lopen kloten zonder Yast te gebruiken (wat ik dus altijd wel doe :) )

FreeBSD is stoer, erg stabiel, 'netter' geprogrammeerd en onderhouden dan Linux, en de FreeBSD ports zijn de meest geweldige vinding die ik ken op dit gebied (ja ja ik heb wel een gehoord van apt-get), het werkt gewoonweg perfect. Heb het een tijdje gebruikt voor een NAT-server die nu niet meer nodig is. Op de desktop zou ik het echter niet gebruiken, op servers zeker wel.

• x-wolf
Op zondag 02 december 2001 12:49 schreef ruuddie het volgende:

[..]

reden?
Velen:
- Konqueror liep bij mij onder Mandrake verschrikkelijk vaak vast
- Harddrake melde mij regelmatig dat ik nieuwe hardware had bij het opstraten terwijl ik wist dat dit niet zo was
- Regelmatig startte KDE op met een onleesbaar font, een restart van de X-server was dan de enige mogelijkheid
- onbegrijpelijke vastlopers van X
- Mandrake updatecentre werkte niet
- update van 8.0 naar 8.1 was werkelijk waar verschrikkelijk. Vele conf files die ikzelf had aangepast/aangemaakt waren overschreven zonder te backuppen
- update van 8.0 naar 8.1 was zo brak dat ik heb moeten besluiten alles te wissen en een frisse install te doen van 8.1
- na deze frisse install van 8.1 bleven alle problemen zoals hierboven vermeld
- al deze problemen hierboven had ik ook al met 8.0
- Oh ja, ik vind dat als je een default install van een linuxdistro doet, gcc en alles daaromheen geinstalleerd moet zijn. Belachelijk dat als je je eigen kernel wilt compileren (of welk prog dan ook) je eerst allerlei libs moet gaan installeren
- ik kreeg regelmatig bij het opstarten de melding dat mijn systeem te weinig geheugen had (320 MB, moet toch genoeg zijn).

Ok, dit zijn niet eens al mijn redenen maar alleen de dingen die ik me nog goed kan herinneren. De dag van het uitkomen van RH 7.2 draai ik 7.2 en die heeft al deze problemen niet. Het updaten werkt fantastisch (zonder dat jezelf alle rpm's moet vinden en dan moet updaten met rpm -Uvh pakketje). Op mijn servers werk ik graag alleen in consolemode, op het werkstation moet alles lekker 'klik klik klik' en eventueel af en toe in de console. Heb sindsdien nog geen echte problemen ontdekt met RH 7.2 behalve dan dat ook hier Konqueror niet superstabiel draait, maar honderden malen beter dan in Mandrake).

Oh ja, voordat je zegt dat ik het niet genoeg heb geprobeert met Mandrake, ik heb Mandrake zeker 3 keer volledig opnieuw geinstalleerd. Heb dagen lopen zoeken en configs aangepast, waardoor het zeker beter werd, maar het bleef behelpen.

* x-wolf is nog vergeten te vertellen dat Mandrake zeker gebruiksvriendelijker is dan RH maar zoveel nadelen heeft dat hij toch echt RH liever gebruikt. RH vindt hij ook zeer gebruiksvriendelijk voor een linuxdistro.

• MAZZA
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Nu nog slackware maar ik ga over op Debian binnenkort.

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 14:00 schreef x-wolf het volgende:

[..]

Velen:
- Konqueror liep bij mij onder Mandrake verschrikkelijk vaak vast
- Harddrake melde mij regelmatig dat ik nieuwe hardware had bij het opstraten terwijl ik wist dat dit niet zo was
- Regelmatig startte KDE op met een onleesbaar font, een restart van de X-server was dan de enige mogelijkheid

[..]
Vreemd, hier draait 8.1 best goed.
X knalt er misschien 1 keer per maand uit, maar de problemen die jij aanhaalt zijn bij mij allemaal onbekend.
(No flame intended.)

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Server: FreeBSD 4.4
Workstation 1: Debian 2.2r4
Workstation 2: Debian 2.2r4

• Newjersey
  • Laatst online: 10-08 23:25
op m'n server debian 2.2 r3 en op m'n eigen bak sinds vandaag weer rh 7.1, had met 7.2 teveel problems

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Mandrake 8.1.

8.0 in de winkel gekocht, maar daar zat nog geen 3D voor de Radeon in. Toen maar even de internet versie gehaald. Beetje beginnersgepruts, dus erg vermakelijk allemaal.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Server: Debian 2.2r4
Workstation: Debian 3.0 'testing'

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin&#039;

Server Redhat 7.1 maar binnenkort Debian 2.2r4

• odysseus
  • Laatst online: 00:35

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

NAT-servertje draait hier onder RH6.2, aangezien ik die daar ooit heb neergezet en er nooit meer naar omkijk (uitgezonderd dagelijks dat ding opstarten en weer afsluiten). Mijn eigen systeem draait Debian 3.1-in-wording (Sid), omdat ik het een distro vind die ontzettend goed werkt, logisch in elkaar zit, apt-get een echt *werkend* package management systeem is en het bovendien nog eens volledig free software is. Ik wil nog wel eens met GNU/Hurd beginnen, maar daarvoor wil ik voor de veiligheid in ieder geval een aparte schijf hebben en die heb ik voorlopig niet (en ik vrees dat de Sint die niet mee gaat nemen ook :) ). Ook de *BSD's hebben mijn interesse, maar daar wacht ik om dezelfde reden nog even mee. Ik kan het namelijk absoluut niet hebben dat mijn machine eruit ligt, dan ben ik veel te veel werk kwijt en bovendien heb ik hem gewoon nodig voor veel opdrachten.

[edit: even 3.0 in 3.1 veranderd, 3.0 == woody)

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Suse 7.3 draait hier nu als een tiet :P

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Debian 2.2r3 op de server, en Slack 8.0 (met kernel 2.4.5 :)) op m'n PC...

Mijn laptop moet er helaas wegens school nog aan windows geloven :( (ik heb allerlei lessen op school waar ik windows gewoon simpelweg MOET hebben, zoals Programmeren (Delphi, en Kylix mag niet wegens de QT libs die gebruikt worden en dus niet compatible is met delphi5, waar we les op krijgen) SQL (Interbase software) en nog wat dingen...)

Als ik groen licht krijg voor linux op m'n laptop gooi ik daar uiteraard slack op, heeeeeeerlijke distro :P

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Server: FreeBSD 4.3 *D

• wouzer
  • Niet online
<--- 2.2_r4, doh! (8>

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Server: Slackware 8.0
Desktop: Debian Sid, Slackware 8.0 en Windows 98SE

Omdat Slackware gewoon een ultieme knutsel distro is. Is eigenlijk LFS dat je voorgecompileerd gewoon installeerd. Of je dan ook nog van Slackware kunt spreken weet ik niet, want ik heb er ondertussen al zoveel aan verbouwd...
Voor de desktop is debian geweldig, want je hebt apt en dagelijks een versie portie bleeding edge software. Snelle internetverbinding is dan wel handig trouwens :) Slackware staat er ook op, om nieuwe zooi te testen (kernel, xfree, gnome, kde, whatever) en Windows 98SE als mijn hoofd desktop omdat XFree bij mij nooit fatsoenlijk werkt :(

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Mailserver draait op redhat 6.0

PDC server draait op 7.1

Tja, moet maar weer eens gaan upgraden denk ik

workstation draait op w2k, sorry

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Debian sid op mn desktop, met een custom 2.4.16 kernel (fakeroot is goed)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Desktop+server : Debian Woody
Desktop : Dualboot Debian Woody en Win98 (voor mijn vader)

Ik gebruikte eerst Mandrake, maar sinds versie 8.0 ben ik daar niet echt meer over te spreken.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Suse 7.1 KDE met volle tevredenheid :7 . Vanavond even rondkijken bij Gnome :) .

Wanbeleid is ook beleid.

• balk
  • Laatst online: 20:19
heel saai:
workstation: debian testing
server1: debian stable
server2: debian stable

• baswandeling
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 13:43
Werkstation Thuis : Redhat 7.2/WinXP
Werkstation Werk : Redhat 7.2/WinXP
Server thuis : Redhat 7.2
Servers werk : Redhat 7.0
Sparcstation 5 thuis : Redhat 6.2
Laptop : MacOS 10.1

Waarom: waarom niet :)

Verwijderd

Server 1: Debian Potato (Samba, BIND, DHCP en POP3/IMAP)
Server 2: FreeSCO (voor inetverbinding)

Client 1: Windows 2000 Pro SP 2 (EN)
Client 2: Windows 2000 Pro SP 2 (EN)
Client 3: Windows 98 SE (NL)

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Slackware 8 (2.4.10, binnenkort 2.4.16, eindelijk die DCC in orde maken) op m'n server..

Op m'n werkstation Windows XP Professional met Slackware 8..

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:43

BaRF

bijna kerst

Microsoft Windows XxxP :Y)

Waarom: Omdat ik nog niet echt met Linuxjes heb gespeeld... kep hier wel Redhat liggen, dus ik denk dat ik m'n pa een keer een beroerte ga bezorgen door hem te verassen met een nieuw 'opstartscherm' >:) "hey waar de hell is m'n autocad???"

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• The Noid
  • Laatst online: 17-03-2011
Thuis workstation: Debian unstable
Thuis server: Debian unstable
Werk workstation: Debian unstable
Werk server 1: Debian stable
Werk server 2: Debian stable

Reden... Ideaal in onderhoud, stable is echt stable en unstable heeft vrij snel de nieuwste software.
Onze pruts server - gewoon een desktop machine met SCSI die ergens op een kamer in een hoekje stond - had een uptime van 414 dagen voor we 'm naar het server hok verhiusden...

This must be that Woodstock place mom and dad are allways talking about

• hduijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 09:20
Redhat 7.1 als server.. micro$oft voor alle clients..

keuze hiervoor is redelijk simpel.. 't stond in de winkel toen ik met linux wilde experimenteren..

en nu nog steeds geen klachten over.. alles werkt.. squid, apache, socks, firewall, kazaa en samba fileserver.

'k heb alleen een probleem met detecteren van m'n geheugen boven 64mb.. maar bios update zou vast wel werken hiervoor.. ('t draait allemaal lekker onder 64mb.. dus 't is ook niet echt een probleem)

Hugo

• yeadder
  • Niet online
grootte edit

nu debian 2.2 als router en debian 2.2 als testbak :)

• monkel
  • Laatst online: 15-08 23:34
suse 7.3
vmware met win98

meeste hardware doet het beter dan in winXP (zoals philips toucam)

alleen voor video bewerken gebruik ik nog winXP

• Cyborg-BG-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2025

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

Server(s) slackware 7.1
Gateway slackware 7.1
workstation @ office mandrake 8 geloof ik... de nieuwste iig

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

funtion desktop{
$SuSE(7.2) == "OK"; >:)
}

function servers{
$FreeBSD(4.3) == "OK";
$FreeBSD(4.4) == "OK";
}

Verwijderd

Desktop Mandrake 8.1 (met standaard install paar stomme foutjes maar is zo opgelost) verder echt toppie..

Laptop ook mandrake 8.1 maar met de 2.2.19 kernel..

Verwijderd

Suse 7.3 hiero, in dualboot met W2k en W2k Server (8>

• Mark_Steverink
  • Laatst online: 20-12-2007
LinuxPPC Q4. Toen ik besloot Linux op de Mac te zetten wist ik niet van het bestaan van andere distributies, en hij bevalt me prima. RedHat like, dus gemakkelijk overstappen.

Verwijderd

Debian 2.2r4, SuSe7.2 (2x) en Storm linux2000
Allemaal op 1 pc, tezamen met een dual(maak daar maar multiple van)boot met XP.
Op m'n DNS draait Storm linux2000
maar jah...Storm is Debian 2.2r2...

Verwijderd

Ik gebruik RedHat 7.2 :)

Ik heb daarnaast nog wel 3 pc's, op 1 daarvan staat Linux en voor de rest is het wel Windows :'(, dus....

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:59
Server thuis: Debian testing
andere 2 pcs: Debian woody
Laptop: Debian

Ja erg veelzijdig, maar gewoon een goede distro, apt-get rulez :)

• CmdrKeen
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Fileserver: Punta-G
Inetserver: Shieldingware (orange)
Clients: PalmOS

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

- Thuis server : RedHat 7.1
- Internet server : Suse (weet ik zo even niet welke versie)
- 1e werkstation : RedHat 7.2
- 2e werkstation : Windows
- Test server : RedHat 7.2 (in testfase dus)

Verwijderd

Server: Redhat 7.1

Mijn bak: Redhat 7.1

ik ben nog niet ze ontzettend ervaren met linux en redhat vindt ik wat dat betreft fijn werken... dus vandaar.

Verwijderd

Red Hat 7.2

Waarom? Nou eh ben ik mee begonnen en bevalt me prima. Geen reden om een andere distro te gaan draaien. De GUI gebruik ik toch niet.

Verwijderd

Mandrake 8.1 omdat dat moet van mijn pa :P

Verwijderd

- FBSD
- Linux RH7.0
- FreeSCO
- OpenBSD

Wil nog Debian proberen :)
en NetBSD >:)

• PluueeR
  • Laatst online: 17-08 21:56
Ik draai op 3 bakken (2 servers, 1 ws) Slackware 8, omdat ik in mijn in quest naar de voor mij meest geschikte distro erachter ben gekomen dat Slack gewoon lekker aanvoelt en geen overbodige meuk bevat.

Kortom hail to tha Slackware :)

• nightwatcher
  • Laatst online: 05-08-2025
Op mijn servertje heb ik Slackware 8.0 draaien. Het is een 486 met een 800Mb HD. Slackware installeert niet zoveel troep zodat ik nog wat HD ruimte over heb voor andere dingen.

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 03 december 2001 10:38 schreef hduijn het volgende:
'k heb alleen een probleem met detecteren van m'n geheugen boven 64mb.. maar bios update zou vast wel werken hiervoor.. ('t draait allemaal lekker onder 64mb.. dus 't is ook niet echt een probleem)

Hugo
mem=<hoeveelheid>M toevoegen aan lilo config (of de grub config, als je die gebruikt).

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Server: FreeSCO :D
Client: Red Hat 7.2

hmmz, sweet...

Verwijderd

Server Freebsd 4.4

• PCR
  • Laatst online: 22:29

PCR

Dan doe ik ook ff mee voor de statistieken >:) :

Slackware 8.0

-niet al teveel rotzooi erbij
-soepel instal
-en maar 1 CD! Ja er zijn er nog 2 maar die heb je niet per se nodig (suse heeft er zeven.... die installatie duurt mij dus te lang!)

• zeroxcool
  • Laatst online: 14-08 15:59
Server 1 (cs/web/ftp/mysql/perl): RedHat 7.1
Server 2 (router/web/dev): Mandrake Single Firewall Edition
Workstation 1: w2k
Workstation 2: w98se

edit:

Waarom RedHat?
Beginner distro in het begin, nu gewoon omdat ik het 'normaal' vind.

Waarom MSFE?
Wel een geinige web interface om firewall en proxy in te stellen. Ach goed, wel leuk hoor, beetje met Linux kloten =].

zeroxcool.net - curity.eu

• mr_daTA
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

SuSe 7.0 omdat ik het prima vond om mee te beginnen. En het werkt bij mij vrij goed.
SuSe 7 draait bij mij op de firewall, proxy, DNS en op de andere server. Twee servers dus beide met SuSe 7 en erg stabiel.

Op een rustig moment in mijn studie ben ik van plan de boel om te gooien naar slackware omdat ik dat nu wel eens wil proberen.

Chance favors the prepared mind

Pagina: 1 2 Laatste