==
hoi
Van wat ik me nog kan herinneren was Simcity de eerste verslavende game voor mij. Daarna volgden er velen meer. Momenteel ben ik ff uit het gamcircuit, maar eind dit jaar ga ik weer CSen. Dat vind ik toch wel het mooiste spel, niet qua graphics, maar de gameplay is werkelijk fantastisch. Op zo'n LAN-party is CS ook errug leuk!
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Hmm maar volgens mij had ik eerder toen ik heel jong was nog wel een paar keer op de Atari 2600 gespeeld bij een vriendinnetje
Mn eerste PC games waren de Sierra adventures (Larry, Police Quest, Kings Quest) en Commander Keen enzo.. de shareware spullen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
online ben ik verslaafd geraakt aan Codename Eagle.. en nu aan BattleField
Verwijderd
PC --> Theme Park
Online --> UT (was nog niet eens zo lang geleden)
Verwijderd
Ik kan me herinneren dat ik toen een Commodore PC had met een monochrome (amberkleurig) beeldje.
D.m.v een programmatje dat heette 'Cmode' kon ik toch het spel grafisch weergeven.
::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::
kon je zelf flipperkast bouwen, en dan spelen.
daar heeft ons 3 jarige tepeltje uren mee zitten kloten
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
zowat alles op de c-64,
zaxxon,kungfu,golden axe,kickoff,
boulder dash,blue max,pacman etc.
en vooral spy vs spy 1,2,en 3.
(dat was toch wel mijn 1e echte
verslaving
en Commander Keen 1t/m1000
Dat heb ik ook nog tijden lang gespeeld, Supaplex en Keen...Op donderdag 11 juli 2002 20:58 schreef Towbitis het volgende:
Supaplex
Heb hem helemaal uitgespeeld
Ook Keen speelde ik in die tijd.
Heerlijke spellen...
Supaplex heb ik zelfs nu weer op mijn computer staan
Supaplex is indeed kewl .. en ja die is zo te downloaden .. doe eens een gooi in google .Op donderdag 11 juli 2002 22:08 schreef spydoggie het volgende:
dammm ja supaplex dat was altijd vet. weet iemand misschien hoe ik daar aan kan komen? of mag ik dat hier niet vragen? ik geloof dat dat trouwens al legaal te downloaden is maar ik weet niet meer waar.
mmm supaplex + download .. en voilla .. hier de officiele pagina .. en ja , je mag hem zelfs legaal downloaden van de maker zelf :
http://www.elmerproductions.com/sp/dlinst.html
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Verwijderd
C'mon ik was 8!
Verwijderd
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Spellen die we ook vaak speelden, Frogger, RoadRunner, HyperRally, Soccer
XXXVI
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Rebuilding knowledge database
Verwijderd
hehe dat verhaal komt me bekend voorOp donderdag 11 juli 2002 22:43 schreef alrik het volgende:
Voor de pc is zijn waarschijnlijk de eerste sierra games, zoals LARRY, space quest, police quest, maar ook TEST drive. Legendarisch met een lambo over een bergweggetje sturen met je cursortoetsen!
de eerste game die ik speelde was een of ander vage PONG variant niet echt speciaal
ik werd pas games verslaafde met wolfenstein 3D en DUNE
en het feest werde helemaal compleet met een SNES
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
This is the Way.
Damn voel me oud nu...
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Verwijderd
Op een groen scherm en de besturing ging via de functie toetsen (f5 en f8 ) dat was echt lol.
daarna werd het stunts
Dat waren nog eens spellen.
Ow ja niet vergeten Test drive en Grand Prix nog wat maar die was goed
"Doktertje spelen"
IRL game voor de game-junks hier
Ey!! Macarena \o/
En toen keen 1 - 8
Paulvogel ©
en nog een race spel op de amiga (weet de naam ff niet meer waren 3 delen van)
maar op de pc pas met wolfenstein en doom
LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR
Verwijderd
In het spel zelf zag je een pixel (moest en vliegtuigje voorstellen)en daarmee moest je stenen enzo kapot schieten, er zat zelfs een multieplayer optie bij want ik speelte altijd samen met m'n zus
Iemand die dat spel ook gespeeld heeft?
Was best verslavend om die score te verbeteren
De c64 echt een top puter voor die tijd...eerst met bandjes en daarna die grote floppen....en een spellen dat ervoor waren....in één woord legandarisch.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Ik denk dat je asteroids bedoeld...Op vrijdag 12 juli 2002 20:01 schreef dajando het volgende:
eeeuhmm...de naam weet ik niet meer...maar het was op een spel computer waar cassettebandjes in moesten, ik was een jaar of 7/8 denk ik.
In het spel zelf zag je een pixel (moest en vliegtuigje voorstellen)en daarmee moest je stenen enzo kapot schieten, er zat zelfs een multieplayer optie bij want ik speelte altijd samen met m'n zus
Iemand die dat spel ook gespeeld heeft?
Was best verslavend om die score te verbeteren
Kijk hier!
COSMO'S COSMIC ADVENTURE!!!!!!!!! Dat was het eerste spel dat ik KOCHT op diskette (shareware) en waar ik heeeeel vaak mee zat te spelen!!!!!!!!!
Onthoudt: Cosmo's Cosmic adventure (toen had ik nog geen geluidskaart, en ik wist nog wel dat ik om toch muziek te hebben mijn keybord gewoon aanzette he he he)
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Op de pc was het Grandprix (van Accolade)
Dat was op zo'n pc met een oranje scherm en zo'n grote rooie aan/uit schakelaar
Verwijderd
Keen, Dune 2 en Stunt GP (de 1e versie) en later ook nog Grand Prix, waar de Ferrari de beste auto was, dat was nog eens een mooie tijd!!!
DUNE 2 RULEZZZZZZZZZ en Emperor ook maar wel wat minder!
Verwijderd
Later was het Doom 1 en waar het helemaal mis is gegaan is op school met Duke Nukem multiplayer op het netwerk. Dat heeft me aardig wat studiepuntjes gekost.
am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!
Komt me heeeeeel bekend voor... in mijn geval was het "snakes & ladders" ook op de P2000, wat was dat een goed voorbeeld van een veredelde typmachien zeg! (maar wel 16 kleurenOp donderdag 18 juli 2002 16:08 schreef Jobah het volgende:
zip de rups op philips p2000 (heeft als opslagmedia kleine casette bandjes)
Verwijderd
PC: Simcity
Doors, windows in the house are used for their emptyness; thus, we are helped by what is not.
cowboy (of wat de titel ook was, ik noem(de) het zo, op de......acorn (das pas oud)
jeeeyyyy,
Oh ja! En Quarentaine of zo iets, moest je in een taxi rijden en met wapens je concurrenten kapot schieten!
(Heeft iemand deze nog???)
Canon Digital Ixus V3
daar begon het allemaal mee
Verwijderd
maar kan me ook nog iets herineren over packman.
op een console waar de spellen bovenin gestopt werden,kwenie hoe dat ding heet
Verwijderd
En de verslaving gaat van generatie naar generatie, hoe kan et ook anders: Unreal Tournament * True love
A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.
Verwijderd
Man het leek wel uren te duren voordat het spel was geladen (of duurde het ook echt uren
impossible mission. Geweldig platformspel. Was een mix tussen actie en adventure geloof ik spullen verzamelen en robots ontwijken en dat soort.
Verwijderd
Elke welopgevoedde gamer moet het gespeeld hebben. Meesterlijk is een te zachte uitdrukking voor het kunsstuk dat Sid Meier ons heeft afgeleverd.In the beginning,
the Earth was without form,
and void.
_
But the Sun shone upon the sleeping Earth
and deep inside the brittle crust
massive forces waited to be unleashed.
_
The seas parted
and great continents were formed.
The continents shifted, mountains arose.
Earthquakes spawned massive tidal waves.
Volcanoes erupted
and spewed forth fiery lava
and charged the atmosphere
with strange gases.
_
Into this swirling maelstrom
of Fire and Air and Water
the first stirrings of Life appeared:
tiny organisms, cells, and amoeba,
clinging to tiny sheltered habitats.
_
But the seeds of Life grew,
and strengthened, and spread,
and diversified,
and prospered,
and soon every continent and climate
teemed with Life.
_
And with Life came instinct,
and specialization, natural selection,
Reptiles, Dinosaurs, and Mammals
and finally there evolved a species
known as Man
and there appeared
the first faint glimmers of
Intelligence.
_
The fruits of intelligence were many:
fire, tools, and weapons,
the hunt, farming, and the sharing of food,
the family, the village, and the tribe.
Now it required but one more ingredient:
a great Leader
to unite the quarreling tribes
to harness the power of the land
to build a legacy
that would stand the test of time:
_
a CIVILIZATION!
Maar echt goeie sex had ik met INDIANA JONES AND THE FATE OF ATLANTIS. wat een geweldig spel voor die tijd
Maar de ECHTE verslaving begon met Unreal tournament
Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
hmm kan het sokoban zijn?? of in ieder geval iets wat er op leek...
Later kwamen natuurlijk nog prince of persia, civilisation (was toen wel moeilijk voor me
Blue Max was kickuhh!! Net als Hunchback die ik in een van de eerste posts zag staan. Jeetje, de C64, dat was een kicken tijd manMacadoshis schreef op 04 augustus 2002 @ 20:35:
Blue Max op de C 64.... (maar eigenlijk zijn bijna alle spellen op de C64 gewoon leuk)
Maar de ECHTE verslaving begon met Unreal tournament
P R N D
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Dit topic is gesloten.
![]()