Zo kun je hem toch best wel kwooten, niet?Op zaterdag 01 december 2001 16:38 schreef Flat© het volgende:
hmmm op mijn server doet 'ie 't wel:
(hier stond een plaatje)
ik heb er niets aan veranderd, behalve dat ik de drie laatste headers heb weggesloopt
quote dit bericht aub niet, want zo gauw kevinlevie 'm heeft gezien gooi ik 'm weer van m'n servertje af, want ik heb geen zin in al die nutteloze requests
Vreemd.. Ligt het misschien aan F2S dan? Bij mij lokaal (onder IIS) werkt hij ook niet, daar geeft hij:Op zaterdag 01 december 2001 16:38 schreef Flat© het volgende:
hmmm op mijn server doet 'ie 't wel:
[afbeelding stond hier]
ik heb er niets aan veranderd, behalve dat ik de drie laatste headers heb weggesloopt
quote dit bericht aub niet, want zo gauw kevinlevie 'm heeft gezien gooi ik 'm weer van m'n servertje af, want ik heb geen zin in al die nutteloze requests
code:
1
2
3
4
5
| CGI Error The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers. The headers it did return are: (en dan volgt er niets) |
Misbehaved
Nou, ik heb de komende dagen weinig tijd. Ik ga over een paar dagen wel zelf even heel hard speuren. Maar toch bedankt voor het aanbodOp zaterdag 01 december 2001 20:55 schreef Xtentic het volgende:
als je problemen hebt check me icq dan ff, check ik het wel ff voor je
Verwijderd
Hoi, ik probeer dit ook aan de gang te krijgen alleen ik krijg constant deze foutmeldingen
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\inetpub\wwwroot\counter.php:3) in c:\inetpub\wwwroot\counter.php on line 22
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\inetpub\wwwroot\counter.php:3) in c:\inetpub\wwwroot\counter.php on line 24
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\inetpub\wwwroot\counter.php:3) in c:\inetpub\wwwroot\counter.php on line 26
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\inetpub\wwwroot\counter.php:3) in c:\inetpub\wwwroot\counter.php on line 28
Fatal error: Call to undefined function: imagecreatefrompng() in c:\inetpub\wwwroot\counter.php on line 33
Weet iemand waar dit aan ligt? Ik heb gewoon php4 draaien dus die functie zou toch gewoon moeten hebben!!??
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\inetpub\wwwroot\counter.php:3) in c:\inetpub\wwwroot\counter.php on line 22
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\inetpub\wwwroot\counter.php:3) in c:\inetpub\wwwroot\counter.php on line 24
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\inetpub\wwwroot\counter.php:3) in c:\inetpub\wwwroot\counter.php on line 26
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at c:\inetpub\wwwroot\counter.php:3) in c:\inetpub\wwwroot\counter.php on line 28
Fatal error: Call to undefined function: imagecreatefrompng() in c:\inetpub\wwwroot\counter.php on line 33
Weet iemand waar dit aan ligt? Ik heb gewoon php4 draaien dus die functie zou toch gewoon moeten hebben!!??
Verwijderd
De moeite genomen de hele draad te lezen? 2e paginaOp zondag 02 december 2001 13:39 schreef Robinovic het volgende:
Hoi, ik probeer dit ook aan de gang te krijgen alleen ik krijg constant deze foutmeldingen
[...]

De fout zit hem in het stukje code voor de counter...Op zaterdag 01 december 2001 15:14 schreef KevinLevie het volgende:
[..]
Dat komt dan omdat je geen icon.png hebt staan. Wil je alleen een plaatje met een teller, dan kun je ImageCreate gebruiken. Er wordt dan een nieuw plaatje gemaakt.
Ik ben nu ook met een eigen icoon bezig, alleen (zoals je hiernaast ziet) doet hij het nog niet. Hij heeft het wel even gedaan, maar nu niet meer. Kan iemand een fout in onderstaande code ontdekken?
[..]
Het zit volgens mij niet in het opzoekgedeelte, want dat werkt. Alleen het gaat ergens niet goed in het maken van het plaatje.
Ik heb in dat script van jou de code voor de counter vervangen door het stukje code van de topicstarter en dan werkt ie!
Verwijderd
Ja heb ik gedaan alleen jij zegt dat in php.ini dit moet wijzigen ;extension=php_gd.dll in extension=php_gd.dll.Op zondag 02 december 2001 13:45 schreef Zef het volgende:
[..]
De moeite genomen de hele draad te lezen? 2e pagina
Maar al sik dat doe dan geeft hij deze foutmelding
PHP Warning: Unable to load dynamic library './php_gd.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0
dus nu begrijp ik er niks meer van want dat bestandje heb ik wel bij mijn extensions staan.
Verwijderd
Dan moet je je extention_dir aanpassen in php.iniOp zondag 02 december 2001 14:24 schreef Robinovic het volgende:
[..]
Ja heb ik gedaan alleen jij zegt dat in php.ini dit moet wijzigen ;extension=php_gd.dll in extension=php_gd.dll.
Maar al sik dat doe dan geeft hij deze foutmelding
PHP Warning: Unable to load dynamic library './php_gd.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0
dus nu begrijp ik er niks meer van want dat bestandje heb ik wel bij mijn extensions staan.
Verwijderd
Harstikke bedankt dit werkt inderdaad alleen hij geeft nu niet het plaatje in de browser maar de code van het plaatjeOp zondag 02 december 2001 14:29 schreef Zef het volgende:
[..]
Dan moet je je extention_dir aanpassen in php.ini
hoe komt dat ?
Hmm.. hee, misschien heb je gelijk, maar daarvoor telde hij ook al. In ieder geval doet hij het nu, het zal welOp zondag 02 december 2001 14:10 schreef Escobar het volgende:
De fout zit hem in het stukje code voor de counter...
Ik heb in dat script van jou de code voor de counter vervangen door het stukje code van de topicstarter en dan werkt ie!
Het probleem is dat hij op de een of andere manier de counts gewoon als tekst weergaf en dus in de war kwam met de header van het plaatje... Probeer dat maar eens door de header vlak boven de imagecreation te zetten...Op zondag 02 december 2001 15:07 schreef KevinLevie het volgende:
[..]
Hmm.. hee, misschien heb je gelijk, maar daarvoor telde hij ook al. In ieder geval doet hij het nu, het zal wel.
Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar mijn ip wordt niet juist weergegeven bij julie icoon.

Misschien als het kan helpen, een stukje source van mijn icoon, waarbij ik dit probleempje niet heb:
En ik toon $hostip

Misschien als het kan helpen, een stukje source van mijn icoon, waarbij ik dit probleempje niet heb:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <? if ($HTTP_SERVER_VARS["HTTP_X_FORWARDED_FOR"] != ""){ $proxy = $REMOTE_ADDR; $ip = $HTTP_SERVER_VARS["HTTP_X_FORWARDED_FOR"]; }else{ $ip = $REMOTE_ADDR; } $ipsplit=strrpos($ip, ","); $hostip=substr($ip, 0, ($ipsplit)); $host = @gethostbyaddr($hostip); if(!$host){ $provider = "Onbekend"; }else { $ip = strrpos($host, "."); $begprov = substr($host, 0, $ip); $provsplit = strrpos($begprov, "."); $provider = substr($begprov, $provsplit+1); } ?> |
En ik toon $hostip
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Vaag, mijn eigen ip wordt wel goed weergegeven...
Ik vond het vreemd, tijdens het testen van mijn icoon, kreeg ik bij $remote_addr steeds iets van de vorm 213.25.35.18,213.46.85.22 . Ik heb geen enkel idee waar dit vandaan komt 
Dus heb ik gewoon het tweede deel weggekieperd.
Het lijkt erop of je 2 ip's hebt...Op zondag 02 december 2001 15:59 schreef Duracell het volgende:
Ik vond het vreemd, tijdens het testen van mijn icoon, kreeg ik bij $remote_addr steeds iets van de vorm 213.25.35.18,213.46.85.22 . Ik heb geen enkel idee waar dit vandaan komt
hehe crewl die van mij is ook weer eens geupdated 
Featuring:
• Random color background
• Ip adres
• Counter
• Tijd
Featuring:
• Random color background
• Ip adres
• Counter
• Tijd
Verwijderd
Weet iemand misschien hoe het komt dat als ik een achtergrondje gebruik voor mijn icon ie vet lelijk wordt? Ik ben nie zo bekend met png maar als jpgje ziet ie er mooi uit maar na transformatie missen er een heleboel kleuren...
mja GD maakt 't plaatje kleiner door kleuren weg te laten, maar volgens mij kan je wel ergens instellen dat 'ie dat niet moet doen hoorOp zondag 02 december 2001 17:13 schreef dj_delta het volgende:
Weet iemand misschien hoe het komt dat als ik een achtergrondje gebruik voor mijn icon ie vet lelijk wordt? Ik ben nie zo bekend met png maar als jpgje ziet ie er mooi uit maar na transformatie missen er een heleboel kleuren...
trouwens leuk icon heb je!
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
kevinlie: IP's met meer dan 9 cijfers (en 4 puntjes) passen niet mooi in je icon
escobar's icon heeft hetzelfde probleem, maar ook zijn server-status past niet mooi
chandler heeft dit opgelost door de puntjes eruit te strippen trouwens
escobar's icon heeft hetzelfde probleem, maar ook zijn server-status past niet mooi
--Roy Goodman
Ik ben ermee bezig, vandaar dat ie nu nog niet zo mooi eruit ziet!Op zondag 02 december 2001 17:24 schreef Flat© het volgende:
kevinlie: IP's met meer dan 9 cijfers (en 4 puntjes) passen niet mooi in je icon
4 puntjes?Op zondag 02 december 2001 17:24 schreef Flat© het volgende:
Chandlerheeft dit opgelost door de puntjes eruit te strippen trouwens
xxx1xxx2xxx3xxx ? ik zie er maar 3
<=
kvind dit eigenlijk interessanter dan hoeveel mensen em gezien hebben, kan ik ook wel uit m'n httpd logs halen
Idee gestolen van TeeDee, zelf uitgevoerd
kvind dit eigenlijk interessanter dan hoeveel mensen em gezien hebben, kan ik ook wel uit m'n httpd logs halen
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
mja moet je ook maar dezelfde nick nemen als op Fok! en inderdaad, maar 3 puntjes ja, maar 't gaat om 't ideeOp zondag 02 december 2001 17:41 schreef Xtentic het volgende:
[..]
4 puntjes?
xxx1xxx2xxx3xxx ? ik zie er maar 3
--Roy Goodman
hehe inderdaad, alleen boeit uptime me helemaal niets, down- en upstream snelheden vond ik iets interessanterOp zondag 02 december 2001 18:11 schreef CyB3R het volgende:
<=
mijn andere icons:
en dan nog deze:
--Roy Goodman
Okee, het is niet interessant om te weten hoeveel mensen mij icon gezien hebben, maar uptime en traffic boeit me nog minder, want het icon staat niet op mijn server, maar bij een gratis hoster, duss..
mooi groen, die ene 
[edit]
duh, kzie nu pas dat t een random kleur is
[edit]
cyber, dat icon van jou, op welke/wat voor een server wordt die gehost? load van 1.03!
edit: ik zie 't al: jij bent iemand van uzaynet!
edit 2:
edit 2:
hmmja ik zit altijd op die van [-C17-]CyBeR :: irc.silverserver.nl
--Roy Goodman
roflOp zondag 02 december 2001 18:21 schreef CyB3R het volgende:
mooi groen, die ene
[edit]
oi CyB3R..
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
m'n eigen, en die is nog wel es bezig met allerlei zooiOp zondag 02 december 2001 18:23 schreef Flat© het volgende:
cyber, dat icon van jou, op welke/wat voor een server wordt die gehost? load van 1.03!
als ik aant surfen ben zit'k vaak op ~1 ofzow
tis een PowerMac 8500/180, 64MB ram (180MHz ppc 604e proc)
[edit]
UzayNet jah, t board daarvan draai ik, alleen dan wel op een andere server
Tja... wie zit er niet op uzaynetOp zondag 02 december 2001 18:23 schreef Flat© het volgende:
edit 2:
[..]
hmmja ik zit altijd op die van [-C17-]
‹(◕‿◕)›
ik begin het me nu echt af te vragenOp zondag 02 december 2001 18:32 schreef geez het volgende:
[..]
Tja... wie zit er niet op uzaynet
Ik ook, wat is ut trouwens
‹(◕‿◕)›
hmm, ik heb er nu ook 1
, ben wel beniuwd op die nou eigenlijk wel werkt 
edit:
NOu hij werkt
NOu hij werkt
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Op zondag 02 december 2001 18:11 schreef Flat© het volgende:
[..]
mja moet je ook maar dezelfde nick nemen als op Fok! en inderdaad, maar 3 puntjes ja, maar 't gaat om 't idee
en inderdaad
Eindelijk werkt mijn uptime icon....
<====
<====
Xtentic: hierbij mijn code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
| <? $file = fopen("counter.txt", "r+"); if (!$file) { echo "<p>Kan counter bestand niet openen<p>"; exit; } if (!($counter=fread($file,30))) { echo "<p>Kan counter bestand niet lezen<p>"; } fseek($file,0); fwrite($file, ++$counter, 30); fclose($file); $ip = $REMOTE_ADDR; if ($HTTP_X_FORWARDED_FOR) { $ip = $HTTP_X_FORWARDED_FOR; } $host = gethostbyaddr($ip); $prov = split("\.", $host); $aantal = count($prov); $provider = $prov[$aantal-2]; if (($host >= "0") && ($host <= "255")) { $provider = "onbekend"; } $db = mysql_connect("[..]","[..]","[..]") or die("Error code: CN"); mysql_select_db("[..]") or die("Error code: SL"); $sql1 = mysql_query("SELECT * FROM [..] WHERE ip='$ip'"); $num1 = mysql_num_rows($sql1); $row1 = mysql_fetch_array($sql1); $aantal = $row1["aantal"]; if ($num1 < 1) { mysql_query("INSERT INTO [..] SET ip='$ip', provider='$provider'") or die("Error code: IN"); } $nieuwaantal = $aantal+1; if ($num1 > 0) { mysql_query("UPDATE [..] SET aantal='$nieuwaantal' WHERE ip='$ip'") or die("Error code: UP"); } mysql_close($db); Header("Content-type: image/png"); Header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0"); Header("Expires: Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT"); Header("Pragma: no-cache"); $im = imagecreate(60,60); $bg = ImageColorAllocate($im, 0, 0, 255); $wit = ImageColorAllocate($im, 255, 255, 255); $geel = ImageColorAllocate($im, 255, 255, 110); $ip = split("\.", $ip); ImageString($im, $font=3, 3, 1, "IP / ISP", $wit); ImageString($im, $font=3, 3, 13, "$ip[0].$ip[1].", $geel); ImageString($im, $font=3, 3, 23, "$ip[2].$ip[3]", $geel); ImageString($im, $font=3, 3, 34, "$provider", $geel); ImageString($im, $font=3, 3, 46, "$counter", $wit); ImagePng($im); ImageDestroy($im); ?> |
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Hier de mijne:
edit: de code even aagepast aan de opmerkingen hieronder. thx guys.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
| <? <? $file = fopen("counter.txt", "r+"); flock($file,1); if (!$file) { echo "<p>Couldn\'t open counter file\!<p>"; exit; } if (!($counter=fread($file,30))) { echo "<p>Couldn\'t read counter file\!<p>"; } fseek($file,0); flock ($file,2); fwrite($file, ++$counter, 30); fclose($file); $file = fopen("status.txt", "r+"); flock ($file,1); if (!($status=fread($file,30))) { echo "<p>Couldn\'t read status file\!<p>"; } fclose($file); if ($HTTP_SERVER_VARS["HTTP_X_FORWARDED_FOR"] != ""){ $proxy = $REMOTE_ADDR; $ip = $HTTP_SERVER_VARS["HTTP_X_FORWARDED_FOR"]; }else{ $ip = $REMOTE_ADDR; } $ipsplit=strrpos($ip, ","); if ($ipsplit==""){ $hostip=$ip; }else{ $hostip=substr($ip, 0, ($ipsplit)); } $host = @gethostbyaddr($hostip); if(!$host){ $provider = "Onbekend"; }else { $ip = strrpos($host, "."); $begprov = substr($host, 0, $ip); $provsplit = strrpos($begprov, "."); $provider = substr($begprov, $provsplit+1); } $hostpos=strrpos($hostip, "."); $beghostip=substr($hostip,0, $hostpos); $endhostip=substr($hostip, $hostpos); $tijd = date ("h:i:s"); Header("Content-type: image/png"); Header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0"); Header("Expires: Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT"); Header("Pragma: no-cache"); $im = imagecreatefrompng("icon.png"); list($usec,$sec)=explode(" ",microtime()); mt_srand($sec * $usec); $nr=mt_rand(1,220); $cc11=$nr; $nr=mt_rand(1,220); $cc12=$nr; $nr=mt_rand(12,220); $cc13=$nr; $nr=mt_rand(1,210); $cc21=$nr; $nr=mt_rand(1,210); $cc22=$nr; $nr=mt_rand(1,220); $cc23=$nr; $nr=mt_rand(1,210); $cc31=$nr; $nr=mt_rand(1,210); $cc32=$nr; $nr=mt_rand(1,220); $cc33=$nr; $nr=mt_rand(1,210); $cc41=$nr; $nr=mt_rand(1,210); $cc42=$nr; $nr=mt_rand(1,220); $cc43=$nr; $nr=mt_rand(1,210); $cc51=$nr; $nr=mt_rand(1,210); $cc52=$nr; $nr=mt_rand(1,220); $cc53=$nr; $color1 = ImageColorAllocate($im, $cc11,$cc12,$cc13); $color2 = ImageColorAllocate($im, $cc21,$cc22,$cc23); $color3 = ImageColorAllocate($im, $cc31,$cc32,$cc33); $color4 = ImageColorAllocate($im, $cc41,$cc42,$cc43); $color5 = ImageColorAllocate($im, $cc51,$cc52,$cc53); $xtijd = (60 - strlen(strval($tijd))*6); $xprovider = (60 - strlen($provider)*5); $xbeghostip = (60 - strlen(strval($beghostip))*5); $xbeghostip=$xbeghostip/2; $x = (60 - strlen(strval($counter))*6); ImageString($im, $font=1, $xtijd, $y=40, $tijd, $color4); ImageString($im, $font=1, $xprovider, $y=10, $provider, $color2); ImageString($im, $font=1, 2, $y=50, $status, $color5); ImageString($im, $font=1, $xbeghostip, $y=1, $beghostip, $color1); ImageString($im, $font=1, 2, $y=10, $endhostip, $color1); ImageString($im, $font=1, $x, $y=50, $counter, $color3); ImagePng($im); ImageDestroy($im); $ipadres = gethostbyname("duracellm3.dns2go.com"); $status="Online"; if ($ipadres == "0.0.0.0"){ $status="Offline"; } $file = fopen("status.txt", "r+"); flock ($file,2); fseek($file,0); ftruncate($file, 1); fwrite($file, $status); fclose($file); ?> |
edit: de code even aagepast aan de opmerkingen hieronder. thx guys.
waarom is mijn provider in jou icon "onbekend" ?Op zondag 02 december 2001 19:45 schreef Duracell het volgende:
Hier de mijne:
[..]
Ik denk dat hij jouw ip niet kan resolven naar een hostname
Kan je bij de andere icoontjes die dit laten zien wel jouw provider zien?
Het kan ook aan de server liggen (het o zo geweldige multimania
)
edit: en is je ip wel goed weergegeven?
PHP:
1
2
3
| <? $host = [b]@gethostbyaddr($hostip)[/b]; if(!$host){ $provider = "Onbekend"; ?> |
Het kan ook aan de server liggen (het o zo geweldige multimania
Same here... Code is gewoon niet goed...Op zondag 02 december 2001 19:50 schreef SWINX het volgende:
[..]
waarom is mijn provider in jou icon "onbekend" ?
Ja in andere iconen zie ik wel gewoon "home" of "home.com"Op zondag 02 december 2001 19:54 schreef Duracell het volgende:
Ik denk dat hij jouw ip niet kan resolven naar een hostname
[..]
Het kan ook aan de server liggen (het o zo geweldige multimania)
En er staat helemaal geen IP in jou icon bij mij
Verwijderd
Xtentic, handig dat counter stukje 
( <---- )
het hele icon:
--
Duracell, ik ben bij jouw ook 'onbekend' terwijl mijn ip echt resolved naar hostname
( <---- )
het hele icon:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| <? // GoTIcon v3 (c)2001 Operations // parts of this program (c)baswandeling, (c)Xtentic $file = fopen("counter.txt","r+"); if (!$file) { echo "<p>Kan counter bestand niet openen<p>"; exit; } if (!($hits=fread($file,30))) { echo "<p>Kan counter bestand niet lezen<p>"; } fseek($file,0); fwrite($file, ++$hits, 30); fclose($file); $ut = strtok( exec( "/bin/cat /proc/uptime" ), "." ); $days = sprintf( "%d", ($ut/(3600*24)) ); $hours = sprintf( "%d", ( ($ut % (3600*24)) / 3600) ); $min = sprintf( "%d", ($ut % (3600*24) % 3600)/60 ); $sec = sprintf( "%d", ($ut % (3600*24) % 3600)%60 ); $uptime = array( $days, $hours, $min, $sec ); $directory = "./images/goticons"; $handle=opendir($directory); $counter = 0; while ($file = readdir($handle)) { if ($file != "." && $file != "..") { $arr_Images[$counter] = $file; $counter++; } } closedir($handle); srand((double)microtime()*1000000); $randID = rand(0,$counter - 1); header("Content-type: image/png"); $img = ImageCreateFromJPEG($directory."/".$arr_Images[$randID]); ImageTTFText( $img,9,0,1,8,imagecolorclosest($img,255,255,255),"supernova.ttf","Operations"); ImageTTFText( $img,9,0,1,28,imagecolorclosest($img,255,255,255),"supernova.ttf","uptime: "); ImageTTFText( $img,9,0,1,38,imagecolorclosest($img,255,255,255),"supernova.ttf",sprintf("%dd, %02d:%02d:%02d",$uptime[0],$uptime[1],$uptime[2],$uptime[3])); ImageTTFText( $img,9,0,1,48,imagecolorclosest($img,255,255,255),"supernova.ttf",sprintf("counter: %d",$hits)); ImageTTFText( $img,9,0,1,58,imagecolorclosest($img,255,255,255),"supernova.ttf","ip:".$REMOTE_ADDR); ImagePNG($img); ImageDestroy($img); ?> |
--
Duracell, ik ben bij jouw ook 'onbekend' terwijl mijn ip echt resolved naar hostname
okee, ik kijk er even naar...
Verwijderd
Ik heb nog steed problemen met die code ik krijg i.p.v het plaatje op mijn pagina alleen de code van het plaatje op mijn pagina
weet iemand waar dat aan ligt??
Verkeerde header??Op zondag 02 december 2001 20:04 schreef Robinovic het volgende:
Ik heb nog steed problemen met die code ik krijg i.p.v het plaatje op mijn pagina alleen de code van het plaatje op mijn pagina
bijv: png-header maar gif-file ??
post anders ff een stuk code
Nog even voor de anderen: werkt mijn icon nu?
Dus bovenste lijntje + linkerkant lijntje eronder: ip adres, daarnaast de provider. Daaronder fotootje, daaronder de tijd, dan mijn online status, en dan een tellertje.
Dus bovenste lijntje + linkerkant lijntje eronder: ip adres, daarnaast de provider. Daaronder fotootje, daaronder de tijd, dan mijn online status, en dan een tellertje.
Hij doet het!Op zondag 02 december 2001 19:59 schreef Duracell het volgende:
okee, ik kijk er even naar...
ja hij doet het weerOp zondag 02 december 2001 20:13 schreef Duracell het volgende:
Nog even voor de anderen: werkt mijn icon nu?
okee, bedankt jongens
mijn source voor geinteresseerden:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| <? // read uptime $fd = fopen("/proc/uptime", "r"); $procuptime = fgets($fd, 1024); fclose($fd); $procsecs = preg_replace("/ .*/", "", $procuptime); // high-level math at work to calculate uptime $upsecs = $procsecs % 60; if ($upsecs != 1){ $ss = "s"; } $upmins = ($procsecs / 60) % 60; if ($upmins != 1){ $ms = "s"; } $uphours = (($procsecs / 60) / 60) % 24; if ($uphours != 1){ $hs = "s"; } $updays = ((($procsecs / 60) / 60) / 24) % 24; if ($updays != 1){ $ds = "s"; } $fd = fopen("/proc/loadavg", "r"); $procload = fgets($fd, 5); fclose($fd); // new image, allocate colors, fill with white. $image = ImageCreate(60, 60); $black = ImageColorAllocate($image, 0,0,0); $white = ImageColorAllocate($image, 255,255,255); ImageFill($image, 0, 0, $white); // Draw text ImageString($image, 2, 2, -1, "Uptime:", $black); ImageString($image, 2, 1, 10, "$updays day$ds,", $black); ImageString($image, 2, 1, 20, "$uphours hour$hs,", $black); ImageString($image, 2, 1, 30, "$upmins min$ms.", $black); ImageString($image, 2, 1, 48, "Load: $procload", $black); // output png. header("Content-Type: image/png"); header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0"); header("Expires: Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT"); header("Pragma: No-cache"); ImagePNG($image); ?> |
Op zondag 02 december 2001 20:17 schreef CyB3R het volgende:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 <? [..] // high-level math at work to calculate uptime $upsecs = $procsecs % 60; if ($upsecs != 1){ $ss = "s"; } $upmins = ($procsecs / 60) % 60; if ($upmins != 1){ $ms = "s"; } $uphours = (($procsecs / 60) / 60) % 24; if ($uphours != 1){ $hs = "s"; } $updays = ((($procsecs / 60) / 60) / 24) % 24; if ($updays != 1){ $ds = "s"; } [..] ?>
LOL, high-level math
--Roy Goodman
EEK weer zo'n uzaynet geekOp zondag 02 december 2001 18:42 schreef CyB3R het volgende:
[..]
ik begin het me nu echt af te vragen
ow wacht es ffies ben ik ook...
dat was ffies offtopic...
maarre thanks php-ers.. 'k heb ik weet wat te experimenteren
ffies die db lib halen voor win
Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."
<== vernieuwd!
nu met random achtergrond, en een geinverteerde text waardoor het meestal-maar-net-niet-altijd-perfect leesbaar is, maar over het algemeen gaat het goed
Als je per-se de source wilt hebben moeje maar ff een brul geven
nu met random achtergrond, en een geinverteerde text waardoor het meestal-maar-net-niet-altijd-perfect leesbaar is, maar over het algemeen gaat het goed
Als je per-se de source wilt hebben moeje maar ff een brul geven
mja leesbaarheid is goed, maar vaak vloekt 't wel enorm moet ik zeggen!Op zondag 02 december 2001 20:42 schreef CyB3R het volgende:
--Roy Goodman
yeah, die achtergrond is random (3x van 0 tot 255), en de text is daar de inverse vanmja leesbaarheid is goed, maar vaak vloekt 't wel enorm moet ik zeggen!
Og heden, nog zo'n halve UzaynetdudelOp zondag 02 december 2001 20:32 schreef Kwai_gon_jinn het volgende:
[..]
‹(◕‿◕)›
tis toch watOp zondag 02 december 2001 21:11 schreef geez het volgende:
Og heden, nog zo'n halve Uzaynetdudel
Verwijderd
ik gewoon de letterlijk de code van Xtentic gebruikt en geeft nog steeds alleen de code van het plaatje in de browser i.p.v. het plaatje zelf. weet iemand het antwoordOp zondag 02 december 2001 20:12 schreef SWINX het volgende:
[..]
Verkeerde header??
bijv: png-header maar gif-file ??
post anders ff een stuk code
Is de dynamische icon rage weer begonnen ? 
dynamische sig is leuker
dynamische sig is leuker

En zwaarder voor de t.net servers... Dit is maatschappelijk verantwoorderOp zondag 02 december 2001 22:10 schreef razor-x het volgende:
Is de dynamische icon rage weer begonnen ?
dynamische sig is leuker
PPL!!! Jullie roeleren zwaar, ik zie al zo lang icoontjes maar dit slaat echt alles, ik heb ze nu in allerlei kleuren, formaten, types gezien
..
Maby moet ik eens een GOT Usericon site maken ofzo
Keep posting
Maby moet ik eens een GOT Usericon site maken ofzo
Keep posting
Ik had een dynamische ondertitel gemaakt, en nu ondersteunt mijn hoster het niet. "For security reasons"

t lijkt me enig, maar buiten php code in je sig (lijkt me sterk dat dat mag) zie ik niet hoe ze dat doen 
[edit] um, dat was dus over de dynamische sigs
vergeten quote te drukken
[edit] um, dat was dus over de dynamische sigs
vergeten quote te drukken
Wij roelen, yup.Op zondag 02 december 2001 22:34 schreef Xtentic het volgende:
PPL!!! Jullie roeleren zwaar, ik zie al zo lang icoontjes maar dit slaat echt alles, ik heb ze nu in allerlei kleuren, formaten, types gezien..
klinkt leukMaby moet ik eens een GOT Usericon site maken ofzo
uiteraardKeep posting
Als je dat graag wil... Neem dan even contact met me op... Dan kan ik misschien wat hosten...Op zondag 02 december 2001 22:37 schreef Duracell het volgende:
Ik had een dynamische ondertitel gemaakt, en nu ondersteunt mijn hoster het niet. "For security reasons"
ik wil zelf eigenlijk liever weten _hoe_ je dat doet, verder vind ik een plaatje leuker eigenlijkOp zondag 02 december 2001 23:15 schreef Escobar het volgende:
[..]
Als je dat graag wil... Neem dan even contact met me op... Dan kan ik misschien wat hosten...
JuustemOp zondag 02 december 2001 23:41 schreef Xtentic het volgende:
'k zou gewoon graag die source willen bezichtigen
maar dan weet ik nog niet hoe ze het nou in die sigs/ondertitels krijgen
sockettje openen , en de goede headers door sturenOp zondag 02 december 2001 23:51 schreef CyB3R het volgende:
[..]
Juustem
maar dan weet ik nog niet hoe ze het nou in die sigs/ondertitels krijgen
um, dus je zegt dat je er php code in mag verwerken?Op maandag 03 december 2001 00:05 schreef razor-x het volgende:
[..]
sockettje openen , en de goede headers door sturen
lekker secure dan
enniewee k laat em nou maar bedenken of de achtergrond licht of donker is, en dan maakt ie de text zwart of wit. beter leesbaar
Nee dat mag niet, dat doe ik onder mijn icoon, daar open ik een socket stuur de juiste headers naar de profile page, en ik heb mijn sig geupdateOp maandag 03 december 2001 00:10 schreef CyB3R het volgende:
[..]
um, dus je zegt dat je er php code in mag verwerken?
lekker secure dan
ahh
dus t is alleen geschikt als counter, en niet om er je uptime in te dumpen.
I snap.
I snap.
Nee hoor , uptime kan ook makkelijkOp maandag 03 december 2001 00:14 schreef CyB3R het volgende:
ahh
I snap.
als het tekst is kan het in je sig
jah, alleen gaat ie dan niet altijd helemaal kloppen
Waarom nietOp maandag 03 december 2001 00:32 schreef CyB3R het volgende:
jah, alleen gaat ie dan niet altijd helemaal kloppen
Je kan je sig elke keer updaten als je icoontje geladen word, dus klopt je uptime altijd
als ie elke minuut geladen wordt wel jaOp maandag 03 december 2001 00:38 schreef razor-x het volgende:
[..]
Waarom niet
Je kan je sig elke keer updaten als je icoontje geladen word, dus klopt je uptime altijd
of je moet een script maken dat elke minuut je sig ververst
het script aan je icoon binden dusOp maandag 03 december 2001 00:40 schreef CyB3R het volgende:
[..]
als ie elke minuut geladen wordt wel ja
of je moet een script maken dat elke minuut je sig ververst
naja je snapt het wel
* razor-x is

Verwijderd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <? Header ("Content-type: image/gif"); $im = imagecreate (60, 60); $black = ImageColorAllocate ($im, 0, 0, 0); $white = ImageColorAllocate ($im, 255, 255, 255); for($i=0;$i<15;$i++){ ImageTTFText ($im, rand(5,25), rand(0,360), rand(0,50), rand(0,50), $white, ARIAL.TTF", "?"); } ImagePng ($im); ImageDestroy ($im); ?> |
jaja ik heb ook emailOp maandag 03 december 2001 00:42 schreef razor-x het volgende:
[..]
het script aan je icoon binden dus,
naja je snapt het wel
* razor-x is![]()
Ik heb trouwens ook ff een 'mini website' opgezet..
wat vinden jullie er van?
en wil je je scriptje er ook in hebben dat kan!!!..
online en werkend natuurlijk
hoe wat en waar?
Je moet ff je scriptje voorzien van 'comments'
Stuur me het scriptje + toevoegingen (counter file etc)
Ik plaats um indien je wilt met link etc!

Kom binnen zou ik zeggen
wat vinden jullie er van?
en wil je je scriptje er ook in hebben dat kan!!!..
online en werkend natuurlijk
Xtentic: geinig, maar wit op lichtgrijs is echt moeilijk leesbaar 
waarom staat die eerste er 2x bij?
waarom staat die eerste er 2x bij?
ik bedoel op die pagina, daar heb je dat zwarte, dan een grijs blok, en de text daarop is witOp maandag 03 december 2001 10:23 schreef Xtentic het volgende:
1e er 2x bij?
enuh ze zijn gewoon random, ik kan de kleuren niet limiteren.
en die eerste is buiten de kleur hetzelfde als de tweede toch? zelfde plaatje, alleen wit en zonder text
Hee, dat had ik ergens in javascript gemaakt..Op zondag 02 december 2001 20:52 schreef CyB3R het volgende:
[..]
yeah, die achtergrond is random (3x van 0 tot 255), en de text is daar de inverse van
http://www.wb26.f2s.com/javatest2,0.htm
(het is een zooitje, weet ik.. en de tabel had ik in StarOffice gemaakt omdat ik even geen zin had na te denken..)
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Site is geupdated 
http://www.koekie.f2s.com/iconweb/test.html
6 icons!!!
(nog niet downloadbaar)
counter
time
ip
datum
randombgcolor
randompicture
More to come
http://www.koekie.f2s.com/iconweb/test.html
6 icons!!!
(nog niet downloadbaar)
More to come
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb het zelf even lokaal geprobeerd, en het werkt nog niet.Op zondag 02 december 2001 23:15 schreef Escobar het volgende:
[..]
Als je dat graag wil... Neem dan even contact met me op... Dan kan ik misschien wat hosten...
umm, tsjaOp maandag 03 december 2001 11:12 schreef Xtentic het volgende:
vraagje m.b.t uptime..
dat wordt alleen onder Linux/Unix varianten ondersteund toch?... is dat ook mogelijk voor winhooz?
de mijne is voor linux (en andere unixen met een /proc/uptime en /proc/loadavg)
k heb geen idee hoe je het in windows zou moeten doen
in andere unixen kun je het 'uptime' commando parsen
laat ik m'n script er ook bij zetten 
CyBeR <cyber at phoenix.uzaynet.nl>
homepage: http://phoenix.uzaynet.nl/
script: http://phoenix.uzaynet.nl:8080/image3.phps
meer niet nodig toch?
[edit] verkeerde knop gedrukt
meer niet nodig toch?

misschien een stomme opmerking... maarruhm...
waarom geen mysql gebruiken ipv zo'n bestandje?!? (voor de mensen die mysql hebben natuurlijk)....
lijkt me stukken sneller als zo'n bestandje.... kan ook voor problemen zorgen (dat locken) als je heeeeel veel hits krijgt...
waarom geen mysql gebruiken ipv zo'n bestandje?!? (voor de mensen die mysql hebben natuurlijk)....
lijkt me stukken sneller als zo'n bestandje.... kan ook voor problemen zorgen (dat locken) als je heeeeel veel hits krijgt...
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Cool, ik add um within some daysOp maandag 03 december 2001 16:22 schreef CyB3R het volgende:
laat ik m'n script er ook bij zetten
meer niet nodig toch?
sorry.. heb al een counter... 
was maar een ideetje...
was maar een ideetje...
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Wanneer kunnen we downloaden?Op maandag 03 december 2001 12:48 schreef Xtentic het volgende:
Site is geupdated
etc.
Dit topic is gesloten.