Op zondag 18 november 2001 17:12 schreef wildhagen het volgende:
De reden dat de mods in elkaars forum kunnen, is simpelweg omdat de ene mod meer "Online-tijd" heeft dan de andere en men dus in elkaars forum bijspringt. We zitten hier in een 24 uurs community, dus mja, dan loop je daar tegenaan. En op nu ieder forum 3 mods te geven om die 24 uur te dekken vind ik ook weer zo wat.
Ja, maar moeten ze dat dan in elkaars forum doen? Iedereen heeft een eigen forum, laat ze zich daar dan op concentreren.
Dat zorgt er dan weer voor dat er soms dingen te lang openstaan, wat resulteerd in flamewars en andere ongewenste shit.
Dan word het dus tijd om die compacter te maken. En laat users verplicht die FAQ lezen, alvorens te kunnen reggen.
Mja, het punt is juist dat die zo groot is doordat users de uitvlucht "maar het staat niet in de faq" gebruiken.
Echter is er wel een idee om hem op te splitsen in 3 delen, basics, regels en juridisch gedoe.
Dat bij het reggen verhaal zal er ook zeker inkomen op het moment dat we over nieuwe forum-software beschikken.
Alle problemen zijn op te lossen, de een alleen sneller dan de ander.
Ja, dat klopt ook wel. Ik zeg ook niet dat het
_niet_ op te lossen is.

Hmm, nou, misschien een idee om zo iemand in dienst te nemen... kun je dit iig in de toekomst voorkomen
Weet jij iemand die dat vrijwillig zou willen doen ?
Nou, ik ben een andere mening toegedaan, gelukkig mag dat. Ik zou het alleen op prijs stellen als anderen (in casu de mods en ads in dit verhaal) die ook eens zouden respecteren, als ze willen dat ik die van jullie ook respecteer. Het gezegde "Wat je niet wilt dat je geschied, doe dat ook een ander niet" is hier wel op zijn plek geloof ik.
Tuurlijk mag dat.

Ja, wat je zegt is een feit, alleen als niemand als eerste die stap doet, gebeurd dat nooit.
Ik denk dat er zeker op LA een hele zwik mods rondloopt (zeker de LA-doktors) die die stap al genomen hebben. Dat dit voor de ene persoon moeilijker is dan een ander, tja, dat is weer persoonsgebonden, wat voor persoon is iemand, wat voor visie heeft hij, blaat.
Je kan wel duidelijker laten merken dat dat niet op prijs gesteld word. Door er bijvoorbeeld een NOW aan te besteden, of in heel extreme gevallen zelfs een OW.
Mja, maar als mod ben je je lang niet altijd bewust dat er iemand aan het "modbeggen" is door de grote diversiteir van users. Als we het merken, zeggen we er ook wat van.
En daar ben ik het dus niet helemaal mee eens. Ik bespeur nog altijd een neiging om "lastige" topics maar dood te zwijgen, waardoor ze naar beneden zakken.
Probleem met "lastige topics" is dat er vaak ook op het CF een topic gestart wordt om iets aan te pakken. Vaak hebben we dan ook anderen nodig voor info. Neem nu de notes kwestie, die loopt nog steeds, hoewel ik pas vandaag weer een reply heb gepost dat dat zo is. Nadeel van wachten op info van anderen, is dat wij het ook wel eens vergeten dat het speelt, wat helaas inderdaad de indruk wekt dat we het onderwerp vermijden.
Het is niet alleen het fgeit dat het niet in de gaten gehouden zou worden, maar het is ook de manier waarop erop word gereageerd. Die is soms nogal bot en cru, om het maar eens zachtjes te zeggen.
Ben ik het mee eens. Op het moment dat ik het zie gebeuren spreek ik de mensen er ook op aan.(intern)
Door schade en schande wijs geworden heet dat. Vroeger krediet geven aan de toenmalige GoT-Crew is hetzelfde als vragen of ze je alsjeblieft keihard willen afslachten. Dan noem ik als voorbeeld het Onnobackup-verhaal, of het beruchte "Verkiezing van je weet wel wat". En da's nog steeds zo. Als bepaalde personen (in Femme-bewoordingen, Onno-en-zijn-vriendenclub, OEZV dus) een topic openen weet je ook nu al bij voorbaat dat er dan niet serieus (of geheel niet) op word gereageerd.
Mja, maar dat was vroeger. Als je daar nu op blijft hangen, krijg je nooit verandering. De crew is ondertussen flink veranderd en ook de insteek ervan richting de users. Dat zou je toch ondertussen wel gemerkt moeten hebben ? (misschien niet richting jezelf, maar iig de algemene sfeer/handelswijze ?)
Jij misschien wel, maar anderen niet. Die vinden het fijn je daar keihard op aan te blijven vallen (wederom Moartn, Renevdveen, en nog wel anderen ook).
Die eerste twee zijn niet relevant. Die anderen wel. Als het gebeurd, wil ik het ook graag weten.
Nee, maar anders word het een beetje veel. De ernstigen zijn nu wel aan de orde geweest, maar ik heb nog wel een puntje of 7-8 die ooit nog wel aan de orde zullen komen.
OK.
Aannames zijn fataal.