[RPG] Lord Daemon's Campaign

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Orsuros

Het bericht is wederom gecodeerd, en al snel is iedereen druk bezig de code te ontcijferen. Ik wacht eerst nonchelant af, maar na een tijdje wordt ik ook zenuwachtig. Ik neem de eerste zin van het bericht over en probeer te kijken of het codewoord toepasbaar is op het bericht. Een idee komt in me op: als ik de letters een indexnummer geef als volgt:
[code] A B C D E ...
1 2 3 4 5 [/code]
Dan kan hij een voor een de letters met een x aantal stappen verschoven hebben, waarbij x gegeven wordt door afwisselend de indexnummers van de letters van het codewoord. Ik herinner me dat vroeg die ratten van Nath's ondergrondse vereniging een dergelijke code gebruikte...

Ik ga aan de slag, en er komt inderdaad een leesbaar bericht naar voren. Er zitten nog enkele fouten in, maar of dit aan mijn haast of aan de haast bij het coderen ligt is me niet duidelijk.

"Ahum.. Ik denk dat dit leesbaar genoeg is. Ik heb er bijgeschreven hoe de code werkt. Kijk maar of de rest op die manier te ontcijferen is."

Xanatus' overhandig ik vervolgens een papier waarop in mijn slordige handschrift de vertaling staat.[quote]
De kans dat mij iets zal overkomen is niet gering - niet alleen is hpt onderzoek daz ik doe zeer gevaarlijk
[/quote]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 15:45
[ooc]
Westpark, ik wilde idd alleen maar opbouwende kritiek geven, je bent nu goed bezig.
[/ooc]

Xanatus
Hij kijkt Orsuros weer een keer lang aan. Een man met verborgen talenten...
"Zeer goed Orsuros, zeer goed.. Dit bericht lijkt me duidelijk hoewel het volgens mij slechts een fragment is van een bericht. Staat er nog meer?"

Hij bekijkt de gecodeerde tekst nog maals.. ja er hoort nog iets achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Ik bekijk nogmaals het papier. Dan zie ik dat ik in mijn slordigheid een gedeelte overgeslagen heb. Nu de code echter bekend is is dit geen probleem, ik ga er even voor zitten en overhandig het tweede gedeelte van de zin aan Xanatus.

"Mijn fout, maar na de eerste zin heb ik sowieso niks, dat zullen we dadelijk moeten doen"[quote]
[...] ik heb ook nog eens het vermoeden dat ddn geheime groepering achter mij aan zzz.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
"Ah, bedankt Orsuros. Een geheime organisatie dus. Hij wist het al. Waarom heeft hij niemand gewaarschuwd, of bij iemand om hulp gevraagd. Misschien vertrouwde hij bepaalde lieden binnen dit gebouw niet helemaal. En wie weet wat voor, eventueel gegronde, redenen hij daar toe had.

Gratros is op ruwe wijze verstoord bij zijn onderzoek en hij zag het aankomen. Er moeten nog meer aanwijzigingen te vinden zijn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Manox

Na een tijdje geef ik het op, ik krijg de code niet ontcijferd. Ik hoop dat Orsuros meer geluk heeft.

[OOC]
Ik ben om een uur of 2 vannacht begonnen en om 4 uur vond ik dat het tijd was om te gaan pitten. Ik heb op internet gezocht over het gebruik van codewoorden maar alle methodes die ik vond en die ik zelf bedacht had werkten niet :).
Dus als iemand zou willen uitleggen via icq of zo hoe hij gekraakt moet worden, dan weet ik dat ook weer :).
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
De boodschap die Orsuros na veel tijd ontcijferd heeft is het volgende:

De kans dat mij iets zal overkomen is niet gering - niet alleen is het onderzoek dat ik doe zeer gevaarlijk, ik heb ook nog eens het vermoeden dat een geheime groepering achter mij aan zit. Een aantal maanden geleden zond een kennis uit mijn geboortestreek mij een verloren gewaand boek over wild magic - en nu is hij plotseling op mysterieuze wijze overleden, dagen nadat hij mij een brief had gestuurd dat ik zeer voorzichtig moest zijn. Zouden er nog echte wild mages bestaan die mijn onderzoek willen stop zetten? Of zouden er fanatieke tegenstanders van wild magic bestaan die alles wat er mee te maken heeft willen vernietigen?

In mijn onderzoek heb ik mij op drie dingen gebaseerd. Ten eerste een oud boek dat een kennis mij had gezonden, waar een grote hoop informatie in staat. Sommige passages zijn helaas door ouderdom nog nauwelijks leesbaar en bepaalde termen zijn mij onbekend - waarschijnlijk zijn dit termen die nu juist met Wild Magic werden geassocieerd en die nu niet meer in gebruik zijn. Mijn tweede bron zijn de experimenten die ik zelf heb uitgevoerd, hoewel ik daarbij moet zeggen dat het voor iemand die niet een Wild Mage is zeer moeilijk is om de chaotische krachten te gebruiken. Ten derde de observaties die ik heb gedaan aan een mij bekende Wild Mage. Hijzelf weet niet dat hij dat is, en om hem te beschermen zal ik hier ook niet zijn naam noemen.

Vervolgens volgen er lange en technische verhalen. Aan het einde staat een samenvatting van de belangrijkste punten.

Wild magic werkt met schools en skills, net zoals gewone magic. Het verschil ligt hem in de manier van casten - bij gewone magic wordt magie in een bepaalde vorm gedwongen. Bij Wild Magic echter wordt er een kanaal geschapen waardoor de magie zich zal voortbewegen om zo het gewenste effect te bereiken. Echter, de magie kan uit dit kanaal breken en zo hele andere effecten bewerkstelligen dan bedoeld. Wild Magic is in principe minder betrouwbaar en minder fijn dan gewone magie, maar kan wel veel sterkere effecten bereiken. Met name een 'wild surge', die ontstaat als de magie losbreekt, kan erg sterk zijn. Als ergens veel sterke wild magic gebruikt wordt zal deze nog lang op die plaats blijven 'rondzwerven'. Een wild mage die die plaats betreedt zal merken dat de kanalen die hij vormt worden be-invloedt door de aanwezige wild magic, zodat er gemakkelijker een wild surge ontstaat. Alleen door veel oefening kan een magier beter worden in het controleren van de wild magic. Het is mogelijk een apparaat te creeren waarmee wild magic, en dus ook wild mages, gedetecteerd kunnen worden. Men sluit een klein beetje wild magic op in een detector gecreerd van normale magie - dit sample wild magic zal heftiger worden als er wild magic in de buurt is, en zo kan de hoeveelheid wild magic van de sensor worden afgelezen.

[OOC] Sorcerer@: Je moet natuurlijk 'invocation' gebruiken als codewoord, zoals in het vorige bericht stond. Neem de getalwaarden van de letters hiervan: 9,14,22,15,3,1,20,9,15,14. Deze trek je af van de getalwaarden van de letters van de gecodeerde tekst, en je neemt de letter die daar bij hoort. Dus stel dat het eerste woord 'bla' was, dan was het geworden: b - i = 2 - 9 = -7 => -7 + 26 = 19 = s; l - n = 12 - 14 = -2 => 26 - 2 = 24 = x; etcetera. [/OOC]

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Gefascineerd lees ik tijdens het vertalen het hele verhaal. Voor mij is het echter grotendeel onbegrijpelijk, dus na vertaling geef ik het door aan Xanatus, die het meest geleerd lijkt.

"Dit is de tekst voor zover ik kan vertalen. Het lijkt me het beste om deze ook zo snel mogelijk aan Dura te geven, maar een ding wil ik nog even bekijken in deze kamer. Er wordt gesproken over een soort 'wild magic'-detector. De beschrijving staat aan het einde van de tekst. Kun jij afleiden hoe een dergelijk apparaat er uit zou zien, wat voor vorm het zou hebben? Dan kunnen we nog snel onderzoeken of iets dergelijk hier te vinden is, dat zou ons onderzoek wel helpen. Mochten we zo'n apparaat niet vinden dan zouden jij en Dura toch even moeten speculeren hoe het gemaakt zou moeten zijn, misschien dat Dura dan iets dergelijks in elkaar kan knutselen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:09
Jimmy:

Ik sluip naar het kamp van de tegenstander, ik kan al snel zien met hoeveel ze zijn en van welk ras. Ze zitten rond het vuur en ik vind het raar dat ik nog geen schildwacht gezien heb.

<OOC>

Ik weet niet hoe ik dit af moet handelen, ik neem aan dat ik effe moet rollen? :D

</OOC>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

[OOC]
Ik zou even aan de GM vragen of je uberhaubt wat ziet ipv, ik zie van welk ras ze zijn en met hoeveel. Eventueel zul je moeten rollen of je wordt gezien ja.
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
"Ja Dura moet hier zo snel mogelijk van weten. Die magic detector is misschien wat hoog gegrepen. Het is een waarschijnlijk erg vernuftig apparaat. Maar wie weet."
Hij kijkt iedereen in het vertrek aan.

"Goed, tenzij mensen hier nog niet klaar zijn, wil ik voorstellen om terug te keren naar Dura en de aartsmagiër."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

[ooc]
Jimmy, ik zou die post editten tot iets wat WEL kan, dit is het enige wat westpark gezegd heeft:
Griffioen-quest Groep
Het zit jullie nie echt mee met de dobbelstenen. Maar ga maar op je richtingsgevoel af. De rookpluimen liggen redelijk in het verlengde van de sporen. Je zal nu niet zo maar het kampvuur vinden maar je komt er als jeje richtingsgevoel volgt in ieder geval erg dichtbij....nu maar hopen dat je er niet voorbij loopt.

Hehe opgeblazen Orc je moet me nu niet op ideeen gaan brengen hoor
Of we het vinden staat nog net vast, en er is NIEMAND die gezegd heeft dat het hier een kamp van de tegenstanders betrefd, dus post niet zo voorbarig voortaant :{ [/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[OOC] Sorry jongens had wat probleempjes thuis. Mijn ouders trokken het niet zo goed dat ik teveel achter de computer zat en het was dus om 0:00 nog ruzie hier. vandaar dat ik nu post. :(.

Ik ga nu eerst ff een check doen of Jimmy opgemerkt wordt bij het kamp. Er is wel geen wachter maar de mensen in het kamp zijn wel zeer allert jullie komen er later wel achter waarom....

Jimmy is Jong klein dus ee kleine kans dat hij opgemerkt word maar aan de andere kant is hij ook nogal impulsief zover ik begrepen heb. 1-8 word Jimmy opgemerkt 9-20 wordt Jimmy nie gezien en keert terug naar de anderen om te vertellen wat hij gezien heeft. Ik rol een 10[/OOC]

De Griffioen-Quest Groep

Jimmy zit verborgen in het struikgewas en ziet 3 hutjes,waarvoor centraal 4personen in donkere kleding aan het kampvuur zitten. Van 2 personen kan Jimmy aan hun postuur zien dat het vrij sterk uitziende mannen zijn.1 van de 2 zit met een groot mes de huid van een klein dier los te snijden. Jimmy ziet ook een klein stukje van een lijn waaraan nog meer huiden lijken te hangen maar echt goed ziet hij het niet.

Jimmy heeft genoeg gezien en besluit maar eens terug te gaan naar de anderen. Net op het moment dat hij weggaat hoort hij 1 van de personen zeggen:

"Die grote is helemaal doorgedraaid. Als we die nou eens te pakken konden krijgen ,dan...dan zijn we helemaal binnen! Moet jeje eens voorstellen wat een geld dat beest zal opleveren hehehe"

"Ja, en bovendien worden we waarschijnlijk ook als helden binnen gehaald! Dat beest heeft heel wat op zijn geweten. En als ik het goed gehoord heb staat er zelfs een prijs op zijn hoofd." Zegt een andere persoon. De stem klinkt als die van een vrouw.

De groep begint hard te lachen. Verschrikte vogels vliegen op,een perfecte kans voor Jimmy om snel naar de anderen te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Manox

"Laten we maar naar Dura toegaan en eens vragen of hij er meer van weet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Westpark, you can handle it. Ik wil nu echt naar bed, sorry. :) Als Westpark morgen nog niet gepost heeft kom ik natuurlijk langs. [/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
[OOC] Kon niet meer bericht wijzigen :( [/OOC]

Jimmy:
Ik loop terug naar de anderen en vertel wat ik gezien heb. Ik glunder omdat het mij gelukt die mannen te bespieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

[OOC]
Edited
[/OOC]

Haldir

"Bedankt Jimmy voor die verkenning.

Ik denk na over wat ik hoor van Jimmy. Aan het taalgebruik is op te maken dat het niet de meest de vriendelijke personen zijn, maar het zijn ook niet meteen vijanden. Ze willen dus de griffioenen doden voor geld, niet mijn favoriete motief, maar ik heb de griffioen nog niet aan den lijve meegemaakt, en dus weet ik niet of ze geprovoceerd werd tot moorden. Griffioenen staan niet bekend als moordzuchtige beesten, maar wat is dan de oorzaak van de woede van de grote?

Misschien is komt dat door de moord op de jong griffioen. Ik denk dat ik gewoon eens langs ga bij deze mensen en met ze praten, maar we vertellen niet wie we echt zijn en wat we komen doen. We moeten een dekmantel hebben.

Wat vinden jullie ervan als we nou eens met die stropers gaan praten en we doen ons anders voor. Zo kunnen we achter meer dingen komen. Maar wat is dan onze dekmantel?

[OOC]
Weet ik bepaalde plekken in dit bos die door mensen uit de stad worden bezocht, of een andere trekpleister? Een beroemde waterval ofzo.
[OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Nu, beide groepen moeten zelf maar even wat initiatief nemen. Als Orsuros en co naar de aartsmagier gaan vinden ze hem en Dura daar en kunnen ze vertellen wat ze willen. Als ze dat niet doen - welnu, dan moeten ze iets anders verzinnen. De andere groep moet ook even bedenken wat ze gaan doen. Ga er maar vanuit dat Jimmy precies hetgene wat hij gehrood heeft vertelt. [/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
Als de groep met de nieuwe ontdekkingen terug loopt naar Dura, bedenkt Xanatus wat ze nu eigenlijk hebben ontdekt hebben. Allereerst uiteraard een heleboel over wildmagic en hoe het op te sporen is. Daarmee is ook zeker geworden waar de heer Gratros zich nu mee bezig hield. Met deze kennis is nu makkelijker te deducteren wie de belanghebbenden zijn.
Als hij Dura ziet loopt hij er heen en spreekt:
"Dura, we hebben wat belangrijke informatie gevonden. Aller eerst weten we nu waar de heer Gratros zich mee bezig hield, namenlijk een zeer uitgebreide studie over wild magic. We hebben een deel van zijn werk ontdekt en zijn daarmee meer te weten gekomen over wildmagic. Je moet het maar eens doorlezen, ik wete zeker dat je het interessant zult vinden"

Hij kijkt Dura aan vanonder zijn kap. ook al is zijn gezicht niet te zien.. er straalt iets.. geamuseerds van hem af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffioen-Quest Groep

Er is inderdaad een bekende waterval,niet echt populair bij de meeste personen. Het is een prachtig fenomeen. De waterval loopt namelijk omhoog wat opzichzelf al prachtig is. Maar het gebied heeft ook mooie bomen, planten en rotsformaties.

Helaas is deze waterval in een behoorlijk gevaarlijk gebied gelegen.Er leven veel gevaarlijke dieren en het gebied is nogal onherbergzaam. Er schijnt ook een Orc-stam te leven,maar dat is niet zeker.

De meeste personen vinden het dus een te groot risico om dit prachtige fenomeen te bezoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

Na even na te denken ga ik verder:"Wacht eens even, we kunnen zeggen dat we op weg zijn naar de "waterval". Die beroemde waterval is een prachtig fenomeen dat veel avonturiers wel eens willen bezoeken. Er leeft een Orc-stam, dat zal onze wapenuitrusting verklaren. Ik ben jullie gids en ik leidde jullie naar de waterval, toen we langs een kamp liepen. We hadden wel zin in een praatje...
Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Aratene

Das goed, dan zijn wij de reizigers en jij de gids. Probeer wel niets te verraden of opvallend te doen omtrendt onze werkelijke quest. Ik denk dat er het volgende gebeurt is: de mannen kwamen hier om griffioens te doden voor hun huid, en dit heeft de grote griffioen natuurlijk woest gemaakt waardoor hij onschuldige mensen is gaan aanvallen. Maar zoiets kan natuurlijk altijd veel anders draaien... Ik zou zeggen, erop af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

We lopen naar het kamp, ik als gids voorop en de rest een beetje verspreid erachteraan. Onze groep stelt zich voor aan de eerste van de andere groep die we tegenkomen.
"Hallo, ik ben de gids van dit reisgenootschap en wilde vragen of u zin hebt om een vannacht samen te rusten hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
<OOC>
SCHOP! GM required... damn reageers eens wat meer mensen! Dit topic ligt al een halve week dood ofzo!
</OOC>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op maandag 07 januari 2002 15:07 schreef Holy_Paladin het volgende:
<OOC>
SCHOP! GM required... damn reageers eens wat meer mensen! Dit topic ligt al een halve week dood ofzo!
</OOC>
[ooc]
in het roleplay topic gaat het hier over...
ik kan nu eigenlijk ook niet verder, omdat ik wacht op een reactie van Dura.
Laat verdere discussie over het voortbestaan van deze topic plz plaatsvinden in het daarvoorbedoelde roleplay topic, immers dit voorkomt al te veel ooc discussies die het verhaal (nog meer) onoverzichtelijk maken.
tot slot: ik vind het erg jammer dat een erg goede roleplayer als LD weinig tijd heeft, hij zou dit avontuur kunnen redden

over and out
[/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 12:24

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

[OOC] SORRY mensen!, srry!. Ik ben met nog wat andere dingetjes bezig en heb het vrij druk, daarom let ik niet altijd even goed op het topic...

maar jullie mogen best ff mailen/icq-en als ik gewenst ben hoor .. :) [/OOC]

Dura Iluve

Het verheugd me om Xanatus weer te zien. Ik voelde me zeker niet onveilig bij de aartsmagier, maar zijn wijze bescherming begint al bijna gewoon te worden.

"Hee, Xanatus!, Blij om je weer te zien!
Je zegt dat jullie iets van Wild-magic gevonden hebben?, Kan ik het zien?"

Ik krijg het document in mijn handen gedrukt, en het was niet de eerste keer dat ik wensde dat ik wat beter opgelet had tijdens mijn opleiding. Ik probeer de indruk te wekken dat ik het hele stuk perfect gesnapt heb.
"Ahum, ok.. Blijkbaar was mijn leermeester inderdaad met wild-magic bezig. Daarvoor zal die dan ook wel opgepakt zijn.
Verder is de uitgebreidere beschrijving van wild-magic ook wel erg prettig, alleen die detector baart me zorgen.. Ik moet er eens over nadenken of het niet mogelijk is dat ding te overbelasten.

Ik hoop dat ik de detector ook voel, ik zou de aanwezigheid van wild-magic moeten kunnen voelen, maar ik weet niet of de 'sample-magie' daar sterk genoeg voor is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

[ooc]Sorry, zal proberen ook Daemia beetje levend te houden :)

Is btw een waterval die omhoog gaat geen waterstijgt ofzo?
[/ooc]

Daemia

Wanneer de anderen zich rechtstreeks naar het stroperskamp begeven gebruik ik de duisternis van de schaduwen tussen de bomen en struiken om me ongezien in een fluisterende stilte naar het kampt te begeven. De idioten blijven bij elkaar en laten zich door de stropers haast omsingelen. Zo verliezen de toch elk overzicht en initiatief? Of ben ik de enige die dat ziet? Om ze toch niet al te zeer in het nauw te laten drijven probeer ik ongezien een positie te verwerven die door de stropers niet verwacht wordt. Van hieruit bekijk ik hoe de gebeurtenissen in het kamp verlopen.

De woede dat deze mensen mogelijk de griffioen zover gedreven hebben doet mijn ademhaling versnellen, maar ik krijg mezelf weer snel onder controle.

Orsuros

Geweldig, ik red de dag met die simpele codes. Dadelijk ben ik nog de geweldige wild mage redder of iets dergelijks. Dan komen HOPEN blije magic-fundamentalisten die me met plezier zouden lynchen om die reden. Wanneer ze dan zien dat ik zelf magisch begift ben (ook wildmagie? nee, dat zal wel niet) zijn ze vast helemaal door het dolle.

Ineens voelen de muren van het magisch bastion waar ik me in bevind erg beklemmend aan. Een benauwd gevoel gaat door me heen, en wanneer we rustig naar Dura lopen sluip ik naar de eerste deur naar buiten.

Na de duistere ruimten knipper ik tegen het plotselingen felle middaglicht, en zoek een rustig plekje uit de zon. Deze blijkt niet al te ver en lijkt bovendien een bar en drank te bevatten, des te beter. Ik ga zitten en bestel een biertje, en ga rustig wachten tot de rest zich naar buiten begeeft met meer nieuws. Onderwijl denk ik na over wat er gebeurt is en wat ik verder ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve
"Maar ik denk dat jullie hier binnen wel weer gezien hebben wat er te zien valt, en zo niet dan heb ik er niet zoveel meer aan toe te voegen. Ik ga vast naar buiten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
Hoofdschuddend kijkt hij Dura na, ook Orsuros is nergens meer te bekennen. Hij bedankt de aartsmagiër en loopt ook naar de uitgang. Die diviner komt wel een andere keer. enigszins treurig denkt hij "Hetzelfde ongeduld dat ons uit het paradijs verdreven heeft, maakt dat wij er nooit in terug zullen keren."

In stilte ervaart hij een zekere geamuseerdheid over zijn eigen gedachten. Hij moet niet zo cynisch zijn, hij moet leren net zoals anderen het leven te zien zoals het zou moeten zijn, en niet zoals het is.

Nog steeds ingedachten loopt hij naar buiten, in probeerd Dura in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

[OOC]
GM Required!, komen dura en Orsuros elkaar tegen? (ik neem aan dat xanatus me nog wel vind)

Misschien wordt het zowiezo tijd dat een gm weer eens wat 'vaart' in het verhaal brengt.
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

deze campaign verklaren we officieel dood.. ?
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Als de spelers er nog zin in hebben kunnen we hem nieuw leven in blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Op maandag 21 januari 2002 15:02 schreef Lord Daemon het volgende:
Nu wordt ie mooi... hoezo als spelers er nog zin in hebben, Er is dacht ik toch wel erg duidelijk de hint gegeven dat spelers er nog inderdaad zin in hebben. LD leuke discussie over Heroes, en ik weet hoe uitgebreid je kunt posten. Als je hier op die manier aandacht zou besteden aan het verhaal, zou dat nieuwe leven snel ingeblazen zijn. Ik ben blij dat er nu eindelijk weer iets van komt. Alleen moeten we misscien de topic zuiveren, dus als spelers die niet het idee hebben hier nog veel te zullen posten dat even aangeven (met een bericht of door gewoon nix te posten) dan kunnen we deze kudde wat uitdunnen. Van 2 spelers denk ik al zeker te weten dat ze verder willen, namenlijk DarkX en wHiTeRaZoR. en ik zelf natuurlijk.
kortom wil je stoppen zeg dat dan of reageer hier een paar dagen niet, zoals we van velen al gewend waren. Of zeg even dat je mee wilt blijven doen.

hm, terug lezende vind ik dit nogal grof klinken. Dus even voor de goede orde, ik bedoel er niets mee, maar hoop alleen dat we het apparaat weer aan de praat krijgen.
en misschien kan deze discussie worden verplaatst naar het roleplay topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Op maandag 21 januari 2002 15:02 schreef Lord Daemon het volgende:
Check ff het roleplay topic, dan zie je dat er nog degelijk wel spelers zijn die er nog zin in hebben (o.a. ik :P ). Btw. als jij en westpark er niet zijn, en er is een gm nodig, vindt ik het een beetje triest dat dan de hele shit dood ligt. Ik denk ook dat het het beste is om de meer fanatieke spelers bij elkaar te doen, zodat zij tenminste ijverig kunnen posten.

edit:

Srry psyflash, net iets te laat jou post in roleplay topic gelezen :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Ik wil iig verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Vanuit een wat donkere hoek in een bar kijk ik door het raam naar buiten. De zon schijnt, er is een hoop volk op straat en de duiven bedelen lui om iets te eten. Het aanblik van de drukke stad op een mooie dag zou mijn wat verwarde gedachten moeten bekoelen en mijn gemoed wat opvrolijken, maar een somber gevoel blijft in me rondspoken.

In korte tijd heb ik door de omstandigheden mezelf opgewerkt tot een behulpzame magiers-vriend, hoe lang duurt het nog dat ik ga leren toveren? Magie is smerig, dat blijkt wel weer aan alle problemen. Toch kan ik ze nu niet zo maar achterlaten, ze struikelen nog over hun eigen voeten wanneer je ze even loslaat.

Ik wordt uit mijn gedachte opgeschrikt wanneer ik een bekende gestalte over straat zie lopen. De magier. Een eng voorgevoel bekruipt me, maar of dit op zijn gevaar slaat of op hem zelf is me niet duidelijk. Ik besluit om Dura te volgen, daarbij pogend mezelf niet te laten zien. Van enige afstand bekijk ik wat hij doet en wat hem eventueel overkomt. Misschien heeft hij mijn hulp nodig.. misschien.. ergens vertrouw ik hem niet. Ik loop de bar uit en blijf aan de beschaduwde kant van de weg, tussen de mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Op zich is het niet helemaal wat ik ervan verw88, de actie is te langzaam, en het duurt soms vet lang voor ik kan poste.

Het spijt me, ik had graag meegespeeld, als het wat actiever was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Mensen, ik kan op deze wijze niets met de verhaallijn van Dura/Xanatus/Orsuros etcetera. Ik heb geen idee waar Dura heen gaat - en dat kan ik ook niet voor hem beslissen. Het lijkt mij het handigst als jullie weer even bij elkaar komen en dan een plan verzinnen. Roep maar iets dat je gaat doen, het boeit niet wat, dan schrijf ik er wel een lange post over. Maar ik kan moeilijk roleplay-beslissingen voor jullie nemen. [/OOC]

In het bos

"Hallo, ik ben de gids van dit reisgenootschap en wilde vragen of u zin hebt om een vannacht samen te rusten hier?", vraagt Haldir aan de man die er uitziet als de leider van het gezelschap. Het is een zwaargebouwde vent, met een kort zwaard aan zijn riem. Een andere man zit een beest te stropen, en er zijn ook nog twee vrouwen bij. Allemaal kijken ze argwanend de groep aan.

"Ik denk dat jullie net zo goed alleen ergens kunnen rusten. Wij houden niet van gezelschap.", zegt de leider.
"Maar meneer, denk ook eens aan de veiligheid! Er waart hier een moordlustige griffioen rond in de bossen - en onze twee groepen samen hebben natuurlijk veel meer kans zich tegen dat beest te verdedigen dan wij afzonderlijk."

De man denkt even na, terwijl hij Haldir strak aankijkt.

"Vooruit, misschien heb je wel gelijk," geeft hij toe. "Samen staan we sterker. Goed, maak jullie kamp maar op."

Willen jullie hier nu blijven en ook blijven slapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

Ik heb niet veel dat als kamp dient, behalve een mat die ik kan uitrollen om op te liggen. Ik leg de mat neer op de grond en als ik de kans krijg om onopgemerkt met Jimmy te praten, grijp ik deze aan.

"Hee Jimmy, wil je vannacht als iedereen slaapt het kamp doorzoeken. Maak mij wakker als je eraan begint dan let ik op of iedereen ook blijft slapen! Ik wil dat je kijkt of er bijzondere zaken tussen hun spullen zitten. Wellicht een adres van iemand die huiden opkoopt. Als ik zeker weet dat deze gasten de beesten doden voor geld, dan moet ik maatregelen nemen.

[OOC]
Met hoeveel zijn de stropers? Wat voor wapens dragen ze? Allerbelangrijkste, zien ze er gevaarlijk uit?
[/OOC]

Ik loop terug naar de man die ons "welkom" heette en begin een gesprek met hem:
"Zo lieden, het werd tijd dat ik rust kreeg. Ik loop nu al een hele dag. Mooi dat wij elkaar gezelschap kunnen houden om een gezellige nacht te krijgen. Ik zie dat jullie achter die griffioen aan zitten. Waarom is de griffioen zo belangrijk voor jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Er zijn 4 stropers, 2 mannen en twee vrouwen. Allemaal zien ze er redelijk gehard uit, als mensen die wel weten hoe ze om moeten gaan met de zwaarden, dolken en bogen die je in hun kamp ziet staan. Ze lijken zo op het eerste gezicht niet al te sympathiek, allemaal werpen ze argwanende blikken op jullie.

Haldir loopt naar hun leider toe en zegt:

"Zo lieden, het werd tijd dat ik rust kreeg. Ik loop nu al een hele dag. Mooi dat wij elkaar gezelschap kunnen houden om een gezellige nacht te krijgen. Ik zie dat jullie achter die griffioen aan zitten. Waarom is de griffioen zo belangrijk voor jullie?"
"Hoe kom je erbij dat die griffioen belangrijk voor ons is? Wij hebben wel wat beters te doen dan achter een griffioen aangaan. Wij zijn hardwerkende jagers, en griffioenen en groepen toeristen zijn voor ons alleen maar dingen die ons het werken onmogelijk maken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

[ooc]
Sorry, ik zal in het vervolg wat duidelijker zijn. Ik bedoelde om gewoon buiten de deur te w88. [/ooc]

Dura Iluve

Eemaal buiten aangekomen blijf ik nog even wachten tot Xanatus achter me aankomt. Gelukkig dat ik daar weg ben, weg van het gevaar in de magierskamer.

Na eventjes komt Xanatus naar buiten gelopen. Verbeeld ik het me maar, of lijkt het alsof er iets van vrolijkheid van hem uitstraald..

Nu valt het me pas op dat we een paar man missen.
"Xanatus, enig idee waar de rest is?" , vraag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

<ooc>eh, dan klopt mijn post ook niet meer, hier nieuwe versie ;)</ooc>

Orsuros

Vanuit een wat donkere hoek in een bar kijk ik door het raam naar buiten. De zon schijnt, er is een hoop volk op straat en de duiven bedelen lui om iets te eten. Het aanblik van de drukke stad op een mooie dag zou mijn wat verwarde gedachten moeten bekoelen en mijn gemoed wat opvrolijken, maar een somber gevoel blijft in me rondspoken.

In korte tijd heb ik door de omstandigheden mezelf opgewerkt tot een behulpzame magiers-vriend, hoe lang duurt het nog dat ik ga leren toveren? Magie is smerig, dat blijkt wel weer aan alle problemen. Toch kan ik ze nu niet zo maar achterlaten, ze struikelen nog over hun eigen voeten wanneer je ze even loslaat.

Ik wordt uit mijn gedachte opgeschrikt wanneer ik een bekende gestalte zie, rustig de straat afspeurend met zijn blik. De magier. Een eng voorgevoel bekruipt me, maar of dit op zijn gevaar slaat of op hem zelf is me niet duidelijk. Onzeker trek ik me iets verder terug in de hoek, mijn ogen houden de omgeving in de gaten en ik wend me af van het raam. Mijn privacy en mijn gedachten blijven maar even de mijne. Nog eenmaal kijk ik vluchtig naar buiten, en zie de duistere priester naar buiten struinen. Een steek van irritatie over zijn schimmige houding valt over me. Dan concentreer ik me weer op het glas voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

Hardwerkende jagers? Yeah right, laat me niet lachen. Waarschijnlijk schieten ze zelfs hulpeloze dieren doodt om ze te verpatsen.

"Mag ik vragen wat u dan wel belangrijk vind, behalve de griffioen"

Ik wil toch meer wete over deze zaak. Iets is niet pluis hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
Daar staat Dura, Orsuros is nergens te bekennen. Voor hij Dura antwoord geeft kijkt hij nog maal achterom. Dan richt hij zich tot Dura.
"Nee Dura, ik heb Orsuros niet meer gezien, ik vermoede dat hij bij was. Blijkbaar had onze code krakende Kameraad, er nog eerder genoeg van dan jij.
Hij komt wel weer boven water, maar ondertussen moet ik je bekennen, dat we veel te weten gekomen zijn, maar nog steeds weinig opgeschoten. We moeten dit eens allemaal rustig overzien. En dan toch echt gaan bedenken wat onze volgende stappen zijn. Oh dan nog iets, je was al eens aangevallen door een mede magiër, misschien moet je ergens verblijven waar ze je niet weten te vinden."

Hij begint weer te lopen.
Kom Dura laten wij ons naar een wat comfortabeler ruimten begeven, dan deze straten die over niet al te lange tijd een trekplijster zijn voor allerlei sociaal minder gewensten. Ik wil je het een en ander vragen over de geschiedenis van deze stad."

[ooc]Dura was hier geboren, maar Raz, zal van LD het nodige aan info kunnen ontvangen[/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

"Dat lijkt me prima."

[OOC]
Misschien dat het handig is als LD de info hier direct post, of dan maar even voor mij bepaald wat ik zeg.

Ik heb gezien mijn personelijkheid geen reden om dingen te verbergen, en ik denk dat het anders (weer) een enorme vertraging opleverd.
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Aratene

Ik ben ook wel eens benieuwd, op wat voor soort ze dan eigenlijk WEL jagen. Eerst hoort jimmy ze praten, over het doden van die grote griffioen, en nu zeggen ze dat ze niks met griffioenen te maken willen hebben. Ik kijk aandachtig naar de jagers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Daemia

Nog steeds verscholen volg ik zo goed mogelijk het gesprek. Hun daden en woorden stemmen niet direct overeen, ik vertrouw ze onmiddelijk niet. Ik hoop voor ze dat de rest dit aanvoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
In het bos

"Mag ik vragen wat u dan wel belangrijk vind, behalve de griffioen?", probeert Haldir het moeizame gesprek op gang te houden.
"Jij bent ook niet erg snugger, wel?", antwoordt de man hem boos, "Ik vind het goed dat jullie hier blijven overnachten, maar ik heb geen enkele behoefte aan een gesprek! Ik probneer hier rustig te werekn - ga je eigen maten vervelen met je vragen."

In de stad

"Kan je me wat meer vertellen over de geschiedenis van de stad, Dura?", vraagt Xanatus.
"Tsja - wat wil je weten? Alniras is een relatief jonge stad. Hoewel de mensen hier als sinds de Tweede Volksverhuizing hebben geleefd was er nooit echt sprake van steden. Het land werd bestuurd door kleine edelmannetjes die allemaal een paar dorpjes hadden, en niemand was machtig genoeg om een zodanig stabiele economie op te zetten dat zijn dorp kon uitgroeien tot een stad.

Eigenlijk is dat pas gebeurd toen de tovenaar-koning Archibald de Grote deze streek veroverde en aan zijn land Hanaras toevoegde. Op strategische plaatsen werden militaire posten ge-installeerd, en die posten werden de centra van de handel - zo ontstonden de eerste steden in dit gebied, waarvan ook Alniras er een is.

Deze bleven ook bestaan, hoewel minder welvarend, toen Hanaras 200 jaar later onder Roland de Zwakke uit elkaar viel. De toenmalige heersers van Alniras, de Zeven, wisten in de loop van de volgende decennia het grondgebied uit te breiden, en Alniras werd een macht van betekenis in deze streken.

Dat is ze altijd gebleven, hoewel ze in 1327 zich aansloot bij de Coalitie van Zuidelijke Steden, een samenwerkingsverband van de vrije steden tegen de expansionistische politiek van Gothard van Bomnarie - en zoals je ongetwijfeld weet werd de Coalitie uiteindelijk omgedoopt in een officiele staat, Andalusia. Alniras is dus niet langer een vrije staat, maar ze blijft een van de belangrijkste handelssteden van zuid Irkantos.

Tja, dat is wat me zo snel even te binnen valt. Als je nog meer informatie wilt hebben over iets specifieks wat ik zei, of over iets heel anders, moet je het maar even vertellen."

Verbaasd over zijn eigen kennis - hij had toch meer opgestoken van de geschiednislessen dat hij dacht - beiendigt Dura zijn monoloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

"Ho, rustig maar. Je hoeft niet meteen te flippen.

Met argwaan draai ik me om en loop naar de anderen. Iets klopt hier niet. Ze beweren dat ze niks van doen hebben met griffioenen, terwijl Jimmy ze wel degelijk hoorde praten over griffioenen. Dan moet Jimmy vannacht maar eens rondkijken. Ik kijk Jimmy aan om te kijken of hij nog weet wat hem te doen staat. Hij knikt terug en ik ga zitten op mijn mat. Ik haal wat brood uit mijn rugzak en begin te eten.

Moeten jullie ook wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
[ooc] impressive Lord Da ... Dura. [/ooc]
Xanatus
Dat is ze altijd gebleven, hoewel ze in 1327 zich aansloot bij de Coalitie van Zuidelijke Steden, een samenwerkingsverband van de vrije steden tegen de expansionistische politiek van Gothard van Bomnarie - en zoals je ongetwijfeld weet werd de Coalitie uiteindelijk omgedoopt in een officiele staat, Andalusia. Alniras is dus niet langer een vrije staat, maar ze blijft een van de belangrijkste handelssteden van zuid Irkantos.

"Mooi verteld Dura, dus Alniras is oorspronkelijk gesticht door een magiër. Weet jij misschien te vertellen hoe vervolging der wild mages, is verlopen in dit gebied? En wanneer is ongeveer de storm geluwd?"
Xanatus denk even na.
"Kijk Dura, ik probeer een aanknopingspunt te vinden.. iets wat een bepaalde richting opwijst. Misschien pakken we het wel helemaal verkeerd aan. Is er iets in het verleden gebeurd met de mage guild?
Of Dura, ben jij tijdens je studie over magie iets tegen gekomen. Iets wat de wild magie een taboe heeft gemaakt. Waarom wordt wild magic gezien als een bedreiging?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Daemia

Hmm, het is goed dat ze nu argwanend zijn ten opzichte van de stropers, maar moet dat zo opzichtig? Enige subtiliteit is wel gewenst. Zucht.

Ik loop openlijk, van de achterkant, het kamp in, eveb zwaaiend naar mijn collegae.

"Vrienden. Ik zie dat jullie andere reizigers in dit bos gevonden hebben. Mooi! Stel me even voor aan deze charmante lieden hier", hierbij glimlach ik even naar hun woordvoerder,"en vertel me wat er besproken is. Ze zien er vriendelijk uit, dus ze zullen ons wel zeer behulpzaam zijn, is het niet?"

Weer kijk ik lieflijk de hoofdman aan. Eens kijken hoe ze op deze nieuwe situatie reageren, het kan ze in ieder geval in verwarring brengen. Anders kan ik de groep nog subtiel wegleiden, hier blijven lijkt me geen goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

"Xanatus, ik moet je helaas teleurstellen. Tot ongeveer een dag geleden wist ik zelf niet eens wat wild-magic was .."

Ik zwijg even.

"Ik denk dat wild-magic verboden is bij magiers, omdat het ingaat tegen alles wat ze geloven. Magiers zijn gewend om alles nauwkeurig in te studeren en uit te voeren. Alles dat ze bereikt hebben is het resultaat van hard werk.
Wild magic is anders. Hierbij gaat het niet om hard leren, maar meer om het controleren van een chaotisch gevoel. Andere mages zijn wellicht niet blij dat alles wat ze door hard leren en research bereikt hebben, blijkbaar ook rondgestrooid kan worden door iedere persoon met een beetje talent."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

argh, post weg

Orsuros

Zucht, magiërs zijn moeilijk te vinden, daar zijn ze slim genoeg voor. Maar magiërs werken haast nooit alleen, magie alleen is een minimale protectie. Waarschijnlijk heeft de magiër of magiërs toch wat staal om zich heen laten zetten. En staal lijf je in, of huur je. Voor beide heb je contacten nodig, en die lopen altijd hetzelfde. Het moet voor iemand als mij niet moeilijk zijn deze mensen te bereiken, ik ben jarenlang met dergelijk volk omgegaan. Ik probeer het café uit te sluipen in de drukte en zoek een wat vergane kant van de stad, die ik eerder gezien heb.

[ooc]Ik moet naar buiten, in het zicht van dura en xanatus, dus ze KUNNEN me zien. Ik heb twee dice throw gedaan, maar die zijn vrij bagger. Ik laat aan LD wat ie er mee doet.

Naam: Orsuros Worp: 2 Dobbelsteen: D20 Reden: Vind ik de goede buurt? Tijd: 13:47:38 29-01-2002
Naam: Orsuros Worp: 5 Dobbelsteen: D20 Reden: Wordt ik gezien door Dura/Xanatus? Tijd: 13:47:22 29-01-2002
[/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
In het bos

Daemia komt het kamp binnen, wat opnieuw de aanleiding is tot argwanende blikken van de jagers. De twee mannen staan even met elkaar te fluisteren, terwijl ze af en toe jullie kant op kijken. Daarna gaan ze weer zitten en gaan verder met hun respectievelijke werkzaamheden.

In de stad

Dura weet helaas niet zoveel af van de vervolging van wild mages - het gaat hier om een obscure periode uit de geschiedenis. Gelukkig kan Xanatus zich na wat nadenken nog wel het volgende herinneren uit Gibbon's monumentale werk 'The Decline and Fall of the Hanarian Empire' (dat Xanatus natuurlijk gelezen heeft): in 932, 25 jaar na de dood van Archibald de Grote, werd er een stad in het noorden van zijn rijk totaal vernietigd door onbekende oorzaken. De hevig verschrikte bevolking van Hanaras eiste dat de keizer - toendertijd Archibald III - hen zou beschermen tegen die onbekende fenomeen. Archibald III gebruikte deze wending van het lot om de macht van de tovenaars te verkleinen - hij liet rumoeren verspreiden dat tovenaars de verdwenen stad hadden vernietigd in een experiment. Overal in Hanaras werden tovenaars gedood door woedende menigten - een chaotische situatie die uiteindelijk uitliep in een burgeroorlog. Over deze periode is erg weinig bekend, niemand weet wat er precies gebeurd is. In ieder geval was de situatie na 5 jaar als volgt: de tovenaars werden weer in ere hersteld, Archibald III's half-broer doodde de keizer en werd tot opvolger gekroond en de rust in het keizerrijk werd met harde hand hersteld. Uit deze jaren stammen ook de wetten tegen wild magic - maar of er een verband is is niet met zekerheid te zeggen door de zeer sporadische bronnen.

Ondertussen gaat Orsuros het cafe uit op zoek naar de zelfkant van de samenleving. Xanatus ziet hem lopen. (En het is dus aan Xanatus te beslissen of hij daar iets mee doet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus

"Dura ik denk da.... "
Dan ziet hij Orsuros lopen. Hij denkt even na.
Als Orsuros niet wil dat we hem zien of aanspreken zal hij daar zijn redenen voor hebben. Xanatus heeft vertrouwen gekregen in het intellect van de man. Misschien vind hij wel iets waar hij overheen kijkt. De priester weet van zichzelf dat hij zijn lessen kent, maar dat het hem simpelweg aan praktijkervaring ontbreekt om aan alles te denken.
"Kijk Dura, daar gaat Orsuros. Zo te zien wil hij een gesprek over onze ervaringen nog even uitstellen. Laat hem maar doen, wie weet wat ie nu weer uitvindt"

Dan slikt hij. Zal hij ooit verder komen dan de wereld waarover hij zoveel gelezen heeft. Zal hij ooit voor de volle 100 procent begrijpen, hoe het echt allemaal in elkaar zit. Mensen zijn niet voorspelbaar.
Hij kijkt naar Dura.
Zelfs magie is niet altijd voorspelbaar.
Hij denk terug aan hoe hij vroeger was. Altijd met zijn neus in de boeken. Hij begreep niets van zijn leeftijdgenootjes. Hoe kon dat toch? Heel zijn leven is een zoektocht naar kennis geweest, maar weer wordt hij eraan herinnerd hoe weinig hij eigenlijk nog maar weet. Dan krijgt hij een idee.
"Dura wij gaan nu naar de bibliotheek, ik leg het onderweg uit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Hoewel de drukte niet zo groot was als verwacht en het café aan de lichte kant van de weg ligt lijkt het dat de anderen me niet opgemerkt hebben. Rustig loop ik verder, snel genoeg om niemand te hinderen en traag genoeg om niet op te vallen. Met de zon in mijn rug loop ik de straat uit tot het kruispunt, dan sla ik af op mijn gevoel om de goede straten te vinden. Het gebied waar ik nu zit is mij onbekend, maar duidelijk nog te chique voor mijn doel. Ik loop door, hopend om de juiste mensen te vinden.

[ooc] DM cue :)[/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Bij Orsuros

Langzaam maar zeker komt Orsuros in steeds armere wijken van de stad. Als er af en toe een bordeel begint langs te komen weet hij dat hij goed zit - hij gaat de eerste de beste bar in. De meeste mensen die er zitten drinken veel goedkoop bier, maar twee mannen aan een tafeltje achterin lijken vooral rond te kijken zonder te drinken. Goede kans dat dit mensen zijn die contacten verzorgen tussen mensen met minder legale bedoelingen, die gebruiken vaak dit soort bars als uitvalsbasis.

[OOC - Xanatus, ga er anders maar vanuit dat Dura mee gaat en vertel hem wat je wilt vertellen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

[ooc]Wat is het toch altijd met die mensen die achterin aan een tafeltje in een duistere bar zitten? :)[/ooc]

Orsuros

Wanneer ik de minder glorieuze wijken van deze stad binnen ga merk ik dat ik onbewust langzaam mijn houding aanpas. Ik verhul mijn zwaard met mijn cape, hou mijn hand bij mijn zwaard en zak enigzins in elkaar. Mijn blik speurt elke donkere hoek af. Strak kijk ik mensen aan die te dichtbij komen, duidelijk makend dat ik geen doelwit ben. Tegen de tijd dat ik bij de duistere bar aankom is het net of ik jaren terug in de tijd ben, terug in het syndicaat. Rustig loop ik de bar binnen en subtiel laat ik mijn blik over het publiek glijden. Duistere barren zijn blijkbaar echt overal hetzelfde, want achterin lijken al enkele mensen te zitten die niet van hun bier aan het genieten zijn die net zo oplettend kijken als ik. Nadat ik aan de bar een biertje voor mezelf gehaald heb ga ik een tafeltje naast hen zitten. Voor me uit kijkend probeer ik onopvallend te blijven. Dan fluister ik, net hoorbaar voor mijn buren, een van de traditionele openingszinnen voor een... transactie in de buurt van Narstana.

"De oogst is goed dit jaar en de avond kleurt het veld rood. Hoewel een mooi gezicht heeft een boerderij oogsters nodig."

Misschien dat ze de stijl hier ook herkennen. Ik verval in stilzwijgen, afwachtend op hun antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Bij Orsuros

De twee mannen laten niet blijken dat ze Orsuros' opmerking gehoord hebben. Zonder hun gedrag in het minst aan te passen blijven ze de bar rondkijken, waarbij ze geen extra aandacht aan Orsuros lijken te besteden.

Dan zegt een van de twee plotseling tegen de ander: "Zeg, ik zie jou zo bij de vismarkt op de hoek." Hij staat op en loopt de bar uit, terwijl de tweede man blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Hmm. Hadden ze me niet in de gaten? Of is die opmerking voor mij bedoelt? Nadeel aan die onderwereldfiguren is dat de meeste vrij onbetrouwbaar zijn. Ik blijf nog even zitten en sta dan op en verlaat de bar.

Buiten loop ik eerst terug waar ik vandaan kom en loop dan via een omweg richting de bar, zoekend naar een vismarkt. Mijn hand zweeft steeds in de buurt van mijn katana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Bij Orsuros

De vismarkt vindt je vrij gemakkelijk, al van verre is de lucht van vis en het geschreeuw van kooplui duidelijk te horen. Als je er naar toe loopt zie je dat de man uit het cafe tegen een muurtje staat te wachten. Zodra hij jou ziet knikt hij eenmaal, en loopt vervolgens een rustig steegje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Ik loop naar de plek waar de man stond, en kijk nog een keer om me heen, de mensen om me heen in me opnemend. Niet wetend waar ik me precies in begeef, maar wetend dat ik te ver ben om terug te gaan, loop ik de steeg in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Bij Orsuros

De steeg maakt langzaam een bocht naar rechts, en Orsorus loopt er voorzichtig doorheen. Na een stap of tien ziet hij de man staan, uit het zicht van de straat. Orsuros loopt naderbij.

"Ben je nieuw in de stad? In dat geval was het zeer verstandig om contact met mij op te nemen voordat je de grote jongens voor de voeten liep. Vertel eens wie je bent, wat je kunt en wat je wilt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Osuros

Ik blijf op redelijke afstand van de man, en blijf op mijn hoede.
"Lang heb ik hoog in een van de belangrijkere eh.. zakencollectieven van een grote stad gewerkt. Door reden waar ik geen vat op had is dat collectief ontmanteld, en begrijpelijk ben ik die stad ontvlucht, geen banden achterlatend. Deze stad lijkt genoeg potentieel te hebben om zelf een actie op te zetten, maar ik moet mensen hebben die hier beter de weg kennen, die de mensen kennen. Contactpersonen. Een en ander heb ik al meegekregen, echter nog weinig concreets. Wat ik dus eerst nodig heb is een gids, in later stadium misschien meer actievolk. En ik mag nieuw zijn in deze stad, onderschat evengoed niet mijn kennis, kunde of invloed. Mijn achtergrond, die jou niet bekend is of zal worden, staat er wel garant voor. Kan en wil je me hierbij helpen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
[ooc]
Damn, ben je even een weekend weg, wat gaan al die topic hard.
[/ooc]

Xanatus
"Dura, wij gaan overal rond bazuinen, dat we een onderzoek doen naar wildmagic. We zoeker er boeken over, vragen aan mensen in de bibliotheek erover. Alles. Ik wel wel eens kijken of we ergens overdreven interesse opmerken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

[OOC]
Zo gaat het topic weer lekker!, keep up the good work!
[/OOC]

Dura Iluve

Ik kijk Xanatus een tijdje bedenkelijk aan.
"Xanatus, ik beschouw je als een zeer wijs man, en ook nu zal ik proberen je wijsheid niet te onderschatten. Wel moet ik zeggen dat ik niet echt blij met je idee ben.
Ik geef toe dat we iets moeten doen om te beginnen, maar vergeet niet dat ik zelf een wild-mage ben, en ik wil dan ook liever zo min mogelijk met wild-magic in verband gebracht worden.
Voor zowel mijn veiligheid als die van mijn leermeester lijkt dit me wel een erg roekeloos idee.

Misschien dat het wel interessant is om in de bibliotheek eens te kijken of er ook maar iets te vinden is over wild-magic, al is het maar in een roman, om vervolgens uit te zoeken of er nog onlangs iemand in de bibliotheek geweest is die intresse getoond heeft in wild-magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
Het is een logische reactie.
Ja het is ook een gewaagd plan.

Dura, de persoon waar we naar zoeken, is waarschijnlijk niet een persoon die boeken heeft geleend in die bibliotheek. Nee, wij zijn op zoek naar mensen die op hun beurt zoek zijn, naar dat soort mensen. Als we dus gaan vragen wie er in de afgelopen tijd naar boeken heeft gezocht over het onderwerp, zitten we op het zelfde niveau als de vermoedelijke persoon, achter de verdwijning van de heer Gratros. Een vraag zou moeten zijn. Wie heeft de laatste tijd interesse getoond, naar lieden die dus zijn zoals de Gratros vermoedelijk was. Maar wij kunnen niet gaan vragen naar dat soort mensen. En wij hebben een voordeel. We weten dat we dan gevaar lopen. Er moet iets gebeuren. En we zullen niet onvoorbereid staan. Daarom moet Orsuros er ook van weten."

Hij kijkt of Dura begrijpt waar hij heen wil.

"Ondertussen werd jij aangevallen door een magiër. Ik denk Dura dat als die persoon weer komt, en hij treft drie personen, die op hem wachten, in plaats van één slapende, dat we misschien het een en ander los kunnen krijgen uit dat individu. Er zijn twee manieren om een iemand te vinden, die niet gevonden wil worden. Jagen is er één van. Maar, je als prooi opstellen is ook een mogelijkheid. Het kan riskant zijn, en daarom moeten we eigenlijk wachten tot we echt vast zitten.
Ik dacht even niet na bij mijn woorden. In deze strijd is intelligentie en kracht niet het enige dat telt. Maar geduld is minstens zo belangrijk."

Hij buigt zijn hoofd, niets is meer te zien van zijn gezicht.

"Hoe je ook over me denkt, Dura ik ben een mens, en die zijn niet perfect. Zelfs verre van. Vertrouw altijd op je eigen jaren, want je hebt er veel meer dan ik. Mijn jeugdige bestaan, zet me er soms toe aan roekeloos te handelen."

Dan kijkt hij weer op

"Kom, laten we op ons gemak naar de bibliotheek lopen, en jou gematigde versie van mijn idee uitvoeren. Laten we kijken, wat we kunnen vinden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

Natuurljik, Xanatus heeft een goed punt.
Maar in dit geval ben ik toch de persoon die risico loopt, en dat risico zal ik graag zoveel mogelijk minimaliseren totdat er geen andere mogelijkheden meer zijn.
"Ok, laten we naar de bibliotheek gaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Bij Xanatus en Dura

[OOC - Wow! Mooi gedaan mensen, een geniaal plan laten varen voor een veel slechter plan omdat dat beter bij Dura's character past. :) ]

Jullie gaan naar de bibliotheek. Je zou kunnen gaan zoeken bij de afdelingen Magie, Geschiedenis, Wetenschap, Filosofie, Romans, of een andere afdeling. Zeg het maar.

Bij Orsuros

De man kijkt Orsuros een tijdje strak aan.

"Als je mijn advies wilt hebben - probeer het niet. Er zitten hier grote jongens, die er niet blij mee zullen zijn als jij je als hun concurent opstelt. Daar maken ze dan al snel korte metten mee. De vorige persoon die probeerde buiten hen om te werken is verdronken toen hij ging zwemmen in de rivier - met een steen om zijn nek. Tenzij je kieuwen hebt zou ik het dus maar niet proberen.
Ik kan je wel werk bezorgen, ik kan je in contact brengen met machtige mensen - maar vraag me niet mijn eigen leven op het spel te zetten voor een tot mislukken gedoemde poging om een nieuwe organisatie op te zetten in deze stad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

[OOC]
Bij de groep in het bos zijn een aantal characters weg, met name Jimmy. Ik had hem een opdracht gegeven om hem in het midden van de nacht het kamp te doorzoeken. Aangezien hij er niet meer is, en anderen ook moet er iets gebeurd zijn. Kan de GM misschien een event beschrijven waardoorn deze characters "weg" zijn?

Het is namelijk lastig zo!
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
<OOC>Ik ben er wel, maar het is nu niet echt mijn beurt naar mijn gevoel. Het gaat nou een beetje tussen haldir en jimmy, en wat daemia gaat doen, dus ik w8 ff spannend af! :) . Ik heb ook liever dat we de confrontatie met die groep ff wat sneller afhandelen zodat we verder kunnen. Van jimmy en daemia hebben we al wat langer niks meer gehoord! Kent niemand hen ofzo, of LD kun je ze misschien ff een mailtje sturen? Bij voorbaat dank.
</OOC>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
[ooc] Heb het erg druk deze week, en ben niet helemaal fit, maar zal zo veel mogelijk blijven posten. [/ooc]

Xanatus
De bibliotheek. Een plek waar hij zich thuis voelt. Zelfs in een kleine bibliotheek is meer kennis opgeslagen, dan een mens in zijn leven kan bevatten.
De macht van kennis. Met kennis komt begrip, maar er is begrip nodig om in te zien dat kennis vergaren nut heeft.
Hij denkt na over al die personen die nog nooit een boek in handen hebben gehad. Veel terechte tijdsbesparing, maar ook verspilde potentie.
Dura is de persoon die gevaar loopt. Dura zal dus bepalen hoe hoog hij het risico wil laten oplopen.
Hij weet dat zomaar zoeken naar boeken niet veel op zal leveren. Echte kennis bezitten ze namelijk al: "Theoretical Analysis of Wild Magic". Verder is er weinig van benul geschreven over het onderwerp zelf.

Hij besluit daarom naar geschiedenis te zoeken.

"Dura, ik ga kijken of ik iets over de geschiedenis van wild magic kan vinden, en over incidenten die zich door de tijd omtrent het subject hebben voorgedaan."

Hij kijkt even rond, en ziet een plaats waar hij verwacht wel wat te zullen vinden, als er iets in deze plaats te vinden is.

"Misschien kun je het beste bij filosofie gaan kijken, we weten al veel over wild magic, en Romans.. tja ik houdt het liever zo objectief mogelijk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het Bos

De vrouwelijke charmes die Daemia in de strijd gooit bij de stropers lijken geen effect te hebben. De stropers negeren haar volkomen. De vrouwelijke stropers beginnen haar zelfs wat aggresiever te benaderen. Zij besluit zich weer bij de anderen te voegen.

"Jongens ik denk niet dat we hier moeten blijven laten we zelf die griffioen gaan zoeken zoals in het originele plan! De dood van mijn vader moet gewreekt worden......"

De groep is het hier niet mee eens,en wil dit zaakje nog wat verder uitspitten[ooc]Toch?[/OOC].Daemia is behoorlijk pissig en zegt tijdens de avondmaaltijd niks. Wanneer het tijd wordt om te gaan slapen,roept Haldir jimmy nog eens bij zich.

"he Jimmy, wil je vannacht als iedereen slaapt het kamp doorzoeken. Maak mij wakker als je eraan begint dan let ik op of iedereen ook blijft slapen! Ik wil dat je kijkt of er bijzondere zaken tussen hun spullen zitten. Wellicht een adres van iemand die huiden opkoopt. Als ik zeker weet dat deze gasten de beesten doden voor geld, dan moet ik maatregelen nemen....."

Wanneer iedereen diep in slaap is sluipt Jimmy het kamp door.Maar hij is niet de enige die vanacht actief is. Daemia is alleen vertrokken met maar 1 missie voor ogen het wreken van haar vader,met of zonder hulp van haar "vrienden". Haldir checkt ondertussen of iedereen slaapt ondertussen oplettend wat Jimmy doet. Plotseling ontdekt hij dat Daemia weg is. Verschrikt kijkt hij rond maar nergens een spoor van de vrouw. Wanneer hij terug het kamp in kijkt is Jimmy ook verdwenen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Mooi, ik heb in ieder geval geen stommeling te pakken.
"Goed. Als je iedereen die binnenkwam en zij dat hij de nieuwe crimelord was zou helpen was wel gebleken dat je me OF zou oplichten OF geen verstand van de underground had. Wat ik dus eigenlijk wil weten is: wie zijn het wel? Wat zijn de bekende criminele organisaties, en belangrijker, wat zijn de minder bekende groeperingen die de laatste tijd mensen verzamelen voor onduidelijke doeleinden? Ik zoek bepaald werk, en eh.. wil me wel duidelijk orienteren op de.. banenmarkt. Als het ware."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

Nu onze groep zo verzwakt is door de verdwijning van Daemia en Jimmy hebben we versterkingen nodig. Aratene en ik zijn nooit in staat om een machtig beest als een griffioen te bevechten. Jimmy is waarchijnlijk achter Daemia aangegaan, de eigenwijze deugniet.

Wat zullen deze rovers denken als opeens de helft van onze groep weg is? Ik weet het niet, maar op dit moment durf ik de stropers helemaal niet meer aan. Laat ik Aratene gaan wakker maken en op zoek gaan in de stad, naar versterkingen of onze vrienden die nu achter magiërs aanzitten zoeken.

In stilte maak ik Aratene wakker en ik zeg hem dat we onze spullen zachtjes pakken en op weg terug naar de stad gaan.

[OOC]
Als Aratene besluit om mee te gaan dan gaan we naar de stad!
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Dura en Xanatus, rol eens een d20 of je iets vindt? Westpark, contact mij ff op ICQ want ik wil weten wat er precies gebeurd is. ;) [/OOC]

Bij Orsuros

De man kinkt.

"Ja, ik begrijp het. Kijk, het hangt er vanaf wat je wilt. Ik kan je in contact brengen met een van de ... gildemeesters. Als je een vaste carriere in gedachten had is dat de beste keus. Maar als je meer wat los werkt zoekt, dan zijn er altijd wel groeperingen die tijdelijk wat extra mankracht nodig hebben, of die onafhankelijken inhuren voor een one-time job. Waar ben je in ge-interesseers?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

"Hmmm... Ik weet nog niet of ik wel langdurig in deze stad zal verblijven, dus een carriere lijkt me nog niet echt handig. Welke groepen en mensen hebben de laatste tijd veel onetimers nodig? Ik denk dat voor mij bescherming de meest handige functie zal zijn, maar ik heb meer talenten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
[OOC]
Eindelijk! Heerlijk :P .
[/OOC]

Aratene

Verschrikt schiet ik wakker, doch zonder een geluid te maken. Niet begrijpend waar Haldir het over heeft, legt hij snel en duidelijk uit, hoe hij jimmy het kamp liet doorzoeken, dat Daemia plotseling verdwenen was, en hierna ook meteen jimmy. Ik begrijp de situatie, en vlug pak ik mijn spullen, opweg naar de grote stad dan maar weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Haldir en Aratene kunnen morgenochtend de stad bereiken als ze doorlopen. [/OOC]

Bij Orsuros

"Je zult begrijpen dat ik je niet zo even een lijstje geef van al mijn contacten... maar ik kan wel wat voor je doen. Ik denk dat jij een groepering nodig hebt die niet te veel vragen stelt, aangezien je niet te veel antwoorden schijnt te willen geven. Als je niet angstig bent voor een beetje magie kan ik je wel met wat mensen in contact brengen die op zoek zijn naar mensen met allerlei... talenten. Ben je ge-interesseerd?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

[ooc]Scheidingsteken vervangt alleen de trema in de 'nieuwe' spelling als het gedeelte voor en het gedeelte na de plaats waar de klankcorrectie dient te worden toegepast beide een woord zijn met een op zich zelf staande betekenis, en ge is een voorvoegsel, geen woord. Geïntereseerd dus ;)[/ooc]

Orsuros

Bij het woord magie gaan mijn haren recht overeind staan en schrik ik zeer licht maar naar ik hoop onmerkbaar terug. Ik weet dat dit is wat ik zoek, maar het lijkt te makkelijk, en magie blijft evengoed beangstigend. Ik merk dat de man op een antwoord wacht, en ik kijk hem aan: "Hmm. Niet de meest prettige werksfeer, maar het zorgt meestal wel voor een air van discretie. Wat zijn je voorwaarde om me daarmee in contact te brengen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] DarkX, ik heb gewoon geen zin om die trema-i te gaan zoeken met Alt+weetikveelwat ;) [/OOC]

Bij Orsuros

"Voorwaarden? Nou, dat is heel gemakkelijk. Jij komt morgenmiddag langs in het cafe, dan vertel ik jou waar zij contact met je zullen opnemen. Mijn betaling komt via hen, daar hoef jij je geen zorgen over te maken. Dus als dat alles was, zie ik je morgen."

De man kijkt je vragend aan of je nog iets wil zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Met een lichte grijns kijk ik de man aan. "Nog succes met je graan, en een prettige dag verder." Dan draai ik de man mijn rug toe, een roekeloos gebaar, maar het getuigd wel van zelfverzekerdheid. Dan loop ik snel de hoek om en verdwijn zoveel mogelijk in de drukte van de markt. Ik loop via een omweg terug naar de gilde waar ik de rest ben eh... kwijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Bij het gilde vindt je niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
[ooc]
LD, Raz had dus al gegooid voor dat vinden van info.. een 5.
[/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Hmm, het is onmogelijk om ze te gaan zoeken in deze grote stad, laat ik hopen dat ze hier terug komen. Ik ga weer in de bar zitten, even tot rust komen. Vanhieruit heb ik zicht op de gilde en kan ik zien of de anderen hier terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
In de bibliotheek

Xanatus en Dura spenderen uren in de bibliotheek, maar hun zoektoch is compleet vruchteloos. Tegen het einde van de middag staren ze mismoedig naar de planken, die geen enkel geheim hebben prijsgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
Wel, het was het proberen waard.

"Dura, ik vrees dat we hier niets meer te zoeken hebben, tenzij je bereid bent, om mijn plan door te zetten.
Maar omdat ik vrees dat het daar niet van komt, zullen we maar een bar gaan opzoeken, en zien of Orsuros ergens opduikt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Als jullie door de stad lopen vinden jullie vanzelf Orsuros die ergens op een terrasje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus

Hij is niet echt blij met de resultaten die geboekt zijn, vandaag. Ietwat somber denkt hij,"Ach, er zijn veel ergere dingen mogelijk, dan een paar uren oppervlakkige kennis opdoen, die echter niet relevant is voor het moment. Nou, misschien heeft Orsuros meer geluk gehad."

Hij knikt naar Orsuros en gebaard naar stoelen die aan het zelfde tafeltje staan, om te vragen of Dura en hij er plaats mogen nemen.

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Ik gebaar Xanatus en Dura om te gaan zitten, en bestel voor iedereen wat te drinken. Na een kort moment van twijfel gebied ik hen om wat verteld gaat worden voor zich te houden, en vertel dan wat er gebeurd is alsook mijn afspraak voor de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
Xanatus luisterd naar Orsuros. Als deze klaar is kijkt hij of Dura er iets over te zeggen heeft. Zo nee, dan heeft hij er het volgende op te zeggen:

"Orsuros dat lijkt me een riskante onderneming. Maar als er iemand is bij wie ik heb gezien hoe belangrijk praktijk ervaring is, is dat bij jou. Ik weet zeker dat je voorzichtigheid bij dit plan, de voordelen zal laten opwegen tegen al dan niet aanwezige nadelen."

Hij kijkt een beetje op waardoor de schaduw van zijn mond afvalt en zijn mondhoeken krullen naar boven.
"Jou plan heeft als voordeel dat je jezelf op het spel zet. Het mijne was een gevaar voor Dura."

Xanatus legt Orsuros uit, wat hij wilde gaan doen, en kijkt naar Dura.

"Je had natuurlijk gelijk toen je het geen fijn idee vond. Als we dat willen doorzetten zal dat zijn, als je jezelf daartoe bereid voelt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

<ooc>Wanneer het nog geen dag-einde is dan edit dit maar, ik von het wat traag gaan ;)</ooc>

Orsuros

Wanneer we op het terras aan het nabuurten zijn over de middag verzinkt het gesprek al snel tot koetjes en kalfjes. Ondanks de wat onheilspellende sfeer door de recente gebeurtenissen is het ergens toch best gezellig, maar ik merk als snel dat de biertjes in de zon best hard aankomen. De mensenstroom slinkt na het sluiten van de winkels en de schaduwen van de bomen verlengen zich snel. Avondrood kleurt de schaarse wolken en mijn ogen zakken haast dicht van de vermoeiende dag. Dan sta ik op en reken af.

"Mensen, het was me weer een waar genoegen, maar ik wil morgen toch fit zijn als ik me tussen de criminele elementen van deze stad ga begeven. Ik ga me nog elders wat te happen verschalken en zoek mijn bed op. Waarschijnlijk zie ik jullie pas morgenmiddag, het lijkt me niet verstandig dat jullie me zien voor ik naar mijn contact toe ga. Tot ziens!"

Ik maak nog een vaag zwaaiend gebaar en draai me dan om, de straat in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC]Als verder niemand iets wil doen, dan kunnen we over naar de volgende dag. Dan komen de mannen uit het bos aan in de stad.[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

Bah, Weer een dag zonder vooruitgang, terwijl iedere dag mogelijk de dood betekend van mijn leermeester.
Terwijl ik nieuwe energie opgedaan heb aan het prettige gesprek ben ik aan het pijnzen.

Ik heb niet zoveel zin om mezelf meer in gevaar te brengen dan dat ik eigenlijk al ben, maar van de andere kant wil ik ook wel voorruit. Bovendien neemt Orsuros ook risico's, en dat voor een doel dat voor mij een stuk belangrijker is dan voor hem.

Als Orsuros weg is zeg ik het volgende tegen Xanatus:
"Ik heb er nog eens over nagedacht. Morgen gaan we jou plan uitvoeren.
Laten we nu gaan eten en slapen, er staan ons zware dagen te wachtten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Het wordt nacht, en de meeste mensen gaan slapen.

Tegen het gloren van de ochtend bereiken Haldir en Aratene de stad. Ze zijn redelijk moe van de tocht, maar daar kunnen ze tegen. Zonder al te veel moeite vinden ze Dura en Xanatus, die net zijn opgestaan.

[OOC]Westpark, contact mij nou nog eens - ik wil weten wat er met Daemia en Jimmy is gebeurd.[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus

Hij groet Haldir en Aratene.
"Het is goed om jullie terug te zien hoe is het jullie vergaan op jullie tocht?"

Na een korte inleiding, verteld hij Haldir en Aratene hoe het ervoor staat.

"Dus, Orsuros zal zich nu mengen met .. sociaal minder gewensten. Hij hoopt daar wat te weten te komen.
Dura en ik zullen ons naar de bibliotheek begeven. Misschien kunnen jullie meegaan, of jullie moeten zelf eigen plannen hebben."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Als we in de morgen de stad bereiken en even hebben rondgedarteld treffen we Xanatus en Dura. "Hee Xanatus, ik hoop dat het met jullie beter is vergaan dan ons.

Bij het huis van Daemia aangekomen vonden we een griffioenenlijkje, waarschijnlijk van een jonkie. Dat lijk riep vragen in me op over het waarom van de agressieve griffioen. Normaal zijn griffioenen niet zo moordlustig namelijk. Ik kon me voorstellen dat de moorden een wraakactie van de griffioen waren op de moordenaars van deze jonkie. Daemia scheen het toch niet te interesseren en wilde achter de griffioen aan, maar we wisten haar om te praten om de sporen vanaf dat lijkje te volgen.

We troffen een kampement aan waar een aantal stropers de huiden van allerlei beesten vilden. Ik moet ze sowieso nog wegkrijgen uit het bos, maar wat ik wilde uitvinden was of zij de jonkie hadden gedood.

Ik besloot om Jimmy 's nachts te laten zoeken in het kamp naar allerlei zaken, maar hij bleek opeens weg te zijn, samen met Daemia. Ik denk dat ik terug moet gaan naar het huis van Daemia om haar te vinden. Van daaruit zal ik verder zien. Ik heb alleen versterkingen nodig om die stropers te arresteren. Misschien dat ik contacten van Orsuros daarvoor kan gebruiken?

Xanatus vertelt vervolgens zijn verhaal over de gebeurtenissen rondom Dura.

Ik zal jullie vergezellen naar de bibliotheek. Dan kan ik ondertussen mijn ogen open houden in de stad omtrent mijn missie. Als Aratene dat goed vind natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Vroeg in de ochtend sta ik op. Ik kleed me, zoals gewoonlijk, in donkere kleding en trek een donkere mantel met kap over mijn schouders en hoofd. Mijn zwaard gesp ik om net als wat kleinere messen, en bekijk me nog een maal in de spiegel. Ondanks dat ik me in de onderwereld ga begeven ben ik behoorlijk opgewekt. Het is net of ik na lang zwemmen weer vaste grond onder mijn voeten krijg.

Met goede moed verlaat ik de herberg waar ik de laatste tijd heb doorgebracht. Dan ga ik naar het café waar vanmiddag de afspraak loopt. Rustig verken ik de daarom liggende wijk, oplettend of er types rondlopen die op een of andere manier opvallen. Ik probeer zoveel mogelijk de weg in het gebied te leren, zodat wanneer het op vluchten komt ik geen dode steeg inloop. Dit gaat me vrij handig af, in steden lijkt orienteren nooit een probleem te zijn, er staan nergens van die irritante bomen in de weg. Wanneer de zon aan de hemel klimt begeef ik me richting de afgesproken locatie en houdt van een afstand het café in de gaten, en vooral wie er binnen gaat en vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus

Een vreemd verhaal. Misschien dat het niet geheel los staat van de mysteries rond de heer Gratros. De tijd zal het leren.

"goed, dan stel ik voor, om op weg te gaan. Ieder weet nu wat we gaan doen, en wat de bedoeling is... en wat niet.
Dura, ik hoop dat jij er achter staat, want van ons allen ben jij de gene die het meeste gevaar loopt."

Hij richt de duisternis vanonder zijn kap op Dura en wacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

[OOC]
Excuses, excuses
[/OOC]

Dura Iluve

Ik zucht eens diep. Avontuur is leuk, maar over de gevaren die het met zich meebrengt ben ik minder enthausiast..
"Ok, laten we het doen", zeg ik tegen de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
[ooc]
ook excuzes (met name aan prohpet) maar bij deze:
[/ooc]

Xanatus
Dura lijkt er nog steeds niet gelukkig mee. Niet vreemd natuurlijk. Het is wel riskant.

"Goed, Dura en ik kennen de weg reeds, dus als allen die mee willen ons zouden willen volgen, komen we er van zelf."

Rustig loopt iedereen, die zijn medewerking wil verlenen naar de biblotheek.

"Dit keer geen oppervlakkig gezoek. Dit keer bewust en direct vragen naar boeken en rollen over wildmagic. Trek daarbij vooral veel aandacht. En zorg dat je niet alleen weg gaat.."

[ooc]
GM que
[/ooc]
Pagina: 1 2 3 4 Laatste