Toon posts:

22 " Iiyama MA201D vs Iiyama HA202DT

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 876 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het voornemen om een 22" scherm van Iiyama te kopen.Ik mijn ogen laten vallen op de Iiyama MA201 en de Iiyama HA202DT.
De eerste kost ongeveer 2000 en de tweede 2200 gulden.
Op de Iiyamasite lees ik dat de MA201 een dotpitch heeft van 0,25/0,27mm(dus in het midden scherper dan aan de randen).
De HA202DT heeft over heel de buis een dotpitch van 0,24mm.
De maximale resolutie van de MA201D is 1800x1440@75Hz, die van de HA202DT is 2048x1536@85HZ. Voor beiden geldt overigens een aanbevolen resolutie van 1800x1440.

Ik gebruik hem hoofdzakelijk om te internetten, af en toe een spelletje en verder het normale spul(M. office etc., websitje bouwen, beetje Oracle)

Het grote voordeel van zo'n grote monitor vind ik dat je twee sessies vrij groot naast elkaar(dus beide schermen zichtbaar tegelijk) kunt hebben staan op beeld.

Omdat het een behoorlijk grote uitgave is wil ik het goed overdenken, voor ik wat koop. Daarom mijn vraag: wie heeft een van beide monitor of nog beter wie kent allebei en heeft ze kunnen vergelijken. De HA202DT heeft eem Diamondtron Mf(drie poot dus) monitor en de MA201D heeft een Diamondtron Nf(tweepoot). Wat is het verschil tussen beide types?

Ik heb nu al bijna vier jaar een 17" inch Iiyama(pro 9017, was toen 1500 gulden) en die bevalt me nog steeds(verhuist naar m'n tweede computer).

Verder heb ik nu nog een pentiumIII 500 en een bescheiden videokaart(V770), maar ik vind dat je bij de aanschaf van zo'n monitor verder moet kijken, dus dat ik straks een betere videokaart koop etc. Zo'n monitor moet toch wel een jaar of vijf mee gaan en dan kost hij dus ongeveer 400 gulden per jaar en overleeft hij nog diverse processoren en videokaarten. Dit is voor iets waar je toch wel dagelijks mee werk, toch niet te veel geld.

Over vijf jaar koop ik dan een LCD-scherm van een inch of 30 en zo plat als een tijdschrift, voordezelfde prijs.

Bedankt alvast voor jullie ervaringen.

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem, alleen zit ik te twijfelen tussen een 19" Eizo en een 22" IIyama. :)

Ik zal het ook ff onderbouwen. Een IIyama 22" is natuurlijk erg stoer om te hebben. Maar Eizo zijn de beste monitoren die er zijn >:)

Ga wel eens lannen en omdan die 22" mee te nemen vind ik ook wel weer wat en dat ding is best heavy en lekker heavy en neemt veel ruimte in :)

Die Eizo is iets kleiner en heeft natuurlijk veel beter beeld dan die IIyama dus that's my problem

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die Eizo schijnt ook erg goed te zijn, maar duurder. Ik weet dat de V451 series van Iiyama problemen gaven(of nog geven).

Die Eizo is wel 19" inch en die Iiyama 22 inch. Wat kost die Eizo?

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 20:10 schreef rara het volgende:
Ja, die Eizo schijnt ook erg goed te zijn, maar duurder. Ik weet dat de V451 series van Iiyama problemen gaven(of nog geven).

Die Eizo is wel 19" inch en die Iiyama 22 inch. Wat kost die Eizo?
Die Eizo kost bijna hetzelfde als die 22" IIyama :)

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 14:32
Ik had afgelopen week dus precies hetzelfde probleem.
of de vmp 510 of de vmp 512.
Ik heb na 3 jaar een vmp 400 uiteindelijk gekozen voor de 510, omdat ik de voet van de 510 mooier vind.
De 512 zal (waarschijnlijk)wel iets scherper aan de randen zijn.

Daarom voor mij een pro 510, een perfecte monitor.

Succes met kiezen

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 20:13 schreef jbalk het volgende:

[..]

Die Eizo kost bijna hetzelfde als die 22" IIyama :)
Ja dat vermoedde ik al. Moeilijke keuze. Ik ga voor 22 inch.
(ik herinner me een test van deze grote schermen in een computerblad. Men zei daar o.a. van die 22 ": Who said that size doesn't matter? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 20:15 schreef debeer het volgende:
Ik had afgelopen week dus precies hetzelfde probleem.
of de vmp 510 of de vmp 512.
Ik heb na 3 jaar een vmp 400 uiteindelijk gekozen voor de 510, omdat ik de voet van de 510 mooier vind.
De 512 zal (waarschijnlijk)wel iets scherper aan de randen zijn.

Daarom voor mij een pro 510, een perfecte monitor.

Succes met kiezen
Bedankt. Die Pro 510 had ik ook eerst op het oog, maar op de site van Iiyama staat bij de Pro 510: niet meer leverbaar(http://www.iiyama.nl/demo/indexie.html). Ik denk overigens dat dat niet veel zegt. Die pro 450(oude types) waren vaak beter dan de nieuwere 451.
Zeker wel lekker werken met zo'n groot scherm?
Wat voor videokaart gebruik je?

• debeer
Op donderdag 01 november 2001 20:23 schreef rara het volgende:

[..]

Bedankt. Die Pro 510 had ik ook eerst op het oog, maar op de site van Iiyama staat bij de Pro 510: niet meer leverbaar(http://www.iiyama.nl/demo/indexie.html). Ik denk overigens dat dat niet veel zegt. Die pro 450(oude types) waren vaak beter dan de nieuwere 451.
Zeker wel lekker werken met zo'n groot scherm?
Wat voor videokaart gebruik je?
Een gf3 asus v8200 (zie sig)
Ik moet zeggen, toch wel lekker gamen en internetten op zo'n GROOT scherm.
1280x1024x32 bit refresh 100 hz.
gewoon kopen, als je hem in de winkel gezien hebt wil je niets anders meer.

( en het beeld is echt wel scherp )

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik zal je advies meenemen. Veel plezier met die monitor.

Verwijderd

Ik heb een MA201D (Vision master Pro 511) en een Elsa Gladiac 920 (GF3).
Ik draai altijd 1280x1024@85Hz. in Games ga ik naar 1600x1200x32.
De monitor bevalt mij erg goed en is heel scherp. Hij heeft wel een opwarm tijd nodig van 15 minuten om echt goed te worden. Een resolutie van 1600x1200 vind ik niet fijn, het is me net te klein. Ik zit erover te denken om met powerstrip een resolutie van 1440x1200 te gebruiken.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Heb sinds vandaag m'n VM510 ook aan een Gladiac 920 hangen, daarvoor hing 'ie 1 3/4 jaar aan m'n Matrox G400, maar hij blijft net zo superscherp :) Ik blijf het toch een beest van een monitor vinden de VM510 :) (oh, en ik draai altijd 1600*1200@85Hz, met alle letters op 10 punten i.p.v. de standaard 8)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal tevreden 22 inch Iiyama gebruikers merk ik. Een paar pro510 en een enkele pro511. Wat ik ook kies het is denk ik goed. Niemand met een HA202DT? En weet niemand wat een Mf versus Nf Diamondtron monitor is?

Bedank voor jullie reakties allemaal tot nu toe.

Verwijderd

Topicstarter
O ja, vergat ik nog te vragen. Hebben jullie de monitor uitvoerig getest in de winkel, waar je hem hebt gekocht of hebben jullie goeie afspraken voor omruiling gemaakt, als hij niet zou bevallen(exemplarische misser)?

• debeer
Ik heb gevraagd of ik hem mog testen maar de verkoper zei:
als ik de doos openmaak en je vind hem niet mooi dan zit ik met de vervallen garantie.
Dus ik heb hem op de gok gekocht.
Hij is perfect niet 1 dooie pixel (met mijn vmp400 had ik 1 pixel die altijd dezelfde kleur bleef).

Daarna heb ik hem nog gevraagd, als de monitor uit de doos kapot is kan ik hem dan gelijk omruilen?
Antwoord, eerst begon hij over Iiyama garantie dat ze hem dan op kwamen halen.Toen ik zei dat mijn vorige monitor ook kapot in de doos zat en gelijk een nieuwe kreeg toen zei hij dat dat hier ook kon. (bij icl computers)

debeerzietzevliegen.nl

• Koef
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:53
Op donderdag 01 november 2001 23:04 schreef rara het volgende:
Niemand met een HA202DT?
Ik heb sinds 2 dagen een HA202D.DT (dat is wat het OSD
zegt). Ding hangt aan een Matrox G450. Tot aan 1280x1024:
perfect bij alle refreshrates. Bij 1600x1200 nog steeds
erg scherp. Bij 60Hz refresh althans. Bij 75Hz is de
scherpte al duidelijk minder. Er komen een soort van
schaduwtjes aan de lettertjes. 1600x1200@85Hz vindt
ik al niet meer te gebruiken. Iiyama claimt 2048x1536@85Hz,
maar dit laat XP me niet eens instellen, wat ik niet snap
want de G450 moet dat ook kunnen.
Voordat ik de HA202 de schuld ga geven moet ik eerst
uitvinden of de Matrox, kabel, etc. de problemen niet veroorzaken.

Verwijderd

Als je geen BNC gebruikt dan heb je best kans dat op dergelijke resoluties de kabel het probleem is.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:05
Koef, laat weten of je dat probleem opgelost krijgt.

Ik zit zelf te denken aan een 21" monitor, waarvan ik wil dat deze 130Khz horizontal kan.
Tot nu heb ik er 5 gevonden die dat kunnen:

Iiyama HA202DT met AG pitch 0.24
De Sony GDM F520 met AG pitch .22
Eizo F980 met Shadowmask pitch 0.23/0.20(horizontal)
Eizo F931 met Shadowmask pitch 0.25/0.21(horizontal)
Eizo T962 met AG pitch 0.24

De iiyama is natuurlijk ZEER aantrekkelijk geprijst met F 2099 minimum pricewatch
De sony gaat voor F 3195 (redelijk)
De eizo's zijn met F980: 4593 te duur
F931: 2454 zeer netjes
T962: 3187 (redelijk)

* Ronald bookmarkt dit topic ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Redje
  • Laatst online: 07-08 13:00
Op vrijdag 02 november 2001 09:20 schreef nitenite het volgende:

Ik zit zelf te denken aan een 21" monitor, waarvan ik wil dat deze 130Khz horizontal kan.

De iiyama is natuurlijk ZEER aantrekkelijk geprijst met F 2099 minimum pricewatch

* Redje bookmarkt dit topic ;)
LOL

Heb precies dezelfde monitoren op mijn lijste staan :)

De opties die de Eizo T962 biedt (oa. DSP) heeft geen ander merk incl. Sony, weet niet of dat nu veel uitmaakt qua beeld... btw. alleen de prof versie van Eizo gebruikt zo'n DSP, dus niet de T931. De T962 is er ook in het zwart en van het lijstje heeft deze een beetje mijn voorkeur.

btw. de T965 is er ook maar heb nog nergens de prijs ervan gezien... opvolger van de T962 of duurder model??

De Sony F520 ziet er erg lekker uit, dp van .22 maar verder geen extras. ook kom ik af en toe wat negatieve berichten tegen over dit scherm, dus ja welke v/d 2 beter is...

IIyama pronkt altijd met zeer hoge refresh rates en resoluties, maar of het beeld er dan nog goed uit ziet is het 2e...

Momenteel heb ik een 19" Sony maar bij 1280x1024 85Hz of hoger begint het vazigheids gehalte toetenemen, maar dit komt mede door me TNT2 denk ik, deze staat nou niet echt bekent om zijn super 2D.

Eerst maar een R8500 kope, dan kijken voor een scherm :)

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Ik ben pas in het bezit van een IIyama HA202DT. Het is echt een supermonitor. Je weet de verschillen tussen de 2, en wat je je nu moet afvragen is hoe belangrijk je het vind.

Een monitor wissel je niet zo vaal als andere hardware. (ik ben van plan om nog lang met mijn monitor te gaan doen) Die fl 200,-- is te verwaarlozen als je 2,5 jaar verder bent. Die 0,25/0,27 gaat misschien eerder irriteren dan een 0.24 overall.

Die van mij heeft fl. 2149 gekost incl. verzendskosten. (Comptechworld actie)

Ik zou die extra Fl200,-- neerleggen. (heeft die andere ook een USB-Hub ?)

Ik ben er super tevreden over.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 00:38 schreef Koef het volgende:

[..]

Ik heb sinds 2 dagen een HA202D.DT (dat is wat het OSD
zegt). Ding hangt aan een Matrox G450.
Hier ook een Iiyama HA202D.DT met een Matrox G450 32 MB dual head.
Beide heb ik vanwege hun kwaliteit genomen en het heeft mijn verwachting overtroffen.
Ik heb niet hetzelfde probleem als Koef. Bij mij blijft het beeld tot in de hoogste resolutie puntgaaf en haarscherp. Feit is wel dat ik dat nooit hoger dan 1280X1024X32 draai en alleen counter-strike speel in een lagere resolutie dan dat.
Ik heb em bij Informatique gekocht.

Oh ja, die voet met USB-hub, geluid, etc is super.
En een hele tricky instelling waar ik net achter kwam:
Kom thuis ziet het beeld er opeens heel slecht uit??? Ik alle instellingen van de Matrox nalopen, kan nix vinden. Alle instellingen van de monitor nalopen, kan nix vinden.
Zegt m'n vriendin doodleuk ja ik zat effe aan dat knopje op de monitor (Da's dus de instelling tussen text, picture en movie).

Nee schatje, ik hou ook van jou ..... :*
Maar blijf in het vervolg met je !@#$%^&* van MIJN monitor af! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 00:31 schreef poekie het volgende:

[..]

Hier ook een Iiyama HA202D.DT met een Matrox G450 32 MB dual head.
Beide heb ik vanwege hun kwaliteit genomen en het heeft mijn verwachting overtroffen.
Ik heb niet hetzelfde probleem als Koef. Bij mij blijft het beeld tot in de hoogste resolutie puntgaaf en haarscherp. Feit is wel dat ik dat nooit hoger dan 1280X1024X32 draai en alleen counter-strike speel in een lagere resolutie dan dat.
Ik heb em bij Informatique gekocht.

Oh ja, die voet met USB-hub, geluid, etc is super.
En een hele tricky instelling waar ik net achter kwam:
Kom thuis ziet het beeld er opeens heel slecht uit??? Ik alle instellingen van de Matrox nalopen, kan nix vinden. Alle instellingen van de monitor nalopen, kan nix vinden.
Zegt m'n vriendin doodleuk ja ik zat effe aan dat knopje op de monitor (Da's dus de instelling tussen text, picture en movie).

Nee schatje, ik hou ook van jou ..... :*
Maar blijf in het vervolg met je !@#$%^&* van MIJN monitor af! >:)
Hallo,

Ik kwam er gisteren niet bij door databaseproblemen.

Dus die speakers geven wel goed geluid. Zelf vind ik het niet zo nodig van die speakers en die USB-hub in die voet. Lijkt me zo kwetsbaar en beinvloed misschien het beeld.
Ik vind het beeld, duurzaamheid en stabiliteit het belangrijkste. Geluid komt uit aparte boxen en een USB-hub kun je gewon op de PC zelf aansluiten. Maar ja als het werkt en het heeft geen negatieve invloed op het beeld, dan is het wel makkelijk.

Heb je hem eerst bekeken bij Informatique voordat je hem meenam?

Bedankt voor de reaktie.

P.s.
Je vriendin is gewoon een beetje jaloers dat die monitor nu alle aandacht krijgt en daarom heeft ze hem een beetje ontregeld. Zeg gewoon tegen haar dat die monitor heel mooi is, maar dat zij nog mooier is en je enige echte liefde is, dan is het weer helemaal goed. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 14:32 schreef Masselink het volgende:
Ik ben pas in het bezit van een IIyama HA202DT. Het is echt een supermonitor. Je weet de verschillen tussen de 2, en wat je je nu moet afvragen is hoe belangrijk je het vind.

Een monitor wissel je niet zo vaal als andere hardware. (ik ben van plan om nog lang met mijn monitor te gaan doen) Die fl 200,-- is te verwaarlozen als je 2,5 jaar verder bent. Die 0,25/0,27 gaat misschien eerder irriteren dan een 0.24 overall.

Die van mij heeft fl. 2149 gekost incl. verzendskosten. (Comptechworld actie)

Ik zou die extra Fl200,-- neerleggen. (heeft die andere ook een USB-Hub ?)

Ik ben er super tevreden over.
Hallo,

Nee, die ander heeft geen USB-hub, maar dat vind ik niet doorslaggevend. Ik wil een goed, groot, stabiel beeld. Je hebt groot gelijk dat die 200 gulden op zo'n bedrag er niet zo veel toe doen, zeker bij een te verwachten levensduur van minimaal een jaar of 4 a 5.
Dus de 202DT heeft een betere dotpitch en een USB-hub en speakers, voor 200 gulden meer. Klinken die speakers een beetje en gebruik je ze ook. Kun je op die USB-hub alles aansluiten?

Bedankt voor je reaktie.

Eigenlijk nog geen echte negatieve ervaringen gehoord tot nu toe.

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Op donderdag 01 november 2001 20:06 schreef jbalk het volgende:
Ik zit met hetzelfde probleem, alleen zit ik te twijfelen tussen een 19" Eizo en een 22" IIyama. :)

Ik zal het ook ff onderbouwen. Een IIyama 22" is natuurlijk erg stoer om te hebben. Maar Eizo zijn de beste monitoren die er zijn >:)

Ga wel eens lannen en omdan die 22" mee te nemen vind ik ook wel weer wat en dat ding is best heavy en lekker heavy en neemt veel ruimte in :)

Die Eizo is iets kleiner en heeft natuurlijk veel beter beeld dan die IIyama dus that's my problem
Zelfde had ik ook 22 oktober. Zie mijn topic [topic=298423/1/75]

Echter ik ging toen toch voor de 22" iiyama. Maar toen ik daar weer overzat na te denken kwam het volgende topic langs:
[topic=301826/1/75]

Toen zat ik te twijfelen tussen de goedkoopste 21" eizo of een 22" iiyama. Die vallen namelijk beide in dezelfde prijs categorie. Een ding weet ik in ieder geval wel. Hoe langer je na gaat denken over je monitor. Hoe duurder de monitor wordt. Eerst leg je de grens van 1800 naar 2000. Dan van 2000 naar 2200. En nu wil ik al best 2400piek betalen voor een 21" eizo...

In het vorige topic had ik al een paar puntjes opgeschreven over de Iiyama pro512 en de Eizo:

*** Plus punten iiyama pro512 t.o.v. eizo f931
- 4cm minder diep
- dot pitch van 0.24 ipv 0.25
- effectief beeld van 406x304mm ipv 400x298mm
- 1600x1200 bij 112Hz ipv 97Hz
- een USB hub, heeft de f931 niet.
- ?? (iemand?)

*** Nadelen iiyama pro512 t.o.v. eizo f931
- meer stroom verbruik 170watt ipv 130watt
- Eizo afstelling, iets verfijnder?
- ?? (iemand?)
Op donderdag 01 november 2001 20:04 schreef rara het volgende:
Hallo,

Ik heb het voornemen om een 22" scherm van Iiyama te kopen.Ik mijn ogen laten vallen op de Iiyama MA201 en de Iiyama HA202DT.
De eerste kost ongeveer 2000 en de tweede 2200 gulden.
Op de Iiyamasite lees ik dat de MA201 een dotpitch heeft van 0,25/0,27mm(dus in het midden scherper dan aan de randen).
De HA202DT heeft over heel de buis een dotpitch van 0,24mm.
De maximale resolutie van de MA201D is 1800x1440@75Hz, die van de HA202DT is 2048x1536@85HZ. Voor beiden geldt overigens een aanbevolen resolutie van 1800x1440.
Als je al hebt besloten om voor Iiyama te gaan. Dan zou ik zeker de Pro512 nemen. Als je nog niks definitiefs hebt dan zal ik toch ff de eizo f931 vergelijken met de pro512...

De Iiyama heeft betere specs maar de eizo heeft een eizo afwerking... Ik weet het ook niet meer...

Maar als jullie (rara, jbalk en anderen) weten welke monitor jullie gaan kopen zouden jullie dat dan willen zeggen in een van deze topics? En ook eventjes waarom die en niet een andere? Helpen jullie velen anderen zoals mij die het ook nog niet weten.

• Paul_
Op vrijdag 02 november 2001 09:20 schreef nitenite het volgende:

* Paul_ bookmarkt dit topic ;)
Als je het geld hebt en het er ook voor over hebt om een Eizo T962 te kopen. Dan moet je dat gewoon doen. Er zijn geen andere monitoren die kunnen tippen aan de T962 behalve de F980. Wil je echter niet meer uitgeven dan 2500piek. Dan wordt het toch wat moeilijker vind ik.

Verwijderd

Topicstarter
In het vorige topic had ik al een paar puntjes opgeschreven over de Iiyama pro512 en de Eizo:

*** Plus punten iiyama pro512 t.o.v. eizo f931
- 4cm minder diep
- dot pitch van 0.24 ipv 0.25
- effectief beeld van 406x304mm ipv 400x298mm
- 1600x1200 bij 112Hz ipv 97Hz
- een USB hub, heeft de f931 niet.
- ?? (iemand?)

*** Nadelen iiyama pro512 t.o.v. eizo f931
- meer stroom verbruik 170watt ipv 130watt
- Eizo afstelling, iets verfijnder?
- ?? (iemand?)
[..]

Als je al hebt besloten om voor Iiyama te gaan. Dan zou ik zeker de Pro512 nemen. Als je nog niks definitiefs hebt dan zal ik toch ff de eizo f931 vergelijken met de pro512...
Hallo,
Ik kies eigenlijk voor Iiyama, omdat ik reeds een Iiyama heb(17" 9017) en daar mee altijd tevreden ben geweest en omdat hij(die 22") bij diverse tests als beste prijs-prestatie verhouding eruit komt. Ik ben natuurlijk ook niet blind voor de problemen die de 19" -schermen geven, maar over de 22" hoor ik niet veel klachten. Ik vind het wel jammer dat ze tegenwoordig in China worden gemaakt, vind ik niet erg betrouwbaar.

Eizo is ook erg goed, maar duurder. Ik vind trouwens de keus ook steeds moeilijker worden en ben geneigd de lat(en de prijs) steeds hoger te leggen. Ik wil daar wel voor waken: voor 2000 gulden heb je tegenwoordig een breedbeeld, 100HZ televisie en hier alleen een monitor.

Bovendien merk ik dat verschillende fabrikanten al stoppen met de produktie van deze beeldbuizen omdat de LCD-schermen sterk in opmars komen. Nu al kun je voor 2500 gulden een 18 inch NEC-scherm kopen. Als je dit extrapoleer naar over een jaar of 4 dan denk ik dat je dan een LCD met 20 inch diameter voor minder dan 2000 gulden kan kopen.

Ik vind het trouwens best een smak geld, maar ik had een aardige gratificatie gehad en daarmee kan ik een deel ervan betalen. Dan geef je het iets makkelijker uit.
Als ik een besluit heb genomen, dan zal ik het melden.

Bedankt.

Verwijderd

Even een kleine correctie op de speakers die in de voet van de Iiyama zitten.

Het zal je niet verbazen dat deze bij het afspelen van MP3's enzo niet te vergelijken zijn met een verbinding naar een echte versterker en grote audio boxen.
Wat ik bedoelde is dat ik heel handig vind dat geluid (en USB) doorgelust kan worden naar je monitorvoet zodat je snel even je koptelefoon op kan doen als je wil Counter-Striken ofzo.

• Paul_
Op zaterdag 03 november 2001 10:46 schreef rara het volgende:

Ik kies eigenlijk voor Iiyama, omdat ik reeds een Iiyama heb(17" 9017) en daar mee altijd tevreden ben geweest en omdat hij(die 22") bij diverse tests als beste prijs-prestatie verhouding eruit komt. Ik ben natuurlijk ook niet blind voor de problemen die de 19" -schermen geven, maar over de 22" hoor ik niet veel klachten. Ik vind het wel jammer dat ze tegenwoordig in China worden gemaakt, vind ik niet erg betrouwbaar.

Eizo is ook erg goed, maar duurder. Ik vind trouwens de keus ook steeds moeilijker worden en ben geneigd de lat(en de prijs) steeds hoger te leggen. Ik wil daar wel voor waken: voor 2000 gulden heb je tegenwoordig een breedbeeld, 100HZ televisie en hier alleen een monitor.
Ik heb op moment ook nog een 17" iiyama (pro 400) die het perfect doet. Alleen over eizo hoor ik alleen maar goede verhalen. En over de 22" iiyama hoor ik ook heel veel goede geluiden alleen wel her en der een minpuntje. En dat is qua afstelling, geomeotrie enzo.

Qua TFT schermen heb je gelijk. Nu weet ik in ieder geval zeker dat ik niet meer ga betalen als 2500piek. Over 4 jaar een 20" tft... :)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ff iets heel anders: misschien zijn 2 15" TFT-tjes iets voor je in combinatie met een G400 oid? 15" TFT-tjes heb ik al gezien voor een gulden of 1000, en een 2e hands G400 moet ook wel lukken voor 200 piek of ietsje meer. Ik zou iig niet meer anders willen. Denk er maar eens over na :)

• Koef
Op zaterdag 03 november 2001 00:31 schreef poekie het volgende:

[..]

Uuuh, met "hoogste resolutie" bedoel je dus eigenlijk
1280x1024? Daar heb ik ook geen problemen mee nee.
Kan je eens op 1600x1200@85Hz een gathering thread
page displayen? Zie je echt geen schaduwrandjes aan de letters?
Den Haag is wat ver fietsen anders kwam ik wel even langs :)

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb zelf de Iiyama VM pro 510 aan een Matrox g550 hangen.
Ik draai op 1600x1200 @ 85hz en dat geeft echt een perfect beeld. :9 Ik ben een zeer tevreden man :)

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Paul_
Op zaterdag 03 november 2001 11:59 schreef thefirstikke het volgende:
Ff iets heel anders: misschien zijn 2 15" TFT-tjes iets voor je in combinatie met een G400 oid? 15" TFT-tjes heb ik al gezien voor een gulden of 1000, en een 2e hands G400 moet ook wel lukken voor 200 piek of ietsje meer. Ik zou iig niet meer anders willen. Denk er maar eens over na :)
Voor 2500piek kun je ook 2 Phillips 109P20 beeldschermen kopen. (goeie kwaliteit monitor & Extra Space Design, slechts 438mm diep). :9

I moet maar eens een psychiater raad plegen. Nu weet ik het niet meer :'(

Verwijderd

Die duurdere versie nemen, zodat je hogere refreshrates hebt op hoge resoluties, en dat combineren met een Matrox videokaart, de G400, G450 of G550 voldoen het best, geven de beste 2D van alle videokaarten, en dat heb je zeker nodig op resoluties van 1800 x ...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 13:43 schreef Audi_S2 het volgende:
Ik heb zelf de Iiyama VM pro 510 aan een Matrox g550 hangen.
Ik draai op 1600x1200 @ 85hz en dat geeft echt een perfect beeld. :9 Ik ben een zeer tevreden man :)
Weer een tevreden gebruiker. Had je ook de keus voor de Pro 512, of bestond die toen nog niet?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 11:59 schreef thefirstikke het volgende:
Bedoel je dat je het beeld dan over twee schermen verdeeld?
Zit wel wat in ja.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 15:18 schreef CB het volgende:
Die duurdere versie nemen, zodat je hogere refreshrates hebt op hoge resoluties, en dat combineren met een Matrox videokaart, de G400, G450 of G550 voldoen het best, geven de beste 2D van alle videokaarten, en dat heb je zeker nodig op resoluties van 1800 x ...
Ik neig inderdaad naar die duurdere versie(Pro512 202DT). Betere dotpitch en hogere refreshrates. USB-hub is meegenomen, net zoals die speakers(echter niet van erg veel belang).

Valt me op dat er best wel een flink aantal mensen het geld voor zo'n groot scherm over hebben.

Verwijderd

Hier meld zich nog een tevreden Iiyama VMP 510 gebruikert, met Matrox G400 32 Mb.

Standaard resolutie: 1280x1024 @ 100hz,
Games draai ik @ 800x600...

En het bevalt perfect :)

1600x1200 @ 100 hz haal ik ook wel... maar dan vind ik de letters te klein worden :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 19:53 schreef VaagOH het volgende:
Hier meld zich nog een tevreden Iiyama VMP 510 gebruikert, met Matrox G400 32 Mb.

Standaard resolutie: 1280x1024 @ 100hz,
Games draai ik @ 800x600...

En het bevalt perfect :)

1600x1200 @ 100 hz haal ik ook wel... maar dan vind ik de letters te klein worden :P
Kon jij kiezen tusen de 510 en de 512 en zo ja waarom de 510?

Ik heb nog een 15"inch Compaq voor die games die je draait bij 800 x 600 :)

Verwijderd

Ik heb er wel het geld voor over, maar heb het helaas niet :'(

maar het is wel zo dat een scherm waarde houd, kijk maar in de pricewatch naar de waarde van een A702HT (17 inch) die is al heel lang 800 gulden waard, vergelijk dat met een Intel of AMD processor en zie het verschil, de processoren van vorig jaar zijn geen ruk meer waard.

Verwijderd

Ik heb dus ook zo'n ha202.dt (volgens 't OSD) en net als koef last van schaduwrandjes op hoge resoluties. (ik draai op 1344 x 1008 @ 85). Nou wil het toeval dat ik 2 VGA kabels heb en dat het beeld bij de ene kabel beter is dan bij de andere. Ik heb toch nog een extra kabel nodig, dus ik zal eens gaan experimenteren met een wat hoogwaardigere kabel...

• catfish
  • Laatst online: 01-06 09:24
ik zou net zoals eerder vermeld eerder gaan voor een dual screen (zeer handig ivm met 2 vensters effectief naast elkaar) kan je de Matrox nemen, maar 'k denk dat de nieuwe Ati dat ook kan

anders voor degene gaan met het scherpste beeld, 200 op 2000 is niet zo heel veel en dit koop je om een tijdje mee te gaan, zodus...

• Ronald
  • Laatst online: 10:05
Wat is hoge resolutie. Velen vinden 1280 op een 17" al eng hoog. Ik draai al jaren 1600x1200 op me 17" een 21" zal ik gaan draaien op 1920x1440 in 2d of mischien zelfs 2048x1536.
Dat is de reden dat ik zoek naar een monitor die meer dan 130Khz kan, anders heb je niet genoeg refresh in deze resoluties. Als je met een matrox op 1600x1200 al problemen hebt op de pyama is het gewoon vrij brak, 1600x1200 op me philips 107b10 en radeon ddr of matrox mil 1 zijn geen probleem.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 23:16 schreef Qlone het volgende:
Ik heb dus ook zo'n ha202.dt (volgens 't OSD) en net als koef last van schaduwrandjes op hoge resoluties. (ik draai op 1344 x 1008 @ 85). Nou wil het toeval dat ik 2 VGA kabels heb en dat het beeld bij de ene kabel beter is dan bij de andere. Ik heb toch nog een extra kabel nodig, dus ik zal eens gaan experimenteren met een wat hoogwaardigere kabel...
Staat er in de handleiding niets over het gebruik van die kabels? Je kunt toch zo'n BNC kabel kopen. Bij mijn oude Iiyama 9017 waar ik nu achter zit(ik zit voor de monitor natuurlijk, maar je zegt altijd: ik zit achter de monitor. Vreemd eigenlijk die uitdrukking: achter de monitor zitten, bij mij zie ik alleen maar draden achter de monitor :) ) zie ik aan de achterkant vijf van die aansluitingen zitten. Ik heb wel eens gelezen dat het beeld daar bij hoge resoluties wel eens beter van wordt. Ik vind 1344 x 1008 niet extreem hoog als resolutie, dat is toch bijna een standaard instelling voor zo'n grote monitor.

Misschien hoor ik nog eens over je nieuwe kabelervaringen. Je bent een van de weinige die een 202DT heeft, dus ik ben benieuwd.

Bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 november 2001 23:26 schreef catfish het volgende:
ik zou net zoals eerder vermeld eerder gaan voor een dual screen (zeer handig ivm met 2 vensters effectief naast elkaar) kan je de Matrox nemen, maar 'k denk dat de nieuwe Ati dat ook kan

anders voor degene gaan met het scherpste beeld, 200 op 2000 is niet zo heel veel en dit koop je om een tijdje mee te gaan, zodus...
Ja, is eigenlijk best wel een goed idee. Twee schermen naast elkaar met twee verschillende sesies. Bestaat er nog geen Triple head video kaarten?

Verwijderd

Ik zou eens zoeken naar de monitor die ik ook heb. 22" Iiyama VMPRO 510 hij is inmiddels uit productie, maar het in echt een van de beste Iiyama's ooit.

Ik heb hm nu twee jaar en nooit geen problemen mee :)

Superbeeld draai onder Win2K 1600x1200@85 Hz met Asus V8200

Mooi he >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgeforce.nl/images/kamerisopgeruimd3.jpg

Ik zou echt ff kijken of je hm ergens nieuw op de kop kunt tikken echt een aanrader!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er inderdaad heel mooi uit. Ik draai zelf ook Win2k prof. Het lijkt er dus weer op dat de monitoren van Iiyama vroeger beter waren dan nu.

Aardige standaard voor je monitor. Zat die bij de monitor?

• Abbadon
Op donderdag 01 november 2001 23:07 schreef rara het volgende:
O ja, vergat ik nog te vragen. Hebben jullie de monitor uitvoerig getest in de winkel, waar je hem hebt gekocht of hebben jullie goeie afspraken voor omruiling gemaakt, als hij niet zou bevallen(exemplarische misser)?
Ik heb mijn 510 vorig jaar januari gekocht, en ik kon hier nergens een winkel vinden die 'm op voorraad had: "te duur", "te weinig verkocht" etc. kreeg ik te horen. Heb me vrij goed geïnformeerd her en der (kwam toen nog niet op GoT, zodat ik niet van jan en alleman te horen kreeg dat ze óók een Iiyama hadden) en heb 'm dus ongezien besteld; iets wat ik nooit meer wou doen na een kortstondige 19" Belinea ervaring, maar ik had geen keus. Heb er geen enkel moment spijt van gehad :)
Als ik nu mocht kiezen tussen de 510 en 512, koos ik voor de 512, puur om de betere dotpitch, hoewel ik de 510 er sec beter uit vind zien (maar het beeld is 'tig maal belangrijker dan de behuizing). Alleen jammer dat de 512 geen BNC aansluiting heeft; die gebruik ik namelijk wel op m'n 510.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 10:45 schreef abbadon het volgende:

[..]

Ik heb mijn 510 vorig jaar januari gekocht, en ik kon hier nergens een winkel vinden die 'm op voorraad had: "te duur", "te weinig verkocht" etc. kreeg ik te horen. Heb me vrij goed geïnformeerd her en der (kwam toen nog niet op GoT, zodat ik niet van jan en alleman te horen kreeg dat ze óók een Iiyama hadden) en heb 'm dus ongezien besteld; iets wat ik nooit meer wou doen na een kortstondige 19" Belinea ervaring, maar ik had geen keus. Heb er geen enkel moment spijt van gehad :)
Als ik nu mocht kiezen tussen de 510 en 512, koos ik voor de 512, puur om de betere dotpitch, hoewel ik de 510 er sec beter uit vind zien (maar het beeld is 'tig maal belangrijker dan de behuizing). Alleen jammer dat de 512 geen BNC aansluiting heeft; die gebruik ik namelijk wel op m'n 510.
Ja, je hebt gelijk, geen BNC bij de 512. Ik had vanzelfsprekend aangenomen dat die er wel opzat. Jij merkt dus wel een verschil als je die BNC gebruikt? Merkwaardig dat Iiyama daar weer vanaf gestapt is om dat in zo'n dure monitor in te bouwen.

Ik had liever een dotpitch van 24 en een BNC aansluiting, dan nu met speakers in de voet en een USB-hub. Ik koop een monitor voor het beeld, niet voor speakers en hubs(hoewel als het werkt wel makkelijk is).

Keuze wordt er niet makkelijker op. Dat terplekke bekijken, lijkt me toch wel een probleem. Je zou er langere tijd mee moeten werken om te kunnen beoordelen of hij goed is. In de tests wordt het echter altijd wel aangeraden(een testprogrammaatje meenemen). Maar aan de andere kant zo'n dertig kilo zwaar ding weer even terugbrengen of misschien laten afhalen door Teleplan? Moet er niet aan denken.

Bedankt voor je reaktie.

• Abbadon
Op zondag 04 november 2001 11:07 schreef rara het volgende:

[..]

.. Jij merkt dus wel een verschil als je die BNC gebruikt? Merkwaardig dat Iiyama daar weer vanaf gestapt is om dat in zo'n dure monitor in te bouwen....
Met m'n vorige kaart, de Matrox G400 vernam ik eigenlijk niet zo verschrikkelijk veel verschil tussen D-sub en BNC. Heb er sinds een paar dagen een GF3 in zitten en die alleen nog maar met BNC bekeken. Eerlijk gezegd ben ik nu van m'n "Matrox roelz in 2D" idee-fixe afgestapt; het beeld is er niks onscherper op geworden, en dat kan volgens mij voor een groot deel op het conto van de 510 worden bijgeschreven :) Maar ik zal binnenkort eens testen of de BNC kabel met m'n nieuwe kaart daadwerkelijk meer effect heeft (ben toch benieuwd).

In ieder geval veel succes met je keuze, en belangrijker, veel plezier met je aankomende 'desk-top grootgrondbezit' :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 11:22 schreef abbadon het volgende:

[..]

Met m'n vorige kaart, de Matrox G400 vernam ik eigenlijk niet zo verschrikkelijk veel verschil tussen D-sub en BNC. Heb er sinds een paar dagen een GF3 in zitten en die alleen nog maar met BNC bekeken. Eerlijk gezegd ben ik nu van m'n "Matrox roelz in 2D" idee-fixe afgestapt; het beeld is er niks onscherper op geworden, en dat kan volgens mij voor een groot deel op het conto van de 510 worden bijgeschreven :) Maar ik zal binnenkort eens testen of de BNC kabel met m'n nieuwe kaart daadwerkelijk meer effect heeft (ben toch benieuwd).

In ieder geval veel succes met je keuze, en belangrijker, veel plezier met je aankomende 'desk-top grootgrondbezit' :)
Ben ik ook benieuwd naar. Misschien verneem ik je ervaring nog wel.

Bedankt.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Op zaterdag 03 november 2001 14:06 schreef Paul_ het volgende:

[..]

Voor 2500piek kun je ook 2 Phillips 109P20 beeldschermen kopen. (goeie kwaliteit monitor & Extra Space Design, slechts 438mm diep). :9

I moet maar eens een psychiater raad plegen. Nu weet ik het niet meer :'(
Je link werkt niet, omdat Philips blijkbaar je info in een sessie bijhoud.
plaatje van 109P20
Specs samengevat:
- 111 kHz lijnfrequentie
- 1920*1440 max resolutie
- 1280*1024@104Hz aanbevolen res.
- .24 mm dotpitch
- 18" visible

Kortom op papier inderdaad een leuke monitor.

Maar om weer ff on-topic te komen....
Die Eizo F931 heeft wel een BNC-aansluiting erop zitten.
Ik zelf merk het verschil op mijn huidige Iiyama 9017 (17") al tussen de standaard kabel en een BNC. (werk op 1600*1200@80Hz)
Dan wil ik op een 20"+ echt wel een BNC aansluiting hebben.
Ik zie dat die Eizo op papier zelfs 2048x1536@80 Hz aankan.
Zulke resoluties zit ik op te wachten (zit onder Linux vaak tussen meerdere "vensters" te wisselen, omdat het niet op het scherm past.)
Al zit je wel met het punt dat het niet minder belastend voor je ogen zal zijn, want 2048*1536 op een 21" heeft kleinere puntjes dan 1600*1200 op een 17" (uitgegaan van dezelfde verhouding van maat:visable voor de 17" en de 21")
Dat kiezen valt nog helemaal niet mee :(

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Paul_
Op zaterdag 03 november 2001 23:43 schreef rara het volgende:

[..]

Ja, is eigenlijk best wel een goed idee. Twee schermen naast elkaar met twee verschillende sesies. Bestaat er nog geen Triple head video kaarten?
Die ken ik nog niet. Wel met Quad head. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een dualhead kaartje en een single head kaartje in je moederbord duwen. Ik ga nu denk ik voor 2 Phillips 109P20 beeldschermen samen met een matrox g450

edit:
[quote]
Op zondag 04 november 2001 11:48 schreef TD-er het volgende:

[..]

Je link werkt niet, omdat Philips blijkbaar je info in een sessie bijhoud.
plaatje van 109P20
Specs samengevat:
- 111 kHz lijnfrequentie
- 1920*1440 max resolutie
- 1280*1024@104Hz aanbevolen res.
- .24 mm dotpitch
- 18" visible

Kortom op papier inderdaad een leuke monitor.

Maar om weer ff on-topic te komen....
Die Eizo F931 heeft wel een BNC-aansluiting erop zitten.
Ik zelf merk het verschil op mijn huidige Iiyama 9017 (17") al tussen de standaard kabel en een BNC. (werk op 1600*1200@80Hz)
Dan wil ik op een 20"+ echt wel een BNC aansluiting hebben.
Ik zie dat die Eizo op papier zelfs 2048x1536@80 Hz aankan.
Zulke resoluties zit ik op te wachten (zit onder Linux vaak tussen meerdere "vensters" te wisselen, omdat het niet op het scherm past.)
Al zit je wel met het punt dat het niet minder belastend voor je ogen zal zijn, want 2048*1536 op een 21" heeft kleinere puntjes dan 1600*1200 op een 17" (uitgegaan van dezelfde verhouding van maat:visable voor de 17" en de 21")
Dat kiezen valt nog helemaal niet mee :(
[/quote]

Hmmmm, geen BNC. Daar had ik niet opgelet :'(

Maar is er bij 1280*960 al een groot verschil tussen D-sub en BNC? Ik wil op een 19" 1280*960 draaien. Bij hogere resoluties wordt alles te klein.

[edit2]
De Phillips 109P20 heeft wel een BNC!! :) :)

Check http://www.pcstuff.philips.com/downloads/products/en_109p20_lft.pdf
Bij connections staat 15-pin D-shell / 5 BNC
[/edit2]

• Koef
Op zaterdag 03 november 2001 23:16 schreef Qlone het volgende:
Ik heb dus ook zo'n ha202.dt (volgens 't OSD) en net als koef last van schaduwrandjes op hoge resoluties. (ik draai op 1344 x 1008 @ 85).
Ik heb gepoogd het verschijnsel te fotograferen:

Afbeeldingslocatie: http://www.notsupported.org/iiyama.jpg

Dit is op 1600x1200@75Hz. 'k Heb wat aan het jpg-tje gerommeld zodat het wat overdreven is. Desalniettemin vindt ik die witte schaduwtjes irritant.
Nou wil het toeval dat ik 2 VGA kabels heb en dat het beeld bij de ene kabel beter is dan bij de andere. Ik heb toch nog een extra kabel nodig, dus ik zal eens gaan experimenteren met een wat hoogwaardigere kabel...
De bijgeleverde Iiyama kabel vervangen door de kabel van m'n oude Philips 17A maakte geen verschil. 'k Zal wat andere kabels proberen nog.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 10:32 schreef rara het volgende:
Ziet er inderdaad heel mooi uit. Ik draai zelf ook Win2k prof. Het lijkt er dus weer op dat de monitoren van Iiyama vroeger beter waren dan nu.

Aardige standaard voor je monitor. Zat die bij de monitor?
Vorige jaar op de kop getikt bij de HCC beurs.

Verwijderd

Ik heb gepoogd het verschijnsel te fotograferen
En dat ziet er inderdaad ongeveer 't zelfde uit ja. Nog even wat verder zitten rommelen, en op m'n creative geforce1 met filtermod is 't probleem duidelijker zichtbaar dan op m'n asus geforce 2 mx dingetje met z'n originele filter... Het is echter wel op beide kaarten gewoon duidelijk aanwezig.

Ik heb nog een 3e vga kabeltje gevonden (zonder ferrietdingen en net een halve centimeter dik) en als ik dat aansluit staat een letter er gewoon 5x :)

• Bonzai
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 22:29
Ik ben ook hard aan het overleggen welke monitor het gaat worden
Heb momenteel een 19" maar wil ook overstappen naar 22"
Was echter aan het twijfelen tussen de liyama HA202DT en de Belinea 10 80 80
specs van de Belinea :
22 inch screen size
2048x1536 maximum resolution
0,24 mm shadow mask
30-121 kHz horizontal frequency
50-160 Hz vertical frequency
320 MHz bandwidth
Diamondtron NF CRT
BNC input
3-year warranty
prijs 2199,-

Weet alleen niet of de Belinea wel zo goed is
Ik zal deze topic nog effe volgen en eind van de maand naar de winkel rennen :)

If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around darkened rooms munching magic pills, listening to repetitive electronic music

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Op zaterdag 03 november 2001 19:26 schreef rara het volgende:

[..]

Weer een tevreden gebruiker. Had je ook de keus voor de Pro 512, of bestond die toen nog niet?
Die bestond toen inderdaad nog niet. Ik gebruik btw wel een betere bnc kabel. Ik denk dat ik toch weer voor de 510 zou kiezen. En trouwens alle geforce kaarten en radeons heb ik geprobeerd en die zuigen allemaal op deze monitor!!

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 19:40 schreef Bonzai het volgende:
Ik ben ook hard aan het overleggen welke monitor het gaat worden
Heb momenteel een 19" maar wil ook overstappen naar 22"
Was echter aan het twijfelen tussen de liyama HA202DT en de Belinea 10 80 80
specs van de Belinea :
22 inch screen size
2048x1536 maximum resolution
0,24 mm shadow mask
30-121 kHz horizontal frequency
50-160 Hz vertical frequency
320 MHz bandwidth
Diamondtron NF CRT
BNC input
3-year warranty
prijs 2199,-

Weet alleen niet of de Belinea wel zo goed is
Ik zal deze topic nog effe volgen en eind van de maand naar de winkel rennen :)
Die specs zien er wel heel goed uit, zelfde eigenlijk als de Iiyama 512 202DT. Die Belinea heeft bovendien nog een BNC aansluiting de Iiyama niet.

Ik herinner me nog een test van 22"inch monitoren een jaar geleden of zo(PCM of C!T). De Sony kwam iets beter uit de bus dan de Iiyama, maar de Sony was duurder en had bovendien geen BNC-aansluiting die de Iiyama wel had. Daarom kwam de Iiyama als testwinner eruit. Nu heeft Iiyama besloten om geen BNC-aansluiting meer in te bouwen. Wel van die speakers en USB-hub. Beetje verkeerde keus denk ik.

Ik heb een gevoelsmatige voorkeur voor Iiyama, maar ik kan het niet echt beredeneren waarom. Philips, Belinea, LG etc maken misschien net zo goede of soms betere monitoren, maar ik blijf een voorkeur houden voor Iiyama.
Het is net een beetje als bij televisies: de een zweert bij een Philips(ik ook) en de ander wil nooit meer anders dan een Sony, terwijl beiden even goed zijn vind ik.

Ik lees natuurlijk ook de Pro451 ellende inclusief het destructiebedrijf Teleplan, maar ik hoop maar dat het slechts een slechte serie was en ik niet met Teleplan te maken krijg. Ik ben er wel wat voorzichtiger van geworden en zal het wel goed overwegen en goede afspraken maken met de winkelier wat te doen bij eventuele, direct geconstateerde gebreken.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij in het kort uitleggen, waarom een BNC-aansluiting beter is? Een "gewone" aansluiting is 15 pins, terwijl een BNC-aansluiting slechts vijf aansluitingen heeft(tenminste dat zie ik bij mijn oude 9017). Je zou gevoelsmatig verwachten dat hoe meer "pinnen" hoe beter, maar blijkbaar is dat niet zo.

• Koef
Op zondag 04 november 2001 15:53 schreef Qlone het volgende:
En dat ziet er inderdaad ongeveer 't zelfde uit ja. Nog even wat verder zitten rommelen, en op m'n creative geforce1 met filtermod is 't probleem duidelijker zichtbaar dan op m'n asus geforce 2 mx dingetje met z'n originele filter... Het is echter wel op beide kaarten gewoon duidelijk aanwezig.
Ondertussen heb ik m'n HA202 eens aangesloten op een Diamond Fire GL 1000 Pro in plaats van de Matrox G450.
Zelfde schaduwrandjes. Bij de GL 1000 gaat ook wat scherpte verloren, vermoedelijk omdat-ie bij 1600x1200@75Hz op z'n tenen loopt.

Gezien Qlone's ervaringen geloof ik nu niet meer dat het een exemplaar fout is.

• gpex
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

Bij BNC zijn de kleuren gescheiden dmv van de verschillende kabels. Het scheiden is een middel om elektromagnetische storing (van elektrische apparaten in de buurt) tegen te gaan.

Een aantal jaar geleden heb ik dit eens goed getest en een BNC kabel was toen echt kwalitatief beter.

Het verschil tussen een goed afgeschermde BNC kabel en een goed afgeschermde VGA kabel is tegenwoordig nog moeilijk te ontdekken. Als het al te merken is is dat voornamelijk in de hogere resoluties (1280 x 1024 en hoger). Meestal voor mensen met een 19" monitor of hoger dus.

Nog een aantal tips:

1. Aarding. Dit kan ghosting en een golfpatroon over je monitor heen voorkomen.
2. Probeer videokabels uit de buurt van andere kabels te houden.
3. Neem een TFT scherm. 19" TFT (1600x1200) voor fl. 5200,- is een goede prijs. ;)

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 22:03 schreef Koef het volgende:

[..]

Ondertussen heb ik m'n HA202 eens aangesloten op een Diamond Fire GL 1000 Pro in plaats van de Matrox G450.
Zelfde schaduwrandjes. Bij de GL 1000 gaat ook wat scherpte verloren, vermoedelijk omdat-ie bij 1600x1200@75Hz op z'n tenen loopt.

Gezien Qlone's ervaringen geloof ik nu niet meer dat het een exemplaar fout is.
Iiyama spreekt over een max. resolutie van 2048x1536@85 en een ergonomische res. van 1800x1440@85. Ik vertaal ergonomisch in aanbevolen resolutie voor deze monitor. Dat zit nog boven jouw 600x1200@75. M.a.w. dat is helemaal niet zo'n extreme instelling en moet hij met gemak aankunnen.

Is dit nou iets waarvan je zegt: als ik dat geweten had van te voren dan had ik hem niet gekocht of gebruik je hem meestal toch bij lagere resoluties?

Bedankt voor de info.

(Wel makkelijk als je thuis een winkeltje met videokaarten hebt die je even kunt proberen :) )

• gpex

gpex

Pex voor intimi

Op zondag 04 november 2001 13:39 schreef Koef het volgende:

[..]

Ik heb gepoogd het verschijnsel te fotograferen:

[afbeelding]

Dit is op 1600x1200@75Hz. 'k Heb wat aan het jpg-tje gerommeld zodat het wat overdreven is. Desalniettemin vindt ik die witte schaduwtjes irritant.
[..]

De bijgeleverde Iiyama kabel vervangen door de kabel van m'n oude Philips 17A maakte geen verschil. 'k Zal wat andere kabels proberen nog.
Heb je al een keer gespeeld met de horizontale convergentie en dan in combinatie met het contrast?

-=System=-

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 22:11 schreef gpex het volgende:
Bij BNC zijn de kleuren gescheiden dmv van de verschillende kabels. Het scheiden is een middel om elektromagnetische storing (van elektrische apparaten in de buurt) tegen te gaan.

Een aantal jaar geleden heb ik dit eens goed getest en een BNC kabel was toen echt kwalitatief beter.

Het verschil tussen een goed afgeschermde BNC kabel en een goed afgeschermde VGA kabel is tegenwoordig nog moeilijk te ontdekken. Als het al te merken is is dat voornamelijk in de hogere resoluties (1280 x 1024 en hoger). Meestal voor mensen met een 19" monitor of hoger dus.

Nog een aantal tips:

1. Aarding. Dit kan ghosting en een golfpatroon over je monitor heen voorkomen.
2. Probeer videokabels uit de buurt van andere kabels te houden.
3. Neem een TFT scherm. 19" TFT (1600x1200) voor fl. 5200,- is een goede prijs. ;)
Dus inderdaad bij deze hoge resoluties is een BNC-kabel gewenst. Tip 1 en 2 zal ik ter harte nemen.
Tip 3: mijn ouders zeiden vroeger altijd: het geld groeit niet op mijn rug! Ik vind 5200 gulden voor een monitor een beetje te veel van het goede. Bovendien denk ik dat de prijs van deze TFT montoren de komende jaren verder zal dalen en dan koop ik over een jaar of vier wel een 20 inch TFT scherm voor de helft van 5200 gulden.
Ik heb trouwens eens ergens gelezen dat een TFT scherm een niet zo lange levensduur heeft. Weet iemand daar iets meer van?

Bedankt voor je tips.

Verwijderd

Heb je al een keer gespeeld met de horizontale convergentie en dan in combinatie met het contrast?
Dit is geen convergentieprobleem. De 3 basiskleuren liggen perfect op elkaar, en het beeld is verder ook gewoon scherp, er staat alleen nog een lichter lettertje op het scherm, ongeveer 1 pixel verschoven. Spelen met contrast en brightness kunnen het probleem niet helemaal verhelpen, wel een heel eind camoufleren.

• Koef
Op zondag 04 november 2001 22:12 schreef rara het volgende:
Iiyama spreekt over een max. resolutie van 2048x1536@85 en een ergonomische res. van 1800x1440@85. Ik vertaal ergonomisch in aanbevolen resolutie voor deze monitor.
Dream on :) In de manual staat:
Recommended Resolution 1280 x 1024 at 85Hz
Is dit nou iets waarvan je zegt: als ik dat geweten had van te voren dan had ik hem niet gekocht of gebruik je hem meestal toch bij lagere resoluties?
Sure not. Met aanschaf van dit ding had ik gehoopt de sprong van 1600x1200 naar 2048x1536 te kunnen maken. Nu blijkt 1600x1200 maar net bruikbaar te zijn. Kortom het suckt. Eigen domme schuld, ik koop nooit meer een monitor op de specs alleen.

• gpex

gpex

Pex voor intimi

Op zondag 04 november 2001 22:24 schreef Qlone het volgende:

[..]

Dit is geen convergentieprobleem. De 3 basiskleuren liggen perfect op elkaar, en het beeld is verder ook gewoon scherp, er staat alleen nog een lichter lettertje op het scherm, ongeveer 1 pixel verschoven. Spelen met contrast en brightness kunnen het probleem niet helemaal verhelpen, wel een heel eind camoufleren.
Heb je dit probleem ook al je een lagere refreshrate (60Hz, 70Hz) draait?

-=System=-

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik heb al bijna 2 jaar de VM Pro 510 en ben er heel tevreden mee. Ik vind 2200 niet echt duur voor wat je krijgt. Ik draai meestal 1600x1200@85 Hz, je ziet duidelijk dat dit minder scherp is (in horizontale richting) dan bijvoorbeeld @ 75 Hz, maar ik vind het prima.

De elektronica van mijn monitor @ 130 kHz laat een en ander te wensen over: je ziet de uitsmeringen duidelijk. Maar onder de 115 kHz is het allemaal prima. Dus 1024x768 niet gebruiken op 160 Hz maar op 150 Hz (is ook voldoende snel :P)

Het probleem verder een beetje is dus inderdaad dat de AG pitch -hoe heet dat-van .25 tot .27 op 1600x1200 sowieso de beperkende factor wordt voor de scherpte. M.a.w. 'n goed gedefinieerd beeld op hogere resoluties is niet echt mogelijk.

Verder gaat zo'n apparaat veel langer mee dan 'n PC, ik ben nog lang niet uitgekeken op de mijne :P (Sterker nog, ik wil d'r nog wel een ;))

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Heb je dit probleem ook al je een lagere refreshrate (60Hz, 70Hz) draait?
Nee... of misschien heb ik 't wel dan maar het is niet duidelijk waarneembaar in 60 Hz. In 70 Hz begint het zichtbaar te worden en in 85Hz is er gewoon een schaduw met ongeveer 1 pixel offset.

Ik denk dat dit te maken heeft met reflecties in de VGA kabel (reflecties is het heen en weer kaatsen van het signaal door de kabel, en precies de reden waarom je scsi termineert...). Normaal worden reflecties gefilterd door die ferrietgevallen om je kabel heen, maar dat lijkt op zulke hoge frequenties niet echt meer te werken.

Ik heb een beetje zitten rekenen:
Mijn beeld draait op 1344x1008x85Hz = ~115Mhz pixelklok, oftewel 8.68*10^-9 sec/pixel.
Uitgaande van de normale lichtsnelheid (en voor zover ik weet ook de propagatiesnelheid van electrische signalen in een kabel) legt het licht in die tijd 2.6034064 meter af. Mijn VGA kabel is 1.8 meter, dus als het signaal terugkaatst en het op dat moment aanwezige signaal in de kabel beinvloedt is dat met .7 pixel offset, of 1.4 pixel of 2.3, afhankelijk van het aantal keren dat het reflecteert.

Weet iemand hoe dat zit met impedanties van VGA kabels en of een 'getermineerde' kabel bouwen zou helpen? :)
Staat er in de handleiding niets over het gebruik van die kabels? Je kunt toch zo'n BNC kabel kopen. Bij mijn oude Iiyama 9017 waar ik nu achter zit(ik zit voor de monitor natuurlijk, maar je zegt altijd: ik zit achter de monitor. Vreemd eigenlijk die uitdrukking: achter de monitor zitten, bij mij zie ik alleen maar draden achter de monitor ) zie ik aan de achterkant vijf van die aansluitingen zitten. Ik heb wel eens gelezen dat het beeld daar bij hoge resoluties wel eens beter van wordt. Ik vind 1344 x 1008 niet extreem hoog als resolutie, dat is toch bijna een standaard instelling voor zo'n grote monitor.
Misschien hoor ik nog eens over je nieuwe kabelervaringen. Je bent een van de weinige die een 202DT heeft, dus ik ben benieuwd.
Ik heb OOK een 9017 (toevallig) en daar zit inderdaad een BNC aansluiting op, waar ik dan ook naar volle tevredenheid van gebruik maak :). Op de 202DT zitten alleen 2 SUB-D aansluitingen.

Over mijn kabeldebakel nog even... ik heb vandaag een 'hoogwaardige' vga kabel aangeschaft (een IXOS VGA cable ding, is op internet wel iets over te vinden) en die levert me precies 't zelfde probleem |:(. Deze heeft kleinere ferrietdingen om de kabel zitten dan ik al had, en heeft dus een groter probleem met het 'echoen' van het beeld. Het beeld is wel weer scherper geworden.

• Koef
Op dinsdag 06 november 2001 00:31 schreef Qlone het volgende:
Over mijn kabeldebakel nog even... ik heb vandaag een 'hoogwaardige' vga kabel aangeschaft (een IXOS VGA cable ding, is op internet wel iets over te vinden) en die levert me precies 't zelfde probleem |:(.
Wat ga je nu doen met je HA202? Terugbrengen? Iiyama
het ding laten ophalen? Zilveren kabel testen?

Verwijderd

Ik heb inmiddels contact opgenomen richting iiyama, met het verzoek of ze via email contact op willen nemen met mij. Geen idee wat daar uit gaat komen, maarja... meer dan 2000 piek voor een scherm met schaduwrandjes is ook maar niks.

Wat zijn jouw plannen ermee? Wellicht nog wat ontereden gebruikers zoeken en samen een oplossing gaan afdwingen? :)

Verwijderd

Begint afgezaagd te worden, maar ook ik ben zeer tevreden met m'n Iiyama Pro 510.
De twee horizontale lijntjes zijn in het begin even wennen, maar na een tijdje zie je ze niet meer.

Verwijderd

Hrmz... ok. Iiyama heeft besloten dat mijn scherm aan een reparatie toe is :? en liet mij door teleplan bellen. Ik heb maar een afspraak gemaakt en hoop dat e.e.a. zo beter wordt... Ik heb er mijn twijfels bij en hoop niet dat dit uitloopt in een monitorsoap...

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
volgens mij werkt de garantie -- mits je de kaart ingevuld en ingestuurd hebt -- zo:

binnen 1 jaar: bij problemen met je monitor wordt hij thuis opgehaald en krijg je een nieuw exemplaar van hetzelfde model. deze mag je houden

binnen 3 jaar: de monitor wordt opgehaald, je krijgt een gebruikt exemplaar, deze mag je blijven gebruiken of je mag je oude terug vragen.

Dit is wat ik me kan herinneren iig.
Iiyama zit voor jou dus vast aan optie 1.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• warp
  • Niet online
Op vrijdag 02 november 2001 00:38 schreef Koef het volgende:

Voordat ik de HA202 de schuld ga geven moet ik eerst
uitvinden of de Matrox, kabel, etc. de problemen niet veroorzaken.
Dat je die resolutie niet kan kiezen ligt aan de monitor.inf van de Iiyama (hier worden de max. resoluties + refreshrates in beschreven). Met Powerdesk van Matrox kan je alles tot op de Hz nauwkeurig instellen, daar ligt het echt niet aan. Bekabeling idem dito.

• Abbadon
Op woensdag 07 november 2001 13:25 schreef Qlone het volgende:
..Ik heb er mijn twijfels bij en hoop niet dat dit uitloopt in een monitorsoap...
Ik help het je hopen. Ze hebben bij Teleplan namelijk een hele stapel goede monitorsoap regisseurs en scenarioschrijvers in dienst.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 22:49

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik ben in een bezit van een 2 jaar oud model van de 22" versie van iiyama. Ik denk dat deze monitor een van de beste aankopen is geweest die ik ooit heb gedaan.

Toch wil ik niet beweren dat de monitor perfect is. Ik heb een nvidia kaart (geforce (1) ddr) van creative en ik meen dat deze niet zo goed op resoluties als 1600x1200 presteren qua scherpte. Ik moet ook op 85 hz draaien bij deze res omdat 100 hz gewoon te 'wollig' wordt.

Ik ben zeer tevreden, maar als ie ooit vervangen moet worden dan zal er zeker een komen die beter is qua beeld qualiteit. (waarschijnlijk dus geen iiyama...)

• warp
  • Niet online
[quote]
[b]Op woensdag 07 november 2001 18:03 schreef
het volgende:[/b]
Toch wil ik niet beweren dat de monitor perfect is. Ik heb een nvidia kaart (geforce (1) ddr) van creative en ik meen dat deze niet zo goed op resoluties als 1600x1200 presteren qua scherpte. Ik moet ook op 85 hz draaien bij deze res omdat 100 hz gewoon te 'wollig' wordt.
Dat ligt ook aan de (niet zo geweldige) RF filters van je GeForce kaart.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
[b]Op woensdag 07 november 2001 18:03 schreef
Ik ben in een bezit van een 2 jaar oud model van de 22" versie van iiyama. Ik denk dat deze monitor een van de beste aankopen is geweest die ik ooit heb gedaan.

Ik ben zeer tevreden, maar als ie ooit vervangen moet worden dan zal er zeker een komen die beter is qua beeld qualiteit. (waarschijnlijk dus geen iiyama...)
Ik zag op mijn werk vandaag toevallig een VMPro 510 en die had een resloutie van 2000 x 1100 of zo iets. Kleuren stonden laag(niet 32 of 16 bits, maar een getal stond er). Het was een KAD-station met het beeld verdeeld over twee VMpro 510 beeldschermen(Op een Kad-station draaien ze programmatuur om kaarten van de gemeente te tekenen). Zag er erg mooi uit. Ga ik morgen nog wat nader bekijken.

Ik denk dat je met deze monitor nog wel een paar jaar doet en dan zijn wel weer een stuk verder in het LCD-tijdperk en koop je niet zo'n CRT-scherm meer.

Bedankt voor je reaktie(jullie allemaal uiteraard, ik lees alles, maar reageer niet overal op).

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 22:49

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dat zal nog wel een tijdje duren, ik heb een hekel aan lcd schermen. Althans, op de Hogeschool van Amsterdam hebben ze allemaal 15" iiyama lcd schermpjes staan en ik vind het contrast vreselijk en de kleuren kloppen qua gevoel niet.

Een gewone monitor voelt warmer en veel 'zachter' aan....
Ik weet niet of ik nu wauwel, maar dat is mijn mening. Voor mij voorlopig nog geen lcd.

• pvr
  • Laatst online: 10-08 08:13

pvr

[quote]
[b]Op woensdag 07 november 2001 21:15 schreef
Dat zal nog wel een tijdje duren, ik heb een hekel aan lcd schermen. Althans, op de Hogeschool van Amsterdam hebben ze allemaal 15" iiyama lcd schermpjes staan en ik vind het contrast vreselijk en de kleuren kloppen qua gevoel niet.

Een gewone monitor voelt warmer en veel 'zachter' aan....
Ik weet niet of ik nu wauwel, maar dat is mijn mening. Voor mij voorlopig nog geen lcd.
Je heb helemaal gelijk,ik was ook in een computerzaak en zag ook die lcd schermpjes staan maar die blauwe-gloed bevalt mijn niet,en ik heb gelezen dat als je een spel speelt dat ze trager zijn.Ik zelf koop misschien de iiyama A201HT Pro 510,omdat hij de meeste voordelen heeft met de anderen nieuwe 22" monitoren van iiyama.Ik wilden eigenlijk de iiyama HA202DT pro512,maar volgens mij is hij niet meer te koop.Het enigste wat mijn aan die pro 510 stoort zijn de speakers(gebruik ze niet).

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

Trotse eigenaar van een iiyama :)

Succes met het kiezen :7

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Je kan ook 3x17" kopen of 2x19" of 1x19" en 1x17"
Als ik moet kiezen tussen 2x17" of 22" neem ik 2x17". Veel mensen geloven het niet maar Dual Monitor (of Trial ?) monitor wat ik binnenkort ga hebben is ongeloofelijk ahndig en precies geschikt voor wat jij wil doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 22:35 schreef pvr het volgende:

[..]

Je heb helemaal gelijk,ik was ook in een computerzaak en zag ook die lcd schermpjes staan maar die blauwe-gloed bevalt mijn niet,en ik heb gelezen dat als je een spel speelt dat ze trager zijn.Ik zelf koop misschien de iiyama A201HT Pro 510,omdat hij de meeste voordelen heeft met de anderen nieuwe 22" monitoren van iiyama.Ik wilden eigenlijk de iiyama HA202DT pro512,maar volgens mij is hij niet meer te koop.Het enigste wat mijn aan die pro 510 stoort zijn de speakers(gebruik ze niet).
Volgens draai je het net om: de Pro 510 gaat eruit en de pro512(HA202DT) is de nieuwe met de speakers en de USB-hub. Ik vind die speakers ook niet nodig. Voor mij hadden ze die BNC-aansluiting mogen laten zitten(zoals bij de pro510) en die speakers weglaten.
Kijk even op de Iiyama site(http://www.iiyama.nl/indexie.html)

• pvr

pvr

Volgens draai je het net om: de Pro 510 gaat eruit en de pro512(HA202DT) is de nieuwe met de speakers en de USB-hub. Ik vind die speakers ook niet nodig. Voor mij hadden ze die BNC-aansluiting mogen laten zitten(zoals bij de pro510) en die speakers weglaten.
Kijk even op de Iiyama site(http://www.iiyama.nl/indexie.html)

Je heb gelijk,ik word er helemaal tureluuuuurs!! van ik weet niet meer welke ik neem.Maar je kan dan als optie de pro 511 nemen ,maar die is ietsje minder dan de pro 512.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

volgens mij werkt de garantie -- mits je de kaart ingevuld en ingestuurd hebt -- zo:
Hrmz... ik heb de garantiekaart niet ingestuurd maar gebruik gemaakt van hun internet registratie. De site wekt de indruk dat dat gelijkwaardig is aan het insturen van de garantiekaart... (ze vragen ook om serie en garantiekaartnummer, dus...)

• pvr

pvr

Weet iemand een computerzaak in Amsterdam die 22" iiyama monitoren heeft staan,kan ik nog even kijken voordat ik er 1 aanschaf.

• Bonzai
Heb vandaag een Iiyama HA202DT Vision Master Pro512 22" besteld
Maandag of als ik pech heb dinsdag is ie binnen :p
Lang genoeg getwijfeld en naar aanlijding van dit topic ben ik ook niet veel wijzer
Iedereen heeft andere ervaringen, denk dat je gewoon geluk moet hebben
Heb nu een Compal v99 19" .....huh zeg je vast ( een B-merk ) dus zal er altijd qua qualiteit op vooruit gaan
Flink rulen met Delta Force Landwarrior :)

If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around darkened rooms munching magic pills, listening to repetitive electronic music

Verwijderd

Lang genoeg getwijfeld en naar aanlijding van dit topic ben ik ook niet veel wijzer
Laat even weten welke videokaart, resolutie en kabel(s) je gebruikt en of je last heb van dezelfde schaduwrandjes als ik (en koef). Ik ben er nog steeds niet uit of het een exemplarische fout is of dat 't 'gewoon' aan mijn apparatuur ligt. (ASUS Geforce IImx, Creative Geforce I, en oude Matrox Millennium II hebben bij mij allemaal 't zelfde probleem...)

• Bonzai
Ik heb een Leadtek geforce 2 GTS 64MB tv out
Hoop dat ik geen vreemde shaduwen heb
Maar hoofdzaak voor mij is dat ik kan gamen en divx kan kijken
tv out gebruik ik niet want kom niet verder dan zwart wit beeld
nee heb geen zin alle drivers te proberen of andere tools lol

maar zal maandag/dinsdag wel wat posten als ik heb heb

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 19:48 schreef Bonzai het volgende:
Heb nu een Compal v99 19" .....huh zeg je vast ( een B-merk ) dus zal er altijd qua qualiteit op vooruit gaan
Flink rulen met Delta Force Landwarrior :)
Ik vind het ook steeds moeilijker om te kiezen. Heb op mijn werk de Pro 510 gezien en die zag er mooi uit. BNC- aansluiting die er op zat werd overigens niet gebruikt. Ze hebben hier ook de Pro511, zag er ook mooi uit. Ik denk dat ik ook voor de HA202dt ga, ondanks(en dus niet dankzij) die speakers en die hub. Die betere dotpitch geeft de doorslag. Jammer van die schaduwrandjes die sommigen ervaren.

Ga je de monitor eerst bekijken in de winkel of laat je hem thuis bezorgen en bekijk je hem dan uitvoerig? Als dat laatste zo is, heb je dan een goede afspraak voor omruiling gemaakt.

Graag verneem ik je ervaringen, zowel positieve als negatieve.

Ik verwacht dat je er veel plezier van zult hebben.

• Bonzai
Heb hem nergens "in acte" gezien, maar lijkt me wel goed
Als het rotzooi was wat ze verkochten waren ze zo failiet
De monitor heb ik bij http://www.ledos.nl besteld 2259,-
Niet de goedkoopste maar aangezien ik in Heerlen woon (waar deze zaak ook ligt) vind ik dit wel makkelijk
Had wel gevraagd naar de pro510 want die stond er ook
Dit bleek een fout te zijn en was dus inderdaad niet meer te krijgen ( updaten van website ? huh wat is dat )

• pvr

pvr

Heeft iemand al de IIYAMA PRO 512 HA202DT?Zou graag willen weten wat je ervaringen zijn met deze monitor.Positieve en de negatieve.

• Koef
Op vrijdag 09 november 2001 19:52 schreef pvr het volgende:

Heeft iemand al de IIYAMA PRO 512 HA202DT?
Ja. Zelfs twee personen die aan dit topic deelnamen. Het kan dus nuttig zijn deze thread te lezen.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Heb vandaag mijn vmp 512 binnengekregen, en is echt fantastisch goed beeld.

Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen is gewoon meer dan goed. :)

En gisteren mijn Asus GF3 binnengekregen, pc prive projecten zijn echt fantastish. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 23:44 schreef flagg het volgende:
Heb vandaag mijn vmp 512 binnengekregen, en is echt fantastisch goed beeld.

Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen is gewoon meer dan goed. :)

En gisteren mijn Asus GF3 binnengekregen, pc prive projecten zijn echt fantastish. :)
Gefeliciteerd. Heb je hem bij heel hoge resoluties bekeken en merk je dan iets van schaduwrandjes bij de letters?

Lijkt me in het begin wel even wennen zo'n grote bak: in de winkel lijkt het wel mee te vallen, maar in je kamer(tje) valt zo'n groot beeldschem extra op. Maar dit went snel en dan is het alleen maar genieten.

• sewer
  • Laatst online: 07:54
Op donderdag 08 november 2001 23:02 schreef Bonzai het volgende:
De monitor heb ik bij http://www.ledos.nl besteld 2259,-
Niet de goedkoopste maar aangezien ik in Heerlen woon (waar deze zaak ook ligt) vind ik dit wel makkelijk
Als je (net als ik) in heerlen woont, waarom koop je dan niet in duitsland? Bijv. bij hiq (www.hiqcomputer.de), daar kost de MA201D 1850 gulden en de A201HT 2032 gulden.
En dat ligt op ongeveer 10 km van Heerlen (in alsdorf).

• MartNL
  • Laatst online: 03:52

MartNL

Op vrijdag 09 november 2001 19:52 schreef pvr het volgende:
Heeft iemand al de IIYAMA PRO 512 HA202DT?Zou graag willen weten wat je ervaringen zijn met deze monitor.Positieve en de negatieve.
Nou ik heb hem gehad maar ik was er niet echt tevreden over.
Ik vond het beeld niet echt scherp vooral bij hoge resoluties. EN hij ging binnen 5 dagen kapot.
En ben nu erg tevreden met mijn huidege beeldscherm. Wel iets kleiner maar een stuk scherper.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Op zaterdag 10 november 2001 09:19 schreef rara het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Heb je hem bij heel hoge resoluties bekeken en merk je dan iets van schaduwrandjes bij de letters?

Lijkt me in het begin wel even wennen zo'n grote bak: in de winkel lijkt het wel mee te vallen, maar in je kamer(tje) valt zo'n groot beeldschem extra op. Maar dit went snel en dan is het alleen maar genieten.
thx

Draai nu op 1600x1200 85 Hz en ik merk niets van schaduwrandjes oid, ik gebruik hem dan ook alleen voor games en internet, en daar is tie uitermate geschikt voor.
Misschien dat de proffesionele gebruiker (lees: zeikerd) er wat imperfectie op kan vinden, maar dan moet je wel zoeken.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Railgunner
  • Laatst online: 06-05 20:05
Op zaterdag 10 november 2001 11:36 schreef sewer het volgende:

[..]

Waarom koop je dan niet in duitsland? Bijv. bij hiq (www.hiqcomputer.de), daar kost de MA201D 1850 gulden en de A201HT 2032 gulden.
En dat ligt op ongeveer 10 km van Heerlen (in alsdorf).
Het gaat hier niet om de Pro 510 & 511 , maar om de 512.
De 510 is daar trouwens niet echt supergoedkoop, die is in Nederland ook maar fl. 2050,-.
De 511 is hier zelfs goedkoper, nl. fl. 1825,-
Die zaak in Heerlen is idd wel duur, daar de 512 in andere winkels zo'n fl. 2100,- kost.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 11:39 schreef MartNL het volgende:

[..]

Nou ik heb hem gehad maar ik was er niet echt tevreden over.
Ik vond het beeld niet echt scherp vooral bij hoge resoluties. EN hij ging binnen 5 dagen kapot.
En ben nu erg tevreden met mijn huidege beeldscherm. Wel iets kleiner maar een stuk scherper.
Hoe hoge resoluties gebruikte je dan? Was hij echt kapot binnen 5 dagen(ik bedoel je had helemaal geen beeld meer)?

Heb je nog gehoord wat er kapot was aan de monitor? Wat zouden ze met die teruggebrache monitor doen: repareren en weer als nieuw aanbieden?

Je hebt nu een 19"LG. Dat is ook een goed merk.

Bedankt voor je reaktie.
Pagina: 1 2 3 Laatste