hij lijkt wel wat op een pc, en daarom gaattie ook rulen onder de consoles, ik hoop op een emulator
ik had toch al bijna een PS2 gekocht vanwege DOA2 en soulcaliber maar had toen nog geen baantje
Bier, Whiskey en Metal!!
Dat een spelletje je niet leuk lijkt of dat je niet zo`n console friek bent of dat een andere console je nu net wat leuker lijkt dan de andere ala..
Kijk toch eens wat minder zwart-wit en probeer eens wat meer waarheid te spreken, is leuker om te lezen, echt waar
Op zondag 21 oktober 2001 21:42 schreef Maiar het volgende:
Ik vind het enorm gaaf dat mensen zo`n groot marketing product nu al kunnen beoordelen op hun kwaliteit.
Dat een spelletje je niet leuk lijkt of dat je niet zo`n console friek bent of dat een andere console je nu net wat leuker lijkt dan de andere ala..
Kijk toch eens wat minder zwart-wit en probeer eens wat meer waarheid te spreken, is leuker om te lezen, echt waar
maar er zullen vast en zekers wel stoere spellen op komen.
k geloof dat de volgende resident evil exclusief xbox wordt, en daarom heb je een goeie emulator nodig
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
There is no art to find the minds construction in the face
Verwijderd
Ehm, Resident Evil wordt exlusief voor de GameCube hoor, niet voor de XBox.Op maandag 22 oktober 2001 09:03 schreef disjfa het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
ehrm microsoft/directx8 ---> wat denk je zelf wat voor mening mensen gaan krijgen...
maar er zullen vast en zekers wel stoere spellen op komen.
k geloof dat de volgende resident evil exclusief xbox wordt, en daarom heb je een goeie emulator nodig
....dussssss
Verwijderd
Verwijderd
Het is wat te vroeg om hem al te beoordelen eigenlijk, maar zoals het er nu uitziet zal het niet m'n favo console worden. (plus ik ben bang dat de ondersteuning in Nederland slecht aangepakt wordt door MS)
(Nee, effe serieus eerst kijken wat er nog meer uitkomt, want enigste goede spel wat ze nu hebben is HALO, maar die komt ook op PC)
Verwijderd
Mwah...ik vind DOA3 wel erg cool anders hoorOp zondag 13 januari 2002 13:45 schreef Albinoraptor het volgende:
Ze hebben geen MGS en dan vind ik het al crap
(Nee, effe serieus eerst kijken wat er nog meer uitkomt, want enigste goede spel wat ze nu hebben is HALO, maar die komt ook op PC)
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Verwijderd
1 GHz
256 RAM
NVidia of Radeon only
DVD drive
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Je bedoelt de Dreamcast neem ik aanOp zondag 21 oktober 2001 21:37 schreef Lord_Mithril het volgende:
ik had toch al bijna een PS2 gekocht vanwege DOA2 en soulcaliber maar had toen nog geen baantje
Verwijderd
Bij de xbox is het afwachten of het wel een succes wordt in nederland.
Verwijderd
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er momenteel een PC config bestaat die de power van een next-gen console aankan hoor. De X-box mag dan een zelfde soort architectuur bevatten als een PC en DirectX als API gebruiken, het is wél dedicated hardware, een aangepaste DirectX API en een uitgebouwde nVidea chipset (vergelijkbaar met de GeForce III maar met meer opties, voor meer power)Op zondag 13 januari 2002 14:26 schreef GolbeZeromus het volgende:
Ik zie hier dat de sys eisen voor de emu redelijk zijn:
1 GHz
256 RAM
NVidia of Radeon only
DVD drive
Verwijderd
Verwijderd
kom eens met n goed argument over die 2e rangs spellen
En Morrowind maar die komt ook op PC uitOp zondag 13 januari 2002 14:47 schreef ds het volgende:
Geen Xbox voor mij, waarom? De games spreken mij niet aan. Zijn allemaal zo'n beetje tweederangs spellen (except Halo, maarja die komt ook op de PC uit).
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Verwijderd
PGR - MSR op de dreamcast was al niet bijzonder. Koop dan een echte racegame (GT3).
Munch - De mascotte van de Xbox is een troll (no phun), naast de graphics heeft deze game niet veel te bieden. (demo)
JGR - Tenzij Sega hier niet veel aan gaat veranderen verwacht ik er niet veel van. De dreamcast versie verkocht al slecht (iets van 250.000)
Halo - PC - Meer opties + speelt plezieriger.
Morrowind - PC
+ de Xbox krijgt alle andere PC 'leftovers'. De enige reden om een Xbox aan te schaffen is imo als je geen goede PC hebt en toch alle PC games wilt doen. Zo zie ik het.
edit:
Een game bestaat uit veel meer dan alleen graphics... Maarja, daar kom je snel genoeg achter.die xbox krijgt zeker wel erg mooie spellen
Het is Microschoft, dat is alvast 1 groot nadeel, laten ze eerst maar eens een echt goede OS maken, voor mijn part laten ze die GUI weg, maar ok.
Der zit een harddisk in, het ding is lomp, ik neem aan dat er strax ook mee kan internetten?? Alsjeblieft, als je perse een console wilt kopen, koop dan een apparaat van een firma met een beetje ervaring in die sector, de Gamecube ofzo.
Sowieso kan dat apparaat nooit wat zijn met een PIII-700 processor, die dingen waren vorig jaar al zo traag als dikke stront door een trechter! Ram er dan gelijk een PIV-2,2 GHz in met 1024 Mb RIMM. Plus een harddisk??
Het zou trouwens wel leuk zijn als Sony en Nintendo allebei nu met een besturingssysteem komen: Playstation XP en Mario XP...
Xbox, ik pis erop!! (zolang de stekker niet in het stopcontact zit uiteraard!)
als sony en nintendo een OS gingen maken was die nog meer naadje dan die van microsoft...
Microsofts grote voordeel is de veelzijdigheid, zie jij maar eens dan een stabiel OS te ontwerpen, trouwens, XP loopt bij mij echt nooit vast, dus wat loop je nou te zeuren
Sony en Nintendo zijn ooit ook begonnen, sega is tenonder, waarom mag microsoft het niet proberen, je hoeft toch nix te kopen
Misschien komt er wel een leuk product uit, leuke games iig al wel
Hoop gelul, eerst zien en dan geloven, geld ook natuurlijk voor xbox voorstanders, en op een demotje kan je je mening niet baseren. Je vergeet trouwens MGS X en Tony Hawk 3 en GTA 3, zijn ook goede games, en op de x doos heb je mooiere graphicsOp zondag 13 januari 2002 16:54 schreef ds het volgende:
DOA3 - Haal de grafische update weg en je hebt Doa2. Koop dan een dreamcast tenzij je een graphics wh0re bent.
PGR - MSR op de dreamcast was al niet bijzonder. Koop dan een echte racegame (GT3).
Munch - De mascotte van de Xbox is een troll (no phun), naast de graphics heeft deze game niet veel te bieden. (demo)
JGR - Tenzij Sega hier niet veel aan gaat veranderen verwacht ik er niet veel van. De dreamcast versie verkocht al slecht (iets van 250.000)
Halo - PC - Meer opties + speelt plezieriger.
Morrowind - PC
+ de Xbox krijgt alle andere PC 'leftovers'. De enige reden om een Xbox aan te schaffen is imo als je geen goede PC hebt en toch alle PC games wilt doen. Zo zie ik het.
edit:
[..]
Een game bestaat uit veel meer dan alleen graphics... Maarja, daar kom je snel genoeg achter.
Wat een console tot console maakt, zijn de games, en ik heb best wel vertrouwen in microsoft dat ze dat zullen regelen (veel geld), voor de rest heeft de xbox absoluut de mooiste graphics
Kwou even kwijt dat Nintendo ooit begonnen is als bord spellen fabrikant, kgeloof zo'n beetje een eeuw geleden, dus Nintendo heeft al aardig wat ervaringOp zondag 13 januari 2002 17:38 schreef DarkShadow het volgende:
Sony en Nintendo zijn ooit ook begonnen, sega is tenonder, waarom mag microsoft het niet proberen, je hoeft toch nix te kopen
Trouwens, ik had gehoord dat de xbox met linux werkte, weet iemand of dit bullshit of waarheid is?? Indien het waar is, zal ik mijn mening iets positiever moeten bijstellen...
Linux werkt met sony voor de PS2 gelukkig, ze maken allerlei verschillende kits voor..Op zondag 13 januari 2002 17:55 schreef Thufir_Hawat het volgende:
Je vergeet dat ik geen 389 gulden reken voor een cd'tje met duizenden fouten erop. Als ik zoveel fouten zou maken werd ik binnen een dag ontslagen. Trouwens, ik test PC's, de meesten met Windows XP, die zit regelmatig muurvast, hoewel dat onmogelijk is...
Trouwens, ik had gehoord dat de xbox met linux werkte, weet iemand of dit bullshit of waarheid is?? Indien het waar is, zal ik mijn mening iets positiever moeten bijstellen...
Een MS console met LinuxOp zondag 13 januari 2002 17:55 schreef Thufir_Hawat het volgende:
Je vergeet dat ik geen 389 gulden reken voor een cd'tje met duizenden fouten erop. Als ik zoveel fouten zou maken werd ik binnen een dag ontslagen. Trouwens, ik test PC's, de meesten met Windows XP, die zit regelmatig muurvast, hoewel dat onmogelijk is...
Mischien moet MS es gaan denken om een eigen Linux distributeur op te zetten
Verwijderd
Leg uit, hier en daar staat een eigen mening maar voor de rest zijn het toch allemaal feiten.Op zondag 13 januari 2002 17:40 schreef DarkShadow het volgende:
[..]
Hoop gelul
Als de game nog niet af is moeten ze in de eerste plaats ook geen demo uitbrengen. Hier gaat de game op lijken, zo zit de gameplay inelkaar. Ze gaan echt geen drastische veranderingen meer aanbrengen daar is het al veel te laat voor. Waarvoor denk je anders dat er demo's zijnen op een demotje kan je je mening niet baseren.
MGS X: eerst zien dan geloven, laat jij mij maar een paar screenshots zien, Wanneer ligt de game in de winkels?Je vergeet trouwens MGS X en Tony Hawk 3 en GTA 3, zijn ook goede games, en op de x doos heb je mooiere graphics
Voor zover ik weet is MGS playstation exclusief en ik zie dit niet gauw veranderen.
Tony Hawk 3 is allang uit op de PS2 (met online play) en GC. Niet echt een reden om een Xbox aan te schaffen he?
GTA3: zelfde verhaal als bij MGS X. Eerst zien dan geloven, laat jij mij maar een paar screenshots zien, Wanneer ligt de game in de winkels?
Op zondag 13 januari 2002 14:19 schreef GolbeZeromus het volgende:
Ik heb al een emu voor de Xbox gezien. Niet dat je daarmee veel kan, want er zijn toch nog geen spellen.
Trust me, die emu is fake.Op zondag 13 januari 2002 14:26 schreef GolbeZeromus het volgende:
1 GHz
256 RAM
NVidia of Radeon only
DVD drive
Als er spellen te huur zijn binnenkort probeer ik het toch ff, ik zou het niet kunnen laten iig.Op zondag 13 januari 2002 18:30 schreef woutf het volgende:
[..]
[..]
Trust me, die emu is fake.
Verwijderd
Die emu is inderdaad fake. Die screenshots zijn van review-sites gejat (je kunt ook zien dat ze gephotoshopt zijn). Bovendien stond vroeger op die site dat Soul Calibur 2 er ook op draaide... Knap dat games er ook op draaien als ze nog niet uit zijn. Bovendien kunnen dvd-drives van de pc geen Xbox-dvd's lezen. Het enige wat je ziet als je een Xbox-disc in je pc (of standalone dvd) legt, is een mpeg-filmpje van 13Mb met Xbox-logo en de melding dat je een Xbox nodig hebt. Ik heb hem toch even gedownload, en het enige wat je krijgt is 'couldn't initialize video'. De video-opties zijn ook allemaal radio-buttons, terwijl ze elkaar niet uitsluiten. Ik waag ook te betwijfelen of een Xbox-kernel binnen de 2Mb-download van deze emu past. Ik denk ook dat M$ deze site al heel snel neer zou hebben gehaald als het een echte emu was. Kortom, bullshit.Op zondag 13 januari 2002 14:26 schreef GolbeZeromus het volgende:
1 GHz
256 RAM
NVidia of Radeon only
DVD drive
Nu mijn mening over de Xbox: Sinds 1 januari heb ik er een, met Project Gotham, Oddworld, Halo, en nog een paar, maar deze 3 speel ik het meest. Ik ga niks over de games zeggen, dat kun je wel elders lezen.
Ik heb nog geen advanced a/v pack en moet het met composiet doen, dus de beeldkwaliteit is nog niet wat het had kunnen zijn, maar ik klaag zeker niet! De graphics zijn supersoepel, ook bij complexe scenes. Veel Amerikanen klagen over het formaat van de controller, maar daar heb ik (met mijn lange vingers) weinig problemen mee (ik vond de PS2-controller dus veel te klein). Solide controller dus, alleen de vuurknoppen zijn van erg hard plastic en als je een tijdje gespeeld hebt dan voel je het wel in je duim. Leuke gimmick is dat je je eigen audio-cd's kunt rippen (cdr wordt trouwens niet gelezen, cdrw weer wel) naar de harddisk, en sommige games maken daar weer gebruik van. In Project Gotham kun je dan racen terwijl dj's jouw tracks aan mekaar lullen.
Mijn PS2 had ik na 3 weken alweer verkocht, maar de Xbox hou ik dus. Ik vind de games die er nu zijn (en die nog gaan komen, zoals Jet Grind Radio Future) meer mijn smaak dan wat er op de PS2 is (behalve GTA3, maar die komt in maart naar de Xbox). Dit was pas de eerste golf games, maar uiteraard zit er nog veel meer in de pijpleiding, dus het komt allemaal wel in orde met deze console.
Maar ieder z'n gein. Ik zeg niet dat je een Xbox moet kopen, of dat een Xbox beter is dan de PS2. Maar ik constateer alleen maar dat ik met de Xbox meer plezier heb dan met de PS2. Koop wat je wilt, alle consoles hebben hun eigen schare fans, er is niet 1 winnaar. Kijk meer naar de games die er voor elke console zijn/gaan komen, dan naar de prestaties (de PSX was ook populairder dan de N64, en die was weer populairder dan de DC, terwijl het respectievelijk 32, 64 en 128-bitters waren).
dus: Amen
Verwijderd
de xbox is bijna geen console meer.
als k een console wil neem k wel een PS2 of GameCube
Verwijderd
Dus voor mij geen xbox
Verwijderd
De PS2 ís in prijs verlaagd en zal voorlopig niet meer dalen hoor...wellicht dat ze op de dag dat de X-box hier uitkomt (áls ie hier al grootschalig uitkomt) er nog 100 piek vanaf doen (oude valuta) maar verder zal ie niet dalen...Op zondag 13 januari 2002 20:32 schreef LaptopDude het volgende:
Ik w8 gewoon totdat de iks-doos en de spelkubus uitkomen en dan koop ik mijn eigen pleesteetion twee, hoef ik temminste niet meer bij me broer te spelenMaar ik koop het voornamelijk voor de DVD speler en die ps2 zal dan onnderhand wel erg in prijs verlaagd zijn
Maar ik ben het wel met een van de bovenstaande posters eens, er is ruimte genoeg voor drie consoles, en ze krijgen allemaal toch genoeg exclusieve spellen om voor jezelf een verantwoorde keuze te maken. Met de spellen die er nu zijn zou ik niet snel een X-box kopen (die hier staat is van m'n bedrijf)...mja...smaken verschillen.
Hmm ik wil ook wel solliciteren bij jou. Is volgens mij heel gezellig.Op zondag 13 januari 2002 20:39 schreef MrRudi het volgende:
[..]
De PS2 ís in prijs verlaagd en zal voorlopig niet meer dalen hoor...wellicht dat ze op de dag dat de X-box hier uitkomt (áls ie hier al grootschalig uitkomt) er nog 100 piek vanaf doen (oude valuta) maar verder zal ie niet dalen...
Maar ik ben het wel met een van de bovenstaande posters eens, er is ruimte genoeg voor drie consoles, en ze krijgen allemaal toch genoeg exclusieve spellen om voor jezelf een verantwoorde keuze te maken. Met de spellen die er nu zijn zou ik niet snel een X-box kopen (die hier staat is van m'n bedrijf)...mja...smaken verschillen.
Verwijderd
Je zegt dat iets van MS al niet best kan zijn, en je bent bang dat iemand je zal beschuldigen van flamen?Op zondag 13 januari 2002 17:33 schreef Thufir_Hawat het volgende:
Ik zal wel WEER beschuldigt worden van flamenmaar ok.
Het is Microschoft, dat is alvast 1 groot nadeel, laten ze eerst maar eens een echt goede OS maken, voor mijn part laten ze die GUI weg, maar ok.
Ik heb liever een zwarte doos die naast m'n a/v past, dan een paars cubusje dat nergens bij past in mijn kamer. Ieder z'n meug. Je kon ook internetten met de DC, en de PS2 heeft zelfs linux, telt dat ook? De PS2 is ook pas Sony's tweede console, en heeft er met z'n eerste ook niet echt naast gekleund. Waarom zou MS dat dan niet kunnen?Der zit een harddisk in, het ding is lomp, ik neem aan dat er strax ook mee kan internetten?? Alsjeblieft, als je perse een console wilt kopen, koop dan een apparaat van een firma met een beetje ervaring in die sector, de Gamecube ofzo.
Even los van het feit dat er geen P3 of Celeron in zit: De P3 is snel zat, en de processor in de Xbox wordt niet gehinderd door de pc-architectuur. Geen te krappe bussen meer, GPU direct naast de CPU, en unified ram zodat er geen data meer over een AGP of PCI-bus hoeft. Klinkt wel als goede ideeen, misschien hebben ze er toch wat beter over nagedacht dan jij wilt doen geloven. Waarom nou een P4 met 1 Gb ram? Het is maar tv-resolutie, hoor. Je hoeft er geen Flight Simulator 2002 op te kunnen draaien. Het moet ook een klein beetje betaalbaar blijven.Sowieso kan dat apparaat nooit wat zijn met een PIII-700 processor, die dingen waren vorig jaar al zo traag als dikke stront door een trechter! Ram er dan gelijk een PIV-2,2 GHz in met 1024 Mb RIMM.
Je mag best flashcards voor de Xbox kopen, als je daar beter van slaapt, hoor. Maar een 8Mb flashcard kost evenveel als een harde schijf waar 1024x zoveel op past, dus zo'n slecht idee is het ook weer niet. Bovendien gebruiken games het om tijdelijke data op kwijt te kunnen, zodat je minder gauw tegen de limiet van je ram aan loopt (en het is sneller dan de dvd-drive). Waarom wil je trouwens wel een P4 met 1Gb ram, maar geen harddisk?Plus een harddisk??Sjezus, wat kun je er dan mee opslaan, worden die savegames zo groot?? Championship Manager speel je toch op de PC!! En als dat zo nodig is, gebruik dan flashcards ofzo...
Wereldgrap, Thufir. Maar van jou mag Microsoft geen console maken omdat ze dat nooit eerder gedaan hebben, maar Sony en Nintendo mogen wel een besturingssysteem maken?Het zou trouwens wel leuk zijn als Sony en Nintendo allebei nu met een besturingssysteem komen: Playstation XP en Mario XP...
Een Dune-fan die zo met z'n water omgaat?Xbox, ik pis erop!! (zolang de stekker niet in het stopcontact zit uiteraard!)
Anywayz, je bent ook gewoon aan het flamen. Ik ben niet anti-PS2, maar ieder heeft z'n voorkeur. M$ is nieuwkomer op de console-markt, heeft wat goede ideeen gehad, en heeft een betaalbare console gemaakt met meer functionaliteit dan een kale PS2 (memorycards, broadband). Zoals je weet werkt Sony al aan de PS3, het blijft haasje over. Maar zeg eerlijk: als dit de Sony Playstation3 was, dan had je gezegd "Wauw, ingebouwde harddisk! Geen flashcards meer nodig! En games kunnen nu nog mooier worden! Goed idee van Sony!"
Verwijderd
als ik een DVD wil koop k wel een DVD spelerOp zondag 13 januari 2002 20:32 schreef LaptopDude het volgende:
Ik w8 gewoon totdat de iks-doos en de spelkubus uitkomen en dan koop ik mijn eigen pleesteetion twee, hoef ik temminste niet meer bij me broer te spelen Maar ik koop het voornamelijk voor de DVD speler en die ps2 zal dan onnderhand wel erg in prijs verlaagd zijn
Verwijderd
Ik wil ook ff wat kwijt.. als de xbox maar de helft van de trouwe game developer steun krijgt als de ps1 hebben we een dikke winnaar aan de xbox.
ik heb het beest ook in actie gezien met gotham racing en het is geen gt3 maar dit is pas het eerste race spel voor dit macabere apparaat met de x on top, en er zullen er nog velen volgen.
denk je eens in dat alle software eindelijk eens geoptimaliseerd kan worden voor een geforce3+ de xbox dus
Hij's wel een beetje duur, das een minpuntje.
Vergeet niet dat als die spellen tijdelijke info op de hdd willen zetten ze daarvoor dus net zo goed ram voor kunnen gebruiken, dat gaat nog een stuk sneller ook.
Wel is het goed dat er dvd-spellen komen, die zouden er ook meer voor de PC moeten zijn. Je zult zien dat als MS de kans krijgt dat ze Sony en Nintendo de markt uit proberen te drukken (jammer voor ze dat Sony daar een tikkie te groot voor is).
Tevens vind ik het een vreemde zaak van MS dat ze een console gaan uitbrengen terwijl ze zelf niet eens weten hoe ze goeie spellen moeten maken (Flight Simulator is dan uiteraard wel een goed product, maar dat gaat verder dan een spel).
trouwens, op Caladan is er meer dan genoeg water...
Verwijderd
xbox?
.......
microsoft?
fagget games??
lame ass billgates
nah geen xbox, ik ga voor ps2! (als ik genoeg geld heb)
Als ik een console koop dan wil ik ook iets compleet anders hebben. Een HD of Internet aansluiting... wat moet ik er mee? Daar heb ik mijn PC voor. Nee dan zou ik liever een PS2 nemen, met name voor GT3 of een gebruikte DC omdat ik zelf DOA2, Soul Caliber, Crazy Taxi, Jet Set Radio en Virtua Tennis helemaal top vind.
Maar aangezien ik niet kan kiezen koop ik gewoon geen console
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Nintendo maakt imho nog altijd de beste spellen. Het speciale Nintendo gevoel is iets wat je moet ervaren, je kan er niet over spreken.
Ik vind de spellen op de Xbox tot nu toe allemaal veel te zielloos, steriel.
Verwijderd
je maakt een fout... je zegt nintendo maakt de beste spellenOp maandag 14 januari 2002 19:04 schreef ilyc het volgende:
Ik ga voor de GameCube.
Nintendo maakt imho nog altijd de beste spellen. Het speciale Nintendo gevoel is iets wat je moet ervaren, je kan er niet over spreken.
Ik vind de spellen op de Xbox tot nu toe allemaal veel te zielloos, steriel.
dat moet zijn... ik vind dat nintendo de beste spellen maakt,want er is niets in deze wereld wat zo verschilt als smaken
Nintendo heeft idd altijd een aparte nintendo gloed over zijn spellen gehad. Dit moet je ook idd ervaren. Ik vond dat toentertijd op de ps1 eraan ontbreken.
Daarom heb ik die ook nooit gekocht.
2 van mijn maten hebben een ps2, dus als ik op een ps2 wil spelen, moet ik 5 minuten fietsen.
Ik heb gespeeld op de x-box en op de gamecube. de controller van de gamecube vond ik gewoon veel fijner in de hand liggen. Dit kan gewenning zijn, maar ik moest na 10 minuten halo nog steeds kijken waar ik mijn vingers ook al weer neer moest leggen enzo. Met Luigi's Mansion (zuigspel trouwes imho) was ik zeer snel gewend aan de controls.
De graphics kun je eigenlijk op dit moment nog geen fuck van zeggen. De eerste generatie games op de snes zagen er ook veeeel minder mooi uit dan de laatste generatie games (klein voorbeeld: zie Marioworld en Yoshi's Island).
Als je dan naar gameplay kijkt, zijn er verschillende soorten mensen die van andere soorten gameplay houden.
Ik hou van nintendo-gameplay: Simpel maar zeer doordacht.
voorbeeldje: Mortal Kombat 1 t/m 3 zijn in mijn opzicht de beste fighters ooit gemaakt (behalve Double Dragon, maargoed). Tekken daarentegen vond ik dus voor geen meter spelen. Te sloom en niet fijn. Ik mis die hardcore afschoppen feel. Bij MK en DD heb je echt het gevoel dat je de ander aan het aftuigen bent. Bij tekken had ik dat helemaal niet.
Het geluid zal bij allemaal wel goed zitten.
De muziek zal ik wel weer het kickst vinden van Nintendo. Die heerlijke melodietjes die in je kop blijven hangen. Geweldig.
Jullie raden het waarschijnlijk al. Ik ga voor de GameCube.
Niet alleen omdat ie goedkoper is (en dat ís ie!), maar gewoon omdat ik al mijn hele leven Nintendo fan ben.
Ik heb op bijna elke console gespeeld en altijd kruip ik toch terug in Nintendo's moederlijke schoot.
Dat is gewoon waar ik mij het fijnst voel.
Shoot me, maar dat is gewoon mijn mening. Mensen mee eens?
Laat van je horen!
daFubar heeft gesproken. UGH!
En er zal echt wel een xbox emulator komen die hem 100% kunnen emuleren, desnoods bouwen ze het hele xbox os om zodat het draait op elke pc. MS zal iig niet blij zijn met de komst van de geforce 4. straks zijn xbox games gewoon prima te spelen op de PC (handel voor de illegale markt), en waar verdient MS z'n centjes mee ? , juist ja met die games
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Verwijderd
Voor de rest lijkt het me echt een coole spel console met genoeg mooie en leuke spellen.
Verwijderd
naar mijn mening niet
Verwijderd
ow en bij de gamecube niet? je beseft wel dat de Gamecube slechter is dan de Xbox en het dus alleen van de Nintendo reputatie moet hebben? nintendo denkt net als sony op naam te kunnen verkopen, nu zijn er wel wat leuke spellen (RS2, RE 1 t/m 834) maar lang niet zoveel als voor de xbox.Op zondag 13 januari 2002 14:27 schreef XnX het volgende:
Ik ga voor de gamecube
Bij de xbox is het afwachten of het wel een succes wordt in nederland.
De toekomst ziet er perfect uit? alles games waar je naar uit hebt gekeken zijn nu al uitgekomen zodat mensen misschien nog mening zouden veranderen. Sony schijt in hun broek, daarom versnellen ze de PS3. Welke coole games komen nog uit voor de PS2? een paar maar. MGS2, FFX, GT3 en GTA3 zijn al uitgekomen, allemaal topgames, maar de next-gen consoles zitten nu al bij de 1e generatie games over die qualiteit heen. Over PS2 games doen ze gewoon te lang.. MGSX komt naar de Xbox net zoals GTA3, verder staan er nog veel coole games aan te komen zoals JSRF, Colin mcrae 3, panzer dragoon en rallisport. De PS2 kan echt niet in hetzelfde tempo als de Xbox goede games produceren, omdat het dus zo'n harde taak is om voor het ding te developen, het feit dat de Xbox dan op een PC lijkt is een voordeel omdat developers al weten hoe ze goed voor de PC moeten developen, geen moeilijke hardware die ze moeten ontcijferen.ben heel erg blij nog steeds met mijn al oude ps2(sinds november 2000);) er komen echt geweldige spellen (of zijn al uit) en de toekomst ziet er perfect uit..dus geen xbox voor mij voorlopig..
Verwijderd
hallo? de PS2 was duurder dan de Xbox.. en de PS2 was op dat moment nou ook niet spectaculair veel beter dan de Dreamcast. toch kochten mensen hem. Dus dit bewijst niks..Op dinsdag 15 januari 2002 11:21 schreef hortical_don het volgende:
uiteindelijk draait het allemaal om de prijs .. de xbox is/wordt gewoon f*kking duur. Hij is idd krachtiger dan de ps2, maar is dat het grote prijsverschil waard ??
naar mijn mening niet
Verwijderd
Verwijderd
Hij was geloof ik wel wat prijzig, maar sinds we hem hebben hebben we er al uren op gespeeld. Ook de games die we erbij hebben zijn leuk ! (ik houd persoonlijk niet zo van race spellen, maar zelfs Project Gotham Racing is een leuk spel)
GT3 en Baldur's Gate - Dark Alliance rulen...
edit: tiebvaudjuh...
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Verwijderd
Verwijderd
de meeste hier hebben iets tegen ms en gebruiken dat als argument om deze console af te kraken of hebben geen geld om hem te kopen en toch een mening willen hebben
ik zou zeggen speel er eerst een tijdje op en oordeel dan pas ik vind het nu de beste console wat niet zo gek is het is een gf3+ ik betaalde voor me gf3 ook 1279,- dus wat is dan een duur console en ja er zal wel een emulator uit komen met veel bugs in het begin en noem het maar op maar als ik wil spelen druk ik op een knopje pleur het schijfje er in en ik ben klaar
zucht... check in godsnaam de filmpjes van Resident Evil.Op woensdag 16 januari 2002 09:59 schreef interdeath het volgende:
nintendo is voor kinderen en weer het wazige beeld als op de n64
* heb ook al een stand-alone dvd-speler
* en heb niet veel geld te besteden
Dus wat mis ik?
juist ja, een console, dus ga ik voor de GameCube
Verwijderd
Heb net het artikel op http://www4.tomshardware.com/consumer/02q1/020204/index.html volledig gelezen, en ik moet zeggen, als hardcore Nintendo fan begin ik toch te twijfelen
(vooral door wreckless en Amped)
Verwijderd
Verwijderd
De gameplay bij sommige spellen zijn ver beneden de maat. Grafisch is het niet zoveel beter dan de PS2. Het kent slowdown en aardig ook nog
Daarnaast komen veel games tegelijkertijd ook op de PS2 uit wat dus wilt zeggen dat het een letterlijke port wordt dus wordt de kracht van de Xbox niet eens volledig benut.
Nee ik was niet onder de indruk van dat ding toen ik hem in Canada een geruime tijd kon testen.
De Gamecube daarentegen verraste mij weer wel in positieve zin. Grafisch niet slecht (helaas niet zo krachtig als de PS2 of Xbox) maar de gameplay is gewoon zoveel beter met de spellen dan bij de Xbox.
Wat ik gelezen hebt valt me nog niet tegen en de beelden die je ziet zijn zeer strak.
Maat het oude bekende gezegde : "De console is zo goed als de games" geldt ook hier weer. Maar het lijkt de goede kant op te gaan op dit vlak, dus ik verwacht dat het een goede concurrent wordt voor de GC en PS2.
En ja, ik ga er één kopen.
Verwijderd
Er zitten ook leuke spellen bij maar dat zijn er maar een paar en de spellen zijn erg duur (reken maar op rond de 150 gulden (+/- 68 euro))
Maar je kunt de Xbox beter kopen als de PS2. Dat is pas veel geld voor een klein kastje dat weinig kan.
Nog een tip. Als je perse een Xbox wilt hebben, zou ik heel even wachten, want Microsoft is van plan om de prijs omhoog te krikken van de Xbox.
Nou lekkere tipOp woensdag 13 februari 2002 22:06 schreef Whazza-man het volgende:
...
Nog een tip. Als je perse een Xbox wilt hebben, zou ik heel even wachten, want Microsoft is van plan om de prijs omhoog te krikken van de Xbox.
Maaruh, ik neem aan dat je bedoelt dat ie binnenkort goedkoper zal worden. Waar bazeer je dit op en wanneer is binnenkort? Ik ga zelf ook een X-box kopen en als ik nou maanden zou moeten wachten om een korting van 20 euro te vangen, dan sta ik toch echt op 14 maart in de winkel om er 1'tje af te rekenen
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Verwijderd
Toch vond ik de slowdown minder dan de PS2, zo irritant dat ik 'em na 2 weken weer verkocht heb. En elke console heeft wel eens z'n nukken, dus BSOD-grappen worden een beetje oud.Op woensdag 13 februari 2002 20:25 schreef The Dude het volgende:
De gameplay bij sommige spellen zijn ver beneden de maat. Grafisch is het niet zoveel beter dan de PS2. Het kent slowdown en aardig ook nogen de BSOD is vervangen door de GSOD.
Heb je de port van Crazy Taxi naar de PS2 wel eens gezien? Deed de Dreamcast toch beter. Lijkt me trouwens dat een gelijktijdige release op parallel-ontwikkeling duidt. Als alles NA elkaar uitkwam, dan lijkt het mij port-werk. Hoe kan je beginnen met iets te porten als het nog niet af is?Daarnaast komen veel games tegelijkertijd ook op de PS2 uit wat dus wilt zeggen dat het een letterlijke port wordt dus wordt de kracht van de Xbox niet eens volledig benut.
Ik wel, en heb 'em daar gekocht. Kan niet wachten tot deze week JSRF in de bus rolt, over goede gameplay gesproken.Nee ik was niet onder de indruk van dat ding toen ik hem in Canada een geruime tijd kon testen.
Lijkt mij dat dat meer aan de titels ligt dan aan de console zelf. Het is al zovaak gezegd: een console staat of valt met de games die ervoor gemaakt worden. Alle consoles hadden een bepaalde tijd nodig om titels te krijgen zodat het grote publiek overstag ging. De launch-lineup van de Xbox heeft mij niet teleurgesteld, en het wordt alleen maar beter. Je vergeet trouwens een groot voordeel van de GC tov PS2/Xbox: de prijs.De Gamecube daarentegen verraste mij weer wel in positieve zin. Grafisch niet slecht (helaas niet zo krachtig als de PS2 of Xbox) maar de gameplay is gewoon zoveel beter met de spellen dan bij de Xbox.
Maar ieder z'n meug. Er is geen 'beste console'. Technisch hebben ze allemaal hun voors en tegens, koop gewoon de console met de games die jij het leukst vindt.
In betrouwbare kringen, en ik weet waar het over gaat het is mijn broodwinning, word al gesproken over het feit dat de X-Box het niet gaat redden met deze prijs. De X-Box kan prima specificaties hebben, maar het programmeren schijnt behoorlijk klote te zijn. Tevens hebben diverse publishers leuke deals gesloten met Nintendo voor wat betreft de GC en de GBA, alsmede met Sony voor de licentierechten van games.
Inderdaad Publishers betalen voor het uitbrengen van een titel op een console, Sony is erbij gebaat dat er snel goedkopere titels op de PS2 uitkomen en die komen er dus ook. Van Platinum (nog ff in guldens 69,95 nieuwe titel) tot value (nu weer ff in euros 14,99).
Daarnaast hebben we nog de line-up voor nieuwe games, Microsoft zal zelf best wel het een en ander uitbrengen op de X-Box maar de grote Publishers hebben al langere tijd goede contacten met Sony en Nintendo. De enige reden voor deze publishers om zwaar voor de X-Box te gaan produceren is als ze er veel geld aan kunnen verdienen.
Helaas speelt hier de arrogantie van Microsoft een grote rol aangezien ze bij MS niet de deals kunnen krijgen die ze bij Sony en Nintendo wel krijgen. Als voorbeeld ; Vobis heeft een actie met console bags bij je pre order van de X Box....mijn distributeur moet op zn knieen om ook zo'n deal te KUNNEN krijgen. En das echt geen kleintje! (een andere distributeur levert de X-Box alleen als service product, en das een distributeur die leeft van de games en zwaar veel import doet, oftewel geen gulden aan de console zelf te verdienen)
Conclusie: de X-Box zal geen verkooprecords breken in Europa, en zal medio augustus/september verlaagd worden in prijs naar 399 euro of minder.........(tegen die tijd schop ik dit topic wel ff omhoog)
Verwijderd
Het is niet voor niks dat zowat alle developers al bekend hebben gemaakt om XBOX games te maken. Was zelfs een grote reden van de makers van Abe's Oddesey om over te stappen naar de XBOX, omdat ze de PS2 te ingewikkeld in mekaar vonden zitten.Op donderdag 14 februari 2002 11:20 schreef WouteRF het volgende:
Programmeren schijnt bij de ps2 juist klote te zijn en voor de Xbox en stuk beter (dat hoor je van zowat elke developer)
Zeg, weet jij toevallig of er nog meer grote distributeurs zijn die leuke pre-order aanbiedingen hebben? Of ga je zelf misschien nog een coole actie ertegenaan gooienOp donderdag 14 februari 2002 02:42 schreef NightHawk het volgende:
...
Helaas speelt hier de arrogantie van Microsoft een grote rol aangezien ze bij MS niet de deals kunnen krijgen die ze bij Sony en Nintendo wel krijgen. Als voorbeeld ; Vobis heeft een actie met console bags bij je pre order van de X Box....mijn distributeur moet op zn knieen om ook zo'n deal te KUNNEN krijgen. En das echt geen kleintje! (een andere distributeur levert de X-Box alleen als service product, en das een distributeur die leeft van de games en zwaar veel import doet, oftewel geen gulden aan de console zelf te verdienen)
...
Verwijderd
kijk maar dan project got. echt zo veel langer dan GT3 ook is het even blokkerig! zwaar tegenvallertje net zo als de GC!
niet het $ waard. geef mij maar een gefoce 4!
Verwijderd
Ietsjes eerder als je divx erop af kunt spelen
Veel eerder als ik mijn vader kan overtuigen om het te kopen
Verwijderd
Tja, ik ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Probleem is alleen dat de Xbox geen cdr leest, ik kan er zelfs geen audio-cdr mee rippen. Wordt zwaar hacken. Ik ben al blij als ik van de regiocodering af zou zijn.Op donderdag 14 februari 2002 21:22 schreef BOMBER het volgende:
Wanneer er een modchip voor uit komt ga ik het kopen
Ietsjes eerder als je divx erop af kunt spelen![]()
![]()
Veel eerder als ik mijn vader kan overtuigen om het te kopen![]()
![]()
Deze "beschuldiging" heb ik al meerdere malen gelezen. Alle screenshots van dit spel zouden opgepoetst zijn, maar in alle reviews die ik heb gelezen, zijn ze jubelend over de graphics, omdat er werkelijk heel veel bump-mapping e.d. wordt gebruikt.Op donderdag 14 februari 2002 20:51 schreef mazerati het volgende:
de ingame shots op tom's hard ware zijn zwaar opgemaakt! dat snowboarden is in het echt zwaar blokkerig!
[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 09:38 ]
Verwijderd
Eens, eens, eens en nog eens eens. Top 3 opmerkingen waaraan je kan zien dat mensen het fenomeen gameconsole niet snappen:Op vrijdag 15 februari 2002 14:54 schreef -RMW- het volgende:
Ik kan me ongelofelijk ergeren aan de slechte feitenkennis van sommigen op consolegebied.
De vergelijkingen die soms getrokken worden zijn totale onzin aangezien je een PC niet met een concole kunt vergelijken, twee consoles zelfs al moeilijk soms (DC vs. PS2 bijvoorbeeld).
Maar het is ook nog veel te vroeg om bindende uitspraken te doen over de graphics die een Xbox aankan, of de games die erop zullen verschijnen. Zeker is wel dat bijvoorbeeld SEGA ook een hele lading exclusieve games zal releasen.
En die emulator ? Oh please, wat een onzin. Zeker net zo echt als "Nightmare", een emulator voor de Dreamcast (lees: interface) die al na 2 weken of zo uitkwam (btw er is er nog steeds geen en samen met de kracht die emulatie al kost zie ik geen enkele PC Shenmue II bijvoorbeeld fatsoenlijk draaien, dus laat staan een Xbox emu).
edit:
Het is Soul CalibUr, een van de beste fighting games ooit IMO btw
1. Op hoeveel megahertz loopt ie dan?
2. Kan ie wel 1600*1280 aan?
3. Ik download volgende week de emu wel**
** aangenomen dat we over een redelijk nieuwe console praten.
Verwijderd
In het begin toen Amped nog net in ontwikkeling was hebben ze een keer wat ventjes op n achtergrond gezet en een photoshop flare gebruikt.. thats allOp donderdag 14 februari 2002 21:59 schreef Ruud2001 het volgende:
[..]
Deze "beschuldiging" heb ik al meerdere malen gelezen. Alle screenshots van dit spel zouden opgepoetst zijn, maar in alle reviews die ik heb gelezen, zijn ze jubelend over de graphics, omdat er werkelijk heel veel bump-mapping e.d. wordt gebruikt.
Verwijderd
Voor zover ik weet is alleen Shenmue 2 exclusief maar die kan iedereen hier in Europa wel kopen.
Panzer Dragoon, JSRF etc debuteren allemaal op de Xbox en zullen waarschijnlijk 6 maanden later naar de andere consoles worden geport. Dit staat allemaal in de plannen van Sega die bekend zijn gemaakt toen ze third party gingen en de Dreamcast lieten vallen.
Verwijderd
Ik heb al lekekr op die X-BOX gespeeld!!! Ja echt waar
In Berlijn (waar ik lekker op vakantie was) stond er een en kon je er op spelen. Het ding is SUPER (lees: veel te) groot. Maar opzich ziet het er goed uit (de spellen dan)
die game is exclusief voor xbox
Verwijderd
Ego is idd om te smullen, nu maar hopen dta die echt non-lineair is..