Moet ik bang zijn? Mail van abuse@home ivm films?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 628 views sinds 30-01-2008

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:58

Wildfire

Joy to the world!

Op donderdag 28 maart 2002 21:11 schreef DeTjuk het volgende:

[..]

Nogmaals de vraag: Moet ik me hier zorgen om maken of niet?
Films zijn inmiddels verwijderd van FTP. Is @home daadwerkelijk benaderd door de MPAA met de vraag om mijn privé gegevens te verkrijgen of is het mailtje meer een waarschuwing?
Ja. Er is eens navraag gedaan bij @Home over deze mailtjes en ze zijn idd echt. Maar zolang je na zo'n eerste mailtje meteen stopt met illegale dingen dan zul je er 99.8% zeker niets meer van horen.
Wat ik me ook afvraag of de MPAA daadwerkelijk mensen in dienst heeft die sites napluizen waar ftp login info is te vinden en vervolgens, bij illegaal aangetroffen spul, actie ondernemen...
En dat is dus zo ja. Vooral het controleren van nieuwsgroepen is in zwang omdat dat erg makkelijk is. Maar FTP's zoeken enzo doen ze dus ook gewoon.
Bij de weg, vaak kom je bij het inloggen op een FTP server vaak een disclaimer tegen. Daar staat dan in dat het een prive server is en dat mensen van de overheid er niet op mogen kijken enzo. Is zoiets rechtsgeldig/was het nu ervan???
Al dat soort disclaimers zijn absoluut niet rechtsgeldig. Stel je voor zeg, dan zouden alle illegale sites zich erg eenvoudig rechtsgeldig kunnen indekken door een simpele disclaimer te plaatsen. Mooi niet dus...

Ook het 24-uurs verhaal is trouwens een mythe -- denk dus niet dat je legaal bezig bent als je een gedownloade film of game binnen 24 uur weer wist.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:08
Ik heb de bestanden waar de MPAA zich boos over maakt inmiddels verwijderd.
'Rest' staat er nog...

Zal het verwijderen van die files voldoende zijn of moet ik nog meer maatregelen nemen?

En die lui van de MPAA ondertussen zelf lekker downloaden van die servers natuurlijk, lekker baantje hehe

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
Op donderdag 28 maart 2002 23:20 schreef DeTjuk het volgende:
Ik heb de bestanden waar de MPAA zich boos over maakt inmiddels verwijderd.
'Rest' staat er nog...
Denk dat je beter alles weg kan halen wat "niet mag".
Gezien ik ook denk dat het als je meteen stopt met illigalie rommel, ze hun zin hebben , en dat dan de moeite en de kosten van hun om jou te pakken niet opwegen tegen de matige bewijsvoering, omdat er immers nix meer op staat, waarover ze kunnen vallen...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Ik zie het gewoon zo: het is gewoon een waarschuwing van @Home dat je het ff wat rustiger aan moet doen. Alle shit van je harddisk verwijderen, lijkt me een beetje overdreven. Iedereen (dus ook de Internetproviders) weet dat als je een een breedband verbinding hebt, je ook illegale shit zal downloaden (op uitzonderingen na natuurlijk). Om dat te gaan controleren zou gekkenwerk zijn, maar volgens hun zijn er dus grenzen. Wanneer je die grenst bereikt krijg je de welbekende 'waarschuwingsbrief'.

Wat ik me wel afvraag: heeft deze brief ook iets te maken met de nieuwe aanvullende voorwaarden van @Home die 31 maart 2002 ingaan? Misschien zeggen deze voorwaarden dat zij strenger moeten gaan optreden in de zin van: we hebben nu zo beetje iedereen een abonnement verkocht met hoge snelheden, nu wordt het tijd dat we in de gaten gaan houden wie er misbruik maken en wie niet. Wie heeft trouwens deze voorwaarden al goed bekeken? Ik heb al wel een papieren versie besteld, maar nog niets ontvangen (behalve dan dat vervelende 'illegal content' maitje...)

Verwijderd

Ten eerste mijn excuses dat ik zon oud topic weer terug omhoog kick maar ik heb vandaag ook zon email gehad alleen dan vanuit Universal Pictures (tenminste, hij kwam binnen op mijn vaders mail adres)

Geachte heer, mevrouw,

Universal Studio's heeft ons benaderd met het verzoek u op de hoogte te
stellen van het feit dat vanaf uw computer inbreuk wordt gemaakt op het
(eigendoms)recht van Universal Studio's. Het gaat hier om distributie
van illegaal filmmateriaal via het internet. In overeenstemming met
NLIP-richtlijnen willen wij u hierbij dringend verzoeken om uw
identiteit aan Universal Studio's bekend te maken danwel domicilie te
kiezen bij een advocaat, waardoor een eventuele procedure tegen u
aanhangig gemaakt kan worden. Indien u verzuimt aan dit verzoek te
voldoen, zullen wij u volledig aansprakelijk houden voor de eventuele
procedure die Universal Studio's tegen @Home aanspant met als doel de
identiteit van u bekend te maken.

U kunt Universal Studio's bereiken via email-adres
antipiracy@unistudios.com .

Met vriendelijke groet,
@Home

Afdeling Abuse

Nu wil ik dus weten of er mensen zijn die al wat meer hiervan gehoord hebben????

Nogmaals sorry voor het omhoog kicken van de post en alvast bedankt een eventuele reactie

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:58

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 23:23:

[knip]

Nu wil ik dus weten of er mensen zijn die al wat meer hiervan gehoord hebben????

Nogmaals sorry voor het omhoog kicken van de post en alvast bedankt een eventuele reactie
Als je nou dit en andere topics nou eens goed had doorgelezen, dan had je je antwoord gehad.

Ik ga dit topic ff in SeM melden, het is niet nodig dat deze nog open blijft.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

haha, je word in de zeik genomen. Als zoiets serieus is, dan moet dat absoluut schriftelijk worden gemeld.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Kom op, was het nou nodig om een topic te kicken terwijl hier gewoon al letterlijk tien keer je antwoord vermeld staat?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.