-= Radeon 7500 topic deel 1 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.882 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1795

Topicstarter
Dit is het kleine broertje van het normale Radeontopic. In het normale Radeontopic komt voornamelijk de 8500 aan bod, in dit topic moet het ondergeschoven kindje wat meer aandacht krijgen.

Zie ook :
[topic=333714/1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06 17:21

Scighera

swim-bike-run

Zo hoort want wij hebben een snellere Core >:)

BTW zouden koelblokjes op het geheugen wat uitmaken??? zo ja, welk kan je dan het beste gebruiken

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24404

Op dinsdag 27 november 2001 20:30 schreef Scighera het volgende:
Zo hoort want wij hebben een snellere Core >:)

BTW zouden koelblokjes op het geheugen wat uitmaken??? zo ja, welk kan je dan het beste gebruiken
Zit er geen koelblok op bij jou? Ik heb een Club3d en dacht toch echt een koelblok en fan te zien zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37277

Koelblokjes op het geheugen staat er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 27 november 2001 20:33 schreef Dobie het volgende:
Koelblokjes op het geheugen staat er.
:Z laat maar....

Ik weet het niet. Ik heb nog niet het geheugen overgeklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30115

Ik heb het geheugen wel oc'ed en bij 5MHz meer zat m'n hele beeld al vol met artifacten... :'( .

Ben wel benieuwd wat koeling oplevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

The Club3D core kan tot 335MHz stabiel worden geklokt zei iemand op een ander forum

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Kan er niet wat meer uit die 800MHz-tje van je ???? :?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wat overgeklokt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acontini/ps.gif

Echter op deze manier kreeg ik rare vlekken in 3dmark2001 en ging ik achteruit in punten t.o.v. mijn 4848 punten.

Als ik het geheugen op 230 hou, werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga er bij 310 al op achteruit...

En daarnaast... Ik heb een el cheapo 512Mb reepje uit de tijd dat 512Mb nog wel duur was. Vandaar die 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:21
Hoe is de 2D beeldkwaliteit van een echte ATI Radeon 7500? Ik heb nu een Jupiter Radeon VE en de beeldkwaliteit daarvan is bagger. Is de echte ATI 7500 wel goed? En de OEM's met DDR geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

dan overclock je toch dmv de multiply

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34485

Mooi de topic die ik had gestart was aardig vol aan het raken :) Nu eindelijk een TOPIC voor de RADEON 7500 gebruikers :) Ik zal mijn settings en oc skillz straks hier plaatsen :) Wish me luck :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 27 november 2001 22:51 schreef martdj het volgende:
Hoe is de 2D beeldkwaliteit van een echte ATI Radeon 7500? Ik heb nu een Jupiter Radeon VE en de beeldkwaliteit daarvan is bagger. Is de echte ATI 7500 wel goed? En de OEM's met DDR geheugen?
Bij mij is de kwaliteit prima. Ik heb een Club3d btw.
Ik heb het beeld op 1024*768, 32 bits. Veel mooier en scherper beeld dan met mijn oude GF2mx met SDR geheugen.

Staat je refresh rate wel hoger dan 60? Dat is namelijk een veel voorkomend probleem met de gekloonde 7500's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er ook nog Tweakers net als ik die de RADEON 7500 RETAIL BUILT by ATI hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Ik hoorde van de groothandel datdeze nogal slecht leverbaar zijn. Dec lub3D schijnen trouwens heel goed te zijn volgens het Radeon 7500 Retail Topic (pagina 6)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net een mail van Club3d gekregen dat de nieuwe drivers er eventueel morgen op zouden komen te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

gewoon die van ATi zelf gebruiken. BTW 8500 drivers werken prima met een Radeon7500 >:) Alleen bij GhostRecon doet is het beeld aan wegvallen, maar hier schijn 8500 bezitters ook last van te hebben als ik naar het forum op de site va Ghost Recon kijk.

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 12:34

Garrett

Watercooler

Is er ook een flashtool voor de Radeon 7500 net als bij de Radeon 8500? :9 Zo ja, waar :?

I love watercooling

Anoniem: 41408

Hallo gamertjes die WEL het computerverstand van onze lieve heer hebben meegekregen:
Allereerst mijn excuus voor die andere topics SINT. Ik kreeg m'n berichtje gewoon ECHT niet in de radeon topics vanwegen een of andere #6 code.
Ik probeer het daarom nu opnieuw in deze 7500 topic:

Ik heb dus op de hcc zo'n CLUB 3D gevalletje gekocht. Bij nader inzien had ik beter voor een paar tientjes meer de originele kunnen kopen als ik al de problemen met de kaart op tweakers.net zie. Heeft iemand hier een mening over?

Hoe kan ik mijn kaartje op volle glorie laten lopen? Hoe kan ik hem overklokken? Hoe test ik of hij niet te warm loopt? What the is nou weer core-geheugen? Wat zijn eigenlijk de Mhz-en van de CLUB 3D ATI Radeon 7500?

Wel leuk dingetje overigens. Lang zitten twijfelen of ik mijn comp zou upgraden (PII 350mhz) of een nieuwe 3D kaart erin. Heb gelukkig de juiste keuze gemaakt. Ik kan nu alle nieuwste games weer draaien *D

Ow ja, nog een hele belangrijke vraag: Waarom kan ik met mijn nieuwe kaartje de natuur-test van Mark2001 niet draaien? Hij zegt namelijk dat m'n hardware het niet ondersteunt? Hoe kan dat nou met een state-of-the-art kaartje?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Ehm.. Sorrie voor al die vragen die ik trouwens net in de ongelooflijke handige faq heb gelezen. Toch nog graag op de rest antwoorden.

Nog een vraagje:
Kan ik mijn 3D kaart om zeep helpen door hem te ver te overklokken? Of geeft ie dan alleen raar beeld? Dit kon ik niet echt in de faq vinden.

Anoniem: 41650

Hallo Jongens en Meiskes ;)

Nou wil ik deze Ati radeon 7500 retail versie(Geen club3d/no1 )heel graag hebben maar kan maar geen 1 zaak vinden die hem op voorraad heeft liggen.Weten jullie toevallig nog een zaak die hem heeft liggen als ik wat zou horen van jullie zou ik het fijn vinden

Alvast bedankt :z

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-07 06:47
Ik heb hem besteld bij Comptechworld...

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

:'( hij is voorlopig nog niet leverbaar te nemen, daarom maar een club3d genomen (335/250 stabiel colgens andere tweakers)

www.triathlete.nl

Op donderdag 29 november 2001 00:01 schreef mathijz het volgende:
Hallo gamertjes die WEL het computerverstand van onze lieve heer hebben meegekregen:
Allereerst mijn excuus voor die andere topics SINT. Ik kreeg m'n berichtje gewoon ECHT niet in de radeon topics vanwegen een of andere #6 code.
Ik probeer het daarom nu opnieuw in deze 7500 topic:

Ik heb dus op de hcc zo'n CLUB 3D gevalletje gekocht. Bij nader inzien had ik beter voor een paar tientjes meer de originele kunnen kopen als ik al de problemen met de kaart op tweakers.net zie. Heeft iemand hier een mening over?

Hoe kan ik mijn kaartje op volle glorie laten lopen? Hoe kan ik hem overklokken? Hoe test ik of hij niet te warm loopt? What the is nou weer core-geheugen? Wat zijn eigenlijk de Mhz-en van de CLUB 3D ATI Radeon 7500?

Wel leuk dingetje overigens. Lang zitten twijfelen of ik mijn comp zou upgraden (PII 350mhz) of een nieuwe 3D kaart erin. Heb gelukkig de juiste keuze gemaakt. Ik kan nu alle nieuwste games weer draaien *D

Ow ja, nog een hele belangrijke vraag: Waarom kan ik met mijn nieuwe kaartje de natuur-test van Mark2001 niet draaien? Hij zegt namelijk dat m'n hardware het niet ondersteunt? Hoe kan dat nou met een state-of-the-art kaartje?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden
toon volledige bericht
Ten eerste zijn er volgens mij niet al teveel problemen met de Club3d. Het is alleen wachten op de nieuwe drivers.

Overklokken kan met diverse tools. Ik denk dat het meest Powerstrip gebruikt wordt. Zie hier: http://www.tweakers.net/meuktracker/1162

De snelheden van een videokaart worden aangegeven als het geheugen en de core. De core van de officiele ATI kaart loopt op 290, het geheugen op 230. Die kaart van Club3d op 270 en 230 mhz. Maakt op zich niet uit want die Club3d loopt stabiel met de core op 335mhz.

Die nature test van 3dmark2001 kan volgens mij alleen op een Radeon 8500 worden gedraaid.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

www.rage3d.com hier kan je Rage3D Tweak 2.0 beta 4 downloaden. perfect voor Radeon7500 kaarten. ook goed compitable met XP. Wordt vaak uitgebreid en verbeterd. werkt vanaf beta 3 foutloos.

www.triathlete.nl

Op woensdag 28 november 2001 18:38 schreef X-hero het volgende:
Ik heb net een mail van Club3d gekregen dat de nieuwe drivers er eventueel morgen op zouden komen te staan...
Dat klinkt alweer heel anders dan: vanavond gaan we nieuwe drivers uploaden..... :r

Ik heb echt met spoed een videokaart nodig dus
ik denk dat ik toch maar voor de club3d kaartje moet gaan dan,trouwens welke winkel levert er binnen 1 dag weten jullie dat ben namelijk alleen donderdag en vrijdag's vrij van werk

Thnx

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op donderdag 29 november 2001 09:18 schreef HPE het volgende:

[..]

Die nature test van 3dmark2001 kan volgens mij alleen op een Radeon 8500 worden gedraaid.
De nature test gebruikt pixelshaders 1.3 voor het water van het beekje. Die heeft de Radeon 7500 niet waardoor het in de benchmark niet werkt. In de demo valt 3dmark voor het water terug op point sprites waardoor die wel werkt.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 17:10

TdV

Ik heb de club3d radeon64mb en hij doet het super (4520 3dmark2001, amd 1.4 + ecs k7s5a + 256 hynixddr) . Hij loopt nu op 335/235 want het geheugen kan niet hoger zonder artifacts. Misschien dat ramsinks nog helpen.

Alleen als de tvout is aangesloten tijdens het booten gaat het beeld op 50Hz en de tvout gaat aan. In windows is dit weer normaal. Ik heb al een mail gestuurd naar club3d en die heeft hem naar taiwan gestuurd, snelle reaktie trouwens, binnen een half uur!

Het tweede probleem is dat de installatie van de drivers de kaart niet herkend, dit is echter te omzeilen door handmatig de driver te updaten.

Ik heb hem aan een 20" ctx 2085 hangen en het beeld was boven de 1024 wat wazig maar nu heb ik er een BNC kabel aan hangen en hij geeft super beeld! Een aanrader dus!

Krijg hem morgen binnen club3d ati radaeon 7500 heb hem bij didicom.nl besteld echt top service

Op donderdag 29 november 2001 01:11 schreef Rooie_Stier het volgende:
Hallo Jongens en Meiskes ;)

Nou wil ik deze Ati radeon 7500 retail versie(Geen club3d/no1 )heel graag hebben maar kan maar geen 1 zaak vinden die hem op voorraad heeft liggen.Weten jullie toevallig nog een zaak die hem heeft liggen als ik wat zou horen van jullie zou ik het fijn vinden

Alvast bedankt :z
Ik heb het bij JRplatform gehaald :) Ze hadden een partij binnen :Y)

Ow sorry ik dacht dat die dingen al echt leverbaar waren hoor :) Maar bij deze: ZE ZIJN AL LEVERBAAR :) Ik heb het bij JRplatform.com gehaald :)

Hier heb je link:

WWW.JRPLATFORM.COM

Op donderdag 29 november 2001 08:40 schreef Titanicfanatic het volgende:
Ik heb hem besteld bij Comptechworld...
Volgens mij levert Comptechworld alleen de Club3D versie. Daar heb ik mijn club3d namelijk ook vandaan.

Kweet niet meer wie het precies vroeg, maar de origi ATI 7500 is inderdaad niet of nauwelijks leverbaar.

MathijZ

• Titanicfanatic
Er staat op hun site ATI Radeon 7500. Als er een club3D binnenkomt dan is het retour afzender....

Op donderdag 29 november 2001 13:55 schreef TdV het volgende:
Ik heb de club3d radeon64mb en hij doet het super (4520 3dmark2001, amd 1.4 + ecs k7s5a + 256 hynixddr) . Hij loopt nu op 335/235 want het geheugen kan niet hoger zonder artifacts. Misschien dat ramsinks nog helpen.

Alleen als de tvout is aangesloten tijdens het booten gaat het beeld op 50Hz en de tvout gaat aan. In windows is dit weer normaal. Ik heb al een mail gestuurd naar club3d en die heeft hem naar taiwan gestuurd, snelle reaktie trouwens, binnen een half uur!

Het tweede probleem is dat de installatie van de drivers de kaart niet herkend, dit is echter te omzeilen door
handmatig de driver te updaten.

Ik heb hem aan een 20" ctx 2085 hangen en het beeld was boven de 1024 wat wazig maar nu heb ik er een BNC kabel aan hangen en hij geeft super beeld! Een aanrader dus!
Mijn beeld springt ook op 50Hz als ik de tv-out aansluit. ik dacht dat dit normaal was. Wil je me dus aub op de hoogte houden van je reactie uit taiwan? Tnx.
Wat is een BNC kabel? Is dat die andere poort die op de kaart zit?

• Titanicfanatic
FOK! nou zetten ze het er ineens bij, de rukkers! FF annuleren! :( :(

• Garrett

Garrett

Watercooler

Op donderdag 29 november 2001 10:20 schreef Scighera het volgende:
www.rage3d.com hier kan je Rage3D Tweak 2.0 beta 4 downloaden. perfect voor Radeon7500 kaarten. ook goed compitable met XP. Wordt vaak uitgebreid en verbeterd. werkt vanaf beta 3 foutloos.
Klopt, maar als ik XP reboot dan staat m'n core niet meer op 300 maar doodleuk weer op 270 (default)

Hoe kan ik dat "vastzetten"? Bij m'n geforce stond het aangevinkt dat ie die settings bij windows startup zo instelde

I love watercooling

LoL ik heb mijn ATI sinds gisteren binnen en het bevalt mij uitstekend :) Prachtig 2D en onder 3DMARK 2001 met een P3-850 (640 Mb ram) 4451 :) Zometeen kijken hoe ver ik het kan oc'en :) Gelukkig heb ik niet zitten haasten en een JUPITER/CLUB 3D gekocht :P BUILT BY ATI ownZ >:)

• TdV

TdV

Op donderdag 29 november 2001 18:30 schreef mathijz het volgende:

[..]

Mijn beeld springt ook op 50Hz als ik de tv-out aansluit. ik dacht dat dit normaal was. Wil je me dus aub op de hoogte houden van je reactie uit taiwan? Tnx.
Wat is een BNC kabel? Is dat die andere poort die op de kaart zit?
Net heb ik dus een mailtje van club3d (powercolor) uit taiwan gehd. Ze zeggen het volgende:

for r7500 vga card and most of other vga card with tv-output , if the vga card have detect the TV-set , the refresh rate will
change 50 or 60Hz to make sure both vga and TV could showup the BIOS setup screen . same status will happen on rage128 pro w/TV &
kyro1/kyro2 .

and when you install the vga driver and restart the windows, you could change the VGA refresh rate to different ( higher ) value by
setting change of in the driver section .

and you could not install the ATi original driver (from the ATi's CD or download from the ATi website ) , this will happen because
the the driver install program will stop install if the vga card is not made by ATi , and the ATi's people said the driver for other
vga productor will put on the web from 01/01/2002 .

Dus...monitor pas aan als windows gestart is of de tvkabel eruit tot windows gestart is... |:(

De drivers updaten kan je overigens wel altijd handmatig doen, anders wacht je eeuwig tot die drivers er komen die wel werken...

Een bnc kabel is een kabel met aan de ene zijde een gewone d-sub15 pins aansluiting (vga dus) en aan de andere kant 5 keer een coax aansluiting, iedere kleur 1 maal (rood/groen/blauw) en hsync en vsync signalen voor de timing. Je monitor moet dit dus wel ondersteunen, dat zie je aan de monitor als je 5 van die coax aansluitpunten als bij een netwerkkaart aan de achterkant hebt. Omdat iedere kleur een eigen kabel heeft storen de signalen elkaar minder bij hoge resoluties. (8>

• TdV

TdV

Op donderdag 29 november 2001 18:41 schreef MeKnowHow het volgende:
LoL ik heb mijn ATI sinds gisteren binnen en het bevalt mij uitstekend :) Prachtig 2D en onder 3DMARK 2001 met een P3-850 (640 Mb ram) 4451 :) Zometeen kijken hoe ver ik het kan oc'en :) Gelukkig heb ik niet zitten haasten en een JUPITER/CLUB 3D gekocht :P BUILT BY ATI ownZ >:)
De club3d werkt ook prima, ik heb evenveel 3dmarks als jij, alleen dat handige driverinstallatieprogrammatje werkt niet. Die club3d is praktisch net zo goed als die built by ati kaarten, sterker nog, sommige komen zelfs van ati, zie digit-life http://www.digit-life.com/articles/anyr2002/index.html

Ik geloof dat alleen die jupiter kaarten soms nog minder zijn...maar dat weet ik niet zeker.

Op donderdag 29 november 2001 18:49 schreef TdV het volgende:

[..]

De club3d werkt ook prima, ik heb evenveel 3dmarks als jij, alleen dat handige driverinstallatieprogrammatje werkt niet. Die club3d is praktisch net zo goed als die built by ati kaarten, sterker nog, sommige komen zelfs van ati, zie digit-life http://www.digit-life.com/articles/anyr2002/index.html

Ik geloof dat alleen die jupiter kaarten soms nog minder zijn...maar dat weet ik niet zeker.
Ik weet niet of dit het antwoord is waar jullie naar zoeken:
Ik kon ook die driver-cd niet installeren, harware fout ofzoiets. TIP:
1. oude kaart eruit, nieuwe kaart erin.
2. comp aanzetten
3. Je krijgt een berichtje over een gedetecteerd ding van PCI (PCI ??). gewoon zorgen dat ie die PCI installeerd.
4. Als je nu de driver-cd wilt installeren pakt ie hem wel en update hij de PCI drivers met de drivers van je cd

Hopend u van dienst te zijn verblijf ik u,
Met vriendelijke groeten
Mathijs van Heusden :r

Op donderdag 29 november 2001 19:13 schreef mathijz het volgende:

Hopend u van dienst te zijn verblijf ik u,
Met vriendelijke groeten
Mathijs van Heusden :r
:?

Op donderdag 29 november 2001 19:38 schreef HPE het volgende:

[..]

:?
Ja indeed :? Waar slaat dit alles op MathijZ? |:(

Op donderdag 29 november 2001 18:41 schreef MeKnowHow het volgende:
Jaja een echte ATI is beter :r ;)

Welke drivers gebruik je? Heb je compare url van 3dmark2001? kan ik effe kijken waar het bij jou nou beter loopt..

Anoniem: 23375

Op donderdag 29 november 2001 13:41 schreef mr_a het volgende:

[..]

De nature test gebruikt pixelshaders 1.3 voor het water van het beekje. Die heeft de Radeon 7500 niet waardoor het in de benchmark niet werkt. In de demo valt 3dmark voor het water terug op point sprites waardoor die wel werkt.
Nee, de nature test gebruikt DirectX 8 features die de Radeon 7500 niet ondersteunt. Die 7 staat voor DirectX 7 compatibiliteit.
De Radeon 8500 is dus wel DirectX 8 compatible net als de GeForce 3. (die kan ook de nature test draaien al ondersteunt hij geen pixelshaders 1.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

club3d = snel en goed
jupiter = bagger, artifacs op default mem speed

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 30 november 2001 09:15 schreef Scighera het volgende:
club3d = snel en goed
jupiter = bagger, artifacs op default mem speed
ati = sneller en nog beter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi
Binnen 1 uur krijg ik mijn club3d kaartje binnen ik post wel later op de dag wat ik er van vind en hoever ik hem kan overclocken, hoe de beeldkwaliteit,tvout kwaliteit is.
Jullie horen nog van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

>:) Gisteren mijn Jupiter Radeon7500 voor een Club3D Radeon 7500:

Core: 345 MHz, een paar keerArtifact Tester 5 gedraaid, op intensive. Resultaat: no artifacts!!

De ATi demos zien er trouwens prachtig uit (ik gebruik de nieuwste 8500 drivers, geen vertekeningen.

Probeer dit maar met een echte ATi (die ik nergens kon krijgen, dus vandaar. De Club3d bevalt ook goed

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

weet iemand trouwens waar je z'n DVI/VGA convertor kan krijgen, hij zat niet bij mij in de doos :?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 30 november 2001 11:41 schreef Scighera het volgende:

De ATi demos zien er trouwens prachtig uit (ik gebruik de nieuwste 8500 drivers, geen vertekeningen.
Welke drivers gebruik je dan? Hoe heb je die geinstalleerd?

En laten we eens ophouden met dat flamen over Club3d en ATI.
Het is nu wel duidelijk dat die Jupiter niet goed is. De club3d is een stuk beter en duidelijk goed overklokbaar. En die ATI...tja daar is weinig van bekend, want alleen MeKnowHow heeft die kaart en post geen overklok resultaten of compare url's van 3dmark2001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

>;) Ok

op www.rage3D.com kun je ze vinden, rechts boven de XP drivers voor 8500/8500LE.

Installatie: No problemo:
beeldschermeigenschappen, settings, advanced settings, adapter, driver, updtae driver , install manually(of zo), i want to choose the driver, en dan gewoon het inf bestandje selecteren

Ik weet niet of ik alle opties juist benoemd heb, mijn pc staat op het moment uit en deze pc heeft Me(= bagger)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Core: 345 MHz, een paar keerArtifact Tester 5 gedraaid, op intensive. Resultaat: no artifacts!!

Probeer dit maar met een echte ATi (die ik nergens kon krijgen, dus vandaar. De Club3d bevalt ook goed
Ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Hoeveel 3dmarks haal je hiermee? En hoe hoog is je mem clock? Ik krijg de core best hoog maar de mem clock wil niet zo graag zonder artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
Op donderdag 29 november 2001 17:55 schreef MeKnowHow het volgende:
Ow sorry ik dacht dat die dingen al echt leverbaar waren hoor :) Maar bij deze: ZE ZIJN AL LEVERBAAR :) Ik heb het bij JRplatform.com gehaald :)

Hier heb je link:

WWW.JRPLATFORM.COM
Waar dan?
Ik zie niets in de prijslijst???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

dank je,

|:( het geheugen is een geval apart, krijg 'm niet hoger dan 235MHz. Dklok ik 'm hoger dan krijg ik Artifacs (niet veel, maar toch)

BTW weet iemand hoe je UT in S3 Metal (S3TC kan spelen, met Savaga4 kaart deed dat nl wel zonder problemen :?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm.
Wat is een ARTIFACT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28845

Zit hier met een nieuwe ATI Radeon 7500 kaart in Windows XP met de nieuwste drivers gedownload van de website van ATI, maar het beeldscherm wil geen hogere frequentie krijgen dan 60Hz! Ik kan wel hoger kiezen, maar al zet ik hem software matig op 85Hz, dan blijft mijn monitorscherm nog steeds op 60Hz staan. Met Powerstrip lukt het wel, maar eigenlijk wil ik ook dat het zonder lukt! Iemand nog een oplossing om gewoon een mooie refreshrate te behouden zonder Powerstrip??

Wie ooohhh wie kan mij helpen??
Bedankt alvast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Weet iemand nou al hoe je de overklokfrequenties default kan laden bij windows startup? dus niet 270 core maar gelijk 300 zonder het handmatig te moeten doen :?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive15
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 15:27
Ik heb dus ook een club3d maar nu wil ik wel eens weten welke drivers jullie gebruiken?? Ik haal namelijk met alle xp drivers die ik geprobeerd heb niet meer dan zo''n 3867 marks terwijl ik met de 98 drivers van de cd (had eerst 98) 4241 haalde :S.

Dus welke xp drivers gebruiken jullie??

For those about to rock, we salute you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 10:10

EaS

Zit hier met een nieuwe ATI Radeon 7500 kaart in Windows XP met de nieuwste drivers gedownload van de website van ATI, maar het beeldscherm wil geen hogere frequentie krijgen dan 60Hz! Ik kan wel hoger kiezen, maar al zet ik hem software matig op 85Hz, dan blijft mijn monitorscherm nog steeds op 60Hz staan. Met Powerstrip lukt het wel, maar eigenlijk wil ik ook dat het zonder lukt! Iemand nog een oplossing om gewoon een mooie refreshrate te behouden zonder Powerstrip??
Wie ooohhh wie kan mij helpen??
Bedankt alvast!!!
[topic=334286/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 30 november 2001 16:52 schreef -RenE- het volgende:

[..]

Waar dan?
Ik zie niets in de prijslijst???
Ik heb het voor 440 gulden bij hen kunnen aanschaffen :)
Woon daar namelijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 30 november 2001 21:33 schreef Garrett het volgende:
Weet iemand nou al hoe je de overklokfrequenties default kan laden bij windows startup? dus niet 270 core maar gelijk 300 zonder het handmatig te moeten doen :?
Wat je kan is met Powerstrip is een performance profile aanmaken (rechtermuis op icoon klikken en kiezen performance profiles). Save vervolgens je gewenste profile. Dan vraagt het progje of je een shortcut op je desktop wil plaatsen. Kies hiervoor en zet die shortcut in je startup folder.

Weet niet of dit de beste en snelste oplossing is, maar het werkt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 30 november 2001 21:14 schreef mathijz het volgende:
hmmm.
Wat is een ARTIFACT?
Een vertekening van het beeld. Bijvoorbeeld strepen of lijnen die er niet horen te zijn. Komt als je te hoog overklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 30 november 2001 22:39 schreef Xplosive15 het volgende:
Ik heb dus ook een club3d maar nu wil ik wel eens weten welke drivers jullie gebruiken?? Ik haal namelijk met alle xp drivers die ik geprobeerd heb niet meer dan zo''n 3867 marks terwijl ik met de 98 drivers van de cd (had eerst 98) 4241 haalde :S.

Dus welke xp drivers gebruiken jullie??
De hoogste score haal ik onder XP met de drivers die op de Club3d cd stonden (3264 drivers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb een 3dClub Radeon 7500. Ik draai hem zonder problemen of extra koeling op 350/243. Ik heb dan geen artifacts of lockups.
Ik lees hier een aantal keer dan mensen zeggen dat de Ati kaart sneller is. Maar laat iemand eens een overklok met een Ati kaart plaatsen dan. 350/243 staat nu :)

Verder, kan iemand me iets meer vertellen over het gebruik van de Radeon 8500 drivers ? Heb je dan meer FPS ? Meer 3d Marks ? Betere beeldkwaliteit ? Extra functies ? Dat wil ik wel eens even weten.

En ik lees ook dat iemand zegt dat er veel problemen zijn met de 3dClub kaart. Dit is absoluut geen flame, maar met iedere kaart zijn problemen, en dat ligt heel vaak niet aan de kaart maar aan de gebruiker.
Oh ja, BTW. Ik gebruik powerstrip voor het overklokken en RadeonTweaker voor het spelen met features.

Graag eens wat reacties van mensen met een echt ATI kaart.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 01 december 2001 10:43 schreef martijn12345 het volgende:

Verder, kan iemand me iets meer vertellen over het gebruik van de Radeon 8500 drivers ? Heb je dan meer FPS ? Meer 3d Marks ? Betere beeldkwaliteit ? Extra functies ? Dat wil ik wel eens even weten.
Ik heb die 8500 drivers uitgeprobeerd, maar dat helpt bij mij niks. Ga achteruit in FPS en 3dmarks. Extra functie's heb ik ook niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33687

Ik zag laatst wat grafiekjes van de 7500 vs de
GF-2 Titanium....ze zouden ongeveer even goed zijn maar wat is de ervaring hier?? Ik zit nogal te twijfelen tussen de GF-2 TI en de 7500,

Trouwens..weet iemand de prijs van de 8500 OEM??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Even een vraagje dat mij bezighoudt.

Is de Radeon 7500 ook snel in 3d programma's zoals 3d Studio Max, LightWave, MAYA etc. etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Op zaterdag 01 december 2001 20:15 schreef ICBM het volgende:
Ik zag laatst wat grafiekjes van de 7500 vs de
GF-2 Titanium....ze zouden ongeveer even goed zijn maar wat is de ervaring hier?? Ik zit nogal te twijfelen tussen de GF-2 TI en de 7500,

Trouwens..weet iemand de prijs van de 8500 OEM??
Ik zat ook te twijfelen maar persoonljk ben ik erg tevreden met mn ati 7500. De beeldkwaliteit is hardstikke goed van die kaart, en hij draait alles goed op hoge res (1280+) met alle opties op high. Ik zou zeggen kijk eens op digit-life, daar is veel informatie over beide kaarten te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive15
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 15:27
Op vrijdag 30 november 2001 11:43 schreef Scighera het volgende:
weet iemand trouwens waar je z'n DVI/VGA convertor kan krijgen, hij zat niet bij mij in de doos :?
Dit wil ik ook wel es weten, ik baalde er eigenlijk al van dat hij er niet bij zat :'(

For those about to rock, we salute you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38176

Zoek eens in de search naar: dvi-vga :Z

Vindt je zomaar een topic hierover, en een antwoord in de laste post. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:21
Waar had je je Jupiter kaart vandaan? Barlage op de HCC dagen? En hoe heb je 'm weten te ruilen voor een Club3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

ik had hem 4,5 week gekekocht bij VanGils Computers in Oisterweek voor 395,-. mocht hem drie weken later nog ruilen voor de club. waren dzelfde prijs
d's nou service

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de gene die in de omgeving van rotterdam wonen PCL COMPUTERS verkoopt originele ATI RADEON 7500 voor 449,-
voor de gene die hem nog willen halen dan.

Mazzel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36596

Kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Nieuwe vraag: welke tweakers (radeontweak/rage3dtweak...) gebruiken de GOTters met success. (of gewoon geen tweakers)

Persoonlijk heb ik al verschillende tweakers gebrukt maar ze resulteerden allemaal in een of ander spel dat niet werkt of artifacts krijgt. Nu gebruik ik alleen de originele instellingen maar ik heb het idee dat sommige spellen beter lopen met andere tweaks...ik wl natuurlijk wel de beste prestatie zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al nieuwe drivers ergens gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 09:14

mindcre8r

Tradepedia

volgens mij is die 7500 echt trager dan de gf2 ti!! ik heb een ati radeon 7500 build by ati.mn maat heeft precies de zelfde config alleen met een gf2ti en die trekt 9103 3dmarks (2000) terwijl ik er 6036 heb....wlke drivers kan ik gebruiken om meer performance te hebben?

config: amd xp1600+
msi k7t pro2 266
ati radeon 7500 (en die was 309 op de hcc :) )
40 gig maxtor 2mb
256 mb ddr kingston

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 10:10

EaS

..ik heb een ati radeon 7500 build by ati.mn maat...
ati radeon 7500 (en die was 309 op de hcc )
Staat er Evil Master op de doos ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

evil master? ja dat staar erop hoezo?
wat houdt dat in?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan heb je een radeon 7500 VE!!!

dus een goedkopere versie
met sdram :r

Die is zeker minder dan de Geforce2 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

nee dude heb ik ook gechecked.... heb t bij de stand ook nageken..heb echt ddr....

staat ook in boekie in alles... dus waaron zou ie dan sdr hebben?. en er staart ook nergens VE.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

check hier maar

[topic=329456/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

!@$@#!%^ben ik toch genaaid. damn want die doos leek er toch echt op.zwart en dat poppetje dr op ook t boekie lijkt sprekend.... grrr woon ik dan met mn domme harses in schagen en dan moet ik naar die tering limbo's opm die kaart te ruilen.....grrrrr * mindcre8r is pissed!

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ik heb gemaild met dat berlage... mag m omruilen.
nu nog kiezen voor 50 bijleggen een gf2 ti of een radeon 8500 voor 360 bijleggen.... what shall we do?

Radeon power i think!

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 12 december 2001 11:06 schreef mindcre8r het volgende:
ik heb gemaild met dat berlage... mag m omruilen.
nu nog kiezen voor 50 bijleggen een gf2 ti of een radeon 8500 voor 360 bijleggen.... what shall we do?

Radeon power i think!
Ik zal als ik jou was de Radeon 8500 kiezen. Is sneller en beter in 2d en 3d dan die gf2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

okay dan koel.
het zint me alleen niet echt dat ik 360 piek per post moet sturen...en limburg is verweg |:(

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 11-07 14:56

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Hi,
Ik heb dit en andere Radeon topics doorgelezen, en ben tot de conclusie gekomen dat ik deze kaart ook moet hebben:D Maaar eh welke versie...er zijn der zoveeel ik kan het ff niet meer volgen. Ik heb een nogal *klein* budget, niet echt veel meer dan 300 gulden gaat het niet worden eerder richting 200 dan naar 400 ;)
Mijn pririteiten liggen vooral bij 2D. Ik heb dus iets van 300 gulden te besteden.
Ik stel deze vraag maar hier want mijn topic die ik opende werdt gesloten zonder uitleg waarom(ik had verteld dat ik had gezogd en reviews had gelezen en ook waar, maar dat vond *Sinterklaas* niet goed genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met 300 piekies kom je niet ver
in pricewatch staat de club3d voor 355 geloof ik

de orginele zijn duurder ;(

ik ga hem ook halen of de Radeon 8500 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Op woensdag 12 december 2001 22:38 schreef WebSniper het volgende:
Met 300 piekies kom je niet ver
in pricewatch staat de club3d voor 355 geloof ik

de orginele zijn duurder ;(

ik ga hem ook halen of de Radeon 8500 :9
mmm rond de 350 kom je dus al wel iets verder...
mmm maar eh ik zie de verschillen niet echt tussen de *orginele* en die club3d dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij is er een snelheids verschil,
de club draait iets langzamer heb ik gelezen

weet het niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Op woensdag 12 december 2001 22:45 schreef WebSniper het volgende:
volgens mij is er een snelheids verschil,
de club draait iets langzamer heb ik gelezen

weet het niet zeker
aha...zolang de 2D kwaliteit niet verschilt...en hij niet binnen 2 maanden stuk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze zijn allebei made by Ati :9
volgens mij maakt het geen verschil in de 2d
morgen of overmorgen kan ik uit ervaring spreken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Op woensdag 12 december 2001 22:49 schreef WebSniper het volgende:
mmm als jij dan alsjeblieft je ervaringen hier wilt neerplanten :) dan weet ik of ik die kaart moet gaan kopen...want echt veel is het ook weer niet;) Mijn ouders zullen het grootste gedeelte betalen dussss....:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 12 december 2001 22:53 schreef Priyantha Bleeker het volgende:

[..]

mmm als jij dan alsjeblieft je ervaringen hier wilt neerplanten :) dan weet ik of ik die kaart moet gaan kopen...want echt veel is het ook weer niet;) Mijn ouders zullen het grootste gedeelte betalen dussss....:D
na veel smeken willen mijn ouders 1/4 betalen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Op woensdag 12 december 2001 22:59 schreef WebSniper het volgende:

[..]

na veel smeken willen mijn ouders 1/4 betalen ;(
mmm ik denk dat mijn ouder wel 85% willen betalen;)
mmm voor mijn rapport dan maar...en laten we mijn verjaardag er ook maar bij tellen(heb eigenlijk daar al een kado voor gehad met Sinterklaas....nieuwe mobo+proc+ram+hd).
maar toch;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moet je vragen of ze 85% helpen voor de aan koop van de
Radeon 8500 LE >:)

• TdV

TdV

Op woensdag 12 december 2001 22:49 schreef WebSniper het volgende:
Heb je hier bewijs voor? Ik heb hem ook (club3d) en hij bevalt prima maar of ie door ati gemaakt is; ik denk het niet.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

merk van het geheugen: Hynix uit Korea. Heb je dit geheugen dan is dan is die made by ATi.

btw, de Club3D is zowel qua 2D en 3D weergave prachtig :)

www.triathlete.nl

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.