-= Radeon 7500 topic deel 1 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.899 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet flauw doen maar standaard loopt het al op 230 Mhz (mem) en 290 Mhz (core). Het geheugen die wij verkopen is 4 ns. Ik weet niet hoeveel dat is bij de non-ati kaarten. De oc'skillz van de kaartje zullen niet veel verschillen met de mijne. Ik raad het gewoon iedereen aan die niet te veel geld wil uitgeven aan een videokaart (voor 3d) en zeker een mooi 2d beeld willen hebben! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53
Ik heb reviews en posts gelezen dat de ati kaart vaak 260 mhz op het geheugen aan kan, de club3d komt meestal niet verder dan 235. Dat ligt dus waarschijnlijk aan de kaart en niet aan het geheugen (club3d is ook 4ns) want dat hoort bij beiden 250 mhz aan te kunnen. Dus er is waarschijnlijk een veschilletje in de bouw van de kaart, komt bij geforce :r ook veel voor. bv een hercules met 4 ns ddr die niet boven de 440 komt. Ook erg vreemd voor een hercules met hele stoere heatsinks op het geheugen.
Voor de core maakt het trouwens niet uit, ik heb begrepen dat de club3d daarop klokt als een gek (320 schijnt zeker geen uitzondering te zijn).

Daarom ben ik ook geinterreseerd in hoeverre de radeon 7500 afhankelijk is van het geheugen. Maar voor 10 euro extra neem ik wel een build by ati, en vanaf Grunn sta ik sneller in Willemshaven dan in bv Amsterdam (en dan houd ik geeneens rekening met de files).

Maar ik wacht eerst de reaktie op mijn mailtje even af, ik heb geen zin in gezeik met een verkeerde kaart. Ik hoop dat de aanbieding dan nog wel geld.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Wat is der nu aan de hand in pricewatch?

De radeon van ati zelf staat erin voor €141, maar kan op die site er niks van vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest ook ff zoeken, maar linksboven kan je "Product kiezen", kies dan componenten en daarna VGA, en dan kom je op : http://www.bbsnederland.nl/bbs/showbooklistNP.asp?category=%27vga%27

Dan klopt de prijs en merk niet, prijs moet zijn € 145,06 en is het een Club3D en geen originele Ati.

[EDIT] ff taalfouten verwijderen {/EDIT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Op maandag 28 januari 2002 13:36 schreef GizmoCat het volgende:
Ik moest ook ff zoeken, maar linksboven kan je "Product kiezen", kies dan componenten en daarna VGA, en dan kom je op : http://www.bbsnederland.nl/bbs/showbooklistNP.asp?category=%27vga%27

Dan klopt de prijs en merk niet, prijs moet zijn € 145,06 en is het een Club3D en geen originele Ati.

[EDIT] ff taalfouten verwijderen {/EDIT]
Dat had ik ook al gevonden...

daarom vond ik et zo gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
En het is een versie met lagere klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Weet iemand waar je nieuwe drivers kan vinden ?
Ik hoorde een keertje iets van gelekte drivers ofzo...
ik draai win98se

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

niemand ?:D
want die links op rage3d verwijzen naar dead links:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
Ik heb een paar duitse prijsvergelijkingen gevonden, en de build by ati is hier blijkbaar wat beter leverbaar (ook onder de 200 euro)

Omdat ik nog geen 2 weken nij tweakers ben aangemeld:
Kijk en huiver

http://www.teakpc.de
http://www.hartwarehunter.de
http://www.computerchannel.de

Toch behoorlijke verschillen en makkelijker dan amerika!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

ik heb eindelijk informatie gevonden over de voltage mod voor de 7500: http://www.radeon2.ru/konkurs/7500_upg.html

de schrijver van het artikel wil het artikel voor mij vertalen in het Engels ;) en verwacht het mij 20 februarie door te sturen.

De testresultaten spreken voor zich...

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

Is een radeon 7500 sneller dan mijn gf2GTS ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:31
Op zondag 17 februari 2002 13:34 schreef Mary Wana het volgende:
Is een radeon 7500 sneller dan mijn gf2GTS ?
yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Ik heb nu een Ati Radeon 32 MB DDR.
Nu heb ik net een TFT tje gekocht, een Eizo L365-BK met DVI uitgang.
Is de Radeon 7500 met DVI de moeite waard?? Of is het verschil mat de huidige kaart met analoog niet of nauwelijks te zien? :?

xMouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

Op zondag 17 februari 2002 13:51 schreef Sonic- het volgende:

[..]

yup
lama ik koop wel een r8500

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaedrus
  • Laatst online: 07-09 16:16
Dualhead - verschillende resuloties e.d.

OK, ik heb mijn ATI Radeon 7500 binnen en draaiend, prachtig beeldje, duidelijk scherper als mijn voorgaande Geforce2 MX (dat was ook de voornaamste reden van vervangen).

Kan er op beide monitor uitgangen verschillende resoluties gedraaid worden?
Ik heb een 19" en een 17" Iiyama en nu wil ik eigenlijk op de 19" 1280x960 en op de 17" 1024x768 gaan draaien. Het enige wat ik kan instellen is verschillende refresh bij dezelfde resolutie. Op het moment heb ik er nog maar een matrox pci kaartje bijhangen voor de tweede monitor en dat werkt best, maarja, ik heb een kaart met twee uitgangen, dus dat zou ik ook graag gebruiken.

Ander vraagje.
Ik las ergens dat de TV-out ook op clone van de tweede monitor gezet kan worden, klopt dat en hoe dan. Het maakt voorr 3d toch niet uit welke poort je als primair insteld, neem ik aan?

Ik draai trouwens de laatste beta drivers van de ATI-site (6025?) op een verse win2K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 16:16
Hey even een vraagje he..
Waarom hoor ik over het algemeen hier alleen de originele ATI en Club3d? Niemand wel eens de SuperGrace gezien? Ik weet helemaal niks van dat merk. Weet alleen dat ie spotgoedkoop is (€114) en de snelheden draaien op: 270/230
Hij zou ook nog eens te oc-en zijn tot 330/275 (welliswaar met extra koeling denk ik) Hij zou de ATI Radeon 7500 Retail zijn zeg maar, maar chips draaien dus volgens de OEM volgens mij...
Hier is een review van de SuperGrace kaartjes. Lijkt me toch zeker niet onaardig als je naar de prijs krijt.
Verder is hier de homepage van het betreffende SuperGrace
Iemand nog mening/ervaring hiermee?

AArgh alleen heeft die versie van €114,- 64MB SDR. Vaag.. retail en SDR. :(

Zelf denk ik hem vanavond te bestellen, mits ik geen negatieve dingen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
deze, kopen, of niet?
Het geld waard, of niet? :?

1024x768 @ 32 bit draai ik alles, en het komt in een 1,1GHz pc.

🌞🍃

Verwijderd

iemand ervaring met CLUB3D in 2D in bv 1280*1024??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:51

TdV

Op woensdag 27 februari 2002 18:17 schreef DataBeest het volgende:
deze, kopen, of niet?
Het geld waard, of niet? :?

1024x768 @ 32 bit draai ik alles, en het komt in een 1,1GHz pc.
Ik ben er erg tevreden mee, hij is wel behoorlijk processorafhankelijk valt me op. Ik ben van ene 1.4 t-bird (R.I.P.) naar een 1700+ (1.47) XP gegaan en hij is ruim 10% sneller (3dmark bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Op donderdag 28 februari 2002 23:04 schreef 400PK het volgende:
iemand ervaring met CLUB3D in 2D in bv 1280*1024??
Die is goed, ik zit hier met een 20" in die resolutie te werken, een bnc of goede afgeschermde vga kabel is (voor alle kaarten + grote schermen) wel aan te raden overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 10:29 schreef TdV het volgende:

[..]

Ik ben er erg tevreden mee, hij is wel behoorlijk processorafhankelijk valt me op. Ik ben van ene 1.4 t-bird (R.I.P.) naar een 1700+ (1.47) XP gegaan en hij is ruim 10% sneller (3dmark bijv).
Ik heb hem al besteld. :)
en m'n proc is boven 1GHz, nou ja, dat moet wel goed zijn hoor.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Op vrijdag 01 maart 2002 15:02 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Ik heb hem al besteld. :)
en m'n proc is boven 1GHz, nou ja, dat moet wel goed zijn hoor.
Dan wens ik je er veel plezier mee, en je kan altijd nog een beetje oc'en. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 10:31 schreef TdV het volgende:

[..]

Die is goed, ik zit hier met een 20" in die resolutie te werken, een bnc of goede afgeschermde vga kabel is (voor alle kaarten + grote schermen) wel aan te raden overigens.
kijk dat wilde ik ff horen :)

maare...afgeschermde VGA kabel? daar heb ik nog nooit van gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Op vrijdag 01 maart 2002 22:50 schreef 400PK het volgende:

[..]

kijk dat wilde ik ff horen :)

maare...afgeschermde VGA kabel? daar heb ik nog nooit van gehoord...
Ik bedoel gewoon een dikke a-kwaliteit vga kabel, niet zo een van een tientje aangezien er bij hoge frequenties anders veel verloren gaat in de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

1280*1024 is geen probleem voor een club3D 7500.
werk zelf met een 19" Belinea op 1600x1200x32bit.
haarscherp beeld, heldere kleuren.

dit kan wel afhangen van je drivers (je vorige drivers altijd eerst helemaal verwijderen.)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een mooie Radeon 7500 64mb SDR geinstalled, doet het prima. Alleen snap ik iets niet: in de properties van windows staat dat er 32mb in zit (ik draai W2K btw), terwijl sisoft sandra 64mb zegt. Nu geloof ik het liefst die laatste natuurlijk, maar ik blijf het vaag vinden. Een internal DAC van 350 klopt verder toch?

Oja, en volgens sisoft sandra issie niet VGA compatible :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu dit alles aan het lezen, mag ik hier uit opmaken dat een Radeon7500 toch echt wel langzamer is als een Geforce2 Pro of niet dan. Heb Gforz prow 237@451 met Athlon Xp 1700+@1712Mhz en heb 3dmark2001se 4867 punten. ik wil een nieuwe kaart voor niet al te veel, zit te twijfelen; Radeon7500 of g-force 4 mx440 of G-force 3 ti200(vind een beetje te duur)??????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op maandag 28 januari 2002 12:48 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Wat is der nu aan de hand in pricewatch?

De radeon van ati zelf staat erin voor €141, maar kan op die site er niks van vinden...
Voor 125 euro heb ik heb gezien op een Duitse site... Waar volgens de pricewatch een Asus V8200 zou zijn voor 192 euro maar dat bleek een Ti200 te zijn :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit hier (nog steeds) met een probleem:

ik krijg in win altijd na een aantal minuten (willekeurig) dat mijn comp vast loopt en dan zegt ie als je weer terug bent "ati2dvag.dll was caught running in an infinite loop"

mijn kaart is al omgeruild maar ik krijg nog steeds dezelfde error, dus ligt het blijkbaar niet aan de kaart.

mijn verdere configuratie is
AMD Athlon XP1800+
Jetway 866 DDR mobo
512DDR geheugen
1x 10gig HDD
1x 20gig HDD
writer
dvd speler
sb live 5.1
realtec netw.krt.

ik heb de nieuwste via driver al gedowned maar dat lost ook niks ok :/

iemand een oplossing ?
(ik heb ook 'fast write' in bios uitstaan, en op 1x AGP geprobeerd)
plz help :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
Op zaterdag 09 maart 2002 20:29 schreef Tave het volgende:
ik zit hier (nog steeds) met een probleem:

ik krijg in win altijd na een aantal minuten (willekeurig) dat mijn comp vast loopt en dan zegt ie als je weer terug bent "ati2dvag.dll was caught running in an infinite loop"

mijn kaart is al omgeruild maar ik krijg nog steeds dezelfde error, dus ligt het blijkbaar niet aan de kaart.

mijn verdere configuratie is
AMD Athlon XP1800+
Jetway 866 DDR mobo
512DDR geheugen
1x 10gig HDD
1x 20gig HDD
writer
dvd speler
sb live 5.1
realtec netw.krt.

ik heb de nieuwste via driver al gedowned maar dat lost ook niks ok :/

iemand een oplossing ?
(ik heb ook 'fast write' in bios uitstaan, en op 1x AGP geprobeerd)
plz help :?
dat ben ik dus, maat stond nog ingelogd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet iemand nou al wat meer over de Radeon 7500 bij exile? Is dit nu de snelle of de langzame versie?

Edit: zou dit het antwoord zijn?
http://www.3dcenter.de/artikel/radeon_oem-karten/index2.php

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
OKé, ik heb jullie hulp keihard nodig, want ik heb me een kutprobleem. :(

Woensdag heb ik m'n oude TNT2 M64 vervangen door een Club3d Ati Radeon 7500.
2d liep alles heerlijk soepel, 3d toen nog ff wat minder.
Toen heb ik windows xp opnieuw geinstalleerd en de drivers van de Club3D website geinstalleerd. 3d liep toen goed, maar 2d liep bagger.
Als ik een animated icoon op het scherm had sprong m'n CPU usage naar 100% en ging alles heel sloom. Voor de rest ging 2d ook slecht. :(

Toen weer WindowsXP opnieuw geinstalleerd, daarna de drivers van de CD-ROM geinstalleerd die in de doos zaten. Weer: 2d slecht, 3d oke.
Toen de drivers van de club3d site geinstaleerd, maar geen verschil, 2d hooguit een verslechtering. :(

Ik weet eigenlijk wel heel erg zeker dat die videokaart beter kan presteren, omdat icoons en andere dingen op die oude TNT kaart prima ging. :)

(specs: zie sig)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Op zaterdag 16 maart 2002 16:03 schreef DataBeest het volgende:
OKé, ik heb jullie hulp keihard nodig, want ik heb me een kutprobleem. :(

Woensdag heb ik m'n oude TNT2 M64 vervangen door een Club3d Ati Radeon 7500.
2d liep alles heerlijk soepel, 3d toen nog ff wat minder.
Toen heb ik windows xp opnieuw geinstalleerd en de drivers van de Club3D website geinstalleerd. 3d liep toen goed, maar 2d liep bagger.
Als ik een animated icoon op het scherm had sprong m'n CPU usage naar 100% en ging alles heel sloom. Voor de rest ging 2d ook slecht. :(

Toen weer WindowsXP opnieuw geinstalleerd, daarna de drivers van de CD-ROM geinstalleerd die in de doos zaten. Weer: 2d slecht, 3d oke.
Toen de drivers van de club3d site geinstaleerd, maar geen verschil, 2d hooguit een verslechtering. :(

Ik weet eigenlijk wel heel erg zeker dat die videokaart beter kan presteren, omdat icoons en andere dingen op die oude TNT kaart prima ging. :)

(specs: zie sig)
Probeer ns een van de recente ati drivers...Dat van die 100% processor belasting is namelijk een bekende bug. (natuurlijk wel handmatig installeren of eerst je videokaart naar ati retail flashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 14:31 schreef TdV het volgende:

[..]

Probeer ns een van de recente ati drivers...Dat van die 100% processor belasting is namelijk een bekende bug. (natuurlijk wel handmatig installeren of eerst je videokaart naar ati retail flashen)
Bedankt voor je antwoord. :)

Ik heb de ATI drivers van ati.com geprobeerd. Maar hij gaf aan dat ik geen ATI videokaart heb. Volgens Sinterklaas klopte dat wel, omdat ik een Club3d kaart heb, en geen ati, en dat 'Powered by Ati' betekende dan wat anders ofzo... :?

Maar je zegt dat dat is op te lossen door het handmatig te installeren, of te flashen.. Dat klinkt heel mooi, maar hoe flash je zoiets? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

http://www.radeonflash.tk/

Op deze site staan de benodigde programma's om hem te flashen, hij loopt dan meteen op 290/230 ipv de standaard 270/230 als je hem als retail flasht.
Flashen moet natuurlijk wel in dos modus, gebruik hiervoor een opstartdiskette.

Als je de kaart niet wil flashen installeer je de drivers door ze uit te pakken (openen in winzip of rar of zo). Vervolgens kies je voor "update driver" (eigenschappen van de videokaart), "have disk" en wijs je de directory aan waar je de bestanden hebt uitgepakt. Ff rebooten en klaar is kees. Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 14:58 schreef TdV het volgende:
http://www.radeonflash.tk/

Op deze site staan de benodigde programma's om hem te flashen, hij loopt dan meteen op 290/230 ipv de standaard 270/230 als je hem als retail flasht.
Flashen moet natuurlijk wel in dos modus, gebruik hiervoor een opstartdiskette.

Als je de kaart niet wil flashen installeer je de drivers door ze uit te pakken (openen in winzip of rar of zo). Vervolgens kies je voor "update driver" (eigenschappen van de videokaart), "have disk" en wijs je de directory aan waar je de bestanden hebt uitgepakt. Ff rebooten en klaar is kees. Suc6.
Thanks a lot TdV . :) :)
Ik zal dat zo gaan doen dan, maar voordat ik het doe moet ik zeker weten dat m'n kaart daardoor niet gelijk overspannen raakt (lees: overleid). Of zal dat niet (zo snel) gebeuren? :)
En daarna natuurlijk niet overclocken zeker, omdat ie dan al wat overgeclocked is.

/edit: Ja dus:
Yes, its normally safe to flash. If you experience problems with Retail BIOS on your OEM card, you can always flash back. Also if flashing went badly; just try it again, till it works... Sometime it can be a good idea to have a old PCI videocard to boot up with it and flash your Radeon 8500 allover with a correct BIOS, using Start.exe. But theoreticly there is always a change that flashing damages your card totally, but in practice this change is very, very little. I have never seen somebody who did this. So flashing is always at your own risk!

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
OKe, ik heb toch maar niet geflashed, omdat het na zoeken en rondvragen toch niet verstandig bleek te zijn.

Ik heb gewoon handmatig de ATI drivers van www.ati.com voor de Radeon 7500 geinstalleerd.
Resultaat: NIKS. Gewoon weer exact het zelfde. :(

Doe ik wat verkeerd, of moet ik wat anders doen? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 17:37 schreef DataBeest het volgende:
OKe, ik heb toch maar niet geflashed, omdat het na zoeken en rondvragen toch niet verstandig bleek te zijn.

Ik heb gewoon handmatig de ATI drivers van www.ati.com voor de Radeon 7500 geinstalleerd.
Resultaat: NIKS. Gewoon weer exact het zelfde. :(

Doe ik wat verkeerd, of moet ik wat anders doen? :?
Hmm, das wel klote. Ik ben van plan deze vid kaart te gaan kopen. Heeft hier echt niemand een goede oplossing voor?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Ik weet het verder helaas ook niet. Ik weet alleen dat niet iedereen het heeft, ik heb er dus geen last van maar ik draai ook een compleet andere bak dus het kan aan van alles liggen.Waarom stuur je club3d niet een mailtje? Ik had behoorlijk snel antwoord toen ik ze wat stuurde...

Zodra ik meer hoor/zie/weet zal ik het hier melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey all,

Ik heb mijn club3d 7500 geflashed met John Hoek's progje (http://www.radeonflash.tk).

Vraagje hierover: ik heb gekozen voor PAL ipv NTSC. Wat is het verschil tussen beide opties?

Tevens gebruik ik nu de 6052 drivers (http://www.hardwareonline.dk/downloads.asp?Kategori=ATI%20Drivere&id=333). Ik heb hierbij de multimedia opties ook geinstalleerd. Bij de geavanceerde display properties staat nu een tabblad "workstation". Ik kan hier schijnbaar KTX/ARB buffer aanzetten. Wat kan ik hiermee?

Btw mijn nieuwe 3dmark2001SE score: 5159
Met: Amd XP 1600@1470 (FSB@140), 512ddr, 7500 (Engine@319.5, Memory@234)
Url: http://service.madonion.com/compare?2k1=3069015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 11:54 schreef TdV het volgende:
Waarom stuur je club3d niet een mailtje? Ik had behoorlijk snel antwoord toen ik ze wat stuurde...
O ja, dat heb ik gedaan.
Maar die persoon vroeg dezelfde dingen als in m'n topic.. Ik heb maar gezecht dat het al in orde was en heb nu de winkel gemailt. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 14:21

Dr C

met C en CK

Ok, ik heb het volgende probleem: Nadat ik er achter kwam dat mijn 3dmark scors bedroevend laag waren (1600 met PIII), ben ik gaan zoeken en kwam erachter dat mijn AGP op 1x staat. ik heb een VIA boardje en heb gewoon de VIA drivers geinstalleerd en 2x ge-enabled in de BIOS. het kaartje is trouwens een Jupiter888 :`( 7500 DDR VE. weet iem. waar ik dit kan oplossen.
o ja, ik heb ook op mijn TV-out een donkere balk verticaal op ong. 2/3 lopen en allemaal diagonale strepen. Is dit een bekend probleem en moet ik me hierbij dan maar neerleggen of niet (ik mis mijn Matrox nu al).

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmkay ik heb al veel gelezen over de radeon 7500 van club3d, maar overal word wat anders geroepen, ik kan deze kaart kopen : Club3D ATI Radeon 7500 64DDR DVI/TVOut € 153,00

kan iemand mij vertellen op welke snelheden deze kaart draait en of de hydravision ook op verschillende resoluties werkt en je ook de dvi --> crt adapter er bij krijgt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Club3D radeon 7500, en nu vroeg ik mij iets af;
Een vriend van mij had mij verteld dat de radeon kaarten die niet door ati gemaakt zijn, geen groene maar gele printplaten moeten hebben.

De printplaat van mijn ati is dus gewoon groen..

Verder zit er op mijn kaart een stikker waar heel groot "Ati" op staat...

Hoe zit dit nu? Is het een club3d of een originele ATI? :?
Ik heb m btw wel in een club3d doos gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 23:31 schreef mrhiney het volgende:
mmkay ik heb al veel gelezen over de radeon 7500 van club3d, maar overal word wat anders geroepen, ik kan deze kaart kopen : Club3D ATI Radeon 7500 64DDR DVI/TVOut € 153,00

kan iemand mij vertellen op welke snelheden deze kaart draait en of de hydravision ook op verschillende resoluties werkt en je ook de dvi --> crt adapter er bij krijgt. :P
Die heb ik dus ook...
Die dvi-crt adapter krijg je er niet bij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer mijn x server opgestart te krijgen. Ik gebruik RedHat 7.2 en heb nu XFree 4.2.0, maar kan geen goede driver vinden. Ik heb dat ding nu maar op Vesa ingesteld, maar ja dan kan die niet Gnome weergeven ;( . Dus mocht iemand een oplossing weten, dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Op mijn Radeon 32sdram was die cooler alleen show en met een schakelaartje ertussen zette ik die uit en pas weer aan als ik ging gamen
is dit ook mogelijk met de 7500? .15 zal wel een stuk koeler zijn

ik vind dat die kleine koelertjes altijd zo'n hoog irritant geluid maken

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopenlijk mag deze vraag ook hierin.... wat is het verschil (behalve de prijs) tussen de Ati 7500 All in Wonder en de Hercules 7500 all in Wonder ?
En zijn er mensen die ervaring met deze kaarten hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
Wat is nou precies een Radeon 7500 LE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 20:20 schreef Tranze het volgende:
een radeon 7500 die runt op:230/270 ipv 230/290 of volgens mij is tie nog lager geklokt. Tenminste de oems runnen op 230/270 (club3d en powercolor etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Op woensdag 05 juni 2002 20:48 schreef FLiP.m0 het volgende:

[..]

een radeon 7500 die runt op:230/270 ipv 230/290 of volgens mij is tie nog lager geklokt. Tenminste de oems runnen op 230/270 (club3d en powercolor etc.)
ddr of sdram? en het gaat overigens over een club 3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Is de Club 35 Radeon 7500 LE nou met 64mb ddr of sdram ???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
weet nou niemand het??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

DDR SDRAM meen ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 20:20 schreef Tranze het volgende:
Dit had je ook wel even zelf mogen uitzoeken. Geen oude topic omhoog kicken met zo'n basic vraag aub.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.