Ik heb gister op de hcc een maxtor d740x 80 gig hd gekocht ik heb me ouwe hd even uit me compu gehaald en die nieuwe maxtor erin gestopt. Ten eerste stond ie niet op primairie maar secundairie (weet iemand tevens welke jumper setting primairie is? wordt niet echt wijs uit het plaatje).
Maar de comp deed het verder gewoon. Nu heb ik geboot met een win98 boot cd en ging fdisk uitvoeren nadat die schijfruimte had bekeken kon ik partities aan gaan maken.
Maar het gekke was daar stond maar 10 gig ipv de behorende 80 gig. Waar kan dit aan liggen??
Heb ik dan toch een bios die nog geen 80 gig ndersteund of moet ik een andere fdisk versie hebben.
Zal hier nog even mijn systeem gegevens weergeven.
Athon 900@1000
asus a7v bios 1008 (hd zit op gewone mobo controler gaat later op ata 100)
768 aan intern
en een 2de 40 gig hd die nu me hoofd schijf weer even is.
ps de 80 gig oet dus mijn primairie schijf worden waar windows opkomt.
Maar de comp deed het verder gewoon. Nu heb ik geboot met een win98 boot cd en ging fdisk uitvoeren nadat die schijfruimte had bekeken kon ik partities aan gaan maken.
Maar het gekke was daar stond maar 10 gig ipv de behorende 80 gig. Waar kan dit aan liggen??
Heb ik dan toch een bios die nog geen 80 gig ndersteund of moet ik een andere fdisk versie hebben.
Zal hier nog even mijn systeem gegevens weergeven.
Athon 900@1000
asus a7v bios 1008 (hd zit op gewone mobo controler gaat later op ata 100)
768 aan intern
en een 2de 40 gig hd die nu me hoofd schijf weer even is.
ps de 80 gig oet dus mijn primairie schijf worden waar windows opkomt.
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085