Welke professionele geluidskaart heb je?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 547 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 18:25 schreef TaaTje het volgende:

[..]
Ik heb de bon hard nodig omdat ik i.v.m een pc prive project de helft terug kan krijgen :). eigenlijk zou het 't beste zijn als erop staat dat het een geluidkaart is, dan snappen ze 't teminste gelijk. als ik om de een of andere reden niks terug krijg ga ik toch een maand |:(
Ja, bij ons bedrijf krijgen we ook korting op "zakelijke" :) hardware.
Bedenk wel dat deze regelingen meestal niet gelden voor bedrijven in het buitenland (dan kunnen ze de belasting niet terug vorderen o.i.d.).

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 19:03 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Bedenk wel dat deze regelingen meestal niet gelden voor bedrijven in het buitenland (dan kunnen ze de belasting niet terug vorderen o.i.d.).
fnxs voor de tip!
zal 't ff navragen

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 20 maart 2002 19:03 schreef speedphreak het volgende:

[..]

[patsmode]
>:) prutser!!..
ik krijg een gratis digitale camera van me werk :9~ en btw aftrek
[/patsmode]

dat was et :7 hehe
sorry :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 02:15 schreef gitaarwerk het volgende:

[patsmode]
>:) prutser!!..
ik krijg een gratis digitale camera van me werk :9~ en btw aftrek
[/patsmode]
en een gratis dig.cam en daar krijg je nog weer eens belasting van terug !?!? Je krijgt dus geld toe ? :)

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 18:25 schreef TaaTje het volgende:

[..]

da's opzich wel weer prettig. Maar had je van tevoren betaald of mocht je aan de deur betalen. vindt ik beter.
en hoe zat 't met de verzendkosten/bon. Ik heb de bon hard nodig omdat ik i.v.m een pc prive project de helft terug kan krijgen :). eigenlijk zou het 't beste zijn als erop staat dat het een geluidkaart is, dan snappen ze 't teminste gelijk. als ik om de een of andere reden niks terug krijg ga ik toch een maand |:(
Ik heb vooruitbetaald met CreditCard. Cash On Delivery doen ze niet naar het buitenland. Qua papierwerk was het wat minder, alle manuals bij de egosys waren prima in orde, maar er zat bij mijn weten geen pakbon of order bij, en de montagehandleiding van het 19"rack bestond uit 1 half-doormiddengescheurd A6'je :P Gelukkig heb ik in ieder geval 1 rechterhand dus is alles toch nog goedgekomen. (Alle spullen waren overigens in perfecte staat, vandaar mijn tevredenheid.)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 21 maart 2002 09:47 schreef speedphreak het volgende:

[..]

en een gratis dig.cam en daar krijg je nog weer eens belasting van terug !?!? Je krijgt dus geld toe ? :)
neuh apart.. ik krijg een digicam..en als ik wat koop..stuur ik bonnetjes op en dan krijg ik die btw terug gestort ! :9~

ok...weer genoeg gepatst (zo vaak kan ik et neit, dus ik leefde me ff uit.. sorry ;) )

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 10:04 schreef NorthernLightX het volgende:

[..]

Ik heb vooruitbetaald met CreditCard. Cash On Delivery doen ze niet naar het buitenland. Qua papierwerk was het wat minder, alle manuals bij de egosys waren prima in orde, maar er zat bij mijn weten geen pakbon of order bij, en de montagehandleiding van het 19"rack bestond uit 1 half-doormiddengescheurd A6'je :P Gelukkig heb ik in ieder geval 1 rechterhand dus is alles toch nog goedgekomen. (Alle spullen waren overigens in perfecte staat, vandaar mijn tevredenheid.)
Voor mij is het dus zeker niet aan te raden om met deze omstandigheden hier te bestellen. teminste dat haal ik hier uit. Weet je misschien nog een andere plek waar ze die Hoontech DSP2000 kan kopen (op internet). het lieft haal ik 'm gewoon bij een (echte) winkel. weet ik tenminste zeker dat het goed zit. misschien een adresje???? :?

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 13:12 schreef TaaTje het volgende:

[..]

Voor mij is het dus zeker niet aan te raden om met deze omstandigheden hier te bestellen. teminste dat haal ik hier uit. Weet je misschien nog een andere plek waar ze die Hoontech DSP2000 kan kopen (op internet). het lieft haal ik 'm gewoon bij een (echte) winkel. weet ik tenminste zeker dat het goed zit. misschien een adresje???? :?
PS. moet het liefst in de buurt van Zuid-holland liggen....

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
www.musicstorekoeln.de

is de grootste muziekzaak van europa geloof ik.. (in ieder geval grootste postorderafdeling :) )

daar istie uit me hoofd 444 euro.. (incl of excl weet ik niet)

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 13:12 schreef TaaTje het volgende:

[..]

Ik heb destijds mijn Korg bij FeedBack gekocht, die zitten in Rotterdam, Utrecht en Apeldoorn geloof ik. Goede zaak, alleen wel een stuk duurder dan Thomann... (overigens zijn er diverse zaken weer duurder dan Feedback, dus echt superduur zijn ze nou ook weer niet).

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jepz.. feedback helpt de markt om zeep..serious.. neit dat ik et erg vind, want voor ons goedkoper, maar zometeen zal alels weer duurder zijn..

• nikao
Op donderdag 21 maart 2002 13:22 schreef gitaarwerk het volgende:
jepz.. feedback helpt de markt om zeep..serious.. neit dat ik et erg vind, want voor ons goedkoper, maar zometeen zal alels weer duurder zijn..
zo goedkoop is feedback toch niet?. zie alles altijd wel goedkoper in duitsland :)

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 13:58

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Telt een SB Live! ook mee als proffesionele geluidskaart? ;)

• nikao
Op donderdag 21 maart 2002 13:46 schreef Timrek het volgende:
Telt een SB Live! ook mee als proffesionele geluidskaart? ;)
nee :+

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 13:32 schreef nikao het volgende:

[..]

zo goedkoop is feedback toch niet?. zie alles altijd wel goedkoper in duitsland :)
En dat scheelt niet 5 euro...

Verwijderd

ik heb ff op de site van feedback gezocht maar ik heb die Hoontech DSP 2000 niet kunnen vinden :( beetje jammer.
weet iemand een ander adresje met een e-shop om te kijken en een real-life shop om te kopen??????

• shifter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31
Ik heb zelf een RME Digi96/8 PAD in m'n bak hangen. Erg lollig kaartje:

- 24-bit 96kHz,
- Onafhankelijke Record en Playback circuits (dus Full Duplex met onafhankelijke bit en kHz rates)
- Mixed mode: ADAT en SPDIF in/out of out/in
- SDPIF in/out (coax, optical en intern)
- AES/EBU Consumer/Professional (coax en XLR)
- Analoge in/out 24-bit 96kHz

Ik ben erg te spreken over de mogelijkheden van de kaart, alles is on-the-fly in te stellen, routable en ze hebben verschillende modellen voor alle voorkeuren (De originele Digi96 kaarten hadden in de eerste instantie geen Analoge poorten ;))

De kaart is getest en ontwikkeld om op een 37.5MHz PCI bus te werken (overclockers rejoice) :P

RME Audio doet ook aan meer uitgebreide kaarten en oplossingen. De Hammerfall DSP is een leuke breakout box oplossing (voor dat geld). Een aantal Steinberg Nuendo produkten (de Nuendo 96/52 & Audiolink 96) zijn gebaseerd op RME hardware. http://www.rme-audio.de

In Nederland worden de kaarten gedistribueerd door Syntax Benelux (geen website :(). Een paar resellers zitten in de USA, niet echt wat je noemt om de hoek...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hoe duur kosten die dingen? zien er perfect uit.

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 14:33 schreef TaaTje het volgende:
ik heb ff op de site van feedback gezocht maar ik heb die Hoontech DSP 2000 niet kunnen vinden :( beetje jammer.
weet iemand een ander adresje met een e-shop om te kijken en een real-life shop om te kopen??????
Klopt, ze hebben lang niet alles op hun website staan. Als je ze even belt kom je meer te weten, ze zijn niet zo enorm internet-minded daar.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ja..das wel jammer.. maar goed.. bellen is beter ja..
btw.. voor info kan je beter peter-verspuy bellen (die geven tenminste normaal info, zelfs als et over iets gaat wat je daar niet gekocht heb :) )

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

De DMX 6 Fire 24/96 is dat er wel een, zo niet, waar ligt de grens dan?

Mooie kaart verder met BO, veel mogelijkheden!

Iemand een idee? Vertel het maar!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 11:13 schreef gitaarwerk het volgende:
ja..das wel jammer.. maar goed.. bellen is beter ja..
btw.. voor info kan je beter peter-verspuy bellen (die geven tenminste normaal info, zelfs als et over iets gaat wat je daar niet gekocht heb :) )
Alleen is Verspuy toch wel een stukje duurder dan Feedback, en al helemaal duurder dan Thomann... ;(

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ja... maar je kan er voor al je uitgebreide informatie terecht :)

btw.. ik denk dat ik men handen maar eens ga leggen op de tascam us 428

Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/multimedia/multimediapics/tascam-us428.jpg
ik ga er nu ff wat meer info over verzamelen

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

uhmz..' ;(
weinig ingnangen (4 ingangen 2 uit)
ik wil liever 8 ingangen en 2 uit.. dan is het nog een dure controller

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Shifter: Welkom bij de RME club, jong.

Eindelijk us iemand met smaak >:)

Ik heb zelf 2 digi96 PAD's, maar toen waren ze nog een stuk goedkoper dan ze nu zijn (iets van 700 mark/stuk), en de IO's waren iets van 200 Mark.

Oow en Gitaarwerk: Toch nog maar eens naar die controllers gekeken? ;)

Specs? Zie ondertitel...

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 13:13 schreef gitaarwerk het volgende:
uhmz..' ;(
weinig ingnangen (4 ingangen 2 uit)
ik wil liever 8 ingangen en 2 uit.. dan is het nog een dure controller
8in/2uit is een combi die je volgens mij bijna nergens ziet (ik heb dat tenminste nog nooit gezien)... meestal kom je dan toch wel bij een kaart (en breakoutbox) met 8in/8uit terecht... Veel kaarten hebben vaak minder inputs dan outputs...

Tja, de RME Hammerfall met Multiface is een errug mooie kaart (o.a. 8in/8uit), zeker de software ondersteuning ziet er goed uit. Helaas is ie errug prijzig...

Verwijderd

Gitaarwerk, moet maar es posten op welke manier je muziek wil maken en hoe opnemen. Heb net even een paar pagina's gelezen maar je raakt denk ik een beetje de weg kwijt tussen de brij van nuendo, vst, midi en de kaarten. Is overigens een goed bedoelde opmerking... Er zijn veel mensen die kaarten en instrumenten hebben gekocht om er achteraf achter te komen dat het niet was wat ze wilden hebben. Speelde je nog meer instrumenten dan gitaar? Ik bedoel, waar wil je de andere ingangen voor gebruiken.

Ergens in een post hiervoor dacht ik te lezen dat je geen vst hoefde omdat je midi wel uit de amt8 haalde... Kan ik verkeerd begrepen hebben hoor. Iig, vervangt de amt8 de midimogelijkheden van vst niet wanneer je nuendo gebruikt.

Het verschil in nuendo en vst is dat Vst meer gericht is op midi instrumenten als synthesizers "vst-instruments". Nuendo is bedoeld om audio op te nemen.

De amt8 moet je zien als vervanger van de midipoort op je geluidskaart. Gebruik je alleen een gitaar is die midi poort dus absoluut niet nodig.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 29 maart 2002 20:49 schreef dopy het volgende:
Gitaarwerk, moet maar es posten op welke manier je muziek wil maken en hoe opnemen. Heb net even een paar pagina's gelezen maar je raakt denk ik een beetje de weg kwijt tussen de brij van nuendo, vst, midi en de kaarten. Is overigens een goed bedoelde opmerking... Er zijn veel mensen die kaarten en instrumenten hebben gekocht om er achteraf achter te komen dat het niet was wat ze wilden hebben. Speelde je nog meer instrumenten dan gitaar? Ik bedoel, waar wil je de andere ingangen voor gebruiken.

Ergens in een post hiervoor dacht ik te lezen dat je geen vst hoefde omdat je midi wel uit de amt8 haalde... Kan ik verkeerd begrepen hebben hoor. Iig, vervangt de amt8 de midimogelijkheden van vst niet wanneer je nuendo gebruikt.

Het verschil in nuendo en vst is dat Vst meer gericht is op midi instrumenten als synthesizers "vst-instruments". Nuendo is bedoeld om audio op te nemen.

De amt8 moet je zien als vervanger van de midipoort op je geluidskaart. Gebruik je alleen een gitaar is die midi poort dus absoluut niet nodig.
ja..ik haal teveel door de war.. nou ja, ik post het te vaag..sorry.. wat jij schreef weet ik ook wel, maar zeg het zo onduidelijk...

wat ik wil is : opnemen af en toe voor andere, wat ik opneem verder nu is zoal gitaar, en verder weinig in princiepe.... vst gebruik ik meer voor softsynths aan te sturen (die vst plugins dus)
Nuendo gebruik ik puur voor HD recording, en als ik met midi gaat werken gebruik ik cubase vst..

amt8 wil ik omdat ie heel strak is, en dat ik wat meer met midi zometeen wilt doen. Waar ik voornamelijk mijn studio op wilt bouwen is trance eigenlijk. electronische "muziek"
Gitaar is een kwestie van inpluggen en via mengtafel ff doorsturen, misschein zometeen nog een drum pc..
afmixen doe ik op de pc, dus niet via de mengtafel.. Ik weet dat aan knopjes draaien lekker is, maar ik vind op de pc ook perfect gaan :)

dus wat ik wil is gewoon 2 uitgangen voldoende.. 8 midi ins en uits. (keyoard, fx device, line 6 pod etc etc)
en opnemen.. 6 ingangen van direct uit anar recordbak, en nog 2 andere voor de bussen van de tafel, en 2 gewoon die terug komen..thats all :)

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 02:24 schreef gitaarwerk het volgende:
Nuendo gebruik ik puur voor HD recording, en als ik met midi gaat werken gebruik ik cubase vst..
Ik denk persoonlijk dat je voor je eigen gemak het 't beste op één programma kunt houden. Vst heeft meer midi sequencing opties en Nuendo heeft meer opties wat betreft het audiogedeelte. Voor de rest kun je in Vst ook audio opnemen en in Nuendo kun je ook midi opnemen. Zelf heb ik met Vst gewerkt waarbij ik eerst alle midi partijen inspeelde om het vervolgens op te nemen. Tenzij je een echte "pro" bent en bijvoorbeeld in surround wil mixen kun je Nuendo overwegen. In alle andere gevallen zal Vst je meer dan voldoende "audio" mogelijkheden geven.
dus wat ik wil is gewoon 2 uitgangen voldoende.. 8 midi ins en uits. (keyoard, fx device, line 6 pod etc etc)
en opnemen.. 6 ingangen van direct uit anar recordbak, en nog 2 andere voor de bussen van de tafel, en 2 gewoon die terug komen..thats all :)
Tsja, dan kom je uit op de planning, heb je maar een paar dingen nodig kun je met een simpele 4 in/out midipoort ook genoeg. Scheelt iig een hoop geld. En of de amt8 strak is? Ik gebruik hem zelf ook, maar het is geen garantie. Ik hik bijvoorbeeld nogsteeds tegen een stabiel synchronisatie probleem tussen Logic VS, de amt8 en m'n Roland VSR880. Midi timing van een bungiejumping kabouter om het zo maar uit te drukken.

Mocht je op dit moment maar 2 ingangen en uitgangen nodig hebben kun je iig de Audiotrak Maya overwegen. Die claimen een latencency van 1,5 ms. Daar moet je zo goed als realtime vsti's mee kunnen bespelen. Kost nu even een kleine 79 euro bij feedback.

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 21:12
zwager en ik hebben laatst een nummer opgenomen ..
hij speelt op een professionele synth. (Yamaha EX-5 (toch ?) en daarnaast de stage-piano van yamaha , en ik op een professionele basgitaar van Warwick (voor de kenner : de Warwick F.N.A. Jazzman 5 ) ..goed spul dus..
nou moeten we nog leren hoe je goede opnames maakt,
want we kwamen erachter dat het eindproduct nogal "bassig" was..niet door de bas, maar de tonen waren nogal zwaar ...
we gebruiken Cubase VST (die met de Live Platinum is geleverd)

nu is mijn vraag :
mixen jullie ook alles af op Cubase VST of gebruiken jullie daar wat anders voor ??

Andere vraag :
welke professionele studio-boxen gebruiken jullie bij de opnames ?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
.. mijn bijdrage

http://www.soundscape-digital.com/Products/Mixtreme/

Afbeeldingslocatie: http://www.soundscape-digital.com/Products/Mixtreme/Card.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.soundscape-digital.com/Products/iBox8LINE/Back.gif

The Soundscape Mixtreme PCI card has a completely different concept, as not only does it provide 16 channels of 24 bit digital input and output via two industry standard 8 channel TDIF (Tascam Digital Interface) ports, but it also has full 24 bit digital mixing and real-time DSP effects plug-ins.

You can connect two Soundscape iBox 8-LINE 8-Channel TDIF to Analogue interfaces to Mixtreme, for a full 16 channels of 20 bit analogue input and output, or you can connect the TDIF port directly to a digital console or Tascam DA-88.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zaterdag 30 maart 2002 10:44 schreef dopy het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat je voor je eigen gemak het 't beste op één programma kunt houden. Vst heeft meer midi sequencing opties en Nuendo heeft meer opties wat betreft het audiogedeelte. Voor de rest kun je in Vst ook audio opnemen en in Nuendo kun je ook midi opnemen. Zelf heb ik met Vst gewerkt waarbij ik eerst alle midi partijen inspeelde om het vervolgens op te nemen. Tenzij je een echte "pro" bent en bijvoorbeeld in surround wil mixen kun je Nuendo overwegen. In alle andere gevallen zal Vst je meer dan voldoende "audio" mogelijkheden geven.
[..]

Tsja, dan kom je uit op de planning, heb je maar een paar dingen nodig kun je met een simpele 4 in/out midipoort ook genoeg. Scheelt iig een hoop geld. En of de amt8 strak is? Ik gebruik hem zelf ook, maar het is geen garantie. Ik hik bijvoorbeeld nogsteeds tegen een stabiel synchronisatie probleem tussen Logic VS, de amt8 en m'n Roland VSR880. Midi timing van een bungiejumping kabouter om het zo maar uit te drukken.

Mocht je op dit moment maar 2 ingangen en uitgangen nodig hebben kun je iig de Audiotrak Maya overwegen. Die claimen een latencency van 1,5 ms. Daar moet je zo goed als realtime vsti's mee kunnen bespelen. Kost nu even een kleine 79 euro bij feedback.
dan word et hoogstwaarschijnlijk een audiotrak inca 88
maarrehmz. .zijn er niet gewoon wat "beter" kaarten?

Verwijderd

Kaarten zijn er in alle kwaliteiten en prijzen. Maar goed, voor 10 eurocent kun je niet op de eerste rij zitten. :)

Verder moet je het geheel wat op elkaar afstemmen. Je kunt bijvoorbeeld een Behringer mixertje aansluiten op een audiokaart van 1500 euro, maar als je weet dat de opnamen zo goed worden als de zwakste schakel...

Het heeft dan ook geen nut om te sparen voor de allerbeste geluidskaart als je de rest niet binnen een redelijke termijn kan aanpassen. Probeer het geheel gewoon op elkaar afstemmen en bespaar niet op audiokabels.

Verwijderd

Een SB128 voor gamen en in mn mp3box een Hoontech SoundTrack Digital 4DWave NX heeft een Trident 4D wave NX chipset met SPDIF en 4kanaals analoog uit en de mogelijkheid voor brakeoutbox

Verwijderd

8-)
leuke topic, net geregistreerd en ingelogd,...

kan zelf geen pro audio interface/card permitteren (eigelek NOG NIET)
mijn favoriet: Digidesign !
why: via mijn school

wie heeft er eigelek allemaal een AES/EBU interface? ook firewire connectie?

I'll be standby...

• Sammy
  • Laatst online: 12-08 21:37
Idd een interessante topic, gebruik zelf (een eigenlijk toch best wel heel erg professionele) Lexicon Core32 setup, met 10 analoog in/uit (24bit), 1 adat optical in/out (waarvoor ik een Swissonic AD24 heb als convertor) en 2 sp/dif in out.
(zie http://www.lexicon.com/Studio/ )

Voor de mensen die zo graag een winkel in NL wilden vinden die Hoontech verkoopt..... http://www.muziekwessing.nl/archief/Hoontech.html
Muziek Wessing verkoopt/(verkocht?) dat spul dus...

Greetz,
Sander

Verwijderd

me broer heeft nog een Core2 liggen ofzo
is zoiets bekend? ;)

• Sammy
Core2 =/ Core32, maar dat terzijde. Core2 is ook een leuk (iets meer prosumer dan professioneel) syteempje, als je het aan het draaien krijgt. Want dat is het grote probleem met de Lexicon systemen (daarom zijn alle pc-producten van Lexicon ook gediscontinued...)

Gr.
Sander

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

T_eggirus en sammy : welkom op GOT ten allereerst! :)

tja.. lexicon hoorde ik dat de kwaliteit ook niet super was!... maar goed.. ik weet nog steeds niet wat ik moet nemen..heb net nieuw mengpaneel : spirit folio SX, en ben niet van plan binnenkort andere te kopen

• Sammy
Van de Core2 weet ik het inderdaad niet, maar de Core32 heeft superconvertors, dat weet ik inmiddels al wel. Heb er al een project mee opgenomen/gemixed dat door 3FM radiowaardig is bevonden, dus... plus: de core32 levert ook 2 hardware PCM90's (reverbs) als plugin, die je cpu niet belasten doordat de berekeningen op de kaart plaatsvinden. Allemaal wel erg :9~ dacht ik zo!

Bedankt voor het warme welkom :-) !

Sander

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Ik zat er eerst ook over na te denken een Lexicon Core2 te kopen toen ik een aanbieding zag. Ik hoorde alleen van verschillende kanten dat de Core2 het geluid een beetje inkleurt, m.a.w. geen eerlijke sound geeft. Dat is voor mij de reden geweest om hem toen niet te kopen.

• Sammy
Kleuring is onvermijdelijk, zelfs de dB-technologies, Apogee, Mytek en ander super-high-end convertors kleuren het geluid. Vraag blijft dan natuurlijk of die kleuring aanvaardbaar of zelfs misschien wenselijk is. Dat kun je uiteraard alleen beoordelen door er zelf naar te luisteren. Kijk eens of je ergens in een winkel mag 'spelen' met verschillende convertors(/geluidskaarten), dat is de enige juiste wijze...

gr.
Sander

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Hej peeps, nog een vraagje over een soundcard
van de isis wil ik af, erecorden doe ik toch alleen en heb niet bepaald een mulitrack recorder nodig..

is dit een goeie keus dan?
Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/multimedia/multimediapics/egosys-waveterminal2496.jpg
Egosys Waveterminal 2496
Zoek je een eenvoudige geluidskaart (pc/Mac) met een zeer hoge geluidskwaliteit dan is de Waveterminal 2496 echt iets voor jou. Spec's: 2x analoog in/uit (via jack-connectoren +4/-10dB en gebalanceerd) met 24-bit 96kHz converters (110dB!), digitaal in/uit en full-duplex 4x in/uit tegelijkertijd.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 13:33 schreef gitaarwerk het volgende:
van de isis wil ik af, erecorden doe ik toch alleen en heb niet bepaald een mulitrack recorder nodig..

[..]
hahaha wat een rommel ! :P ik heb nog een echte proffesionele combinatie liggen!

• nikao
Op donderdag 11 april 2002 13:33 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]
als niet wilt multitracken wat wil je dan?.. wil je op de compu afmixen of over je spirit?.. (dan heb je dus wel de uitgangen nodig).. anders kun je mijns inziens met een hoontech dsp24 bijvoorbeeld wel volstaan?.. (kun je altijd nog uitbreiden door de dsp2000 erbij te kopen)

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 14:04 schreef mast3r het volgende:

[..]

hahaha wat een rommel ! :P ik heb nog een echte proffesionele combinatie liggen!
Wat ontzettend stoer van je! |:(

Als je nou eens met argumenten kwam had Gitaarwerk er misschien nog iets aan...

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 14:46 schreef NorthernLightX het volgende:

[..]

Wat ontzettend stoer van je! |:(

Als je nou eens met argumenten kwam had Gitaarwerk er misschien nog iets aan...
ok een pci 128 + een sounblaster 16 (isa) echt top man :o !!!!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wat ik voornamelijk dus wilt is dat ie behoorlijk wat kan trekken.. dit dingetje is ongeveer 350 euro dacht ik.
Hij moet een strakke timing heben met softsynths..
meerdere sporen heb ik niet nodig..ik recod maar met 2 tegelijk (L+R) en ik gooi de eindmix terug op de mixtafel. Afmixen doe ik op de comp. compressen/de-essen en andere dynamics pak ik op de spirit met externe fx.

voor midi heb ik men keuze al gemaakt. Hij meot alleen het kunnen trekken met meerdere softsynths tegelijk (zoals reason met fm7 samen in cubase via vst)

• nikao
Op donderdag 11 april 2002 19:56 schreef gitaarwerk het volgende:
wat ik voornamelijk dus wilt is dat ie behoorlijk wat kan trekken.. dit dingetje is ongeveer 350 euro dacht ik.
Hij moet een strakke timing heben met softsynths..
meerdere sporen heb ik niet nodig..ik recod maar met 2 tegelijk (L+R) en ik gooi de eindmix terug op de mixtafel. Afmixen doe ik op de comp. compressen/de-essen en andere dynamics pak ik op de spirit met externe fx.

voor midi heb ik men keuze al gemaakt. Hij meot alleen het kunnen trekken met meerdere softsynths tegelijk (zoals reason met fm7 samen in cubase via vst)
dan wil je dus alleen de dynamics over je eindmix trekken?..
zoals ik je nu zo hoor blijf ik bij de hoontech dsp24 :) 144 euro bij thomann
Afbeeldingslocatie: http://www.staudio.nl/pics/dsp24.jpg

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

istie ook net zo goed? scheel tnamelijk een hoop,.. heet iemand hier wat reviews gehoord??? :P
post het ff met aub een linkje erna toe :P
(ik zoek me al helemaal kapot)

• nikao
ik heb zelf dus de dsp2000 wat gewoon deze kaartjes zijn + een break out box..

http://www.staudio.nl

Verwijderd

Ik zag dat Terratec hier ook werd genoemd als niet professioneel merk. Iemand die dit wil beargumenteren?

Ik heb zelf een EWS 88MT en vindt dit toch een vrij high-end kaart. Uiteraard is er beter te verkrijgen, maar ik wou het zeker niet semi-professioneel noemen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

sorry ..ik heb een foutje gemaakt met mijn keus.. ik wil geen 96KHz maar 192KHz samplerate!..
ehmz.. is er een gewone 2 in 2 uit te krijgen met deze mogelijkheden (geen protools hardware, das niet te betalen :9 )

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

btw, ik heb ff een cd'tje van pro tools (dvd) geleend die je gratis kan aanvragen. Er word een uitgebreide demonstratie gegeven wat je kan doen ermee.. het is rete vet. 10x zoveel als met nuendo en cubase (logisch dnek ik dan)
ik ben totaal van men nuendo geloof af :P

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

D'r is 1 192k kaart die ik ken: de Lynx Two. Kost wat, maar dan heb je ook wat...

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

wat heb je dan aan 192khz?

Verwijderd

Heb zelf M-audio Delta 66 en de Delta 410 zeer tevreden over geen latency

Verwijderd

whahaha, die gratis protools DVD ('awesome mike', 'look how cool dude') is nog erger dan bingo! :) (no flame intended)

hmm, hier heb ik een matig kutaudiokaartje, in mijn studio een Echo Darla 24 (2 in /8 out)

en...op school een mooie pro control setup met een digidesign 882 en een 1622... en 24 tracks procontrol, maar dat zal wel niet tellen? 8-)

Verwijderd

<offtopic>
mjah, wel leuk al dat digitaal...maar geef mij puur voor het geluid maar een mooie 1" 24 track analoge taperecorder...
</offtopic>

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Nou volgens mij heb je aan 192k helemaal nix, maarja zo dachten we ook over 96k...

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

ja 96 is voor dvd... 192 sacd dan ofzo? of zijn "ze" nog neit zover?

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Zolang de meeste mensen het verschil tussen een goede opname en een 128 MP3-tje nog niet kunnen horen hebben we geen 192k nodig. Wat dat betreft vraag ik me ook af of 24/96 DVD geluid wel een toegevoegde waarde heeft als het geluid lossy gecompressed bij de film zit.

Maarja zoals altijd creert het aanbod de vraag.

In de studiowereld heeft 24b overigens wel zin, vanwege de extra headroom die je nodig hebt.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

mja ik luister ook gewoon mp3 gewoon omdat ik het makkelijk vind. overigens wel 192kbs mp3s :+

Vriend van mij is wel helemaal gek van dit speelgoed hij heeft een creamware pulsar 2 geloof ik. Ik doe het zelf met een terratec 6fire 24/96 omdat ik al die andere zooi niet nodig heb =]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Gitaarwerk: Als je dan per se 192KHz wilt, koop dan geen kaart daarvoor. Je budget is niet toereikend genoeg en het verschil is er, door een goedkope kaart, ook niet. Je kunt dan beter op 48KHz (of als je een 96-kaart hebt, op 96) en dan up-samplen. Richt je ook maar niet teveel op DVDaudio, want je zult teleurgesteld raken. Ga eerst maar veel ervaring opbouwen met stereo, dat is al moeilijk genoeg. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hehe.. :) ok hillie :)
ik was al van dat dvd audio verhaal af hoor (ik wil altijd zoveel :P )

maar ok. Ik ga wel voor die hoontech (wel die uitbreid-bare)

tnx iig

• Hillie

Hillie

Ik denk persoonlijk dat die Egosys kaart die je aandroeg ook een erg goede is. Een tijdje terug werd de Egosys WaMi dinges getest, en die kwam er buitengewoon goed uit, ook qua geluidskwaliteit. Je betaalt wel wat meer, maar ja, kwaliteit heeft een prijs.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 12 april 2002 12:47 schreef Hillie het volgende:
Ik denk persoonlijk dat die Egosys kaart die je aandroeg ook een erg goede is. Een tijdje terug werd de Egosys WaMi dinges getest, en die kwam er buitengewoon goed uit, ook qua geluidskwaliteit. Je betaalt wel wat meer, maar ja, kwaliteit heeft een prijs.
idd.. maar die werd ook weer vergeleken met een hoontech dsp 24 ofzow

zou der veel verschil in zitten? ik ben wel erg beniuewd namelijk. Ik denk dan toch dat het 1 van deze 2 kaarten word. nu gaat het er nog om hoeveel ms latency ze hebben in softsynths, daar gaat het me nog wel veel om!

• Hillie

Hillie

Die latency boeit niet zoveel meer. Onder de 40ms is het al ok, maar de meesten halen makkelijk 5ms of minder, geen probleem dus.

Ik denk persoonlijk dat de Egosys net even iets meer in het pro-gebeuren zit, en de Hoontech zich meer richt op de prosumer, zogezegd.

Wat ook belangrijk is: driver support. Ik heb zelf een kaart van Frontier Design, en daar worden gewoon continu drivers voor doorontwikkeld. Ik had eerst, net als jij, die kolere-ISIS, maar dat hield na 98 snel op. Gauw geloosd dat ding. :)

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Mooie van die Egosys WaMirack is dat er ook 4x4 Midi op zit. Ik heb zelf een Egosys 4x4 Miditerminal (4140), en de timing is zeer strak, zal dus hoogstwaarschijnlijk ook gelden voor de WaMirack.
En voor zover ik ook overal hoor is het een zeer goeie kaart!

• Hillie

Hillie

Die Waveterminal waar Gitaarwerk mee kwam heeft, meen ik, een extra klein kaartje voor 2x2 MIDI. Maar hij had geloof ik ook al het plan voor zo'n Steinberg of Emagic MIDI-interface.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 12 april 2002 17:00 schreef Hillie het volgende:
Die Waveterminal waar Gitaarwerk mee kwam heeft, meen ik, een extra klein kaartje voor 2x2 MIDI. Maar hij had geloof ik ook al het plan voor zo'n Steinberg of Emagic MIDI-interface.
jup... ik wil zo min mogelijk toeter en bellen en gewoon een goeie bak :)

btw, ik denk dat die driverondersteuning van hoontech wel goed zit, ik heb een reviewtje gelezen en daar staat in dat het verschil nauwelijks hoorbaar was. de hoontch was iets scheller en de egosys had een wat platter beeld. (beter dus)
maar et kost wel et dubbele van het geld.. de hoorbare verschillen tussen die kaarten was minder dan van 48KHz naar 96KHz verschil.

Dat zet me wel ff aan het denken. of 150 euro meer, en dan NET iets betere kwaliteit hebben.. of toch maar die hoontech :)

• Hillie

Hillie

Op vrijdag 12 april 2002 20:23 schreef gitaarwerk het volgende:
jup... ik wil zo min mogelijk toeter en bellen en gewoon een goeie bak :)

btw, ik denk dat die driverondersteuning van hoontech wel goed zit, ik heb een reviewtje gelezen en daar staat in dat het verschil nauwelijks hoorbaar was. de hoontch was iets scheller en de egosys had een wat platter beeld. (beter dus)
maar et kost wel et dubbele van het geld.. de hoorbare verschillen tussen die kaarten was minder dan van 48KHz naar 96KHz verschil.

Dat zet me wel ff aan het denken. of 150 euro meer, en dan NET iets betere kwaliteit hebben.. of toch maar die hoontech :)
Zou fijn zijn als je, alvorens aanschaf, zou kunnen luisteren en spelen met de kaarten in een zaak. Ik vond trouwens die 300-zoveel voor die WaveTerminal best ok, als de kwaliteit goed is. Tja, kwaliteit kost nu eenmaal geld, langdurige driversupport is ook wat waard (ik weet overigens van geen van tweeen hoe die zijn), en misschien heb ik m'n budgeteisen wat ruimer staan. :)

Trouwens, als je nou een hele slimme jongen bent (en dat ben je, want je houdt je bezig met het opnemen van muziek 8-)), dan werk je niet op 96, maar op 88.2. Dat is namelijk veel makkelijker terugconverten naar 44.1, wat de fs van CD-audio is. Je fs is nog steeds mooi hoog, je zult net ietsje minder (zal het merkbaar zijn?) HD-activiteit zien en het is tja, gewoon makkelijker. :)

Uiteraard is het hier ook weer afhankelijk van je kaart, of die ook 88.2 ondersteunt, naast 96.

Iets anders: Persoonlijk zou ik 100% zeker kiezen voor een kaart met word-clock in, omdat die dingen op kaarten vaak minder zijn. Op een ander forum zei een regular dat het zijn best besteede $1500 waren in z'n studio. Alle apparaten eraan hangen, en je hebt een superstabiele klok. Voordeel daarvan is dat geluidskwaliteit beter is. Die ene kerel had het dus puur over de verbetering in geluidskwaliteit.

In een interview in een recent issue van Sound On Sound met een coole mastering engineer zei die vent dat 'ie tijdens een sessie de volgende dag ineens een minder gefocust geluid had, het klonk gewoon minder. Z'n word-clock generator stond nog uit, aangezet en dag/nacht verschil.

Probleem is wel dat dit weer typisch zo'n uitgave is die je uitstelt en uitstelt, omdat het een ondersteunend iets is, ipv een mic(pre), mixer, effectenbak, synth, etcetera. Dat krijgt bij velen toch de voorkeur. Maakt niet uit, maar persoonlijk zou ik wel zeer snel een goede klok halen.

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 21:31 schreef Hillie het volgende:

[..]

Zou fijn zijn als je, alvorens aanschaf, zou kunnen luisteren en spelen met de kaarten in een zaak. Ik vond trouwens die 300-zoveel voor die WaveTerminal best ok, als de kwaliteit goed is. Tja, kwaliteit kost nu eenmaal geld, langdurige driversupport is ook wat waard (ik weet overigens van geen van tweeen hoe die zijn), en misschien heb ik m'n budgeteisen wat ruimer staan. :)

Trouwens, als je nou een hele slimme jongen bent (en dat ben je, want je houdt je bezig met het opnemen van muziek 8-)), dan werk je niet op 96, maar op 88.2. Dat is namelijk veel makkelijker terugconverten naar 44.1, wat de fs van CD-audio is. Je fs is nog steeds mooi hoog, je zult net ietsje minder (zal het merkbaar zijn?) HD-activiteit zien en het is tja, gewoon makkelijker. :)

Uiteraard is het hier ook weer afhankelijk van je kaart, of die ook 88.2 ondersteunt, naast 96.

Iets anders: Persoonlijk zou ik 100% zeker kiezen voor een kaart met word-clock in, omdat die dingen op kaarten vaak minder zijn. Op een ander forum zei een regular dat het zijn best besteede $1500 waren in z'n studio. Alle apparaten eraan hangen, en je hebt een superstabiele klok. Voordeel daarvan is dat geluidskwaliteit beter is. Die ene kerel had het dus puur over de verbetering in geluidskwaliteit.

In een interview in een recent issue van Sound On Sound met een coole mastering engineer zei die vent dat 'ie tijdens een sessie de volgende dag ineens een minder gefocust geluid had, het klonk gewoon minder. Z'n word-clock generator stond nog uit, aangezet en dag/nacht verschil.

Probleem is wel dat dit weer typisch zo'n uitgave is die je uitstelt en uitstelt, omdat het een ondersteunend iets is, ipv een mic(pre), mixer, effectenbak, synth, etcetera. Dat krijgt bij velen toch de voorkeur. Maakt niet uit, maar persoonlijk zou ik wel zeer snel een goede klok halen.
Om de WaMi-rack er nog maar eens bij te halen: WordClock in en uit, en SMTPE in en uit. Daarnaast zeer strakke MIDI, en de keuze is gemaakt. Door mij wel i.i.g. 8-)

• Hillie

Hillie

Op vrijdag 12 april 2002 22:10 schreef NorthernLightX het volgende:
Om de WaMi-rack er nog maar eens bij te halen: WordClock in en uit, en SMTPE in en uit. Daarnaast zeer strakke MIDI, en de keuze is gemaakt. Door mij wel i.i.g. 8-)
Jep, dat is een goede keuze ja, zeker ook gezien de reviews die het ding krijgt.

Verwijderd

Ik heb zelf een Terratec 24/96 en vind hem heel goed,maar als je een echt een hele goede kaart wilt zul je moeten aankloppen bij RME of Motu.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 12 april 2002 22:22 schreef rjw het volgende:
Ik heb zelf een Terratec 24/96 en vind hem heel goed,maar als je een echt een hele goede kaart wilt zul je moeten aankloppen bij RME of Motu.
egosys is ook een topmerk hoor :)

ja.. tis ff lastig, maar had die hoontech dan geen wordclock? ik weet aper wat je er mee kunt doen.

Ik ben echt net pas bezig met pc-recording.

maar hillie, je verhaal klinkt intressant, en ik ga dat eens even allemaal uitzoeken

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ehmz,, kan niet zoveel vinden over die egosys kaart :{

• Xiphalon
  • Laatst online: 20:49
Egosys heeft een nieuwe naam, ESI

Was het feedback magazine aan het lezen, denk meldt het maar even ;)

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Had je de website al gevonden? Ik denk het wel, anders hier voor de zekerheid nog ff de link: http://www.egosys.net
Ze zijn idd overgenomen door ESI.

En nog een goeie review op de Sound-on-Sound website:
http://www.sospubs.co.uk/sos/sep00/articles/ego.htm
Je moet trouwens ook maar eens ff goed rondkijken op deze site (http://www.sospubs.co.uk), staat echt heel veel op. Het blad zelf is trouwens ook errug goed! Maar wel duur, kost geloof ik bijna €9,maar is wel verkrijgbaar in Nederland.

• nikao
Op zondag 14 april 2002 12:11 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Had je de website al gevonden? Ik denk het wel, anders hier voor de zekerheid nog ff de link: http://www.egosys.net
Ze zijn idd overgenomen door ESI.

En nog een goeie review op de Sound-on-Sound website:
http://www.sospubs.co.uk/sos/sep00/articles/ego.htm
Je moet trouwens ook maar eens ff goed rondkijken op deze site (http://www.sospubs.co.uk), staat echt heel veel op. Het blad zelf is trouwens ook errug goed! Maar wel duur, kost geloof ik bijna €9,maar is wel verkrijgbaar in Nederland.
SOS is inderdaad retegaaf blad..maar inderdaad ook heel duur :(

koop hem af en toe omdat ik het niet kan laten :)

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Ik heb er vaak genoeg in staan bladeren in de winkel, maar nog nooit gekocht. Stond ik van de week op het punt hem toch maar eens wel te kopen kon ik hem nergens meer krijgen....
Ik heb trouwens een abo op Interface, vind ik ook een erg goed blad.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 20:10
SB live 5.1 jippie

dot.blaat

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

de website wist ik wel, dat ze overgenomen zijn niet.
Ik zat te kijken en zag dat de waveterminal 2496 dus dezeflde interfaceheeft als die van de wami-rack. Nog erger, die zit bij de wamairack. Over de wamirac is veel meer te vinden. Deze zou dus van dezelfde kwaliteit moeten zijn. Dat belooft veel. Ik heb nog even met hillie zitten chatten vannacht, en nu weet ik eindelijk wat een word-clock is |:( hehe : Tnx Hillie

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 14 april 2002 12:48 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Ik heb er vaak genoeg in staan bladeren in de winkel, maar nog nooit gekocht. Stond ik van de week op het punt hem toch maar eens wel te kopen kon ik hem nergens meer krijgen....
Ik heb trouwens een abo op Interface, vind ik ook een erg goed blad.
interface is best saai de laatste tijd, vroeger stonden er artikelen in over hoe compressen enzo. Tis eigenlijk een beetje een n00b blad met hun : Hulp met de perfecte homestudio. Deze is echt op consument gericht. Sound on Sound is meer voor de pro-users. Maar ik moet toegeven dat er heel veel leuks in heeft gestaan (vooral nummer 29 - 2000 )

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Ik ben idd met je eens dat ze best eens wat meer mogen doen voor de pro-user, maar ik vind de reviews zeker niet slecht, hun review van een paar maanden terug over de Korg Triton Le heeft ook bijgedragen aan m'n keuze om deze te kopen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 14 april 2002 13:02 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Ik ben idd met je eens dat ze best eens wat meer mogen doen voor de pro-user, maar ik vind de reviews zeker niet slecht, hun review van een paar maanden terug over de Korg Triton Le heeft ook bijgedragen aan m'n keuze om deze te kopen.
humz..das zeker waar. Maar wat ik vind is dat alles "te positief is" ik zie weinig slechte reviews..en dat vind ik soms ook belangrijk.. nu geloof ik niet dat die triton slecht is, want ik raad em iedereen ook aan(terwijl ik em geneens gehoord heb)

• Hillie

Hillie

Op zondag 14 april 2002 12:14 schreef nikao het volgende:
SOS is inderdaad retegaaf blad..maar inderdaad ook heel duur :(
10 Euro voor een paar uur plezier! Goedkoper dan de hoeren, en je bent nog es beter geinformeerd ook! :D
koop hem af en toe omdat ik het niet kan laten :)
Ik koop hem iedere maand omdat ik het niet kan laten! :D

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hehe, jah...waar istie allemaal te krijgen eigenlijk? 10 euro vind ik nog wle meevallen voor een pro blad!

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Betere boekhandel, zelfs Bruna heeft hem nog wel eens

• Hillie

Hillie

Ik haal 'em meestal bij de Ako op Amsterdam CS. Op Den Haag CS en Utrecht CS is 'ie iig ook te krijgen. En sommige Bruna's hebben SOS ook, evenals sommige sigarenboeren. :)

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 12:51 schreef gitaarwerk het volgende:
de website wist ik wel, dat ze overgenomen zijn niet.
Ik zat te kijken en zag dat de waveterminal 2496 dus dezeflde interfaceheeft als die van de wami-rack. Nog erger, die zit bij de wamairack. Over de wamirac is veel meer te vinden. Deze zou dus van dezelfde kwaliteit moeten zijn. Dat belooft veel. Ik heb nog even met hillie zitten chatten vannacht, en nu weet ik eindelijk wat een word-clock is |:( hehe : Tnx Hillie
De WaMi is essentieel de Waveterminal en de Miditerminal samen in een 19" module. Ik vind het vooral een plus dat alle in- en outputs buiten de PC behuizing ziten, i.v.m. electromagnetische storing.

Nu nog een friggin' mengpaneel zien uit te kiezen...(en te betalen, ook niet onbelangrijk...)

Verwijderd

Ik heb zelf een Echo Layla20 (ja, de oude versie, toen ie nog van Event was), en ben er nog steeds zeker over te spreken.

Nu las ik in deze thread over WordClock, heb er al vaker positieve verhalen over gehoord, ik heb ook WordClock op m'n Layla, maar kan iemand misschien vertellen wat het precies is, hoe ik het moet aansluiten/gebruiken?
Ik heb in mijn homestudio verder geen devices met wordclock erop, kan het dan nog steeds nuttig zijn?

Verwijderd

SOS is zeker een goed blad maar ik vind de Duitse Keyboard en Keys nog iets beter.
Ik ben ook lid van Interface maar die boeit me totaal niet,slechte tests en altijd van apparatuur wat al weer een tijdje op de markt is.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

is wordclock niet om (digitale)signalen te synchroniseren?

My Discogs

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 15 april 2002 17:08 schreef Eraser127 het volgende:
is wordclock niet om (digitale)signalen te synchroniseren?
jah.. en supperstrak.
Hillie heeft me dus vanalles uitgelegd, maar door weer teveel te lezen zit ik nou wel te twijfelen of ik het verhaal wel helemaal begrepen heb. :9

• Raymond
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op vrijdag 12 april 2002 01:44 schreef decrypt het volgende:
hmm, hier heb ik een matig kutaudiokaartje, in mijn studio een Echo Darla 24 (2 in /8 out)
Laat ik nou op middellange termijn op zoek zijn naar zo'n kaartje.

Niet om muziek mee te maken (indirect toch eigenlijk wel), maar als hulp bij het ontwikkelen van crossovers voor luidsprekers. (met een kaart met 8 uitgangen, kan ik dus een 4weg stereo filter simuleren op de pc).

Wat zijn behalve de ECHO nog meer kaarten die beschikken over 6 (stereo 3weg) of 8 analoge(!!) uitgangen?

Wat ze nog meer kunnen is niet belangrijk.
Als de geluidskwaliteit maar goed is (en "goed" is in dit geval SBlive kwaliteit of beter) en dus 6 of 8 analoge uitgangen. (dit om niet onnodig duur uit te zijn, het lijkt me dat een kale kaart een stuk minder hoeft te kosten dan 1tje met allemaal extraas)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

bah..was ik daarnet bezig in reason :(
heel die kut latency van die geluidskaarten...
bah..ik kan wel janken!!.. zat ik lekker johan giele & svenson : twisted na te bouwen (en remixen :P )
kan ik niet fatsoenlijk midi opnemen omdat dat kut ding enorme vertraging heb, dus kan ik envernooit in de juiste maat spelen :(

ik meot echt die nieuwe geluidskaart hebbeh :)

• Raymond
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op maandag 15 april 2002 21:17 schreef Lampje het volgende:

[..]
Wat zijn behalve de ECHO nog meer kaarten die beschikken over 6 (stereo 3weg) of 8 analoge(!!) uitgangen?
*kuch*

kickje :P

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 23:24 schreef Six4Eight het volgende:
Ik zag dat Terratec hier ook werd genoemd als niet professioneel merk. Iemand die dit wil beargumenteren?

Ik heb zelf een EWS 88MT en vindt dit toch een vrij high-end kaart. Uiteraard is er beter te verkrijgen, maar ik wou het zeker niet semi-professioneel noemen.
Iemand ?

Verwijderd

Hier nog maar es een tevreden WamiRack 24 gebruiker. Yam.
Ook driver support blijft goed. Is net weer een nieuwe driver uitgekomen met complete directwire technology!
Pagina: 1 2 3 Laatste