-=Radeon Topic 23, Radeon 8.5K is er !/?=-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 897 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 00:17

reapher

Z POWER

Ik heb net als jullie erg veel zin om een radeon8500 te kopen, maar zoals mij oude nu werkt onder xp is gewoon triest. Nu weet ik wel dat er nog geen officieele drivers voor xp zijn. Daarom wacht ik even totdat de drivers voor xp uitkomen, en dat ik van mensen hoor dat de performance goed is (niet liegen he jongens)

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn toch wel officiele drivers voor xp? die kan je iig gewoon downen bij ati.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 16:35 schreef SuB het volgende:
er zijn toch wel officiele drivers voor xp? die kan je iig gewoon downen bij ati.com
Officiele drivers voor een OS dat nog niet uit is?

Ati heeft gezegd dat het met XP drivers uitkomt als XP uitkomt.

Hoe dan ook: er zijn idd al XP-drivers voor Radeon, maar er is nog veel ruimte voor verbetering. (ik kreeg zelf mijn eerste blauwe scherm door de nieuwe ati2Dvag.dll van de 3276 versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja zo raar vind ik dat eigenlijk niet hoor.. nvidia heeft toch ook al tijdden officiele drivers. En denk je ook niet dat ati en andere bedrijven niet allang een winxp versie hebben gekreegn/gekocht van ms?

je zal wel gelijk hebben maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 21:09

RgR

Ik ben erg geinteresseerd in de Radeon 8500 All In Wonder DV. Maar zal die binnenkort uitkomen, en hoe duur zal hij zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 22 oktober 2001 14:47 schreef Peltier het volgende:
OK net ff completer gebeld
De Radeon 8500 is vandaag aangekomen op schiphol. de douane doet ook niet moeilijk, en ze komen woensdag aan. Dat zijn de eerste 37. Er komt misschien een afhaal uurtje zodat we ze woensdag al kunnen komen ophalen. houd de web site van completer dus in de gaten.

so far so good.
Dit doet me goed :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wijst erop dat Completer ze zelf in Amerika heeft besteld, of niet? Anders zouden ze toch niet zo goed op de hoogte zijn, van hun bestelling. Ik neem aan dat de distributeur/groothandel geen uitgebreide CRM voor heeft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 22 oktober 2001 20:31 schreef harjan het volgende:
Dit wijst erop dat Completer ze zelf in Amerika heeft besteld, of niet? Anders zouden ze toch niet zo goed op de hoogte zijn, van hun bestelling. Ik neem aan dat de distributeur/groothandel geen uitgebreide CRM voor heeft draaien.
Zou best kunnen,maar dan zit er geen PAL ,op maar dat is met een bios geloof ik te regelen, als die los bestaan.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
Op maandag 22 oktober 2001 20:51 schreef edward2 het volgende:

[..]

Zou best kunnen,maar dan zit er geen PAL ,op maar dat is met een bios geloof ik te regelen, als die los bestaan.
Daarnaast ondersteunen de meeste beetje moderne TV's ook wel NTSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
hmm ik ga woensdag maar eens voor de winkeldeur liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
Op maandag 22 oktober 2001 15:27 schreef The_PyroPath het volgende:

Radeon 8500 heeft nog erg veel onbenut potentieel wat ontketend kan (en gaat) worden
Dat hopen we ja, dat weten we nog niet. Verder vindt ik dat je de drivers zoals ze op het moment zijn ook mee moet nemen (drivers maken voor zeker 90% uit hoe fijn/goed een product is)! Toen de GF3 pas uit was had ik hem ook niet gekocht, later toen de drivers beter waren wel. Hetzelfde geldt voor de R8500. Probeer erg slechte drivers (wat de R8500 drivers op dit moment absoluut zijn als ik zo eens rondlees) nou niet goed te praten met 'potentieel', laat ATi eerst maar eens goede drivers maken. Dan kunnen we met zijn alle roepen hoe geweldig de R8500 is, nu nog niet. Met potentieel koop je tenslotte niets. Dat betere drivers later uit gaan komen is geen excuus. Ik bedoel komop zeg, drivers ala Viper II uitbrengen kan toch niet meer in deze tijd. De R8500 is een prachtig stukje hardware, als de drivers nu bijgewerkt worden kan het niet meer mis :) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik durf het bovenstaande trouwens te roepen in het Radeon Topic omdat ik de Radeon (1) ook heb mee gemaakt helemaal vanaf het begin en ik weet hoe erg de drivers toen waren. Beetje bij beetje werden ze wel steeds beter maar volgens mij is het niet nodig dat dat bij de R8500 weer zo lang gaat duren.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa, er zijn al wat drivers uit. ATI weet dondersgoed dat ze asap drivers moeten maken, en goede. Tevens helpt het gbruikt van unified drivers ook de toekomstige r300 chip te besturen. Dus wat ze nu doen, daar hebben ze later al voordeel van.

De radeon is geen viper2. De specs van de radeon blazen elke andere kaart eruit. Het zijn alleen de drivers die em nog net niet sneller maken dan de ti 500.
In polygon count en vertex shader raast de radeon de rest nu al voorbij.

Met andere woorden. GVD zat die kaart maar in m'n agp slot!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op maandag 22 oktober 2001 23:43 schreef Peltier het volgende:

De radeon is geen viper2. De specs van de radeon blazen elke andere kaart eruit.
Dat zeg ik ook niet, ik heb het over drivers ala Viper II ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier de ati radeon classic kon hem op 210\210 laten draaien zonder beeld fouten .
en ook ik heb de ati radeon steets sneller zien worden dan in het begin
(ati drivers van de radeon classic was nog gemaakt met de codes van ati 128gl daar door was hj niet zo snel)
de nieuwe ati radeon 8500 is van de grond op gebouwt
en ik weet zeker dat de oude ati radeon nog sneller gaat worden met de nieuwe drivers van zijn opvolger.

snappen jullie het nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snappen het nog zeker. don't worry. :)

owja, die r8500 van completer kwamen uit taiwan :?
je zou bijna gaan twijfelen of het wel de retails zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Taiwan?

het is of china of Canada, maar Taiwan?

En dat over drivers ala Viper II slaat als Kut op Dirk maar dat weet je zelf ook wel Bomberman. Er zijn in XP en Win2k inderdaad zware performance drops, maar om het dan te gaan vergelijken met Viper II gaat wel heeeeel erg ver.

nVidia had ook major issues toen ze de kaarten uitbrachten maar dat schijnt iedereen zo te vergeten, en dat vind ik niet eerlijk. Ieder product hoort een eerlijke kans te krijgen "volwassen" te worden, bij nVidia doet iedereen dat ook maar bij ATi niet. Ik zal de laatste zijn die ontkend dat er veel te doen is. Maar er zijn mensen die een Ti500 kiezen omdat die beter aan zn specs komt, terwijl die mensen win9X gebruiken, waar dus weinig verschil zit in snelheid tussen Ti500 en R8500. de Radeon is in dat geval een stuk goedkoper en kan alleen maar beter worden.
Als je nu stante pede uit de doos goede spullen wilt hebben zal ik zeggen dan moet je een GF3 (welk type dan ook) nemen, maar als je een beetje geduld en iets minder geld hebt kan je net zo goed op de R8500 wachten.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zeiden ze bij completer. taiwan.
wellicht in china gemaakt en via japan geshipped?
of in canada gemaakt, naar een koper in taiwan geshipped, en toen verkocht aan completer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Laatst online: 11-09 19:45
hmmmm, misschien is het toch beter m'n geld te bewaren en een r8500 te kopen >:) , of flippen me ouders dan aangezien ik al m'n salaris van de afgelopen 3 maanden aan de pc heb uitgegeven????

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik vindt het vergelijk met een Viper II niet eens zo gek, op het moment van uitkomen had de Viper II ook erg veel potentie en was het een grote concurrent. Tenminste dat dacht iedereen, maar door die brakke drivers van ze (T&L welke bv. niet eens werkte) is het een mislukking geworden. ATI zou ook die kant op kunnen gaan, alleen ik denk wel dat ATI nu al zijn drivers beter voor elkaar heeft dan ze bij de Viper II ooit zijn geweest, de R8500 is nu al snel, alleen hij kan veel sneller (in XP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

6.26 uur HJS en dan al op GOT kijken, het is toch onmenselijk om uperhaupt op dat tijdstip te leven ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 23 oktober 2001 10:06 schreef edward2 het volgende:
6.26 uur HJS en dan al op GOT kijken, het is toch onmenselijk om uperhaupt op dat tijdstip te leven ;)
Bakje cornflakes en ff een rondje surfen.
Ontbijt achter de pc ;)
Krijg je, als je met de NS reist, moet je op tijd weg om nog voor de middag aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 18:54
ben blij dat ik nooit met de trein ga :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 18:54
Op dinsdag 23 oktober 2001 10:59 schreef MysteryTweaker het volgende:
ben blij dat ik nooit met de trein ga :d
dat '' :d '' moet :D zijn hoor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 23 oktober 2001 10:46 schreef hjs het volgende:

[..]

Bakje cornflakes en ff een rondje surfen.
Ontbijt achter de pc ;)
Krijg je, als je met de NS reist, moet je op tijd weg om nog voor de middag aan te komen.
Pff, ik ben ook blij dat ik niet in de trein hoef, 7.45 u sta ik op, 5 min douchen, 10 min later in de auto en met mach 2 over de parrallelbaan van de A16 richting Rotjeknor, 830 beginnen en ontbijten op werk achter de pc.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 16:10 schreef Halo_Master het volgende:
Nou , ik ga die gainward houden , en die radeon 8500 bestel ik er gewoon bij.Ga ik ze ff vergelijken , en dan verkoop ik pas weer 1 van de 2 , ik dacht dat ik wel fl. 1050,- of zoiets kwijt zou zijn voor die Radeon.Scheelt me nu mooi fl. 350,-!!!!!!!
als je die 8500 koopt doe je die gf 3 dan weg????? wil ik wel koope, als je h'm weg doet dit is m'n mail gpvelzen@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wat vinden jullie van dat Quake verhaal op nvnews en in het Rage3d forum?

draad op rage3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik vind die driverrumor veel interresanter 15 K in 3DMark2001, maar laten we ons nog maar niet gek maken, het lijkt me wel erg sterk...

Maar je bedoelt die benchmark optimized q3.exe die ATI's drivers aanmaakt, ach stout, maar niet anders dan anderen, bovendien met de fix van Nitro is alles weer in orde en is hij nauwelijks langzamer, ATI zal het wel weer ontkennen ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Op hardOCP staat ook een stukje over dat 'cheaten' met Quake3. Ik vind dat redelijke onzin. Hoe kan je nou cheaten met je performance? Als die kaart op een bepaald niveau presteerd dan is dat toch gewoon zo. Als je met cheaten dan hoger zou komen, waarom zou dan niet iedereen het doen? Naja, als de andere games er teveel op achteruit gaan misschien, maar ik vind dat NFS wel wat kutter bij mij mag draaiien als alle Q3-based games er hard op vooruit gaan hoor ;)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 23 oktober 2001 11:29 schreef edward2 het volgende:
Ik vind die driverrumor veel interresanter 15 K in 3DMark2001, maar laten we ons nog maar niet gek maken, het lijkt me wel erg sterk...
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 23 oktober 2001 11:44 schreef Selachii het volgende:
Op hardOCP staat ook een stukje over dat 'cheaten' met Quake3. Ik vind dat redelijke onzin. Hoe kan je nou cheaten met je performance? Als die kaart op een bepaald niveau presteerd dan is dat toch gewoon zo. Als je met cheaten dan hoger zou komen, waarom zou dan niet iedereen het doen? Naja, als de andere games er teveel op achteruit gaan misschien, maar ik vind dat NFS wel wat kutter bij mij mag draaiien als alle Q3-based games er hard op vooruit gaan hoor ;)
Das nog al makkelijk, het gaat hier om dat de ATI drivers commando's uitvoeren waardoor Q3 renderingen met iets minder zware settings uitgevoerd word, waardoor de performance iets hoger wordt, dit sluit 'perfect' aan op de meldingen van sommige mensen, dat Q3 er slecht uiyziet en dat aniso instellingen geen effect hebben.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Tsja, je moet wat om je gehypte vlagschip aan de man te brengen :P

Voorlopig is de absolute breaktrhough van ATi nog niet voorhanden en duurt het allemaal erg lang. Zo wordt een Ti200 wel een stuk interessanter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe kaart nieuwe icon :)
Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/t.vanbussel/lb/8.gif

zoals het er nu uitziet heb ik eind van deze maand genoeg geld om een Radeon 8500 te kopen en volgende maand is ook nog eens de HCC (weekend 25e toch?).. dus dat gaat wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 23 oktober 2001 12:31 schreef Wekkel het volgende:

Voorlopig is de absolute breaktrhough van ATi nog niet voorhanden en duurt het allemaal erg lang. Zo wordt een Ti200 wel een stuk interessanter..
Toch een zonnesteek opgelopen ;)?, kom nou toch Wekkel niet overdrijven hoor.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah er staat een nieuwe shop in de pricewatch! pc-site
Helaas krijgen ze em volgende week pas binnen. :(

Nog ff completer gebeld, ze weten morgen ochtend zeker of ze em woensdag binnen krijgen. De kaarten zijn als het goed is al langs de douane, morgen komen ze binnen, gaan ze er garantie stickers op plakken en de kaarten invoeren in het systeem.

Als iedereen die een officiele pre order heeft daar nou ff opbelt hun pre order nummer geeft en zegt dat ze em HEEL graag woensdag avond willen ophalen, dan zijn die gasten daar ook gemotiveerd om die kaart ff woensdag af te leveren.

Goedendag met Peltier Wilt u m'n order nummer weten?
>Ja graag
dat is XXXXX
> ah, Dhr Peltier
ik vroeg me af, kunt u die kaart woensdag avond al verkopen? Dat zou echt fantastisch zijn.
> Ik zal er ff over na denken.

zo iets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op dinsdag 23 oktober 2001 12:52 schreef Peltier het volgende:
Ah er staat een nieuwe shop in de pricewatch! pc-site
Helaas krijgen ze em volgende week pas binnen. :(

Nog ff completer gebeld, ze weten morgen ochtend zeker of ze em woensdag binnen krijgen. De kaarten zijn als het goed is al langs de douane, morgen komen ze binnen, gaan ze er garantie stickers op plakken en de kaarten invoeren in het systeem.

Als iedereen die een officiele pre order heeft daar nou ff opbelt hun pre order nummer geeft en zegt dat ze em HEEL graag woensdag avond willen ophalen, dan zijn die gasten daar ook gemotiveerd om die kaart ff woensdag af te leveren.

Goedendag met Peltier Wilt u m'n order nummer weten?
>Ja graag
dat is XXXXX
> ah, Dhr Peltier
ik vroeg me af, kunt u die kaart woensdag avond al verkopen? Dat zou echt fantastisch zijn.
> Ik zal er ff over na denken.

zo iets :P
pre-order nummer ? die krijg je zeker alleen als je per e-mail besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote i.pv. wijzig sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 14:01 schreef Derma het volgende:
zoals beloofd inkoop + 25 gulden = 730,- voor de Radeon 8500 kaart .

mailtje naar bart7821@cobweb.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sverzijl,
je dient een bevestiging per email gestuurd te hebben dat je die radeon 8500 wilt.

Derma,
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op dinsdag 23 oktober 2001 14:03 schreef Peltier het volgende:
Sverzijl,
je dient een bevestiging per email gestuurd te hebben dat je die radeon 8500 wilt.
heeft ie bij mij niet om gevraagd. Adresgegevens (telefonisch) genoteerd en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

de radeon 7500 staat in de pricewatch:
http://www.tweakers.net/pricewatch/21640

en heeft iemand al van de radeon 7200 gehoord :? :? :? http://www.tweakers.net/pricewatch/21639

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 23 oktober 2001 14:31 schreef bluppy2 het volgende:en heeft iemand al van de radeon 7200 gehoord :? :? :? http://www.tweakers.net/pricewatch/21639
Ja, die heb ik (tenminste sinds ik de laatste drivers heb geinstalleerd ;) )
(is dus de oude Radeon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Op dinsdag 23 oktober 2001 12:35 schreef edward2 het volgende:

[..]

Toch een zonnesteek opgelopen ;)?, kom nou toch Wekkel niet overdrijven hoor.
Nee, het valt allemaal wel mee, maar ik had toch wel gehoopt na terugkomst in NL een massa reviews te zien met maar een conclusie: rennen naar de winkel! en dat blijft een beetje uit. Verder heeft hier nog niemand zo'n speleding, het gaat me allemaal wat lang duren.

Vandaar dat er een teneurstemming inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Naja, zo lang gaat het niet meer duuren hoor...sterker nog, morgen avond heb ik hem (als het goed is) in mijn klauwtjes...KEN NIE WACHTEN

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Donderdag wordt Win XP gelanceerd (en dus ook dx 8.1 :? ) en dan komen er nieuwe drivers uit voor de Radeon en die geven een 3dmark score van 15000 en loopt gewoon rondjes om die ti500 met 2 vingers in de neus, toch edward :?

Gaaap, shit ik moet wakker worden, tijd om naar huis te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, en daarna is het wachten op doom3 totdat de radeon echt tot z'n recht komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 23 oktober 2001 16:06 schreef hjs het volgende:
Donderdag wordt Win XP gelanceerd (en dus ook dx 8.1 :? ) en dan komen er nieuwe drivers uit voor de Radeon en die geven een 3dmark score van 15000 en loopt gewoon rondjes om die ti500 met 2 vingers in de neus, toch edward :?

Gaaap, shit ik moet wakker worden, tijd om naar huis te gaan.
Dat is wel een mogelijk senario, maar dan hadden daar al lang wat van gezien toch?

Wedden dat het Q3cheating artikel de frontpage van TNet haalt..
Ik hoop dat ze die Q3 cheatgeintjes snel stoppen, want anders gaat m'n grootste reden om een ATI kaart te kopen namelijk verdwijnen, waarom hebben zulke super ingenieurs zo'n mega dom marketingsbeleid, heel die ATI marketing doet z'n uiterste best om ATI in de rode cijfers te krijgen..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

SWW heeft de Radeon 8500 op voorraad!!!Maarja 100 piek duurder dan bij Completer....argh THE CHOICES

edit:

Ok ik ga er nu 1 halen met Peltier :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
linkje naar die toko graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 23 oktober 2001 16:41 schreef Selachii het volgende:
SWW heeft de Radeon 8500 op voorraad!!!Maarja 100 piek duurder dan bij Completer....argh THE CHOICES

edit:

Ok ik ga er nu 1 halen met Peltier :)
Ik heb em ook bij SWW besteld, morgen gelijk ophalen, ik kreeg steeds de indruk, bij Completer dat de volgende bestelling weer aan m'n neus voorbij ging, mensen die vooruit betalen maar later bestellen krijgen voorrang ed, ja dat vind ik niks, dan weet je nog niet waar je aan toe bent.

Ik wacht je indrukken af Selachii!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Hoi,

Ik heb hem net besteld bij SWW , ze hebben hem vandaag opgestuurd , dus misschien heb ik hem morgen al!!!!!
Ik zal meteeen de eerste indrukken ff hierop zetten.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga je hem voor F800 bij SWW. En hèbben ze hem dan ook?
<edit: ja, natuurlijk wel. Maar zal ook wel import zijn?>

Weet je nog dat ik in Duitsland eenprijs opgevraagd had? Voor DM612 + Dm25 verzenden. (die andere (Zapp) heeft nog steeds geen antwoord gegeven) Dus dat is niet echt voordelig.

Volgens mij is hij in de 'normale' retailkanalen pas over een paar weken te krijgen.

Een of andere sukkel heeft die van SWW in de pricewatch gezet als "retail", terwijl die bij completer ook gewooon retail is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 23 oktober 2001 18:00 schreef Jeep het volgende:
Dan ga je hem voor F800 bij SWW. En hèbben ze hem dan ook?

Weet je nog dat ik in Duitsland eenprijs opgevraagd had? Voor DM612 + Dm25 verzenden. (die andere (Zapp) heeft nog steeds geen antwoord gegeven) Dus dat is niet echt voordelig.

Volgens mij is hij in de 'normale' retailkanalen pas over een paar weken te krijgen.

Een of andere sukkel heeft die van SWW in de pricewatch gezet als "retail", terwijl die bij completer ook gewooon retail is? :?
Jeep, het sleutelwoord is; telefoon :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

GRMBL ok, minder fijne mededeling...UHMZZZ, kent men hier het fenomeen spits? Nou dat zat dus in de weg... Ik kon Den Haag niet op tijd uitkomen. Die gasten bij SWW wouden nog wel een extra kwartiertje wachten, maar ook dat mocht niet baten...

Ik ga hem morgen avond/donderdag bij Completer halen, scheelt toch weer Fl 100,-

[extra]
GVD IK HAD HEM NU ZOOOOOOOOOOOOOOOO GRAAG GEHAD GRMBL ARGH, GIVE ME SOMETHING TO BREAK
[/extra]

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

zo, ff 3 paginas lezen hier. (ben druk bezig met me WC/CM project. wordt echt vet :9 )

ik heb Completer gebeld, kheb daar 2 Epox 8KHA+ boarden besteld en 2 R8500's. ik vroeg hen om de boards en de kaarten samen morgen opsturen.
die gast zij als er uitvallers zijn morgen bij ophalen van die kaarten, dat ik dan de geresideerde kaarten zal krijgen.
ik vroeg me af, sverzijl en peltier zijn jullie nou afvallers? hadden jullie die kaarten gereserveerd?

En, 25 oktober zouden de nieuw drives van ATI toch worden released. Tegelijk met de release van winXP :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, tja 800 is niet duur. Maar nu ik hem toch niet vanavond kan kopen, kan ik morgen ook die paar uur nog wel wachten. Scheeld 100,-

Kbel wel gelijk morgen completer om ZEKER et weten dat we die radeon 8500 retail order nr xxxxxxxx kunnen ophalen. Anders wordt het alsnog een retourtje sww.

Ik ben ERG benieuwd naar jullie ervaringen met de r8500.
Draai ff een paar games, maak wat screenies (Tribes 2!!) beschrijf hoe hydra vision bevalt, of je nog verder kan overclocken, hoe de image quality is (IQ), hoe instabiel je systeem is (of juist hoe stabiel), welk os je gebruikt, welke drivers, etc etc etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op dinsdag 23 oktober 2001 18:23 schreef FMS het volgende:
zo, ff 3 paginas lezen hier. (ben druk bezig met me WC/CM project. wordt echt vet :9 )

ik heb Completer gebeld, kheb daar 2 Epox 8KHA+ boarden besteld en 2 R8500's. ik vroeg hen om de boards en de kaarten samen morgen opsturen.
die gast zij als er uitvallers zijn morgen bij ophalen van die kaarten, dat ik dan de geresideerde kaarten zal krijgen.
ik vroeg me af, sverzijl en peltier zijn jullie nou afvallers? hadden jullie die kaarten gereserveerd?
uitvallers bij ophalen van de kaarten :? Wat is dat nou weer, moet iedereen ze nu ineens op komen halen ofzo?

Ik heb de kaart gewoon telefonisch onder rembours besteld, maar als ie dit soort geintjes flikt krijg je straks alleen zo'n kaart als je persoonlijk bij hem langs komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Nee sverzijl, er zijn hier gewoon veel mensen die het versturen te lang vinden duuren (zoals ik). Ik haal hem liever op, dan heb ik hem gelijk in me klauwen. En je rembours kaartje wordt heus niet aan iemand gegeven die hem op komt halen hoor, wees maar niet bang.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op dinsdag 23 oktober 2001 18:31 schreef sverzijl het volgende:

[..]

uitvallers bij ophalen van de kaarten :? Wat is dat nou weer, moet iedereen ze nu ineens op komen halen ofzo?

Ik heb de kaart gewoon telefonisch onder rembours besteld, maar als ie dit soort geintjes flikt krijg je straks alleen zo'n kaart als je persoonlijk bij hem langs komt :(
het is dus zo, eerst de gene die vooruit hebben betaald, dan de mensen die de kaart gaan ophalen en dan pas, als er wat over is, krijgen de rembeursers(nieuw word) het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

FMS ik laat m'n order vervallen bij Completer, ik haal em morgen bij SWW op, daar waren ze iig op vooraad en ik koop daar 50% van al m'n spullen en ze hbben de RETAILDOOS daar al voor zich liggen, dus geen onduidelijkheden mbt retail vs Oem.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 21:51
weet iemand BTW ook of de Radeon 8500 AIW tegelijk met de normale uitkomt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Zijn vast veel mensen hier die ook op Rage3D komen he?

vinden jullie het ook zo zonden dat het hele forum daar vervuild is met huil kinders?

Ik kan me daar vreselijk aan irriteren en ik snap ook niet dat die gasten van Rage3d er niets aan doen....

november naderd, tijd om centjes bij elkaar te schrapen

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou em ook bij SWW kopen, waren het niet dat ik met Selachii in de file stond. Normaal koop ik al m'n major aankopen daar, perfecte zaak. Echter heb em gepre-ordered bij completer waar die 100,- goedkoper is. Een halve dag wachten voor 100,- blijft het me toch wel waard.

(Betreffende de verkoop volgorde van completer)
waar is dat opgebaseerd? Heeft iemand dat door completer bevestigd gekregen? (zou me verbazen)
als completer dit niet bevestigd heeft, dan is eht dus pure onzin.

trouwens
Diegenen die snel reageerden en ff hun zaakjes met completer geregeld hebben krijgen hun kaart zoals afgesproken. Het lijkt me sterk dat de vooruit betalers voorrang krijgen boven de rembours mensen of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op dinsdag 23 oktober 2001 18:36 schreef FMS het volgende:

[..]

het is dus zo, eerst de gene die vooruit hebben betaald, dan de mensen die de kaart gaan ophalen en dan pas, als er wat over is, krijgen de rembeursers(nieuw word) het.
Dat zou dus echt waanzin zijn. Wanneer heb je dit gehoord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, das de eerste keer dat ik het 100% eens ben met Dhr S. Verzijl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Tijdens een telefoon gesprek met die gasten. Ik vroeg waneer ik die kaarten kon verwachten, hij zij dus dat de mensen wie vooruit hadden betaald hun kaart als eerst krijgen en dan de ophalers. Vind ik niet zo raar.

thx voor uitvallen ed ;), als het goed is krijg ik me 2 kaarten donderdag. een voor me super systeen, een voor me Lan systeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op dinsdag 23 oktober 2001 19:03 schreef FMS het volgende:
Tijdens een telefoon gesprek met die gasten. Ik vroeg waneer ik die kaarten kon verwachten, hij zij dus dat de mensen wie vooruit hadden betaald hun kaart als eerst krijgen en dan de ophalers. Vind ik niet zo raar.
Ik wel, als ik eerder had besteld dan degene die vooruit betaald heeft. Is mijn geld soms minder dan dat van een vooruitbetaler ?

Maar goed, storm in een glas water, want ik heb al een mailtje terug gehad :

"Geachte heer Verzijl,

U bent een van de eerste die de kaarten onder rembours toegestuurd krijgt. Wij hopen de kaart a.s donderdag te versturen.

Met vriendelijke groet,
Kevin Lee"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Op dinsdag 23 oktober 2001 19:05 schreef sverzijl het volgende:

[..]

Maar goed, storm in een glas water, want ik heb al een mailtje terug gehad :

"Geachte heer Verzijl,

U bent een van de eerste die de kaarten onder rembours toegestuurd krijgt. Wij hopen de kaart a.s donderdag te versturen.

Met vriendelijke groet,
Kevin Lee"
Dat mailtje sturen ze naar iedereen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb 'm. Nog niet in mijn systeem, dat ga ik nu doen. Net bij SWW opgehaald, Marco was goedkoper geweest ;)

IK HEB 'M!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op dinsdag 23 oktober 2001 19:11 schreef EvolutionX het volgende:

[..]

net zoals ze tegen iedereen zeggen dat als er nog uitvallers zijn jij als eerste aan de beurt bent zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op dinsdag 23 oktober 2001 19:11 schreef EvolutionX het volgende:

[..]

dat gevoel heb ik ook. ik bestel daar gelijk 2000.- piek, hoop dat ik dan wat voorang krijg, denk ut niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op dinsdag 23 oktober 2001 19:13 schreef harjan het volgende:
Ok, ik heb 'm. Nog niet in mijn systeem, dat ga ik nu doen. Net bij SWW opgehaald, Marco was goedkoper geweest ;)

IK HEB 'M!!!!
he he, eindelijk iemand die um heeft op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 14:03 schreef Peltier het volgende:
Sverzijl,

Derma,
Wat bedoel je precies?
Ik bedoel dat ik die kaarten verkoop voor 730 gulden . Dit had ik beloofd in het 1 ste Radeon Topic . Ik zou me melden als ie te krijgen was....et voila .

weet niet of 730 gulden duur is t.o.v de rest maar ik denk niet dat het veel scheelt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 23 oktober 2001 19:05 schreef sverzijl het volgende:

[..]

Ik wel, als ik eerder had besteld dan degene die vooruit betaald heeft. Is mijn geld soms minder dan dat van een vooruitbetaler ?
Dat vind ik dus ook niet kloppen, niet dat dit ook gebeurd, maar die kans is er misschien wel.

Ik ben benieuwd Harjan!

Hier kan je powerstrip downen www.entechtaiwan.com

Kijk ff naar de kloksnelheid.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 19:13 schreef harjan het volgende:

IK HEB 'M!!!!
Gefeliciteerd! :)

F799 armer, en een Radeon 8500 rijker!
(het klinkt voordelig >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

herjan, kom maar met die benchs, wat vind je er van, hoe mooi zijn die demos' hoe ver OC'en... give us some juse man :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FMS,
die demo's zitten er niet bij, en zijn nog niet te downloaden. Zodra de Microsoft direct 8.1 SDK gereleased is kunnen de exe files voor de demo's pas gecompiled worden. En pas dan zijn ze te te downen bij www.ati.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en met 3DMark heb ik om de een of andere vage reden een probleem. Wil gewoon niet opstarten.

Over de 2d kwaliteit ben ik totaal niet tevreden, schaduw naast mijn letters en ik heb het idee dat hij niet op 85hz draait op 1280x1024 (waar is 1280x960 gebleven?). De hoeken flikkeren enorm.

Ik gebruik XP dus hopelijk is het een driver issue die snel wordt opgelost.

Zojuist even goed in F12001 rondgekeken, dat was een aardige performance verbetering, maar zeker niet schokkend. (En dat ten opzichte van een Asus V7700 pure)

Oh ja Powerstrip geeft 274/274 aan dus dat zit wel goed. De kaart is overigens gemaakt in China, dus die spookverhalen kunnen de wereld uit. Vraag me niet die kaart te overklokken, want dat doe ik niet.

Al met al is het maar even afwachten hoe snel die drivers beter worden. Ik moet zo helaas weg, morgen zal ik wat echte tests draaien. Maar dan zullen de meeste van jullie er vast ook al een hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hè! Hebbie gezien?

test bij ExtremeTech

Toch geplaatst! Ralph is nog snel ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:12 schreef harjan het volgende:
Ja en met 3DMark heb ik om de een of andere vage reden een probleem. Wil gewoon niet opstarten.

Over de 2d kwaliteit ben ik totaal niet tevreden, schaduw naast mijn letters en ik heb het idee dat hij niet op 85hz draait op 1280x1024 (waar is 1280x960 gebleven?). De hoeken flikkeren enorm.
:( Dat is een van de redenen waarom ik van mn GTS2 af wil, die heeft hetzelfde. Lijkt me niet dat dat een driver issue kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
heerlijk stukje lezen was dat:) Iederen erkent gewoon dat de drivers brak zijn. Dus dit kaartje heeft nog wat leuks in petto voor ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die op HotHardware kun je zo al weten wat er komt met W2k en een p4.

Maargoed, het is nog 1 mnd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

wat me opvalt van die bench op extreemtech is dat de radeon wel goed is, dit in ME dan. De andere op hothardware met de test in win2k viel mij extreem tegen van alle kaarten. Waar ik een beetje mee zit is doet die radeon het wel goed in xp. Daarom zou ik het volgende willen vragen aan de persoond ie straks een radeon 8500 heeft en xp. Zou je hem willen testen met nascar4 en counterstrike? reallife dus. Geen 3dmark shit, das onzin. Je score kan daar wel 7000 zijn, maar nog brak draaien onder real life games.

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 23 oktober 2001 20:12 schreef harjan het volgende:

Ik gebruik XP dus hopelijk is het een driver issue die snel wordt opgelost.

Zojuist even goed in F12001 rondgekeken, dat was een aardige performance verbetering, maar zeker niet schokkend. (En dat ten opzichte van een Asus V7700 pure)

Oh ja Powerstrip geeft 274/274 aan dus dat zit wel goed. De kaart is overigens gemaakt in China, dus die spookverhalen kunnen de wereld uit. Vraag me niet die kaart te overklokken, want dat doe ik niet.

Al met al is het maar even afwachten hoe snel die drivers beter worden. Ik moet zo helaas weg, morgen zal ik wat echte tests draaien. Maar dan zullen de meeste van jullie er vast ook al een hebben.
`Mooi, dan is dat de echte retail, kijk eens op het rage3d forum voor XP problems.

En zijn er geen nv files achter gebleven in je win/sys en win/inf dir.?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei, op mij moet je dan nog een maandje wachten...

Maar deze zijn aardig real life:
Afbeeldingslocatie: http://www.tecchannel.de/hardware/784/images/0008048_PIC.gifAfbeeldingslocatie: http://www.tecchannel.de/hardware/784/images/0008058_PIC.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tecchannel.de/hardware/784/images/0008054_PIC.gifAfbeeldingslocatie: http://www.tecchannel.de/hardware/784/images/0008052_PIC.gif

De laatste is stroomverbruik als je geen 3D gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

herjan, hoe doet truform het met CS.

en zou je wat screenie's willen maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

net even onofficeele drivers voor xp geinstaleerd voor me radeon1. Werkt goed tot nu toe. Beetje vage schokken ofzo. Maar verder wel ok. Damn ik tik brak, net me vinger opengehaald :(

anyway. Hopelijk wat andere reallife benches too :) Deze waren best wel kut voor de r8500

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net F12001 gespeeld; 1600x1200 32bit, ongelooflijk vloeiend. Ik heb geen Fraps draaien, maar voor degene die F12001 kennen, die weten hoe lastig het is om goede frames te krijgen dat spel met een Geforce 2.

Geen enkele slowdown, gewoon constant hoge fps.

Op de een of andere manier ben ik van die trillende hoekjes af op mijn desktop. Wel blijf ik die irritant schaduwen houden bij bepaalde letters e.d. Heeft iemand hier een idee voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:38 schreef harjan het volgende:

Op de een of andere manier ben ik van die trillende hoekjes af op mijn desktop. Wel blijf ik die irritant schaduwen houden bij bepaalde letters e.d. Heeft iemand hier een idee voor?
Had je dit met de Geforce ook al ? Het kan nog wel aan de VGA kabel liggen. Verdwijnen de schaduwen als je een lagere resolutie/refresh gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De ATI R8500's vliegen je nou om de oren in de pricewatch, das toch wel eerder dan ik dacht eigenlijk.

Is daar een demo van F1 2001?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

nieuw topic!! :P
dejavou

niet lang meer voor dat ik met R8500! ik ga er koper memsninks doen, en een alpha chipset sink-fan.

tis wel jammer dat je lose mem sink moet gebruiken, er zit namelijk zo'n transistor ding tussen elke mem chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 22:53 schreef edward2 het volgende:
De ATI R8500's vliegen je nou om de oren in de pricewatch, das toch wel eerder dan ik dacht eigenlijk.

Is daar een demo van F1 2001?
ja, gek he?

Ik heb een nieuwe hobby bij (nog) gebrek aan een Radeon 8500 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 22:38 schreef harjan het volgende:
Ik denk dat het toch met de signaalqualiteit te maken heeft:

Afbeeldingslocatie: http://www.tecchannel.de/hardware/784/images/0008067_PIC.jpg

Het zou wat rechthoekiger moeten zijn. Volgens Tec-channel was de 2D kwaliteit van de 7500 beter dan van de 8500 :?
VGA-Ausgang: Die Signalqualität der RADEON-8500-Karte ist befriedigend. Die Signalform entspricht nicht einem Rechteck (Optimum). Außerdem ist die Signalamplitude mit 765 mV um 65 mV zu hoch.
Van de DVI is beter, maar ook iets minder amplitude.
Afbeeldingslocatie: http://www.tecchannel.de/hardware/784/images/0008068_PIC.jpg

Ik zou overstappen op een BNC-kabel ipv. D-sub. (dwz. als je die ingang op je monitor hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een mooie 7500 besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

lame radeons :+ .. check dit...

dit is pas een kaart.. valt helaas buiten mijn budget :(

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL
Tja, daar weet je zeker van dat het driver hell wordt in winxp. Selachii heeft de voodoo5, dat is echt hard drivers bikkelen. Wat quake3 ff spelen? Ow dan installeer ik die drivers wel. Ow gaan we dit doen? Ow wacht ff ik ben aan het restarten. :)
Voodoo5 is wel een mooie kaart. Zeker de 6000. FSAA op die kaarten is prachtig. Hoop dat de radeon 8500 daar uiteindelijk aan zal kunnen tippen.

Iemand al gebenchmarkt met de radeon 8500? AL iets gedraaid? Hoe bevalt de kaart? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, heb net weer m'n dagelijkse gesprek met completer gebelt. (aardige mensen trouwens)

De mensen met een pre order krijgen vandaag een reactie (per email/telefoon?) dat ze hun kaart tussen 19 en 22:00 uur kunnen ophalen. Oftewel ze hebben die kaarten dus zeker. Hij vroeg of we vooruit betaald hadden. Nou nee, ik kom ze cash in contanten betalen. Dat vormde ook niet echt een probleem.

Tot zover dit nieuws bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Idd vanavond een afhaal avondje. Zie ik wat andere mede tweakers :)

Mij herken je aan een bril en enigzins wollig haar (mot weer naar de kapper) en een donkerblauwe jas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze is vol
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.