Powerstrip, zie meuktrackerOp vrijdag 30 november 2001 22:10 schreef mad_dog het volgende:
damn,waar kan ik dan zien hoe snel ie draait
Ik heb de demo aan de praat gekregen door T&L uit te ztten in de reg van Soul ReaverOp vrijdag 30 november 2001 21:28 schreef Squeek het volgende:
[..]
Dit zijn precies the games die ik wil gaan kopen met mijn Radeon 32mb ddr. 'T zou echt balen zijn als deze games niet draaien met een ATI kaart, en zo ja waarom dan?
Andere ervaringen?
Niet op voorraad.
Wanneer komt eigelijk de Radeon 8500 Ultra uit?
w00t
komt die danOp zaterdag 01 december 2001 12:19 schreef robbie007 het volgende:
Wanneer komt eigelijk de Radeon 8500 Ultra uit?
ik weet wel van een all-in-wonder versie.. maareh.. Ultra versie?? 't is geen nvidia
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Oh ergens in deel....ergens in deel.... * FireStarter is het deel vergetenOp zaterdag 01 december 2001 12:23 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
komt die dan
ik weet wel van een all-in-wonder versie.. maareh.. Ultra versie?? 't is geen nvidia![]()
Had ik dit gevraagt, welke 8500 versies er nog uitkomen, en daar zei een ventje dat er nog een versie kwam die sneller is dan de Retail versie, de mogelijke Ultra. Vandaar mijn vraag, omdat ik in Jan/Feb een nieuw systeem ga halen.
w00t
Anoniem: 16334
Ok ik heb niet meergepost, maar dat komt omdat mn godverdomde internet eruit ligt
(ligt aan router of aan @homo).
Ik heb hem binnen, windows XP, nieuwste drivers, bij Eynstein gekocht, geen doos erbij, loopt zonder xtra koeling (met standaard koeling dus, blue orb en memsinx komen als internet het weer doet) op 275-275 (thanx John voor de biosflash
). 3dmark 2k1 : iets van 7800 met retail bios, 74~7500 met oem bios. Wil alleen mn XP reinstallen, maar eerst internet weer aan de gang krijgen. (zit nu bij iemand anders)
(is trouwens 100% stabiel
alleen UT in openGL suckt
)
Ik heb hem binnen, windows XP, nieuwste drivers, bij Eynstein gekocht, geen doos erbij, loopt zonder xtra koeling (met standaard koeling dus, blue orb en memsinx komen als internet het weer doet) op 275-275 (thanx John voor de biosflash
(is trouwens 100% stabiel
Begin 2002 Feb, Maart? komt de R300 uit, op 400 mhz en 6pipelines volgens de geruchten
Niet op voorraad.
Maar dan kan ik bezig blijven....Op zaterdag 01 december 2001 12:46 schreef edward2 het volgende:
Begin 2002 Feb, Maart? komt de R300 uit, op 400 mhz en 6pipelines volgens de geruchten
Jij weet niet hoe het is om met een Voodoo Banshe RTCW uit te spelen heh.
De hele gameplay gaat naar de filisteinen.
Ik hou het dan op de Retail versie. Wanneer komt de AIW versie uit?
En een tijd geleden stond op t.net een berichtje dat Asus ook 8500 kaaten ging maken.
Krijgen die zo'n 3D bril erbij?
w00t
Hallo
Weet iemand iets over de ATi "Expertvision" Radeon 8500 (retail)?
Of weet iemand uberhaupt iets over Expertvision?, ik kan er namelijk niks over op internet vinden.
Weet iemand iets over de ATi "Expertvision" Radeon 8500 (retail)?
Of weet iemand uberhaupt iets over Expertvision?, ik kan er namelijk niks over op internet vinden.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Anoniem: 39866
Asus gaat absoluut geen Radeon kaarten bouwen. Er waren geruchten maar die hebben ze hard de kop ingedrukt. Helaas helaas, zo'n 3D bril lijkt me erg relaxt. Maar volgens mij moet je zo'n ding op de s-video uitgang aansluiten en die heeft de Radeon8500, dus misschien kun je er gewoon toch een bril van asus of elsa inprikken. Heeft iemand ervaring met die dingen?
* GambitRS zucht
jullie hebben duidelijk geen verstand van 3d-brillen. De Asus en Elsa bril werken met de nvidia software die die brillen aanstuurt. Als je geen nvidia chip hebt werken die brillen niet. Dan heb je nog 2 alternatieven: je koopt een onafhankelijke 3dbril, die scheiden meestal links/rechts dmv verschillende kleurtjes (zoals zo'n rood/groen bril voor in de bioscoop), geen ervaring mee maar verwacht dat het wel duur is. Het andere alternatief is een 3d monitor/bril combi, dan moet je dus een speciale monitor kopen die meestal niet aan je wensen voldoet (15" of 17", als je een radeon hebt denk ik dat je 19" of 22" prefereert).
jullie hebben duidelijk geen verstand van 3d-brillen. De Asus en Elsa bril werken met de nvidia software die die brillen aanstuurt. Als je geen nvidia chip hebt werken die brillen niet. Dan heb je nog 2 alternatieven: je koopt een onafhankelijke 3dbril, die scheiden meestal links/rechts dmv verschillende kleurtjes (zoals zo'n rood/groen bril voor in de bioscoop), geen ervaring mee maar verwacht dat het wel duur is. Het andere alternatief is een 3d monitor/bril combi, dan moet je dus een speciale monitor kopen die meestal niet aan je wensen voldoet (15" of 17", als je een radeon hebt denk ik dat je 19" of 22" prefereert).
Anoniem: 6090
tering drivers van ati...nikz doet het goed..ik heb een ati radeon 32mb ddr retail en het ziet er niet goed genoeg uit en draait niet lekker genoeg
Ik denk dat jij andere problemen hebt.Op zaterdag 01 december 2001 21:14 schreef The_Killing_Guide het volgende:
tering drivers van ati...nikz doet het goed..ik heb een ati radeon 32mb ddr retail en het ziet er niet goed genoeg uit en draait niet lekker genoeg
Waarom kan kan het bij andere mensen wel werken?
weet ik veel...wat is bijv de 3dmark 2001 voor een amd thunderbird 1200 (266) 256 mb ddr en een msi k7t 266 pro raid....
en die focking ati radeon 32mb ddr..die voor mij gevoel dat ie mijn systeem naar beneden haalt... en met die win xp en die andere drivers is alles zwaar kut... zwarte schermen geen goeie gl en dr 3d....dus ik gooi zo win 98 erop!
en die focking ati radeon 32mb ddr..die voor mij gevoel dat ie mijn systeem naar beneden haalt... en met die win xp en die andere drivers is alles zwaar kut... zwarte schermen geen goeie gl en dr 3d....dus ik gooi zo win 98 erop!
Ik heb dit ook met Fifa 2002...Op woensdag 28 november 2001 16:52 schreef GriFFF het volgende:
Mensen als ik smoothvision aandoe (2x of 4x of 6x maakt opzich niet uit) wordt me beeld echt super vaag. Lettertjes in cs zijn bijvoorbeeld niet scherp. Heb ook al geprobeerd met filters en alle opties aan/uit (texture compres, vsync enz enz). Hebben meer mensen dit? Of moet ik ff terug naar powerline?
Vind et namelijk beetje zonde als dat niet (goed) werkt
Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.
Anoniem: 18267
Misschien een beetje domme vraag maar hoe dan precies?Op zaterdag 01 december 2001 02:30 schreef edward2 het volgende:
Ik heb de demo aan de praat gekregen door T&L uit te ztten in de reg van Soul Reaver
NOu das geen bepaald domme vraag, maar als je niet bekend bent reg editen, leer je vanzelf met een ATI kaart;) dan moet je het volgende doen:
start->uitvoeren, type regedit->ga naar "HKEY_USERS"->"DEFAULT"->"Software"->"CristalDynamics""Soulreaver2Demo"->1.00.000->op "hardware transform" gaan staan en deze weizigen in "0".
start->uitvoeren, type regedit->ga naar "HKEY_USERS"->"DEFAULT"->"Software"->"CristalDynamics""Soulreaver2Demo"->1.00.000->op "hardware transform" gaan staan en deze weizigen in "0".
Niet op voorraad.
SLECHT leverbaar!!
damn, gek!! bijna niemand heeft de ATI Radeon 8500 meer
Waarom doet t.net niet ff een grote inkoop actie?
Zolang ie maar onder de 700,- blijft wil ik uhm kope!!
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
ik had dus problemen.
kan het aan de bios liggen?? dat ie fouten geeft enzo.
ik heb 32mb agp wat moet ik dan ookal weer invullen bij de agp temputerte size ofzo.. 64mb toch? en dan 4x en wat is agp fast writes? staat igg aan is dat goed>?
kan het aan de bios liggen?? dat ie fouten geeft enzo.
ik heb 32mb agp wat moet ik dan ookal weer invullen bij de agp temputerte size ofzo.. 64mb toch? en dan 4x en wat is agp fast writes? staat igg aan is dat goed>?
Thnx voor de tip Edward, ik ga het meteen ff proberen
!
Voor een inkoop aktie kan ik je door verwijzen naar onze grote vriend marco00!Op zaterdag 01 december 2001 23:28 schreef InterFreak het volgende:
SLECHT leverbaar!!
Die regelt dat zo effe.
Ik heb net de Radeon 8500 retail voor fl 740,- (inclusief porto & verzekerings kosten) gekocht bij www.dknypc.com
.
Anoniem: 39866
Ja hoe is dat dan precies afgelopen? Heb wel een aantal berichtjes erover gevolgd maar toen even niet meer gekeken en daarna kon ik de berichtjes niet meer vinden. Is niet helemaal goed gekomen of wel..Op zondag 02 december 2001 00:27 schreef MartNL het volgende:
[..]
Voor een inkoop aktie kan ik je door verwijzen naar onze grote vriend marco00!
Die regelt dat zo effe.
ook inclusief import belastingOp zondag 02 december 2001 14:10 schreef Phantom_ het volgende:
Ik heb net de Radeon 8500 retail voor fl 740,- (inclusief porto & verzekerings kosten) gekocht bij www.dknypc.com.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Mijn advies: Als je een Celeron 400 hebt moet je GEEN Radeon 8500 erin stoppen want ik haalde wel 1320 3d marks op m'n pa's PC (die dus een Celly 400 heeft
)
Geef mij maar een Warsteiner.
Vindt jij dat gek??Op zondag 02 december 2001 17:50 schreef Knakker het volgende:
Mijn advies: Als je een Celeron 400 hebt moet je GEEN Radeon 8500 erin stoppen want ik haalde wel 1320 3d marks op m'n pa's PC (die dus een Celly 400 heeft)
Ik in ieder geval niet want die proc is gewoon veel een dan ook veel te traag om de radeon 8500 een beetje tot zijn recht te laten komen. Anders gezegd: je processor levert te wijzig data om echt hoge scoren te kunnen halen.
Tering zooi man shit...ik had dus shit...
nu draait alles wel goed maar soms loop hij gewoon vast of word het beeld in 1 keer zwart en weg is hij..klaar is kees.. zo is hij vandaag al 20 x vast gelopen..wat kan ik d'r an doen
nu draait alles wel goed maar soms loop hij gewoon vast of word het beeld in 1 keer zwart en weg is hij..klaar is kees.. zo is hij vandaag al 20 x vast gelopen..wat kan ik d'r an doen
iik leg mijn probleem nog een keer uit.
ik heb dus win xp en een ati radeon 32mb ddr retail. met de standaard drivers van winxp doet hij het goed ...alleeen heb ik geen opengl en doet hij het maar tot een reso van 1024x768..nu heb ik alle drivers geprobeerd (behalve de 1e voor xp)maar nu doet hij het goed alleen heb ik in spellen en wind .dat ie halve wege het scherm ineens zwart word en dan loopt ie vast..
Radeon-6.13.3281-WinXP heb ik nu ik heb de final ookal geprobeerd...zelfde probleem/\
dat als ik naar device manger ga en op dislplay klik staat er niet zoals er zou moeten staan Radeon 32mb ddr retail maar radeon 7200 of 7000 ...maar dat klopt dacht ik weer (ze hebben dat veranderd ofzo?? )
hij loopt nu alleen vast in windows zelf en tot nu toe in skatepark tycoon (dus miss alleen in 2d? )
ik heb een amd athlon 1200mhz (266) thunderbird
msi k7t 266 pro en die ati radeon 32mb ddr retail
windows xp
ik heb dus win xp en een ati radeon 32mb ddr retail. met de standaard drivers van winxp doet hij het goed ...alleeen heb ik geen opengl en doet hij het maar tot een reso van 1024x768..nu heb ik alle drivers geprobeerd (behalve de 1e voor xp)maar nu doet hij het goed alleen heb ik in spellen en wind .dat ie halve wege het scherm ineens zwart word en dan loopt ie vast..
Radeon-6.13.3281-WinXP heb ik nu ik heb de final ookal geprobeerd...zelfde probleem/\
dat als ik naar device manger ga en op dislplay klik staat er niet zoals er zou moeten staan Radeon 32mb ddr retail maar radeon 7200 of 7000 ...maar dat klopt dacht ik weer (ze hebben dat veranderd ofzo?? )
hij loopt nu alleen vast in windows zelf en tot nu toe in skatepark tycoon (dus miss alleen in 2d? )
ik heb een amd athlon 1200mhz (266) thunderbird
msi k7t 266 pro en die ati radeon 32mb ddr retail
windows xp
Radeon Ultra ?
Het gerucht gaat dat er een Radeon8500XT komt. 300Mhz enzzzz Ultra dus.
De R300 is echt een snellere versie van de R200, meer pipelines e.d. Staat op de roadmap voor Q2 van 2002 (als dat inmiddels nog niet gewijzigd is)
Het gerucht gaat dat er een Radeon8500XT komt. 300Mhz enzzzz Ultra dus.
De R300 is echt een snellere versie van de R200, meer pipelines e.d. Staat op de roadmap voor Q2 van 2002 (als dat inmiddels nog niet gewijzigd is)
...gamen blijft leuk...
Ik heb sinds de HCC een radeon8500 en sinds gisteren gaat het allemaal niet meer zo goed. Ik heb hem gewoon standaard op 250/250 lopen en in spellen zoals Fifa2002 en RTCW krijg ik na een paar minuten dikke verticale strepen over m'n beeld in verschillende kleuren en loop m'n pc vast. Dit had ik eerst alleen als ik m'n radeon8500 aan het oc'en was. Maar nu doet het dat terwijl hij gewoon op 250/250 loopt.
Soms krij ik die strepen ook als ik gewoon aan het i-netten ben. Ik begrijp er niks van . Ik gebruik de nieuwste drivers. Ik heb de Jupiter Radeon8500.
Heeft iemand dit probleem ook en wie heeft er een oplossing voor?
Soms krij ik die strepen ook als ik gewoon aan het i-netten ben. Ik begrijp er niks van . Ik gebruik de nieuwste drivers. Ik heb de Jupiter Radeon8500.
Heeft iemand dit probleem ook en wie heeft er een oplossing voor?
Anoniem: 18257
Ik krijg FSAA niet werkend onder RTCW, zijn er meer die dit probleem hebben?
Draai Wolfenstein nu op 1152*864. Maar draai liever 1024*768 met 4*FSAA.
FSAA werkt wel met NOLF, maar dat is direct3d.
edit: Nu werkt FSAA onder direct3d ook niet meer.
Draai Wolfenstein nu op 1152*864. Maar draai liever 1024*768 met 4*FSAA.
FSAA werkt wel met NOLF, maar dat is direct3d.
edit: Nu werkt FSAA onder direct3d ook niet meer.
Anoniem: 2211
Ik heb inmiddels ook al een aantal rare vastlopers gehad.
Als mij Radeon 8500 zeer lang achtereen aanstaat, bij 12 uur achtereen, dan soms krijg ik rommel op mijn scherm en loopt mijn computer (langzaam) vast, of moet ik resetten om alles weer te herstellen.
Dit fenomeen had ik ook soms met mijn MAtrox G400 als ik die sterk asynchroon overclockte. Het leek wel dat er dan wat mis was met de synchronisatie tussen het geheugen en de grafische core.
Het lijkt er sterk op dat ook die Radeon 8500 hier af en toe last van heeft... Ik denk dat dit alleen op te lossen is met een nieuwer BIOS, want dit heeft in principe niets te doen met drivers.
Niets aan te doen.. helaas
Als mij Radeon 8500 zeer lang achtereen aanstaat, bij 12 uur achtereen, dan soms krijg ik rommel op mijn scherm en loopt mijn computer (langzaam) vast, of moet ik resetten om alles weer te herstellen.
Dit fenomeen had ik ook soms met mijn MAtrox G400 als ik die sterk asynchroon overclockte. Het leek wel dat er dan wat mis was met de synchronisatie tussen het geheugen en de grafische core.
Het lijkt er sterk op dat ook die Radeon 8500 hier af en toe last van heeft... Ik denk dat dit alleen op te lossen is met een nieuwer BIOS, want dit heeft in principe niets te doen met drivers.
Niets aan te doen.. helaas
Tsjemig hebben jullie allemaal Jupiter kaarten ???
Die van komt van Computerland (599,-) en draait sinds de hcc al op 275/275 en tot nu geen enkel probleem gehad.
Alice/RTCW/Nascar/Dronez/X-Com Interceptor/Mercedes Benz Truck Racing/Half-Life/Counter-strike/Quake III Arena..enz. enz.
Dat zijn de titels die ik tot nu toe gespeeld heb, zonder problemen.
Die van komt van Computerland (599,-) en draait sinds de hcc al op 275/275 en tot nu geen enkel probleem gehad.
Alice/RTCW/Nascar/Dronez/X-Com Interceptor/Mercedes Benz Truck Racing/Half-Life/Counter-strike/Quake III Arena..enz. enz.
Dat zijn de titels die ik tot nu toe gespeeld heb, zonder problemen.
Ik bestel regelmatig dingen uit het buitenland, en heb nog _nooit_ extra belasting moeten betalen.Op zondag 02 december 2001 17:41 schreef klaasbram het volgende:
[..]
ook inclusief import belasting
Misschien controleren ze kleine pakketjes er niet op, ik weet het ook niet..
pijnlijk als ze het wel heffen: F880,60 AUW!
Maar waar staat dat de R300 een snellere R200 met meer pipelines word? lijkt me erg sterk, er zullen wel wat meer veranderingen zijn doorgevoerd hoor.
Maar waar staat dat de R300 een snellere R200 met meer pipelines word? lijkt me erg sterk, er zullen wel wat meer veranderingen zijn doorgevoerd hoor.
Breek je nek voorzichtig
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen maar op 3DGameMan kun je een product demo zien van de R8500 DV kaart. Ik heb de hele demo bekeken en dat ziet er echt heel goed uit (vooral omdat ik binnenkort ook wat video-editing wil gaan doen). Alleen erg jammer dat de snelheden lager zijn dan de R8500/LE (namelijk 230MHz core en 190MHz (!) memory). Maargoed dat lijkt me nog snel zat voor games, ik wacht eerst maar ff af hoeveel de kaart hier gaat kosten ...
Dat werd een half jaar geleden gepresenteerd. De R300 core werd ontwikkeld door...ehhh ff de naam kwijt...hetzelfde bedrijfje als dat de ATi chip voor de nintendo gamecube heeft ontwikkeld. Tis zo'n tweakbedrijfje...naja,als ik er weer opkom dan post ik het welOp zondag 02 december 2001 23:09 schreef The_PyroPath het volgende:
pijnlijk als ze het wel heffen: F880,60 AUW!
...gamen blijft leuk...
je bedoelt Art-X, das geen tweak bedrijfje hoor
dat zijn behoorlijk intelligente kereltjes dus er zal wel wat meer mee gebeuren dan alleen een lichte upgrade...
Breek je nek voorzichtig
ik heb nog geen radeon, maar volgens mij probeer jij op de 7500 de 8500 drivers te installen, en dan kan het best zijn dat ie vastloopt. Het zijn de verkeerde drivers...Op zondag 02 december 2001 18:49 schreef The_Killing_Guide het volgende:
zoek de drivers voor de 7500 en probeer het nog een keer

LinkATI to Speed Up RADEON 8500
According to our sources, ATI may launch a faster modification of its RADEON 8500 next year, which work at higher memory and chip frequencies.
At present ATI RADEON 8500 graphics cards compete very successfully with GeForce3 family from NVIDIA. However, in the beginning of 2002 NVIDIA is going to launch its next product, NV25, which will boast higher working frequencies than GeForce3 alongside with some other improvements. ATI, however, doesnt have the chance to respond to the NV25 launching with the announcement of its new R300 product yet, because their roadmap says that the development should be completed only by summer 2002. Nevertheless, ATI has already prepared some surprises for us and competitors.
According to one of our unofficial sources, in February 2002 ATI is planning to announce a clone of its RADEON 8500 working at 300MHz core and memory frequency. Now the company is offering two RADEON 8500 modifications: working at 250MHz and at 275MHz. But there is a number of facts proving that ATI has every chance to produce faster chips. First of all, the professional FireGL 8700 and 8800 graphics cards built on the same chips as ATIs gaming cards support 300MHz chip frequency. Secondly, PowerColor Company mentioned the possibility to supply graphics cards based on ATI RADEON 8500, which would work at 300MHz core clock.
This way, ATI can undoubtedly produce 300MHz RADEON 8500 graphics chips. That is why the only obstacle here appears very high cost of the 300MHz DDR memory chips, which are also quite hard to find. However, this problem should be solved next year, so there will be nothing to prevent faster RADEON 8500 from coming out.
As for the names of the newcomers, they are supposed to be called following the same pattern as the professional accelerators: RADEON 8700 with 64MB memory and RADEON 880 with 128MB memory.
...meestal zijn drivers niet speciaal voor 1 bepald type videokaart/Op maandag 03 december 2001 11:51 schreef DarkChylde het volgende:
[..]
ik heb nog geen radeon, maar volgens mij probeer jij op de 7500 de 8500 drivers te installen, en dan kan het best zijn dat ie vastloopt. Het zijn de verkeerde drivers...
deze heb ik bijv ook geprobeerd
ATI Radeon 6.13.3281 WinXP drivers
Description: ATI Radeon 6.13.3281 drivers for Windows XP
Version: 6.13.3281 Filesize: 10.64 MB
Versienummer: 6.13.3281
Operating Systems: Windows 2000, Windows XP
Download: http://www.maxreboot.com/download.php?op=getit&lid=74
Betrokken produkten:
Apollo ATI Radeon 8500
ATI Expertvision Radeon 7500 64 Mb DDR/TV(R)
ATI Expertvision Radeon VE 32 Mb SDR/TV (R)
ATI Expertvision Radeon VE 64 Mb SDR/TV (R)
ATi Radeon 32MB DDR (OEM)
ATi Radeon 32MB DDR (Retail)
ATi Radeon 32MB SDR (OEM)
ATi Radeon 32MB SDR TV-Out
ATi Radeon 64MB DDR (Bulk)
ATi Radeon 64MB DDR-DVI
ATI Radeon 7000 32MB
ATI Radeon 7200 64MB
ATI Radeon 7500 64MB
ATi Radeon 8500 (Retail)
ATI Radeon 8500 LE
ATi Radeon All-in-Wonder
ATi Radeon VE (OEM)
ATi Radeon VE (Retail)
ATi Radeon ViVo 64MB (OEM)
ATi Radeon ViVo 64MB (Retail)
Club3D ATI Radeon 7500 64M D/T
Club3D ATI Radeon 8500 64M D/T
Club3D ATi Radeon R100 32MB SDR + DVI
Club3D ATi RadeonVE RV100 32MB
Club3D ATi RadeonVE RV100 32MB DT
Club3D ATi RadeonVE RV100 32MB DVI
Club3D ATi RadeonVE RV100 64MB
Club3D ATi RadeonVE RV100 64MB DVI/TV
dus kijk even iets na voor je iets zegt

Nou, daar winnen ze de NV25 race niet mee, mocht het enkel een 25 mhz hogere kloksnelheid worden, R8500 maxx zou meer uitrichten, maar of ze deze inmiddels marketing technisch interresant kunnen krijgen...
Niet op voorraad.
Wat jij hier doet kan ik ook:Op maandag 03 december 2001 11:51 schreef DarkChylde het volgende:
[..]
ik heb nog geen radeon, maar volgens mij probeer jij op de 7500 de 8500 drivers te installen, en dan kan het best zijn dat ie vastloopt. Het zijn de verkeerde drivers...
ik heb wel een radeon, maar volgens mij denk jij dat ie een Radeon 7500 heeft en hij heeft een normale Radeon

irritant heh?
Met de nieuwste drivers worden de oude radeons als 7200/7000 herkent en dat werkt bij sommigen of misschien de meesten gewoon niet. Ik raad je aan gewoon oudere drivers te gebruiken.
Die staat er toch ook gewoon bij tussen ?Op maandag 03 december 2001 17:33 schreef GambitRS het volgende:
[..]
...maar volgens mij denk jij dat ie een Radeon 7500 heeft en hij heeft een normale Radeon
Volgens mij heeft onze killing_guide ergens rotte hardware zitten...
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
What....dit is best lelijk.......
ik had dit weekend radeon8500 oem, vooe gehele verhaal ga terug naar blz 8(dacht ik
) van dit topic (30)
ik heb nu mijn gf2mx er in zitten, sniksnik, best een stuk minder mooi, zal blij zijn als ik weer een radeon er in heb zitten
ik had dit weekend radeon8500 oem, vooe gehele verhaal ga terug naar blz 8(dacht ik
ik heb nu mijn gf2mx er in zitten, sniksnik, best een stuk minder mooi, zal blij zijn als ik weer een radeon er in heb zitten
tsja ik weet het niet hoor, maar die kaar gaan we denk ik wel zien voor de zomer van 2002 hoor, ATi is al behoorlijk lang bezig met die kaart, maar wat is de nV25 nou eigenlijk? een geupgrade GF3 of noemen ze het ECHT een GF4?
Breek je nek voorzichtig
compenseer...Op maandag 03 december 2001 17:54 schreef farlane het volgende:
[..]
Die staat er toch ook gewoon bij tussen ?
Volgens mij heeft onze killing_guide ergens rotte hardware zitten...
Anoniem: 18267
Zelf draai ik (ook) Win XP Prof met de 6.13.3281 drivers en het draait super goed. Die standaard XP Radeon drivers vond ik te weinig opties bieden, vandaar de overstap.Op maandag 03 december 2001 17:33 schreef GambitRS het volgende:
Met de nieuwste drivers worden de oude radeons als 7200/7000 herkent en dat werkt bij sommigen of misschien de meesten gewoon niet. Ik raad je aan gewoon oudere drivers te gebruiken.
Relaxed 100 hz met het ati radeon center voor alle instellingen. Ook Max Payne draait nu gelukkig niet meer op 60 hz maar ook gewoon op 100.
Waar het probleem dan aan zou kunnen liggen
ik heb nu driver win-2k-3226.zip en die bevalt tot nu toe goed /redelijk ...2931 3dmark2001 (dondervogel 1200 mhz 256mb ddr ati radeon ddr) lijkt me redelijk maar het maakte 3dmark tenminste af en loopt tot nu nog niet vast...
moet zo nog even RTCW spelen voor de heerlijke gl
moet zo nog even RTCW spelen voor de heerlijke gl
Zoals dit kaartje RTCW speelt, machtig mooi gewoon, 1280x1024x32 alles max, met aniso, silky smooth and all the eyecandy
Niet op voorraad.
Op dinsdag 04 december 2001 00:00 schreef edward2 het volgende:
Zoals dit kaartje RTCW speelt, machtig mooi gewoon, 1280x1024x32 alles max, met aniso, silky smooth and all the eyecandy
Ik ga hopelijk morgen ff een ATi 8500 kopen. ALS ze niet zijn uitverkocht tenminste
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Vraagje,
Ik heb al een tijdje problemen met tv/out. Om de een of andere vage reden, ziet mijn 8500 mijn tv niet meer. Ik kan de tv niet meer aanklikken. Het enige wat ik gedaan heb is een extra monitor aansluiten, die ik later weer ontkoppeld heb.
Ik snap het nie.. Eerst kon ik wel mijn tv/out gebruiken. Ik installeer een tweede monitor, deinstalleer hem (lees: trek de kabel eruit) en reboot mijn machine met de tv eraan. Ik verwacht dat hij een nieuw device herkent.
Heeft iemand dezelfde problemen of beter nog, een oplossing? Ik moet wel zeggen dat ik mijn kaart geflasht heb naar de Retail Radeon.
Alvast bedankt, Laszlo

PS, ik heb de faqs gelezen en ook een aantal Radeon Topics - uiteraard
Ik heb al een tijdje problemen met tv/out. Om de een of andere vage reden, ziet mijn 8500 mijn tv niet meer. Ik kan de tv niet meer aanklikken. Het enige wat ik gedaan heb is een extra monitor aansluiten, die ik later weer ontkoppeld heb.
Ik snap het nie.. Eerst kon ik wel mijn tv/out gebruiken. Ik installeer een tweede monitor, deinstalleer hem (lees: trek de kabel eruit) en reboot mijn machine met de tv eraan. Ik verwacht dat hij een nieuw device herkent.
Heeft iemand dezelfde problemen of beter nog, een oplossing? Ik moet wel zeggen dat ik mijn kaart geflasht heb naar de Retail Radeon.
Alvast bedankt, Laszlo
Wordt het geen tijd voor Deel 31? ook al denk ik dat deel 31 niet snel vol zal raken omdat haast alles al besproken is.
Koppel jij je tv via s-video -> scart aan? zo ja dan heb ik het zelfde probleem gehad. Als je s-video -> s-video doet dan ziet hij hem wel. Ik had geen s-video kanaal op mijn tvOp dinsdag 04 december 2001 10:19 schreef Laszlo het volgende:
Vraagje,
Alvast bedankt, Laszlo
Bedankt voor je reactieOp dinsdag 04 december 2001 10:57 schreef klaasbram het volgende:
[..]
Koppel jij je tv via s-video -> scart aan? zo ja dan heb ik het zelfde probleem gehad. Als je s-video -> s-video doet dan ziet hij hem wel. Ik had geen s-video kanaal op mijn tvdus ik moest hem via de video aansluiten.
Mmm.. Nee, ik 'doe'het met een Marmitek kastje. Dat is zo'n draadloze oplossing, http://www.marmitek.nl (wel grappig, moet je maar eens kijken). Maar ik zal het eens proberen om mijn 8500 direct via s-video aan te sluiten.
(Ik hoop niet dat dat het is, anders heb ik niets meer aan mijn kastjes
Owh ik zal het wel in de nieuwe topic herhalen 
Wat heb jij anders staan dan mij? Ik krijg op elke resolutie problemen zo gauw ik 'general textures' max gooi. Als ik dan een nieuwe stukje van het level binnenkom stottert ie even als hij eenmaal dat stukje geladen heeft kan ik draaien, springen en doen maar geen stotter meer. Vervolgens loop je een gangetje verder en weer hetzelfde. Overal waar je al is bent geweest blijft goed lopen alleen nieuwe stukken moet ie lijkt wel eerst even binnenladen om vervolgens als een trein te lopen. Weet jij hoe dat komt? Wat zijn jouw instellingen van de ATI8500 als je RTCW speelt?Op dinsdag 04 december 2001 00:00 schreef edward2 het volgende:
Met mijn combo Sony F520 en Radeon 8500 is de 2D kwaliteit is uitstekend! 1600*1200@85Hz en 1600*1200@100Hz zien er perfect uit. Zelfs 2048*1536@75Hz ziet er nog scherp uit. Ok de laatse resolutie is wel erg aso, maar het kan wel als je het echt nodig acht.Op woensdag 28 november 2001 09:52 schreef Jarno het volgende:
Sorry dat ik geen zin heb om 30 topics door te gaan lezen, want de vraag is vast al een paar keer gesteld, maar: hoe zit het met de 2D kwaliteit van de Radeon 8500? Komt dat een beetje in de buurt van een Matrox of is het allemaal 1 grote blur op je desktop? Kan iemand daar wat over zeggen? Thanx!
Dit topic is gesloten.