De islam is in mijn inziens een verouderde godsdienst die principes naleeft die allang achterhaald zijn, en iedereen die begint over hoe vredelievende de islam is, no way... de islam is in mijn ogen een godsdienst die zich "ubermensch" voelt, ubermensch ja, om die term er maar eens ff bij te betrekken. Ik heb het dan over verhalen van moslims (en dan niet die standaard over straat lopen, maar mensen waarvan je mag verwachten, omdat ze een leidende positie hebben) die het non-stop hebben over de "gelovigen" en de "ongelovigen" waar ken ik dat selecteren ook alweer van, juist ja, nazi-duitsland. Beetje kromme vergelijking, maar wat ik hiermee wil zeggen is dat de moslim zich beter en meer voelt dan de niet moslim, volgens zijn eigen geloof, ze hebben het non-stop over hoe de ongelovigen zullen branden en sterfen enz. enz.
Ik ben dan ook van mening dat er in de aankomende tientallen jaren een soort ondergrondse strijd zal gaan woeden tussen de islam (met name landen als iran, irak, pakistan, afghanistan, indonesie, en nog een paar) en de westerse wereld as we know it. Wat dat betreft mogen we van mij weer de kruistochten invoeren gezien de gemiddelde moslim fundamentalist (/lees taliban aanhanger) ook rond het jaar 1000 zweeft met zijn normen en waarden, vrouwenrechten / mensenrechten ze kunnen het niet eens uitspreken laat staan spellen. Dit soort lui, die mogen we van mij uitroeien, uitroeien ja, ik pleit voor een NIEUWE versie van de islam, zegmaar v1.1 (we zijn nu bij 1.0) waarbij minder zo ernstig op het geloof en het verkondigen daarvan wordt ingehaakt. Ik weet zeker dat er hier veel reacties op zullen komen, maar wat ik gelezen / gezien heb op tv de laatste tijd is het toch echt zo dat bep. moslims er wat foute gedachten op nahouden. Sterker nog, eergisteren zei eentje in het programma netwerk dat "de wetten die door de democratie zijn opgesteld niet geldig zijn, want allah (/weet niet meer precies wie) heeft ze niet opgesteld, ze houden zich alleen aan de sahria (islam wetgeving voor zover ik het snap)... dit vind ik gewoon in en in triest, als je dit soort rotzooi loopt te verkondigen mag je wat mij betreft weer regelrecht terug naar die zandbank waar je vandaan komt, en zoek het dan maar lekker uit daar. Nog even voor de herhaling, ik wil niet zeggen dat moslims fout zijn, ik vind de islam alleen achterhaald, in vergelijking met b.v. het christendom, wat de afgelopen 500 jaar toch wel is veranderd in een volwassen godsdienst ( we doen nu geen kruistochten meer, we doen geen inqusities meer, en de laatste jaren is het christendom een stuk toleranter geworden (op de die-hards na dan, maar zelfs die zijn minder extreem dan fundamentalisten).
Dus ik wacht op het moment dat de islam tenonder gaat en er een nieuwe islam komt, volwassener, met nieuwe normen en waarden, aangepast op de moderne samenleving.... en anders kan er altijd nog de heilige oorlog uitbreken voor mijn part, i'm in....hoewel dat dus niet helemaal de bedoeling is, zou ik er persoonlijk geen problemen mee hebben als de islam landen waar terrorisme wordt geheiligt, waar elke vrijdag in het gebed dood aan amerika wordt herhaald, waar mensen zover te krijgen zijn dat ze onschuldige mensen vermoorden door zichzelf op te blazen, die landen mogen van mij verdwijen zoals atlantisch zou zijn verdwenen. Als sneeuw voor de zon. En voor mensen die beginnen over de IRA ETA enz. DAT ZIJN AFSCHEIDINGSBEWEGINGEN, die hebben niet tot doel om heel de wereld protestant te maken, of de heel spanje om te dopen tot groot-baskenland ofzo. Als we kijken naar de algehele wereld stabiliteit, dan trek in nog als laatste de volgende conclusie --> in landen waar de islam wordt nageleeft staat het over het algemeen
a) slecht met de democratie
b) zijn er vaak rellen tussen de christelijke en de moslim bevolking.
c) mensenrechten doen ze meestal niet aan, of heel mondjesmaad.
en iedereen die voor vrede is, dream on, the great war, part III is coming.
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.