Pr373n7z 70 b3 1337 :P
of had ik mijn BBC computer nou eerder
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Ja inderdaad! En zo'n Power Cardridge om het laden sneller te laten gaan en met extra commando's enzo (dload). Lachen was dat. Had het er toevallig zondag nog over toen ik bij mn oudste broer op z'n verjaardag was.DoctorV64 schreef op 05 augustus 2002 @ 15:25:
Nog meer herinneringen .. pielen met de kop van de casseteding van commodore ... turbocartridge ... diskdrive 1541 geloof ik en dan zo'n floppyperforator om de floppies dubbelzijdig te gebruiken ... Uridium en dat spel met die robots die je moest overnemen .. ook door Andrew Graybrook of zoiets gemaakt ....
P R N D
zal een spel van de Commodore64 zijn........pitstop of dat voetbalspel of choplifter, dat waren mn 1e spellen geloof ik
maar mn 1e echte spel waar ik bewust van heb zitten genieten is Monkey Island 2
PIII 800@804 Mhz
Wat dacht je van: Spyhunter, International Karate Serie, Snoopy, Choplifter, BOULDERDASH, Green Beret.... aaahh dat was ECHT de goei ouwe tijd.. en ook vooral omdat ik op de basis school zat...nose schreef op 05 augustus 2002 @ 15:20:
[...]
Blue Max was kickuhh!! Net als Hunchback die ik in een van de eerste posts zag staan. Jeetje, de C64, dat was een kicken tijd manWaarschijnlijk ook omdat ik toen nog op de basisschool zat en geen verplichtingen had, maargoed.... Anyway, de C64 blijft een cool ding
Maar ja nu ik werk kan ik natuurlijk 's avonds en in het weekend ook veel gamen!
Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)
Oops, beetje oud bericht gequote
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Verwijderd
Dat was worms..... Prachtig vond ik hem met kleine wormpies elkaar in elkaar raggen. Pure funVerwijderd schreef op 13 november 2001 @ 16:29:
@ Topictitel
hmm, ik kwam op dit idee door iemand anders, but what the hell...
topictitel zegt het al, door welk spel raakte je een echt verslaafde gamer?
TELL ME!!
Maar in de SEGA MASTERSYSTEM I zaten 3 spellen ingebouwd...
Nog mensen die weten hoe de spellen heten?
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
Op een 286 was dat toen nog, cool man
Daarna kwamen geloof ik Space Invaders (MWOEHAA
Edit: Die Keen's en Prince of Persia speel ik nu nog steeds op m'n laptop; die gaat niet zo gek snel
Verwijderd
Was dat niet Defender?Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 00:27:
Voor zover ik me kan herinneren een spelletje op de Commodore 64. Ik heb geen idee meer hoe het heette, maar er zat een vliegtuigje in wat door de ruimte vloog en van alles kapot moest schieten.
P R N D
Verwijderd
en ja hoor had meteen virus te pakken via de 5,25" floppen
mijn vader had me nog wel zo lopen waarschuwen

Verwijderd
Maar de game die mij aan het gamen kreeg was Giana Sisters...
Verwijderd
Daar staat me wel vaak iets van bij... maar ik zal nog eens proberen te zoeken naar dat soort oude bende.
Verwijderd
terwijl er nog 600 floppen met games stonden
Verwijderd
Naam ben ik vergeten
P R N D
Maar dan alleen maar met cheats
Toen hadden de orcs nog necrolytes enzo
Verwijderd
Verwijderd
..de pc en ook de n64 etc hebben constant dezelfde spellen....ik download nu ook geen 3d shooters meer...allemaal hetzelfde op een paar na....(mohaa. duke3d)
de originalteit was vroeger veel groter ...
Stunts was nog erger volgens mij
en de blues brothers op pc..
Ja, dat was bij ons neefje, inderdaad
/me gamede al wel wat eerder, bij vriendjes...
En jij gaat er iets langer mee door
(Spartacuz is mijn broer. Ik ben eerder begonnen met gamen, en heb nu alleen nog af en toe UT op mijn scherm staan, hij is wat later begonnen, en heeft nu MOH:AA, SOF2, UT etc op zijn comp
Mja, sommigen zijn gewoon wat eerder volwassen
Op de echte consoles was het ales-kidd in miracle worl die me verslaafd gemaakt heeft en op de pc was het de demo van Turok 2 op de voet gevolgt door de age of empires demo die destijds op de windows cd stond.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Verwijderd
koste toe wat, en men verklaarde je voor gek. Maar toen ik 1 keer erop gespeeld had, wist ik het zeker. Ik ben me rot gaan werken en sparen om zo'n CBM64 te kopen. Toen ik het geld eindelijk na een jaar (dat was inderdaad lang wachten....) had heb ik een CBM128 gekocht. Dezee was toen net 1 maand uitgebracht en kon ook hier alle cbm64 spellen op draaien.
we spreken hier over 1985 *)7 maar liefst. dus zweg maar ik ben nog een echte computerfreak van het eerste uur. PC's thuis? forget it. Commodore was the way to go.....
Verwijderd
Daarvoor was ik verkocht aan Super Mario Kart op de SNES met die ballonetjes kapot schieten. Dat heb ik echt dag in, dag uit gespeeld.
Voor ik de PC kende, speelde ik soms een spelletje N64, of Super Nintendo.
Airborne Ranger, dat heb ik ook nog gespeeld! Zag er niet uit, maar was wel een gaaf spel (voor die tijd....)MadMarky schreef op 09 augustus 2002 @ 19:39:
Airborne rangers en Streetrod op de computer(AT) van een vriendje, zo'n ding met een monochroom scherm enzo
P R N D
(lijkt erg veel op Wolfenstein)
Heeft nog een hele tijd geduurd voordat ik erachter kwam dat die 'rommel' op het scherm landmijnen waren (ik was ook pas 9nose schreef op 09 augustus 2002 @ 21:58:
[...]
Airborne Ranger, dat heb ik ook nog gespeeld! Zag er niet uit, maar was wel een gaaf spel (voor die tijd....)
ohnee het was Loderunner op een hele oude monochrome Macintosh
39
Hahaha, cool!!MadMarky schreef op 09 augustus 2002 @ 22:48:
[...]
Heeft nog een hele tijd geduurd voordat ik erachter kwam dat die 'rommel' op het scherm landmijnen waren (ik was ook pas 9)
P R N D
Verwijderd
Atari games waren ook erg leuk altijd ^^
Verder vond ik Labyrinth van LucasArts op de C64 erg verslavend
Dune 2, deze game heb ik suf gespeeld op de amiga :]
Verder op de Nintendo stuff de Zelda & Mario series ofcourse
de eerste PC game moet Civilization zijn denk ik
PSX Tekken 3 maar das al een beetje te ver in de tijd
naja, er zijn tig goede games maar deze waren wel bij elk soort comp de eerste die ik echt supergaaf vond.
btw, Spear of Destiny = Wolfenstein 3D 2
Verwijderd
Verwijderd
1e verslavende game: Euh...... Mario 3 (NES)??? De laatste was in iedergeval MGS2 (PS2)
Verwijderd
ehm... het was zwart/wit en je moest een poppetje wat in 4 richtingen kon bewegen langs allerlei hindernissen loodsen
geen id hoe het heette iig
toen ben ik als klein joch overgestapt op de snes, vervolgens n64 en toen bracht een vriend me in aanraking met starcraft
meesterlijk en meteen verkocht
consoles nooi meer aangeraak ook
Verwijderd
met dit spel vermaak ik me nog steeds
Verwijderd
4.6 MhzVerwijderd schreef op 13 november 2001 @ 16:34:
Mmmm moeilijk, dan denk ik toch dat Paratrooper was op de Tandy 1000.
ps: kan iemand me vertellen hoe "snel" een Tandy 1000 was/is.
BTW mijn eerste spellen waren spooky op mijn c64, maze of galious op de msx bij een vriendje en testdrive op de pc bij een ander vriendje.
Kittekat.net ....
Verwijderd
Falcon 1
( Op drie floppies geloof ik
"...We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono
He man dont fuck with dat philips ding! Dat is dus wel effe DE MSX 2 jahVerwijderd schreef op 13 november 2001 @ 16:40:
battle tank oid op zon philips ding
had ik ook
Verwijderd
Verwijderd
tetris was ik toen hevig aan verslaafd nu haat ik het spel tja komt geen rocket launcher in voor
[edit] was trouwens op 486 [edit]
Die goeie ouwe tijd, heb 'm als 't goed is nog ergens in 't stof liggen + 3 grote volle diskettebakken...
Op me 1e PC was het Test Drive dacht ik, op een C= PC20...
9,54 MHz met overclockprogje (Standaard 4.77MHz)
20MB Harddisk
720KB DD Floppydrive
Monochrome Graphics...
Verwijderd
Prince of Persia op DOS-PC.
Verder een van de eerdere: PoP2, Lombardy Rally (wie weet waar ik deze kan vinden?), Wolfenstein, Dangerous Dave.
Laten we leuk blijven tegen elkaar
I pitty the fools who took my game-station.....
Verwijderd
Dit topic is gesloten.