Als jullie goede afspraken hebben met Arjen en Jorma hoeft dat geen probleem te zijn. Verder is het niet zo dat als je overstapt naar bijvoorbeel vBulletin dat ze alles implementeren wat je maar wilt. Je bent ook afhankelijk van wat zei d'r in willen stoppen.Op vrijdag 12 oktober 2001 16:14 schreef GaMeOvEr het volgende:
[..]
How about support ? Da's best wel een issue.
Als wij iets nieuws willen, of iets aangepast hebben we support nodig.
Als dat er niet is, tja.
Verwijderd
Ik heb ook nog wel wat leuks liggen, maar aangezien het onderhoud bugfixing e.d. wel eens een fulltime job kon worden lijkt het me op het moment geen optieOp vrijdag 12 oktober 2001 16:23 schreef Nielsz het volgende:
[..]
En how about Chem's 'forum'?
Als het goed is, istie maandag af
Lijkt mij een goede optie.
Goede afspraken is niet een optie.Op vrijdag 12 oktober 2001 16:45 schreef Zef het volgende:
[..]
Als jullie goede afspraken hebben met Arjen en Jorma hoeft dat geen probleem te zijn. Verder is het niet zo dat als je overstapt naar bijvoorbeel vBulletin dat ze alles implementeren wat je maar wilt. Je bent ook afhankelijk van wat zei d'r in willen stoppen.
(Aan den lijve uit den treure ondervonden.)
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Jullie betalen er nog steeds niet voor he? Wat je eigenlijk zou moeten hebben is een bedrijf die forum op maat ontwikkeld en die gewoon betaald wordt om het daarna up te daten.Op vrijdag 12 oktober 2001 17:23 schreef GaMeOvEr het volgende:
[..]
Goede afspraken is niet een optie.
Maar dan kost het dus weer een hoop geld (ik weet niet hoe/en of jullie krap bij kas zitten).
Een forum gebruiken die een gebruiker hier van GoT in elkaar knutselt lijkt me niet een optie. Dan krijg je exact dezelfde problemen als nu.
We hebben de onze zojuist beta 0,9 genoemdOp donderdag 11 oktober 2001 23:10 schreef Nielsz het volgende:
Nah, ik maak voor jullie vanavond wel een forum. Morgen istie af.
testers zijn welkom
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Het forum is uitgeschakeld.
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Verwijderd
Euh, er werd dus echt wel betaald hoor.Op vrijdag 12 oktober 2001 17:31 schreef Zef het volgende:
[..]
Jullie betalen er nog steeds niet voor he? Wat je eigenlijk zou moeten hebben is een bedrijf die forum op maat ontwikkeld en die gewoon betaald wordt om het daarna up te daten.
Moet je maar even een beetje spitten in LA draden.
Er is wel genoeg expertise in het management aanwezig om goede, duidelijke en harde afspraken te maken met wie dan ook hier de forumsoftware verzorgt of gaat verzorgenEen forum gebruiken die een gebruiker hier van GoT in elkaar knutselt lijkt me niet een optie. Dan krijg je exact dezelfde problemen als nu.
sja ik moet samenwerken met een n00bOp vrijdag 12 oktober 2001 19:43 schreef Moartn het volgende:
[..]
![]()
hijs btw weer open hoor
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
johnny appleseed: Er is wel genoeg expertise in het management aanwezig om goede, duidelijke en harde afspraken te maken met wie dan ook hier de forumsoftware verzorgt of gaat verzorgen
GameOver: Goede afspraken is niet een optie.
Verwijderd
Euhm, ik bedoel dus gewoon zwart op wit, kortom je kunt er wat mee en je hebt dingen waar je iemand aan kunt houden.Op zaterdag 13 oktober 2001 10:13 schreef Zef het volgende:
Wel of niet?
Wat GO bedoelt, zijn afspraken die je gewoon informeel, mondeling met iemand maakt, in goed vertrouwen. Dat werkt dus niet
Verwijderd
Is er dan een probleem? Lukt het niet om afspraken met Arjen en Jorma zwart op wit te krijgen?Op zaterdag 13 oktober 2001 12:05 schreef johnny appleseed het volgende:
[..]
Euhm, ik bedoel dus gewoon zwart op wit, kortom je kunt er wat mee en je hebt dingen waar je iemand aan kunt houden.
Wat GO bedoelt, zijn afspraken die je gewoon informeel, mondeling met iemand maakt, in goed vertrouwen. Dat werkt dus niet
Verwijderd
Ik ben admin op een forum met VB. En we zijn druk bezig met nutteloze dingen uit het forum te slopen.
Dit forum is qua simpelheid/overzichtelijkheid niet te verslaan.
Al die nutteloze dingen heb je niks aan.
Dit forum is qua simpelheid/overzichtelijkheid niet te verslaan.
Al die nutteloze dingen heb je niks aan.
Mijn forum ( zie sig. ) draait ook vB, geen problemen.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
Waar zie je mij dat zeggen?Op zaterdag 13 oktober 2001 12:18 schreef Zef het volgende:
[..]
Is er dan een probleem? Lukt het niet om afspraken met Arjen en Jorma zwart op wit te krijgen?
Dat is trouwens voorts niet echt iets wat je aangaat, de afspraken en contracten met android. Ik heb daar ook niets mee te maken hoor, dat soort dingen worden gedaan door het management team
Verwijderd
Dat is een conclusie die ik trek. GameOver zegt dat het niet is gelukt is goede afspraken te maken met Arjen en Jorma. Jij zegt later dat hij daarmee informele afspraken bedoelt. Dan lijkt me dit een logische conclusieOp zaterdag 13 oktober 2001 13:31 schreef johnny appleseed het volgende:
Waar zie je mij dat zeggen?
Nee het gaat me in principe niet aan. Maar ik proef een beetje dat jullie openstaan voor suggesties, en best van Topix afwillen. Nu vraag ik mij af of er geen manier is om Topix te behouden en het toch regelmatig geupdate (gepatched, nieuwe features er in) te hebben. Dat lijkt me veruit het beste. VandaarDat is trouwens voorts niet echt iets wat je aangaat, de afspraken en contracten met android. Ik heb daar ook niets mee te maken hoor, dat soort dingen worden gedaan door het management team
Ja als je maar 300 topics hebt en 2 gebruikers per dag oid dan zijn er geen problemen nee.. op netzone draait UT1 ook nog redelijk goed, maar ik heb niet voor niks UT2 ontwikkeld. Er is nogal een verschil tussen een forum met 20.000 bezoekers of een forum met 20 bezoekers.Op zaterdag 13 oktober 2001 13:25 schreef pier het volgende:
Mijn forum ( zie sig. ) draait ook vB, geen problemen.
Verwijderd
Fout, ik zeg dat er in het verleden geen "harde" afspraken zijn gemaakt en dat dat nu niet blijkt te werken (tenminste, dat was mijn uitleg bij GO's woorden). Jij verdraait het een beetjeOp zaterdag 13 oktober 2001 14:23 schreef Zef het volgende:
[..]
Dat is een conclusie die ik trek. GameOver zegt dat het niet is gelukt is goede afspraken te maken met Arjen en Jorma. Jij zegt later dat hij daarmee informele afspraken bedoelt. Dan lijkt me dit een logische conclusie
Ik denk dat er voor jou niet echt een rol in die besprekingen weggelegd is, ook voor mij niet trouwens, dat is zoals gezegd een taak van het MTNu vraag ik mij af of er geen manier is om Topix te behouden en het toch regelmatig geupdate (gepatched, nieuwe features er in) te hebben. Dat lijkt me veruit het beste.
Verwijderd
Hmm, okOp zaterdag 13 oktober 2001 14:30 schreef johnny appleseed het volgende:
[..]
Fout, ik zeg dat er in het verleden geen "harde" afspraken zijn gemaakt en dat dat nu niet blijkt te werken (tenminste, dat was mijn uitleg bij GO's woorden). Jij verdraait het een beetje
ok, ok. Ik probeer alleen mee te denken. Niet nodig dus. Geen probleem.[..]
Ik denk dat er voor jou niet echt een rol in die besprekingen weggelegd is, ook voor mij niet trouwens, dat is zoals gezegd een taak van het MT
Dit forum roelt gewoon
vBulletin heeft allemaal van die onzinfrutsels enzo..
Oja, en de smilies roelen
Verwijderd
Hmmm, foute woordkeus, ik bedoelde het niet zo negatiefOp zaterdag 13 oktober 2001 14:30 schreef johnny appleseed het volgende:
Jij verdraait het een beetje
UT1 is dan ook niks anders van een aangepast vBulletin. Heb je UT2 wel zelf ontwikkeld?Op zaterdag 13 oktober 2001 14:24 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
[..]
Ja als je maar 300 topics hebt en 2 gebruikers per dag oid dan zijn er geen problemen nee.. op netzone draait UT1 ook nog redelijk goed, maar ik heb niet voor niks UT2 ontwikkeld. Er is nogal een verschil tussen een forum met 20.000 bezoekers of een forum met 20 bezoekers.
Met warm weer is het gewoon rustiger.Op zaterdag 13 oktober 2001 14:24 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
[..]
Ja als je maar 300 topics hebt en 2 gebruikers per dag oid dan zijn er geen problemen nee..
Dat zou niet hoeven, want mijn forum is drukker dan de jouwe.op netzone draait UT1 ook nog redelijk goed, maar ik heb niet voor niks UT2 ontwikkeld. Er is nogal een verschil tussen een forum met 20.000 bezoekers of een forum met 20 bezoekers.
( kwam gister na 6 maand weer eens kijken, o joepie, 1 nieuwe post sinds mijn laatste bezoek
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Onzinfrutsels ?Op zaterdag 13 oktober 2001 15:14 schreef Lampie het volgende:
Dit forum roelt gewoon
Wat bedoel je?
private messagging enzoOp zaterdag 13 oktober 2001 15:29 schreef pier het volgende:
[..]
Onzinfrutsels ?
Wat bedoel je?
Kun je zo in het cp uitzetten.Op zaterdag 13 oktober 2001 15:31 schreef DR het volgende:
[..]
private messagging enzo
dat zal best, ik riep maar ietsOp zaterdag 13 oktober 2001 15:45 schreef pier het volgende:
[..]
Kun je zo in het cp uitzetten.
heheOp zaterdag 13 oktober 2001 15:53 schreef DR het volgende:
[..]
dat zal best, ik riep maar iets
Ik snap de kritiek op vB niet helemaal.
Het kost geld; jah nou en? zoek de pubs af en je hebt alsnog de laatste versie, dus boeien
Verwijderd
Nee, dat hoopte begreep ik alOp zaterdag 13 oktober 2001 15:15 schreef johnny appleseed het volgende:
[..]
Hmmm, foute woordkeus, ik bedoelde het niet zo negatief
ik zou wel kopen als ik je was. en anders *MOET* je even dit ( admin/adminfunctions.php regel: 276 ) nakijken.Op zaterdag 13 oktober 2001 16:02 schreef pier het volgende:
[..]
hehe
Ik snap de kritiek op vB niet helemaal.
Het kost geld; jah nou en? zoek de pubs af en je hebt alsnog de laatste versie, dus boeien
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
Klopt, UT1 was een flink aangerommeld vb1.1.nogwattes, UT2 is een compleet van de grond af geschreven bulletin board systeem.Op zaterdag 13 oktober 2001 15:23 schreef havana het volgende:
[..]
UT1 is dan ook niks anders van een aangepast vBulletin. Heb je UT2 wel zelf ontwikkeld?
Daarbij komt dat ik nu een versie draai die vB ontkent ooit gemaakt te hebben....Op zaterdag 13 oktober 2001 16:28 schreef xoror het volgende:
[..]
ik zou wel kopen als ik je was. en anders *MOET* je even dit ( admin/adminfunctions.php regel: 276 ) nakijken.
( 1.1.5 )
ik zal daar es ff kijken ja.
[edit]Die regel is leeg
Eigenlijk moet hij dat zelf hier posten, maar ik vind dat NIELSONLINE wel een fijn forum heeft... Is dat misschien geen optie?
Tja, maar hoe simuleer je een test met 30.000 gebruikers en 400.000 pageviews?
Er zijn geen 30.000 gebruikers continu op gotOp zaterdag 13 oktober 2001 18:00 schreef MikeN het volgende:
Tja, maar hoe simuleer je een test met 30.000 gebruikers en 400.000 pageviews?
Maar er zijn zeker programma's om dit te testen.
Denk aan microsoft WAS tool, Rational heeft ook een site load programma. En er zullen zeker nog wel anderen zijn
vanaf versie 2.0 staat er iets heel smerigsOp zaterdag 13 oktober 2001 17:23 schreef pier het volgende:
[..]
Daarbij komt dat ik nu een versie draai die vB ontkent ooit gemaakt te hebben....
( 1.1.5 )
ik zal daar es ff kijken ja.
[edit]Die regel is leeg
Duh...Op zaterdag 13 oktober 2001 18:25 schreef Buzzman het volgende:
Er zijn geen 30.000 gebruikers continu op got
Duh2...Maar er zijn zeker programma's om dit te testen.
Ach, dan moet alleen GoT ff down, want we moeten het natuurlijk wel op de huidige servers testen.Denk aan microsoft WAS tool, Rational heeft ook een site load programma. En er zullen zeker nog wel anderen zijn
Verder moet ff de database overgezet worden, tabelnaampjes verandert en, niet te vergeten, de permissies overgezet worden. Als dat is gedaan kunnen we het wel ff testen.
Maar waarom is AT beter dan Topix?
AT heeft ook veel bugs (gehad)...
Verwijderd
Waar wil je precies heen?Op zaterdag 13 oktober 2001 19:01 schreef MikeN het volgende:
[..]
het allergrootste probleem is nog wel dat ik een forum wil dat ook eens op een andere database kan draaien dan mysql.
Ik heb nu al enkele keren gezien dat er rijen queries gelocked stonden in de processlist van mmysql, voornamelijk omdat mysql geen rowlevel locking heeft (deze mysql iig niet). en uiteraard ook omdat ik gewoon wil testen of een andere database uitmaakt, en nee dat is niet te testen met een programma'tje, want jullie zijn veel gevarieerder dan zo'n proggie ooit kan zijn
Ik heb nu al enkele keren gezien dat er rijen queries gelocked stonden in de processlist van mmysql, voornamelijk omdat mysql geen rowlevel locking heeft (deze mysql iig niet). en uiteraard ook omdat ik gewoon wil testen of een andere database uitmaakt, en nee dat is niet te testen met een programma'tje, want jullie zijn veel gevarieerder dan zo'n proggie ooit kan zijn
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Verwijderd
Het is _heel_ erg moeilijk om een cross-database forum te schrijven. Nou laat ik het zo zeggen, niet moeilijk, maar wel moeilijk om dat efficient te doen. Elke database heeft zo zijn mogelijkheden. Als je bijvoorbeeld sybase of oracle gebruikt dan is het dom om een forum te gebruiken die geen gebruikt maakt van speciale functies als triggers en stored procedures. Dus dat zit er helaas niet in (of je moet verschillende forum software proberen, maar dan kan het snelheidsverschil hem ook weer ergens anders in zitten).Op zaterdag 13 oktober 2001 19:15 schreef Kees het volgende:
het allergrootste probleem is nog wel dat ik een forum wil dat ook eens op een andere database kan draaien dan mysql.
das wel minderz, ander zou je kunnen proberen topix zo ver te krijgen dat je het mag aanpassen ensow (of mag dat al??)Op zaterdag 13 oktober 2001 19:15 schreef Kees het volgende:
als het mag gewoon zorgen dat dit draadje bij P&W goed gelezen wordt
enne: de smileys moeten wel blijven he!
Wil ik ergens heenOp zaterdag 13 oktober 2001 19:11 schreef johnny appleseed het volgende:
Waar wil je precies heen?
Er begon iemand over het forum van nielsonline, en daar gaf ik mijn reactie op....
sjoe begrijpt mij verkeerdOp zaterdag 13 oktober 2001 19:22 schreef Zef het volgende:
[..]
Het is _heel_ erg moeilijk om een cross-database forum te schrijven. Nou laat ik het zo zeggen, niet moeilijk, maar wel moeilijk om dat efficient te doen. Elke database heeft zo zijn mogelijkheden. Als je bijvoorbeeld sybase of oracle gebruikt dan is het dom om een forum te gebruiken die geen gebruikt maakt van speciale functies als triggers en stored procedures. Dus dat zit er helaas niet in (of je moet verschillende forum software proberen, maar dan kan het snelheidsverschil hem ook weer ergens anders in zitten).
ik wil dus een keuze hebben op welke databse het draait, niet verplicht aan mysql vastzitten dus
ik wil bijv in plaats van mysql postgresql eens proberen.. of een andere OS dbase
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
toch zit je met optimalisaties...
in mysql werk je veel meer op joins en indeces, bij andere db's weer op triggers en procedurs...
omschakelen kan vaak makkelijk maar of het BETER wordt dan wat het zou kúnnen is niet meteen gegarandeerd...
in mysql werk je veel meer op joins en indeces, bij andere db's weer op triggers en procedurs...
omschakelen kan vaak makkelijk maar of het BETER wordt dan wat het zou kúnnen is niet meteen gegarandeerd...
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
Zie ik het nu verkeerd of heb ik het daar overOp zaterdag 13 oktober 2001 19:29 schreef Kees het volgende:
[..]
sjoe begrijpt mij verkeerd
ik wil dus een keuze hebben op welke databse het draait, niet verplicht aan mysql vastzitten dus
ik wil bijv in plaats van mysql postgresql eens proberen.. of een andere OS dbase
edit:
Als chem sjoe
wel goed begrijpt, dan begrijpt sjoe mij verkeerd
Als chem sjoe
waar komt de popup met de tekst "hoi" vandaan?
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
keesOp zaterdag 13 oktober 2001 19:34 schreef D2k het volgende:
waar komt de popup met de tekst "hoi" vandaan?
Umm, waarom wordt ik geredirect naar een andere site.
MET VERMELDING VAN AL MIJN COOKIE INFO
Ik heb voor de zekerheid maar ff al m'n sessies getrashed....
Ahh, dat was Kees. Nou, die kan toch al onder mijn naam berichten posten als ie wil... Maar dat dit mogelijk is.... Foei topix...Op zaterdag 13 oktober 2001 19:39 schreef MikeN het volgende:
Umm, waarom wordt ik geredirect naar een andere site.
hmmjah, jij bent de enige die het ziet, in principe is het niet nodig, ik kan al je cookie info ook uit de dbase halen (en het is mijn site) ik was even bezig met een security lek te dichten voor iemand anders op het idee kwam..
Dat had ik nou nog zelf kunnen bedenken....
Moest er alleen ff opkomen...
Posten onder HlpDsks naam, lijkt me prachtig....
Slotjes zetten
Moest er alleen ff opkomen...
Posten onder HlpDsks naam, lijkt me prachtig....
Slotjes zetten
a ok, datzelfde had ik ookOp zaterdag 13 oktober 2001 19:41 schreef Kees het volgende:
hmmjah, jij bent de enige die het ziet, in principe is het niet nodig, ik kan al je cookie info ook uit de dbase halen (en het is mijn site) ik was even bezig met een security lek te dichten voor iemand anders op het idee kwam..
ik wilde er al een topic over beginnen
Verwijderd
Ik vond je [topic=290937/1/25] topic al zo verdachtOp zaterdag 13 oktober 2001 19:47 schreef wasigh het volgende:
btw: ik denk wel dat je een aantal p&w -ers zo gek krijgt een nieuw forum te programmeren. Maar of je dat wilt is een andere zaak...
(mag het in java![]()
)
Ah, Kees, ik geloof dat ik al weet waar je je inspiratie vandaan had.... [topic=290611] 
Maar om weer ff ontopic te komen:
Waarom is er nou precies een nieuwe bordje nodig? Daar ben ik namelijk nog niet helemaal over uit. Op zich is Topix goed, je mag alleen niet zelf in de broncode sleutelen, dat is het enige nadeel.
Waarom is er nou precies een nieuwe bordje nodig? Daar ben ik namelijk nog niet helemaal over uit. Op zich is Topix goed, je mag alleen niet zelf in de broncode sleutelen, dat is het enige nadeel.
Verwijderd
Op zaterdag 13 oktober 2001 19:50 schreef MikeN het volgende:
Ah, Kees, ik geloof dat ik al weet waar je je inspiratie vandaan had.... [topic=290611]
(2e pagina)Op vrijdag 12 oktober 2001 16:14 schreef GaMeOvEr het volgende:
[..]
How about support ? Da's best wel een issue.
Als wij iets nieuws willen, of iets aangepast hebben we support nodig.
Als dat er niet is, tja.
ff serieus..
We hebben genoeg goede mensen rondlopen in P&W om een geweldig Custom Fit forum te bouwen..
Het heeft alleen nadelen:
-> wie hou je verantwoordelijk
-> hoe organiseer je het
-> etc...
Maar je kunt dan wel iets(laten) bouwen wat perfect aan je wensen voldoet..
-> meerdere developers betekend dat fouten sneller gefixt(kunnen) worden
maar ik denk niet dat het MT hier op in zal gaan (wat ik opzich jammer vind)
We hebben genoeg goede mensen rondlopen in P&W om een geweldig Custom Fit forum te bouwen..
-> hoe organiseer je het
-> etc...
Dat stuit idd op problemen. Mensen genoeg, maar wat als er een echte bug in zit. Dan is het van: Wie gaat het fixen?
-Ik heb geen tijd hoor...
-FF geen zin...
-Ik heb al zoveel gedaan....
-Ja dag, dat doet een ander maar....
-Ik heb geen tijd hoor...
-FF geen zin...
-Ik heb al zoveel gedaan....
-Ja dag, dat doet een ander maar....
meerdere developers houdt ook management in...
ik heb zelf ook een forum (jajajaaja) en zou wellicht topix kunnen vervangen (technisch gezien)
Het laten ontwikkelen door meerdere personen op vrijwillige basis zie IK niet zitten. Misschien een partij vinden die aangeleverde code (getest en gekeurd) wel wil implementeren, naast de gewone ontwikkeling bv. zou wel fijn zijn
Alleen; copyright etc.?
ik heb zelf ook een forum (jajajaaja) en zou wellicht topix kunnen vervangen (technisch gezien)
Het laten ontwikkelen door meerdere personen op vrijwillige basis zie IK niet zitten. Misschien een partij vinden die aangeleverde code (getest en gekeurd) wel wil implementeren, naast de gewone ontwikkeling bv. zou wel fijn zijn
Alleen; copyright etc.?
zoiezo moet het professioneel worden aangepakt...Op zaterdag 13 oktober 2001 20:02 schreef chem het volgende:
meerdere developers houdt ook management in...
Alleen; copyright etc.?
(topix blijft een beetje amateuristisch)
Zo'n project moet je ook nooit op vrijwillige basis doen.
maar we kunnen er over zeggen wat we willen "ze" zullen het toch nooit doen
Toendertijd waren er ook een paar mensen die wel een forum wilden ontwikkelen. Arjen bijvoorbeeld....
Ondertussen zitten we dus met de support. Als we dus een nieuw forum zouden maken, zou het nu veel beter moeten worden geregeld.
Ondertussen zitten we dus met de support. Als we dus een nieuw forum zouden maken, zou het nu veel beter moeten worden geregeld.
Niet zo negatief denken... De powermod komt er tenslotte ook aan, heeft ook ff geduurd....Op zaterdag 13 oktober 2001 20:05 schreef wasigh het volgende:
maar we kunnen er over zeggen wat we willen "ze" zullen het toch nooit doen![]()
daarbij; het ontwikkelen van een forum kost vies veel tijd. de basis heb je in een dag af; maar het volledig uitwerken VREET tijd - iets wat vrijwel elke /14 bezoeker die php wel lollig vindt kan beamen... hoeveel fora-engines zijn er in /14 niet al ontwikkeld en nooit afgemaakt (of zeer brak) ?
Nee, onderschat de tijdsfactor niet. Zelf (in m'n uppie) zit ik aan m'n 4e rewrite (hopelijk de laatste, maar ja) en ben er nu zeer tevreden over. Dit heeft wel ca. 6 maanden aan vrije uren (ca. 7-8 volle weken schat ik) gekost... moet ik wel als notitie zeggen dat het niet meer een forum is, maar meer een open community systeem, waarbij je zowel een 'tnet' als 'got' als 'ezine' kan maken in dezelfde engine (kwestie van rechten en templates instellen)...
affijn
genoeg geklets over mijn forum... waar het om gaat is dat het gewoon VEEL tijd kost om zoiets te ontwikkelen. Zelfs uitgaande van de gewenste functionaliteit van got (bv. de hk/sg rechten etc.) waarbij je dus al een uiteindelijke blauwdruk hebt, moet je nog veel maken...
in ieder geval, sommige dingen zou ik wel heel fijn vinen op got die absoluut niet noodzakelijk zijn maar wel leuk: private messages (vooral voor mods => users), skinz (!) etc.
Die vallen dermate buiten het huidige topix [vermoed ik] dat je aan een gedeeltelijke rewrite zit...
Nee, onderschat de tijdsfactor niet. Zelf (in m'n uppie) zit ik aan m'n 4e rewrite (hopelijk de laatste, maar ja) en ben er nu zeer tevreden over. Dit heeft wel ca. 6 maanden aan vrije uren (ca. 7-8 volle weken schat ik) gekost... moet ik wel als notitie zeggen dat het niet meer een forum is, maar meer een open community systeem, waarbij je zowel een 'tnet' als 'got' als 'ezine' kan maken in dezelfde engine (kwestie van rechten en templates instellen)...
affijn
in ieder geval, sommige dingen zou ik wel heel fijn vinen op got die absoluut niet noodzakelijk zijn maar wel leuk: private messages (vooral voor mods => users), skinz (!) etc.
Die vallen dermate buiten het huidige topix [vermoed ik] dat je aan een gedeeltelijke rewrite zit...
ik hoop het juist wel.. verdere voordelen: compleet OS, geen kosten verbonden aan het gebruik.Op zaterdag 13 oktober 2001 20:00 schreef wasigh het volgende:
ff serieus..
-> hoe organiseer je het
-> etc...
Grootste nadeel inderdaad:
- Organisatie
Verantwoordelijkheden zijn redelijk makkelijk, een aantal mensen (2-4 is genoeg) zijn verantwoordelijk voor de hele zut, zij beslissen of een stuk code in het forum komt en of de software stable is om gedraait te worden/versie upgrade.
maar de organisatie is enigszins moeilijk vrees ik, wie maakt de basic layout, wie bepaald wie welke functies schrijft etc
laat ik zo zeggen; ik ben er wel mee bezig geweest het te overdenken, en ik vrees dat andere fora te veel customization nodig hebben voor ze uberhaubt kunnen draaien, GoT heeft namelijk de volgende functies nodig:
- Rechten systeem, je moet per forum rechten aan mensen kunnen geven (lezen, topic, replyen, modrechten etc)
- Notes systeem
- zeer goede admin achterkant (je moet alles kunnen doen via de admin)
- en ik vergeet er vast nog wel een aantal =)
kees> de zaken die jij noemt zijn eigenlijk basiseisen aan een board/forum maar worden veelal vergeten...
hoeveel tijd je er aan kwijt bent hangt ook af van hoe makkelijk de updates zijn: moet je bij elke update handmatig allemaal zut veranderen? sluipt er geen bug in na 4 rewrites?
wat als de ontwikkelaars de boel omgooien qua interne structuur en daar zit je weer met een volle week beunen om het up-and-running te krijgen...
hoeveel tijd je er aan kwijt bent hangt ook af van hoe makkelijk de updates zijn: moet je bij elke update handmatig allemaal zut veranderen? sluipt er geen bug in na 4 rewrites?
wat als de ontwikkelaars de boel omgooien qua interne structuur en daar zit je weer met een volle week beunen om het up-and-running te krijgen...
een 1ste eis voor een goed forum zijn goede fucntionele eisen...
en [zo mogelijk] een modulaire opbouw etc. etc.
cq. er is een factor voor verdere ontwikkeling (evt. in-house) en voor de MT/mods - een goede admin, duidelijke stats etc.
cq. er is een factor voor verdere ontwikkeling (evt. in-house) en voor de MT/mods - een goede admin, duidelijke stats etc.
het nr 1; computer forum van nl, moet toch wel een kwalitatief goed forum kunnen bouwen?
kunnen, willen 
2 verschillende zaken he.
wat mij de beste oplossing lijkt, is een door een 3e partij ontwikkeld softwareapplicatie, in welke taal dan ook, waar got/tnet het recht heeft om
1) in te zien
2) correcties aan te brengen, op eigen risico
3) nieuwe code aan dragen, op eigen risico
probleem is dat je denk ik niemand zo gek vind...
2 verschillende zaken he.
wat mij de beste oplossing lijkt, is een door een 3e partij ontwikkeld softwareapplicatie, in welke taal dan ook, waar got/tnet het recht heeft om
1) in te zien
2) correcties aan te brengen, op eigen risico
3) nieuwe code aan dragen, op eigen risico
probleem is dat je denk ik niemand zo gek vind...
wat mij het leukst lijkt:
een groep ontwikkelaars die een open source forum ontwikkelen aan de hand van de specificaties gegeven door het MT.
En dat met dat team ontwikkelaars een onderhoudscontract word afgesloten.
Het probleem van een 3-th party zijn denk ik de kosten..
een beetje e-commerce bedrijf zal voor zo'n systeem toch snel richting een ton vragen..
een groep ontwikkelaars die een open source forum ontwikkelen aan de hand van de specificaties gegeven door het MT.
En dat met dat team ontwikkelaars een onderhoudscontract word afgesloten.
Het probleem van een 3-th party zijn denk ik de kosten..
een beetje e-commerce bedrijf zal voor zo'n systeem toch snel richting een ton vragen..
prenobe> uhhh...
klik maar op dat textje onderaan en vraag het hun eens?
klik maar op dat textje onderaan en vraag het hun eens?
je kan ook een mailtje sturen.Op zaterdag 13 oktober 2001 21:42 schreef prenobe het volgende:
Android.nl link naar fok
tja topix open source lijkt mij ook wel leukOp zaterdag 13 oktober 2001 21:30 schreef prenobe het volgende:
Waar kan je Topix downloaden ?
Mjah, dat is allemaal niet zo moeilijk, je noemt nu bijna basisfeatures op. Ik heb een notes syteem, ik kan per forum per user (zelfs op meerdere manieren) instellen welke rechten hij heeft, zelf de SG/HK access kun je simpel regelen met mijn forum, hoef je niks extra's voor te maken.Op zaterdag 13 oktober 2001 20:09 schreef Kees het volgende:
laat ik zo zeggen; ik ben er wel mee bezig geweest het te overdenken, en ik vrees dat andere fora te veel customization nodig hebben voor ze uberhaubt kunnen draaien, GoT heeft namelijk de volgende functies nodig:
- Rechten systeem, je moet per forum rechten aan mensen kunnen geven (lezen, topic, replyen, modrechten etc)
- Notes systeem
- zeer goede admin achterkant (je moet alles kunnen doen via de admin)
- en ik vergeet er vast nog wel een aantal =)
Éen van de meest gare functies die Topix heeft is dat je posts per forum kan laten meerekenen voor. Dus je moet zoveel techposts hebben voordat je toegang hebt, dat is een feature die normaal nooit nodig is, normaal worden gewoon al je posts geteld. Maarja, Topix gebruikt daarvoor ook een scriptje @ night.
Admin backend dat heeft denk ik ieder forum wel naar verloop van tijd. Ikzelf nog niet, maar het komt uiteraard nog wel. Verder is mn forum denk ik niet geschikt voor GoT, het zal wel te langzaam zijn. Ooit zal ik ook overstappen op javascript functies, want opzich is Topix best wel goed doordacht.
BTW, wat ik ook als leuke feature heb is "reageren" en "reageren op eigen topic" apart als recht toekennen, zo zou je in een SU op je eigen topic kunnen reageren
Topix is gewoon een aangepaste versie van YaForum
http://www.twansoft.com/
Nou dan weten we dat ook weer
Op zaterdag 13 oktober 2001 22:25 schreef prenobe het volgende:
Dat is nieuw voor meOp zaterdag 13 oktober 2001 22:25 schreef prenobe het volgende:
T is wel goed met jou, maar ik geloof er geen barst van.Op zaterdag 13 oktober 2001 22:25 schreef prenobe het volgende:
En het is officieel een aangepaste ubb, dus over jouw post:
k k je hoeft niet gelijk zoOp zaterdag 13 oktober 2001 22:33 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
T is wel goed met jou, maar ik geloof er geen barst van.
En het is officieel een aangepaste ubb, dus over jouw post:
Misschien dat YaForum en Topix dezelfde fora zijn en allebei aangepast van UBB.
Mag dat trouwens wel ? Ubb wordt nml alleen in licentie uitgegeven.
Op zaterdag 13 oktober 2001 23:17 schreef prenobe het volgende:
[..]
k k je hoeft niet gelijk zote reageren maar kijk maar ns goed naar de screenshots van YaForum....
Misschien dat YaForum en Topix dezelfde fora zijn en allebei aangepast van UBB.
Mag dat trouwens wel ? Ubb wordt nml alleen in licentie uitgegeven.

Euhm, kzie helemaal geen vergelijkenissen tussen die screens en topix
Nee, en dat is het ook niet. Prenobe: je mag natuurlijk wel wat zeggen maar verdiep je eerst eens in de geschiedenis etc, dan had je geweten dat het een UBB rip-off isOp zaterdag 13 oktober 2001 23:27 schreef hdd het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
Euhm, kzie helemaal geen vergelijkenissen tussen die screens en topix
Volgens mij is GoT ouder dan 1 jaar...YaForum is jarig!
1 jaar jong
nah ja ik vind het erop lijken en dat blijft mijn mening
andere mogen het daarmee eens zijn, of oneens.
in ieder geval, het huidige forum kan inderdaad wel eens aangepast worden en dan ook qua design.
andere mogen het daarmee eens zijn, of oneens.
in ieder geval, het huidige forum kan inderdaad wel eens aangepast worden en dan ook qua design.
+ yaforum = dieOp zaterdag 13 oktober 2001 23:35 schreef wasigh het volgende:
[..]
Volgens mij is GoT ouder dan 1 jaar...
no flame intended
Maar het heeft ook nog een hele tijd op UBB gedraaid hoorOp zaterdag 13 oktober 2001 23:35 schreef wasigh het volgende:
[..]
Volgens mij is GoT ouder dan 1 jaar...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
(Toevallig zag ik deze discussie bij m'n referers, dus ik reageer even.)
YaForum is geen kloon van een ander forum. Dat zou illegaal zijn en het is praktisch niet mogelijk, probeer bijvoorbeeld maar eens meer dan 1000 actieve UBB-tjes op 1 server te zetten
Wat oude screenshots:
http://yaforum.twansoft.com/bin/old/
Een actieve yaforum is nog te vinden op:
http://www.twansoft.com/cgi-bin/userforum/start.cgi?forum=wie
(Kijk voor de lol ook eens naar een reactie pagina.>:))
YaForum is geen kloon van een ander forum. Dat zou illegaal zijn en het is praktisch niet mogelijk, probeer bijvoorbeeld maar eens meer dan 1000 actieve UBB-tjes op 1 server te zetten
Wat oude screenshots:
http://yaforum.twansoft.com/bin/old/
Een actieve yaforum is nog te vinden op:
http://www.twansoft.com/cgi-bin/userforum/start.cgi?forum=wie
(Kijk voor de lol ook eens naar een reactie pagina.>:))
Nog een beter idee... Waarom maken ze hier niet gewoon een discussieboard met die wizard van frontpage?
Of anders een Beseen boardje?
Demo...
Denk er maar eens over na...
Of anders een Beseen boardje?
Denk er maar eens over na...
Lijkt me beter dat dit topic (snel) op slot gaat, want dit gaat weer in de richting van andere forums kapot spammen..
Ja, stel je voor dat jouw forum niet de enige is die uitgebreid aan bod komtOp zondag 14 oktober 2001 01:34 schreef hdd het volgende:
Lijkt me beter dat dit topic (snel) op slot gaat, want dit gaat weer in de richting van andere forums kapot spammen..
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Post dan eens een aantal links...Op zondag 14 oktober 2001 01:34 schreef hdd het volgende:
ik heb daar achter vB2.0.1 staan, ook daar is de regel leeg.Op zaterdag 13 oktober 2001 19:00 schreef xoror het volgende:
[..]
vanaf versie 2.0 staat er iets heel smerigs
Op me forum zelf draait nog vB 1.1.5 omdat vB2.0.1 de dbstructuur niet pakt.
Die moet ik dus eerst om zien te zetten
vaag vanaf 2.0 zit er dus een callback funktie in, die rapporteert aan die lui als jij het draait.
grep je .php file maar eens door op "\$call"
wordt een neppe plaatje met argument aangeropen. bij 2.03 staat ie op de betreffende regel.
grep je .php file maar eens door op "\$call"
wordt een neppe plaatje met argument aangeropen. bij 2.03 staat ie op de betreffende regel.
Op zaterdag 13 oktober 2001 23:17 schreef prenobe het volgende:
Ubb wordt nml alleen in licentie uitgegeven.
Toen ik 1/5 jaar geleden begon met een forum. draaide ik ubb 2.1.3 ofzo, dat had ik gewoon zo gratis van infopop.com gedownd hoor...