-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik heb in het begin Win2K en XP naast elkaar gedraaid, kwam daarna nooit meer in Windows 2000. XP ruleert gewoonOp Sunday 28 October 2001 13:40 schreef Smarron het volgende:
Wie heeft Windows XP geinstalleerd, maar toch weer besloten om naar een ander OS te gaan en waarom precies?
Ik was terug gegaan naar Win2k, omdat hij niet stabiel leek. Nu was ik erachter gekomen dat het toch niet aan XP lag, maar aan het spel, ben ik toch weer vrolijk XP gaan draaien!
Voor mij geen ander OS meer!
een nieuwe versie van komt.
Bevalt wel, paar rare dingen, maar over het algemeen lossen die dingen min of meer op als de nieuwe drivers binnen druppelen
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
ghehe ik ben dus dik truggegaan naar win2k. Fl*kk*r toch op met xp.... enigste voordeel zijn de skins en de snelle opstarttijden(voor mij dan)...Op Sunday 28 October 2001 13:43 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Ik denk dat iemand dit alleen zou doen als hij zijn vorige besturingssysteem perfect getweaked had. Met active desktop, e-mail, skinz, enz.
Dat vind ik juist 1 van de voordelen die XP heeft, het snelle opstarten.Op Sunday 28 October 2001 13:54 schreef neographikal het volgende:
ghehe ik ben dus dik truggegaan naar win2k. Fl*kk*r toch op met xp.... enigste voordeel zijn de skins en de snelle opstarttijden(voor mij dan)...
Ook hoefde ik weinig drivers te installeren, want XP herkende alles al!
fijn maar die drivers halen dus niet het uiterste uit je hardware, ik ga echt niet met de standaard drivers voor mn gforce ofzow draaien..Op Sunday 28 October 2001 13:57 schreef Smarron het volgende:
[..]
Dat vind ik juist 1 van de voordelen die XP heeft, het snelle opstarten.
Ook hoefde ik weinig drivers te installeren, want XP herkende alles al!
windows 2000 vind ik toch echt 100x fijner
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Op Sunday 28 October 2001 13:51 schreef yGiDoRp het volgende:
XP Pro Final Corporate heeft er bij mij 2 uurtjes opgestaan. Daarna heb ik mijn Windows 2000 Pro CD er maar weer ingegooid...
Op Sunday 28 October 2001 13:54 schreef neographikal het volgende:
[..]
ghehe ik ben dus dik truggegaan naar win2k. Fl*kk*r toch op met xp.... enigste voordeel zijn de skins en de snelle opstarttijden(voor mij dan)...
Hier nog iemand die terug gaat naar Win2k.Op Sunday 28 October 2001 13:59 schreef Flat het volgende:
ik heb precies 3 uurtjes XP gedraaid, en toen heb ik die partitie weer snel leeggegooid
windows 2000 vind ik toch echt 100x fijner
Enige voordeel waren de snelle opstarttijden en de skins.. maar die skins vond ik eigenlijk niet echt een voordeel
Bovendien gaat iedereen nu over op Xp... in het begin was het nog leuk... nu niet meer
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
WinME is nog zieker dan XP, hier mn computer tot 2x toe vernaaid, kon zelfs setup.exe niet meer vanuit dos op een lege partitie starten. ME suckz assOp Sunday 28 October 2001 14:04 schreef korngast het volgende:
Ik heb Millenium () en ik zou nooit overstappen naar XP. De ding die ik heb gelezen die overtuigen mij niet om XP te nemen.
Ook als je hem net schoon geinstalleerd heb, in mijn geval (zie specs in signature) kent hij meteen alles, het enigste probleem was natuurlijk nog die SB Live! 5.1 kaart maar das nu ook verholpen met die nieuwe drivers.
En de nieuwste detonator drivers van Nvidia werken ook perfect in Xp....nee voor mij is er niets anders meer.
Blijkt: Winroute ondersteunt geen XP (of andersom)
Onder 98 deed ie het op de een of andere manier ook niet goed. (ik weet dat ie het wel goed kan doen, maar ik had geen zin om 98 weer te gaan installeren en ik mis in 98 sommige functies die wel in ME zitten)
Ik wacht dus voorlopig nog effe tot er een versie van Winroute is die XP ondersteunt.
omdat ik de eerste keer dat tie weigerde mn systeem nog kon redden, 2de keer was het helemaal klote....Op Sunday 28 October 2001 14:07 schreef SuB het volgende:
dan vraag ik me af waarom je ooit op ME bent overgestapt....
Nu weiger ik WinME ooit nog te installen.
Vooral als je hem een beetje getweakt hebt en die kleuter-interface uitzet.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Maar ik heb iig nog geen plannen om terug te gaan naar ME/2000/98.
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Hoe lang heeft het geduurd voordat daar alles perfect liep? Bij mij pas NA Service Pack 2!
Ik heb voor XP nog bijna niks nodig gehad om stabiel te draaien, want dat doet hij al vanaf het begin!
Verwijderd
Xp herkent mijn Creative Dxr3 kaart niet en die mafkezen van Creative hebben nog geen drivers voor XP.
Mijn refresh rate bij XP krijg ik ook niet goed. Al een programmaatje gedownload, maar het heeft niets geholpen.
Verder slurpt het systeem snelheid..Als je kijkt naar die windows task cpu usage meter, wordt je helemaal niet lekker.
Ik hou er nog ff lekker 2 OS-jes op..
2k heeft hier altijd goed en stabiel gedraaidOp Sunday 28 October 2001 14:21 schreef Smarron het volgende:
Hoe lang heeft het geduurd voordat daar alles perfect liep? Bij mij pas NA Service Pack 2!
AMENOp Sunday 28 October 2001 14:21 schreef Smarron het volgende:
Voor de mensen van Win2k.
Ik heb voor XP nog bijna niks nodig gehad om stabiel te draaien, want dat doet hij al vanaf het begin!
Ik heb hier thuis 4 machines op win2k ( geen sp's ) draait vanaf begin ( ook beta ) perfect. En op het werk 50 clients met win2k ook geen sp's eerst later wel , maar met sp2 af en toe wat problemen.Op Sunday 28 October 2001 14:21 schreef Smarron het volgende:
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
inderdaad, hier ook hoorOp Sunday 28 October 2001 14:25 schreef nietzman het volgende:
2k heeft hier altijd goed en stabiel gedraaid
echt al sinds het begin, kerstvakantie 2 jaar geleden heb ik 'm geloof ik geinstalleerd
--Roy Goodman
win2k draait hier naar volle tevredenheid, heb nu ook weer een uptime van 9 dagen...
Ik hou t maar op een van mn motto's... "If it ain't broke, don't try to fix it!"
Ik kon geen cd's branden op 16X met m'n Waitec T-Rex SCSI. Waaraan het ligt
Voor de rest ben ik wel tevreden met XP
webOS all the way!
Verwijderd
XP is w2k met toeters en bellen waar je geen fuck aan hebt (ik niet tenminste). Snap ook niet waarom men XP de hemel inprijst, zo bijzonder is het nou ook weer niet.
Verwijderd
XP = Xtreme Problems
Verwijderd
dus ik wacht nog af, nog heel lang, want volgens mij zal mijn SB Live + a7m266 + 2 GeForce II's nooit werken
Lekker nuttig gebruik van je hdd dan !Op Sunday 28 October 2001 14:35 schreef Mr.ChronoM het volgende:
ik heb XP op een hidden partitie staan, maar kom er nooit meer in => reden geen geluid in XP, geen scanner, geen webcam
dus ik wacht nog af, nog heel lang, want volgens mij zal mijn SB Live + a7m266 + 2 GeForce II's nooit werken
WinXP ben ik absoluut geen voorstander van vanwege dat gezemel met hardware authenticatie en dat soort shit. Dat Big Brother is wachting idee spreekt me totaal niet aan. Ik blijf lekker Win2k draaien en zolang ik het kan vermeiden (heel lang wat mij betreft
[ specs ] [ Tweaker gallery ]
Verwijderd
Bepaalde divxies doen het simpelweg niet, ik had zelfs films in 2 delen waar deel 1 het wel deed en 2 niet.
Kon ik nog zoveel patches ed. opgooien maar spelen ho maar hoor!En ja tuurlijk dezelfde divx geprobeerd op 98, en speelde meteen als een tiet.
Iemand misschien ideeen om de 2de medieplayer van 98 in xp te gebruiken of een hele andere, want tot nu toe vind ik de 2 de player van 98 de beste die ik gezien heb!
ik heb een hercules 4500 (kyro2 ja) en dr waren nog geen xp drivers uit en opengl werkte Enorm traag (15-20 fps in cstrike in actie) met de standaard winxp drivers. na de format en 98se zag ik op de site staan dat ze xp drivers gereleased hadden, net die dag
Als dat zo is, dan stap ik over.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Start snel op makkelijk users switche alles werkt (itt win2k) en nog geen crashes ofzo
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik draai het perfect... meteen na 1x installeren, en met alleen SP1 !Op Sunday 28 October 2001 14:21 schreef Smarron het volgende:
- hardware always changes.. -
is op zich wel heel erg logisch natuurlijk
--Roy Goodman
Verwijderd
oh?Op Sunday 28 October 2001 15:26 schreef Roggel het volgende:
Het mooie van al deze posts is dat over een tijdje, toch IEDREEN XP draait of je nu wilt of niet.
en dat beslis jij ofzo
ik maak dus echt wel voor mezelf uit of ik het draai of niet

windows 2000 roelt heel xp er uit 2000 ownt xp. Xp is een kindercreche met al die blije kut kleuren
Verwijderd
Mediaplayer 6.4 zit ook gewoon in XP hoor, kijk maar ff in *:\Program Files\Windows Media PlayerOp Sunday 28 October 2001 14:50 schreef didaaf1 het volgende:
Iemand misschien ideeen om de 2de medieplayer van 98 in xp te gebruiken of een hele andere, want tot nu toe vind ik de 2 de player van 98 de beste die ik gezien heb!
en ik maar denken dat het voor eXtreme Problems stondOp Sunday 28 October 2001 15:31 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
windows xp = eXperience Problems
windows 2000 roelt heel xp er uit 2000 ownt xp. Xp is een kindercreche met al die blije kut kleuren

Verwijderd
enkele klikjesOp Sunday 28 October 2001 15:34 schreef DMaarten het volgende:
Ik snap niet dat mensen lopen te zeiken over die kleuren terwijl je dat met enkele muisklikjes zo omgezet hebt naar de staandaard windows stijl hoor.
-grouping uitzetten bij taskbar
-taskbar classic
-theme op classic
-alles naar performace zetten ipv mooiigheid
-restore uitzette
-dll cache uit
-welcome scherm uit
-en zo is er nog wel meer
Verwijderd
Dat beslis ik absoluut niet!Op Sunday 28 October 2001 15:30 schreef DR het volgende:
[..]
oh?
en dat beslis jij ofzo
ik maak dus echt wel voor mezelf uit of ik het draai of niet
Maar dat hebben de jongens van M$ voor ons gedaan. Alle nieuwe software is straks XP. Al je nieuwe drivertjes, etc... Je kan straks niet meer zonder!
Verwijderd
Ik dacht dat ik beta drivers van nvidia probeerde, nah ja starte daarna niet meer op, geen veilige modus meer en geen vorige bekende config. enzov. Nou heb ik nooit probs met beta drivers. Maar goed Win XP maar es opnieuw installeren en toen moest ik o.a. mijn modemdrivers handmatig toevoegen, wat eerst wel lukte maar nu dus totaal niet meer
Maar goed, ik heb nu weer win2k erop staan en en dat bevalt me tot nu het beste.
Verwijderd
he fok jouOp Sunday 28 October 2001 15:36 schreef DR het volgende:
[..]
enkele klikjes
-grouping uitzetten bij taskbar
-taskbar classic
-theme op classic
-alles naar performace zetten ipv mooiigheid
-restore uitzette
-dll cache uit
-welcome scherm uit
-en zo is er nog wel meer
Al die andere meuk heb ik het niet over
<edit>
-dll cache uit (waar is dit goed voor?)
-welcome scherm uit
Hoe zet je die 2 uit eigenlijk?
</edit>
al die nieuwe software heb je ook echt nodigOp Sunday 28 October 2001 15:38 schreef Roggel het volgende:
[..]
Dat beslis ik absoluut niet!
Maar dat hebben de jongens van M$ voor ons gedaan. Alle nieuwe software is straks XP. Al je nieuwe drivertjes, etc... Je kan straks niet meer zonder!

ik heb hier dan wel office XP draaien, maar eigenlijk zou office97 ook nog voldoen, en zo is er wel meer
Precies! En zometeen is alles .NET en dan maken die knakkers bij M$ een .NET OS en kan je alleen de software van hun servertjes plukken en er dik voor betalen. En reken er maar op dat ze dat door trekken naar alledaagse dingen, die in principe geen bal met computers te maken hebben.Roggel:
Ik protesteer!

[ specs ] [ Tweaker gallery ]
Realiseren jullie je wel dat XP=W2K? Als er dan al enkel XP programma uitkomen, zullen die gerust wel onder 2000 werken hoor. Of M$ maakt een patch (zon compatible dinges) of een cracker verzint er wel iets op.
Fun while it lasted: World Community Grid!
de welbekende fisher price-look :(:(Op Sunday 28 October 2001 15:31 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
windows xp = eXperience Problems
Verwijderd
Of moet je daar de puur hollandse versie voor hebben!?
Die ook uit te zetten is..Op Sunday 28 October 2001 16:14 schreef caesartje het volgende:
[..]
de welbekende fisher price-look :(:(
wat me opvalt is dat de meeste mensen terug zijn gegaan naar 2000 of 98se omdat ze die kleurtjes bagger vinden.. Vind ik zelf ook maar met een paar tweaks is 't best normaal te krijgen..
Maar wat me helemaal opvalt is dat de meeste mensen gewoon roepen dat xp sucks en verder geen reden geven..
Heb hier xp draaien en 't draait goed, beter als 2000, die hing na 5 minuten al als ik een spelletje speelde.
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
ik geloof dat je daar de puur hollandse versie voor moet hebben omdat er veel wordt verandert.. Geeft ie bij de setup ook aan als je van een nederlandse 98 naar een engelse xp wil gaat dat je alleen een schone install kunt maken en geen upgrade..Op Sunday 28 October 2001 16:17 schreef didaaf1 het volgende:
Vraagje tussen door, nu xp hier ook uit is kun je de engelse versie dan ook in het nederlands installeren.
Of moet je daar de puur hollandse versie voor hebben!?
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
INDERDAAD!!!!Op Sunday 28 October 2001 13:51 schreef yGiDoRp het volgende:
XP Pro Final Corporate heeft er bij mij 2 uurtjes opgestaan. Daarna heb ik mijn Windows 2000 Pro CD er maar weer ingegooid...
"Al...Al...ternative!!!"
even een lijstje ter vergelijking
Windows NT4 = NT 4.0
Windows 2000 = NT 5.0
Windows XP = NT 5.1
Dus als 2000 goed bij je draait moet XP dat zeker doen. Het is gewoon een verdere ontwikkeling van NT4.0 en die basis is goed en de ontwikkelingen zijn beter.
Ik weet zeker dat XP gaat heersen. Het is een super os.
Die zoete kleurtjes bevallen mij niet maar je kan het aanpassen.
Het enige lullige/foute van Microsoft dat ze steeds de interface veranderen en dat willen de users nou eenmaal niet.
Het is geen game OS maar ik denk wel dat dat steeds beter gaat worden... Je draait dan in feite een game in een Win98 venster in XP.. tegenwoordig kennen de processors dat wel. Maar voor games is het nog niet gemaakt...
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Verwijderd
Ja das waar, maar ik d8 misschien zijn daar nu patches oid. voor gekomenOp Sunday 28 October 2001 16:20 schreef Roel het volgende:
[..]
ik geloof dat je daar de puur hollandse versie voor moet hebben omdat er veel wordt verandert.. Geeft ie bij de setup ook aan als je van een nederlandse 98 naar een engelse xp wil gaat dat je alleen een schone install kunt maken en geen upgrade..
Niet mee eens....Op Sunday 28 October 2001 16:35 schreef MRic3 het volgende:
Wat een geblaat allemaal....
even een lijstje ter vergelijking
Windows NT4 = NT 4.0
Windows 2000 = NT 5.0
Windows XP = NT 5.1
Dus als 2000 goed bij je draait moet XP dat zeker doen. Het is gewoon een verdere ontwikkeling van NT4.0 en die basis is goed en de ontwikkelingen zijn beter.
xp = opvolger van 98/me (+ en misschien ook 2000). Kijk naar al die multimedia shit!! In xp wil je alles veranderen 2000 laat je zelf mooi kaal!!
2000 R U L E S!!!
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Niet mee eens...Niet mee eens....
xp = opvolger van 98/me (+ en misschien ook 2000). Kijk naar al die multimedia shit!! In xp wil je alles veranderen 2000 laat je zelf mooi kaal!!
2000 R U L E S!!!
XP = Opvolger W2K. Geschikt gemaakt voor de "thuis" toepassingen.(lees DX8+, gebruikersvriendelijkheid etc.)
Dit kan je al heel goed zien als je schone install doet, boot vanaf CD en dan krijg je de oude vertrouwde NT installer voor je neus.
WinXP Roeleert ZWAAR en schops W2K's kont.
[on topic]
Ik had eerst XP RC2 geinstalleerd. Maar toen waren er nog geen goede drivers voor mijn Hardware (lees, KyroII en SB Live) dus toen heb ik hem er snel weer afgekicked. Maar nu officiele legale Home Edition en die gaat er _nooit_ meer af
[/on topic]
Dat viel mij ook al op ja... De meesten komen niet veel verder dan: "ik vond het gewoon kut en heb het er na een uur weer afgeflikkerd" ...Maar wat me helemaal opvalt is dat de meeste mensen gewoon roepen dat xp sucks en verder geen reden geven..
Dan heb je het ook echt een kans gegeven ja..

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Maar wie gaat voor een paar kleurtje nu n nieuw os erop gooien? Want laten we eerlijk zijn: wezenlijk is XP hetzelfde als 2000. Er zijn wat proggie van ME mee gekomen, maar dat is alles. Het is gewoon 2000 met een nieuwe hoes.Op Sunday 28 October 2001 16:18 schreef Roel het volgende:
[..]
Die ook uit te zetten is..
wat me opvalt is dat de meeste mensen terug zijn gegaan naar 2000 of 98se omdat ze die kleurtjes bagger vinden.. Vind ik zelf ook maar met een paar tweaks is 't best normaal te krijgen..
XP IS NT 5.1. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar het IS gewoon zo. Die multimedia shit is verhuist van ME naar 2000 en dat hebben ze XP genoemd.Op Sunday 28 October 2001 16:40 schreef gerritblaat het volgende:
xp = opvolger van 98/me (+ en misschien ook 2000). Kijk naar al die multimedia shit!!
kijk en hier ben ik het nou mee eens, afgezien van dat de driverondersteuning van XP nog niet optimaal is.Op Sunday 28 October 2001 14:35 schreef Karam het volgende:
Na 2 weken testen/gebruiken toch weer win2000 teruggezet.
XP is w2k met toeters en bellen waar je geen fuck aan hebt (ik niet tenminste). Snap ook niet waarom men XP de hemel inprijst, zo bijzonder is het nou ook weer niet.
die zelfde jongens van ms hebben ook beloofd dat de progs voor winxp ook onder andere 32bit versies van windows gaan draaienOp Sunday 28 October 2001 15:38 schreef Roggel het volgende:
[..]
goedemorgen
Verwijderd
hehe yepOp Sunday 28 October 2001 16:43 schreef Marv het volgende:
De echte tweaker gebruikt Win2k... de wannebe tweakers WinXp
Heb 'm ook gehad maar 2000 en 98 draaien veel lekkerder met games
heb et 2 dagen gedraaid en daarna kwam ik heel winxp niet meer in, zelfs niet in safe-mode. Ik zelf blame hiervoor de Yamaha drivers, maar diezelfde drivers geven mij onder win2k prachtig dolby ac3 geluid, a3d(eerst ff andere versie van de driver installen daarna de nieuwe). Dit kreeg ik in XP niet eens voor mekaarOp Sunday 28 October 2001 16:55 schreef Tachyon het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op ja... De meesten komen niet veel verder dan: "ik vond het gewoon kut en heb het er na een uur weer afgeflikkerd" ...
XP zal best goed draaien mensen maar ik heb et niet zo op die multimedia fratsen...

ben dus weer terug bij win2k en dat draait gewoon geweldig.
Start sneller op
Herkende bijna alle hardware (als er drivers zijn te krijgen gebruik ik die maar tot die tijd kan ik prima werken)
OS is lekker snel
IE6 (ik weet het deze kan je downen maar nu heb ik hem meteen)
Standaard software is prima voor mij andere pakketen bieden vaak toch niet veel meer of kosten meteen geld.
Ik vind het een geweldig ontwikkel platform lekker stabiel. Gebruik het nu al een paar maanden nog geen BSOD's gehad of andere ongein.
Systeem :
A7V133
3x256 Mb Crucial geheugen
AMD 1.4 @ 1.560
Creative SBLive
Iiyama 21" MS101D
FPS2000 Spiekers
3Com305B-TX
Hauppauge Theater systeem.
Panasonic DVD 16x
2 x Maxtor 40 Gig Diamond max 60+ in raid 0
en nog wat dingen.
Echt supper dat XP
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line
Verwijderd
En Stabiel is ie zeker want na 13 uur 3dmark 2001 draaien nog steeds geen enkel probleem. En ik heb ook niet gevoel dat de machine langzamer wordt door het installeren van veel programma`s wat bij Win 2000 zeker wel gebeurde
Dus Win2000 is goed maar komt er bij niet meer op, XP is voor mijn gevoel stabieler en voelt sneller aan.
Wat bedoel je precies met die winamp niet zien? wordt ie soms gehide? if so dan kun je dat gewoon uitzetten.Op Sunday 28 October 2001 14:13 schreef InterFreak het volgende:
Ik draai winxp nl al 3 dagen non stop! Ik heb er geen problemen mee.. alleen vindt ik het jammer dat die winampa (winamp in je systray) dat die je niet meer zietmaar ik verwacht dat dat wel goed komt
![]()
Maar ik heb iig nog geen plannen om terug te gaan naar ME/2000/98.
Je kunt ook winbar installeren, heb je de knopjes daar zitten... erg makkelijk ook.
ennuhh.. 3 dagen uptime is niets, laatste reboot bij mij was na 16 dagen en ik deed reboot omdat ie wat traag begon te worden, ik had nog 129 mb geheugen over van de 512, na reboot zat ik weer op iets van 320mb vrij geheugen... is misschien geheugen beheer in winxp nog niet helemaal optimaal of zo?
anyways... ik vind het een goed os vergeleken met win9x en me. ik zou alleen niet weten of het nu echt loont om over te stappen van win2k aangezien dat ook prima loopt bij mij.
welke videokaart heb jij dan wel niet ??Op Sunday 28 October 2001 13:45 schreef Thomix het volgende:
Terug naar 98, mijn tweede videokaart werd niet ondersteund (net asl onder 2k btw)
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
True.. je kan het ontkennen, maar wat zoeken in je registry levert je toch deze waarden op..Op Sunday 28 October 2001 16:35 schreef MRic3 het volgende:
Windows NT4 = NT 4.0
Windows 2000 = NT 5.0
Windows XP = NT 5.1
Heb tijdje geleden Microsoft Technet Briefing gehad, o.a. over XP. Beloofd heel wat. En de 9x kernel wordt uitgefaseerd, en inderdaad wordt de NT kernel doorgezet naar XP. XP Home edition voor thuis, en XP Pro voor op de zaak of voor de meereisende thuisgebruiker...
Maar dat was geloof ik al duidelijk.. toch? Of nog steeds mensen die het niet snappen, dan post ik het nog een keer
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
't Is puur al het instellen en installeren van je software dat zoveel tijd vreet terwijl dat onder win2k al goed staat...
Nu ik zeer binnenkort nieuwe cpu + mobo + hd aanschaf zal ik denk ik met XP beginnen
hmmz
en XP voor al het andere wat ik op n pc doe.
Greetz RapTile
Spelfouten voorbehouden.
eehm ik heb al XP (toen heete 'ie nog Whistler) gedraaid sinds Build 2250Op Sunday 28 October 2001 16:55 schreef Tachyon het volgende:
Dat viel mij ook al op ja... De meesten komen niet veel verder dan: "ik vond het gewoon kut en heb het er na een uur weer afgeflikkerd" ...
toen was 't nog voor zo'n 80% gelijk aan Windows 2000, en sindsdien is naar mijn mening elke build slechter geworden door alle nutteloze dingen die erbij werden gestopt. ik weet wel dat je die er allemaal weer uit kan slopen, maar dan kan je eigenlijk weer net zo goed Windows 2000 nemen, en dat heb ik dus ook maar gedaan.
dus als je gebruik maakt van al die extra opties kan XP een verbetering ten opzichte van XP zijn. kom je van 98/ME dan zal je vooral blij zijn met de stabiliteit. ben je nieuw met computers dan denk ik dat je XP wel fijn zal vinden vanwege zijn gebruikersvriendelijkheid, maar bij MIJ komt XP dus echt niet op m'n computer
--Roy Goodman
Men moet jij nog wat leren... XP = opvolger van 98Op Sunday 28 October 2001 16:40 schreef gerritblaat het volgende:
[..]
Niet mee eens....
2000 R U L E S!!!
Ik vind XP een fantastische zet van microsoft. Stabiliteit van 2000 en het speelse van 98/ME... goed. En de user (zoals gerritblaat) heeft het niet in de gaten... briljant.
Ik denk echt dat XP het gaat maken en natuurlijk zal er nog wel aan getweakt worden (de 1e fixes zijn er nou al (20 Mb!!!)) maar dat het draait is zeker.
Ik ben zo ver dat ik win98 alleen maar gebruik voor spelletjes en als een bedrijf mij iets vraagt en dat bedrijf gebruikt win98 dan neem ik ze al niet meer serieus.. PimPamPet OS systeem dat het is. Als je eenmaal 2000 gewend bent wil je niet meer anders, XP maakt het allemaal maar wat leuker...
Ben echt blij dat de serie Win 95/98/98SE/me afgelopen is...
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
en voor het Wintendo gedoe, Windows98 (je moet toch wel kunnen CS'en op een LAN party)
met papier mache kun je alles maken!!
En dan gaan zitten zaniken over de slechte driver suppot. Wat wil je als het OS nog niet eens een week uit is! En vooral de mensen die tot 25 oktober daarover zeken irriteerde me mateloos. Denk eens na! Het is nog niet uit, vreemd dat er nog geen drivers klaarstaan voor elk stukje exotische hardware!!!

XP is zo stabiel als Win2k met de game mogelijkheiden van W9X/ME. En inderdaad is er hier en daar wat verandert, maar als je WIn2k gewend bent valt dat best wel mee, de overstap van W9X naar XP is misschien wel een cultuurschokje.
Moet dit nou een Tweaker forum voorstellen? Het lijkt gvd af en toe wel het Vobis forum met al die achterlijke vragen (kan iemand mij silver theme emailen, hoe zet ik de ingebouwde firewall uit in XP etc. etc.). Als het OS te moeilijk voor je is blijf dan lekker bij je W9X installatie of neem XP Home.
Gebruik de search eens een keertje of zelfs de ingebouwde Help & Supoort van XP. Bijna alles is daar wel te vinden, maar nee. Bij de eerste de beste problemen hier gaan zitten blaten op het forum en meteen XP afzeiken.
Als je er geen verstand van hebt, begin er dan ook niet aan!
Al dat gezeik over die kleurtjes en kinderlook. Zet het uit als je het niet bevalt, tis tenminste weer eens wat anders dan de WIn2k look.
Ik ben niet super Pro Mircosoft (de manier waarop ze IE en MSN opdringen irriteert me mateloos) maar XP is gewoon een prima OS. Het heeft 'even' geduurd (sinds Windows 95) maar voor de grote meerderheid is XP eindelijk wat je van een OS verwacht. Home voor de Vobis mensen, Pro voor de tweakers en bedrijven.
het is hier geen Vobis forum
WindowsXP mensen opzouten
* Tachyon seconds that...Op Sunday 28 October 2001 18:26 schreef keldon een ontnuchterend, realistisch stukje tekst:
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
Pfff...Op Sunday 28 October 2001 18:31 schreef Servowire het volgende:
precies
het is hier geen Vobis forum
WindowsXP mensen opzouten![]()
![]()
ik ben tevreden over Windows XP en ik ga echt niet weg omdat jij dat zegt!
Ik draai hem nu al paar maanden en het bevalt me prima. Het ziet er wel geinig uit die kleuren, en het is snel, en het chrast BIJNA nooit! Al m'n gamez werken er ook nog eens op.
Over die kleuren enzo, sommige vinden dat kinderachtig. Maar dat vieze grijze van Win9x en 2K, dat ziet er ook niet uit.

Uhm, note the smilies pleaseOp Sunday 28 October 2001 18:51 schreef Renko een reactie
Je hebt gelijk dit neem ik je niet in dank af en vat ik een beetje persoonlijk op. Dat jij nu met jouw hardware XP goed aan de praat krijgt maakt jou niet de ultieme tweaker ofzo. Er is gewoon hardware die nog niet werkt in een splinternieuw OS en ik vind dat je daar echt wel rekening mee mag houden bij de beoordeling of bij de keuze van een OS. Sterker nog ik vind het de belangrijkste reden. Ik vind het 10.000 keer zo belangrijk dat AL mijn duurbetaalde hardware goed werkt en geef helemaal niks om al die extra features die je voor elk ander OS in een of andere vorm ook allang hebt. Ik draai zelf Windows 2000 al een hele tijd en die werkt perfect met al mijn hardware zolang ik alle drivers goed heb geinstaleerd. Al die extra's beslis ik zelf wel over of ik die wil en zo ja graag nog van welke softwaremaker. En als ik dus iets in Windows XP niet goed aan de praat krijg dan kan dat heel goed liggen aan de "onvolwassenheid" van het os ontwikkelaars weten nu eenmaal door langere ervaring beter hoe ze drivers moeten maken voor win98/win2k dan voor een paar dagen oud OS als Windows XP en ja op driverniveau zit daar echt wel behoorlijk verschil in dan werk je niet zo meer met de standaard win32 API. Dat jij je nu superieur gaat voelen omdat jij op jouw specifieke beperkte stukje hardware Windows XP goed aan de praat hebt wil niet zeggen dat iederen hier maar stom is en vobisgebruikers zijn. For your knowledge ik ontwikkel zelf hardware en software voornamelijk voor embedded systemen en vind het een erg kortzichtige uitspraak die je maakte.Dit zal me niet in dank afgenomen worden maar iedereen die probs heeft met XP kan gewoonweg niet met een OS overweg of heeft hardware uit het jaar nul (en dan nog, XP ondersteunt een hoop).
PS Mocht het je niet zijn opgevallen ik ben vandaag niet vrolijk en kon het niet laten om te reageren.
Die gamemogelijkheden zijn dus precies hetzelfde als 2000 met die compatibility patch. En als je die playskool look uitzet, doe er dan gewoon 2000 op.Op Sunday 28 October 2001 18:26 schreef keldon het volgende:
XP is zo stabiel als Win2k met de game mogelijkheiden van W9X/ME. En inderdaad is er hier en daar wat verandert, maar als je WIn2k gewend bent valt dat best wel mee, de overstap van W9X naar XP is misschien wel een cultuurschokje.
Moet dit nou een Tweaker forum voorstellen? Het lijkt gvd af en toe wel het Vobis forum met al die achterlijke vragen (kan iemand mij silver theme emailen, hoe zet ik de ingebouwde firewall uit in XP etc. etc.). Als het OS te moeilijk voor je is blijf dan lekker bij je W9X installatie of neem XP Home.
Al dat gezeik over die kleurtjes en kinderlook. Zet het uit als je het niet bevalt, tis tenminste weer eens wat anders dan de WIn2k look.
Idd, de mensen die XP zoveel mogelijk op 2000 willen laten lijken, snap ik ook niet. Gooi 2000 er dan gewoon weer op!
Je moet niet steeds zeggen van dat andere forummers het moeilijk vinden en dat ze terug naar 98 moeten, want dat staat zo ontiechlijk verwaand
Je neemt het wel heel persoonlijk op. Ik ben het opzich wel met vastloper eens. Je moet als onervaren computer gebruiker geen Beta OS of een net gereleased OS gaan gebruiken. Er zitten fouten in, er is weinig tot geen support en als je het niet snapt heb je dus een probleem!Op Sunday 28 October 2001 19:09 schreef Vastloper het volgende:
Je hebt gelijk dit neem ik je niet in dank af en vat ik een beetje persoonlijk op.
[..]
PS Mocht het je niet zijn opgevallen ik ben vandaag niet vrolijk en kon het niet laten om te reageren.
Neemt niet weg dat er op dit forum minder gezeken mag gaan worden en meer geholpen
Verwijderd
ik had eerst ook XP vond het wel cool enz...
maar toen begon het probleem icq deed weer eens raar
kon ik eens eindlijk online deed i-net het raar geen sites vinden enz...
toen bleek dat kanker mxstream xp weer niet ondersteunde....
als ik weer hoor dat mxstream eindelijk us xp ondersteunt dan pak ik het zeker,...
btw w2k ruled ook wel maar is altijd zo'n gekut met dat netwerk
100% mee eensOp Sunday 28 October 2001 19:11 schreef Breepee het volgende:
Die gamemogelijkheden zijn dus precies hetzelfde als 2000 met die compatibility patch. En als je die playskool look uitzet, doe er dan gewoon 2000 op.
Idd, de mensen die XP zoveel mogelijk op 2000 willen laten lijken, snap ik ook niet. Gooi 2000 er dan gewoon weer op!
Je moet niet steeds zeggen van dat andere forummers het moeilijk vinden en dat ze terug naar 98 moeten, want dat staat zo ontiechlijk verwaand
First, Windows XP is essentially a downgrade from Windows 2000, gussied up with pretty icons and trimmed out with multimedia features that were mostly present in Windows Me."
Yahoo/ZDNet
--Roy Goodman
Dit topic is gesloten.