De toekomst van DPC

Pagina: 1
Acties:

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 19:11

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Topicstarter
Met RC5 staan we nu ver boven de rest :P dat betekend ook 'helaas' dat RC5 nu meer een subteam-strijd is geworden, daar is niks mis mee (zo zijn we ook groot geworden), maar helaas betekent dit wel dat de andere projecten die ook DPC steun nodig hebben dit nu te weinig krijgen. Aangezien er toch ooit een moment komt dat RC5 (DPC's grootste project) ten einde komt, zullen we eens moeten beginnen met nadenken over de toekomst. Zo snel RC5 zzullen we eens moeten beginnen met nadenken over de toekomst. Zo snel RC5 zal aflopen zal er een deel van onze output verloren gaan, en de vraag is hoe we daar iets aan kunnen doen? Het feit is dat er een grote hoeveelheid aan peecees zijn waar geen DPC'er meer bij kan en die tot in de eindigheid RC5 blijven draaien. Dus deze systemen blijven toch wel crunchen wat er ook aangepast word aan andere systemen. Maar er kan wat aan gebeuren...

Nou hebben we een paar mogelijkheden;

• We gaan door zoals nu; als RC5 is afgelopen dan is onze output afgeschreven.

• We stellen onze client bij: door de project priority op RC5,OGR,CSC=0,DES=0 te zetten zal de }:O na RC5 over gaan op OGR (een project dat naar alle waarschijnlijkheid nog lang zal door gaan)

• We switchen gedeeltelijk over naar andere projecten **

** deze projecten zijn;

SETI@Home

Genome@Home

ECCp

Folding@Home (teamnr.=92)

Think

Folding@Home

en dat zijn dus alle projecten (die bekend zijn red.), die voor DPC aan het crunchen zijn dus bekijk alle projecten en zoek degene die bij je past om over te schakelen.....voor nu of later :)

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

ik zal maar gelijk zeggen dat ik het hier helemaal mee eens ben! DPC for the future! :P
waar je ook voor kiest, zorg iig dat je clients niet ophouden als RC5 is afgelopen!

Verwijderd

Zo gauw RC5 afgelopen is kijk ik wel verder, eerder niet.

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op zaterdag 17 november 2001 03:12 schreef braindead het volgende:
Zo gauw RC5 afgelopen is kijk ik wel verder, eerder niet.
zolang je bij al je clients kan is dat idd geen probleem, maar als je niet zeker weet of dat dan nog kan is het iig aan te raden om je project-priority te wijzigen ;)

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 19:11

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Topicstarter
nog ff een betere link voor Folding@Home :P

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Heh :) mooi om te zien dat dit verhaaltje is geplaatst, want een weekje gelden hadden we het er nog over (op een vrijdagnacht, onder het genot van... (je kent het wel) ;) )

We hebben toen een grove schatting gedaan van het aantal stand-alone-PC's, en wij gokten het op 20% van de RC5-graaskracht. Met een gemiddelde van 2.500.000 puntjes per dag is dat dus 500.000 punten per dag die gegenereerd worden door PC's waar nooit meer iemand bijkomt (Tsjechische internetcafe's, die paar clients die nog op je oude school staan te grazen, enz.)
Dan zijn er ook nog de PC's waar mensen maar sporadisch bijkunnen, een minder 'rampzalige' situatie, maar er bestaat altijd een kans dat de dag komt dat je access ertoe is verdwenen, en dan kan je je dus voor je kop slaan dan je niet nèt ff op tijd die priority hebt veranderd (of zie ik dat verkeerd :? ;) )

Goed, ik kan me dus wel bij NightHawk aansluiten :)

(sterker nog, ik ben toen zelf de discussie aangegaan) ;)

D3 char(s)

Verwijderd

Ik kan gelukkig bij alle machines. Dat is wel eens wat adners geweest.

Maar fijn is anders. Ik geloof dat ze allemaal op RC5 only staan. Met OGR=0.

Maar ik weet niet of ik wel OGR wil doen. Misschien wel iets heel anders. Of misschien wel niks.

Dat rekenen voor geld is ook nooit van de grond gekomen geloof ik.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
* stok gaat pas iets anders doen als RC5 afgelopen is

Natuurlijk wel iets waar ik thuis dan een proxy voor op kan zetten EN evt. stats kan draaien (hosten).
Anders hebbik weer nix aan men server (behalve FTP server, i-net deelbak)

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

ik heb al mijn clients zo ingesteld:

[misc]
project-priority=RC5,F@H,G@H,S@H,CSC=0,DES=0

en dat werkt perfect ;)

edit: voor de newbies hier.... don't try this @home... is een geintje

Join TeamBVD!

Verwijderd

Als RC5 afgelopen is kunnen we weer gaan buitenspelen.

maar serieus, voor de meesten onder ons is niet welk project ( muv THINK ) van belang maar dat er een project ( met de stats ) wordt gedaan, dus als RC5 afgelopen is zullen de meeste wel een ander project vinden.
Het enige dat dan wel gedaan kan worden is misschien een klein beetje het switchen sturen zodat de pc-power over de projecten eerlijk verdeelt wordt en DPC omhoog gestuurt wordt in de ranglijsten van de diverse projecten.

my 2cts

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
Op zondag 26 augustus 2001 13:15 schreef Dutchman! het volgende:
Mijn persoonlijke mening is ongeveer als volgt (enkele punten als bijdrage aan deze discussie in ieder geval):
Het is ten eerste onzinnig om een project beter te noemen dan het andere. Zowel het nut, het doel, de manier, de organisatie erachter etc. heeft bij ieder project zijn voors en zijn tegens. Het betere project bestaat gewoon alleen in de ogen van ieder individu en iedereen zal voor zich zelf moeten beslissen wat hij gaat doen en andermans keuze respecteren. Maar daar zijn we het met zijn allen zo langzamerhand wel over eens hoop ik :).

Ieder project verdient derhalve ook evenveel aandacht. Hier is een aanpassing van document 123 en een komende algemene FAQ voor in ontwikkeling. In het eerste document hopen wij de huidige projecten RC5, OGR, Seti@Home, EECp, Genome@Home, en UD THINK ieder kort toe te lichten en de belangrijkste punten (waarom, waar en hoe) te vermelden, en in de FAQ zal ruimte zijn voor meer specifieke punten, veel gestelde vragen en problemen. De aanpassing van docje 123 zal er hoogstwaarschijnlijk toe leiden dat de instroom bij RC5 een niet geringe hoeveelheid zal dalen en bij de andere projecten zal stijgen. (afhankelijk van een evt nieuwe vorm van DPCH op tweakers.net)

It aint over till the fat lady sings lijkt mij ook van toepassing op de projecten waar we momenteel mee bezig zijn. Actief leden van project A naar project B schoppen is ook bij een voorsprong onwenselijk. Zeker met een geringe instroom bij zeker RC5 zal het project op de eerste positie uitzitten nog moeilijker blijken dan sommigen momenteel vermoeden, aangezien het nog meer dan een jaar kan duren voor de sleutel gevonden wordt. Een project helemaal laten vallen lijkt me een grove belediging voor iedereen die er actief mee bezig is, of er in het verleden een grote hoeveelheid tijd en CPU kracht in heeft gestoken, en derhalve tot de categorie not-done behoren.

Een poll of een thread op GoT over welk project moeten we gaan ten koste van andere projecten lijkt mij momenteel niet zinnig omdat er slechts een fractie van de daadwerkelijke leden van de DPC mee wordt bereikt, en een beslissing naar welke kant dan ook zal ten aller tijden onrecht doen aan diegenen die een andere richting ambiëren.

Mijn voorstel is dan ook om ons op de huidige 6, 7 projecten voort te gaan en ieder voor zich laten besluiten wat hij of zij wil gaan doen. Ieder project zal in mijn ogen in ieder geval altijd even goed zijn en zeker niet beter dan een van de andere projecten. Groeien kan altijd, winnen ook. Daar is maar een doel voor nodig: DPC de beste, DPC #1 waar het maar kan, en dat alles met een maximalisatie van het plezier dat alle leden er aan kunnen beleven.
Dit uit een ander De toekomst van DPC topic, heb nog te weinig koffie op om iets nieuws te verzinnen :)

We spend our years as a tale that is told

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 12:02
Ik denk ook dat het best mee zal vallen. Tuurlijk gaat er wel wat verloren, niet alleen pc's die niet meer bereikbaar zijn, maar denk ook eens aan de mensen die ooit besloten mee te doen en dat nog wel doen, maar er verder niet naar omkijken. Die zijn er ook genoeg en dan met name binnen subteams. Ik denk dat als rc5 zijn einde nadert en er dan genoeg aandacht, met name op de frontpage, aan wordt besteed, je de meeste mensen nog wel kunt bereiken. Kijk bv maar wat een impact de plaatsing van de seti DPCH op de frontpage heeft. Dus als er dan genoeg aandacht wordt besteed aan het feit dat rc5 zijn einde nadert en dat iedereen wordt geadviseerd een ander project te gaan kiezen, zullen we niet zoveel 'power' kwijtraken.

just my 2 cents.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
* DSmarty gaat in ieder geval weer een distributed.net project doen.

Dit zuiver omdat de dnet client verreweg de beste is en ik al ontzettend veel moeite heb moeten doen op mijn werk om de onschadelijkheid van die client aan te tonen.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik sluit me dus bij DSmarty aan; de Dnet client is verreweg de beste client die er is, en die dus geschikt is om op bedrijfs pc's te draaien zonder nare gevolgen. Na RC5 ga ik dus gewoon weer OGR doen; misschien zelfs wel eerder (als de subteamwedstrijd is afgelopen).

Intentionally left blank

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 00:26
* MarcyDarcy denk ook dat ie een d.net projectje gaat doen. En zal zeker het overleggen met de subteamgenootjes

ten eerste: die client is echt goed
ten tweede: het koetje is leuk (werkt goed)

maar misschien is een kleiner projectje zoals Folding2@home ook wel leuk :?

goed over nadenken dus

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Op zaterdag 17 november 2001 02:58 schreef NightHawk het volgende:
• We switchen gedeeltelijk over naar andere projecten **

** deze projecten zijn;

SETI@Home

Genome@Home

ECCp

Folding@Home (teamnr.=92)

Think

Folding@Home

en dat zijn dus alle projecten (die bekend zijn red.), die voor DPC aan het crunchen zijn dus bekijk alle projecten en zoek degene die bij je past om over te schakelen.....voor nu of later :)
ik heb er nog een paar extra voor je (tja als je werkelijk alles gedaan hebt >:) )

Parabon

Entropia

Great Internet Mersenne Prime Search

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op zaterdag 17 november 2001 13:28 schreef stappel_ het volgende:

[..]

ik heb er nog een paar extra voor je (tja als je werkelijk alles gedaan hebt >:) )

Parabon

Entropia

Entropia (ook wel AIDS@Home genoemd) valt al af, omdat het een puur commercieel project is, waarbij een "undefined" percentage voor de CPU-tijd gebruikt word voor commerciele neven-taken.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

DPC naam is toch ook afgeleid van het koetje van dnet :?

Of heb ikd at mis

In ieder geval ga ik na RC5 OGR doen :D

• DSmarty
  • Niet online
De Cows in DPC is inderdaad afgeleid van het Distributed.net logo, in de tijd dat we nog bezig waren met DES en RC5-56

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 12:59

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Zo'n vaart zal het niet lopen dat RC5 afgelopen is!
Uit ervaring blijkt: als je iets zoekt dat je het pas zult vinden op de laatste plaats. (of onderaan een stapel) :)

Verder ben ik het er wel mee eens dat DPC meer een eenheid wordt i.p.v. subteams op het zelfde bb.

Ik heb gezegd. }:O Moooh!

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Verwijderd

/me gaat na RC5 gewoon OGR doen, ze staan ze ook ingesteld :)

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Op zaterdag 17 november 2001 13:28 schreef stappel_ het volgende:

Parabon

Entropia

Als je alles gedaan heb, vertel es wat ze doen en waarvoor :)
* JustMe is wel nieuwsgierig :)

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op zaterdag 17 november 2001 18:48 schreef Mo-Bees het volgende:
* Sequence gaat na RC5 gewoon OGR doen, ze staan ze ook ingesteld :)
als iedere RC5'er dat nou heeft ingesteld, dan is alles perfect! :P

Verwijderd

Met een gemiddelde van 2.500.000 puntjes per dag is dat dus 500.000 punten per dag die gegenereerd worden door PC's waar nooit meer iemand bijkomt (Tsjechische internetcafe's, die paar clients die nog op je oude school staan te grazen, enz.)
Tsjechische internetcafe's?

ROFLMAO! :D

Serieus? :)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:43

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

New Zealandse wel iig :+

(nu niet meer hoor :) )

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Op zondag 18 november 2001 12:55 schreef -ProXy- het volgende:
New Zealandse wel iig :+

(nu niet meer hoor :) )
Barcelona hier, maar das ook niet meer.

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Pagina: 1