><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

In totaal zie ik drie reviews op t.net staan over de Radeon 8500 en dat zijn die van Tom's Hardware, AnandTech en HardOCP. Toevallig zijn dat drie van de grootste (en beste) engelstalige hardware sites op internet.
En als die allemaal een negatieve conclusie hebben over de ATi Radeon 8500 moet je misschien eens na gaan denken waarom dat zo is. Ik weet dat hier een trouwe schare ATi aanhangers zit, maar wie weet zijn die drivers nog gewoon brak. Hoe graag je het ook anders had willen zien.
En waarom die van Digit-Life er niet tussen staat? Ik weet het niet, maar dat is echt niet zo omdat zij als enige positief over de kaart zijn. Dat heeft meer te maken met het feit dat we niet de capaciteit hebben om al het interessante nieuws op tweakers.net te plaatsen.
Disclaimer: Ik heb noch de review van digit-life als die van AnandTech en Tom's Hardware gelezen...
P.S. als je kijkt naar reviews over andere producten dan over jullie geliefde ATi kaartjes staat Digit-Life vaak ook niet in het lijstje.
Ik vind het dus alleen maar verwarrend.
En ik vind het raar dat (juist daarom) t.net geen volledig beeld van de situatie geeft. Ik denk dat het voor potentiele kopers, die geen flauw benul van al die hardwaresites hebben, best nuttig is om te weten dat er ook een ander kant van de zaakt zit. En op pcpop.com staat ook een positiee review. Dus Digit-life is niet de enige en de Radeon verdient dus een genuanceerder beeld...
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Verwijderd
Verwijderd
Ik post er uiteraard ook ASAP als ik die kaart heb, Ik kijk in de winkel uiteraard al of het echt de retail is.
succes met wachten mensen.
Over die negatieve reviews: kijk nog even naar de specs van die kaart, en als je bereid bent even hard te bikkelen met slechte drivers dan kom je uiteindelijk wel aan een aardige kaart. het is op dit moment alleen niet ee echt gebruiks vriendelijke kaart. maarja, I couldn't care less. dat verbetert zo ie zo wel. Ik ben aardig bereid veel te doen om die kaart perfect werkend te krijgen.
De performance van beide kaarten ontlopen elkaar niet echt veel. Geef mij dan maar de kaart met goede 2D kwaliteit, TV-out en dual monitor support. Dat ie daarnaast ook nog eens een stuk goedkoper is dan de GF3 is mooi meegenomen.
[edit] wow, ik kon zomaar in 1 poging posten op GoT
De negative reviewsites draaien alleen Win2K en WinXP en sites zoals Rivastation en Digit draaiden Win9x/me en daaruit kwamen zeer goede resultaten, dus een beetje nuancering kan geen kwaad.
Doordat er geen enkele review op TNet staat met benches gedaan in Win9x/me krijg je maar één kant van de R8500 te zien.
Ik had het niet meer dan normaal gevonden dat hier op TNet ook een beetje aandacht aan werd gegeven, dus Hielko nogmaals hier staat hij :
http://www.digit-life.com/articles/r8500.new/index.html
Niet op voorraad.
Volgens mij heeft Anand dus echt wel ook Win98 scores erbij zitten.De negative reviewsites draaien alleen Win2K en WinXP
Yup, ff gecheckt en Anand heeft wel degelijk Win98 scores erbij staan. Dus hoe je bij het bovenstaande komt weet ik niet. Men ziet niet wat men niet wil zien? Interessant hoe sommige ATI fans de resultaten proberen te rationaliseren.
Hielko kan er misschien niets aan doen , maar ik blijf twijfelen aan de objectiviteit van de mensen die het nieuws plaatsen hier :
Beperkte ruimte hielko?
Nou voor de Geforce 3 is anders genoeg ruimte voor reviews en niet alleen van de bekende sites , staan ook een aantal onbekende sites in.
Dus dat is naar mijn mening gewoon bull-shit.Misschien niet jouw schuld Hielko , maar er klopt iets niet, het is gewoon erg Nvidia minded op tweakers :
Zie hier:
http://www.tweakers.net/search.dsp?Query=geforce+3&DB=news
Het stikt hier van het geforce nieuws en reviews en jij hebt het over beperkte ruimte?
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Anand heeft idd een kleine win200 vs win98 vergelijking opgenomen, das ook de enige uitzondering ook en daarin zie ik een totaal andere uitslag als de andere sites die met win9x/me testen, waarschijnlijk is er niet met max quality gestest gestest?.Op zaterdag 20 oktober 2001 15:01 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Anand dus echt wel ook Win98 scores erbij zitten.
Yup, ff gecheckt en Anand heeft wel degelijk Win98 scores erbij staan. Dus hoe je bij het bovenstaande komt weet ik niet. Men ziet niet wat men niet wil zien? Interessant hoe sommige ATI fans de resultaten proberen te rationaliseren.
anders kan ik dit niet verklaren:
digit

vs
anand
Quake III Arena
ATI Radeon 8500 -------203.7 207.5 205.6
NVIDIA GeForce3 Ti 500 211.4 223.7 217.9
Geloof me, er wordt met 2 maten gemeten..
Niet op voorraad.
Niet door mij iig, das m'n uitgangspunt niet, bovendien kan ik dat niet beoordelen, maar ik vind het nog steeds opvallend, ik hou het er maar erop dat het voor het totaalbeeld van de R8500 heel goed zou zijn als zo'n review als digit geplaatst zal worden en ik heb zo'n idee dat dat niet gaat gebeuren......Op zaterdag 20 oktober 2001 15:56 schreef hielko het volgende:
Nee, ik heb het niet over beperkte ruimte, maar over beperkte capaciteit. Maar ik zie het al: de conclusies zijn al getrokken voor een discussie gestart is
Niet op voorraad.
natuurlijk wordt er met 2 maten gemeten!!Op zaterdag 20 oktober 2001 15:55 schreef edward2 het volgende:
[..]
anders kan ik dit niet verklaren:
digit
*plaatje met digit scores*
vs
anand
Quake III Arena
ATI Radeon 8500 -------203.7 207.5 205.6
NVIDIA GeForce3 Ti 500 211.4 223.7 217.9
Geloof me, er wordt met 2 maten gemeten..
Digit gebruikt dit om mee te testen:
en Anand heeft dit:Test system:
Athlon based system:
AMD Athlon 1400 MHz;
Chaintech 7KJD (AMD760);
512 MBytes DDR SDRAM PC2100;
IBM DTLA HDD, 45 GBytes;
OS Windows 98 SE.
Pentium 4 based system:
Intel Pentium 4 1500 MHz;
ASUS P4T (i850);
512 MBytes RDRAM PC800;
Quantum FB AS HDD, 20 GBytes;
OS Windows 98 SE.
ATI 7.191 Drivers
1: Digit gebruikt andere Ati drivers dan Anand.Intel Pentium 4 2.0GHz
Motherboard(s) ABIT TH7-II RAID
Memory 256MB PC800 Mushkin RDRAM
Hard Drive IBM Deskstar 30GB 75GXP 7200 RPM Ultra ATA/100
CDROM Phillips 48X
Software
Operating System
Windows 2000 Professional Service Pack 2
Video Drivers ATI Radeon 8500 Drivers v7.60.04
ATI Radeon 7500 Drivers v5.13.01.3276
NVIDIA Detonator 4 v21.85
Hercules 3D Prophet 4500 8.162a Drivers
2: Anand heeft een veel sneller testsysteem gebruikt.
Door deze 2 punten alleen al KAN en MAG je die 2 tests niet eens met elkaar vergelijken!.
Verder is de reden dat er in de releaseweek van bijv. de GF3 heel veel reviews op tnet stonden misschien ook wel omdat er ook heel veel waren? Wat dat betreft kan Ati nog wel een marketing les gebruiken.. (zie ook tom's hardware die klaagt dat hij de 8500 veel te laat gekregen heeft)
Ik kan me niet voorstellen dat t-net aan informatiefiltering danwel censuur doet.
In praktijk zie ik ATI niet met nieuw wonder drives komen in de komende 1-2 maanden. R8500 is bijna altijd 20-30% langzamer dan de Ti-500. En dat achterstand wilt ATI inhalen met nieuw drives?
Er word dan gezegd dat visueel de R8500 oh zo veel beter is dan GF3, volgends anand is de 2D bijna niet verschillend met de TI-500 visiontech, de AA, smoothvision word nu niet gebruikt en ik vraag me dan af of het werkelijk zo veel beter zal zijn? Ik vind R8500 nog steeds een topper, maar niet de beste. Daar komt natuurlijk weer verandering in, er zullen nieuw drives verschijnen, of dat nou de TI-500 zal outproformen
we zien het wel
Ik bedoel ook niet dat je deze 2 rechtstreeks met elkaar moet vergelijking, maar wel de onderlinge resultaten, maar ik zal m'n bevinden wel posten als ik de mijne binnen heb, ik ben iig niet merk gebonden dus als hij me absoluuut niet bevalt, verkoop ik em doorOp zaterdag 20 oktober 2001 16:27 schreef Danfoss het volgende:
[..]
natuurlijk wordt er met 2 maten gemeten!!
Digit gebruikt dit om mee te testen:
[..]
en Anand heeft dit:
[..]
1: Digit gebruikt andere Ati drivers dan Anand.
2: Anand heeft een veel sneller testsysteem gebruikt.
Door deze 2 punten alleen al KAN en MAG je die 2 tests niet eens met elkaar vergelijken!.
Niet op voorraad.
[edit] maarliefst 1 nieuwsitem vandaag tot nu toe
Dat zeggen ATI gebruikers ook van de Radeon vs GF1/2. Laat ik nu net een laptop hebben gekocht met een Radeon daarin, en zowat geen verschil zien in de 3D/2D beeldkwaliteit in vergelijk met mijn GeForce, wat kleine verschillen daargelaten.Er word dan gezegd dat visueel de R8500 oh zo veel beter is dan GF3
Volgens mij wordt er *extreem* overdreven door bepaalde mensen.
De verschillen zie je meestal pas bij hoge resoluties. 1600x1200x32 en hoger. Mn GTS2 geeft bij 1600x1200 bijv schaduwrandjes bij iedere letter(niet echt duidelijk te zien, maar toch) en af en toe op willekeurige plaatsen 'trillende' letters. In het begin viel het me niet op, maar het begint me nu steeds meer te irriteren.Op zaterdag 20 oktober 2001 17:39 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Dat zeggen ATI gebruikers ook van de Radeon vs GF1/2. Laat ik nu net een laptop hebben gekocht met een Radeon daarin, en zowat geen verschil zien in de 3D/2D beeldkwaliteit in vergelijk met mijn GeForce, wat kleine verschillen daargelaten.
Volgens mij wordt er *extreem* overdreven door bepaalde mensen.
En voor de duidelijkheid, het ligt niet aan mn monitor.
Als ik zoiets te horen krijg van : het marketingsapparaat van Nvidia is beter , daarom zijn er meer reviews om te plaatsen , houdt het voor mij op.
Dus alle reviews van de GF3(Ti) worden wel geplaatst , maar die van de Radeon 8500 niet , alleen een selectie.
stoppen met deze discussie, ik ben er vorig jaar al achter gekomen dat het geen zin heeft.Intentie is hier misschien goed , uitvoering is gewoon wat minder hier.
(betere PR van Nvidia?ehhhhhmmmmmmmm nee , stoppen nu)
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Verwijderd
Er bestaat niet eens een GF3 met TV-out en dat soort zooi.Op zaterdag 20 oktober 2001 18:20 schreef minipolopikoler het volgende:
Ik hoop gewoon dat er een "standaard" Geforce 3 uitkomt zonder tv-out en dat soort zooi voor een lage prijs, 700 vind ik gewoon teveel.
Verwijderd
Ja maar niet voor onder de 700 guldenOp zaterdag 20 oktober 2001 18:31 schreef sverzijl het volgende:
[..]
Er bestaat niet eens een GF3 met TV-out en dat soort zooi.
huh? waar heb jij dan een GF3 met TV out gezien ?Op zaterdag 20 oktober 2001 18:33 schreef minipolopikoler het volgende:
[..]
Ja maar niet voor onder de 700 gulden
lamaar.
Verwijderd
elke detonator drivers staat in de meuktracker terwijl ati drivers er bijna nooit staan terwijl daar ook gewoon gelekte versies van zijn.
Het maakt mij allemaal niet uit hoor ik heb t.net toch niet nodig om beslissingen te nemen wat hardware aanschaf betreft die maak ik wel aan de hand van eigen "onderzoeks" werk =]
Wil ik best geloven, in 2D op een dergelijke hoge resolutie. Maar ik bedoelde vooral de 3D rendering kwaliteit in het algemeen, ik zie niet echt een verschil.De verschillen zie je meestal pas bij hoge resoluties. 1600x1200x32 en hoger. Mn GTS2 geeft bij 1600x1200 bijv schaduwrandjes bij iedere letter(niet echt duidelijk te zien, maar toch) en af en toe op willekeurige plaatsen 'trillende' letters. In het begin viel het me niet op, maar het begint me nu steeds meer te irriteren.
En voor de duidelijkheid, het ligt niet aan mn monitor.
Hoezo, zo werkt het toch? Als nVidia op de lanceringsdatum van de GeForce3 Ti 20 websites een reviewsample opstuurd en ATi doet dat niet mag je toch verwachten dat nVidia meer aandacht krijgt.Als ik zoiets te horen krijg van : het marketingsapparaat van Nvidia is beter , daarom zijn er meer reviews om te plaatsen , houdt het voor mij op.
Haha, tuuurlijk... van de Radeon 8500 hebben we nu ongeveer 50% van alle reviews geplaatst. Hoeveel geld wil je er op inzetten dat ik 10x meer GeForce3 reviews kan vinden die niet op tweakers.net staan dan die wel op tweakers.net staan?Dus alle reviews van de GF3(Ti) worden wel geplaatst , maar die van de Radeon 8500 niet , alleen een selectie.
GF3
http://spots.flatland.com/sirus/shot0003.jpg]nature 1
8500
http://spots.flatland.com/bigconig/nat1.jpg]nature 1
GF3
http://spots.flatland.com/sirus/shot0004.jpg]nature 2
8500
http://spots.flatland.com/bigconig/nat2.jpg]nature 2
trek je eigen conclusies, ik vindt de 8500 er echt wel mooier uitzien, 1e foto, kijk eens naar de rand van de rivier, en het gras net achter het bruggetje. 2de foto kijk bijvoorbeeld naar die steen rechts voor, het gedeelte van de steen oner water.
edit: blijkt dat de gf3 foto's op optimal performance waren, hier is er 1 op optimal quality
gf3 optimal quality
nature 1
Als je nu kijkt is de kwaliteit nagenoeg gelijk, wat je ook ziet is dat de fps van de gf3 nu nog maar 29 zijn tegenover de 15 voor de radeon. Bij gelijke kwaliteit is het evrschil in fps dus minder groot dan waar het in eerste instantie op leek.
www.simsport-racing.com
Verwijderd
zelfde geld voor het stenen paaltje bij de brug. klopt ergens niet qua settings denk ik.
Als je dual head wilt én errûg goeie 3D dan is deze kaart samen met de 7500 de enige mogelijkheid om dat in 1 sleuf opgelost te zien.
Ik gebruik nu zelf nog 2 video kaarten. Ik heb een tijdje zitten denken over een nVidia TwinView oplossing, maar daar viel me de 3D kwaliteit/snelheid van tegen. Maar inmiddels lopen de problemen van beschikbare PCI-sloten alleen maar verder op. Ik ben bezig met wat video bewerking en daarvoor het ik de geluidskaart eruit moeten halen voor de firewire
Nu was voor mij de 7500 al een pracht oplossing, maar de potentie van de 8500 én de resultaten van de huidige drivers geven mij persoonlijk al aanleiding genoeg om daarvoor te gaan. Ondanks de "negatieve" reviews. Tom, Anand & Kyle hebben allemaal zoiets te melden als: Geweldige kaart, alleen die drivers.....
Nou, ik vind de huidige scores al helemaal top en als er straks nieuwe games uitkomen waarvoor de extra performance ook daadwerkelijk weer zichtbare verbetering in zou houden, dan zullen er ongetwijfeld betere drivers beschikbaar zijn.
mijn 2 cnt
ff niets
Verwijderd
Bij de ati lijkt het net echt (stenen ruwer zoals het in het echt is)
bij de geforce3 vindt ik het weer gladder
Het maakt niet uit welke kaart je gebruikt ze zijn allebij aan elkaar gewaagt .
En de spellen zijn natuurlijk nog steets niet optimaal dus ze worden steets beter.
nu nog goeie drivers van ati en Nvidia (optimaal)
Voor mij is de keuze erg moelijk tussen die twee kaarten
Over die screenshots, daar geloof ik dus geen ruk van. Volgens mij staat anisotropic op de R8500 aan en op de GF3 uit ofzo, want zo groot kan het verschil echt niet zijn.
Vakantie geweest? of een meer social life[b]Op zondag 21 oktober 2001 01:25 schreef Bomberman het eea
Niet op voorraad.
3DGameMan heeft trouwens een videoreview geplaatst over de R7500. Check it out ...
Verwijderd
Ik ben nog steeds benieuwd of completer die kaarten woensdag binnen heeft. Of uberhaupt een computer bedrijf. Zo lastig moet het niet zijn, die radeon is al vrij lang uit gvd. de voodoo5 had ik 2 dagen na de release al bij sww computers Maar die hebben de r8500 ook nog niet. *#)(@!#
Ik kwam er te laat achter dat de settings voor beide foto's niet gelijk waren, maar ik kan me post niet editten, vandaar dat er een edit onder staat

www.simsport-racing.com
ATi moet nu toch eens hard naar buiten komen met een product, in plaats van veel voer zonder beet. Dat wordt komende dinsdag alle reviews maar eens doorlezen op de eerste werkdag
Als er dan weer 5 binnenkomen schiet het niet erg op...Op zondag 21 oktober 2001 13:44 schreef Peltier het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd of completer die kaarten woensdag binnen heeft. Of uberhaupt een computer bedrijf. Zo lastig moet het niet zijn, die radeon is al vrij lang uit gvd. de voodoo5 had ik 2 dagen na de release al bij sww computers Maar die hebben de r8500 ook nog niet. *#)(@!#
Niet op voorraad.
Gelukkig heb je een link naar sww computers geplaatst zodat we zelf ook kunnen zien waar we de ATI 8500 NIET kunnen kopenOp zondag 21 oktober 2001 13:44 schreef Peltier het volgende:
uit gvd. de voodoo5 had ik 2 dagen na de release al bij sww computers Maar die hebben de r8500 ook nog niet. *#)(@!#
Verwijderd
ik zelf speel niet vaak spellen maar heb wel de vivo nodig
voor mijn films en tv .
o voor ik het vergeet ik koop dadelijk een voodoo5 over van iemand voor spellen (best veel oude spellen die ik niet kwijd wilt)
Verwijderd
Als je leest, dat begrijp je dat ik daar de voodoo5 destijds heel snel gekocht heb. het is een wereld winkel. voor de rest is er niets speciaals met die link. maar goed.Op zondag 21 oktober 2001 17:11 schreef sverzijl het volgende:
Gelukkig heb je een link naar sww computers geplaatst zodat we zelf ook kunnen zien waar we de ATI 8500 NIET kunnen kopen
http://www.radeon2.ru
* yGiDoRp is happy now =)
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
je reden om reclame te maken is me echt wel duidelijk hoor. ben niet domOp zondag 21 oktober 2001 20:06 schreef Peltier het volgende:
[..]
Als je leest, dat begrijp je dat ik daar de voodoo5 destijds heel snel gekocht heb.
Verwijderd
Wat is dit voor flamebait? Als Peltier een link naar de shop wil plaatsten waar hij toen goed geholpen is mag hij dat toch gewoon doen?Op zondag 21 oktober 2001 17:11 schreef sverzijl het volgende:
[..]
Gelukkig heb je een link naar sww computers geplaatst zodat we zelf ook kunnen zien waar we de ATI 8500 NIET kunnen kopen
Volgens mij ben je wel domen hier liep sverzijl weer te zeiken
je reden om reclame te maken is me echt wel duidelijk hoor. ben niet dom
Om ff ontopic te blijven...woensdag/donderdag wordt dus DE DAG dat IK (en vele hier waarschijnlijk) hun Radeon gaan scoren...KENNIE WACHTEN
...gamen blijft leuk...
aankomende? ik kreeg een datum van 29, 30 of 31 oktober.Om ff ontopic te blijven...woensdag/donderdag wordt dus DE DAG dat IK (en vele hier waarschijnlijk) hun Radeon gaan scoren...KENNIE WACHTEN
jij hebt zeker van te voor betaald of je gaat em ophalen?
Verwijderd
Zou goed kunnen, om zo vast pré orders in de wacht te slepen, hoewel dat niet echt nodig is want hij verkoopt ze wel, maar het zou kunnen, als het woensdag weer niks is, order in de USA, ik wil dat ding nou wel eens hebben, die distributiekanalen van ATI naar Europa zijn mij te traag.Op zondag 21 oktober 2001 22:56 schreef harjan het volgende:
Ik geloof er geen kont van dat ze afgelopen week een kleine hoeveelheid kaarten hadden. Dan had er zeker iemand van GoT tussen moeten zitten. Vrijwel zeker is dat geweest om iedereen een beetje rustig te houden.
Niet op voorraad.
Uiterst merkwaardig dat het geen GoTers (zouden zijn) maarja. Woensdag/donderdag komt de volgende lading binnen. Ik ga hem idd ophalen.
Volgens mij hebbben ze er daar nu 70 in totaal besteld, weet het niet zeker...30 voor de eerste bezorging van vrijdag (waar er dus maar 5 van binnenkwamen) en nogeens 40 als 2e bestelling...volgens mij komen de overige 65 woensdag/donderdag binnen. Let op Peltier's posts, hij heeft veel telefoniesch contact met Completer.
...gamen blijft leuk...
http://discuss.madonion.com/forum/showflat.pl?Board=techdisplayadapters&Number=44793
Niet op voorraad.
...gamen blijft leuk...
het voegt totaal niets toe aan de discussie. Wat hebben we nou aan een directe link naar een online shop die GEEN ATI's heeft ?Op zondag 21 oktober 2001 22:30 schreef Selachii het volgende:
[..]
Wat is dit voor flamebait? Als Peltier een link naar de shop wil plaatsten waar hij toen goed geholpen is mag hij dat toch gewoon doen?
[..]
Volgens mij ben je wel dom

En wat is dit voor flamebait ?
Dat valt nog te bezien natuurlijk. Er zouden vorige week ook al kaarten zijn uitgeleverd. Dit zijn er echter maarliefst 5 van de 30 geweest als ik de berichten hier mag geloven.edit:
Om ff ontopic te blijven...woensdag/donderdag wordt dus DE DAG dat IK (en vele hier waarschijnlijk) hun Radeon gaan scoren...KENNIE WACHTEN
Je weet het nooit, maar ik vind het wel erg ongeloofwaardig klinken allemaal. Als dit echt zo zou zijn had ATI op z'n minst commentaar kunnen geven op de tot nu toe uitgebrachte benchmarks, (Dat er binnen afzienbare tijd stukken snellere drivers beschikbaar komen bijv) al was het alleen maar om die-hard gamers over de streep te trekken.Op maandag 22 oktober 2001 01:15 schreef edward2 het volgende:
Goede drivers binnenkort voor de R8500?, ik hoop dat het waar is wat hier te lezen is!:
http://discuss.madonion.com/forum/showflat.pl?Board=techdisplayadapters&Number=44793
http://www.extremetech.com/article/0,3396,s%253D1017%2526a%253D16825,00.asp
Er zijn inmiddels wel errug veel reviews...ik kan ze eigenlijk niet meer zien...ik wil gewoon die kaart
...gamen blijft leuk...
Verwijderd
De Radeon 8500 is vandaag aangekomen op schiphol. de douane doet ook niet moeilijk, en ze komen woensdag aan. Dat zijn de eerste 37. Er komt misschien een afhaal uurtje zodat we ze woensdag al kunnen komen ophalen. houd de web site van completer dus in de gaten.
so far so good.
tnx for the info.Op maandag 22 oktober 2001 14:47 schreef Peltier het volgende:
OK net ff completer gebeld
De Radeon 8500 is vandaag aangekomen op schiphol. de douane doet ook niet moeilijk, en ze komen woensdag aan. Dat zijn de eerste 37. Er komt misschien een afhaal uurtje zodat we ze woensdag al kunnen komen ophalen. houd de web site van completer dus in de gaten.
so far so good.
Zelf hoor ik niet bij de 1e groep (denk ik), zal nog wel even duren dan.
Maar waarom zou de douane moeilijk kunnen doen dan ? tis toch een gewone product-shipment waarvan er duizenden per dag plaatsvinden ?
Ik heb daar aan een stuk of 30 mensen moeten uitleggen waarom de Radeon 8500 nu volgens een aantal sites niet goed uit de verf komt.
Ik zei daar dat nVidia al veel langer met de drivers aan de slag kon zijn, en dat de eerste drivers van de GF3 niet denderend waren, hij was amper sneller dan een GF2 Ultra. Een andere gast kreeg de hele schare achter zich toen hij zei dat de Ti500 ook net nieuw was en daar dan ook last van moest hebben. Na 2 dagen is het me eindelijk gelukt uit te leggen dat de Ti500 gewoon een overgeklokte GF3 is en dat ze daarom al veel langer de driver hebben kunnen optimaliseren.
Daarna kwam er dus een knakker die zei dat de Radeon ook niet veel sneller is geworden na de lancering, en daar moest ik hem gelijk in geven, maar ik legde dus weer uit dat de Radeon erg rendabel en efficient was vanaf het begin (ATi Lucky?) en dat nVidia in de eerste GF2 drivers veel potentieel onbenut had gelaten, waardoor de GF2 later weg kon lopen bij de Radeon I.
Het was daarna nog een hels karwei om ze zover te krijgen dat ze inzagen dat ATi nog een hoop power in de kaart heeft wat ontketend kan (in mijn ogen: en GAAT)worden.
samenvatting:
GF3=erg lang uit
erg lang uit=volwassen drivers
GF3 Ti 500=overklokte GF3
GF3 Ti 500 heeft dus ook goede volwassen drivers
Radeon 8500 = net uit en heeft dus net als de GF3 in het begin trage drivers.
Radeon 8500 heeft nog erg veel onbenut potentieel wat ontketend kan (en gaat) worden
Dus die kaart gaat in de nabije toekomst (binnen 2 a 3 mndn) in wielren termen: "erop en erover"
En dan kom ik terug en dan zie ik WEER een negatieve review staan. Als ik bij tweakers.net zou zitten zou ik juist hier gaan vragen of we het er zo mee eens zijn of dat er foutjes inzitten, en daarover berichten, dus Win 9X/ME benches naast de win2000 en XP benches zetten. Maar daar is al genoeg over gezegd, en de koppigheid is hier verdacht makend. Jammer van een verder zo informatieve siten, want toen de GF3 net uitwas zeiden ze er ook van dat hij in de toekomst nog zou groeien, dit product word alleen maar de grond in geboord...
...zonde...
Breek je nek voorzichtig
mgoed, ik lees op Ati site dan de FireGL 8800 gesupport wordt in Linux. Als Ati drivers gaat schrijven voor de FireGL in linux is het een moeite van niks om dit ook voor de 8500 te doen.
* Ronald hoopt hard dat ati die driver ook voor de 8500 uitbrengt
* Ronald hoopt dat die 8500 anders met een smd'tje om te toveren is (ala Gf2)
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
Officiele drivers voor een OS dat nog niet uit is?Op maandag 22 oktober 2001 16:35 schreef SuB het volgende:
er zijn toch wel officiele drivers voor xp? die kan je iig gewoon downen bij ati.com
Ati heeft gezegd dat het met XP drivers uitkomt als XP uitkomt.
Hoe dan ook: er zijn idd al XP-drivers voor Radeon, maar er is nog veel ruimte voor verbetering. (ik kreeg zelf mijn eerste blauwe scherm door de nieuwe ati2Dvag.dll van de 3276 versie).
Verwijderd
je zal wel gelijk hebben maar toch
Dit doet me goedOp maandag 22 oktober 2001 14:47 schreef Peltier het volgende:
OK net ff completer gebeld
so far so good.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Zou best kunnen,maar dan zit er geen PAL ,op maar dat is met een bios geloof ik te regelen, als die los bestaan.Op maandag 22 oktober 2001 20:31 schreef harjan het volgende:
Dit wijst erop dat Completer ze zelf in Amerika heeft besteld, of niet? Anders zouden ze toch niet zo goed op de hoogte zijn, van hun bestelling. Ik neem aan dat de distributeur/groothandel geen uitgebreide CRM voor heeft draaien.
Niet op voorraad.
Daarnaast ondersteunen de meeste beetje moderne TV's ook wel NTSC.Op maandag 22 oktober 2001 20:51 schreef edward2 het volgende:
[..]
Zou best kunnen,maar dan zit er geen PAL ,op maar dat is met een bios geloof ik te regelen, als die los bestaan.
Dat hopen we ja, dat weten we nog niet. Verder vindt ik dat je de drivers zoals ze op het moment zijn ook mee moet nemen (drivers maken voor zeker 90% uit hoe fijn/goed een product is)! Toen de GF3 pas uit was had ik hem ook niet gekocht, later toen de drivers beter waren wel. Hetzelfde geldt voor de R8500. Probeer erg slechte drivers (wat de R8500 drivers op dit moment absoluut zijn als ik zo eens rondlees) nou niet goed te praten met 'potentieel', laat ATi eerst maar eens goede drivers maken. Dan kunnen we met zijn alle roepen hoe geweldig de R8500 is, nu nog niet. Met potentieel koop je tenslotte niets. Dat betere drivers later uit gaan komen is geen excuus. Ik bedoel komop zeg, drivers ala Viper II uitbrengen kan toch niet meer in deze tijd. De R8500 is een prachtig stukje hardware, als de drivers nu bijgewerkt worden kan het niet meer misOp maandag 22 oktober 2001 15:27 schreef The_PyroPath het volgende:
Radeon 8500 heeft nog erg veel onbenut potentieel wat ontketend kan (en gaat) worden
Verwijderd
De radeon is geen viper2. De specs van de radeon blazen elke andere kaart eruit. Het zijn alleen de drivers die em nog net niet sneller maken dan de ti 500.
In polygon count en vertex shader raast de radeon de rest nu al voorbij.
Met andere woorden. GVD zat die kaart maar in m'n agp slot!!
Dat zeg ik ook niet, ik heb het over drivers ala Viper II ...Op maandag 22 oktober 2001 23:43 schreef Peltier het volgende:
De radeon is geen viper2. De specs van de radeon blazen elke andere kaart eruit.
Verwijderd
en ook ik heb de ati radeon steets sneller zien worden dan in het begin
(ati drivers van de radeon classic was nog gemaakt met de codes van ati 128gl daar door was hj niet zo snel)
de nieuwe ati radeon 8500 is van de grond op gebouwt
en ik weet zeker dat de oude ati radeon nog sneller gaat worden met de nieuwe drivers van zijn opvolger.
snappen jullie het nog
Verwijderd
owja, die r8500 van completer kwamen uit taiwan
je zou bijna gaan twijfelen of het wel de retails zijn.
het is of china of Canada, maar Taiwan?
En dat over drivers ala Viper II slaat als Kut op Dirk maar dat weet je zelf ook wel Bomberman. Er zijn in XP en Win2k inderdaad zware performance drops, maar om het dan te gaan vergelijken met Viper II gaat wel heeeeel erg ver.
nVidia had ook major issues toen ze de kaarten uitbrachten maar dat schijnt iedereen zo te vergeten, en dat vind ik niet eerlijk. Ieder product hoort een eerlijke kans te krijgen "volwassen" te worden, bij nVidia doet iedereen dat ook maar bij ATi niet. Ik zal de laatste zijn die ontkend dat er veel te doen is. Maar er zijn mensen die een Ti500 kiezen omdat die beter aan zn specs komt, terwijl die mensen win9X gebruiken, waar dus weinig verschil zit in snelheid tussen Ti500 en R8500. de Radeon is in dat geval een stuk goedkoper en kan alleen maar beter worden.
Als je nu stante pede uit de doos goede spullen wilt hebben zal ik zeggen dan moet je een GF3 (welk type dan ook) nemen, maar als je een beetje geduld en iets minder geld hebt kan je net zo goed op de R8500 wachten.
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
wellicht in china gemaakt en via japan geshipped?
of in canada gemaakt, naar een koper in taiwan geshipped, en toen verkocht aan completer?
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Niet op voorraad.
Bakje cornflakes en ff een rondje surfen.Op dinsdag 23 oktober 2001 10:06 schreef edward2 het volgende:
6.26 uur HJS en dan al op GOT kijken, het is toch onmenselijk om uperhaupt op dat tijdstip te leven
Ontbijt achter de pc
Krijg je, als je met de NS reist, moet je op tijd weg om nog voor de middag aan te komen.
Pff, ik ben ook blij dat ik niet in de trein hoef, 7.45 u sta ik op, 5 min douchen, 10 min later in de auto en met mach 2 over de parrallelbaan van de A16 richting Rotjeknor, 830 beginnen en ontbijten op werk achter de pc.Op dinsdag 23 oktober 2001 10:46 schreef hjs het volgende:
[..]
Bakje cornflakes en ff een rondje surfen.
Ontbijt achter de pc
Krijg je, als je met de NS reist, moet je op tijd weg om nog voor de middag aan te komen.
Niet op voorraad.
Verwijderd
als je die 8500 koopt doe je die gf 3 dan weg????? wil ik wel koope, als je h'm weg doet dit is m'n mail gpvelzen@hotmail.comOp woensdag 17 oktober 2001 16:10 schreef Halo_Master het volgende:
Nou , ik ga die gainward houden , en die radeon 8500 bestel ik er gewoon bij.Ga ik ze ff vergelijken , en dan verkoop ik pas weer 1 van de 2 , ik dacht dat ik wel fl. 1050,- of zoiets kwijt zou zijn voor die Radeon.Scheelt me nu mooi fl. 350,-!!!!!!!
Maar je bedoelt die benchmark optimized q3.exe die ATI's drivers aanmaakt, ach stout, maar niet anders dan anderen, bovendien met de fix van Nitro is alles weer in orde en is hij nauwelijks langzamer, ATI zal het wel weer ontkennen
Niet op voorraad.
...gamen blijft leuk...
Linkje?Op dinsdag 23 oktober 2001 11:29 schreef edward2 het volgende:
Ik vind die driverrumor veel interresanter 15 K in 3DMark2001, maar laten we ons nog maar niet gek maken, het lijkt me wel erg sterk...
Das nog al makkelijk, het gaat hier om dat de ATI drivers commando's uitvoeren waardoor Q3 renderingen met iets minder zware settings uitgevoerd word, waardoor de performance iets hoger wordt, dit sluit 'perfect' aan op de meldingen van sommige mensen, dat Q3 er slecht uiyziet en dat aniso instellingen geen effect hebben.Op dinsdag 23 oktober 2001 11:44 schreef Selachii het volgende:
Op hardOCP staat ook een stukje over dat 'cheaten' met Quake3. Ik vind dat redelijke onzin. Hoe kan je nou cheaten met je performance? Als die kaart op een bepaald niveau presteerd dan is dat toch gewoon zo. Als je met cheaten dan hoger zou komen, waarom zou dan niet iedereen het doen? Naja, als de andere games er teveel op achteruit gaan misschien, maar ik vind dat NFS wel wat kutter bij mij mag draaiien als alle Q3-based games er hard op vooruit gaan hoor
Niet op voorraad.
Voorlopig is de absolute breaktrhough van ATi nog niet voorhanden en duurt het allemaal erg lang. Zo wordt een Ti200 wel een stuk interessanter..
Verwijderd

zoals het er nu uitziet heb ik eind van deze maand genoeg geld om een Radeon 8500 te kopen en volgende maand is ook nog eens de HCC (weekend 25e toch?).. dus dat gaat wel goed komen
Toch een zonnesteek opgelopenOp dinsdag 23 oktober 2001 12:31 schreef Wekkel het volgende:
Voorlopig is de absolute breaktrhough van ATi nog niet voorhanden en duurt het allemaal erg lang. Zo wordt een Ti200 wel een stuk interessanter..
Niet op voorraad.
Dit topic is gesloten.