-= Radeon 7500 topic deel 1 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.872 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 24404

Voor alle vragen over de Club3d:

[topic=309946/5/25]

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 10:22
Heeft iemand nog die nieuwste VIA 4-in-1 drivers (4.36) geprobeerd?

Verhelpen deze heeeeeeel toevallig ook dat vervelende 'infinite loop' probleem (winXP)? Ik wordt er namelijk doodziek van... de keuze is: of geen OpenGL games spelen of kans lopen dat je systeem helemaal vast klapt tijdens het spelen van 3d games.

Maarja, ik wil dus wel OpenGL games spelen, maar ik wil bijvoorbeeld ook Colin McRae 2 spelen... en die combinatie is nu onmogelijk.

The Flying Dutchman

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 18-06 06:11

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Op donderdag 13 december 2001 12:13 schreef HPE het volgende:
Voor alle vragen over de Club3d:

[topic=309946/5/25]
Thx:)

Op donderdag 13 december 2001 13:44 schreef The_Flying_Dutchman het volgende:
Heeft iemand nog die nieuwste VIA 4-in-1 drivers (4.36) geprobeerd?

Verhelpen deze heeeeeeel toevallig ook dat vervelende 'infinite loop' probleem (winXP)? Ik wordt er namelijk doodziek van... de keuze is: of geen OpenGL games spelen of kans lopen dat je systeem helemaal vast klapt tijdens het spelen van 3d games.

Maarja, ik wil dus wel OpenGL games spelen, maar ik wil bijvoorbeeld ook Colin McRae 2 spelen... en die combinatie is nu onmogelijk.
Hier te downen btw: http://www.tweakers.net/meuktracker/1363

Ik heb ze geprobeerd met mijn ti200 en het liep beter. Echter soms had ik nog steeds Infinite loops.

BTW: dit is een probleem voor nVidia kaarten, niet ATI. Dus mensen met een Radeon hoeven deze niet downen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 18-06 10:22
Ik heb met mijn ATI Radeon 64 Mb DDR ViVo anders ook last van infinite loop problemen. En ik ben niet de enige... (kijk maar eens op het rage3d forum).

Maar ik zal ze dan maar eens proberen, veel slechter kan het er eigenlijk ook niet op worden.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

Zeer binnekort lanceer ik een nieuwe versie van mijn Radeon 8500 flashtooltje...

Hierin zullen ook de 7500 BIOS versies in opgenomen worden MET de mogelijkheid om custom overclocksettings in je BIOS te proppen.

Voordeel, Powerstrip is dan nietmer nodig en je kan je eigen BiOS maken, bijv. een eigen logootje!

Hou dus ook de radeon 8500 forum in de gaten ;)

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
ik zie allemaal mensen die 4400+ halen bij 3DMark2001
ik heb nu een Athlon XP1800+ 256DDR Jetway 866 DDR mobo en een ATi Radeon 7500 maar ik haal maar 3961 1042x768

weet iemand WELKE drivers ik allemaal moet istallen om dit systeem OPTIMAAL te laten draaien ?
ik denk dan aan
-VIA drivers
-ATi drivers ?
-Andere drivers ?

plz help want in OpenGL kan ik ook niet lekker spelen (Counter-Strike) ook niet na de halflife patch voor de ati...

*met die mensen bedoel ik mensen die een stuk minder aan specs hebben dan ik :|*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 20 december 2001 22:15 schreef Toulinash het volgende:
ik zie allemaal mensen die 4400+ halen bij 3DMark2001
ik heb nu een Athlon XP1800+ 256DDR Jetway 866 DDR mobo en een ATi Radeon 7500 maar ik haal maar 3961 1042x768

weet iemand WELKE drivers ik allemaal moet istallen om dit systeem OPTIMAAL te laten draaien ?
ik denk dan aan
-VIA drivers
-ATi drivers ?
-Andere drivers ?

plz help want in OpenGL kan ik ook niet lekker spelen (Counter-Strike) ook niet na de halflife patch voor de ati...

*met die mensen bedoel ik mensen die een stuk minder aan specs hebben dan ik :|*
Ik gebruik de standaard 3276 drivers van ATI, de Via 4-1 436 drivers. Direct3d en OpenGL ingesteld op beste performance en altijd wachten op verticale sync uit.

Verder XP 1600+, 512 ddr, asus a7v266-e, w2k:

7286 punten in 3dmark2000: http://gamershq.madonion.com/compare.shtml?2187821

en

4640 in 3dmark2001: http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2247276

Miscchien wordt het eens tijd voor een schone installatie? Drivers laten vaak bestanden achter zodra je nieuwe of oude installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben ergens achter gekkomen tijden het schrijven van mijn nieuwe flashtool!
voor de lezers onder ons...

found out after programming my new flashtool that the RV200 core already exists!

Yes the radeon 8500 uses the R200 core
and the radeon 7500 uses the RV200 core!!!

THIS MEANS IN PRINCIPLE THAT THE CORE OF THE RADEON 7500 IS THE SAME AS THOSE FROM THE RADEON 8500!!!

There could be still some differences though, like Intel did with the celerons and ATI with the Durons. But it could be also just a marketing trick ATI has done before, like on the OEM and retail confusion and older radeon versions etc. In this case the vertex en pixelchaders are just switched of by software (bios) and can be used again!

I like to know if someone with a radeon 7500 like to test a bios of the Radeon 8500 card on his card. I have a special version to test it, wich is lower clocked, but just good enogh to test it on his card. I have the correct program to do this ready for him!

Like those ATI guy's more and more....

Dus jongensm, geedf eens een mailtje naar j_hoek@wish.net

Jullie willen allemaal toch wel je radeon 7500 upgraden naar een echte radeon 8500?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36596

Klinkt tof ,
maar het is dus niet getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 11:40
Op zaterdag 29 december 2001 12:10 schreef WebSniper het volgende:
Klinkt tof ,
maar het is dus niet getest?
Zelfde poste ie ook in het 8500 draadje ;)

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach jongens.....

Als je weer wat wilt flashen en ook gelijk wat verbeterde BIOSsen of overclocksettings wilt toevoegen op je Radeon 7500 of 8500 kaart, dan neem je toch een kijkje op mijn homepage:

www.home.zonnet.nl/Hoek89 :)

Yep, ik heb net de nieuwe flashradeon package geupload naar mijn website!

Om hem te downen ga je naar de brief van ATI op mijn site en gebruikt de link eronder!.... ;)

En voor de twijfelaars met een radeon 7500. Je kan ook eens proberen om een special modded 8500 bios te flashen. kan je eindelijk die braakliggende vertex en pixelshaders gebruiken.... ;) En mocht het niet werken, dan flash je gewoon weer terug naar je normale BIOS of een overgeklokkte 7500 versie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 17:11

TdV

Heeft iemand die biossen al getest voor de 7500? Vooral die gemodde 8500 versie? Hoeveel risico loop je en kan je je originele bios eerst backuppen om terug te flashen? Als dit kan wil ik wel een gokje wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00
Ik heb mijn 8500 BIOS wel gebackup met de oude versie van de radeonflasher. Dus ik denk dat die functie ook wel bij de nieuwe versie zit. Ik meen op J H's site te hebben gelezen dat wanneer een 8500 BIOS op een 7500 kaart niet echt wil werken dat je hem dan gewoon kunt terug flasher (correct me if i'm wrong).
Uitgaand van die tekst zou ik dus denken dat je kaart altijd wel wil opstarten na een succesvolle bios flash maar dat hij wel eens instabiel zou kunnen wezen met een 8500 BIOS en dat je daarom weer terug zou willen flashen.
Voor de flasher kun je ook op de link klikken in mijn sign.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ehm, nee, ik denk niet dat als ie echt een rare bios in zich heeft dat ie dan nog opstart. Dus laat iemand met een tweede pci videokaart dit eerst proberen, je kan namelijk wel met de pci kaart booten en dan de agp kaart flashen als het mislukt (of je onthoudt de handelingen die je moet doen en doet het blind :+ )

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Kwil ook een 7500 (tja, ben nu eenmaal anti-Nvidia en de Kyro II is niet echt snel meer) maar welke..

De Ati retail, oem of de Club3d?

en wat zijn zo'n beetje der verschillen (behalve ontbreken doos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan in principe never een ATI kaart mollen met een ander ATI BIOS. De reden is dat je nl. niet de gehele ROM update, het bootgedeelte blijft hetzelfde.

Ten tweede is de opbouw van een Radeon7500 bios hetzelfde als van een radeon 8500, dus de verschillen KUNNEN zitten in alleen de software. Is al eerder gebuerd, maar ik heb geen radeon 7500 om dat te testen. Kan alleen de hulpmiddelen leveren.

ten tweede kan je altijd een backup maken natuurlijk.

ten derde kan je ook je eigen overclock bios erop zetten of een orginele retail radeon 7500.

etc. etc...

gewoon downen en falshprogramma starten. de menu'tjes wijzen je wel door de rest heen. Je hoeft niet bang te zijn dat je per ongelukt flasht, want hij vraagd ALTIJD of je het zeker weet (j/n)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
Op zaterdag 29 december 2001 11:31 schreef John_Hoek het volgende:
Yes the radeon 8500 uses the R200 core
and the radeon 7500 uses the RV200 core!!!
Euh, what's new? Iedere review van dit ding vermeld dat de chip op deze kaart RV200 heet. Dit is echt al bekend vanaf de allereerste review van de kaart of zelfs nog daarvoor
THIS MEANS IN PRINCIPLE THAT THE CORE OF THE RADEON 7500 IS THE SAME AS THOSE FROM THE RADEON 8500!!!
Dat lijkt me dus niet. Dat zijn 2 heel verschillende versienummers. Betekent vooral dat ze allebei rond dezelfde tijd zijn uitgebracht, maar volgens mij zijn het toch echt 2 heel verschillende cores. Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst als iemand het test, maar ik schat de kans dat dit tot een Radeon 8500 gaat leiden op zo'n 5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Heeft iemand al een Radeon 7500 OEM bij Comptechworld gekocht. Ding kost €151,- en heeft gewoon een DVI/VGA en TV-out zoals de normale Radeon 7500. Ik vraag me af waar deze kaart precies op draait (kloksnelheden) en of ie echt built by ATI is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Op zondag 06 januari 2002 01:59 schreef martdj het volgende:
Heeft iemand al een Radeon 7500 OEM bij Comptechworld gekocht. Ding kost €151,- en heeft gewoon een DVI/VGA en TV-out zoals de normale Radeon 7500. Ik vraag me af waar deze kaart precies op draait (kloksnelheden) en of ie echt built by ATI is.
en wat verschil is met de club3d, die 5 euro duurder is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Op zondag 06 januari 2002 03:39 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:

[..]

en wat verschil is met de club3d, die 5 euro duurder is :)
Hun Club3D kaart schijnt geen DVI/VGA uitgang te hebben dus alleen de normale VGA en TV uit. Verder schijnt ie wel met een hogere core speed te draaien dan die OEM, maar die snelheden die ie noemde klonken alsof ie het over de 8500 had ipv de 7500 (250 MHz, 225 MHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

expertvision, wat houd dit precies in ???
Mijn pa heeft een ATi Radeon 7500 bij europc besteld maar daar staat expertvision in de naam.
Als het GEEN officiele ATi kaart is dan moet die hem gaan annuleren. Wie kan mij vertellen of het een officiele kaart is of niet ?
Er staat gewoon Retail bij enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Weet niemand antwoord ? Of ben ik te ongeduldig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Volgens mij is expertvision een powered by ati kaart, dus geen "echte ati kaart".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Op zondag 06 januari 2002 12:46 schreef martdj het volgende:

[..]

Hun Club3D kaart schijnt geen DVI/VGA uitgang te hebben dus alleen de normale VGA en TV uit. Verder schijnt ie wel met een hogere core speed te draaien dan die OEM, maar die snelheden die ie noemde klonken alsof ie het over de 8500 had ipv de 7500 (250 MHz, 225 MHz)
Niet waar, die club3d heeft gewoon vga+dvi+tvout uitgangen en hij draait op 270core/230mem. Hij klokt overigens prima over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Maar eh moet ik mijn bestelling annuleren of niet ?
Is die kaart even goed ? Anders annuleer ik hem en moet ik opzoek naar een andere winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Die club3d komt volgens de meerderheid (ik weet het dus niet zeker) uit de ati fabriek. Ik heb hem inmiddels geflasht naar retail versie (290/230 ipv 270/230) en nu is het dus dezelfde kaart in feite, je hebt er alleen wat minder voor betaald...als je niet teveel ervoor betaald zou ik hem houden (rond de 350 old fashioned guilders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker programma he. dat flashtooltje van mij.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Expertvision Radeon 7500 64 Mb DDR/TV
Retail

. 204.00

Bij europc.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30115

Kheb niet alles gelezen in de thread, maar dat flashen is toch eigenlijk helemaal niet nodig? :? Je kunt toch ook (als je dat wilt) Powerstrip gebruiken die het softwarematig voor je oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Op maandag 07 januari 2002 17:31 schreef Priyantha Bleeker het volgende:
Expertvision Radeon 7500 64 Mb DDR/TV
Retail

. 204.00

Bij europc.nl
204 euro??? das zon 450 pieken in oldschool money...daar heb je een echte built by ati 7500 retail voor, de club3d is vanaf 156 euro te krijgen volgens de pricewatch. Bespaar geld of kies dan voor een echte retail, ik heb gehoord (niks=zeker) dat de nieuwe zelfs 3.6ns geheugen hebben...(ipv 4ns)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Op maandag 07 januari 2002 17:13 schreef John_Hoek het volgende:
Lekker programma he. dat flashtooltje van mij.... ;)
Functioneerd prima, hoe kom je eigenlijk aan al die bios images??? Heb je zoveel kaarten of kan je die ergens downen, bij ati kan ik er niet veel van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Ik heb vandaag de ATI Radeon 7500 OEM ontvangen van CompTechworld. Ik heb nog nooit zo'n kaal pakket gezien. Alleen maar de kaart. Geen kabels, geen drivers, niets.
Core draait op 250 MHz, memory op 182 MHz. Da's dus beide aanzienlijk lager. De laatste ATI officiële driver wilde 'm niet herkennen. Er zat wel een ATI sticker op de fan. Verder zijn de laatste 2 getallen van het geheugen -55. 5.5 ns dus? daarmee zou 182 MHz dan ook het maximum zijn. Wat voor geheugen zit op de normale Radeons?

Wie heeft de Club3D Radeon 7500 van Comptechworld. Heeft dat ding gewone VGA+DVI/VGA+SVHS uitgangen zoals de normale Radeon 7500's? Op de site van Comptechworld staat die DVI/VGA niet genoemd en volgens hun verkoper zat die er niet op, maar die had ook de coresnelheid al fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Op woensdag 09 januari 2002 20:09 schreef martdj het volgende:
Ik heb vandaag de ATI Radeon 7500 OEM ontvangen van CompTechworld. Ik heb nog nooit zo'n kaal pakket gezien. Alleen maar de kaart. Geen kabels, geen drivers, niets.
Core draait op 250 MHz, memory op 182 MHz. Da's dus beide aanzienlijk lager. De laatste ATI officiële driver wilde 'm niet herkennen. Er zat wel een ATI sticker op de fan. Verder zijn de laatste 2 getallen van het geheugen -55. 5.5 ns dus? daarmee zou 182 MHz dan ook het maximum zijn. Wat voor geheugen zit op de normale Radeons?

Wie heeft de Club3D Radeon 7500 van Comptechworld. Heeft dat ding gewone VGA+DVI/VGA+SVHS uitgangen zoals de normale Radeon 7500's? Op de site van Comptechworld staat die DVI/VGA niet genoemd en volgens hun verkoper zat die er niet op, maar die had ook de coresnelheid al fout.
Ik heb die club3d (retail, met een svhs-->tulp kabel en driver cd en Rune) op de hcc gehaald bij comptechworld, die had vga/dvi en s-vhs uitgang, er zit 4ns geheugen op en draait standaard op 270/230 , de core is goed oc-baar maar het geheugen gaat niet echt hoger dan 235. Ik hoop dat je hiermee voldoende geinformeerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Op woensdag 09 januari 2002 20:49 schreef TdV het volgende:

[..]

Ik heb die club3d (retail, met een svhs-->tulp kabel en driver cd en Rune) op de hcc gehaald bij comptechworld, die had vga/dvi en s-vhs uitgang, er zit 4ns geheugen op en draait standaard op 270/230 , de core is goed oc-baar maar het geheugen gaat niet echt hoger dan 235. Ik hoop dat je hiermee voldoende geinformeerd bent.
Bedankt. Ik ga nog even de technische dienst van Comptechworld vragen, want die lijken wel te weten wat ze verkopen, maar dan misschien proberen deze oem te ruilen voor die club 3D. 4ns zou theoretisch op 250 MHz moeten kunnen.
Kun je die Club3D kaarten overigens ook flashen met het Radeon 7500 retail bios en worden ze dan overal herkend als Retail Radeon 7500?
In dat flashprogramma worden de oem Radeon 7500 kaarten ook genoemd met inderdaad mijn specs: Core 250 MHz, mem 180 MHz DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Is er trouwens iemand die me kan helpen met mijn TV-out probleem.
Ik heb dus zo'n Radeon 7500 kaart met S-VHS uit. Mijn TV heeft S-VHS in. Ik heb een 10 meter lange S-VHS kabel gekocht om van mijn computer naar mijn TV te gaan.
Wat doe ik:
- Ik zet mijn TV aan. Via menu (Philips tv) ga ik naar external en switch daar naar s-video.
- Ik zet mijn computer aan. Op het moment van opkomen van beeld zie ik even twee witte strepen over mijn TV lopen.
Daarna blijft het zwart.
. Windows XP wordt opgestart. Onder displays kan ik TV niet selecteren. Hij wil 'm dus niet herkennen.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Even 3DMark 2001 getest met mijn OEM Radeon 7500 op core 290 MHz, mem op 182 MHz. Score 2760 punten. Asus A7V moederbord, Duron 750 MHz, 256 MB Ram. Ik ben heel benieuwd hoe deze score zich verhoudt tot mensen met een vergelijkbaar systeem en een retail Radeon van ATI of Club 3D. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 21:41

Scighera

swim-bike-run

Sorry hoor, maar je bent genaaid (als ik me zo mag uitdrukken) een 7500 OEMdraait op 270/230MHz, een Retail op 290/230MHz en een VE op 230/183MHz. Jij hebt dus een 7500VE.Ik heb zelf deze ook gehad en de 3D-MArk2001 Scores zijn echt laag. Ik heb nu een Club3D en een score van 4403 in de default benchmark (kan nog heel wat aan gesleuteld worden, ben nog op zoek naar een voltage mod voor de memory)

TB 1333@1466
512MB PC133 CAS2
WinXP

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 00:06

Speedpete

was barman

Op donderdag 10 januari 2002 23:09 schreef martdj het volgende:
Even 3DMark 2001 getest met mijn OEM Radeon 7500 op core 290 MHz, mem op 182 MHz. Score 2760 punten. Asus A7V moederbord, Duron 750 MHz, 256 MB Ram. Ik ben heel benieuwd hoe deze score zich verhoudt tot mensen met een vergelijkbaar systeem en een retail Radeon van ATI of Club 3D. Anyone?
Tenzij je bent genaaid: ik zit in de buurt..

Heb een P3 667. 192MB SDram, 20 GIG Seagate 5400RPM, MSI MicroAtx met ApolloPro en Win 98 SE. Drivers van Oktober (ja ik weet het, oud)

Haal uit me kop ongeveer even veel punten met me Retail Radeon 7500 by Ati. Da's zekers wel de echte want ik heb:
-De doos gecontroleerd (stickertjes)
-Kaart zelf gechecked (is EXACT hetzelfde als de afb. op T.net :P)
-Alle gegevens gechecked (idd de RV200 core)

Het zou wel heel toevallig zijn als exact dezelfde kaart, met alle boekies en zooi in een bijbehorende dichte doos fake zou zijn, en dat de hardware ook nog es alles weergeeft zoals het zou moeten.

Kaart draait prima en ik ben er zwaar tevreden mee. Geen topprestaties maar daar kocht ik hum ook niet voor, m'n systeempie kan toch amper sneller aan. Ik draai iig de stukken snellere PC van me broer eruit...

Ik heb alles uitgebreid gechecked omdat ik hum heb gehaald bij PCL in Rotterdam (waar me Case ook vandaan komt) omdat in de Shop Survey die aziaten het niet goed doen.

Was trouwens de laatste die ze hadden, de vent achter me in de rij baalde als een stekker ('argh nee, hier hebben ze hem nog wel maar gaat ie net voor me neus weg!') >:)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 17-06 16:35
Een vriend van me heeft een Club3D, niet overgeklokt met de laatste officiele drivers van ATI, een AMD 1.4 GHZ, 512 MB DDR KT266 bordje en een 3dMark2001 score van 3677

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Processorsnelheid maakt natuurlijk een hoop uit. Mijn 3D Mark score komt als ik een 3d graphics accelarator comparison doe bij MadOnion gelijk uit met andere Radeon 7500's. Wel raar gezien het veel tragere geheugen. Core overklokken is geen probleem, draait nu standaard op 290 MHz, maar het geheugen is nauwelijks te overklokken zonder vastlopers in de 3D Mark benchmark. 182 MHz is de top.

De OEM heeft btw wel degelijk standaard 250 MHz core en 180 MHz ram. In de flashtool van John Hoek kun je 'm ook flashen als een oem ATI Radeon 7500 en dan heb je dus precies die kloksnelheden.
Echt genaaid voel ik me dus niet. Wel enigszins teleurgesteld over mijn trage geheugen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Op vrijdag 11 januari 2002 14:31 schreef Jochem het volgende:
Een vriend van me heeft een Club3D, niet overgeklokt met de laatste officiele drivers van ATI, een AMD 1.4 GHZ, 512 MB DDR KT266 bordje en een 3dMark2001 score van 3677
Met bijna dezelfde config (zie sig) haal ik 1000 punten meer...mischien nog wat verder tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 21:41

Scighera

swim-bike-run

De oem-plankjes moeten ook over op 230MHz geklokt DDR geheugen beschikken(Club3D heeft 4,0ns Hynix DDR geheugen)
De 7500VE heeft DDR geheugen dat op 180MHz is geklokt en nauwelijks hoger dan dat kan halen(Dit is het geval bij de Evil Master van Jupiter888, bekent van de HHC, staat ook nog een topicje van)
Je hebt dus echt een VE...

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15697

Ik ben zelf niet ontevreden over mijn score van 5196 met hetzelfde systeem.

Maar toch even een vraagje: een paar posts geleden vroeg iemand waarom het flash-proggie van John Hoek eigenlijk nodig is als je ook Powerstrip kunt gebruiken. Ik was benieuwd naar het antwoord, maar dat is er nog niet gekomen. Is er een extra voordeel aan het flashen naar een retail-bios behalve dat je als het ware standaard overclockt (of heb ik het niet helemaal begrepen)?

En heeft er al iemand de gemodde 8500-bios (zit ook als keuze-mogelijkheid in het flash-programma) geprobeerd op een Radeon 7500? Ben ik wel benieuwd naar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Op vrijdag 11 januari 2002 20:52 schreef RobbieS het volgende:

Maar toch even een vraagje: een paar posts geleden vroeg iemand waarom het flash-proggie van John Hoek eigenlijk nodig is als je ook Powerstrip kunt gebruiken. Ik was benieuwd naar het antwoord, maar dat is er nog niet gekomen. Is er een extra voordeel aan het flashen naar een retail-bios behalve dat je als het ware standaard overclockt (of heb ik het niet helemaal begrepen)?

En heeft er al iemand de gemodde 8500-bios (zit ook als keuze-mogelijkheid in het flash-programma) geprobeerd op een Radeon 7500? Ben ik wel benieuwd naar....
Je hebt een snellere proc en die ati's zijn processorafhankelijk als de ziekte. Draai je wel ook win2k? Welke drivers heb je...in het kort details graag!

Over dat flashen heb je zelf het antwoord al gegeven; dan is ie standaard overgeklokt en hoef ik dat ranzige powerstrip niet meer te installeren na iedere format en reinstall. Dat gemodde bios gaat denk ik niet werken, de RV200 core heeft een behoorlijk andere architectuur tov de R200 dus ik waag me er niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15697

Op vrijdag 11 januari 2002 22:42 schreef TdV het volgende:

[..]

Je hebt een snellere proc en die ati's zijn processorafhankelijk als de ziekte. Draai je wel ook win2k? Welke drivers heb je...in het kort details graag!
My System
Operating System Microsoft Windows XP
DirectX Version 8.00
Mobo Manufacturer
Mobo Model VT8366-8233
CPU AMD Athlon(tm) XP/MP/4 1403MHz
FSB 133 MHz
3D Accelerator RV200
Graphics Chipset ATI Radeon 7500
Driver Version 6.13.10.6011
Video Memory 64 MB
Resolution 1024x768 32bit
Memory 256 MB
Z-Buffer Depth 24bit
Texture Format Compressed
FSAA Disabled
Rendering Pipeline D3D Hardware T&L

Ik heb het maar even via copy gedaan...

Het is nu trouwens 5287 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Op donderdag 10 januari 2002 00:40 schreef martdj het volgende:
Is er trouwens iemand die me kan helpen met mijn TV-out probleem.
Ik heb dus zo'n Radeon 7500 kaart met S-VHS uit. Mijn TV heeft S-VHS in. Ik heb een 10 meter lange S-VHS kabel gekocht om van mijn computer naar mijn TV te gaan.
Wat doe ik:
- Ik zet mijn TV aan. Via menu (Philips tv) ga ik naar external en switch daar naar s-video.
- Ik zet mijn computer aan. Op het moment van opkomen van beeld zie ik even twee witte strepen over mijn TV lopen.
Daarna blijft het zwart.
. Windows XP wordt opgestart. Onder displays kan ik TV niet selecteren. Hij wil 'm dus niet herkennen.
Iemand enig idee?
Jippie! Eindelijk mijn TV-out probleem opgelost! Het bleek er uiteindelijk in te zitten dat mijn TV niks met de S-VHS ingang doet als de Scart kabel er aan de achterkant ook in zit. Scart kabel eruit en het loopt in kleur als een trein. :-)
Ik had daarna het idee dat ik 'm dan maar op mijn videorecorder kon laten binnenkomen, want dan kon die scartkabel erin blijven. Scartblokje gekocht (mijn video heeft geen S-VHS ingang) en jawel, zwartwit beeld. Toch maar een kabel voorin mijn TV dus. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31533

Ik heb een laptop besteld met een Ati Radeon 7500 er in. Zijn er nog meer mensen die al zoiets hebben? Ik ben nog op zoek naar goede tips/tweaks driver suggesties etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Het gaat niet goed met dit topic. We staan niet eens meer op de 1e pagina.

Ik heb vlak na een reinstall van Windows Me 3DMark 2001 weer eens gedraaid. Score: 2935
Vergeleken met andere mensen met die cpu snelheid en Radeon 7500 is dat hoog. Mijn tragere geheugen (slechts 180 MHz) heeft vooral negatieve gevolgen voor mijn Fill Rate (single & Multi texturing) en voor de Bumpmapping bechmark. Die zijn bij steeds lager dan bij anderen. De rest zit hoger. Hoe hoger je geheugen, hoe hoger die 3 benchmarks dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 17-06 16:35
Op vrijdag 11 januari 2002 20:52 schreef RobbieS het volgende:
:9~

Ongelooflijk! hoe kom je daar dan aan? Wat is je core snelheid? Ik haal max 4326 met 3dmark2001. De nieuwe ATI drivers: 5.13.01.3276 met een club3d radeon 7500. Ik heb de core geclockt op 320 Mhz en het geheugen... op 230 Mhz.. Maar ik durf niet echt hoger! Systeempje van TB1400 met KT266 bordje met 512 Dyne-Elec geheugen. DX8.1 en natuurlijk default 3dmark settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 15:00
Goeie tread, maar ik wil graag weten hoe de tv-out van de radeon is (1024x768x16 ??) en of de 2d ongeveer het zelfde is.(is al twee keer eerder gevraagd maar nooit beantwoord) Ik heb de club 3d te koop gezien met dvi en zonder
( http://www.comptechworld.nl/nieuwshop/winkel_40.shtml bv ).

Enige nadeel is dat het geheugen vaak maar een paar mhz sneller wil terwijl ik van de build by ati veel resultaten heb gezien van 260!
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Ik heb wel door dat je goed moet opletten wat je koopt! Zo denk je een goeie built by ati te hebben gevonden, bedoelen ze powerd, of ve of 7200 of andere crap. Denk dat het de meest teruggestuurde kaart is *D Een originele ati is echt niet zomaar 50 euro goedkoper dan ergens anders.

Ik snap dit beleid van ati niet helemaal :?

Veel foute aanduidingen zijn te vinden op prijsindex.net (of com), kun je wel vaak denken een koopje te vinden (voor 10 min of totdat je de kaart krijgt |:(

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30177

Ik begin me toch af te vragen welke 7500 ik nu dan heb.
Ik heb een Club3D Radeon 7500 van Comptechworld met VGA en 2 TVout's.
Als ik powerstrip open geeft deze als standaard klokfrequenties:

-core:306mhz
-mem:200,25mhz

Dit voldoet dus zowel niet aan de gewone als aan de VE specificaties. De core kan ik verhogen tot 340 ofzo, maar het geheugen wil niet verder dan 210

:? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En volgens Rage3D heb ik 180mhz geheugen en 230 core
Is dit een VE? ben ik genaaid?
Heb toch gewoon de Comptechworld Club3D Radeon 7500 TV-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
230/180 is ve, dus terugsturen die hap en ruilen voor een echte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 19 januari 2002 13:40 schreef ReallyStupidGuy het volgende:
230/180 is ve, dus terugsturen die hap en ruilen voor een echte.
*vloek*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
Dit is zo ongeveer de dertigste keer dat ik lees dat iemand de ve versie heeft maar dacht de normale te krijgen.

Ik vind het dus ok dat ati op de geforce manier wil gaan werken maar er zijn nu wel erg veel bedrijven die net doen of ze een build by ati kaart verkopen en dan een andere opsturen (club3d als je geluk hebt). Dus blijkbaar als er ati radeon 7500 staat zou je elke kaart uit het assortiment kunnen krijgen van een willekeurig merk!
En blijkbaar mag dat van ati :?
Ik wil hem ook kopen (de club 3d of build by ati) maar ben dus :D dat ik een beetje gelezen heb over dit onderwerp.

Dus nog een keertje:

ATI RADEON, LET OP WAT JE KOOPT!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Op zaterdag 19 januari 2002 12:49 schreef deNova het volgende:
En volgens Rage3D heb ik 180mhz geheugen en 230 core
Is dit een VE? ben ik genaaid?
Heb toch gewoon de Comptechworld Club3D Radeon 7500 TV-out
Als je op de Club-3D site kijkt zie je dat deze kaart daar Radeon 7500 VE heet. Ik heb CTW al gemaild dat ze dat op hun site ook erbij moeten zetten, maar dat hebben ze dus nog steeds niet gedaan.
Ik heb de OEM van CTW. Die draait standaard 250 core, 182 mem. Ik heb 'm geflasht met een officiele ATI oem bios en de core op 290 MHz gezet en nu doet ie het eigenlijk wel gewoon goed, ook al is de fillrate lager dan van de echte ATI retail kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45637

Asl het goed is krijg ik morgen van jrplatform een echte ATI radeon 7500 retail versie.
225 euro compleet met bezorgen.
Volgens dat bedrijf is het exact de kaart en verpakking als op de ati site, waar de kaart 199$ kost, als je die laat verzenden + 50$ en ze zijn niet vooradig, backorder.

Ik denk dat ik goede deal heb gesloten.

Graag reacties.

Wouter Jan Wessels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
Heeft iemand al uitgevonden hoe belangrijk de snelheid van het geheugen is op een radeon?

Voor zover ik heb kunnen ontdekken klokken de club3d en build by ati beiden goed over op de core maar laat de club3d het ofweten met het geheugen. Ik weet dat bij de geforce het geheugen vaak de botleneck is maar hoe belangrijk is dit bij de radeon? Is het ca. 75 euro extra waard? Of behaal je door de core omhoog te zetten ook een goeie prestatiewinst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Op woensdag 23 januari 2002 14:49 schreef ReallyStupidGuy het volgende:
Heeft iemand al uitgevonden hoe belangrijk de snelheid van het geheugen is op een radeon?
In 3DMark 2001 is de rol van het geheugen klein. Mijn Radeon 7500 met core op 292 MHz en geheugen op 181 MHz (en dat gaat niet hoger zonder 3DMark te laten vastlopen) scoort beter dan andere Radeon 7500, Duron 750 MHz systemen in de 3DMark 2001 database. Als ik de individuele scores vergelijk zijn mijn Fill rate en de bumpmapping benchmarks lager. De rest is hoger (mijn systeem loopt blijkbaar snel voor een 750 MHz systeem). Wat je daar 'In Real Life' van gaat merken weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
Bedoel je dat je hoger scoort dan systemen met het geheugen op 230?! Als dat zo is dan zou ik dus zeker voor de club3d kunnen gaan!

Bedankt voor de reactie, nog meer mensen met ervaring op dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Club3d, er zijn zo veel club3d versies dat ik ervan af heb gezien.
Wel heb ik een mailtje gekregen van een leverancier, die beweerde dat de ATI OEM versie, hetzelfde is als de retail, alleen zonder support en zonder extra's.
Ik geloof dat niet helemaal, dus gekozen voor originele ATI Radeon 7500 Retail.

Groetjes,

Wouter Jan Wessels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
Maar je hebt de build by ati gekocht voor 75 euro extra t.o.v. de club3d retail, das 165 pieken extra....... Ik zou ook liever de echte ati hebben maar ik heb begrepen dat het enige verschil het geheugen en de default core speed is. De core schijnt meestal prima te draaien op 300+ alleen het geheugen krijgen veel mensen niet hoger dan 230-235 t.o.v. 250+ voor de build by ati. Dus vraag ik me af hoe groot de verbetering in prestatie is waneer het geheugen een stukkie sneller loopt op de 7500 chipset.

En of ik dus moet wachten totdat ik genoeg geld heb om de orginele te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Vraagje, die Club3d voor 165 euro bij Exile... is dat iets?

Kheb nu nl 175 euro en kwil een nieuwe 3d kaart... en die zou ik dan al snel kunnen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Voor zover ik weet zijn er van club3d twee versies van de 7500 te krijgen. Ten eerste de "gewone" versie op 270/230 die ik ook heb en ten tweede de "low-profile" versie op 230/180, deze ziet er ook anders uit, behoorlijk wat minder hoog en de geheugen chips zitten rechts naast de gpu (al staat dit onderscheid niet meer op hun site)

En de groeten en je naam eronder doen hoeft niet hoor Wouter Jan Wessels , zie de faq:

http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Op woensdag 23 januari 2002 15:38 schreef ReallyStupidGuy het volgende:
Bedoel je dat je hoger scoort dan systemen met het geheugen op 230?! Als dat zo is dan zou ik dus zeker voor de club3d kunnen gaan!

Bedankt voor de reactie, nog meer mensen met ervaring op dit gebied?
Als ik nu zou kiezen, zou ik waarschijnlijk voor de Club 3D retail gaan met DVI. Dan heb je namelijk naast sneller geheugen ook nog de mogelijkheid om er een tweede monitor op aan te sluiten. Het verschil met de met de build by ATI retail zou ik wel op zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 23 januari 2002 22:51 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Vraagje, die Club3d voor 165 euro bij Exile... is dat iets?

Kheb nu nl 175 euro en kwil een nieuwe 3d kaart... en die zou ik dan al snel kunnen hebben
Misschien heb ik niet goed begrepen wat je zegt, maar er zijn zoveel 3-d versies van zoveel merken dat ik daar niet op kan vertrouwen, voorheen stond bij ATI op de site een 3d versie, die is nu weg, inclusief de ATI doos.

Ik heb als het goed is vanavond de echte retail, zo niet gaat ie weer terug, later zal ik wel proberen een performance test uit te voeren, maar daar heb ik nog geen ervaring mee, ik weet bijvoorbeeld niet of je sysyteem dan kaal out of de box geinstalleerd moet zijn, zo ja, dan voer ik die test niet uit.

Laat eens een link zien waar die 3-d kaart wordt verkocht waar je zo enthousiast over bent, want naar ik heb begrepen kun je beter een OEM versie kopen, minder tot geen support, geen drivers of kabeltjes, maar volgens verkoper in USA exact dezelfde kaart als retail. Gebruikt voor systeembouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Tis een radeon 7500 van club3d, staat bij www.exile.nl te koop...

Maar ondat ik al over 10 verschillende 7500's heb gehoort wil ik graag even weten welke uitvoering dat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 24 januari 2002 14:48 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Tis een radeon 7500 van club3d, staat bij www.exile.nl te koop...

Maar ondat ik al over 10 verschillende 7500's heb gehoort wil ik graag even weten welke uitvoering dat is
Tja, wat ik nu een beetje mis in dit bericht is dat je niet hebt uitgezocht welke kaart het is.
Ik denk dat je dat gewoon aan ze kan vragen, gewoon vragen van welke leverancier ze die kaart betrekken of welke fabrikant op de verpakking staat, wat erbij geleverd word, hoe de kloksnelheden zijn, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tip.... Koop een Radeon 8500!

dan weet je wat je krijgt, toch?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Op donderdag 24 januari 2002 16:01 schreef wwessels het volgende:
Tja, wat ik nu een beetje mis in dit bericht is dat je niet hebt uitgezocht welke kaart het is.
Ik denk dat je dat gewoon aan ze kan vragen, gewoon vragen van welke leverancier ze die kaart betrekken of welke fabrikant op de verpakking staat, wat erbij geleverd word, hoe de kloksnelheden zijn, enz.
In dit geval onwaar. Club 3D Radeon 7500 DVI/TV out is namelijk heel specifiek. Dat is dus gewoon een Club 3D Radeon 7500 met DVI en TV uit uitgang en die lopen altijd op core 270 MHz, mem 230 MHz. Club 3D is de leverancier. Dat staat er hier dus duidelijk bij. Kan geen twijfel over zijn.
Je hebt ook de Club 3D versie met alleen een TV uit en die loopt op core 230 Mhz, mem 180 MHz ofzoiets, maar dat is dus deze niet. Kertstmanneke kan deze dus gewoon kopen.

Wat betreft WWessels verhaal over en ATI OEM. Daar moet je dus wel mee uitkijken. Ik heb ook wat verkocht wordt als een ATI OEM. Ziet er exact hetzelfde uit als de kaart op de ATI website. Zit ook een ATI sticker op de fan. Niettemin core standaard op 250 Mhz en geheugen op 180 MHz en dat geheugen kun je dus echt niet overklokken tot 250. De Oem kaart kan dus iets heel anders zijn dan de retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Op donderdag 24 januari 2002 19:15 schreef martdj het volgende:

[..]

In dit geval onwaar. Club 3D Radeon 7500 DVI/TV out is namelijk heel specifiek. Dat is dus gewoon een Club 3D Radeon 7500 met DVI en TV uit uitgang en die lopen altijd op core 270 MHz, mem 230 MHz. Club 3D is de leverancier. Dat staat er hier dus duidelijk bij. Kan geen twijfel over zijn.
Je hebt ook de Club 3D versie met alleen een TV uit en die loopt op core 230 Mhz, mem 180 MHz ofzoiets, maar dat is dus deze niet. Kertstmanneke kan deze dus gewoon kopen.

Wat betreft WWessels verhaal over en ATI OEM. Daar moet je dus wel mee uitkijken. Ik heb ook een kaart die verkocht werd als een ATI OEM (bij Comptechworld). Ziet er exact hetzelfde uit als de kaart op de ATI website. Zit ook een ATI sticker op de fan. Niettemin core standaard op 250 Mhz en geheugen op 180 MHz en dat geheugen kun je dus echt niet overklokken tot 250. De Oem kaart kan dus iets heel anders zijn dan de retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 14:09
Ik heb Exile Computer Systems maar eens ff gemaild, want ik wou daar ook misschien een Radeon 7500 aanschaffen van Club3D ..
----- Original Message -----
From: Ruud Bijnen
To: info@exile.nl
Sent: Thursday, January 24, 2002 4:16 PM
Subject: Club3D ATI Radeon 7500 64MB DVI TV-Out

Geachte meneer/mevrouw,

Ik zat er aan te denken om de "Club3D ATI Radeon 7500 64MB DVI TV-Out" bij Exile Computer Solutions te bestellen, maar voordat ik dat doe zou ik graag willen weten welk model het PRECIES is van Club3D. Er schijnen nl verschillende versies op de markt te zijn. Zou U mij kunnen vertellen op welke MHz de core en RAM loopt bij deze versie (testen dus)? Zo weet ik zeker dat ik de goede bestel, en ben ik (vrijwel zeker) tevreden met mijn aankoop.

Met vriendelijke groet,
Ruud Bijnen
En ik kreeg daar de volgende reactie op :
die we nu hebben is 250/250 maar we laten hem hier zonder problemen op 275/275 draaien middels een oc util....
john
Zijn die 250/250 niet een beetje raar?, ik ben die snelheden nog niet echt tegen gekomen als standaard. Of vergis ik me nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
Ik wil die radeon 7500 met 250/250!!! :9
Als die verkopers niet in de war zijn met de 8500 :?

enne...... http://www.club-3d.nl/index2.php geeft wat info over de beschikbare versie, dus blijkbaar krijg je of een 7500 met 270/230 (DVI en TV-Out) of een lichtere versie met 200/183.
De echte 7500 build by ati heeft 290/230 en kan veel geklokt worden op 320/260 tov de club3d 320/235.
resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Blijkbaar krijg je dus ook altijd een light versie wanneer er alleen een tv-out op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafioso
Hmm toch vreemd dat die verkoper zegt dat hij 250/250 is, dat de core op 250 loopt geloof ik wel, maar ook het ram standaard op 250 lijkt we mat sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
Heb je al een nieuw mailtje gestuurd om te vragen of ze dat zeker weten?
Please, laat het waar zijn! :z Ik wil die kaart! :9~ Voor 165 euro! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Op donderdag 24 januari 2002 20:01 schreef ReallyStupidGuy het volgende:
Heb je al een nieuw mailtje gestuurd om te vragen of ze dat zeker weten?
Please, laat het waar zijn! :z Ik wil die kaart! :9~ Voor 165 euro! :9~
Kwillum ook!

Maar kan pas na weekend bestellen... dan weet ik hoeveel geld het weekend mij gekost heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
Net een repy gekregen, ze waren dus in de war met de 8500 :o (mag ook wel met mijn bestelling! :9 ), en ze zouden de 7500 nu gaan testen.
Waarom lukt het nu nooit om een een superonderdeel voor een bodemprijs te kopen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafioso
Hmm ben ik ff blij dat ik nog nix heb gesteld :) .. weet jij zekere dat jij niet bij Exile werkt ;) (gezien je nick :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
Als hun 7500 gewoon de retail versie is bestel ik hem nog wel daar. De goedkoopste en gratis verzending als je vooruitbetaald. En redelijk in de buurt (voor mij).

En, wie weel, misschien krijg ik per onGELUK een 8500....... :z

En ik vraag het nog maar een keertje, weet iemand hoe belangrijk het geheugen op een radeon 7500 is voor de overall preformance? (oc en benchmarks) Want ik wil weten of een build by ati die 50 euro extra wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu de echte ATI Radeon 7500 Retail. :)

En geloof me ik zit flink in de puree.

Heb alles geprobeerd, echt alles, maar onder 2000 krijg ik hem niet aan de praat.

Het probleem is volgens mij dat na installatie van de drivers een te hoge refresh rate wordt ingesteld, waardoor ik een zwart scherm krijg en een melding van mijn monitor op het moment dat je normaal een login scherm zou krijgen.
Je ziet dus het begin opstartscherm van w2k nog wel.

2 monitors geprobeerd, Philips 107E en Daewoo, allebei zelfde probleem. Alleen Philips meld keurig terug dat:
Frequency is out of Range (75K / 144HZ)

Ik begin spijt te krijgen van mijn optimistische aankoop, ik heb nu wel de kaart die ik graag wilde, maar ik krijg dus niet het beeld waar ik op hoopte, ik kan nu alleen een generieke vga driver gebruiken, niet van ATI :(

Heb 24 minuten in wacht gehangen bij ATI USA, en toen boos de hoorn erop gegooit. :( niemand stond me daar te woord, alleen in het begin, daarna lieten ze me dus zo lang wachten dat ik het niet meer kon betalen... :( terwijl ik had gezegd dat ik uit nederland belde.

Veilige modus, vga modus, safe mode, bios instellingen, laatste drivers agp, laatste drivers ati, alles geprobeerd.

HELP HELP HELP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
[qoute] Heb 24 minuten in wacht gehangen bij ATI USA, en toen boos de hoorn erop gegooit [/quote]

Dat zal ze leren >:)

Waarom stuur je niet gewoon een mailtje aan ati?

Heb je de refresh rate al handmatig ingesteld onder monitor eigenschappen?(dus installeren drivers en in veilige modus instellen)
Of probeer eens wat andere drivers (eerder of later)

Heb je al een tv aangesloten, ik heb ook iets gelezen dat ie dan standaard op 50 hz start, misschien kan dat ook een monitor probleem geven. Of installeer gewoon xp, is zowiezo beter!

Of een harde trap tegen de monitor (lost het probleempje niet op maar helpt erg goed tegen de frustratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafioso
hee ReallyStupidGuy, heb je eigenlijk al antwoord gehad op je mailtje naar Exile, over op welke kloksnelheid die kaart nou loopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is mijn configuratie, dat van die t.v. lijkt me een goede tip, ga ik proberen, bedankt!

Specificaties van mijn huidige configuratie:

Moederboard: MS-6340 v1.0
http://www.msi.com.tw/support/manual/manual.php?model=MS-6340M+V5.0

Geheugen 512 MB Kingston PC133 DIMM CL3

Harde Schijf:
1x20 Gig Maxtor, ata 66/100
1x40 Gig Maxtor, ata 66/100 7200 toeren.

Processor:
AMD Athlon 850 MHZ/200 FSB/Socket A &FAN

Monitors ter beschikking:
Philips 107E, Daewoo 710B

Drivers:
Nieuwste AGP drivers
ActiveX 8.x nieuwste versie
Nieuwste ATI drivers

3com Netwerkkaart 3c905TX

Tja, voor meer info stuur ff reactie probeer ik het te achterhalen.

Het enige wat ik niet heb gedaan is de bios met nieuwste versie flashen, omdat ik A, geen

goede dos bootflop meer heb, en B, niet duidelijk is welke bios versie ik dan nodig heb, en

C, ik nergens iets heb gevonden waarin staat dat ik dat nodig heb om de ATI Radeon 7500

Retail aan de praat te krijgen.
Op zaterdag 26 januari 2002 14:07 schreef ReallyStupidGuy het volgende:
[qoute] Heb 24 minuten in wacht gehangen bij ATI USA, en toen boos de hoorn erop gegooit
Dat zal ze leren >:)

Waarom stuur je niet gewoon een mailtje aan ati?

Heb je de refresh rate al handmatig ingesteld onder monitor eigenschappen?(dus installeren drivers en in veilige modus instellen)
Of probeer eens wat andere drivers (eerder of later)

Heb je al een tv aangesloten, ik heb ook iets gelezen dat ie dan standaard op 50 hz start, misschien kan dat ook een monitor probleem geven. Of installeer gewoon xp, is zowiezo beter!

Of een harde trap tegen de monitor (lost het probleempje niet op maar helpt erg goed tegen de frustratie)
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34485

Om op een korte termijn een antwoord te krijgen op zo'n probleem als hierboven kun je beter niet afhankelijk zijn van een nog te ontvangen mail van ATI HELPDESK :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
Ik heb nog geen reactie gehad behalve dat ze de 8500 snelheden hadden doorgegeven...

Ik heb ook al gezien dat ze nu 2 versies hebben, tv-out en dvi-tvout, en de dvi tv-out is zo'n 10 euro duurder geworden.....En dat terwijl ik zat te wachten op de snelheden :( Ik had gewoon direct moeten bestellen, als de kaart dvi-tvout heeft dan moet ie volgens club-3d op 270/230 draaien |:(
Ik heb ook een build by ati gevonden voor 200 euro ( http://www.acesonline.nl ), alleen zijn de verzendkosten belachelijk hoog (26,22) maar als er nog 2 mensen in de buurt van Groningen interesse hebben word ie echt 200 euro

Over die refresh rate, als je die gewoon insteld bij monitor eigenschappen zou die toch moeten werken (gewoon op 75 hz zetten). Maar ik neem aan dat je dat al hebt geprobeerd.... Ander druk je hem even in een andere pc, als je dan hetzelfde probleem hebt weet je dat ie terug kan.

Weet iemand trouwens al wat meer over hoe belangrijk de klok van het geheugen is op de 7500? Ik blijf dit gewoon vragen totdat ik antwoord heb! (misschien is er iemand die een club kaartje is wil testen met 200 op het geheugen en de verschillen wil doorgeven??) Het is belangrijk omdat het geheugen van de build by ati beter schijnt te klokken (ati: vaak 260 club:meestal max 235) maar wel 40 euro duurder is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 26 januari 2002 18:40 schreef MeKnowHow het volgende:
Om op een korte termijn een antwoord te krijgen op zo'n probleem als hierboven kun je beter niet afhankelijk zijn van een nog te ontvangen mail van ATI HELPDESK :Z
Wat ik ook heb ontdekt, is dat er volgens mij een deel van de NVidia drivers achter is gebleven, want met die ATI card kreeg ik een foutmelding van een runtime dll, nclocks en nog iets, die foutmelding kreeg ik niet toen ik de Nvidia kaart er weer in had gezet.
Misschien kan iemand hier iets mee???

Ook kan ik 1 driver in add-remove programs van ATI niet meer verwijderen, foutmelding is:
Unable to uninstall older non-ATI display drivers

Wie kan hierbij helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 26 januari 2002 18:51 schreef wwessels het volgende:

[..]

Wat ik ook heb ontdekt, is dat er volgens mij een deel van de NVidia drivers achter is gebleven, want met die ATI card kreeg ik een foutmelding van een runtime dll, nclocks en nog iets, die foutmelding kreeg ik niet toen ik de Nvidia kaart er weer in had gezet.
Misschien kan iemand hier iets mee???

Ook kan ik 1 driver in add-remove programs van ATI niet meer verwijderen, foutmelding is:
Unable to uninstall older non-ATI display drivers

Wie kan hierbij helpen???
Ook geprobeerd met s-vhs kabel naar t.v. op te starten, tot aan het laatste blauwe blokje beeld op t.v. en op monitor, daarnaa, op t.v. scrambled beeld, en op monitor zwart beeld.

Wie helpt me...

O, ja, ik gebruik nu weer de Nvidia Vanta Vanta/LT kaart, en dan werkt alles ok, en zelfs monitor info is weer correct Philips 107e, ik heb niets gemerkt van een driver installatie na het plaatsen van deze oude kaart, alles werkte meteen goed, is dit een aanwijzing???
Ook niet meer die nvclock of nclock foutmelding...

Wie helpt????
Ik zal ook een mailtje sturen naar Micro-Star International.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 26 januari 2002 18:57 schreef wwessels het volgende:

[..]

Ook geprobeerd met s-vhs kabel naar t.v. op te starten, tot aan het laatste blauwe blokje beeld op t.v. en op monitor, daarnaa, op t.v. scrambled beeld, en op monitor zwart beeld.

Wie helpt me...

O, ja, ik gebruik nu weer de Nvidia Vanta Vanta/LT kaart, en dan werkt alles ok, en zelfs monitor info is weer correct Philips 107e, ik heb niets gemerkt van een driver installatie na het plaatsen van deze oude kaart, alles werkte meteen goed, is dit een aanwijzing???
Ook niet meer die nvclock of nclock foutmelding...

Wie helpt????
Ik zal ook een mailtje sturen naar Micro-Star International.
Heb met powerstrip oude adapter op 85 refresh rate gezet, en werkte zelfs op 100, alleen dan beeld iets kleiner, de waarschuwing is echter kapot gegaan, of niet meer aanwezig, daar baal ik wel van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
meknowhow, jij hebt een build by ati!!!!

Wat is je mom clock en helpt het veel? Als ie goed oc-ed dan neem ik de original!

En voor Wessel,

Format c:
en installeer gewoon xp. (heeft driver rollback) Gratis te downloaden @ kazaa !! (incl. trojan)
(of maak een dual boot)
Of installeer de geforce drivers opnieuw en probeer de ati kaart nog een keer te installeren (wie weet werkt het)
Of geef een rotschop tegen je pc
Of bel Ati ur service >:)
Of ga in je registry zoeken en verwijder de drivers handmatig
Of.............sorry, geen ideetjes meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
wessel,

Wat mij betreft hoef je jezelf niet steeds te quoten, zo vergeetachtig ben ik ook weer niet..

VIA chipset?
Probeer eens nieuwe 4 in 1 drivers?
(Toch nog een ideetje :D )

En wat voor waarschuwing is kapot????????
En waarom pas je de refreshrate aan met powerstrip, probeer het eens bij monitor eigenschappen ofzo. Of installeer je monitor is opnieuw.

Ik barst van de ideetjes, ik kan je zo een weekend bezighouden :) Verveel je je in ieder geval niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe, tja ideetjes zijn leuk :)

Want daar zou altijd een goed idee bij kunnen zitten.

Ik heb nu met een tooltje alle ATI shit verwijderd en de nvidia troep ook, toen heb ik ook nvidia adapter verwijdert, en shutdown gedaan.
Machine uitgeschakeld.
Oude nvidia kaart verwijdert uit agp slot.
Toen ATI Radeon 7500 retail geplaatst in agp slot.
opgestart, weer zelfde probleem, bij laatste blauwe blokje zwart scherm, ook op t.v.

Ik heb met een tooltje nog 1 ati startup filetje gevonden en ook verwijdert.

Maar ik wacht tot ik meer recties heb gehad voordat ik de volgende poging waag, nu weer oude vanta/lt agp kaart geinstalleerd.

Wie kan me helpen de ATI Radeon 7500 op mijn systeem met w2k aan de praat te helpen???

HELP
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafioso
Formateren ? is opzich wel zo lekker ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
format c:

Het is een hoop werk maar het voelt goed als je weer een nieuw en schoon systeem hebt.

En ach, als je wegloopt als windows en office ed. geinstalleerd worden valt het ook wel mee. Gewoon een middagje af en toe klikken..

Ik had al bijna de radeon van comptechworld besteld toen ik de volgende zag staan http://193.158.75.21/cgi-bin/mindstore.storefront/DE/Product/0005376 (duits). Lijkt me bijna onvoorstelbaar goedkoop dus maar weer eens een "weet je dat zeker" mailtje gestuurd in m'n beste duits. Komt over de prijs nog wel 20 euro verzendkosten en zo'n 5 euro voor het overboeken. Is dan nog steeds flink goedkoper dan op pricewatch (lang leve de EU :) )

De verzendkosten hakken er in, dus ik wil graag met iemand anders bestellen (mits ik een mailtje terug krijg dat het een echte en goeie is van mindfactory) maar hoe wordt dat meestal geregeld?
Ik heb niet genoeg geld (student, dus altijd te weinig) om twee of drie kaarten even voor te schieten maar ik kan me ook voorstellen dat niemand zin heeft om het geld gewoon aan me over te maken, want wie weet pak ik dan het eerste vliegtuig naar een zonnig eiland om daar te rentenieren.
8-)
Maar in duitsland bestellen scheelt zowiezo, kijk zelf maar:
http://www.computerchannel.de
en
http://www.hartwarehunter.de/index.html?id=catalog&selection=g4s3p4735
alleen de betaling en verzending kost natuurlijk meer, maar als dat valt te delen zijn we allemaal goedkoper uit.
Mail me als je interesse hebt: francoismeijerink@hotmail.com , alleen zit ik nog met het afrekenen... ik ben te vertrouwen maar hoe weten jullie dat? Als ik moet bestellen geef ik zowiezo wel m'n adres aan de mensen die me geld geven, kan je me altijd gaan meppen als je de kaart niet zou krijgen :)

Mafioso, jij zoekt nog een kaart (toch?), wat vind jij van m'n plan? Als ik er twee bestel scheelt het al zo'n 10 euro, en dan hou ik rekening met 5 euro verzendkosten in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafioso
Ik heb nog niet gekeken op die site, maar als het niet al te duur is lijtk het wel OK. btw ik kan dus GEEN duits .. heb r wel paar jaar les in gehad, maar ik kan net zo goed duits al arabisch ed (helemaal NIET dus)

[edit->] Oke ik heb het beetje beken, en ziet r opzich wel goed uit, ik vind het toch wel beetje riskant om in het buitenland te bestellen. Als er iets mis is met het product kost het je weer veel geld om dat ding terug te sturen, en duurt allemaal weer erg lang enzo.

Ik was trouwens van plan om niet meer dan € 200,- te besteden (inc. verzendkosten en andere bijkomende kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
Ik ben ook niet zo goed in duits maar het is me gelukt om in het duits te vragen of de klok op 290/230 loopt en of het een origenele ati is, als ze dit nou morgen bevestigen (het plaatje lijkt goed) dan ga ik daar zeker bestellen. Maar natuurlijk wil ik graag die paar eurotjes extra besparen (bijna net zo verslavend als een paar extra mhz)

Ik hoop maar nix want het is wel errug goedkoop!!(zelfs op amerikaanse homepages is ie duurder)

Maar begrijp ik dat je wel samen wilt bestellen?
Ik wel, en hoewel ik niet goudeerlijk ben zal ik je niet oplichten (t is zowiezo te weinig om van te rentenieren)

toevoeging

Ik heb even in een routeplanner gekeken, vanaf groningen is het maar 2 uurtjes rijden. Dat lijkt me nog wel te doen.
Ikzelf heb alleen een fiets, maar misschien kan het dan ook wel uit om zelf even heen en weer te rijden met een auto van m'n ouders. Kan ik gelijk even zien hoe hard de auto van m'n vader nu werkelijk kan :9 .
Even rekenen 1:12 met lpg...... 200:12x.50 = zo'n 10 euro.
Scheelt toch een hoop en kan ik gelijk de kaart controleren.
En ik heb al eerder koelspullies besteld in amerika, zelfde idee:was ook goedkoper dan nederland.

Maar om er nou naartoe te rijden (kost me 4 uur) om 15 euro uit te sparen, ik weet het niet, ik denk er nog over.

ik zoek nog steeds mede geinterreseerden als het werkelijk is wat ze zeggen (staat wel bij de aanbiedingen dus het zou kunnen kloppen) wel snel reageren aub! Zodra ik zeker weet dat het em echt is bestel ik em!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 12:42

C0nscious

Mysteryman.

Zo te zien is hij bij BBS Nederland rond dezelfde prijs.

VGA AGP Club3D ATI Radeon 7500 64M D/T 175,33

[ Edit: oh, het ging over de 'echte' ATI, nm ]

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
15 euro duurder en het is geen build by ati. Ati schijnt hogere geheugen clocks aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34485

Ik heb 2 x Built by Ati dat is correct.
Het bevalt mij uitstekend :) Mijn broertje heeft de 7500 en ik de 8500 :) ATI-FAMILY :P
De 7500 loopt std al sneller als die van de LE / Apollo / Club3d dus die is niet overgeklokt. De mijne liep 275/275 maar die heb ik met de standaard koeler van de ati op 299 / 299 staan. :) ATI ROXXXX :9
Op zaterdag 26 januari 2002 19:04 schreef ReallyStupidGuy het volgende:
meknowhow, jij hebt een build by ati!!!!

Wat is je mom clock en helpt het veel? Als ie goed oc-ed dan neem ik de original!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 12:42

C0nscious

Mysteryman.

Op zondag 27 januari 2002 17:32 schreef ReallyStupidGuy het volgende:
15 euro duurder en het is geen build by ati. Ati schijnt hogere geheugen clocks aan te kunnen.
Goedkoper als je de verzendkosten vanuit Duitsland erbij rekent.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.