Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geef je mennig over winxp dit wordt geen flamezooi maar laat is weten wat je nou van ms winxp vind ik denk dat de meningen erg uiteenlopen :)
volgens mij valt`i wel iest tegen gezien de hoeveelheid topics ik zelf draai alweer vrolijk 2k
gr rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:06
Tot dusver vind ik het niet veel goeds, als je moet kijken wat je moet doen om het op een systeem aan het werk te krijgen. Op mijn systeem heb ik het nog niet draaiende gekregen. Had van M$ toch wel wat beters gehad. Ik denk dat het voor de thuis gebruikers die eens in de zoveel tijd hun pc moeten herinstalleren maar rotzooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was net iets te vroeg met winXP en toen kon ik nog niet alles doen wat ik wilde door gebrek aan drivers, dus ik draai nu ook alweer win2K, maar binnenkort ga ik er weer voor, je moet mee met de vooruitgang he! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij bevalt me uitstekend. In winME had ik altijd problemen met mijn USB ADSL modem. Maar in Winxp niet :D Ook vindt ik dat WinXP er beter uitziet, sommige vinden het kinderachtig uitzien, ik vindt het voor de verandering verzorgd uit zien. Alleen heb ik wel problemen met het geluid onder UT. Na 2e keer UT hebben opgestart krijg ik steeds slecht geluid...
Maar ik vindt het echt een te gekke Windows, heb nog weinig problemen gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben er wel achter gekomen dat je xp clean moet installen. ik had eerst win me nl op mijn systeem maar na de upgrade van xp ging het behoorlijk mis.

toen maar even de patititie gewist en een nieuwe aangemaakt, formatteren, etc....

met een xp bootdisk gaat dat makkelijk.

voorlopig nog niet voor ntfs gekozen maar het bestandssyteem gewoon gehouden op fat32.

nu werkt het beter na die clean-install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na twee weken full-time XP kan ik de feiten op een rijtje zetten:

Nul bluescreens
Nul foutmeldingen
Nul downtime
Nul problemen

Dik tevreden dus. Ben vooral blij dat de nieuwe look goed te customizen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:11

Klippy

Still Game

Zal het nog maar eens ff zeggen dan:

• 0 BSOD's
• 0 Vastlopers

Heb nu alleen soms moeten rebooten na driverinstallatie ofzo. Als je nagaat dat gem. 6-8 uur per dag de PC hevig gebruikt wordt en ik na ong. 6 weken nog geen error gezien heb vindt ik dat vrij goed! Uptime is nu 5 dagen en 9 uur. Haal't 'ie dus makkelijk, merk dus ook totaal geen verschil, loopt nog net zo vlot als na een reboot.
Tot nu lopen alle speeln perfect, meetse zelfs beteer dan ME en 2K, bijv. Max Payne en GP3.

Ik zou wel als je 'm aanschaft NIET de update kopen, da's zooi. En idd ff installeren op een schone partitite van een GB of 3. Windows map is al 1,3GB hier.

En 't ziet er erg leuk uit natuurlijk. En leuke nieuwe functies erbij.

Top OS.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:14
Op woensdag 31 oktober 2001 03:16 schreef LiquidSilver het volgende:
Zal het nog maar eens ff zeggen dan:

• 0 BSOD's
• 0 Vastlopers

Heb nu alleen soms moeten rebooten na driverinstallatie ofzo. Als je nagaat dat gem. 6-8 uur per dag de PC hevig gebruikt wordt en ik na ong. 6 weken nog geen error gezien heb vindt ik dat vrij goed! Uptime is nu 5 dagen en 9 uur. Haal't 'ie dus makkelijk, merk dus ook totaal geen verschil, loopt nog net zo vlot als na een reboot.
Tot nu lopen alle speeln perfect, meetse zelfs beteer dan ME en 2K, bijv. Max Payne en GP3.

Ik zou wel als je 'm aanschaft NIET de update kopen, da's zooi. En idd ff installeren op een schone partitite van een GB of 3. Windows map is al 1,3GB hier.

En 't ziet er erg leuk uit natuurlijk. En leuke nieuwe functies erbij.

Top OS.
Je hoeft niet de update te installeren over een oude install.
Het is puur een licentie kwestie, als je al een windows licentie hebt mag je een upgrade licentie kopen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op woensdag 31 oktober 2001 03:05 schreef Pro-Prutser het volgende:

Nul bluescreens
Nul foutmeldingen
Nul downtime
Nul problemen

Mja, met 2 maanden W2K zeg ik 't zelfde. O... En ook 0 problemen met sound in UT :) :P :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HighLander
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2020

HighLander

One day you will see

ik heb er zelf enkele kleine probleempjes mee gehad.
en door wat slordig gedoe zijn die ietwat gegroeit.

Een leuker verhaal is dit:

ik was vannacht bij een studentenflat die ik goed ken, en 2 lui waren bezig met een herinstallie van een OS op een PC van een flatgenote. (waren ze ergens in de avond mee begonnen).
Die moest maar eens van dat eeuwige 98 af en ook over op XP.

Geen vuiltje aan de lucht.
Totdat de setup/installatie van XP de volledige partitie table vernielde.
Inclusief de partitie waarnaar 5 Gig aan data was gebacked up :? ... Onder andere iets wat donderdag ingelverd moest worden.
grote paniek. :D

Harde schijf naar een studiegenoot gebracht die altijd in linux kut en dergelijke.
3 man zijn er 3 uur mee bezig geweest.
Toen deed de schijf het na 10 truukjes, programma's en weet ik wat voor ellende het weer en kon de data gelezen worden.
Halverwege is wel ergens alle ruwe data gekopieerd nog.

Moraal van het verhaal:
JE verwacht het niet he :D

Ik heb het hele verhaal dubbel gelegen, en i kvertel het vast niet zo leuk.
Maar dat gezicht van die twee...
priceless.

Eigen ervaring...
aardig goed eigelijk wel, al moet je wel goed nadenken voordat je wat doet soms.

WinRoute raad ik niet aan. Evenals je tvkaart starten als je remote bent ingelogged. dat waren mijn 2 blauwe schermen.
en ooit nog eentje waarvan ik vergeten ben waardoor.

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 98: Na een paar keer rebooten doet ie bij mij nix meer
Windows ME: Na 2 weken foutmeldingen bij games
Windows XP: Perfect!

Alle drivers worden meteen herkend bij mij, dus geen installaties met irri opstartmenuus! *D
2 dingen werken alleen iets minder:
Mijn TV-OUT op mijn Geforce II werkt niet in XP (ontbrekende tab)
De On Screen Display van mijn toetsenbord werkt niet, omdat je daar wél software voor nodig hebt |:(

Verder werkt alles prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op mijn systeempje:

win98: Werkte prima, maar ik had ook autocad etc nodig dus moest overstappen naar 2000
win2000: Altijd probs & vastlopers meegehad vooral door me video kaart na veel gekloot en veel nieuwe drivers etc liep hij redelijk stabiel. Alleen hij heeft nooit me udma hd herkent .. altijd maar op die kut pio |:(
xp: Tot nu toe perfect .. herkent alles en loopt als een zonnetje .. beetje kermis maar dat kan je gelukkig allemaal uitzetten ...

Conclusie: Erg tevreden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29
Die installatie van windows XP staat me niks aan: ik kan helemaal niks meer instellen. Alles gaat automatisch :'(

verder zit het er wel ok uit enzo, maar ik ben toch maar weer teruggegaan naar win98 want spellen en divx draaien vet kut onder XP. maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik maar 128 mb RAM heb. ik koop nog weleens wat meer geheugen en dan probeer ik het wel weer.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jap
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 18:46

Jap

No worries

mwa ja het gaat wel niet zo lekker als ik dacht maar toch wel goed. :)

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb veel ervaring met Windows vanaf de eerste versies,
zowel professioneel als voor thuisgebruik.
Elke nieuwe versie betekende verbeteringen, hoewel de eerste versie, 3.2, erg stabiel was, maar daar kun je nu vrijwel niets meer mee.

Windows ME is volledig overbodig geweest naar mijn mening, en barst van de bugs. Als je geluk hebt heb je hier geen last van gehad.

Windows 98 is vooral geliefd door de game fanaten.
De ware explosie van (3D) game-releases is juist in deze periode ontstaan.
Praktisch alle games zijn hiervoor ontworpen, waardoor je meestal alleen problemen krijgt door de hardware en/of drivers.

Windows NT was bijna alleen geschikt voor professionele toepassingen, omdat er niet of nauwelijks plug-and-play ondersteuning was, en voor games is hij al helemaal niet geschikt.

Windows 2000 Pro is zeer stabiel en is tot in de puntjes naar je eigen hand te zetten.
Er is zeer veel mogelijk qua systeeminstellingen, doordat je heel diep in het systeem kunt komen via het configuratiescherm.
Doordat het gebaseerd is op NT, is het niet geschikt om hier alle games probleemloos mee te spelen, maar de meeste doen het goed, is mijn ervaring.
Wel is het een systeem die voor heel veel software speciale Win2K drivers nodig heeft. Win98 of NT drivers zijn dan niet te gebruiken.
Wat dat betreft kan Windows 2000 problemen geven.
Verder ben ik zeer tevreden over dit systeem, nauwelijks blauwe schermen, en die worden meestal veroorzaakt door fouten in de hardware, niet de software.

Windows XP heb ik over Windows 2000 heen geïnstalleerd met behoud van alle installaties van software en instellingen.
Dit werkt heel goed, en tijdens de installatie kun je aangeven of het systeem meteen maar even moet kijken naar beschikbare driver-updates. Heel goed!

Logisch trouwens dat praktisch alle hard- en software door Windows XP qua drivers ondersteund worden. Het zijn immers bestaande dingen en WinXP is nieuw.
Bij latere hard- en software zullen de drivers op de CD dan ook niet toereikend zijn.
Maar door de slimme online updatemogelijkheid tijdens installatie van iets nieuws verwacht ik hier geen problemen mee.
Alles bij mij is en blijft voorlopig FAT32 vwb de schijf van het besturingssysteem, simpelweg vanwege de toegankelijkheid onder DOS, wat soms nodig kan zijn, vooral wanneer je een serieuze systeemcrash hebt, en je je data alleen nog onder DOS veilig kunt stellen!

Als test heb ik een paar dagen later Windows XP ongedaan gemaakt, dus terug naar Windows 2000 Pro.
Gevolg was dat m'n systeem niet meer wilde opstarten!
Ik had vantevoren al een image gemaakt voor de zekerheid, dus dat was snel verholpen.
Maar laat het een waarschuwing zijn wanneer je een upgrade uitvoert.

Het is zowieso zeer aan te raden een image te maken van je systeemschijf met alle geïnstalleerde meest gebruikte software. Zo kun je in geval van serieuze problemen snel terug naar een nieuwe installatie.
Blijf daarnaast regelmatig overige zaken apart backuppen, zoals je email-bestanden, documenten, saves van games etc.
Gebruik altijd wanneer mogelijk een aparte schijf (geen partitie!!!) voor je besturingssysteem en andere installaties. Zet documenten, downloads etc. op andere schijven. Dit kan een hoop ellende en kwijtraken van bestanden voorkomen!
Hele grote schijven (groter dan 60 GB) zijn geweldig, maar let wel op de hoeveelheid die evt. gebackupt moet worden, alsook de tijd die het kost zo'n schijf te defragmenteren!

Over WinXP ben ik heel tevreden, maar ik vind het zeker geen grote openbaring. Als je Windows 2000 gewend bent, zal het heel vertrouwd overkomen, en kun je er makkelijk mee werken.
Het grote voordeel van WinXP vind ik de stabiliteit en gebruiksmogelijkheden van Win2K met de meestal goede ondersteuning van spelletjes e.d. van Win98.
Zorg wel voor een snel systeem met VEEL geheugen.
Win2K vraagt veel, maar om lekker soepel te werken met XP raad ik zeker 256 MB als minimum aan!

Mijn conclusie is dan ook:
Heb je Windows 2000 en ben je geen gamesfanaat, bespaar je dan het geld van de upgrade.
Heb je Win98 of Win2K en ben je gek op 3d-games, ga dan als de sodemieter upgraden!

Ik hoop dat dit een nuttige bijdrage is geweest voor het forum.
Groetjes,
blinkie ;)

Wellicht overbodig, maar voor de fanatiekelingen de gegevens van mijn systeem:
cpu: Pentium 4 1.7 GHz
mem: 512 MB PC800 RIMM
mobo: Gigabyte GA-8ITXR
dvdrom: Pioneer 106s
cdrw: Plextor 12/4/32 SCSI extern
contr.: Adaptec 2940 U2W
maindisk: Seagate 9GB UWSCSI
secdisks: IBM 45 GB 7200rpm
IBM 40 GB 7200rpm
zipdrive: Iomega 250 SCSI extern
sound: Creative SB Live! 5.1 dig in/out
Overige zaken zoals scanner/printer/muis/toetsenbord zijn nauwelijks afhankelijk van je systeemconfiguratie, dus noem ik ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Op woensdag 31 oktober 2001 01:02 schreef onkruid71 het volgende:
Tot dusver vind ik het niet veel goeds, als je moet kijken wat je moet doen om het op een systeem aan het werk te krijgen. Op mijn systeem heb ik het nog niet draaiende gekregen. Had van M$ toch wel wat beters gehad. Ik denk dat het voor de thuis gebruikers die eens in de zoveel tijd hun pc moeten herinstalleren maar rotzooi is.
Heb je de originele cd of de ISO? Ik vermoedt de ISO. Als je de ISO niet correct brand kan dit al corrupte installatiebestanden opleveren. Probeer het eens met de echte cd.
Heb je windows 2000 wel eens met succes geinstalleerd?
Zo niet, ben je dan bekend met de NT installatieprocedures?

Ik kan me moeilijk voorstellen dat XP niet wil installeren op jou systeem. Is bijna onmogelijk, dan moet je ergens een stuk zeer brakke hardware hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
- Enkele vastlopers
- Veel foutmeldingen (spellen en VOORAL outlook express dat ik niet langer dan 5 minuten open kan hebben)

Je gaat me niet wijsmaken dat dat ligt aan m'n SBLive... voor mij geen WinXp meer... vanmiddag verse install van Win98 + Win2k... (WinXp neemt ook nog eens in z'n eentje 2 gb in beslag... door al die irritante extraatjes die je nooit gebruikt :Z )

Just my 2 cents ;)

Ow ja .... ik heb de 2600 versie.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Op woensdag 31 oktober 2001 09:50 schreef acidfever het volgende:

[..]

Ik kan me moeilijk voorstellen dat XP niet wil installeren op jou systeem. Is bijna onmogelijk, dan moet je ergens een stuk zeer brakke hardware hebben.
Hoe kom je daar nou weer bij ? Ik heb alles behalve brakke hardware (Intel, Adaptec, Promise, 3com, Eicon, Ati, Terratec, geen budget kaartjes), maar moest heel het systeem strippen om het kreng geinstalleerd te krijgen. Liep gewoon vast tijdens het detecteren van de hardware.

Op een gegeven moment leek het de grafische kaart te zijn die voor de problemen zorgde, andere erin en XP werkte. Alle hardware er in 1 keer ingeknald en werkelijk alles ging werken (wel ff promise drivertje nodig natuurlijk).

Zelf mijn oude HP 5100 c werd herkend. Tijdje gespeeld met XP, restart en het zootje wilde niet meer opstarten. Veilige modus, video kaart in system verwijderd en daarna dee ie het weer. Vervolgens weer opgestart, nada, weer zelfde truukje geprobeerd, nada :(.

Al met al niet fijn, ik heb em nog niet draaien (verste dat ik kom is een zwart schem met hangende muiscursor). Veilige modus werkt gewoon.
Het is een legale versie UK PRO VUP.

Ik ga hem proberen te installeren op mijn ouwe bak, daar zit ook gewoon goede hardware in niets vaags, kijken of ie die wel aardig vind.

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Laatst online: 07:29
Op woensdag 31 oktober 2001 09:34 schreef blinkie het volgende:
Logisch trouwens dat praktisch alle hard- en software door Windows XP qua drivers ondersteund worden. Het zijn immers bestaande dingen en WinXP is nieuw.
Bij latere hard- en software zullen de drivers op de CD dan ook niet toereikend zijn.
da's niet waar. er is een heleboel oudere hardware hardware (zoals ISA, oudere monitoren) uitgehaald, waardeloos vind ik dat!

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:01

Wuursj

want worst is al bezet

Eerst had ik wat probleepjes met XP (weet niet eens of het aan XP lag of niet). De DVD deed het niet, flinke vertraging soms in Counterstrike enz. Maar sinds de format werkt het super hier.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Nul bluescreens
Nul foutmeldingen
Nul downtime
Nul problemen
Dat bedoel ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nul bluescreens
Nul foutmeldingen
Nul downtime
Nul problemen

En ik kan hetzelfde rijtje opnoemen na 2 maanden gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Ik vind het toch tegenvallen hoor, hij loopt traag (vooral die mediaplayer), ondersteunt mijn dxr3 kaart nog niet (kan ik inkomen want zo populair zijn ze ook weer niet), wil mijn optische logitech muis niet als optische logitech muis installeren (dan doet hij het niet meer).

Ik wacht nog effe lekker tot er genoeg goede drivers voor zijn en stap dan MISSCHIEN over maar nu nog zeker niet.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
  • Laatst online: 03-03 15:22
één woord: reuzegoed!
Nu enkel nog het probleem voor het afspelen van men DivX vinden en dan ben ik gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 01-09 17:03
Op woensdag 31 oktober 2001 11:09 schreef nlchandler het volgende:

[..]

En ik kan hetzelfde rijtje opnoemen na 2 maanden gebruik
same here

no prob

totdat de vrouw en zus van m'n broer langskwamen en ff "snel" wilden internetten......

format c: en opnieuw erop.

Heerlijk bijna geen extra drivers installen alles zit erin.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het ruim een maand erop gehad (build 2600, final). Het allereerste wat ik deed was de classic look terug zetten... Ik ging over me nek van al die groene grasvelden en blauwe luchten... :r
Ik vond het wel leuk, vooral omdat het "nieuw" was en er zitten ook best leuke snufjes in (zoals het automisch resizen van plaatjes in IE6). Maar waar ik zeker last van had dat was dat hij regelmatig ff een of twee seconden bleef hangen om vervolgens vrolijk weer door te gaan... (heten dat geen "stacks"?). Dit was het enige probleem wat ik had en hoop dat ze er het met het 1ste servoce pack uithalen. Aan me compu kan het niet liggen (Duron800@1000 256MB RAM) en vrienden van me hebben het ook.
Nu de nieuwigheid er een beetje af is heb ik maar weer Win2k met SP2 erop staan. Eigenlijk het enige voordeel aan WinXP boven 2000 voor mij was dat ie lekker snel opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt in het begin prima. Ik heb de 2600 sinds hij door M$ gereleased is. Na een paar weken MERK je dat het trager wordt. Hij loopt inderdaad minder vast, totdat je van die grappige zooi als Adobe Acrobat installeert. Hij starte gewoon niet eens meer op! Hij reboote automatisch!

Ik wil geen XP meer zien, windows 2k is de beste en dat blijft het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 11:17 schreef ---X2--- het volgende:
Heb het ruim een maand erop gehad (build 2600, final). Het allereerste wat ik deed was de classic look terug zetten... Ik ging over me nek van al die groene grasvelden en blauwe luchten... :r
Ik vond het wel leuk, vooral omdat het "nieuw" was en er zitten ook best leuke snufjes in (zoals het automisch resizen van plaatjes in IE6). Maar waar ik zeker last van had dat was dat hij regelmatig ff een of twee seconden bleef hangen om vervolgens vrolijk weer door te gaan... (heten dat geen "stacks"?). Dit was het enige probleem wat ik had en hoop dat ze er het met het 1ste servoce pack uithalen. Aan me compu kan het niet liggen (Duron800@1000 256MB RAM) en vrienden van me hebben het ook.
Nu de nieuwigheid er een beetje af is heb ik maar weer Win2k met SP2 erop staan. Eigenlijk het enige voordeel aan WinXP boven 2000 voor mij was dat ie lekker snel opstart.
Inderdaad! Dat is ook het enige voordeel dat ik erin zie!!! Hij startte bij mij in 5 seconde tot aan m'n desktop, dat was heel prettig, maar volkomen nutteloos om dat het OS verder zo brak als wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

xp = my first sony look

verder lekker win2k en voor games win98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed systeem, ik snap niet dat sommige mensen zoveel problemen hebben met installen

maar sinds ik hem heb draaien is er niks mis,

het enige probleem is dat ik niet kan afsluiten
weet iemand daar iets op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thank Bill for the compatibility Wizard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Het is gewoon W2K in een nieuw jasje. Toppie voor mij :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Snelheid, stabiliteit (meer als 98/me/2k),makkelijk en toch mega-uitgebreid, leuke look (en nog makkelijk te tweaken ook.. >:) )
Wat wil een tweaker nu nog meer? :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( Waar ik van baal is dat je elke keer nieuwe sofware moet kopen om CD's te branden. Easy CD Creator 4.0x doet het niet onder Win XP maar wel 95/98/me/2000, dit geld ook al ECDC 5.01 deze doe het ook niet, WinonCD dezelfde gel*l.
Ondertussen voor 600 piek aan brandprogie's liggen en ze kunnen zo de vuilnisbak in. Oké dit ligt aan niet M$ maar Roxio die zowel ECDC en als WinonCD bezit, maar ze maken wel een deal met M$,dat je je CD-burner direct kan gebruiken voor DATA-files, maar is kunnen niet op dat zelfde moment een update maken voor mensen met ECDC de luxe 3/4 en 5.Ze hebben het wel beloofd,maar waneer is de grote vraag. En als je een ander programma wil gebruiken zoals packet-writing van a-head werkt dat weer niet. |:( Dus heb maar weer een nieuw programma gekocht Nero 5.551 deze werkt wel onder win xp. Voor de rest ben ik blij met win xp pro en hiervoor draaide ik w2000sr2 ook met volle tevredeheid. In win xp zit wat kleine foutjes maar zat ook in w2000 en alles wat daar onder hangt. Ik draai zins donderdag (releasday) Xp en heb 1x een blauwscherm gezien bij het opstarten door een foute driver.Driver eraf en nieuwe driver erop geen problemen meer. *D is het dan toch gelukt!?. >:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nooit een blauw scherm gehad , soms heb ik wel dat windows even niet reageerd , met Win98 en Me moest je dan altijd resetten maar hier hersteld ie het gewoon weer

Voor de rest alle spellen draaien goed dusse...ben tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je drivers gesupport worden je programma's werken onder XP is het super..... tis alleen beroerd dat sommige HW nog niet zo gesupport worden wat meteen als negatief wordt gezien.

Mischien moet microsoft maar net als MAC hun dingen verkopen ;-)..vast hardware en klaar... maar dat wil je toch zeker ook niet.

Ik vindt XP perfect draaien op mijn Dell 8100'tje. Alles wordt gesupport moest alleen ff extra drivertje voor me Gfore2 downlaoden want had probs met Serious Sam en Tribes 2 en die doen het nu ook goed dus TOP! B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik kan maar een ding zeggen:
Wat een supergoed OS!
Ik ben nu een beetje aan het klooien met themes en logon screens enzo. gewoon super

brabrabrabra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeNNy
  • Laatst online: 01-09 16:46
Op woensdag 31 oktober 2001 01:02 schreef onkruid71 het volgende:
dan doe je toch iets niet goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 11-09 15:12
XP is super !!
Nooit meer 9x :r
Er zijn momenteel misschien een paar problemen met drivers, games en programma's maar dat word in de toekomst echt wel veranderd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb win xp corp nu een maand draaien. Gaat prima. goede performance en na de officiele release komen er ook steeds meer drivers uit.

greetz stolman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
[quote]
Op woensdag 31 oktober 2001 16:57 schreef stolman het volgende:
greetz stolman
[/quote]

Welkom bij GoT, maar lees de eerst de FAQ. :) Constant "greetz..." onder je post zetten wordt niet gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeiron462
  • Laatst online: 31-10-2022
Het is jammer dat het lego effect pas weg gaat bij 1280x1024. Ik heb de mazzel dat ik daar al standaard op draai(thuis).

Verder alle programma's en films draaien beter dan op Win2k en natuurlijk alle buggy Win95 kernel versies. Ik was al erg tevreden over Win2k maar dit is toch weer een stap in de goede richting. Voor het bedrijf waar ik zelf werk zal ik het nooit aanschaffen. Er zitten te veel dingen bij en dan nog het irritante licentie verhaal van M$ :r. Zodra het licentie verhaal op een normale manier gaat werken zal misschien ik het aanraden en aanschaffen.

Ascension - Server : Bladefist - lvl 60 Mage - lvl 55 paladin - lvl 53 rogue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 16:48
xp is gewoon DE LAUWSTE, DE BESTE, DE KICKSTE, ETC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remenic
  • Laatst online: 01-09 20:28
Okee, maar wat vinden jullie dan van MacOS X? *grin*

vergeet niet, die is er al een tijdje.

ps. ik gebruik geen van beide, maar ik zou wel MacOS X willen draaien als ik 't kon! Voor de rest hou ik 't bij Linux en Win2K (moet, voor me werk af en toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 17:19 schreef Remenic het volgende:
Okee, maar wat vinden jullie dan van MacOS X? *grin*

vergeet niet, die is er al een tijdje.

ps. ik gebruik geen van beide, maar ik zou wel MacOS X willen draaien als ik 't kon! Voor de rest hou ik 't bij Linux en Win2K (moet, voor me werk af en toe).
tja vrienden ik kan maar 1 ding zeggen , en dat doe ik dan ook nu: voormij nooit iets ander dan windows 2000 prof echt hoor heeeeerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 oktober 2001 17:05 schreef Yiu het volgende:
offtopic:
[..]

Welkom bij GoT, maar lees de eerst de FAQ. :) Constant "greetz..." onder je post zetten wordt niet gewaardeerd.
ist zo erg??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 11:29

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

De eerdere beta's waren nix dan problemen, maar over de final ben ik wel te spreken. Alles werd direkt herkend, netwerk meteen in de lucht, internet deed het meteen etc.

Alleen voor UT, CS en dergelijken moet je even wat aparte proggies laden om alles goed te laten werken, net als in Win2k. Maar da's niet zo'n probleem, dan zijn we gewend.

Verder is het een beetje klooien met RegHacker om alles helemaal naar wens te krijgen, maar daar is ook overheen te komen dacht ik zo. Dat komt nog wel met updates en speciale theme/skin programma's.

Dus: Helemaal goei :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
[quote]
Op donderdag 01 november 2001 00:19 schreef wizzardrobbie het volgende:
[..]
ist zo erg??????
[/quote]

Nee, nog niet. Ik vind het wel goed dat ie het afleert, omdat sommigen (ik ook) zich eraan irriteren. (Het staat niet voor niets in de FAQ, al is dit misschien niet de belangrijkste regel ofzo)
Het is alleen dat ik regelmatig mensen zie met honderden posts (of in het geval van bijvoorbeeld wverveen :( meer dan 1500 posts), die het nog steeds nodig vinden hun post te ondertekenen, zonder dat het enig nut heeft. Er zullen vast mensen zich irriteren dat ik hierover ben begonnen en deze discussie in dit draadje komt, dus ik hou er nu over op.

Greetz,
Yiu Man ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Nul bluescreens
Nul foutmeldingen
Nul downtime
Nul problemen

Dat kan ik ook zeggen van W2K. En aangezien mijn computer bijna nooit uigaat hoeft WinXP er ook niet op voor de snelheid.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blauwschermen alleen tijdens opklokken van videokaart, vastlopers niet, maar regelmatig zo'n 'windows has encountered a serious problem' message bij opstarten, en of ik die ff naar ome Bill wil mailen. Oh ja, de pjoeter hangt elke andere keer bij hibernaten, dat wel.

Verder boot hij als een speer en dx games, wow. Een OS dat een antieke TNT2 in UT boven de 30fps duwt in 1600x1200 kan bij mij niet meer stuk. Stuklopende proggies nemen het OS niet mee down.

Standaard 'Hello Kitty'-look makkelijk weg te customizen. Geen w2k meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best!bevalt me prima!tot nu toe dan...
lekker stabiel!

start snel op..geen blauwe schermen tot nu toe gehad!
perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zit er nou nog verschil in de ned of eng vers van xp of ist echt alleen maar de taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art2d2
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-01 21:43

art2d2

art2d2

TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :)

http://www.art2d2.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 20:08 schreef art2d2 het volgende:
TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :) TOP :)
goed man!! lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect systeempje (voor mij). Ben van Win98SE naar Win XP Pro gegaan. Heb ook win2k gedraaid, maar dat vond ik maar niets. Gekloot met user systeem en het opstarten duurde eeuwen.

Heb nog helemaal geen probleempjes gehad met XP. Alles ging perfect. Installatie snel en simpel. Opstarten lekker vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het perfect werken.
Want nu kan ik ook iets op volledige snelheid downloaden en tegelijkertijd mp3Žs of een film luisteren/bekijken.
De voordelen t.o.v. mil :
Gaat beter om met je geheugen.
En een stuk sneller en dat op een 266 Mhz. :)
Betere beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 20:21 schreef The_one_and_Only het volgende:
Ik vind het perfect werken.
Want nu kan ik ook iets op volledige snelheid downloaden en tegelijkertijd mp3Žs of een film luisteren/bekijken.
De voordelen t.o.v. mil :
En een stuk sneller en dat op een 266 Mhz. :)
Betere beveiliging.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op donderdag 01 november 2001 20:21 schreef The_one_and_Only het volgende:
Klopt. Bij mij begon Windows ME al te piepen als je een paar Internet-Explorer-vensters open had staan :r. ("Onvoldoende geheugen om...etc., etc. |:( "). En dat met 384 MB intern geheugen.

Met XP heb ik er nog geen last van gehad! En dan die geweldige produktactivering...Geniaal! >:)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:59

markvt

Peppi Cola

Windows XP is best wel goed, totals tot nu toe sinds 25-10-01

• 3 BSOD's (Door nvidia drivers:()
• 2 Vastlopers (door nvidia drivers)

winme since the beginning:

• 598769374 BSOD's
• 215346346 vastlopers

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Laatst online: 09-02 17:31
Heb totaal geen problemen met winxp pro werk uitstekkend.Moest alleen ff wachten op drivers voor mijn hp officejet710 maar die staan nu op de site van hp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelet GAMERS!!
eXPierence heeft zijn beloftes niet waar gemaakt! Na het clean installeren van XP op een ECS K7S5a met Duron 800 en 64Mb GTS kaartje de 3DMark2000 gedaan. En let op met de verschillende drivers voor XP met o.a. de laatse versie.
Max. score incl. tweak e.d. ------ 5300 ---- .
Dit meerdere malen herhaald maar score liep alleen maar terug. Toen overgegaan naar ME, back to basics en voila ........ 3DMark2000 ------ 6300 ----- .
Dus niet zeggen dat XP sneller is!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Laatst online: 09-02 17:31
Op zaterdag 03 november 2001 21:36 schreef Neetje het volgende:
Opgelet GAMERS!!
eXPierence heeft zijn beloftes niet waar gemaakt! Na het clean installeren van XP op een ECS K7S5a met Duron 800 en 64Mb GTS kaartje de 3DMark2000 gedaan. En let op met de verschillende drivers voor XP met o.a. de laatse versie.
Max. score incl. tweak e.d. ------ 5300 ---- .
Dit meerdere malen herhaald maar score liep alleen maar terug. Toen overgegaan naar ME, back to basics en voila ........ 3DMark2000 ------ 6300 ----- .
Dus niet zeggen dat XP sneller is!!!
Ben het niet met je eens unreal tournament loopt bij mij toch sneller onder winxp dan onder winme.Zelfs halflife loopt sneller onder winxp altans bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ben er tevreden mee alles doet het goed en heb nergens last van hibernate doet ut goed en loopt superstabiel...geen enkele fout ennuh goeie hardware Ondersteuning...UIterlijk vind ik wel iets leuker en net meer zo saai als eerst...maarja...dat is per user mening...maar cijfer een 7 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Ik heb nu winXPpro draaien, het werkt perfect, maar ik voel me wel een debiel met al die rare iconen (al die rare menu's heb ik meteen uitgezet). Ik kan tot nu toe nog steeds niet het voordeel inzien van xp t.o.v. win2000pro, ik denk zelf dat ik binnen een week mijn win2000 image weer terug zet.

Win 2000 rules!