Toon posts:

Het Grote Dell notebook topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 896 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er een Dell notebook en heeft daar ooit eens probleemen meegehad. Of weet nice gadget er mee uit te haalen.

Ik zal de spits maar ff afbijten.

Zo had ik ooit eens een Pentuim 1 Dell Latitude CP. Heb de CPU module en de BOIS vervangen voor een van een Pemtium 2 type en ik had een Pentium 2 Dell Latitude CPi.

Het enige probleem wat ik ooit met dat notebook heb gehad is:

Dat het lintkabeltje naar het LCD was gescheurt.
Een paar barstjes in de behuizing van de LCD.

Bij m'n huidige notebook Dell Latitude CPx J650

Is het moderbord en het LCD onsite door dell vervangen.

Groeten,
Michiel van Everdingen

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Via m'n werk heb ik VEEL Dell laptops in m'n handjes gehad (voornamelijk Lattitude P2's) en ik kan alleen maar zeggen dat ik het perfecte dingen vind! Weinig defect, goede en snelle service van Dell en ze zijn nog eens mooi om te zien ook, zonder al teveel toeters en bellen d'r op. De multibay is een uitkomst!

Als ik een slordige 10 mille had liggen, dan wist ik het wel :)

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Groot topic? :?

Bij mijn kantoor heb ik moeten toezien, en meewerken aan, het bestellen van Inspiron 3000, 7000 en 7500's voor mijn collega IT-ers. Van die dingen was na eenjaar minimaal 50% wegens uiteenlopende storingen door Dell gerepareerd/vervangen/etc.

Die dingen zijn als je ze vergelijkt met Latitude's echt slecht.

Inspiron 3700 en 3800 is een STUK beter.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op woensdag 28 november 2001 17:04 schreef Jarno het volgende:
Als ik een slordige 10 mille had liggen, dan wist ik het wel :)
Waarom 10 mille, als je voor de helft (inclusief BTW) een Inspiron 8100 P3-866 hebt met 256 Mb en een 20 Gb HD, inclusief DVD en een 15" TFT op 1400*1050?

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-07 16:40
Keb een week geleden een Inspiron 4100 besteld, nog ff afwachten dus. Keb weinig slechts over dell gehoord, service schijnt erg goed te zijn en producten ook...
Zowel mn pa als mn oom hebben een dell staan en die zijn er erg tevreden mee...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• mr_a
Op woensdag 28 november 2001 17:53 schreef Hankey het volgende:
Keb een week geleden een Inspiron 4100 besteld, nog ff afwachten dus. Keb weinig slechts over dell gehoord, service schijnt erg goed te zijn en producten ook...
Zowel mn pa als mn oom hebben een dell staan en die zijn er erg tevreden mee...
let wel op.... als je een Inspiron neemt is het standaard 1 jaar garantie. Daarna houdt die fantastische service van dell dus redelijk keihard op, minder fijn als hij dan stuk gaat. Dus denk na over de optionele extra 2 jaar garantie voor iets van f 500,-, ik zou het wel doen!

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

C600 met 750MHz P3, 20GB en 256MB..
Ach, zie .sig eigenlijk :)

Met on-site garantie: Gebeld wegens onboard sound-defect mobo, de volgende ochtend ter plekke vervangen.

Aangezien m'n laptop en m'n K7T allebei IR doen, lekker makkelijk files met fastIR overzappen of irMan gebruiken om je DVD via tv-out op de TV te toveren :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• equationunequal
  • Laatst online: 26-07 16:40
Op woensdag 28 november 2001 23:37 schreef mr_a het volgende:

[..]

let wel op.... als je een Inspiron neemt is het standaard 1 jaar garantie. Daarna houdt die fantastische service van dell dus redelijk keihard op, minder fijn als hij dan stuk gaat. Dus denk na over de optionele extra 2 jaar garantie voor iets van f 500,-, ik zou het wel doen!
uhmmm, kan dat na je bestelling nog? Keb em nameluk al besteld :D

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

He gatver alweer een 'Het grote blaaatblaaaat topic'. Een topic wordt vanzelf groot als je een goed topic opent. Beetje ontopic maar het staat zo kinderachtig om een groooooooot topic te openen.

Verder heb ik geen ervaring met Dell.

Disciplus

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 09:28
Op woensdag 28 november 2001 17:29 schreef mr_a het volgende:
Groot topic? :?

Bij mijn kantoor heb ik moeten toezien, en meewerken aan, het bestellen van Inspiron 3000, 7000 en 7500's voor mijn collega IT-ers. Van die dingen was na eenjaar minimaal 50% wegens uiteenlopende storingen door Dell gerepareerd/vervangen/etc.

Die dingen zijn als je ze vergelijkt met Latitude's echt slecht.

Inspiron 3700 en 3800 is een STUK beter.
Sorry maar als ex-werknemer van dell geef ik je zeker geen gelijk !

1 Ja alle nieuwe procs etc kommen eerst op de inspirons uit en daarna pas op de latitudes.
2 de Reden is ! Dat latitudes voornamelijk gericht zijn op de zakelijk markt en moeten dus ook het meest stabiel zijn.

In mijn ogen zijn dus de latitudes mooier en beter !

NBC oa heeft al een paar jaar achtereen de latitude uitgeroepen tot beste zakelijk model.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dit topic wordt vanzelf groot dus niet zeiken (daar zal je niks mee berijken).

Zijn er al mensen die een toolje hebben waar je je master passwords mee kan genereeren voor de C-serie. Voor de Latitude XP & XPi serie heb ik wel zo'n tooltje.

De garantie op de Latitude P3 serie is idd super 3j onsite next bis day

Op de Inspiron en de Latitude celeron maar 1j onsite next bis day

Toen mijn laptop defect was kwam er iemand van CSG hem fixen. Mijn indruk van hun was zeer goed die man werkte zeer precies.

• Mikie Mike in de middag
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 23:24
Ik koop zakelijk gezien de laatste jaren alleen maar dell laptops. Ik heb al zo'n 400 latitude's rondlopen en ben er zeer tevreden over. Zeer weinig maandag ochtend exemplaren, hele goeie service. Alles is altijd de volgende dag gerepareerd, wat er ook stuk is. Het storings/uitval precentage is erg laag, veel lager dan onze vorige merken: Compaq en IBM. Laptops worden bij ons om de twee jaar vervangen, ik weet dus niet wat oude modellen doen qua betrouwbaarheid.

Met andere woorden ik kan iedereen een Dell Latitude aanraden, met de Inspiron heb ik geen ervaring. Die is ook bedoelt voor de thuismarkt. Het schijnt dat ze de Inspiron reeks gebruiken om nwe dingen uit te testen en als iets zich in de praktijk bewezen heeft mag het naar de Latitude reeks (proven technology).

edit:Typos |:( ('t is al laat)

Verwijderd

Ik heb 21-11-2001 een Inspiron 8100 voor een collega online besteld. 27-11 nog geen bevestiging dus gebeld. Bleek onze bestelling niet verwerkt te zijn, maar staat wel in hun systeem. Er zou direct aan gewerkt worden... Het is nu 29-11 en ik heb nog steeds niets gehoord :( Werkt dit altijd zo met DELL? Wat is normaal de levertijd?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Op woensdag 28 november 2001 23:56 schreef Disciplus-Simplex het volgende:
He gatver alweer een 'Het grote blaaatblaaaat topic'. Een topic wordt vanzelf groot als je een goed topic opent. Beetje ontopic maar het staat zo kinderachtig om een groooooooot topic te openen.

Verder heb ik geen ervaring met Dell.

Disciplus
Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.

• mr_a
Op woensdag 28 november 2001 23:58 schreef salutem het volgende:

[..]

Sorry maar als ex-werknemer van dell geef ik je zeker geen gelijk !

1 Ja alle nieuwe procs etc kommen eerst op de inspirons uit en daarna pas op de latitudes.
2 de Reden is ! Dat latitudes voornamelijk gericht zijn op de zakelijk markt en moeten dus ook het meest stabiel zijn.

In mijn ogen zijn dus de latitudes mooier en beter !

NBC oa heeft al een paar jaar achtereen de latitude uitgeroepen tot beste zakelijk model.
Wat probeer je nou duidelijk te maken. Ik zeg dat een aantal Inspirons kwalitatief onder de maat is. Wat heeft dat met Latitude te maken? Latitude is IMO een redelijk goed notebook. Maar daar heb ik ook issues mee, die door Dell niet gefixd kunnen worden, hoor. Nothing's perfect... :Z

Verwijderd

Weet iemand wat de hoogte van een opengeklapte Inspiron 8100 is? Dus tot aan het toetsenbord?

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 08:34 schreef PJSCHRIJVER het volgende:
Ik heb 21-11-2001 een Inspiron 8100 voor een collega online besteld. 27-11 nog geen bevestiging dus gebeld. Bleek onze bestelling niet verwerkt te zijn, maar staat wel in hun systeem. Er zou direct aan gewerkt worden... Het is nu 29-11 en ik heb nog steeds niets gehoord :( Werkt dit altijd zo met DELL? Wat is normaal de levertijd?
Zelfde had ik ook. Je moet het algemene nummer bellen voor ondersteuning, en dan optie 4 kiezen. Vervolgens vraag je naar de 'financieel manager', dan krijg je iemand aan de lijn die wel iets voor je kan betekenen. (zijn overgeswitched naar nieuw bestelingssysteem, vandaar dat het een puinhoop is)

Mijn laptopje (8100) is verzonden volgens de orderstatus, maar UPS kan de zending niet traceren? iemand hier ervaring me :? :?

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 14:12 schreef PJSCHRIJVER het volgende:
Weet iemand wat de hoogte van een opengeklapte Inspiron 8100 is? Dus tot aan het toetsenbord?
www.dell.nl en dan ga je naar de Inspiron 8100 toe en dan kies je de 3D-tour, kun je alle maten te weten komen die je wilt (geloof iets van 3 cm ofzo?) ;)

• Killkees
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Heb zelf net inspiron 8100 binnen. zeer fijn apparaatje met alles d'er op en d'er an.
Heb al veel dell's versleten, tot nu toe geen noemenswaardige problemen (bij kleine problemen was service altijd heel goed).
Levertijd voor mijn inspiron +/- 1 week (7 dagen).
Dit is trouwens meestal de levertijd, ook bij desktops (die ik heb gehad)

• Disciplus-Simplex
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Op donderdag 29 november 2001 08:38 schreef MetHod het volgende:

[..]

Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.
Bedankt voor de ontzettend 'handige' tip. Dit is het EERSTE bericht waaronder ik m'n naam zet en daar heb ik een hele goede reden voor. Deze vertel ik echter niet omdat je die waarschijnlijk zelf ook wel kunt bedenken en ik weet zeker dat je het dan ook een keer gaat doen :)
BTW, ik probeer me altijd zoveel mogelijk aan de geldende regels op fora te houden dit itt vele anderen.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• BYM
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op vrijdag 30 november 2001 00:24 schreef Disciplus-Simplex het volgende:
Dit is het EERSTE bericht waaronder ik m'n naam zet en daar heb ik een hele goede reden voor. Deze vertel ik echter niet omdat je die waarschijnlijk zelf ook wel kunt bedenken en ik weet zeker dat je het dan ook een keer gaat doen :)
Ik bemoei me even met andermans zaken, maar wat bedoel je hiermee??

(I know, it's way beyond :z time)

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
heb wel een paar latittude p2 notebook's onderhanden gehad. Erg mooie en solide dingetjes. Heb er maar 1 gehad waarbij het scherm kapot ging. (gebruiker deed hem in een zachte tas in een vliegtuig ruim |:( ) en dat was al buiten de garantie :(

Inspirons ben ik wat minder tevreden over, die behuizing ziet er echt brak uit, niet erg stevig, maar goed nog geen klachten :)

Moesten laatst ook een hele goedkope laptop hebben, dus maar besteld bij dell. Leveren ze hem zonder geheugen |:( komen ze hem repareren (na 1 week) heeft die gast alleen een processor mee. Naja toen heeft mn collega hem maar opgestuurd en kregen we een hele brakke/beschadigde terug waarvan de stickers van de oude heel lelijk waren overgezet.

Over die laatste actie ben ik dus niet tevreden :(

I’m not like the OTTERS

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Op mijn vorige werk hadden ze een Inspiron 7000 die een aantal keer problemen heeft gehad.
Eerst gaf hij allemaal geheugen foutmeldingen... geheugen is twee keer vervangen, maar uiteindelijk bleek dat het mobo niet deugde.... en kregen we een nieuwe.... 400MHz ipv de 350MHz die de 1e was....
Later is hij naar Dell opgestuurd vanwege een defect keyboard...

extra garantie aanvragen kan bij Dell zeker geen kwaad...

Join TeamBVD!

• actieman
yup ik ga zowieso altijd voor de 3 jaar NBDOS garantie

I’m not like the OTTERS

• AwesomE
Inspiron 5000 anderhalf jaar oud , perfect, beetje groot, maar wel stevig, aan het begin was op de keyboard iets te veel spanning en Dell heeft hem opgehaald en meteen vervangen. 3 dagen later terug, Probleempje alleen was dat ze een ander US keyboard erop hadden gezet weer gebeld, alleen duurde een weekje voordat ik die weer terug kreeg.

Een keer gevallen ook, maar niks aan het handje :)

Volgende wordt voor mij weer een Dell

...

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 08:34 schreef PJSCHRIJVER het volgende:
Ik heb 21-11-2001 een Inspiron 8100 voor een collega online besteld. 27-11 nog geen bevestiging dus gebeld. Bleek onze bestelling niet verwerkt te zijn, maar staat wel in hun systeem. Er zou direct aan gewerkt worden... Het is nu 29-11 en ik heb nog steeds niets gehoord Werkt dit altijd zo met DELL? Wat is normaal de levertijd?
Zelfde had ik ook. Je moet het algemene nummer bellen voor ondersteuning, en dan optie 4 kiezen. Vervolgens vraag je naar de 'financieel manager', dan krijg je iemand aan de lijn die wel iets voor je kan betekenen. (zijn overgeswitched naar nieuw bestelingssysteem, vandaar dat het een puinhoop is)
Mijn laptopje (8100) is verzonden volgens de orderstatus, maar UPS kan de zending niet traceren? iemand hier ervaring me
M'n vader heeft hetzelfde (hij is woedend >:) en belt elke dag 'even' naar dell om te vragen hoe het gaat ) vandaag hebben we voor het eerst reactie (na twee weken mag dat wel ja) maar nog geen inspiron 8100 ala 5500 piek.
Ook hebben we geen ordernummer zodat je de order online kunt volgen.

Stoned cow bedankt voor de tip ik zal hem direct laten bellen ! Maar welk nummer moet je dan nemen want ik heb er hier ondertussen 9 verschillende !!!!!!

Wat ook best lullig was dat ze de volgende dag dezelfde laptop een paar honderd piek goedkoper aanbieden en met zo'n kleurenprinter erbij. Voel je je ook niet zo blij als je dat de volgende dag ziet :(

Dat zijn tot nu toe mijn ervaringen met dell.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Hoi, ik heb gewoon 020 674 59 42 gebeld en dan NIET optie 2 kiezen, laat je NIET doorverbinden met customer care, die mensen kunnen je niets verder helpen. Kies optie 4 en vraag naar financial manager; leg (haar) je probleem uit. Bij mij was de volgende dag orderbevestiging binnen en de dag erna (dinsdag) de laptop gemaakt / gecheckt / verstuurd...

Alleen nu kan ik, wanneer ik de link naar de transporteur volg, m'n zending niet traceren... het ordernummer kan bij hen gevonden worden in de database :( Iemand die hier ervaring mee heeft bij dell? of is m'n zending echt kwijt :(

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Op donderdag 29 november 2001 14:12 schreef PJSCHRIJVER het volgende:
nou je krijgt geen pijn in je handen ofzo hoor je hebt zelfs met een notebook iets dat gewone gebruikers niet hebben.verwarmd toetsenbord (ja ja dell denkt aan je ook in koude tijden)

verder heb ik met mijn dell nog geen problemen gehad
maar heb soms wel last van dat na het opstarten in w2k het scherm opeens er raar uitziet. reso terugzetten naar laagste stand en dan is alles weer goed(waarna ik hem weer lekker op 1600x1200 zet ).

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Aike
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 19:45 schreef Stoned-cow het volgende:
Alleen nu kan ik, wanneer ik de link naar de transporteur volg, m'n zending niet traceren... het ordernummer kan bij hen gevonden worden in de database :( Iemand die hier ervaring mee heeft bij dell? of is m'n zending echt kwijt :(
Even afwachten, want het is natuurlijk wel de periode voor kerst en sinterklaas en dan is het altijd druk. Dus misschien dat het wat langer duurt. En anders ff bellen met dell.

offtopic: Dat nummer van jou heb ik nog niet !!! Ik heb wel 020 674 5914,
020 674 8253,
020 674 5943,
020 674 5903,
020 674 4085,
020 674 5900,
020 674 5910,

en die fax nummers kan ik even niet vinden. Oh ja, sommige nummers spreken ze frans enzo terwijl ze in de nederlandse folder staan |:(

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

Op vrijdag 30 november 2001 20:21 schreef Lord of the Pentium het volgende:

[..]
Oh ja, sommige nummers spreken ze frans enzo terwijl ze in de nederlandse folder staan |:(
is mij ook bekend gewoon nederlands lullen en dan beginnen hun ook nederlands te lullen of je moet het in het engels afkunnen

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 20:26 schreef rambo-2001 het volgende:

[..]

is mij ook bekend gewoon nederlands lullen en dan beginnen hun ook nederlands te lullen of je moet het in het engels afkunnen
Same here.. Oplossing '..euh, spreekt u ook nederlands? no? patch me through to someone who can, FAST >:) ...'

• Aike
  • Niet online
jah, engels is no problem, maar frans..... je ne parle pas français très bien. Je préfère parler en Neërlandais. Et ça suffit :)

• Killkees

Killkees

Op vrijdag 30 november 2001 19:36 schreef Lord of the Pentium het volgende:

Wat ook best lullig was dat ze de volgende dag dezelfde laptop een paar honderd piek goedkoper aanbieden en met zo'n kleurenprinter erbij. Voel je je ook niet zo blij als je dat de volgende dag ziet :(
Dan rekenen ze gewoon de lagere prijs hoor! Dit is mij ook al twee keer overkomen, mijn prijs is twee keer aangepast (en niet eens op mijn verzoek). (met inderdaad de gratis -in mijn geval- lederen "saddle bag" :7 )
Je kan het voor de zekerheid beter nog ff navragen in plaats van hier te gaan klagen......

• Aike
  • Niet online
Dan rekenen ze gewoon de lagere prijs hoor! Dit is mij ook al twee keer overkomen, mijn prijs is twee keer aangepast (en niet eens op mijn verzoek). (met inderdaad de gratis -in mijn geval- lederen "saddle bag" )
Je kan het voor de zekerheid beter nog ff navragen in plaats van hier te gaan klagen......
Ja wat dacht, je natuurlijk gelijk met Dell aan de tel. gehangen. Na wat boze gesprekken en uiteindelijk gesprek met een soort van chef / afdelingscoördinator, zegde men toe we zouden ook een kleurenprinter krijgen. EN een bevestiging, maar die bevestiging is nooit gekomen :( vrijdag dus maar weer de offerte opgevraagd maar daar staat ie nog steeds niet op. Het is dus veel beloven weinig geven... Maar wij zijn allang blij als we wat terug zien van dat geld...... :( :(

Brrr, ik word steeds bozer op dell...

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Een dell Latitude p3 633.

Alleen mijn batterij is kaduuk en een nieuwe is 400,- :'( weet iemand waar ik het goedkoper kan vinden ik moet wel een niewe aan schaffen.

En mijn externe diskette station doet het niet meer. (dit is niet zo'n probleem ;)

Voorde rest een perfecte apparaat :+

• actieman
Op zaterdag 01 december 2001 22:14 schreef BOMBER het volgende:
Een dell Latitude p3 633.

Alleen mijn batterij is kaduuk en een nieuwe is 400,- :'( weet iemand waar ik het goedkoper kan vinden ik moet wel een niewe aan schaffen.

En mijn externe diskette station doet het niet meer. (dit is niet zo'n probleem ;)

Voorde rest een perfecte apparaat :+
hmmz is het niet goedkoper als je iemand die toch een nwe dell notebook zou kopen (in dezelfde serie) een extra batterij te laten bestellen en deze dan gewoon in je eigen laptop te zetten? Volgens mij is bij de dell latittude serie het meeste universeel en dus uitwisselbaar.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Lord-of-the-Pentium, waar precies staat die aanbieding Inspirion 8100 + kleurenprinter precies op de Dell-site?

• Killkees

Killkees

Op zaterdag 01 december 2001 21:27 schreef Lord of the Pentium het volgende:

[..]

Ja wat dacht, je natuurlijk gelijk met Dell aan de tel. gehangen. Na wat boze gesprekken en uiteindelijk gesprek met een soort van chef / afdelingscoördinator, zegde men toe we zouden ook een kleurenprinter krijgen. EN een bevestiging, maar die bevestiging is nooit gekomen :( vrijdag dus maar weer de offerte opgevraagd maar daar staat ie nog steeds niet op. Het is dus veel beloven weinig geven... Maar wij zijn allang blij als we wat terug zien van dat geld...... :( :(

Brrr, ik word steeds bozer op dell...
Raar zeg, zeker omdat ik twee keer wel goede ervaringen heb (op dit gebied). Een keer ging het om een veel groter bedrag, en een keer om net zo'n bedrag. tsja...de ene werknemer is de andere niet denk ik.

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 19:36 schreef Lord of the Pentium het volgende:

[..]

[..]

M'n vader heeft hetzelfde (hij is woedend >:) en belt elke dag 'even' naar dell om te vragen hoe het gaat ) vandaag hebben we voor het eerst reactie (na twee weken mag dat wel ja) maar nog geen inspiron 8100 ala 5500 piek.
Ook hebben we geen ordernummer zodat je de order online kunt volgen.
Goh had ik ook last van....
Maarja uiteindelijk kreeg ik na een kleine maand wachten wel een beter model :P (ipv een dell inspiron 4000 met p3 900 kreeg ik een 4100 met p3 1ghz O+)

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

Op zondag 02 december 2001 00:29 schreef MrsJo het volgende:
Lord-of-the-Pentium, waar precies staat die aanbieding Inspirion 8100 + kleurenprinter precies op de Dell-site?
die actie is volgens mij afgelopen.
volgens mij hebben ze deze actie gehouden om er voor te zorgen dat meer mensen ook een printer aanschaffen.
verder hebben ze wel altijd een 100 piek van de prijs af actie.

• Aike
  • Niet online
Raar zeg, zeker omdat ik twee keer wel goede ervaringen heb (op dit gebied). Een keer ging het om een veel groter bedrag, en een keer om net zo'n bedrag. tsja...de ene werknemer is de andere niet denk ik.
Ja, mijn ervaringen waren ook goed, maar ja nu dit...
Ja die aanbieding is weer afgelopen, ik heb hem ook al drie weken geleden besteld :(

Verwijderd

Ik heb een hoop nieuwe Dell laptops onder handen gehad, namelijk :

DELL Ltitude Cpx
DELL Inspiron 4000
DELL Inspiron 8000
DELL Latitude C600

Allemaal super stabiele laptops,in het algemeen erg tevreden met DELL laptops. de prijs is ook redelijk vergleken met Toshiba of Compaq!

Verwijderd

Ik heb een dell Latitude.
Het keyboard is niet goed..... en mijn scherm wordt te licht....
1 jaar oud.....zucht :-)

• a6amt
  • Laatst online: 06-08 21:40

a6amt

Nostalgie

Ben benieuwd hoe het scherm zich gedraagd in de verschillende rsoluties. Aangezien er velen van julle een dell 4100 of 8100 reeds bezitten , graag jullie mening.

De dell 4100 heeft de keuze uit een 14" 1400x1050 of een 1600x1200 scherm en de dell 8100 een 15" scherm met hetzelfde formaat.

Zijn dit het aantal pixel van het TFT scherm, en zo ja welke scherm formaten kun je instellen, en zijn ze ook goed te gebruiken ( dus niet opgeschaald ).

• Aike
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 21:07 schreef a6amt het volgende:
Ben benieuwd hoe het scherm zich gedraagd in de verschillende rsoluties. Aangezien er velen van julle een dell 4100 of 8100 reeds bezitten , graag jullie mening.

De dell 4100 heeft de keuze uit een 14" 1400x1050 of een 1600x1200 scherm en de dell 8100 een 15" scherm met hetzelfde formaat.

Zijn dit het aantal pixel van het TFT scherm, en zo ja welke scherm formaten kun je instellen, en zijn ze ook goed te gebruiken ( dus niet opgeschaald ).
Als ik m'n laptop een keer krijg (20 dagen geleden besteld!!!) doe ik uitgebreid verslag. Je kunt me ook mailen voor het geval dit topic (ik doe aardig m'n best dacht ik zo om er wat van te maken in het nadeel van del :Y) )een beetje weggezakt is...

• Aike
  • Niet online
Jaja, na 28 dagen heb ik hem: m'n dell inspiron 8100 :) Maar nu hebben ze de verkeerde tas geleverd en geen printer :'( Heb speciaal 150 piek betaald voor zo'n rugzak :+ En 3 telefoontjes om m'n printer te krijgen.

Wat nu ? Als je gewoon belt en zegt dat je de verkeerde tas gekregen hebt, sturen ze dan de goeie erachteraan ? En moet je dan de verkeerde naar hen gaan sturen ? En m'n printer ???????

edit:
Het is trouwens een heeeeeeeeeeerlijk apparaatje :9~ In bed met ding op m'n buik een divx'je gekeken 8-)

Verwijderd

Heb voor een collega van mij een Inspiron 8100 met win ME besteld, ik ga voor mijzelf ook een Inspiron 8100:9~ bestellen maar dan met windows XP.

Ik lees op het DELL talk Forum heel veel klachten over de GEFORCE2GO in combinatie met Windows XP! (BSOD)
http://delltalk.us.dell.com/messages/overview.asp?page=1&name=insp_video

Dit probleem is nu al 2 maanden bekend en is nog steeds niet opgelost! Ik zit nu echt te twijfelen of ik hem met XP ga bestellen.

Zijn er hier ook mensen die last hebben van de GEFORCE2GO in combinatie met Windows XP?

Ervaringen???

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

Nou, mijn ervaringen met Dell zijn niet om over naar huis te schrijven. 3-4 weken geleden heb ik de 8100 bestelf en zelfs nog geen factuur ontvangen; ik krijg af en toe een mailtje van de gast die mijn geval behandeld en daar staat niks nuttigs in. Ik mail vaak en krijg dus niet echt antwoord.

Ik bel maar kom er nooit doorheen; ik zal het nu via een andere manier gaan proberen want ik wordt gek, ik wil m graag voor kerst en dat ding is nu goedkoper geworden enzo. Vanmiddag ga ik weer aan de lijn hangen want de service is echt bagger.

Had ik niet verwacht van Dell

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb een een jaar Latitude CPxH PIII450 256MB 12GB DVD, tweede hands gekocht (zal dus wel geen garantie meer op zitten). Maar hij draait als een zonnetje nog nooit een probleem gehad. Wel even mn eigen naam in de bios gezet :) . Ik draai een dual boot Win98se en Win2kpro.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Aike
  • Niet online
Op vrijdag 14 december 2001 09:25 schreef Maf het volgende:
Nou, mijn ervaringen met Dell zijn niet om over naar huis te schrijven. 3-4 weken geleden heb ik de 8100 bestelf en zelfs nog geen factuur ontvangen; ik krijg af en toe een mailtje van de gast die mijn geval behandeld en daar staat niks nuttigs in. Ik mail vaak en krijg dus niet echt antwoord.

Ik bel maar kom er nooit doorheen; ik zal het nu via een andere manier gaan proberen want ik wordt gek, ik wil m graag voor kerst en dat ding is nu goedkoper geworden enzo. Vanmiddag ga ik weer aan de lijn hangen want de service is echt bagger.

Had ik niet verwacht van Dell
Sterkte ermee, ik had em in 4 weken :r
Als je contact wil hebben met ze moet je echt bellen ('s ochtends dan zijn ze nog redelijk gezellig en is het niet zo druk) en niet meer ophangen voordat je iets bereikt hebt, m'n vader vraagt tegenwoordig hoe die gasten (meestal meisjes) heten en dat maakt wel een beetje indruk, en als je dan de volgende keer weer naar diezelfde persoon vraagt snappen ze dat je serieus bent.
Maar ik zou ook mail krijgen vandaag (over m'n tas en printer), maar nee hoor geen mail :r

Oh en Pjschrijver, die van mij zit wel een stikkertje op Designed for WinXP maar er zit gewoon ME op :( staat een beetje stom. De Geforce doet het uiteraard prima onder winME. Need4Speed Porsche draait soepel op 1400x1050 met alles op high :9~ :9~

Verwijderd

Verder niemand problemen met Gefore2Go en win XP op een Dell Inspiron 8100???

Verwijderd

ik heb nog wel wat dell spullen liggen heb nog een lcd scherm van dell voor een leuk prijsje is het van jou

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:24

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Nou ik heb dus een VET probleem met mijn CPx650j.
Hij wil niet meer opstarten, krijg alleen maar een blinkende cursor in de linker bovenhoek en geen enkel bios scherm.

Dit is al erg genoeg, maar de service tag zit er ook niet meer op!!

okok, de tag staat ook in de bios, dus nog geen man overboord... MAAR IK KOM NIET IN DE BIOS!! DAT IS HET GROTE PROBLEEM JUIST!!

Nu zegt Dell tegen mij 'pech hebben'.... kutzooi...

Help?? :'(

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 23:38
Op vrijdag 21 december 2001 15:04 schreef PJSCHRIJVER het volgende:
Verder niemand problemen met Gefore2Go en win XP op een Dell Inspiron 8100???
:z :z
Ik zou je chipset drivers een updaten en hier (http://www.tweakers.net/meuktracker/1341) vind je de nieuwste drivers voor je gforce.

Have fun.

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

• actieman
Op vrijdag 21 december 2001 15:41 schreef Tijgert het volgende:
Nou ik heb dus een VET probleem met mijn CPx650j.
Hij wil niet meer opstarten, krijg alleen maar een blinkende cursor in de linker bovenhoek en geen enkel bios scherm.

Dit is al erg genoeg, maar de service tag zit er ook niet meer op!!

okok, de tag staat ook in de bios, dus nog geen man overboord... MAAR IK KOM NIET IN DE BIOS!! DAT IS HET GROTE PROBLEEM JUIST!!

Nu zegt Dell tegen mij 'pech hebben'.... kutzooi...

Help?? :'(
Hadden wij bij een compleet nwe dell notebook, er zat geen geheugen (meer) in :( Misschien bij jou ook een oplossing om ff ander/nieuw geheugen te plaatsten?

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 15:16 schreef ken_82 het volgende:
ik heb nog wel wat dell spullen liggen heb nog een lcd scherm van dell voor een leuk prijsje is het van jou
Welke dingetjes heb je dan allemaal nog meer? :)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:06

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Even voor de duidelijkheid:

Inspiron is weinig service, minder compatible en voor thuis.
Lattitude is veel service, volledige compatibel (backwards gegarandeerd e.d. op reserve onderdelen).

Verklaard prijs verschil wel denk ik.

Ik ben de Gelukiige eigenaar van een Dell Lattitude CPi.
Nooit problemen en lekker snel en stabiel.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Hoi,
ik heb deze week een nieuwe Dell Inspiron 8100 gekocht. Het gaat om een P3 1,2 Tualatin, met 256MB Ram, 32MB DDR geforceII Go, 15" UXGA (1600x1200), 48Gieg 5400rpm, 8x DVD/8x4x24x CDRW combo...
Dit ding is echt zeer mooi. Ik heb voor een Inspiron gekozen omdat de Latitudes toch een stuk 'oudere' onderdelen gebruiken. Daarnaast kun je dit ding toch ook wel voor spellen gebruiken terwijl je met latitudes alleen maar 4/8mb beeldkaartjes kunt krijgen. Voor zakelijke toepassing dus wel uitstekend!

|Specs|

• Maf
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

Ok, 14 november heb ik een notebook besteld... nog steeds in de afhandel fase...

Eerst werd hij afgehandeld bij PRIVE door Sander Jonker... nou deze gast kan ik wel schieten... hij heeft er 5!!!! weken overgedaan om deze order over te dragen naar ZAKELIJK want omdat het PCprive was.....

Nu bij zakelijk werd ik meteen goed behandeld, meteen een mail en alles...
Maar toen ik de pro-forma kreeg was het weer mis.... het was een verkeerd systeem en de prijzen waren al lang weer gedateerd. Helaas was toen de week voor kerst afgelopen en hebben ze daar vakantie denk ik...

Nu is dus de verkeerde laptop in productie en ik kan niemand bereiken... :( AARGGHHH!!!
en dat niet alleen, omdat het PCprive is wou ik hem nog dit jaar, dat gaat dus niet meer lukken...

Nu, 6 en halve week later weet ik niet wat de status is, op de DELL site geeft hij een error bij mijn ordernummer...

Ik heb op mijn werk als TD-er altijd goede ervaringen met DELL gehad, en nu 1 keer iets prive en wham, de boot in. Ik heb een week geleden dus een mail gesturd met de wijzigingen die moeten worden aangebracht, alle prijzen aangepast aan de huidige en eigenlijk nog om een compensatie gevraagd voor het lange wachten...nog niks teruggehad.

Ik bel vaak zat maar krijg echt nooit iemand te pakken... De optie 4 heben ze tegenwoordig ook al op de wacht gezet (ik belde denk te vaak ;) )

Mocht ik ooit nog mijn laptop in ontvangst nemen dan ben ik benieuwd of hij wel klopt.....

Ik wordt gek van DELL!!!!! :(

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 21:07 schreef a6amt het volgende:

De resoluties die genoemd worden zijn de 'native' resoluties van de schermen (dus idd het aantal pixels, géén opschaling). 1600*1200 op 14", moet er niet aan denken overigens :P . Ik heb een 8100 met 15" @ 1400*1050 en dat is uiterst aangenaam kijken. Problemen met Geforce zijn op te lossen door nieuwste drivers te gebruiken.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:24

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Dell zuig zo hard als het maar kan... geen enkele service.
Ik heb een stukke Dell CPx650J met een geldige Service tag... het is dus GEEN pikker!
Maar omdat ik hem 2e hands heb gekocht kunnen ze mij geen service verlenen.. ONDANKS DAT IK HEM NORMAAL GEKOCHT HEB?!?!?!

Ja, ik moet hem EERST op mijn naam zetten, maar weet ik veel hoe die vent waar ik hem van kocht heet en waar die nu is... ik denk 'geldige tag, ik ben veilig'.

Niet dus... fuckers... :(

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

Verwijderd

Ik heb een Dell Latitude CPi266XT met een querty-toetsenbord. Ik dacht van: dat verander ik wel even en deed wat research.

Het zijn dus zes schroeven, toetsenbord er uit wrikken (zachtjes natuurlijk) en een connector losmaken. Alles bij mekaar slechts enkele minuten werk. Ik heb echter wel een AZERTY-toetsenbord nodig om in de plaats te steken.

En daar wringt nou net het schoentje. Ik heb naar Dell België, Nederland en USA gebeld, maar na vijf versies van het verhaal heb ik het toetsenbord nog niet. Men zegt altijd dat het kan, tot ik wil bestellen en dan kan het plots niet meer. Costumer Care heeft uiteindelijk gezegd dat ze me niet willen helpen. Het toetsenbord word enkel vervangen indien het stuk is, *door hetzelfde type*. :(

Dat is dus flink balen en daarom vroeg ik me af of er nog andere manieren zijn om aan een intern AZERTY-toetsenbord te komen voor mijn laptop. Als er iemand een tweedehandswinkel kent die stukken verkoopt of een computersloop, dat zou eventueel kunnen helpen. (wel in België dan of on-line). Alvast dank.

• AwesomE
extern keyboard :P

well jammer dat Dell bij jouw de azerty keyboard niet willen omruilen. Als bedrijfszijnde kost het hun werkelijk geen drol, ik heb destijds op mijn oude inspiron 5000 een te gespannen keyboard gehad (te strak) teruggestuurd, teruggekregen met USA 87 keyboard of zo, weer teruggestuurd en daarna gewoon de goeie, dus het kan volgens mij wel.

...

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 14:16
Ik heb een dell inspiron c810 >:) De toetsen kun je na een poosje je toetsen zien in je lcd scherm. De harde schijf blijft tikken

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 09:01 schreef AwesomE het volgende:
extern keyboard :P
Niet echt handig in bed en zo ;)
well jammer dat Dell bij jouw de azerty keyboard niet willen omruilen. Als bedrijfszijnde kost het hun werkelijk geen drol, ik heb destijds op mijn oude inspiron 5000 een te gespannen keyboard gehad (te strak) teruggestuurd, teruggekregen met USA 87 keyboard of zo, weer teruggestuurd en daarna gewoon de goeie, dus het kan volgens mij wel.
Het is me uiteindelijk wel gelukt. Niet echt volgens de regels en zo en met wat liegen lukt het uiteindelijk wel. >:) Ze geven overigens zelf toe dat het vroeger veel vlotter ging, maar dat het nu niet meer mag. (ze hebben nogal rare procedures daar).

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:09

Metten

ik hou het graag simpel

Ik heb net een Dell laptop besteld!! Een inspiron 2650 'maar', hebben ze een leuke aanbieding mee momenteel..

Vandaag is de betaling de deur uitgegaan dus dat zullen ze woensdag wel hebben ontvangen (kuttige slome banken ook :(). Heeft iemand enig idee hoelang het duurt nadat ze je betaling ontvangen hebben?

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Metten schreef op 11 november 2002 @ 20:50:
Vandaag is de betaling de deur uitgegaan dus dat zullen ze woensdag wel hebben ontvangen (kuttige slome banken ook :(). Heeft iemand enig idee hoelang het duurt nadat ze je betaling ontvangen hebben?
Niet echt iets wat met Hardware te maken heeft, maarja :P.

Van welke bank naar welke bank is het? Op welke manier heb je het overgeschreven (Internetbankieren, overschrijvingsformulier?). Van bank naar dezelfde bank een andere bank (behalve Postbank) met een overschrijvingsformulier duurt zo'n twee a drie dagen, naar de Postbank een dag langer (en omgekeerd). Via internetbankieren duurt het meestal een dag korter (overschrijvingsformulier hoeft niet verwerkt te worden) :).

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Metten schreef op 11 November 2002 @ 20:50:
Ik heb net een Dell laptop besteld!! Een inspiron 2650 'maar', hebben ze een leuke aanbieding mee momenteel..

lichtelijk oud topic, maarja :)
is dat niet een celeron?
ik heb er laatst nog een voor mn oma gekocht, dat was een laptopje voor 1300 euro ofzo, een dell --> cel 1200 met 512 mb :)
genoeg voor haar.
(btw, zij heeft een hogere download snelheid dan ik!! :D zij haalt minimaal 150kb/s ik max 90 :/ :D)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Compubiter schreef op 11 November 2002 @ 20:54:
[...]
Niet echt iets wat met Hardware te maken heeft, maarja :P.

Van welke bank naar welke bank is het? Op welke manier heb je het overgeschreven (Internetbankieren, overschrijvingsformulier?). Van bank naar dezelfde bank een andere bank (behalve Postbank) met een overschrijvingsformulier duurt zo'n twee a drie dagen, naar de Postbank een dag langer (en omgekeerd). Via internetbankieren duurt het meestal een dag korter (overschrijvingsformulier hoeft niet verwerkt te worden) :).
het is van ING naar Citibank, maar dat dat ff duurt weet ik wel. Ik krijg dan als het goed is een mailtje van ze, maar ik wil nu al graag weten hoelang het dan nog duurt voordat ik em heb :)

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Okyah schreef op 11 November 2002 @ 20:54:
[...]

lichtelijk oud topic, maarja :)
is dat niet een celeron?
ik heb er laatst nog een voor mn oma gekocht, dat was een laptopje voor 1300 euro ofzo, een dell --> cel 1200 met 512 mb :)
genoeg voor haar.
(btw, zij heeft een hogere download snelheid dan ik!! :D zij haalt minimaal 150kb/s ik max 90 :/ :D)
De Celeron is een 2600. De 2650 is een P4 :). De mijne is 2Ghz met alles erop en eraan (naja.. voor zover dat kan op een 2650 he :))

link

• Sick Nick
  • Laatst online: 18:26

Sick Nick

Drop the top!

Woei, ik heb een latitude c510 (celly 1066, 512 ram, ati radeon M6) en hij werkt prima. Red ruim 3.5 uur op de accu (1 accu erin, cdrom in bay en extern floppy aangesloten)

Ga misschien een keerjte 2e accu voor in de bay kopen, 7 uur werken :9

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Sick Nick schreef op 11 November 2002 @ 21:04:
Woei, ik heb een latitude c510 (celly 1066, 512 ram, ati radeon M6) en hij werkt prima. Red ruim 3.5 uur op de accu (1 accu erin, cdrom in bay en extern floppy aangesloten)

Ga misschien een keerjte 2e accu voor in de bay kopen, 7 uur werken :9
Ik moet als het goed is zo'n 2,5 uur met de accu kunnen... op 1,2 ghz dat wel :/

• Aike
  • Niet online
lol ik had helemaal niet door dat ik vorig jaar hier ook al m'n gal heb lopen spuwen !

Als ik roep Acer of Dell waar zeggen jullie dan ? Ik vind die Travelmates ook wel :9

• Sick Nick
  • Laatst online: 18:26

Sick Nick

Drop the top!

Metten schreef op 11 november 2002 @ 21:21:
[...]

Ik moet als het goed is zo'n 2,5 uur met de accu kunnen... op 1,2 ghz dat wel :/
plus natuurlijk een hd met 2 platters als ik het goed heb, en weet nie hoeveel wattjes die gf2go slurpt :)

Aan de andere kant, 2.5 uur is nog lang zat meestal toch?
ls ik roep Acer of Dell waar zeggen jullie dan
In ieder geval geen travelmate 1300, wat een kloteding is dat zeg. Dat scherm moet je echt 100% voor gaan zitten, want ook maar beetje naar de zijkant en je beeld is gewoon praktisch zwart. Ik hoop niet dat dat zo is met de andere travelmates, als dat zo is dan hebben ze voor mij al afgedaan.
Plus, die xp1400+ voelt erg traag aan, terwijl ie toch zeker sneller zou moeten zijn dan mijn celly.

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Sick Nick schreef op 11 november 2002 @ 22:30:
[...]

plus natuurlijk een hd met 2 platters als ik het goed heb, en weet nie hoeveel wattjes die gf2go slurpt :)

Aan de andere kant, 2.5 uur is nog lang zat meestal toch?

[...]

In ieder geval geen travelmate 1300, wat een kloteding is dat zeg. Dat scherm moet je echt 100% voor gaan zitten, want ook maar beetje naar de zijkant en je beeld is gewoon praktisch zwart. Ik hoop niet dat dat zo is met de andere travelmates, als dat zo is dan hebben ze voor mij al afgedaan.
Plus, die xp1400+ voelt erg traag aan, terwijl ie toch zeker sneller zou moeten zijn dan mijn celly.
Ik weet niet hoeveel platters die HD van mij heeft, maar hij is in ieder geval wel 5400 rpm, dat scheelt natuurlijk ook 8)

Hoe zou een 5400rpm laptop hd'tje zich verhouden tot een 5400 desktop schijf?

• MR_VIPER
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Net eens geinformeerd foor een inspiron 8200 met radeon 9000 enzo... ben benieuwd. Keep you informed.

Verder Acer of Dell

Dell defintely. Heb zelfs acers gebouwd gehad en weet hoe ze werken. Liever dus een dell is toch wat steviger in mijn ervaringen.

*empty*

Verwijderd

Ik heb hier 45 Dell latitude's C610 (p3m) staan, super dingen en de service is ook perfect. Er zijn er nu na een goede 8 maanden pas 2 geweest die een gebrek vertoonden. (1x hd, 1x vga-kaart)
Ook staan hier trouwens zo'n 75 Dell GX240 werkstations en die draaien ook prima.
Ik zeg DELL ROELES :)

• jost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 16:51

jost

I'm on the motherfucker

Ik zit er over te denken om een Dell 2650 te kopen,

maar nu heb ik een docking nodig is deze verkrijgbaar , ik kan hem namelijk niet vinden(kijk er overheen misschien)

• Chiron
  • Laatst online: 16:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik heb een Inspiron 3800 (celly 500), enigste probleem ermee is dat de voedingskabel bij het stekkertje wat achterin de laptop gescheurd is, dus dat er een gat in het omhulsel zit... maargoed isolatietape doet wonderen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Aike
  • Niet online
Ener-G schreef op 14 november 2002 @ 15:54:
Ik heb een Inspiron 3800 (celly 500), enigste probleem ermee is dat de voedingskabel bij het stekkertje wat achterin de laptop gescheurd is, dus dat er een gat in het omhulsel zit... maargoed isolatietape doet wonderen :)
Staat lekker nerds :D

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

jost schreef op 14 november 2002 @ 14:47:
Ik zit er over te denken om een Dell 2650 te kopen,

maar nu heb ik een docking nodig is deze verkrijgbaar , ik kan hem namelijk niet vinden(kijk er overheen misschien)
die zijn er niet voor de 2650, iig geen waar je ook je monitor op aan kan sluiten. Er is wel een USB port replicator voor USB, PS/2, serieel en parallel.

maar kijk iig ff naar deze aanbieding. je vindt echt nergens een vergelijkbaar geconfigureerde laptop voor dit geld (en al helemaal niet met een P4-M).

• Rollerjooster
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Metten schreef op 15 November 2002 @ 00:17:
[...]
maar kijk iig ff naar deze aanbieding. je vindt echt nergens een vergelijkbaar geconfigureerde laptop voor dit geld (en al helemaal niet met een P4-M).
Dat was mij ook al opgevallen. Een zeer concurrerende prijs. Ik ga deze ook maar eens bestellen straks.

Forza Mucca!

• Aike
  • Niet online
Rollerjooster schreef op 15 November 2002 @ 11:27:
[...]

Dat was mij ook al opgevallen. Een zeer concurrerende prijs. Ik ga deze ook maar eens bestellen straks.
Woei, vette notebook voor weinig geld, alleen 1 probleem, het scherm...... 't is maar 1024x768 en daar kan ik echt niet mee werken ;(

Die gekken bij dell leveren geen 1400x1050 scherm tegen meerprijs op de 2600 serie :(

Verwijderd

ik heb zelf goeie ervaring met dell heb alleen maar dell laptops thuis. Maar enige wat ik van dell haat is dat als je een laptop van iemand anders overkoopt waar nog garantie op zit dat ze dan best moeilijk over doe over de garantie. Heb alleen ervaring met latitude en geen inspiron heb zelf voor dell gewerkt dus ik weet hoe die dingen van binnen eruit zien. En ik weet wat het verschil is tussen inspiron en latitude serie.

• Nowhere
  • Laatst online: 09-07 10:24
Heb een Inspirion 8100
laatst met TD gebeld omdat de LCD aan het storen was. (horizontale lijnen verdwenen)
hebben netjes uitgelegd hoe ik de laptop open moest maken, en welk kabeltje ik ff los moest maken en weer vast.

en voila. hij dut ut weer :-)

www.kuiphuis.nl

• Aike
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 14:42:
bladiebla,

En ik weet wat het verschil is tussen inspiron en latitude serie.
Ik ben zelf ook erg Dell fan alleen met latitudes heb ik geen ervaring. Zit daar zo'n groot verschil in dat ze hun geld waard zijn? Kun je je kort nader verklaren ?

Verwijderd

nou het verschil tussen de latitude en de inspiron serie is. Alles wat je bij een inspiron gekocht heb later niet meer kan gebruiken als je een nieuwe inspiron koopt. En als je een latitude gekocht heb en je koopt later een snellere latitude ken je de meeste dingen gebruiken. Het grote verschil tussen de latitude en de inspiron is de garantie. Want standaard zit er op de latitude 3 jaar maar op de duurdere inspiron zit al standaard ook 3 jaar op. Maar het is maar je eigen keuze welke serie je kiest. EN ik blijf voor latitude kiezen. Omdat ik dan mijn dvd speler kan meenemen en mijn hdd en mijn brander en zo kan meenemen naar mijn nieuwe dell latitude machine.

Verwijderd

Op 1-03-1999 een Dell Inspiron 7000 (P2 Dixon-366/192MBRAM/10GB HDD/15" TFT/DVD-ROM) gekocht.

Na bijna 4 jaar non-stop gebruik nog geen enkele storing of probleem gehad.
Ding is 2 keer van m'n bed gedonderd maar niets mee gebeurd.
Loopt nog als een zonnetje en kan het meeste spul nog prima draaien. :)

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Lord of the Pentium schreef op 15 november 2002 @ 14:37:
[...]

Woei, vette notebook voor weinig geld, alleen 1 probleem, het scherm...... 't is maar 1024x768 en daar kan ik echt niet mee werken ;(

Die gekken bij dell leveren geen 1400x1050 scherm tegen meerprijs op de 2600 serie :(
Dat doen ze denk ik niet omdat dit een vaststaande config is. Verder is het maar net wat je gewend bent natuurlijk, ik ben gewoon gewend op een 17" monitor met 1024*768 of 1152*864 te werken, dus voor mij is het niet echt een punt..

• teacher
  • Laatst online: 23:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

kocht twee jaar geleden een inspiron 7500
(PIII-600 256mb 10GB 15,5"TFT + HP640c = 6000 gulden)

Geen ernstige problemen mee gehad.
1. rechter speaker zit los en resoneert
2. ruzie gehad met mic in en audio uit. Deed op een gegeven moment niets meer, ging ook weer vanzelf over (stroom eraf, accu eruit).

Volgend jaar is deze afgeschreven en ga ik kijken naar een nieuwe Dell.... :)

Wise enough to play the fool

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:11
Ik heb zelf ook 3 Dell's gehad.

De 2e dell Latitude CPX die ik had, was de kabel naar de TFT monitor doorgebrand. Nadat ik de beschadigde baan gesoldeerd had bleef hij niks doen.
Wat bleek was dat de videokaart onboard defect was. Als je een externe monitor aansluit dan gaf hij wel goed beeld in text modus, maar in grafische modus zie je allemaal strepen :( :(

Weet iemand hier een oplossing of is er iemand die een moederbord of videokaart voor een Latitude CPX over heeft.

Ik gebruik de laptop nu als server. Mooi makkelijk, weinig ruimte, ingebouwde UPS :)

Verwijderd

Heb net 2 weken geleden mijn Dell 2650 (Mob. P4 1,7; 256mb DDR, 20 GB, 15", DVD, CD-RW combi, 2 accus) voor nog geen €1700,- Is een hele nette prijs. Aflevering netjes en OK. Bel wel even naar WW-I voor preciese afleverdatum. Anders zit je de hele dag voor Jan Lul thuis. Vooral een tweede accu is lekker goedkoop, ongeveer €80,-.
Gewoon gebruik doe je er ruim 3 uur mee, gamend is het de helft.

Maakt weinig geluid. Pas bij intensiev gebruik hoor je af en toe eventjes de fan, en wordt ie iets warm. Dat is niet te hinderlijk overigens, vaak zelfs wel lekker ;)

Verder is ie lekker stabiel. En hij is mooi, vooral dat 'zilveren' Dell-logootje voorop. De muis werkt wel fijn, evenals het toetsenbord.

Jammer idd dat de resolutie niet verder kan dan 1024x768.

Conclusie: dik tevreden.

• MR_VIPER
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 15:10:
nou het verschil tussen de latitude en de inspiron serie is. Alles wat je bij een inspiron gekocht heb later niet meer kan gebruiken als je een nieuwe inspiron koopt. En als je een latitude gekocht heb en je koopt later een snellere latitude ken je de meeste dingen gebruiken. Het grote verschil tussen de latitude en de inspiron is de garantie. Want standaard zit er op de latitude 3 jaar maar op de duurdere inspiron zit al standaard ook 3 jaar op. Maar het is maar je eigen keuze welke serie je kiest. EN ik blijf voor latitude kiezen. Omdat ik dan mijn dvd speler kan meenemen en mijn hdd en mijn brander en zo kan meenemen naar mijn nieuwe dell latitude machine.
Dat verschil gaat inmiddels niet meer op. Heb nu sinds een week mijn inspiron 8200 en die gebruikt dezelfde multibay products als de latitude.

*empty*

• Koffievlek.nl
  • Laatst online: 25-07 10:39
Ik heb ook een Dell. Een L400, dit ding heeft geen interne cdrom speler, omdat dat gewoon niet past. Maar ik wil hier een ander besturingssysteem opzetten alleen die cdrom speler is op USB basis... En dat werkt natuurlijk niet bij het opstarten :(

Moet ik hiervoor dan een I/O PCMCIA kaartje kopen en hier die cdrom op aansluiten? Kan het dan wel?

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 22:58

AirX

Tweak Guru

Ik heb een Latitude C600@750mhz en hij loopt rete goed! Kan er zelfs Warcraft3/unreal tournament/counter-strike op draaien! :D
Verder heb ik nog een 1,8 GHZ Dell Dimension 8200, werkt ook altijd perfect :)/
Dus: Dell Rulez!!!!

Verwijderd

Heb nu al 2 jaar een Dell Inspiron 4000, heeft altijd perfect gewerkt.

Alleen de levering van de laptop 2 jaar terug, was helemaal verkeerd gegaan :(
had hem besteld en betaald, 2 weken later nog steeds niets, belde op bleek dat de bestelling nooit was doorgegeven aan de fabriek, 3 weken daarna kreeg ik hem pas.
Een maand later bleek dat dell het dubbele bedrag had afgeschreven van mijn bankrekening..... dus gesodemieter :/

Laptop is perfect, alleen had Dell wel heel erg geblunderd :(

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Grappig, ik zit nu op een Dell Latitude XPi (133Mhz 32mb ram) te werken.

Buurvrouw klaagde dat hij steeds uitviel. Kleine reparatie uitgevoerd en nu maar kijken of hij aan blijft staan :)

Ik zou deze graag houden :) FF linux erop en ik heb een office pc die snel genoeg is voor het meeste werk :)

Verwijderd

Ik heb hier een Dell Inspiron 7000 (366MHZ), van nu bijna 6 jaar oud. Nog nooit problemen mee gehad. Ik werk er nog dagelijks mee. Hij begint nu wel een beetje langzaam te worden, dus ik heb een een Dimension besteld :P Mn vader heeft een Inspiron 3800, werkt goed. Ik vind het toetsenbord daarvan minder plezierig dan die van mijn Inspiron7000. Verder niks te klagen. Zijn erg fijne laptops :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 14:42:
ik heb zelf goeie ervaring met dell heb alleen maar dell laptops thuis. Maar enige wat ik van dell haat is dat als je een laptop van iemand anders overkoopt waar nog garantie op zit dat ze dan best moeilijk over doe over de garantie. Heb alleen ervaring met latitude en geen inspiron heb zelf voor dell gewerkt dus ik weet hoe die dingen van binnen eruit zien.
>>>En ik weet wat het verschil is tussen inspiron en latitude serie.
Vertel?! >:)

Verwijderd

Tja, als je zakelijk koopt, lekker die inspirons links laten liggen , en voor de latitude gaan. Dan maar een paar megaherz minder, maar een stuk stabieler.

Als je particulier koopt wordt het 9 van de 10 keer een inspiron.
Verleng die garantie in godsnaam naar 3 jaar, want alleen met het vervangen van een toetsenbord heb je het al terugverdiend. En als je na 1.5 jaar met een kapotte tft zit, ben je helemaal de pineut.
En bij de aanschaf gelijk een reserverbattery kopen. Die is dan relatief goekoop. Laat maar lekker een jaar in de kast liggen, maar ga nier later op zoek naar een nieuwe, want dan is hij 3x zo duur.

Just my 2 cents :)
Pagina: 1 2 Laatste