Ja. Er is eens navraag gedaan bij @Home over deze mailtjes en ze zijn idd echt. Maar zolang je na zo'n eerste mailtje meteen stopt met illegale dingen dan zul je er 99.8% zeker niets meer van horen.Op donderdag 28 maart 2002 21:11 schreef DeTjuk het volgende:
[..]
Nogmaals de vraag: Moet ik me hier zorgen om maken of niet?
Films zijn inmiddels verwijderd van FTP. Is @home daadwerkelijk benaderd door de MPAA met de vraag om mijn privé gegevens te verkrijgen of is het mailtje meer een waarschuwing?
En dat is dus zo ja. Vooral het controleren van nieuwsgroepen is in zwang omdat dat erg makkelijk is. Maar FTP's zoeken enzo doen ze dus ook gewoon.Wat ik me ook afvraag of de MPAA daadwerkelijk mensen in dienst heeft die sites napluizen waar ftp login info is te vinden en vervolgens, bij illegaal aangetroffen spul, actie ondernemen...
Al dat soort disclaimers zijn absoluut niet rechtsgeldig. Stel je voor zeg, dan zouden alle illegale sites zich erg eenvoudig rechtsgeldig kunnen indekken door een simpele disclaimer te plaatsen. Mooi niet dus...Bij de weg, vaak kom je bij het inloggen op een FTP server vaak een disclaimer tegen. Daar staat dan in dat het een prive server is en dat mensen van de overheid er niet op mogen kijken enzo. Is zoiets rechtsgeldig/was het nu ervan???
Ook het 24-uurs verhaal is trouwens een mythe -- denk dus niet dat je legaal bezig bent als je een gedownloade film of game binnen 24 uur weer wist.