Maxtor 80GB D740X niet herkent (BX mobo)

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:45
Gegroet,

Ook ik ben gelukkige eigenaar van een nieuwe Maxtor 80GB D740X schijf. Vers van de HCC. Maar stop ik deze in m'n pc'tje dan wordt 'ie niet herkent door mijn computer. (P3 450 - Asus P2B-F bios 1011 dus met ondersteuning voor 32GB en hoger). De schijf zelf wordt wel gezien bij het booten, evenals mijn eerste HD, Maxtor 20GB, alleen bij het volgende scherm loopt de boel vast. Waar normaal de grootte van de schijf komt te staan (het scherm met je schijven, kaarten (mass storage controller, enz), IDE spul), staat nu een cursor ( _ ) te knipperen en verder kom ik niet. Ook het auto detect lukt niet.

Heeft iemand enig idee hoe dit in elkaar steekt? Het is wel een oud moederbord ( info is hier te vinden ) dus ik vermoed dat het probleem daar ligt. Is dit op te lossen? Of zijn er al mensen die 'm hebben draaien op een BX bord? uit de search wordt ik ook niet wijzer en de Asus site wil ook niet echt helpen...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je al geprobeerd om hem handmatig in de bios in te voeren? (cylinders/head/sectors)

dit kan wel eens helpen

A wise man's life is based around fuck you

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 09:04

MRic3

Of praat ik weer poep?

misschien een nieuwere bios flashen... ik d8 dat ik 1012 al had..

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• ShittyOldMan
Nee nog niet, ik moet die gegevens dat eens achterhalen. Ondertussen heb ik een nog nieuwe bios gevonden die ga ik proberen. Tevens in een andere topic die ik kennelijk over het hoofd heb gezien werd gewezen op Maxblast, een tool van Maxtor. ik ga beide even proberen nu.

Verwijderd

Bios 1013a zou ik even op je mobo zetten als ik jou was :)
Deze herkent grote hardeschijven en snelle intel pentium processoren.

• ShittyOldMan
Probleem is reeds gevonden. Via de search werd mij bekend dat er een 32GB barriere is welke in de bios rev 1011 verholpen zou zijn. Deze bios had ik er op staan. Op de asus site (ftp dan) voor een nieuwe gekeken en daar stond de 1013a. In de readme stond echter:
bx2f113a.zip P2B-F (Intel 440BX chipset)
1. Add new microcode update.

bx2f1013.zip P2B-F (Intel 440BX chipset)
1. Report correct 667MHz CPU speed.
2. Fix POST sometimes hang after PnP Init
3. Support Cu-Mine128 (Celeron).

bx2f1012.zip P2B-F (Intel 440BX chipset)
1. Add microcode update.

bx2f1011.zip P2B-F (Intel 440BX chipset)
1. Support IDE hard disk larger than 32G bytes.
2. Revised microcode update support for Cu-Mine processors.
3. Fix for Microsoft Pre-OS test failure
4. Microcode update upgrade for PII 653, 672, and 673.
--KNIP--
Dus er werd alleen gesproken over die 32GB waaruit ik opmaakte dat 80GB dan ook geen probleem moest zijn.
Maar... op de Asus site zelf staat dus:
bx2f113a.zip P2B-F (Intel 440BX chipset)
1. Add new microcode update.
2. Support IDE HDD larger than 65GB. <- stond dus niet in de readme

bx2f1013.zip P2B-F (Intel 440BX chipset)
1. Report correct 667MHz CPU speed.
--KNIP--
Dat van die 65GB stond dus niet in de readme. Probleem werd dus duidelijk, te oude BIOS. Heb dus de 1013a erop gezet en het werkt nu allemaal weer. Nu nog een partitie aanmaken en formatteren en hopen dattie het doet onder win98...

Tnx voor de reacties

- - - - - - - - - - -
edit:

Schijf doet het normaal onder win98, Bij formatteren geeft ie echter aan 10GB, maar da boeit nie, in windows is het wel goed.

Pagina: 1