ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dit lijkt me ook wel een leuke *nix workstation. Btw zijn er meer mensen uit Enschede die er een gaan bestellen?Op donderdag 29 november 2001 20:26 schreef stiena het volgende:
Iemand die um onder linux heeft draaienKvroeg me af of alle hardware goed onder linux ondersteund wordt (debian)...
edit:
dit was dus een reactie op:
ondertussen zijn er al weer een aantal post tussengekomen, even voor de duidelijkheid dus die quote toegevoegd.Op donderdag 29 november 2001 20:28 schreef j-w het volgende:
Er staat echter niet bij wat de mogelijke
(2D)-resoluties zijn. Weet iemand of bijvoorbeeld
1152 x 768 mogelijk is?
En Xanthorax: ik kom ook uit Enschede.
Verwijderd
Ik heb geen beschikking over een auto, dus het zou handig zijn als er bijv meer mensen uit Enschede er een bestellen dat we iets regelen of zow. Btw ik weet ook nog niet 100% zeker of ik er een ga bestellen,. maar de kans is wel zeer groot.Op donderdag 29 november 2001 20:33 schreef CubicQ het volgende:
En Xanthorax: ik kom ook uit Enschede.
Ik mag toch hopen dat dat een typfout is die cmCASE DIMENSIONS (D x W X H)
363cm x 315cm x 85CM (14.3" x 12.4" X 3.3")
Maar zo'n ding past makkelijk in een rugzak of een andere tas, dus zo'n probleem is het niet lijkt me. En OV is best handig
• Het team bestaat nu uit /me & DJ Smiley
• Check deze page voor extra info
• Iedereen die besteld heeft krijgt een faktuur van mij en DJ Smiley met daarop het te betalen bedrag en op welk rek.nr.
• De manier van afleveren volgt nog, is afhankelijk van het evt. kostenloos opsturen.
Verwijderd
Verwijderd
En over die Infrarood poort, kan daar iedere afstandbediening op? en hoe stel ik zoiets in, heb hier nl. nog een afstandbediening ligge van de tulip universa
Ik kan je vertellen dat met de Intel driver geinstalleerd DivX ook op 1024x768@16 goed looptOp donderdag 29 november 2001 20:51 schreef Jaromir het volgende:
nu dat met die VGA duidelijk is
Woei
DVD kom ik zo even op terug bij je, ff testen
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Kan je ook ff die infraroodpoort checken. Afstandbediening zou errug relaxed zijn!Op donderdag 29 november 2001 20:57 schreef BackSlash32 het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat met de Intel driver geinstalleerd DivX ook op 1024x768@16 goed loopt
Woei
DVD kom ik zo even op terug bij je, ff testen
Ik heb hem nu bij m'n ouders liggen, na het weekend kan ik wel even kijken, maar misschien dat iemand anders hem bij de hand heeft en dat die even kan kijken hoe die progjes heten?
T is geen FastIR, dus filetransfer zit er niet in.Op donderdag 29 november 2001 21:01 schreef Mr.Blonde het volgende:
Kan je ook ff die infraroodpoort checken. Afstandbediening zou errug relaxed zijn!
Ik ga nu ff kijken of ik IRman aan de praat krijg.
[edit]
PowerDVD loopt met 800x600@16 nogal schokkerig.
Als je DVD doet, zou ik een PCI kaart erbij zetten (jammer dat die ATI PCI het nog niet doet bij mij onder win2k...
Verwijderd
Maar is het niet mogelijk om gewoon een PCI videokaart erin te stoppen? Dan ben je ook van die 1MB video af
Verwijderd
Ik woon @ Ridderkerk, das lekker in de buurt voor jou d8 ik zoOp donderdag 29 november 2001 21:15 schreef Bizkit het volgende:
Ik heb ook wel intresse (nog niet definitief, laat ik wel zsm weten). Voorwaarde is wel dat ik hem (in de buurt van) Rotterdam kan ophalen of verzenden.
yep.. me!Op donderdag 29 november 2001 20:31 schreef Xanthorax het volgende:
[..]
Nog wat......
Btw zijn er meer mensen uit Enschede die er een gaan bestellen?
Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'
Verwijderd
Door C'T gebruikte software voor gebruik afstandsbediening:Ik heb hem nu bij m'n ouders liggen, na het weekend kan ik wel even kijken, maar misschien dat iemand anders hem bij de hand heeft en dat die even kan kijken hoe die progjes heten?
WinLIRC - IR-server - http://winlirc.sourceforge.net
IRassistant - Windows-automation - http://www.irassistant.com
Girder - Windows-automation - http://www.girder.nl
Dat Sound and Vision systeempje van C'T is wel aardig ja... maar helaas voor de volledige functionaliteit een stuk duurder dan dit scharrelbakje
misschien kan hier een apart topic voor komen ??!!
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
Weet ik nog zo niet.Op donderdag 29 november 2001 21:17 schreef Jaromir het volgende:
waarom kijken voor een PCI VGA, want het is geen 1 MB als je goed gelezen hebt
[...]
een PCI grafische kaart zou inneffiecent en overbodig zijn
Eens kijken of win98SE wel die ATI PCI doet, en of PDVD dan wel soepeler draait.
[edit]
Pfff.. ik had ook nog een VooDoo2 liggen, maar probeer daar maar eens een drijvert voor 2k voor te downen
Verwijderd
Doe mij ook zo'n beresysteempje + cpuOp donderdag 29 november 2001 20:42 schreef Mr.Blonde het volgende:
Ok, ff een update:
• Het team bestaat nu uit /me & DJ Smiley
• Check deze page voor extra info
• Iedereen die besteld heeft krijgt een faktuur van mij en DJ Smiley met daarop het te betalen bedrag en op welk rek.nr.
• De manier van afleveren volgt nog, is afhankelijk van het evt. kostenloos opsturen.
Count me in !!!
Naar wie moet ik een email sturen ????
Verwijderd
Zijn er trouwens geen problemen met HD's groter dan 32GB op dit bordje? en waar staan precies de bios updates met hun betekenis?
Naar martijn op true (deze twee dingen moeten aan elkaar) design punt nederland.Op donderdag 29 november 2001 22:48 schreef energy2 het volgende:
[..]
Doe mij ook zo'n beresysteempje + cpu
Count me in !!!
Naar wie moet ik een email sturen ????
Is ie zo spamongevoelig genoeg?
Ik heb er nu 2x 60GB maxtors in hangen. en dat werkt zonder problemen. tot ATA66 wordt ondersteund. Als je de floppy toch niet gebruikt kan je er gewoon een extra hd inzetten. is wel een beetje lastig met ide kabels maar het is te doen.Op donderdag 29 november 2001 22:48 schreef Jaromir het volgende:
LOL man, 80MB ram en 540MB HD, (waarschijnlijk ook nog een lekker trage) das toch logisch dat dat niet lekker loopt.
Zijn er trouwens geen problemen met HD's groter dan 32GB op dit bordje? en waar staan precies de bios updates met hun betekenis?
Ik heb nu eindelijk de intel video drivers werken onder win2k server. (na 4 keer opnieuw instaleren
Is het trouwens bekend of er nu een cnr of amr slot in zit ?
ik moet nu nog even een methode vinden om ook usb aan de achterkant te krijgen std zit dit alleen aan de voorkant maar dat vind ik niet zo handig voor mijn printer.
USB is als het goed is een bus dus kan ik gewoon een extra poort aan de zelfde verbinding hangen ?
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Volgens mij een AMR maar daar kom ik zo wel achter, eerst even een 20GB seagate Pee-eMmen, dan 98SE erop. AMR modem heb ik ook nog slingeren uit m'n FSC bakOp donderdag 29 november 2001 23:25 schreef cosmoOo het volgende:

Niet? ik vond het juist makkelijk, aan de voorkant.ik moet nu nog even een methode vinden om ook usb aan de achterkant te krijgen std zit dit alleen aan de voorkant maar dat vind ik niet zo handig voor mijn printer.
Waarschijnlijk veel te voor de hand liggende tip...Op donderdag 29 november 2001 21:13 schreef BackSlash32 het volgende:
[..]
PowerDVD loopt met 800x600@16 nogal schokkerig.
Maar: staat de DMA aan?
Verwijderd
in de pricewatch staan ze wel maar op de sites zijn ze nergens te bekennen

Verwijderd
Ja, er zijn tot nu toe 2 sites met info bekend:Op donderdag 29 november 2001 23:25 schreef cosmoOo het volgende:
http://www.soyousa.com/sy7000.html (engels
enOne 32-bit Bus Mastering PCI slot & One Audio/Modem Riser connector (Revision 1.0)
http://www.soyo.de/slim.htm (duits
Ridderkerk is idd niet al te ver. Ik denk dat ik mijn vader wel kan overhalen om daar ff heen te rijden
Ik zit nog een beetje te twijfelen. Aan de ene kant zeer goedkoop, maar aan de andere kant weinig documentatie, rare vormfactor, weinig sloten (1xPCI), moeilijk up te graden. Maar als je een ATX kast + SoA mobo + Duron 800 + koeler koopt, ben je ook al minimaal 500 kwijt en dan moet er ook nog VGA bij (sound vaak onboard, bvb ECS K7S5A). Een 'all-in-one' FCPGA bord kost vaak ook al 300, en dan komt ook nog de kast + CPU er nog bij..... Ik denk dat ik het wel doe, want het scheelt wel veel geld. Als ik het definitief doe, stuur ik wel ff een mailtje.
DMAOp vrijdag 30 november 2001 00:08 schreef j-w het volgende:
Waarschijnlijk veel te voor de hand liggende tip...
Maar: staat de DMA aan?

Dat was 'm inderdaad.
Hmmm..Armageddon ziet er goed uit op dit dingetje

http://www6.tomshardware.com/cpu/00q2/000630/index.html
er staan nog meer grafiekjes...doe mij maar een cellerie 500
Oja wat de fan betreft:
Fanless?
We wanted to test VIA's claim that the Cyrix III could operate without a fan. We used a premium bimetal Copper-Aluminum heatsink from Neng TYI, and, with the Cyrix III overclocked to 733 MHz, disconnected the fan. We ran Quake III and several other benchmarks, rebooted the system and then ran the 3Dmark2000 default benchmark when the system locked up in the middle of this test. At the time of the lockup, the heat sink was very hot to the touch and there was a strong odor coming from the general vicinity of the Cyrix III, but no smoke. Immediately prior to running 3Dmark2000, the CPU temperature was 129 degrees Fahrenheit, so presumably the temperature rose well above this when the CPU locked up.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ik pak de 700 denk ik. Daar rag ik een flink koelblok op van 7x7CM.Op vrijdag 30 november 2001 08:21 schreef Gutteguttegut het volgende:
Voordat iedereen een Cyrix erin propt..lees ff dit bij ome Tom -> [afbeelding]
http://www6.tomshardware.com/cpu/00q2/000630/index.html
er staan nog meer grafiekjes...doe mij maar een cellerie 500
Oja wat de fan betreft:
[..]
Dan nog een fan in de case die gewoon de lucht circuleert en het zou goed moeten werken... denk ik
En anders kan er altijd nog een celly op
Dus een 733 Mhz cyrix is niet zo goed als een 500 Mhz Celeron. Passief koelen is een pré, maar niet als de performance belachelijk laag ligt.The Samuel version of the Cyrix III did not perform well. The now defunct 400 MHz Joshua blew past the 533 MHz Cyrix III in every test and, remarkably, scored almost dead even with the overclocked 733 MHz Samuel - the Joshua would have probably done even better, but, as we mentioned above, we are keeping the Joshua system static to preserve Cyrix's original configuration. This could add another reason why VIA killed the Joshua core since Joshua would make VIA's CPU lineup very messy.
The 500 MHz Celeron beat the 533 MHz Cyrix III on all SysMark tests, sometimes by humiliating margins. The Celeron even dominated the 733 MHz overclocked Cyrix III on nearly every test although there were a few noteworthy exceptions. The Cyrix III 733 edged the Celeron 500 in Word 2000, PowerPoint 2000, Paradox 9.0, and Netscape Communicator. The overclocked Samuel also stayed close to the Celeron 500 in Dragon NaturallySpeaking and Excel 2000. In fact, in all core business applications the overclocked Cyrix III performed roughly as well as the Celeron or perhaps a little better.
Any application that even only occasionally used floating point calculations, were hamstrung by what must be the worst floating point unit (FPU) ever made. We thought the Joshua had a bad FPU, but the Samuel's FPU actually makes the Joshua unit look muscular! The new Cyrix III has an FPU than can only be considered terrible. This flaw will dominate many or our benchmark results. The Cyrix III is not powerful to start off with, but to have to carry around this lead anchor makes this little chip look bad, bad, bad on many of these tests.
Unfortunately, the Cyrix III's performance on our tests was generally very poor. To achieve the equivalent application level responsiveness of a meager 500 MHz Celeron, the Cyrix III would have to operate at around 733 MHz.
Verwijderd
Review bij HardWare.Info (gaat over de VIA C3 800 MHz i SiSoft Sandra 2001):
Hoe zit het eigenlijk met de OC mogelijkheden van dat ding? Welke FSB instellingen zijn mogelijk?Om u een idee te geven: de score bij de Dhrystone ALU test is vergelijkbaar met die van een Intel Pentium II 400 MHz, de scores bij de Whetstone FPU en MultiMedia Integer test zijn vergelijkbaar met een Intel Pentium I (ja I, dus niet II) 233 MHz en de score bij de MultiMedia Floating Point test is vergelijkbaar met een AMD K6-III 450 MHz. Al met al dus zeer zeker geen scores waar een 800 MHz mee aan mag komen zetten.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Netwerk zit ook onboard!!Op vrijdag 30 november 2001 09:35 schreef cosmoOo het volgende:
Is wel jammer dat het amr is, wat moet je daar nu mee ? audio is al onboard en modem heb ik niet nodig. Ik heb nu een netwerkkaart in het enigste pci slot en had dat liever vrij gehouden door de netwerkkaart in zo'n cnr slot te stoppen.
misschien bedoelt hij een 2de netwerkkaart voor router-doeleinden ofzoOp vrijdag 30 november 2001 09:46 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Netwerk zit ook onboard!!
OK....kan.....maar je hebt ook nog USB. Ik heb op de HCC een USB 10/(100) netwerkgevalletje gekocht (fl.65,-) snel genoeg voor mn kabel internet.Op vrijdag 30 november 2001 09:48 schreef Klovan het volgende:
[..]
misschien bedoelt hij een 2de netwerkkaart voor router-doeleinden ofzo
dat dingetje zit er wel grappig uitOp vrijdag 30 november 2001 09:56 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
OK....kan.....maar je hebt ook nog USB. Ik heb op de HCC een USB 10/(100) netwerkgevalletje gekocht (fl.65,-) snel genoeg voor mn kabel internet.

en hoe snel is die eigenlijk
Ja daarom had ik 100 ook tussen () gezet...ik gebruik hm alleen voor kabel ineternet dus de snelheid is ruim voldoende. Ik ga hm binnen kort ook ff testen over een netwerk.Op vrijdag 30 november 2001 10:17 schreef Klovan het volgende:
[..]
dat dingetje zit er wel grappig uit
[afbeelding]
en hoe snel is die eigenlijknl 100Mbit, maar dat kan USB niet aan
Op vrijdag 30 november 2001 09:35 schreef cosmoOo het volgende:
Is wel jammer dat het amr is, wat moet je daar nu mee ? audio is al onboard en modem heb ik niet nodig. Ik heb nu een netwerkkaart in het enigste pci slot en had dat liever vrij gehouden door de netwerkkaart in zo'n cnr slot te stoppen.
Hij is dus met beide te krijgen (ik denk dat het een kwestie is van het insteekkaartje (waar de sloten op zitten) omwisselen.Volgens http://www.soyousa.com/sy7000.html:
Two 32-bit Bus Mastering PCI slots (v2.2 compliant)
or
One 32-bit Bus Mastering PCI slot & One Audio/Modem Riser connector (Revision 1.0)
Welke IT-resel verkoopt weet ik niet precies, volgens mij is het de onderste. Ik zou iig liever 2xPCI hebben...
Het is dus mogelijk om de snelheid van de CPU cooler automatisch aan te laten passen aan de hand van de temperatuur volgens mij, ik heb daar wel eens een programmaatje voor gezien..Ook volgens: http://www.soyousa.com/sy7000.html
CPU fan four speed control & monitor
FAN speed monitor
Precision CPU temperature monitoring through CPU on-die thermal diode
Battery Low detection
Weet iemand wat je aan "Battery Low detection" hebt
dat je een melding ergens krijgt denk ik, als de batterij(die op het mobo zit) bijna leegOp vrijdag 30 november 2001 10:58 schreef Martijn02 het volgende:
[..]
Het is dus mogelijk om de snelheid van de CPU cooler automatisch aan te laten passen aan de hand van de temperatuur volgens mij, ik heb daar wel eens een programmaatje voor gezien..
Weet iemand wat je aan "Battery Low detection" hebt
Ikzelf heb der niets aan dus ik had ook liever 2x PCI gehad.
Maar misschien soldeer ikzelf nog wel ff een riser kaartje met 2 PCI adapters in elkaar, dan kunnen der in ieder gevan een fatsoenlijke 3c905 en TV tunerkaart in
Alleen: DE GROETJES
Verwijderd
Nou overal eigenlijk. Een micro-ATC miditower is F89,- zelfs.... Kun je nog een dvd+fikker erin leggen ookOp woensdag 28 november 2001 22:32 schreef Mr.Blonde het volgende:
Mmmz, microsoft got point. Maar dit kastje is wel errug relaxed klein. Die vind je niet snel voor f99,- denk ik...of jij moet weten waar![]()
Kijk eens in de Pricewatch zou ik zeggen
Gaaf, soldeer er dan voor mij ook eentje?Op vrijdag 30 november 2001 11:07 schreef GreeTz het volgende:
ik heb de ene met AMR en PCI slot gekocht waar een AMR modempie inzat.
Ikzelf heb der niets aan dus ik had ook liever 2x PCI gehad.
Maar misschien soldeer ikzelf nog wel ff een riser kaartje met 2 PCI adapters in elkaar, dan kunnen der in ieder gevan een fatsoenlijke 3c905 en TV tunerkaart in
Mwah, mischien kunnen we IT-resell vragen of ze hem ook met 2xpci kunnen krijgen, mischien kunnen ze het insteekkaartje voor je nabestellen ofzo? mag toch niet veel kosten neem ik aan. Kan je zelf het kaartje vervangen, en je hebt er een PCI slot bji.
Ik zag trouwens op wat foto's dat het geheugen waarschijnlijk een beetje in de weg zit voor de onderste insteekkaart, nou is een AMR kaartje niet zo groot (althans, ik heb ze nog nooit groot gezien) maar een full-size PCI kaart (TV-tuner) past er niet in.
Geef me BTW eens een reden voor een TV-tuner als je het ding op je TV aansluit?
Verwijderd
Jeps ervaring ermeeOp donderdag 29 november 2001 10:56 schreef Mr.Blonde het volgende:
Iemand hier toevallig ervaring met inkoopactie omtrend het logistieke gebeuren / betaling
Gewoon heel makkelijk: je plaatst de order, en 't komt binnen via de PTT of Van Gend& Loos. Factuur zit erbij en ik denk dat je een betalingstermijn hebt van 14 werkdagen. Gewoon overmaken via de bank dus
Verwijderd
Wel uiteraard. Die BTW moet dan hoe dan ook betaald worden. Alleen degene die het inkoopt met een KVK-nummer kan de btw terugvorderen. En degene natuurlijk die een eigen KVK-nummer hebben. Wel moet je een BTW-bon hebben uiteraardOp donderdag 29 november 2001 13:07 schreef robgee het volgende:
even voor de goede orde:
moeten wij van de inkoopactie nu wel of geen BTW betalen?
Verwijderd
Mailtje komt eraan.
Nog een klein vraagje: Zit er nou wel of geen koeler bij?
Ik doe mee :-) In ieder geval voor 1 set misschien wel voor 2 setjesOp woensdag 28 november 2001 09:58 schreef Mr.Blonde het volgende:
Ok, vanmorgen het volgende antwoord gekregen op de vraag of het mogelijk is dat we met z'n allen een 'grote' hoeveelheid van die bare-bones inkopen:
[..]
Als er dus echt interesse is voor die dingen dan kunnen we een inkoopactie houden. Het moeten er wel meer dan de 4 zijn die we nu hebben denk ik.
...misschien word de prijs ook nog aantrekkelijker gemaakt als we er meer kopen...
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Mr.Blonde & DJ Smiley : zie e-mail !Op donderdag 29 november 2001 10:35 schreef robgee het volgende:
wow!
ik verwacht dat we nu wel iets van quantum-korting gaan krijgen bij deze hoeveelheid! (we zitten al op plm 20 stuks!)
Hoe gaan we het logistieke gebeuren regelen?
Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...
Ik heb het ding dus ook besteld, en misschien wil ik als hij binnen is eens gaan kijken of we het ding niet om kunnen bouwen voor celly-II support..
Chipset kan het probleem niet zijn..
Socket ombouwen voor fcpga-support is ook nog niet het grootste probleem.
Vcore is 2v? Hmmzz. Omgekeerde voltage-mod moet ook te doen zijn.. (feedback op voltage regulator aanpassen!)
Ik denk dat een bios met coppermine support nog het grootste probleem wordt..
Iemand nog ideeen?!
Wel een een andere vraag:
Wat moet ik me hierbij voorstellen? mijn duits is niet zo goedUSB Tastatur Wakeup
/edit:
Ben er al achter: USB keyboard wakeup, babelfish rocks!
/edit2:
Toch bedankt Twynn...
Tastatur = keyboard..USB Tastatur Wakeup
USB keyboard wakeup dus
Is het op een of andere manier mogelijk om er 2 schijven in te zetten, mét ook nog een diskdrive?
Kijk op members1.chello.nl/w.vanderkolkOp donderdag 29 november 2001 21:11 schreef CubicQ het volgende:
Daar stond in de C'T van deze maand wel een interessant artikeltje in, over hun Sound & Vision System, een bijna geluidsloos systeem voor in de kamer voor DVD, MP3, VCD, DivX, VCR, etc. Erg cool! Daarin stond ook een gedeelte over IR bediening, volgens mij kan het met elke afstandbediening en er werden 2 free/shareware programma's besproken.
Ik heb hem nu bij m'n ouders liggen, na het weekend kan ik wel even kijken, maar misschien dat iemand anders hem bij de hand heeft en dat die even kan kijken hoe die progjes heten?
specs: Sun Workstation Server Router Laptop
Je kan een harddisk met behulp van wat hulpstukken ook in een 5.25 inch bay doen, heb je natuurlijk alleen het probleem dat je er geen CD/DVD speler/brander in kan zetten, maar ja, je kan natuurlijk niet alles hebben he?Op vrijdag 30 november 2001 12:22 schreef svdmeer het volgende:
Tweakers die al zo'n barebone hebben: Waar monteren jullie de hardeschijf? Op de plaats van de diskdrive?
Is het op een of andere manier mogelijk om er 2 schijven in te zetten, mét ook nog een diskdrive?
Verwijderd
1 hdd en 1 cd/dvd-rom in of:
1 hdd en 1 fdd?
En kan je hem ook een beetje overklokken?
1 HDD, 1 FDD, 1 CD/DVD.Op vrijdag 30 november 2001 12:37 schreef Bizkit het volgende:
Dus er kan maar of:
1 hdd en 1 fdd?
Ruimte zat.
Overclocken is niet nodig.
Nee niet waar...Op vrijdag 30 november 2001 12:37 schreef Bizkit het volgende:
Dus er kan maar of:
1 hdd en 1 fdd?
- Ein nach außen geführter 5,25" Schacht
- Ein nach außen geführter 3,5" Schacht
- Ein verborgener 3,5" Schacht
dus totaal 2 x 3.5" en een keer 4.25"
/edit: grrr sebastius was me voor
/edit2: Maar waar zit de HD nou? Onder het 4.25" slot? of onder de 3.5" (boven de CPU)
http://www.soyousa.com/manuals/686/mli700010.pdf
bladzijde 6 van de 95.
is dat de C'T van DEZE maand ?? dus nog te koop ?? wat kost dat blad ??Op vrijdag 30 november 2001 12:27 schreef hightower het volgende:
[..]
Kijk op members1.chello.nl/w.vanderkolk
die plaatjes zijn nl niet leesbaar !!! ik MOET dit artikel hebben !
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
een vriend van me overwoog ook nog om dat kastje te kopen, maar heeft het toch maar niet gedaan (je gaat er weer zoveel geld in stoppen he)
zag er wel leuk uit, helemaal als divx machine! lekker compact met een 8139 realtek 100mbit onboard, tv-out, etc...
Ja. Maar app kost +- 4000 piek. Wel leuk, maar een beetje prijzig.Op vrijdag 30 november 2001 13:25 schreef xychix het volgende:
[..]
is dat de C'T van DEZE maand ?? dus nog te koop ?? wat kost dat blad ??
oh? Ik zit het artikel anders nu vanaf die site te lezen... Bij mij doet hij het nl welOp vrijdag 30 november 2001 13:25 schreef xychix het volgende:
[..]
die plaatjes zijn nl niet leesbaar !!!
[..]
Maar de C'T heeft dan ook als uitgangspositie gehad om een zo stil mogelijk aparaat te bouwen, daar is best veel geld in gaan zitten. Als je het video-opneem-gedeelte, CD-brand-gedeelte, het LCD schermpje, en de stille zooi weghaalt kan je heel mooi dat artikel als basis gebruiken voor je software en rest van de configuratie.Op vrijdag 30 november 2001 13:41 schreef sebastius het volgende:
[..]
Ja. Maar app kost +- 4000 piek. Wel leuk, maar een beetje prijzig.
Die plaatjes zijn heel goed leesbaar. Het kan alleen zijn dat je browser ze klein maaktOp vrijdag 30 november 2001 13:25 schreef xychix het volgende:
[..]
is dat de C'T van DEZE maand ?? dus nog te koop ?? wat kost dat blad ??
Verwijderd
Er kan idd 1 FDD, 1 CD/DVD rom en 1 HDD in. Zit wel elk apparaat als master aangeslotenOp vrijdag 30 november 2001 13:17 schreef sebastius het volgende:
http://www.soyousa.com/manuals/686/mli700010.pdf
Ik had ook nog die handleiding wat verder doorgelezen, en die BIOS ziet er best goed uit! Veel instelmogelijkheden
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| FSB/PCI FSB/PCI 66 / 33 114/ 38 70 / 35 120/ 40 75 / 37 124/ 41 83 / 41 133/ 33 90 / 30 133/ 44 95 / 31 140/ 35 100/ 33 150/ 37 105/ 35 |
MEM settings:
- CAS latency time 2/3
- Cycle Time Tras/Trc [5/7]/[6/8]
- RAS 2 CAS delay 2/3
Niet verkeerd voor zo'n bord
Hoger dan 83MHz FSB zal wel moeilijk te halen zijn, maar het gaat om het idee dat het mogelijk is
Check deze page ff voor meer info omtrent bezorging e.d.
Misschien een leuk perspectief: Celly-2 gaan underclocken, zodat je bijna of geheel passief kunt koelen
maar ben nu @ work, dus kan weinig doen/replyen (druk druk enz)
vanavond lees ik hele draadje door, en contact ik Mr Blonde ff omtrend verder..
1 thing 4 sure: het komt allemaal voor elkaar
zo'n pc krijg ik wel kwijt hier
Ik lees thuis de thread even helemaal op m'n gemak door , en als ik dan het gevoel heb dat ik iedereen kan vertrouwen ( no offence, maar iets meer dan 20 posts op GoT en een lege profile geeft mij geen gerust gevoel
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Verwijderd
Hoe zit het nou met de koeler? Die zit er niet bij?
Ik heb wel een tijdje geleden goedkoop een Socket7 koeler van CoolerMaster gekocht. Kon niet op mobo, want er was geen fanaansluiting
Echter, als ik bij CoolerMaster kijk welk type het is, kom ik er niet uit. De maten zijn: HS: 52x52x25MM en de FAN: 50x50x15MM. Qua uiterlijk lijkt hij op de DP5-5E11 (met die 3 'inhammen' a/d zijkant van de HS), maar qua formaat komt de [url="http://"http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/socket/dp5-5f51.html"]DP5-5F51[/url] het dichts in de buurt.
Maar de DP5-5025 is ook exact die maat volgens deze website, maar ik kan de DP5-5025 niet vinden op CoolerMaster.com
Maar bij CoolerMaster.com is elke So7 koeler ook geschikt voor S370, dus deze ook?
Zet in het bevestigingsmailtje wel je persoonlijke gegevens, dit om geouwehoer te voorkomen.
Ik heb zelf ook een inkoopactie gehouden (ook vrij in het begin), en heb toen een beetje gemerkt dat als je elkaar de gegevens gewoon geeft, iedereen heel erg makkelijk is (bij mij maakte iedereen vantevoren het geld gewoon over)...
En ik moet zeggen, ik vind het ook wel fijn om te weten waarheen ik mijn geld stuur (lege sig, weinig posts)...
Dit was trouwens no-offence, want ik vind het zeker wel tof dat je als betrekkelijk "newbie" je gelijk al aan een inkoopactie waagt!
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Ik lees namelijk zo hier en daar dat het niet kan, terwijl er ook word beweerd dat het wel kan.
En daarnaast gaat mijn interesse natuurlijk uit naar 1tje met 2x PCI
Ik zou zeggen vraag het es op GoT......Op vrijdag 30 november 2001 15:36 schreef hightower het volgende:
Kan zo'n Cyrix III nou passief gekoeld worden of niet.
Ik lees namelijk zo hier en daar dat het niet kan, terwijl er ook word beweerd dat het wel kan.
Ik had nog een CB5-5G12 liggen voor een P3.Op vrijdag 30 november 2001 15:30 schreef Bizkit het volgende:
Ik denk dat ik vanavond ff een bevestigingmailtje stuur.
Hoe zit het nou met de koeler? Die zit er niet bij?
[...]
Maar bij CoolerMaster.com is elke So7 koeler ook geschikt voor S370, dus deze ook?
Die was net iets te hoog (maar werkt wel goed
Ik heb er dus geen 3.5" flop inzitten, want die past er daardoor net niet meer in.

Verwijderd
Verkeerd gelezen
[geen edit]
Maar wie weet hoe het zit met die koelers? Zijn de Socket7 en Socket370 koelers compatible met elkaar?
[/geen edit]
/me vroeg zich af of dit tegen hem is gerichtOp vrijdag 30 november 2001 15:35 schreef Skef het volgende:
En ik moet zeggen, ik vind het ook wel fijn om te weten waarheen ik mijn geld stuur (lege sig, weinig posts)...
Dit was trouwens no-offence, want ik vind het zeker wel tof dat je als betrekkelijk "newbie" je gelijk al aan een inkoopactie waagt!
Hmm.. Ik kan het effe niet meer volgenOp vrijdag 30 november 2001 15:35 schreef Skef het volgende:
Ik geloof dat de mannen die dit oraniseren nou niet echt een leeg profiel of weinig posts hebben..
Kan iemand mij effe duidelijkheid verschaffen?
Er wordt gedoeld op jaspernl (gok ik)
Die heeft pas 20 posts oid
Of skef doelt op Bizkit, maar helemaal duidelijk is het allemaal niet..
****Zou ieder een die het boeiend vindt, en post ook het hele topic willen lezen!
Dat scheelt een boel verwarring
Underclocken? Echt niet nodig, ik had een celly 600@900 1,55v met standaart intel heatsink, werd stressed wel 60c maar hij bleef het gewoon doen. Ik denk ook niet dat je deze bak lang stressed zult hebben want games zullen er niet opgespeeld worden en divx zal toch ook niet alles uit de cpu trekken denk ik.Op vrijdag 30 november 2001 15:18 schreef Twynn het volgende:
Ik heb inmiddels ergens kunnen lezen dat dit ding ook werkte met de powerleap neo-converter.. Dus in dat geval kan er ook een celly-II op..
Misschien een leuk perspectief: Celly-2 gaan underclocken, zodat je bijna of geheel passief kunt koelen
Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat het gewoon een fc pga mobo is want waarom kan je anders een fsb van 150 selectere? Wel erg hoog als je er max een celly in kan gooie met een fsb van 66. Daarbij komt dat de chipset(i810) ook fc pga ondersteunt.
Als ik hem heb ga ik ook zeker proberen of mijn celly2 600 der in draait
Verwijderd
Volgens mij had hij het tegen mij, want me nick stond erboven.Op vrijdag 30 november 2001 15:49 schreef Twynn het volgende:
Kan iemand mij effe duidelijkheid verschaffen?
Mjah, maar dat is actief koelen.. Ik bedoel dus passief.. Zonder fanOp vrijdag 30 november 2001 15:50 schreef LopeZ het volgende:
Underclocken? Echt niet nodig, ik had een celly 600@900 1,55v met standaart intel heatsink, werd stressed wel 60c maar hij bleef het gewoon doen. Ik denk ook niet dat je deze bak lang stressed zult hebben want games zullen er niet opgespeeld worden en divx zal toch ook niet alles uit de cpu trekken denk ik.
Helaas.. Wat ik tot nu toe heb kunnen achterhalen is dat het echt ppga is.. Nou is dat nog niet zo'n probleem om op te lossen: De die-hard manier door je socket te verbouwen, of de makkelijkere maar duurdere oplossing: neoleap converter.Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat het gewoon een fc pga mobo is want waarom kan je anders een fsb van 150 selectere? Wel erg hoog als je er max een celly in kan gooie met een fsb van 66. Daarbij komt dat de chipset(i810) ook fc pga ondersteunt.
Als ik hem heb ga ik ook zeker proberen of mijn celly2 600 der in draait
Tweede probleem is dus het voltage.. Er wordt alleen 2V geleverd, zonder instellingen.. Nou vermoed ik (weet wel bijna zeker) dat dit wel te veranderen is door de voltage-regulator aan te passen.. Dus dit probleem is ook op te lossen..
Laatste probleem waar ik nog het meeste mee zit, is de bios.. Die heeft waarschijnlijk geen PIII-microcode.. Dat wordt dus een lastigere opgaven, maar misschien ook nog op te lossen door wat biossen leeg te trekken, en de microcode in deze te importeren..
Ah, ik vat 'em nu ook op wie hij doelt...jaspernl bied aan om te bezorgen, met geld krijgt hij niet te maken. Ik ken hem zelf verder ook niet. Al z'n gegevens die hij vrij heeft gegeven aan mij & DJ Smiley en zijn, naar eigen zeggen, goede verhouding met Twynn doen mij wel geloven dat hij te vertrouwen is...Op vrijdag 30 november 2001 15:49 schreef The_Ghost het volgende:
nee, waarschijnlijk niet.
Er wordt gedoeld op jaspernl (gok ik)
Die heeft pas 20 posts oid
Wil Twynn nog ff bevestigen dat ie jaspernl goed genoeg kent om hem te vertrouwen
Sorry jongens, no offence..........
(Jullie zijn nou nie ech nieuwbies.....)

Bestelling nog steeds open houden tot 5-12 ??
Er zijn er nu al 30 hè..
(gewoon ff schieuwnierig.. misschien heeft iedereen wel zo iets van nou.. bestel maandag maar...)
Oh, dat wil ik wel even bevestigen..Op vrijdag 30 november 2001 15:56 schreef Mr.Blonde het volgende:
Wil Twynn nog ff bevestigen dat ie jaspernl goed genoeg kent om hem te vertrouwen
Jaspernl is inderdaad een collega en vriend van mij, en ik ken hem goed genoeg om te weten datie te vertrouwen is.. (zou ik anders ook mijn systeem aan hem toevertrouwen!?
Dit is echt geen probleem..
Ja ik had misschien duidelijker moeten zeggen, ik had het over alleen de standaart heatsink van intel dus de fan erafOp vrijdag 30 november 2001 15:56 schreef Twynn het volgende:
[..]
Mjah, maar dat is actief koelen.. Ik bedoel dus passief.. Zonder fan
[..]
Helaas.. Wat ik tot nu toe heb kunnen achterhalen is dat het echt ppga is.. Nou is dat nog niet zo'n probleem om op te lossen: De die-hard manier door je socket te verbouwen, of de makkelijkere maar duurdere oplossing: neoleap converter.
Tweede probleem is dus het voltage.. Er wordt alleen 2V geleverd, zonder instellingen.. Nou vermoed ik (weet wel bijna zeker) dat dit wel te veranderen is door de voltage-regulator aan te passen.. Dus dit probleem is ook op te lossen..
Laatste probleem waar ik nog het meeste mee zit, is de bios.. Die heeft waarschijnlijk geen PIII-microcode.. Dat wordt dus een lastigere opgaven, maar misschien ook nog op te lossen door wat biossen leeg te trekken, en de microcode in deze te importeren..
En nog wat, dat mobo moet wel lagere voltages ondersteunen dan 2v want die Via Cyrix III dingen zuipen geen 2v maar minder. Ik ga eens ff kijke of ik in de bios rom een PIII micro code zie staan.
Misschien dat het inschrijven wat eerder sluit, omdat we nu al tegen de 30 aanzitten en het aardig vol blijft stromen met bestellingen
Hou de info-page in de gaten.
Ik ga nu werken tot vanavond laat en check het topic waarschijnlijk zaterdagmiddag weer... *zucht* echt geen zin om te werken...