[GPC] (got programming contest) Opgave 1

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 889 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
De meeste programmeurs zijn meer bezig met interactie als met het oplossen van duffe wiskundige problemen, misschien dat ze daar op de universiteit tijd voor hebben maar in het bedrijfsleven over het algemeen niet.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
* MisterData vind 'echt' programmeren veel leuker en wacht dan ook op de door de jury bedachtte oplossing.

Althans, ik dacht dat ze die hier zouden publiceren op Maandag ??? :)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Op donderdag 29 november 2001 19:06 schreef MisterData het volgende:
* MisterData vind 'echt' programmeren veel leuker en wacht dan ook op de door de jury bedachtte oplossing.

Althans, ik dacht dat ze die hier zouden publiceren op Maandag ??? :)
ergens in die omgeving ja :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• MisterData
Als de volgende makkelijker is dan doe ik mee :)
En als ie moeilijker is dan kijk ik wel of ik meedoe ;)
Heb het in het weekend al druk zat :(

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 19:09 schreef MisterData het volgende:
volgende is eenvoudiger (uhm das relatief natuurlijk)

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 schreef Doekman het volgende:
Ik had m'n wiskunde- en statistiekboeken er al bij. Ik dacht dat ik het met formules wel even oplossen kon. Maar het is teveel weggezakt
Dan maar programmeren, maar ja, tijd. Ik denk dat ik het maar bij deze opgaaf laat. 't Is overigens wel errug leuk
Op donderdag 29 november 2001 18:19 schreef raptorix het volgende:
IMO heeft dit meer met wiskunde te maken als met programmeren, een goede wiskundige met weinig programmeerervaring zal dit waarschijnlijk sneller oplossen als een briljante programmeur met weinig wiskunde ervaring.
IMO heeft dit dus echt helemaal niks met wiskunde te maken, en alleen maar met programmeer technieken.

[zijstapjes modus]
Het enige wiskundige wat ik hieraan kan bedenken is dat een japanse puzzel wel iets weg heeft van een "one way"-function. D.w.z. een functie waarbij het makkelijk is om bij een gegeven input een beeld te berekenen, maar waarbij het extreem moeilijk is om vanuit een beeld de input te berekenen. In dit geval is het heel makkelijk om vanuit een gegeven grid met #'s en -'s de bijbehorende puzzelopgave te berekenen, maar het is heel moeilijk om vanuit zo'n opgave het grid te berekenen.
Een ander voorbeeld van zo'n functie is het factoriseren van een groot getal.
Dit soort "one way"-functies vormen de basis voor veel cryptologiealgoritmen.
Misschien dat een of andere slimmerik hier de vervanging van RSA op basis van japanse puzzels kan ontwerpen.
[/zijstapjes modus]

BTW, zijn er eigenlijk al correcte inzendingen, of wordt dat pas maandag bekend gemaakt?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10-2022
raptorix: De meeste programmeurs zijn meer bezig met interactie als met het oplossen van duffe wiskundige problemen, misschien dat ze daar op de universiteit tijd voor hebben maar in het bedrijfsleven over het algemeen niet.
Het probleem is niet zozeer wiskundig denk ik, maar in ieder geval zeer algoritmisch. Gek genoeg wordt er veel gedacht dat vanuit wetenschappelijk oogpunt alles bij programmeren om algoritmen, gaat... Dat is dus absoluut niet zo.

Slechts een klein deel van de wetenschappelijke informatica wereld is maar echt serieus met algoritmen bezig. Uiteraard heeft wel iedereen er mee te maken. Als je gaat kijken naar de afstudeer-mogelijkheden zie je vaak dat algoritmiek maar een van de vele mogelijkheden is naast software-technologie/engineering, kunstmatige intelligentie en nog vele anderen richtingen.

Het zou leuk zijn als er eens een niet algorithmische opgave komt. Tot nu toe waren alle opgaven het implementeren van een of ander probleem met behulp van een algoritme. Het beoordelen van een niet-algoritmisch probleem is misschien een stuk lastiger, maar daarom is zo'n opgave nog niet minder leuk :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 19:31 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Het probleem is niet zozeer wiskundig denk ik, maar in ieder geval zeer algoritmisch. Gek genoeg wordt er veel gedacht dat vanuit wetenschappelijk oogpunt alles bij programmeren om algoritmen, gaat... Dat is dus absoluut niet zo.

Slechts een klein deel van de wetenschappelijke informatica wereld is maar echt serieus met algoritmen bezig. Uiteraard heeft wel iedereen er mee te maken. Als je gaat kijken naar de afstudeer-mogelijkheden zie je vaak dat algoritmiek maar een van de vele mogelijkheden is naast software-technologie/engineering, kunstmatige intelligentie en nog vele anderen richtingen.

[..]
I couldn't agree more...

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 19:09 schreef MisterData het volgende:
'k doe gewoon niet mee? Ik help graag iets minder ervaren mensen een eindje de goede weg op (daarvoor zijn we hier op got toch !?) maar de drang om een of ander fictief probleem op te gaan lossen met als enige doel te bewijzen hoeveel beter je wel niet bent dan de rest (Want dat is toch uit eindelijk het doel van iedere wedstrijd) is er hier totaal niet, snap ook eigenlijk niet zo dat de mods dit soort gedrag aan gaan zitten moedigen..

• MisterData
Als je echt een goede opgave wilt maken, maak er dan een waar ik MIJN CREATIVITEIT in kwijt kan (niet dat ik die heb ;) ) Maareh, ik vind een complexe GUI maken of een SPELLETJE veel leuker dan algorithmisch proggen. En ik denk dat neit iedereen hier zo goed is in algrotime's dusseh...
En er zitten hier ook nog newbies, hou daar rekening mee.
Misschien moeten de heren van de jury een apart meeladres openen om opgave's te posten ??? Dan mag de poster van die opgave gelijk helpen dat ding oplossing >:)

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 17:22
Op donderdag 29 november 2001 19:40 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

'k doe gewoon niet mee? Ik help graag iets minder ervaren mensen een eindje de goede weg op (daarvoor zijn we hier op got toch !?) maar de drang om een of ander fictief probleem op te gaan lossen met als enige doel te bewijzen hoeveel beter je wel niet bent dan de rest (Want dat is toch uit eindelijk het doel van iedere wedstrijd) is er hier totaal niet, snap ook eigenlijk niet zo dat de mods dit soort gedrag aan gaan zitten moedigen..
Het is meer dat is me op school de laatste tijd verveel, en de inspiratie bij mij was opgehouden ;) :o

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 19:14 schreef D2k het volgende:

[..]

volgende is eenvoudiger (uhm das relatief natuurlijk)
Waarom, het is toch juist leuk dat dit probleem niet door iedereen op te lossen is? Als je makkelijke problemen gaat posten, die (bijna) iedereen kan oplossen gaat het er niet meer om of je em op kunt lossen, maar hoe snel (voor het bonuspunt). Dat zegt niks meer over je kwaliteiten als programmeur, maar over of je een sociaal leven hebt of niet...

• MisterData

[..]

Het probleem bij mij is niet zozeer ZIN, maar vooral TIJD. Kijk, ik heb nog meer te doen en aangezien ik weet dat als ik dit ga oplossen er na 10 keer opnieuw proberen er nog niet uitkom, denk ik dat ik hier andere dingen kan doen die veel belangrijker zijn.

btw Mijn berichtje was NIET bedoeld om andere mensen (nog verder) te ontmoedigen. Het gaat mij erom dat je met zo'n opgave misschien alleen een bepaalde groep coders aanspreekt die hier interresse voor heeft :)

Verder vind ik het wel een goed idee van de heren jury om een dergelijke wedstrijd te organiseren, mogen ze best vaker doen :)

• MisterData
Op donderdag 29 november 2001 19:47 schreef onze Xalista dit:

[..]Dat zegt niks meer over je kwaliteiten als programmeur, maar over of je een sociaal leven hebt of niet...
Andere vraag : Wie heeft er wel een sociaal leven hier op GoT ?? >:)

• Marcj
Op donderdag 29 november 2001 19:50 schreef MisterData het volgende:

[..]

Andere vraag : Wie heeft er wel een sociaal leven hier op GoT ?? >:)
ik wel, via irc :P

• MisterData
LOL :) Tsja, als je mensen kent via IRC is dat toch ook sociaal :? Maareh, zullen we ff terug gaan nar het topic (ja ik weet het ben er zelf mee begonnen) :)

• Marcj
Op donderdag 29 november 2001 19:59 schreef MisterData het volgende:
LOL :) Tsja, als je mensen kent via IRC is dat toch ook sociaal :? Maareh, zullen we ff terug gaan nar het topic (ja ik weet het ben er zelf mee begonnen) :)
ok, weer ontopic: mijn algoritme werkt!!!!!!! :)
Moet het gewoon ff kwijt. Ik moet alleen de code nog wat opschonen en nog verder testen :)

edit: zit dus nog wel een foutje in :(, dan maar weer naar het moeilijkste gedeelte van programmeren, debuggen :P

Verwijderd

Ik geef op. Was al niet van plan om met de competitie mee te doen, maar deze opgave wilde ik wel inleveren. Mijn tijd is helaas op :'( (maandag krijg ik weer nieuw).

Echter wel 2 algoritmes bedacht en op papier geanalyseerd , en ééntje half uitgewerkt in javascript.... Maar ik ga hem nog wel afmaken. Dus: worden de oplossingen in deze draad gepost?

• MisterData
Volgens mij gaat de jury haar eigen oplossing iig wel posten ! Ben er wil benieuwd naar, heb zelf nog helemaal geen idee hoe dit het best op te lossen valt :(

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Op donderdag 29 november 2001 19:45 schreef MisterData het volgende:
Als je echt een goede opgave wilt maken, maak er dan een waar ik MIJN CREATIVITEIT in kwijt kan (niet dat ik die heb ;) ) Maareh, ik vind een complexe GUI maken of een SPELLETJE veel leuker dan algorithmisch proggen. En ik denk dat neit iedereen hier zo goed is in algrotime's dusseh...
En er zitten hier ook nog newbies, hou daar rekening mee.
Misschien moeten de heren van de jury een apart meeladres openen om opgave's te posten ??? Dan mag de poster van die opgave gelijk helpen dat ding oplossing >:)
Hier ben ik het dus niet mee eens. Voordat je grafische applicaties gaat programmeren moet je eerst programma's leren maken zoals deze opdracht. Bij programmeren is het erg belangrijk dat je dingen goed en efficient programmeert, hiervoor moet je dus eerst goed leren werken met bestaande algoritmes. Ook is het belangrijk dat je zelf algoritmes leert maken. Wanneer je dit niet kan zullen je spellen en andere grafische applicaties bagger zijn en veel bugs bevatten.

P.S : wie heeft zijn algoritme al bewezen met GCL? :)

Verwijderd

De kogel is door de kerk : nu blijkt dat de opgave niet zo eenvoudig is, voel ik een uitdaging >:) Ik ga dus zaterdagavond ff proggen. Denk dat ik een goed algo heb om dat met een aanvaardbare snelheid te doen in alle mogelijke gevallen, en dat gaan we dit weekend dan ook ff nagaan :)
Nu heb ik geen tijd, 'k moet proggen voor 't werk hehe :P

Verder : denk dat dit meer met programmeren te maken heeft dan een aantal mensen denken, want ik zie er namelijk weinig wiskunde in.... Wel, eigenlijk heeft het meer met datastructuren en algoritmen enzo te maken, maar dat is tenslotte wat programmeren echt is :9 Die code zitten intypen is niet programmeren voor mij, dat kan een secretaresse ook >:)

• MisterData
Ik zie programmeren (tot nu toe) vooral als iets waar je toch een klein beetje plezier in moet hebben. Ik ben niet zo iemand die een paar dagen op EEN probleem blijft zitten broeden :) Maareh ik kan het me best voorstellen dat sit een programmeer-basic is. Tsja, niet voor mij dus. Maar jah, dit is persoonlijk dusseh hgeen onderwerp om over te flamen ofzo :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* .oisyn heeft geen zin meer :)

.edit: ben toch liever met game-programming en computer graphics bezig :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MisterData
Op donderdag 29 november 2001 21:31 schreef OiSyN het volgende:
* MisterData heeft geen zin meer :)
En jij was nou juist zo snel klaar :?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op donderdag 29 november 2001 21:31 schreef MisterData het volgende:

[..]

En jij was nou juist zo snel klaar :?
jah, er zaten een paar foutjes in... dat is verbeterd, maar nu doet ie er te lang over (was ook gewoon een brute force methode, ik had er niet eens over nagedacht, ik flansde wat in elkaar onder het mom van: hah ben ik lekker het eerst klaar :P)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 21:32 schreef OiSyN het volgende:

[..]

jah, er zaten een paar foutjes in... dat is verbeterd, maar nu doet ie er te lang over (was ook gewoon een brute force methode, ik had er niet eens over nagedacht, ik flansde wat in elkaar onder het mom van: hah ben ik lekker het eerst klaar :P)
dus hij doet het wel :?

dan moet je de exe gezipt nog maar eens mailen
dan laat ik hem morgen wel een paar uur draaien
(buiten mededinging voor de bonus)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik heb een mailtje gehad van jRobert dat ie het deed, maar niet binnen de tijd (<15 minuten)

Mag ik vragen hoe groot dat veld is waar ie zo lang over doet, of is dat classified information :)

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 21:46 schreef OiSyN het volgende:
ik heb een mailtje gehad van jRobert dat ie het deed, maar niet binnen de tijd (<15 minuten)

Mag ik vragen hoe groot dat veld is waar ie zo lang over doet, of is dat classified information :)
classified :)

vrij groot

<edit>
groter dan 15 minuten :?
zo lang heb ik idd niet gewacht :P

• Marcj
hmm, die van mij werkt nu wel goed en snel, alleen als je grotere neemt loopt ie gewoon vast :? Nou ja, morgen ben ik weg en nu moet ik vroeg naar bed, dus ik denk dat ik zaterdag mijn oplossing wel doormail :)

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 21:54 schreef Marcj het volgende:
hmm, die van mij werkt nu wel goed en snel, alleen als je grotere neemt loopt ie gewoon vast :? Nou ja, morgen ben ik weg en nu moet ik vroeg naar bed, dus ik denk dat ik zaterdag mijn oplossing wel doormail :)
np het loopt tot maandag

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hebben jullie al andere proggies waarbij ie wel binnen 15 minuten is opgelost? Anders moeten jullie misschien niet met van die grote velden testen :)

• D2k

D2k

Op donderdag 29 november 2001 21:58 schreef OiSyN het volgende:
hebben jullie al andere proggies waarbij ie wel binnen 15 minuten is opgelost? Anders moeten jullie misschien niet met van die grote velden testen :)
:X

<edit>

* D2k is off
vanaf 8 u morgenvroeg zal ik weer replyen :)

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 22:04 schreef D2k het volgende:
:X

<edit>

* D2k is off
vanaf 8 u morgenvroeg zal ik weer replyen :)
Zo de jury is weer lekker geheimzinnig aan het doen, dat is toch nergens goed voor.
/me begint het allemaal wel wazig ;) te vinden

Volgens mij hebben ze de oplossing zelf nog niet eens >:) :+

• Marcj
* Marcj kon het niet laten
één probleem opgelost, nu nog wat versnellen (een veld van 8x8 duurt zo'n 2 minuten ;()

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

dan doe je toch wat verkeerd, een 8x8 veld duurt bij mij slechts 5 seconden (athlon classic 800). Dus als die van mij al meer dan 15 minuten duurt over een veld van hen... na ja, vul de rest zelf maar in :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op donderdag 29 november 2001 22:31 schreef borganism het volgende:

[..]

Zo de jury is weer lekker geheimzinnig aan het doen, dat is toch nergens goed voor.
/me begint het allemaal wel wazig ;) te vinden

Volgens mij hebben ze de oplossing zelf nog niet eens >:) :+
idd, volgens mij hebben ze het onderschat :)

Verwijderd

Ben een tijdje weg geweest (sociaal leven enzo :Y)), en nu lees ik dat de stemming helaas wat minder is ;(

Tuurlijk is dit niet om te laten zien wie de beste is, maar gewoon voor de fun en gezelligheid ;)

By the way: we hebben het heus niet onderschat, en in een programmeerwedstrijd zijn er altijd moeilijke en minder moeilijke opgaves, deze zegt dus weinig over de volgende opgaves

verder is dat wazig doen niet echt de bedoeling, maar even ter illustratie:

we gebruiken bij iedereen dezelfde invoer bestanden. als ze het allemaal doen, dan is de oplossing goed. daarna kijken we uiteraard ook nog even naar het algoritme :9

nu hebben we een inzending gehad die ze allemaal snel op loste (ja ook de grootste >:)), alleen klopte deze uitvoer niet helemaal, dus de grootste is zeker haalbaar, alleen als een progje meer dan een kwartier draait zonder uitvoer te genereren, dan geloven we er niet meer zo in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 17:59 schreef borganism het volgende:
En bereid de volgende opgave eens goed voor(dus met een duidelijk en eenduidig voorbeeld): probeer hem eerst eens zelf met jullie drieen(de jury) in 1 dag op te lossen,
Hebben we *D

Nu jullie nog in 1 dag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09-2023

JayTaph

Portability is for canoes.

15 minuten???

een grid 16x16 gaat op dit moment in 0.285532 seconden hier (p3 466mhz).. :) Maar dan heb ik het nog niet geoptimized en kan hij ook de "moeilijkere" puzzels oplossen zoals: "http://www.puzzelsport.nl/uitleg/japans.html".

Ik doe helaas niet meer omdat ik geen windows machine tot me beschikking heb waarop ik kan compilen.. :)

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op vrijdag 30 november 2001 08:24 schreef JayTaph het volgende:
15 minuten???

een grid 16x16 gaat op dit moment in 0.285532 seconden hier (p3 466mhz).. :) Maar dan heb ik het nog niet geoptimized en kan hij ook de "moeilijkere" puzzels oplossen zoals: "http://www.puzzelsport.nl/uitleg/japans.html".

Ik doe helaas niet meer omdat ik geen windows machine tot me beschikking heb waarop ik kan compilen.. :)
welke taal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayTaph

JayTaph

ansi c

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 08:33 schreef JayTaph het volgende:
ansi c
hmmm netjes hoor
die van mij is vele malen langzamer (maarja, is dan ook een phpscript dat op een pentium60 draait)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op vrijdag 30 november 2001 08:33 schreef JayTaph het volgende:
ansi c
als het op een linux back compiled mail het dan maar ff
met de cc/gcc regel
ik heb hier wel een test bak staan

uhm ff w8 nog
ik ga ff overleggen met wasigh en jRobert hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayTaph

JayTaph

naja, zie maar.. ik was eigenlijk niet van plan om mee toe doen, ik verbaasde me over het feit dat zoiets een kwartier zou kunnen draaien zonder oplossing dus heb ik even gekeken of dat niet sneller kon.. vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 21:25

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Grappig :)
eens proberen wat ik er van kan maken

hmm, zo te zien wel een beetje wiskundig hoor :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op vrijdag 30 november 2001 08:39 schreef JayTaph het volgende:
naja, zie maar.. ik was eigenlijk niet van plan om mee toe doen, ik verbaasde me over het feit dat zoiets een kwartier zou kunnen draaien zonder oplossing dus heb ik even gekeken of dat niet sneller kon.. vandaar...
het kan bloedsnel nl :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op vrijdag 30 november 2001 08:39 schreef JayTaph het volgende:
stuur maar op maar :
Op vrijdag 30 november 2001 08:36 schreef D2k het volgende:
met de cc/gcc regel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter

[..]

'k doe gewoon niet mee? Ik help graag iets minder ervaren mensen een eindje de goede weg op (daarvoor zijn we hier op got toch !?) maar de drang om een of ander fictief probleem op te gaan lossen met als enige doel te bewijzen hoeveel beter je wel niet bent dan de rest (Want dat is toch uit eindelijk het doel van iedere wedstrijd) is er hier totaal niet,
Jammer dat je het niet kunt waarderen. In mijn ogen is het doel van de wedstrijd niet om te kijken wie er het beste is maar eigenlijk om 2 andere redenen maar dan moet je misschien iets meer van mijn gedachten erover weten.

Sinds maandag is P&W weer bij elkaar, wat ik zelf erg leuk vind omdat er meteen het vertrouwde "/14-gevoel" bij me terug kwam om dat gevoel. Om dat te "vieren" heb ik toen de wedstrijd bedacht. Ik zat maandag in de trein en in het foldertje van de NS stond zo'n puzzel. Meteen moest ik aan de programmeer wedstrijden denken waar ik regelmatig aan deel neem en vond het een erg mooie opgave. Na wat denken besloot ik dat het leuk was om hem te posten. Kijken wat anderen er over te zeggen hebben en om daar wat van te leren. Het is toen allemaal vrij on-serieus begonnen en dat is het voor mij nog steeds. Het is voor de lol, voor de ontspanning. En afgaand op de reactie's in deze thread zijn er meer mensen die dat vinden.

Dat deze vraag niet interressant is voor minder ervaren gebruikers bestrijd ik ten zeerste. Ook al kun je het niet implementeren je kunt er wel een algoritme voor bedenken en later als de sources plus uitleg gepost worden kun je daar ontzettend veel van leren. Verder traint het ook het doorzettingsvermogen, het vormogen tot creatief denken en het zelf zoeken van oplossingen voor problemen die je hebt al dan niet met hulp. Allemaal eigenschappen die een programmeur moet hebben en eigenschappen die we de gebruikers van /14 graag bij willen brengen.

/14 is niet alleen een forum voor beginnende programmeurs om hun probleem op te kunnen lossen. Juist niet, /14 is er voor programmeurs die lol hebben in hun vak en bereid zijn veel te leren. En dat een opdracht als deze leerzaam is heb ik net beargumenteerd. Als jij er geen lol in hebt is dat een ander verhaal.
snap ook eigenlijk niet zo dat de mods dit soort gedrag aan gaan zitten moedigen..
Snap je na mijn bovenstaande verhaal waarom ik het aanmoedig?
Als programmeur houd ik van uitdagingen en het verleggen van mijn grenzen. Een database uitlezen is na 5 keer niet interressant meer. Een probleem als dit vraagt elke keer weer creativiteit en vakmanschap.

Ik denk dus dat het zeker iets bijdraagd aan /14 als gezellig forum voor alle programmeurs en dat iedereen beginner of niet hier erg veel plezier aan kan beleven en er veel van kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 21:46 schreef OiSyN het volgende:

Niet groter als 30 * 30 ;)

(maar het lijkt erop of je programma in een oneindige loop komt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op vrijdag 30 november 2001 09:37 schreef wasigh het volgende:

[..]

Niet groter als 30 * 30 ;)

(maar het lijkt erop of je programma in een oneindige loop komt..)
lijkt er wel op iig

na 1,5 uur draaien nog steeds geen resultaat :)

ik breek um af na een uur of 4
das lang genoeg imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
*pakt plaatje got-logo in photoshop, gooit het naar 30x30, maakt het zwart-wit*
Ziedaar, een ongetwijfelt leuk voorbeeld van een puzzel ;)

Maarehm, ben er de hele morgen al mee kwijt.. leuke opdracht ;)
als straks het forum ff moeilijk doet ben ik een 100x100 puzzel aan het testen >:)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op vrijdag 30 november 2001 10:30 schreef Kees het volgende:
*pakt plaatje got-logo in photoshop, gooit het naar 30x30, maakt het zwart-wit*
Ziedaar, een ongetwijfelt leuk voorbeeld van een puzzel ;)

Maarehm, ben er de hele morgen al mee kwijt.. leuke opdracht ;)
als straks het forum ff moeilijk doet ben ik een 100x100 puzzel aan het testen >:)
max is 30x30 hoor Kees :)

* D2k wil geen performance loss voor het forum hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-08 05:41
Mogge,

Hoe zit het eigenlijk als je het met PHP doet? Dan heb je vaak een timeout van 30 seconden. Wordt hier rekening mee gehouden, zodat die timeout wordt verlengt ofzo?

* RdeTuinman had gisteravond een leuk beginnetje gemaakt met PHP, maar was nog niet zover dat het script zo lang blijft hangen, maar t'is alvast voor later ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op vrijdag 30 november 2001 10:52 schreef RdeTuinman het volgende:
Mogge,

Hoe zit het eigenlijk als je het met PHP doet? Dan heb je vaak een timeout van 30 seconden. Wordt hier rekening mee gehouden, zodat die timeout wordt verlengt ofzo?

* RdeTuinman had gisteravond een leuk beginnetje gemaakt met PHP, maar was nog niet zover dat het script zo lang blijft hangen, maar t'is alvast voor later ;)
Moge Rob,

ja hoor
ik weet hoe de php.ini werkt :)
kan de timeout wel ff op een kwartier zetten
(of IE erop w8 is vers 2 uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

<OT voor rob>
welke compile options gebruikte jij voor de engine :?
alleen -lstdc++ -lncurses -lpthread toch ?
ik ben nl een editor aan het testen maar hij wil niet
een gewone thread wel
maar dit niet
(btw: welk mailadres ben je bereikbaar :? gewoon je thuis :? )

</ot>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 23:56 schreef jRobert het volgende:
we gebruiken bij iedereen dezelfde invoer bestanden. als ze het allemaal doen, dan is de oplossing goed. daarna kijken we uiteraard ook nog even naar het algoritme :9
Huh? Ik dacht dat invoer via files niet toegestaan was????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-08 05:41
Op vrijdag 30 november 2001 11:01 schreef D2k het volgende:
<OT voor rob>
welke compile options gebruikte jij voor de engine :?
alleen -lstdc++ -lncurses -lpthread toch ?
ik ben nl een editor aan het testen maar hij wil niet
een gewone thread wel
maar dit niet
(btw: welk mailadres ben je bereikbaar :? gewoon je thuis :? )

</ot>
Ja, gewoon thuis mail (webmail is wel traag, dus reply kan ff duren). Geef ff je foutmelding aan en je hebt toch al gekeken in mijn Makefile?

Gaarne zie ik uw mail tegemoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op vrijdag 30 november 2001 11:15 schreef Blizz¿ het volgende:

[..]

Huh? Ik dacht dat invoer via files niet toegestaan was????
klopt
maar wij hebben het voor ons zelf uiteraard in bestanden staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zelf helaas geen tijd genoeg om het af te maken .. maar ik heb wel een leuke opgave gevonden om als test te gebruiken :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
25 25
9
15
3 11
1 4 1 10
2 4 2 1 7
2 4 1 1 1 4
2 4 1 1 3 4
1 3 2 1 3
2 2 1 2
1 1 2
1 1 3
1 3 3
3 2 3
8 2
2 1 2 2 1 1
3 1 3 2 1 1
13 2 3
1 2 2 1 2 3
1 2 2 1 4
11 4
11 3
1 1 2 1 3
1 1 2 1 4
1 1 2 1 4
4 7 7
4 1 1
5 10
3 3 2 1
6 6
1 2 5
2 3 5
4 2 4 6
6 3 9
2 4 2 5 1
1 1 3 4 2 1
2 2 4 2 1
2 1 10
3 5 1 1
3 6
3 3 8
4 9
4 5 1
4 1 1
5 1 3
4 1 6
8 7
7 11
6 4 1
4 5
2

(c) W. van Ketel uit Heereveen (Denksport 4 sterren logi-varia Nr 20 pagina 55)

ik heb em 2x nagekeken en zover ik kan zien kloptie :) (en ff voor de duidelijkheid het is eerst rows dan cols)

ik vind wel dat deze opgelost moet kunnen worden door de winnende code :)

suc6 ermee ;)

en wat eruit zou moeten komen

Afbeeldingslocatie: http://grum.nl/pics/DSC00012.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 11:29 schreef Grum_ het volgende:
Ik heb zelf helaas geen tijd genoeg om het af te maken .. maar ik heb wel een leuke opgave gevonden om als test te gebruiken :)

ik heb em 2x nagekeken en zover ik kan zien kloptie :) (en ff voor de duidelijkheid het is eerst rows dan cols)

ik vind wel dat deze opgelost moet kunnen worden door de winnende code :)

suc6 ermee ;)
Helaas is deze niet goed want het bevat soms meer dan 5 cijfers per rij of kolom, dus deze hoeft niet op te lossen zijn door de winnende code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op vrijdag 30 november 2001 11:40 schreef borganism het volgende:

[..]

Helaas is deze niet goed want het bevat soms meer dan 5 cijfers per rij of kolom, dus deze hoeft niet op te lossen zijn door de winnende code.
klopt helemaal

helaas grum_ deze hoeft niet te worden opgelost door de werkende codes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
wat is dat nou voor iets zieligs ...

max 5 per row/col ... als 3 werkt .. en 4 .. en 5 ook .. dan moet 6 ook gewoon werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Vanavond haal ik wat potjes bier, en dan ga ik maar eens beginnen, hoeveel mensen hebben er hier al een correcte oplossing ingestuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
ik denk 0 :)

en ik vraag me ten zeerste af of de jury zelf wel een oplossing heeft >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 11:47 schreef Grum_ het volgende:

max 5 per row/col ... als 3 werkt .. en 4 .. en 5 ook .. dan moet 6 ook gewoon werken :)
Dat ligt er maar helemaal aan hoe je algorithme werkt en als je een algorithme hebt die er rekening mee houdt dat er niet meer dan 5 kunnen zijn dan is dat algorithme meestal sneller.
Als ik tijd had dan zou mijn algo wel kunnen aanpassen (lees verslomen) dat die ook meer aan kan.(misschien heb ik maandag tijd en dan :9 )
Op vrijdag 30 november 2001 11:49 schreef raptorix het volgende:
Vanavond haal ik wat potjes bier, en dan ga ik maar eens beginnen, hoeveel mensen hebben er hier al een correcte oplossing ingestuurt?
ik denk dat ik het eindelijk goed heb. maar.. :(
/me vindt de nakijk tijd best wel lang +-12 uur of krijgen jullie zoveel inzendingen binnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op vrijdag 30 november 2001 11:57 schreef borganism het volgende:

[..]
ik denk dat ik het eindelijk goed heb. maar.. :(
/me vindt de nakijk tijd best wel lang +-12 uur of krijgen jullie zoveel inzendingen binnen >:)
staat inhet regelement binnen 1 dag :)

wij hebben ook een leven ( :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schiet al aardig op. Ben gisteren een half uurtje bezig geweest en het kan nu invoer lezen en op een nuttige manier opslaan en een grid uitspugen :)

Toch handig als je al es iets geschreven had om allerlei dingen van Console te lezen :)

int [] gridsize = Console.readIntArray(" ");

>:)

Nu nog ff een algo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op vrijdag 30 november 2001 11:52 schreef Grum_ het volgende:
ik denk 0 :)

en ik vraag me ten zeerste af of de jury zelf wel een oplossing heeft >:)
je zal ff moeten aannemen dat ik het niet in heb zitten tikken :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
..........#########......
.......###############...
......###...###########..
#...####.#.....##########
##...####..##.#...#######
##....####..#.#.#...####.
##.....####.#.#.###.####.
.#......###.##..#...###..
.##.........##..#..##....
..#..........#.##........
..#...#......###.........
...#.###.....###.........
...###.##....###.........
...########...##.........
..##..#..##...##.....#.#.
.###..#..###..##.....#.#.
#############.##.....###.
.#..##.##..#..##.....###.
.#..##.##..#........####.
.###########.......####..
.###########.......###...
.#.#..##...#.......###...
.#.#..##...#......####...
####..#######...#######..

mijn het algo kon hem btw niet helemaal oplossen
dus of de invoer goed is valt te betwijfelen
mijn de code maakte er dit van
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
..........#########......
......??#############??..
......###...###########..
#...####.#.....##########
##...####..##.#...#######
##....?###?.#.#.#...####.
##.....####.#.#.###.####.
.#.....?##?.##..#..?##?..
.##.........##..#..?#?...
..#..........#.##........
..#...#......###.........
...#.###.....###.........
...###.##....###.........
...########...##.........
..##..#..##...##.....#.#.
.###..#..###..##.....#.#.
#############.##.....###.
.#..##.##..#..##.....###.
.#..##.##..#........####.
.###########.......####..
.###########.......###...
.#.#..##...#.......###...
####..#######...#######..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
dus toch niet goed :'(

zie de verbeterde code hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb net mijn zooitje opgestuurd. Op bovenstaande invoer gaf ie na +/- 1,5 sec de volgende uitvoer:

Na de rijen en kolommen te hebben verwisselt uiteraard.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
----------#########------
-------###############---
------###---###########--
#---####-#-----##########
##---####--##-#---#######
##----####--#-#-#---####-
##-----####-#-#-###-####-
-#------###-##--#---###--
-##---------##--#--##----
--#----------#-##--------
--#---#------###---------
---#-###-----###---------
---###-##----###---------
---########---##---------
--##--#--##---##-----#-#-
-###--#--###--##-----#-#-
#############-##-----###-
-#--##-##--#--##-----###-
-#--##-##--#--------####-
-###########-------####--
-###########-------###---
-#-#--##---#-------###---
-#-#--##---#------####---
-#-#--##---#------####---
####--#######---#######--

Nu nog hopen dat ik een van de eerste 3 ben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 11:47 schreef Grum_ het volgende:

I agree, 5 is wel een erg kunstmatige grens. Dit maakt het probleem niet moeilijker of makkelijker, alleen maar weer een extra regeltje. Maar ja, regels zijn regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 12:37 schreef borganism het volgende:

[..]

[..]

zie de verbeterde code hierboven
Verbeter em maar weer gauw terug, want deze heeft (volgens mijn progje tenminste) helemaal geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 12:11 schreef D2k het volgende:

mijn het algo kon hem btw niet helemaal oplossen
dus of de invoer goed is valt te betwijfelen
mijn de code maakte er dit van
en de invoer :)

Afbeeldingslocatie: http://grum.nl/pics/DSC00016.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op vrijdag 30 november 2001 12:56 schreef Xalista het volgende:

[..]

Verbeter em maar weer gauw terug, want deze heeft (volgens mijn progje tenminste) helemaal geen oplossing.
ik d8 al
wat duurt dat lang :)

en nee ik zeg nix over de rest van de tests
ik was alleen bezig deze er doorheen te jagen >:)
ik test alles tonite pas weer op correctheid
nu echt ff wat aan de stage doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Laatst online: 09:46
uhm ik ga vanavond ook maar ff beginnen, maar ik denk dat ik al een flinke achterstand heb opgelopen op sommige mensen hierboven :( en ik heb vanavond ook nog een verjaardag van mijn vriendin, niet echt veel tijd dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
en dan nog maar een testopgave >:)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
19 20
1
1 2
1 2 1 1
1 1 3 1
1 1 5
1 2 6
3 5 1
5 4 2
2 4 1 3
4 4 7
1 3 5
3 5
3 5 5
2 4
1 3 1
3 2
1
2
1
1
2
1
2 3
1 3 1
4 2
5 5 3
5 4
5 4 1
7 4 4
2 1 4 2
2 3 5
5 3
6 2 1
5 1 1
1 4 1 1
1 1 2 1
1 1
2
2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

klopt deze wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 14:00 schreef D2k het volgende:
klopt deze wel :?
Dit is er eentje van een pagina die hier eerder is gepost. Het is er een waarvan op die pagina staat dat ie zeer moeilijk is, en mijn programmatje heeft het er idd erg moeilijk mee. :(
Ik heb van diezelfde pagina er net eentje geprobeerd van 15x15 die ook als moeilijk bestempeld werd, en hij deed het wel, maar het duurde erg lang. Deze van 20x19 is bij mij nu al ff bezig. Ik weet zo niet hoe ik mijn algoritme nog sneller kan maken, dus misschien zijn er gewoon Japanse puzzels die inherent moeilijker zijn dan andere.

BTW de 15x15 die ik net heb opgelost is de eerste moeilijke 16x16 op deze pagina: http://www.blindchicken.com/~ali/games/puzzles.html

Hé, hij is nu net klaar met die van 20x19:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
-----------#--------
------#---##--------
------#--##--#-#----
------#--#--###-#---
------#--#-#####----
------#-##-######---
-------###-#####---#
------#####-####--##
---##-####-#----###-
####-####-#######---
-#---###-#####------
----###-#####-------
---###-#####-#####--
---##-####----------
---#-###--#---------
----###--##---------
---------#----------
--------##----------
---------#----------

Volgens mij is het een kever ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op vrijdag 30 november 2001 14:04 schreef Xalista het volgende:

[..]

Dit is er eentje van een pagina die hier eerder is gepost. Het is er een waarvan op die pagina staat dat ie zeer moeilijk is, en mijn programmatje heeft het er idd erg moeilijk mee. :(
Ik heb van diezelfde pagina er net eentje geprobeerd van 15x15 die ook als moeilijk bestempeld werd, en hij deed het wel, maar het duurde erg lang. Deze van 20x19 is bij mij nu al ff bezig. Ik weet zo niet hoe ik mijn algoritme nog sneller kan maken, dus misschien zijn er gewoon Japanse puzzels die inherent moeilijker zijn dan andere.

BTW de 15x15 die ik net heb opgelost is de eerste moeilijke 16x16 op die pagina waar ik het over had.
tis idd een lastige
het algo dat ik gebruik kan er nix mee iig
en de jouwe ook niet volgens mij (maar ik heb hier een traag masjientje, zal vanavond thuis nog wel eens kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op vrijdag 30 november 2001 14:07 schreef D2k het volgende:

[..]

tis idd een lastige
het algo dat ik gebruik kan er nix mee iig
en de jouwe ook niet volgens mij (maar ik heb hier een traag masjientje, zal vanavond thuis nog wel eens kijken)
mja die van mij gaat bij deze ook helemaal de mist in :(
hij poept deze onzin uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
#------------------
---#---------------
----#--------------
-----#-------------
-----------#-------
------------#------
------------------#
aapje
#------------------
-#-----------------
--#----------------
###################
----#--------------
-----#-------------
-------#-----------
--------#----------
---------#---------
-----------#-------
------------#------
-----------------#-
------------------#
aapje

hopeloos... ik doe wel weer mee met de volgende opdacht

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit dus wel een foutje in de opgave die Grum_ bovenaan deze pagina heeft gepost. Dat had ik eerst niet in de gaten omdat ik de opgave voor mezelf van de pagina had overgenomen.

Die kever die ik hierboven heb gepost is de oplossing voor deze opgave:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
20 19
1
2
1
2 3
1 3 1
4 2
5 5 3
5 3
5 3 1
7 4 4
2 1 4 2
2 3 5
5 3
6 2 1
5 1 1
1 4 1 1
1 1 2 1
1 1
2
2
1
1 2
1 2 1 1
1 1 3 1
1 1 5
1 2 6
3 5 1
5 4 2
2 4 1 3
4 4 7
1 3 5
3 5
3 5 5
2 4
1 3 1
3 2
1
2
1

Grum_ had wat tikfoutjes gemaakt en de hoogte en breedte omgewisseld. De opgave zoals Grum_ em heeft gepost heeft geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
zover ik weet geen tikfouten maar dat ik et heb omgedraait .. tja .. zelfde stijl als de vorige die ik had gegeven :)

btw de jury had ook wel een duidelijker voorbeeld mogen geven zodat er geen onduidelijkheden over waren ontstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op vrijdag 30 november 2001 15:23 schreef Grum_ het volgende:
zover ik weet geen tikfouten maar dat ik et heb omgedraait .. tja .. zelfde stijl als de vorige die ik had gegeven :)

btw de jury had ook wel een duidelijker voorbeeld mogen geven zodat er geen onduidelijkheden over waren ontstaan
volgende keer zullen we een eenduidiger voorbeeld maken :)

heej don't shoot, tis voor ons ook de 1ste keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 15:23 schreef Grum_ het volgende:

Bij de info over de kolommen (staat bij mij boven en bij jouw onder) tik jij:

5 5 3
5 4
5 4 1
7 4 4

terwijl het volgens die website toch duidelijk:

5 5 3
5 3
5 3 1
7 4 4

moet zijn. Lijkt mij een typfout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
mja ikke al blij dat de invoer fout was, dikke kans dat mijn progsel daardoor de mist in gegaan was.
maar met de goede input blijft 'ie ineens in een loop hangen ofzo, want de eerste 5 regels gaan goed, en vervolgens blijft 'ie met dit komen, totdat ik op de stop-knop van m'n browser klik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
------#--#-
aapje
------#--#
aapje
------#--
aapje
------#-
aapje
------#
aapjeaapjeaapjeaapjeaapjeaapjeaapjeaapjeaapjeaapjeaapjeaapje

enzovoorts

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

dierenbeul :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op vrijdag 30 november 2001 15:59 schreef OiSyN het volgende:
dierenbeul :+
:+

<ot>
pager msg gehad :?
</ot>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ja ik heb al terug gepaged... jij niet gehad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op vrijdag 30 november 2001 16:05 schreef OiSyN het volgende:
ja ik heb al terug gepaged... jij niet gehad :?
heb hier geen icq :)
anders had ik je wel gemsgt ipv gepagert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Laatst online: 09:46
ff vraagje, hoeveel mensen hebben er al IETS ingeleverd, werkend of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
* Marcj is weer thuis en gaat direct weer aan het proggen, want heeft net een mooie verbetering bedacht 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
cool, mijn progsel doet er 43 seconden over op een P75 met 32 megjes geheugen en 0.29 seconden op en dual athlon 1200 met 1gb :)

eeeven een beetje performance verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 18:02 schreef Kees het volgende:
cool, mijn progsel doet er 43 seconden over op een P75 met 32 megjes geheugen en 0.29 seconden op en dual athlon 1200 met 1gb :)

eeeven een beetje performance verschil :)
En welke invoer gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mijn REXX programmaatje is ook af. Alleen is de code een beetje lelijk (teveel herhalingen). Ook duurt het behoorlijk lang voordat er iets uitkomt, zeker als de grid groter is dan 10x10 of als er veel kleine blokjes zijn. Zo duurt het volgende slechts 15 seconden:
code:
1
2
3
4
5
-##-##-
-##-##-
-------
##---##
-#####-

terwijl dit al meer dan 15 minuten duurt:
code:
1
2
3
4
5
-##-##-
#--#--#
-#---#-
--#-#--
---#---

Ik moet hier wel aan toevoegen dat REXX helemaal niet object oriented is en ik dus niks dynamischs kan doen. Klooien met environment variabelen dus..

Voor de leek: REXX is vergelijkbaar als DOS Batch, maar dan met meer en uitgebreidere commando's :)

Mijn programmaatje is als volgt opgezet, met tussen haakjes een voorbeeld:
spoiler
<!--Invoer: grid (5,5)
Invoer: bloklengtes voor de rijen (1,3,2-2,3,1)
Invoer: bloklengtes voor de kolommen (1,3,2-2,3,1)
Proces: alle mogelijke rijcombinaties uitzoeken
Proces: alle mogelijke kolomcombinaties uitzoeken
Proces: rij- en kolomcombinaties vergelijken tot er een match is
Uitvoer: tekening

-->

Verbeteringen en optimalisaties in de code volgen nog :)

edit:

Ook laat ie alle mogelijkheden zien, zoals het geval met (4,4) (1,1,1,1) (1,1,1,1). Hij vond er 24 na 828 milliseconden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 18:07 schreef BalusC het volgende:
[..]

Invoer: *spoiler*
Proces: *spoiler*
Uitvoer: *spoiler*

Verbeteringen en optimalisaties in de code volgen nog :)
[..]
Wil je dit even weghalen? Er is gevraagd geen spoilers te geven. Laat die verbeteringen en optimalisaties dus ook maar achterwege, iig tot maandag na sluitingstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op vrijdag 30 november 2001 18:21 schreef Xalista het volgende:

[..]

Wil je dit even weghalen? Er is gevraagd geen spoilers te geven. Laat die verbeteringen en optimalisaties dus ook maar achterwege, iig tot maandag na sluitingstijd.
haal jij het dan ff uit je quote :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op vrijdag 30 november 2001 18:07 schreef BalusC het volgende:

edit:

Ook laat ie alle mogelijkheden zien, zoals het geval met (4,4) (1,1,1,1) (1,1,1,1). Hij vond er 24 na 828 milliseconden ;)
dat doet die van mij ook :)
van (6,6) (1,1,1,1,1,1)(1,1,1,1,1,1) heeft hij in 3222 seconden maar liefst 720 verschillende gevonden :) (jaja, 6!, dus hij klopt redelijk :))
Dit was dus op een p75.. de andere pc deed er ietsje korter over :) (23 seconden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-04 22:01
Doet die kever het inmiddels wel goed?? Beide (hier geposte versies) wilden bij mij niet werken, terwijl een berg anderen wel werkten.
Heb ergens een grote gevonden, die als het goed is nog binnen de regels valt ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
20 25
6 5
7 4 2 1
5 3 2
5 6 2
2 10
12
1 12 2
2 16
1 2 6
1 6 2
6 2 4
6 5
2 8 2
2 9
3 10
2 10
2 5 2 2
3 2 7
5
3
1
1
1 1
1 2 3
1 2 5
3 2 5
6 2 3
1 6 2
3 3 2 2
3 5 5 2
2 5 8
2 14
14
15
17
11 4
1 5 4
1 2 2 2 4
4 2 3 4
1 2 1
1 1 1
1 2 1
1 1 1
2 2 2
2 2 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

nice
very nice :)

mag ik zeggen wat het is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-04 22:01
Op vrijdag 30 november 2001 22:03 schreef D2k het volgende:
nice
very nice :)

mag ik zeggen wat het is :?
tuurlijk, ik heb nog een berg anderen, maar die doen er meer dan 1 seconde over om te berekenen ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste