Welke professionele geluidskaart heb je?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 547 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er lopen hier volgens mij redelijk wat mensen rond met een professionele geluidskaart. Ik heb het dan niet over (value)kaarten als de Guillemot Maxi Isis, SBlive platinum of een Hoontech iPhone, maar over kaarten als de EchoAudio kaarten, Digidesign Digi001, Hoontech DSP24, Emagic Audiowerk etc. En dan nog het liefst een met breakoutbox ;)

Post dus hier welke kaart je hebt, en of hij bevalt, waarom je hem hebt gekocht, en natuurlijk waarvoor je hem precies gebruikt (dus ook voor wat voor muziekstijl).

Ik heb zelf een Echoaudio Gina20 (20bit/48kHz, 2in/8out, s/pdif, met breakoutbox dus).
Hij bevalt verder prima, goed signaal, alleen zitten de aansluitingen op de breakoutbox erg dicht op elkaar.
Waarom deze?: Ik kon hem voor erg weinig geld 2e hands overnemen van een vriend. Dat liet ik me dus geen 2x zeggen.
Waarvoor?: HD-recording. De muziek die ik maak is een mix van stijlen: jazz, electronic, ambient, pop/ballad.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

m-audio delta 1010
8 i/o analoog + spdif i/o + wordclock + 24bit/96khz + midi

bevalt erg goed. vooral de convertors

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoontech DSP 24 + rack.
zolang je geen mobiele telefoon of 22" scherm binnen een straal van 20cm van de box zet gaat alles verder goed.
Doet hetzelfde als de kaart hierboven.

Moet zeggen dat een echo audio of een MOTU 828 ook erg goed zijn werk doet.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 15:48

w00Dy

Make soap, not war

Sek'd ARC 88
8 analog I/O + SPDIF I/O >:)

Verwijderd

ik heb geen professionele kaart(niet nodig) maar goede vriend van mij heeft een pulsar 2

www.creamware.de

Verwijderd

Blijkbaar erg weinig mensen hier met prof. kaart.
Zoals je al weet krijg ik mijn kaart over 1 a 2 weken.
Egosystem WAMI 24 rack. Ik kan niet wachten :P

Verwijderd

Wat kost zo'n geintje nou?

Toch teveel voor de freelancende webdesigner die nog op de middelbare school zit denk ik...

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 10:22 schreef 3DBlaster het volgende:
Wat kost zo'n geintje nou?

Toch teveel voor de freelancende webdesigner die nog op de middelbare school zit denk ik...
tja.. varieert van 750 tot 3000,- denk ik ongeveer.
Midiman Delta 44 / Delta 66 fl. 800,- / fl. 1.050,-
Egosys Waveterminal 2496 fl. 700,-
Kaarten met breakoutbox zijn meestal al wat duurder:
Mijn egosys bijv kost bij feedback fl. 2000,-
Voor een digi 001 van degidesign betaal je al snel fl. 3000,-

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Porf kaarten zijn idd niet goedkoop. Maar dat was alleen niet helemaal de bedoeling van deze topic.

• DJSmiley
  • Laatst online: 15-08 11:31
Ik had een Digi 001 ooit..
best wel stoer ding, kaart met een vette 19" breakout box.

kon ik kopen, maar gekocht, en doorgeschoven..

gekocht voor 900,
verkocht voor 1700 >:)

tja, je moet toch iets overhouden.. lol

Zelf gebruikt??? nee... alleen een vriend heeft m ff getest, maar daar ging ie om de zeik met z'n via chipset/amd cpu.

Waarvoor ik m gebruik? -> geld overhouden..

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 12:56

JT

VETAK y0

AC'97 :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• jadjong
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 13:27 schreef JT het volgende:
AC'97 :P
Hoontech Iphone zul je bedoelen. 8-)

• JT
  • Laatst online: 15-08 12:56

JT

VETAK y0

Op dinsdag 13 november 2001 13:29 schreef jadjong het volgende:

[..]

Hoontech Iphone zul je bedoelen. 8-)
Die moet ik nog halen, als ik eerst me systeem te werken krijg :'( ( [topic=318597/1/100] )Tot die tijd zit ik met een AC'97

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Beetje offtopic guys.....

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op dinsdag 13 november 2001 13:41 schreef JT het volgende:

[..]

Die moet ik nog halen, als ik eerst me systeem te werken krijg :'( ( [topic=318597/1/100] )Tot die tijd zit ik met een AC'97
mm, je specs zeggen iets anders :P

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Op dinsdag 13 november 2001 13:17 schreef DJSmiley het volgende:
Ik had een Digi 001 ooit..
best wel stoer ding, kaart met een vette 19" breakout box.

kon ik kopen, maar gekocht, en doorgeschoven..

gekocht voor 900,
verkocht voor 1700 >:)

tja, je moet toch iets overhouden.. lol

Zelf gebruikt??? nee... alleen een vriend heeft m ff getest, maar daar ging ie om de zeik met z'n via chipset/amd cpu.

Waarvoor ik m gebruik? -> geld overhouden..
Haha, dat was ik dus, stond idd ook op de website dat de kaart problemen had met via chipsets. Maar geluid via de hoofdtelefoonaansluiting naar mn versterker was al beter dan het geluid van mn live 5.1 via een verstekerker met Kef Coda 10 speakers.
Kon een half uur muziek eruit laten komen of erin laten gaan en daarna klapte hij eruit, moest je ff opnieuw booten.

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

Verwijderd

Even on-topic blijven mensen...

Verwijderd

awe 32 :)

Verwijderd

Gebruik een EWS 88 MT van Terratec.

• Vinnie
  • Niet online
Creative Labs Sound Blaster AWE64 Value PnP ISA + 8MB :9~

C:\>_

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Frontier Design WaveCenter/PCI. 10 digitaal in, 10 digitaal uit. (allebei 8 op ADAT en 2 op S/P-DIF)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
|:( Tjeeez, heeft de helft van jullie moeite met lezen ofzo?? Ik vroeg wie er een professionele kaart heeft, en gaf daarbij ook aan dat ik _geen_ opsomming wil van de AC'97, SB-serie etc...
Is het nou echt zo moeilijk om een topic te begrijpen? Ik geloof dat dat voor sommigen wel het geval is...

Ik probeer hier een serieus onderwerp op niveau aan te snijden, dus als je niet thuis bent in bepaalde onderwerpen, hou dan gewoon je mond of ga ergens anders posten.

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Op woensdag 14 november 2001 09:25 schreef Hillie het volgende:
Frontier Design WaveCenter/PCI. 10 digitaal in, 10 digitaal uit. (allebei 8 op ADAT en 2 op S/P-DIF)
Leuk kaartje, ik heb hun website even opgezocht. Ik had ooit wel eens gehoord van dit merk, maar nog nooit echt wat van gezien/gelezen. Waarom deze kaart? En wat heb je er op aangesloten?

• Hillie

Hillie

Op woensdag 14 november 2001 19:57 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Leuk kaartje, ik heb hun website even opgezocht. Ik had ooit wel eens gehoord van dit merk, maar nog nooit echt wat van gezien/gelezen. Waarom deze kaart? En wat heb je er op aangesloten?
Op het moment ben ik niet echt bij kas om er een studio omheen te zetten. Ik heb deze kaart, omdat ik 'em van dat bedrijf gekregen heb. Een handleiding geschreven voor gebruik van deze kaart in Reaktor.

Maar goed, op zich wilde ik ook al kaarten van dit bedrijf hebben (liever eigenlijk zo'n Dakota). De latencies zijn erg goed. Goede ASIO-drivers. En ook nog eens volledig digitaal. Voordeel daarvan is dat je je eigen converters kunt kiezen en dat de converters ook buiten de computer hangen. Dit geeft vaak ook een wat betere SN-ratio, hoewel er een aantal kaarten zijn die de AD- en DA-converters in de computer hebben hangen en toch heel goede resultaten bieden. Daar betaal je dan ook weer voor. :)

Ik wil, later als ik groot ben ;), een studiootje met een PC als basis. Dan wil ik een Spirit Digital 328 mixer en Mackie HR824 monitors. En uiteraard een hele zwik mics en ander speelgoed. Maar goed, eerst maar es afstuderen en emigreren enzo.

edit: Van die lage latencies: Ook nog even getest met een cheap convertertje in Cubase. Gaat erg soepel. Fijne kaart, no nonsense enzo.

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Klinkt er interessant. Maar over de A/D en D/A converters: bij geluidskaarten heeft plaatsing van de converters buiten de PC de voorkeur, dus in een breakoutbox. Dan kun je dus eventueel gewoon een netwerkkaart er vlak naast zetten (eigenlijk moet je een pc puur voor audio hebben, dus helemaal niks ernaast :)). Een breakoutbox is ook beter af te schermen. Mijn eigen Gina20 heeft ze op de kaart zitten, en als ik m'n netwerkkaart of SBlive er vlak bij zet dan merk ik dat wel in het signaal. En de converters in de breakoutbox scheelt ook weer een dikke kabel: je kunt gewoon een dunne uplink gebruiken, bijvoorbeeld FireWire (MoTu heeft nu zo'n kaart met box via firewire).

Verwijderd

Ik vraag me zo es af..
In hoeverre hebben pc-monitoren nog invloed op een breakoutbox. Zit nl. na te denken waar ik straks m'n Egosys Wami Rack wil gaan plaatsen, en heb eigenlijk alleen nog ruimte over vlak onder m'n monitor. (heb een heel klein kamertje). Zal zeker wel weer hoorbare storing geven?

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
ik vind 2 soundcards veel flexibeler dan 1 hele dure...

ik heb dus ook een sb live audigy en een hercules gametheater xp (voor prof doeleindes... maar ik weet dat het geen profkaarten zijn....)

je kan er aardig wat mee uithalen veel meer dan sommige profkaarten...

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Kwa mogelijkheden ga je meestal toch wel over de mogelijkheden van 2 'gewone' kaarten heen, tenminste, afhankelijk van je doeleinden. Ga je voor HD-recording, dan moet je zeker geen 2 kaarten nemen. Ben je naast muziekbewerker ook nog eens gamer, dan zou je er wel 2 kunnen gebruiken (doe ik zelf ook, SBlive naast m'n Gina20, maar eigenlijk alleen voor games/mp3/midi; alleen Gina20 wordt gebruikt voor audio, en dan doet sblive niet mee).
Ook de kwaliteit is vaak duidelijk beter (aansluitingen, AD/DA-converters etc). En meedere audiosporen tracken kan een gewone kaart ook niet zo goed als een echte multitrack-kaart.

Over de breakoutbox:
ik weet niet in hoeverre die WaMi box is geïsoleerd, maar je monitor zou storing kunnen geven. Gewoon een kwestie van uitproberen. Maar mijn gevoel zegt dat je hem beter toch daar uit de buurt moet houden.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-08 19:58

Dark

who tweaked the light?

kijk eens bij creamware
http://www.creamware.de/
http://www.creamware.de/de/Products/Pulsar/hardwarepics.asp

of bij sek'd
http://www.sekd.com/start.htm

vandaaraf zou je links naar leveranciers kunnen volgen, om zodoende weer verder te geraken door het assortiment te bekijken...

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
heb sinds een week nu de hoontech dsp2000 en moet zeggen dat ie me prima bevalt.. op de wat gebrekkige handleiding na en dat ik de software voor het routen van het geluid niet kon instaleren onder xp en ik dus nu noodgedwongen weer win 98 draai..
maar vind met name die gebalanceerde xlr ingangen erg prettig.. heb nu alleen nog een cd of dat recorder nodig zodat ik ook hardwarematig kan afmixen :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ff w88en met die aanschaffen.. misschien wil je wel een 5.1 productie maken.. ik zou ff kijken nar een dvd brander :)

btw.. word meestal op 48KHz gemasterd... maar weet neit zeker

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Hillie

Hillie

Op maandag 18 maart 2002 16:24 schreef gitaarwerk het volgende:
ff w88en met die aanschaffen.. misschien wil je wel een 5.1 productie maken.. ik zou ff kijken nar een dvd brander :)

btw.. word meestal op 48KHz gemasterd... maar weet neit zeker
Als je fatsoenlijk 5.1 wilt mixen/masteren, dan ben je veel geld kwijt. Liever goede stereo dingen maken, dan beroerde 5.1. En neem maar van mij aan, die spullen die je hebt gitaarwerk, daar red je het niet echt mee hoor. :) (Niet om je aan te vallen, maar aan 5.1 zitten wat meer eisen, vooral ook om het goed te laten klinken).

Trouwens, een 'gewoon' stereo formaat blijft nog wel tijden bestaan.

Verwijderd

Ik heb ook de BaMiRek :)

Gelijk maar een rackje bijgekocht, staat wel zo sjiek. Ik ben nu bezig om een beetje met CuBase te leren werken, dat is wel heel erg anders dan met een tracker...

offtopic:
Weet iemand misschien een Track-to-MIDI converter die ook de note-volumes meeconverteerd (in de vorm van velocity), want ModPlug doet dat niet, ik ben al vrij ver in het converteren van mijn tracks naar mijn Korg Triton maar als alle noten er even hard uitkomen klinkt het kont...

WaMi bevalt overigens prima, totaal geen last van driver/latency problemen o.i.d. maar draai hem nu wel nog op Intel BX...

• Insanergy
  • Laatst online: 29-11-2025
Digidesign Digi001!

Top kaartje! Past ook goed in m'n 19" rekje!

But I thought YOU did the backups...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 18 maart 2002 16:31 schreef Hillie het volgende:

[..]

Als je fatsoenlijk 5.1 wilt mixen/masteren, dan ben je veel geld kwijt. Liever goede stereo dingen maken, dan beroerde 5.1. En neem maar van mij aan, die spullen die je hebt gitaarwerk, daar red je het niet echt mee hoor. :) (Niet om je aan te vallen, maar aan 5.1 zitten wat meer eisen, vooral ook om het goed te laten klinken).

Trouwens, een 'gewoon' stereo formaat blijft nog wel tijden bestaan.
neej ik snap et.. mengtafels en ongeveer al je apapratuur moet je vervangen door 10x duurdere dingen. Het lijkt me gaaf, maar ik denk zelf ook dat et neit te realiseren is.. en wat ik voor spul heb is een lachertje.. een "kom net om de hoek kijken" :)

• Hillie

Hillie

Op maandag 18 maart 2002 16:39 schreef gitaarwerk het volgende:
neej ik snap et.. mengtafels en ongeveer al je apapratuur moet je vervangen door 10x duurdere dingen. Het lijkt me gaaf, maar ik denk zelf ook dat et neit te realiseren is.. en wat ik voor spul heb is een lachertje.. een "kom net om de hoek kijken" :)
10x? Dat is nog goedkoop ingeschat! ;)

Het is echt ongelooflijk duur en nog moeilijk ook. Wel leuk om es mee te etteren natuurlijk. Gewoon een keer Nuendo checken natuurlijk. Dat wordt overigens ook mijn app van keuze! :)

• nikao
Op maandag 18 maart 2002 16:39 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

maar daar leer je het wel mee! :)
ik kom helemaal net kijken.. 2hands dynamix 16/8/2 tafel gekocht met dus die hoontech .. en ff fatsoenlijke speakers gekocht. maar nu dus nog een master apparaat..
waar masteren jullie trouwens naar?..
dat of cd?

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 16:58 schreef nikao het volgende:

[..]

maar daar leer je het wel mee! :)
ik kom helemaal net kijken.. 2hands dynamix 16/8/2 tafel gekocht met dus die hoontech .. en ff fatsoenlijke speakers gekocht. maar nu dus nog een master apparaat..
dat of cd?
Masteren naar WAV en dan branden naar cd :)
Ik ga trouwens ook die hoontech kopen.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

gitaarwerk, wanneer ga je nou een geluidskaart kopen?
:)
je wacht er al wel heel erg lang mee of niet dan?
dr is wel wat keus, maar zo superveel toch ook weer niet??

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25

BCC

Die hoontech iphone is onder Windows 98 wel goed, maar onder XP en 2000 ontzettend brak! Ik heb die van mij gelukkig kunnen ruilen voor een Terratec Xfire :Y)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Galaxis
  • Laatst online: 23:39
Soundblaster 128 PCI :P

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 17:27 schreef BCC het volgende:
Die hoontech iphone is onder Windows 98 wel goed, maar onder XP en 2000 ontzettend brak!
Ow, ik weet trouwens niet of dit een reply is op mijn bericht, maar ik koop een DSP2000 (da's dus een dsp24 met een extern rack).

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25

BCC

Op maandag 18 maart 2002 17:29 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Ow, ik weet trouwens niet of dit een reply is op mijn bericht, maar ik koop een DSP2000 (da's dus een dsp24 met een extern rack).
Ooh, maar dat veranderd de zaak :).. Da's wel een erg mooi kaartje :9~

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 17:36 schreef BCC het volgende:

[..]

Ooh, maar dat veranderd de zaak :).. Da's wel een erg mooi kaartje :9~
Dat dacht ik ook :)
En relatief gezien niet erg duur.

Verwijderd

Terratec 2496 en deze bevalt me prima,2 out(stereo) is voor mij genoeg en de latency is ook goed,4ms bij 44,1 Khz,en deze kaart heeft ook nog midi i/o.
Ik heb liever nog een dsp kaartje erbij van Waves(Powercore) of van Universal Audio.

• nikao
Op maandag 18 maart 2002 17:18 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Masteren naar WAV en dan branden naar cd :)
Ik ga trouwens ook die hoontech kopen.
maar ik wil mixen met me mengpaneel.. of bedoel je dat ik de master out van me paneel weer in de geluidskaart moet proppen?.. gaat dat wel helemaal lekker?
wanneer koop je hem trouwens?..want dat roep je geloof ik al een tijdje:)... hij is zijn geld dubbel en dwars waard.. trust me:)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 18 maart 2002 17:24 schreef djazete het volgende:
gitaarwerk, wanneer ga je nou een geluidskaart kopen?
je wacht er al wel heel erg lang mee of niet dan?
dr is wel wat keus, maar zo superveel toch ook weer niet??
ik heb pas (2-3 maanden gelee) net een "nieuwe" gekocht..
ISIS,.. ik ben zo dom om dat te doen,,..maar goed.. kijk.. beter dan helemaal niets..en je kan er leuk mee pielen.. (mogelijkheden enzo)

verder.. tja.. ik wil doorsparen voor de nuendo hardware, of misschien die hoontech.. of iemand moet weten een ander 8in/out kaart met 96KHz samplerate kan opnemen en die betaalbaar is (nuendo is wel duur :( )

verder tja.. ow jah.. btw.. ik hoef er neti speciaal midi op te hebben..
Op maandag 18 maart 2002 16:58 schreef nikao het volgende:

[..]

maar nu dus nog een master apparaat..
dat of cd?
\masteren gaat officieel via DAT.. mocht je het willen branden, dan is et wat minder profi.. DAT willen de meeste platenmaatschappijen, cd persers hebben aangeleverd. Het voordeel hiervan is, dat de resolutie (samplerate) hoger is zodat ze beter kunnen bewerken (krassen/fouten die jij niet hoort) jij maakt wel masters, maar hun toch de definitieve,..

Daarom kun je het beste voor de DAT gaan.
Op maandag 18 maart 2002 19:08 schreef nikao het volgende:

[..]

maar ik wil mixen met me mengpaneel.. of bedoel je dat ik de master out van me paneel weer in de geluidskaart moet proppen?.. gaat dat wel helemaal lekker? waard.. trust me:)
neej je mixed op de pc af :) wel een gedoe, maar et kan heel goed klinken..trust me :)

• nikao
heb wel wat ervaring met op pc mixen.. maar vind het toch niet prettig.... doe het momenteel met een combi.. aangezien ik 8 outs heb op me hoontech en dat dus net iets te weinig is als je drums hebt enzo en ik vind aan me mengpaneel draaien zowieso prettiger dan met de muis schuifjes enz. bedienen :)..

en wat het masteren betreft...we hebben nu 3 demo's opgenomen waarvan de 2e echt in een studio en die is gewoon naar cd gemasterd.. en ook zo naar de perser gestuurd.. en de laatste is ook in de studio afgemixt en ook weer naar cd gemasterd.. die gast had zelfs een dat (master)recorder staan maar gebruikte hem eigenlijk alleen voor de metertjes :P en gezien de prijs van een dat recorder denk ik dat ik toch maar voor cd ga :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:) dan ben je goed bezig..
ik weet dat ze liever dat hebben.. tis ook iets beter.. maar ja.. tis maar net waar je prioriteiten liggen.. ieder heeft zijn eigen manier... Ik hield er ook neit van om op de pc af te mixen, maar het voordeel ervan is :
je zet je tracks op cd (data) en je kan et overal afmixen waar je wilt (mits je de proggies daar ook hebt :P )

• nikao
Op maandag 18 maart 2002 20:31 schreef gitaarwerk het volgende:
:) dan ben je goed bezig..
ik weet dat ze liever dat hebben.. tis ook iets beter.. maar ja.. tis maar net waar je prioriteiten liggen.. ieder heeft zijn eigen manier... Ik hield er ook neit van om op de pc af te mixen, maar het voordeel ervan is :
je zet je tracks op cd (data) en je kan et overal afmixen waar je wilt (mits je de proggies daar ook hebt :P )
we hebben het steeds over masteren terwijl ik eigenlijk afmixen bedoel natuurlijk..maar dat was wel duidelijk geloof ik (hoop ik) .. maar mix jij ook naar dat af?.. en zo ja..wat voor recorder heb je staan?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik mix af naar cd :) ik heb geen geld voor dat, maar ik zit er nu zwaar over te denken of ik een dvd brander koop (kan je op dvd masteren, meer KHz > 96KHz )
dan ben je beter klaar voor de toekomst met je muziek..
enisgte is dat men Guillemot ISI maar 44,1 KHz effectief kan opnemen, dus schiet ik er nu nog neits mee op :)

• Hillie

Hillie

Masteren naar DAT is niet het slimste. Vroeger werd het wel veel gedaan, maar een goede CDR (dus combinatie van brander en medium moet ook goed zijn enzo) die weinig fouten bevat is het meest gangbare. Je moet bij DAT tape ook opletten dat die niet het eeuwige leven hebben.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

is dat zo???... mmmz..
ik hoorde van een gast dat ze et leiver op dat kregen, maar goed,.. aan dat hebben die gasten meer werk aan (cd perser) dus ze verdienen meer.. : kapitalisten >:)

• Hillie

Hillie

Check. :)

Maar het is puur afhankelijk van waar het naartoe gaat hoor.

Verwijderd

interresante topic!!

ik wil binnenkort ook een prof. geluidskaartje kopen. nl. de Hoontech/STAudio DSP2000 C-Port Computer Recording System (hele mond vol) maar, doe ik hier naar jullie mening goed aan? of is er nog een betere geluidskaart voor rond de fl. 1000,-?? ik ben zeker van mening dat jullie allemaal een stuk meer ervaring hebben op dit gebied.

jullie hebben 't in 't begin van dit topic over een breakout box (ofzo) wat is dit en wat hebbie er aan? Ik hoop dat jullie mij van de benodigde info kunnen voorzien.

alvast fnxs!!!;)

• nikao
die dsp2000 die je wilt kopen heeft ook een break out box..
dat wil zeggen dat hij een box heeft (in dit geval mooi 19") waar de in en ouputs in zitten .. en heel belangerijk .. de converters.. het is belangerijk voor de kwaliteit dat die in een externe box zitten

ikzelf heb deze kaart ook en kan hem je ten zeerste aanraden.. erg fijne kaart met goeie kwaliteit..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hoe is zijn dynamische bereik van die kaart? en wat is zen latency bij softsynths?

• nikao
Features:
- 10 x 10 24-bit/96kHz 100% Full-Duplex recording path support
- 2 x balanced (XLR) inputs with built in pre-amps (-24dB to +50dB) & switchable phantom power (48V)
- 2 x balanced (XLR) outputs
- 8 x 1/4" unbalanced inputs
- 8 x 1/4" unbalanced outputs
- coaxial and optical & AES/EBU I/O connections as standard
- stereo headphone output with volume control (1/4" connector)
- 2 x 16 channel (32 channels) MIDI interface ports provided (2 outputs, 1 input)
- peak LED for channel 1&2
- up to four PCI cards can be sample accurate sync linked (40 channel I/O)
- internal or external sync supported (external can be set via the S/PDIF input)
- 44pin H-BUS interface connector available
- 22kHz~99kHz frequency rates supported
- direct monitoring for input signals (zero latency, by hardware)
- internal mixing, routing and monitoring software provided
- Logic Soundtrack 24 (24bit/96kHz powerful recording software from Emagic)
- drivers for Windows 9x/ME, Windows NT, Windows 2000, ASIO 2.0 (latency can be lowered to 2ms), GSIF (GigaSampler/-Studio)

Controller Chip & Converters:
- ADC&DAC2000 external rack uses AKM AK4524 ADC/DAC (24bit/96kHz, 100dB S/N ratio a-weighted) converters on all stereo inputs and outputs
- DSP24 host card uses the IC Ensemble Envy24 I/O controller chip (ICE1712)
- DSP24 internal I/O for standard windows system sounds (mini-jacks on card) uses SigmaTel STAC97xx 18bit AC-97 Codec (ADC & DAC) 95dB output S/N ratio (a-weighted)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ziet er heel mooi uuit.. nu zie ik ook alweer waarom ik em niet wou : unbalaced in/outs

• nikao
voor meer info is www.hoontech.com erg handig.. er is namelijk een forum waar gebruikers vragen stellen .. en er af en toe iemand van hoontech ook antwoord..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wat kostte dat dingetje??

Verwijderd

Een eerlijke acht-sporige bandrecorder! :)

Afmixen in studio

• nikao
Op maandag 18 maart 2002 23:36 schreef gitaarwerk het volgende:
wat kostte dat dingetje??
422 euro incl. bij thomann

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmz.. netjese prijs..
mis je dat.. de balanced ins/outs? meestal tog wel handig als je lange kabels hebt.. en wat ook jammer is dat de ingangen aan de voorkanten zitten ;(

• nikao
ingangen aan de voorkant is inderdaad beetje jammer.. (behalve de xlr's dan) .. dat de ins outs ongebalanceerd zijn is voor mij geen probleem aangezien de outs op mijn mengpaneel ook niet gebalanceerd zijn.. en ik ook niet meters kabel heb hiero..

Verwijderd

Terratec EWS88MT

Waarvoor: Audio opnemen / afspelen icm mijn 26 kanaals mixer.

Heb de 4 stereo uitgangen direct aangesloten op 4 stereo ingangen van mijn mixer. Deze 4 uitgangen zijn via b.v. Cubase weer als 4 bussen toe te wijzen, dus ik kan direct mijn geluids niveau / eq van 4 software-matige bussen regelen.

• nikao
Op dinsdag 19 maart 2002 00:24 schreef Six4Eight het volgende:
Terratec EWS88MT

Waarvoor: Audio opnemen / afspelen icm mijn 26 kanaals mixer.

Heb de 4 stereo uitgangen direct aangesloten op 4 stereo ingangen van mijn mixer. Deze 4 uitgangen zijn via b.v. Cubase weer als 4 bussen toe te wijzen, dus ik kan direct mijn geluids niveau / eq van 4 software-matige bussen regelen.
hmmz..jij ziet die dingen als 4 uitgangen?.. ook in cubase?./. ik zie het altijd als 8 mono uit :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:) idd
ach..maak et uit :)

terratec lijtk me neit super.. .

ik wil trouwends ook wel eens een goeie vergelijking hebben tussen de hoontech en de audiotrak inca 88

• nikao
wat ik heb gehoord is dat die audiotrak een van de eerste was .. en dat je hoontech kunt zien als een soort van opvolger/volgende generatie..
feit dat er 2 gebalanceerde xlr in gangen met voorversterker en phantom power op zaten.. + 2 gebalanceerde uitgangen (ook xlr) + dat de eerste 2 inputs iedere met een appart gain knopje regelbaar zijn, was voor mij al aardig doorslaggevend

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik d8 dat isis veel eerder was.. en dat audiotrak vrij nieuw was.. hij schijtn wel lekekr te zijn.. ik hoef verder de peospas niet van 2 gain en xlr...

ik heb alleen de 8 in en uit nodig zonder teveel altency

• nikao
dan wordt het de specs vergelijken :).. kheb de inca nooit gehoord.. dus daar kan ik verder nix zinnigs over zeggen.. behalve dat ie net zo duur is zo'n beetje als de hoontech. en ik het gevoel heb dat je net wat meer krijgt bij hoontech.. maar ja.. als je dat niet nodig hebt :) ..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

dan de beste prijs he.. maar ik ga liever voor de "steinberg nuendo hardware"
meer info op nuendo.com
en dan de 96KHz 8 in en 8 uit analoog :)

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op maandag 18 maart 2002 20:54 schreef Hillie het volgende:
Masteren naar DAT is niet het slimste. Vroeger werd het wel veel gedaan, maar een goede CDR (dus combinatie van brander en medium moet ook goed zijn enzo) die weinig fouten bevat is het meest gangbare. Je moet bij DAT tape ook opletten dat die niet het eeuwige leven hebben.
er wordt nog steeds erg veel met dat gedaan hoor ... Mischien niet door de prosumer maar wel in het studio circuit.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Hillie

Hillie

Op dinsdag 19 maart 2002 00:56 schreef Baklap het volgende:
er wordt nog steeds erg veel met dat gedaan hoor ... Mischien niet door de prosumer maar wel in het studio circuit.
Daar heb ik het over. Maar misschien zit ik wat meer op de Amerikaanse markt rond te koekeloeren dan hier. :)

• nikao
Op dinsdag 19 maart 2002 00:49 schreef gitaarwerk het volgende:
dan de beste prijs he.. maar ik ga liever voor de "steinberg nuendo hardware"
meer info op nuendo.com
en dan de 96KHz 8 in en 8 uit analoog :)
dat kan met de hoontech ook hoor :)

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 23:52 schreef nikao het volgende:

[..]

422 euro incl. bij thomann
Waar is die winkel? en hebben ze ook een web-site:?

• nikao
www.thomann.de
voorzover ik weet de goedkoopste in bijna alles..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 19 maart 2002 09:14 schreef nikao het volgende:

[..]

dat kan met de hoontech ook hoor :)
ja.. maar nuendo heeft beter DAC/ADC en alles zit achter,.. geen poepspas met midi :) (daar koop ik wel amt interface van steinberg voor)

• nikao
hehe.. geld teveel? ;)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
SB live! 1024 :o

* tbusquet heeft hem wel gewoon werkend onder XP.. kaartje erin rammen, XP installeren, geen problemen, gewoon gaan met die bende, digi out alles. Maar vraag niet hoe ik het werkend heb gekregen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

* gitaarwerk heeft hetzelfde probleem als tbusquet, bij mij werkt alles ook :)

verder.. nee ik heb centjes te weinig... ik heb trouwends uitgerekent heoveel ik nodig heb als em homestudiootje af wilt hebben : 22.000 euro :(

• nikao
lol..daar ga ik niet eens aan beginnen :P ..
dan ga ik daar ook wel ver overheen vrees ik..
hoe duur is een vleugel? :P

• Hillie

Hillie

Op dinsdag 19 maart 2002 09:56 schreef gitaarwerk het volgende:
(daar koop ik wel amt interface van steinberg voor)
AMT is van Emagic. :)

• Hillie

Hillie

Op dinsdag 19 maart 2002 10:35 schreef gitaarwerk het volgende:
* Hillie heeft hetzelfde probleem als tbusquet, bij mij werkt alles ook :)

verder.. nee ik heb centjes te weinig... ik heb trouwends uitgerekent heoveel ik nodig heb als em homestudiootje af wilt hebben : 22.000 euro :(
a) Een studio, zeker een homestudio, is nooit af. :)
b) Zit bij de 22.000 euro ook het bedrag dat je kwijt bent aan het verbeteren van de kamer waar je in zit? Dat kost namelijk veel geld en is juist 1 van de belangrijkere dingen.

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 00:26 schreef nikao het volgende:

[..]

hmmz..jij ziet die dingen als 4 uitgangen?.. ook in cubase?./. ik zie het altijd als 8 mono uit :)
Maakt geen wezelijk verschil toch? ;)
Feitelijk zijn het idd 8 mono uit, maar ik spreek vaak over 4 stereo omdat je ze ook per 2 kanalen aanspreekt binnen Cubase (1 & 2, 3 & 4, etc.).

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 19 maart 2002 10:51 schreef Hillie het volgende:

[..]

AMT is van Emagic. :)
JAA!! .. dat weet ikw el.. maar ik schreef wat anders!! :) gebeurt weleens
Op dinsdag 19 maart 2002 10:53 schreef Hillie het volgende:

[..]

a) Een studio, zeker een homestudio, is nooit af. :)
b) Zit bij de 22.000 euro ook het bedrag dat je kwijt bent aan het verbeteren van de kamer waar je in zit? Dat kost namelijk veel geld en is juist 1 van de belangrijkere dingen.
nopez.. zit er niet bij, maar het is een ruimschootse berekening met al een aantal afvallers van apparaten, dus er blijft zat over :)

maar oe kom ik aan 22.000 euro :P

Verwijderd

ik ben naar de www.thomann.de site geweest, best een goede site/winkel maar ik denk dat ik niet een kaart van fl.1000,- bestellen via het internet bij een Duitse firma.
Is er niet gewoon een winkel in zuid- of noordholland die de hoontech dsp2000 verkoopt en zo ja, hoe duur is dan daar????

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 14:58 schreef TaaTje het volgende:
ik ben naar de www.thomann.de site geweest, best een goede site/winkel maar ik denk dat ik niet een kaart van fl.1000,- bestellen via het internet bij een Duitse firma.
Is er niet gewoon een winkel in zuid- of noordholland die de hoontech dsp2000 verkoopt en zo ja, hoe duur is dan daar????
Ik heb dat dus wel gedaan, 4 dagen later had ik mijn hele bestelling in huis. No problemo.

• nikao
heb de kaart daar wel besteld..zonder problemen..
prijzen die ik gezien heb in winkels is namelijk de advies prijs van boven de 1200 gulden

• nikao
Op dinsdag 19 maart 2002 14:13 schreef Six4Eight het volgende:

[..]

Maakt geen wezelijk verschil toch? ;)
Feitelijk zijn het idd 8 mono uit, maar ik spreek vaak over 4 stereo omdat je ze ook per 2 kanalen aanspreekt binnen Cubase (1 & 2, 3 & 4, etc.).
uhm.. nee dat niet, in cubase selecteer je toch per kanaal input 1 links input 1 rechts enz. enz. :)..
en als ik het naar me mengpaneel stuur is het ook per kanaal :)

• DaDaJoker
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Valt me op dat de iets duurdere, echt goede merken nauwelijks vertegenwoordigd zijn: MOTU, DigiDesign, RME, Aardvark, Creamware.

Kan iemand dat verklaren?

Specs? Zie ondertitel...

• nikao
ja..das niet zo moeilijk..
we praten hier wel over thuis opnemen.. 'home studiootjes' (over het algemeen) niet professioneel.. en dan kun je mijns inziens beter een goeie geluidskaart van bv 1000 piek kopen en voor die 2000 die je dan bespaart t.o.v bijvoorbeeld een motu effecten, compressor, goeie microfoons etc kopen..
denk dat je dan een betere kwaliteit behaald dan met een enorm goeie kaart en voor de rest budget zooi

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd.. hebben we nog een discussie gister/vanaochtend over gehad :)

• DaDaJoker
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Op dinsdag 19 maart 2002 17:55 schreef nikao het volgende:
ja..das niet zo moeilijk..
we praten hier wel over thuis opnemen.. 'home studiootjes' (over het algemeen) niet professioneel.. en dan kun je mijns inziens beter een goeie geluidskaart van bv 1000 piek kopen en voor die 2000 die je dan bespaart t.o.v bijvoorbeeld een motu effecten, compressor, goeie microfoons etc kopen..
denk dat je dan een betere kwaliteit behaald dan met een enorm goeie kaart en voor de rest budget zooi
Ooh, ik dacht dat het topic PROFESSIONELE geluidskaarten was...

Specs? Zie ondertitel...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:) hehe jah..
maar goed..dan heb je nog maar een heel klein stukje over :)

btw... ik zie nu tussen de bomen het bos niet meer,..
zijn er ook kaarten net als audiowerk (2 in 8 uit ofzow) maar dan met 2 uitgangen en meerdere ingangen??

btw..ook een leuke test, om eens software met hardware te gaan vergelijken :) bijvoorbveeld tussen lexicon en steinberg master plugins ofzow :)

Verwijderd

hier een hoontech dsp24 mk 11 + 19" rack.
fijn kaartje, niet duur, precies goed voor een bescheiden homestudiotje met groeipotentie! alleen mogen ze wel eens goede win 2000 drivers uitbrengen en geen beta's meer. die doen het wel maar toch her en der nog kleine probleempjes. maar toch, voor het geld perfect!

• nikao
Op woensdag 20 maart 2002 11:19 schreef gitaarwerk het volgende:
:) hehe jah..
maar goed..dan heb je nog maar een heel klein stukje over :)

btw... ik zie nu tussen de bomen het bos niet meer,..
zijn er ook kaarten net als audiowerk (2 in 8 uit ofzow) maar dan met 2 uitgangen en meerdere ingangen??

btw..ook een leuke test, om eens software met hardware te gaan vergelijken :) bijvoorbveeld tussen lexicon en steinberg master plugins ofzow :)
niet dat ik weet.. heb ik ook naar gezocht.. maar je hebt die uitgangen wel nodig trouwens hoor.. wil je al het monitoring enzo beetje onder controle houden.. laat staan als je over je mengpaneel wilt afmixen :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik dacht al dat iemand dat ging zeggen..
neej, ik ga op de computer afmixen... en ik heb slechts 2 kanalen nodig..gewoon stereo..
ja.. of ik moet gewoon een suffe 8in8out kopen.. 8-)

btw.. ik zou tog nog wel eens willen weten oe bijvoorbeeld een wami rack presteerd tegenover een audiotrak kaart..

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 15:13 schreef NorthernLightX het volgende:

[..]

Ik heb dat dus wel gedaan, 4 dagen later had ik mijn hele bestelling in huis. No problemo.
da's opzich wel weer prettig. Maar had je van tevoren betaald of mocht je aan de deur betalen. vindt ik beter.
en hoe zat 't met de verzendkosten/bon. Ik heb de bon hard nodig omdat ik i.v.m een pc prive project de helft terug kan krijgen :). eigenlijk zou het 't beste zijn als erop staat dat het een geluidkaart is, dan snappen ze 't teminste gelijk. als ik om de een of andere reden niks terug krijg ga ik toch een maand |:(

• nikao
heb gewoon met credit card betaald.. maar je kan ook onder rembours bestellen geloof ik.. en er zit gewoon een order bon bij
Pagina: 1 2 3 Laatste