[just-a-thought]
Waarom wordt elk topic waarin iets over een console staat overladen door een halve flamewar tussen een stel fanboys?
[/just-a-thought]
Over de prijs? Je kan er echt niet omheen dat die prijs relatief bekeken wordt, hoe je het ook zegt.
Als je iets duur vind, dan is dat toch zeker een relatieve uitspraak, verbonden aan de hoeveelheid geld die jij bezit?
Dus daarom geldt ook de stelling dat 10ers consoles duur vinden 20ers niet en 40ers weer wel...
40ers hebben wel genoeg geld, maar zij
relatieveren meer terug naar oude tijden dan wij (10ers

).
dat vind ik een hele logische reactie; vanaf dat ik het mezelf kan herinneren is een blikje cola meer dan een gulden duurder geworden, maar ja, dat ligt natuurlijk gewoon aan een heleboel dingen tegelijk (dus laten we daar alsjeblieft niet over verder gaan

)
-
Ik vind het overigens wel een beetje gek dat de prijsdaling van de PS2 zoveel langer duurt dan die van de PSX. Ok, de PSX werd ook met zo'n prijs gelaunched (laten we dat vooral niet vergeten) maar hij kwam toch al vrij snel in de regionen van onder de 500 gulden te zitten. Ik denk dat het verschil ligt in het feit dat voor Sony de onderdelen echt goedkoop werden, en dat dat nu gewoon niet zo goed meer kan (anders is Sony wel echt met een smerig trucje bezig

); dat de hardware niet zoals vroeger steeds goedkoper bleef worden maar op een bepaald punt in prijs bleef steken.
De GameCube is niet heel duur en dat is goed, want zoveel zit er ook niet in, maar dat wilde nintendo ook zelf zo hebben. Wel vind ik dat hij niet zó heel goedkoop is, en bovendien (hier weet ik eigenlijk niets van af, maar zeg het toch maar

) zal de prijs in europa toch nog wel wat hoger komen te liggen dan in de US of A. enne... nogmaals, de GC is dus alleen
relatief goedkoop
Dan komen we logischerwijs aan bij de X-Box, waarvan de prijs, gezien de inhoud inderdaad redelijk genoemd mag worden (

). één punt van kritiek heb ik wel op de x-box en dat is: waarom nou in godsnaam zo'n harde schijf en NIC?
iedereen heeft toch zeker al een PC? Niemand koopt een X-Box toch zeker om te surfen? enne... multiplayer op een console? mij niet gezien. Het gaat mij bijna altijd (misschien ben ik een uitzondering) om het chatten; of om de gezelligheid van samen op een bank zitten te MPen (zoals dus normaal is voor consoles, en gelukkig kan de X-Box dit ook). Trouwens, al die verhalen over Halo MP: 16 man op 4 x-boxen? welke n00b beweert dit nou? (of ben ik gewoon niet op de hoogte van een soort supernode ondersteunings systeem waarbij je jouw computer bandbreedte naar de server kan laten pompen?) met een chello account kun je ongeveer een server voor 4 mensen hosten, hoewel dat niet eens is aan te raden. dus speel je ook Halo met zijn 4en, wat dus meteen uitkomt op hetzelfde als op 1 TV, maar dan niet met splitscreen...
-
Allemaal best verder, die consoles, maar 1 ding wordt ik toch een beetje bang van: kijk eens naar GTA3 en THPS3!
Console bedrijven kopen software developers om, om te w88 met een PC versie, zodat er meer mensen hun consoles kopen, alleen omdat spel! Met Halo zie je het weer gebeuren! Ik hoop echt dat dit soort dingen niet lang doorgaan, want anders moet iedereen straks minstens 2 next-gen consoles in huis hebben staan "omdat die game alleen daarvoor uitkwam"
Misschien moeten we ze voor de rechter sleepen wegens poging tot het nerzetten van een 3-bedrijfs monopoly...
...of toch maar niet
iig
just my €0,02
enne
tijd voor slaapies

(SEF, jonge, wat doe je jezelf toch aan!?!)