Voor alle vragen over de Club3d:
[topic=309946/5/25]
[topic=309946/5/25]
The Flying Dutchman
Thx:)Op donderdag 13 december 2001 12:13 schreef HPE het volgende:
Voor alle vragen over de Club3d:
[topic=309946/5/25]
Anoniem: 24404
Hier te downen btw: http://www.tweakers.net/meuktracker/1363Op donderdag 13 december 2001 13:44 schreef The_Flying_Dutchman het volgende:
Heeft iemand nog die nieuwste VIA 4-in-1 drivers (4.36) geprobeerd?
Verhelpen deze heeeeeeel toevallig ook dat vervelende 'infinite loop' probleem (winXP)? Ik wordt er namelijk doodziek van... de keuze is: of geen OpenGL games spelen of kans lopen dat je systeem helemaal vast klapt tijdens het spelen van 3d games.
Maarja, ik wil dus wel OpenGL games spelen, maar ik wil bijvoorbeeld ook Colin McRae 2 spelen... en die combinatie is nu onmogelijk.
The Flying Dutchman
Anoniem: 2211
Anoniem: 24404
Ik gebruik de standaard 3276 drivers van ATI, de Via 4-1 436 drivers. Direct3d en OpenGL ingesteld op beste performance en altijd wachten op verticale sync uit.Op donderdag 20 december 2001 22:15 schreef Toulinash het volgende:
ik zie allemaal mensen die 4400+ halen bij 3DMark2001
ik heb nu een Athlon XP1800+ 256DDR Jetway 866 DDR mobo en een ATi Radeon 7500 maar ik haal maar 3961 1042x768
weet iemand WELKE drivers ik allemaal moet istallen om dit systeem OPTIMAAL te laten draaien ?
ik denk dan aan
-VIA drivers
-ATi drivers ?
-Andere drivers ?
plz help want in OpenGL kan ik ook niet lekker spelen (Counter-Strike) ook niet na de halflife patch voor de ati...
*met die mensen bedoel ik mensen die een stuk minder aan specs hebben dan ik :|*
Zelfde poste ie ook in het 8500 draadjeOp zaterdag 29 december 2001 12:10 schreef WebSniper het volgende:
Klinkt tof ,
maar het is dus niet getest?
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Euh, what's new? Iedere review van dit ding vermeld dat de chip op deze kaart RV200 heet. Dit is echt al bekend vanaf de allereerste review van de kaart of zelfs nog daarvoorOp zaterdag 29 december 2001 11:31 schreef John_Hoek het volgende:
Yes the radeon 8500 uses the R200 core
and the radeon 7500 uses the RV200 core!!!
Dat lijkt me dus niet. Dat zijn 2 heel verschillende versienummers. Betekent vooral dat ze allebei rond dezelfde tijd zijn uitgebracht, maar volgens mij zijn het toch echt 2 heel verschillende cores. Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst als iemand het test, maar ik schat de kans dat dit tot een Radeon 8500 gaat leiden op zo'n 5%THIS MEANS IN PRINCIPLE THAT THE CORE OF THE RADEON 7500 IS THE SAME AS THOSE FROM THE RADEON 8500!!!
en wat verschil is met de club3d, die 5 euro duurder isOp zondag 06 januari 2002 01:59 schreef martdj het volgende:
Heeft iemand al een Radeon 7500 OEM bij Comptechworld gekocht. Ding kost €151,- en heeft gewoon een DVI/VGA en TV-out zoals de normale Radeon 7500. Ik vraag me af waar deze kaart precies op draait (kloksnelheden) en of ie echt built by ATI is.
Hun Club3D kaart schijnt geen DVI/VGA uitgang te hebben dus alleen de normale VGA en TV uit. Verder schijnt ie wel met een hogere core speed te draaien dan die OEM, maar die snelheden die ie noemde klonken alsof ie het over de 8500 had ipv de 7500 (250 MHz, 225 MHz)Op zondag 06 januari 2002 03:39 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
[..]
en wat verschil is met de club3d, die 5 euro duurder is
Niet waar, die club3d heeft gewoon vga+dvi+tvout uitgangen en hij draait op 270core/230mem. Hij klokt overigens prima over...Op zondag 06 januari 2002 12:46 schreef martdj het volgende:
[..]
Hun Club3D kaart schijnt geen DVI/VGA uitgang te hebben dus alleen de normale VGA en TV uit. Verder schijnt ie wel met een hogere core speed te draaien dan die OEM, maar die snelheden die ie noemde klonken alsof ie het over de 8500 had ipv de 7500 (250 MHz, 225 MHz)
Anoniem: 30115
204 euro??? das zon 450 pieken in oldschool money...daar heb je een echte built by ati 7500 retail voor, de club3d is vanaf 156 euro te krijgen volgens de pricewatch. Bespaar geld of kies dan voor een echte retail, ik heb gehoord (niks=zeker) dat de nieuwe zelfs 3.6ns geheugen hebben...(ipv 4ns)Op maandag 07 januari 2002 17:31 schreef Priyantha Bleeker het volgende:
Expertvision Radeon 7500 64 Mb DDR/TV
Retail
. 204.00
Bij europc.nl
Ik heb die club3d (retail, met een svhs-->tulp kabel en driver cd en Rune) op de hcc gehaald bij comptechworld, die had vga/dvi en s-vhs uitgang, er zit 4ns geheugen op en draait standaard op 270/230 , de core is goed oc-baar maar het geheugen gaat niet echt hoger dan 235. Ik hoop dat je hiermee voldoende geinformeerd bent.Op woensdag 09 januari 2002 20:09 schreef martdj het volgende:
Ik heb vandaag de ATI Radeon 7500 OEM ontvangen van CompTechworld. Ik heb nog nooit zo'n kaal pakket gezien. Alleen maar de kaart. Geen kabels, geen drivers, niets.
Core draait op 250 MHz, memory op 182 MHz. Da's dus beide aanzienlijk lager. De laatste ATI officiële driver wilde 'm niet herkennen. Er zat wel een ATI sticker op de fan. Verder zijn de laatste 2 getallen van het geheugen -55. 5.5 ns dus? daarmee zou 182 MHz dan ook het maximum zijn. Wat voor geheugen zit op de normale Radeons?
Wie heeft de Club3D Radeon 7500 van Comptechworld. Heeft dat ding gewone VGA+DVI/VGA+SVHS uitgangen zoals de normale Radeon 7500's? Op de site van Comptechworld staat die DVI/VGA niet genoemd en volgens hun verkoper zat die er niet op, maar die had ook de coresnelheid al fout.
Bedankt. Ik ga nog even de technische dienst van Comptechworld vragen, want die lijken wel te weten wat ze verkopen, maar dan misschien proberen deze oem te ruilen voor die club 3D. 4ns zou theoretisch op 250 MHz moeten kunnen.Op woensdag 09 januari 2002 20:49 schreef TdV het volgende:
[..]
Ik heb die club3d (retail, met een svhs-->tulp kabel en driver cd en Rune) op de hcc gehaald bij comptechworld, die had vga/dvi en s-vhs uitgang, er zit 4ns geheugen op en draait standaard op 270/230 , de core is goed oc-baar maar het geheugen gaat niet echt hoger dan 235. Ik hoop dat je hiermee voldoende geinformeerd bent.
www.triathlete.nl
Tenzij je bent genaaid: ik zit in de buurt..Op donderdag 10 januari 2002 23:09 schreef martdj het volgende:
Even 3DMark 2001 getest met mijn OEM Radeon 7500 op core 290 MHz, mem op 182 MHz. Score 2760 punten. Asus A7V moederbord, Duron 750 MHz, 256 MB Ram. Ik ben heel benieuwd hoe deze score zich verhoudt tot mensen met een vergelijkbaar systeem en een retail Radeon van ATI of Club 3D. Anyone?
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Met bijna dezelfde config (zie sig) haal ik 1000 punten meer...mischien nog wat verder tweaken?Op vrijdag 11 januari 2002 14:31 schreef Jochem het volgende:
Een vriend van me heeft een Club3D, niet overgeklokt met de laatste officiele drivers van ATI, een AMD 1.4 GHZ, 512 MB DDR KT266 bordje en een 3dMark2001 score van 3677
www.triathlete.nl
Anoniem: 15697
Je hebt een snellere proc en die ati's zijn processorafhankelijk als de ziekte. Draai je wel ook win2k? Welke drivers heb je...in het kort details graag!Op vrijdag 11 januari 2002 20:52 schreef RobbieS het volgende:
Ik ben zelf niet ontevreden over mijn score van 5196 met hetzelfde systeem.
Maar toch even een vraagje: een paar posts geleden vroeg iemand waarom het flash-proggie van John Hoek eigenlijk nodig is als je ook Powerstrip kunt gebruiken. Ik was benieuwd naar het antwoord, maar dat is er nog niet gekomen. Is er een extra voordeel aan het flashen naar een retail-bios behalve dat je als het ware standaard overclockt (of heb ik het niet helemaal begrepen)?
En heeft er al iemand de gemodde 8500-bios (zit ook als keuze-mogelijkheid in het flash-programma) geprobeerd op een Radeon 7500? Ben ik wel benieuwd naar....
Anoniem: 15697
My SystemOp vrijdag 11 januari 2002 22:42 schreef TdV het volgende:
[..]
Je hebt een snellere proc en die ati's zijn processorafhankelijk als de ziekte. Draai je wel ook win2k? Welke drivers heb je...in het kort details graag!
Jippie! Eindelijk mijn TV-out probleem opgelost! Het bleek er uiteindelijk in te zitten dat mijn TV niks met de S-VHS ingang doet als de Scart kabel er aan de achterkant ook in zit. Scart kabel eruit en het loopt in kleur als een trein. :-)Op donderdag 10 januari 2002 00:40 schreef martdj het volgende:
Is er trouwens iemand die me kan helpen met mijn TV-out probleem.
Ik heb dus zo'n Radeon 7500 kaart met S-VHS uit. Mijn TV heeft S-VHS in. Ik heb een 10 meter lange S-VHS kabel gekocht om van mijn computer naar mijn TV te gaan.
Wat doe ik:
- Ik zet mijn TV aan. Via menu (Philips tv) ga ik naar external en switch daar naar s-video.
- Ik zet mijn computer aan. Op het moment van opkomen van beeld zie ik even twee witte strepen over mijn TV lopen.
Daarna blijft het zwart.
. Windows XP wordt opgestart. Onder displays kan ik TV niet selecteren. Hij wil 'm dus niet herkennen.
Iemand enig idee?
Anoniem: 31533
Op vrijdag 11 januari 2002 20:52 schreef RobbieS het volgende:
Ik ben zelf niet ontevreden over mijn score van 5196 met hetzelfde systeem.
Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.
Anoniem: 30177
Anoniem: 30177
*vloek*Op zaterdag 19 januari 2002 13:40 schreef ReallyStupidGuy het volgende:
230/180 is ve, dus terugsturen die hap en ruilen voor een echte.
Als je op de Club-3D site kijkt zie je dat deze kaart daar Radeon 7500 VE heet. Ik heb CTW al gemaild dat ze dat op hun site ook erbij moeten zetten, maar dat hebben ze dus nog steeds niet gedaan.Op zaterdag 19 januari 2002 12:49 schreef deNova het volgende:
En volgens Rage3D heb ik 180mhz geheugen en 230 core
Is dit een VE? ben ik genaaid?
Heb toch gewoon de Comptechworld Club3D Radeon 7500 TV-out
Anoniem: 45637
In 3DMark 2001 is de rol van het geheugen klein. Mijn Radeon 7500 met core op 292 MHz en geheugen op 181 MHz (en dat gaat niet hoger zonder 3DMark te laten vastlopen) scoort beter dan andere Radeon 7500, Duron 750 MHz systemen in de 3DMark 2001 database. Als ik de individuele scores vergelijk zijn mijn Fill rate en de bumpmapping benchmarks lager. De rest is hoger (mijn systeem loopt blijkbaar snel voor een 750 MHz systeem). Wat je daar 'In Real Life' van gaat merken weet ik niet.Op woensdag 23 januari 2002 14:49 schreef ReallyStupidGuy het volgende:
Heeft iemand al uitgevonden hoe belangrijk de snelheid van het geheugen is op een radeon?
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
Als ik nu zou kiezen, zou ik waarschijnlijk voor de Club 3D retail gaan met DVI. Dan heb je namelijk naast sneller geheugen ook nog de mogelijkheid om er een tweede monitor op aan te sluiten. Het verschil met de met de build by ATI retail zou ik wel op zak houden.Op woensdag 23 januari 2002 15:38 schreef ReallyStupidGuy het volgende:
Bedoel je dat je hoger scoort dan systemen met het geheugen op 230?! Als dat zo is dan zou ik dus zeker voor de club3d kunnen gaan!
Bedankt voor de reactie, nog meer mensen met ervaring op dit gebied?
Misschien heb ik niet goed begrepen wat je zegt, maar er zijn zoveel 3-d versies van zoveel merken dat ik daar niet op kan vertrouwen, voorheen stond bij ATI op de site een 3d versie, die is nu weg, inclusief de ATI doos.Op woensdag 23 januari 2002 22:51 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Vraagje, die Club3d voor 165 euro bij Exile... is dat iets?
Kheb nu nl 175 euro en kwil een nieuwe 3d kaart... en die zou ik dan al snel kunnen hebben
Tja, wat ik nu een beetje mis in dit bericht is dat je niet hebt uitgezocht welke kaart het is.Op donderdag 24 januari 2002 14:48 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Tis een radeon 7500 van club3d, staat bij www.exile.nl te koop...
Maar ondat ik al over 10 verschillende 7500's heb gehoort wil ik graag even weten welke uitvoering dat is
In dit geval onwaar. Club 3D Radeon 7500 DVI/TV out is namelijk heel specifiek. Dat is dus gewoon een Club 3D Radeon 7500 met DVI en TV uit uitgang en die lopen altijd op core 270 MHz, mem 230 MHz. Club 3D is de leverancier. Dat staat er hier dus duidelijk bij. Kan geen twijfel over zijn.Op donderdag 24 januari 2002 16:01 schreef wwessels het volgende:
Tja, wat ik nu een beetje mis in dit bericht is dat je niet hebt uitgezocht welke kaart het is.
Ik denk dat je dat gewoon aan ze kan vragen, gewoon vragen van welke leverancier ze die kaart betrekken of welke fabrikant op de verpakking staat, wat erbij geleverd word, hoe de kloksnelheden zijn, enz.
Op donderdag 24 januari 2002 19:15 schreef martdj het volgende:
[..]
In dit geval onwaar. Club 3D Radeon 7500 DVI/TV out is namelijk heel specifiek. Dat is dus gewoon een Club 3D Radeon 7500 met DVI en TV uit uitgang en die lopen altijd op core 270 MHz, mem 230 MHz. Club 3D is de leverancier. Dat staat er hier dus duidelijk bij. Kan geen twijfel over zijn.
Je hebt ook de Club 3D versie met alleen een TV uit en die loopt op core 230 Mhz, mem 180 MHz ofzoiets, maar dat is dus deze niet. Kertstmanneke kan deze dus gewoon kopen.
Wat betreft WWessels verhaal over en ATI OEM. Daar moet je dus wel mee uitkijken. Ik heb ook een kaart die verkocht werd als een ATI OEM (bij Comptechworld). Ziet er exact hetzelfde uit als de kaart op de ATI website. Zit ook een ATI sticker op de fan. Niettemin core standaard op 250 Mhz en geheugen op 180 MHz en dat geheugen kun je dus echt niet overklokken tot 250. De Oem kaart kan dus iets heel anders zijn dan de retail.
En ik kreeg daar de volgende reactie op :----- Original Message -----
From: Ruud Bijnen
To: info@exile.nl
Sent: Thursday, January 24, 2002 4:16 PM
Subject: Club3D ATI Radeon 7500 64MB DVI TV-Out
Geachte meneer/mevrouw,
Ik zat er aan te denken om de "Club3D ATI Radeon 7500 64MB DVI TV-Out" bij Exile Computer Solutions te bestellen, maar voordat ik dat doe zou ik graag willen weten welk model het PRECIES is van Club3D. Er schijnen nl verschillende versies op de markt te zijn. Zou U mij kunnen vertellen op welke MHz de core en RAM loopt bij deze versie (testen dus)? Zo weet ik zeker dat ik de goede bestel, en ben ik (vrijwel zeker) tevreden met mijn aankoop.
Met vriendelijke groet,
Ruud Bijnen
Zijn die 250/250 niet een beetje raar?, ik ben die snelheden nog niet echt tegen gekomen als standaard. Of vergis ik me nu ?die we nu hebben is 250/250 maar we laten hem hier zonder problemen op 275/275 draaien middels een oc util....
john
Blijkbaar krijg je dus ook altijd een light versie wanneer er alleen een tv-out op zit.resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Kwillum ook!Op donderdag 24 januari 2002 20:01 schreef ReallyStupidGuy het volgende:
Heb je al een nieuw mailtje gestuurd om te vragen of ze dat zeker weten?
Please, laat het waar zijn!Ik wil die kaart!
Voor 165 euro!
Dat zal ze lerenOp zaterdag 26 januari 2002 14:07 schreef ReallyStupidGuy het volgende:
[qoute] Heb 24 minuten in wacht gehangen bij ATI USA, en toen boos de hoorn erop gegooit
Anoniem: 34485
Wat ik ook heb ontdekt, is dat er volgens mij een deel van de NVidia drivers achter is gebleven, want met die ATI card kreeg ik een foutmelding van een runtime dll, nclocks en nog iets, die foutmelding kreeg ik niet toen ik de Nvidia kaart er weer in had gezet.Op zaterdag 26 januari 2002 18:40 schreef MeKnowHow het volgende:
Om op een korte termijn een antwoord te krijgen op zo'n probleem als hierboven kun je beter niet afhankelijk zijn van een nog te ontvangen mail van ATI HELPDESK
Ook geprobeerd met s-vhs kabel naar t.v. op te starten, tot aan het laatste blauwe blokje beeld op t.v. en op monitor, daarnaa, op t.v. scrambled beeld, en op monitor zwart beeld.Op zaterdag 26 januari 2002 18:51 schreef wwessels het volgende:
[..]
Wat ik ook heb ontdekt, is dat er volgens mij een deel van de NVidia drivers achter is gebleven, want met die ATI card kreeg ik een foutmelding van een runtime dll, nclocks en nog iets, die foutmelding kreeg ik niet toen ik de Nvidia kaart er weer in had gezet.
Misschien kan iemand hier iets mee???
Ook kan ik 1 driver in add-remove programs van ATI niet meer verwijderen, foutmelding is:
Unable to uninstall older non-ATI display drivers
Wie kan hierbij helpen???
Heb met powerstrip oude adapter op 85 refresh rate gezet, en werkte zelfs op 100, alleen dan beeld iets kleiner, de waarschuwing is echter kapot gegaan, of niet meer aanwezig, daar baal ik wel vanOp zaterdag 26 januari 2002 18:57 schreef wwessels het volgende:
[..]
Ook geprobeerd met s-vhs kabel naar t.v. op te starten, tot aan het laatste blauwe blokje beeld op t.v. en op monitor, daarnaa, op t.v. scrambled beeld, en op monitor zwart beeld.
Wie helpt me...
O, ja, ik gebruik nu weer de Nvidia Vanta Vanta/LT kaart, en dan werkt alles ok, en zelfs monitor info is weer correct Philips 107e, ik heb niets gemerkt van een driver installatie na het plaatsen van deze oude kaart, alles werkte meteen goed, is dit een aanwijzing???
Ook niet meer die nvclock of nclock foutmelding...
Wie helpt????
Ik zal ook een mailtje sturen naar Micro-Star International.
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
Anoniem: 34485
Op zaterdag 26 januari 2002 19:04 schreef ReallyStupidGuy het volgende:
meknowhow, jij hebt een build by ati!!!!
Wat is je mom clock en helpt het veel? Als ie goed oc-ed dan neem ik de original!
Goedkoper als je de verzendkosten vanuit Duitsland erbij rekent.Op zondag 27 januari 2002 17:32 schreef ReallyStupidGuy het volgende:
15 euro duurder en het is geen build by ati. Ati schijnt hogere geheugen clocks aan te kunnen.
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq