Moet ik bang zijn? Mail van abuse@home ivm films?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 628 views sinds 30-01-2008

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 22:36
Mede tweakers,

Ik kreeg vandaag toch een raar mailtje en weet niet precies wat ik moet doen.
Ik heb zelf nog nooit films verspreidt zoals hier beschreven. Het enige wat ik doe is Kazaa, maar ja wie niet en in de nieuwsgroepen downloaden die door @home worden aangeleverd.

Graag jullie mening. Ik zal in ieder geval het mailtje ook terug sturen naar support@home.nl om te kijken of zij iets meer kunnen vertellen of dat het gewoon een standaard mail is om zich in te dekken.

----> het beruchte mailtje :?

Geachte heer, mevrouw,

MPAA heeft ons benaderd met het verzoek u op de hoogte te stellen van
het feit dat u inbreuk maakt op een (eigendoms)recht van MPAA. Het gaat
hier om distributie van illegaal filmmateriaal via het internet.

In overeenstemming met NLIP-richtlijnen willen wij u hierbij dringend
verzoeken om uw identiteit aan MPAA bekend te maken danwel domicilie te
kiezen bij een advocaat, waardoor een eventuele procedure tegen u
aanhangig gemaakt kan worden. Indien u verzuimt aan dit verzoek te
voldoen, zullen wij u volledig aansprakelijk houden voor de eventuele
procedure die MPAA tegen @Home aanspant met als doel de identiteit van u
bekend te maken.

Motion Picture Association
Worldwide Anti-Piracy
15503 Ventura Boulevard
Encino, CA 91436
PHONE: (818) 728 - 8127
Email: MPAA23@pacbell.net

The Motion Picture Association of America (MPAA) behartigt de belangen
van de volgende filmmaatschappijen:

Columbia Pictures Industries, Inc.
Disney Enterprises, Inc.
Metro-Goldwyn-Mayer Studios Inc.
Paramount Pictures Corporation
TriStar Pictures, Inc.
Twentieth Century Fox Film Corporation
United Artists Pictures, Inc.
United Artists Corporation
Universal City Studios, Inc.
Warner Bros., a Division of Time Warner Entertainment Company, L.P.

Met vriendelijke groet,

@Home Nederland
Afdeling Abuse

Bezoek de portal van @Home op http://start.home.nl

Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help
http://help.home.nl

Slache!

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

misschien nepmailtje :?
wat staat er in de headers van t mailtje?

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

Jox444

Honestly....

lijkt me sterk........

Het is FRIET!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ja idd, post die headers eens....

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• -ChRiZz-
Op zaterdag 17 november 2001 20:04 schreef Bobbert het volgende:
misschien nepmailtje :?
wat staat er in de headers van t mailtje?
Return-Path: <support@home.nl>
Received: from kana.corp.home.nl ([212.120.65.178]) by mail2.home.nl
(InterMail vM.4.01.03.00 201-229-121) with SMTP
id <20011117151634.WVMB22078.mail2.home.nl@kana.corp.home.nl>
for <XXXXX@home.nl>; Sat, 17 Nov 2001 16:16:34 +0100
Date: Sat, 17 Nov 2001 16:16:09 CET
To: Chris <XXXXX@home.nl>
Subject: Illegal content
From: "Customer Support @Home" <support@home.nl>
Reply-To: "Customer Support @Home" <support@home.nl>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset = "us-ascii"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Mailer: Kana 6.0
Message-Id: <20011117151634.WVMB22078.mail2.home.nl@kana.corp.home.nl>

Slache!

• axis
Pc formatteren en zeggen: "it wasn't me"?? :?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

beetje dood als ze afzender support@home.nl hebben en dan zeggen dat ze tegen @home een procedure aanspannen als je je identiteit niet vrijgeeft

• axis
Analysis: Node '212.120.65.178' was found in 9 hops (TTL=120). Connections to HTTP port 80 are working.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| Hop | % Loss | IP Address | Node Name | Location | Timezone | ms | Graph | Network |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| 0 | | 192.168.0.27 | | * | | | | (private use) |
| 1 | | 192.168.0.2 | | | | 0 | x | (private use) |
| 2 | | 217.120.8.1 | | | | 19 | --x-- | European Regional Internet Registry/RIPE NCC |
| 3 | | 213.51.133.61 | | | | 19 | --x | European Regional Internet Registry/RIPE NCC |
| 4 | | 213.51.132.13 | | | | 21 | --x-- | European Regional Internet Registry/RIPE NCC |
| 5 | | 213.51.133.37 | | | | 21 | --x-- | European Regional Internet Registry/RIPE NCC |
| 6 | | 212.120.67.125 | | | | 24 | ---x---- | @Home Benelux Regional Headend block |
| 7 | | 212.120.67.154 | | | | 20 | --x----- | @Home Benelux P2P Headend block |
| 8 | | 213.51.131.12 | | | | 21 | --x-- | European Regional Internet Registry/RIPE NCC |
| 9 | | 212.120.65.178 | | | | 13 | x---- | @Home Benelux Corporate Office Address Space |
VisualRoute Report for 212.120.65.178 produced at 20:12 on 17 november 2001.
Roundtrip time to 212.120.65.178 (212.120.65.178) average = 13ms min = 10ms max = 30ms

• axis
Lijkt erop dat het wel van @home komt... maar ik vind dit idd wel heel bizar...

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Hoezo moet je zeggen wie je bent?
Dat weten ze toch allang bij @Home?

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 20:15 schreef rb338 het volgende:
Hoezo moet je zeggen wie je bent?
Dat weten ze toch allang bij @Home?
Ja inderdaad, dit lijkt me dikke bullshit

Verwijderd

Ik zou het enigszins serieus nemen, maar onderneem geen actie!!!

Probably zo'n automated msg naar aanleiding van hoog bandbreedte gebruik.. Als je nou gaat happen ben je sowieso genaaid.. Kun je beter naderhand geneukt worden dat ze het moeten bewijzen dan dat jij ze 't makkelijk maakt... Toch?
:P

Verwijderd

Ja idd -> Received: from kana.corp.home.nl ([212.120.65.178]) by mail2.home.nl gewoon van @home benelux /Amsterdam.

Geloof er niet veel van, ik zou gewoon contact opnemen met @home en vragen wat er mis is.
Maar volgens mij is het een grap van iemand, paar dagen geleden kreeg hier ook iemand een mail van M$ omdat hij een illegale versie zou hebben van M$, en dit was dus ook vet nep.

• rb338
  • Laatst online: 05-01-2025
Gewoon ff de helpdesk bellen idd, zeggen dat je een mailtje hebt gehad over illegale zooi maar dat je geen flauw idee hebt waar het over gaat.

Zij kunnen je dan gauw genoeg vertellen of het echt is of bullshit.

Verwijderd

Dat klopt niet (sig met adresgegevens).
pacbell.net is geloof ik een gewone isp en MPAA23@pacbell.net is 99% zeker niet het adres wat een abuse/juridische afdeling van zo'n organisatie gebruikt.
Laat ze daarnaast eerst maar eens een gewone brief sturen, dit is per definitie onduidelijk.
Als je het zeker wilt weten mail je even naar @home (of bel) en vraag of ze kunnen controleren wat er in het verleden voor emails door hen naar jou verstuurd zijn.

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 20:16 schreef Devil_2000 het volgende:
Ja idd -> Received: from kana.corp.home.nl ([212.120.65.178]) by mail2.home.nl gewoon van @home benelux /Amsterdam.

Geloof er niet veel van, ik zou gewoon contact opnemen met @home en vragen wat er mis is.
Maar volgens mij is het een grap van iemand, paar dagen geleden kreeg hier ook iemand een mail van M$ omdat hij een illegale versie zou hebben van M$, en dit was dus ook vet nep.
mensen hebben weer eens de anoniema mailsites ontdekt :O
t lijkt mij ook iets om niet druk over te zijn.. :)

• axis
Maar het lijkt wel van het 'kantoor' van @home af te komen, anders zou je dat altijd terugzien in de headers...

Wil niet zeggen dat het inderdaad niet een geautomatiseerd mailtje is, maar ik zou eventjes bellen naar @home en gewoon vragen wat ze nou willen..

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 21:13
De mail komt dus wel van @home, heb je misschien films geshared staan bij KaZaa? Dan heb je nu een probleem :( Maar verder ziet de mail er niet erg geloofwaardig uit,

Verwijderd

Lijkt mij b.s, de hele tekst zit volgens mij niet goed in elkaar. Ze kunnen toch eenvoudig je ident. doorgeven i.p.v wachten op een rechtzaak.

bovendien lijkt het mij sterk dat ze voor een dergelijk geval een email sturen i.p.v een brief. Email heeft juridisch gezien geen enkele waarde.

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-01 16:16

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Niks op uit doen, en zeker niet je identiteit vrijgeven.
Een vriend van mij heeft ook eens een waarschuwing gekregen van @home, omdat ze films aanboden via IRC. Ze hadden ook zo'n instelling te pakken die de belangen van film maatschappijen behartigt. @home heeft wel een waarschuwing gegeven. Als dit de 2e keer gebeurt worden ze van de kabel afgesloten. Gebruik daarom altijd een proxy server. Zoek maar met altavista naar "proxy servers list".

Private member of www.ikbenlauw.nl B-) B-) B-)

[mod break] erg stoer :O
niet doen, ook niet als de registratie dicht zit

You only live once, so live to the max's

• -ChRiZz-
Bedankt voor de reacties zover, ik zal we eens gaan bellen met @home, zal ik ze meteen ff vragen om de mailserver eens wat sneller/cq bereikbaarder te maken >:)

Ben benieuwd of er meer mensen deze mail hebben gehad.

Slache!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:43
De reden dat ze aan jou vragen om je identiteit te geven (aangenomen dat het een echt bericht is van @home), is dat ze ivm de privacy wetgeving jou gegevens niet zomaar aan jan-en-alleman mogen doorgeven.
Ook niet als d'r een horde dure advocaten aan de deur staan.
Het probleem is echter dat ze dit mogelijk veel gald kan gaan kosten en als ze het goedkoper kunnen doen (door jou jezelf te laten aangeven) dan zullen ze dat zeker niet laten te proberen.
Niet alleen "verdienen" ze daarmee en hoop geld, maar verliezen ze ook geen aanzicht omdat ze niet zelf jou gegevens doorgeven.
Ik zou dus niet richting de aanklager reageren, maar wel even bij @home om opheldering vragen over dit mailtje.
Mogelijk ehhh.. waarschijnlijk dat het mailtje verkeerd bezorgd was :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• -ChRiZz-
Ff op groups.google.com gezocht

http://groups.google.com/groups?hl=nl&threadm=9l4f87%247as%241%40azure.nl.gxn.net&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3DNLIP-richtlijnen%26hl%3Dnl%26rnum%3D2%26selm%3D9l4f87%25247as%25241%2540azure.nl.gxn.net

ik ben dus niet de enige..

update:

Ik heb al eens wat gezocht op 't net. Als je op mpaa23@pacbell.net zoekt
krijg je een paar links, allemaal waar ergens instaat dat 't onzin is.

Maar een paar feiten,
- @home moet toch een echte brief schrijven met de klacht??. Niet een
vreemde email.
- Waarom verzend @home deze mail naar 2 van de 3 email adressen die we
hebben???
- Het email adres 'mpaa23@pacbell.net' is vreemd. Waarom zou www.mpaa.org
een email account hebben bij @pacbell (gewone ISP..) en ook nog eens met
'23' ertussen?
- visual route van mpaa.org levert een server op in California, een visual
route van Pacbell.net (die van het email adres) geeft een server in oost
Texas.. een goeie paar 100km verder...
- Ook 't lijstje met de 'members' klopt niet 100% met die op www.mpaa.org
... En waarom zou @home zoiets in HUN email zetten? Net alsof ze reklame
willen maken.

Ik denk dat je met die google search wil zeggen dat ik dit met een korreltje
zout moet nemen ??? Ik heb ondertussen behoorlijk wat twijfel gekregen. En
waarom zou ik toch zo'n bericht krijgen als ik geen film gepost heb..?!
Als ik aan @home vraag of ze mij een copie van het verzoek van MPAA willen
toesturen denk ik dat 't dan ineens stil wordt.....

Thx

The_Al

link:
http://groups.google.com/groups?hl=nl&threadm=tZlu7.30310%24y7.383001%40dbsch1.home.nl&rnum=8&prev=/groups%3Fq%3DNLIP-richtlijnen%26hl%3Dnl%26rnum%3D8%26selm%3DtZlu7.30310%2524y7.383001%2540dbsch1.home.nl

Ik denk dat ik vannacht toch nog rustig zal slapen :)

Slache!

Verwijderd

Maar wat ik me nu nog steeds afvraag is, komt die meel nou wel o niet echt van @home? want di eaders kloppen wel aardig..

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 20:20 schreef Mr_abet het volgende:
Email heeft juridisch gezien geen enkele waarde.
tegenwoordig wel hoor

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:58

Wildfire

Joy to the world!

Oh ja? Hoe kunnen zij bewijzen dat je het mailtje überhaupt hebt gelezen?

<edit> Hoe kan de MPAA trouwens weten dat jij illegaal bezig bent? Als je KaZaa gebruikt dan kunnen ze dat toch niet weten... verder is het trouwens een inbreuk op je privacy als ze je Internet-gedrag in de gaten hebben gehouden... </edit>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 15:07 schreef Brian Dickens het volgende:
Oh ja? Hoe kunnen zij bewijzen dat je het mailtje überhaupt hebt gelezen?
hoeven ze niet te bewijzen.. zodra t mailtje verstuurd is dan is het jou taak om die mail gelezen te hebbenl. staat in de wet

zoeken naar genuanceerde ontvangsttheorie ;) :+

Verwijderd

Het gaat er hier niet om of je hem gelezen hebt, maar of een jurist daadwerkelijk voor e-mail kiest bij het verstrekken van een dergelijk bericht, Dit lijkt mij niet het moment om juridische tegen maatregelen te zoeken, maar om te kijnen of het wel om een echte waarschuwing van @home gaat.

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 20:07 schreef -ChRiZz- het volgende:

Stoer, je bent al zo beroemd bij @home dat je als Chris in hun adresboek staat.... |:(

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
Op zondag 18 november 2001 15:56 schreef Sepans het volgende:

[..]

Stoer, je bent al zo beroemd bij @home dat je als Chris in hun adresboek staat.... |:(
:D

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:32

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

als je het mij vraagt heeft @home ontdekt dat je gewoon teveel bandbreedte opslokt, en sturen ze dit gewoon om je bang te maken, en dus dat je stopt met sharen :)

Maar als ik jou was zou ik voorlopig toch ook even stoppen, totdat je weet wat er echt aan de hand is...

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

k heb net ff die brief gecopypast en naar mijn huisgenoot z'n @home gestuurd via manicmail, k ben benieuwd naar de reactie >:) >:)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Hingking
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05-2025

Hingking

Duikfanaat

Die zal wel schrikken! :)
Op zondag 18 november 2001 16:08 schreef kamstra het volgende:
k heb net ff die brief gecopypast en naar mijn huisgenoot z'n @home gestuurd via manicmail, k ben benieuwd naar de reactie >:) >:)

• -ChRiZz-
Op zondag 18 november 2001 15:56 schreef Sepans het volgende:

[..]

Hee dat had ik nog niet eens opgemerkt.. Er stond ook mijn complete naam in de header.. Hmm dan kan het te maken hebben met het feit dat ik na de zomervakantie een mail naar support@home.nl had gestuurd omdat iemand een ip-conflict met mij had doordat hij/zij per ongeluk of moedwillig mijn ip had toegewezen gekregen.

Zou @home er tijd en moeite in steken om mij dan te monitoren??
Ik genereer best wel veel dataverkeer omdat als ik achter de pc altijd Shoutcast aan het staan op minimaal 128 rate.

En slurp ook veel uit de nieuwsgroepen maar meestal alleen maar livesets enzo bijna geen films..

Nja ik denk dat de Amerikanen het te druk hebben met echte terreurdaden toch? :P

Slache!

Verwijderd

Neem je toch contact op met die zogenaamde
afdeling 'abuse' lijkt me en vraagt hen om uitleg... :?

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-02 16:57
Wat is sowieso al niet begrijp is hoe ze kunnen weten wat jij precies binnenhaalt? Ik weet dat ze kunnen zien hoeveel je binnenhaalt maar niet wat, dit zou gewoonweg teveel geld gaan kosten. Ik denk vooralsnog dat het gel*l is. :)

So don't worry....be happy! :P

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Listen,

Ik zou me eerder beledigd voelen door die zgn. MPAA, dan dat ik me zorgen zou maken om juridische toestanden.
De hele ondertoon van het mailtje slaat gewoon helemaal nergens op, zeker als je nooit eerdere correspondentie van hun hebt ontvangen.
Ik zou ze gewoon s opbellen met de vraag wtf ze nou eigenlijk wel denken te zijn. Kazaa is vooralsnog niet verboden, en daarbij, hoe denkt de MPAA over jouw voor en achternaam en IP adres te kunnen beschikken ?

Dat moeten ze verkregen hebben via Kazaa zelf maar ik neem niet aan dat die jongens openlijk met namen en ip's gaan lopen smijten anders zou dit nog wel eens een leuk einde kunnen krijgen O+

En dan als laatst dan maar :
Worldwide Anti-Piracy
15503 Ventura Boulevard
Encino, CA 91436
[b]Email: MPAA23@pacbell.net [/b]
@PACBELL.NET ?!

Echt bullshit als je het mij vraagt :z

Like this yall...

Verwijderd

Tuurlijk Bullpoep, zolang jij je abbo. betaald hebben hun het recht niet zich met jou te bemoeien en al helemaal niet te controleren (privacy).

Verders bel ik zelf met mijn provider(quicknet) om te zeuren dat ik kazaa te traag vond. Het enigste wat ze toen te melden hadden was, "ja het is erg druk bij kazaa" waarop ik zeg :dus te sneller moet mijn download gaan :P

Lekker wegsmijten en niets van aantrekken, je denkt toch niet dat 1 of ander third party bedrijf zich gaat bemoeien met elk huishouden in holland!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-02 15:07

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 19 november 2001 00:51 schreef didaaf1 het volgende:
Tuurlijk Bullpoep, zolang jij je abbo. betaald hebben hun het recht niet zich met jou te bemoeien en al helemaal niet te controleren (privacy).
Wel als er gegronde redenen voor zijn (ja die 10 pagina's kleine letters waar je handtekening onderstaat ;)).

Maar uh, lekker laten hangen. Ze hebben bij @home echt wel iets beters te doen dan jou aan de MPAA voor te stellen hoor.

• CyberSnooP
  • Laatst online: 06-11-2025

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik kan me zo voorstellen dat ze i.v.m. de wet op de persoongegevens niet jouw gegevens geven aan de MPAA tenzij die een rechtzaak aanspannen. Vandaar dat ik de tekst in het e-mailtje niet echt vreemd vind.

Dat ze jouw volledige naam in het e-mailtje gebruiken zal wel te maken hebben met een proffesioneel mail systeem, wat die gegevens koppelt aan je mail-adres.

Verder zou ik, als ik jou was, toch even bellen met @Home, maar blijf wel anoniem. Probeer gewoon te vragen of deze mail van hun kan komen, dus of ze dit soort mailtjes sturen naar personen. Geef gewoon niet je naam, of enige andere gegevens aan @Home in hetzelfde telefoontje.

|_____vakje______|

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op zaterdag 17 november 2001 19:57 schreef -ChRiZz- het volgende:

In overeenstemming met NLIP-richtlijnen willen wij u hierbij dringend verzoeken om uw identiteit aan MPAA bekend te maken danwel domicilie te kiezen bij een advocaat, waardoor een eventuele procedure tegen u aanhangig gemaakt kan worden.
't zal misschien wel serieus kunnen weten... Alleen mis ik bijv. de naam van hun advocaat om meer info te kunnen krijgen.

Alleen ik weet zeker dat in de nederlandse wet staat dat je niet mee hoeft te werken aan je eigen veroordeling. Je mag ook niet tegen werken. (bij mijn weten zijn alleen alcohol controles en belastingen uitzonderingen).

En hier staat bijna letterlijk geef jezelf aan want anders kunnen wij geen actie ondernemen.

iig zou ik niet klakkeloos doen wat in het mailtje staat, maar ik zou wel gewoon ff een tijdje 'low-profile' houden.
Als er verdere gegevens komen dan is het altijd verstandig om idd ff na te zoeken dmv. een telefoon of een buro voor rechtshulp of je ze moet helpen....

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Ik kan me zo voorstellen dat dit mailtje als volgt 'ontstaan' is:

Een of andere speurneus van die MPAA is dag en nacht op Kazaa aan het zoeken naar films van de bij de MPAA aangesloten filmmaatschappijen.
Op een gegeven moment vindt hij bij jou een van die films en hij achterhaalt dan jouw IP adres.
Vervolgens komt hij er via RIPE achter dat dit IP-adres in het bezit is van @Home, waarop hij een verzoek stuurt aan abuse@home.nl met het verzoek om naam en adresgegevens van de gebruiker van dat adres vrij te geven.

@Home mag dit natuurlijk niet zomaar doen, waardoor de MPAA hen via justitie moet dwingen om deze gegevens vrij te geven.
Omdat @Home geen zin heeft de hieraan verbonden kosten op jou te moeten verhalen, geven ze jou de optie om vrijwillig deze gegevens vrij te geven aan de MPAA, zodat een rechtzaak niet nodig is.
Die kana.corp.home.nl, waarvan het mailtje aan jou afkomstig is zal waarschijnlijk een van de werkstations zijn op het kantoor van @Home. (corp -> corporate ?)

Zoals alle anderen je ook al aanraden zou ik anoniem naar @Home bellen met de vraag of zij zulke mailtjes versturen.

Mocht het tot een rechtzaak tegen jou komen, dan kan je altijd aanvoeren dat het mogelijk is dat je pc gehacked is en iemand een proxy erop heeft geinstalleerd, waardoor het lijkt alsof jij films sharet. Voor die tijd moet je uiteraard wel je harddisk even geformat hebben :)

En over dat vreemde email-adres: het zou kunnen, alhoewel het natuurlijk niet professioneel is, dat eventuele nederlandse mpaa-medewerkers geen @mpaa.org adres krijgen en er daarom gewoon een stapel email adressen met nummertjes bij packard bell is aangevraagd, omdat ze bijvoorbeeld allemaal packard bell pc'jes gebruiken daar.

Het is natuurlijk ook eventueel mogelijk dat:
OF iemand een nep emailtje naar abuse@home.nl heeft gestuurd
OF een kennis van je die bij @Home werkt je te grazen wil nemen.

Maar eerlijk gezegd vrees ik toch het ergste :'(

• -ChRiZz-
:? veel antwoorden maar nog niet iemand die ook zo'n zelfde mailtje heeft gehad.

Ik wacht wel af, of ik meerdere mailtjes krijg van de MPAA Kazaa is inmiddels verwijderd.

Nog iemand links naar onderduikadressen? >:)

Slache!

Verwijderd

ik zou hier toch ook wel enigzins voor terugduiken.
Ze kunnen idd wel zeggen dat het nep is, maar de source van het mailtje liegt er niet om.
Wat betreft dat vreemde mailtje is niet zo raar, want ik werk ook bij een redelijk concern met eigen domeinen etc., maar verkopers cq. anders personeel wat extern werkt gebruiken ook zonnet acountjes hier, dus dat praat nix goed.
Ik zou idd oppassen als ik jou was.
het verhaal wat hier 2 posts boven gepost is lijkt me vrij reeel.

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 14:27 schreef -ChRiZz- het volgende:
...
Ik wacht wel af, of ik meerdere mailtjes krijg van de MPAA Kazaa is inmiddels verwijderd.

Nog iemand links naar onderduikadressen? >:)
Of dat afwachten verstandig is, betwijfel ik. Ik zou echt bellen naar @home om te vragen of zij dit soort mailtjes versturen.
Als dat zo is, hoop ik dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt en eens kunt gaan praten met een advocaat die veel van internetzaken af weet. Anders is misschien een rechtswinkel een optie, maar daar heb ik gelukkig :) geen ervaring mee.

Wens je veel succes.
Enne, houdt ons op de hoogte.

Verwijderd

Ik kreeg eerst ook gezeik van Abuse@home toen ik foto's van die TUE-studente op @home-ruimte had gezet. Ik had ze er ff staan voor een vriend van me aangezien we bij haar op de lagere school zatet; hij wilde ook ff zien hoe en waar ze was gegroeid :)

Maarja, toen was er dus een feestje bij mij en iemand zag het in mijn history; 300 pageviews die avond...

Aangetekende brief van @home en alles maar gelukkig had IK het abuse mailtje naar de TUE gestuurd dus ik kreeg er, behalve 2 weken afsluiting van de kabel, verder geen gezeik mee...

Ze doen zoiets absoluut niet via de mail, maar via een aangetekende brief. Zolang als die er niet is hoef je dus nergens bang voor te zijn...

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 01-12-2025
Mailtje is echt, en als je niet doen wat ze zeggen dan bellen ze de politie!! (8>

Nee serieus, als je filmpies uped en downed dan neemt dat een beetje veel snelheid van andere kabelgebruikers in de buurt in beslag (long live cabel), vandaar dit mailtje, gewoon ff wat minderen en beter verspreiden, dan komt het allemaal weer goed,

Hoe ik dit weet, tja, ik moet ook ergens werken he ;)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Ja, ik zou maar uitkijken :)
Het bezit van films op pc's is illegaal. Maar ja iedereen heeft wel wat illegaals. Maar zet gewoon ff goede firewall op en ze kunnen het ook niet meer zien. Masqerate ofzo onder Linux :P doet wonderen

Verwijderd

Die firewalls altijd van iedereen.. :P
Je kan met bv. zonealarm of iets dergelijks ook wel gewoon zorgen dat je geen files meer sharet met kazaa, want daar gaat 't natuurlijk om.
Alleen is dat nu (misschien) al te laat. :)

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Pacific Bell Internet Services (PACBELL2-DOM)
303 Second Street Suite 830
San Francisco, CA 94107

De eigenaar van PacBell.net is een telfoon maatschappij die, net als de kpn, veel extra diensten aanbied zoals internet via dsl, lees MXstream.
On the policy level, the European Parliament is undertaking an important examination of new threats to the legitimate audiovisual sector including optical disc piracy and Internet piracy. The MPA looks forward to expeditious action by the EU on providing the necessary framework to fight piracy in these new forms. In addition, the MPA continues to fight for speedy ratification and implementation of the WIPO treaties and TRIPs standards.
bron: http://www.mpaa.org/anti-piracy/index.htm

Als ik het goed begrijp zeggen ze zelf nog bezig te zijn met het opzetten van een framework om piracy in europa aan te kunnen pakken.
INTERNET PIRACY

Online motion picture piracy is the unauthorized use of copyrighted motion pictures on the Internet. It is illegal to sell, trade, lease, distribute, upload for transmission, transmit or publicly perform motion pictures online without the consent of the motion pictures copyright owner.

Online piracy is a relatively new phenomenon, and, unfortunately, a growing trend. The MPA Worldwide Internet Anti-Piracy program investigates all forms of online piracy including: Downloadable Media, Hard Goods Piracy, Streaming Media and online offerings of illegal Circumvention Devices. The MPA is working closely with the online community to prevent the unauthorized use and distribution of film industry product on the Internet.
bron: http://www.mpaa.org/anti-piracy/index.htm

Als ik dit goed lees is het zo dat mensen die films op hun hd hebben staan strafbaar zijn zodra je de films aanbied via chat media of file sharing progs. (Kazaa, E-Donkey, enz.) Dus als je alleen download ?? is een moeilijk punt in mijn ogen. Dit is ongeveer het zelfde als de auteursrecht in nederlanfd qua muziek, je mag muziek opnemen vanaf de radio, maar degene die het beschikbaar stelt is verantwoordelijk. Zeg een radio 3 betaald aan buma dus dat is goed, alles legaal, maar een radiopiraat betaald niet aan buma dus niet alles legaal, het opnemen is op dat moment wel legaal maar het uitzenden niet, alleen de uitzender word dus gestraft.

Dat zelfde heeft gespeeld met Napster, je bent legaal als je alleen download, maar als je gaat sharen niet meer. Het idee was hierachter dat als niemand meer shared word het downloaden ook lastig en is dat de manier om het te stoppen (heeft niet gewerkt trouwens).

ik krijg het zo snel niet voor elkaar met edonkey om een client ip te achterhalenm maar dat kan aan mij liggen. of misschine gaat edonkey er beter mee om. Maar het kan ook zijn dat ze software hebben om dat wel te achterhalen.

Wat je kunt doen is als @home zegt een emailtje gestuurt te hebben dat je een email stuurt naar abuse@pacbell.net / info@pacbell.net (vanuit een nieuw aan te maken hotmail) met daarin de melding dat je wil weten of dit een bestaand email is voor MPAA of dat dit een hoax is. Dan weet je in een keer meer.

• Termy
  • Laatst online: 22:21

Termy

valt er nog wat te fragge?

een vriend en ik hebben een paar dagen geleden een vriend van ons zoiets geflikt die HELEMAAL uit z'n dak ging. dit was onze email:

Geachte heer/mevrouw,

Door middel van dit schrijven, maken wij u attent op het onderstaande.
Bij onze abuse-afdeling zijn recentelijk onderzoeken gedaan naar overdreven dataverkeer, waaruit blijkt dat u buitensporig veel dataverkeer veroorzaakt. Zoals u weet handelt u hiermee in strijd met onze Algemene Leveringsvoorwaarden. Behalve het meten van het dataverkeer hebben wij tevens, in het kader van acties tegen piraterij (Warez) en andere illegale activiteiten, ook gecontroleerd van waar en wat er over de lijnen gaat. Wij hebben helaas moeten constateren dat u zich met de hierboven bedoelde "Warez" bezig houdt.

Dit is ten strengste verboden, wij verzoeken u daarom om deze activiteiten met onmiddellijke ingang te stoppen, als maandag 19 november 2001 12:00 hier niet aan is voldaan, zien wij ons genoodzaakt de politie te verwittigen en uw internetverbinding af te sluiten. Wij hopen echter dat het niet zover moet komen.
Vanzelfsprekend is veroorzaakte schade in verband met het bovenstaande voor uw eigen rekening, evenals alle door UPC geleden schade. Tot slot vermeld ik dat UPC zich al haar rechten terzake voorbehoudt.

Hoogachtend,

Chello Abuse
Abuse@chello.nl

Hij was al bezig z'n schijven leeg te halen toen we maar liefjes vertelden dat we een hem genaaid hadde :)
btw, nee, hij wist niet hoe je de header kon bekijken. de vriend van me had de mail via zijn comp met telnet verzonden. dus zijn ip stond er gewoon bij... maar dat wist het slachtoffer niet :)

maar ok, ff ontopic:

als je kazaa gebruikt, gewoon ff bij de opties het sharen uitzetten en desnoods met een firewall uitgaande dingen blokkeren. wat dachten "ze" dan nog te kunnen bewijzen?

kzou nie zo bang zijn

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22

Dennahz

Life feels like hell should.

boeie het iz mijn verbinding... ik mag zelf weten wat ik up en down daar betaal ik voor of niet soms?

Twitter

• Termy
  • Laatst online: 22:21

Termy

valt er nog wat te fragge?

warez=illegaal

dus raad eens wat ons slachtoffer dacht... juist, politie op bezoek >:)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Dennahz

Dennahz

ja maar ze hebben geen recht om te kijken wat je download... ze kunnen hoogstens een mailtje sturen om te vragen of je wat minder kan downen enz ivm dataverkeer

Twitter

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik weet het niet of het uberhaupt waar is, maar volgens mij KAN de MPAA niet eens iets tegen je doen. Ze zitten in USA en die hebben geen rechten hier in Europa toch? Ze kunnen je niks maken.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Op maandag 19 november 2001 15:34 schreef Speedyb het volgende:
(.....)
ik krijg het zo snel niet voor elkaar met edonkey om een client ip te achterhalenm maar dat kan aan mij liggen. of misschine gaat edonkey er beter mee om. Maar het kan ook zijn dat ze software hebben om dat wel te achterhalen.
(...)
Van iedere filesharing utility die op directe IP-to-IP basis werkt kun je gewoon de TCP/IP connecties die het maakt loggen mbv. netstat 1 oid. Dus het programma hoeft zelf geen mogelijkheid te bieden om een remote IP te tonen.

Wat betreft die brief; persoonlijk heb ik nogsteeds de indruk dat 't nep is.. Met name dat e-mailadres en die naam in de 'To:' header wekken deze indruk. Maarja, het is slechts een indruk...echt zeker kan natuurlijk niemand dit zeggen...

#

Verwijderd

Mijn inziens klopt dit ook niet helemaal. Ik werk zelf ook op een Abuse afdeling van een ISP (kzal niet roepen welke, als je het wil weten, zoek maar op GoT). Over het algemeen worden dit soort dingen niet zo afgehandeld. Als er inderdaad een serieuze klacht komt van zo'n instantie dan is het normaal dat de klant ook even gebeld word voor nadere uitleg. Een abuse afdeling zal niet volstaan met zo'n mailtje, aangezien het @Home ook geld kan kosten indien het een serieus iets is.

@Home heeft gewoon een privacy statement. En zullen daarom niet zomaar je gegevens doorgeven. Echter, als dit serieus is en er komen advocaten/rechters aan te pas dan kan @Home verplicht worden de gegevens door te geven.

Kzou als dit serieus is als een gek wat CD's gaan branden met al je illegale troep en die fijn even opbergen ergens (stationskluis?!? :) ) en dan maar afwachten. Als ze niets kunnen vinden op je PC, is er niets aan de hand.

Ook zou ik eventjes komende tijd oppassen met wat je doet. Serieus of niet, zolang je het niet 100% zeker weet even stapje terug doen en langs de zijlijn afwachten.

• l.d._
  • Laatst online: 24-01 19:02
veel loliger is het betreffende mailtje doorsturen naar abuse@home.nl met de mededeling dat je deze spam niet wil >:)

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 16:11 schreef Goten het volgende:
ja maar ze hebben geen recht om te kijken wat je download... ze kunnen hoogstens een mailtje sturen om te vragen of je wat minder kan downen enz ivm dataverkeer
niet??
waarom gaat kabelfoon dan wel controleren van wat je doet op internet...mag dat niet dan??.. volgens mij mag de isp controleren wat er over hun lijnen gedaan wordt..

• Dennahz

Dennahz

ow? nah moeten hun weten :D

kabel internet is toch net zoeits als een groot netwerk of niet?

Twitter

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 19:27 schreef l.d._ het volgende:
veel loliger is het betreffende mailtje doorsturen naar abuse@home.nl met de mededeling dat je deze spam niet wil >:)
hehe :D

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 19:39 schreef Goten het volgende:

ja zo kun je het bekijken..:)

Verwijderd

<error>
Op maandag 19 november 2001 19:39 schreef Goten het volgende:

ja zo kun je het bekijken.. :)
</error>

• raas
  • Laatst online: 30-01 14:22

raas

kies je keuze

Op maandag 19 november 2001 19:27 schreef l.d._ het volgende:
hehe, ja dat is cool. dit moet haast wel het werk van een fluimert zijn

An eternity is very, very long, especially towards the end.

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 20:49 schreef raas het volgende:

[..]

hehe, ja dat is cool. dit moet haast wel het werk van een fluimert zijn
Een fluimert ? :P
Het komt in ieder geval oorspronkelijk van het @home netwerk vandaan en zo te zien vanaf 'n werkstation op hun kantoor, dus ik vermoed dat 't niet van een 'fluimert' komt.

• MartNL
  • Laatst online: 21:39

MartNL

&nbsp;

Deze brief krijg je alleen als je porno download.
Dus ik zal maar ophouden met porno te downloaden.

• -ChRiZz-
Op maandag 19 november 2001 22:55 schreef MartNL het volgende:
Deze brief krijg je alleen als je porno download.
Dus ik zal maar ophouden met porno te downloaden.
Shit betrapt :*

Slache!

• mrFreeZe
Okee,

Ik wil dit uit pure nieuwschierigheid wel eens zeker weten, daarom heb ik het volgende emailtje in mekaar gedraait en verstuurd naar SUPPORT@HOME.NL O+

Don't worry, de email is volledig neutraal, en de onderstaande headers zijn aangepast zodat ze niet meer terug te leiden zijn naar de oorspronkelijke ontvanger...

Ben benieuwd... :P
Geachte heer/mevrouw,

Ik ben een zelfstandig ondernemer die o.a. de installatie/reparatie van computers verzorg.
Naast computerinstallaties realiseer ik ook o.a. complete netwerken, al dan niet gebruikmakend van uw @home-internetdiensten bij klanten.

Nu is er een klant die een email heeft ontvangen, ogenschijnlijk van uw support-afdeling,
en na wat searches in google blijkt hij niet de enige te zijn.

Het gaat om de volgende email:

------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer, mevrouw,

hier om distributie van illegaal filmmateriaal via het internet.

In overeenstemming met NLIP-richtlijnen willen wij u hierbij dringend
procedure die MPAA tegen @Home aanspant met als doel de identiteit van u
bekend te maken.

Worldwide Anti-Piracy
15503 Ventura Boulevard
Encino, CA 91436

Disney Enterprises, Inc.
TriStar Pictures, Inc.

Met vriendelijke groet,

@Home Nederland
Afdeling Abuse

Dit mailtje werd verstuurd met de volgende (aangepaste) headers:

id <XXXXXXXXXXXXX.XXXXXXXXXXXX.mail2.home.nl@kana.corp.home.nl>
To: XXXXX <XXXXX@home.nl>
Message-Id:XXXXXXXXXXXX.XXXXXXXXXXXXXXx.mail2.home.nl@kana.corp.home.nl

Zou u mij kunnen uitsluiten dat deze email geen spam is maar daadwerkelijk van uw supportafdeling afkomstig is, zodat ik deze klant kan uitleggen waar hij precies aan toe is ?

U moet zich voorstellen dat het versturen van een mailtje met dergelijke ondertoon, de nodige schrik teweegbrengt, en zodoende wil deze klant zijn identiteit vooralsnog niet bekend maken.

Bvd & Mvg

G. de Vries

Like this yall...

• -ChRiZz-
Op dinsdag 20 november 2001 00:49 schreef mrFreeZe het volgende:
Okee,

Ik wil dit uit pure nieuwschierigheid wel eens zeker weten, daarom heb ik het volgende emailtje in mekaar gedraait en verstuurd naar SUPPORT@HOME.NL O+

Don't worry, de email is volledig neutraal, en de onderstaande headers zijn aangepast zodat ze niet meer terug te leiden zijn naar de oorspronkelijke ontvanger...

Ben benieuwd... :P
[..]
Ik ben ook zeker benieuwd.. Nu maar hopen dat ze niet in hun sent items kijken
ivm:

id <XXXXXXXXXXXXX.XXXXXXXXXXXX.mail2.home.nl@kana.corp.home.nl>
To: XXXXX <XXXXX@home.nl>

de tijd staat er nog in namelijk..
Maar okee als het goed is moeten ze binnen 3 dagen een mailtje terug sturen van @home.
Ik stond net op het punt om zelf een soortgelijk mailtje te sturen vanaf mijn werk :) zodat ze niet kunnen zien dat "ik" het ben :P via een hotmail account.

Slache!

• FragNeck
  • Laatst online: 03-02 11:24
koop een NAT... ben je meteen van al het gezeik af :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• -ChRiZz-
Op dinsdag 20 november 2001 12:06 schreef jooers het volgende:
koop een NAT... ben je meteen van al het gezeik af :)
??? Eeeh dat snap ik ff niet.. Ik gebruik Winroute maar wat heeft NAT er nu mee te maken.. Om anoniem te versturen moet je toch een proxy gebruiken.. maar dat is ook niet altijd even waterdicht.

Slache!

• mrFreeZe
VERBAZINGWEKKEND MAAR WAAR

In een eerdere post (stukje hierboven) heb ik een mailtje gestuurd naar @HOME waarin ik een verklaring heb gevraagd voor het verzonden mailtje.

En dit is het antwoord:
Geachte heer De Vries,

Dit mailtje is wel degelijk door de Abuse-afdeling van @Home verzonden.

Wat er is gebeurd is dat wij melding (en bewijs) hebben ontvangen dat vanaf de computer van uw klant illegale filmbestanden in nieuwsgroepen waren geplaatst. Aangezien dit volgens de wet en onze Aanvullende Gebruiksvoorwaarden niet is toegestaan hebben wij dit mailtje gestuurd.
De ondertoon is gezet in verband met de mogelijke juridische stappen die
bedrijven kunnen ondernemen tegen @Home als klanten van @Home
eigendomsrecht van deze bedrijven overtreden. Hoewel de kans op
juridische stappen erg klein is vinden wij de inhoud van dit mailtje wel
nodig. Als uw klant in de toekomst afziet van vergelijkbare handelingen
is de kans overigens klein dat er van de MPAA of @Home uit verdere
stappen jegens uw klant worden ondernomen.

Met vriendelijke groet,

@Home Nederland
Afdeling Abuse

Dus in tegenstelling met wat ik eerder poste, ik zou wel degelijk voorzichtig zijn met up/downloaden bij @HOME :r

Like this yall...

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Op donderdag 22 november 2001 10:54 schreef mrFreeZe het volgende:
VERBAZINGWEKKEND MAAR WAAR

In een eerdere post (stukje hierboven) heb ik een mailtje gestuurd naar @HOME waarin ik een verklaring heb gevraagd voor het verzonden mailtje.

En dit is het antwoord:
[..]

Dus in tegenstelling met wat ik eerder poste, ik zou wel degelijk voorzichtig zijn met up/downloaden bij @HOME :r
Maar als je goed leest hebben ze het over postings in nieuwsgroepen en niet over Kazaa. Dat is iets heel anders. Nieuwsgroepen ben je meestal direct aanwijsbaar. verder met e-donkey, kazaa, grokster, morphius ed maak je dus als ik het goed lees weinig kans dat je gepakt word??

De nieuws servers zijn van @home dus zijn zij aansprakelijk en bij kazaa ben jij als abbonee aansprakelijk dat is het verschil.

• mrFreeZe
Op donderdag 22 november 2001 11:04 schreef Speedyb het volgende:

[..]

Maar als je goed leest hebben ze het over postings in nieuwsgroepen en niet over Kazaa. Dat is iets heel anders. Nieuwsgroepen ben je meestal direct aanwijsbaar. verder met e-donkey, kazaa, grokster, morphius ed maak je dus als ik het goed lees weinig kans dat je gepakt word??

De nieuws servers zijn van @home dus zijn zij aansprakelijk en bij kazaa ben jij als abbonee aansprakelijk dat is het verschil.
Als de nieuwsserver waarop is gepost idd van @home is heb je idd gelijk, waar ik vooral benieuwd naar ben
is of de originele poster inderdaad in nieuwsgroepen heeft gepost. Ik heb hem daar nog niet over gehoord eigenlijk. Zo niet dan snap ik niet waar ze de wijsheid vandaan halen.

Like this yall...

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 11:04 schreef Speedyb het volgende:

[..]

zo lees ik het dus ook.. nieuwsgroepen de rest maakt hun weinig uit zo hoe ze het daar schrijven dan

• -ChRiZz-
Op donderdag 22 november 2001 10:54 schreef mrFreeZe het volgende:
[b] VERBAZINGWEKKEND MAAR WAAR
En dit is het antwoord:
[..]

Hee bedankt ik had gister hetzelfde mailtje via iemand anders ook toegemailed gekregen.

[..]

Als de nieuwsserver waarop is gepost idd van @home is heb je idd gelijk, waar ik vooral benieuwd naar ben
is of de originele poster inderdaad in nieuwsgroepen heeft gepost. Ik heb hem daar nog niet over gehoord eigenlijk. Zo niet dan snap ik niet waar ze de wijsheid vandaan halen.
[/quote]

Ik heb nog nooit een "complete film" gepost in de nieuwsgroep en zeker niet met mijn e-mail adres maar ja dat is gemakkelijk te achterhalen door @home natuurlijk.
Nu je het zegt heb ik 1* een ontbrekende file in een repost group geplaatst maar dat was maar 1 file van 70 dus.. ben ik 1/70 schuldig?? .Par files nagelaten..

Slache!

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
Op donderdag 22 november 2001 11:25 schreef -ChRiZz- het volgende:

Ik heb nog nooit een "complete film" gepost in de nieuwsgroep en zeker niet met mijn e-mail adres maar ja dat is gemakkelijk te achterhalen door @home natuurlijk.
Nu je het zegt heb ik 1* een ontbrekende file in een repost group geplaatst maar dat was maar 1 file van 70 dus.. ben ik 1/70 schuldig?? .Par files nagelaten..
Misschien toch maar niet meer in nieuwsgroepen posten dan ? .par files zijn natuurlijk net zo niet toegestaan (illegaal klinkt zo rot ;)) als de ace/rar/zip bestanden zelf, aangezien het een soort van mirror is die je plaatst. Ik zou de komende paar weekjes (altijd balen voor kerst ivm de load aan rommel die dan uitkomt) lekker rustig aan doen en alles vervolgens weer rustig oppakken. Ze kunnen je niet blijven mirroren. Pas dus alleen op met wat je post in nieuwsgroepen. :?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Sorry voor het omhoogkicken, maar hoe is het nu afgelopen met Chrizz?

Dit omdat ik vandaag ook een dergelijk mailtje ontving, alleen dan niet betreffende de MPAA maar van de IDSA...

Ik heb inderdaad wat software gepost in diverse nieuwsgroepen. Voor de zekerheid heb ik ze maar weer meteen gecancelled...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Niemand die weet hoe het is afgelopen?

Verwijderd

Stuur dan een mailtje naar Chrizzz. Hier heb je zijn e-mailadres:

zagen@home.nl

heb ik van z'n website dus ik weet niet zeker of ie klopt maar het zal wel

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb nu per e-mail een reactie van Chrizzz ontvangen, er is tot nu toe niets gebeurd... daar ga ik dan ook maar van uit.

Op een ander forum heb ik van een @Home helpdeskmedewerker te horen gekregen dat ik me niet druk hoef te maken. Het zou meer een soort eerste waarschuwing zijn, meer niet...

Dat hoop ik dan maar...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik kreeg nu *weer* een mailtje van @Home:
Geachte heer, mevrouw,

IDSA (Interactive Digital Software Association) heeft ons benaderd met het verzoek u op de hoogte te stellen van het feit dat u inbreuk maakt op een (eigendoms)recht van IDSA. In overeenstemming met NLIP-richtlijnen willen wij u hierbij dringend verzoeken om uw identiteit aan IDSA bekend te maken danwel domicilie te kiezen bij een
advocaat, waardoor een eventuele procedure tegen u aanhangig gemaakt kan worden. Indien u verzuimt aan dit verzoek te voldoen, zullen wij u volledig aansprakelijk houden voor de eventuele procedure die IDSA tegen
@Home Benelux aanspant met als doel de identiteit van u bekend te maken.U kunt IDSA bereiken via email-adres dmca@idsa.com.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Abuse
Ik maak gèèn inbreuk meer, ik heb alles gecancelled!

Raar trouwens dat ze nu opeens een ander e-mail adres noemen dan in het vorige mailtje...

Verwijderd

ze vragen of je je identiteit bekend wil maken.

lijkt me duidelijk. jij wilt dat niet. niet doen dus.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik ga de IDSA echt niet mailen... ik zou nogal gek zijn...

Ik vraag me alleen af wat de kans is dat de IDSA daadwerkelijk een rechtszaak tegen @Home aanspant om mijn identiteit te achterhalen... de betreffende postings heb ik namelijk na het eerste mailtje meteen gecancelled...

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zaterdag 17 november 2001 20:07 schreef -ChRiZz- het volgende:

[..]

id <20011117151634.WVMB22078.mail2.home.nl@kana.corp.home.nl>
Message-Id: <20011117151634.WVMB22078.mail2.home.nl@kana.corp.home.nl>
je naam wordt toch nooit weergegeven tenzij in het adresboek saat?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Klopt...

Ik zou gewoon niet reageren als ik jou was, en even aankijken wat er gebeurt...

Ik denk gewoon dat dit een grap is ofzo... Want van dat mailtje klopt inderdaad niets :)

• OMX2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OMX2000

By any means necessary...

Okee, ik heb dus ook zo'n mailtje gehad... En ik geloof dus niet dat ik iets op een nieuwsgroep gezet heb. vage shit... ik ga even mijn computer doorzoeken, op "verdachte" programma's...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Alien_Inside
  • Laatst online: 27-01 21:26

Alien_Inside

-geen-

ok, ok ik heb nu dus oook zo'n mailtje ontvangen :r

nieuwsgroepen? wat zijn dat? nooit op gepost :(

hoe zit dat met chris? of iemand anders... zijn er nog vorderingen/ gevolgen geweest?

-geen-

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

't Is nu een maand later, ik heb niets meer gehoord...

Chrizzz trouwens ook niet.

Alien_Inside: als je nog nooit in nieuwsgroepen gepost hebt hoef je je helemaal niet druk te maken. Dan is het zeker een nepmailtje.

Verwijderd

>:).

• budi
  • Laatst online: 05-02 20:41
Het is maar een 'hunch', maar is dit heel misschien het gevolg van die stomme 'spyware' dat in programmaatjes als Kazaa zit? Misschien dat die IP-adressen doorstuurt naar die bedrijfjes die vage mailtjes naar je provider stuurt om je bang te maken?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Meestal het gevolg van posten in nieuwsgroepen. Organisaties als de IDSA kunnen dan gewoon in de headers van de postings kijken en dan hebben ze je IP-adres...

Verwijderd

Ik zou nu in iedergeval niet veel doen buiten kazaa zo zetten dat je niks geshared hebt staan en het liefst er helemaal afhalen.

verder mag @home jouw naam niet geven IVM de privacy wet tenzij dat bedrijf wat ze noemen gerechtelijke stappen neemt, en voordat ze dat hier in Nederland eens voor elkaar krijgen ben je al weer 10 jaar verder als het al gebeurd.

ik zou zeggen doe een paar weken tot maanden even rustig aan en deze storm waait wel voorbij.

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 19:38 schreef jst2000c het volgende:

[..]

niet??
waarom gaat kabelfoon dan wel controleren van wat je doet op internet...mag dat niet dan??.. volgens mij mag de isp controleren wat er over hun lijnen gedaan wordt..
Nope mogen ze niet dit omdat er persoonlijke gegevens in kunnen staan.
Zo zijn er een aantal providers die een virusscan aanbieden voor je mail tegen betaling deze betaling hebben ze ingebouwt om zich zo in te dekken want jij moet er voor betalen dus je gaat er mee accoord dat ze in je mail kijken.

Verwijderd

Ja, ook ik heb de welbekende mail van @Home ontvangen vandaag:

"Geachte heer, mevrouw,

IDSA (Interactive Digital Software Association) heeft ons benaderd met
het verzoek u op de hoogte te stellen van het feit dat u inbreuk maakt
op een (eigendoms)recht van IDSA. In overeenstemming met
NLIP-richtlijnen willen wij u hierbij dringend verzoeken om uw
identiteit aan IDSA bekend te maken danwel domicilie te kiezen bij een
advocaat, waardoor een eventuele procedure tegen u aanhangig gemaakt kan
worden. Indien u verzuimt aan dit verzoek te voldoen, zullen wij u
volledig aansprakelijk houden voor de eventuele procedure die IDSA tegen
@Home Benelux aanspant met als doel de identiteit van u bekend te maken.
U kunt IDSA bereiken via email-adres dmca@idsa.com.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,
@Home

Daan Dirkson
Abuse Agent

http://help.home.nl"

Ik schrok hier ook erg van en heb (met m'n stomme kop |:( ) gelijk een mailtje gestuurd naar dmca@idsa.com dat ik de spellen van m'n harde schijf gewist heb en 'ik het nooit meer zou doen'. Hierna heb ik pas deze forum gelezen en ik heb hiervan begrepen dat het allemaal wel meevalt. Het is eerder gewoon een waarschuwing van @Home dat je 'illegal content' heb staan en dat je wat rustiger aan moet doen. Ik kan me dat wel voorstellen omdat ik sinds 3 weken een FTP-server had draaien met hierop 30 Gig aan games, divx en MP3's en deze continue draaide (ja, helaas maar 15k upload :'( ). Ik heb al 2 jaar een abonnement en vanaf het begin eigenlijk vol gas zitten downloaden, maar nooit wat gehoord van @Home. Nu met die FTP-server dus wel. Een teken voor mij om geen FTP-server meer te draaien, downloaden zullen ze nooit kunnen verbieden (want dat dan ook is, behalve kinderporno). Ik hoop alleen dat dat mailtje naar IDSA (kut afkorting elke keer) geen problemen oplevert....

• DeTjuk
  • Laatst online: 22:08
Hier hetzelfde. FTP-server draaiende.
Heb ondertussen het 1 en ander gelezen hierover op GoT.
Veel van de info is niet meer helemaal up-to-date.
Zo is er in 'mijn' mail een ander mailadres te vinden.

Nogmaals de vraag: Moet ik me hier zorgen om maken of niet?
Films zijn inmiddels verwijderd van FTP. Is @home daadwerkelijk benaderd door de MPAA met de vraag om mijn privé gegevens te verkrijgen of is het mailtje meer een waarschuwing?

Wat ik me ook afvraag of de MPAA daadwerkelijk mensen in dienst heeft die sites napluizen waar ftp login info is te vinden en vervolgens, bij illegaal aangetroffen spul, actie ondernemen...

Bij de weg, vaak kom je bij het inloggen op een FTP server vaak een disclaimer tegen. Daar staat dan in dat het een prive server is en dat mensen van de overheid er niet op mogen kijken enzo. Is zoiets rechtsgeldig/was het nu ervan???
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
X-Persona: <@HOME> 
Return-Path: <Abuse@Home.nl> 
Received: from mx1.nl.home.com ([212.120.66.206]) by mail4.home.nl 
        (InterMail vM.4.01.03.00 201-229-121) with ESMTP 
        id <20020328105757.MVYH4602.mail4.home.nl@mx1.nl.home.com> 
        for <*********>; Thu, 28 Mar 2002 11:57:57 +0100 
Received: from mx1-corp.corp.nl.home.com (mx1-corp.corp.nl.home.com [212.120.66.113]) 
      by mx1.nl.home.com (8.9.1/8.9.1) with ESMTP id LAA24669 
      for <******>; Thu, 28 Mar 2002 11:57:00 +0100 (MET) 
Received: from kana.corp.home.nl (kana.corp.home.nl [212.120.65.178]) 
      by mx1-corp.corp.nl.home.com (8.9.3/8.9.3) with SMTP id LAA07684 
      for <*******>; Thu, 28 Mar 2002 11:57:00 +0100 (MET) 
Message-Id: <200203281057.LAA07684@mx1-corp.corp.nl.home.com> 
Date: Thu, 28 Mar 2002 11:56:59 CET 
To: **********
Subject: Verspreiding van illegaal filmmateriaal 
From: "Abuse @Home" <Abuse@Home.nl> 
Reply-To: "Abuse @Home" <Abuse@Home.nl> 

Geachte heer [...],

hier om distributie van illegaal filmmateriaal via het internet. In 
overeenstemming met NLIP-richtlijnen willen wij u hierbij dringend 
procedure die MPAA tegen @Home Benelux aanspant met als doel de 
identiteit van u bekend te maken. 

Worldwide Anti-Piracy 
15503 Ventura Boulevard 
Encino, CA 91436 
Telefoon: + 1 818 728 8127 
Email: MPAA@copyright.org 
Reference#: 394203

Disney Enterprises, Inc. 
TriStar Pictures, Inc. 

Met vriendelijke groet,
@Home

Sander van Luyn
Abuse Agent

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

KaZaA door rechter legaal verklaard

Dit stond vandaag op de frontpage, je mag nu wel iets minder bang zijn :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 21:18 schreef Bierkameel het volgende:
KaZaA door rechter legaal verklaard

Dit stond vandaag op de frontpage, je mag nu wel iets minder bang zijn :)
als gebruiker ben je wel illegaal bezig :D

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

maontje

better off Playing

Ik zou ze gewoon even bellen. En dan vragen waar ze het lef vandaan halen om dit naar je toe te mailen

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Xandrios
  • Laatst online: 19:53
Op donderdag 28 maart 2002 21:30 schreef Amnesiac het volgende:

[..]

als gebruiker ben je wel illegaal bezig :D
ALLEEN als ze kunnen aantonen dat je ILLEGALE media download....
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.