Canon EOS 80D En wat glaswerk
uiteraardOp zondag 11 november 2001 23:06 schreef Firecow het volgende:
een korte sluitertijd
maar ik denk niet dat het zal gaan me die agfa die je krijgt
je kan het wel es waar proberen
Verwijderd
gewoon douchekop pakken, omkeren en dan foto met flits maken... meer hoef je niet te doen
Verwijderd
Als ik jou was zou ik maar eens een loodgieter langs laten komen, want het water van je douche gaat omhoog...Op zondag 11 november 2001 22:56 schreef Eddo het volgende:
ik heb dan toch maar ff in de douche paar foto's gemaakt van de waterstraaltjes uit onze douchekop...
zitten wel geinige kleurtjes tussen die druppels
[afbeelding]
[afbeelding]
of hij heeft het foto toestel op de kop gehoudenOp zondag 11 november 2001 23:40 schreef KIP het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik maar eens een loodgieter langs laten komen, want het water van je douche gaat omhoog...
heb net mail gehad, krijg morgen me camOp maandag 12 november 2001 08:45 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
of hij heeft het foto toestel op de kop gehouden
dus verwacht de komende dagen maar veel pics

laatste foto van een huisgenoot van me, in een zeer donkere kroeg. Ben best tevreden over de ingebouwde flitser
Een canon powershot pro90 IS. Foto's alleen geresised naar 640x480 (origineel 1856x1392)
btw... wat drinkt ie daar ?
Mag ook wel voor een camera van zo'n 3500 gulden...Op maandag 12 november 2001 19:52 schreef Vrieskist het volgende:
mooie pics....vooral voor in een kroeg
btw... wat drinkt ie daar ?
Ik geloof iets van fris of zo, weet ik niet meer zeker.
3500 ? DAMNOp maandag 12 november 2001 19:55 schreef chookie het volgende:
[..]
Mag ook wel voor een camera van zo'n 3500 gulden...
Ik geloof iets van fris of zo, weet ik niet meer zeker.
dat zijn tegenwoordig toch wel 1000 biertjes in een lokale kroeg
Is het zo donker bij jou daar? Hier is het weer dan een stuk beter, blauwe lucht enzoOp dinsdag 13 november 2001 11:09 schreef Vrieskist het volgende:
nu wel
Pics:
Foto uit mijn raam (zolder)
[afbeelding]
Foto van mijn monitor in de muur verwerkt (zonder flitser)
[afbeelding]
Nu 1 met flitser
[afbeelding]
ja...triest weer hieroOp dinsdag 13 november 2001 11:19 schreef MetHod het volgende:
[..]
Is het zo donker bij jou daar? Hier is het weer dan een stuk beter, blauwe lucht enzo

Weinig mee gedaan, gewoon zo uit de camera geschept en een unsharp maskje er over heen (80%, 0.6 pix, 2 threshold)
Standaard zet ik in-camera sharpening uit , uiteraard (ivm af laten drukken op a4 etc)
Geweldige camera, binnenkort meer foto's!
Twee foto's die geresized zijn van 1600x1200 naar 640x480

Foto's die ik zonder flits maak zijn toch wel erg onscherp
Verwijderd
Zal wel 1/15 1/10 zijn zonder flits,
en dit is lang. Zo lang kan jij iniedergeval niet je camera stil houden (ik althans niet, heb er nl ook last van
BTW ik heb de minolta Dimage 5 en het zelfde probleem.
Ga hier een statiefje voor kopen heb je het probleem ook meteen opgelost.
Je kan kiezen via her draaiknopje watvoor soort opname het wordt. Ik had hem bij deze opname op auto staan
Verwijderd
Maar ook als je het wel in kan stellen is het niet altijd even makkelijk. Je kan zo F*cking veel instellingen doen op die camera is gewoon niet leuk meer. Heb hem nu al 3 weken en heb nog niet alle opties gehad.
Een Fuji A201, is een nieuw model, kostte f650.
Mijn eerste foto's, gemaakt in 1600x1200, met PSP geresized naar 800x600

Ik vind de kleuren écht en de composities lelijk, misschien leer ik dat nog wel...
Agfa CL 20Op dinsdag 13 november 2001 14:13 schreef Eddo het volgende:
vrieskist... wat voor camera heb je nou??
Lijst op username :
http://tweakers.net/~crew/sint/dc.html
Lijst op cameranaam :
http://tweakers.net/~crew/sint/dc1.html
Vrieskist: Agfa CL20Op dinsdag 13 november 2001 16:21 schreef MetHod het volgende:
Nog even de lijsten uit het stof gehaald:
Lijst op username :
http://tweakers.net/~crew/sint/dc.html
Lijst op cameranaam :
http://tweakers.net/~crew/sint/dc1.html
Ik onder water.... altijd dorst!
Een zakpijp
Een octopus
Een heremietkreeftje
Geresized van 1600x1200 naar 800x600.
Sommigen extra belicht met duiklamp
Sony DSC-P1 met Marine Pack
Allemaal uit Spanje - Costa Brava
Hij is al een tijdje niet geupdated.Op dinsdag 13 november 2001 16:28 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Vrieskist: Agfa CL20
SINTerklaas82!!!! Updeeeet!
quote van site:
Ideaal voor al onze MP3 CD spelers en digitale cameras in verband met de hoge energiebehoefte.De Powerbank 3 met zijn krachtige 1800 mAh oplaadbare Nickel Hydride penlites is speciaal ontworpen om de meest hongerige spelers van energie te voorzien.
Je kunt ze ook krijgen bij mp3shopper.nl.
Echt heel fijne winkel. Perfecte service.
hmmz ... moet ik daar maar eens ff naar zien op de HCC ofzoOp dinsdag 13 november 2001 16:47 schreef Hingking het volgende:
Schijnen hele goeie batterijen te zijn. Zijn door consumentengids als beste getest of zoiets.
[..]
en tot nu maar een pakje witte kat batterijen van 10 voor 10,- mee op zak
plaatjes zijn op 50 % van de originele grootte
wel allemaal even draaien voor goed beeld jammer genoeg...

leuke foto's
Kleuren zijn zeer levendig... Heb je ze nog bewerkt of enkel geresized? 't Is dat het zo snel donker is en dat het zo kut weer is, anders had ik veel meer gepost dan de drie tot nu toe.Op dinsdag 13 november 2001 16:51 schreef IceOnFire het volgende:
een paar vakantiefotootjes enzo, Nikon Coolpix 995:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zag gistermiddag (stond vast in file voor Aalsmeer / Uithoorn) van die kassen, het licht dat daar afkomt geeft best een mooi effect i.c.m. met laaghangende bewolking c.q. mist.
Bij gebrek aan betere onderwerpen...Op dinsdag 13 november 2001 17:08 schreef Vrieskist het volgende:
[afbeelding]
--edit: Ja dat zijn LP's.... van me vader
fotootjes zijn 100 % origineel, niet nabewerkt verder nee...
"in het echt" zijn ze alleen nog een stukkie scherper, de resize en jpg compressie verknoeien dat een btje
k heb dr nog iets van 200-300 van die vak., maar dat zal ik jullie niet aandoen
je houdt je camera verkeerd vastOp dinsdag 13 november 2001 16:51 schreef IceOnFire het volgende:
een paar vakantiefotootjes enzo, Nikon Coolpix 995:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou het doen!

dat gaat nl wél fout als ik ze daarna naar mn fotoprintertje stuur
als goedmakertje nog een paar waar je niet zo voor hoeft te draaien :
(allemaal nog steeds Nikon 995, niet nabewerkt behalve de resize) (dat blauw vloekt wel aardig bij dit paarse forum moet ik zeggen

Verwijderd
[edit]
Is die al! Moeder zat me vreemd aan te kijken..foto van douchekop

Genomen met Powershot A20, 1600 x 1200 geresized..met photoshop.

Fujifilm A201 van 1200x1600 naar 600x800 met PSP.
te lange sluiter tijd
Heb je een flitser gebruikt. Camera op Handmatig of automatisch? Witbalans??Op dinsdag 13 november 2001 18:03 schreef Binne het volgende:
Foto van de douchekop... goed idee
[edit]
Is die al! Moeder zat me vreemd aan te kijken..foto van douchekop
[afbeelding]
[afbeelding]
Genomen met Powershot A20, 1600 x 1200 geresized..met photoshop.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
hoe heb je die foto gemaakt ? moest je de sluitertijd nog instellen ?Op dinsdag 13 november 2001 20:02 schreef zetje01 het volgende:
Oh ja, vergeten, mijn huis heeft ook een douche en mijn camera een macro-stand
[afbeelding]
Fujifilm A201 van 1200x1600 naar 600x800 met PSP.
zoja waar kan dat gezien de boekjes niet al te duidelijk zijn daarover
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
Dit vraag ik me dus ook af. Ik heb een Sony Cybershot DSC-P50 en op de site van Sony staat dat de sluiertijd instelbaar is, maar in het boekje is daar inderdaad niks over terug te vinden.Op dinsdag 13 november 2001 22:04 schreef rambo-2001 het volgende:
[..]
hoe heb je die foto gemaakt ? moest je de sluitertijd nog instellen ?
zoja waar kan dat gezien de boekjes niet al te duidelijk zijn daarover
In het functiemenu van het toestel ben ik het ook al niet tegengekomen. Staat dus op autoflits.
Edit: In properties van plaatje staat dat sluitertijd 1/64 was. Kan dat? lijkt me vrij lang...
Sluitertijden 1/2 ~ 1/1000 sec.
gecombineerd met mechanische sluiter
lijkt mij duidelijk dat het wel kan
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
Ach, een hobby mag wat kosten he...!Op maandag 12 november 2001 20:21 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
3500 ? DAMN
dat zijn tegenwoordig toch wel 1000 biertjes in een lokale kroeg
En dan hebbie ook wat
das waarOp woensdag 14 november 2001 00:04 schreef chookie het volgende:
[..]
Ach, een hobby mag wat kosten he...!
En dan hebbie ook wat
Verwijderd
Polarisatie filter gebruikt?Op woensdag 14 november 2001 14:38 schreef Femme het volgende:
Herfst:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Vandaag genomen???Op woensdag 14 november 2001 14:38 schreef Femme het volgende:
Herfst:
[...]
Aan de bron te zien wel
WoW!!! heeft iemand je al verteld dat dat ERG mooie pics zijn voor dat geld? Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een betaalbare digicam, en ben erg onder de indruk van de foto'sOp dinsdag 13 november 2001 16:06 schreef zetje01 het volgende:
Eindelijk heb ik dan ook een digicam.
Een Fuji A201, is een nieuw model, kostte f650.
Mijn eerste foto's, gemaakt in 1600x1200, met PSP geresized naar 800x600
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind de kleuren écht en de composities lelijk, misschien leer ik dat nog wel...
Ik wil de Cam meenemen naar feesten/clubs e.d.... Kun je mij misschien vertellen hoe de prestaties zijn in donkere omgevingen en hoe goed de flitser werkt?
mijn flitser werkt eigelijk TE goedOp woensdag 14 november 2001 17:53 schreef thefirstikke het volgende:
[..]
WoW!!! heeft iemand je al verteld dat dat ERG mooie pics zijn voor dat geld? Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een betaalbare digicam, en ben erg onder de indruk van de foto's
Ik wil de Cam meenemen naar feesten/clubs e.d.... Kun je mij misschien vertellen hoe de prestaties zijn in donkere omgevingen en hoe goed de flitser werkt?
hehe....allemaal overbelicht
trouwes mijn cam kost 249 piek bij de pcashop(.nl)
kijk nog eens heeeel goed naar mijn post...Op woensdag 14 november 2001 18:07 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
mijn flitser werkt eigelijk TE goed
hehe....allemaal overbelicht, kijk maar eens op www.vrieskist.net voor foto's van mij...
trouwes mijn cam kost 249 piek bij de pcashop(.nl)
ja ? en ? ik zeg alleen dat die van mij goed isOp woensdag 14 november 2001 18:16 schreef thefirstikke het volgende:
[..]
kijk nog eens heeeel goed naar mijn post...
*trug uit de douche: ik wist wel dat je die andere cam bedoelde
Bavel by night roels!
ik moet zeggen dat ik die G2 erg gaaf vind.
Hopelijk denk ik ook zo over de Ixus V die ik misschien vanaf zaterdag in mijn handen mag houden.
Geef mij maar een Warsteiner.
Jep. De meeste foto's zijn ook wat onderbelicht, waardoor de kleurtjes er wat dramatischer uitzienOp woensdag 14 november 2001 15:02 schreef Marc H het volgende:
[..]
Polarisatie filter gebruikt?
Onderbelichten doe ik idd vaak ook.. vooral als er minder felle lichtbronnen op de foto moeten komen (kaarsen enzo).. m'n Oly heeft de (af en toe lichtelijk irritante) eigenschap alles netjes als bij daglicht te fotograferen.. (als ik het ding zonder flits een foto laat maken van de stofhopen onder m'n bed, krijg ik een pic die op daglicht lijkt.. vaag (maar af en toe toch ook wel weer handig..)Op donderdag 15 november 2001 00:10 schreef Femme het volgende:
[..]
Jep. De meeste foto's zijn ook wat onderbelicht, waardoor de kleurtjes er wat dramatischer uitzien.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Heb je een tel. nummer of adres van die zaak voor me?Op donderdag 15 november 2001 00:01 schreef Knakker het volgende:
Ik zag dat een of andere wazige zaak (Henk Foto ofzoiets) de Fuji 4700Z te koop heeft voor 750 gulden...voor (effectief) 4 megapixel camera vind ik dat ERG weinig geld moe'k zeggen...
mail: thefirstikke@hotmail.com
of icq# 29307557
Dank je, en nee, dat had nog niemand me verteld. Ik heb ze dan ook hier neergezet om reacties te krijgen. Heb je m'n douchkop gezien op pagina 14? Die vind ik zelf erg mooi.Op woensdag 14 november 2001 17:53 schreef thefirstikke het volgende:
[..]
WoW!!! heeft iemand je al verteld dat dat ERG mooie pics zijn voor dat geld? Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een betaalbare digicam, en ben erg onder de indruk van de foto's
Ik heb gisteren toevallig een bowlingavond met etentje gehad en daar ook foto's geschoten, maar die vind ik zelf allemaal erg donker geworden. Dat viel dus tegen, maar misschien valt er met de belichtingsinstellingen nog wel wat aan te verbeteren...
Hij stond er gister nog tussen, maar nu niet meer...zal wel foutje geweest zijn dan - ik vond het al zo raarOp donderdag 15 november 2001 14:46 schreef thefirstikke het volgende:
[..]
Heb je een tel. nummer of adres van die zaak voor me?
mail: thefirstikke@hotmail.com
of icq# 29307557
Geef mij maar een Warsteiner.
Verwijderd
Grtz!
Verwijderd
Kodak maakt eigenlijk 2 soorten digitale camera's: voor consumenten en voor professionals. In de prosumer categorie (denk aan Canon G2, Sony 707 etc.) heeft Kodak niet zoveel te bieden.Op donderdag 15 november 2001 19:30 schreef Ventje23 het volgende:
Heeft Kodak geen goede digitale camera's? (zie eigenlijk alleen maar Canon's en Fuji's)
De professionele camera's van Kodak zijn echter erg goed. Zo waren zij een van de eersten met een 16 (!) Megapixel camera (eigenlijk een achterkant voor een grootformaat camera, whatever).
En je zeft dat je alleen maar Canon en Fuji ziet; maar vergeet Sony niet (mijn camera
Verwijderd
Iemand bijvoorbeeld wat gehoord over de DC5000 van Kodak?
Grtz!
Verwijderd
zijn allemaal met flits genomen en de ik geloof ook allemaal op macro stand...
ow ja... gemaakt met m'n canon powershot a20

Vraagje: is de ixus 300 een goeie camera ??
want hij is namenlijk wel mooi
Ik vind het jammere van de Ixus serie dat hij zo klein is. Ik ben gwoon een slr gewend, waarmee je een goeie grip hebt op je camera. Foto's zijn dan gewoon minder snel bewogenOp donderdag 15 november 2001 23:30 schreef Firecow het volgende:
coole pic die onderste
Vraagje: is de ixus 300 een goeie camera ??
want hij is namenlijk wel mooi
Verwijderd
Dat betekend dus dat de foto's niet scherp zijn ????Op vrijdag 16 november 2001 10:52 schreef DasH het volgende:
De ervaring die ik heb met de Ixus (niet de 300 editie) is dat ze een erg aanwezige jpg-compressie hebben. Ik irriteerde me er meteen aan. (en ja, hij stond op de scherpste instelling)
Of is het wat anders.......
Yep (voor zover ik het begrijp) en je zal ook eerder de bekende blokken zien als je inzoomt..Op vrijdag 16 november 2001 11:26 schreef ray99 het volgende:
[..]
Dat betekend dus dat de foto's niet scherp zijn ????
Of is het wat anders.......
klik hier
Niet verkleind of bewerkt. Als je bij de randen van de kerktoren kijkt zie je duidelijke compressie. Verder lijkt het of de lucht uit laagjes bestaat. Ook niet erg mooi vind ik.
Dit is dus wel een Digital Ixus en niet de 300 versie. Met de 300 heb ik geen ervaring.
Ik weet niet hoe je die foto's gemaakt hebt hoor, maar ik heb ook de digital Ixus en heb het in alle omstandigheden gebruikt. Zo'n vage kwaliteit heb ik het er nog nooit uitgekregen!Op vrijdag 16 november 2001 12:22 schreef DasH het volgende:
even een Ixus-foto als voorbeeld:
klik hier
Niet verkleind of bewerkt. Als je bij de randen van de kerktoren kijkt zie je duidelijke compressie. Verder lijkt het of de lucht uit laagjes bestaat. Ook niet erg mooi vind ik.
Dit is dus wel een Digital Ixus en niet de 300 versie. Met de 300 heb ik geen ervaring.
Op de eerste instantie dacht ik dat het komt door het bewolkte weer, maar daar heb ik ook een hoop voorbeelden van en die zien er allemaal veel beter uit dan die van jou.
Heb je er nog garantie op? dan zou ik toch snel even terug gaan brengen.
Dat met die "laagjes" kan gewoon niet kloppen, het lijkt wel of ie in 16 bit heeft gefotografeerd
[edit] Je zei dat je dat ding niet bewerkt of verkleind hebt, hoe kan het dan komen dat ie maar 92 kB groot is?
Een foto van de ixus op de fine-stand kost toch meestal 500-1000 kB.
Je hebt het dus waarschijnlijk gecomprimeerd met een ander tekenprogramma?
edit2>
Die foto van jou heeft ook helemaal geen metadata/EXIF meer, dus het is echt een keertje bewerkt. En dan kan je het natuurlijk niet meer gaan vergelijken he.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
dat kan dus echt niet he zo'n fotow ik denk gewoon dat je hem verkeerd gecompres heb in een tekenprogramma ja want hierboven al gezegt werdt want 80 kb is vrij weinig
Wat ik DENK dat ie gedaan heeft, hij heeft waarsschijnlijk dat ding gewoon geroteerd met een of ander progje en dit weer gesaved. Helaas heeft hij niet voor de lossless optie gekozen, en dus comprimeert dat progje fijn dat plaatje 5x. En dan krijg je zoietsOp vrijdag 16 november 2001 13:11 schreef Firecow het volgende:
juh juh
dat kan dus echt niet he zo'n fotow ik denk gewoon dat je hem verkeerd gecompres heb in een tekenprogramma ja want hierboven al gezegt werdt want 80 kb is vrij weinig
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
De meeste ixusgebruikers hebben voor de ixus gekozen omdat het zo klein isOp vrijdag 16 november 2001 11:23 schreef Tarin het volgende:
[..]
Ik vind het jammere van de Ixus serie dat hij zo klein is. Ik ben gwoon een slr gewend, waarmee je een goeie grip hebt op je camera. Foto's zijn dan gewoon minder snel bewogen
Even voor de duidelijkheid: Ik heb die foto niet gemaakt. Ik heb geen Ixus, ook niet gehad. Ik heb alleen van de eigenaar te horen gekregen dattie niet bewerkt was. Als ik zelf zo'n foto uit een camera zou krijgen zou ik hem inderdaad meteen terugbrengen.Op vrijdag 16 november 2001 13:02 schreef athlonkmf het volgende:
Ik weet niet hoe je die foto's gemaakt hebt hoor, maar ik heb ook de digital Ixus en heb het in alle omstandigheden gebruikt. Zo'n vage kwaliteit heb ik het er nog nooit uitgekregen!
Ik zal die gozer eens even een cursus "hoe verwerk je digicam-foto's?" geven. Plaats hier dan even een goede Ixus-foto om de door mij onterechte kritiek te weerleggen.
Volgens mij is de foto gewoon twee keer gesaved, dus JPEG compressie over JPEG compressie.Op vrijdag 16 november 2001 14:36 schreef DasH het volgende:
[..]
Ik zal die gozer eens even een cursus "hoe verwerk je digicam-foto's?" geven. Plaats hier dan even een goede Ixus-foto om de door mij onterechte kritiek te weerleggen.
Ik had zelf ook al Exif Reader geprobeerd, maar ik dacht inderdaad dat hij de header niet las door roteren.
Yep, zo'n foto is niet eens 1MP kwaliteit.Op vrijdag 16 november 2001 14:36 schreef DasH het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: Ik heb die foto niet gemaakt. Ik heb geen Ixus, ook niet gehad. Ik heb alleen van de eigenaar te horen gekregen dattie niet bewerkt was. Als ik zelf zo'n foto uit een camera zou krijgen zou ik hem inderdaad meteen terugbrengen.
Moet je inderdaad doen ja, zomaar mijn lievelingscamera bashenIk zal die gozer eens even een cursus "hoe verwerk je digicam-foto's?" geven.
Heb je misschien deel 2 van digifoto's topic gemist? Daar stonden zoveel Ixus foto's gepost, dat je het net zo goed "Ixus-fotogallery en een paar andere" kon noemenPlaats hier dan even een goede Ixus-foto om de door mij onterechte kritiek te weerleggen.
Magoe... ik heb het even maar op m'n online foto-album geplaatst. Kijk maar.
http://public.fotki.com/athlonkmf/original_photos/
Moet je even tegen die vent zeggen dat als ie wilt roteren, ie dat moet doen met de "lossless" optie. Of anders gewoon ACDsee gebruiken, dan behoudt je de Exif-dataOp vrijdag 16 november 2001 14:42 schreef DasH het volgende:
Dat zou kunnen. Het verklaart wel waarom er zoveel jpg-compressie zichtbaar is.
Ik had zelf ook al Exif Reader geprobeerd, maar ik dacht inderdaad dat hij de header niet las door roteren.
Tegen dit fikkie kun je niet inflitsen.
Dus de foto's zijn ietswat onscherp.
Altijd weer de studenten he!!!
www.kuiphuis.nl
Ter land, ter zee en in de kroeg
ik kan nog steeds sluitertijd niet verkorten (handmatig instellen) op mijn camera, weet niet waar de functie zit..
misschien dat iemand me dat kan vertellen?
camera: Minolta Dimage 7
www.kuiphuis.nl
Verwijderd
Je hoeft je niet te verontschuldigen over de foto's.......Op vrijdag 16 november 2001 15:40 schreef Nowhere het volgende:
Tegen dit fikkie kun je niet inflitsen.
Dus de foto's zijn ietswat onscherp.
dat vuur maakt alles goed!!!!
VUUR VUUR VUUR VUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!
Dit topic is gesloten.