[GPC] (got programming contest) Opgave 1

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 887 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 18:58 schreef Doekman het volgende:
mbravenboer: als je dan toch niet mee doet, kun je dan niet een paginaatje maken, waarmee je input genereerd? (x en y opgeven, dan wordt er een tabel gegenereerd, en dan maar klikken op die cellen :7 voor blokjes, en generate: invoer voor ons!
tip: koop zo'n puzzelboekje in de winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
Je wil dus gewoon een tabel met vakjes die je kan inkleuren en dan zo'npatroontje eruit krijgt ?? Maak maar een uitbreiding op PellePaint (zie de W&G daar staat ie tussen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 17:24 schreef Marcj het volgende:

[..]

Heb ik geprobeert, duurt geschat 8 jaar ofzo :P
Dan doe je het niet goed. :7

offtopic:
Hoe maak ik dat ontiegelijk wrede "ik-buig-voor-je-want-jij-bent-een-god"-smileytje???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 17:22
Op woensdag 28 november 2001 19:58 schreef Xalista het volgende:

[..]

Dan doe je het niet goed. :7

offtopic:
Hoe maak ik dat ontiegelijk wrede "ik-buig-voor-je-want-jij-bent-een-god"-smileytje???
Bij een vak van 30x30 mogelijkheden had je 2^30^30 mogelijkheden (dat is iets van 10^270). En dat kan even duren :P

edit: volgens mij wordt het zelfs ietsje langer dan 8 jaar op één pc >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
[b]Op woensdag 28 november 2001 19:58 schreef Xalista iets over wrede smileys :b]
offtopic:
Welke bedoel je ???? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Op woensdag 28 november 2001 20:02 schreef MisterData het volgende:

[..]

Welke bedoel je ???? :+
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/images/smiles/worshippy.gif
code:
1
[img]http://www.motor-forum.nl/forum/images/smiles/worshippy.gif[/img]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 20:01 schreef Marcj het volgende:

[..]

Bij een vak van 30x30 mogelijkheden had je 2^30^30 mogelijkheden (dat is iets van 10^270). En dat kan even duren :P

edit: volgens mij wordt het zelfs ietsje langer dan 8 jaar op één pc >:)
Tja, dat is de naïve bruteforce methode, maar ik heb met een paar andere mensen in de thread "Alternatieve webstrijd" laten zien dat je ook wel een beetje slim kunt bruteforcen.
Bruteforcen zoals ik het zie is gewoon alle mogelijkheden uitproberen die tot een oplossing zouden kunnen leiden, dat is niet het zelfde als alle mogelijkheden uitproberen. Maar ik heb wel weer genoeg spoilers gegeven...

En O O O wat is die smiley wreed! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op woensdag 28 november 2001 17:24 schreef Marcj het volgende:
Heb ik geprobeert, duurt geschat 8 jaar ofzo :P
dat duurt echt geen 8 jaar, er zijn niet eens zo gek veel mogelijkheden. Alles is leeg en er zijn twee rijen waar 1 op kan staan, het bloksken is maar 4 bij 4 ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
[off topic]
Die smiley is zoooo wreed !!
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/images/smiles/worshippy.gif
[/off topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Op woensdag 28 november 2001 20:31 schreef limoentje het volgende:
het bloksken is maar 4 bij 4 ...
Het bloksken is maximaal 30x30 groot...

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 20:31 schreef limoentje het volgende:

[..]

dat duurt echt geen 8 jaar, er zijn niet eens zo gek veel mogelijkheden. Alles is leeg en er zijn twee rijen waar 1 op kan staan, het bloksken is maar 4 bij 4 ...
Euhm :? .....je hebt denk ik de opdracht niet helemaal begrepen...(of je maakt een geintje en dan sta ik voor lul door er op te reageren, bedankt) maar je algoritme moet ook puzzels van 30x30 hokjes op kunnen lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Nou, ik heb een tijdje zitten proberen (in PHP), maar het is me tot nu toe niet gelukt. Misschien ben ik gewoon nog niet goed genoeg :'(.

Het lukte niet echt een goed algoritme te verzinnen. Nu heb ik brute force geprobeerd, maar dat werkt ook niet echt. Nou ja, ik heb nog een paar dagen; misschien krijg ik nog een geniale inval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 20:56 schreef KevinLevie het volgende:
Nou, ik heb een tijdje zitten proberen (in PHP), maar het is me tot nu toe niet gelukt. Misschien ben ik gewoon nog niet goed genoeg :'(.

Het lukte niet echt een goed algoritme te verzinnen. Nu heb ik brute force geprobeerd, maar dat werkt ook niet echt. Nou ja, ik heb nog een paar dagen; misschien krijg ik nog een geniale inval :).
mja als je maag genoeg for-dingessen gebruikt moet 't lukken
bij mij zitten er wel zo'n 11 ín elkaar zeg maar, maja... 't werkt :) (bijna dan, 2 of meer rijen blokjes op een regel wil nog steeds niet)

maar bedenk eerst wat je precies wilt, geef 't dan op papier schematisch weer. maak dan voor elke stap een comment in je php-file wat er in dat stukje moet gebeuren, en begin dan vooraan te doen wat je in je comment hebt neergezet dat er moet gebeuren (damn wat een kromme zin, but you'll get the idea)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand een test uitvoer gemaakt die wat groter is dan 10 bij 10? Ik zou mijn algo ook even op snelheid willen testen. >:) Deze opdracht was best pittig volgens mij is er geen snel algo onder 100 regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:18
Op woensdag 28 november 2001 21:39 schreef borganism het volgende:
Heeft er al iemand een test uitvoer gemaakt die wat groter is dan 10 bij 10? Ik zou mijn algo ook even op snelheid willen testen. >:)
Een erg lastige testcase is bijvoorbeeld, een veld van 30 bij 30, met naast elke rij/kolom '4' ofzo. Dit ding heeft trouwens meerdere oplossingen, maar dat maakt voor mijn algoritme niet zoveel uit. Hij doet er in ieder geval te lang over om op te lossen.
Deze opdracht was best pittig volgens mij is er geen snel algo onder 100 regels.
Mede door het lastige invoerformaat is er idd heel wat code nodig om alleen maar een simpel framework te bouwen. Een getal voor elke regel dat het aantal segmenten geeft, had een hoop gedoe met 't parsen van strings gescheeld. Bovendien was de vieze hack met de 0 (die ten tijde van dit bericht nog niet op de website vermeldt staat) ook niet nodig geweesd.

Het echte oplossingsalgoritme is bij mij vrij compact, maar als gezegd nog niet goed genoeg.

MVG,
Maks Verver (Team Bier+=2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Soultaker:
Mede door het lastige invoerformaat is er idd heel wat code nodig om alleen maar een simpel framework te bouwen. Een getal voor elke regel dat het aantal segmenten geeft, had een hoop gedoe met 't parsen van strings gescheeld. Bovendien was de vieze hack met de 0 (die ten tijde van dit bericht nog niet op de website vermeldt staat) ook niet nodig geweesd.
welke hack met de 0??
trouwens 't aantal sigmenten per regel is op zich toch super-simpel uit te lezen? gewoon kijken hoeveel getalletjes er staan (gescheiden door " "'s)

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:40

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

[beginner modus]
Ok is het dus de bedoeling dat je als invoer geeft:

aantal rijen en kolommen: 5 5
rij1:
rij2:
enz...

of iets anders??
[/beginner modus]

Niet afzijken please, ben nog niet zo thuis in termen als standaar IN en OUT.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
ok ok, ik was wel erg lomp aan het bruteforcen :P Ik heb nu wel een slimmere manier ;) (dwz, binnen een paar seconden :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razor-x
  • Laatst online: 30-07 08:33
Ik ben nog steeds aan het rommellen :) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-08 05:41
Voor diegenen die wat willen experimenteren met de invoer voor deze opdracht, heb ik een generator gemaakt. Hiermee kun je dus de gewenste output aanklikken, waarna de input wordt gegenereerd.

Hier staat hij: http://www.rdetuinman.f2s.com/got/

Bij een grote 'puzzel' wordt je gek van de vierkantjes, maar dat merk je vanzelf. :)

Uiteraard kunnen bugs bij mij gemeld worden. Hou wel in de gaten dat er per rij / kolom meer dan 5 getallen voor kunnen komen, wat bij deze opdracht niet hoeft.

* RdeTuinman had even niets te doen ;)

Verwijderd

Ik had m'n wiskunde- en statistiekboeken er al bij. Ik dacht dat ik het met formules wel even oplossen kon. Maar het is teveel weggezakt ;(

Dan maar programmeren, maar ja, tijd. Ik denk dat ik het maar bij deze opgaaf laat. 't Is overigens wel errug leuk :7

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 23:15 schreef RdeTuinman het volgende:
Voor diegenen die wat willen experimenteren met de invoer voor deze opdracht, heb ik een generator gemaakt. Hiermee kun je dus de gewenste output aanklikken, waarna de input wordt gegenereerd.

Hier staat hij: http://www.rdetuinman.f2s.com/got/

Bij een grote 'puzzel' wordt je gek van de vierkantjes, maar dat merk je vanzelf. :)

Uiteraard kunnen bugs bij mij gemeld worden. Hou wel in de gaten dat er per rij / kolom meer dan 5 getallen voor kunnen komen, wat bij deze opdracht niet hoeft.

* RdeTuinman had even niets te doen ;)
leuk gemaakt :)

jammer alleen dat je gegenereerde invoer niet helemaal klopt qua layout, en daarmee kun je mensen in de war brengen zeg maar

ten eerste staan er witregels tussen, dit ziet er overzichtelijker uit, maar ze horen er niet in thuis ;)

verder staan je rijen en kolommen omgedraaid, eerst komt er van boven naar beneden en dan van links naar rechts, dit moet dus precies andersom *D

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 21:39 schreef borganism het volgende:
Heeft er al iemand een test uitvoer gemaakt die wat groter is dan 10 bij 10? Ik zou mijn algo ook even op snelheid willen testen. >:) Deze opdracht was best pittig volgens mij is er geen snel algo onder 100 regels.
qua snelheid zijn we met deze opdracht niet zo streng, dus je hoeft je hier niet erg druk om te maken

we breken pas ongeveer na 5 a 10 minuten af, daarna geloven we er niet meer zo in >:)

• RdeTuinman
Op donderdag 29 november 2001 00:57 schreef jRobert het volgende:
leuk gemaakt :)
Dank je
jammer alleen dat je gegenereerde invoer niet helemaal klopt qua layout, en daarmee kun je mensen in de war brengen zeg maar

ten eerste staan er witregels tussen, dit ziet er overzichtelijker uit, maar ze horen er niet in thuis ;)
gefixed
verder staan je rijen en kolommen omgedraaid, eerst komt er van boven naar beneden en dan van links naar rechts, dit moet dus precies andersom *D
Ik heb nu alles omgedraaid. Klopt het dan?

Je krijgt nu:

hoogte breedte
vertikaal
horizontaal

Bedankt voor de feedback.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Je ziet eigenlijk nergens of er bij de input eerst de horizontale of eerst de vertikale komen :)

Toch niet zo'n handig voorbeeld van wasigh, een symmetrische :)

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 08:40 schreef RdeTuinman
moge rob

netjes gemaakt hoor :)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 21:46 schreef Soultaker het volgende:

Maks Verver (Team Bier+=2)
Die naam komt me bekend voor :)
is wel jammer nu kan ik clogworks niet als volgende opdracht gebruiken >:)

offtopic:
Welke opgave hadden jullie nog meer goed op het EK?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op woensdag 28 november 2001 20:54 schreef Gerco het volgende:
Het bloksken is maximaal 30x30 groot...
Op woensdag 28 november 2001 20:54 schreef Xalista het volgende:
Euhm :? .....je hebt denk ik de opdracht niet helemaal begrepen...(of je maakt een geintje en dan sta ik voor lul door er op te reageren, bedankt) maar je algoritme moet ook puzzels van 30x30 hokjes op kunnen lossen...
nee nee ik had het over dat voorbeeld van 4 bij 4 met twee 1-tjes erin wat ergens voor die bruteforce-duurt-lang-opmerking stond...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 08:40 schreef RdeTuinman het volgende:

[..]

Dank je
[..]

gefixed
[..]

Ik heb nu alles omgedraaid. Klopt het dan?

Je krijgt nu:

hoogte breedte
vertikaal
horizontaal

Bedankt voor de feedback.
He dat lijkt er al meer op, sorry alleen voor mijn iets te vage post, je had nl. hoogte en breedte niet om hoeven wisselen :), alleen rij en kolom

dus:
ook voor iedereen die er nog niet uitwas (door het symmetrische voorbeeld kan ik me dat voorstellen)

breedte hoogte
kolommen (van links naar rechts)
rijen (van boven naar beneden)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 09:14 schreef limoentje het volgende:

[..]

[..]

nee nee ik had het over dat voorbeeld van 4 bij 4 met twee 1-tjes erin wat ergens voor die bruteforce-duurt-lang-opmerking stond...
<pre>
----

----

----

--#-

161 miliseconden

</pre>
och valt wel mee >:)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op donderdag 29 november 2001 09:20 schreef wasigh het volgende:
och valt wel mee >:)
ik zei toch ook dat het geen 8 jaar ging duren? ik heb nu ook een ruwe brute force versie af maar deze duurt echt te lang...

Verwijderd

BELANGRIJK:

Bij deze een verzoek aan ieder die een inzending doet!

Zouden jullie je attachments willen zippen in 1 file? Want als je los de code en de executable opstuurt, dan haalt hotmail vanzelf de exe uit het mailtje :(.

P.s. Dit geldt natuurlijk niet voor java *D

• Marcj
Op donderdag 29 november 2001 09:22 schreef limoentje het volgende:

[..]

ik zei toch ook dat het geen 8 jaar ging duren? ik heb nu ook een ruwe brute force versie af maar deze duurt echt te lang...
Ik had het ook over de maximale grootte (30 x 30) en die duurt echt heeeeel lang als je echt ruw gaat brute-forcen :)

• RdeTuinman
Op donderdag 29 november 2001 08:49 schreef D2k het volgende:

moge rob

netjes gemaakt hoor :)
Mogge Den

Bedankt
Op donderdag 29 november 2001 09:18 schreef jRobert het volgende:

[..]

He dat lijkt er al meer op, sorry alleen voor mijn iets te vage post, je had nl. hoogte en breedte niet om hoeven wisselen :), alleen rij en kolom

dus:
ook voor iedereen die er nog niet uitwas (door het symmetrische voorbeeld kan ik me dat voorstellen)

breedte hoogte
OK, nu zijn breedte en hoogte weer omgedraaid. *D

Verwijderd

Niet om lullig te doen ofzo, maar naar mijn weten (en volgens mij die van de algemene nederlander ook) is een rij van links naar rechts en een kolom van boven naar beneden.

Voordat er mensen verkeerd gaan programmeren. (Voor een symetrisch figuur maakt het niet uit, maar voor een asymetrisch figuur wel)

Suc6 allemaal.
Op donderdag 29 november 2001 09:18 schreef jRobert het volgende:

[..]

dus:

breedte hoogte

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op donderdag 29 november 2001 09:27 schreef Marcj het volgende:
Ik had het ook over de maximale grootte (30 x 30) en die duurt echt heeeeel lang als je echt ruw gaat brute-forcen :)
ben ik met je eens 8-) misverstand opgelost dunkt * roelio :D

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 09:31 schreef RdeTuinman het volgende:

[..]

Mogge Den

Bedankt
maar nu de vraag der vragen >:)
heb je het probleem zelf al opgelost :?

• RdeTuinman
Op donderdag 29 november 2001 09:33 schreef Silverlinx het volgende:
Niet om lullig te doen ofzo, maar naar mijn weten (en volgens mij die van de algemene nederlander ook) is een rij van links naar rechts en een kolom van boven naar beneden.

Voordat er mensen verkeerd gaan programmeren.

Suc6 allemaal.
Ja, maar je doorloopt rij voor rij (dus van boven naar beneden) en kolom voor kolom (dus van links nar rechts)
Op donderdag 29 november 2001 09:36 schreef D2k het volgende:

[..]

maar nu de vraag der vragen >:)
heb je het probleem zelf al opgelost :?
Nee :)

Ik ga proberen om het programma achterstevoren te laten lopen :P

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 09:33 schreef Silverlinx het volgende:
Goh

Inderdaad, een rij is van links naar rechts, maar als je goed leest (en het forum bij hebt gehouden), zul je begrijpen dat ik hiermee het volgende bedoel:

-De getallen voor de kolommen, van de linker kolom t/m de rechter kolom (kolommen staan in de regel naast elkaar)

-De getallen voor de rijen, van boven naar beneden (rijen staan onder elkaar naar mijn weten)

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 09:37 schreef RdeTuinman het volgende:

[..]

Nee :)
hmmz daar was ik al bang voor
tis idd een vrij pittige opgave

Verwijderd

Okey, relaxed. Ik doe toch niet mee aan die GPC. Ik was gewoon ff geinteresseerd, dus ik heb wat postjes gelezen (niet allemaal, mijn fout weet ik) en daar kwam ik die enigzins rare stelling tegen. Maar na uitleg wel correcte stelling.

Wie weet hadden andere mensen die wel mee doen aan deze contest wel dezelfde vraag, die is dan meteen voor ze opgelost.

Nogmaals suc6.
Op donderdag 29 november 2001 09:37 schreef jRobert het volgende:

[..]

Goh

Inderdaad, een rij is van links naar rechts, maar als je goed leest (en het forum bij hebt gehouden), zul je begrijpen dat ik hiermee het volgende bedoel:

-De getallen voor de kolommen, van de linker kolom t/m de rechter kolom (kolommen staan in de regel naast elkaar)

-De getallen voor de rijen, van boven naar beneden (rijen staan onder elkaar naar mijn weten)

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 09:44 schreef Silverlinx het volgende:
Okey, relaxed. Ik doe toch niet mee aan die GPC. Ik was gewoon ff geinteresseerd, dus ik heb wat postjes gelezen (niet allemaal, mijn fout weet ik) en daar kwam ik die enigzins rare stelling tegen. Maar na uitleg wel correcte stelling.

Wie weet hadden andere mensen die wel mee doen aan deze contest wel dezelfde vraag, die is dan meteen voor ze opgelost.

Nogmaals suc6.
[..]
np :)
kritiek mag altijd hoor :)

wij doen het ook maar voor de lol en het zal echt niet allemaal even foutloos zijn maar we doen ons best

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Wat gaat er gebeuren als niemand het juist oplost?

Want volgens mij hebben veel mensen het bijna voor elkaar ...

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Marcj
Op donderdag 29 november 2001 09:50 schreef LuCarD het volgende:

Wees gerust, dat gebeurt wel ;)

Verwijderd

Heel goed! Juiste instelling en voor de meeste mensen een leuke uitdaging.

By the way...hoeveel opdrachten komen er nog? En moet je alle opdrachten doen? Ik heb het erg druk, maar ik wel best wel een uitdaging aangaan. Dus wie weet ga ik ook meedoen.

Zijn er nog voorwaarden? (Bv. Niet werkzaam als programmeur)
En zo ja waar kan ik dat ff snel lezen.
Op donderdag 29 november 2001 09:46 schreef D2k het volgende:

[..]

np :)
kritiek mag altijd hoor :)

wij doen het ook maar voor de lol en het zal echt niet allemaal even foutloos zijn maar we doen ons best

• D2k

D2k

gewoon
iedereen die iets niet werkends inlevert -1 pnt :)
en een hoop vraagtekens bij ons of het niet te moeilijk ios

• Tarin
  • Laatst online: 12:48

Tarin

Just plain weird.

Hm.. ik zit hier al een tijdje deze topic te volgen, en als ik nou geen volledige n00b was geweest op het gebied van proggen (okee.. ik kan een heel klein beetje php, een klein beetje Object Pascal en ik ben gedoemd VB te gaan leren), had ik mee gedaan..

Maar goed.. ik begreep dat de source aan het eind van de opdracht gepost wordt, dus dan kan ik er weer wat van leren.. dan kan ik volgend jaar mee doen :Y)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 09:55 schreef Silverlinx het volgende:
Heel goed! Juiste instelling en voor de meeste mensen een leuke uitdaging.

By the way...hoeveel opdrachten komen er nog? En moet je alle opdrachten doen? Ik heb het erg druk, maar ik wel best wel een uitdaging aangaan. Dus wie weet ga ik ook meedoen.

Zijn er nog voorwaarden? (Bv. Niet werkzaam als programmeur)
En zo ja waar kan ik dat ff snel lezen.
voorwaarden?
uhm je mag in alle talen coden
maar het moet draaien op een W2k 700
en voor de rest uhm

http://213.239.154.16/~crew/wasigh/gpc/

staat een overzicht en de regelementen

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 10:01 schreef Tarin het volgende:
Hm.. ik zit hier al een tijdje deze topic te volgen, en als ik nou geen volledige n00b was geweest op het gebied van proggen (okee.. ik kan een heel klein beetje php, een klein beetje Object Pascal en ik ben gedoemd VB te gaan leren), had ik mee gedaan..

Maar goed.. ik begreep dat de source aan het eind van de opdracht gepost wordt, dus dan kan ik er weer wat van leren.. dan kan ik volgend jaar mee doen :Y)
je kan gewoon per ronde instappen hoor
en als je geen oplossing hebt hoef je nix in te sturen

dus als je een opgave ziet die je weet kan je gewoon de oplossing insturen en punten verdienen

• Dash2in1
  • Laatst online: 18-09 07:46

Mjah, gister bezig geweest, ben inderdaad (ook) niet ver van een oplossing volgens mij.... Achjah, ff kijken of het gaat lukken (als de tijd het toelaat).. zo niet jammer dan:Z

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 11:11 schreef Dash2in1 het volgende:

[..]

Mjah, gister bezig geweest, ben inderdaad (ook) niet ver van een oplossing volgens mij.... Achjah, ff kijken of het gaat lukken (als de tijd het toelaat).. zo niet jammer dan :Z
dan de volgende opgave maar meedoen :)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter

Stel dat blijkt dat niemand hem helemaal goed heeft. dan kunnen we altijd nog besluiten om een deel van de invoer te schrappen en daar de beoordeling op te baseren

Maar de randvoorwaarden zijn gegeven en je programma moet in principe werken op alle invoer die binnen die randvoorwaarden werkt.

• Dash2in1
Zou je svp nog even een goeie invoer kunnen geven om me programma te testen? Ben nu niet in staat (lees: aan 't "werk") om het te testen... eentje van 30 x 20 ofzo zou leuk zijn *D

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 12:33 schreef Dash2in1 het volgende:
Zou je svp nog even een goeie invoer kunnen geven om me programma te testen? Ben nu niet in staat (lees: aan 't "werk") om het te testen... eentje van 30 x 20 ofzo zou leuk zijn *D
kijk maar ff op die link van Rob de Tuinman :X

• Dash2in1
Op donderdag 29 november 2001 12:33 schreef D2k het volgende:

[..]

Wel naar gekeken, maar krijg niet het idee dat deze wel checkt of er maar 1 mogelijke oplossing is ... iets wat wel redelijk nuttig zou zijn imho..

• RdeTuinman
Op donderdag 29 november 2001 12:37 schreef Dash2in1 het volgende:

[..]

Wel naar gekeken, maar krijg niet het idee dat deze wel checkt of er maar 1 mogelijke oplossing is ... iets wat wel redelijk nuttig zou zijn imho..
Er is toch niet gezegd dat de invoer die je krijgt maar 1 oplossing heeft?

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op donderdag 29 november 2001 12:33 schreef D2k het volgende:

[..]

Op zich wel handig, maar weet je hoeveel checkboxjes je krijgt als je een veld van 30 x 30 hebt???

Misschien is het handig een aantal test schema's te maken, en die dan op de site te zetten bij de opdracht?

• RdeTuinman
Op donderdag 29 november 2001 12:42 schreef LuCarD het volgende:

[..]

Op zich wel handig, maar weet je hoeveel checkboxjes je krijgt als je een veld van 30 x 30 hebt???
Ja 900 :P

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 12:42 schreef LuCarD het volgende:

[..]

Misschien is het handig een aantal test schema's te maken, en die dan op de site te zetten bij de opdracht?
zal wel eens overleggen :)
maar in feite is het gegeven voorbeeld voldoende >:)
Op donderdag 29 november 2001 12:44 schreef RdeTuinman het volgende:

[..]

Ja 900 :P
lol :+

• Dash2in1
Op donderdag 29 november 2001 12:41 schreef RdeTuinman het volgende:

[..]

jRobert schreef hierover:
de jury zorgt voor een puzzel met maar 1 mogelijke oplossing, je hoeft dus absoluut niet bang te zijn dat je progje in een oneindige lus terecht komt of iets dergelijks

Verwijderd

Nee dat is inderdaad niet gezegd. Maar volgens alle logica en de officiele spelregels van Japans puzzelen is er bij 1 invoer ook maar 1 JUISTE uitvoer.

Tenminste, ik ga er nu even vanuit dat de offciele regels worden toegepast.

Als je namelijk het spel speelt in fisieke vorm. Dan kleur je alle vakjes in die je dmv de cijfertjes gevonden hebt en dan komt er een plaatje uit. Bv een auto of een fietser of wat je maar wil. Het zou dan natuurlijk niet zo kunnen zijn dat 1 invoer zowel een auto als een fietser is.
Op donderdag 29 november 2001 12:41 schreef RdeTuinman het volgende:

[..]

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Nog steeds bezig maar ik schiet niet op :).
Tip voor de beginners (als je nu nog moet beginnen :P of nog niet zo ver ben :) ):
- schrijf alles op papier
- ga per object te werk. Dus eerst de invoer als dat werkt ga dan een simpel vierkantje tekenen. Als dat werkt denk dan alvast na over een algoritme (op papier). Probeer dat algoritme uit op een zo klein mogelijke vierkantje en ga dan steeds groter.

Dit heb ik dus ook gedaan alleen ik zit een klein beetje vast als ik meerdere cijfers op een lijn heb dus:

5 5
2
1 1 <- Probleem :)
1

het algoritme is klaar, op dat kleine probleempje na dan :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• RdeTuinman
Op donderdag 29 november 2001 12:47 schreef Dash2in1 het volgende:
jRobert schreef hierover:
de jury zorgt voor een puzzel met maar 1 mogelijke oplossing, je hoeft dus absoluut niet bang te zijn dat je progje in een oneindige lus terecht komt of iets dergelijks
OK, you've got a point :X

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 12:47 schreef D2k het volgende:

[..]

zal wel eens overleggen :)
maar in feite is het gegeven voorbeeld voldoende >:)
overleg is geweeest

Nee jullie krijgen niet meer van ons

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Bedenk zelf maar een leuk voorbeeld of
[herhaal modus]
Koop een boekje waar voorbeelden instaan, zoek op internet whatever
[/herhaal modus]
We gaan niet alles voorkauwen.

• Jerry

Jerry

Who?

Op donderdag 29 november 2001 12:51 schreef D2k het volgende:
overleg is geweeest

Nee jullie krijgen niet meer van ons
[zwets-mode]
Overleg is geweest, maar niet wie het zou posten :) ;)
[/zwets-mode]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 13:00 schreef Mr_UnAnimouS het volgende:

[..]

[zwets-mode]
Overleg is geweest, maar niet wie het zou posten :) ;)
[/zwets-mode]
Uit ervaring weten we dat we toch alles 2 keer moeten posten dus dan doen we dat maar meteen :+

• D2k

D2k

Uit ervaring weten we dat we toch alles 2 keer moeten posten dus dan doen we dat maar meteen :+

:P

• razor-x
Op donderdag 29 november 2001 13:02 schreef D2k het volgende:

:P
lolbroek :o

Verwijderd

he! ik ben er ook nog *D

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 29 november 2001 13:07 schreef jRobert het volgende:

he! ik ben er ook nog *D
Waarom post je het dan 3 keer? :P

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 13:07 schreef razor-x het volgende:

[..]

lolbroek :o
lag wel vrij voor de hand natuurlijk :)
Op donderdag 29 november 2001 13:07 schreef jRobert het volgende:

he! ik ben er ook nog *D
3x :+

en nu weer iets meer OT ajb

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Op donderdag 29 november 2001 13:13 schreef ACM het volgende:

[..]

Waarom post je het dan 3 keer? :P
recursie. post _alles_ dus 2x. Dus ook de dingen die al 2x gepost zijn. :? -kreeeeeeeek- zeiden de hersenen van * drm

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Jerry

Jerry

Who?

Op donderdag 29 november 2001 13:44 schreef drm het volgende:

recursie. post _alles_ dus 2x. Dus ook de dingen die al 2x gepost zijn. :? -kreeeeeeeek- zeiden de hersenen van * drm
Ik zou het niet weten, ik ben al jaren de gebruiksaanwijzing van mijn hersenen kwijt :) :D.

maaruh laten we nu weer OT gaan :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Mithrandir
  • Laatst online: 19-09 23:11
Op donderdag 29 november 2001 13:44 schreef drm het volgende:

[..]

Ik heb nu al een idee voor een algoritme...

WAT EEN GEDOE!! :)
Nouja, 't wil wel, vanzelf

Verbouwing

• flat
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 12:49 schreef Mr_UnAnimouS het volgende:
Nog steeds bezig maar ik schiet niet op :).
Tip voor de beginners (als je nu nog moet beginnen :P of nog niet zo ver ben :) ):
- schrijf alles op papier
- ga per object te werk. Dus eerst de invoer als dat werkt ga dan een simpel vierkantje tekenen. Als dat werkt denk dan alvast na over een algoritme (op papier). Probeer dat algoritme uit op een zo klein mogelijke vierkantje en ga dan steeds groter.

Dit heb ik dus ook gedaan alleen ik zit een klein beetje vast als ik meerdere cijfers op een lijn heb dus:

5 5
2
1 1 <- Probleem :)
1

het algoritme is klaar, op dat kleine probleempje na dan :P.
hmmm dat was vreemd om jouw post te lezen!
ik heb namelijk vanochtend/gisteren dezelfde tips gegeven, en wij zijn ook precies even ver (dwz: we hebben allebei nog hetzelfde probleempje, meerdere rijen blokjes op een rege;)

--Roy Goodman

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Het inlezen en tekenen etc. automagizeren gaat wel. Maar waar de **** moet je beginnen? Op papier weet ik het niet eens...

* drm heeft nog nooit zo'n puzzel gedaan

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Marcj
Op donderdag 29 november 2001 14:46 schreef Flat© het volgende:

[..]

ik heb namelijk vanochtend/gisteren dezelfde tips gegeven, en wij zijn ook precies even ver (dwz: we hebben allebei nog hetzelfde probleempje, meerdere rijen blokjes op een rege;)
Ik vindt dat echt geen klein probleempje hoor :) Ik denk dat je je hele algoritme opnieuw moet ontwerpen (tip: eerst op papier)

• Jerry

Jerry

Who?

Op donderdag 29 november 2001 15:00 schreef Marcj het volgende:
Ik vindt dat echt geen klein probleempje hoor :) Ik denk dat je je hele algoritme opnieuw moet ontwerpen (tip: eerst op papier)
Nou dat is cool dan :( Ik was toch van plan om overnieuw te beginnen, want ik zag door de bomen het bos niet meer (zo rommelig :P).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Jerry

Jerry

Who?

Op donderdag 29 november 2001 14:46 schreef Flat© het volgende:

Heel erg toevallig :). Zelfde Denkmethode :). Ben je ook al je gebruiksaanwijzing kwijt van je hersenen :) ;)

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op donderdag 29 november 2001 14:55 schreef drm het volgende:
Het inlezen en tekenen etc. automagizeren gaat wel. Maar waar de **** moet je beginnen? Op papier weet ik het niet eens...

Waar beginnen is simpel.....

Bij het begin natuurlijk... >:)
Maar misschien is het verstandig om eerst te beginnen met eens kijken hoe zo'n puzzel nou eigenlijk werkt. Dus loop naar de boekhandel of kijk op internet en ga een paar van die puzzels met de hand oplossen. En dan zie je vanzelf wat er makkelijk is en wat je zometeen niet kan oplossen ( deze situaties moet je dus vermijden, om heen proggen )

Als je dat heb gedaan ga je een aantal punten op papier zetten. Aandachts punten, en een flowchart achtig idee.

Have Fun

• flat
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 15:07 schreef Mr_UnAnimouS het volgende:

[..]

Heel erg toevallig :). Zelfde Denkmethode :). Ben je ook al je gebruiksaanwijzing kwijt van je hersenen :) ;)
jep, inderdaad :P
maar ik heb er sinds eergisteren eigenlijk niet meer aan gewerkt, en misschien dat ik er zondag nog wat aan doe... maar anders ben ik de volgende ronde wel weer van de partij

--Roy Goodman

• Marcj
Op donderdag 29 november 2001 14:55 schreef drm het volgende:

http://www.blindchicken.com/~ali/games/puzzles.html :P

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 15:16 schreef Marcj het volgende:

[..]

http://www.blindchicken.com/~ali/games/puzzles.html :P
noteert :)

• Marcj
Op donderdag 29 november 2001 15:20 schreef D2k het volgende:

[..]

noteert :)
euhh.. bonuspunten :? >:)

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 15:26 schreef Marcj het volgende:

[..]

euhh.. bonuspunten :? >:)
Bonuspunten kunnen door de jury ook uitgereikt worden voor vindingrijkheid of andere schoonheid van het algoritme.
dus strafpunten >:)

nee ik vond deze link gewoon ff boeiend :)
mag ook wel eens

• razor-x
/ot
en wanneer gaat D2k nou eens aan zijn werk beginnen ? :Y)

• Steven_SvD
  • Laatst online: 14-05 15:43
bij
4 4
1
1
1
1
1
1
1
1

2 mogelijkheden
---#
--#-
-#--
#---
en
#---
-#--
--#-
---#

[edit] meer zelfs idd [edit]

• Marcj
Op donderdag 29 november 2001 15:33 schreef Steven_SvD het volgende:
2 mogelijkheden
---#
--#-
-#--
#---
en
#---
-#--
--#-
---#
-#--
#---
--#-
---#

dan :?

en zo zijn er nog veel meer ;)

• Jerry

Jerry

Who?

Op donderdag 29 november 2001 15:32 schreef razor-x het volgende:
/ot
en wanneer gaat D2k nou eens aan zijn werk beginnen ? :Y)
[non-flame-intended]
Niet :) Is ook te moeilijk voor D2K :P. Waarom denk je dat hij jury is :D.
[/non-flame-intended]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• RdeTuinman
Er zijn ook nog mensen die moeten werken!

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 15:35 schreef Mr_UnAnimouS het volgende:

[..]

[non-flame-intended]
[/non-flame-intended]
ik heb al algo's gezien
heb geen zin meer om deze te maken
das het probleem van in de jury zitten :)

razor-x : welk werk :? HF of stage :?

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 15:33 schreef Steven_SvD het volgende:
bij
<blaat>

2 mogelijkheden
<blaat>
[edit] meer zelfs idd [edit]
wij leveren een opgave die 1 oplossing heeft

• razor-x
Op donderdag 29 november 2001 15:38 schreef D2k het volgende:

[..]

razor-x : welk werk :? HF of stage :?
Allebij ;)

Verwijderd

Nog een tipje voor de punten telling: een na 10 keer pas het goede ingeleverde oplossing is natuurlijk beter als helemaal geen oplossing.
En bereid de volgende opgave eens goed voor(dus met een duidelijk en eenduidig voorbeeld): probeer hem eerst eens zelf met jullie drieen(de jury) in 1 dag op te lossen, zodat ook wat minder gevorderde proggers een keer de kans hebben.
Een weekje zwoegen en een oplossing vinden is leerzamer en veel leuker dan het na een dag al moeten opgeven.
Hoe meer er mee hoe beter, /14 kan wel weer eens extra niveau gebruiken, want op school of zelfs op de universiteit leer je naar mijn mening nauwelijks meer echt proggen.

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 17:59 schreef borganism het volgende:
Nog een tipje voor de punten telling: een na 10 keer pas het goede ingeleverde oplossing is natuurlijk beter als helemaal geen oplossing.
dat is ook nu al zo
En bereid de volgende opgave eens goed voor(dus met een duidelijk en eenduidig voorbeeld): probeer hem eerst eens zelf met jullie drieen(de jury) in 1 dag op te lossen, zodat ook wat minder gevorderde proggers een keer de kans hebben.
Een weekje zwoegen en een oplossing vinden is leerzamer en veel leuker dan het na een dag al moeten opgeven.
Hoe meer er mee hoe beter, /14 kan wel weer eens extra niveau gebruiken, want op school of zelfs op de universiteit leer je naar mijn mening nauwelijks meer echt proggen.
de volgende is ook makkelijker :)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
IMO heeft dit meer met wiskunde te maken als met programmeren, een goede wiskundige met weinig programmeerervaring zal dit waarschijnlijk sneller oplossen als een briljante programmeur met weinig wiskunde ervaring.

• Marcj
Op donderdag 29 november 2001 18:19 schreef raptorix het volgende:
IMO heeft dit meer met wiskunde te maken als met programmeren, een goede wiskundige met weinig programmeerervaring zal dit waarschijnlijk sneller oplossen als een briljante programmeur met weinig wiskunde ervaring.
Een goede programmeur moet toch goed wiskunde kunnen begrijpen :?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op donderdag 29 november 2001 18:21 schreef Marcj het volgende:

[..]

Een goede programmeur moet toch goed wiskunde kunnen begrijpen :?
IDD maar dan kan je er beter een wiskunde contest van maken.

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Op donderdag 29 november 2001 15:35 schreef Mr_UnAnimouS het volgende:

LOL. Dan wil ik ook wel jury worden >:). Maar goed, ik ga het dit weekend nog maar eens proberen.
Op donderdag 29 november 2001 15:38 schreef D2k het volgende:

ik heb al algo's gezien
heb geen zin meer om deze te maken
Dus er zijn al een aantal oplossingen ingestuurd :P.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste