NewAgePerformance schreef:
En om een kaars te laten omvlammen kan ook uit buiten ons gezichtsveld gebeuren zonder dat enige vorm van ontbranding ziet.
Het gaat me er juist om dat je iets moet zien wanneer je probeert waar te nemen. Wat wil je met bovenstaande zeggen?
Energie is er in vele vormen. Elke vorm van energie heeft hoge of lage temparatuursverschillen.
Als dit onderdeel van je geloof is, waarom geloof je het dan nog als de waarnemingen je tegenspreken? Energie kan helemaal geen temperatuursverschillen hebben: energie kan de vorm van thermische energie hebben, waarbij het voor de sensatie die wij kennen als 'warmte' zorgt. Energie kan ook vele andere vormen aannemen die niets met temperatuur te maken hebben. Wat is het temperatuursverschil van een auto met een hoge kinetische energie?
Kijk, hierom reageer ik nu telkens: omdat je onzin verkondigt en bijvoorbeeld geen flauw benul hebt wat de verschijningsvormen van energie zijn en er toch over praat alsof je dat wel weet.
Want stroom in het stopcontact zie je ook niet maar raak ze maar is aan jij gaat echt niet licht geven of vonken nee je verbrand van binnen naar buiten zonder dat iemand het ziet.
Jij hebt nog nooit een elektrische vonk zien overslaan? En al helemaal niet naar en op een menselijk lichaam blijkbaar.
Ik wel en een heleboel anderen met mij.
Omdat het nu nog niet bekend is waarom het kan en gebeurd.
Hallo, zit je me nu expres te duiken? Ik vraag waarom er niet een
alledaags, aan iedereen bekend verschijnsel bestaat dat we niet kunnen verklaren. Waarom alleen obscure verschijnselen?
Nou omdat ze toevallig wel telepathie wetenschappelijk hebben bewezen door wat tests uit te voeren
Hoho, niet zo enthousiast. Ze hebben wetenschappelijk aangetoond (alhoewel er nog steeds veel discussie is over de vraag of die onderzoeken wel deugen) dat er informatie overgebracht kan worden op een nog onbekende manier. Dat is nog heel ver van actieve telepathie en het bewust gesprekken kunnen voeren.
Maar ze hebben niet wetenschappelijk kunnen bewijzen hoe het komt alleen dat het bestaat.
Niet de wetenschap, maar de meta-wetenschap filosofie stelt die vragen. We kunnen ook niet bewijzen hoe het komt dat zwaartekracht bestaat. Wat is materie? Wat is een electron? Die vragen stelt de wetenschap niet, de wetenschap beschrijft slechts. We willen in eerste instantie niet eens weten wat de diepere achtergronden zijn: eerst aantonen dat het effect bestaat. Daarna kan je zoeken naar een overkoepelende theorie die het verschijnsel beschrijft, maar dan nog vraag je niet hoe het komt dat het bestaat.
Doordat dit nu erkend word dat het bestaat alleen niet weten hoe het komt is een grote stap voor wetenschappers
Kom je weer met dat kleinerende toontje tegenover wetenschappers. Je hebt geen flauw benul hoeveel er al jaren voordat het was aangetoond geloofden dat het bestond. Ze zouden alleen nooit zeggen
dat het bestond: ze zouden zeggen dat het mogelijk was en dat het onderzocht moest worden.
want dit is nog niet te meten op de huidige technieken die er nu bestaan.
Heb je enig idee van wat we kunnen meten? Enkele electronen, picoJoules, losse atomen, 1 foton is al meetbaar. Als alle bekende vormen van energieoverdracht niet worden waargenomen en zelfs het verschijnsel zelf niet wordt waargenomen, waarom zouden natuurkundigen dan in hemelsnaam gaan twijfelen aan zeer complexe en verassend complete theorieen als de quantumveldentheorie en de relativiteitstheorie, die beiden een heleboel andere mogelijkheden van tijd, ruimte en deeltjesinteracties uitsluiten? Waarom zou men moeten aannemen dat er nog een complete onbekende variant bestaat? Waarom nemen we met al onze moeite niets waar van alle 'psi'?
Maar laten we het even simpel houden:
Indien je stelselmatig ontkent dat de effecten meetbaar zijn, dat ze zich via een bekende vorm van energie overdragen door de ruimte, dat ongelovigen het effect niet kunnen produceren, dan valt er verder helemaal niets te discussieren, want dan geloof jij in iets dat voor 99.9% van de wereld een onzichtbare roze olifant is. We zijn het er in het verleden met z'n allen over eens geworden dat dergelijke verschijnselen niet bestaan en iedereen al wat een ander waar kan nemen ook waar kan nemen.
Als een mens een klein beetje tot nu toe onzichtbare energie kan opwekken
Je bent dus van plan de wet van behoud van energie te gaan breken? Ja of nee?
De mens word in zijn evolutie telkens weer voor raadsels gezet net of er iemand mee aan het spelen is zoals jij beschreef vuur, onweer etc etc... Alles viel pas na een HELE LANGE TIJD te bewijzen en was er een verklaring voor.
Op de tijdsschaal waarin de mens de wereld is gaan ontdekken, heeft er geen evolutie
plaatsgevonden. Evolutie heeft tienduizenden jaren nodig voor het kleinste effect.
Past het in de natuurwetten dat een mens een bepaalde energie bij zich draagt, ja zeker wel want dat is bewezen dat er zowel lichamelijke energie is waardoor ons lichaam warm blijft door het niet letterlijk verbranden van voedsel, en dat er een energie in ons lichaam zit die tot nu toe wel lichtelijk te meten is maar niet verklaarbaar is.
Omdat een mens energie draagt, kan zij
dus ook een onzichtbare energie dragen?
a) Het lichaam draagt geen energie: er is constante in- en uitstroom. Telkens nieuwe energie: we zijn een radiator, geen opslagvat.
b) Bewezen dat [..]
zowel? Er is helemaal niets bewezen over hetgeen achter "zowel".
Dat is vaak de vraag van wetenschappers geweest waarom word het op een gevoelige temparatuur meter kouder zodra je ongeveer op 10 centimeter afstand zit van een menselijk lichaam.
Omdat een menselijk lichaam warmte uitstraalt en je op een zeker moment onder de gevoelsgrens komt.
Bij die vraag vroeg ik me af waarom mensen als ze het over geesten hebben altijd een koude bries voelen. Zet je toch wel aan het denken.
Inderdaad: mensen zijn zich gaan afvragen 'waarom voel ik een koude bries, terwijl die er niet kan zijn (alle ramen, deuren dicht)', terwijl ze net onheilspellend gekraak horen en denken dan aan een geest. Onwillekeurige rillingen over je rug, met een selectief geheugen wanneer ze plaats vinden, wekt al snel de associatie van 'eng' en rilling en na 'eng' en geest is de cirkel rond.
Simpele psychologie is genoeg om dit te verklaren. Waarom zo'n ingewikkelde theorie over onbekende energieen?