Op vrijdag 12 april 2002 20:23 schreef gitaarwerk het volgende:
jup... ik wil zo min mogelijk toeter en bellen en gewoon een goeie bak
btw, ik denk dat die driverondersteuning van hoontech wel goed zit, ik heb een reviewtje gelezen en daar staat in dat het verschil nauwelijks hoorbaar was. de hoontch was iets scheller en de egosys had een wat platter beeld. (beter dus)
maar et kost wel et dubbele van het geld.. de hoorbare verschillen tussen die kaarten was minder dan van 48KHz naar 96KHz verschil.
Dat zet me wel ff aan het denken. of 150 euro meer, en dan NET iets betere kwaliteit hebben.. of toch maar die hoontech

Zou fijn zijn als je, alvorens aanschaf, zou kunnen luisteren en spelen met de kaarten in een zaak. Ik vond trouwens die 300-zoveel voor die WaveTerminal best ok, als de kwaliteit goed is. Tja, kwaliteit kost nu eenmaal geld, langdurige driversupport is ook wat waard (ik weet overigens van geen van tweeen hoe die zijn), en misschien heb ik m'n budgeteisen wat ruimer staan.
Trouwens, als je nou een hele slimme jongen bent (en dat ben je, want je houdt je bezig met het opnemen van muziek

), dan werk je niet op 96, maar op 88.2. Dat is namelijk veel makkelijker terugconverten naar 44.1, wat de f
s van CD-audio is. Je f
s is nog steeds mooi hoog, je zult net ietsje minder (zal het merkbaar zijn?) HD-activiteit zien en het is tja, gewoon makkelijker.
Uiteraard is het hier ook weer afhankelijk van je kaart, of die ook 88.2 ondersteunt, naast 96.
Iets anders: Persoonlijk zou ik 100% zeker kiezen voor een kaart met word-clock in, omdat die dingen op kaarten vaak minder zijn. Op een ander forum zei een regular dat het zijn best besteede $1500 waren in z'n studio. Alle apparaten eraan hangen, en je hebt een superstabiele klok. Voordeel daarvan is dat geluidskwaliteit beter is. Die ene kerel had het dus puur over de verbetering in geluidskwaliteit.
In een interview in een recent issue van Sound On Sound met een coole mastering engineer zei die vent dat 'ie tijdens een sessie de volgende dag ineens een minder gefocust geluid had, het klonk gewoon minder. Z'n word-clock generator stond nog uit, aangezet en dag/nacht verschil.
Probleem is wel dat dit weer typisch zo'n uitgave is die je uitstelt en uitstelt, omdat het een ondersteunend iets is, ipv een mic(pre), mixer, effectenbak, synth, etcetera. Dat krijgt bij velen toch de voorkeur. Maakt niet uit, maar persoonlijk zou ik wel zeer snel een goede klok halen.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.