Toon posts:

22 " Iiyama MA201D vs Iiyama HA202DT

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 876 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 14:13

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Die schaduwrandjes (op een wit vlak rechts naast een zwarte lijn, verticaal een oplichtend randje) heb ik dus ook. Ik heb de monitor sinds vorige week woensdag en heb van alles geprobeerd.
Uiteindelijk met IIyama gebeld en werd 's middags door de tech. hlpdsk teruggebeld. Mij werd gevraagd of ik een paar tests wilde doen, maar die had ik allemaal al gedaan. De simpele conclusie was: dan dient de dealer hem om te ruilen en die stuurt dan de huidige monitor naar IIyama. Dus, volgens de VOORWAARDEN VAN IIYAMA dien je dus GEEN TIJDELIJKE monitor te krijgen, maar gewoon een VERVANGENDE NIEUWE.

Nou vind ik het alleen een probleem dat er dus veel meer mensen zijn met hetzelfde type HA202 DT die dit probleem hebben, allen gekocht de AFGELOPEN WEEK. :?

Is de conlusie dan dat er gewoon een echte fout zit in een bepaalde reeks serienummers???

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Verwijderd

De VMP510 is een niet meer leverbaar uitgelopen model. De 512 heeft daarbij een zwartere beeldbuis.

Verwijderd

De simpele conclusie was: dan dient de dealer hem om te ruilen en die stuurt dan de huidige monitor naar IIyama. Dus, volgens de VOORWAARDEN VAN IIYAMA dien je dus GEEN TIJDELIJKE monitor te krijgen, maar gewoon een VERVANGENDE NIEUWE.
Hmm... dat is goed en slecht nieuws tegelijk. Ik wil liever NIET e.e.a. via de dealer afhandelen. Ik zit zelf in de buurt van utrecht, en mijn monitor komt bij alternate vandaan, ridderkerk dus. Ik heb geen auto, en geen OV-kaart, dus ik moet dan voor volledig tarief met 't openbaar vervoer EN een 30 kg wegende monitor 't halve land door... Een van de redenen om een iiyama te nemen was heel stiekum de on-site garantie. Eigenlijk moet iiyama dus gewoon een mannetje langssturen met een nieuw scherm voor me :)

Welk nummer heb jij gebeld? Dan ga ik die lui ook eens pesten en proberen een nieuw scherm los te peuteren... Mijn oude hebben ze toch al.
Nou vind ik het alleen een probleem dat er dus veel meer mensen zijn met hetzelfde type HA202 DT die dit probleem hebben, allen gekocht de AFGELOPEN WEEK.

Is de conlusie dan dat er gewoon een echte fout zit in een bepaalde reeks serienummers???
De mijne is niet van afgelopen week, maar van toch al wel zo'n 2 (bijna 3 nu) weken geleden. Die van koef (als ie deze thread nog leest...) was nog iets ouder dan mijne. Wat is jouw serienummer? En welke manufacturing date staat er achterop? Ik hoop dat het inderdaad maar een bepaalde reeks is die fout is...

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Tel. nr. van IIyama nl is 024-3790683 (Nijmegen)
en ze leveren dus on-site garantie vanaf een bepaald moment, maar omdat ik hem dus nog maar 6 dagen heb, moest ik dat met de dealer regelen.. (volgens hun regels) maar ze kunnen je allicht daar meer vertellen

Poduct. date: sept. 2001
serial: xxxxxxxxx8766

dussszz

btw, als die verticale instellingen (ik denk dat het een instellingsfout in de interne software is of zo)kloppen is het toch een hele mooie, scherpe, pikzwarte monitor :)

Verwijderd

Het serienummer van de mijne weet ik nu niet, dat moet ik thuis even opzoeken, maar de manufacturing date komt wel overeen...

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 08:13

pvr

Ik kan in de winkel nog kiezen tussen de 510 of de 512,zoals het er nu uitziet kan ik beter voor de 510 gaan?Of zijn er mensen die geen klachten hebben over de iiyama HA202DT Vision master pro 512 :?

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

Zeg gewoon in de winkel dat je 't ding wilt zien op een fatsoenlijke resolutie en oordeel zelf op dat moment?

• Koef
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:53
Op dinsdag 13 november 2001 15:08 schreef Qlone het volgende:
De mijne is niet van afgelopen week, maar van toch al wel zo'n 2 (bijna 3 nu) weken geleden. Die van koef (als ie deze thread nog leest...) was nog iets ouder dan mijne. Wat is jouw serienummer? En welke manufacturing date staat er achterop?
Serienummer xxxx6638 August 2001

• pvr

pvr

Dat was ook wel mijn bedoeling,maar als iedereen zit te klooien met die iiyama 512 kan ik beter de 510 aanschaffen.En ik zie ook dat er weinig(bijna niemand) mensen zijn die een goeie iiyama HA202DT Vision Master PRO512 hebben,of is er toch nog iemand?

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• pvr

pvr

Er is nog niemand,met een goeie iiyama 512 pro. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 10:12 schreef Qlone het volgende:
Hmm... voor mij is de soap begonnen. Mijn VMP 512 is zojuist opgehaald door teleplan ivm de beruchte schaduwrandjes en het onscherp zijn linksonder (als ik dan toch aan 't zeuren ben maar meteen over alles klagen :))

Ik heb nu een heel gaar leenscherm van 19" gekregen, en dat beeld (is wel klein hoor) is een stuk beter dan van mijn mooie VMP 512. Ben benieuwd hoe de soap afloopt...
Dus die schaduwrandjes werden wel als een fout opgevat door Iiyama en niet te wijten aan een te hoge resolutie en/of geen goede videokaart?

Ik vind dat je voor dit geld een perfekte monitor moet hebben en dat vind ik geen zeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 18:57 schreef pvr het volgende:
Dat was ook wel mijn bedoeling,maar als iedereen zit te klooien met die iiyama 512 kan ik beter de 510 aanschaffen.En ik zie ook dat er weinig(bijna niemand) mensen zijn die een goeie iiyama HA202DT Vision Master PRO512 hebben,of is er toch nog iemand?
Ik raak door die laatste paar troubles van Qlone en letatcest met de Pro 512 ook een beetje aan het twijfelen. Lijkt er op dat de oudere modellen beter waren dan de nieuwe.
Ik blijf de ontwikkelingen volgen van die twee.

Verwijderd

Dus die schaduwrandjes werden wel als een fout opgevat door Iiyama en niet te wijten aan een te hoge resolutie en/of geen goede videokaart?
De persoon die ik aan de lijn had die vroeg wat de klacht was vond dat ie best defect was na wat vragen over resoluties en videokaarten... 1344x1008 is nou niet een te hoge resolutie voor zo'n scherm :)
Ik vind dat je voor dit geld een perfekte monitor moet hebben en dat vind ik geen zeuren.
Ach... het is een van de 'goedkopere' 22" schermen... maarja... 2200+ piek blijft toch niet iets wat je elke week maar zo over hebt :)

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Nou ja, goedkoper... het is gewoon een merk wat binnen pricewatch veel concurrentie heeft...

Zeker als de aanbevolen ergonomische res. 1800 × 1440 is...

Ik laat hem omruilen en dan zien of de volgende beter is.. (wel eerst bekijken zeg maar!)
Volgens mij heb ik 1 post gezien waar iemand tevreden was over de 512... ik kan me toch niet voorstellen dat Iiyama niet zelf zou zien dat het niet klopt...

Nou ja, ik hoor wel wanneer hij dus omgeruild kan worden, ik laat het nog wel even weten..

Grtz!

• EleFanta
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-01-2024
Ik heb 1 november een vmp512 gekocht en ik moet zeggen mooi ding. Even mijn plus en min puntjes.
+ GROOT
+ Scherp
+ USB-voet
+ GROOT ;)

- Geluid uit boxen is niet echt mooi, maar ik gebruik ze toch niet.
- De evenwichtslijnen ofzo iets. Volgens het service center van iiyame heeft iedere iiyama monitor ze (dit wist ik dus niet). Het zijn horizontale 2 lijnen over de gehele breedte van het scherm. De eerste paar dagen waren ze me niet opgevallen, maar sinds gisteren zie ik ze toch vrij duidelijk. Omdat iedere iiyama ze heeft kan het ook niet gemaakt worden. Ze zorgen ervoor dat de verticale lijnen goed lopen. Geloof ik.
- Geen BNC aansluiting.

Ik ben wel zeer tevreden met mijn monitor, aangezien ik tijdens het gamen geen last heb van de lijnen (ik zie ze (nog) niet).

• pvr

pvr

Vandaag heb ik ook de iiyama pro512 besteldt,en ik krijg hem morgen :9~ Als hij aangesloten is zeg ik wel hoe hij is.

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Mijne dus net terug naar dealer, hoor morgen wat iiyama te zeggen heeft (heb hem korter dan een week) en of er inderdaad ergens een productiefout zit.

'We'll keep u informed ;)'

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 17:10 schreef pvr het volgende:
Vandaag heb ik ook de iiyama pro512 besteldt,en ik krijg hem morgen :9~ Als hij aangesloten is zeg ik wel hoe hij is.
Ik hoop dat je meteen een perfekt exemplaar krijgt, waar je jarenlang ongestoord plezier van hebt.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:52

MartNL

Op zaterdag 10 november 2001 19:20 schreef rara het volgende:

[..]

Hoe hoge resoluties gebruikte je dan? Was hij echt kapot binnen 5 dagen(ik bedoel je had helemaal geen beeld meer)?

Heb je nog gehoord wat er kapot was aan de monitor? Wat zouden ze met die teruggebrache monitor doen: repareren en weer als nieuw aanbieden?

Je hebt nu een 19"LG. Dat is ook een goed merk.

Bedankt voor je reaktie.
pro512
Ik gebruikte de resolutie 1600*1200 bij 100hz tenminste dat probeerde ik. Maar het beeld werd wollig.
Dus moest ik terug naar 85hz ,maar toen was de linkerkant minder scherp dan de recherkant.

Hij ging inderdaad zomaar kapot hij gaf alleen nog een groene zweem. Ik heb hem weer terug gestuurd en ze zeiden dat er niks mis mee was. :?
Maar ik weet zeker dat er iets mis mee was, want ik had mijn oude monitor op mijn compj aangesloten, en daar was niks mis mee. En de nieuwe er weer op en hij deed het niet.
Maar goed ik heb mijn geld terug gekregen.
En daarna deze lg gekocht in ik ben erg blij met deze monitor. Ok al is hij niet zo stoer :9 en groot als de pro512.
Maar het beeld is erg scherp en erg rustig.
Eindelijk maar toch een goede monitor. *D

Ik wens de mensen die het durfen een pro512 te kopen erg veel sterke en succes.

• pvr

pvr

Op woensdag 14 november 2001 21:15 schreef rara het volgende:

[..]

Ik hoop dat je meteen een perfekt exemplaar krijgt, waar je jarenlang ongestoord plezier van hebt.
Bedankt rara,want hij is op dit ogenblik perfect. :9~ Ik heb een Asus 7700 deluxe en ik heb hem nu op 1280x1024 staan,en hij kan maar tot 85HZ De meeste zetten de resolutie hoger ,maar ik vind dit perfect.Geen last van schaduwrandjes en ook geen last van wazige plekken.Dit is een top monitor :9~ Ik blijf jullie op de voet volgen,en ik hoop dat diegenen die problemen hebben met deze monitor snel opgelost zullen worden,en ook deze monitor zullen houden,want hij is top. :7

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 18:09 schreef pvr het volgende:

[..]

Bedankt rara,want hij is op dit ogenblik perfect. :9~ Ik heb een Asus 7700 deluxe en ik heb hem nu op 1280x1024 staan,en hij kan maar tot 85HZ De meeste zetten de resolutie hoger ,maar ik vind dit perfect.Geen last van schaduwrandjes en ook geen last van wazige plekken.Dit is een top monitor :9~ Ik blijf jullie op de voet volgen,en ik hoop dat diegenen die problemen hebben met deze monitor snel opgelost zullen worden,en ook deze monitor zullen houden,want hij is top. :7
Fantastisch! Gefeliciteerd, ziet er uit dat je meteen een goed exemplaar hebt. Hij kan maar tot 85 HZ zeg je, ligt dat aan je videokaart of aan de monitor? Die monitor moet toch meer kunnen. Ik heb mijn oude Vsion master pro 9017 op 1152 x 864 bij 85 HZ draaien. Zijn wel kleine letterjes, maar lekker strak.

Ik hoor nog wel van je verdere ervaringen hoop ik.

Veel plezier ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag Computertotaal ontvangen. daar stond een test in van 19"inch monitoren. De ADI G910 kwam als beste uit de test. Vind ik niet zo'n bekend merk. Ik zag in de pricewatch dat ze ook 21"monitoren maken(ook met triniton buis). Wie heeft ervaring met deze 21"ADI(volgens mij type G1000)?
Hier staat hij bijvoorbeeld(prijs is ex. btw).
http://www.inmac.nl/detail.tmpl$search?db=/db/catalog.db&eqskudata=E224388&cart=3088707695994806

• pvr

pvr

Ik denk dat het aan windows-XP ligt.Hiervoor kon ik met deze resolutie 100HZ ook pakken,maar sinds ik XP heb gaat dat niet meer.Ik heb nu voor het eerst een paar spellen gedraaid(quake,unreal tournament)maar ik werd even niet goed,wat een mooi beeld :9~ Ik zou toch voor 22' gaan,omdat ik 19" heel veel op een 17" vind lijken,de verhouding is niet zo groot.De pro512 kost fl:2100.00 en een goeie 19" van iiyama kost fl:1400.00 ,dan zou ik toch kiezen voor 22".

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 10:42
Ik heb dus de Pro510 en ik ben er errug blij mee, haarscherp en totaal geen probs.

Gewoon een wereldmonitor 8-)

ps.zijn er eigenlijk nog grotere te krijgen :? en zo ja waar ? ?

Specs

• Redje
  • Laatst online: 07-08 13:00
Op donderdag 15 november 2001 22:30 schreef rara het volgende:
Hallo,

Vandaag Computertotaal ontvangen. daar stond een test in van 19"inch monitoren. De ADI G910 kwam als beste uit de test. Vind ik niet zo'n bekend merk. Ik zag in de pricewatch dat ze ook 21"monitoren maken(ook met triniton buis).
Heb zelf ooit een ADI 17" gehad, was toen duurder dan een MAG 17", maar beeld was redelijk tot goed.

De G1000 is getest in pc magazine(geloof ik) van deze maand in de 19 en 21 inch massa test, alleen kwam hij er niet zo goed uit :) De Samsung 1200NF won.

• pvr

pvr

Ik hou niet zo van Samsung,en in de test heeft iiyama alleen een slechte bediening,s menu met de monitor(als je deze 1 keer in stelt ben je klaar) :?

• Redje
  • Laatst online: 07-08 13:00
Op vrijdag 16 november 2001 09:31 schreef pvr het volgende:
Ik hou niet zo van Samsung,en in de test heeft iiyama alleen een slechte bediening,s menu met de monitor(als je deze 1 keer in stelt ben je klaar) :?
Tis ook niet echt mijn merk, maar ook op het inet komt hij toch goed uit de testen.

2 21-22" testen:
http://www.cadalyst.com/reviews/hardware/0901monitor/index.htm
http://www.cadalyst.com/reviews/hardware/0601monitor/

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Even update over het retourneren van die 512:
Ze (iiyama) sturen een nieuwe op.

Ik hoop dat er een iiyama-techmedewerker ook op dit forum komt, zodat ik niet weer één hoef terug te sturen :'(
Want zo'n 17" met ronde beeldbuis wordt wel heel klein.

Btw, een goede vriend van me heeft net een iiyama 451 pro, zelfde voet, zelfde type beeldbuis (alleen kleiner he...) zelfde matrox g550 als ik heb... en perfect scherp beeld.
Weet dus opzich dat ik een goede keus gemaakt heb.

Nou ja, next week woensdag nieuwe hier als het goed is.

grtz

• pvr

pvr

Op donderdag 15 november 2001 21:47 schreef rara het volgende:

[..]

Fantastisch! Gefeliciteerd, ziet er uit dat je meteen een goed exemplaar hebt. Hij kan maar tot 85 HZ zeg je, ligt dat aan je videokaart of aan de monitor? Die monitor moet toch meer kunnen. Ik heb mijn oude Vsion master pro 9017 op 1152 x 864 bij 85 HZ draaien. Zijn wel kleine letterjes, maar lekker strak.

Ik hoor nog wel van je verdere ervaringen hoop ik.

Veel plezier ermee.
Er zaten geen drivers bij de monitor,dus ben ik eventjes gaan kijken op de iiyama site.De drivers(pro512)heb ik dus gedownload en geinstalleerd.Windows XP wil dat niet,maar ik wel,dus ze staan er op.En ik kan nu tot 120HZ,maar ik vind 100HZ genoeg.Het is een lekker strak beeld :7

Verwijderd

Nou ik heb afgelopen zaterdag dus de 22" Pro512 gekocht en ik ben er in het geheel NIET tevreden over.
Ik heb dus ook volop last van schaduw randjes en een waterig onscherp beeld. Het is gewoon niet om aan te zien.

Ik ben het hele weekend bezig geweest om het beeld scherp te krijgen. Zelfs een andere vid.kaart geprobeerd maar niets helpt. 1600x1200 is al helemaal om te huilen.

Je zult begrijpen ik baal als een stekker.

Omdat ik hem nog maar een paar dagen geleden heb aangeschaft ga ik er vanuit dat de computerwinkel hem zonder problemen omruilt. Ik heb ze al voorgesteld dat ik anders wel wil bijbetalen voor een duurdere monitor van bv. Eizo.

Ik verwacht niet dat ze me nu al het circuit van reparatie bij fabrikant etc. insturen. Dan word ik echt goed gek.
Binnen een aantal dagen heb je toch gewoon recht op omruilen of geld terug? Toch..? Is toch wettelijk geregeld?

Maarja ik baal nu dus hard van mijn pro512. :(

• debeer
  • Laatst online: 07-07 14:32
Hier was ik dus al bang voor.
Daarom heb ik de 510 gekocht.

Ik hoop voor je dat je em mag ruilen
Succes

debeerzietzevliegen.nl

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
Op maandag 19 november 2001 16:17 schreef bastard het volgende:
Nou ik heb afgelopen zaterdag dus de 22" Pro512 gekocht en ik ben er in het geheel NIET tevreden over.
Ik heb dus ook volop last van schaduw randjes en een waterig onscherp beeld. Het is gewoon niet om aan te zien.

Ik ben het hele weekend bezig geweest om het beeld scherp te krijgen. Zelfs een andere vid.kaart geprobeerd maar niets helpt. 1600x1200 is al helemaal om te huilen.

Omdat ik hem nog maar een paar dagen geleden heb aangeschaft ga ik er vanuit dat de computerwinkel hem zonder problemen omruilt. Ik heb ze al voorgesteld dat ik anders wel wil bijbetalen voor een duurdere monitor van bv. Eizo.

Ik verwacht niet dat ze me nu al het circuit van reparatie bij fabrikant etc. insturen. Dan word ik echt goed gek.
Binnen een aantal dagen heb je toch gewoon recht op omruilen of geld terug? Toch..? Is toch wettelijk geregeld?

Hoe heb je de instellingen staan? Onder "picture quality" moet je ff kijken of je daar iets op "movie" of "picure" hebt staan. Als je dat op Text zet zijn de witte schaduwen weg bij mij, bij picture zijn ze aanwezig en bij movie nog iets erger.

Verwijderd

Topicstarter

Dat is inderdaad balen. Het lijkt wel of je gewoon geluk moet hebben om een goed exemplaar te krijgen. Lijkt me inderdaad verstandig dat je een nieuw exemplaar eist. Als die ook niet goed is kun je altijd nog een duurdere Eizo nemen.

Hier ben ik zelf ook bang voor: dat je meteen al in de ellende terecht komt van omwisselen, ruilmonitoren, wel of niet acceptable afwijkingen(fabrikant zegt: het valt binnen de toleranties). Hierdoor wordt de lol van een nieuwe monitor eigenlijk meteen al verpest. Blijf een nieuw, goed exemplaar eisen, je hebt er per slot van rekening meer dan tweeduizend gulden voor betaald en dat is veeeeeeeeeeel geld.

Succes met de afloop.

En bedankt voor je reaktie, neem ik mee bij mijn eigen aanschaf.

• pvr

pvr

Ik wilde ook eerst de pro510 kopen,maar omdat hij niet meer leverbaar was heb ik toen de pro512 genomen.Bij mij is het gelukkig wel goed.Ik draai nu 1280x1024 bij 100HZ met een ASUS7700 DELUXE 32MB.Ik wil misschien nog wel een anderen videokaart (de leadtek titanium 500 64mb)Deze blijkt heel goed te zijn in 2D maar ook in 3D.Bastard ik vind het klote voor je dat dit is gebeurt,omdat ik ook bang was dat dit bij mij zou gebeuren.Gelukkig heb ik tot nu toe een goed exemplaar.Ik blijf jullie volgen.

Verwijderd

Mensen, bedankt voor jullie medeleven. Dat kan ik wel gebruiken. :)

Ik laat nog even in het midden waar ik hem precies heb aangeschaft. Maar ik houd jullie op de hoogte over hoe de procedure nu verder verloopt. En of ik hem gemakkelijk omgeruild krijg.

Verwijderd

pvr en bastard... aangezien ik nog volop midden in deze monitorsoap zit, en niet in toeval geloof, maar wel in een enorm gare afregeling bij iiyama... wat zijn de manufacture date van jullie schermen? Zijn recente of juist oudere modellen wel goed?

Verwijderd

Kan ik nu ff niet checken. Als ik vanavond thuis kom kijk ik het gelijk ff na. Ik heb hem dus afgelopen weekend gekocht. Ik weet natuurlijk niet hoe lang hij daar al in het magazijn stond.

• pvr

pvr

Op dinsdag 20 november 2001 11:26 schreef Qlone het volgende:
pvr en bastard... aangezien ik nog volop midden in deze monitorsoap zit, en niet in toeval geloof, maar wel in een enorm gare afregeling bij iiyama... wat zijn de manufacture date van jullie schermen? Zijn recente of juist oudere modellen wel goed?
Manufacture date van mijn Pro512 is august 2001.

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Goed, was ik ook weer (gister deed GoT het niet?) Nou ja, nieuwe 512 binnen... en het is dus nog erger dan bij de vorige. Eigenlijk is er gewoon niet mee te werken.

En nee, voor allen die bang zijn dat je door de hele molen van reparatie en zo, heen moet: nee, iiyama zegt dat je dealer een nieuwe moet geven en daarmee basta. Zij regelen het verder met de dealer.

Het vervelende is dat ik dus geen vertrouwen meer heb in het type monitor, aangezien de vorige van september 2001 was en deze als manifacturer-date oktober 2001 heeft en deze nog veel slechter is.

Iiyama zegt aan de telefoon niks over het probleem, dat het bekend is of zo.

Ik heb wel van mijn dealer begrepen dat men bij iiyama op de hoogte is van dit specifieke forum, dus het zou leuk zijn als er daar dan wat mee gedaan werd, zeker omdat ze het vertrouwen van kwaliteit hebben, dat men toch nog probeert een 512 aan te schaffen.

Nou ja, ik stuur hem maar weer terug of zo...

Verwijderd

koop gewoon nooit iiyama,
het zijn gewoon kut monitoren !!!!
ik heb mijne weer terug naar dat Teleplan gestuurt,
echt slechte kwaliteit levert iiyama.
Had ik dit maar eerder geweten.

Verwijderd

Tsja, ik wil zelf niet gelijk iiyama de grond in boren.
Ik had hiervoor een 17" visionmaster (MF8617es) en dat is gewoon een top monitor. Dat was een goeie reeks.

Ook over de iiyama Pro510 had ik goede dingen gelezen. Voor zover ik weet zit daar een diamondtron NF buis van misubishi in die overal zeer goed uit de testen komt.

vanwege mijn goede ervaringen in het verleden heb ik nu weer voor iiyama gekozen.
Maar helaas valt hij nu dus zwaar tegen.
Als of iiyama of mijn leverancier ervoor kan zorgen dat ik een goed werkende pro512 kan krijgen ben ik blij.
Maar als het echt aan de serie ligt voel ik mij toch genoodzaakt om voor een ander merk te gaan. Ookal zou het mij 1000 piek extra kosten.

Ik heb de mijne nog niet omgeruild, moet heel de week werken. Maar dit weekend gaat hij terug.
Ik houd jullie op de hoogte.

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Op woensdag 14 november 2001 14:50 schreef EleFanta het volgende:
......
- Geen BNC aansluiting.
........
Jah dat zag ik ook al... me oom is het denken om ook een 22 inch te halen.. zelf hebben we een pro 510.

Maar hoe wil je nu zon bak van een monitor aansturen zonder BNC ?! d-sub is dus ECHT gewoon waardeloos tov bnc.
Shaduws/randen etc.. beetje weird dat iiyama dat doet bij zon dure monitor!
|:(
Reden genoeg dus om een andere monitor te zoeken-.

• pvr

pvr

Op vrijdag 23 november 2001 02:16 schreef Unique het volgende:

[..]

Jah dat zag ik ook al... me oom is het denken om ook een 22 inch te halen.. zelf hebben we een pro 510.

Maar hoe wil je nu zon bak van een monitor aansturen zonder BNC ?! d-sub is dus ECHT gewoon waardeloos tov bnc.
Shaduws/randen etc.. beetje weird dat iiyama dat doet bij zon dure monitor!
|:(
Reden genoeg dus om een andere monitor te zoeken-.
Dat ligt er natuurlijk aan wat voor d-sub kabel je gebruikt,welke videokaart je gebruikt,en wat ook heel belangrijk is,krijg je een goed exemplaar pro512.Eigenlijk moeten alle pro512 monitoren goed zijn,maar als je deze topic leest weet je genoeg.Shaduws/randen etc.. daar heb ik geen last van,en ik heb een goed exemplaar. :9

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 10:08 schreef pvr het volgende:

[..]

Dat ligt er natuurlijk aan wat voor d-sub kabel je gebruikt,welke videokaart je gebruikt,en wat ook heel belangrijk is,krijg je een goed exemplaar pro512.Eigenlijk moeten alle pro512 monitoren goed zijn,maar als je deze topic leest weet je genoeg.Shaduws/randen etc.. daar heb ik geen last van,en ik heb een goed exemplaar. :9
Waar kan je die (goede) D-Sub kabels eigenlijk kopen???

• pvr

pvr

Op vrijdag 23 november 2001 18:15 schreef jbalk het volgende:

[..]

Waar kan je die (goede) D-Sub kabels eigenlijk kopen???
Ik zou het echt niet weten.Ik gebruik zelf de d-sub kabel die iiyama erbij heeft geleverd,en die werkt perfect. :P Ik heb gelezen in topic,s over monitoren dat er een losse D-sub kabel is die beter afgeschermd is.(misschien navragen in computerzaak.)Ik ga naar de hcc-dagen toe,en dan zal ik meteen navragen hoe dat zit met die d-sub kabel.Misschien is iiyama van dat bnc gebeuren afgestapt,omdat je kabel van bnc overgaat naar d-sub.Met andere woorden het gaat om 20cm bnc,en dan komen de kabels weer bij elkaar :? En je d-sub in je monitor,daar worden de kabels ook gescheiden :) Dus ik vind het lood om oud ijzer.

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Well.. ik heb dus met de TD van iiyama aan de telefoon gehangen en uiteindelijk een kabel van een 450 pro eraan gehangen en de randjes waren minder erg.. maar nog steeds niet weg.
Ik krijg een andere kabel opgestuurd als het goed is en dan zullen we wel zien... ik ben nieuwschierig naar de antwoorden op de HCC-dagen!!!
Dus, PVR, wat was de reactie van Iiyama daar???

• pvr

pvr

Geen iiyama-kraam gezien,maar ik blijf erbij dat die 20cm bnc kabels geen verschil maken.Als ze rechtstreeks naar je videokaart waren gegaan dan had ik er anders over gedacht.De d-sub-kabel die bij de monitor geleverd zit heeft aan elke uiteinde ook een blok om de kabel,volgens mij word hij door die blokken gefiltert(ben ook geen specialist daarin).

• Koef
Op dinsdag 13 november 2001 10:12 schreef Qlone het volgende:
Hmm... voor mij is de soap begonnen. Mijn VMP 512 is zojuist opgehaald door teleplan ivm de beruchte schaduwrandjes en het onscherp zijn linksonder (als ik dan toch aan 't zeuren ben maar meteen over alles klagen :))
We zijn nu 2 weken verder. Nog steeds wachtende op
gefixte VMP-512?

Verwijderd

Inderdaad. Ik heb al wel gebeld en 'sja... dat duurt 5 tot 10 werkdagen, dus het kan nu ieder moment zo ver zijn' |:(... <diepe zucht>

• Koef
3 weken verder...

Verwijderd

... the soap goes on. 'Hmm... er is al twee weken niets geupdate aan de status. Ik zal er eens achteraanbellen...'

Verwijderd

Ik heb er lang tegenaan gehikt om deze monitor (Pro512) aan te kopen, mede gezien het feit dat ik in het bezit ben van een 8617 (17'') uit het jaar nul (1993) die altijd tadeloos heeft gewerkt (en nog steeds).
Dit topic heeft me echter op andere gedachten gebracht; no more iiyama for me !
Jammer dat deze producent die altijd stond voor een goede prijs/kwalititeit verhouding nu tot een nul-kwaliteit gedragradeerd is..

Just my $0.02

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb uiteindelijk ook geen Iiyama gekocht, terwijl ik in het begin een Iiyama HA202DT wilde hebben. Ik vind het risico om een slecht exemplaar te treffen te groot en ik heb geen trek om iedere keer m'n monitor weer terug te sturen naar Teleplan.

Op donderdag 22 november, de dag voor de HCC-beurs, stond er een advertentie van Correct met de DELL P-1110(21 inch, Triniton beeldbuis) en die heb ik gekocht(1428 gulden) nadat ik vrijdags van de HCC-beurs terug kwam. Ik zit er nu tegenaan te kijken en hij bevalt prima: lekker scherp en groot beeld. Met m'n oude Viper770 kaart draai ik nu op 1280 bij 1024 bij 85 Hz. Voor mij is dat al meer dan voldoende, ben niet zo'n gamer.

Ik heb op de HCC-beurs nog naar de HA202DT gekeken op de Iiyama-stand en die zag er werkelijk prachtig uit. Als je een goed exemplaar hebt, dan heb je ook iets geweldigs mooi.

Wat me ook opgevalen was dat de prijzen van LCD-schermen rap dalen en de kwaliteit net zo hard stijgt. Met dit tempo zal over een jaar of drie niemand meer een CRT kopen, maar alleen LCD(of een variant ervan) ook in de grotere uitvoeringen. Mede daarom heb ik nu niet zo'n heel groot bedrag uitgegeven zodat ik over een jaar of drie, vier makkelijker een groot LCD-scherm zal kopen.

Ik wil iedereen bedanken voor hun bijdrage aan dit topic en aan iedereen die een MA201D of HA202DT heeft die nog niet goed is: blijf vragen om een perfekt exemplaar, je hebt er een fors bedrag voor betaalt en je hebt recht op kwaliteit.
Iiyama maakt best nog wel goede monitoren, ik denk alleen dat de kontrole van wat er van de band loopt beter kan. Ik gebruik nog steeds naast mijn nieuwe Dell mijn vier jaar oude Iiyama 9017 .

Ik heb wel eens in een test gelezen van grote monitoren, dat het best mogelijk is om iedere monitor perfekt af te regelen, maar dat dan iedere monitor apart en langdurig moet worden afgesteld(met kleine magneetjes e.d) en dat zou de monitor veel duurder maken. De monitor-fabrikant kiest daarom voor een minder uitvoerige afstelling, met als gevolg dat er enkelen door glippen die niet perfekt zijn. Je bent dan als klant de pineut als je zo'n exemplaar treft, maar voor de fabrikant is het goedkoper deze dan om te ruilen, dan om alle monitoren langdurig goed af te stellen.

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Goed, weer terug zeg maar.. Vandaag of maandag kan ik weer aankijken tegen een 22", maar dan een ouder type.. (de 505) Welliswaar minder features in de voet en geen rast dat tot aan de rand even smal, maar de 'oude' manier. Overigens kijk ik nu tegen een perfecte 19" aan die dus precies doet wat die 22" ook zou moeten doen: mooi, helder, scherp, kleurvast, etc. beeld geven, een ook het laatste type: 451. Ik durf alleen de gok niet meer aan om weer een monitor terug te moeten sturen, aangezien er zo veel mensen zijn met hetzelfde probleem.

Nou ja, wachten op de andere....

grtz!

Verwijderd

Topicstarter
Buitenkansje om goedkoop aan een Dell P1110(21 inch Triniton scherm) te komen. Bij Correct in Rotterdam(Ceintuurbaan) verkopen ze uitsluitend morgen, zondag 9 december, de Dell P1110 voor 1170 gulden! Ik heb er nog ruim 1400 gulden voor betaald :( .

Als ik een goed 21 inch scherm zou willen kopen, dan zou ik het wel weten.... Weet niet hoeveel ze er nog hebben.

Advertentie staat in het AD van vandaag(zaterdag).

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Goed, ik zou nog even berichten over wat er gebeurd met het schaduwprobleem: wissel de monitor (VM 512) in voor een VM 511 :)
Heb hem net binnengekregen en buiten de voet zonder features ben ik nu heel erg BLIJ.
Precies wat ik verwachtte van een Iiyama: scherp, mooi, helder, kleurrijk etc. beeld.
Ik weet niet wat er nou mis is met het 512-type, maar zoals al vermeld heb ik er twee thuis gehad en beiden teruggestuurd. Gelukkig is Iiyama zo vriendelijk geweest de 512 om te ruilen voor een 511, schijnt wel wat moeite gekost te hebben, maar als je dus veilig naar een groot scherm wilt... ik weet het nu wel!

Nou ja, iedereen die nog ruzie heeft met de 512: good luck with it.

De groet'n!

• Koef
Op vrijdag 07 december 2001 12:37 schreef Qlone het volgende:
... the soap goes on. 'Hmm... er is al twee weken niets geupdate aan de status. Ik zal er eens achteraanbellen...'
En we gaan week 5 in.

Verwijderd

En in week 5 ging ineens de telefoon. T: 'Ja ehm... uw monitor is gerepareerd. Wanneer kunnen we 'm omruilen?' Q: 'Nou... wat dacht je van woensdag' T: 'Oh... ok. Woensdag wordt het dan'

Ik ben dus zeer benieuwd en vertel woensdag wat er gebeurd is!

Verwijderd

Mijn scherm is ook terug inmiddels. Het probleem met de onscherpe linkeronderhoek is verholpen, maar daarvoor heb ik een klein convergentieprobleempje linksboven terug gekregen... Niet storend genoeg om irritant te zijn, dus daar kan ik mee leven. De schaduwen lijken minder aanwezig te zijn dan eerst, maar helemaal weg zijn ze nog steeds niet :(

Verwijderd

Ik heb een maand geleden een HA202DT gekocht maar begin nu al erg te balen.

Het beeld trilt horizontaal van links naar rechts. Als eerst een Voodoo3 3000 geprobeerd, daarna een Leadtek Geforce2 Pro 64 Mb, nog steeds trillingen. Ik heb een andere machine eraan gehangen, nog steeds trillingen.
Wie weet waar dit aan ligt? Moet ik iiyama gaan inschakelen?

Ik lees alleen maar HA202DT met Matrox videokaarten, passen deze kaarten alleen maar op deze dozen?

Verder krijg ik mijn refresh onder XP bij 1600*1200 niet hoger dan 85 Hz, is Powerstrip de enige oplossing?

En mijn linker bovenhoek is minder scherp dan de rest van het beeld.

Is mijn HA202DT rot?

Heeft iemand nog do and dont wanneer je de importeur aanspreekt, ik hoorde dat de service van iiyama veel minder dan vroeger is.

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 15:36

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Ik heb zelf ook de 510 gehaalt. De specificaties van de 510 waren beter dan van de 511. Hij bevalt verder goed, alleen heeft wel beetje schel en wazig beeld lijkt het wel.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 22 januari 2002 14:08 schreef Shari het volgende:
Ik heb een maand geleden een HA202DT gekocht maar begin nu al erg te balen.

Het beeld trilt horizontaal van links naar rechts. Als eerst een Voodoo3 3000 geprobeerd, daarna een Leadtek Geforce2 Pro 64 Mb, nog steeds trillingen. Ik heb een andere machine eraan gehangen, nog steeds trillingen.
Wie weet waar dit aan ligt? Moet ik iiyama gaan inschakelen?

Ik lees alleen maar HA202DT met Matrox videokaarten, passen deze kaarten alleen maar op deze dozen?

Verder krijg ik mijn refresh onder XP bij 1600*1200 niet hoger dan 85 Hz, is Powerstrip de enige oplossing?

En mijn linker bovenhoek is minder scherp dan de rest van het beeld.

Is mijn HA202DT rot?

Heeft iemand nog do and dont wanneer je de importeur aanspreekt, ik hoorde dat de service van iiyama veel minder dan vroeger is.
Bellen en verhaal uitleggen. Als ik dit topic lees, dan doen ze niet zo moeilijk over omruilen. Toch zonde dat je zo moet opletten of je net een goede versie krijgt van het model monitor

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Ik heb vandaag ook een HA202DT gekocht, op 1600x 1200 op 100 Hz is het een beetje "vaag", niet zo erg..
Maar op 20**x15** gaat de refresh rate maar tot 60 hz, terwijl monitor en videokaart 75 hz aan kunnen, iemand een oplossing?

Win 98
Geforce 3
Iiyama HA202DT

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Aantal dagen geleden de HA202DT gekregen :9~
Het enige probleem dat ik heb is een [zeer] klein geometrisch probleem, verder niets.

Kleur en alles is perfect, alleen de kwaliteit van de GF2 kan beter, vergeleken met de matrox g550

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 05 februari 2002 22:15 schreef Aerox.2000 het volgende:
Ik heb vandaag ook een HA202DT gekocht, op 1600x 1200 op 100 Hz is het een beetje "vaag", niet zo erg..
Maar op 20**x15** gaat de refresh rate maar tot 60 hz, terwijl monitor en videokaart 75 hz aan kunnen, iemand een oplossing?

Win 98
Geforce 3
Iiyama HA202DT
Ehm, niet waar :P Hij kan dan tot 85 Hz, maar goed, neem aan dat je de drivers voor je monitor hebt geinstalleerd :? En anders gewoon die knop uitzetten van "Modi die de monitor niet aankan niet weergeven". Dan kan je zelf 85 Hz selecteren, zonder riciso, want dat moet de monitor aankunnen.

Lees me verhaaltje net na, klinkt lekker vaag 8-) :P

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Op woensdag 06 februari 2002 21:23 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

Ehm, niet waar :P Hij kan dan tot 85 Hz, maar goed, neem aan dat je de drivers voor je monitor hebt geinstalleerd :? En anders gewoon die knop uitzetten van "Modi die de monitor niet aankan niet weergeven". Dan kan je zelf 85 Hz selecteren, zonder riciso, want dat moet de monitor aankunnen.

Lees me verhaaltje net na, klinkt lekker vaag 8-) :P
Alleen kan ik die knop nergens vinden :? (eerst wel dacht ik) En mij videokaart kan dan "maar" 75 hz aan!

• pvr

pvr

Ik heb nu 5 maanden mijn Iiyama HA202DT pro 512,en hij werkt perfect. :)
Videokaart:Asus 7700 deluxe 32mb

De instellingen zijn :1280 bij 1024 pixels en hij staat op 100-Hz Hij kan op 120-Hz maar dan lijkt het dat hij onscherper wordt.

En een kennis had de zelfde monitor gekocht was ook niet goed,maar na twee weken kreeg hij hem terug,en is nu wel goed.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

heb je last van schaduwlijntje boven horizontale zwarte lijnen op een witte achtergrond pvr want ik wil ook zoŽn monitor kopen 2e hands 510 201HT en deze heeft dat en de eigenaar zegt dat dit normaal is bij grote monitoren dat er een grijs lijntje bovenop ligt...

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Ikzelf heb sinds een maand de 512 (HA202DT) en ben daar zeer tevreden mee. gekocht bij Beat-it via de pricewatch. Vond het prijsverschil met de 511 niet zo heel groot (met dank aan de euro) en de 512 heeft gewoon betere specs. Hij hangt hier aan een Leadtek Geforce2Pro en dat geeft een mooi beeld. Het went alleen wel snel, en als je dan weer voor een 15 inch op je werk zit word je daar niet vrolijk van.

Was wat huiverig omdat ik hier nogal wat problemen zag met Iiyama schermen. Ben daarom van de 19 inch serie naar de 22 inch serie overgestapt. Mijn monitor vertoonde wat strepen in het begin, waarschijnlijk veroorzaakt door schokken tijdens het transport, stond in het boekje dat je er een paar klappen op je monitor moest geven (dat stond er echt!). Dat heb ik toen maar gedaan en t werkte ook nog.

Perfect beeld, geen wazige hoekjes of trillende dingetjes. Verversingssnelheid klopt niet helemaal. Draai nu 1280x1024x32 op een verversingsnelheid van 100 (kan het instellen tot 120, en zou op zich nog hoger moeten kunnen volgens de specs maar dat doet ie dus niet). Het is in ieder geval ruim boven de hoofdpijngrens van 75.

• MartNL

MartNL

&nbsp;

Ik heb ook de 512 gehad.
Ik werd er helemaal gestoord van.
Vaag beeld op hoge resoluties ,linker beneden hoek minder scherp.
Dus ik dacht dan maar een kleinere, maar in iedergeval goed beeld.

• pvr

pvr

Op dinsdag 02 april 2002 18:27 schreef Snijboon het volgende:
heb je last van schaduwlijntje boven horizontale zwarte lijnen op een witte achtergrond pvr want ik wil ook zoŽn monitor kopen 2e hands 510 201HT en deze heeft dat en de eigenaar zegt dat dit normaal is bij grote monitoren dat er een grijs lijntje bovenop ligt...
Ik heb de pro 512 , en die lijntjes zie je niet en ik heb ook geen schaduwrandjes of lijntjes. Ik ben er zeer tevreden mee :) :) :)

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 12:49 schreef MartNL het volgende:
Ik heb ook de 512 gehad.
Ik werd er helemaal gestoord van.
Vaag beeld op hoge resoluties ,linker beneden hoek minder scherp.
Dus ik dacht dan maar een kleinere, maar in iedergeval goed beeld.
Dat ligt eerder aan je videokaart dan aan je monitor...

• MartNL

MartNL

&nbsp;

Op woensdag 03 april 2002 22:54 schreef Courage het volgende:

[..]

Dat ligt eerder aan je videokaart dan aan je monitor...
Heb je wel naar mijn spec gekeken?
Je mag toch aan nemen ,dat ik daarmee hoge resoluties kan spelen.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Op woensdag 03 april 2002 22:52 schreef pvr het volgende:

[..]

Ik heb de pro 512 , en die lijntjes zie je niet en ik heb ook geen schaduwrandjes of lijntjes. Ik ben er zeer tevreden mee :) :) :)
Ook als de resolutie 1600*1200 is?
a+s je dan een horizontale zwarte lijn hebt, op een witte actergrond, zie je dat niet vlak boven die zwarte streep een dunne grijse lijn lopen?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zit me nou een partij te twijfelen hier, daar wordt je koud van. :( Ik WIL gewoon een 22" scherm en daar verwacht ik gewoon perfectie van. Maar zoals het er nu uitziet:
- 510: mindere refreshrates en niet meer leverbaar
- 511: schelle kleuren
- 512: hopen gezeik met wel of niet maandagmorgenproduct.

Jakkes, wat een gedoe. Ik heb momenteel een S701GT, een 17" Iiyama van 3-4 jaar oud en ik wil naar 22". Maar dit soort topic brengt me wel heel erg aan het twijfelen, terwijl de specs van de 512 heel goed zijn. pvr, doet jouw 512 het nu nog steeds goed? En check dan ook vooral eens op 1600x1200? Ik wil dan toch wel op 1280 of 1600 modus gaan werken, er hangt nu een Asus GF3Ti200 Deluxe in mijn bak, dus dat is de bottleneck niet...

Zijn er ondertussen misschien nieuwe ladingen 512-ers geleverd die verbeterd zijn of zo?

Ik heb vertrouwen in Iiyama, ik wil ook graag een Iiyama, nooit slechte ervaringen mee gehad. Garantie heb ik één keer meegemaakt, werkte perfect: gelijk vervangende monitor, zelfde model, twee weken later monitor terug en was gefixd.

Sony en Eizo zijn me te duur, Philips raak ik sowieso met geen vinger aan en de rest is of te duur of te onbekend. :(

Verwijderd

Je moet niet al te veel naar refreshrates kijken, het moet natuurlijk wel 85 hz op 1600*1200 zijn, de gebruikte beeldbuis is ook van belang. Ik denk dat als je wat tests nakijkt er wel een alternatief is te vinden voor Iiyama.

CTX, viewsonic, dell (zit sony in)

• TimMer
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 16:46 schreef Taco het volgende:
Je moet niet al te veel naar refreshrates kijken, het moet natuurlijk wel 85 hz op 1600*1200 zijn, de gebruikte beeldbuis is ook van belang. Ik denk dat als je wat tests nakijkt er wel een alternatief is te vinden voor Iiyama.

CTX, viewsonic, dell (zit sony in)
Refreshrate moet gewoon zo hoog mogelijk zijn, de monitor mag van mij nooit een beperking voor je videokaart zijn.
De beeldbuis is van Mitsubishi, de Diamondtron. Zeer veel gebruikte buis, uiterst goed ding en heeft zich reeds bewezen in de praktijk.

CTX en Viewsonic zijn geen A-merken. Dell is een OEM merk, heb ik nooit zoveel mee op. Niet dat Dell slecht is, maar ik doe alleen zaken met fabrikanten die in monitoren gespecialiseerd zijn, bijv. Iiyama. Dell is dat niet.

Op mijn stage staan er 19" Dell monitoren, 100% vlak beeldscherm, etc. , maar ik ben altijd blij als ik thuis weer achter mijn 17" Iiyama zit met bolle beeldbuis. Dat zegt voor mij genoeg...

• TimMer
  • Niet online
(*Klein schopje*)

Sorry voor het schopje, maar op zondag zijn de meeste users online... :)

Mijn enige vraag is dus nog eigenlijk: wat is nu de uiteindelijke conclusie? Kan ik die 512 rustig kopen of niet? Ik wil hem wel dolgraag hebben. :9~

Het risico dat hij terug moet mag van mij maximaal 50% zijn, ik kan namelijk nog doorgaan op mijn 17" terwijl ik wacht op een ander. Maar als de kans 1 op de 100 is dat ik een goede krijg, dat vind ik wat te gortig worden. }:O

• TimMer
  • Niet online
Nou ik ga hem morgen gewoon kopen, die monitor is gewoon goed en ik moet maar de gok nemen dat het geen maandagmorgenproduct is, anders wordt het ff ruilen. :z

• jona
  • Laatst online: 02-08 20:11
Op zondag 26 mei 2002 16:51 schreef TimMer het volgende:

[..]

Refreshrate moet gewoon zo hoog mogelijk zijn, de monitor mag van mij nooit een beperking voor je videokaart zijn.
De beeldbuis is van Mitsubishi, de Diamondtron. Zeer veel gebruikte buis, uiterst goed ding en heeft zich reeds bewezen in de praktijk.

CTX en Viewsonic zijn geen A-merken. Dell is een OEM merk, heb ik nooit zoveel mee op. Niet dat Dell slecht is, maar ik doe alleen zaken met fabrikanten die in monitoren gespecialiseerd zijn, bijv. Iiyama. Dell is dat niet.

Op mijn stage staan er 19" Dell monitoren, 100% vlak beeldscherm, etc. , maar ik ben altijd blij als ik thuis weer achter mijn 17" Iiyama zit met bolle beeldbuis. Dat zegt voor mij genoeg...
Ik heb die Dell P1110 gekocht toen die zo spotgoedkoop was (550 Euro) en misschien is het wel een OEM merk maar de kwaliteit is gewoon goed. Trinitron scherm, dus lekker vlakke beeldbuis. Wilde eerst ook de HA202DT maar werd een beetje afgeschrikt door de verhalen hier. Deze Dell wordt ook veel gebruikt voor werkplekken en echt waar, het is een topmonitor.
Als je het geld hebt, zou ik zeker de IIyama nemen. Het is gewoon een goed merk en als ie niet goed is heb je onsite garantie en laat je hem gewoon nakijken. Het is tenslotte het topmodel van IIyama. Dan mag je wel wat verwachten.

Verwijderd

Allemaal tevreden 22 inch Iiyama gebruikers merk ik. Een paar pro510 en een enkele pro511. Wat ik ook kies het is denk ik goed. Niemand met een HA202DT? En weet niemand wat een Mf versus Nf Diamondtron monitor is?
Bedank voor jullie reakties allemaal tot nu toe
Een beetje laat enzo, maar deze heb ik hier voor me neus staan. Tis een erg fijne monitor, scherp in de hoeken, en van de lijntjes heb ik nauwelijks last. draai nu op 1600x1200@85hz met een asus v7700 pro.

• TimMer
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 00:00 schreef _Jona_ het volgende:

[..]

Als je het geld hebt, zou ik zeker de IIyama nemen. Het is gewoon een goed merk en als ie niet goed is heb je onsite garantie en laat je hem gewoon nakijken. Het is tenslotte het topmodel van IIyama. Dan mag je wel wat verwachten.
Okee, thanx voor de geestelijke ondersteuning in deze moeilijke tijden van vertwijfeling. >:)

Ff serieus; ik heb al ervaring met de service van Iiyama: in één woord perfect. Dus dat scheelt al, mocht er iets aan de hand zijn met de monitor. Het geld heb ik wel 8-) (was wel ff sparen maar goed :P ), dus ik ga hem morgen gewoon lekker kopen. :Y)

Jullie krijgen mijn ervaringen ermee zo snel mogelijk te lezen hier! :)

• TimMer
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 00:04 schreef cmdr_sm het volgende:

[..]

Een beetje laat enzo, maar deze heb ik hier voor me neus staan. Tis een erg fijne monitor, scherp in de hoeken, en van de lijntjes heb ik nauwelijks last. draai nu op 1600x1200@85hz met een asus v7700 pro.
Idem dito als hierboven, thanx! :Y) Het blijft toch een schep geld, €865 voor een monitor. Maar goed, je doet jaren met die dingen. Zolang de aansluiting niet veranderd kan je makkelijk 10 jaar met die dingen doen.

Wordt relaxed dvd'tjes kijken op 22", 'tis echt niet te geloven, hij's net zo groot als de tv waar hij naast komt te staan. 8-) Ff stillere koeler kopen voor pc en dan relaxen. :Y)

Verwijderd

Hmm divx op tv en op monitor tegelijkertijd, voor het geval ik op me andere zij wil liggen :)
monitor aan de ene kant van me bed, tv aan de andere :)

• TimMer
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 00:10 schreef cmdr_sm het volgende:
Hmm divx op tv en op monitor tegelijkertijd, voor het geval ik op me andere zij wil liggen :)
monitor aan de ene kant van me bed, tv aan de andere :)
Tv staat naast de monitor, bij gebrek aan ruimte. :(
Ik moet nog een heleboel andere dingen op mijn 13 vierkante meter persen. >:)

Tv kijken met monitor aan ernaast werkt dus niet, gaat de monitor raar doen door het magnetisme van de tv.

Verwijderd

heb hier 54 m2 :) dat past wel :)

• TimMer
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 00:13 schreef cmdr_sm het volgende:
heb hier 54 m2 :) dat past wel :)
Tering, appartement ofzo? :? Ik heb hier een simpele slaapkamer onder het dakje van papa en mama. >:) 8-)

Maar goed, wel alles gratis. :) Wel nodig ook met zometeen nog eens een monitor die 170W vreet. :P Weet papa niet, maar goed: wat niet weet, wat niet deert... >:)

Verwijderd

Simpel zoldertje onder het dak van ma ;)
en die 170 watt, dat merkt niemand als er 12pc's continu draaien hoor ghehe :) en een flinke switch

• TimMer
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 00:52 schreef cmdr_sm het volgende:
Simpel zoldertje onder het dak van ma ;)
en die 170 watt, dat merkt niemand als er 12pc's continu draaien hoor ghehe :) en een flinke switch
12????!!!! Zijn jouw pa en ma miljonair ofzo???? :D

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat ook belangrijk is, is de service.

Na 4 jaar kapte mijn VM Pro 500 (21") er soms mee en was met een draai om zijn oren weer tot de orde te roepen.

Op een maandag iiyama gemailed... zelfde dag email terug; vrijdag is inloopdag en je kunt erop wachten.

Nou dat klopt, koffie, koffie en koffie gehad in mokken zo groot als mijn monitor.

Oorzaak van mijn probleem was vaag. Deels wat kontakten opnieuw gesoldeerd en 3 uur later werd het loodzware ding in mijn auto gezet. Kosten 1 uur !!!! arbeidsloon € 45,00.

Tot nu toe geen problemen...... (afkloppen Dickie)

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen; kijk naar de service! Ik vind hem perfect!

En nog wat.... defecte TFT schermen (meest dode pixels) worden nauwgezet gecontroleerd. Heeft de klant gelijk word er direct een geheel nieuwe verzonden. (heb ze er geen zien repareren - ik stond erbij en keek er naar)

ARME AOW’er

• TimMer
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 01:09 schreef Dick het volgende:
Wat ook belangrijk is, is de service.

Na 4 jaar kapte mijn VM Pro 500 (21") er soms mee en was met een draai om zijn oren weer tot de orde te roepen.

Op een maandag iiyama gemailed... zelfde dag email terug; vrijdag is inloopdag en je kunt erop wachten.

Nou dat klopt, koffie, koffie en koffie gehad in mokken zo groot als mijn monitor. Oorzaak probleem vaag. Deels wat kontakten opnieuw gesoldeerd en 3 uur later werd het loodzware ding in mijn auto gezet. Kosten 1 uur !!!! arbeidsloon € 45,00.

Tot nu toe geen problemen...... (afkloppen Dickie)

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen; kijk naar de service! Ik vind hem perfect!

En nog wat.... defecte TFT schermen (meest dode pixels) worden nauwgezet gecontroleerd. Heeft de klant gelijk word er direct een geheel nieuwe verzonden. (heb ze er geen zien repareren - ik stond erbij en keek er naar)
Precies, dus wat zeikt iedereen hier over de service? Allemaal verhalen wat ze één keer meegemaakt hebben. GoT is ook de enige plek waar ik slechte dingen over Iiyama hoor trouwens...

Verwijderd

Heb er nog wel meer, verzamel ze een beetje. t meeste zijn collectors items enzo. :) en me pa en ma zijn gescheiden, woon in een simpel huurhuis bij me ma, maar wel met een grote zolder.

• TimMer
  • Niet online
Nou, ik heb hem! Perfect beeld man, niet te geloven. Ik draai hem relaxed op 1280x1024x32 bij 85Hz, is het meest rustige voor de ogen. 100Hz en 120Hz kan ook, maar 85Hz is wat rustiger op de één of andere manier. Hoe dan ook: niks aan het handje met shadowing, 1600x1200 is ook haarscherp te lezen, alleen vind ik 1280x1024 wat makkelijker te lezen.

Geen minpunt te vinden op dit beessie, linksonder is ook perfect, in tegenstelling tot een hoop berichten hier. :Y)

Dames en heren, IK BEN EEN GELUKKIG MAN! :Y) :P

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

Op maandag 27 mei 2002 13:43 schreef TimMer het volgende:
Nou, ik heb hem! Perfect beeld man, niet te geloven. Ik draai hem relaxed op 1280x1024x32 bij 85Hz, is het meest rustige voor de ogen. 100Hz en 120Hz kan ook, maar 85Hz is wat rustiger op de één of andere manier. Hoe dan ook: niks aan het handje met shadowing, 1600x1200 is ook haarscherp te lezen, alleen vind ik 1280x1024 wat makkelijker te lezen.

Geen minpunt te vinden op dit beessie, linksonder is ook perfect, in tegenstelling tot een hoop berichten hier. :Y)

Dames en heren, IK BEN EEN GELUKKIG MAN! :Y) :P
Bij de beeldschermsettings in windows (bij advanced) kun je de grootte van het lettertype instellen... gewoon iets groter en de boel is op 2048x1536 nog fatsoendelijk te lezen :) (moet je zelf ff kijken welke setting de beste is)

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Roenie1
  • Laatst online: 10-08 17:42
3 maanden verder en ik heb nog steeds geen goede monitor.
GVD

(Pro512)
Klacht: 10 April 2002: Monitor gekocht bij Eynstein computers. (www.eynstein.nl)
3 Mei: Monitor bleek bij gebruikname niet in orde. Eynstein verwijst door naar Iiyama, en geld terug is er niet meer bij.
21 Mei: Teleplan INT B.V. haalt monitor bij mij op voor reparatie.
7 Juni: Teleplan bezorgt monitor weer bij mij aan huis terug. Monitor is NIET gerepareerd. (JA hij DOET het, maar de beeld-problemen zijn onveranderd)
10 Juni: Teleplan haalt monitor weer op, omdat ik ze te kennen gaf dat hij niet gerepareerd was.

NU (4 Juli):
Nog steeds niets gehoord.
Ik had bij de laatste keer dat hij werd opgehaald een brief bijgevoegd met de exacte problemen (shadowing en onscherpte), en daarbij ge-eist om dat te repareren of een nieuwe monitor te bezorgen. Eikels.

Doe mij en jezelf een lol: Koop hem *niet*.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 10:59 schreef Roenie1 het volgende:
Doe mij en jezelf een lol: Koop hem *niet*.
Ik geloof niet dat jouw huidige problemen ook maar IETS met die monitor te maken hebben, de service eromheen zuigt gewoon. Dus om nou tegen de halve wereld te verkondigen dat ze 'm niet moeten kopen lijkt me wat overdreven. Het merendeel heeft gewoon geen enkel probleem.

• Roenie1
  • Laatst online: 10-08 17:42
Het is nu eenmaal zo dat sommige Iiyama reeksen van nu slechter zijn dan die van vroeger. Sure, ik mag dan pech hebben dat de mijne "toevallig" niet goed was...maar het begint er wel op te lijken dat het vrij vaak voorkomt, met de Pro512.

Dat in acht nemend in welke mate je dat ook wilt geloven, daarbij de kl*te service gerekend...zou ik toch echt naar een ander merk gaan uitwijken. En dan een *goede* 19inch i.p.v. een slechte 22". Mijn mening terzijde, iedereen moet het maar voorzichzelf uitmaken, maar je bent in elk geval gewaarschuwd.

edit:

Het probleem zit hem in de afstelling, en het reparatiebedrijf heeft enkel gekeken of hij werkte, en niet goed gekeken of hij wel netjes beeld gaf.

• TimMer
  • Niet online
Nou, anderhalve maand verder en hij draait nog steeds al een zonnetje, nog geen probleem gehad. :)

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

mijn pro 512 loopt ook perfect..

Misschien is het iets met je kabel ofzo wat niet goed is..

Als ik namelijk de bijgelevrde monitorkabel van Iiyama niet direct aan de videokaard hang maar via een Y-kabel werk (voor aansluiting op een lcd-paneel om het beeld via een OHP te projecteren) dan heeft de pro512 op bijv 1600x1200 heel veel ghosting.. alsof letters echt 20 keer net iets onder elkaar liggen...

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

ik heb dit scherm al zowat een jaar en ik zou het voor geen geld van de wereld meer kwijt willen.
Heb een 510, grootte vh display is zalig en vind het altijd erg als ik nu op een kleiner "minderwaardig" >:) schermpje moet kijken.

Zeker aanschaffen zou ik zeggen, je zal er veel plezier van hebben en goede kwaliteit vd monitor.

LOL
Pagina: 1 2 3 Laatste