Back in the old days heb ik de snes versie helemaal dood gespeeld (en dat moest ook, hij was 250

guldens!)
Maar met veel geduld dus uiteindelijk alle characters uitgespeeld. Ik voelde me helemaal de sf master. Als ik dan echter onze arcade binnenstapte en dan tegen de ai spelen (oh de lure of getting on top of the high score screen) ging het soms goed maar vaker fout. De snes pal versie was natuurlijk super traag, dus timing was anders, in de arcade hebbie een stick en thuis een joypad dus dat hielp ook niet, maar vooral de ai was genadeloos. En dat is ook logisch, game over betekent een guldentje verdient voor de arcade owner.
De volgende versie welke is thuis speelde was super streetfighter op snes, ai een stuk moeilijker, maar nog steeds goed te doen.
Daarna kwam alpha 2 op de saturn......ai was wederom pittiger (ook door de ander vecht mechanics van de game natuurlijk) maar nog steeds eerlijk, sf3 ben ik nooit goed ingekomen maar daar kan ik niet over oordelen.
Toen kwam ein-de-lijk de definitieve thuis versie van s2 beschikbaar. (hyper fighting ps2) super cool, maar hold on, de ai was een complete loterij gewonnen, soms won je vrij gemakkelijk je partijen, maar meestal word je gruwelijk afgemaakt. De ai was zwaar debiel geworden. Wat ik hoor is dat het iets beter is, maar dat bovengenoemde met de hd remix nog steeds kan.
Een ai maken die leuk maar ook uitdagend is, is zeer moeilijk trouwens, kof is er ook zo eens, of guilty gear.....*bibber* beide games will eat u up and spit u out with one hand tied behinds their back....oid
Leukste ai om tegen te spelen vond ik xmen cota (hoewel ik een trage pal versie had) en nightwarriors darkstalkers 2. Beide games voor de saturn, maar ook makkelijk te vinden als roms voor mame.
De 2e sf2 (rom) heb ik trouwens ook altijd met zeer veel plezier gespeeld. (moeilijk maar eerlijk).
Err korte samenvatting, fighting games moet je tegen mensen spelen, en ja de ai van remix is pittig vergeleken met de thuis versies van vroegah.