Toon posts:

Xbox meningen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

De reden dat ik geen XBOX zal kopen is het feit dat het gewoon een uitgeklede PC is. Nu zal er een aangepast OS op draaien en aangepaste DX en dedicated hardware etc. Maar het lijkt me dat de XBOX juist ideaal is om ge-emuleerd te worden op een PC. Daarnaast ben ik niet onder de indruk van de games die ik gezien heb.

Als ik een console koop dan wil ik ook iets compleet anders hebben. Een HD of Internet aansluiting... wat moet ik er mee? Daar heb ik mijn PC voor. Nee dan zou ik liever een PS2 nemen, met name voor GT3 of een gebruikte DC omdat ik zelf DOA2, Soul Caliber, Crazy Taxi, Jet Set Radio en Virtua Tennis helemaal top vind.

Maar aangezien ik niet kan kiezen koop ik gewoon geen console :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik ga voor de GameCube.

Nintendo maakt imho nog altijd de beste spellen. Het speciale Nintendo gevoel is iets wat je moet ervaren, je kan er niet over spreken.

Ik vind de spellen op de Xbox tot nu toe allemaal veel te zielloos, steriel.

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 19:04 schreef ilyc het volgende:
Ik ga voor de GameCube.

Nintendo maakt imho nog altijd de beste spellen. Het speciale Nintendo gevoel is iets wat je moet ervaren, je kan er niet over spreken.

Ik vind de spellen op de Xbox tot nu toe allemaal veel te zielloos, steriel.
je maakt een fout... je zegt nintendo maakt de beste spellen

dat moet zijn... ik vind dat nintendo de beste spellen maakt,want er is niets in deze wereld wat zo verschilt als smaken :)

Verwijderd

keyword: imho

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Ik zal ook nog even mijn zegje doen.

Nintendo heeft idd altijd een aparte nintendo gloed over zijn spellen gehad. Dit moet je ook idd ervaren. Ik vond dat toentertijd op de ps1 eraan ontbreken.
Daarom heb ik die ook nooit gekocht.

2 van mijn maten hebben een ps2, dus als ik op een ps2 wil spelen, moet ik 5 minuten fietsen.

Ik heb gespeeld op de x-box en op de gamecube. de controller van de gamecube vond ik gewoon veel fijner in de hand liggen. Dit kan gewenning zijn, maar ik moest na 10 minuten halo nog steeds kijken waar ik mijn vingers ook al weer neer moest leggen enzo. Met Luigi's Mansion (zuigspel trouwes imho) was ik zeer snel gewend aan de controls.

De graphics kun je eigenlijk op dit moment nog geen fuck van zeggen. De eerste generatie games op de snes zagen er ook veeeel minder mooi uit dan de laatste generatie games (klein voorbeeld: zie Marioworld en Yoshi's Island).
Als je dan naar gameplay kijkt, zijn er verschillende soorten mensen die van andere soorten gameplay houden.
Ik hou van nintendo-gameplay: Simpel maar zeer doordacht.
voorbeeldje: Mortal Kombat 1 t/m 3 zijn in mijn opzicht de beste fighters ooit gemaakt (behalve Double Dragon, maargoed). Tekken daarentegen vond ik dus voor geen meter spelen. Te sloom en niet fijn. Ik mis die hardcore afschoppen feel. Bij MK en DD heb je echt het gevoel dat je de ander aan het aftuigen bent. Bij tekken had ik dat helemaal niet.

Het geluid zal bij allemaal wel goed zitten.
De muziek zal ik wel weer het kickst vinden van Nintendo. Die heerlijke melodietjes die in je kop blijven hangen. Geweldig.

Jullie raden het waarschijnlijk al. Ik ga voor de GameCube.
Niet alleen omdat ie goedkoper is (en dat ís ie!), maar gewoon omdat ik al mijn hele leven Nintendo fan ben.
Ik heb op bijna elke console gespeeld en altijd kruip ik toch terug in Nintendo's moederlijke schoot.
Dat is gewoon waar ik mij het fijnst voel.

Shoot me, maar dat is gewoon mijn mening. Mensen mee eens?
Laat van je horen!

daFubar heeft gesproken. UGH!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-01 15:00
het zijn de games die de console maken, technisch geleuter is leuk, denk eens aan de Atari Jaguar of de Commodore cd32 technisch voor die tijd superieure apparaten maar er waren nauwelijks games voor, en dan sterft een console. Maakt niet uit hoe goed hij is. De PS2 is technisch misschien inferieur aan de xbox of de gamecube maar heeft verreweg de meeste en beste titels (en eej je kan er ook ps1 op spelen :))

En er zal echt wel een xbox emulator komen die hem 100% kunnen emuleren, desnoods bouwen ze het hele xbox os om zodat het draait op elke pc. MS zal iig niet blij zijn met de komst van de geforce 4. straks zijn xbox games gewoon prima te spelen op de PC (handel voor de illegale markt), en waar verdient MS z'n centjes mee ? , juist ja met die games :+

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Lijkt me wel een moooie spelcomputer , hijs wel errug groot en de controller ligt niet lekker in je hand , je kan wel de japanse controller bestellen (die is kleiner) maar die moet je dan weer importeren vanuit jappenland :(

Voor de rest lijkt het me echt een coole spel console met genoeg mooie en leuke spellen.

Verwijderd

uiteindelijk draait het allemaal om de prijs .. de xbox is/wordt gewoon f*kking duur. Hij is idd krachtiger dan de ps2, maar is dat het grote prijsverschil waard ??

naar mijn mening niet

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 14:27 schreef XnX het volgende:
Ik ga voor de gamecube >:)
Bij de xbox is het afwachten of het wel een succes wordt in nederland.
ow en bij de gamecube niet? je beseft wel dat de Gamecube slechter is dan de Xbox en het dus alleen van de Nintendo reputatie moet hebben? nintendo denkt net als sony op naam te kunnen verkopen, nu zijn er wel wat leuke spellen (RS2, RE 1 t/m 834) maar lang niet zoveel als voor de xbox.
ben heel erg blij nog steeds met mijn al oude ps2(sinds november 2000);) er komen echt geweldige spellen (of zijn al uit) en de toekomst ziet er perfect uit..dus geen xbox voor mij voorlopig..
De toekomst ziet er perfect uit? alles games waar je naar uit hebt gekeken zijn nu al uitgekomen zodat mensen misschien nog mening zouden veranderen. Sony schijt in hun broek, daarom versnellen ze de PS3. Welke coole games komen nog uit voor de PS2? een paar maar. MGS2, FFX, GT3 en GTA3 zijn al uitgekomen, allemaal topgames, maar de next-gen consoles zitten nu al bij de 1e generatie games over die qualiteit heen. Over PS2 games doen ze gewoon te lang.. MGSX komt naar de Xbox net zoals GTA3, verder staan er nog veel coole games aan te komen zoals JSRF, Colin mcrae 3, panzer dragoon en rallisport. De PS2 kan echt niet in hetzelfde tempo als de Xbox goede games produceren, omdat het dus zo'n harde taak is om voor het ding te developen, het feit dat de Xbox dan op een PC lijkt is een voordeel omdat developers al weten hoe ze goed voor de PC moeten developen, geen moeilijke hardware die ze moeten ontcijferen.

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 11:21 schreef hortical_don het volgende:
uiteindelijk draait het allemaal om de prijs .. de xbox is/wordt gewoon f*kking duur. Hij is idd krachtiger dan de ps2, maar is dat het grote prijsverschil waard ??

naar mijn mening niet
hallo? de PS2 was duurder dan de Xbox.. en de PS2 was op dat moment nou ook niet spectaculair veel beter dan de Dreamcast. toch kochten mensen hem. Dus dit bewijst niks..

Verwijderd

ik probeer ook helemaal niks te bewijzen .. het topic heet xbox meningen en niet xbox vs. ps2 .. mijn is mening niet gebaseerd op prijzen van 2 jaar terug, maar van nu .. ik vind dat de xbox op dit moment te duur is voor wat hij te bieden heeft, de ps2 is nu een betere keus ....

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik de XBox super! vind spelen, Dead or Alive 3 and Halo kicken ass!

Hij was geloof ik wel wat prijzig, maar sinds we hem hebben hebben we er al uren op gespeeld. Ook de games die we erbij hebben zijn leuk ! (ik houd persoonlijk niet zo van race spellen, maar zelfs Project Gotham Racing is een leuk spel)

;) iemand heeft er zelfs een schouderblessure door gekregen :) (Sommige mensen weten waar ik het over heb :P)

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Neelon

FOR PONY!!!

Vind hem vooral duur. Verder heb ik al een PC, PSX1 en PSX2, dus qua spellen loopt het wel los denk ik.

GT3 en Baldur's Gate - Dark Alliance rulen...

edit: tiebvaudjuh...

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

bij mij hangt het er meer vanaf of er relaxte spellen voor uitkomen, maa k neem zoiezo de gamecube

Verwijderd

ik wil alles hebben voor de hebbe
maar ik ga hem wel haten

Verwijderd

nintendo is voor kinderen en weer het wazige beeld als op de n64
de meeste hier hebben iets tegen ms en gebruiken dat als argument om deze console af te kraken of hebben geen geld om hem te kopen en toch een mening willen hebben
ik zou zeggen speel er eerst een tijdje op en oordeel dan pas ik vind het nu de beste console wat niet zo gek is het is een gf3+ ik betaalde voor me gf3 ook 1279,- dus wat is dan een duur console en ja er zal wel een emulator uit komen met veel bugs in het begin en noem het maar op maar als ik wil spelen druk ik op een knopje pleur het schijfje er in en ik ben klaar 8-) de xbox rules kijk naar doa3 i rest my case

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Op woensdag 16 januari 2002 09:59 schreef interdeath het volgende:
nintendo is voor kinderen en weer het wazige beeld als op de n64
zucht... check in godsnaam de filmpjes van Resident Evil.

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 16:37
* ik heb al een pc
* heb ook al een stand-alone dvd-speler
* en heb niet veel geld te besteden

Dus wat mis ik?
juist ja, een console, dus ga ik voor de GameCube

Verwijderd

Sorry dat ik deze topic weer omhoog haal..
Heb net het artikel op http://www4.tomshardware.com/consumer/02q1/020204/index.html volledig gelezen, en ik moet zeggen, als hardcore Nintendo fan begin ik toch te twijfelen :)

(vooral door wreckless en Amped)

Verwijderd

hmm wreckless heb ik veel vage screenshots van gezien, schijnt leuke game te zijn.. maar hmm ikw eet het nog niet

Verwijderd

Tegenvallend.

De gameplay bij sommige spellen zijn ver beneden de maat. Grafisch is het niet zoveel beter dan de PS2. Het kent slowdown en aardig ook nog :( en de BSOD is vervangen door de GSOD.

Daarnaast komen veel games tegelijkertijd ook op de PS2 uit wat dus wilt zeggen dat het een letterlijke port wordt dus wordt de kracht van de Xbox niet eens volledig benut.

Nee ik was niet onder de indruk van dat ding toen ik hem in Canada een geruime tijd kon testen.

De Gamecube daarentegen verraste mij weer wel in positieve zin. Grafisch niet slecht (helaas niet zo krachtig als de PS2 of Xbox) maar de gameplay is gewoon zoveel beter met de spellen dan bij de Xbox.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25

Wom

Ik verwacht er wel wat van eerlijk gezegd.
Wat ik gelezen hebt valt me nog niet tegen en de beelden die je ziet zijn zeer strak.

Maat het oude bekende gezegde : "De console is zo goed als de games" geldt ook hier weer. Maar het lijkt de goede kant op te gaan op dit vlak, dus ik verwacht dat het een goede concurrent wordt voor de GC en PS2.

En ja, ik ga er één kopen.

Verwijderd

Zeer krachtig kastje, maar wat heb je aan een resolutie van 1280*1024 als je TV het niet aan kan. *D

Er zitten ook leuke spellen bij maar dat zijn er maar een paar en de spellen zijn erg duur (reken maar op rond de 150 gulden (+/- 68 euro)) :(

Maar je kunt de Xbox beter kopen als de PS2. Dat is pas veel geld voor een klein kastje dat weinig kan. >:)

Nog een tip. Als je perse een Xbox wilt hebben, zou ik heel even wachten, want Microsoft is van plan om de prijs omhoog te krikken van de Xbox.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op woensdag 13 februari 2002 22:06 schreef Whazza-man het volgende:

...

Nog een tip. Als je perse een Xbox wilt hebben, zou ik heel even wachten, want Microsoft is van plan om de prijs omhoog te krikken van de Xbox.
Nou lekkere tip :+

Maaruh, ik neem aan dat je bedoelt dat ie binnenkort goedkoper zal worden. Waar bazeer je dit op en wanneer is binnenkort? Ik ga zelf ook een X-box kopen en als ik nou maanden zou moeten wachten om een korting van 20 euro te vangen, dan sta ik toch echt op 14 maart in de winkel om er 1'tje af te rekenen :9 ... anders wil ik misschien wel ff overwegen om toch een maandje te wachten

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 20:25 schreef The Dude het volgende:
De gameplay bij sommige spellen zijn ver beneden de maat. Grafisch is het niet zoveel beter dan de PS2. Het kent slowdown en aardig ook nog :( en de BSOD is vervangen door de GSOD.
Toch vond ik de slowdown minder dan de PS2, zo irritant dat ik 'em na 2 weken weer verkocht heb. En elke console heeft wel eens z'n nukken, dus BSOD-grappen worden een beetje oud.
Daarnaast komen veel games tegelijkertijd ook op de PS2 uit wat dus wilt zeggen dat het een letterlijke port wordt dus wordt de kracht van de Xbox niet eens volledig benut.
Heb je de port van Crazy Taxi naar de PS2 wel eens gezien? Deed de Dreamcast toch beter. Lijkt me trouwens dat een gelijktijdige release op parallel-ontwikkeling duidt. Als alles NA elkaar uitkwam, dan lijkt het mij port-werk. Hoe kan je beginnen met iets te porten als het nog niet af is? :?
Nee ik was niet onder de indruk van dat ding toen ik hem in Canada een geruime tijd kon testen.
Ik wel, en heb 'em daar gekocht. Kan niet wachten tot deze week JSRF in de bus rolt, over goede gameplay gesproken.
De Gamecube daarentegen verraste mij weer wel in positieve zin. Grafisch niet slecht (helaas niet zo krachtig als de PS2 of Xbox) maar de gameplay is gewoon zoveel beter met de spellen dan bij de Xbox.
Lijkt mij dat dat meer aan de titels ligt dan aan de console zelf. Het is al zovaak gezegd: een console staat of valt met de games die ervoor gemaakt worden. Alle consoles hadden een bepaalde tijd nodig om titels te krijgen zodat het grote publiek overstag ging. De launch-lineup van de Xbox heeft mij niet teleurgesteld, en het wordt alleen maar beter. Je vergeet trouwens een groot voordeel van de GC tov PS2/Xbox: de prijs.

Maar ieder z'n meug. Er is geen 'beste console'. Technisch hebben ze allemaal hun voors en tegens, koop gewoon de console met de games die jij het leukst vindt.

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25

NightHawk4

Lotte is Liev :>

ok ff wat inside info die ik heb gekregen via mijn connecties...mocht iemand hieraan twijfelen, ik heb een gamesjop, waar zoek je zelf maar uit.

In betrouwbare kringen, en ik weet waar het over gaat het is mijn broodwinning, word al gesproken over het feit dat de X-Box het niet gaat redden met deze prijs. De X-Box kan prima specificaties hebben, maar het programmeren schijnt behoorlijk klote te zijn. Tevens hebben diverse publishers leuke deals gesloten met Nintendo voor wat betreft de GC en de GBA, alsmede met Sony voor de licentierechten van games.

Inderdaad Publishers betalen voor het uitbrengen van een titel op een console, Sony is erbij gebaat dat er snel goedkopere titels op de PS2 uitkomen en die komen er dus ook. Van Platinum (nog ff in guldens 69,95 nieuwe titel) tot value (nu weer ff in euros 14,99).

Daarnaast hebben we nog de line-up voor nieuwe games, Microsoft zal zelf best wel het een en ander uitbrengen op de X-Box maar de grote Publishers hebben al langere tijd goede contacten met Sony en Nintendo. De enige reden voor deze publishers om zwaar voor de X-Box te gaan produceren is als ze er veel geld aan kunnen verdienen.

Helaas speelt hier de arrogantie van Microsoft een grote rol aangezien ze bij MS niet de deals kunnen krijgen die ze bij Sony en Nintendo wel krijgen. Als voorbeeld ; Vobis heeft een actie met console bags bij je pre order van de X Box....mijn distributeur moet op zn knieen om ook zo'n deal te KUNNEN krijgen. En das echt geen kleintje! (een andere distributeur levert de X-Box alleen als service product, en das een distributeur die leeft van de games en zwaar veel import doet, oftewel geen gulden aan de console zelf te verdienen)

Conclusie: de X-Box zal geen verkooprecords breken in Europa, en zal medio augustus/september verlaagd worden in prijs naar 399 euro of minder.........(tegen die tijd schop ik dit topic wel ff omhoog)

Verwijderd

Programmeren schijnt bij de ps2 juist klote te zijn en voor de Xbox en stuk beter (dat hoor je van zowat elke developer)

• Wom
  • Laatst online: 22:25

Wom

Op donderdag 14 februari 2002 11:20 schreef WouteRF het volgende:
Programmeren schijnt bij de ps2 juist klote te zijn en voor de Xbox en stuk beter (dat hoor je van zowat elke developer)
Het is niet voor niks dat zowat alle developers al bekend hebben gemaakt om XBOX games te maken. Was zelfs een grote reden van de makers van Abe's Oddesey om over te stappen naar de XBOX, omdat ze de PS2 te ingewikkeld in mekaar vonden zitten.

Verwijderd

ja en daarom heeft Tecmo DoA3 Xbox exclusive gemaakt..

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op donderdag 14 februari 2002 02:42 schreef NightHawk het volgende:

...

Helaas speelt hier de arrogantie van Microsoft een grote rol aangezien ze bij MS niet de deals kunnen krijgen die ze bij Sony en Nintendo wel krijgen. Als voorbeeld ; Vobis heeft een actie met console bags bij je pre order van de X Box....mijn distributeur moet op zn knieen om ook zo'n deal te KUNNEN krijgen. En das echt geen kleintje! (een andere distributeur levert de X-Box alleen als service product, en das een distributeur die leeft van de games en zwaar veel import doet, oftewel geen gulden aan de console zelf te verdienen)

...
Zeg, weet jij toevallig of er nog meer grote distributeurs zijn die leuke pre-order aanbiedingen hebben? Of ga je zelf misschien nog een coole actie ertegenaan gooien ;)

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 21:03 schreef WouteRF het volgende:
hij is brak
nouja zeg! :(

Verwijderd

ik vind hem ZWAAR tegenvallen! klote controller, vet groot lomp en zwaar gejat van DC! ik vindt het ook niet zo veel mooier dan PS2 en de laaadtijden zijn ook vet veel langer dan ps2
kijk maar dan project got. echt zo veel langer dan GT3 ook is het even blokkerig! zwaar tegenvallertje net zo als de GC!
niet het $ waard. geef mij maar een gefoce 4!

Verwijderd

de ingame shots op tom's hard ware zijn zwaar opgemaakt! dat snowboarden is in het echt zwaar blokkerig! :r

Verwijderd

mwah , niet erg interesant gewoon een pc....van microsoft.....met foutmeldingen.....dus een :r bak ;)

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Wanneer er een modchip voor uit komt ga ik het kopen >:)

Ietsjes eerder als je divx erop af kunt spelen >:) >:)

Veel eerder als ik mijn vader kan overtuigen om het te kopen >:) >:) >:)

Verwijderd

XBOX is echt vet...ik loop er zeker warm voor
kan ik eindelijk m'n SNES hier vervangen

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 21:22 schreef BOMBER het volgende:
Wanneer er een modchip voor uit komt ga ik het kopen >:)

Ietsjes eerder als je divx erop af kunt spelen >:) >:)

Veel eerder als ik mijn vader kan overtuigen om het te kopen >:) >:) >:)
Tja, ik ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Probleem is alleen dat de Xbox geen cdr leest, ik kan er zelfs geen audio-cdr mee rippen. Wordt zwaar hacken. Ik ben al blij als ik van de regiocodering af zou zijn.

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op donderdag 14 februari 2002 20:51 schreef mazerati het volgende:
de ingame shots op tom's hard ware zijn zwaar opgemaakt! dat snowboarden is in het echt zwaar blokkerig! :r
Deze "beschuldiging" heb ik al meerdere malen gelezen. Alle screenshots van dit spel zouden opgepoetst zijn, maar in alle reviews die ik heb gelezen, zijn ze jubelend over de graphics, omdat er werkelijk heel veel bump-mapping e.d. wordt gebruikt.

• SuperPotato
  • Laatst online: 02-12-2025
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 09:38 ]

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 14:54 schreef -RMW- het volgende:
Ik kan me ongelofelijk ergeren aan de slechte feitenkennis van sommigen op consolegebied.

De vergelijkingen die soms getrokken worden zijn totale onzin aangezien je een PC niet met een concole kunt vergelijken, twee consoles zelfs al moeilijk soms (DC vs. PS2 bijvoorbeeld).

Maar het is ook nog veel te vroeg om bindende uitspraken te doen over de graphics die een Xbox aankan, of de games die erop zullen verschijnen. Zeker is wel dat bijvoorbeeld SEGA ook een hele lading exclusieve games zal releasen.

En die emulator ? Oh please, wat een onzin. Zeker net zo echt als "Nightmare", een emulator voor de Dreamcast (lees: interface) die al na 2 weken of zo uitkwam (btw er is er nog steeds geen en samen met de kracht die emulatie al kost zie ik geen enkele PC Shenmue II bijvoorbeeld fatsoenlijk draaien, dus laat staan een Xbox emu).

edit:
Het is Soul CalibUr, een van de beste fighting games ooit IMO btw
Eens, eens, eens en nog eens eens. Top 3 opmerkingen waaraan je kan zien dat mensen het fenomeen gameconsole niet snappen:

1. Op hoeveel megahertz loopt ie dan?
2. Kan ie wel 1600*1280 aan?
3. Ik download volgende week de emu wel**

** aangenomen dat we over een redelijk nieuwe console praten.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 21:59 schreef Ruud2001 het volgende:

[..]

Deze "beschuldiging" heb ik al meerdere malen gelezen. Alle screenshots van dit spel zouden opgepoetst zijn, maar in alle reviews die ik heb gelezen, zijn ze jubelend over de graphics, omdat er werkelijk heel veel bump-mapping e.d. wordt gebruikt.
In het begin toen Amped nog net in ontwikkeling was hebben ze een keer wat ventjes op n achtergrond gezet en een photoshop flare gebruikt.. thats all

Verwijderd

En welke Sega games zijn dan allemaal exclusief?

Voor zover ik weet is alleen Shenmue 2 exclusief maar die kan iedereen hier in Europa wel kopen.

Panzer Dragoon, JSRF etc debuteren allemaal op de Xbox en zullen waarschijnlijk 6 maanden later naar de andere consoles worden geport. Dit staat allemaal in de plannen van Sega die bekend zijn gemaakt toen ze third party gingen en de Dreamcast lieten vallen.

Verwijderd

Mensen,

Ik heb al lekekr op die X-BOX gespeeld!!! Ja echt waar >:)
In Berlijn (waar ik lekker op vakantie was) stond er een en kon je er op spelen. Het ding is SUPER (lees: veel te) groot. Maar opzich ziet het er goed uit (de spellen dan)

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
check de screenies van project ego :9~

die game is exclusief voor xbox :( dus dat ding moeten we wel halen :( :P

Verwijderd

o wow ik heb ook n XBox in huis gehad zelfs.. wow.. zelfs er al op mogen spelen op 15 november voor die uitkwam ind e us o wow..

Ego is idd om te smullen, nu maar hopen dta die echt non-lineair is..

Verwijderd

trouwens door het land gaan wat xbox tours, zo zijn ze bij de correct geweest, bij de haagse hoge school, en binnenkort op nog meer plaatsen (heb geen tourschema helaas)

iig is die bij de mediamarkt te testen..

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 19:56 schreef Gnomepje het volgende:
Mensen,

Ik heb al lekekr op die X-BOX gespeeld!!! Ja echt waar >:)
In Berlijn (waar ik lekker op vakantie was) stond er een en kon je er op spelen. Het ding is SUPER (lees: veel te) groot. Maar opzich ziet het er goed uit (de spellen dan)
:z enkele posters hier hebben er al een hoor :P ;) :D

Ik zit me al weken op een positieve manier te irriteren aan DOA3

Verwijderd

Ik vind het maar niks... die X-doos.... heb er ff opgespeeld niks speciaals... grote controler.. En als je die games reviews bekijkt, is alleen Halo top (9.7) of zo. De rest allemaal niet zo interessant... Doe mij maar PS2 of GameCube.

Verwijderd

Één woord:

Shenmue

Dat is voor mij al genoeg om een X-doos te kopen :P

Verwijderd

ja idd.. Shenmue.. damn man, ik kijk er niet heeel erg naar uit en zal er niet een console voor kopen, maar wat heb ik genoten van Shenmue I, helaas had ik op het moment van Shenmue II geen DC meer

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 22:04 schreef WouteRF het volgende:
ja idd.. Shenmue.. damn man, ik kijk er niet heeel erg naar uit en zal er niet een console voor kopen, maar wat heb ik genoten van Shenmue I, helaas had ik op het moment van Shenmue II geen DC meer
Ah, das k*t voor je, want Shenmue II was 10x beter dan deel 1 ;) Ik kijk vooral uit naar ene deel 3 :9~ En JSRF mag er ook wel wezen! :D

Alleen die prijs! ;(

Verwijderd

Shenmue 2 was toch chapter 2 3 en 4?? Heb me er niet zo in verdiept.. er kwamen toch 16 chapters uit..?

en JSRF, mwah, hou daar niet zo van, doe mij maar dan THPS3 en anders geen skate game (ja THPS3 is heel anders maar toch)

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 15:03 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Eens, eens, eens en nog eens eens. Top 3 opmerkingen waaraan je kan zien dat mensen het fenomeen gameconsole niet snappen:

1. Op hoeveel megahertz loopt ie dan?
2. Kan ie wel 1600*1280 aan?
3. Ik download volgende week de emu wel**

** aangenomen dat we over een redelijk nieuwe console praten.
Idd, veel mensen die hier posten hebben slechte argumenten en weten vaak niet waar ze het over hebben als ze iets afkraken. Ik heb er zelf ook niet veel verstand van maar ik ga bv niet roepen dat de Gamecube niks kan en waardeloos is, omdat ik toevallig een x-box ga kopen.

En het argument dat de X-Box slecht is omdat het van MS is is ook al bull. Je kunt een produkt gewoonweg niet beoordelen als je het zelf nog niet hebt gebruikt of in werking hebt gezien. Je kan er uiteraard wel een mening over hebben, maar die moet dan wel gegrond zijn als je door andere mensen serieus wil worden genomen.

Uitspraken als :
- X-Box = Ms = k*t !!!
- Playstation rules all suckers!!!
- Een emulator is veel beter en goedkoper!!
zijn nu niet bepaald gegronde meningen. En nog even voor alle mensen die op een emulator hopen.

Je kan nog lekker zeker een jaar wachte tot er eentje komt.
De spelen staan op DVD's dus zijn al vrij moeilijk te copieren en nemen veen ruimte in dan de inhoud van een normale cd.
Als er dan eindelijk een emulator is dan hebben andere mensen in dat jaar al voor F 2000,- veel lol gehad met hun X-Box en moet je nog een nieuwe pc en of video kaart kopen omdat een emulator altijd slechter is geprogrameerd als een echte console (kijk maar eens naar de nintendo 64 emu).

In een console is alle hardware goed op elkaar afgestemd en hoeft er geen reking gehouden te worden voor alle andere bestaande Videokaarten en andere componenten. Een emulator draait dan dus niet even soepel op een 700Mhrz geforce 3pc met een 8 gieg HD als dat de X-Box zelf draait.

Je zult dan minstens een P4 1,5 Geforce 4 moeten hebben om het nog een beetje fatsoenlijk te draaien.
Tegen de tijd dat je zo'n systeem hebt heb je al evenveel of meer uitgegeven dan iemand die de X-Box heeft gekocht en al een jaar geleden de spellen heeft gespeeld die jij nu pas kan spelen.

Bovendien lijkt me het ook nog relaxter om lekker op je bank te hangen en op een grote tv DOA3 te spelen. Ik zie iemand met een emulator al met 3 van zijn vrienden achter zijn 17 inch monitortje zittten DOA3 tag team te doen. Ik vraag me dan toch af waar die andere 3 controllers vandaan moeten komen en als je die dan hebt of het wel fijn speelt en je toetsenbord het overleeft. Oh jah een troost, je kan dan wel lekker in je resolutie spelen die je zelf wil, want o o o wat is een TV toch lelijk op 800*600. Vreemd dat niemand daar over klaagt als je een DVD aan het kijken bent |:(

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 13:18 schreef Netrab het volgende:

Als er dan eindelijk een emulator is dan hebben andere mensen in dat jaar al voor F 2000,- veel lol gehad met hun X-Box en moet je nog een nieuwe pc en of video kaart kopen omdat een emulator altijd slechter is geprogrameerd als een echte console (kijk maar eens naar de nintendo 64 emu).
Dat zal wel meevallenn omdat een N64 emu de hele n64 zooi moet nabootsen, de Xbox heeft zowat gewoon PC software.
Bovendien lijkt me het ook nog relaxter om lekker op je bank te hangen en op een grote tv DOA3 te spelen. Ik zie iemand met een emulator al met 3 van zijn vrienden achter zijn 17 inch monitortje zittten DOA3 tag team te doen. Ik vraag me dan toch af waar die andere 3 controllers vandaan moeten komen en als je die dan hebt of het wel fijn speelt en je toetsenbord het overleeft. Oh jah een troost, je kan dan wel lekker in je resolutie spelen die je zelf wil, want o o o wat is een TV toch lelijk op 800*600. Vreemd dat niemand daar over klaagt als je een DVD aan het kijken bent |:(
ik heb n high-end pc en wil gewoon een console erbij voor bovenstaande reden : Lekker gamen terwijl je zit op de bank, en de pc is ook niet altijd vrij :)

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:57

Termy

valt er nog wat te fragge?

panzer dragoon debuteren??? wrom speelde ik het dan al jaren geleden op de saturn?

ik zeg het niet graag maar mensen die alleen al proberen componenten apart van een pc en een console te vergelijken zijn gewoon _dom_ en behoren eerst hun basisschool af te maken voordat ze losgelaten worden in de wereld... :r

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 13:42 schreef WouteRF het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallenn omdat een N64 emu de hele n64 zooi moet nabootsen, de Xbox heeft zowat gewoon PC software.
[..]
De software van de X-box bestaat dacht ik uit een aangepaste windows versie voor de console. Deze windows heeft geen GUI en is volledig geoptimaliseerd voor de ingebouwde hardware.

De windows die op de PC draait zuipt zoiezo al veel van je pc kracht weg en kan nog al eens crashes veroorzaken (kan op de X-box ook dacht ik ). Als er een spel op de pc wordt gedraait dan draait windows op de achtergrond. En dat is toch wel een van de zwaarste programma's op je pc.

X-Box is inderdaad wel makkelijker te programeren dan andere consoles. Dit is echter alleen een voordeel omdat er dan eerder spellen voor zullen worden gemaakt. En de release dates zullen korter worden omdat het niet zo lang duurt als voor andere consoles.

• SuperPotato
-

[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 09:39 ]

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 14:50 schreef Termy het volgende:
panzer dragoon debuteren??? wrom speelde ik het dan al jaren geleden op de saturn?
Dead or Alive (3) is toch ook excluxief voor de XBox?

dus wat lul je nou :?

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Ik haat X box en zal ik is zeggen waarom: De controllers zijn groot en lomp en de keluren zijn te flets van de controllers.

Ik heb ook geen zin om die hele scandisk af te gaan zodra ik het ding moet resetten.
Eer zijn btw wel veel reset knoppen op dat ding... in grote groene in het midden, en op iedere controller een grote groene knop.

De kans dat er mod chips voor uitkomen is superklein aangezien microsoft superagresief is op het uitschakelen van bedrijven.

Het apparaat is van microsoft... Dus dat wordt veel geheibel met software en microsoft heeft heeel vveeeeeel vijanden. Dus als jij denkt een goeie patch te downloaden voor je HALO spel op xbox met je internet verbinding op je xbox dan krijg je misschien een virus iets ofzo. Alles van microsfot software word gehackt en vernietid.

Het apparaat is lomp en groot en ziet er naar mijn mening niet uit met de fletse schreewende groen. Ps2 heeft rustig paars en gamecube is tenminste lekker klein en kleur in keuze.

Het appraat is duurder dan ps2 was bij lancering.

De spellen zijn alleen voor die hard freaks duus veel actie spellen en sequels maar geen nieuwe originele spellen zoals mgs2 was op playstation. Ik verwacht ook geen RPG's op xbox zoals baldurs gate.

Xbox heeft vette grafix maar die zijn alweer achterhaald met mijn pc (geforce 3 ti 500 en amd xp 2000)

Xbox wil een console zIjn en ps2 een pc maar ze zijn allebei juist andersom.

Micrsofr en Xbox zijn :r :r :r :r :r :r

Btw het apparaat is mooi maar heeft vele nadelen BTW de grafics zijn niet zoveel mooier je raakt er snel aan gewend...

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Ik heb gisteren ook even op de Xbox kunnen spelen, een snowboard demo... Speelde wel lekker, maar vond het zelf niet zo lekker spelen als de PS2, controller lag me niet echt lekker in de hand, en de demo zelf was ook niet geweldig, dit doet overigens niks af aan de Xbox.
Xbox heeft natuurlijk wel veelbelovende titels op zijn naam staan, maar ik wacht iig nog een tijdje voordat ik hem koop, als ik hem al koop :).

Verwijderd

helaas, hier moet ik misschien wat flamerig en kinderachtig op reageren.. maarja, eigen schuld, dikke flame partij

Jij hebt waarschijnlijk alleen pics gezien van de controller want ik heb nog nooit iemand gesproken die, na dat die de Xbox heeft getest, de controllers te groot vond. (ik vind btw de PS2 controllers veeel te klein).

scandisk = bull

Alleen omdat er het logo van MS op staat betekend toch niet dat het slecht is, jij zit nu waarschijnlijk ook met Windows en Explorer te browsen. (kan anders natuurlijk), en de Xbox is niet gemaakt door de zelfde mensen die Windows hebben gemaakt :)

WTF maakt de grote nou uit? De Xbox is praktischer dan de NGC, en de ngc heeft zon kinderachtige kleur (daar komt het geflame, ik heb je gewaarschuwd, en ja ik weet dat de ngc ook in het zwart komt hier)

het appraat is NIET duurder dan de PS2 bij zijn launch.

er komen juist wel veel goeie rpg's uit op de xbox (o.a. Ego en Morrowind)

PC's en Consoles moet je niet vergelijken

Verwijderd

Waarom ga je in godsnaam reageren op die troll?

Nog erger, je gaat zelf ook nog een potje flamen dus je verlaagt jezelf ook nog eens tot aan hun niveau... (!). Jij bent lekker bezig..

Een vuur kan niet branden zonder zuurstof..

Verwijderd

omdat er helaas mensen rondlopen die nog steeds dit soort mensen geloven

Verwijderd

[quote]
Op zaterdag 16 februari 2002 21:22 schreef IkBenAlles het volgende:
Het apparaat is lomp en groot en ziet er naar mijn mening niet uit met de fletse schreewende groen. Ps2 heeft rustig paars en gamecube is tenminste lekker klein en kleur in keuze.
1 logo van 4cm op de Xbox is groen, voor de rest helemaal zwart. PS2 is niet paars. GC is wel paars, en vind ik niet mooier dan Xbox. Ben je kleurenblind of zo?
Volgens mij niet. Gelukkig hoef je ook weer geen memorycard aan te schaffen, aangezien de Xbox zelf 1000x zoveel geheugen heeft als 1 memcard voor de PS2 (8Gb vs 8Mb). GC-memcard heeft trouwens nog veel minder geheugen. Dus geen 100 piek extra voor elke 5 games omdat je memcard volzit.
De spellen zijn alleen voor die hard freaks duus veel actie spellen en sequels maar geen nieuwe originele spellen zoals mgs2 was op playstation. Ik verwacht ook geen RPG's op xbox zoals baldurs gate.
Gelukkig is MGS2 geen actiespel? Niet voor diehards? En vooral geen sequel? Wat betekent die 2 dan? Veel domme argumenten gezien, maar dit slaat alles.

Verwijderd

Xbox vandaag gezien in de Cora , ik vond em wel meevallen maar die controller is ZO EEN RIP-OFF van de Dreamcast controller .

Verwijderd

jah en so whut?

Die controller van de DC was gewoon lekker. Tenminste, das mijn mening. Die van de PS vind ik iets te klein en houd niet lekker vast. Die van de GameCube precies zo en die van de N64 vind ik klote. Die van de DC is perfect. Heerlijk, maar die van de Xbox is te log. Te groot..ik wil de japanse :P

maar eeuhm ik ga Dinsdag spelen bij EA, Lord of The Rings als het goed is en nog wat andere spellen van ze. Ik heb bij Microsoft mogen spelen met wat spellen als Halo en Munch Oddysee. En ik vind Munch er super uitzien. Halo heb ik heel even multiplayer gespeeld en zag er ook mooi uit. Kan alleen niet oordelen over de Single Player.

Verder nog een paar games gezien zoals: Project Gotham Racing en deze scheen volgens een ander niet echt leuk te zijn, maar jah. Moment opnames. Amped Snowboarding vond ik er heeel erg vet uitzien. Helaas heb ik die niet gespeeld.

Ik denk wel dat de Xbox een goede kans maakt om samen met de PS2 de consolewereld te veroveren. GameCube schat ik lager in. We zullen het allemaal zien wanneer ze uit zijn hier...

• SuperPotato
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 09:39 ]

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 21:22 schreef IkBenAlles het volgende:
Ik haat X box en zal ik is zeggen waarom: De controllers zijn groot en lomp en de keluren zijn te flets van de controllers.

Ik heb ook geen zin om die hele scandisk af te gaan zodra ik het ding moet resetten.
Eer zijn btw wel veel reset knoppen op dat ding... in grote groene in het midden, en op iedere controller een grote groene knop.

De kans dat er mod chips voor uitkomen is superklein aangezien microsoft superagresief is op het uitschakelen van bedrijven.

Het apparaat is van microsoft... Dus dat wordt veel geheibel met software en microsoft heeft heeel vveeeeeel vijanden. Dus als jij denkt een goeie patch te downloaden voor je HALO spel op xbox met je internet verbinding op je xbox dan krijg je misschien een virus iets ofzo. Alles van microsfot software word gehackt en vernietid.

Xbox heeft vette grafix maar die zijn alweer achterhaald met mijn pc (geforce 3 ti 500 en amd xp 2000)

Xbox wil een console zIjn en ps2 een pc maar ze zijn allebei juist andersom.

Micrsofr en Xbox zijn :r :r :r :r :r :r

Btw het apparaat is mooi maar heeft vele nadelen BTW de grafics zijn niet zoveel mooier je raakt er snel aan gewend...
Hahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahaha.

Ik vermoed dat jij op school nooit hoge punten hebt gehaald voor discusieren of een betoog schrijven.

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 23:25 schreef WouteRF het volgende:
omdat er helaas mensen rondlopen die nog steeds dit soort mensen geloven
Dat is geen reden om terug te flamen..

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 00:53 schreef RefriedNoodle het volgende:
Gelukkig is MGS2 geen actiespel? Niet voor diehards? En vooral geen sequel? Wat betekent die 2 dan? Veel domme argumenten gezien, maar dit slaat alles.
MGS2 is in principe geen actiespel nee, want het spel draait niet om de actie. Voor diehards weer wel...en nee, ook geen sequel, een preprequel (hoe noem je een vierde deel eigenlijk?) Het blijft wel een dom argument natuurlijk.

En WouterF : ik vind de controller van de X-Box WEL te groot hoor...aangezien je zegt dat je de controller van de PS2 te klein vind, neem ik dan ook aan dat je vrij grote handen hebt :) een vriend van me die ook lang is en grote handen heeft vind de X-box controller perfect. Daarentegen kan een vriendin van me, die vrij klein is, niet eens bij alle knoppen...dat vind ik toch vrij slecht. Ik ben er zelf intussen wel aardig aan gewend...teveel DOA3 gespeeld.

Dat hele geflame van die troll hierboven slaat natuurlijk nergens op, het is 1) duidelijk dat ie zelf nooit op een X-box heeft gespeeld en 2) er gewoon geen verstand van heeft

Verwijderd

ja ok..

maar het meerendeel zegt na het testen van de controllers dat het allemaal wel meevalt, ik heb niet eens zulke grote handen..

maar iedereen zijn eigen smaak :D Ik heb de NGC controller trouwens nog niet getest..

Verwijderd

Er zijn toch ook andere controllers verkrijgbaar dan de orginele van de x-box ?

Thrustmaster heeft er eentje dacht ik, anders kun je uiteraard binnenkort ook een japanse controller kopen die kleiner is (tja aziaten blijven kleinere mensen :) )

Verwijderd

hier staan er 3..

De kleinste (die U pad) schijnt niet zo heel goed te zijn, de knoppen zijn wat glad, en daarvan is het ook nog niet zeker wanneer die in Europa uitkomt

Verwijderd

De japanse Xbox-controller (zie http://xboxmedia.ign.com/media/tgs2001/image/xboxcon/controller_jp1.jpg ) is ook kleiner dan de amerikaanse/europese. Alleen jammer dat de zwarte en witte knoppen op een andere plek zitten. Maar zelf ben ik meer dan tevreden met de normale, maar dat zal wel aan mijn handen liggen.

Verwijderd

jah en rond kerst 2002 komt er in Europa ook zo'n soort controller uit, wat kleiner (Van MS zelf), nou maar hopen dat die er n beetje flex uit ziet want dat jappen ding is lelijk

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-01 18:19
De x-box lijkt me wel een aardige console, de games zijn ook :9, vooral DOA 3 en Halo

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Kan iemand me vertellen waarmee ik de controller van de X-box kan vergelijken? Is ie bijvoorbeeld te vergelijken met een Microsoft Sidewinder gamepad, want dan heb ik er waarschijnlijk niet zo'n problemen mee..

* Ruud2001 heeft namelijk niet van die gigantische kolenschappen als handen

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 13:06 schreef Ruud2001 het volgende:
Kan iemand me vertellen waarmee ik de controller van de X-box kan vergelijken? Is ie bijvoorbeeld te vergelijken met een Microsoft Sidewinder gamepad, want dan heb ik er waarschijnlijk niet zo'n problemen mee..

* Ruud2001 heeft namelijk niet van die gigantische kolenschappen als handen
Tja, hij is groot... Beetje vergelijkbaar met de controller van de Dreamcast, en behoorlijk dik ook (er kunnen 2 memcards achterin) met 2 trekkers voor de wijsvingers. Zelf heb ik geen problemen met deze controller, maar ik heb dus wel kolenschoppen. Maar ga eens in een winkel kijken... Er zullen genoeg 3rd party controllers op de markt komen, dus ik denk niet dat het een groot probleem zal worden.

Verwijderd

Zonde van je geld om er een te kopen:

==========================
XBOX Emulator Version 1.00

(c) Da-Expert Software

This is the very first XBox Emulator. It successfully emulates the xbox hardware on your PC. The
Xbox as people say is a PC, well not exsactly but it is damn close and VERY easy to emulate.

As with ALL emulators your PC must meet the hardware requirments to gain near perfect emulation.

=======================
Min System Requirments:
=======================

64mb 3D Video Card

Pent iii 700

384 MB RAM

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

hmm... ik heb wel eens op de DC gespeeld en die controller kon ik wel aardig mee overweg. En er zitten dus van die knoppen op voor je wijsvingers. Je komt dan dus 8 knoppen, toch?

Zal binnenkort eens hier in de buurt gaan rondkijken of er niet ergens zo'n stand staat.

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Netrab... ik probeer mijn mening te geven over Xbox en niet over andere mensen zoals jij doet over mij. Dus ga jij je eigen maar fijn in je kont vingeren ofzo... loser

Ik had trouwens een 9.5 op mn laatste betoog. Was komma vergeten :D

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 13:25 schreef Xiphy het volgende:
Zonde van je geld om er een te kopen:

XBOX Emulator Version 1.00

(c) Da-Expert Software

This is the very first XBox Emulator. It successfully emulates the xbox hardware on your PC. The
Xbox as people say is a PC, well not exsactly but it is damn close and VERY easy to emulate.

As with ALL emulators your PC must meet the hardware requirments to gain near perfect emulation.

=======================
Min System Requirments:
=======================

64mb 3D Video Card

Pent iii 700

384 MB RAM
bull :)

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 13:31 schreef IkBenAlles het volgende:
Netrab... ik probeer mijn mening te geven over Xbox en niet over andere mensen zoals jij doet over mij. Dus ga jij je eigen maar fijn in je kont vingeren ofzo... loser

Ik had trouwens een 9.5 op mn laatste betoog. Was komma vergeten :D
Je bent er echt op uit om te flamen is het niet ?

Ik geef geen mening over jou, ik lach je alleen maar uit omdat je argumenten nergens op slaan. Sterker nog je argumenten zijn zo slecht dat je al meteen 2 posts later gecorigeerd wordt.
helaas, hier moet ik misschien wat flamerig en kinderachtig op reageren.. maarja, eigen schuld, dikke flame partij
Jij hebt waarschijnlijk alleen pics gezien van de controller want ik heb nog nooit iemand gesproken die, na dat die de Xbox heeft getest, de controllers te groot vond. (ik vind btw de PS2 controllers veeel te klein).

scandisk = bull

Alleen omdat er het logo van MS op staat betekend toch niet dat het slecht is, jij zit nu waarschijnlijk ook met Windows en Explorer te browsen. (kan anders natuurlijk), en de Xbox is niet gemaakt door de zelfde mensen die Windows hebben gemaakt

WTF maakt de grote nou uit? De Xbox is praktischer dan de NGC, en de ngc heeft zon kinderachtige kleur (daar komt het geflame, ik heb je gewaarschuwd, en ja ik weet dat de ngc ook in het zwart komt hier)

het appraat is NIET duurder dan de PS2 bij zijn launch.

er komen juist wel veel goeie rpg's uit op de xbox (o.a. Ego en Morrowind)

PC's en Consoles moet je niet vergelijken
Ik denk dat ik mezelf maar inderdaad fijn in me kont ga vingeren, want daar schiet ik meer mee op dan met jou te discucieren over iets waar je geen verstand van hebt.

Verwijderd

en de Xbox is niet gemaakt door de zelfde mensen die Windows hebben gemaakt
Ik moet mezelf verbeteren :D

J Allard is een van de godfathers van Internet Explorer en Outlook en zit sinds 1999 bij het Xbox team ;)

• SuperPotato
-

[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 09:46 ]

• NightHawk4

NightHawk4

Tjonge jonge je blijft lachen met dit soort topics...

het lokt flames uit van dodo's die nog nooit op een console hebben gespeeld en ondertussen word de essentie van de topic het kind van de rekening...

A. het is een console....dus vergelijk met consoles en laat je state-of-the-art peecee ff achterwege

B. specs van een console boeien niet zo, het programmeren maakt veel meer verschil. (kijk maar naar de specs van de N64 en vergelijk die met de PSX)

C. wat een console uiteindelijk laat slagen is een combinatie van marketing en prijs en kwaliteit. Hiervan is de PSX een goed voorbeeld....briljante marketing ten opzichte van een machine die kwalitatief niet superieur is en prijs concurrerend. Dreamcast had een waardeloze marketing maar was qua prijs en kwaliteit zwaar superieur aan de toen bestaande consoles (zelfs nu nog aangezien DC de machine is waar je mee kan internetten en op diverse punten grafisch beter is dan de PS2).

D. Wat doen publishers met een console? oftewel wie gaat programeren voor de console en hoelang gaan ze ermee door? Diverse grotere publishers hebben al leuke deals gesloten met Nintendo en Sony.

E. Waar doe ik nog de moeite voor om te reageren, laat iedereen zelf lekker bepalen wat ze de goeiste console vinden :9~

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 16:47 schreef -RMW- het volgende:
Xiphy, daar hebben we weer een PC-freak die denkt iets van consoles te weten, sorry hoor, maar hier erger ik me soms mateloos aan.

En "IkBenAlles" gaat veel verder, hoe lok je in drie tellen een flamewar uit..

Nogmaals, ook al heb je een bepaalde mening over de grafische kwaliteiten, emulatiemogelijkheden, of games die op de Xbox zullen verschijnen, hij is nog absoluut niet reeel. Je zult dit pas over minimaal een jaartje of 2 kunnen zeggen...
First of all: een Xbox is een PC. Zelf je oude 16bit Nintendo is een pc. En ik ben geen pc freak. En flamewar lok ik niet uit.. ik zeg alleen maar dat het een mogelijkheid is.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 18:40 schreef Xiphy het volgende:

[..]

First of all: een Xbox is een PC. Zelf je oude 16bit Nintendo is een pc. En ik ben geen pc freak. En flamewar lok ik niet uit.. ik zeg alleen maar dat het een mogelijkheid is.
Het is btw de oude 8bit nintendo ;)
Dan zeggen dat pc mensen geen verstand van consoles hebben :P

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09

Alpine

Twisted animator

Even mij Xbox ervaring en mening plaatsen.

Ik heb in de mediamarkt in R'dam (centrum) ff op de Xbox gespeeld.

Het eerste spelletje die ik speelde was de demo van Project Gotham. In een preview die ik heb gelezen zou dit spel de beste graphics hebben en meest realistische besturing hebben bla bla bla.... Maar het is exact hetzelfde als MSR op de Dreamcast. De Graphics zijn geen steek beter. Dezelfde lage reso texturen enz enz..

Het 2e spel dat ik speelde was 1 of ander boot spel. De graphics zagen er ook matig uit.

En toen opeens.... Bam..... Blauw scherm. Zonder tekst maar wel Windows Blauw :Y)
Xbox reset zelf en dat duurt ook erg lang. Na het opstarten zegt dat gekke ding dat er geen CD in zit!
Ik naar de verkoper toe en meld dat de Xbox ermee is gekapt. De verkoper zei tegen mij dat 'ie regelmatig crasht en gek doet enzo. En na 3x de Xbox aan en uit hebben gezet werkte de Xbox weer.

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 16:27 schreef Alpine het volgende:
Even mij Xbox ervaring en mening plaatsen.

Ik heb in de mediamarkt in R'dam (centrum) ff op de Xbox gespeeld.

Het eerste spelletje die ik speelde was de demo van Project Gotham. In een preview die ik heb gelezen zou dit spel de beste graphics hebben en meest realistische besturing hebben bla bla bla.... Maar het is exact hetzelfde als MSR op de Dreamcast. De Graphics zijn geen steek beter. Dezelfde lage reso texturen enz enz..

Het 2e spel dat ik speelde was 1 of ander boot spel. De graphics zagen er ook matig uit.

En toen opeens.... Bam..... Blauw scherm. Zonder tekst maar wel Windows Blauw :Y)
Xbox reset zelf en dat duurt ook erg lang. Na het opstarten zegt dat gekke ding dat er geen CD in zit!
Ik naar de verkoper toe en meld dat de Xbox ermee is gekapt. De verkoper zei tegen mij dat 'ie regelmatig crasht en gek doet enzo. En na 3x de Xbox aan en uit hebben gezet werkte de Xbox weer.
Laat ik op dat punt even iets rechtzetten. De demo modellen die nu vaak bij winkels staan zijn ook niet meer dan dat. Demo modellen, waar vaak nog fouten in zitten. De (officiele) X-Box die ik heb staan heeft nog nooit 1 probleem gehad in 3 maanden tijd, geen crashes, geen problemen met lezen van CD, game of DVD...dit even om stemmingmakerij te voorkomen :D.

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 16:27 schreef Alpine het volgende:
Zegt meer over de preview dan het spel, want PGR is nooit als simulator bedoeld, meer als arcade racer. Graphics zijn wel degelijk beter dan MSR, en zo niet, dan had je wel een heel vroege demo. Als je perse hele goeie graphics in een racer wilt, speel dan Wreckless.
Blood Wake? Ik wil zulke golven (die ook van invloed zijn op de besturing van je boot) wel eens op een andere console zien.

Maar als je de eerste wave games niks vindt, vergelijk ze dan eens met de eerste wave op de PS2. (Ik vind de huidige generatie PS2 trouwens nog niks, maar da's persoonlijk)
Klinkt als 1 defekte Xbox. Ik kan je verzekeren dat de mijne het nu na 3 maanden intensief gebruik nog steeds prima doet. Van alle PS2-demo's die ik gezien heb, is dik driekwart trouwens buiten gebruik.

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
ik heb dat ding laatst bij dixon's gezien ik maar toen ik dat ding dacht ik van " wow portable is anders" is wel groot man dat ding

controllers zijn ook vrij fors.
beeldkwaliteit is niet eens zo werelds

"If u do something do it with style, or do it at all."

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb uhm al gespeeld in de bart smit :p

Moet zeggen.. ziet er mooi uit.. enne, wat boeit die grote nou? alsof een pc zo klein is?

console is wel ff wenne.. maar het lijkt mij wel een toppertje worden.. alleen hij is zo duur! :r (€480,-)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Altijd nog 100 NLG goedkoper dand e PS2 bij de lancering en die had toch wel n stuk minder aan boord en minder games..

• pagani
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 00:32 schreef InterFreak het volgende:
Ik heb uhm al gespeeld in de bart smit :p

Moet zeggen.. ziet er mooi uit.. enne, wat boeit die grote nou? alsof een pc zo klein is?

console is wel ff wenne.. maar het lijkt mij wel een toppertje worden.. alleen hij is zo duur! :r (€480,-)
Het idee van een console is dat je 'm lekker mee neemt naar je vrienden om daar te gamen, dat gaat wat lastiger als ie groter is dan een videorecorder uit 1980. Maar verders een prima bakkie hoor die x-box, alleen nog ff wachten tot ie goedkoper wordt (lees: tot de gamecube uitkomt voor iets meer dan de helft v.h. geld)

• NightHawk4

NightHawk4

Op maandag 25 februari 2002 10:39 schreef WouteRF het volgende:
Altijd nog 100 NLG goedkoper dand e PS2 bij de lancering en die had toch wel n stuk minder aan boord en minder games..
De prijs van de PS bij de launch is vandaag de dag dus niet meer te vergelijken met de launch prijs van de X-Box. Kunnen we ook de prijs van de 8-bit bij de launch erbij gaan halen |:( . De X-Box is de concurrent van de PS2 voor vandaag de dag dus de prijzen van vandaag de dag maken dus het verschil, alsmede de games die er nu zijn en niet bij de launch (als we dit wel gaan vergelijken is de X-Box simpelweg anderhalf jaar te laat).

Stuk minder aan boord zegt dus ook errug weinig aangezien het er meer om gaat hoe met deze hardware word omgegaan, het programmeren dus; de publishers hebben dus al anderhalf jaar ervaring (eigenlijk langer maar dan word het een zooitje als we daarover gaan beginnen) met het programmeren. Het kunnen "diep programmeren" oftewel de hardware zo volledig mogelijk benutten blijft het belagnrijkste aspect voor een console, vergelijk tekken1 maar met tekken3. Kijk wat ze konden met de SNES in het begin en zie wat ze later deden met Donkey Kong Country.

PS het "grote" Sony offensief is al begonnen, ze komen een week voor de X-Box launch al met een PS2 Platinum reeks :Y)
GT3, Moto GP, Formula One 2001, DOA2, Tekken Tag en de Bouncer voor 35 Euro per stuk :P

• NightHawk4

NightHawk4

[dubbelpost]

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 01:39 schreef NightHawk het volgende:

[..]

De prijs van de PS bij de launch is vandaag de dag dus niet meer te vergelijken met de launch prijs van de X-Box. Kunnen we ook de prijs van de 8-bit bij de launch erbij gaan halen |:( . De X-Box is de concurrent van de PS2 voor vandaag de dag dus de prijzen van vandaag de dag maken dus het verschil, alsmede de games die er nu zijn en niet bij de launch (als we dit wel gaan vergelijken is de X-Box simpelweg anderhalf jaar te laat).

Stuk minder aan boord zegt dus ook errug weinig aangezien het er meer om gaat hoe met deze hardware word omgegaan, het programmeren dus; de publishers hebben dus al anderhalf jaar ervaring (eigenlijk langer maar dan word het een zooitje als we daarover gaan beginnen) met het programmeren. Het kunnen "diep programmeren" oftewel de hardware zo volledig mogelijk benutten blijft het belagnrijkste aspect voor een console, vergelijk tekken1 maar met tekken3. Kijk wat ze konden met de SNES in het begin en zie wat ze later deden met Donkey Kong Country.

PS het "grote" Sony offensief is al begonnen, ze komen een week voor de X-Box launch al met een PS2 Platinum reeks :Y)
GT3, Moto GP, Formula One 2001, DOA2, Tekken Tag en de Bouncer voor 35 Euro per stuk :P
Mooi om te weten :) kan ik GT3 en TTT nog ff halen :D

• NightHawk4

NightHawk4

Op dinsdag 26 februari 2002 01:48 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Mooi om te weten :) kan ik GT3 en TTT nog ff halen :D
mocht het eigenlijk niet verklappen maar dat word dus 8 maart officieel in de winkel ;)

Verwijderd

Check het nieuwe x-box magazine. Super! 8-)
Pagina: 1 2 Laatste