Toon posts:

Aldi Notebook

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aldi heeft een laptop in de aanbieding:

Medion Laptop

PIII 1Ghz.
265MB SDRAM PC 100
20,0 GB harde schijf
10/100MBIT Ethernet kaart
8Mb 3D grafische kaart met TV OUT
65K Modem
16bit soundchip
Li-on high performance accu
8x DVD ROM drive
icl. winXP home edition, worksuite 2001(Encarta, works, word, autoroute, picture it)
-----------
3498,-

Ik ben op zoek naar een laptop..maar wat vinden jullie van deze?
greetz

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Jah ik heb m vandaag gezien... ziet er leuk uit.
Alleen merk komt me niet echt bekend voor maar dat zal wel goed zitten :)

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• markvt
  • Laatst online: 07:32

markvt

Peppi Cola

met winxp home

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Ja, deze notebook heb ik net ook ontdekt. Volgens mij is dit de website:

http://www.medionshop.de/cgi-bin/vshop?HTML=medion_showtemplates/show.html&ID=100401951545&CATEGORY=NOTEBOOKS&INDEX=100322776887&VSSI=1&TMPVSSI=1

Ik ben opzoek naar 3 laptops voor een redelijke prijs. Is dit een aanrader voor mij?

Volgens dit forum valt de Sony Vaio FX-401 en FX-405 tegen vanwege de slechte accu's. Is die Medion notebook beter?

Verwijderd

Topicstarter
ik vind dat uitgebreidde software pakket een beetje jammer..
ik heb liever nix en dan zet ik erzelf wel winXP profesional op..

maarja tis niet anders..

en die grafische kaart vind ik wat minder..
dat zou van mij wel wat meer dan 8mb mogen zijn ;)

verderz vind ik 133mhz geheugen natuurlijk altijd beter dan 100mhz geheugen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 16:31 schreef i-Deen het volgende:
Ja, deze notebook heb ik net ook ontdekt. Volgens mij is dit de website:

http://www.medionshop.de/cgi-bin/vshop?HTML=medion_showtemplates/show.html&ID=100401951545&CATEGORY=NOTEBOOKS&INDEX=100322776887&VSSI=1&TMPVSSI=1

Ik ben opzoek naar 3 laptops voor een redelijke prijs. Is dit een aanrader voor mij?

Volgens dit forum valt de Sony Vaio FX-401 en FX-405 tegen vanwege de slechte accu's. Is die Medion notebook beter?
dat is hem niet hoor ;)

Verwijderd

Waarom niet dezelfde?

Er zit een CD RW in ipv. een DVD soms?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 16:36 schreef i-Deen het volgende:
Waarom niet dezelfde?

Er zit een CD RW in ipv. een DVD soms?
yep en een 16mb grafische kaart ipv 8mb enz.

Verwijderd

OK, dan is dat duidelijk...

Blijft het evengoed een goede notebook?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Tjsa de processor is natuurlijk prima, maar van die videokaart (S3 Graphics 8 Megabyte 3D) hoef je geen wereldwonderen te verwachten natuurlijk. Dus gamen is wat minder, maar misschien interesseert dat je niet? Waar wil je 'm primair voor gaan gebruiken?

Hoe zit het met de chipset?

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
[open deur]
Met Aldi moet je natuurlijk altijd blijven kijken. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een eigen systeempje. Dat kan bijvoorbeeld bij Computerland. Je betaalt dan uiteraard wat meer, maar je krijgt wel een heel stuk service. Heel handig als het fout gaat.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 16:51 schreef havana het volgende:
Tjsa de processor is natuurlijk prima, maar van die videokaart (S3 Graphics 8 Megabyte 3D) hoef je geen wereldwonderen te verwachten natuurlijk. Dus gamen is wat minder, maar misschien interesseert dat je niet? Waar wil je 'm primair voor gaan gebruiken?

Hoe zit het met de chipset?
ik zit dus ook een beetje met die grafische kaart...
want af en toe een tof spel moet kunnen natuurlijk en dan heb ik wel wat beters nodig dan 8mb

chipset: geen id

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 16:53 schreef havana het volgende:
[open deur]
Met Aldi moet je natuurlijk altijd blijven kijken. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een eigen systeempje. Dat kan bijvoorbeeld bij Computerland. Je betaalt dan uiteraard wat meer, maar je krijgt wel een heel stuk service. Heel handig als het fout gaat.
ik heb over de vorige pc die ALDI verkocht anders alleen maar goede dingen gehoord!

Verwijderd

Onder service (betreft laptops) verstaan de meeste bedrijven dat je de laptops binnen de garantie moet opsturen als het om hardware fouten gaat. Software conflicten los ik zelf wel op. Voor het opsturen heb ik de Aldi niet nodig, daarom betaal je waarschijnlijk ook minder, toch?

Volgens de test doet die notebook het prima, tot nu toe: kopen dus! :? Evengoed ben ik toch nog een beetje onzeker betreft aanschaf van 3 stuks...

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 22:32
De chipset is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid Via Twister. Dit is een nieuwe chipset van Via met geintegreerde S3 Savage chip.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Het is wel een PIII Mobile integenstaande tot die Gericom gevallen bij de lidl. Hij is in België ook te koop vanaf 31 oktober voor EUR 1635,97
MULTIMEDIA notebook

INTEL® Pentium III Mobile processor met SpeedStep technologie speciaal voor notebooks ontwikkeld, Voordelen in vergelijking met desktop CPU'sca. 30% meer acculooptijd, 14.1' TFT XGA color display, 8 x DVD ROM drive Laat u genieten van DVD-video op uw televisiescherm (gewoon aansluiten aan TV), Harde schijf: 20,0 GB, 256MB PC 100 S-DRAM werkgeheugen, 10/100Mbit Fast Ethernet LAN-aansluiting, 8 MB 3D grafische kaart met TV Out, Interne 56k modem, 16 bit soundchip met 2 geïntegreerde, luidsprekers en een microfoon, Intern 3,5' diskettestation, Geïntegreerde touchpad met 2 muisknoppen, Toetsenbord Multimedia HotKeys, vrij programmeerbaar, Li-Ion high performance accu, Externe voedingseenheid, goedgekeurd door TÜV/GS, Aansluitingen: 2 x USB, 1x parallel, 1x serieel, 1 x ext. monitor, 2 x PCMCIA type II of 1 x PCMCIA type III, 1x fast infrared, 1 x microfoon, 1x Line In, 1x Line Out, 1 x PS/2, 1 x TV Out, Microsoft WorksSuite 2001 koppelt sterke producten van Microsoft als totaaloplossing voor veeleisende PC-gebruikers aan de meest actuele vakkennis. Voor meer succes en plezier, voor het eenvoudig, snel en onproblematisch volbrengen van de belangrijkste computertaken bij u thuis. Met Works Suite 2001 is het kinderspel om in het internet op ontdekkingsreis te gaan, kwalitatief hoogwaardige documenten te maken, reizen te plannen, foto's te bewerken of allerlei kennis op te doen. Het totaalpakket biedt een voordelige en effectieve combinatie van verschillende PC-producten.De prijs is inclusief 81 BEF recyclagebijdrage.

BF 65.995*
EUR 1635,97
Opgelet: Deze artikelen zijn slechts tijdelijk in ons assortiment
Ik vind het wel vrij interessant

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Ja ja, dat is ook zeer interessant!

Ik denk dat ik er eerst 1 koop en als het wat is, dan koop ik er nog 2. Het zal je dan net gebeuren dat ze net uitverkocht zijn! Hmmm, zomaar FL. 10494,00 even bij de Aldi uitgeven doe je niet zomaar... Het is jammer dat ze daarom maar tijdelijk leverbaar zijn |:(

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
medion = lifetec...denk dat dat merk wat bekender voorkomt ;)

Verwijderd

Volgens die andere topics wordt die notebook meer aangeraden dan afgewezen. Ik heb net nog gekeken voor een vergelijkbare Dell, Toshiba of Sony...maar dan betaal je zeker het dubbele...dat is zeker voor de service? Pfffff... :Z

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 21:08
ALDI had een maand of 10 geleden ook zo'n aanbieding voor een P3-600 Medion/Lifetec laptop, die heb ik toen gekocht. Je moet er natuurlijk niet Max Payne oid op willen spelen (op welke laptop wel?), maar die dingen zijn heel fijn.

Lifetec is geloof ik ook weer een goedkope naar voor een soort subdivisie van asus, dus qua kwaliteit zit het allemaal wel goed. Mocht je dus nog een laptop willen voor willekeurig gebruik, sla je slag...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik moet ook binnenkort een laptop aanschaffen.. van school kan ik een celeron800, 128MB krijgen voor 3300 ofzo.. maar dit is wel een hele interessante aanbieding :)

Weet iemand ook wanneer ie te koop is?

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 00:47 schreef rick_h het volgende:
Ik moet ook binnenkort een laptop aanschaffen.. van school kan ik een celeron800, 128MB krijgen voor 3300 ofzo.. maar dit is wel een hele interessante aanbieding :)

Weet iemand ook wanneer ie te koop is?
Je studeert aan de Fontys zeker.. >:)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12 19:05
Misschien een beetje een vreemde vraag, maar kan je bij Aldie en rekening op naam krijgen?!
Kan ik hem nl. afschrijven op een PC prive project!

American Express vraagbaak

• Solarsparc
  • Laatst online: 27-11 22:32
Je moet er natuurlijk niet Max Payne oid op willen spelen (op welke laptop wel?)
- Dell Inspiron 8100 met GeForce2Go
- Sony Vaio GR-serie met Ati Radeon mobility
- HP Omnibook 6100 met Ati Radeon mobility
- Toshiba Satellite 3000-serie met GeForce2Go

8-)

Verwijderd

Ja mensen, leg een paar centen meer neer en koop een echte laptop....niet zo'n vaag merk, maar iets gerenommeerds..

En dan bij de Aldi; je koopt toch ook geen sla bij de computerzaak?

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-12 18:06
Om eerlijk te zijn vind ik dit nogal duur, kijk ff rond en je hebt voor zelfde geld meer laptop

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 01:51 schreef mbitnl het volgende:

En dan bij de Aldi; je koopt toch ook geen sla bij de computerzaak?
Nee want bij de computerzaak verkopen ze geen sla.

• Wouter!
  • Laatst online: 07-12 20:22
Op vrijdag 26 oktober 2001 01:55 schreef Renkie het volgende:
Om eerlijk te zijn vind ik dit nogal duur, kijk ff rond en je hebt voor zelfde geld meer laptop
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. De meeste laptops gaan zo vanaf ongeveer 3500 gulden. Daar heb je dan een Celeron of P3-800 voor ofzow met maar 128MB (of soms zelfs maar 64MB) geheugen. Moet je eens kijken wat je alleen al extra voor die 1GHz CPU betaalt bij de willekeurige computer-boer. Okey ... de videochip van deze laptop is een beetje zwak, maar toch meer dan voldoende voor Internet en typ-gebruik. DVD's moeten overigens toch ook perfect lopen op dit ding. Je betaald voor een willekeurige al dan niet A-merk laptop zeker zo'n 750 tot 1000 gulden meer bij de meeste computer-shops.

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Op vrijdag 26 oktober 2001 00:54 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Misschien een beetje een vreemde vraag, maar kan je bij Aldie en rekening op naam krijgen?!
Kan ik hem nl. afschrijven op een PC prive project!
Ja hoor, gewoon aan de kassa een geschreven bon vragen... doen ze niet moeilijk over. Zo heb ik vorig jaar mijn pc-prive ook benut. :)

~~ meesterprutser ~~

• DeMoN
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Geen geouwehoor over sla koop je toch ook niet bij de computerboer enzo,.. Aldi levert gewoon goeie computerspullen die van het merk Medion (lifetec) komen.

Uit ervaring weet ik dat hier niks mis mee is en als er wel wat aan de hand is kan je gewoon de medion helpdesk bellen zonder wachttijden en ze gaan net zo lang door tot het is opgelost.

ALS HET NIET WORDT OPGELOST STUREN ZE JE EEN NIEUWE COMPUTER.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoals iedereen (?) gelezen heeft koopt Medion zijn mobo's en videokaarten bij MSI. Zelf heb ik het P-III 667 MHz systeem. Daarin zit nu wel het een en ander extra, maar mijn MSI-6318 mobo heeft mij nog nooit in de steek gelaten!

En hij heeft de afgelopen 1.5 jaar al Win 98SE, WINME, WIN2000 en WinXP gedraaid. >:)
En het RAM komt wel effe mooi bij Siemens vandaan dus daar is niets mis mee. In die tijd wilden ze nog wel eens 2*64MB erin zetten, maar de ALDI deed er keurig een van 128 in! 8-)

En over die Laptop, ik vertrouw ze wel, ze leveren goede stuff voor een prima prijs. :9

• enter.nu
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

ff iets heel anders:

[half on-topic mode]

Ik zag net die aanbiedingen en ik ben eigenlijk wel erg enthousiast over die HP All-in-one Printer (psc-720)

Alleen kan ik bij HP niets over de psc-720 vinden. HP heeft alleen de psc-750 op de site staan.
Google en Altavista geven ook geen resultaten.... :?
Wie heeft er meer info voor mij?

[/half on-topic mode]

~~ meesterprutser ~~

• EvolutionX
  • Laatst online: 07-12 21:25
Valt me op dat er veel vragen over de Aldi komen,
tijd voor "Het grote ALDI topic" :)

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Even een paar feitjes over de Lifetec cq. Medion systemen:
- het p3-500 en p3-667 model hebben idd. een MSI mobo en videokaart
- het p3-900 en p3-1000 model hebben een Asus mobo en videokaart
- de p3M-600 laptop is een Asus laptop

Helaas heb ik verder geen info over de huidige laptop, maar het lijkt erop dat ook dit een Asus is.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• The_Duke
  • Laatst online: 03-12 19:29

The_Duke

ho gek!

Ik ben zelf de trotse eigenaar van een lifetec notebook, de PII 233 uitvoering, ik ben er tot op de dag van vandaag nog de volle 100% tevreden over, ik heb nog nooit een probleem met het computertje gehad. Zelfs xp draait, na wat extra geheugen te hebben bijgeplaatst, als een trein.
Ik raad dus iedereen die een laptop wil voor een zeer mooi prijsje aan deze bij de Aldi te halen, wees er wel snel bij want op is op.

• Palomar
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_44/BILD01.JPG
Multimedia notebook
Testwinnaar
in het Duitse blad 'Computerbild'
nr. 22/2001. Van 10 geteste notebooks
is het Multimedia notebook van
Medion op de 1e plaats geëindigd
Kwaliteit: Goed
Prijs-prestatie: Goed
DIRECT: digitale bioscoopervaring
online surfen
spelen
werken
leren
aansluiten
Voordelen in vergelijking
met desktop CPU's
ca. 30% meer acculooptijd
Intel Pentium III Mobile processor
met SpeedStep technologie
speciaal voor notebooks ontwikkeld
14.1" TFT XGA color display
8 x DVD ROM drive
Laat u genieten van DVD-video
op uw televisiescherm
(gewoon aansluiten aan TV)
10/100Mbit Fast Ethernet
-LAN-aansluiting
Harde schijf: 20,0 GB
256MB SDRAM PC 100 werkgeheugen
8 MB 3D grafische kaart met TV Out
Interne 56k modem
16 bit soundchip met 2 geïntegreerde
luidsprekers en een microfoon
Intern 3,5" diskettestation
Geïntegreerde touchpad met
2 muisknoppen
Toetsenbord Multimedia HotKeys,
vrij programmeerbaar
Li-Ion high performance accu
Externe voedingseenheid,
goedgekeurd doorTÜV/GS
Incl. comfortable draagtas
Aansluitingen: 2x USB, 1x parallel,
1x serieel, 1x ext. monitor,
2x PCMCIA type II of
1x PCMCIA type III,
1x fast infrared, 1x microfoon,
1x Line In, 1x Line Out, 1x PS/2,
1x TV Out
hij staat nu op de site van aldi.. het lijkt me nog steeds een heel aantrekkelijk aanbod.. maar heeft iemand ook een idee hoe het zit met support/garantie e.d.? Vind het toch wel handig dat ik hem snel weer kan gebruiken als ie es kapot zou gaan (ga zelf niet schroeven aan een laptop :P ) En zou die ook een beetje stevig zijn?

Verwijderd

Nee hij is niet stevig...grr je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitetn, je zal altijd wat moeten inleveren als je een noname cheapass notebook koopt i.p.v. een echte..

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Ik heb gehoord dat je gelijk zonder gezeik een nieuwe krijgt als ie stuk is en niet meer te fixen valt.

• The_Duke

The_Duke

ho gek!

Op vrijdag 26 oktober 2001 11:54 schreef mbitnl het volgende:
Nee hij is niet stevig...grr je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitetn, je zal altijd wat moeten inleveren als je een noname cheapass notebook koopt i.p.v. een echte..
hoe weet jij dat nou, heb je m soms al???
zoals ik al eerder zij heb ik dus ook een lifetec notebook, later zag ik in een foldertje van Dell presies hetzelfde model met dezelfde configuratie alleen met een ander naamplaatje.
En wat bedoel je met "een echte notebook" ?? is dat soms dezelfde notebook waar je 2x zo veel voor dokt?? whahahaahha, laat me toch niet lachen man.

Verwijderd

Topicstarter
deze discussie zal wel eindeloos door blijven gaan..
maar het is zeer opvallend hoe de huidige aldi-notebook/pc eigenaren super tevreden zijn over hun product (over het algemeen)
en anderen die niet zo'n laptop/pc zelf hebben vinden aldi zuigen voor computer aanschaf..

ik ben er nog steeds niet overuit..

ik zou best een willen kopen maar baal toch van dat hele software pakket.. en die grafische kaart..

en een laptop's grafische kaart upgraden doe je denk ik niet zo snel

• Stinger_Ventura
Op vrijdag 26 oktober 2001 10:51 schreef enter.nu het volgende:
ff iets heel anders:

[half on-topic mode]

Ik zag net die aanbiedingen en ik ben eigenlijk wel erg enthousiast over die HP All-in-one Printer (psc-720)

Alleen kan ik bij HP niets over de psc-720 vinden. HP heeft alleen de psc-750 op de site staan.
Google en Altavista geven ook geen resultaten.... :?
Wie heeft er meer info voor mij?

[/half on-topic mode]
Hoi!

Ik heb 3/4 jaar geleden de HP PSC500 gekocht. En daar ben ik tot nu toe ZEER tevreden over!
Uitermate goede kwaliteit/snel en het is gewoon een copieer apperaat! Je legt een pagina er op drukt op copy en het rolt er uit!
Het is extreem moeilijk om te zienw at het kopie is van een 1 op 1 copy!
Kan hem je echt aanraden....

• Stinger_Ventura
Ik had geen interesse in dit hok, omdat het toch wat dubieus is qua kwaliteit!
Maar wat schetst mijn verbazing "2 JAAR GARANTIE" !!!

Wat voor garantie is dat?
Want als er iets stuk gaat, dat het dan niet onder geen garantie valt als bv de accu die er na 6 maanden mee op houdt?!

Bij mobiele telefoons is het zo dat je geen garantie meer op je accu hebt na 3 maanden.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 14:33 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Ik had geen interesse in dit hok, omdat het toch wat dubieus is qua kwaliteit!
Maar wat schetst mijn verbazing "2 JAAR GARANTIE" !!!

Wat voor garantie is dat?
Want als er iets stuk gaat, dat het dan niet onder geen garantie valt als bv de accu die er na 6 maanden mee op houdt?!

Bij mobiele telefoons is het zo dat je geen garantie meer op je accu hebt na 3 maanden.
ik denk dat als je laptop kapot gaat dat je dan echt gewoon naar je lokale aldi kan gaan..

en dan zullen ze je daar wel kunnen informeren ofzo..
of dat ze hem daar innemen..dat ie vervolgens ergens naartoe wordt gestuurd en in het beste geval krijg je dan binnen een paar dagen gelijk een nieuwe..
of je eigen gerepareerd.. ;)

Verwijderd

Mijn (1e en tot nu toe enige) ervaring met de service van Medion/Lifetec is zeer goed.
Ik had een paar weken geleden die draadloze/optische muis bij de Aldi gekocht, maar de lader deed het niet goed.
Even de helpdesk gebeld, meteen een zeer vriendelijke medewerker aan de lijn (en niet eerst een uur wachten) waarna gelijk gezegd werd "stuur maar op".
Dat deed ik dus de dag erna, dat was een woensdag.
En op zaterdag kreeg ik al een pakketje thuis met een nieuwe muis en lader!
Nu weet ik wel dat dat niet over een laptop gaat, maar dit is gewoon topservice! Echt klasse.
Ik twijfel dus ook geen moment om nog een keer iets van dit merk aan te schaffen.

• Stinger_Ventura
Aardige medewerkers heb ik niet zoveel mee te maken!
Althans, je kan ze op goede dagen spreken en op slechte dagen.
als ik geen bevredigend antwoord krijg bij Helpdesken, dan hang ik op en bel nog een keer, en dan krijg je iemand anders aan de lijn.

Als je het opstuurt en meteen weer terug krijgt, is het wel prettig! Daar kan je van op aan nl. niet van aardige medewerkers.

Verwijderd

Wow die Aldi Laptop is cheap man. Zekerz omdat er ook Windows XP in zit enzo ziet er als een top laptop uit (wordt niks voor niks 1ste in test), dus dat de laptop bagger is is BULL....
Ik ga die laptop morgen halen damn weet iemand tel nr van Aldi in Vlaardingen?

PS is die per 31 oktober beschikbaar?!?!

• Stinger_Ventura
Op vrijdag 26 oktober 2001 18:20 schreef insane het volgende:
Wow die Aldi Laptop is cheap man. Zekerz omdat er ook Windows XP in zit enzo ziet er als een top laptop uit (wordt niks voor niks 1ste in test), dus dat de laptop bagger is is BULL....
Ik ga die laptop morgen halen damn weet iemand tel nr van Aldi in Vlaardingen?

PS is die per 31 oktober beschikbaar?!?!
euh, trek je niet al te veel aan van testen!

Ik ken dat soort gein met radardetectoren!
Dan word de Quintezz als beste getest omdat die maar 25% van de prijs van de rest is! Terwijl hij ook maar 25% van de resultaten leverd. Ofwel net niets dus......
Ik wil die test wel even lezen voordat ik dat soort conclussie's trek.
Woensdag is het de 31ste, dus je kan nog een paar daagjes sparen.

Wat mij overigens over de streep aan het trekken is, is dat er 2 jaar garantie op zit!
Betekend dat je 2 jaar lang een goede laptop hebt, en zelfs bij Dell of Toshiba moet je daar flink voor lappen.

Verwijderd

Ter indicatie 3 jaart garantie is bij Dell zo'n +550
ik wordt voor 33% door me ouders gefinanciert yeah kick a$$

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 11:45 schreef tonyisgaaf het volgende:
Even een paar feitjes over de Lifetec cq. Medion systemen:
- het p3-500 en p3-667 model hebben idd. een MSI mobo en videokaart
- het p3-900 en p3-1000 model hebben een Asus mobo en videokaart
- de p3M-600 laptop is een Asus laptop

Helaas heb ik verder geen info over de huidige laptop, maar het lijkt erop dat ook dit een Asus is.
idd, kijk maar eens naar http://www.asus.com.tw/Products/Notebook/L8400-c/highlight.html, ziet er wel errug hetzelfde uit (alleen nogal wat duurder).

Het lijk er idd op dat Medion een soort Asus subdivisie is.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op vrijdag 26 oktober 2001 10:45 schreef J0YR1D3R het volgende:
Zoals iedereen (?) gelezen heeft koopt Medion zijn mobo's en videokaarten bij MSI.
euhm. meer asus spul. tenminste in die P3 900 en P3 1gig

die 667 weet ik niet. laptops zijn ook van asus. Medion/Lifetec is gewoon een megagrote rebrander.

medion camcorder was niet van asus maar d8 van sanyo. enz.

ik weet dit uit ervaring ;)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• -MAD-
  • Laatst online: 07:52
Bij MyCom staat een Asus notebook (L8400K) die heel erg op de Aldi notebook lijkt (als het onderhuids een Asus zou zijn) die alleen nog iets kaler is (128MB/256MB; WinME/WinXP; kaal/WorksSuite 2001)

Specs:
- Intel Pentium III 1GHz processor
- S3 Savage MX 8MB S-Video en tv-out
- 128MB SDRAM geheugen
- 14,1 Inch TFT XGA beeldscherm
- 20GB harddisk
- 8 speed DVD-speler
- 1.44Mb Floppydrive
- Li-Ion batterij
- 10/100 Mbit intern
- Microsoft Windows ME NL
- Luxe draagtas

Pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/Direct/Pictures/asusl8400k.jpg

Prijs van dit ding (die toch wel heel sterk op die Aldi notebook lijkt) = 4695,-

Deze info komt van de oude site van MyCom, omdat ik van de nieuwe niet kon copy/pasten en verschilt een klein beetje met de nieuwe site, waar de L8400K nog iets kaler is maar ook iets goedkoper...

• Palomar
  • Niet online
ik ga woensdag eentje halen.. ben die dag vrij dus dat wordt overnachten voor de deur van de Aldi :P :+

maareh.. ik hoop dat ik er eentje kan krijgen en post dan wel ff hoe ie bevalt.. ik ga in de winkel wel eerst ff vragen hoe het met garantie zit en zelf ff kijken of ie dr een beetje stevig uitziet.. hij moet wel elke dag mee in mn tas moet dus niet van dat cheapass knarsende plastic zijn...

Verwijderd

Tip: ga vandaag naar Aldi en reserveer hem!!
kan je hem ophalen wanneer je maar wilt

Verwijderd

De prijs is zeker niet duur en zeker, omdat het een hele dure 1Ghz processor heeft met speedstep en die kom je niet zomaar tegen in een goedkope laptop van de computerboer. Bovendien krijg je er bij de computerboer niet zomaar een draagtas bij en software en dat jaar extra garantie ook niet, dus goedkoop is het zeker, zeker als je ervamn uitgat dat het zo'n beetje half asus is. De aldi durft er tenminste merken bij te zetten, wat je lang niet alijd kan zeggen van andere laptops.

PS Kan je dan reserveren? Dat doe ik dan, want hier in Haarlem schijnt het in de winkel altijd op vechten uit te lopen >:)

Verwijderd

Topicstarter
mijn buurman is lekker baas van de aldi bij ons in de buurt en die zegt dat als ik hem wil dat hij hem dan voor me vasthoudt en 50% korting geeft..

Verwijderd

Topicstarter
k dat van die 50% korting was een geintje

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 07:57

creative8500

freedom.

Ik vindt zo'n 14,1" scherm (ik neem aan dat het er zo een is) erg kut werken. Net iets te klein.

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

En waarom zou je geen Max Payne spelen op een notebook? Gaat goed hier op een cel500! :o)

XBOX 360 Gamertag

Verwijderd

Topicstarter
klote grafische kaart ;)

maaruh... weet iemand hoe het zit met die batterij?
hoe lang gaat die mee?? hoeveel uur?

• Sovereign
  • Laatst online: 31-10 20:18
Ik zie net deze advertentie op een Duitse site staan, blijkbaar komt LIDL in ieder geval in DL met een nieuwe actie. Misschien dus ook weer in Nederland? Anyway, kijk eens naar de specs. :)

Afbeeldingslocatie: http://computist.com/pix/linobo-big

Verwijderd

Topicstarter
klote grafische kaart ;)

maaruh... weet iemand hoe het zit met die batterij?
hoe lang gaat die mee?? hoeveel uur?

• a6amt
  • Laatst online: 21:43

a6amt

Nostalgie

Even verder gezocht naar meer info over de Aldi laptop.

http://www.pc-welt.de/news/hardware/19447/3.html
Die weiteren Komponenten des Notebooks:

* 14,1" TFT XGA Color Display

* DVD-Laufwerk: 8fach

* 20 Gigabyte Festplatte von Hitachi

* 256 Megabyte SDRAM PC 100 von Siemens

* 10/100 Mbit Netzwerk-Karte

* 16bit-Soundchip von ESS Technology mit zwei integrierten Lautsprechern und Mikrofon

* Internes 56k Modem von Actiontec

* Touchpad mit 2 Maustasten

* Multimedia-Tastatur

* Anschlüsse: 2 x USB, 1 x parallel, 1 x seriell, 1 x externer Monitor, 2 x PCMCIA Typ II, 1 x PCMCIA Typ III, 1 x Infrarot-Schnittstelle, 1 x Mikrofon, 1 x Line In, 1 x Line out, 1 x PS/2, 1 x TVOut.

Die Grafikkarte gibt Aldi mit "S3 Graphics 8 Megabyte 3D Grafik" an. Unklar ist dabei, ob die Grafikkarte unabhängig vom Chipsatz läuft oder ob für den Grafikspeicher ein Teil des Arbeitsspeichers verwendet wird. So oder so handelt es sich dabei um eine Grafikkarte, die im 3D-Bereich nicht gerade flott und leistungsfähig ist.

Die mitgelieferten Akkubatterien kommen aus dem Hause Maxell. Dabei handelt es sich um Li-Ion Hochleistungsakkus.

De reacties op het artiekel in het forum levert het volgende op:

Das Medion Notebook ist baugleich mit dem ASUS L8400Ce.
Detailierte technischr Infos gibts dort.
Im Notebook werkelt ein Intel 440ZX Chipsatz.

Dus tel uit je winst, wees er snel bij want op=op!

Verwijderd

Op zaterdag 27 oktober 2001 12:07 schreef Sovereign het volgende:
Ik zie net deze advertentie op een Duitse site staan, blijkbaar komt LIDL in ieder geval in DL met een nieuwe actie. Misschien dus ook weer in Nederland? Anyway, kijk eens naar de specs. :)

[afbeelding]
woow en dat voor die prijs? :9 waar??!?!

• Sovereign
woow en dat voor die prijs? waar??!?!
Ik neem aan bij elk LIDL filiaal, net zoals een paar weken terug. :)

Maar nogmaals, of deze actie ook in Nederland komt weet ik niet. Ikzelf heb het vorige model gekocht (verschil is het 14.1 inch scherm en maar 384MB geheugen), en daar ben ik dik tevreden mee.

Verwijderd

koop hem gewoon en je weet wat Aldi zegt ....

"Bevalt een product niet, dan kan de klant het product terugbrengen. daarbij volstaat de stelling: "Ik ben met het product niet tevreden!". De koopprijs wordt de klant zonder enige discussie terugbetaald."

• Stinger_Ventura
Op Saturday 27 October 2001 12:07 schreef Sovereign het volgende:

[afbeelding]
Dat is toch wel de dikste notebook op de markt volgens mij!?

De Aldi notebook koste in Duitsland 2999dm, en hier 3500.
Extrapoleer je die 3999dm dus, dan geef ik hem zo'n 4777 Gulden.

De hamvraag is natuurlijk, hoeveel weken eerder werd de Duitse Lidl aanbieding geleverd, voordat hij in Nederland geleverd werd?!

Weet iemand dat? dan hebben we het over die Gericom P3-1.2 met 384mb en DVD en 14.1tft voor 4777 een maand geleden.
Deze config is nog steeds te koop bij de Mediamarkt voor dat bedrag.

• Stinger_Ventura
Trouwens,

Als je er nog even over nadenkt.

die Aldi aanbieding kost 3500 en die "nieuwe" Lidl aanbieding 5000.
Dat is toch een verschil van 1500 gulden, of wel bijna 50%!
hoeveel extra krijg je voor die 50% nou werkelijk? Niet zo extreem veel:
Iets wat groter schermpje
Wat meer geheugen
wat grotere HD
CDwriter.
Snellere Videokaart ( daar komt Aldi toch wel te kort )
Snellere CPU? (valt nog te betwijfelen of het hier om een Mobile gaat zoals in de Aldi notebook).

Ik denk dat het weinig uitmaakt.
De pick up and return garantie van de Lidl staat me wel aan, maar nog onduidelijk is of het om een "merk" gaat zoals de Medion dat stiekum een Asus is.

• Sovereign
Ik geloof dat het verschil tussen LIDL DL en NL een aantal dagen was, tot een week maximaal. Kan natuurlijk anders zijn deze keer.

Of de configuratie weinig uitmaakt, ik denk dat er wel zeer zeker een performance verschil zal zijn. Vooral door de veel betere multimedia capaciteiten van de video kaart. De extra's zoals DVD/CDRW, de grotere HD en meer geheugen zijn ook niet mis. Als je bij Dell een Inspiron besteld met deze configuratie loop je minstens tegen de 7000 gulden aan, als het al niet hoger is.

Het merk van de LIDL notebook is net zoals vorige keer Gericom, en die maken gebruik van de FIC serie (in dit geval een iets nieuwere FIC380, http://pcg.fic.com.tw/).

Als dat notebook weer 4777 gaat kosten, wat wel zo zal zijn, dan is het prisjverschil maar 1277 en dat is het wel waard als je prijs steld op betere 3D mogelijkheden en je notebook gebruikt als desktop replacement.

Verwijderd

Waar zit de Lidl eigenlijk in Nederland, ik heb er nooit n gezien!

• Stinger_Ventura
Op Sunday 28 October 2001 11:07 schreef Sovereign het volgende:
Ik geloof dat het verschil tussen LIDL DL en NL een aantal dagen was, tot een week maximaal. Kan natuurlijk anders zijn deze keer.

Of de configuratie weinig uitmaakt, ik denk dat er wel zeer zeker een performance verschil zal zijn. Vooral door de veel betere multimedia capaciteiten van de video kaart. De extra's zoals DVD/CDRW, de grotere HD en meer geheugen zijn ook niet mis. Als je bij Dell een Inspiron besteld met deze configuratie loop je minstens tegen de 7000 gulden aan, als het al niet hoger is.

Het merk van de LIDL notebook is net zoals vorige keer Gericom, en die maken gebruik van de FIC serie (in dit geval een iets nieuwere FIC380, http://pcg.fic.com.tw/).

Als dat notebook weer 4777 gaat kosten, wat wel zo zal zijn, dan is het prisjverschil maar 1277 en dat is het wel waard als je prijs steld op betere 3D mogelijkheden en je notebook gebruikt als desktop replacement.
Je hebt gelijk, zo te zien is het weer een Gericom, ook aan het plaatje.
Hier de spec's van de 14,1" TFT versie, net zo als bij die Webgine die als 13.3 op de site staat en eigenlijk 14.1tft is.

Konfiguration: Gericom Supersonic 14.1" TFT

Die strkste GERICOM Konfiguration!
Mit dem internen Combo Drive knnen
Sie DVDs, CD ROMs abspielen und als
Top Feature CD RWs brennen!
Die Graphikkarte besticht durch
hchstmgliche 3d Performance

Intel(R) Pentium(R)III
Prozessor 1.2GHz Tualatin
Festplatte: 30 GB HDD
Speicher: 512 MB SDRam
Digital Drive: Combo 4/4/6/24
Graphic: ATI Radeon M6P 32MB!
Interface: TV Out, Firewire IEEE 1394
incl internes FDD 1.44MB, 3.5"
Windows(R) Millennium
2x USB, 1x Typ II PCMCIA
Modem: intern 56k V90
Netzwerk: intern LAN 10/100
Smart Li-Ionen Akku
1 Jahr Pick-up Service Garantie

• DeadPool
  • Laatst online: 21:50
Mijn oude pc was door medion geleverd, ook bij de aldi gehaald, was een prima pc, P3 900, asus mobo en een GF2 mx van asus, 128mb pc133 a-merk, nooit problemen mee gehad, de uitbreidings mogelijkheben vielen wel een beetje tegen, het mobo ondersteunde weinig geheugen, weinig pci sloten. Opzich was het een goeie comp voor een prima prijs, ik verwacht dat die labtop wel goed zal zijn zoals ik het bekijk

• Stinger_Ventura
Het staat er trouwens ook op!
Kijk maar eens links onder het TFT scherm "SUPERSONIC M T"

Maar! Als dit ding door de Lidl wordt geleverd, dan kan je verwachten dat hij binnen afzienbare tijd ook bij de Mediamarkten ligt voor die prijs!.
Alleen ook met die garantie van 2 jaar? ( zoals in duitsland, de vraag is uberhaupt of die garantie in de Nederlandsche Lidl's word geleverd )

Trouwens, als je die supersonic online besteld dan ben je 4,862.88 kwijt. Dat is inclusief verzendkosten!
Maar hij staat daar wel gespect met 14.1" monitor.

Pricelist and items on this page are only available in Austria, Switzerland and Germany. Our general terms of business of the Gericom AG are valid.
Dus dat betekend wel dat je hem in die landen moet laten afleveren, ze rekenen 55 gulden aflever kosten zo te zien.

• Sovereign
Waar zit de Lidl eigenlijk in Nederland, ik heb er nooit n gezien!
Nou in Eindhoven alleen al zitten er al een stuk of 3 dacht ik. :)

Betreffende de garantie, bij de LIDL kreeg je bij de laatste 2 jaar pick-up en return garantie. Als je op de Gericom website kijkt zie je dat dit wordt afgehandeld door Teleplan. 8-)

• Stinger_Ventura
Op Sunday 28 October 2001 12:33 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Nou in Eindhoven alleen al zitten er al een stuk of 3 dacht ik. :)

Betreffende de garantie, bij de LIDL kreeg je bij de laatste 2 jaar pick-up en return garantie. Als je op de Gericom website kijkt zie je dat dit wordt afgehandeld door Teleplan. 8-)
Saai! bij de Mediamarkt krijg je maar 1 jaar. ( correct me if i am wrong !)
Ik aas bij notebooks zeker op garantie!!
Zo'n extra jaar Pick up and return wardeer ik toch wel op 250 gulden.

• Sovereign
Zo'n extra jaar Pick up and return wardeer ik toch wel op 250 gulden.
Inderdaad, better safe than sorry. 8-)

Nog een ding. Als dat dezelfde Panasonic CDRW/DVD combo is die in mijn Supersonic zit, dan brandt die CDR's op 8x en niet op 4x zoals de advertentie zegt.

• Sur_G
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Is het een 8x brander....???
Ow beter, want inderdaad stond het in de advertentie dat het een 4r en 4 rw brander was...

Gelijk ff checken en branden op 8x speed... :9

Als ik ehm dus terug heb.....

• SEFje
  • Laatst online: 25-11 15:52
:(

Jullie maken arme scholieren met grote gaten in hun hand (ik ;) ) helemaal gek met dit soort topics!!

straks moet ik hem nog echt gaan kopen, en dat kan gewoon niet, dus kunnen jullie in het vervolg niet meer van dit soort threads maken?

(sorry voor de onzin post :+ )

• Sovereign
Is het een 8x brander....???
Ow beter, want inderdaad stond het in de advertentie dat het een 4r en 4 rw brander was...
Yup, dat verbaasde mij dus ook. Een mooie meevaller vind ik. 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 09:33 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Trouwens,

Als je er nog even over nadenkt.

die Aldi aanbieding kost 3500 en die "nieuwe" Lidl aanbieding 5000.
Dat is toch een verschil van 1500 gulden, of wel bijna 50%!
hoeveel extra krijg je voor die 50% nou werkelijk? Niet zo extreem veel:
Iets wat groter schermpje
Wat meer geheugen
wat grotere HD
CDwriter.
Snellere Videokaart ( daar komt Aldi toch wel te kort )
Snellere CPU? (valt nog te betwijfelen of het hier om een Mobile gaat zoals in de Aldi notebook).

Ik denk dat het weinig uitmaakt.
De pick up and return garantie van de Lidl staat me wel aan, maar nog onduidelijk is of het om een "merk" gaat zoals de Medion dat stiekum een Asus is.
ehm.. de liddl aanbieding kost 3999...dus niet bepaald 5000 ;)

so think again *D

• Sovereign
Die 3999 is DM. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op Sunday 28 October 2001 20:02 schreef Sovereign het volgende:
Die 3999 is DM. ;)
maar das nog geen 5000 gulden

• Sovereign
Nee, inderdaad, daarom schreven we ook dat de prijs wel hetzelfde zal zijn als vorige keer, namelijk 4777. :)

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 16:36 schreef SEFje het volgende:
:(

Jullie maken arme scholieren met grote gaten in hun hand (ik ;) ) helemaal gek met dit soort topics!!

straks moet ik hem nog echt gaan kopen, en dat kan gewoon niet, dus kunnen jullie in het vervolg niet meer van dit soort threads maken?

(sorry voor de onzin post :+ )
]

Je hebt ook scholieren, die gewoon goed verdienen en goed kunnen sparen, zoals ik, en ik ga er proberen eentje te kopen >:)

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:24
ik zit er toch wel erg over na te denken om er eentje te halen....
maar waar ik over in zit is eigenlijk dat tft-scherm... die dingen vertrouw ik niet helemaal.

Hoe zit het daar nou precies mee?? als ik zo'n ding koop wil ik toch wel dat het scherm 100% in orde is.. en niet dat gemekker dat er een 0,00000002% ofzo van die pixels stuk mag zijn.....

greetz
vic

Stay safe

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12 17:13
Een mooie laptop voor een lage prijs. Zit inderdaad ook een beetje in over het tft-scherm. Het kan zijn dat het mindere kwaliteit schermen zijn met een aantal dode pixels of slechte belichting. Maar ervanuitgaande dat de laptop op de eerste plek kwam in zo'n duitse test mag je toch verwachten dat het een redelijk schermpje is.

Verwijderd

Yep, en de laptop is zo'n beetje helemaal van Asus, dus dan zou er ook wel een goed scherm opzitten, maarja we hebben twee jaar garantie erop moet je maar denken.

• Master FX
  • Laatst online: 22:24
maar een stukke scherm (until a certain degree) is dus acceptabel voor de fabrikant en is niet onder garantie te claimen...

vic.

Stay safe

• markvt

markvt

Peppi Cola

Op donderdag 25 oktober 2001 18:36 schreef ikbenveldmuis het volgende:
medion = lifetec...denk dat dat merk wat bekender voorkomt ;)
uhuh das nie waar > lifetec stikkert medion

medion is een mega GROOT duits bedrijf, een hele grote speler achter diverse kleinere bedrijven, lifetec is dus een kleine divisie van medion.

Kweenie waar medion allemaal achter zit maar kneem aan dat ze geen drivers van produkten op medion.com zetten van produkten die niet van hun zijn.

Ze hebben belangen in diverse grote en kleine bedrijven.

Medion = lifetec en nog een hoop anderen

mijn 2 cent :7

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• markvt

markvt

Peppi Cola

Op vrijdag 26 oktober 2001 10:45 schreef J0YR1D3R het volgende:
Zoals iedereen (?) gelezen heeft koopt Medion zijn mobo's en videokaarten bij MSI. Zelf heb ik het P-III 667 MHz systeem. Daarin zit nu wel het een en ander extra, maar mijn MSI-6318 mobo heeft mij nog nooit in de steek gelaten!
uhuh, die p3-900 die hiero ergens ligt, had een ASUS moederbord hoor, dus tis maar net welk bedrijf de beste stuff het goedkoopst kan leveren.

Aldi doet altijd A-merk spullen erin.

In een oude P2-350 die op zolder staat zat apaccer geheugen A-merk dus.

• Palomar
  • Niet online
ben vanmiddag even bij de plaatselijke aldi langs geweest maar kon er helaas niet een reserveren :( En er worden hier maar 4 stuks geleverd dus mag maar hopen dat ik er 1 kan bemachtigen..

• Stinger_Ventura
Op maandag 29 oktober 2001 20:59 schreef rick_h het volgende:
ben vanmiddag even bij de plaatselijke aldi langs geweest maar kon er helaas niet een reserveren :( En er worden hier maar 4 stuks geleverd dus mag maar hopen dat ik er 1 kan bemachtigen..
Shit! uiteindelijk neem ik er toch geen denk ik. Maar mijn huisgenoot wel.
Welke Aldi was dat?! want dan moet hij er morgen ook maar 1 reserveren.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:15
Ik heb geprobeerd alle posts te lezen
maar volgens mij zat mijn vraag er niet tussen:

Kan er een grafische kaart bij gezet worden en de onboard
uit. (ik zie zelf niet hoe die bijgezette dan met het tft wordt verbonden maar wie weet)

Want, 8 mb is niet!! genoeg om mooi dvd te bekijken als het bijvoorbeeld een SIS chipset is. Dit garandeer ik iedereen.
Als ik die laptops maakte zou er gewoon een matrox G400 MAX
opzitten van danwel 8 of 16 mb. (matrox chips zijn echt 100x beter dan die sis 6063 ofzo die ik eerst had).

Ik wil hierbij dan ook mensen min of meer waarschuwen, je haalt bij lange na niet het maximale uit DVD (video) als je die wil gaan bekijken met een cheape video chipset. En dat is heel jammer voor in vliegtuig etc.

• Palomar
  • Niet online
Op maandag 29 oktober 2001 21:02 schreef Stinger_Ventura het volgende:

[..]

Shit! uiteindelijk neem ik er toch geen denk ik. Maar mijn huisgenoot wel.
Welke Aldi was dat?! want dan moet hij er morgen ook maar 1 reserveren.
de aldi in big city assen 8-) maar in grote steden zullen ze ongetwijfeld meer aangeleverd krijgen.. en ik ga dr gewoon om half 9 's ochtends heen (ben toch vrij die dag :) ) en als ik hem niet meer kan krijgen is het jammer dan en koop ik wel ergens anders een (met mindere specs dat wel ;( )

en je kon btw _NIET_ reserveren..

• Stinger_Ventura
Op maandag 29 oktober 2001 21:09 schreef menn0 het volgende:
Ik heb geprobeerd alle posts te lezen
maar volgens mij zat mijn vraag er niet tussen:

uit. (ik zie zelf niet hoe die bijgezette dan met het tft wordt verbonden maar wie weet)

Want, 8 mb is niet!! genoeg om mooi dvd te bekijken als het bijvoorbeeld een SIS chipset is. Dit garandeer ik iedereen.
opzitten van danwel 8 of 16 mb. (matrox chips zijn echt 100x beter dan die sis 6063 ofzo die ik eerst had).

Ik wil hierbij dan ook mensen min of meer waarschuwen, je haalt bij lange na niet het maximale uit DVD (video) als je die wil gaan bekijken met een cheape video chipset. En dat is heel jammer voor in vliegtuig etc.
Euh???
In de duitse notebooks zaten of een ATI mobility Rage, of een S3 Savage chip.

Het SIS chipje waar jij waarschijnlijk op doelt, kwam uit je p100.

De Sis chipset in laptops is een shared ding, waarbij er van je intern geheugen, video geheugen word gemaakt.
Tot 64mb video geheugen.
hangt dus ook flink van je CPU af of je een beetje video hebt, lijkt me.

• Stinger_Ventura
En?

Wie gaat hem morgen vroeg halen?

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 08:37

Dries Arnolds

*bling bling*

Op maandag 29 oktober 2001 21:09 schreef menn0 het volgende:

Ehm.. Heb je ooit wel eens een laptop gehad? Volgens mij namelijk niet. De feiten:
- Laptops hebben geen verwisselbare grafische chipsets
- Matrox maakt geen grafische chipsets voor laptops
- 8 MB voldoet prima voor het kijken van DVD op een laptop

• GiLuX
  • Laatst online: 12-11 17:44
het is idd precies dezelfde die als asus wordt verkocht bij mycom (asus L8400K) maar dan voor 1000 piek meer en zonder software.

zit trouwens een S3 savage video chippie op en niet een SIS.

edit:
staat hier boven ook al :o

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Palomar
  • Niet online
Op woensdag 31 oktober 2001 00:13 schreef Stinger_Ventura het volgende:
En?

Wie gaat hem morgen vroeg halen?
ben dr net heen geweest.. stonden al heleboel mensen te dringen voor de deur (allemaal huisvrouwen die waarschijnlijk niet eens weten hoe die aan moet |:( ).. ze hadden er maar 4 in voorraad dus ik heb er geen een kunnen bemachigen :(

maarja.. dan koop ik er wel een bij een normale zaak waar je niet hoeft te overnachten voor de deur :P

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

huisvrouwen zuigen!! laat ze een 486 kopen als ze willen tikken, merken het verschil toch niet
Pagina: 1 2 Laatste