Maxtor d740x 80 gig fdisk ziet maar 10 gig??

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:58

Paladin

Play Ball!

Topicstarter
Ik heb gister op de hcc een maxtor d740x 80 gig hd gekocht ik heb me ouwe hd even uit me compu gehaald en die nieuwe maxtor erin gestopt. Ten eerste stond ie niet op primairie maar secundairie (weet iemand tevens welke jumper setting primairie is? wordt niet echt wijs uit het plaatje).
Maar de comp deed het verder gewoon. Nu heb ik geboot met een win98 boot cd en ging fdisk uitvoeren nadat die schijfruimte had bekeken kon ik partities aan gaan maken.
Maar het gekke was daar stond maar 10 gig ipv de behorende 80 gig. Waar kan dit aan liggen??
Heb ik dan toch een bios die nog geen 80 gig ndersteund of moet ik een andere fdisk versie hebben.

Zal hier nog even mijn systeem gegevens weergeven.
Athon 900@1000
asus a7v bios 1008 (hd zit op gewone mobo controler gaat later op ata 100)
768 aan intern
en een 2de 40 gig hd die nu me hoofd schijf weer even is.

ps de 80 gig oet dus mijn primairie schijf worden waar windows opkomt.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Verschil tussen primairy en secundairy is de connector op je moederbord en NIET een jumper instelling (op schijf of moederbord). Vaak is bij ultra dma 100 borden de primairy de blauwe connector. Daar moet je dan wel de juiste kabel voor gebruiken (heeft meestal een blauwe stekker). Je moederbord moet gewoon de 80GB kunnen ondersteunen. Echter Fdisk heeft zijn limieten, onder windows 2000 kon ik maar partities maken van max ca 40GB (maar kon ik wel de volle 60GB in totaal gebruiken). Probeer eens een andere fdisk versie of een programma als Partition Magic.

Do as I say, don't do as I do.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Paladin, eventjes geheel off-topic:

Ik heb ook die 80GB schijf, alleen de mijne maakt een ongelooflijke herrie ! :(

Niet de lees en schrijacties zelf, die zijn erg stil, maar het spinnen van de schijf levert een erg irritante harde pieptoon op. En alstie opspint is het net of er een vliegtuig opstijgt...heb jij dit ook met die schijf :?

Hij is verder wel erg snel en werkt goeg, maar iets zegt me dat die herrie niet zo hoort, misschien bij het opsturen gebeurt. Ik heb de schijf bij Exile gekocht.

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Topicstarter
waar kan ik andere fdisk vinden en tevens zat mijn hd op de blauwe connector. me ouwe hd maakt zich helemaal niet druk om waar hij op zit die is altijd primarie master.
terwijl mijn nieuwe hd telkens primairie slave is terwijl er geen andere hd inzit vind het echt gaar gewoon.

Maargoed hoor nu ook dat het onder xp mogelijk zou zijn maar vind gewoon kut dat ik het niet ff in fdisk als gewoon geheel klaar kan maken.

Greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Topicstarter
op dit moment heb ik me schijf nog niet in actie gezien omdat ik hem dus niet kon fdisken ik hoop wel dat ie het doet anders kan ik weer terug naar mycom en daar heb ik eerlijk gezegt weinig zin in. Maargoed zodra ik hem actief heb zal ik je wel ff laten weten wat en hoe mijn schijf reageerd.

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 11:35
Ik heb dezelfde gekocht ( zie hier ) en bij mij geeft ie ook 10GB o.i.d. aan, echter na het formateren wordt de juiste grootte weergegeven en in windows doet ie het ook normaal (win98). Heb fdisk van normale win98 bootdisk. Heb zelf geen extra partities aangemaakt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Heb ik ook, heb een 40GB seagate schijf aan een abit kt7 hangen. Gebruik ik Fdisk, dan kan ik max. 8GB aanspreken. Biosupdates maken niets uit. Maar ik draai toch XP en daarmee kan je gewoon je hele schijf aanspreken. Win2000 kan trouwens ook.

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 22:46

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

das een bug in fdisk heb ik ook last van gehda.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 25 november 2001 11:46 schreef kazuka het volgende:
Paladin, eventjes geheel off-topic:

Ik heb ook die 80GB schijf, alleen de mijne maakt een ongelooflijke herrie ! :(

Niet de lees en schrijacties zelf, die zijn erg stil, maar het spinnen van de schijf levert een erg irritante harde pieptoon op. En alstie opspint is het net of er een vliegtuig opstijgt...heb jij dit ook met die schijf :?

Hij is verder wel erg snel en werkt goeg, maar iets zegt me dat die herrie niet zo hoort, misschien bij het opsturen gebeurt. Ik heb de schijf bij Exile gekocht.
Heb ik ook. En bijna iedereen hier volgens mij, want de L-versie wordt maar erg weinig verkocht (zelfs Exile bleek J's te verkopen heb ik gelezen)

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 17:47 schreef CB het volgende:
Heb ik ook, heb een 40GB seagate schijf aan een abit kt7 hangen. Gebruik ik Fdisk, dan kan ik max. 8GB aanspreken. Biosupdates maken niets uit. Maar ik draai toch XP en daarmee kan je gewoon je hele schijf aanspreken. Win2000 kan trouwens ook.
Ik heb ook een KT7, en een 45 GB IBM. Maar onder DOS zie ik toch gewoon 45 GB hoor. Geen probleem.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 09:38

Metzie

Nyaano !

Op zondag 25 november 2001 11:20 schreef Paladin het volgende:
Maar het gekke was daar stond maar 10 gig ipv de behorende 80 gig. Waar kan dit aan liggen??
Partitioneer je harddisk eens met maxblast. Dat is HET programma om lastig maxtors in bedwang te houden. :)

http://www.maxtor.com/products/diamondmax/software/maxblast/default.htm
MaxBlast Plus is a one-step, ATA/IDE hard drive installation utility. MaxBlast Plus makes hard drive installations and upgrades hassle-free for novices and professionals alike by automatically identifying, partitioning, and formatting any IDE hard drive, making it data-ready in about one minute. MaxBlast Plus supports Enhanced IDE and Fast ATA standards, and breaks the 528 MB, 2.1 GB, 4.2 GB, 8.4 GB, 32 & 64 GB storage capacity barriers1
[Reference: Common Q&A's:  Doc # 30004] , supporting multiple drive partitions. It also supports Windows 95B, 98 and Windows Millenium (Me) - 32-bit File Allocation Table.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 19:54 schreef Metzie het volgende:

[..]

Partitioneer je harddisk eens met maxblast. Dat is HET programma om lastig maxtors in bedwang te houden. :)
Zou k toch niet doen. Ten eerste houdt win2000 niet van dat soort DDO programma's (allen gebaseerd op EZ-drive), ten tweede is het gewoon een fdisk bug in de weergave. Gewoon met percentages werken, een nieuwere fdisk downloaden, of partition magic gebruiken!.

• multipasser
  • Laatst online: 30-03 23:49

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

ik heb de d740x-6L versie.. DAt is die Liquid versie zeker?

Is rete stil. hoor je gewoon niet :)) zalig.; en snel imo.
VAn seageate 1gig hd naar een 40gig ata133.. :) duh!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• EgoH
  • Laatst online: 01-04 08:11
Ik heb met maxblast ge partitioneerd, hij geeft in windows wel 40 gig aan, mar in dos zegt ie 33gig en hij geeft 7 gig aan bad sectors aan als je het in windows scanned.
Ik denk dus dat hij nog steeds op 33 gig loops inplaats van 40 :(

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
Op donderdag 29 november 2001 19:43 schreef multipasser het volgende:
ik heb de d740x-6L versie.. DAt is die Liquid versie zeker?

Is rete stil. hoor je gewoon niet :)) zalig.; en snel imo.
VAn seageate 1gig hd naar een 40gig ata133.. :) duh!
kunnen we niet zeggen, alle modellen beginnen met d740x-6L het gaat om de cijfers/getallen erachter, de op een na laatste letter moet je naar kijken: L is fluid J is ball bearing.

waarschijnlijk heb je een J (de minder stille versie, scheelt 3-4 decibel met de L versie) die wordt tet meest verkocht, heb de L versie nog niet gezien

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-04 10:15

Newy

is het nog steeds Zat

Niet kijken naar de grootte in fdisk,
geef gewoon op 20% oid, en daarna 80%,
dan werkt het wel vanaf een DOS flop.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op woensdag 27 maart 2002 23:22 schreef Newy het volgende:
Niet kijken naar de grootte in fdisk,
geef gewoon op 20% oid, en daarna 80%,
dan werkt het wel vanaf een DOS flop.
Ehm, Newy.. Heb je ook op de datum van dit topic gelet?
't mag dan wel een nuttige tip zijn die je geeft, maar waarschijnlijk is dit niet meer nuttig voor de mensen die in dit topic gereageerd hebben een half jaar geleden ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.