Wie alweer overgestapt naar ander OS dan XP ?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 946 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van xp naar 98... om de opengl....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Op Sunday 28 October 2001 20:11 schreef mR.NiCeGuY het volgende:
Van xp naar 98... om de opengl....
? leg uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Op Sunday 28 October 2001 16:35 schreef MRic3 het volgende:
Wat een geblaat allemaal....
even een lijstje ter vergelijking

Windows NT4 = NT 4.0
Windows 2000 = NT 5.0
Windows XP = NT 5.1

Dus als 2000 goed bij je draait moet XP dat zeker doen. Het is gewoon een verdere ontwikkeling van NT4.0 en die basis is goed en de ontwikkelingen zijn beter.
Win2k installeert bij mij als een zonnetje, is het fijnste OS wat ik ooit heb gehad. Ik was in de veronderstelling dat XP een vervolg hierop was.
XP wil niet installeren op de zelfde config al win2k al maanden op draait, bij 34 minutes left crasht de installer gewoon. Na wat getob, ide-raid en SCSI eruit installeerde ie wel totdat ie de devices ging installeren, weer een hanger. Alles maar gerooid en op een gegeven momnet draaide alles. Was maar van korte duur want bij de volgende keer opstarten bleef ie gewoon weer hangen. Nu draait ie maar keb 3 kaartjes op men bureau liggen :'(

* mrknowitall is heel blij dat op zijn notebook nog gewoon win2k staat :)

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 03:56

Thomix

cAFFEÏNE!

quote:
Op Sunday 28 October 2001 13:45 schreef Thomix het volgende:
Terug naar 98, mijn tweede videokaart werd niet ondersteund (net asl onder 2k btw)

welke videokaart heb jij dan wel niet ??
een ati rage pro turbo, die kunnen ivm hun bios niet initen onder een nt-like kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 22:07

Jox444

Honestly....

Op Sunday 28 October 2001 18:26 schreef keldon het volgende:
Dit zal me niet in dank afgenomen worden maar iedereen die probs heeft met XP kan gewoonweg niet met een OS overweg of heeft hardware uit het jaar nul (en dan nog, XP ondersteunt een hoop).

En dan gaan zitten zaniken over de slechte driver suppot. Wat wil je als het OS nog niet eens een week uit is! En vooral de mensen die tot 25 oktober daarover zeken irriteerde me mateloos. Denk eens na! Het is nog niet uit, vreemd dat er nog geen drivers klaarstaan voor elk stukje exotische hardware!!! |:(

XP is zo stabiel als Win2k met de game mogelijkheiden van W9X/ME. En inderdaad is er hier en daar wat verandert, maar als je WIn2k gewend bent valt dat best wel mee, de overstap van W9X naar XP is misschien wel een cultuurschokje.

Moet dit nou een Tweaker forum voorstellen? Het lijkt gvd af en toe wel het Vobis forum met al die achterlijke vragen (kan iemand mij silver theme emailen, hoe zet ik de ingebouwde firewall uit in XP etc. etc.). Als het OS te moeilijk voor je is blijf dan lekker bij je W9X installatie of neem XP Home.

Gebruik de search eens een keertje of zelfs de ingebouwde Help & Supoort van XP. Bijna alles is daar wel te vinden, maar nee. Bij de eerste de beste problemen hier gaan zitten blaten op het forum en meteen XP afzeiken.

Als je er geen verstand van hebt, begin er dan ook niet aan!

Al dat gezeik over die kleurtjes en kinderlook. Zet het uit als je het niet bevalt, tis tenminste weer eens wat anders dan de WIn2k look.

Ik ben niet super Pro Mircosoft (de manier waarop ze IE en MSN opdringen irriteert me mateloos) maar XP is gewoon een prima OS. Het heeft 'even' geduurd (sinds Windows 95) maar voor de grote meerderheid is XP eindelijk wat je van een OS verwacht. Home voor de Vobis mensen, Pro voor de tweakers en bedrijven.
Hopla

Het is FRIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Op Sunday 28 October 2001 13:40 schreef Smarron het volgende:
Wie heeft Windows XP geinstalleerd, maar toch weer besloten om naar een ander OS te gaan en waarom precies?

Ik was terug gegaan naar Win2k, omdat hij niet stabiel leek. Nu was ik erachter gekomen dat het toch niet aan XP lag, maar aan het spel, ben ik toch weer vrolijk XP gaan draaien!

Voor mij geen ander OS meer!
XP RULEZ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP draait hier perfect, van de week alleen opnieuw geinstalleerd maar dat was na aanschaf nieuwe hardeschijf :P

2000 werkte trouwens ook perfect, alleen XP ondersteunt meer programma's. Ik kan XP zekerz aanraden voor de Win98 en Me gebruikers, eindelijk eens een OS voor thuisgebruikers dat ook stabiel is, vandaar die Hype rondom XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Dit zal me niet in dank afgenomen worden maar iedereen die probs heeft met XP kan gewoonweg niet met een OS overweg of heeft hardware uit het jaar nul (en dan nog, XP ondersteunt een hoop).

En dan gaan zitten zaniken over de slechte driver suppot. Wat wil je als het OS nog niet eens een week uit is! En vooral de mensen die tot 25 oktober daarover zeken irriteerde me mateloos. Denk eens na! Het is nog niet uit, vreemd dat er nog geen drivers klaarstaan voor elk stukje exotische hardware!!! |:(

XP is zo stabiel als Win2k met de game mogelijkheiden van W9X/ME. En inderdaad is er hier en daar wat verandert, maar als je WIn2k gewend bent valt dat best wel mee, de overstap van W9X naar XP is misschien wel een cultuurschokje.

Moet dit nou een Tweaker forum voorstellen? Het lijkt gvd af en toe wel het Vobis forum met al die achterlijke vragen (kan iemand mij silver theme emailen, hoe zet ik de ingebouwde firewall uit in XP etc. etc.). Als het OS te moeilijk voor je is blijf dan lekker bij je W9X installatie of neem XP Home.

Gebruik de search eens een keertje of zelfs de ingebouwde Help & Supoort van XP. Bijna alles is daar wel te vinden, maar nee. Bij de eerste de beste problemen hier gaan zitten blaten op het forum en meteen XP afzeiken.

Al dat gezeik over die kleurtjes en kinderlook. Zet het uit als je het niet bevalt, tis tenminste weer eens wat anders dan de WIn2k look.

Ik ben niet super Pro Mircosoft (de manier waarop ze IE en MSN opdringen irriteert me mateloos) maar XP is gewoon een prima OS. Het heeft 'even' geduurd (sinds Windows 95) maar voor de grote meerderheid is XP eindelijk wat je van een OS verwacht. Home voor de Vobis mensen, Pro voor de tweakers en bedrijven.
mee eens!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online

1. mijn hardware is max 1-1,5 jaar oud
2. ik hou er niet van om voor dom te worden uitgemaakt omdat iets niet wil draaien :( , win2k draait hier perfect duzz XP is nog niet optimaal(wat idd aan het feit ligt dat het pas is uitgekomen. Verstand van zaken heb ik naar mijn mening meer dan genoeg

ziezo en daar kun je het mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Op Sunday 28 October 2001 20:59 schreef CB het volgende:
alleen XP ondersteunt meer programma's.
1 woord: Nonsens.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 21:06 schreef Breepee het volgende:

[..]

1 woord: Nonsens.
precies, juist vanwege compatibiliteitsproblemen zou ik zeggen minder maar goed :) k heb mn oude vertrouwde transport tycoon nog niet getest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op Sunday 28 October 2001 21:02 schreef neographikal het volgende:
2. ik hou er niet van om voor dom te worden uitgemaakt omdat iets niet wil draaien :( , win2k draait hier perfect duzz XP is nog niet optimaal(wat idd aan het feit ligt dat het pas is uitgekomen. Verstand van zaken heb ik naar mijn mening meer dan genoeg
Ondanks dat ik een paar stukkies HW heb die onder XP moeiteloos gevonden werden maar door 2000 niet (tenminste niet zonder problemen of eigen driver), wacht ik met XP wel op SP1 >:)
En idd, ook Hw van 1-2 jaar oud moet eigenlijk gewoon gedetecteerd worden en werken.

Buiten dat vind ik voor XP pro System Restore eigenlijk 'het doel voorbij geschoten'.
Da's prima voor de Home thuisgebruiker, maar op een Office/Pro OS hoort dat niet thuis imho. Daar heb je RIS voor en goeie backups/images (Ghost bijvoorbeeld).
Remote Desktop had ik al met Netmeeting onder 98, en anders PCanywhere wel, daar hoeft MS niet een 'geintegreerd programma' van te maken.
Wat de rest van het OS betreft, het is goed, maar het heeft mij niets meer te bieden dan 2000pro op dit moment al doet.

XP pro heeft het al met al 2 weken uitgehouden op m'n bak.

XP Home ken ik niet, maar dat hoef ik ook niet als ik hier en daar rondlees/kijk/snuffel/hoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op Sunday 28 October 2001 18:09 schreef MRic3 het volgende:
...
Ik denk echt dat XP het gaat maken en natuurlijk zal er nog wel aan getweakt worden (de 1e fixes zijn er nou al (20 Mb!!!)) maar dat het draait is zeker.
Vastwel maar 2000 slinkt mijn netwerk/scsi nu wel en XP nog steeds niet! :7
...
Ik ben zo ver dat ik win98 alleen maar gebruik voor spelletjes en als een bedrijf mij iets vraagt en dat bedrijf gebruikt win98 dan neem ik ze al niet meer serieus.. PimPamPet OS systeem dat het is. Als je eenmaal 2000 gewend bent wil je niet meer anders, XP maakt het allemaal maar wat leuker...
Dan neem jij Rabobank Nederland, KLM & BMW niet serieus?! Een Toshiba Tecra met 95 erop hebben ze daar nog ALLEMAAL!! :?
...
XP maakt het allemaal maar wat leuker...
HAHAHA :+ ;)
...
Ben echt blij dat de serie Win 95/98/98SE/me afgelopen is...
Ik ook... :P

Het zal nog wel ff duren voordat ik het weer ga proberen, na sp2 misschien, maar 2000 is nu gewoon meester voor mij en xp gaat voor mij te LANGZAAM en te irritante "handigheidjes" allemaal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Laatst online: 10:21
k heb XP erop gezet en hij roeleert echt wel!!
heb wel dual-boot ME/XP maar jah, ME :r :r !!
t is dat het moet voor school op mn andere hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb XP er opstaan, maar ik doe er helemaal niets mee. XP behandeld de gebruiker op een manier die ik niet echt leuk vind. Overal wizards en hulpjes voor, net alsof we complete randdebielen zijn. Het enige handige aan XP vind ik meerdere IP configuraties, maar om daar nou Win2K voor op te geven gaan mij iets te ver.

Ik blijf dus mooi op Win2K, totdat het niet anders meer kan.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb geen behoefte aan XP.
Mijn systeem draait snel + stabiel gelijk een rots op Win2K.
Bovendien heb ik een hekel aan die shit die WinXP standaard op je schijf mee-installeert.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:35
heb het even gedraaid, gebruik het nog steeds hoor.
maar ik ben geswitched naar mandrake 8.1, dit is pas een OS voor MIJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Windows xp roeleert anders best wel. Stukke beter dan die brakke windows Me, waarbij je om de zoveel tijd norton naar moest laten kijken (windocter enz.), anders crashte die zoiezo om de paar uur.
In windows xp tuurlijk geen problemen met crashen.

Enige minpuntje is de driver ondersteuning, maar goed, het is OS is nog geen week oud. Mijn exotische hardware werkt ook (soundblaster live!, bagger demos modem & tv-kaart) dus ik ben al heel best tevreden en zal nooooit meer overstappen naar win9x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

ik gebruik xp ook heb een keer om onbekende redenen een bsod met een memory dump gehad maar voor de rest nog geen problemen gehad, games die het onder me/2k niet en onder 98 wel deden werken onder xp in compatibility modus goed en ook dos games werken daar goed mee. Totaal geen probleem met drivers maar ik heb dan ook gen exotische hardware

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 12:01
Mijn ervaringen tot nu toe:

Drivers
- Logitechdrivers voor muis en toetsenbord herkent XP niet standaard, even zelf installeren en doen het nu perfect.
- GeForcedrivers altijd zelf installeren, doet denk ik iedereen met een Nvidia ;) chipset.
- Voor de rest is alles aanwezig!

Stabiliteit
- Draait nu een maand op XP :Z , zonder 1 blauw scherm of vastloper. In Win2k weleens, niet vaak (Win2k is ook een goed OS voordat ik de laag van voren krijg :) )

Gebruiksvriendelijkheid
- De mensen zeuren hier over al die help-wizards enzo. Gewoon niks van aantrekken. Ik vind er een aantal toch echt handig en je kunt ze uitschakelen.
- Uiterlijk is heel simpel aan te passen naar die van Win2k. Ik dacht dat we tweakers waren, is toch geen probleem om even een minuutje te klooien? Ik probeerde Win2k altijd te modden met skins van Windowblinds. Dat hoeft nu niet meer.

Overig
- XP start bij mij veel sneller op. Dat wil iedereen wel denk ik.
- Meerdere users tegelijk. Dit vind ik echt een goeie optie. Mijn moeder is zelfs blij! :z
- Misschien speel ik zelf een klein aantal spellen. Ze doen het wel allemaal zonder patches. (F1 Racing Championship, Unreal Tournament, Max Payne, Roland Garros 2000 en Risk :9~ !!)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op Sunday 28 October 2001 19:09 schreef Vastloper het volgende:

[..]
Dat jij je nu superieur gaat voelen omdat jij op jouw specifieke beperkte stukje hardware Windows XP goed aan de praat hebt wil niet zeggen dat iederen hier maar stom is en vobisgebruikers zijn. For your knowledge ik ontwikkel zelf hardware en software voornamelijk voor embedded systemen en vind het een erg kortzichtige uitspraak die je maakte.

PS Mocht het je niet zijn opgevallen ik ben vandaag niet vrolijk en kon het niet laten om te reageren.
Ik ben het in grote lijnen wel met je eens maar XP draait bij mij niet op een beperkt stukje hardware. Ik heb het ge-installeerd op 3 systemen en elke NIC, elke geluidskaart (onboard, los) etc. is gevonden door XP. Afgezien van video drivers en Via drivers updaten heb ik zelf niets hoeven te doen.

Maar wat mij irriteert is dat mensen inderdaad verwachten dat er voor al hun hardware binnen een week na release (of zelfs voor) de officiele release drivers zijn. Zijn die er niet dan is het de schuld van Microsoft/XP en niet van de driver fabrikant?

En ik voel me niet superieur hoor maar ik word zo moe van die simpele vragen hier die met 2 minuten zoeken op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

- De mensen zeuren hier over al die help-wizards enzo. Gewoon niks van aantrekken. Ik vind er een aantal toch echt handig en je kunt ze uitschakelen.
- Uiterlijk is heel simpel aan te passen naar die van Win2k. Ik dacht dat we tweakers waren, is toch geen probleem om even een minuutje te klooien? Ik probeerde Win2k altijd te modden met skins van Windowblinds. Dat hoeft nu niet meer.
Wat denk je dat ik gedaan heb? Maar als die dingen allemaal uitstaan, is het gewoon weer Win2K dus zag ik weinig nut om om te schakelen naar XP.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 10:26
vind het gewoon fijn om 2 OS-en te hebben
W2K pro
WXP pro

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb XP geinstalleerd naast WIN2000 Advanced Server 8-) maar ik ben er nog maar 2 keer geweest zie het nut er eigenlijk niet van in. Win 2000 draai alles MASTER !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Op Sunday 28 October 2001 14:12 schreef J0YR1D3R het volgende:
Hier ook een WINME gebruiker. Voor mijn thuisnetwerkje gebruik ik Winroute Pro om m'n ADSL-verbinding te deln. Ik WinXP geinstalleerd, winroute erachteraan en meteen bij het opnieuw opstarten: blauw scherm.
Blijkt: Winroute ondersteunt geen XP (of andersom)

Onder 98 deed ie het op de een of andere manier ook niet goed. (ik weet dat ie het wel goed kan doen, maar ik had geen zin om 98 weer te gaan installeren en ik mis in 98 sommige functies die wel in ME zitten)

Ik wacht dus voorlopig nog effe tot er een versie van Winroute is die XP ondersteunt.
[/Ga naar jouw ADSL-adapter, kies properties, advanced en internet connection sharing. binnen 3sec is jouw hele family online. Winroute had al in de recycle bin van ME gemoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 19:26
Ik heb toch wel n vraag waar ik mee blijf zitten:

Heeft iemand hier Windows XP legaal gekocht en waarbij hij ook nog hopeloos vast blijft lopen?? (of bij Windows 2000)

Ik heb zelf nog geen ervaring met XP (al wel besteld maar nog niet binnen), maar ik heb Win2k en 98 beide legaal en geen van beide ooit problemen mee. Windows 98 loopt wel eens vast, maar Win2k echt nooit. Ik heb ook nog nooit een SP genstalleerd, alles werkt gewoon goed :) Want de meeste die ik hier problemen hebben met windows hebben volgens mij een illegale versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Op Sunday 28 October 2001 23:09 schreef Marcj het volgende:
Heeft iemand hier Windows XP legaal gekocht en waarbij hij ook nog hopeloos vast blijft lopen?? (of bij Windows 2000)
Ja, fl. 529,-- ex BTW voor PRO UK VUP. Ik ben hem nu voor de zoveelste keer opnieuw aan het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Afgezien van een brakke pre-installed win98SE NL die al na een uur hing :o niet nee

Of je moet zelf dingen verkloten, natuurlijk (98, dan CorelLinux, dan Win2k in die volgorde installeren als tripleboot is geen goed plan :+ )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Op Sunday 28 October 2001 23:15 schreef mrknowitall het volgende:

[..]

Ja, fl. 529,-- ex BTW voor PRO UK VUP. Ik ben hem nu voor de zoveelste keer opnieuw aan het installeren.
wat gaat er de hele tijd mis dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Op Sunday 28 October 2001 23:20 schreef Marcj het volgende:

[..]

wat gaat er de hele tijd mis dan :?
Install crashed nu weer, ik denk dat ie mijn Promise Fasttrack 100 niet aardig vindt.

Ik heb nog nooit zo'n vage installatie gezien, installing devices, leuk, welke ?

Goed laatste kaartje op mijn Radeon na gaar er nu ook uit :(

Ik krijg weer een beetje het win95 gevoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Op Sunday 28 October 2001 23:26 schreef mrknowitall het volgende:

[..]

Install crashed nu weer, ik denk dat ie mijn Promise Fasttrack 100 niet aardig vindt.

Ik heb nog nooit zo'n vage installatie gezien, installing devices, leuk, welke ?

Goed laatste kaartje op mijn Radeon na gaar er nu ook uit :(

Ik krijg weer een beetje het win95 gevoel ;)
Terugdenkend aan Win95: Die heb ik ook heel vaak opnieuw moeten installeren, maar dat komt niet door windows zelf, ik moest nog leren met een computer om te gaan (ik had regedit gevonden >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels XP wel besteld (weliswaar een kopie), maar dit alleen om zelf te zien of een upgrade naar XP zinvol is. :P

Ik draai nu zelf met win2000 Pro en heb de 2 service packs ook geinstalleerd. HET LOOPT NOOIT VAST EN IK KRIJG NOOIT EEN BLAUW SCHERM (effe snel afkloppen *D )

Alle games draaien als een tierelier.
Las eerder op dit topic dat bij iemand de spellen na ongeveer 5 minuten vastlopen. Dit komt doordat de verkeerde drivers voor de videokaart zijn geinstalleerd. Laatste versie downloaden en alles werkt prima.

Dus ik heb eigenlijk geen enkele reden om over te stappen op XP, maar alle topics die er inmiddels aan gespendeerd zijn maken me wel nieuwsgierig :9

Voor mij voorlopig alleen maar Win2000! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:07

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op Sunday 28 October 2001 23:26 schreef mrknowitall het volgende:

[..]

Heb hier ook allerlei aanloopproblemen gehad met mijn Promise Fasttrak66 kaartje. :(
Haal eerst de laatste driverbuild van www.promise.com, pak de drivers uit op een diskette en druk tijdens het begin van de installatie van XP op "F6". Onderin het scherm is deze optie zichtbaar voor zo'n 5 seconden, dus let wel op.
Installatie ging verder bij mij als een zonnetje. :)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastloper
  • Niet online
Op Sunday 28 October 2001 22:42 schreef keldon het volgende:

[..]

Ik ben het in grote lijnen wel met je eens maar XP draait bij mij niet op een beperkt stukje hardware. Ik heb het ge-installeerd op 3 systemen en elke NIC, elke geluidskaart (onboard, los) etc. is gevonden door XP. Afgezien van video drivers en Via drivers updaten heb ik zelf niets hoeven te doen.

Maar wat mij irriteert is dat mensen inderdaad verwachten dat er voor al hun hardware binnen een week na release (of zelfs voor) de officiele release drivers zijn. Zijn die er niet dan is het de schuld van Microsoft/XP en niet van de driver fabrikant?

En ik voel me niet superieur hoor maar ik word zo moe van die simpele vragen hier die met 2 minuten zoeken op te lossen zijn.
Windows 2000 ondersteund standaard ook al veel hardware dat word ook nog weleens onderschat, waar het mij meer om gaat is waarom altijd het nieuwste van het nieuwste hebben als het iets oudere nog ruimschoots volstaat en in bepaalde gevallen mischien wel beter.

Een splinternieuw product brengt heel vaak problemen/kinderziektes met zich mee. Zo is er gewoon een hoop hardware en software die nog niet (optimaal werkt in Win XP) Zo is er dus software die gewoon nog niet werkt in Win XP zoals winroute en sommige virusscanners (geen persoonlijke ervaring dus kan het mis hebben). Waarom zou je niet gewoon wachten tot de problemen beter bekend zijn en eventueel op service packs. Want er komen echt wel service packs en die lossen echt wel problemen op. Ondertussen blijf ik gewoon op het bewezen Windows 2000 tot ik er zeker van ben dat Windows XP echt beter is. If it ain't broke don't fix it. Ik kan nog wel ff volstaan met mijn huidige setup en ga geen onnodige risico's nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een beetje zware PC hebt (CPU 1GHz+,RAM 256MB+,HD 30GB+) dan is XP perfect: alles draait sneller, stabieler en uiterst compatible, ook met games.

zit je onder deze specs dan moet je voor professioneel gebruik toch echt Win2000 overwegen, alle overige OS'en zijn waardeloos: WinME, Win98(SE), Win3.11, Linux, DOS, BEOS, etc.
Voor games Win98SE, maak echter wel een ghost van een zuivere install (die zal je nog vaak nodig hebben).

Eigenlijk jammer dat Apple niet de marktleider is; die draaien al jaren stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Op zondag 28 oktober 2001 23:26 schreef mrknowitall het volgende:

[..]

FWIW, die FastTrak 100 doet het hier voorbeeldig onder XP.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via een sales training van microsoft die originele cd van WIndows XP Home edition gehad.
heb het thuis geinstalleerd en nog geen dag gedraaid , ik werdt gewoon leip van die irritante kut error screens , constant in internet explorer
Ik heb in 4 uur tijd denk ik wel 20x zo een schermpie gehad.
Ook werkte me DVD speler nie meer zoals het hoort te werken (ook niet de software met compatibility mode) dus dat was nadeel 2 en die irritante kutkleuren BAH ... een van mijn redenen om gelijk weer terug te stappen naar windows 2000 ..
Dit draait bij mij 10x beter als dat geile windows XP

Mijn Favo is dus Win2k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Op maandag 29 oktober 2001 00:40 schreef papajay het volgende:
als je een beetje zware PC hebt (CPU 1GHz+,RAM 256MB+,HD 30GB+) dan is XP perfect: alles draait sneller, stabieler en uiterst compatible, ook met games.

zit je onder deze specs dan moet je voor professioneel gebruik toch echt Win2000 overwegen, alle overige OS'en zijn waardeloos: WinME, Win98(SE), Win3.11, Linux, DOS, BEOS, etc.
Voor games Win98SE, maak echter wel een ghost van een zuivere install (die zal je nog vaak nodig hebben).

Eigenlijk jammer dat Apple niet de marktleider is; die draaien al jaren stabiel...
gelul want ik heb een P3 600mhz en 384 ram en XP draait al 2 maanden lang super stabiel hier dus onder die 1Ghz kan het echt wel aan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ga binnenkort weer terug naar win2k omdat ik geen enkel verschil merk.
't neemt alleen maar meer ruimte in.

En die bugs in de nvidia + sblive drivers zijn ook zwaar irri
En dan gaan zitten zaniken over de slechte driver suppot. Wat wil je als het OS nog niet eens een week uit is! En vooral de mensen die tot 25 oktober daarover zeken irriteerde me mateloos. Denk eens na! Het is nog niet uit, vreemd dat er nog geen drivers klaarstaan voor elk stukje exotische hardware!!!
Zeik niet, er zijn nu officiele creative & nvidia drivers en die werken nog niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 29 oktober 2001 00:47 schreef Tachyon het volgende:

[..]

FWIW, die FastTrak 100 doet het hier voorbeeldig onder XP.
Tja, het was nog maar het enige kaartje buiten mijn Ati Radeom om, alle HD en cedees eraf gepleurd op één HD en cd na dan ;).

Ik vind het maar erg vreemd, ik moet en al zal dat kreng er toch opkrijgen, maar het is erg onduidelijk wat ie niet zo fijn vindt. Dit heb ik nooit gehad met win2k, ik ben overgestapt, het werkte en ging steeds meer ondersteunen. Het werkte of het werkte niet, een heel systeem wat niet meer start vind ik maar vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Win 3.11 weer teruggezet omdat ik eigenwijs ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 29 oktober 2001 08:25 schreef mrknowitall het volgende:

[..]

Tja, het was nog maar het enige kaartje buiten mijn Ati Radeom om, alle HD en cedees eraf gepleurd op één HD en cd na dan ;).

Ik vind het maar erg vreemd, ik moet en al zal dat kreng er toch opkrijgen, maar het is erg onduidelijk wat ie niet zo fijn vindt. Dit heb ik nooit gehad met win2k, ik ben overgestapt, het werkte en ging steeds meer ondersteunen. Het werkte of het werkte niet, een heel systeem wat niet meer start vind ik maar vaag.

edit:

Alweer een crash, kan ik de rest van de onderdelen er ook uit gaan rukken, geheugen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 oktober 2001 14:12 schreef J0YR1D3R het volgende:
Hier ook een WINME gebruiker. Voor mijn thuisnetwerkje gebruik ik Winroute Pro om m'n ADSL-verbinding te deln. Ik WinXP geinstalleerd, winroute erachteraan en meteen bij het opnieuw opstarten: blauw scherm.

Onder 98 deed ie het op de een of andere manier ook niet goed. (ik weet dat ie het wel goed kan doen, maar ik had geen zin om 98 weer te gaan installeren en ik mis in 98 sommige functies die wel in ME zitten)

Ik wacht dus voorlopig nog effe tot er een versie van Winroute is die XP ondersteunt.
euh.... waarom wil jij Winroute gaan draaien op een OS dat internet deling zelf al kan? werkt perfect hiero!

Winroute is wel een perfect proggie voor win98 maar winME en win2k en natuurlijk winXP kunnen het zelf en zelf wil ik altijd zo minmogelijk shit installeren en het meeste is nu van M$ zelf wat ik nu draai en ik heb NOOIT BSOD'S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Ik heb Win98SE, Win2K en WinXP geinstalleerd:

Win98SE: gamen
WinXP: Alles een beetje, testen hoe dat loopt
Win2K: Internetten, Office

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Op maandag 29 oktober 2001 07:39 schreef Raven- het volgende:

[..]

Zeik niet, er zijn nu officiele creative & nvidia drivers en die werken nog niet goed.
Die 200 MB aan ruimte maakt me echt niks uit. Ik dacht dat elke tweaker wel een HD had van minimaal :7 30GB!

Welk type videokaart en geluidskaart heb je dan?
Mijn 5.1 en GF2 Ultra draaien echt perfect zonder ook maar 1 probleem te hebben gehad! En anders gewoon even knutselen, daar zijn we goed in! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op zondag 28 oktober 2001 15:31 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
windows xp = eXperience Problems
windows 2000 roelt heel xp er uit 2000 ownt xp. Xp is een kindercreche met al die blije kut kleuren
Echt geweldig onderbouwde argumentatie is dit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 07:39 schreef Raven- het volgende:

[..]

Dan zal je wel iets fout doen of je hebt brakke hardware.

alles werkt hier al een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
[quote]
Op zondag 28 oktober 2001 23:04 schreef eatmore_fish het volgende:
Op Sunday 28 October 2001 14:12 schreef J0YR1D3R het volgende:

[/Ga naar jouw ADSL-adapter, kies properties, advanced en internet connection sharing. binnen 3sec is jouw hele family online. Winroute had al in de recycle bin van ME gemoeten.
Ik zal het eens uitproberen, maar had slechte ervaringen in ME met ICS van M$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb persoonlijk niet veel problemen met XP gehad zodat ik terug wilde naar W2k ofsow.

Overview

- Bijna alle drivers werkten vanaf het begin al goed
- Afgezien van wat VIA drivers (ik dacht 4.32) die wat liepen te kutten.
- Mijn performance is een stuk vooruit gegaan (gebenched in Performace Test)
- Bijna geen blue screens meer, ook geen freezes (cock weet wel waarbij ik ze wel had.... en hij trouwens ook :) )

Kortom, XP draait hier perfect....
Voor mij geen ander OS meer hoor !! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyBrain
  • Laatst online: 25-03 07:43

BabyBrain

Keep upgrading yourself!

Ik ben zelf niet zo'n microsoft fan, draai al tijden linux.
Maar heb me toch gewaagd aan xp. |:(
Moet toch zeggen dat ik ze lekker naast elkaar heb draaien en dat ik in xp nog geen grove fouten ben tegengekomen, nadat ik was bijgekomen van die "teletubbie" achtige theme. :)
Xp is duidelijk een goede stap in de richting tot het creëren van een stabiele MS OS. (8>

XP 2000+ @ 1890 Mhz / 512 MB DDR/ 2x 80 Gig Striped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 10:22 schreef BabyBrain het volgende:
Ik ben zelf niet zo'n microsoft fan, draai al tijden linux.
Maar heb me toch gewaagd aan xp. |:(
Moet toch zeggen dat ik ze lekker naast elkaar heb draaien en dat ik in xp nog geen grove fouten ben tegengekomen, nadat ik was bijgekomen van die "teletubbie" achtige theme. :)
Xp is duidelijk een goede stap in de richting tot het creëren van een stabiele MS OS. (8>
He he, eindelijk iemand die Linux draait en die positief is over XP. Het is ook gewoon een heel goed OS. Iedereen doet zo verschrikkelijk subjectief van : "Microsoft Sucks" enzo, maar er wordt maar weinig objectief gekeken of microsoft goede producten biedt !!

Good work :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Ik heb 2 jaar W2k gedraaid. Loopt lekker stabiel no problems .

Sinds twee weken XP home ( je weet wel, salestraining), ook geen probleem. Wat een enorm voordeel is , is het opstarten. Win2K deed er 1.45min over( virusscanner en firewall) XP doet er 45 seconden over.

Performance is in spellen omhoog gegaan, geheugen gebruik is omlaag gegaan.

Dat het veel ruimte inneemt is toch geen probleem, iedereen heeft tegenwoordig toch minimaal een schrijf van 30GB??

Mijn conclusie, allebei zeer goed, draai nu XP omdat het gewoon sneller loopt bij mij. En dat is wat ik wil, sneller sneller sneller!!!

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn systeem draait nu met W2k Professional, het draait perfect en weet daarom ook niet waarom ik dat zou gaan veranderen. Wacht wel een tijdje tot al die kinderziektes er uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:15

MartNL

Op zondag 28 oktober 2001 14:04 schreef korngast het volgende:
Ik heb Millenium ( :Y) ) en ik zou nooit overstappen naar XP. De ding die ik heb gelezen die overtuigen mij niet om XP te nemen. :P
Ik geloof dat jij niet helemaal fris bent.
Windows me is echt helemaal niks. Ik dacht dat elke tweaker dat wel wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Draai al ff XP...fijnste OS die er is..super stabiel..*D

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

XP Pro heeft bij mij 2 dagen gedraaid maar ik kreeg met geen mogelijkheid mijn E-Tech TA128 128K ISDN USB adapter aan de praat. Niet met de Beta XP drivers, niet met de Win2K drivers en ook niet met de drivers van Billion.

Dus met enige tegenzin XP er afgeknald en Win2K Pro/Sp2 terug gezet. Ik wacht wel tot er nieuwe drivers uitkomen. XP zal er wel goed uit (zonder dat "My First Sony" theme + start menu!!) maar helaas ik wil toch ook mijn ISDN adapter kunnen gebruiken.

1 nadeel aan XP: dat ding vreet diskruimte. En nee, ik heb maar 26GB in mijn PC hangen dus diskspace is wel erhm kostbaar. D'r komt wel een 40giggertje bij maar goed.. XP cached alles wat los en vast zit en ik had in een mum van tijd 2.5 GB vol. Win2K/Sp2 is nu 1.8GB (ik installeer mijn apps altijd op een aparte partitie) en dat blijft ie ook. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
Op maandag 29 oktober 2001 10:40 schreef Blue_White_Army het volgende:
Performance is in spellen omhoog gegaan, geheugen gebruik is omlaag gegaan.

Dat het veel ruimte inneemt is toch geen probleem, iedereen heeft tegenwoordig toch minimaal een schrijf van 30GB??
Mijn 3dmark score is zon 10% gedaalt met XP tov 2000

En ik geef mijn HD ruimte liever aan iets anders uit dan aan tele tubbie themes.
Op maandag 29 oktober 2001 09:47 schreef Smarron het volgende:
Die 200 MB aan ruimte maakt me echt niks uit. Ik dacht dat elke tweaker wel een HD had van minimaal :7 30GB!
Ik geef mijn HD ruimte dus liever aan iets anders uit dan aan die tele tubbie themes.
Op maandag 29 oktober 2001 11:05 schreef MartNL het volgende:
Bij mijn vader op een Athlon loopt het al 1,5 jaar zonder format en zonder blauwe schermen. De stabiliteit hangt n beetje van de config af denk ik.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ik heb inmiddels wel 1 echt minpunt :o gevonden in XP.

DirectCD ... Deze wordt :( niet ondersteund in XP. XP heeft wel zo'n soort optie, maar kan de RW's niet als zogenaamde HD gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jkaap/XP_wood.jpg

cool ej, heb er een stuk of 7. dit is WindowBlinds XP Beta 8. en nee, niet meer dat irritant zware memory vretend programma in je taskbar. nu integreerd ie zich gewoon in XP themes.

deze skins heb ik dus via Windowblinds geinstalled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Die 200 MB aan ruimte maakt me echt niks uit. Ik dacht dat elke tweaker wel een HD had van minimaal 30GB!
Tja ik vind 't wel minder, want ik heb een 1,5gig partitie voor win2k (nu dus winxp) en die staat nu dus 300mb voller.
Welk type videokaart en geluidskaart heb je dan?
Mijn 5.1 en GF2 Ultra draaien echt perfect zonder ook maar 1 probleem te hebben gehad! En anders gewoon even knutselen, daar zijn we goed in!
Dan zal je wel iets fout doen of je hebt brakke hardware.
alles werkt hier al een trein.
Asus tnt2 ultra
Asus a7v266
Sb live 1024.
21.88 nvidia
standaard sblive drivers + wdm van vorige week + officiele van een paar dagen geleden.

Heb constant last van de 'infinite loop in nv4blabla.dll' error als ik ook maar iets in 3d ga doen. (de ene keer gaat het uren goed, de andere keer niet)
Sblive werkt goed hier, totdat ik een spel ga spelen of iets probeer op te nemen via de line-in. Dan krijg ik gekraak etc om de zoveel tijd in de opname.

Tja, kapotte hardware... daar was ik eerst ook bijna van overtuigd.
Totdat ik in win98 geboot was en in 3 dagen geen 1 infinite loop error had gezien ;)
Ook geen gekraak in 't geluid tijdens spellen. opnemen heb ik nog niet geprobeerd, maar dat zal wel hetzelfde zijn.

Der zit ook een bug in de audio hq settings, als je op speaker settings clicked, crashed 't. Dus je kan het alleen via control panel veranderen.

Dus daarom maar weer terug naar 't oude vertrouwde win2k waar ik eigenlijk totaal geen probs had :)
Ik wilde winxp gewoon ff proberen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Laatst online: 12-09 17:34
k heb win2k en xp pro dualboot. k pleur van de week 2k er maar af want die heb ik al maanden nie gebruikt. totaal geen probs met xp. haal op mn celly 433 rustig 1.5 week uptime. *D zonder errors of wat dan ook.
ruimte... ach... t zou wat, zoveel x-tra iz t nouook weer nie, ook nie op mn 20 gig. pleur win 2k eraf, en heb weer een sooi vrij ruimte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Op mijn laptop van XP naar LFS.. omg wat gaat dit lekker :) Snel, SUPER stabiel en gewoon heerlijk :)

http://stuff.servicez.org/lfs.jpg

Workstation wel XP, in verband met mijn papsie en wat compatibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastardhost
  • Laatst online: 01-09 09:29
Ik ben weer terug op win2K...

Omdat ons bedrijfsnetwerk ons niet laat aanloggen met WinXP |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Op maandag 29 oktober 2001 11:05 schreef MartNL het volgende:

[..]

Ik zou echt niet weten wat er nou mis is aan windows me.Heeft van af dag 1 nog nooit problemen bij mij gegeven :) Heb nu windowsxp er op staan ben er wel tevreden over.Het engste probleem wat ik met winxp heb is dat ie6 nog al eens vast loopt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog altijd op de werkcomputer winXP staan, maar op de client PC heb ik een alpha versie van longhorn staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP echt heel bad.

Mensen die Xp "true power" toekennen hebben geen flauw idee wat er van een OS verwacht word.

De "power" van XP wordt bepaalt door thirdparty software.
De zelfde software die later zal laten blijken dat XP net zo buggie en waardeloos is als al zijn voorgangers.

De wensen die mensen hebben van een systeem zijn de laatste jaren alleen maar minder geworden.

De "leek" gebruiker word door MS gewoon niet serieus genomen. Sterker nog MS lacht die mensen uit.

XP wint het van andere Win versies puur door de markt positie van MS. Als billy zegt Spring in water. dan doet de Win gebruiker dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
Als ik een snellere PC had zou ik wel op XP zijn gebleven, maar ik had het na een week wel gezien, dus heb ik maar Windows ME weer geinstalled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]

Je kunt ook je ADSL-modem tweaken (als je een Alcatel speed home dinges hebt) 8-) Dan kun je modem gebruiken als DHCP-server, hoef je nix meer te doen. als op obtain IP-adres en het werkt als een zonnetje ;-)

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Nu online
Ik heb xp erop gehad, maar me live die haperde nogal en het werkt allemaal een stuk langzamer als win2k bij mij. Ik heb toen nog aardig zitten kutten in de reg enzow om hem sneller te krijgen, maar uiteindelijk was het toch win2k die nu het beste werkt..

De gui vond ik trouwens ook echt zuurstokkenland dus die mocht meteen ook uit. En dat in een Prof paket?? :? Lekker vaag.

En jah na een week is die toch echt heel goed gaan hangen. In zo'n mate dat er niks meer goed liep, en de blauwe-schermen me om de oren vlogen. Dus stabiel vond ik het ook nog niet echt.

En jah waarom overstappen op dit moment? Geen idee, alles dat winxp heeft kan ook in win2k. Zelfs de compatible mode zit nu ook in win2k.. Dus makkelijke keuze was het toen voor mij.

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 oktober 2001 13:54 schreef neographikal het volgende:

[..]

en idd dies dus zwaar bagger :)
:? Kwestie van goed zoeken naar andere drivers e.d....vaak werken win2K drivers ook op XP....ik heb daar echt totaal geen props mee....voor mij nooit meer wat anders dan XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 23:36 schreef Jaromir het volgende:
Ik heb nog altijd op de werkcomputer winXP staan, maar op de client PC heb ik een alpha versie van longhorn staan
gloek, bestaat die al dan?
longhorn is tussenversie voor xp en blackcomb ofnie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pret|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-12-2009

pret|IA

I live in an anummene!

XP ????????? :r

nee...gewoon W2k blijft het stabielste en snelste werken. Heb XP reeds 2 maanden draaien en het systeem wordt alsmaar trager. Had ik in W2k ook wel een beetje last van, maar i XP is het niet om mee te werken!

En er zitten toch nog wel wat aardige bugs (bbbrrrrr) in XP. Geef mij liever een beetje uitgekristaliseerd ..... dus win2k + service pack 2 ;)

http://srom.zgp.org || "Did u use Tha Magic Book ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zondag 18 november 2001 14:51 schreef retepvosnul het volgende:
XP echt heel bad.
Mensen die Xp "true power" toekennen hebben geen flauw idee wat er van een OS verwacht word.
Jij bepaalt niet wat die mensen er van verwachten. Blijkbaar zijn zij er mee te vreden. Het OS doet blijkbaar wat ze er van verwachten. Dat jij wat anders verwacht? Fijn voor je.
De "power" van XP wordt bepaalt door thirdparty software.
De zelfde software die later zal laten blijken dat XP net zo buggie en waardeloos is als al zijn voorgangers.
Goed van je zeg dat je in de toekomst kan kijken en dat je nu al weet wat er gaat gebeuren. Voorspel je ook lotto getallen of de aandelenkoersen?
De wensen die mensen hebben van een systeem zijn de laatste jaren alleen maar minder geworden.
Dat ben ik helemaal met je eens. CP/M en DOS waren veel uitgebreider en daar kon je veel meer mee. :?
XP wint het van andere Win versies puur door de markt positie van MS. Als billy zegt Spring in water. dan doet de Win gebruiker dat.
Nee hoor, de reden is veel eenvoudiger, er worden geen andere versies meer geleverd dadelijk. Net zoals er geen DOS meer wordt geleverd, geen CP/M en je ook de grootste moeite hebt om nog een T-Ford te kopen.

Meer dan 95% van de mensen is absoluut niet ge-interreseerd in hun PC. Het is een stuk gereedschap wat het moet doen. Net als een auto het moet doen en niemand zich druk maakt over snelle of trage nokkenassen of klepligthoogtes.

En ik weet ook wel dat een LandRover een prima auto is met hoge en lage gearing en een winch voorop en extra ruimte voor jerriecans met brandstof en water. En dat ik daar zonder de weg te gebruiken dwars door Noor Sulawesie kan rijden. Maar ja, eigenlijk wil ik alleen naar AH om een kratje bier te halen. Dus dan is een Golfje eigelijk wel voldoende. Sterker nog, ik zou wel gek zijn als ik die LandRover zou kopen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

mijn Win2K is al een instal van 8 maand oud ... en draait nog steeds perfect ... ik heb winxp op een andere partitie erbijgezet, en na 4 uurtjes werken terug eraf ...

het loont voor mij echt de moeite niet om alles te gaan liggen overzetten en al mijn software te installen ...

ik wacht wel tot mijn huidige 2K instal een beetje lastig begint te doen en een herinstal vereist, dan ja, dan zal ik misschien er nog eens aan denken om xp erop te zetten ...
maar anders hoeft het voor mij echt niet hoor!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Laatst online: 10-09 10:44
[een 1,5 maanden geleden]
- vrijdag: *kuch* gedownkocht *kuch*
- zaterdag: geinstalleerd en tegelijk de videokaart drivers geinstalleerd -> XP wilde niet meer opstarten. Alleen veilige modus. GRMBLS!
Dus ik weer deinstalleren en vervolgens ALLE grafische kinderdesktop dingen eruit gesloopt (ARGH LELIJK!), oftewel de win2k look terugkrijgen.
Wat gebruikers aangemaakt (moeders wil ook wel een keer internetten etc) en ik log onder mijn naam in, installeer allerlei dingen zoals ICQ, MBM5 etc. Allemaal prachtig.
Ga in naar m'n moeders inlog, krijgt ze ook opeens MIJN icq te zien!??!? :? Toen was dat de druppel.
-zondag: Ik alles eraf gegooid, snel weer win2k erop en die handeld tenminste wel goed de gebruikers af en houdt de programma's gescheiden! Videokaart drivers werkten weer. Geen problemen dat iets niet wordt ondersteund, perfect! Geen MSN messenger opgedwongen, prachtig!

Ik draai nog steeds met veel plezier win2k en tot nu toe geen 1 blauw schermpie gezien :P

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Laatst online: 14-08 13:04
Ik ben twee keer vanaf win2k overgestapt naar WinXP...
Eerste keer ging ik na 2 weken mijn video drivers upgraden... Hierbij ging iets mis, waardoor XP terug ging naar zijn "standaard" drivers, en met geen mogelijkheid nieuwe drivers wou installeren...

Toen een Win2k image weer terug gezet, en na officiele release van XP opnieuw deze erop gezet. Een tijdje lang redelijk tevreden gebruikt... maar toen wou ik overschakelen van Admin-user naar een gewone user.

Nieuwe user aangemaakt enzo... Toen bleek dat ik niet eens de tijd mocht aanpassen (!) ben ik ff in de policy settings gaan zoeken... Heb een paar kleine dingen aangepast (zoals Windows messenger die niet meer automatisch opstart |:( )... En toen vond XP het te veel worden... Werd ontzettend traag met opstarten ( >2 min )...

Toen maar weer terug naar Win2k... werkt nu nog steeds als een zonnetje... (Behalve dat ie mijn HD niet op UDMA wil zetten, maar dat wou XP ook al niet :( )

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 08:00
Op zondag 28 oktober 2001 21:02 schreef neographikal het volgende:

[..]

ziezo en daar kun je het mee doen :)
En daar zit je fout..
XP is wel optimaal, maar de drivers nog niet.. duh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gister nog maar weer ff terug gegaan naar 2000. Had toch wel veel problemen zoals winroute en verschillende drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Ik vind Windows 2000 gewoon veel lekkerder werken. XP voelt gewoon zo traag aan, op mijn P3-450 met 448MB tenminste. Op mijn Athlon 1GHz valt het nog wel mee. In ieder geval heb je toch wel een dikke processor nodig als je het echt een lekkere soepele feel wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zondag 28 oktober 2001 13:43 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Ik denk dat iemand dit alleen zou doen als hij zijn vorige besturingssysteem perfect getweaked had. Met active desktop, e-mail, skinz, enz.
tweaken met ActiveDesktop? Ik vind het een van de grootste misstappen die MS ooit gemaakt heeft... Ik neem aan dat je onder tweaken "het uitschakelen en compleet verwijderen van alle ActiveDesktop onderdelen" bedoelt?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 oktober 2001 14:12 schreef J0YR1D3R het volgende:

Windows XP heeft ingebakken internet-sharing hoor...
Ja ook met port-mapping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op zondag 28 oktober 2001 13:59 schreef Flat© het volgende:
ik heb precies 3 uurtjes XP gedraaid, en toen heb ik die partitie weer snel leeggegooid
Sorry maar.... of je nu pro of anti XP bent,

een echt goed en objectief oordeel kun je niet in 3 uur vellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik had geen XP, heb het ook niet en zal het ook nooit hebben. Win2k is gewoon perfect.

De enige keer dat ie vastliep was met video-capture, maar dat kwam door gare drivers.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 15:20 schreef warp het volgende:

[..]

Sorry maar.... of je nu pro of anti XP bent,

een echt goed en objectief oordeel kun je niet in 3 uur vellen...
ligt eraan hoeveel uur je al beta's en RC's hebt gedraaid hoor...
als ik de final installeer, merk dat bijvoorbeeld alle dingen waar ik me aan erger er nog steeds inzitten, mij nog steeds een bepaald programma laat vastlopen, en het nog steeds trager werkt dan win2k, tja...
dan heb ik m'n keuze toch vlug gemaakt hoor!

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdxnet96
  • Laatst online: 31-05 12:54
Ik zal de zoveelste stakker wel zijn, maar ik draai geen Xp meer omdat ik mijn 3D niet stabiel krijg..

of het nou Direct3d of Opengl is de videokaart hangt op ...
PC loopt door..

Het meeste al geprobeerd Drivers erop eraf van ASUS van Nvidia de nieuwste de wat oudere...

Ik ben klaar mee, als iemand nog wat weet, ik hou aanbevoole..

Weer Win2k Pro lekker stabiel en de laatste smurfenpacks en updates en dezelfde drivers..

Ja ja ja Nee !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Heb win 2000 erop. 1 x aan XP begonnen, maar nog meer wizards en hulpspul hoeft van mij niet. Nee, het spookje ging over de C: schijf en 20 min later zat ik weer met mn perfecte oude vertrouwde 2000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 15:37
ik had eerst een tijdje ME |:( daar wou ik dus vanaf
dus winxp geinstalleerd .. spellen enzow deden niet veel meer soms onstabiel dus d8 ik oprotte d'r meee
en nu draai ik stabiel win2k en dat blijft voorlopig nog wel ff zow denk ik

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm xp en stabiel; ik wil t graag ook hier meemaken...
blue screens vliegen me om de oren, om maar niet te spreken van wazige reboots of "halve" boot-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xp eraf, win2k erop.
reden: XP ziet er niet UIT!
blegh |:(

verder: geen ondersteuning voor mijn pctv die steeds crasht en verder crasht xp sowieso veel meer als win2k of 98.
en die zeuren niet om dingen naar M$ te sturen als ie crasht.

voordeel van xp : your system has crashed. we apolise for the inconvinience. :o

momenteel win98se.... :)
start tenminste snel op...
en xp start sneller op ja... sneller dan win2k..
niet als: win95, 98, 98se, me, nt4.... welke windowsversie bedoelen ze dan bij ms als ze zeggen: start sneller als voorgaande versies van windows??
xp staat binnen 40 seconden op scherm en 98 binnen 28 seconden... om over 95 maar niet te spreken! >:) (15 seconden)

maar voor de rest.. tja xp is aardig maar als ze maar niet de ondersteuning voor 98 laten vallen net als bij 95.. geen directx 8.1 meer voor 95 :(

greetz en happy ny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je eens niet zo met je pc loopt te kutten zal je zien dat winXP nog best wel goed werkt..
Trouwens.. uit verschillende tests is gebleken dat win2k het stabielste en snelste systeem is. Maja.. iedereen heeft zo zn eige configuratie / mening.
Ikzelf vind winXP gewoon veel te luxe en opgedot verwijfd... dus win2k is voor mij de best :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 oktober 2001 13:51 schreef yGiDoRp het volgende:
XP Pro Final Corporate heeft er bij mij 2 uurtjes opgestaan. Daarna heb ik mijn Windows 2000 Pro CD er maar weer ingegooid...
En waarom dat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben van xp weer terug gegaan naar win 2K, met name vanwege de brakkige driver ondersteuning en software ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Yo ik had eerst XP maar omdat ik het niet zo heeel erg lekker snel vond (wel retestabiel, uptimes van 5 dagen en zo, geen "lags") ben ik maar weer teruggegaan naar Win98SE, gamet ook wat fijner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier sinds 1 november Windows XP Pro Corporate Edition (US) draaien zonder probs.
Leuk om te weten misschien: 59 dagen nonstop !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

ik ben weer overgestapt naar Win98SE, 't kan me niet echt bekoren, eerst al allemaal installatie problemen, staat ie er eindelijk op, ben ik toch niet zo tevreden..

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel belangrijk vindt om te vermelden is dat je de juiste OS moet gebruiken aan de hand van de dingen die je met je pc gaat doen. Zelfde geldt toch ook voor de hardware?
games: Win95/98/98SE/XP Home
Development: Win2000 Pro/WinXP Pro
Servers: Win2000 Advanced Server/Linux
Grafisch: MacOS X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Laatst online: 28-02 15:07
Op zondag 28 oktober 2001 13:54 schreef neographikal het volgende:

[..]

ghehe ik ben dus dik truggegaan naar win2k. Fl*kk*r toch op met xp.... enigste voordeel zijn de skins en de snelle opstarttijden(voor mij dan)...
Enigste voordeel? Dan heb je niet goed rondgekeken.....

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ben van XP weer terug naar Win2000.

Kwacht wel effe een servicepackje af, het werkte bij mij jammergenoeg alleen maar onstabiel.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreystegeman
  • Laatst online: 22-11-2002
Op zondag 28 oktober 2001 13:40 schreef Smarron het volgende:
Wie heeft Windows XP geinstalleerd, maar toch weer besloten om naar een ander OS te gaan en waarom precies?

Ik was terug gegaan naar Win2k, omdat hij niet stabiel leek. Nu was ik erachter gekomen dat het toch niet aan XP lag, maar aan het spel, ben ik toch weer vrolijk XP gaan draaien!

Voor mij geen ander OS meer!
Nou ik heb XP maar een 2,5 uur erop gehad.

Toen heb ik gelijk weer ME erop gezet.

Ik haat XP. omdat hij niet goed overweg kan met VOODOO4 kaarten. Eerst uren zoeken naar een goede driver. En dan blijkt dat hij heeeeeel veel software niet meer aankan.

Brandprogjes zoals Easy CD creator. CD-clone e.d.

XP SUCKS

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 17:33
Op woensdag 02 januari 2002 00:08 schreef jeffreystegeman het volgende:

[..]

Nou ik heb XP maar een 2,5 uur erop gehad.

Toen heb ik gelijk weer ME erop gezet.

Ik haat XP. omdat hij niet goed overweg kan met VOODOO4 kaarten. Eerst uren zoeken naar een goede driver. En dan blijkt dat hij heeeeeel veel software niet meer aankan.

Brandprogjes zoals Easy CD creator. CD-clone e.d.

XP SUCKS
Easy CD creator werkt perfect als je de up-date naar 5.02 erop zet :)

En XP Sucks is een newbie uitdrukking het ligt niet aan XP maar aan de Hardwarefabrikanten die het verdommen om hun drivers up-to-date te houden.....

Tot nu toe is elke release van Windows (behalve ME vind ik) een vooruitgang geweest zo niet dan hadden we allemaal nog 3.1 gedraaid.
Ik vraag me af of meer en deel van de tweakers ooit 3.1 geinstalleerd hebben of het ooit draaiend gezien hebben :?

Uit dit topic blijkt maar weer dat er een hoop geschreeuwt wordt zonder dat de kennis aanwezig is :(
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.