Op vrijdag 15 februari 2002 15:03 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Eens, eens, eens en nog eens eens. Top 3 opmerkingen waaraan je kan zien dat mensen het fenomeen gameconsole niet snappen:
1. Op hoeveel megahertz loopt ie dan?
2. Kan ie wel 1600*1280 aan?
3. Ik download volgende week de emu wel**
** aangenomen dat we over een redelijk nieuwe console praten.
Idd, veel mensen die hier posten hebben slechte argumenten en weten vaak niet waar ze het over hebben als ze iets afkraken. Ik heb er zelf ook niet veel verstand van maar ik ga bv niet roepen dat de Gamecube niks kan en waardeloos is, omdat ik toevallig een x-box ga kopen.
En het argument dat de X-Box slecht is omdat het van MS is is ook al bull. Je kunt een produkt gewoonweg niet beoordelen als je het zelf nog niet hebt gebruikt of in werking hebt gezien. Je kan er uiteraard wel een mening over hebben, maar die moet dan wel gegrond zijn als je door andere mensen serieus wil worden genomen.
Uitspraken als :
- X-Box = Ms = k*t !!!
- Playstation rules all suckers!!!
- Een emulator is veel beter en goedkoper!!
zijn nu niet bepaald gegronde meningen. En nog even voor alle mensen die op een emulator hopen.
Je kan nog lekker zeker een jaar wachte tot er eentje komt.
De spelen staan op DVD's dus zijn al vrij moeilijk te copieren en nemen veen ruimte in dan de inhoud van een normale cd.
Als er dan eindelijk een emulator is dan hebben andere mensen in dat jaar al voor F 2000,- veel lol gehad met hun X-Box en moet je nog een nieuwe pc en of video kaart kopen omdat een emulator altijd slechter is geprogrameerd als een echte console (kijk maar eens naar de nintendo 64 emu).
In een console is alle hardware goed op elkaar afgestemd en hoeft er geen reking gehouden te worden voor alle andere bestaande Videokaarten en andere componenten. Een emulator draait dan dus niet even soepel op een 700Mhrz geforce 3pc met een 8 gieg HD als dat de X-Box zelf draait.
Je zult dan minstens een P4 1,5 Geforce 4 moeten hebben om het nog een beetje fatsoenlijk te draaien.
Tegen de tijd dat je zo'n systeem hebt heb je al evenveel of meer uitgegeven dan iemand die de X-Box heeft gekocht en al een jaar geleden de spellen heeft gespeeld die jij nu pas kan spelen.
Bovendien lijkt me het ook nog relaxter om lekker op je bank te hangen en op een grote tv DOA3 te spelen. Ik zie iemand met een emulator al met 3 van zijn vrienden achter zijn 17 inch monitortje zittten DOA3 tag team te doen. Ik vraag me dan toch af waar die andere 3 controllers vandaan moeten komen en als je die dan hebt of het wel fijn speelt en je toetsenbord het overleeft. Oh jah een troost, je kan dan wel lekker in je resolutie spelen die je zelf wil, want o o o wat is een TV toch lelijk op 800*600. Vreemd dat niemand daar over klaagt als je een DVD aan het kijken bent