[RPG] Lord Daemon's Campaign

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] De door mij aangepaste geschiedenis van Haldir staat in de eerste post van de topic. [/OOC]

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 15:45
<ooc> LD het is nu ongeveer duidelijk wie met welke groep mee gaat, maar van 2 characters hebben we al een tijd niets gehoord (Manox en Arathene) Zoals ik al eerder vermeld had ken ik wel mensen die ook mee zouden willen doen mochten dezen hebben besloten te stoppen.

Verder kun je vandaag of morgen misschien de inleiding maken van allebei de verhalen? veel meer is er niet te bepraten. Misschien kun je wel zolang Manox en Arathene als npc's mee laten lopen. <ooc>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Manox

Ik heb zo mijn bedenkingen bij het opsplitsen van de groep.
Er is duidelijk iets niet pluis, dat verhaal van die mage zit me dwars, maar het verhaal van de griffoen ook.
Het begint er steeds meer op te lijken dat er een verband zit tussen de twee.

"Hebben jullie er ooit aan gedacht dat er misschien een verband is tussen de twee? De griffoen valt normaal geen mensen aan toch, Dura aan jou dan de vraag. Is het mogelijk dat een mage de denkwijze van een griffoen zo kan aanpassen dat deze mensen aanvalt? Met andere woorden, dat hij de griffoen in een soort wachter/waker kan veranderen?
Als dit zo is, misschien beschermen de griffoenen dan wel een bepaalde gedeelte van het bos, waar die mage naartoe ontvoerd is."

Afwachtend op een antwoord besluit ik dat ik zowiezo met Dura meega, ongeacht of de rest iets ziet in mijn opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Orsuros

"Er zijn vele machten op deze wereld. Als het al magie was die de grifioen aanzette tot deze daden, en geen kwade vorm van indigestie, dan zijn er nog vele magiërs, tovenaars, heksen en andere mensen en wezens die dit kunnen veroorzaken. Het lijkt me te vroeg om ook maar iets zinnigs over de verbanden te zeggen. Zelfs als er een verband is, is het goed om de zaak van twee zijden te onderzoeken. Mocht er een verband bestaan, komen we elkaar vanzelf tegen. Alleen dan met de vijand tussen ons in. Als ik ooit iets van krijgkunde heb geleerd, is het wel dat een twee fronten oorlog nooit te winnen is, dus het kan alleen onze kansen verhogen". Ik kijk Manox nog even aan met een blik van verstandhouding, hij en ik zullen uiteindelijk samen Dura en Xanatus' bescherming zijn, en zullen daarin uiteindelijk op elkaar moeten kunnen rekenen. Niet mijn keuze, maar hij lijkt een solide persoon om te vertrouwen, tot een bepaalde hoogte dan.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
[ooc]Welcome back Sorcerer@, en fijn dat je ook meteen hebt gepost met welke groep je mee gaat. Weet iemand iets over arathene? [/ooc]

Xanatus
"Perfect", denkt hij, "Met Manox bij onze groep is er nog meer balans. Een magiër een priester en twee krijgers."

De enige die nog niet gesproken heeft is Arathene. Als de groepen verdeeld zijn kunnen we wel op weg. We zullen goed georganiseerd te werk moeten gaan, zoals waarschijnlijk onze tegenstander ook is.
Hij grinnikt, de ironie van dit allemaal, in zijn streven naar balans en orde, zaken die zijn God toch wel naleeft, help hij een magiër die een van de meest chaotische vormen van magie beoefend. "Ach", denkt hij, "chaos is niet het tegenover gestelde van orde... slechts de afwezigheid ervan."

Hij richt zijn woord aan Orsuros, Dura en Manox: "Wel dan, wij zullen langzaam kunnen beginnen aan onze zoektocht naar antwoorden. Ook al kennen wij elkaar slechts kort verwacht ik dat deze groep uitstekend zal functioneren, het ontstaan ervan is immers bereikt door overeenstemming over het helpen van Dura.
Ik wilde voorstellen om met deze groep nog eenmaal langs de magiër gaan die ons het verhaal vertelde, zodat ook Manox een goede impressie kan krijgen van het gebeurde en wij kunnen bepalen wat ons volgende aanknoop punt zal zijn."

Hij kijkt naar de anderen. "Ook jullie wens ik veel succes met het oplossen van jullie queeste. Als wij eenzelfde doel nastreven zien we elkaar bij de eindstreep."

Hij kijkt naar Deamia, daarbij zijn hoofd dusdanig oprichtend dat vaag, onde de schaduw een glinstering van zijn ogen zichtbaar is. "Jou Deamia wens ik veel sterkte. Ook al schaar ik mij nu achter Dura, als de omstandig heden anders waren geweest had ik je graag willen helpen met het smoren van je smartelijk verlies. Weet dat dit niets met onwil dan wel onverschilligheid te maken heeft. Succes dus."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Wanneer Xanatus zijn woordje gedaan heeft komt er ineens een sterk gevoel van afscheid over me. Mensen die ik niet ken, die ik nooit echt wou kennen, vertrekken, en ergens voel ik me er meer bij betrokken dan ik zou willen. Haldir, in de achtergrond, Jimmy als roekeloze jongeling, en Daemia. Daemia. Meest paradoxale persoon van de groep, keihard en onverbiddelijk, maar tegelijk duidelijk worstelend met innerlijke geesten. Het is duidelijk dat haar geslijm en aardige woorden niet geheel gemeend zijn, dat haar werkelijke gedachten verhuld blijven, maar in hoeverre is dat anders van wat ik zelf doe? En wat is er wel echt aan haar? Eenmaal stelde ze zich een paar seconde kwetsbaar op, leek ze even een mens, maar snel verdween ze weer achter haar masker.

Ik loop naar haar toe, en spreek haar aan: "Succes met je avontuur. Onze relatie onderling liep niet vloeiend, maar in veel punten hebben we overeenkomsten. We kennen elkaar ware motieven niet, en zijn beide cynisch ingesteld. Jammerlijk genoeg botste dit, en zal dat misschien blijven doen, maar weet dat ik ergens evengoed respect voor je heb. Misschien zien we elkaar nooit meer, dan wil ik dat je dat in ieder geval herinnerd. Misschien zien we elkaar wel weer en is het direct ruzie, maar hou ook dan dat in je achterhoofd. Vergeet ook niet dat wraak vaak niet de wonden heelt of je verdriet oplost. Denk na over elke actie. Tot ziens, en tot betere tijden." Ik geef haar nog een hand, en voor ze een antwoord kan geven ga ik terug naar Dura.

Ik neem de magier even apart: "Dura. Eerlijkheid gebied me om voor we gaan een aantal dingen vast te stellen.
Of het mijn aard is, of voortgekomen uit een moeilijk leven, het zij zo, maaar ik ben zeer slecht van vertrouwen. Nee, niet schrikken, ik gaf mijn woord en dat is zeker betrouwbaar. Ik kan alleen zeer moeilijk anderen mijn vertrouwen schenken, en zal dit waarschijnlijk nooit onvoorwaardelijk doen. Zeker magiers kenne mijn wantrouwen. Jou mag ik wel, en ik zou je graag vertrouwen, maar toch lukt me dit niet, of in ieder geval niet onvoorwaardelijk. Mocht je ooit, om welke reden dan ook, me afvallen, weet dan dit: je hebt je mond een keer voorbijgepraat. Je bent een wildmage, gebruiker van een verboden magievorm. Dit is kennis die mijn mond nooit zal verlaten zonder je toestemming... of zonder dat je me een andere reden geeft. Ik wil je hiermee niet bang maken, en ik hoop dat we dit gesprek verder kunnen negeren, ik zal het echter niet vergeten, en je zou er goed aan doen dat ook niet te doen.

Om weer naar het heden te keren: ik geef je nu mijn woord om je te helpen in deze kwestie, en ik zal alles doen om je tot bescherming te zijn. Ik geef mijn woord niet gauw, en nooit ondoordacht. Maak er gebruik van, geen misbruik."

Ik kijk Dura een moment recht in zijn ogen om te zien of hij het begrepen heeft. Dan vormt zich een glimlach op mijn lippen: "Arme jongen die ons dadelijk in de weg zit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Manox

"Er hoeft natuurlijk geen verband te zijn, maar het is wel heel erg aannemelijk.
Als het zo is zullen we elkaar zeker tegenkomen en inderdaad een twee fronten oorlog is niet te winnen. Ik kan een redelijk potje vechten, maar ik ben beter in rondsluipen en dergelijke en ik denk dat er heel wat dingen stil moeten gebeuren. Magiers zijn nou niet echt de meest open personen, dus veel zullen we zelf moeten uitzoeken."

Ik hoop maar dat het goed gaat met de andere groep, een ranger en een bard. Dat moet goed gaan...
"Ik wens jullie succes met jullie missie en ik hoop dat we elkaar levend terug zien. Misschien omdat we uiteindelijk dezelfde vijand hebben of weer hier in het dorp. Het ga jullie goed."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Aratene gaat zolang maar met de groep van Deamia mee. ik heb hem gemailed, maar ngo geen antwoord. Ik ga later op deze dag een stuk verhaal posten, ik gok om zes uur of zo. Tot die tijd kunnen jullie nog voorbereidingen treffen of wat je ook maar wilt. [/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 12:24

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Dura Iluve

Ik 'schrik' wel van Orsuros, het eerste dat in me opkomt is een soort van verontwaardiging. Ik kan er toch ook niks aan doen dat ik een wild-mage ben ?!?

Maar ik snap dat hij het goed bedoelt, en waarom zou ik hem wantrouwen?

Nadat iedereen afscheid van elkaar genomen heeft vertrek ik met 'mijn' groep.
"Laten we inderdaad maar eerst eens teruggaan naar de aartsmagier. Dat is de enigste aansluiting die we tot nog toe hebben."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
Hij knikt tegen Dura om aan te geven dat, dat het goed is om meteen op weg te gaan. Onderweg gaat hij langs Manox lopen en verteld wat er gebeurd is en waar het nu precies om draait.

"... <het gebeurde, met alle details erin exclusief mijn vermoedens en het boek> ... en zo hebben we besloten om Dura te helpen."

Tegen de hele groep zegt hij:

"Naast het oplossen van het mysterie is er nog iets wat we
in de gaten moeten houden, namelijk het gevaar dat Dura loopt onderweg, en wij met hem omdat we reisgezellen zijn. Elke nacht zal er wacht gehouden moeten worden, ook als we in een herberg slapen. Het kan erg zwaar worden."

"Overigens ik mag jullie toch tutoyeren? ik hoef zelf niet met U aangesproken te worden in ieder geval." (tenzij iemand zegt dat dat niet mag, blijft hij dus gewoon je en jou zeggen)

Na even na gedacht te hebben gaat hij verder.
"Ik zou graag, gezien het mogelijke belang van de zaak, wat onderling vertrouwen willen kweken. Dit wilde ik graag doen door iedereen zijn vermoedens uit te laten spreken die hij tot nu toe voor zich heeft gehouden. Hiermee geef ik aan dat ik het zelf met deze methode eens ben, maar wat jullie verder doen,"Hij kijkt ieder even aan, "moeten jullie zelf weten."

Hij pakt het boek over wildmagic erbij.
"Dit boek is wellicht een van de meest waardevolle werken die ooit over magie zijn geschreven, het is een boek over Wild Magic. Aangezien deze zaak er om lijkt te draaien vind ik dat u allen het moet zien. Het lag in de studie kamer van de heer Gratros, de verdwenen magiër en leer meester van Dura. Het was vermoedelijk niet meegenomen omdat de kaft van een ander boek is namelijk - Vector Algebra voor de Magier.
Ik vermoed echter dat het misschien wel de rede is geweest dat de Heer Gratros onverwacht bezoek kreeg. Misschien deed hij wel studie naar het onderwerp en wilden sommigen dat hij dit onderzoek zou beëindigen. Omtrent de reden hiervoor heb ik ook nog enkele vermoedens maar ik wil niet te ver door speculeren. Maar dat is wat ik er globaal van weet en denk."

De groep is door blijven lopen en onder het praten is Xanatus ook niet stil blijven staan. Wel valt er nu een afwachtende stilte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
De groep splits, met gemengde gevoelens, in twee-en. Dura, Xanatus, Orsuros en Manox gaan op weg naar de aartsmagier om met hem te spreken over de vreemde gebeurtenissen van die nacht - de aanval op Dura met de wild mage.

Haldir, Aratene, Deamia en Jimmy trekken de stad uit, op weg naar de Forest of the Unicorn, een naam uit de elventaal die 'Bos van de Eenhoorn' betekent. Na drie uur lopen bereiken zij een gebeid waar de heuvels langzaam meer beginnen te glooien en het landschap steeds beboster wordt. Vol goede moed zetten ze er de pas in, in de richting van de boshut waar Deamia woonde met haar vader. De zon schijnt, het is lekker warm, en het hele bos lijkt vredig. Zonder verder oponthoud, maar ook zonder sporen te zien van de griffioen, bereiken zij na nog een uur of 3 de boshut. Deze ligt aan een open plek met een doorsnede van zo'n 20 meter. Aan de overkant van de plek, tegenover de boshut, ligt een vers gegraven graf. Het wordt getooid door bloemen en een provisorisch bord waar op geschilderd staat: Hier ligt Petrus Doing, mijn geliefde vader.

[OOC] Hier stop ik, want ik wil Deamia geen emotionele respons, of het gebrek daaraan, toeschrijven. Dat mag de speler verzinnen. Waar Deamia haar vader dood vond is hier een klein half uurtje vandaan, onderin een valleitje. Jullie kunnen daar heen als je wilt.

De groep van Dura is bezig met een gesprek, dus daar geef ik ze eerst de kans toe. Wanneer jullie bij de magiers aankomen worden jullie binnen gelaten en wil de aartsmagier jullie graag ontvangen in zijn kamers.[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Haldir

Wat deed zo'n wandeling door de natuur toch goed. Na lange tijd weer eens door het zonnetje de frisse lucht opsnuiven, heerlijk! De dieren om me heen leken vergeugd om me weer eens langs te zien komen. Ik houdt van de dieren in het bos. Hoe voelen de anderen zich omringd door dit toppunt van leven.

Ik heb nagedacht hoe ik het beste de griffioen kan vinden en vermoorden. Een griffioen heeft toch een aanzienlijke grootte en laat waarschijnlijk voetsporen achter. Maar is dit beest in een direct gevecht te verslaan? Misschien weet Daemia meer over het dier? Maar ik laat haar eerst over haar verdriet heen komen dat haar waarschijnlijk gaat overvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

[ooc]
Als iemand moet weten dat je de a en de e niet zomaar moet omdraaien ben jij het toch wel LD? Het is Daemia :)
Engels als Elventaal trouwens? Cool ;)
[/ooc]

Daemia

Wanneer we het bos ingaan zwaai ik mijn blik links en rechts van het pad, zoekend naar sporen van de grifioen. Hoe dichter ik de hut -mijn huis- nader, hoe meer ik in gedachte verzonken raak. Mijn blik blijft uiteindelijk strak op de weg voor me, en mijn gezicht verhard. Bij de aanblik van het graf kijk ik even stil naar het eenvoudige grafschrift; een enkele traan rolt langzaam over mijn wang. Dan zet ik het van me af en richt me tot de anderen: "Ik denk dat dit verder geen uitleg behoeft. We zijn hier echter niet om te rouwen, ons doel ligt bij de grifioen. Heeft iemand sporen gezien op de weg hierheen die ik gemist heb?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

"Nee, ik heb nog geen sporen gezien", zeg ik tegen Daemia, maar ik zal in een omtrek van 50 meter gaan zoeken.

[OOC]
GM required, of ik sporen zie, waar ze naartoe leiden.
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

Ik pijns even, vervolgens zeg ik het volgende:
"Als we toch aan het opbiechten zijn, dan heb ik ook wel iets dat belangrijk kan zijn om te weten. Weet wel dat deze kennis gevaarlijk is, en dat ik dan ook wil dat jullie allemaal zweren deze informatie NOOIT buiten deze groep te verspreiden zonder mijn medeweten en toestemming"

Ik wacht even totdat iedereen beloofd heeft z'n mond te houden. (als iedereen dat beloofd) Dan ga ik verder.

"Ik ben hoogstwaarschijnelijk een wild-mage. Wild-magic is een magievorm waarvan men het bestaan lang ontkent heeft, maar helaas is deze vorm van magie verboden..

Ik wist zelf ook niet dat ik een wild-mage was, tot gisteren. Het lijkt er dan ook op dat wild-magic direct te maken heeft met de verdwijning van mijn leermeester..

Ik hoop dat jullie je aan je woord kunnen houden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Tijdens de laatste gesprekken heb ik pijnzend voor me uit gekeken. Ineens lijk ik tot een conclusie te komen van een intern conflict en keer terug naar de normale wereld.

"Ok, de belangrijkste informatie lijkt wel uitgewisseld, maar laten we in stilte verdergaan. De muren hebben oren, we lopen hier midden op straat en ik weet niet of mensen erg blij zijn als je trots door de laan schreeuwt dat je een.. magier bent met wat chaotische trekjes."

Ik zet een hoger tempo in en loop al snel een eindje voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
GM required, of ik sporen zie, waar ze naartoe leiden.
Je ziet geen sporen, althans niet van een griffioen. Wel veel van mensen, maar dat zullen wel de vader van Daemia en Daemia zelf zijn geweest. Verder zie je wat sporen van herten en kleine vogeltjes, maar niets dat wijst op de aanwezigheid van een groot beest als een griffioen.

Dat is ook niet zo heel vreemd, want jullie weten dat Daemia's vader het beest een half uur hier vandaan in een valleitje heeft ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Daemia

Ik knik naar Haldir, en zet snel doch behoedzaam mijn tocht in richting de plek waar het gebeurd is. Enigzins zenuwachtig kijk ik nog om of ik gevolgd wordt door de rest, maar geruis van bladeren links van het pad doen me opschrikken. Na even naar de plek getuurd te hebben blijkt het een vogeltje te zijn. Ik moet toch echt iets rustiger worden. Diep ademhalen. Dan maan ik de andere door te lopen en doe zelf datzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
"Zoals je wilt, Orsuros, als niemand meer iets toe te voegen heeft zullen we wat voort maken. Maar Dura schreeuwde niets door de laan, maar vertelde je in vertrouwen iets wat een van zijn grootste geheimen is. Tot voor kort was het zelfs een geheim voor Dura zelf."

[ooc] Ld zij dit: "Wanneer jullie bij de magiers aankomen worden jullie binnen gelaten en wil de aartsmagier jullie graag ontvangen in zijn kamers" dus we kunnen daar nu wel verder gaan. [/ooc]

Zogauw die aartsmagiër het gezeldschap naar zijn vertrek heeft geleid, stelt hij Maxox en hem aan elkaar voor.

Dan spreekt hij tegen de aartsmagiër:
"Wij hebben redenen om aan te nemen dat de heer gratros zich met wild magic bezig hield. Laten wij stellen dat dit zo is, wie heeft er belang bij hem in die studie te onderbreken?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

Hmm, Daemia heeft haast. Misschien is ze wel een beetje te wraakzuchtig. Ik moet haar een beetje kalmeren anders kan dit wel eens verkeerd aflopen. Ik haal haar in met een drafje en loop naast haar.
"Daemia", zeg ik,"ik merk aan je dat je er erg op gebrand bent deze griffioen te doden, maar denk eraan dat je leed niet oplost met wraak. Je leed zul je toch moeten verwerken op een andere manier, lijkt mij. Ik help je omdat dit beest dood moet, dit kan ik niet toleren in "mijn" bos. Maar denk eraan dat wraak een gevaarlijke drijfveer is.

Ik blijf naast haar lopen terwijl we de vallei naar binnen lopen. Nu wordt het tijd om op mijn hoede te zijn. Ik houdt hier even aan om met de anderen te overleggen wat nu de beste stappen zijn. Gaan we direct naar de plaats van het ongeluk of gaan we ons ergens schuilhouden en de griffioen met een verrassing doden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
<OOC>
Hehe, ik ben er weer eens. Opnieuw sorry voor de lange afwezigheid maar ik heb het zeer druk met school en hobby's. Om eerlijk te zeggen heb ik geen tijd en zin om 5 topics aandachtig door te lezen, dus als LD ff kan zeggen hoe de groepen zijn verdeeld en wat hun quest is?? Ik heb begrepen dat ik met Daemia's groep mee ga!! En jongens, het is Aratene, niet Arathene :) .
</OOC>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Holy_Paladin, lees ff deze post van mij: maandag 03 december 2001 18:31 [/OOC]

"Wij hebben redenen om aan te nemen dat de heer gratros zich met wild magic bezig hield. Laten wij stellen dat dit zo is, wie heeft er belang bij hem in die studie te onderbreken?", zegt Xanatus tegen de aartsmagier wanneer zij in zijn kantoor zijn aangeland.

De aartsmagier kijkt de groep even rond, en zegt dan: "Wie? Nou, ten eerste zouden bepaalde conservatieve elementen binnen de magiersgemeenschap het onderzoek willen stopleggen, omdat zij Wild Magic ongetwijfeld als iets kwaads zouden beschouwen. Dat lijkt me de meest realistische optie - alleen hadden zij hun doel dan gemakkelijk kunnen bereiken door Gratros' onderzoek openbaar te maken, want hij zou meteen gedwongen zijn het stop te leggen. Wild Magic is immers verboden.

Dus dat lijkt me toch niet zo waarschijnlijk. Wie zouden er nog meer belang bij hebben? Eventuele Wild Mages misschien, maar voor zover ik weet bestaan die niet, dus dat is ook al niet zo'n grote kans."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
"Dat komt redelijk overeen met mijn vermoedens, maar er is misschien nog een groep die hier buiten beschouwing is gelaten. Misschien waren er mensen die wel degelijk zo'n onderzoek interessant vonden, en dan wel zo interessant dat zij besloten het in eigen handen te nemen."

Hij zucht, en vervolgd dan,
"De reden dat wij hier nogmaals zijn is omdat we hoopten een aanknopingspunt te vinden, deze zaak is zeer verontrustend en gaat waarschijnlijk veel verder dan de persoon Gratros, maar meer de man op zijn plaats. Wat ik bedoel is dat niet Gratros persoonlijk is ontvoerd maar de positie is aangevallen. Dat had iedereen kunnen zijn. Iedereen die onderzoek deed, of dat nu wildmagic was of niet, naar waar Gratros onderzoek in deed, had slachtoffer kunnen zijn.

Dan is er nog de mogelijkheid dat de Heer Gratros om redenen die zich afspeelden buiten zijn vertrekken hier in dit gebouw aangevallen is.
Het probleem licht hem niet en het wie, hoe en waar, maar meer in het waarom. Daarom als er ook maar iets is waar u, of een van de lagere magiërs aan denken, het kleinste onbenullig lijkende detail, horen we het graag."

[edit]
typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
"Ik zou zo even niets weten, helaas.", verzucht de magier. "Maar ik zal een mededeling laten rondgaan waarin ik vraag of iedereen die iets vreemds is opgevallen dat wil melden. Kom vanavond maar terug, misschien heb ik dan meer informatie. Jammer dat jullie zelf niet meer informatie hebben - nou ja, het is niet anders."

[OOC] Ik neem aan dat je door hebt dat de aartsmagier niets weet van de aanval op Dura. Dat is niet erg, maar even dat dat duidelijk is. [/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Terwijl Xanatus met de aartsmagier in gesprek is, fluister ik naar Dura:
"We hebben wel degelijk nieuwe informatie: de aanval vanochtend, de beschrijving van die magier en het boek. De vraag is: heeft de aartsmagier er iets aan om dat te weten? Wanneer hij niks met deze informatie kan lijkt het me beter hem er ook niet over in vertrouwen te nemen. De keuze licht bij jou natuurlijk."

Wanneer de aartsmagier aangeeft niks meer te weten verder over Xanatus' vragen, stel ik op mijn beurt een vraag: "De magische stromingen in de ruimte waren van een enorm amplitude -hoe konden ze Dura anders zo overweldigen. Er moet dus een magier of meerdere magiers achter zitten die een behoorlijke macht bezitten, en een groot potentieel aan ruwe magie. Verfijnd was het zeker niet, maar krachtig des te meer. Zou u een lijst kunnen geven van mensen waarvan u weet die een dusdanige macht bezitten evenals een gebrek aan verfijndheid? Dit zou het aantal mogelijke verdachten al tot een overzichtelijk aantal beperken."

Ik houdt mijn gezichtsuitdrukking neutraal, hopend dat ik niet teveel magische kennis heb prijsgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
"Krachtige magiers - natuurlijk kan ik je daar een lijst van geven."

De aartsmagier pakt een papier en een ganzenveer, doopt deze in een potje inkt en begint langzaam wat namen op te schrijven.

<Blockquote>De beste magiers van ons land

Heronimus Arcantelo De aartsmagier, ikzelf dus
Tigacray Chaith First Conveyor, hier
Scalmo Fremit First Diviner, hier
Audin Divage First Enchanter, in Stalaris
Intille Storrew First Illusionist, in Quanatos
Greth Mide First Invoker, in Quanatos
Platic Decech First Mentalist, in Stalaris
Scry Watity First Metamagician, in Heraklitos
Pancein Dundy First Obliterator, hier
Halid Moeve kluizenaar, leeft in de Mountains of Shadows
Maheimp Parmoso adviseur van de koning, in Stalaris
Iontual Smalach vermist
</Blockquote>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
Als hij Orsuros de vraag hoort stellen staat hij versteld. Wie had zulks een inzicht en logica verwacht van de ietwat ruwe krijger. Het ziet ernaar uit dat Orsuros veel meer talenten heeft die ons bij de zoektocht kunnen helpen, dan het gebruik van geweld.

Hij kijkt van Orsuros naar de aartsmagiër en luistert naar diens opsomming. (als hij tenminste hardop leest terwijl hij schrijft) Twee dingen daarvan wekken zijn onmiddellijke belangstelling: de vermiste magiër en de diviner, Scalmo Fremit.

"Ik neem aan dat de heer Fremit zijn talent al heeft aangewend om de andere vermiste op te sporen, of een idee te krijgen wat er gebeurd mee zou kunnen zijn? en heeft hij tevens al onderzoek gedaan naar de verdwijning van de heer Gratros?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
"Ik weet niet of Scalmo al onderzoek heeft gedaan. Ik heb het hem wel gevraagd, maar hij is bezig met zeer langdurige en zeer moeilijke experimenten, die hij niet zonder gevaar zomaar kan stopleggen. Gisterenavond wist zijn bediende mij in ieder geval te vertellen dat hij het nog niet had kunnen doen. Mara als je wilt kun je even bij hem langs gaan. Zijn vertrekken zijn bovenin de noordelijke toren."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Ik wacht geduldig wanneer de magier zijn lijst opstelt. Bedachtzaam bekijk ik de namen op de lijst, en kom net als Xanatus tot de conclusie dat de Diviner handig kan zijn.

"Het lijkt me interessant om Scalmo dadelijk te bezoeken. Mij rest echter nog een vraag: zijn er buiten de officiele gildes als deze nog andere groeperingen of kringen waarin magiers zich verenigen, of zijn er geruchten dat deze bestaan?"

Tevens kijk ik Dura vragend aan, hij weet allicht meer over magie dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
"Ja, er zijn nogal wat clubjes, instellingen en ook bedrijven waar magiers actief zijn, maar daar zitten voor ozver ik weet geen echt sterke magiers van het niveau dat jullie bedoelen bij."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

"En een combinatie van meerdere zwakkere magiers is niet mogelijk? En wat als de bekende gegevens over wild magic meegerekend worden, want het lijkt ineens een stuk reeeler geworden..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Manox

"Ik ben dan wel niet hier geweest met de rest van de mensen die nu bij mij zijn. Maar ik kan me enigzins een voorstelling maken van de kamer en de magie die vrijkom toen Dura in die kamer stond.
Het moet een krachtige magier geweest zijn die dat voor elkaar gekregen heeft, of een aantal die hun krachten gebundeld hebben.
Wat voor magie zou er nodig zijn om krachten van andere wizards te bundelen in een voorwerp, bijvoorbeeld een talisman, amulet, zwaard, staf misschien zelfs persoon?
We hebben 2 opties, of er is 1 hele krachtige magier geweest of 2 of meer minder krachtige, maar de vraag is, hoe zou er dan zo'n gevecht plaats hebben kunnen vinden. Zover ik heb kunnen opmaken uit de verhalen was de kamer niet echt groot en voor een gevecht met magie heb je een redelijke ruimte nodig. Dat weet ik nog wel van een van mijn vrienden toen ik nog bij de elfen woonde (zijn vader was magier). Dus het kan onmogelijk dat meerdere mensen fysiek in die kamer geweest zijn.
Dus is de magie vanaf een andere plek hiernaartoe gestuurd gebundeld in een voorwerp/persoon en hier gebruikt door 1 magier.
Zou dat ook maar op de een of andere manier mogelijk kunnen zijn?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
"Hm, van een aftsand magie bundelen om door 1 persoon te laten gebruiken? Wie weet, ik heb er nog nooit van gehoord, maar het zou mogelijk kunnen zijn. Er is natuurlijk niemand die daar meer van weet dan Scry Watity. Het lijkt me echter een vrij onrealistische mogelijkheid.

Ik vind het sowieso een beetje een overhaaste conclusie dat er gebruik moet zijn gemaakt van zeer sterke magie - hoe kunnen we weten of dit het effect is van zeer sterke Wild Magic als we geen idee hebben wat het effect van Wild Magic uberhaupt is? Maar ik weet het natuurlijk ook niet, dus wellicht hebben jullie gelijk."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

"Als we er vanuit zouden gaan dat dit een bewuste actie is, en dat lijkt me aannemelijk, dan is er een grote hoeveelheid magie gekanaliseerd. Ik denk dat een zwakke wildmage niet zomaar sterke magie kan controleren, bij wild mage zou dit toch moeilijker moeten zijn als het zo chaotisch is? Of is mijn beeld dat voor krachtige magie ook een begaafdere magier nodig is volledig scheef? Wanneer u er trouwens zeker van bent dat dit wild magic is, dan zijn de door u genoemde mensen toch minder verdacht, omdat wild mages waarschijnlijk niet door u gecatalogiseerd zijn. Is er iemand behalve de vermiste die zich er misschien ook mee bezig hield?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

Weer terug op de plek waar ik er achter kwam wat wild-magic was..

Ik heb haast het gevoel dat de mensen om me heen iets van me verwachtten. zovan: 'jij bent toch de mage in de groep'. Ik probeer telkens iets te verzinnen om ons vooruit te helpen, maar in mijn hoofd vind ik niets dan leegte.

De gedachte dat er slechts een wand mij scheidt van de kamer waar ik ingestort ben, doet mijn bloed in m'n aderen bevriezen.
Verder is er iets in me dat NIET wil dat de aartsmagier er achterkomt dat ik een wildmage ben. Hij zou me niet zomaar ter dood veroordelen, maar het zou zijn positie wel eens moeilijk kunnen maken.
Bij elk woord wat ik nu zeg ben ik weer bang om mezelf te verraden.

Angstig zwijg ik maar, hopend dat er zich vanzelf een moment van helderheid aandient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Of is mijn beeld dat voor krachtige magie ook een begaafdere magier nodig is volledig scheef? Wanneer u er trouwens zeker van bent dat dit wild magic is, dan zijn de door u genoemde mensen toch minder verdacht, omdat wild mages waarschijnlijk niet door u gecatalogiseerd zijn. Is er iemand behalve de vermiste die zich er misschien ook mee bezig hield?
"Voor krachtiger magie is in ieder geval een sterkere mage nodig, niet per se een meer begaafde. De First Mentalist is bijvoorbeeld helemaal niet zo sterk, maar wel zeer, zeer begaafd - hij kan magie zo precies en gecontroleerd gebruiken, daarin is niemand zijn gelijke. Maar om de krachten die we gezien hebben bewust op te roepen - daar moet je toch zeker voor bij een van die magiers op mijn lijstje zijn. Qua pure kracht vallen dan Platic Decech en Intille Storrew af, denk ik zo. Maar voor zover ik weet hield niemand zich met Wild Magic bezig... in ieder geval is er veel te weinig over bekend om conclusies te kunnen trekken ben ik bang."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
"Conclusies zijn hier inderdaad niet aan de orde, wel aan de orde zijn aanknopings punten. En om die te vinden moeten we een analyse maken van het gebeurde.

Allereerst, is het wel zeker dat het om wildemagie ging? en als dat al zo is. Wildmagic is van zich zelf nog niet iets, het is altijd gekoppeld aan een bepaalde magic school. Ik dacht in dit geval aan obliteration.

Er is ooit een kleine school van wildmagic geweest, maar als die hier is aangewend kan een diviner, (een minder getalenteerde) dat wel aantonen. Ik stel eerst voor terug naar de kamer te gaan, en het soort magic detecteren."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

Dura Iluve

In mijn vaagheid hoor ik nog net de laatste regel van xanatus' betoog.

"Jullie kunnen doen wat jullie willen, maar ik ga die kamer NIET meer binnen", schreeuw ik.

Ik zie dat mensen me geschrokken aankijken, en ik schaam me direct voor m'n overdreven reactie.
stamelend zeg ik:"Ehhhmm, misschien dat ik vast de heer Fremit kan bezoeken ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
Dura's heftige reactie is goed te begrijpen.
"Het is logisch Dura, dat jij die kamer niet meer in gaat. Maar de heer Fremit, was bezig met andere zaken die zoals gezegd niet zonder gevaar stopgezet konden worden. Dus daar hoeven we dan ook niet naartoe nu. Maar..", Hij kijkt naar de aartsmagiër, "Misschien is er een andere persoon die ook deze vorm van magie beoefend, die ons voor nu verder zou kunnen helpen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

[ooc]
Kom op jongens, dit gaat niet helemaal goed.

het avontuur is nog maar amper begonnen ;)
[/ooc]

edit: Volgensmij moet iemand LD gaan wakkermaken, iemand em recent nog gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

"Zijn er deviners beschikbaar met voldoende kundigheid om de ruimte aan een onderzoek te onderwerpen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
"Nou, er zijn wel wat diviners hier natuurlijk, maar een paar hebben al gekeken naar het voorval dat begrijp je - ze vonden niets bijzonders. Als je met de hoofdonderzoeker wilt praten, Jan Frinstor, hij heeft een kamer aan de noordzijde op de tweede verdieping."

[OOC] Sorry :o [/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Daemia

Na Haldir's betoogje valt er even een indringende stilte. Ik kijk hem aan, en met enige venijnigheid in mijn stem zeg ik: "De grifioen moet dood, dat is onze quest, daar zijn we mee bezig en dat gaan we volbrengen. Je mag van mij helemaal zelf weten waarom je dat beest ombrengt en waarom je met me reist om dit samen te volbrengen. Maar bemoei je dan ook niet met mijn motieven: het waarom is nu eenmaal niet aan jou. Zorg gewoon dat het gebeurd. Mijn persoonlijke problemen zal ik zelf oplossen, daar heb ik geen holier-than-thou ik-en-mijn-eigen-orde ranger bij nodig lijkt me."
Ik loop naar de andere kant van de valei, richting de plaats waar het gebeurd is. Zenuwachtig wend ik me tot de vele geluiden in het bos, maar zie nog niks grifioen achtigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

"Bedoel je dat je mij als een gereedschap ziet. Dat beest moet dood omdat ik het wil. Sorry hoor, maar dit beest moet dood omdat het anders meer mensen vermoord en dat wil ik niet. Ik weet niet hoe jij tegen deze zaak aankijkt, maar ik ga niet voor jouw persoonlijke wraak mijn leven wagen!"
Ik hoop dat ze me begrijpt. Ze stelt zich toch niet voor dat ze alles kan krijgen wat ze maar wil."Kom op, we lopen door!"
Ik probeer haar te kalmeren en dan krijg je zo'n opmerking terug. Waar haalt ze het lef vandaan. Ik voel mijn bloed beginnen te koken en probeer te kalmeren. Deze vrouw moet ik mee uit kijken. Ze maakt me langzaam gek. Hou het hoofd koel Haldir anders val je ten prooi aan de natuur. Als je kalmte uitstraalt, dan krijg je ook kalmte terug van de natuur. Na zijn ogen te hebben gesloten en geluisterd naar de fluitende volgels gaat het weer. Langzaam komen we dieper in de vallei.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:09
<OOC> ik lees nou al een behoorlijke tijd mee, maar ik kan niet echt meer iets toevoegen :'( </OOC>

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

"Hmm. De vraag is of het dan nog zin heeft wanneer er al gekeken is. Is het trouwens aan de stijl van een spreuk te zien wie hem achtergelaten heeft, zoals men aan de penseelstreken kan zien welke schilder het kunstwerk maakte?"

Daemia

Ik hoor Haldir nog iets naar mijn rug roepen, maar trek me er niks meer van aan. Ik loop door, en nader nu heel dicht de plaats der onheil.

<OOC: LD: Zeg ff wat ik zie/wat er evt. gebeurd?>

• PsyFlash
Xanatus
Wel, wel... Jan Frinstor dus. Wederom een goede vraag van Orsuros over de afkomst van spreuken, slimme kerel. Xanatus denkt na: "Als Jan Frinstor er met zijn deviners niet achter gekomen is wat voor magie er gebruikt is, is hier wel iets heel vreemds aan de hand. Of wacht, zij de aartsmagiër dat ze dat niet konden vinden? Nee, slechts dat ze gekeken hadden. Dan die Jan Frinstor zou dat een hoge magiër zijn, of een persoon van buiten af?. Hoe het ook zij geduld is iets dat ten alle tijden bewaart moet worden..."

Hij stopt met zijn overpeinzingen, en kijkt nogmaals bedachtzaam vanonder zijn kap naar Orsuros Dan wacht hij het antwoord van de magiër af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
De groep van Haldir en Daemia loopt door het bos, hoewel dat met nogal wat persoonlijke problemen gepaard schijnt te moeten gaan. Na een tijdje bereiken ze de gemakkelijkste route naar de vallei waar Daemia's vader is gedood. Daemia, die de omgeving goed kent, weet dat er ook een plateautje is even ten westen hiervan waar je de vallei goed kan overzien. De groep heeft dus de keuze: de vallei ingaan of eerst naar het plateau toe gaan. Ook kunnen jullie kiezen op 1 iemand of zo vooruti te laten scouten, of om met de hele groep bij elkaar te blijven, wat jullie het veiligst lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
"Nou", zegt de aartsmagier, "meestal kan je dat niet zien, tenzij iemand echt een heel specifieke stijl heeft of in iets heel specifieks heel goed is. Ik kan bijvoorbeeld wel de mental spells van Platic Decech herkennen, simpelweg omdat ze veel fijner zijn dan alle andere. Maar het is niet zo dat je aan een willekeurige spell kan zien wie hem gecast heeft."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Daemia

Wanneer we haast bij de valei zijn houdt ik stil.
"Hier even verderop is een plateau vanwaar de gehele valei te overzien is. Het lijkt me verstandig wanneer ik er heen sluip en bekijk of de grifioen in de vallei is, jullie kunnen later volgen. Wanneer de kust veilig is kunnen we dan de vallei ingaan. Laten we ons op ons doel concentreren en ons niet laten afleiden door onderlingen discussies, okay?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
<OOC> Schop! Reageren mensen, zo kan ik ook niets schrijven! </OOC>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Op zondag 16 december 2001 22:03 schreef Lord Daemon het volgende:
<OOC> Schop! Reageren mensen, zo kan ik ook niets schrijven! </OOC>
<OOC> Affirmative! Daemia heeft al als laatste gereageerd, en over die magie kan Dura beter beslissen. Ik zit dus momenteel ook stil :( <ooc>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow

TumbleCow

[OOC] Sorry mensen!, ben er weer. [/OOC]

Dura Iluve

Het duurt me allemaal wat lang, elke seconden die we hier aan het praten zijn wordt het moeilijker om de daders te vinden.
"Ik stel voor dat jullie nog even gaan kijken op de plek des onheils, ik blijf hier wel even wachtten", zeg ik met een lichte bibber in mijn stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Aratene

Langzaam zie ik daemia het bos intrekken, richting het plateau waar ze het over had. Ik hoop dat haar niets overkomt, hoewel ze nog wel eens ongevoelig naar mensen reageert. Haar karakter bevalt mij niet voor 100% , en dit is er dan ook eentje die ik goed in de gaten houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

"Is goed, Daemia, wij wachten hier wel en zoeken een beschutte plek. Ik draai me om en loop richting een begroeid plekje (als dat er is).

[OOC}
Waar is de rest die meeloopt? Kom op, posten !!!
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Ik ga ervan uit dat Daemia de enige is die naar het plateau gaat.[/OOC]

Daemia loop voorzichtig en stilletjes naar het plateautje toe waarvan ze weet dat het even verderop ligt. Er zijn hier geen paden, maar Daemia is goed genoeg om op normale snelheid vooruit te komen. Na een minuut of tien begint ze het plateau al zeer te naderen, als ze plotseling aan haar linkerkant tussen de bomen door iets vreemds ziet. Ze draait zich er naar toe - het lijkt wel een groot skelet, maar zeker is ze er niet van. Behoedzaam sluipt ze naderbij, totdat ze het skelet goed kan zien liggen. Het is duidelijk dat het hier gaat om het stoffelijk overschot van een jonge, onvolgroeide, griffioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
"Ja wij kunnen nu het beste naar de plek terug gaan, en deze wat beter bekijken. Er moet iets te vinden zijn. En zo kan onze nieuwe groepsgenoot de plaats ook meteen zien.

Ook al zijn we dan met net zoveel ogen, elk paar kijkers ziet de wereld anders."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Zeg maar wat jullie precies willen gaan doen in die kamer. [/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

<ooc>Is dit DE grifioen? Ik heb het idee dat je impliceert dat deze jonger is, maar weet niet zeker of dit correct is.</ooc>

Daemia

Zwijgend bekijk ik een tijd de karkas. Is de grifioen dusdagig erg gek geworden dat hij tot kindermoord is overgegaan? Of was de jonge grifioen een concurent? Zijn het juist geen groepsdieren? Of zou het dier op een andere manier gestorven zijn en is de grifioen daardoor zo agressief geworden? Het beeld van de dode grifioen roept meer vragen op dan antwoorden. Behoedzaam sluip ik langzaam naar het lichaam, mijn adem inhoudend wegens de penitrante lijkengeur, mijn ogen op de omgeving gericht.
Ik probeer te achterhalen wat er met de grifioen gebeurd is.

Orsuros

"Het lijkt me wel zinvol om de plek te bekijken met een deviner erbij, want wanneer Dura niet meegaat zijn we slechts met mensen wiens ogen blind zijn voor de krachten van de magie."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
<OOC> Graag wat meer info over een griffioen. Ik nog nooit van zo'n beest gehoord en weet ook niet wat voor beest het is (kwaadaardig of goedaardig van nature, leven in een groep of wat?) . Btw LD verzin jij het verhaal van de griffioen gewoon wanneer je gaat posten, of hebben jullie al alles besproken hoe het verhaal zich verder vertelt ?
</OOC>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
<font color="AA0000">Deze post is gewijzigd!</font>

Een griffioen is een hele grote adelaar-achtige vogel, die 4 leeuwenpoten heeft met daaraan vogelklauwen. Ook heeft een griffioen een staart als van een leeuw. Een volwassen griffioen kan een lengte van ongeveer 6 a 7 meter bereiken. Het zijn magische dieren, want zonder magie zouden ze nooit kunnen vliegen. Ze zijn voor beesten redelijk intelligent, maar ze vormen geen intelligent ras zoals mensen, elven of zelfs goblins. Griffioenen staan er niet om bekend dat ze erg agressief of evil zijn - soms worden ze zelfs getemd. De griffioen die Daemia ziet liggen is een jonkie, maar een meter of 3 groot, en zeker niet de griffioen die haar vader heeft gedood. Als ze dichterbij komt ziet ze dat het hoofd van het beest is afgehouwen met een scherp voorwerp. waarschijnlijk een bijl of een twee-handig zwaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Jimmy:

ik ben stiekum achter Deamia aan geslopen
"Ik sta verbijsterd, zo'n vogel heb ik nog nooit gezien, ik loop naar Deamia toe. "Deze ziet er niet zo gevaarlijk uit als ik me hem heb voor gesteld." vragend kijk ik haar aan."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Aratene:
Na dat ik een tijdje met haldir heb staan praten, merk ik plotseling op dat jimmy weg is. Wellicht is hij bij Daemia, dus snel loop ik naar het plateautje, waar jimmy and Daemia zich bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
[ooc], uitgebreide OOC info, kan denk ik beter in de roleplay topic [/ooc]

Xanatus
Xanatus wil graag eens kijken wat voor boeken er nog meer in die kamer liggen, daar wil hij desnoods een dag voor uit trekken, wie weet wat er nog te vinden is.
Ook moet er gezocht worden naar notes, en sporen van zijn onderzoek. Hij verteld dit aan de aartsmage en hoopt dat die zijn toestemming wil verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

Als iedereen achter Daemia aanrent dan kan ik moeilijk hier blijven staan. We moeten ons niet op deze manier in de val laten lopen. Ik zoek ze op en geef ze nog een kans. Als Jimmy stiekeme dingen buiten de groep om gaat doen dan kan ik me ook niet aan hem ophouden. Ik zal hem dat maar eens gaan duidelijk maken. Behoedzaam begeef ik me in de richting van het plateau waar ik de rest ook aantref. Wat me niet opviel is het lijk van de jonge griffioen.

"Hee Jongens, willen jullie je misschien aan het plan houden. Daemia zou alleen naar het plateau gaan en dan hoef je er niet stiekem achter aan te sluipen. We bevinden ons in de buurt van een van de sterkere dieren in de natuur."

Maar goed, jullie hebben dat lijk ook al gezien neem ik aan. Dat lijk wekt de mogelijkheid dat het moorden van de griffioen een wraak-actie is, het kan natuurlijk ook andersom een wraak-actie zijn. In ieder geval weten we niks zeker en daarom stel ik voor om eerst wat meer onderzoek in te stellen en niet direct tot moord en doodslag overgaan. Ik stel voor dat we eens uit gaan vinden wie deze kleine griffioen heeft omgelegd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Jimmy:

"Ga je grassprieten ondervragen?" Met een glimlach kijk ik mijn vrienden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Xanatus & Co

Xanatus, Orsuros en Manox gaan naar de kamer waar Dura, die achter blijft bij de aartsmagier, zijn 'aanval' kreeg. Aldaar gaat Xanatus op zijn gemak alle boeken en andere geschriften van de heer Gratros gaat bekijken. De boeken had hij vorige keer al allemaal doorzocht - als hij wil kan hij die door gaan lezen. Natuurlijk zijn er ook papieren aanwezig waarop Gratros dingen heeft geschreven, maar die liggen nogal ruw door de war, net alsof iemand ze door elkaar heeft gegooid - alsof iemand ergens haastig naar op zoek was. (Rol maar een d20 om te kijken wat je vindt.)

Daemia & Co

Er zijn sporen aanwezig van mensen of andere twee-benige wezens in de buurt van het lijkje. Die zouden jullie kunnen proberen te volgen (rol dan even een d20), of jullie kunnen de vallei betreden (rol ook dan even een d20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Daemia

Wanneer ik de andere ander me hoor draai ik me bruusk om. Kwaad kijk ik Jimmy aan, bijna in staat hem neer te slaan:
"Jimmy schat, had ik je niet gevraagd daar te blijven? Wanneer er nou een levende grifioen was, wat had je dan gedaan? Het zou prettig zijn wanneer je je een keer betrouwbaar zou gedragen. Luister naar Haldir, hij is van jullie nog het verstandigst."
Ik knik naar Haldir om dit te bevestigen, enige trots kan hem goed doen na wat eerder gebeurd is.

"En ga nu niet met zo'n schijnheilige glimlach suffe grapjes lopen maken, hou je rustig en doe je mond open wanneer je iets bij te dragen hebt", ga ik verder.

Ik bekijk het lijkt nog een keer en wend me nu tot de hele groep: "Dit verklaart een hoop, het is nog alleen een kwestie van erachter komen WAT het verklaart. Het roept vele vragen op, maar geen enkel antwoord. Haldir, jij weet veel van dieren, kun jij iets zeggen over de doodsoorzaak?"

Vragend kijk ik hem aan...

[ooc]Heeft de grifioen niet zoals meestal en in tegenstelling tot normale vogels vier poten?[/ooc]

[Edit - zie hierboven voor een antwoord op je ooc, enneh - ik moest gewoon dat dubbele 'verklaard' van je in 'verklaart' veranderen :) ]

• DeepSeven
[OOC] Btw. darkX mooie site man, alleen die smiley is wat minder, maar je houdt het allemaal wel goed bij he ;) [/OOC]

Aratene

"HO eens even, ik ben hier niet de gene die zich niet aan de afspraken hield. Jimmy was plotseling verdwenen, dus dacht ik om maar snel naar Daemia te sprinten, voordat de kleine jongen iets overkomt. Maar goed... het is duidelijk aan de skelet te zien, dat de griffioen door een zwaard of ander wapentuig is onthoofd. Ik stel voor dat we eerst er achter komen wat dit beestje is overkomen. Haldir, jij weet wat van griffioenen af??" Hierna kijk ik richting haldir, nieuwsgierig wat voor beesten het nou eigenlijk precies zijn...

• DarkX

DarkX

Ik?

[ooc]EY! Blijf van mijn posts! ;)
Sorry voor het weinige updaten, tentamens en stuph, en schrijven kost gewoon veel tijd.
[/ooc]

Orsuros

Ik verken nogmaals de bekende voorwerpen in de ruimte. Hopend dat er nu geen magische aanvallen komen neem ik de tijd alles rustig te onderzoeken.

[ooc]
Worp: 18
Dobbelsteen: D20
Tijd: 14:05:07 20-12-2001

Wat vind ik dan?
[/ooc]

Daemia

"Ik denk dat wel bekend is wie hier de fout in ging, ik hoop dat die het zelf ook ziet. Laten we het lichaam en de omgeving nog een keer goed bekijken en dan verder gaan naar de vallei"

• Ivo

Ivo

Haldir

[OOC]
Voor de kennis over griffioenen rol ik een d20 aan de GM wat ik uitvind:
Worp d20: 5
Ik denk dat ik niet zoveel weet, maar zeg maar even LD
[/OOC]

"Daemia heeft gelijk". kijk ik Jimmy aan, maar ik geef een onopmerkelijke knipoog, "probeer met de groep samen te denken in plaats van steeds je eigen weg te kiezen."
"Bedankt Daemia!"
Na de verzoeken van Daemia en Aratene om dit geval eens te onderzoeken werp ik een blik op het schepsel. Op het eerste gezicht is er niet veel bijzonders te zien, behalve dat het dood is en erop is gehakt.
"Dit is een moeilijk geval, maar ik zal de sporen en andere distinctieve kenmerken onderzoeken! Misschien komen nog wel wat te weten?"

• PsyFlash
[ooc]Ik gooide 15, heh, maar met al mijn verstand van literatuur moet er toch iets te vinden zijn.
Verder spijt het me dat ik wat laat reageer, maar dat komt omdat ik deze week erg veel schoolwerk heb. Ik zal dit met de vakantie ruimschoots vergoeden :)[/ooc]

Xanatus
Xanatus probeert Orsuros zo min mogelijk voor de voeten te lopen. Hij weet hoe dure en belangrijke boeken eruit zien, en dat is precies waarnaar hij niet opzoek gaat.
Meer kijkt hij naar onbelangrijk ogende krabbels, en goedkoope onopvallende boeken.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
[OOC] Ik moet nu echt veel gaan posten hier, en daar goed over nadenken, maar ik moet ook een tentamen leren voor morgen. Ik zal proberen om hier vanacht nog te posten. [/OOC]

• buzz
<OOC> Ik gooi niet, want ik wist niet eens wat het voor beest was. </OOC>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
De party bij de mages

Xanatus doorzoekt nogmaals de boeken van de heer Gratros, alsook zijn persoonlijke aantekeningen. Omdat het waarschijnlijker lijkt dat de aantekeningen nuttige informatie bevatten dan de boeken begint hij met deze. Een tijdrovend werk, want Gratros schreef erg veel op. Er zijn diagrammen en onderzoeksresultaten met betrekking tot bepaalde spreuken, er zijn uittreksels van boeken, er zijn allerhande andere aantekeningen - maar niets dat te maken lijkt te hebben met zijn verdwijning of wild magic. Sterker nog, op veel vellen staat een datum - maar er is geen enkel vel met een datum later dan drie maanden geleden. Ofwel Gratros heeft sindsdien niets meer opgeschreven, ofwel de aantekeningen zijn op de een of andere wijze verdwenen - wellicht meegenomen door de eventuele aanvaller. Xanatus bladert alle boeken door om te kijken of er misschien een of andere aanwijzing in te vinden is, maar hij ziet zo op het eerste gezicht niets.

Ondertussen is Orsuros de hele kamer aan het afzoeken. Nauwgezet speurt hij naar dingen die licht op de zaak zouden kunnen werpen. Na ongeveer 20 minuten zoeken vindt hij, verstopt achter een kast, een velletje papier. Helaas is het niet geschreven in een taal die Orsuros begrijpt, dus hij gaat er mee naar Xanatus. Ook die ziet zo op het eerste gezicht niet wat de tekst zou moeten betekenen:

Ddq gh ylqghu ydq ghch errgvfkds. Rp plmq uhvxowdwhq chnhu wh vwhoohq pddu wrfk yhlolj wh ehzduhq khe ln hhq yrruorsljh vdphqydwwlqj lq gh eleolrwkhhn lq khw erhn 'Wudqhq ydq Vpdudjg' jhvwrsw. Ch clmq ehwhu jhfrghhug gdq ghch eulhi - khw frghzrrug lv: "lqyrfdwlrq".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
De party in het bos
Voor de kennis over griffioenen rol ik een d20 aan de GM wat ik uitvind:
Worp d20: 5
Ik denk dat ik niet zoveel weet, maar zeg maar even LD
Ik heb al van alles verteld over griffioenen, die mijn post van dinsdag 18 december 2001 15:42. Je kan er vanuit gaan dat Haldir en Daemia dat weten, en daarnaast weet Haldir nog wel wat feiten over hun manier van jagen (alleen, vanuit de lucht), welk voedsel ze prefereren (herten, wilde zwijnen) enzovoort. Wat echter veel belangrijker is was mijn post:
Er zijn sporen aanwezig van mensen of andere twee-benige wezens in de buurt van het lijkje. Die zouden jullie kunnen proberen te volgen (rol dan even een d20), of jullie kunnen de vallei betreden (rol ook dan even een d20).
Dus als jullie ff besluiten wat je doet en een d20 gaan rollen - jullie mogen natuurlijk ook iets anders doen, maar dit lijken me logische keuzes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

"Ik stel voor dat we de sporen gaan volgen. De lieden die dit beest vermoord hebben kunnen een ander licht op de zaak werpen en het lijkt mij het beste om niet tot daden over te gaan als we een halve waarheid bezitten."
Ik maak aanstalten om richting de sporen te lopen.

[OOC]
Ik rol alvast een d20 voor het volgen van de sporen. Als we deze sporen dus niet zouden volgen, kun je deze worp dus negeren.
Worp d20: 3 :(
[OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

Hmm, wanneer het geen bekende taal is, is het misschien iets heel eenvoudigs, een code of iets dergelijks. Je eigen berichten coderen lijkt een beetje onzinnig, dus het is OF voor iemand anders bedoelt, of het moest gevonden worden. Ik zie geen adres, en gezien het van zijn hand is, zal het dus hier gevonden moeten worden. Interessant. Code's kraken was belangrijk wildje in een crimineel gilde je hoofd boven water houden, dus laat ik het eens proberen. Ik neem het bericht terug van Xanatus en met het schrijfgerei in de werkkamer ga ik wat zitten puzzelen, terwijl Xanatus de boeken afzoekt. Na een tijdje breek ik de stilte:
"Xanatus, kijk eens of er in de bibliotheek een boek is dat de naam 'Tranen van Smaragd' draagt, en breng het naar me."

Ik keer terug naar de stilte en bekijk nog een keer het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus
"hm? Heb je een gedeelte van de code kunnen ontcijferen? Verbazend Orsuros. Dat je kunt lezen alleen al doet je in mijn achting stijgen, maar dat je in staat was dit ingewikkelde document te begrijpen zou helemaal bijzonder zijn.
Kun je mij misschien vertellen wat het laatste woord betekent alvorens ik mij naar de bibliotheek haast? Het wordt tussen de aanhalingstekens dus."

Hij wacht op een antwoord van Orsuros, en of hij dit nu krijgt of niet even later gaat hij proberen bij de Bibliotheek het boek te localiseren.

[ooc] ik weet niet of ik daar voor moet gooien, maar heb het voor de zekerheid maar even gedaan. De uitkomst was 19 [/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Orsuros

"Het boek zou een document moeten bevatten in een ingewikkelde code, het laatste woord is een codewoord. Het lijkt een magische term, Invocation. Maar haal eerst het boek, dan kunnen we kijken in hoeverre het woord ons helpt in het ontcijferen van het document"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Manox

"Ik wil graag helpen, maar ik heb geen verstand van magie. Codes kraken ben ik ook nooit goed in geweest in mijn tijd bij het Thieves' Guild, ik was beter in Thieves' Cant.
Zowiezo werd bij ons de gecodeerde berichten weinig gebruikt aangezien mensen die de Thieves' Cant niet kennen er geen bal van konden begrijpen."

Aangezien ik redelijk veel crimescenes gezien en gemaakt heb, ga ik eens bekijken of ik kan uitvinden via welke wegen de dader binnen zou kunnen komen en ongemerkt weer zou kunnen vertrekken.

[OOC1]
Hiervoor rol ik op de site: 1
Grrr, ik gooi echt altijd laag :)
[/OOC1]

[OOC2] Sorry dat ik er zo lang niet geweest ben, maar ik kan echt geen biet toevoegen, ik weet absoluut niks over magie en the like.
edit:

Ok, heb er zelf niet naar gekeken, zag er alleen supervaag uit :).
Ik heb dus niks gezegd :+

En uhm, ik zou ook graag wat meer inbreng willen kunnen geven, maar buiten bepaalde routes de kamer in bekijken kan ik weinig helpen.
[/OOC2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Op zaterdag 22 december 2001 17:21 schreef Sorcerer@ het volgende:

[OOC2] Sorry dat ik er zo lang niet geweest ben, maar ik kan echt geen biet toevoegen, ik weet absoluut niks over magie en the like.
Enne Orsuros, hoe kun je weten welk boek je moet hebben. Dat kun jij als character niet weten. (ik weet dat je LD irl kent, maar je moet je kennis van bepaalde zaken niet zo gebruiken, zo heb je een soortement van voordeel boven de rest). Als je het met goedkeuring van LD gedaan hebt dan heb ik niks gezegd, maar het lijkt me waarschijnlijker dat je beter een diceroll had kunnen doen of je misschien de gebruikte code kon herkennen.)
En uhm, ik zou ook graag wat meer inbreng willen kunnen geven, maar buiten bepaalde routes de kamer in bekijken kan ik weinig helpen.
[/OOC2]
[ooc]
Eh. Ik weet niks van LD. In dat gecodeerde bericht staat dat boek vermeld, en de code heb ik zelf ontcijferd. Zo moeilijk was ie echt niet.
[/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Eh. Ik weet niks van LD. In dat gecodeerde bericht staat dat boek vermeld, en de code heb ik zelf ontcijferd. Zo moeilijk was ie echt niet.
[OOC] Klopt, hij weet niets van mij - sterker nog, ik heb niemand de code of de boodschap verteld. De code is echter behoorlijk simpel en het was dan ook de bedoeling dat jullie die gewoon zouden oplossen. :) Ik zal hier later meer posten. [/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
Xanatus

Hij haast zich naar de Library om het boek te halen. Dit kon wel eens erg belangrijk zijn. Die taal op het briefje heeft hij nog nooit gezien. Terwijl hij al erg veel gelezen heeft. Het moet een soort encryptie zijn.

[ooc]
LD, ik wacht dus totdat jij zegt of ik het vind of niet.
[/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[OOC] Ok dit wordt mijn eertse gamemaster invloed in the game wish me luck ;)[OOC]

Sorcerer-quest Groep

Xanatus trekt een sprintje richting de bibliotheek om het boek "Tranen van smaragd" te gaan zoeken voor Orsuros. Wanneer hij in de bibliotheek aankomt is er geen Bibliothecaresse aanwezig. Maar gelukkig is de bibliotheek netjes geordend op Onderwerp en bovendien staat alles op alfabetische volgorde.
Na lang gezocht te hebben kan Xanatus het boek toch niet vinden. Hij draait zich om en besluit terug te gaan naar de anderen.Plots voelt hij een flinke ruk aan zijn vest. ai zijn vest is blijven hangen aan een uitstekende spijker in de boekenkast. De (nogal instabiele)kast begint te wankelen en dondert na een verwoede poging hem tegen te houden bovenop Xanatus. De kast blijft steken tegen de kast die achter Xanatus stond maar hij wordt wel bedolven onder de boeken. Nadat hij enigzins van de schrik bekomen is ligt het boek opengeklapt voor hem. Vreemd genoeg heeft het geen kaft maar Xanatus herkent wel het vreemde schrift en besluit het mee te nemen om aan orsuros te laten zien.....

Manox probeert zelf de crimescene een beetje te onderzoeken. Maar er blijken erg veel vluchtwegen te zijn en geen een daarvan ligt erg voor de hand. als hij voelt dat hij hoofdpijn van het denken begint te krijgen besluit hij zich weer bij de anderen te voegen....

Griffioen-quest Groep

[OOC]Aangezien niemand laat weten of jullie de sporen willen volgen. Kan ik er ook niet echt veel mee. Maar ik zal vast posten wat er gebeurt als jullie de sporen volgen.(wat jullie vast wel doen nieuwsgierig als jullie zijn[/OOC]
Jullie gaan de sporen dus volgen prima! Na een tijdje de sporen gevolgd te hebben komen jullie in steeds dichtbegroeider stukken bos. Met moeite kunnen jullie een tijdje de sporen volgen,maar uiteindelijk zijn jullie het spoor helemaal kwijt. Ai jullie zijn verdwaald. Na enig gebekvecht door een snijdende opmerking van Dura,....

"Jij ook met je goede plannen Haldir!Kijk eens waar we nu weer beland zijn allemaal jou schuld verdomme!"

....ziet Jimmy ineens in de verte een Rookpluim.

"Uhhm jongens kijk daar eens het lijkt wel of iemand in de verte een kamp heeft opgeslagen! Kijk maar rook ,lijkt wel een kampvuur"

[OOC]Geef maar aan of jullie de rookpluim achterna gaan of iets anders bedenken. Wij (L.D. en Ik) horen het wel good luck!![/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

"Het spijt me dat ik ons in deze situatie heb gebracht, maar vergeef het me want de uitgestrektheid van dit bos is zelfs voor mij wel eens een probleem."

[OOC]
Leiden de sporen ook richting de rookpluim, of zien we geen sporen meer?
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffioen-quest Groep

Er zijn geen sporen meer op de grond.Rol maar even om te kijken of jullie een spoor ontdekken door te zoeken naar gebroken takken.1-10=jullie moeten vertrouwen op je richtingsgevoel of een andere oplossing vinden 11-20 = jullie ontdekken een spoor van gebroken takken en afgekapte planten.
De rookpluimen komen van ongeveer een half uurtje lopen hiervandaan..... wederom good luck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

[OOC]
Voor het volgen van de sporen rol ik een d20:
Worp d20: 7
Is de rookpluim in de richting waar de sporen naartoe liepen, uitgaande van mijn richtingsgevoel?
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffioen-quest Groep

Het zit jullie nie echt mee met de dobbelstenen. Maar ga maar op je richtingsgevoel af. De rookpluimen liggen redelijk in het verlengde van de sporen. Je zal nu niet zo maar het kampvuur vinden maar je komt er als jeje richtingsgevoel volgt in ieder geval erg dichtbij....nu maar hopen dat je er niet voorbij loopt.

Hehe opgeblazen Orc je moet me nu niet op ideeen gaan brengen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

"Zullen we dan maar richting de rookpluim lopen. Ik denk dat dat de persoon is die we zoeken. Ow, nog iets; Als we naderen, dan moet even iemand alleen het kamp vanaf een afstand verkennen om te kijken of het wel pluis is daar. Niet dat het dadelijk een opgeblazen Orc is."

Ik begin te lopen naar de rookpluim al kan ik ze niet altijd even duidelijk zien vanwege de bebossing en reliëf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
<OOC> Hehe, stelletje mafkezen, zitten hier diep in de avond nog een beetje afwisselend te posten. Westpark welkom!!
</OOC>

Aratene

Langzaam loop ik met mijn groepje richting de rookpluim. Ik denk dat Haldir zich het beste schuil kan houden tussen de bosjes, en daarom hoop ik dat hij degene is die zich vrijwillig aanmeldt om het kamp te verkennen, anders biedt ik me wel aan. Steeds dichter naderen we de rookpluim....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
[ooc]Welkom westpark.
Leuk verteld, maar probeer het in beetje in de steil van de characters te doen. Tegen een boekenkast aanschoppen uit frustratie is iets wat Xanatus nooit zou doen. Probeer ook smillies uit "in game" posts te vermijden. Ik denk dat het wat beter is voor het verhaal.[/ooc]

Xanatus
Nadat hij het boek gevonden heeft, loopt hij met stevige pas terug naar de mage guild.
Daar aangekomen, loopt hij meteen door naar de kamer waar hij Orsuros en Manox verwacht aan te treffen.
(wellicht ziet hij Dura nog onderweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Manox

Ik buig me ook eens over het briefje om te kijken of ik ook de code kan kraken. Na veel gepeins pak in ik een stuk papier en een veer+inkt en begin ik het bericht te decoderen. De sleutel was niet eens zo moeilijk, je moet voor iedere letter drie stappen terug in het alfabet.
Uiteindelijk krijg ik dit op papier en dat laat ik aan Xanatus zien zodra hij terug is.
Aan de vinder van deze boodschap:
Om mijn resultaten zeker te stellen, maar toch veilig te bewaren, heb ik een voorlopige samenvatting in de bibliotheek in het boek "Tranen van Smaragd" gestopt.
Ze zijn beter gecodeerd dan deze brief - het codewoord is: "invocation".
"Xanatus, hier lees dit eens en laat dat boek eens zien dat je gehaald hebt. Waarschijnlijk zit er een ander bericht in, dat ook gecodeerd is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
Jimmy:
"Ik ben het kleinst en kan me het stilst voor bewegen,"zeg ik als we op een paar minuten van de rookpluim zitten, "als ik er nou eens heen sluip om te kijken wat er is." Ik maak aanstalte om mijn dolk af te leggen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Op dinsdag 25 december 2001 16:08 schreef Sorcerer@ het volgende:
Manox

Ik buig me ook eens over het briefje om te kijken of ik ook de code kan kraken. Na veel gepeins pak in ik een stuk papier en een veer+inkt en begin ik het bericht te decoderen. De sleutel was niet eens zo moeilijk, je moet voor iedere letter drie stappen terug in het alfabet.
Uiteindelijk krijg ik dit op papier en dat laat ik aan Xanatus zien zodra hij terug is.
[..]

"Xanatus, hier lees dit eens en laat dat boek eens zien dat je gehaald hebt. Waarschijnlijk zit er een ander bericht in, tussen de kaft of in het boek zelf, dat ook gecodeerd is."
[ooc] Eh, het codewoord is al gezegd en de boodschap al ontcijferd, ik snap deze actie niet helemaal, daarbij had mijn karakter het bericht dus ik weet niet waar jij je nu over buigt. Xanatus kun je daarbij niet aanspreken want die is onderweg, en tussen de kaft kan niets zitten want het boek is kaftloos. Beetje bij de les blijven :) ... Ik weet momenteel even niks te zeggen btw, ik ben in afwachting van wat in het bericht staat (GM cue :))[/ooc]

Orsuros

Ik had me nog zo voorgenomen rustig verder te reizen met wat gezelschap en nergens me mee te moeien, en nu sta ik weer op de voorgrond als de grote ontcijferaar... Ik leer ook nooit. Ik moet maar zien te zorgen dat ze me nergens op kunnen chanteren, dan kan ik tenminste weg wanneer het nodig is. Laat ik rustig afwachten waar Xanatus mee komt. Mijn gedachte gaan vluchtig naar de andere groep, maar kom snel tot de conclusie dat ik daar toch niks mee kan.

Daemia

Ik vlg het gezelschap enigzins links van de groep, zodat ik niet gestoord wordt door hun geluiden en zelf naar aanwijzingen kan kijken. Tevens hou ik zo de groep in het oog. Wanneer er een aanval komt, zullen ze eerder de groep zien, en kan ik de aanvallers nog altijd van achteren benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[OOC]Thx voor de opbouwende kritiek . Ik moet inderdaad ff gaan inleven in de chars goodpoint.Heb de post ook aangepast is iets minder realistisch maar is het beste wat ik zo snel kon bedenken.... Had ik zelf ff nie bij stilgestaan,smilies gaan er nu ook uit. Ik zou jullie nu graag verder helpen maar CODE-boodschappen is Lord-Daemons pakkie aan. ik heb geen codes gehad en ik geloof dat hij al een boodschap klaar had. Sorry jongens even geduld dus...[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
<OOC> Ik weet niet of het nodig is om te vermelden, want zo geweldig snel en veel wordt er hier nou ook weer niet gepost, maar ik ben vanaf morgen 5 dagen weg (ski-vakantie). Ik denk dat het niet nodig zal zijn dat iemand mijn char Aratene overneemt, want zo vlot vordert het verhaal toch niet. Ik spreek jullie 30 dec wel weer!! :P
</OOC>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Op het blaadje staat een tekst die begint met de volgende mysterieuze woorden:

Ms gpqt xji arx etwt tja cesnzrnyw xg wwai jflrcu - wwai dmfntb rg dew phmtficaz gbt rz rxs vths ankojfhxml, ct wsk ckz qpa ntbb vai yflvdsmsj sdu xmc unvaxpf aadsysnxqh ulwhnf ixm buw oni.

(Als jullie deze tekst ontcijferd hebben zal ik de rest van de tekst, ongecodeer, posten. :) Uh, ik garandeer overigens niet dat dit hierboven foutloos is gecodeerd, maar ik hoop het wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

[OOC]
Orsuros heeft natuurlijk de tekst, maar ja, ik wil mijn character ook wat laten doen dan daar alleen maar lomp te staan wachten. Dus leek het me handig om ff voor iedereen te laten zien wat er allemaal op dat blaadje stond in plaats van alleen 4 woorden die jij ons doorgeeft.
Het kaftloos zijn van het boek had ik ff niet aangedacht en dat xanatus onderweg is, tja, voordat ik die code ontcijferd heb zal hij vast al wel terug zijn, oftewel komt ongeveer tegelijkertijd binnen als ik laatste letter op papier zet.

LD:
Geen idee hoe ik die code moet ontcijferen, zit nu al een uur te puzzelen samen met whiterazor en we zijn geen stap verder. Heb wel verschillende dingen met codewoord gevonden en zelf verzonnen, maar wil allemaal niet werken.
Tenminste niet zodat er iets zinnigs uitkomt.
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Haldir

Waarom is Daemia zo stil? Stille mensen heb ik op zich geen problemen mee, maar het feit dat stille mensen luidruchte plannetjes in hun hoofd hebben staat me niet aan. Misschien voert ze wel wat in haar...
"Ik ben het kleinst en kan me het stilst voor bewegen,"zeg ik als we op een paar minuten van de rookpluim zitten, "als ik er nou eens heen sluip om te kijken wat er is.
Jimmy onderbreekt mijn overpeinzingen en zijn voorstel is niet eens zo slecht. Alhoewel ik hem niet zo capabel vind; je weet nooit wat voor streek hij uithaalt.
"Is goed Jimmy, maar die dolk zou ik bij je houden. Je weet nooit wat voor gevaar daar wacht. Haal wel geen streken uit okee. Ga dus niet te kort bij, maar probeer even te kijken wat voor ras het is wat daar slaapt en met hoeveel ze ongeveer zijn. Zien ze er gevaarlijk uit en zoiets, okee?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste