[RPG] Lord Daemon's Campaign

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[OOC]
Kzit ff met wat problemen thuis... Kan iemand mijn char overnemen voor een tijdje? ICQ em ff als je wilt.
Ongeluk gehad met scooter en meisje wat achterop zat moest naar ziekenhuis enz... Dus ff geen tijd voor dit :'(
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Manox

Nou weet ik waarom mensen altijd moe zijn nadat ze vis gegeten hebben, ik voel ook wel enige invloed ervan. Dit zorgt ervoor dat ik niet goed met de man kan vechten, maar toch gaat het nog steeds gelijk op. Dan zie ik dat Jimmy langzaam bijkomt en dat de man met zijn rug naar Jimmy staat. Nu maar hopen dat hij die kans benut en een van die dolken in de rug van die man kan krijgen, of beter nog, dat ie hem zijn keel kan doorsnijden.
Ik probeer zo goed als ik kan de slagen van de man te pareren en terug te slaan...

[OOC]
Hmmm, ok gooi een 3 :(
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Matthijsje, vervelend om te horen. Ik zal ff kijken of ik een tijdelijke vervanger kan vinden.

Sorceror, rol die dice maar! :) [/OOC]

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Mensen, ik weet niet of jullie allemaal op vakantie zijn of zo, maar ik zie niet helemaal in waarim ik op dit moment noodzakelijk zou zijn - volgens mij kan iedereen gewoon doorgaan met waar hij mee bezig is. Dus ik zou zeggen: sta op en post! Als je wel vindt dat ik iets moet zeggen, dan zeg je het maar. :) [/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 12:24

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

<ooc> Ok, doen we :)
wil de aartmagier nog iets zeggen? </ooc>

Dura Iluve

Als het gesprek afgelopen is neem ik afscheid van de aartsmagier. "Heeft u enig idee waar we het beste kunnen beginnen?", vraag ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
"Enig idee. Tja - niet echt. Ik heb eigenlijk geen enkele clue. Hij was bijna altijd hier, behalve wanneer hij 's zomers een paar weken op vakantie ging naar zijn geboorte streek, het gebied rond de zuidelijkste uitlopers van de Mountains of Shadow. Als hij een vijand heeft gemaakt moet dat dus ofwel hier in de stad, ofwel daar zijn, lijkt mij. Maar misschien dat sommigen van jullie een bepaalde, uh, ability kunnen gebruiken om erachter te komen of er meer van zulke vreemde magie bestaat als wat wij gezien hebben in zijn kamer. Daar zou best eens de sleutel van dit raadsel kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Bepaalde ability? Ik dacht niet mijn 'ability' prijsgegeven te hebben. Misschien weet die man meer dan hij pretendeerd te weten. Of zijn er meer mensen met verborgen mogelijkheden? Laten ik in ieder geval zo snel mogelijk uit de buurt zijn van dit magiërs bastion.

"Wanneer alle informatie verstrekt is lijkt het me toch echt tijd om ons weer te verenigen met de rest. Misschien dat iemand daar wel een verhelderend idee over de zaak heeft. Of zouden ze gezellig zonder ons op maffe beesjes in het bos jacht zijn?"

Ik loop naar buiten zonder nog om te kijken of ze me volgen.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 15:45
Xanatus
Xanatus wacht tot Dura en Orsuros een eindje vooruit zijn gelopen. (als Dura nog een woord wil richten tot de mage wacht Xanatus dus). Hij ziet Orsuros al weglopen en wacht om Dura's reactie te zien. Als ze allebei een paar meter opweg zijn bedankt hij de archmage en loopt achter de anderen aan.
"Dit wordt een interessante situatie." denkt hij. Hij kijkt naar de hemel en even valt de schaduw die altijd over zijn ogen hangt weg.
"Ik zal u trots maken, legenden zullen gesmeed worden door zwaard en pen. En eeuwen na mijn nietige bestaan zullen mijn worden nog te lezen zijn. Ik dank u voor deze kans op een belevenis."

Dan loopt hij wat sneller om de anderen in te halen.

"Orsuros (en Dura als die verder is gelopen) wacht even. Ik wil graag voor we naar de andere gaan deze situatie even bespreken, inclusief wat we de anderen gaan vertellen.
Zoals jullie weten hebben we nog een probleem, de griffoen. Deamia wil dat we die eerst eradiceren. Maar wat hier aan de hand is, lijkt mij van wat groter belang. Een zeer machtig en begaafd magie gebruiker is hier aan het werk geweest, en de handelingen van machtige individuen gaan meestal een groot aantal mensen aan.
Het punt is dit op tactische wijze op de rest van de groep over te brengen. Wraak is immers geen geldige reden voor haast, en ook al zei ik eerder dat die griffoen misschien meer slachtoffers maakt, deze zaak lijkt mij toch belangrijker.

Als ondanks onze tactische inbreng,
Hij kijkt Orsuros en Dura aan, waarvan ik hoop dat jullie beiden daar een aandeel in zullen hebben, niet kan verhinderen dat er verdeeldheid in de groep ontstaat zullen we de zogenaamde wedstrijd moeten doorzetten.
Maar dit voor later ik zal jullie uitleggen wat ik precies bedoel."

Hij wacht even om te zien of beiden luisteren en gaat verder:

"Omdat sommigen van ons persoonlijk betrokken zijn in een van beide gevallen zullen zij niet altijd naar rede luisteren. Dura jij wilt uiteraard eerst de verdwijning van de heer Gratros onderzoeken. En zoals ik al zei zal Deamia weinig begrip hebben voor reden om dit ook werkelijk eerst te doen.
Toch zie ik er heil in om de groep niet op te splitsen. Zelf sta ik achter Dura maar dat zal ik niet tegenover de gehele groep zo uitspreken. Ik zal slechts op subtiele wijze proberen iedereen zo ver te krijgen deze zaak eerst af te handelen. Allereerst wil ik graag horen hoe jullie over deze situatie denken en waar jullie het eerst heen willen, al voor wij de anderen opzoeken."

Hij vervalt in een afwachtend stilzwijgen. Zijn ogen zoals gebruikelijk onzichtbaar zodat het moeilijk is te zien hoe hij erover denkt. Personen met veel mensen kennis (Empathie) kunnen waarnemen dat hij vooruit kijkt op een groots gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Bedachtzaam kijk ik Xanathos aan terwijl hij zijn verhaal verteld. Hij heeft ergens wel een punt: de magische krachten die voelbaar waren in het gilde lijken problemen van een proportie die vele malen groter is dan Daeria's wraakactie. Toch voel ik me niet de juiste man op de juiste plaats om me met magische stromingen en kwade tovenaars bezig te houden, integendeel: het zint me niks om in een dergelijk conflict verwikkeld te raken.
Aan de andere kant, Dura lijkt ook niet meer de 100% correcte magier te zijn, dus hij zal me niet snel overleveren, zeker niet wanneer ik erachter kom wat zijn geheim is. Dan zou hij wel een betrouwbare en machtige reisgenoot zijn, en zou ik zelfs in de toekomst mijn mogelijkheden voor zijn doel laten werken, al dan niet met zijn medeweten.

Wanneer Xanathos uitgesproken is en er een stilte valt vertel ik mijn mening: "Dura's kwestie lijkt me van een grootheid die niet vergelijkbaar is met die van daenia. De impact van wat er in die ruimte gebeurd is lijkt me sterker dan de wraakgevoelens die aan de andere queeste ten grondslag liggen. Mijn keuze is om Dura te volgen en hij kan op mijn steun rekenen in een discussie met Daenia. Dura's keuze lijkt me duidelijk, dus ik denk dat we onze weg kunnen vervolgen."

In de verte starend laat ik mijn tweestrijd nogmaals over me heen gaan, en kom voor mezelf wederom tot dezelfde conclusie. Alleen wat is het dat Dura anders maakt dan de overige magiers?

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

"Dank jullie voor jullie loyaliteit, Hoewel ik natuurlijk enigsinds beinvloed ben, lijkt het mij ook dat deze zaak van groter belang is dan die Griffoen.
Die Griffoen die wacht wel, en als hij ook voor onze zaak van belang blijkt te zijn dan komen we em vanzelf tegen."

"Ik vraag me wel af wat de aartmagier bedoelde met 'bepaalde abilities'. Ik ken natuurlijk wel spells om magie te detecteren, maar dat is toch niet bepaald een ability.
Verder merk ik het inderdaad wel als ik die vreemde magie tegenkom, maar dat zou ik toch niet direct een ability durven te noemen.. "

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
<ooc> Sorry mensen, ik ben ff een tijdje afwezig geweest, omdat ik het nogal erg druk had namelijk. Ik ben er nu weer volop bij dus kan ik weer lekker gaan posten :P . Cool gevecht trouwens, met haldir en jimmy enzo, hebben jullie mooi gespeeld :) . Als ik het goed doorgelezen heb sta ik nu niet bij dura wel? Dan zal ik ff niet reageren totdat ze naar ons komen.
</ooc>

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Holy_Paladin, je mag wel ff iets doen in dat gevecht hoor, want dat is nog niet afgelopen. [/OOC]

• DarkX

DarkX

Ik?

<ooc>
Ik ga voorlopig ff mathijsje vervangen en 2 characters spelen, niet ideaal maar beter dan nix. Moet ik nog backward gaan bepalen wat Daeria gedaan heeft in dat gevecht, of aannemen dat er niet teveel gebeurd is en verder gaan op dit punt (evt wanneer Dura's gang binnenkomt?)
</ooc>

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Ga maar vanaf hier verder - er is nog steeds een tegenstander in leven, dus je kan ofwel die aanvallen met Daemia, ofwel Dura laten binnenkoemn. Kijk maar. :) [/OOC]

• PsyFlash
<ooc>
nee ik had nog wat te bespreken met Dura... dus. :)
</ooc>

Xanatus
Knikt serieus om de dingen die Dura en Orsuros zeggen. "Hm beide lijken voor rede vatbaar",Denkt hij.
Dan waait het vage gevoel van tevredenheid weer weg dankzij een stroom realiteit. Somber bedenkt hij zich: "Goed dan, dat was het deel van de groep dat makkelijk te overtuigen was.. Met de rest zullen nog wel wat problemen ontstaan.
Dan wendt hij zich weer tot Dura en Orsuros; Gelukkig zijn jullie allebei voor mijn rede vatbaar, en waarschijnlijk zullen jullie ook begrijpen dat de rest van ons gezelschap wat minder overtuigd zal zijn"
Na even nagedacht te hebben richt hij zich tot Dura. Dura zou ik jou even onder vier ogen kunnen spreken terwijl we eens langzaam terug lopen naar de anderen? Uiteraard vraag ik dit ook aan jou Orsuros zodat jij een klein eindje vooruit kunt lopen."

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve
" Ehhhmm, ok...,
Ik weet niet precies wat je te vertellen hebt, maar je schijnt me een wijs man te zijn.."

tegen Orsuros:
"Sorry Orsuros, maar zou ik je even mogen vragen ons alleen te laten?"

• PsyFlash
Xanatus
Als Orsuros bereid is om door te lopen (zo niet, stel ik dit gesprek uit) wacht ik tot hij uit het zicht is.
"Zo ik wilde je wat vertellen. Het gaat over het zojuist gebeurde. Ik kreeg de indruk dat die hoge magiër van daarnet iets over jouw verzweeg. En dat, dat met dit boek te maken heeft." Hij pakt het boek en toont het aan Dura.

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

Ik weet niet veel van boeken, maar ik zie ook wel dat dit geen standaard boek is.
Een dag geleden had ik nog nooit van Wild Magic gehoort, en nu lijkt het alsof ik het overal tegenkom.
Even denk ik dat mijn slapen lichtjes beginnen te kloppen, Ik schuif het gevoel van me af..

" Wat is dat?"
, vraag ik.

• PsyFlash
Xanatus
"Dit is een boek over Wildmagic. Een vorm van magie die als een taboe alswel een fabel wordt beschouwd. Ik vermoed, en de magiër van net ook denk ik, dat jij deze vorm van magie beoefend. Misschien wel zonder dat zelf te beseffen.
Ik wil je niet chanteren of zo, maar ik denk dat het van belang kan zijn bij het oplossen van deze queeste"

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

Voor een paar seconden ben ik stunned. Ik begon het nog maar net zelf te vermoeden, en nu blijkt het dat andere dat vermoede ook al hebben. Ik moet beter opletten.

met bibberende stem zeg ik:"Ehhmm, juist.. en hoe kom je er aan?"

Ik kijk hem even aan, en besluit om hem maar in vertrouwen te nemen.
"Ik vermoede ook al dat ik meer met die 'wild-magic' vandoen had dan dat ik graag geloof, maar ik heb nooit ergens iets van geweten!, echt niet!"
Ik huiver.
"Hebben we eigenlijk nog iets aan dat boek?"

edit: [OOC]
Ik sta morgen rond een uur of 12 bij de t.net stand, misschien nog meer mensen?
en als je wilt weten hoe ik er uit zie moet je maar ff rond de 200e post in dit topic kijken. >:) [/OOC]

• PsyFlash
Xanatus
Denkt even na. "Dura lijkt het een nogal onplezierige ontdekking te vinden."
Dan spreekt hij tot Dura: "Het komt me voor dat je het een verre van plezierige ontdekking vindt. Weet dat ik wildmagic niet als een verachtelijke vorm van magie beschouw en dat zou jij ook niet moeten doen. De opinie van de domme massa is nu niet van belang, maar misschien moet je toch de aard van je magie niet aan de grote klok hangen. Voor nu is het belangrijk dat je zelf de magie als iets goeds blijft beschouwen."

Hij wacht even om zijn woorden in te laten werken en gaat verder.

"Het leven ligt niet vast, de dingen geschieden zoals zij geschieden, omdat zij afhankelijk zijn van ontelbare variabelen, die op hun manier weer afhankelijk zijn van elkaar. Levende wezens zullen nooit helemaal te voorspellen zijn, en jouw magie speelt hier op in."

Hij bergt het boek weer op

"zullen we dan maar terug gaan naar de anderen?.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Ondertussen is Orsuros doorgelopen, en daarbij kwam hij al snel op een pleintje even verderop. Daar is net een groep mensen bijeengekomen, die kennelijk naar iets staan te kijken. Als Orsuros dichter bij komt ziet hij een zeer zwaar verwonde, dode, man die net de stad binnen is gebracht - het lijkt wel alsof hij gedood is door een of ander groot beest.

"Het moet haast wel een griffioen zijn geweest!", roept een man.
"Welnee, griffioenen vallen nooit mensen aan, het moet een draak geweest zijn!", roept een vrouw die bij hem in de buurt staat.
"Een draak? Ben je bijgelovig of zo, draken bestaan alleen in sprookjes!", werpt de man tegen.
"Waar hebben jullie hem gevonden?", vraagt een andere man aan degenen die het lichaam de stad in hebben gebracht. Zij beschrijven de plaats in het Forest of the Unicorn. Hierna ontstaat een discussie over wie de nabestaanden van de dode zijn, en hoe ze daar achter moeten komen, maar deze details boeien Orsuros niet zo.

Als hij omkijkt ziet hij dat Dura en Xanatus hun gesprek hebben beeindigd en naar hem toe komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
In de bar draait de kleine man zich nu plotseling om, en hij probeert de deur uit te vluchten. Zijn grote vriend ligt nog steeds kreunend en half-dood in een hoek, terwijl de man die Daemia geslagen had met een dolk in zijn rug naast Haldir op de grond ligt - of hij dood is of nog leeft is niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

<ooc>Onze gm wil persee discussie over de queestekeuze? ;)</ooc>

Orsuros
Hmm, de doorgeslagen griffioen lijkt ineens dichterbij dan een vaag verhaal. Beangstigend. Ik voel er eigenlijk weinig voor om dat beest te gaan zoeken, maar ik denk dat dit de zaak voor de anderen juist belangrijker maakt. Ik loop terug, Dura en Xanatus tegenmoet. Misschien moeten we maar opweg gaan voor de anderen dit horen.

"Het is hier erg druk, ik weet niet precies waarom. Laten we via die steeg links naar de andere hoofdweg lopen, misschien ontlopen we de drukte."

Daeria

Die hufter met die losse handjes had meer vriendjes dan ik verwachtte, toch handig dat de anderen welwillend waren me te helpen. Hoewel dit natuurlijk niet ZO actief hoeft, ik werd bijna buitenspel gezet, alsof een of ander hulpeloos kindje ben. In een flits zie ik dat de kleinste van het knurftige koppel de deur uit wil rennen. Ik pak mijn zweep en richt op zijn benen om hem ten val te brengen.

<OOC>
De dices zijn down, omdat die gozer met de rug naar me toe gekeerd is en daemia handig is met die zweep ga ik er maar vanuit dat het lukt, wanneer dit problemen oplevert hoor ik het wel.
</ooc>

De man struikelt met de zweep om zijn enkel en komt ten val, in deze val een tafeltje met enkele legen glazen met zich meenemen. Voordat alle scherven gevallen zijn ben ik bij hem en zet hem klem op de grond. De eigenaar van de zaak lijkt niet blij met de rotzooi, alsof het mijn schuld is!
Poeslief kijk ik hem aan en zeg: "Ik zou deze man verantwoordelijk houden voor de zooi, zeg maar waar je hem hebben wilt."
De man mompeld nog iets naar de grond maar het intereseert me niet om te vragen wat hij wou zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

[ooc] srry, @home heeft m'n ip weer eens verandert..

je kan em wel vinden op http://whiterazor.hn.org/rpg/

edit: als dat niet werkt: http://217.120.36.152/rpg/
[/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
<ooc>
beetje laate reply thanx to hcc en zo.
<ooc>

Xanatus
"Orsuros, heb jij kunnen achterhalen waar deze drukte overgaat? wat gebeurd er allemaal?."

Xanatus kijkt naar de drukte en dan weer naar Orsuros. Hij wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros
"Waarschijnlijk is het uitverkoop bij Cailons Sieraden ofzo, ongetwijfeld niks belangrijks. Laten we DAAR verder in ieder geval geen tijd aan besteden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Haha! Uitverkoop. :P [/OOC]

De barman kijkt Daemia aan met een mengeling van angst en afkeer.

"Ik hoef geen geld, ga alsjeblieft gewoon weg uit deze bar, en kom nooit meer terug. En neem die half-dode vrienden van je mee. Ik moet hier geen problemen, vecht die ergens anders maar uit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

[ooc]damn, deze wereld heeft vast niet op een of andere freaky manier gsm's uitgevonden is het wel? :P
Hadden we trouwens al afgerekend :? Naja, hij wou geen geld :)
[/ooc]

Daemia

Het zijn niet allemaal de slimste in deze groep, maar ik maak momenteel ook niet echt vrienden. En een vechtpartij laat toch zien dat ze kunnen en willen knokken. Laat ik de oude groep verzamelen zodat we eindelijk een vuist tegen dat beest kunnen maken.

"Mensen, we zijn hier duidelijk niet meer op de meest vriendelijke voet met het personeel zijn, dus laten we een café ofzo hier in de buurt zoeken zodat we kunnen zien wanneer Dura, Xanatus en Orsuros terugkeren."

kan iemand me uitleggen waarom laatste stuk niet italics is? De [ /i] staat toch echt daar pas achter... Opera bugje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
<ooc>
DarkX, *grin* Het is duidelijk dat je geen zin hebt in gezeur over Griffioenen. Eigenlijk ben ik dat ook met je eens... first things first
<ooc>

Xanatus
Hij laat die drukte voor wat het is en volgt Orsuros naar, waar de rest van de groep geacht wordt te zijn.
"Oke kom op, we gaan terug. Ik wil in ieder geval vanavond vroeg aan mijn nachtrust beginnen, zodat we morgen vroeg meteen kunnen starten met het onderzoek."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

<ooc>Nouja, geen zin in grifioen gebeuren... Orsuros heeft geen zin in dat gebeuren, as explained in his own thoughts :). Sterker nog: ik ga die grifioen quest juist aanprijzen, iig zolang Daemia onder mijn controle staat :)</ooc>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

"Goh, het is hier wel weer een drukte inderdaad. Hebben jullie al een geschikte slaapplaats gezocht?, dan stel ik voor om zo vroeg mogelijk te gaan slapen.

We hebben veel vreemde dinge gezien bij de aartsmagier waar ik nu geen zin heb om over te vertellen, ik wil morgenochtend zo vroeg mogelijk beginnen met het onderzoek en dan komt de uitleg ook wel .."

[ooc]
Er waren wat problemen met de dices omdat ik op de hcc zat, en @home ondertussen mijn ip veranderde |:( . voor de grootste kans dat de dices werken kun je voortaan het beste http://whiterazor.hn.org/rpg/ gebruiken.. er wordt nog aan gewerkt dat die hostname m'n ip zonder tussenkomst van mij volgt ;)
[/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Manox

Phew, het gevecht is afgelopen. Ik ben nog niet op adem gekomen of de eigenaar van de bar komt op ons aflopen en zegt tegen Daemia dat we beter kunnen vertrekken.
We gaan met zijn allen naar buiten om voor de gewonden te zorgen. Ikzelf heb een aardige snee op mijn arm opgelopen, maar het is niet zo heel ernstig.
Ik pak met mijn andere arm mijn rugzak en haal er een lap stof uit. Iets dat ik altijd bij me had in mijn tijd in het leger (voor deze doeleinden). Ik vraag: "Kan iemand dit even om mijn arm binden? Flink strank zodat het bloeden stopt."

Ik weet niet hoe het met de rest is afgelopen, maar ik weet nu dat ik niet op de looks van Daemia moet afgaan en dat die looks nogal gevaarlijk kunnen worden. Dit waren waarschijnlijk een stel mannen die al redelijk wat op hadden. Ik zou deze situatie niet graag nog eens willen herhalen met goed getrainde krijgers...
Dan zeg ik tegen de rest: "Laten we naar het dorpsplein gaan en daar wachten tot de anderen terugkomen, maar laten we eerst even de gewonden verzorgen. Ik weet redelijk wat van allerlei wonden af, dat heb ik geleerd in het leger. Dus als iemand me nu helpt met mijn eigen arm kan ik voor de eventuele andere gewonden zorgen.

[OOC]
Na de HCC wat doodgebloedt :), nu weer ff tot leven wekken.
POSTEN mensen!!!
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

[ooc]We weten niet dat ze op het dorpplein zijn, daarover is ons niks gemeld beetje vreemd om daar dan blind heen te lopen?[/ooc]

Daemia

Denken die mensen nou echt niet na? Na zoveel consternatie veroorzaakt te hebben is het wel heel stom om een beetje op de meest publieke plek van dit stadje te gaan staan gapen. Een flits van een verontwaardigde uitdrukking schiet snel over mijn gezicht, maar is snel weer onder controle. Ik draai me naar Manox en zeg: "Het lijkt me toch echt beter om zoals ik voorstelde hier in de buurt te blijven. Wanneer we van locatie wijzigen is het erg moeilijk voor de rest om ons te vinden. Ik stel voor om hier tegenover een inn ofzo te vinden waar we tevens slaapplekken voor de nacht kunnen regelen, of hebben jullie al ruimtes geregeld?"

Orsuros

Een lichte glimlach krult mijn mondhoeken. Het vooruitzicht aan een bed en eindelijk beetje rust laat me bijna het voorval vergeten. Was ik uiteindelijk maar in die eettent blijven nababelen, onder het genot van een drankje.
"Laten we opschieten en de rest oppikken in dat eettentje, ik meende ook dat er slaapplaatsen in de buurt waren bij wat herbergen ofzo."
Toch doen Dura's woorden herinneringen opbloeien in mijn gedachten. Het verre kloppende gevoel, de magische.. iets dat net buiten het bereik van het voelbare en bevatbare leek.. Het benadrukte weer het altijd nader zijnde gevoel van anders zijn dan normale mensen. Somberheid valt over me heen en met een bedrukte donkere uitdrukking vervolg ik mijn weg, enkele stappen voor de anderen lopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

[OOC]
Er is helemaal niet gezegd waar we uberhaupt naartoe zouden gaan. De andere groep zou ons "wel" vinden.
[/OOC]

Manox

"Ik denk dat we beter bij elkaar kunnen zijn. Wie weet komt dadelijk iemand anders zich wreken en ik ben doodop atm. Het eten had me al een beetje slaperig gemaakt en nu is het nog erger. Het dorpsplein lijkt me gewoon het punt waarvan de andere groep hun zoektocht naar ons zal beginnen, aangezien we niet vantevoren afgesproken hadden waar we elkaar weer zouden treffen. Op het dorpsplein zal ook vast wel een fontein zijn en met het water kunnen we de wonden uitwassen, iets dat zo te zien toch wel nodig is."

Waarom doet Daemia zo bot? Zij is tenslotte de veroorzaker van dit alles.
Ik besluit verder geen aandacht meer te besteden aan Daemia, er zijn mensen die mijn aandacht meer nodig hebben, dus wend ik mij tot de gewonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

[OOC]
Aangezien Sorcerer@ zei dat Manox zich tot de gewonden wendde neem ik aan dat hij Haldir oplapt. Ik rol ff om te kijken of Haldir bij bewustzijn komt. Boven de 10 is bij bewustzijn, onder de 10 is bewusteloos blijven.

Ik rol 19 :)
[/OOC]

Haldir
Ik voel verzorgende handen die mij mijn wonden laten voelen. Ik moet van mijn stokje zijn gegaan tijdens dat gevecht aangezien dat het laatste is dat ik me herinner. Langzaam open ik mijn ogen en ik kijk recht in het gezicht van Manox. Elfenogen stralen toch een vertrouwen uit dat hij met zijn glimlach mij laat toekend. Als ik naar rechts kijk zie ik mijn arm: Droog bloed aan de stof van mijn kleren, maar de bloeding is gestelpt. Terwijl ik nog afgrijs van mijn arm zie ik een paar meter verderop een van de bandieten liggen die ons aanviel. De bandiet doet me denken aan de mogelijkheid dat er mensen zijn doodgegaan van onze groep.
"Manox, zijn er nog meer gewonden of doden gevallen buiten die bandieten?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Orsuros, Dura en Xanatus lopen in de richting van het eettentje waar ze die avond gezeten hebben. Hun weg voert door een beetje een seedy wijk, waar een paar wat minder hoog aangeslagen kroegen liggen. Een eindje verderop zitten, staan en liggen een paar mensen op straat voor zo'n kroeg. Als het drietal dichterbij komt zien ze dat het de rest van de party is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Manox

"Rustig maar Haldir, met onze vrienden is verder niks mis, buiten een paar oppervlakkige wonden. Van de aanvallers is helaas wat minder over, ook al ben ik een veteraan ik hou er niet van om gewoon zomaar in het rond mensen te doden, maar ja..."

Ik kijk wat rond en zie in de verte wat mensen aanlopen, als ze wat korterbij zijn herken ik ze als de rest van onze party.

"Haldir! Kijk daar is de rest van onze party, als jij rustig blijft zitten ga ik ze halen."

Ik laat Haldir ergens tegen een muurtje plaatsnemen en ren naar de anderen toe.

"Ah daar zijn jullie weer, ik hoop dat jullie geen problemen hebben gehad. Wij hebben zeg maar een lesje gehad in wat voor probleem schoonheid kan zijn. Daemia is benaderd door een man die ze afwimpelde met haar zweep. Helaas kwam dezelfde man terug met 2 vrienden en ze waren niet al te vriendelijk, hijzelf en 1 van zijn vrienden heeft het gevecht niet overleeft en de laatste is met aardig wat wonden op de vlucht geslagen.
Als jullie nu met mij mee komen, misschien dat iemand wat genezend spul bij zich heeft zodat we onze wonden nog beter kunnen behandelen. Ik heb ze schoon gemaakt met water, maar ik denk dat de wond op de arm van Haldir wat betere verzorging kan gebruiken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus

Verbijsterd schud hij zijn hoofd. En denkt er het zijne van.
"Een kroegen gevecht. Goed dan... ik zie dat Haldir het, het ergste te verduren heeft gehad. Oké rustig.. ik ga proberen er iets aan te doen.

Hij concentreert zich..

[healing]
power: 2
fatique points: 2 (GM decides)
Faith points: (GM decides)
[/healing]

"Zo ik hoop dat je, je wat beter voelt nu."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

Gelukkig is er neimand anders gewond denkt ik. Ik begrijp niet waarom er mensen rondlopen die zonder reden mensen aanvallen. Ze zijn het zelf schuld als ze dan sterven. Dat hebben ze echt wel verdiend.
"Dankje Manox, voor je verzorging"
Als Manox de rest van de party gaat halen zak ik lekker tegen de muur, terwijl mensen me vreemd aankijken. Kijk nou niet zo! Ik heb dit niet veroorzaakt!
Vanuit mijn ooghoek zie ik Xanatus aanlopen. Hij gaat voor me staan en begint te bidden. Hij gebruikt zijn magie! Ik trek mijn rechterarm op en een pijnscheut schiet door mijn arm.
"Aaarg"
Dan merk ik dat zijn magie me nieuwe krachten geeft en ik veronderstel dat hij me geneest. De glimlach op zijn mond bevestigd dit. Dit is de eerste keer dat ik magie zie worden gebruikt op een goede manier. Na mijn schrik toen hij begon te bidden tot een of andere god begon ik me kalm te voelen. Xanatus' kalmte blaast mij nieuw leven in, samen met zijn magie. Als hij klaar is bedank ik me bij hem en zeg hem dat ik magie nog nooit op opbouwende wijze gebruikt heb zien worden.

Ik sta op en loop richting Manox, Orsuros en Dura.
"Wat is er gebeurt", vraag ik aan niemand in het bijzonder? Ik zie aan Dura's vermoeidheid dat er iets gebeurt moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

<ooc>Eh, ik heb toch het volgende gezegd dacht ik:
"Mensen, we zijn hier duidelijk niet meer op de meest vriendelijke voet met het personeel zijn, dus laten we een café ofzo hier in de buurt zoeken zodat we kunnen zien wanneer Dura, Xanatus en Orsuros terugkeren."
Aangezien de rest ervan uitging dat we in dat restaurant zaten, wisten zij veel dat we eruit gekicked werden ;)
Maar boeit toch niet meer, het is al opgelost (en toch wil ik volgende keer GSM's :)
</ooc>

Orsuros
Zucht.. Gaan ze beetje lopen knokken. Niet direct de ideale manier om zonder teveel aandacht je in de stad te bevinden. Dit maakt informatie winnen nooit makkelijker.
"Ik zie dat jullie goed je best gedaan hebben om je rustig en stil te houden, dat is stukke makkelijker wanneer we dadelijk voor welke queeste dan ook informatie moeten winnen. Mooi zo. Het is ons of in ieder geval mij duidelijk geworden dat er heel wat haken en ogen aan het tovenaarsgebeuren zitten, en dat het stukke grootschaliger is dan verwacht. Ter zijner tijd zullen we ons verhaal doen en bespreken wat de plannen zijn, nu lijkt het me echter beter wanneer we een slaapplaats zoeken en een traditioneel nachtje erover slapen. Enkele straten terug zag ik wel een tentje dat er vrij keurig en niet te prijzig uitzag, ik stel voor dat we daar eens gaan kijken."
Zo, dat kan ze alvast aan het denken zetten, en geeft me evengoed de tijd om voor mezelf datzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Daemia
De anderen zijn net aangekomen en direct komt Orsuros met een duidelijk venijnig bedoelde opmerking. Waarom kan die scarface nooit zijn arrogante smoel houden? Hij lijkt persee het bloed onder ieders nagels vandaan te moeten halen. Alsof we het zelf zo lollig vonden om bijna in mekaar gemept te worden! En wat zou er gebeurd zijn dat zo nodig moet wachten?
Ik wend me tot hem: "Ik weet zeker dat je het beter had opgelost, maar wij zijn allang blij dat het goed afgelopen is. Laten we er geen woorden meer aan vuil maken. Maar laten we jou duistere verhalen niet de eventueel mooie ochtend vernielen en vertel nu het nog donker is wat er zich in het gilde heeft afgespeeld. Wanneer we er na het doden van de grifioen nog aandacht aan moeten besteden kunnen we er beter vanaf nu over denken. Laten we echter eerst die herberg zoeken en daar in een rustige zetel naar jullie verhaal luisteren."
Ik kijk de rest van de mensen die bij mij gebleven zijn vragend doch doordringen aan, hopend daar enige steun te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Haldir is weer behoorlijk gezond. De spell koste inderdaad 2 faith points. [/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:09
Op zondag 25 november 2001 01:16 schreef Lord Daemon het volgende:
"Ik hoef geen geld, ga alsjeblieft gewoon weg uit deze bar, en kom nooit meer terug. En neem die half-dode vrienden van je mee. Ik moet hier geen problemen, vecht die ergens anders maar uit."
[OOC]
Heb ik het goed of fout als ik zeg dat je dit uit een Asterix en Obelix hebt? ;)

* buzz betuigt zijn spijt tegenover de rest dat ie ff niet heeft gepost, hij had ff wat HCC matters aan zijn hoofd :(
[/OOC]

Jimmy
Ik kijk verbaasd rond, de man die ik aan wilde vallen vlucht, maar wordt net zo snel weer neer gelegd door Deamia. Ik loop verder wat met de rest mee en probeer mijn hoofdpijn te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC]
Heb ik het goed of fout als ik zeg dat je dit uit een Asterix en Obelix hebt?
Fout. :)

[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

Ik ben natuurlijk niet echt blij met wat is zie..
"Wat is er hier gebeurt?", vraag ik dommetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

Ik begon me net goed te voelen na de behandeling van Xanatus en krijgt de groep die in de bar zat een klote opmerking van Orsuros te horen.
"Meen je dat wij dat leuk vonden", snauw ik terug.
"Oordeel niet over een handeling waarvan je de rede niet kent. Dacht je dat wij hier zomaar op los wilden slaan?"

Ik draai me weg van Orsuros en hoor dat Dura vraagt wat er gebeurt is.
"We moesten ons verdedigen tegen die gast die Daemia lastig viel", vertel ik hem. "Hij had nog twee andere knakkers meegenomen. Daar heb ik deze wond aan te danken, maar de behandeling van Xanatus doet wonderen. Ik zal nooit meer zo negatief over magie denken als eerst."
Zullen we dan maar opstappen naar die herberg?
En ik maak aanstalten om weg te lopen.

[OOC]Kan ik weer slaan met mijn rechterarm? Dan wel boog gebruiken?[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
"Ja, we zouden moeten rusten. Morgen lijkt het mij het beste vroeg bij elkaar te komen en ons reisdoel te bepalen. Ik zie jullie morgen in de herberg, ik heb zelf een slaapplaats in deze stad.

Hij maakt een buiging voor het gezeldschap, en loopt weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

eerst neem ik afscheid van Xanatus: "ok Xanatus, bedankt voor je hulp. Ik wens je een goede nachtrust en hier treffen we elkander morgenochtend"

ik wacht tot hij weg is, dan zeg ik tegen de rest: "Jullie ook allemaal een goede nachtrust gewenst. Ik ga nu slapen en adviseer jullie om hetzelfde te doen, wat ons reisdoel ook wordt, morgen wordt een zware dag"

Hierna regel ik een kamer en ga ik slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC]
Kan ik weer slaan met mijn rechterarm? Dan wel boog gebruiken?
Yep. Iedereen heeft tot morgen ochtend/middag de tijd als hij vanavond nog iets wil doen, anders ga ik ervan uit dat iedereen gaat slapen. [/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Jimmy

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ :Z :Z :Z :Z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros
Daemia's geslijm lijkt toch te drijven op een zeer sarcastische ondertoon. Ik negeer de door haar gestelde vraag, ik had al gezegd dat het zou wachten.
Voor ik vertrek kijk ik haldir strak aan, zonder boosheid, slechts om te laten merken dat ik me te goed voel om me iets van die opmerking aan te trekken. Hierna zoek ik de herberg en onderhandel even voor een bescheide doch rustige kamer, iets afgescheiden van de andere kamers. Ik onderzoek de gang, de ramen van mijn vertrek en de steeg waar het raam op uitkijkt, en concludeer dat ik hier vrij geisoleerd zit.
Bijna voel ik me genijgd om rustig en vreedzaam in slaap te vallen, toch voel ik als altijd nog ergens een prikkel achter in mijn nek dat er waarschijnlijk weer voor zorgt dat ik zeer licht en rusteloos slaap. Na een tijd worden mijn ogen zwaar en zink ik toch in een dromeloze slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Dura gaat naar huis om te slapen, Xanatus heeft een kamer daar in de buurt in een klein hoteletje, Orsuros neemt een kamer in een andere herberg en Daemia gaat met de rest van de groep demonstratief naar de herberg daarnaast. Iedereen slaapt in, en een diepe stilte valt over de stad.

Maar niet iedereen slaapt even rustig. Orsuros droomt een vreemde droom, waarin hij zelf pulseert als hij een magische kamer binnenloopt - nee!, ik wil niets met magie te maken hebben! probeert hij te schreeuwen, maar hij kan geen geluid maken. Het pulseren wordt na een tijdje zwakker, en hij valt weer in een droomloze slaap.

Jimmy probeert in zijn dromen het hart van een mooie vrouw te winnen, maar iedere keer als hij succes lijkt te boeken wordt hij neergeslagen.

Ook Dura droomt. Opnieuw loopt hij de kamer van Aran binnen, en opnieuw begint zijn magie te kloppen - opnieuw voert hij een verbeten strijd - opneiuw wordt zijn amulet warm en begint het mee te kloppen - maar nu is het kloppen niet alleen sterk en afschrikwekkend maar zit er ook een toon in van naderend gevaar, van acuut gevaar - het is alsof er een betovering gecast wordt op Dura, het kloppen wordt alsmaar sterker maar erdoorheen lijkt nu de stem van een man te komen, een man die incantaties zingt - het beeld van een schaduw dat zich tegen een raam aftekent wordt zichtbaar - en allerlei magie lijkt zich met het kloppen te vermengen - andermans magie, net zo wild en onvoorspelbaar als zijn eiegn magie - Dura wordt steeds banger - klop - klop - klop - en plotseling schrikt hij wakker. Met een ruk gaat hij rechtop zitten, maar het kloppen blijft, hoewel in minder mate doorgaan, en nog duidelijke rdan daarnet hoort hij een incantatie - verschrikt kijkt hij om, en zie! Twee meter van hem af tekent zich de schaduw van een man af tegen het raam, een man die met zijn handen staat te zwaaien en en incantatie uitspreekt! Dura voelt een plotselinge pijn als de eerste vlagen van de Obliteration-magie hem bereiken -

[OOC] Dura, je bent niet bewusteloos, dus ik zou snel wat doen. De anderen mogen 's ochtends doorspelen totdat iemand Dura gaat opzoeken. [/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
<ooc> ik heb geen idee waar Dura woont dus die kan ik niet op gaan zoeken <ooc>

Xanatus
Een goede nachtrust.. Dat was precies wat hij nodig had. Voor dat hij eraan begon heeft hij echter zijn bede nog tot Deneir gericht. Gevraagd om steun en voorspoed heeft hij.

De nacht verliep rustig. Geen dromen. Slechts leegte. Leegte zoals de pagina's van het boek waarin de toekomst beschreven staat.
Weldra zouden deze worden gevuld met een belevenis die het dure perkament waard zou zijn.

Xanatus maakt zich gereed en als de eerste zonnestralen zijn ogen bereiken, besluit hij op weg te gaan. Het beloofd een interessante dag te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

Ik ben gisteren vroeg naar bed gegaan en aangezien ik ook al niet veel gedronken had omdat ik aannam dat vandaag op weg werd gegaan, het zij naar de schorpioen, het zij onderzoeken naar Aran Gratos.

Ik sta op bij het eerste licht en ga naar beneden om een hapje te eten. Hmm, ik wil toch wel eens weten hoe ik geld kan verdienen in deze stad. Die griffioen lijkt me toch een van de beste mogelijkheden om geld te verdienen. Peinzend over geld wacht ik op anderen die in deze herberg sliepen.

[OOC]Hoeveel is 25 GP ongeveer. Hoeveel maaltijden kan ik daarvoor kopen?[/OOC]

edit:
Thnx Psyflash. Lijkt wel wat op emkaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
[quote]Op woensdag 28 november 2001 16:46 schreef BlueAngelGoT het een en ander:

<ooc> Het is niet schorpioen, maar Griffoen (Griffon) <ooc>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

Ik schrik me totaal dood, hoewel ik net wakker ben besef ik dat ik in groot gevaar ben.

Heel even overweeg ik aan te vallen, maar dit voelt een stuk krachtiger dan waar ik toe in staat ben.

ik krijg een idee, ik cast Jump op mezelf, en probeer zo snel mogelijk weg te komen.

[OOC]
magic:

Jump is een power 1 spell, ik cast de spell met 2 duration, 3 range, en 1 control. Dat kost me dus 1 * (2 + 3 + 1) = 6 spell points.

ik gooi met een D100 om te bepalen of het een wild-surge wordt, 95 of hoger is foute boel.
Ik gooi 55, dus ik veronderstel dat de spell lukt.

verder:
25GP is *veel*.
geloof me, je koopt niet voor 25gp aan maaltijden.
[/OOC]

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] > Hoeveel is 25 GP ongeveer.

Veel, HEEL veel. Ga er maar van uit dat een gewone peasant nooit een GP ziet, en dat de standaard munteenheid het koperstuk is, en voor grotere bedragen het zilverstuk.

O, en wHiTeRaZoR, in dit ene geval is het aan mij om voor jouw sterk verhoogde wild surge kans te gooien. :) Maar helaas, geen wild surge.[/OOC]

Dura's spell lukt. Hij kan nu tot vijf keer, of totdat de spell is uitgewerkt (2 uur), een sprong maken (zonder aanloop) die twee keer zo ver/hoog is als een mens normaal (met aanloop) kan springen.

[OOC] Het enige nadeel is dat zolang hij hier met die mage aan het spelen is hij iedere keer dat hij jumpt een 15% kans heeft op een wild surge (en ja, daar is een goede reden voor). Dus als je ff zou willen rollen iedere keer en mij de eventuele wild surge laat bepalen: zeer goed. [/OOC]

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve
[OOC]
Ik weet niet dat ik zoveel kans loop op een wild-surge..
[/OOC]

Ik gebruik mijn jump-spell om zo snel mogelijk bij de deur te komen. (ik gok dat eentje voldoende is).

edit: Jump1 is al een wild surge, GM required.

*/
daarna maak ik de deur zo snel mogelijk open, stap ik er doorheen, en afhankelijk van hoe lang de gang is gebruik ik wel of niet nog een keer een jump om zo dicht mogelijk bij de uitgang/trap te komen.
/*
[OOC]
kan de GM een beschrijving geven van de plek waar ik me bevind / de situatie?
[/OOC]

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Dura voelt dat de spell bijna uit zijn controle raakt - op het laatste moment weet hij nog te zorgen dat hij inderdaat jumpt, maar er komt hierbij zoveel magie los dat het lijkt alsof het gestadige bonzen plotseling overgaat in een wild getrommel - en dan staat Dura bij de deur. Hij maakt 'm open, rent erdoor, en hoort voetstappen achter zich. Hij werpt een blik over z'n schouder terwijl hij de trap af snelt, en hij ziet de mage voor de deur staan en verbaasd om zich heen kijken - Dura rent snel verder de trap af, en de mage draait zich plotseling om in zijn richting en begint ook de trap af te rennen, maar zijn ogen focusen niet op Dura.

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

ik loop de voordeur uit, en blijf daar achter staan en kijk naar binnen wat er gebeurt..

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Deze post is in overleg met wHiTeRaZoR geschreven [/OOC]

De mage stormt de trap af. Op het moment dat Dura de deur open doet schiet zijn blik daarheen, en wanneer Dura omkijkt om te zien wat er gebeurt ziet hij dat de mage ook naar de voordeur toe rent. Dura springt nog opzij, maar hij raakt toch de arm van de mage aan, welke zich plotseling naar hem toedraait. Snel doet Dura weer een jump, en hij belandt 2 tuinen verderop op een grasveldje. Als hij wil kan hij zo de straat op rennen, maar daar is de mage net naartoe gegaan. Deze kijkt nog even verwilderd om zich heen, en zet het dan op een rennen de straat uit, precies de andere kant op dan waar Dura zit.

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Met bonzende koppijn wordt ik wakker. Opgelucht constateer ik dat het dit keer gewoon een kwestie van een brakke ochtend is, en er niks magisch aan de koppijn is. Na me weer enigzins presentabel te hebben gemaakt begeef ik me stilletjes de trap af, groet de herbergier en ga naar buiten. In een cafeetje eet ik een eenvoudig ontbijt van brood en kaas en staat een tijdje wezenloos voor me uit.

Ik heb tijd nodig om na te denken, zonder het gezeur en geruzie van mensen om me heen. Had de droom iets te betekenen? Ben ik ook kwetsbaar voor wild magie? Ik geloof graag dat het alleen een droom is, maar het gevoel leek te echt voor een droom, en te realistisch. Ik begrijp ineens wat Dura overviel.

Na afgerekend te hebben begin ik een wandeling door het stadje. De frisse ochtendlucht verdrijft mijn hoofdpijn, maar niet mijn zorgen. Op de een of andere manier heb ik zo lang als ik weet een sterk gevoel voor magie, lang onwetend wat het eigenlijk was. Ergens in mijn voorvaderen moet een krachtig magier zitten, om nog zo sterk in mij door te klinken. Of iets anders moet me hiermee bevloekt hebben. Hoewel magie me beangstigd, lijkt het me steeds belangrijker worden om erachter te komen waar mijn magie vandaan komt, en hoe ik er voor zorg dat het niet sterker wordt. Spookverhalen van mensen die door hun eigen magie vernietigd zijn vliegen door mijn hoofd, maar ik verdring ze. Tijd om de rest te zoeken.

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

Ik zie de mage wegrennen.

Blijkbaar is de mage nu bang voor iets anders?, Ik snap er helemaal niks meer van.
Eigenlijk wil ik weer gaan slapen, maar ik heb het gevoel dat als ik iets te weten wil komen, dat ik dan *nu* actie moet ondernemen.

Het lijkt er op dat de mage me niet ziet, of dat hij me negeerd voor iets belangrijkers.
Ik hoop op het eerste, en gebruik nog een jump om weer wat dichter bij de mage terecht te komen, mijn doel is om er ongeveer 2 meter achter te blijven zo lang hij blijft rennen.

[OOC]
ik gooi 92, geen wild-surge (en perongeluk nog een keer, maar dat is omdat het een dubbelpost-dag is).

srry dat ik nu pas post, vannacht ging @home down.
[/OOC]

• PsyFlash
<ooc>
@sloom was idd down vanochtend. Ik wilde eigenlijk ook nog iets posten maar dat doe ik maar v.u. school. Ik had nog gebeld naar die @homo's maar naar 3 kwartier naar een achterlijk muziekje te hebben geluisterd was ik het wel beu.
</ooc>

Xanatus
Hij loopt richting de herberg waar het grootste deel van het gezelschap zich bevind. Dan schiet hem iets te binnen.
"Als die magiër op brute wijze is onderbroken omdat hij onderzoek doet naar wild magie, hoeveel gevaar zou een echte wild mage dan lopen?"

Hij versneld zijn pas richting de herberg, en hoopt dat hij daar misschien kan uitvinden waar Dura zijn huis zich bevind.
Als het maar niet te laat is

• DarkX

DarkX

Ik?

Daemia

Sloom drijf ik langzaam vanuit een diepe slaap naar bewustzijn. Ineens schieten me de gebeurtenissen van de avond ervoor me te binnen. Die mage met zijn vriendjes zullen natuurlijk direct proberen om aan hun minieme geheimzinnige probleempjes te beginnen! Ik ben direct wakker en sta zo snel mogelijk op. Voor ook maar een ander in de herberg te wekken spoed ik me naar de herberg erlangs op zoek naar Orsuros. Hij bleek echter al op een vroeg uur vertrokken, de rat. Waar Xanatus en Dura zijn weet ik niet, maar ik kan het wel raden! Ik ga terug naar de herberg waar de rest verblijft en begin ze een voor een wakker te maken.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Dura rent achter de mage aan, op een afstand van ongeveer 5 meter. Af en toe blijft de mage even staan om rond te kijken, maar het is alsof hij Dura niet ziet. Ondertussen begint het langzaam licht te worden - de morgen kondigt zich aan. Dan voelt Dura plotseling het kloppen van de magie verflauwen - wat zou er aan de hand zijn? De mage is opnieuw bij een kruising aangekomen, hij loopt steeds verder weg van het centrum, en hij kijkt weer rond. Dan focust zijn blik opeens toch op Dura, en hij grijpt naar de dolk aan zijn riem.

• Ivo

Ivo

Haldir

Als ik Daemia de herberg zie binnenkomen verbaas ik me even waarom ze meteen de trap op wil racen, maar ik denk dat ze me gewoon niet gezien heeft. Ik houdt haar aan en vraag haar: "Hee Daemia, wacht even! Waar zijn Dura, Xanatus en Xanatus? Of liggen ze gewoon nog wat te maffen?

[OOC]
Hoeveel CP gaan er dan in een SP en hoeveel SP gaan er in een GP? Een maaltijd koop je dus voor een aantal CP? Laten we zeggen dat ik dan 5 SP heb.
[/OOC]

• DarkX

DarkX

Ik?

<OOC>
1: Boeit dat hoeveel geld je psies hebt? vind het voorlopig iig totaal niet interessant, maar dat is mijn mening

2: is Xanatus een gespleten persoonlijkheid?
</OOC>

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Ik neem voor het gemak ff de currency uit mijn huidige RL-campaign over. Een CP is ongeveer een gulden waard (met de huidige prijzen). Een SP is 100 CP's, en dus 100 gulden waard. Een GP is 10 SP's, en dus ongeveer 1000 gulden. [/OOC]

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

Ik zie dat de mage naar zijn riem grijpt, en ik besef dat ik in de problemen zit.

Ik probeer sleep te casten op de Wizard.

[OOC]
Sleep is een power 1 spell.
Ik cast deze spell met 2 duration, en 2 penetration. Dat kost me dus 1*(2+2) = 4 spell points.

GM required voor het precieze effect, en evt. wild-surges. (ik weet niet wat voor penalty ik heb op wild-surges)
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] De mage rent met getrokken dolk op je af - je gaat niet echt tijd hebben om een sleep te casten, althans, de kans dat hij je steekt voordat je klaar bent is best groot, zeker omdat sleep best moeilijk is op iemand die klaarwakker bezig is met vechten. :) Je mag het doen, maar ik geef je ff de kans om iets anders te verzinnen - bijvoorbeeld een hele simpele spreuk of iets heel anders. [/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

In dat geval gebruik ik EERST een jump om zo ver mogelijk van de wizard weg te komen, ik probeer te rennen richting 'centrum', hopende dat daar al meer mensen op straat zijn en dat dat de wizard afschrikt.

[OOC]
Ik gooi 18, geen wild surge neem ik dus aan.
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Nee, geen wild surge [/OOC]

Je 'jumpt' een meter of 12 van de mage weg, en ebgint te rennen. De mage komt achter je aan, maar als je het centrum begint te naderen hoor je aan zijn voetstappen dat hij zich plotsleing omdraait en weg rent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

Ik wil erg graag weten wie die mage is en waarom hij me in m'n slaap overviel, maar het lijkt me niet verstandig om er nu weer achteraan te rennen.

Ik besluit het er maar bij te laten. Aangezien het toch licht aan het worden is loop ik naar de herberg waar ik mijn party het laatst gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Op weg naar de herberg zie ik ineens Dura lopen, ik loop naar em toe en groet hem.
"Goedemorgen! Ik was net op weg om de rest wakker te maken, wel handig dat ik jou tegenkom, had namelijk niet geweten waar je zou wonen. Goed geslapen?"

Ik kijk Dura aan. Voor het eerst vallen me de vermoeide trekken in zijn gezicht op, en de ellendige uitdrukking waarmee hij mijn vrolijk onthaal aanhoort.

"Dura? Je kijkt niet echt heel vrolijk? Is er iets gebeurd? Rotte droom of wederom kloppende magie?"

Bezorgd kijk ik hem aan, wachtend op een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

[OOC]
Sorry,
Door een stomme fout heb ik net onze hele dices-database weggegooid :(.
De dices kunnen we gewoon nog gebruiken, maar al onze oude worpen zijn voorgoed verdwenen..

geluk bij een ongeluk: Ik heb meteen maar even de mogelijkheid aangegrepen om de database wat beter op te zetten (auto-increment row-id toegevoegd), alleen daar zullen jullie niet zo veel van merken ;)
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

"Nee helaas, geen droom, of in ieder geval niet ALLEEN een droom..", Ik zucht eens diep.
" Ik werd vannacht in mijn slaap overvallen door een wizzard, waarschijnelijk ook een wild-mage, of zo voelde het in ieder geval.
Ik gebruikte een spell om ver te kunnen springen, want ik wilde zo snel mogelijk weg te komen. Dat ging niet helemaal goed maar dat pakte voor mij wel gunstig uit, want de mage leek me niet meer te kunnen zien."

"Daarna ben ik hem een stukje gevolgd omdat hij me toch niet leek te kunnen zien, maar naar een tijdje greep hij opeens naar z'n dolk en probeerde me aan te vallen. Toen ben ik maar zo snel mogelijk hierheen gerend."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

<OOC>
Rincewind the wizzard ey.. :) (Sorry, pratchett inside joke, rincewind is een lewser wizard die op z'n hoed wizzard had staan omdat izn hoedemaker niet kon spellen ofzo)
</ooc>

Orsuros

Wildmages. Dikke lol. Alsof gewone magie niet erg genoeg is.
"Dat klinkt erg zorgelijk. Zou je hem kunnen herkennen of kunnen beschrijven? Je bent momenteel de enige manier om die magier op te sporen. Maar laten we dit eerst voorleggen aan de rest."
Ik speur met mijn blik nog een keer de straat af, op zoek naar alles wat verdacht is. Enige interessante op straat is Xanatus, die toevallig de straat inkomt. Ik gebaar hen om verder te gaan en ga naar de herberg. Daar vind ik de rest, Daemia lijkt echter in alle staten. Zou hier ook iets gebeurd zijn?

Daemia

Ik heb Aratene, Manox en Jimmy inmiddels wakker gemaakt. Net wil ik mijn ongezouten mening over het stiekeme verraad van de anderen aan hen en aan Haldir meededelen, wanneer Orsuros en Dura binnenkomen. Beide kijken niet erg vrolijk, en vooral Dura ziet er zeer ellendig uit. "Waar dachten jullie zo snel heen te gaan? En is er iemand dood dat je zo kijkt? Ik wou vandaag toch op onderzoek uitgaan. Maar nu iedereen er is kunnen we zo snel mogelijk vertrekken."

[EDIT]
Kloppend gemaakt met PsyFlash's verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

Als ik Daemia zorgelijk richting ingang van de herberg zie kijken draai ik me om en zie Orsuros en Dura naar binnen komen. Beide met een bezorgde uitdrukking.
"Is er iets gebeurt", vraag ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
<ooc> ik vind dat onderhand ook wel bij de herberg ben, zoniet kan de GM dat achteraf recht zetten
btw Raz, uhm.. wilde jij niet geheim houden dat je wildmage was? je zegt tegen orsuros "andere wild mage"
</ooc>

Xanatus
Ook Xanatus bereikt de herberg. vlak na dat Dura er aan komt. Hij ziet Dura en Orsuros buiten wat praten. Niet wetende wat er gebeurd is loopt hij verder en begroet hen.
"Goede morgen, een mooie dag is het niet? zullen we maar de herberg in gaan en kijken of de anderen al wakker zijn?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

Als iedereen aanwezig is vertel ik nog een keer hetzelfde verhaal als ik tegen Orsuros verteld heb, verder geef ik een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van de wizard die me aangevallen heeft..

[OOC]
Hoe nauwkeurig de beschrijving is dat zal van de GM af moeten hangen ben ik bang...

psy: Die ook is inderdaad niet helemaal tactisch, maar ik heb er gewoon niet helemaal goed over naged8, en dat vind ik characterwise ook wel kloppen, zeker gezien de situatie waarin Orsuros hem tegen komt.
Als ik het de 2e keer vertel zeg ik niet de 'ook' .
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Terwijl Dura zijn verhaal doet let ik op de reacties van de anderen. Verbazing en schrik is te lezen op de meeste gezichten, maar ook sporen van ontevredenheid. Nadat Dura zijn verhaal afrond neem ik het woord voordat een ander dat doet.

"Het is duidelijk dat Dura momenteel onder levensgevaar is. We moeten NU handelen om erachter te komen wat voor complot hierachter zit, er is geen tijd om ons op minieme zijqueestes te begeven. Laten we dit voorleggen bij het gilde en daarna rondvraag doen naar een tovenaar met deze beschrijving."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
Hij vind het niet echt een verassing, als iemand een onderzoeker naar wildmagic laat verdwijnen, wat moet hij dan van plan zijn met een echte wildmage.
Eerst had hij nog vermoedens in de richting dat de aanvaller zelf een wildmage was die niet wilde dat het oude taboe zou worden opgerakeld.

"Ik sluit mij bij Orsuros aan, Dura is in gevaar en moet worden geholpen. Ook al is het een kwestie van perspectief, ik vind dat het beschermen van levenden voor het wreken van doden gaat.

Hij let goed op hoe de anderen dit opvatten, van onder zijn kap kijkt hij naar Daemia: "Hoe zou zij het zien? vraagt hij zich af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

"Het is duidelijk dat Dura in gevaar is. Ik stel voor dat we hem naar "veiligere" regionen voeren. We kunnen daarom het beste achter de griffioen aangaan. Het lijkt me niet at we in het bos aanslagen op Dura kunnen verwachten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

Ik val Haldir in de rede:
"Het gaat niet alleen om mij!!"
"Er zijn hier vreemde dingen aan de hand, en we moeten gewoon uitzoeken wat het is. Maar dit is veel groter dan mij, onze missie kan van belang zijn voor alle magie in de wereld!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Daemia

De magier heeft ook eens een beetje spanning en direct is hij in alle staten. Zijn maatjes grijpen direct alles met twee handen aan om maar niet mij te hoeven helpen. In groeiende onvrede hoor ik alles aan. Orsuros wil nog net benadrukken hoe belangrijk het allemaal is wanneer ik het niet meer volhoud en hem onderbreek:
"Allemaal heel lief leuk en aardig, maar reden te meer om zo snel mogelijk uit deze stad te gaan lijkt me, zoals Haldir al zei. Maar als jullie het niet kunnen laten om achter die maffe magiërs aan te gaan, wie ben ik om jullie tegen te houden? Ik ben gekomen om mensen te vinden om achter de grifioen aan te gaan, en of er meer of minder mee gaan kan ik me niet zo druk over maken, ik ga in ieder geval op weg naar de laatste plek waar hij gesignaleerd is. Volg me of niet, mijn plan staat vast."

Rood aangelopen van boosheid en later van schaamte om mijn emotionele uitbarsting draai ik me om. Ik had nooit zo uit mijn slof moeten schieten, dit verhoogt je geloofwaardigheid niet. Nu heeft Dura practisch gewonnen!
Nouja, te laat om er iets aan te doen, ik kan beter gewoon vertrekken. Ik wend me weer tot de rest, mijn emoties weer onder controle:
"Mensen, ik ga mijn laatste spullen bij elkaar zoeken en koop de laatste benodigheden en ga op weg. Voor degene die mee gaan: ik zie jullie dadelijk voor de herberg, voor de rest: misschien zie ik jullie nog ooit, vaarwel."

Abrupt draai ik me om en loop naar mijn kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Verbaasd hoor ik Daemia's tirade aan. Ze zat er duidelijk sterker mee dan ze voorheen liet merken. Wanneer ze vertrekt wil ik haar nog achterna gaan om haar wat te sussen, maar ik bedenk me dat ze van mij toch geen woord meer zal aanhoren. Steken van spijt schieten door me heen, nooit had ik bedoeld haar op die manier te raken, ik had wat minder bot kunnen zijn. Haar sarcasme verhulde echter haar emoties waardoor ik het niet had kunnen raden.
De schade die berokkend is, is gedaan. Misschien is het beter dat onze wegen zich hier scheiden, zodat we in vrolijkere tijden elkaar weer zien. Dura heeft net als zij alle steun nodig, dus laat ik me aan het oorspronkelijke plan houden en hem die steun verlenen.

"Het is jammerlijk dat we op deze manier gescheiden worden. Ik zie nu in dat de grifioen queeste voor Daemia heel belangrijk is. Wat niet wegneemt dat Dura's queeste ook opgelost dient te worden. Ik denk dat scheiding momenteel het beste is. Toch hoop ik dat we niet met ruzie uit elkaar gaan, en ik hoop dat iemand met Daemia kan praten om in ieder geval dat voor elkaar te krijgen. Ik heb het duidelijk verbruid, dus ben niet de aangewezen persoon. Verder moeten we beslissen wie wie gaat steunen. Zoals al duidelijk was sta ik achter Dura, en blijf dat doen.

Daemia zal dadelijk wel een beetje uitgeraasd zijn, dus wanneer iemand dadelijk haar even kan gaan halen zodat dit fatsoenlijk uitgepraat kan worden?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Jimmy:
"Als jullie maar weten dat ik bij haar blijf" En ik ren Deamia achterna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
Het opsplitsen van de groep is iets waar hij zich eerder tegen heeft verzet. Langzaam gaat het er naar uitzien dat het haast niet anders kan. Hoe kan hij Deamia overtuigen van het feit dat haar wraak voor de genen die ten prooi zijn gevallen aan de eeuwigheid van de dood, niet op een paar weken of zelfs maanden komt.
Maar haar standpunt is ook te begrijpen want wraak moet wel door iemand worden uitgevoerd en die iemand heeft niet een onbeperkte tijdsspanne. Ongeduld en rancune zijn twee eigenschappen die een gevaarlijke combinatie vormen.

"Het ziet er naar uit dat we onze plannen uit moeten stellen tot er overeenstemming is betreffende ons reisdoel. Het is jammer dat het zo gelopen is. Het zij zo, als de meningen dan zo verdeeld zijn moeten we ons maar opsplitsen."

[edit]
paar typfoutjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Deamia [edit] hier moet natuurlijk Jimmy: staan ;)

"Wacht eens!! Wil je nu dat we de groep op splitsen? Dan versla je dat monster nooit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

Ja Dura, ik weet dat het niet alleen om jou gaat, maar je bnet wel een belangrijke factor als er een mage 's morgens vroeg naast je raam staat te spreuken
Dus Daemia wil naar die griffioen, wat dan ook. Ik wil eigenlijk niet opsplitsen.
Ik heb het al eerder gezegd: Ik ben meer op mijn plaats in het bos dus daar zal mijn weg naar toe voeren, tenzij de splitsing die Daemia probeert te maken ongedaan kan worden gemaakt.
Hopelijk komen we tot een eenduidige overeenkomst. Misschien moet ik Daemia maar laten verrekken en alleen laten gaan als ze echt zo egoïstisch is. Aan de andere hand laat ik Jimmy dan alleen en hij is nog niet ervaren genoeg om het alleen te overleven. Tsja, je hebt Daemia bij hem, maar haar vertrouw ik voor geen goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC]
Hoe nauwkeurig de beschrijving is dat zal van de GM af moeten hangen ben ik bang...
Behoorlijk nauwkeurig.
"Wacht eens!! Wil je nu dat we de groep op splitsen? Dan versla je dat monster nooit"
Uhm BuzzerCrash, jij speelt Deamia toch niet? DarkX neemt haar ff tijdelijk over van Matthijsje. :)

Verder: als jullie de party willen opsplitsen: ga je gang. Ik zorg wel dat jullie weer bij elkaar komen.

[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

"Ok, blijkbaar liggen onze belangen nu te ver uit elkaar om samen verder te gaan. Ik betreur ook dat het zo moet, maar we schieten er niks mee op om hier te blijven staan, god weet wat er in de tussentijd allemaal gebeurt.
Het komt me voor dat we zo snel mogelijk moeten vertrekken."

Tegen Deamia, en Jimmy zeg ik: "Veel succes met het verslaan van de Griffoen. Mochten wij snel klaar zijn met onze queeste dan komen we zeker jullie zo snel mogelijk te hulp. Ik hoop dat het omgekeerde ook waar is.

Dit is dan wel een afscheid, maar ik denk niet voor lang. Laten we nu vertrekken."

[OOC]
Hoewel ik de laatste regels wel tegen Deamia en Jimmy zeg, zorg ik dat ik geen 'groepen' aangeef. Dit om ervoor te zorgen dat ik Haldir en andere die nog geen keuze gemaakt hebben niet in een bepaalde groep dwing.
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Jimmy

"Daar gaan ze dan, wat nu?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

Ik denk dat ik hun het beste door dat bos kan leiden. Ik voeg me bij de groep die de griffioen gaat verslaan en zeg tegen Jimmy en Daemia:
[i]Okee, ik ken de weg in The Forest of the Unicorn, maar ik vraag me af hoe we de griffioen moeten vinden en het allerbelangrijkste, hoe we het beest moeten doden. Heeft iemand misschien een goed idee, want ik voel er niet veel voor om met shoprt swords dat beest te lijf te gaan. Misschien moeten we een valstrik bouwen. Dan zullen we de middelen daarvoor nu in het dorp moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Jimmy:

Wil er verder niemand mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

<OOC>
Het zou prettig zijn als iedereen het hele verhaal een beetje goed bijhoud, ook de details. Dat verhaal over die griffioen wordt door haldir geïntroduceerd, het is zijn bos, en hij twijfelt nu of het wel de goede keuze is? Het lijkt een beetje tegenstrijdig. Dit kan uiteraard wel, maar dat moet je dan characterwise wel verantwoorden en niet gewoon negeren. Ook dat hij een kaart nodig heeft, terwijl het practisch zijn eigen bos (of iig onder zijn beheer) is klinkt vreemd.
Verder zou ik het prettig vinden wanneer mensen wat meer aandacht aan hun posts besteden, schrijf een mooi leuk en beschrijvend verhaal, en niet steeds 1 zinnetje van 5 woorden ofzo, dat maakt het allemaal wat kleurrijker. Zinnen als "Daar gaan ze dan" voegen natuurlijk ook niks toe. Zie dit als opbouwende kritiek, niet om af te kraken ofzo :) Ik wil gewoon de campaign zo koel mogelijk houden</ooc>

Daemia

Enigzins bedaard keer ik terug. Jimmy rent me al als een slaafs hondje achterna. De rest kijkt enigzins gespannen naar elkaar, duidelijk nadenken over de opties. Ook Haldir geeft aan me te steunen tegen de grifioen. Dura, Xanatus en Orsuros gaan hun eigen weg. Manox en Aratene kijken verdwaald om zich heen.

"Sorry dat ik zo uitvloog. Het is natuurlijk ook te begrijpen dat jullie andere prioriteiten stellen dan mijn eigen. Ik begrijp dat Haldir en Jimmy met mij mee gaan, en dat Dura door Xanatus en Orsuros vergezeld wordt. Hebben Manox en Aratene al een beslissing gemaakt, want ik wil echt dadelijk proviand en spullen inslaan voor de reis, en dan moet bekend zijn hoeveel er mee gaan. Het is jammer dat we uit elkaar gaan, maar niks weerhoud ons ervan om elkaar in de toekomst weer samen te laten komen."

Ik ga zitten, en bekijk de mensen een voor een, lettend op hun reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Wanneer iedereen de discussie aan het voeren is over wel of niet opsplitsen laat ik dit langs me heen gaan. De uitkomst is me al lang bekend, het is slechts wachten tot iedereen hem uitgerekend heeft. Jimmy rent onnadekend tussen Daemia en ons en uit wat ondoordachte kreten. Hij heeft niet door dat dit monster niet voor iedereen belangrijk is, dat het niet het enige kwaad is en zeker niet het grootste kwaad. Op jonge leeftijd lijkt een enorm beest het ergste kwaad dat voor te stellen is, maar de onzichtbare lijnen van magie, bedrog, samenzwering en verraad zijn vaak vele malen erger. Maar laat hem met de bosliefhebbers mee gaan, hij is snel van beweging en slim wanneer hij ooit nadenkt, hij kan ze zeker tot steun zijn.

Wanneer Daemia terugkeerd, wederom teruggetrokken achter haar koele uitstraling, kijk ik op. Ze verteld dat haar beslissing hoe dan ook vaststeld, en excuseerd voor haar uitvallen. Dit lijkt me een gepast moment om iets dergelijks te doen.

"Daemia, fijn dat je je fouten inziet, en tegelijk wil ik mezelf excuseren voor mijn gedrag. Ik had niet in de gaten dat de opmerkingen jou dieper raakte en dat de wraakgevoelens dieper zaten dan je liet merken. Het was nooit de bedoeling. Maar nu dit allemaal gedaan is moeten we inderdaad zo snel mogelijk onze volgende stappen plannen, waar deze dan ook heen mogen leiden. Wij", daarmee wijzend op Dura en Xanatus, "zullen voorlopig in de stad blijven, en er zal niet gek veel voorplanning nodig zijn, maar we kunnen helpen jullie zo snel mogelijk op weg te krijgen. Maar wat doen Manox en Aratene?"

Ook ik verval in een stil staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

[OOC]
DarkX, ik zie dat de introductie een beetje tegenstrijdig is met mijn verhaal in het [topic=303955/8/25]
Marnix had trouwens al gezegd dat The High Forest de plaats was waar Haldir optreedt. En er was geen reden gegeven waarom hij dit bos zou verlaten. GM required!
[/OOC]
Pagina: 1 2 3 4 Laatste